Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 20:33:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260994 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #7850 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 08:13:51 »

Akkor magasabb ár kategóriába nézelődők  Smiley

itt is szét nézhetsz a fórumon eladóm kocsik után, én tudok egy szép kombit:)))
Naplózva
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #7851 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 11:48:29 »

Sziasztok!

A probléma az volt az autóval(1.8 benzin 81kw) hogy felbőgött a motor mikor kinyomtam a kuplungot és az alapjárat csak max 1500-ra esett vissza.A hiba az volt hogy a szívósor mögötti kartelgázcső szét volt csúnyán repedve.Ha már lent volt a szívósor így ki is lett herélve.
Ezután mikor be lett indítva csak nehezen indult be és azóta a fordulatszám annyira visszaesik a kuplung kinyomásakor(kb 500-ra vagy lejjebb)  hogy leáll a motor.
A kérdésem az lenne hogy ezt a herélés okozhatja?Vigyem motordiagnosztikára?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7852 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:04:19 »

Sziasztok!

A probléma az volt az autóval(1.8 benzin 81kw) hogy felbőgött a motor mikor kinyomtam a kuplungot és az alapjárat csak max 1500-ra esett vissza.A hiba az volt hogy a szívósor mögötti kartelgázcső szét volt csúnyán repedve.Ha már lent volt a szívósor így ki is lett herélve.
Ezután mikor be lett indítva csak nehezen indult be és azóta a fordulatszám annyira visszaesik a kuplung kinyomásakor(kb 500-ra vagy lejjebb)  hogy leáll a motor.
A kérdésem az lenne hogy ezt a herélés okozhatja?Vigyem motordiagnosztikára?

Nem a herélés okozta. Valamit rosszul raktak össze. Alapjáratira szabályzó szelepre és/vagy MAP-ra rá lett dugva a csatlakozó?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #7853 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:08:55 »

Nem a herélés okozta. Valamit rosszul raktak össze. Alapjáratira szabályzó szelepre és/vagy MAP-ra rá lett dugva a csatlakozó?

Össze lett dugva minden.Még arra gondolok hogy van más alkatrész a körben ami nem százas, mert eddig is elég rángatós és erőtlen volt a motor.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7854 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:12:02 »

Össze lett dugva minden.Még arra gondolok hogy van más alkatrész a körben ami nem százas, mert eddig is elég rángatós és erőtlen volt a motor.

Rángatás lehet gyújtás hiba miatt is. Alapjárati szabályzó szelep működik?
Benzin nyomás rendben?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #7855 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:19:12 »

Rángatás lehet gyújtás hiba miatt is. Alapjárati szabályzó szelep működik?
Benzin nyomás rendben?

Egyenlőre annyit csináltam hogy leszereltem az alapjárati szelepet,kitakarítottam így most az alapjárati fordulat 750-nél lentebb nem esik.Most az a veszély elmúlt hogy leálljon.Ráférne már az autóra egy erősebb karbi mert már én 90ezret mentem vele de még gyertyát sem cseréltem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7856 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:38:35 »

Egyenlőre annyit csináltam hogy leszereltem az alapjárati szelepet,kitakarítottam így most az alapjárati fordulat 750-nél lentebb nem esik.Most az a veszély elmúlt hogy leálljon.Ráférne már az autóra egy erősebb karbi mert már én 90ezret mentem vele de még gyertyát sem cseréltem.

Remélem karbantartásra gondoltál és nem karburátorra.
60e km a gyertya csereperiódusa.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bonisz
Vendég
« Új hozzászólás #7857 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 12:59:34 »

Remélem karbantartásra gondoltál és nem karburátorra.
60e km a gyertya csereperiódusa.

Hogyne....karbantartásra. wow1
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7858 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 20:25:28 »

Szisztok!

Olvastam itt a fórumon hogy a wolfgabor felhasználó Mondeojával is sz volt mint nekem hogy csörgött gázadásnál 1700- 2000 fordulatszámnál nekem detto ugyan az van. Álló helyzetben szép hangja van. Próbáltam úgy is hogy kézifékkel elindulni de nem csinálta a csörgést.
Érdekelne hogy a kopogásérzékelő csinálhat-e ilyet. Több benzinkutnál is voltam de semmi változás.
reggel mikor melóba indulok 7 km a táv nem hallom hogy csörög hiába adok neki gázt.
Remélem valakinek van valami ötlete vagy ne is foglalkozzak vele.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7859 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 20:30:54 »

Szisztok!

Olvastam itt a fórumon hogy a wolfgabor felhasználó Mondeojával is sz volt mint nekem hogy csörgött gázadásnál 1700- 2000 fordulatszámnál nekem detto ugyan az van. Álló helyzetben szép hangja van. Próbáltam úgy is hogy kézifékkel elindulni de nem csinálta a csörgést.
Érdekelne hogy a kopogásérzékelő csinálhat-e ilyet. Több benzinkutnál is voltam de semmi változás.
reggel mikor melóba indulok 7 km a táv nem hallom hogy csörög hiába adok neki gázt.
Remélem valakinek van valami ötlete vagy ne is foglalkozzak vele.

Most egy kicsit nem értem.....
Az elején úgy írod, hogy neked is csörög 1700-2000 f/perc között.
Aztán utána folyamatosan azt írod, hogy akár mit csinálsz nem csörög. Nos, akkor van probléma vagy nincs probléma?
Wolfgabor-nak egyébként is dízel autója van.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7860 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 20:43:11 »

Most egy kicsit nem értem.....
Az elején úgy írod, hogy neked is csörög 1700-2000 f/perc között.
Aztán utána folyamatosan azt írod, hogy akár mit csinálsz nem csörög. Nos, akkor van probléma vagy nincs probléma?
Wolfgabor-nak egyébként is dízel autója van.  wave


Igazad van! Csak üzemmelegen csinálja a csörgést menet közben. Álló helyzetben ha gázt adok semmi csörgés nincs.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #7861 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 20:58:31 »


Igazad van! Csak üzemmelegen csinálja a csörgést menet közben. Álló helyzetben ha gázt adok semmi csörgés nincs.

Ez engem is érdekelne!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7862 Dátum: 2014.12.23 kedd, 13:18:50 »

Most egy kicsit nem értem.....
Az elején úgy írod, hogy neked is csörög 1700-2000 f/perc között.
Aztán utána folyamatosan azt írod, hogy akár mit csinálsz nem csörög. Nos, akkor van probléma vagy nincs probléma?
Wolfgabor-nak egyébként is dízel autója van.  wave

De volt neki 1.8-as 125 pacis benzinese is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7863 Dátum: 2014.12.23 kedd, 15:14:30 »

De volt neki 1.8-as 125 pacis benzinese is.
Lehet, de akkor az jóval régebben, nem?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7864 Dátum: 2014.12.23 kedd, 15:19:43 »

Lehet, de akkor az jóval régebben, nem?

vagy 2-3 dízellel ezelőtt vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7865 Dátum: 2014.12.24 szerda, 08:31:37 »

Lehet, de akkor az jóval régebben, nem?


Nem olyan nagyon régen. Tavalyelőtt még az volt neki.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7866 Dátum: 2014.12.24 szerda, 10:15:00 »

Nem olyan nagyon régen. Tavalyelőtt még az volt neki.

Egy napi szintén folyamatosan működő fórumban a "tavaly előtt" elég régnek számít. Szerintem. Smiley
Ami viszont még furcsább, hogy valaki egy akkori problémájára zsigerből emlékszik. Hacsak nem mostanában olvasta a topik azon részét. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #7867 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 21:08:42 »

sziasztok
Kellemes ünnepeket Nektek

Emeltem az áron,....ehhez mit szóltok?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_ghia-8550087
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #7868 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 22:48:07 »

sziasztok
Kellemes ünnepeket Nektek

Emeltem az áron,....ehhez mit szóltok?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_ghia-8550087


Szerintem ez egy lelakott xar.....
Ha mindenképpen 1.8, akkor ez: (Dentracft árulja) http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_ambiente_1._tulaj_ujonnan_magyar-8547633
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7869 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 23:02:21 »

sziasztok
Kellemes ünnepeket Nektek

Emeltem az áron,....ehhez mit szóltok?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_ghia-8550087

Sokkal jobbat írtam, privátban.
Ne feledd, ezt is át kell íratni és minimum leszervizelni.
Öregebb, nem jár hozzá semmi, tempomat nincs, ESP nincs, fűthető első szélvédő sincs....stb. ....és 1.8... 2x annyi km-el, mint amit én írtam.
De látom, hogy te mindenáron "be akarsz vásárolni"...... wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #7870 Dátum: 2014.12.25 csütörtök, 23:48:47 »

sziasztok
Kellemes ünnepeket Nektek

Emeltem az áron,....ehhez mit szóltok?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_1.8_ghia-8550087

Nem ajánlom az 1.8-st még 125loval sem.
Hidd el, hogy ők sem véletlen tanácsolják a 2.0-t.
Az én tapasztalatom az, hogy ha egy autó aron alul van, akkor általában rossz is. Nagyon nehéz olyat kifogni, aki megszorul es a jo autóját áron alul adja el.
Képzeld magad a helyükben. Ha neked van egy jó autód, miért adnád olcsón, hisz tudod, hogy jó és úgyis jól járnak vele. A jelmondatod pedig eladáskor, hogy az enyémben kevés a km és szuper állapotú. Ezért megéri ezt a penzt. Persze valaki a szarra is ezt mondja tudom...
Naplózva
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #7871 Dátum: 2014.12.26 péntek, 09:46:07 »

Sokkal jobbat írtam, privátban.
Ne feledd, ezt is át kell íratni és minimum leszervizelni.
Öregebb, nem jár hozzá semmi, tempomat nincs, ESP nincs, fűthető első szélvédő sincs....stb. ....és 1.8... 2x annyi km-el, mint amit én írtam.
De látom, hogy te mindenáron "be akarsz vásárolni"...... wave

Nyilván nem akarok szart venni,(ezért linkelem be ide ),de nem akarom magam lenullázni sem.....és mondjuk ha viszonylag jó lett volna a verda ,akkor talán 750be elhozhattam volna+átírás ,850ből megállt volna a történet olajcserével.Az kevesebb  annál amit mondtál..persze tudom,hogy kicsivel felszereltebb is....de maradna pénzem ami azért nem mellékes...
 

nagyzotya:áron alul lenne ez a verda?Egy 2001es közel 200ezret ment autóért mennyit kellene adnom,hogy ne legyen áron alul?Bár lehet nem értek hozzá,de szerintem ez messze nem áron aluli összeg és persze nem is a teteje  vigyor3




Szerintetek 1M alatt nem érdemes mk3 mondeot nézni?Mert ha nem, akkor még gyűjtök egy kicsit mert nem szeretnék nullára futni és  visszatérek...

« Utoljára szerkesztve: 2014.12.26 péntek, 09:59:26 írta key » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7872 Dátum: 2014.12.26 péntek, 10:54:13 »

Nyilván nem akarok szart venni,(ezért linkelem be ide ),de nem akarom magam lenullázni sem.....és mondjuk ha viszonylag jó lett volna a verda ,akkor talán 750be elhozhattam volna+átírás ,850ből megállt volna a történet olajcserével.Az kevesebb  annál amit mondtál..persze tudom,hogy kicsivel felszereltebb is....de maradna pénzem ami azért nem mellékes...
 



Igen, maradna pénzed....amit lehet rögtön rá is kell költened és akkor még nem tudod milyen a gumi rajta, ami feltehetően nem túl jó és max. csak nyári.
Ha csak gumikat kell venned és egyéb javítani való nincs, akkor már szinte ott is vagy árban és akkor még csak egyik szezonra van gumid.

Te döntesz mindenképp, csak nehogy később megbánd.  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
key
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


E-mail
« Új hozzászólás #7873 Dátum: 2014.12.26 péntek, 10:58:10 »

Igen, maradna pénzed....amit lehet rögtön rá is kell költened és akkor még nem tudod milyen a gumi rajta, ami feltehetően nem túl jó és max. csak nyári.
Ha csak gumikat kell venned és egyéb javítani való nincs, akkor már szinte ott is vagy árban és akkor még csak egyik szezonra van gumid.

Te döntesz mindenképp, csak nehogy később megbánd.  wave




Amúgy persze igazad van...megérné megvenni amit ajánlottál...mennyi időm van eldönteni,hogy jöhet e a verda?
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7874 Dátum: 2014.12.27 szombat, 15:34:40 »

http://kepfeltoltes.hu/view/141227/20141227_IMG_039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sziasztok! 2 napja szembesűltem hogy a trafó 2 helyen meg van repedve. Ez szerintetek okozhat bármi féle hibát? pl: szikra kihagyás és üzem melegen be be csörög?

http://kepfeltoltes.hu/view/141227/20141227_IMG_0040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A második képen a pirossal karikázott cső a bilincs tövénél látok egy kis repedést okozhate valami bajt vagy ez is csere? Ezt milyen csőnek hívják?
Segítségeteket előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.27 szombat, 16:02:08 írta nzoli » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7875 Dátum: 2014.12.27 szombat, 15:55:04 »

Az első képet sem látni....... nemhogy a másodikat.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7876 Dátum: 2014.12.27 szombat, 16:03:01 »

Az első képet sem látni....... nemhogy a másodikat.  vigyor3

Bocsi most már jó!
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7877 Dátum: 2014.12.27 szombat, 16:12:08 »

http://kepfeltoltes.hu/view/141227/20141227_IMG_039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sziasztok! 2 napja szembesűltem hogy a trafó 2 helyen meg van repedve. Ez szerintetek okozhat bármi féle hibát? pl: szikra kihagyás és üzem melegen be be csörög?

http://kepfeltoltes.hu/view/141227/20141227_IMG_0040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A második képen a pirossal karikázott cső a bilincs tövénél látok egy kis repedést okozhate valami bajt vagy ez is csere? Ezt milyen csőnek hívják?
Segítségeteket előre is köszönöm!
1.kép.
Az első gyanús hiba után dobni kell a kukába.
2.kép
Karter gáz visszavezető cső.max olajos lesz a környéke egy picit.természetesen vissza is lehet vágni egy picit....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #7878 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:00:02 »

Sziasztok,

Most voltunk egy hosszabb úton az autóval és mivel olyan helyen voltunk, hogy nem volt értelmes adás, kikapcsoltam a rádiót, hátul hadd aludjanak a lányok. Ez viszont azzal járt együtt, hogy olyan hangokat hallottam, amik szét idegeltek.

1.8 benzin ugyebár, kombi, csomagok stb. és azt figyeltem meg, hogy 1500 -ös fordulattól ha terheltem, akkor olyan hangja lett, mintha aluminium fazekat csörömpölnék. Utána már kisimult, de terhelésnél csinálja. Ha kicsit elveszem a gázt, akkor abbamarad, de némileg akkor is hallatszik ha csak tartom a sebességet.

Normális ez?

Ami még lehet,hogy a blokk mögötti hővédő fenti tartókonzoljai eltörtek és lehet az zörög, mert nem volt még időm megcsinálni. Egyébként úgy hibátlannak tűnik. Normálisan megy, normálisan fogyaszt ( ilyen 100-110 -el 6,5l jött ki), csak a hangok...
Szívósor most lett nyáron levéve...faceliftes, nem lötyögött.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7879 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:29:33 »

Sziasztok,

Most voltunk egy hosszabb úton az autóval és mivel olyan helyen voltunk, hogy nem volt értelmes adás, kikapcsoltam a rádiót, hátul hadd aludjanak a lányok. Ez viszont azzal járt együtt, hogy olyan hangokat hallottam, amik szét idegeltek.

1.8 benzin ugyebár, kombi, csomagok stb. és azt figyeltem meg, hogy 1500 -ös fordulattól ha terheltem, akkor olyan hangja lett, mintha aluminium fazekat csörömpölnék. Utána már kisimult, de terhelésnél csinálja. Ha kicsit elveszem a gázt, akkor abbamarad, de némileg akkor is hallatszik ha csak tartom a sebességet.

Normális ez?

Ami még lehet,hogy a blokk mögötti hővédő fenti tartókonzoljai eltörtek és lehet az zörög, mert nem volt még időm megcsinálni. Egyébként úgy hibátlannak tűnik. Normálisan megy, normálisan fogyaszt ( ilyen 100-110 -el 6,5l jött ki), csak a hangok...
Szívósor most lett nyáron levéve...faceliftes, nem lötyögött.

Igen, a hővédő rezonálhat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #7880 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 15:11:43 »

Másik kérdés, hogy cserelném az olajat, mert letelt az év és majd 10ezret mentem is vele. A kérdés az, hogy 13éves az autó, még mindig 5w30 vagy mehetne 10w?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7881 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 15:13:47 »

Másik kérdés, hogy cserelném az olajat, mert letelt az év és majd 10ezret mentem is vele. A kérdés az, hogy 13éves az autó, még mindig 5w30 vagy mehetne 10w?


Persze.
A km sem számít.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #7882 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 22:00:36 »

Másik kérdés, hogy cserelném az olajat, mert letelt az év és majd 10ezret mentem is vele. A kérdés az, hogy 13éves az autó, még mindig 5w30 vagy mehetne 10w?
Az autódba az 5w30 az előírás. Ha elkezdi jelentős mértékben enni az olajat akkor első lépcsőben válthatsz 5w40-re. Az hogy 13 éves nem jelentős információ, a futott km is csak irányadó, mert használat függő a motorkopás mértéke. Felejtsd el a régi beidegződéseket.  Enyém is 13 éves, benne 220ekm, eszembe nincs 5w30-tól eltérőt beletenni, pláne 10w-t nem!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7883 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 22:03:06 »

Az autódba az 5w30 az előírás. Ha elkezdi jelentős mértékben enni az olajat akkor első lépcsőben válthatsz 5w40-re. Az hogy 13 éves nem jelentős információ, a futott km is csak irányadó, mert használat függő a motorkopás mértéke. Felejtsd el a régi beidegződéseket.  Enyém is 13 éves, benne 220ekm, eszembe nincs 5w30-tól eltérőt beletenni, pláne 10w-t nem!

Miért is jó a 30-ról a 40-re váltás? Semmi köze az olajfogyáshoz. Az a szám egész mást jelent. wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #7884 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 22:26:20 »

Miért is jó a 30-ról a 40-re váltás? Semmi köze az olajfogyáshoz. Az a szám egész mást jelent. wave
Ha jelentős olajfogyasztás miatt váltanom kellene olajat, akkor azért maradnék 5w-nél mert a hideg szivattyűzhatósága jobb a 10W-snél, így hidegindításnál kevesebbet forog szárazon, amíg felépül az olajnyomás és hamarab átolajozott lesz a motor. (1 hidegindítás kb 200 km-nyi üzememeleg futás motorkopásával egyenértékű), és azért w40-et, mert ha már kopott a motor akkor üzemmelegen a 40-es olajok 100 fokon mért kinetikai viszkozitása sokkal magasabb a 30-as olajoknál, így magas fordulaton ahol a kopott benzinmotorok általában eszegetik az olajat, vastagabb filmű marad az olaj,ergó kevésbé eszi majd.  Természetesen javasolt az olajfogyás okát orvosolni, de addig is én így választanék olajat, hogy odázzam a javítási költséget.  Lehet nem egyre gondoltunk, fejtsd ki mire gondolsz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7885 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 22:50:25 »

Ha jelentős olajfogyasztás miatt váltanom kellene olajat, akkor azért maradnék 5w-nél mert a hideg szivattyűzhatósága jobb a 10W-snél, így hidegindításnál kevesebbet forog szárazon, amíg felépül az olajnyomás és hamarab átolajozott lesz a motor. (1 hidegindítás kb 200 km-nyi üzememeleg futás motorkopásával egyenértékű), és azért w40-et, mert ha már kopott a motor akkor üzemmelegen a 40-es olajok 100 fokon mért kinetikai viszkozitása sokkal magasabb a 30-as olajoknál, így magas fordulaton ahol a kopott benzinmotorok általában eszegetik az olajat, vastagabb filmű marad az olaj,ergó kevésbé eszi majd.  Természetesen javasolt az olajfogyás okát orvosolni, de addig is én így választanék olajat, hogy odázzam a javítási költséget.  Lehet nem egyre gondoltunk, fejtsd ki mire gondolsz.

Aztaa....tanítsd még!  Grin
A kiemelt rész marhára nem így van. A 40-esnél a viszkozitása nem magasabb, csak magasabb hőfokon veszíti el a még elfogadható értéket, mint pl. az alacsonyabb 30-as.
De ez is ugye erősen olaj és adalék függő.
Vastagabb filmű marad az olaj? Ejha.... Erre nem is tudok mit mondani.  vigyor3  Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből.
Magasabb fordulaton minden motor jobban "fogyasztja" az olajat. Ennek nem túl bonyolult a magyarázata. De semmi köze a 30-40-hez és "vastag film"hez.  vigyor3
Ha van olajfogyasztás, akkor első sorban szelepszár szimmeringnél történik. Nem javítja a másik olaj választás, főleg nem felesleges paramétereket javító hatásúnak gondolva.
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. Általában több lehetőség is van, eltérő üzemeltetési környezettől függően.
Nem egyre gondoltunk....... én a 3-ra.  wave

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7886 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 23:28:27 »

Aztaa....tanítsd még!  Grin
A kiemelt rész marhára nem így van. A 40-esnél a viszkozitása nem magasabb, csak magasabb hőfokon veszíti el a még elfogadható értéket, mint pl. az alacsonyabb 30-as.
De ez is ugye erősen olaj és adalék függő.
Vastagabb filmű marad az olaj? Ejha.... Erre nem is tudok mit mondani.  vigyor3  Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből.
Magasabb fordulaton minden motor jobban "fogyasztja" az olajat. Ennek nem túl bonyolult a magyarázata. De semmi köze a 30-40-hez és "vastag film"hez.  vigyor3
Ha van olajfogyasztás, akkor első sorban szelepszár szimmeringnél történik. Nem javítja a másik olaj választás, főleg nem felesleges paramétereket javító hatásúnak gondolva.
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. Általában több lehetőség is van, eltérő üzemeltetési környezettől függően.
Nem egyre gondoltunk....... én a 3-ra.  wave



Az olaj a szabvány szerint a 100 fokon mért viszkozitása alapján kapja a 40-es számot, nem az alapján a hőmérséklet alapján, amikor egy adott pont alá csökken a viszkozitása.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #7887 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 23:42:48 »

A kiemelt rész marhára nem így van. A 40-esnél a viszkozitása nem magasabb, csak magasabb hőfokon veszíti el a még elfogadható értéket, mint pl. az alacsonyabb 30-as.
De ez is ugye erősen olaj és adalék függő.
Vastagabb filmű marad az olaj? Ejha.... Erre nem is tudok mit mondani.  vigyor3  Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből.
Magasabb fordulaton minden motor jobban "fogyasztja" az olajat. Ennek nem túl bonyolult a magyarázata. De semmi köze a 30-40-hez és "vastag film"hez.  vigyor3
Ha van olajfogyasztás, akkor első sorban szelepszár szimmeringnél történik. Nem javítja a másik olaj választás, főleg nem felesleges paramétereket javító hatásúnak gondolva.
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. Általában több lehetőség is van, eltérő üzemeltetési környezettől függően.
Nem egyre gondoltunk....... én a 3-ra.  wave
40-esnél a viszkozitása nem magasabb--> de, magasabb, jóval.
De semmi köze a 30-40-hez --> és ha mégis van összefüggés? Wink
Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből --> na erre én nem tudok mit mondani.
első sorban szelepszár szimmeringnél  --> vagy hengerfal kopás,vagy gyűrűkopás, tömítések, stb...
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. --> Megegyeztünk.  Ha nem elérhető SAE5w30, akkor használható SAE5w40 vagy SAE10w40. Ezt írja a fordos könyv. Itt nyugvópontra jutottunk.

Megtaláltam hol olvastam anno ezt azt olajokról:
http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/45-motorolaj-olajnyomas-olajcsere-ii
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.28 vasárnap, 23:50:32 írta FokaDriver » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7888 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 10:07:58 »

Aztaa....tanítsd még!  Grin
A kiemelt rész marhára nem így van. A 40-esnél a viszkozitása nem magasabb, csak magasabb hőfokon veszíti el a még elfogadható értéket, mint pl. az alacsonyabb 30-as.
De ez is ugye erősen olaj és adalék függő.
Vastagabb filmű marad az olaj? Ejha.... Erre nem is tudok mit mondani.  vigyor3  Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből.
Magasabb fordulaton minden motor jobban "fogyasztja" az olajat. Ennek nem túl bonyolult a magyarázata. De semmi köze a 30-40-hez és "vastag film"hez.  vigyor3
Ha van olajfogyasztás, akkor első sorban szelepszár szimmeringnél történik. Nem javítja a másik olaj választás, főleg nem felesleges paramétereket javító hatásúnak gondolva.
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. Általában több lehetőség is van, eltérő üzemeltetési környezettől függően.
Nem egyre gondoltunk....... én a 3-ra.  wave


kivéve amikor oválra vagy hordósra kopott a henger,és kipufogja,szép kék füsttel.

Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7889 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 11:47:25 »

40-esnél a viszkozitása nem magasabb--> de, magasabb, jóval.
De semmi köze a 30-40-hez --> és ha mégis van összefüggés? Wink
Ha valami eszi, akkor eszi.... mindegy miből --> na erre én nem tudok mit mondani.
első sorban szelepszár szimmeringnél  --> vagy hengerfal kopás,vagy gyűrűkopás, tömítések, stb...
Azt kell beletenni, amit a gyártó előír. --> Megegyeztünk.  Ha nem elérhető SAE5w30, akkor használható SAE5w40 vagy SAE10w40. Ezt írja a fordos könyv. Itt nyugvópontra jutottunk.

Megtaláltam hol olvastam anno ezt azt olajokról:
http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/45-motorolaj-olajnyomas-olajcsere-ii


Felőlem mindenki azt csinál amit akar, abban hisz amiben akar.
Megint a szentírásod a injektor.hu.......

Képzeld, sok turbós nagyteljesítményű motorhoz 30-as az ajánlás.
Sőt nem egy nagy ccm-és autóban cserélek 0W-20 -as gyári olajat.
Biztos hülyék, mert a 40-és olaj jobb lenne neki melegen.....ugye?
Vagy 50-es 60-as....."verseny olaj", ami bírja a hőt.  Mindenbe ilyet, oszt jó van! Nem? Nem.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7890 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 11:48:29 »

kivéve amikor oválra vagy hordósra kopott a henger,és kipufogja,szép kék füsttel.


Akkor sem másik motorolaj a javítás.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7891 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 11:49:03 »

Akkor sem másik motorolaj a javítás.  vigyor3
nyilván.vagy esetleg a prolong segíthet egy kis homokkal..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7892 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 11:53:04 »

nyilván.vagy esetleg a prolong segíthet egy kis homokkal..... eplus2
Meg a hiperszuper kerámiás motorfelújító adalék!  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7893 Dátum: 2014.12.29 hétfő, 11:56:07 »

Másik kérdés, hogy cserelném az olajat, mert letelt az év és majd 10ezret mentem is vele. A kérdés az, hogy 13éves az autó, még mindig 5w30 vagy mehetne 10w?


Nem kérdés,csakis 5w,amíg nincs vele gond.Nálam 300+km és 5w van benne. eljen
https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187682-motorolaj-5w-30-ford-5-literes-reszecskeszurovel-dpf
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #7894 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:03:10 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #7895 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:32:06 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...


Ez nem feltétlenül hiba. Milyen magasan tartja a fordulatot? Van egy ilyen tulajdonsága a mondeoknak, h megkönnyítsék a váltást, ha jól emlékszem guruláskor az 1800 körüli fordulatot tartják benyomott kuplungnál x ideig, de majd az okosabbak megmondják.
Naplózva
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #7896 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:45:46 »

Ha pl 3500 nál váltasz akkor olyan 45-55 másodperc kell neki míg 1000 körülre visszaesik a fordulat.
1800-tol kb 30másodperc.
de pl olyan is volt, hogy ott állt a fordulat ahol a kuplungot benyomtam, ha jól emlékszem 2300 körül megállt és ott sagnált, ha rátapostam a gázra akkor felugrott és úgy bőgött a motor tovább
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 17:49:45 írta KissLaci » Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7897 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:46:43 »

Ez nem feltétlenül hiba. Milyen magasan tartja a fordulatot? Van egy ilyen tulajdonsága a mondeoknak, h megkönnyítsék a váltást, ha jól emlékszem guruláskor az 1800 körüli fordulatot tartják benyomott kuplungnál x ideig, de majd az okosabbak megmondják.
így van.lefulladásgátlónak hívják.sebességjelhez kötött.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7898 Dátum: 2014.12.31 szerda, 22:09:05 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...

És ha csak az alapjárati levegőszabályzó szelep a ludas? Egy off autómon ment el az alapjáratom. Ezt a kis szelepet kellett megtisztítanom, mert nem zárt tökéletesen. A  kis állító motor nem tudta visszatolni a helyére a rárakódott olajos anyag miatt. Utána megjavult. Bocs, ha már volt, csak nem olvastam vissza.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #7899 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 12:42:53 »

a fojtószelepre gondolsz?
az szét lett szedve és ki lett takarítva, meg ugye ha újraindítom akkor megjavul...
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.097 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.