Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 19:30:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260863 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6750 Dátum: 2014.05.09 péntek, 10:17:57 »

Kész van az autóm, ezúton is köszönöm GSR-nek.

Ügyes gyerek ez a Tibcsi!

Főleg, hogy itt a fórumon már nem egyszer volt erről szó.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6751 Dátum: 2014.05.09 péntek, 10:33:25 »

Ügyes gyerek ez a Tibcsi!

Főleg, hogy itt a fórumon már nem egyszer volt erről szó.  hehe

Ami az én autómnak volt a baja?

Senki nem írta  szomoru1.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
groland
Vendég
« Új hozzászólás #6752 Dátum: 2014.05.09 péntek, 12:14:05 »

Kedves Fórumtársak!

Találkozott már valaki a következő jelenséggel:

A kuplung pedál benyomásakor észlelhető (leginkább), hogy a pedál átvesz valamilyen rezgést, amelyet gyaníthatóan valami csapágy okoz.
 
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6753 Dátum: 2014.05.09 péntek, 12:16:55 »

Ami az én autómnak volt a baja?

Senki nem írta  szomoru1.

dízelek között nem ritkán fordul elő. Ha jól emlékszek...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6754 Dátum: 2014.05.09 péntek, 12:36:42 »

dízelek között nem ritkán fordul elő. Ha jól emlékszek...

Ja...
Nem mindig az ellenállás xar....általában a csatlakozó szokott összeégni. Át kell saruzni és jó lesz. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #6755 Dátum: 2014.05.09 péntek, 12:49:35 »

dízelek között nem ritkán fordul elő. Ha jól emlékszek...

Ok. Én semmi ilyen témára nem elékeztem/emlékszem, de ettől még persze lehetett róla szó.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6756 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:19:15 »

Kedves Fórumtársak!

Találkozott már valaki a következő jelenséggel:

A kuplung pedál benyomásakor észlelhető (leginkább), hogy a pedál átvesz valamilyen rezgést, amelyet gyaníthatóan valami csapágy okoz.
 

Amikor leállítod, nem hallasz egy "csattanó" hangot? Ha igen, akkor nagy eséllyel a kettős tömegű lendkerék kezdi beadni a kulcsot.
Naplózva
Daniel End
Vendég
« Új hozzászólás #6757 Dátum: 2014.05.10 szombat, 16:53:20 »

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, hogy mk3-mk2 benzinmotorok közül melyiket érdemes megvenni, nézegetni? (tartósság, hibalehetőségek,stb......)
Előre is köszönöm az útbaigazítást!  worship  Smiley
Naplózva
starwarsfan
Vendég
« Új hozzászólás #6758 Dátum: 2014.05.10 szombat, 19:52:59 »

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.Külön olajos topicot nem találtam.
2002es 2literes benzines Mondit vettünk.Olajcserével kezdünk,ahogy az illik.A szerelő azt mondta,h ennyi kilóméterrel mehet bele a 10w40es olaj is.(230 000km). Hát egy hangyányit valóban olcsóbb,mint az 5w30as,de valóban jól mondja?Nem ártok a gépnek vele?
Köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6759 Dátum: 2014.05.10 szombat, 20:53:16 »

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok.Külön olajos topicot nem találtam.
2002es 2literes benzines Mondit vettünk.Olajcserével kezdünk,ahogy az illik.A szerelő azt mondta,h ennyi kilóméterrel mehet bele a 10w40es olaj is.(230 000km). Hát egy hangyányit valóban olcsóbb,mint az 5w30as,de valóban jól mondja?Nem ártok a gépnek vele?
Köszi!
nem.5w30 való bele.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jocika85
Vendég
« Új hozzászólás #6760 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 13:15:10 »

Üdv mindenkinek!
Kellene egy kis segítség. Gyorsításkor kerepelő hangot hallok a motorból. Egyenletes tempónál minden oké.
Mi lehet a baj?Tudna nekem balaki segíteni? Előre is köszi
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6761 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 17:45:10 »

A szerelő azt mondta,h ennyi kilóméterrel mehet bele a 10w40es olaj is.(230 000km).
Ha nagyon eszi az 5w30-at, válts 5w40-re, ha azt is eszi javíttasd meg vagy próbálkozz vszeg sikertelenül 10w40-el. Amíg nem eszi, etesd 5w30-al, ahhoz tervezték mint oly sok Ford motort. Hihetetlen hogy a szerelőknek hogy beégett ez a 10w40 mindenre jó, beégett a köztudatba mint a wd-40, meg a pur hab. Vszeg ezen van a legjobb árrésük...
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.11 vasárnap, 17:59:33 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6762 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 17:55:12 »

Szeretném a segítségeteket kérni, hogy mk3-mk2 benzinmotorok közül melyiket érdemes megvenni, nézegetni? (tartósság, hibalehetőségek,stb......)
Érdekesen fogalmaztad meg hogy autót szeretnél venni. (feltételezem ez a cél?)  mk2-ben Zetec motorok vannak, elég strapabírók, ismerősi körben egy 1.8 115 Le dolgozik, 280ekm+ a gyomrában, a motorral nem volt még gond, olajat nem eszi.  Mk3-ból egy bontós ismerős inkább a 2.0-t preferálja azok alapján amit ő hall a vevőktől (nekem véletlenül lett ilyen motorral)...Kisebb problémák mindegyikkel lesznek, de ugye nem fali díszt fogsz venni, hanem használati eszközt kopó alkatrészekkel...de ez nehéz kérdés, mert itt mindenki a saját lovát fogja dicsérni...
Naplózva
Daniel End
Vendég
« Új hozzászólás #6763 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 19:59:55 »

Érdekesen fogalmaztad meg hogy autót szeretnél venni. (feltételezem ez a cél?)  mk2-ben Zetec motorok vannak, elég strapabírók, ismerősi körben egy 1.8 115 Le dolgozik, 280ekm+ a gyomrában, a motorral nem volt még gond, olajat nem eszi.  Mk3-ból egy bontós ismerős inkább a 2.0-t preferálja azok alapján amit ő hall a vevőktől (nekem véletlenül lett ilyen motorral)...Kisebb problémák mindegyikkel lesznek, de ugye nem fali díszt fogsz venni, hanem használati eszközt kopó alkatrészekkel...de ez nehéz kérdés, mert itt mindenki a saját lovát fogja dicsérni...

Igen valóban ez lenne majd a cél, ezért tettem fel így a kérdést.  Wink nyilván, probléma nélküli gép nincs, mivel minden használva van.... igazából csak az érdekelne, hogy ezeknél a motoroknál lehetnek-e típushibák, bármi amit érdemes tudni vétel, keresgélés előtt.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6764 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:50:40 »

igazából csak az érdekelne, hogy ezeknél a motoroknál lehetnek-e típushibák, bármi amit érdemes tudni vétel, keresgélés előtt.
mk2-vel kapcsolatban inkább abban topic-ben kellene a rókákat megkérdezni, mk3 benzinesben a legdrágább tipikus hiba a szívósorban az örvénylapátok tengelyeinek kikopása, erre is van jó árasított megoldás, de nem minden esetben. Nagy típushiba buktatója nincs szerintem az mk3 benzineseknek, inkább kisebb hibák,de bontóban is sok minden megkapható...az olajra figyelni kell,szereti a gyári olajat.  Tekerj vissza a topicban, úgy láthatod kinek mi fordult elő..
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #6765 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 23:13:46 »

A kompresszió milyen értékek között optimális?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6766 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 08:55:53 »

A kompresszió milyen értékek között optimális?
Benzines szívó motornál 12-14 bar közötti érték tökéletes, 10 bar felett már megfelelőnek mondható, de fontos az is hogy szimmetrikus legyen a 4 hengerben mért érték.
Naplózva
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #6767 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 09:28:17 »

Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mivel mi már csak a fejünket vakarjuk hogy mi lehet a gond. Van egy 2001 es MK3 as 2.0 benzines mondeónk ami át van alakítva gázosra. A probléma a következő: nagyon rángat, kihagy(nak) a henger(ek), most benzines üzemmódban beszélek, ugyanis a gázt nem használjuk amióta a probléma fönnáll. Világít a töltés jelző szinte folyamatosan, néha elalszik, de töltés van, szakember megvizsgálta a feszültségszabályzó rossz benne. A trafó jó a gyertyák és a gyertyakábelek is jók, mégis rángat. Érdekes hogy akkor kezd el kihagyni mikor nagyobb gázt adunk neki, bár ez nem törvényszerű van hogy alapjáraton is kihagy. Ma reggel autópályán észrevettem hogy padlógázon (ha nagyon lassan nyomom le a gázt padlóig akkor nem hagy ki) elkezd villogni a check engine lámpa, ami amugy folyamatosan világít de a katalizátort irja ki hibakódnak valószinűleg a gáz miatt. Generátorból jövő összes kábel ellenőrizve lett, minden jó. A fogyasztás normális.
Valakinek valamilyen ötlet? Tapasztaltatok már ilyesmit? köszönöm a válaszokat előre is. Üdv!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6768 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 09:57:14 »

Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mivel mi már csak a fejünket vakarjuk hogy mi lehet a gond. Van egy 2001 es MK3 as 2.0 benzines mondeónk ami át van alakítva gázosra. A probléma a következő: nagyon rángat, kihagy(nak) a henger(ek), most benzines üzemmódban beszélek, ugyanis a gázt nem használjuk amióta a probléma fönnáll. Világít a töltés jelző szinte folyamatosan, néha elalszik, de töltés van, szakember megvizsgálta a feszültségszabályzó rossz benne. A trafó jó a gyertyák és a gyertyakábelek is jók, mégis rángat. Érdekes hogy akkor kezd el kihagyni mikor nagyobb gázt adunk neki, bár ez nem törvényszerű van hogy alapjáraton is kihagy. Ma reggel autópályán észrevettem hogy padlógázon (ha nagyon lassan nyomom le a gázt padlóig akkor nem hagy ki) elkezd villogni a check engine lámpa, ami amugy folyamatosan világít de a katalizátort irja ki hibakódnak valószinűleg a gáz miatt. Generátorból jövő összes kábel ellenőrizve lett, minden jó. A fogyasztás normális.
Valakinek valamilyen ötlet? Tapasztaltatok már ilyesmit? köszönöm a válaszokat előre is. Üdv!

Szia!

Mire alapozzátok, hogy a gyújtás-alkatrészek jók? Mert amit leírsz pont gyújtáskimaradás miatti égéskimaradásnak hangzik. Ha villog a check engine amikor padlózod, akkor kéne lennie égéskimaradásos hibakódnak is.

De amúgy érdemes lenne a generátort is rendbe rakni, mert volt már rá példa, hogy okozott érdekes dolgokat.
Naplózva
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #6769 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:03:43 »

Gyertya és gyertyakábel kb. fél éves. (volt egy motorfelújítás olajevés miatt, akkor lett cserélve) Trafóból vettünk újat hátha az a baja (volt már rá példa) kicseréltük és ugyanolyan maradt. Ezért vagyunk mi is tanácstalanok. Van más alkatrész ami ilyen problémát okozhat?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6770 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:18:03 »

a feszültségszabályzó rossz benne.
Amíg nem csináltatod meg a feszszabályzót addig nincs miről beszélni. A ford intelligens töltőrendszere elég bonyolult. Javíttasd meg az ismert hibát, utána foglald össze hogy a jelen tünetekből mi maradt...

ui: egyébként a sok gázos használattól lehet hogy szimplán a benzines injektorok "bepisilnek". Adj neki injektortisztítót az üzemanyagba. De ez innentől lehet már a gázos topic lenne...
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 hétfő, 10:23:50 írta FokaDriver » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6771 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:18:55 »

Gyertya és gyertyakábel kb. fél éves. (volt egy motorfelújítás olajevés miatt, akkor lett cserélve) Trafóból vettünk újat hátha az a baja (volt már rá példa) kicseréltük és ugyanolyan maradt. Ezért vagyunk mi is tanácstalanok. Van más alkatrész ami ilyen problémát okozhat?

Milyen márkájú kábelek, trafó, gyertya? Mert volt már rá példa, hogy az utángyártott nagyon rövid ideig húzta.

De tényleg kezdd a generátorral.
Naplózva
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #6772 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:21:36 »

Milyen márkájú kábelek, trafó, gyertya? Mert volt már rá példa, hogy az utángyártott nagyon rövid ideig húzta.

De tényleg kezdd a generátorral.

A trafó gyári, a kábelek Valeo, a gyertya NGK Platinum. Rendben ráállunk a generátorra aztán írok ha lett valami változás vagy nem. Köszönöm:)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6773 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:26:20 »

Sziasztok!
Egy problémával fordulok hozzátok, mivel mi már csak a fejünket vakarjuk hogy mi lehet a gond. Van egy 2001 es MK3 as 2.0 benzines mondeónk ami át van alakítva gázosra. A probléma a következő: nagyon rángat, kihagy(nak) a henger(ek), most benzines üzemmódban beszélek, ugyanis a gázt nem használjuk amióta a probléma fönnáll. Világít a töltés jelző szinte folyamatosan, néha elalszik, de töltés van, szakember megvizsgálta a feszültségszabályzó rossz benne. A trafó jó a gyertyák és a gyertyakábelek is jók, mégis rángat. Érdekes hogy akkor kezd el kihagyni mikor nagyobb gázt adunk neki, bár ez nem törvényszerű van hogy alapjáraton is kihagy. Ma reggel autópályán észrevettem hogy padlógázon (ha nagyon lassan nyomom le a gázt padlóig akkor nem hagy ki) elkezd villogni a check engine lámpa, ami amugy folyamatosan világít de a katalizátort irja ki hibakódnak valószinűleg a gáz miatt. Generátorból jövő összes kábel ellenőrizve lett, minden jó. A fogyasztás normális.
Valakinek valamilyen ötlet? Tapasztaltatok már ilyesmit? köszönöm a válaszokat előre is. Üdv!

Generátor hibás.
Sporadikus égéskimaradás valamelyik henger(ek)ben. Nagy valószínűséggel gyújtásprobléma miatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Daniel End
Vendég
« Új hozzászólás #6774 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:27:23 »

mk2-vel kapcsolatban inkább abban topic-ben kellene a rókákat megkérdezni, mk3 benzinesben a legdrágább tipikus hiba a szívósorban az örvénylapátok tengelyeinek kikopása, erre is van jó árasított megoldás, de nem minden esetben. Nagy típushiba buktatója nincs szerintem az mk3 benzineseknek, inkább kisebb hibák,de bontóban is sok minden megkapható...az olajra figyelni kell,szereti a gyári olajat.  Tekerj vissza a topicban, úgy láthatod kinek mi fordult elő..

Köszi  worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6775 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:28:40 »

Generátor hibás.
Sporadikus égéskimaradás valamelyik henger(ek)ben. Nagy valószínűséggel gyújtásprobléma miatt.
attól,hogy külföldi szavakat használsz még nem tűnsz inteligensebbnek.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6776 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:37:28 »

attól,hogy külföldi szavakat használsz még nem tűnsz inteligensebbnek.... vigyor3

A sporadikus-on kívül még melyik külföldi neked?  eplus2

Mert ugye azt írod, hogy "szavakat"...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6777 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:37:41 »

attól,hogy külföldi szavakat használsz még nem tűnsz inteligensebbnek.... vigyor3

Nem is akarok...én arról már rég letettem. Beláttam, hogy reménytelen!  Cheesy
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #6778 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:53:43 »

Generátor hibás.
Sporadikus égéskimaradás valamelyik henger(ek)ben. Nagy valószínűséggel gyújtásprobléma miatt.

Köszönöm! szóval szerinted biztos hogy a generátor okozza, mert szakember azt mondta hogy a fesz. szabályzó nem tud ilyen problémát előidézni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6779 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 12:14:01 »

Köszönöm! szóval szerinted biztos hogy a generátor okozza, mert szakember azt mondta hogy a fesz. szabályzó nem tud ilyen problémát előidézni?

Félreértettél.

A töltés lámpa világítása járó motornál nem normális, tehát hibás a generátor. Ezt írtam elsőként.
A második a rángatásra, MIL lámpa villogásra vonatkozott.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
groland
Vendég
« Új hozzászólás #6780 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 14:49:19 »

Amikor leállítod, nem hallasz egy "csattanó" hangot? Ha igen, akkor nagy eséllyel a kettős tömegű lendkerék kezdi beadni a kulcsot.

Nincs csattanó hang, de ettől függetlenül még nem zárom ki a lendkereket mint probléma forrást. A feszítő- és vezető görgőt cseréltettem, elég hangosak voltak, a generátor és vízpumpa OK a szerelő szerint, de a probléma még fennáll. Holnap délután megnézetem egy Ford szakértővel, hátha tud valami okosabbat mondani. Az egész történethez még egy adalék információ: indításkor jóval nagyobbat rándul a motor/váltó, mint kellene. (A gumibakok rendben vannak.)
Naplózva
nagyartur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #6781 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:32:55 »

Amíg nem csináltatod meg a feszszabályzót addig nincs miről beszélni. A ford intelligens töltőrendszere elég bonyolult. Javíttasd meg az ismert hibát, utána foglald össze hogy a jelen tünetekből mi maradt...

ui: egyébként a sok gázos használattól lehet hogy szimplán a benzines injektorok "bepisilnek". Adj neki injektortisztítót az üzemanyagba. De ez innentől lehet már a gázos topic lenne...

Injektortisztító most van benne. kb fél tank lement belőle, de a probléma még él...Sad
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6782 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:55:58 »

Injektortisztító most van benne. kb fél tank lement belőle, de a probléma még él...Sad
Mennyit futottál azóta benzin üzemben ? Csináltasd meg a feszszabályzót, és tekerj bele 4-500 km-t benzinnel. Figyeld majd meg azt is hogy hidegindítási üzemben rángat e (ahol még nem nézi a labdát az ECU). Utána nézzük meg milyen tünetek maradtak. integet2
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6783 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 16:01:50 »

Nincs csattanó hang, de ettől függetlenül még nem zárom ki a lendkereket mint probléma forrást. A feszítő- és vezető görgőt cseréltettem, elég hangosak voltak, a generátor és vízpumpa OK a szerelő szerint, de a probléma még fennáll. Holnap délután megnézetem egy Ford szakértővel, hátha tud valami okosabbat mondani. Az egész történethez még egy adalék információ: indításkor jóval nagyobbat rándul a motor/váltó, mint kellene. (A gumibakok rendben vannak.)

Ebből a szempontból végülis mindegy. Nekem először a kinyomó csapágy kezdett el csikorogni, majd egyik napról a másikra megjött a lendkerék hang is. Egy esetben lehet kizárni a lendkereket: ha neked is van olyan szerencséd, mint nekem az előző benzinesemnél - nem kettőstömegű lendkerék van benne. Amúgy általában az egész szettet (lendkerék, tárcsa, csapágy, szerkezet) szokták cserélni az elég magas (30e+) szerelési költség miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.13 kedd, 11:06:44 írta Lacika71 » Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #6784 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 23:19:46 »

Benzines szívó motornál 12-14 bar közötti érték tökéletes, 10 bar felett már megfelelőnek mondható, de fontos az is hogy szimmetrikus legyen a 4 hengerben mért érték.
Köszönöm  Wink
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Mtom
Vendég
« Új hozzászólás #6785 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:08:24 »

Sziasztok

Múlt héten került hozzánk egy 2001-es 1.8-as Mondeo. Elvileg a szívósort az előző tulaj már kiheréltette rajta.
A gondom az hogy 1500-2000 között 1/3-1/2 gáz között becsörög a motor, tipikusan szegény keverékes csörgés. Lehet ez a szívósor kiherélése miatt, utána lehet-e állítani a gyújtásnak esetleg?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6786 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:39:07 »

Sziasztok

Múlt héten került hozzánk egy 2001-es 1.8-as Mondeo. Elvileg a szívósort az előző tulaj már kiheréltette rajta.
A gondom az hogy 1500-2000 között 1/3-1/2 gáz között becsörög a motor, tipikusan szegény keverékes csörgés. Lehet ez a szívósor kiherélése miatt, utána lehet-e állítani a gyújtásnak esetleg?

Nincs köze a "csörgéshez" a szívósor "takarításnak".
A gyújtást a motorvezérlő szabályozza.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6787 Dátum: 2014.05.13 kedd, 12:39:56 »

Lehet ez a szívósor kiherélése miatt, utána lehet-e állítani a gyújtásnak esetleg?
Nem a gyújtáson kell állítani hanem tankolni valami jobb kúton. Ehhez nincs köze a szívósorhoz, és más fórumok tapasztalatai alapján az emberek a szegény keverékes becsörgésre gondolnak egyéb mechanikai zajok hallatán...első körben erre tippelnék...
Naplózva
Mtom
Vendég
« Új hozzászólás #6788 Dátum: 2014.05.13 kedd, 13:11:38 »

Nem a gyújtáson kell állítani hanem tankolni valami jobb kúton. Ehhez nincs köze a szívósorhoz, és más fórumok tapasztalatai alapján az emberek a szegény keverékes becsörgésre gondolnak egyéb mechanikai zajok hallatán...első körben erre tippelnék...

A szegény keverékes csörgést azért gondolom mert beindítás után a hideg motornál amíg dúsítja a keveréket nem csörög be.

A tippet köszi, következő tankolásnál akkor megpróbálok egy másik kutat, aztán meglátjuk.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6789 Dátum: 2014.05.13 kedd, 14:12:50 »

A szegény keverékes csörgést azért gondolom mert beindítás után a hideg motornál amíg dúsítja a keveréket nem csörög be.

A tippet köszi, következő tankolásnál akkor megpróbálok egy másik kutat, aztán meglátjuk.

"A szegény keverékes csörgést azért gondolom mert beindítás után a hideg motornál amíg dúsítja a keveréket nem csörög be. "

Ebben van némi ellentmondás. Dús keverékkel soha nem csörög! Fullad.
Hideg motornál nem dúsítja folyamatosan (ez meg nem szegény, hanem dús keverék), még indítás előtt a szenzorok jeleiből kiszámolja, hogy mennyi befecskendezés szükséges és azzal indul és ahogy melegszik úgy csökkenti a befecskendezési időt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mtom
Vendég
« Új hozzászólás #6790 Dátum: 2014.05.13 kedd, 14:22:26 »

"A szegény keverékes csörgést azért gondolom mert beindítás után a hideg motornál amíg dúsítja a keveréket nem csörög be. "

Ebben van némi ellentmondás. Dús keverékkel soha nem csörög! Fullad.
Hideg motornál nem dúsítja folyamatosan (ez meg nem szegény, hanem dús keverék), még indítás előtt a szenzorok jeleiből kiszámolja, hogy mennyi befecskendezés szükséges és azzal indul és ahogy melegszik úgy csökkenti a befecskendezési időt.

Csak azt írtam amit észlelek, beülök reggel beindítom megyek vele pár kilométert nem csörög be, miután bemelegszik a motor visszafelé már hallom hogy csörög.
Lényeg akkor megpróbálok másik kutat, lehet nem szereti ahol tankoltam.

Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6791 Dátum: 2014.05.13 kedd, 16:02:46 »

Csak azt írtam amit észlelek, beülök reggel beindítom megyek vele pár kilométert nem csörög be, miután bemelegszik a motor visszafelé már hallom hogy csörög.
Lényeg akkor megpróbálok másik kutat, lehet nem szereti ahol tankoltam.



Falsh levegő ellenőrzés
MAP érték
1. Lambda érték (üzemmelegen)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6792 Dátum: 2014.05.16 péntek, 17:18:22 »

Udv!

Tudnatok segiteni abban,hogy hol talalom a fojtoszelep potmetert hol talalom?
Illetve en magamnak kitudom e cserelni, vagy kell hozza programozas?
Vagy csak kicserelem es elvileg mukodik is?!
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6793 Dátum: 2014.05.16 péntek, 18:12:28 »

Udv!

Tudnatok segiteni abban,hogy hol talalom a fojtoszelep potmetert hol talalom?
Illetve en magamnak kitudom e cserelni, vagy kell hozza programozas?
Vagy csak kicserelem es elvileg mukodik is?!

A neve elárulja...
Fojtószelepnél.
Ki tudod cserélni. De megelőzte előzetes vizsgálat, diagnosztika? Vagy csak úgy ki akarod cserélni? Nem szokott tönkremenni....
Egyébként azonnal működőképes, de ha állítható a helyzete, akkor nem árt méréssel "nullára" állítani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6794 Dátum: 2014.05.16 péntek, 18:45:07 »

Computer irta hogy rosz, illetve fals adatot kuld es az alapjaratom rakoncatlankodik.
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6795 Dátum: 2014.05.16 péntek, 19:26:08 »

Computer irta hogy rosz, illetve fals adatot kuld es az alapjaratom rakoncatlankodik.

Azért még érdemes lenne mérésekkel is alátámasztani a diagnózist.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6796 Dátum: 2014.05.16 péntek, 19:36:37 »

Az a helyzet hogy 5muhelyben semmire nem mentek, ez az egy hibauzenetet ir a computer.
Nincs otletem, a szereloknek se.
Sokmindent kicsereltettek mar velem, meg ezt kiptobslom utanna nincs otletem ha megint *** lesz.
Senki nemtud segiteni, igazabol mar kezdem nagyon unni, hogy szakszervizben is csak vakaroznak olyan oraberrel hogy az eszem elmegy.

De halgatom ha van valakinek egyeb otlete, lassan mar csak a motort nem csereltettek ki velem
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6797 Dátum: 2014.05.16 péntek, 19:47:07 »

Az a helyzet hogy 5muhelyben semmire nem mentek, ez az egy hibauzenetet ir a computer.
Nincs otletem, a szereloknek se.
Sokmindent kicsereltettek mar velem, meg ezt kiptobslom utanna nincs otletem ha megint *** lesz.
Senki nemtud segiteni, igazabol mar kezdem nagyon unni, hogy szakszervizben is csak vakaroznak olyan oraberrel hogy az eszem elmegy.

De halgatom ha van valakinek egyeb otlete, lassan mar csak a motort nem csereltettek ki velem

Találgatással próbáltak meg 5 helyez javítani....a te zsebedre? Remek.
Rossz helyeken voltál eddig.  Cool

Egy diagnosztikai vizsgálat során a hibaüzenet legtöbb esetben nem a hibás alkatrészt jelöli meg. Aki hisz abban, amit kiolvas.....az hibázik.


Az aláírásodba beírhatnád, hogy milyen autóról van szó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #6798 Dátum: 2014.05.16 péntek, 19:51:24 »

Találgatással próbáltak meg 5 helyez javítani....a te zsebedre? Remek.
Rossz helyeken voltál eddig.  Cool

Egy diagnosztikai vizsgálat során a hibaüzenet legtöbb esetben nem a hibás alkatrészt jelöli meg. Aki hisz abban, amit kiolvas.....az hibázik.


Az aláírásodba beírhatnád, hogy milyen autóról van szó.
milye-milyen.hát benzines! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #6799 Dátum: 2014.05.16 péntek, 20:12:43 »

1.8 125 lovas
2002.9. Havi
A szivosort kitakaritottam sajat kezuleg meg az elejen, falsot nem sziv.
Ezutan meg a Ford szervizben volt folyamatosan az auto.
Konkretan 3helyen, es utanna masik 2 normal szervizben most az utolso ahol van ott egy villamossagi nezte at.
O talalta egyebkent ezt a hibat. Azt mondta hogy hibas adatot kuld a computernek es nyitva marad a szelep es azert tartja a fordulatot menet kozben, viszont ha egy helyben all az auto akkor normalisan mukodik.


Egyebkent mar irtam itt a forumban mennyit koltottem erre a hibara, es ebben meg igy is benne van a sok sok kedvezmeny amiert mindenki csak szart cserelt ki.
Az osszeg kb 270-290 ezer
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.16 péntek, 20:14:47 írta KissLaci » Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.091 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.