Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 20:16:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 162 163 164 165 166 167 168 [169] 170 171 172 173 174 175 176 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4260957 alkalommal)
0 Felhasználó és 32 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8400 Dátum: 2015.04.10 péntek, 10:43:22 »

Sziasztok
Segítséget szeretnék egy tetőcsomagtartot szeretnék venni de nem találok sehol jó árban . Ha valaki tud valamilyen megoldást akkor meg köszönném. Üdv laci

Pl.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #8401 Dátum: 2015.04.11 szombat, 07:42:58 »

Sziasztok!
Kiegyenlítő tartály cserénél kell valami különösebb dologra figyelni vagy csak ki a régit,be az újat és pótolni a vizet?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8402 Dátum: 2015.04.11 szombat, 07:47:57 »

Sziasztok!
Kiegyenlítő tartály cserénél kell valami különösebb dologra figyelni vagy csak ki a régit,be az újat és pótolni a vizet?

Kb ennyi.
Az egyik csövet (felsőt) én egy krétával megjelöltem a helyes visszakötés céljából.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8403 Dátum: 2015.04.12 vasárnap, 19:17:42 »

Kb ennyi.
Az egyik csövet (felsőt) én egy krétával megjelöltem a helyes visszakötés céljából.

Lehet, egy darab szig-szallag tartósabb Cheesy
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #8404 Dátum: 2015.04.12 vasárnap, 19:19:12 »

Lehet, egy darab szig-szallag tartósabb Cheesy

Lehet, de én gumijelölő krétát használtam:)
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8405 Dátum: 2015.04.12 vasárnap, 19:21:06 »

Lehet, de én gumijelölő krétát használtam:)

ott a pont  nyes
Naplózva
dsstar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #8406 Dátum: 2015.04.15 szerda, 22:13:53 »

Helló!
Sajnos aktuálissá vált a motorcsere és abban szeretném kérni a segítségeteket,  hogy ha nem a gyári 1.8-as motort szeretném belerakni hanem 2 litereset akkor kell motrvezérlőt is cserélni vagy jó hozzá az eredeti is? Illetve a váltó az kompatibilis?  Elnézést a láma kérdésekért. A válaszokat előre is köszönöm.  worship A kocsi már motorkódos mert már ez sem a gyári
motor.
Naplózva

MK3 2001 1.8 125LE sedan
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8407 Dátum: 2015.04.15 szerda, 22:59:51 »

Helló!
Sajnos aktuálissá vált a motorcsere és abban szeretném kérni a segítségeteket,  hogy ha nem a gyári 1.8-as motort szeretném belerakni hanem 2 litereset akkor kell motrvezérlőt is cserélni vagy jó hozzá az eredeti is? Illetve a váltó az kompatibilis?  Elnézést a láma kérdésekért. A válaszokat előre is köszönöm.  worship A kocsi már motorkódos mert már ez sem a gyári
motor.

A motorkódos forgalmi nem segít, mert a kétliteresnek más a motorkódja, és azt meg lepapírozni szerintem egy rémálom (átalakítási engedély - regisztrációs adó, ilyesmi). Szerintem maradj a gyárival megegyező motornál.

A váltó maradhatna, a PCM szerintem nem.
Naplózva
dsstar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #8408 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 00:28:33 »

Nem kell papírozni mert a jelenlegi motoron is le van savazva a motorkód  eplus2 így lett megcsinálva eredetvizsgán...
Naplózva

MK3 2001 1.8 125LE sedan
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8409 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 07:15:42 »

Nem kell papírozni mert a jelenlegi motoron is le van savazva a motorkód  eplus2 így lett megcsinálva eredetvizsgán...

 wow1 eljen
Naplózva
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #8410 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 09:53:22 »

Sziasztok !
Egy kis segítségre lenne szükségem. Valaki megtudná nekem mondani hogy a láncos meghajtású autónál milyen megtett km vagy év után célszerű cserélni a vezérlést. Elore is koszonom a válaszokat .
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8411 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 09:56:26 »

Sziasztok !
Egy kis segítségre lenne szükségem. Valaki megtudná nekem mondani hogy a láncos meghajtású autónál milyen megtett km vagy év után célszerű cserélni a vezérlést. Elore is koszonom a válaszokat .

Ha csörög. Ha megfelelően karban van tartva olajcsere - ügyileg, akkor 400ezer km előtt ezeknél a motoroknál nem szokott gond lenni ha jól tudom.
Naplózva
bibi105
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


.


E-mail
« Új hozzászólás #8412 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 09:59:47 »

Helló!
Sajnos aktuálissá vált a motorcsere és abban szeretném kérni a segítségeteket,  hogy ha nem a gyári 1.8-as motort szeretném belerakni hanem 2 litereset akkor kell motrvezérlőt is cserélni vagy jó hozzá az eredeti is? Illetve a váltó az kompatibilis?  Elnézést a láma kérdésekért. A válaszokat előre is köszönöm.  worship A kocsi már motorkódos mert már ez sem a gyári
motor.

Mi lett a motoroddal?
Naplózva
gegi3
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 202


E-mail
« Új hozzászólás #8413 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 10:20:24 »

Ha csörög. Ha megfelelően karban van tartva olajcsere - ügyileg, akkor 400ezer km előtt ezeknél a motoroknál nem szokott gond lenni ha jól tudom.

Koszonom válaszod .
Naplózva

Mondeo MK3 2001 1.8 (Sedan) Benzin-Gáz (CGBA)
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8414 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 10:20:49 »

Sziasztok!

Fura zaj jön a motoromból (2.0 benzin) egy hete. Ha alapjáraton jár, D-be teszem és elkezdem tekergetni a kormányt, akkor olyan csattogó hangot hallat. Nem mindig és nem feltétlenül kell hozzá kormáyntekergetés.
Hol halkabb, hol nagyon erős a csattogás. A kormányszervó jó, annak semmi hangja. Hasonló módon csattog hirtelen elindulásnál is, de menet közben egyébként nem hallom.
Szíjfeszítőre, illetve a görgőgre gondoltunk és ki is lettek cserélve viszont a csattogás megmaradt. Sőt azt tapasztaltuk, hogy szíj nélkül beindítva is elő lehet idézni a zajt.
A csattogás inkább a motor rezgésének a ritumásra jön, tehát nem olyan egyenletes kopogás mint például a hajtókarcsapágy vagy valami szelep baj.
Mi a csoda lehet ez?

Elvittük diagnosztikára ahol azt mondták, hogy a műszer szerint tökéletes a kocsi. Viszont azt tűnt fel, hogy sima egyenletes alapjáraton baromi nagyokat ugrál előgyújtás mértéke. Ez természetes? Sőt néha mintha még be is csörögne a motor.

Egyébként 200 ezer km van benne pont, 8 éve használom és még semmi gond nem volt vele. A legmegbízhatóbb autóm ami eddig volt. Hajlandó vagyok költeni a rendberakására, de pénztemetőt nem akarok, akkor inkább motorcsere vagy eladom az egészet.

Az jutott eszembe, hogy ebben van valami tipikusan széteső motortartó bak vagy ilyesmi?
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.16 csütörtök, 10:25:53 írta KIZS » Naplózva
dsstar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #8415 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 11:25:58 »

Mi lett a motoroddal?

Eszi az olajat, kb. 3000 km/ liter, ez nem is lenne akkora gond mert már geszoktam... DE most elkezdett nagyon csörögni  falbav a csörgés fordulatszám függő és álló helyzetben is hallható. Az 1000 éves dízeleknek volt kb. ilyen hangja. A motorgenerál meg szerintem többe kerülne mint egy másik motor.
Naplózva

MK3 2001 1.8 125LE sedan
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8416 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 12:34:11 »

Fura zaj jön a motoromból (2.0 benzin) egy hete. Ha alapjáraton jár, D-be teszem és elkezdem tekergetni a kormányt, akkor olyan csattogó hangot hallat. Nem mindig és nem feltétlenül kell hozzá kormáyntekergetés.

Elvittük diagnosztikára ahol azt mondták, hogy a műszer szerint tökéletes a kocsi. Viszont azt tűnt fel, hogy sima egyenletes alapjáraton baromi nagyokat ugrál előgyújtás mértéke. Ez természetes? Sőt néha mintha még be is csörögne a motor.

A legmegbízhatóbb autóm ami eddig volt. Hajlandó vagyok költeni a rendberakására, de pénztemetőt nem akarok, akkor inkább motorcsere vagy eladom az egészet.

Ez Ford diagnosztika volt, vagy valami általános szerelő ? Azon kívül hogy műszer szerint tökéletes, mi egyebet mondtak még ? Szívósorhoz volt hozzányúlva már ? A becsörgés kizárására tankolj rá valami megbízható helyen kezdetnek magas oktánszámot. Nézesd meg a rugóidat hogy kizárhasd a felső ponti rugótörést, tud fura hangot adni. Ha már ott vagy nézesd meg a stab pálcákat hátha lóg vmelyik.  Látatlanban nehéz okoasat mondani, minimál infók alapján.
Azt mondtad hogy a legmegbízhatóbb autód...nosza vizsgáltasd meg egy Ford szerelőnél, vagy esetleg márkaszervíznél, kérj diagnózist,,,ha valami elromlik akkor azt nem kidobni/eladni hanem megjavítani kell...szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.16 csütörtök, 12:39:40 írta FokaDriver » Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8417 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 12:51:46 »

Ez Ford diagnosztika volt, vagy valami általános szerelő ? Azon kívül hogy műszer szerint tökéletes, mi egyebet mondtak még ? Szívósorhoz volt hozzányúlva már ? A becsörgés kizárására tankolj rá valami megbízható helyen kezdetnek magas oktánszámot. Nézesd meg a rugóidat hogy kizárhasd a felső ponti rugótörést, tud fura hangot adni. Ha már ott vagy nézesd meg a stab pálcákat hátha lóg vmelyik.  Látatlanban nehéz okoasat mondani, minimál infók alapján.
Azt mondtad hogy a legmegbízhatóbb autód...nosza vizsgáltasd meg egy Ford szerelőnél, vagy esetleg márkaszervíznél, kérj diagnózist,,,ha valami elromlik akkor azt nem kidobni/eladni hanem megjavítani kell...szerintem.

Ford műszerrel nézték.
Benzin-gázos az autó, benzinnel és gázzal is csinálja.
Szívósorból azok a torlólapátok már évek óta ki vannak szedve.
Stab pálcákat kb. fél éve cseréltek. (De álló helyzetben is produkálja a hangot, nem csak menet közben. Sőt leginkább álló helyzetben hallom.)

Próbálok majd videót csinálni róla, ha kijutok a kocsihoz. Talán holnap.

Igen alapvetően megjavíttatni szeretném és nem kidobni. Túl jó állapotú a kocsi ahhoz, hogy csak úgy kidobjam / elkótyavetyéljem.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8418 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 12:53:42 »

Ja, még egy dolog.

A lemölő utáni vastag csőben van egy fél üdítős palack méretű katalizátor. Az nekem centiket tud fel-le mozogni. Ez természetes?
Merthogy az is zörög...

A felxi cső feletti csőszakaszban van az amiről beszélek. Abban amiben az első lambda-szonda van.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.16 csütörtök, 12:59:06 írta KIZS » Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8419 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 13:21:12 »

Eszi az olajat, kb. 3000 km/ liter, ez nem is lenne akkora gond mert már geszoktam... DE most elkezdett nagyon csörögni  falbav a csörgés fordulatszám függő és álló helyzetben is hallható. Az 1000 éves dízeleknek volt kb. ilyen hangja. A motorgenerál meg szerintem többe kerülne mint egy másik motor.

Ennyit lehet az enyém is megeszik, de nem cserélem a motort. Igaz, csak autópálya tempónál.
Nálad ez hogy van?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8420 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 13:46:59 »

Ja, még egy dolog.
A lemölő utáni vastag csőben van egy fél üdítős palack méretű katalizátor. Az nekem centiket tud fel-le mozogni. Ez természetes?
Merthogy az is zörög...
A felxi cső feletti csőszakaszban van az amiről beszélek. Abban amiben az első lambda-szonda van.
Nézesd meg alulról az autót, az előgyujtás lehet azért ugrál mert a flexicsőnél kilyukadtál, és a lambda értéket bolondítja a kufújás. A benzin gáz helytelen adaptációja is bolondíthatja az ECU-t, ha van egy fennálló probléma. A gázt felejtsd el amíg nem tökéletes az autó.  Nézesd meg az autót rendesen, ne csak műszarrel. A kat lehet azért tud nagyokat mozogni mert az automata váltó a motort is jobban megmozgatja a bakokon, de csak tippelek. A zörgés valóószínűleg már nem egészséges.  Csak láma tippek, hallgass meg másokat is.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8421 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 19:43:21 »

Még egy kérdés: a kettős tömegű szíjtárcsát leszereltük és kézzel el lehet tekerni. Ez jó vagy nem jó?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #8422 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 19:45:08 »

Még egy kérdés: a kettős tömegű szíjtárcsát leszereltük és kézzel el lehet tekerni. Ez jó vagy nem jó?
nem jó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8423 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 19:52:56 »

wow1 eljen
nyes

évek óta így van ez, nem kell belebonyolódni. nem olvasható és kész. nem kell ilyen olyan engedély meg a sok hülyeség
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8424 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 19:54:57 »

nem jó.

Végre valami nem jó Smiley
Akkor ez csere lesz.

A lenti katalizátoros kérdésem további kérdéseket vet fel.
Ugyanis a robbantott ábrákat nézve az első lambdát tartalmazó csőben nincs semmi. Illetve mások is mondták, hogy az a cső üres és csak a flexicső után van katalizátor.
Na, nekem a hátsó katalizátor megvan rendben, de a flexicső és az első lambda-szonda között is van egy.
Erről semmi infót nem láttam a neten. Tud erről valaki valamit?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8425 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:21:23 »

Végre valami nem jó Smiley
Akkor ez csere lesz.

A lenti katalizátoros kérdésem további kérdéseket vet fel.
Ugyanis a robbantott ábrákat nézve az első lambdát tartalmazó csőben nincs semmi. Illetve mások is mondták, hogy az a cső üres és csak a flexicső után van katalizátor.
Na, nekem a hátsó katalizátor megvan rendben, de a flexicső és az első lambda-szonda között is van egy.
Erről semmi infót nem láttam a neten. Tud erről valaki valamit?

Az első - szabályzó lambda előtt nem lehet katalizátor, mert akkor nem lenne lambda szabályzás.  Huh?
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8426 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:35:24 »

Az első - szabályzó lambda előtt nem lehet katalizátor, mert akkor nem lenne lambda szabályzás.  Huh?

Az első szonda és a flexicső között van, aztán flexicső aztán még egy katalizátor aztán második szonda.
Tehát szonda - katalizátor - flexicső - katalizátor - szonda.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8427 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 20:54:46 »

Az első szonda és a flexicső között van, aztán flexicső aztán még egy katalizátor aztán második szonda.
Tehát szonda - katalizátor - flexicső - katalizátor - szonda.

Az első katalizátorba be is néztetek, hogy tényleg az?
Heh, szövegértésből egyes jár nekem  vigyor3
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8428 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 21:15:12 »

Az első katalizátorba be is néztetek, hogy tényleg az?
Heh, szövegértésből egyes jár nekem  vigyor3

Igen belenéztünk ezért tűnt fel (azt hittük csak egy üres cső).
Pont az a bajom, hogy mozog a csőben a katalizátor kerámia része. Elengedte az a fémháló vagy mi ami tartja.
Naplózva
dsstar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #8429 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 21:50:49 »

Ennyit lehet az enyém is megeszik, de nem cserélem a motort. Igaz, csak autópálya tempónál.
Nálad ez hogy van?

Nálam is inkább pálya tempónál fogy jobban az olaj. Azzal nem is lenne gond de ez a csörgés félelmetes... az asszony is hallja úgyhogy ez már tényleg nagy probléma.
Naplózva

MK3 2001 1.8 125LE sedan
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8430 Dátum: 2015.04.17 péntek, 09:09:53 »

Nálam is inkább pálya tempónál fogy jobban az olaj. Azzal nem is lenne gond de ez a csörgés félelmetes... az asszony is hallja úgyhogy ez már tényleg nagy probléma.

Értem és így megértem.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8431 Dátum: 2015.04.17 péntek, 12:04:47 »

Sziasztok!

Egy kis hűtés problémám van már egy ideje... Valamiért nem nyit a termosztátom, a viz felmegy 100 fok környékére és folyamatosan megy a ventillátor. Pályán 130-nál is 98-99 fokos a viz. A hűtő hideg és a termosztát utáni cső szintén. Először egy vernet termosztátot vettem bele, semmi változás, aztán rendeltem egy gyárit az, sem nyit rendesen. Fagyálló nem hiányzik semmi, nem olajos. Gondoltam tönkre ment a kiegyenlitő sapkán a szelep, cseréltem, semmi változás. A ventillátor jól mükszik, 98-nál kapcsol az alacsony 102-nél a magas. Ja és még annnyi, hogy álló helyzetben, ha pörgrtem 3500-4000 fordulaton akkor mintha kinyitna és elkezd csökkenni a hőmérséklet, aztán persze visszamegy... A hűtő nincs eldugulva, szépen lefolyik belőle a viz. A kiegy. tartályra menő vékony csövek melegek. Már a szerelőmnek sincs nagyon ötlete, hogy mi lehet a gond. Esetleg valakinek volt már hasonló?
Ja, elfelejtettem. Vizpumpa is cserélve!
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.17 péntek, 21:23:55 írta vafer » Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8432 Dátum: 2015.04.17 péntek, 12:25:52 »

Sziasztok!

Egy kis hűtés problémám van már egy ideje... Valamiért nem nyit a termosztátom, a viz felmegy 100 fok környékére és folyamatosan megy a ventillátor. Pályán 130-nál is 98-99 fokos a viz. A hűtő hideg és a termosztát előtti cső szintén. Először egy vernet termosztátot vettem bele, semmi változás, aztán rendeltem egy gyárit az, sem nyit rendesen. Fagyálló nem hiányzik semmi, nem olajos. Gondoltam tönkre ment a kiegyenlitő sapkán a szelep, cseréltem, semmi változás. A ventillátor jól mükszik, 98-nál kapcsol az alacsony 102-nél a magas. Ja és még annnyi, hogy álló helyzetben, ha pörgrtem 3500-4000 fordulaton akkor mintha kinyitna és elkezd csökkenni a hőmérséklet, aztán persze visszamegy... A hűtő nincs eldugulva, szépen lefolyik belőle a viz. A kiegy. tartályra menő vékony csövek melegek. Már a szerelőmnek sincs nagyon ötlete, hogy mi lehet a gond. Esetleg valakinek volt már hasonló?
Ja, elfelejtettem. Vizpumpa is cserélve!

A termosztát előtti cső??? wow1

Vedd ki a termosztátot, próbáld ki úgy. Egy ötlet.

zsolio
Naplózva
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8433 Dátum: 2015.04.17 péntek, 12:30:55 »

A termosztát előtti cső??? wow1

Vedd ki a termosztátot, próbáld ki úgy. Egy ötlet.

zsolio
Szerintem nem vagy képben a benzinesekkel...
Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8434 Dátum: 2015.04.17 péntek, 13:21:16 »

Szerintem nem vagy képben a benzinesekkel...

Mivel azt írod, hogy melegszik az autó, és hiába cserélsz termosztátot, nem javul, de a termosztát ELŐTTI cső ( hol van ott cső)is hideg, akkor minek cseréled, még jó is lehet.  Ezért irtam hogy vedd ki, mert ha úgy is melegszik, akkor valahol dugulás, vagy elkoszolódás (keresztmetszet csökkenes) van  a termosztát előtt.

Vagy rosszul gondolom?

De mivel a víz a termosztát felől jön, gondolom a termosztát és hűtő közötti csőre gondoltál. Ha az a cső hideg, vedd le a termosztát házat és takarítsd ki,
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.17 péntek, 13:27:31 írta zsolio » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8435 Dátum: 2015.04.17 péntek, 13:59:21 »

Sziasztok!

Egy kis hűtés problémám van már egy ideje... Valamiért nem nyit a termosztátom, a viz felmegy 100 fok környékére és folyamatosan megy a ventillátor. Pályán 130-nál is 98-99 fokos a viz. A hűtő hideg és a termosztát előtti cső szintén. Először egy vernet termosztátot vettem bele, semmi változás, aztán rendeltem egy gyárit az, sem nyit rendesen. Fagyálló nem hiányzik semmi, nem olajos. Gondoltam tönkre ment a kiegyenlitő sapkán a szelep, cseréltem, semmi változás. A ventillátor jól mükszik, 98-nál kapcsol az alacsony 102-nél a magas. Ja és még annnyi, hogy álló helyzetben, ha pörgrtem 3500-4000 fordulaton akkor mintha kinyitna és elkezd csökkenni a hőmérséklet, aztán persze visszamegy... A hűtő nincs eldugulva, szépen lefolyik belőle a viz. A kiegy. tartályra menő vékony csövek melegek. Már a szerelőmnek sincs nagyon ötlete, hogy mi lehet a gond. Esetleg valakinek volt már hasonló?
Ja, elfelejtettem. Vizpumpa is cserélve!
Tudtommal 103-nál kapcsol az alacsony, 106 foknál a magas. Nem látom a leírásodból a problémát. Ez így jónak tűnik, nem nyit túl hamar, és nem is forralja a vizet. F@sz@ üzemmeleg.  Túlnyomásos renccer, nem 100 fokon kezd el forrni a víz. Feltéve hogy nincs elrepedve a tágulási tartályod (típushiba), akkor pöröghet többet a ventillátor...  Javítsatok ki ha tévednék,de szerintem ez tök jó így.
Naplózva
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8436 Dátum: 2015.04.17 péntek, 14:13:55 »

Mivel azt írod, hogy melegszik az autó, és hiába cserélsz termosztátot, nem javul, de a termosztát ELŐTTI cső ( hol van ott cső)is hideg, akkor minek cseréled, még jó is lehet.  Ezért irtam hogy vedd ki, mert ha úgy is melegszik, akkor valahol dugulás, vagy elkoszolódás (keresztmetszet csökkenes) van  a termosztát előtt.

Vagy rosszul gondolom?

De mivel a víz a termosztát felől jön, gondolom a termosztát és hűtő közötti csőre gondoltál. Ha az a cső hideg, vedd le a termosztát házat és takarítsd ki,
Arra gondoltam ami a termosztát és a hűtő között van. Benzinesnél nem lehet kivenni a termosztátot, mert egybe van épitve a házzal és nincs mit takaritani rajta, mert most lett beletéve.
Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8437 Dátum: 2015.04.17 péntek, 14:17:06 »

Tudtommal 103-nál kapcsol az alacsony, 106 foknál a magas. Nem látom a leírásodból a problémát. Ez így jónak tűnik, nem nyit túl hamar, és nem is forralja a vizet. F@sz@ üzemmeleg.  Túlnyomásos renccer, nem 100 fokon kezd el forrni a víz. Feltéve hogy nincs elrepedve a tágulási tartályod (típushiba), akkor pöröghet többet a ventillátor...  Javítsatok ki ha tévednék,de szerintem ez tök jó így.

Az enyémnél (nem fűtött termosztátos) 98, 102 a kapcsolás és 95-nél kéne nyitni a termosztátnak. Attól, hogy nem forr a viz még nem normális, hogy állandóan megy a venti.
Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8438 Dátum: 2015.04.17 péntek, 19:37:29 »

...
Fura zaj jön a motoromból (2.0 benzin) egy hete. Ha alapjáraton jár, D-be teszem és elkezdem tekergetni a kormányt, akkor olyan csattogó hangot hallat. Nem mindig és nem feltétlenül kell hozzá kormáyntekergetés.
...

Feltűnt, hogy elég komolyat lóg az szíjtárcsánál a főtengely, illetve állandósodott a csattogás (dacára annak, hogy nem használom a kocsit, csak a szervizben indítják be néha tesztből).
Szóval leszedtük az olajdeknit megnéztük alulról mi a helyzet (volt egy olyan ötlet, hogy főtengelytörésem van). Úgy néz ki, hogy törés nincs, de lötyög az egész főtengely. Szóval valszeg kiment a támcsapágy.
Ez nem tudom mennyire gyakori probléma, de hirtelen szétnéztem az online boltokban és főtengely csapágyat egyáltalán nem találtam ehhez a motorhoz (lehet csak béna vagyok?). Hol lehet ilyet kapni?
Illetve ezek a csapágyak cserélhetők a főtengely kiszerelése nélkül? Vagy szét kell bombázni mindent hozzá?

A blokk egyébként szépen néz ki belülről. Nincs olajsár, nincs látható kopás sehol, az olaj teljesen tiszta (15 ezer km van az olajban). Elképzelni sem tudom mitől mehetett tönkre a csapágy.

Közben mellékszálon lefényképeztem azt a csövet amiben az első katalizátor van, így néz ki alulról.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Talán látszik, hogy a csatlakozás után hordószerűen megvastagszik kicsit (ebben van a katalizátor), majd a vastagodás felett van az első lambda-szonda.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8439 Dátum: 2015.04.17 péntek, 20:57:43 »

Az enyémnél (nem fűtött termosztátos) 98, 102 a kapcsolás és 95-nél kéne nyitni a termosztátnak. Attól, hogy nem forr a viz még nem normális, hogy állandóan megy a venti.

Milyen Vernet-et tettél bele?
Elvileg abból is van olyan, ami nem fűtött, és a cikkszáma szerint is hamarabb nyit, mint a másik.

Feltűnt, hogy elég komolyat lóg az szíjtárcsánál a főtengely, illetve állandósodott a csattogás (dacára annak, hogy nem használom a kocsit, csak a szervizben indítják be néha tesztből).
Szóval leszedtük az olajdeknit megnéztük alulról mi a helyzet (volt egy olyan ötlet, hogy főtengelytörésem van). Úgy néz ki, hogy törés nincs, de lötyög az egész főtengely. Szóval valszeg kiment a támcsapágy.
Ez nem tudom mennyire gyakori probléma, de hirtelen szétnéztem az online boltokban és főtengely csapágyat egyáltalán nem találtam ehhez a motorhoz (lehet csak béna vagyok?). Hol lehet ilyet kapni?
Illetve ezek a csapágyak cserélhetők a főtengely kiszerelése nélkül? Vagy szét kell bombázni mindent hozzá?

A blokk egyébként szépen néz ki belülről. Nincs olajsár, nincs látható kopás sehol, az olaj teljesen tiszta (15 ezer km van az olajban). Elképzelni sem tudom mitől mehetett tönkre a csapágy.

Közben mellékszálon lefényképeztem azt a csövet amiben az első katalizátor van, így néz ki alulról.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Talán látszik, hogy a csatlakozás után hordószerűen megvastagszik kicsit (ebben van a katalizátor), majd a vastagodás felett van az első lambda-szonda.

Érdekes, etis nem ír ilyesmit, hogy lenne ott katalizátor, vagy csak én nézem rosszul. Majd megpróbálom ecatban is megnézni, mert kaptam valami jelszót hozzá.

Mivel a fordtól tudtommal fűzött blokként lehet csak kapni a motort, így gyáriból nem lesz valószínűleg csapágy. U.gy-t nem tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.17 péntek, 21:04:42 írta tpmportal » Naplózva
Lala357
Vendég
« Új hozzászólás #8440 Dátum: 2015.04.17 péntek, 22:12:46 »

Üdv!

Olyan kérdésem lenne, a kocsimon 2001 Mondeo (Mk3) ha mennek a nagyobb fogyasztók pl.: klíma, szélvédő fűtés stb... és benyomom a kuplungpedált sebességválltásnál akkor annyira lesik a fordulat hogy szinte valamikor képes leállni is. Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond? Elnézést ha már volt ez a kérdés de nem találkoztam vele. Segítségeteket előre is köszönöm.

Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8441 Dátum: 2015.04.18 szombat, 14:23:45 »

Az enyémnél (nem fűtött termosztátos) 98, 102 a kapcsolás és 95-nél kéne nyitni a termosztátnak. Attól, hogy nem forr a viz még nem normális, hogy állandóan megy a venti.
Hoppá,nem volt korrekt a hozzászólásom. Viszont megint tanultam valamit, ez jó.Smiley
üdv, FD.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #8442 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 11:30:49 »

Tud ajánlani valaki nekem egy Ford szervizt ahol vállalnak főtengelycsapágy cserét?
Tudom a Ford nem támogatja. Én meg a Fordot nem akarom támogatni egy új blokk beszerzésével (hacsak nem piszok olcsó).
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8443 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 13:14:11 »

Tud ajánlani valaki nekem egy Ford szervizt ahol vállalnak főtengelycsapágy cserét?
Tudom a Ford nem támogatja. Én meg a Fordot nem akarom támogatni egy új blokk beszerzésével (hacsak nem piszok olcsó).

Volt itt pár ember, akinek volt komolyan felújítva blokkja, pl Hyperborg, esetleg őket kérdezd meg kinél csináltatták.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8444 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 16:52:41 »

Az enyémnél (nem fűtött termosztátos) 98, 102 a kapcsolás és 95-nél kéne nyitni a termosztátnak. Attól, hogy nem forr a viz még nem normális, hogy állandóan megy a venti.

Nem okoskodni akarok, de sokszor van úgy hogy keresi az ember a szemüvegét és közben mindvégig a fején van. Szóval, nem megy véletlenül a klíma? Esetleg AUTO fokozaton a fűtés?
A hőmérsékletekkel én nem látok gondot, de a klíma automatikusan bekapcsolja a ventit.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8445 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 19:55:21 »

Nem okoskodni akarok, de sokszor van úgy hogy keresi az ember a szemüvegét és közben mindvégig a fején van. Szóval, nem megy véletlenül a klíma? Esetleg AUTO fokozaton a fűtés?
A hőmérsékletekkel én nem látok gondot, de a klíma automatikusan bekapcsolja a ventit.
Hidd el már mindent kipróbáltam. A klima ki van kapcsolva, és nem automata.A hőméréklet most még jó, de nyáron nem fog megállni 102 foknál...
Az a probléma, hogy nem nyit a termosztát, ugyanis hideg a hűtő és a termosztát utáni cső is. Márpedig a venti bekapcsolása előtt annak kellene kinyitni...
Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8446 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 20:51:46 »

Hidd el már mindent kipróbáltam. A klima ki van kapcsolva, és nem automata.A hőméréklet most még jó, de nyáron nem fog megállni 102 foknál...
Az a probléma, hogy nem nyit a termosztát, ugyanis hideg a hűtő és a termosztát utáni cső is. Márpedig a venti bekapcsolása előtt annak kellene kinyitni...

Szia,

Ha jól láttam, lehet hozzá kapni 90 fokos termosztátot is, a mostani valószínű 98 fokos.
Tudtommal a venti hőgombája benne van termosztátban, így a belső (motor felőli) hőmérsékletet méri, lehet hogy légbuborék van benne, arra nem nyit a termosztát.
Naplózva
vafer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #8447 Dátum: 2015.04.20 hétfő, 21:26:03 »

Szia,

Ha jól láttam, lehet hozzá kapni 90 fokos termosztátot is, a mostani valószínű 98 fokos.
Tudtommal a venti hőgombája benne van termosztátban, így a belső (motor felőli) hőmérsékletet méri, lehet hogy légbuborék van benne, arra nem nyit a termosztát.

Én is arra jutottam, hogy levegős. A köv. lépés tartálycsere.
Naplózva

MK3 1.8 benzin 110le 2004.(B5Y)+LPG
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #8448 Dátum: 2015.04.21 kedd, 09:41:50 »

Nekem is ugyanaz a problémám mint Vafel-nek ha jól láttam. 2004-es 1.8 benzines Mondeo, ahogy eléri az üzemi hőmérsékletet beindul a ventillátor és megy folyamatosan. szerelőtől szerelőig járok már csak vele. A termosztátot már 3x cserélik benne (fütött, de gyárilag vagy az előző tulajnál beszerelt termosztátnál az érzékelő le volt vakdugózva), cserélve lett a vízpumpa, frissítve lett a computer vezérlés, klimanyomásszabályzó cserélve, elvileg dugulást ellenőrizték, hőmérséklet jeladó is cserélve lett. A hengerfejnél forr a víz, bár nem kínozva a venti képes függőbe tartani a mutatót, de a motor alja, illetve hütő fagyos. Örülnék bármi ötletnek, vagy egy jó szerelőnek Miskolc környékén. Előre is köszönöm
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8449 Dátum: 2015.04.21 kedd, 10:29:02 »

Nekem is ugyanaz a problémám mint Vafel-nek ha jól láttam. 2004-es 1.8 benzines Mondeo, ahogy eléri az üzemi hőmérsékletet beindul a ventillátor és megy folyamatosan. szerelőtől szerelőig járok már csak vele. A termosztátot már 3x cserélik benne (fütött, de gyárilag vagy az előző tulajnál beszerelt termosztátnál az érzékelő le volt vakdugózva), cserélve lett a vízpumpa, frissítve lett a computer vezérlés, klimanyomásszabályzó cserélve, elvileg dugulást ellenőrizték, hőmérséklet jeladó is cserélve lett. A hengerfejnél forr a víz, bár nem kínozva a venti képes függőbe tartani a mutatót, de a motor alja, illetve hütő fagyos. Örülnék bármi ötletnek, vagy egy jó szerelőnek Miskolc környékén. Előre is köszönöm

Nem fűtöttet kéne rakni bele, az hamarabb nyit. GSR-nek is pont ez volt, ha jól emlékszem, az övé is 2004-es dugózva volt a gyári, és a fűtött nem nyitott ki, és a venti is hamarabb indult.

TH7142.95J cikkszámú Vernet, TH45190G1 Gates, vagy 2005 utániakhoz való gyárival próbálkoznék.
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.21 kedd, 10:31:39 írta tpmportal » Naplózva
Oldalak: 1 ... 162 163 164 165 166 167 168 [169] 170 171 172 173 174 175 176 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.