Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.22 szerda, 09:02:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13479387 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3300 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 19:32:06 »

Én a vákuumcsövet nem bántottam, hadd huzigálja csak a szelepet. Ugye ezt így szabad?
ja.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3301 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 20:27:31 »

ja.

Tegyetek helyre légyszi!!! Euro 4 motort lehet "büntetlenül" dugózni?
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3302 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 20:50:37 »

Tegyetek helyre légyszi!!! Euro 4 motort lehet "büntetlenül" dugózni?
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Összekavarodtam. Szóval hogy is? 
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
p_gergo
Vendég
« Új hozzászólás #3303 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 21:06:37 »

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Összekavarodtam. Szóval hogy is? 

Igazából én sem tudom, de be fogok számolni a tapasztalataimról. Smiley Az első 200 km eseménytelen volt, mindjárt megyek, és vezetek még 5 km-t. Ha fel/lerobban, szólok.  email
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3304 Dátum: 2010.05.13 csütörtök, 22:30:06 »

Tegyetek helyre légyszi!!! Euro 4 motort lehet "büntetlenül" dugózni?
nem. Mintavételezési gyakoriságtól, vezetési környezettől (országút/város) függően előbb v. utóbb beállít egy egr-es hibakódot, amitől világítani fog a check engine lámpa.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3305 Dátum: 2010.05.14 péntek, 07:52:50 »

2005 végi, 2006-ban lett üzembe helyezve.
Az óra számlap... az olyan fehér.

például évjárat alapján meg tudom mondani, illetve a belső óra számlapjának színe alapján...
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3306 Dátum: 2010.05.14 péntek, 08:01:04 »

Én is felbátorodtam a sok egérdugós írástól, és kb. két hete betömtem a vákuum csövet egy illeszkedő vasdugóval. Egyenlőre csak ennyit akartam, puccantani meg hamarosan tervezem, mert hallom, hogy 4 év bőven elég egy szépen koromló réteg kialakulásához.
A én kocsimon nincs semmiféle vilamos csatlakozás a vákuumszelepnél, nem is jelez - talán éppen ezért  laugh
A menetteljesítményt minden esetre nem befolyásolja.

nem. Mintavételezési gyakoriságtól, vezetési környezettől (országút/város) függően előbb v. utóbb beállít egy egr-es hibakódot, amitől világítani fog a check engine lámpa.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3307 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:18:22 »

2005 végi, 2006-ban lett üzembe helyezve.
Az óra számlap... az olyan fehér.

Ez igy nem jelent smemit mert pont akkor volt a váltás. így vagy ez vagy az. Inkább az alvázszámot add meg és abból lehet tudni mindent.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3308 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:20:22 »

Ez igy nem jelent smemit mert pont akkor volt a váltás. így vagy ez vagy az. Inkább az alvázszámot add meg és abból lehet tudni mindent.

a fehér számlap f1-re utal.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3309 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:29:08 »

nem. Mintavételezési gyakoriságtól, vezetési környezettől (országút/város) függően előbb v. utóbb beállít egy egr-es hibakódot, amitől világítani fog a check engine lámpa.
A lényeg a mintavételezés gyakoriságán van. Én már 130ekm-e használom ledugozott EGR-el az Euro IV-es (10-es környezetvédelmi osztály) tehát már nem nem váákumos hanem villamos szabályozású turboval. Kb 20x dobott azóta hibakódot semmi teljesítménycsökkenés nincs csak felvillan a check engine lámpa és kapsz egy P0401-es hibakódot (egészen pontosan kettőt mert a másodikra ami ilyenkor már pendigben lesz villan fel a check engine.) Ez egy filléres kódscanerrel is törölhető akit idegesít. Ha nincs átállítva  amintavételezés akkor akár 40km-ként is dobhatja a P0401-et. Egy tény hogy melegben olyan tötyörgös temponál amikor az emebr betartja mindenhol a szabályokat így kb 5 liter körül van egy tankra az átlag fogyasztás akkor még átállított mintavételezés mellet is bedobja a check enginet kb 600-1000km-ként. (Szerencsére ez az üzemmód engem ritkán fenyeget így jön ki az eddigi 20 kódtörlés 130ekm alatt)
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3310 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:30:08 »

a fehér számlap f1-re utal.
semmire nem utal csak arra, hogy éppen akkor mit találtak a raktárban  Undecided
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3311 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:32:48 »

2005 végi, 2006-ban lett üzembe helyezve.
Az óra számlap... az olyan fehér.


Nincs esetleg kép az autódról? Abból meg lehetne állapítani.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3312 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:37:12 »

A lényeg a mintavételezés gyakoriságán van. Én már 130ekm-e használom ledugozott EGR-el az Euro IV-es (10-es környezetvédelmi osztály) tehát már nem nem váákumos hanem villamos szabályozású turboval. Kb 20x dobott azóta hibakódot semmi teljesítménycsökkenés nincs csak felvillan a check engine lámpa és kapsz egy P0401-es hibakódot (egészen pontosan kettőt mert a másodikra ami ilyenkor már pendigben lesz villan fel a check engine.) Ez egy filléres kódscanerrel is törölhető akit idegesít. Ha nincs átállítva  amintavételezés akkor akár 40km-ként is dobhatja a P0401-et. Egy tény hogy melegben olyan tötyörgös temponál amikor az emebr betartja mindenhol a szabályokat így kb 5 liter körül van egy tankra az átlag fogyasztás akkor még átállított mintavételezés mellet is bedobja a check enginet kb 600-1000km-ként. (Szerencsére ez az üzemmód engem ritkán fenyeget így jön ki az eddigi 20 kódtörlés 130ekm alatt)

Tehát világítani fog a Check engine, de semmi következménye nem lesz, ha nem töröltetjük a hibakódot, akkor sem. Jól értjük? Nem fog letiltani vagy vészüzembe állni vagy ilyesmi.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3313 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:41:12 »

Tehát világítani fog a Check engine, de semmi következménye nem lesz, ha nem töröltetjük a hibakódot, akkor sem. Jól értjük? Nem fog letiltani vagy vészüzembe állni vagy ilyesmi.
Nem lesz semmi csak max idegesíthet este a check engine világítása. Mondjuk azért célszerű minél előbb törölni mert a check engine-nek lehet más oka is esetleg nem csak egy ártalmatlan P0401. Nekem benn van a csomagtartóban a codescanner (by ebay ) ha felvillan megállás után törlöm. De átállított mintavételezésnél nem túl gyakori.
Naplózva
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #3314 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:55:13 »

Nem lesz semmi csak max idegesíthet este a check engine világítása. Mondjuk azért célszerű minél előbb törölni mert a check engine-nek lehet más oka is esetleg nem csak egy ártalmatlan P0401. Nekem benn van a csomagtartóban a codescanner (by ebay ) ha felvillan megállás után törlöm. De átállított mintavételezésnél nem túl gyakori.

De ki tud segíteni abban, hogy a mintavételezés gyakoriságát átállítja?
Mert Vik-et hiába kértem, ő azt mindta, sosem hallott ilyet és nem tud róla, hogy át lehet állítani.
Viszont én nagyon hálás lennék, ha valaki megcsinálná, mert nekem törlés után 50-100 km-el már újra világit az a kis sárga dög.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3315 Dátum: 2010.05.14 péntek, 09:57:03 »

Nem lesz semmi csak max idegesíthet este a check engine világítása. Mondjuk azért célszerű minél előbb törölni mert a check engine-nek lehet más oka is esetleg nem csak egy ártalmatlan P0401. Nekem benn van a csomagtartóban a codescanner (by ebay ) ha felvillan megállás után törlöm. De átállított mintavételezésnél nem túl gyakori.

Ok. Köszi. Egyébként milyen típusú kódszkennered van? (Megnézném most mennyért árulják).
Azon már biztosan sokan gondolkodtak, hogyan lehet átverni az egr elektronikát. Milyen eredményre jutottak?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3316 Dátum: 2010.05.14 péntek, 10:26:39 »

De ki tud segíteni abban, hogy a mintavételezés gyakoriságát átállítja?
Mert Vik-et hiába kértem, ő azt mindta, sosem hallott ilyet és nem tud róla, hogy át lehet állítani.
Viszont én nagyon hálás lennék, ha valaki megcsinálná, mert nekem törlés után 50-100 km-el már újra világit az a kis sárga dög.
Nekem Miskolcon csinálták két éve a józsef Attil úti szervizben. Sajnos akkor nem figyeltem meg hogy mit ütöttek át az IDS-en. Akkor még nekem se volt diagnosztikai cuccom így akkor még nem érdekeltannyira.  Undecided
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3317 Dátum: 2010.05.14 péntek, 10:38:02 »

Ok. Köszi. Egyébként milyen típusú kódszkennered van? (Megnézném most mennyért árulják).
Azon már biztosan sokan gondolkodtak, hogyan lehet átverni az egr elektronikát. Milyen eredményre jutottak?
A kocsiban U381 OBDII/EOBDII van .  Most már inkább U581 CAN OBDII/EOBDII érdemes venni mert az újak CAN-buszosak. Laptoppal jó lehet az ELM327 de ahhoz kell szoftver is.

A fentiekel az a baj hogy nem látják pl a 2003 előtti dizeleket mert más volt a prokol (és sok egyéb működési paramétert sem ) Így kíváncsiságból vettem egy Autoenginuty-t (ennek zúzós az ára viszont mindent lát) Ezzel már a légzsák kör ellenálástól kezdve az utolsó státusz bitig lehet látni mindent (jó sok van)
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3318 Dátum: 2010.05.14 péntek, 11:59:45 »

Üdv mindenkinek. Nagyon sok agyalás, szerelgetés, kérdezősködés után, 23 nap elteltével ismét birtokba vehettem a kocsimat...  Cheesy Végül is kiderült nagy valószínűséggel minden. Amikor szétszedték a pumpát, látták, hogy tele van lerakódott rozsdaszerű anyaggal. Valamilyen szelepek, vagy nem tudom mik be is voltak benne ragadva. Az üzemanyag rendszer csöveinek a fala mindenhol ugyan ilyen anyaggal volt tele, ezeket kitakarították, valami cin szerű bevonatot kapott. Szivattyú felújítva, nyomástartó szelep kicserélve, 4 porlasztó kicserélve, tank kitakarítva. Az autó gyönyörűen jár, gyorsul, nincs vele semmi gond (de nem akarom elkiabálni, mert még csak a szerelőtől a munkahelyemig mentem vele kb 5 km-t...  Undecided). A magyarázat, hogy miért történt ez a kocsival az, hogy vizes volt a gázolaj, és el korrodálódott a rendszer. A 2 napos szűrőmben is víz állt. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyit fogok költeni rá:
Nyomástartó szelep: 29 750 Ft
4 db porlasztó: 220 000 Ft
4 db tűzkarika: 1 000 Ft
4 db porlasztócsúcs gumibetét szelepfedélbe: 7 580 Ft
Nagynyomású pumpa javítása, felújítása (ebben benne van ennek a munkadíja is): 180 000 Ft
Üzemanyag szűrő (ami benne volt, az is 2 napos volt, de a szivattyúra csak úgy adtak garanciát, ha kicserélik): 3 650 Ft
Fél liter olaj utánpótlás (mert szerelés közben ennyi elfolyt): 1 500 Ft
Generátor hajtó ékszíj (ha már szét volt szedve, akkor kicserélték, mert töredezett volt): 4 800 Ft
Munkadíj, szállítási költség ide-oda (mivel nem egy helyen szerelték a kocsit, meg a pumpát) összesen (kivéve a nagynyomású pumpa javítása):66 600 Ft

Összesen: 514 880 Ft
Nem tudom, hogy ahhoz képest amiket csináltak, mennyire sok ez, de ennyibe fájt nekem ez a kis üzemanyag probléma.
Az egészre 1 év garanciát kaptam.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3319 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:06:10 »

Üdv mindenkinek. Nagyon sok agyalás, szerelgetés, kérdezősködés után, 23 nap elteltével ismét birtokba vehettem a kocsimat...  Cheesy Végül is kiderült nagy valószínűséggel minden. Amikor szétszedték a pumpát, látták, hogy tele van lerakódott rozsdaszerű anyaggal. Valamilyen szelepek, vagy nem tudom mik be is voltak benne ragadva. Az üzemanyag rendszer csöveinek a fala mindenhol ugyan ilyen anyaggal volt tele, ezeket kitakarították, valami cin szerű be
...
Az egészre 1 év garanciát kaptam.
Egyetlen egy kérdésem merült fel olvasás közben:
Hol tankoltál?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3320 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:18:35 »


Összesen: 514 880 Ft

Ez gondolom most nem kicsit fáj. AZ autó értékének több, mint negyedét költötted rá. Most már csak a turbó, ékszíjfeszítő és a kéttömegű lendkerék van hátra hehe és új autód lesz...

Vazzz, nem az Én autóm, de a szívbaj kerülget.  rinya
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3321 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:19:18 »

Egyetlen egy kérdésem merült fel olvasás közben:
Hol tankoltál?
2 éve van nálam az autó. Kezdetben Agip, majd elég sokáig Oil, majd MOL-os, Shel-es üzemanyagot kaptam kannában (ez be van fejezve innentől), viszont sokan tankoltunk, meg sokan még mai napig tankolnak onnan, és senkinek semmi baja vele. Ez után újra Agip-nál tankoltam. Az utolsó 2-3 tankolásnál megint a Mol-os kannás. Most a kannát nézzük, hogy leül-e a víz az aljára. Mindenesetre innentől kezdve nem tankolok csak kúton. Viszont hogy melyiken, azt még nem tudom. Kinek mi a véleménye, mert én már sok félét hallottam.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3322 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:21:29 »

Ez gondolom most nem kicsit fáj. AZ autó értékének több, mint negyedét költötted rá. Most már csak a turbó, ékszíjfeszítő és a kéttömegű lendkerék van hátra hehe és új autód lesz...

Vazzz, nem az Én autóm, de a szívbaj kerülget.  rinya
Ha téged a szívbaj kerülget, akkor gondolhatod, hogy engem is. A turbótól félek nagyon, nincs baja, csak úgy hallottam az is drága móka. A kettőstömegű lendkerékbe meg már belenyugodtam, mert elkezdett zörögni. Viszont azt húzom ameddig tudom, mert ez a fél milka most egy "kicsit" hazavágott...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3323 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:28:19 »

2 éve van nálam az autó. Kezdetben Agip, majd elég sokáig Oil, majd MOL-os, Shel-es üzemanyagot kaptam kannában (ez be van fejezve innentől), viszont sokan tankoltunk, meg sokan még mai napig tankolnak onnan, és senkinek semmi baja vele. Ez után újra Agip-nál tankoltam. Az utolsó 2-3 tankolásnál megint a Mol-os kannás. Most a kannát nézzük, hogy leül-e a víz az aljára. Mindenesetre innentől kezdve nem tankolok csak kúton. Viszont hogy melyiken, azt még nem tudom. Kinek mi a véleménye, mert én már sok félét hallottam.

 pedig nagyon úgy néz ki, hogy a kis kocsog-ök vizezték az anyagot azért a plusz eze forintért... falbav falbav

Érdemes lenne a beszerzési forrásodat megkereseni és javítási költségeket megosztatni vele is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3324 Dátum: 2010.05.14 péntek, 12:44:45 »

pedig nagyon úgy néz ki, hogy a kis kocsog-ök vizezték az anyagot azért a plusz eze forintért... falbav falbav

Érdemes lenne a beszerzési forrásodat megkereseni és javítási költségeket megosztatni vele is...
Ezért ellenőrizzük most a kannát. Egyébként azt hallottam, hogy Magyarországon a kutakkal is gond van, mert hogy Németországban ugyan ezekkel a dolgokkal nincs baj. Innentől kezdve tuti, hogy elrakom a számlákat a kúton, ahol tankolni fogok, és ha legközelebb gondom lesz, tudom hol kell reklamálni, mivel most teljesen tiszta a rendszer.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3325 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:03:03 »

Ez gondolom most nem kicsit fáj. AZ autó értékének több, mint negyedét költötted rá. Most már csak a turbó, ékszíjfeszítő és a kéttömegű lendkerék van hátra hehe és új autód lesz...

Vazzz, nem az Én autóm, de a szívbaj kerülget.  rinya

Itt azt szokták mondani, hogy azon, hogy dízel sokkel többet megspórolt. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3326 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:04:22 »

Érdemes lenne a beszerzési forrásodat megkereseni és javítási költségeket megosztatni vele is...

Esélytelen, nem tudod bizonyítani, én ezt már eljátszottam a TDDi-nél.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48457



« Új hozzászólás #3327 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:04:54 »

Itt azt szokták mondani, hogy azon, hogy dízel sokkel többet megspórolt. Smiley
Ez az eset nem a dízel átka!Kannásátbaxás! levele
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3328 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:05:37 »

Ezért ellenőrizzük most a kannát. Egyébként azt hallottam, hogy Magyarországon a kutakkal is gond van, mert hogy Németországban ugyan ezekkel a dolgokkal nincs baj. Innentől kezdve tuti, hogy elrakom a számlákat a kúton, ahol tankolni fogok, és ha legközelebb gondom lesz, tudom hol kell reklamálni, mivel most teljesen tiszta a rendszer.

Semmit nem érsz vele! Attól, hogy van x számlád, egy kútról, még máshol is tankolhattál számla nélkül.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #3329 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:06:52 »

Ez az eset nem a dízel átka!Kannásátbaxás! levele

Azt írta, hogy Shell-es üzemanyagot kapott, a kanna csak a hordozó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48457



« Új hozzászólás #3330 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:10:01 »

Azt írta, hogy Shell-es üzemanyagot kapott, a kanna csak a hordozó.
Nem hiszem,hogy csak hordozó.Itt pancsolás esete forog fenn.
"Kezdetben Agip, majd elég sokáig Oil, majd MOL-os, Shel-es üzemanyagot kaptam kannában (ez be van fejezve innentől)"
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3331 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:18:38 »

Üdv mindenkinek. Nagyon sok agyalás, szerelgetés, kérdezősködés után, 23 nap elteltével ismét birtokba vehettem a kocsimat...  Cheesy Végül is kiderült nagy valószínűséggel minden. Amikor szétszedték a pumpát, látták, hogy tele van lerakódott rozsdaszerű anyaggal. Valamilyen szelepek, vagy nem tudom mik be is voltak benne ragadva. Az üzemanyag rendszer csöveinek a fala mindenhol ugyan ilyen anyaggal volt tele, ezeket kitakarították, valami cin szerű bevonatot kapott. Szivattyú felújítva, nyomástartó szelep kicserélve, 4 porlasztó kicserélve, tank kitakarítva. Az autó gyönyörűen jár, gyorsul, nincs vele semmi gond (de nem akarom elkiabálni, mert még csak a szerelőtől a munkahelyemig mentem vele kb 5 km-t...  Undecided). A magyarázat, hogy miért történt ez a kocsival az, hogy vizes volt a gázolaj, és el korrodálódott a rendszer. A 2 napos szűrőmben is víz állt. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyit fogok költeni rá:
Nyomástartó szelep: 29 750 Ft
4 db porlasztó: 220 000 Ft
4 db tűzkarika: 1 000 Ft
4 db porlasztócsúcs gumibetét szelepfedélbe: 7 580 Ft
Nagynyomású pumpa javítása, felújítása (ebben benne van ennek a munkadíja is): 180 000 Ft
Üzemanyag szűrő (ami benne volt, az is 2 napos volt, de a szivattyúra csak úgy adtak garanciát, ha kicserélik): 3 650 Ft
Fél liter olaj utánpótlás (mert szerelés közben ennyi elfolyt): 1 500 Ft
Generátor hajtó ékszíj (ha már szét volt szedve, akkor kicserélték, mert töredezett volt): 4 800 Ft
Munkadíj, szállítási költség ide-oda (mivel nem egy helyen szerelték a kocsit, meg a pumpát) összesen (kivéve a nagynyomású pumpa javítása):66 600 Ft

Összesen: 514 880 Ft
Nem tudom, hogy ahhoz képest amiket csináltak, mennyire sok ez, de ennyibe fájt nekem ez a kis üzemanyag probléma.
Az egészre 1 év garanciát kaptam.
Ez durva.... sajnálom, hogy ez lett a vége.

CR-be nem tankolunk kannából.
A gonosz kérdés csak az, hogy hogyan viszonyul a kannás tankoláson spórolt összeg a javítás költségéhez. (bocs).

Pár kiegészítő gondolat a javításhoz:
- a szűrő 4eFt alatti ára gyanús, ha utángyártott van rajta, gyorsan cseréld ki gyárira.
- a hosszbordás szíj cseréje mellett a szíjfeszítőt, görgőket, tárcsát nem kellett volna cserélni? Nincs hangja?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3332 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:20:57 »

Azt írta, hogy Shell-es üzemanyagot kapott, a kanna csak a hordozó.
és aki lefejtette a szeged körül dolgozó gépekből, nyilván nem vizezte be kicsit az extraprofit érdekében.  gun
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3333 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:26:47 »

...
Nyomástartó szelep: 29 750 Ft
4 db porlasztó: 220 000 Ft
4 db tűzkarika: 1 000 Ft
4 db porlasztócsúcs gumibetét szelepfedélbe: 7 580 Ft
...

Akkor egy porlasztó jelen esetben 55e ft volt. Milyen? Új vagy felújított?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3334 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:36:31 »

Semmit nem érsz vele! Attól, hogy van x számlád, egy kútról, még máshol is tankolhattál számla nélkül.

Spec nálam simán bizonyítható lenne. Üzemanyagkártya, tankoláskor rögzítve az autó kilóméterállása...

Nem tudom, melyik bíróság nem fogadná el...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3335 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:38:27 »

Itt azt szokták mondani, hogy azon, hogy dízel sokkel többet megspórolt. Smiley
Ez nem hozzászólás hanem hozzászarás volt a témához  Undecided
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3336 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:40:23 »

Nem hiszem,hogy csak hordozó.Itt pancsolás esete forog fenn.
"Kezdetben Agip, majd elég sokáig Oil, majd MOL-os, Shel-es üzemanyagot kaptam kannában (ez be van fejezve innentől)"
Agip és oil kúton volt. A kannás forrás pedig nem építkezésről, az van shell, vagy mol kútról. Aki hozza, annak van ilyen üzemanyag kártyája, és arra tankol, majd adja el. Hogy aztán mit spekulál vele, azt ugye nem tudni. Ha kiderül, hogy vizezett esetleg, akkor veszít egy pár kuncsaftot most, ami igazából lényegtelen, mert én nem kapom vissza a pénzem, és eladja másnak, mert van rá vevő úgy is.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3337 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:41:32 »

Spec nálam simán bizonyítható lenne. Üzemanyagkártya, tankoláskor rögzítve az autó kilóméterállása...

Nem tudom, melyik bíróság nem fogadná el...
Ha tényleg így van akkor nem jutna el bíróságig, peren kívül menne. (persze előtte megpróbálnának egy párszor madárnak nézni) Egyébként ez pont nem a dizeleknél fordulhat inkább elő hanem a benzineseknél. Erre vagy 10 éve volt példa bizonyított korrozió miatt. Akkor egy cég fizettet.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3338 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:43:19 »

Ez durva.... sajnálom, hogy ez lett a vége.

CR-be nem tankolunk kannából.
A gonosz kérdés csak az, hogy hogyan viszonyul a kannás tankoláson spórolt összeg a javítás költségéhez. (bocs).

Pár kiegészítő gondolat a javításhoz:
- a szűrő 4eFt alatti ára gyanús, ha utángyártott van rajta, gyorsan cseréld ki gyárira.
- a hosszbordás szíj cseréje mellett a szíjfeszítőt, görgőket, tárcsát nem kellett volna cserélni? Nincs hangja?
Alco utángyártott szűrő akkor nem megfelelő?
Nem tudom, hogy a görgők, tárcsák hogy állnak, a szíjat azért cserélték, mert töredezett volt, nem kopott.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3339 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:44:24 »

Alco utángyártott szűrő akkor nem megfelelő?
Nem tudom, hogy a görgők, tárcsák hogy állnak, a szíjat azért cserélték, mert töredezett volt, nem kopott.

akkor uccu gyorsan egy gyári szűrőért. Remélhetőleg a csúcsok nem ilyen forrásból származnak.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3340 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:45:55 »

Akkor egy porlasztó jelen esetben 55e ft volt. Milyen? Új vagy felújított?
Akciós volt a 4 porlasztó. Gyári új porlasztók. A gyári felújított lett volna 45 000. Utána mondták többen, hogy éppen mindegy, hogy új, vagy felújított, ha gyári, úh. kidobtam 40 000 Ft-ot feleslegesen. Cserébe viszont adnom kellett a 4 rossz porlasztót, gondolom eladják felújított ként.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3341 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:47:55 »

akkor uccu gyorsan egy gyári szűrőért. Remélhetőleg a csúcsok nem ilyen forrásból származnak.
Nem, a csúcsok teljesen más helyről vannak. Most nincs itt a névjegykártyája nálam annak, akitől szerváltam, de ahogy nálam lesz ide írni fogok a fórumra. Ezzel foglalkoznak. Németből hozzák be a gyári új, és a gyári felújított porlasztókat, meg minden egyéb ilyen cuccokat.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3342 Dátum: 2010.05.14 péntek, 13:50:28 »

akkor uccu gyorsan egy gyári szűrőért. Remélhetőleg a csúcsok nem ilyen forrásból származnak.
Csak a gyári 11 479 Ft-os szűrő a jó? Mert az 4-szer annyiba kerül. Igen, tudom, hogy ha újra el kell játszanom amit most, akkor az még drágább, csak mégis. Ennyivel rosszabb az utángyártott? Az összes utángyártott rossz?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3343 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:00:04 »

Csak a gyári 11 479 Ft-os szűrő a jó? Mert az 4-szer annyiba kerül. Igen, tudom, hogy ha újra el kell játszanom amit most, akkor az még drágább, csak mégis. Ennyivel rosszabb az utángyártott? Az összes utángyártott rossz?
szegeden minden ilyen drága?
9754Ft a listaára a Nagy Autóalkatrésznél... -mondeoklub kedvezmény

Ha a gyári felújított alatt delphi által felújítottat értünk, akkor kvázi mindegy. ha nem , akkor nem.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3344 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:06:09 »

szegeden minden ilyen drága?
9754Ft a listaára a Nagy Autóalkatrésznél... -mondeoklub kedvezmény

Ha a gyári felújított alatt delphi által felújítottat értünk, akkor kvázi mindegy. ha nem , akkor nem.
A porlasztó Delphi. Aztán hogy most mit értünk gyári alatt, azt nem tudom. Nekem azt mondták, hogy gyári, Ford emblémás dobozban voltak a porlasztók.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3345 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:07:15 »

szegeden minden ilyen drága?
9754Ft a listaára a Nagy Autóalkatrésznél... -mondeoklub kedvezmény

Ha a gyári felújított alatt delphi által felújítottat értünk, akkor kvázi mindegy. ha nem , akkor nem.
Ezt az árat a szűrőről a Cromax oldalán néztem.
http://www.cromax.hu/index.php?katid=37743590&termek_al_id=12523&katnev=2002.09.15-2007.03.19.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3346 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:19:53 »

Csak a gyári 11 479 Ft-os szűrő a jó? Mert az 4-szer annyiba kerül. Igen, tudom, hogy ha újra el kell játszanom amit most, akkor az még drágább, csak mégis. Ennyivel rosszabb az utángyártott? Az összes utángyártott rossz?
A szűrővel bizotosabban rá lehet faragni mint  kannával. Szűrővel ne szórakozzál, abból csak a gyárit. Legalább a minimális túlésési esélyt add meg a motornak.
Naplózva
Thoomee
Vendég
« Új hozzászólás #3347 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:28:46 »

A szűrővel bizotosabban rá lehet faragni mint  kannával. Szűrővel ne szórakozzál, abból csak a gyárit. Legalább a minimális túlésési esélyt add meg a motornak.
Hát ez előtt is ALCO volt benne. Nyilván akkor csere. Nagyszerű, hogy kb 100 km-en belül már a 3. új szűrő lesz benne.
Smiley
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3348 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:49:39 »

Hát ez előtt is ALCO volt benne. Nyilván akkor csere. Nagyszerű, hogy kb 100 km-en belül már a 3. új szűrő lesz benne.
Smiley
Erre csak annyit. Csak MOL kúton tankolok és csak sima sima gázoljat. Gyári ajánlás szerint szervizelek. 20ekm = (3-4 havonta) olajszűrő - olajcsere, 60ekm-ként gázlajszűrő csere. Csak gyári szűrőket használok. 0 km óta használom már  202eKm felett tartok és ahogy nézem még vagy 100ekm ig nem is kellene hozzányulni.

Ez alatt amit cserélni kellett:
20ekm-ként olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
60ekm-ként gázolajszűrő
70ekm (EGR szelep) le van dugózva így már örök élet
70ekm-ként egy kerék gumigarnitúra
100ekm-ként fékbetét
120ekm-ként 4db izzító
140ekm-ként 1db generátorszíj és feszítő
197ekm-ként első csapágy
200ekm egy féktárcsa (először átbaxtak 100ekm-nél mert nem kellett volna cserélni)

Ezaltt elégettem 13860 liter gázolajat. Azt nem merném ideírni hogy ez menniy benzin lenne. Ezek után próbálja nekem bebizonyítani hogy miért előnyösebb egy benzines. vigyor3
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #3349 Dátum: 2010.05.14 péntek, 14:54:02 »

Bebizonyosodott, hogy az olcsóbb a drága.

Ha még egyszer az életben kannából akarsz tankolni, legalább annyit tegyél meg, hogy kicsi alkoholt mellé töltesz. Az akkor is tud segíteni a kocsin, ha kútnál bejut valami víz. Időnként egy deci... Nem csak a sofőrnek tesz jót  pias

Hát ez előtt is ALCO volt benne. Nyilván akkor csere. Nagyszerű, hogy kb 100 km-en belül már a 3. új szűrő lesz benne.
Smiley
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.