Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:24:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 366   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autó Hi-Fi  (Megtekintve 4593453 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12150 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:39:30 »

A hangszórók, az ok. Az egy mechanikus szerkó, bekopik, és így tovább. De hogy a drótban mi hangolódik be... el nem tudom képzelni. Na mind1, majd ha ismét egy komoly rendszert hallgatok, meg fogom kérni, hogy fordítsák már meg a kábelt, hogy halljam a különbséget. Ez a te rendszerednél is hallható? (Otthoni)
A drót behangolódásakor az elemi részecskék rendeződnek a rajtuk keresztülfolyó áram hatására a folyás irányába, ugyebár javarészt rézről vagy ezüstről beszélünk...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 csütörtök, 12:44:00 írta kokaikoko » Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12151 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:44:11 »

A hangszórók, az ok. Az egy mechanikus szerkó, bekopik, és így tovább. De hogy a drótban mi hangolódik be... el nem tudom képzelni. Na mind1, majd ha ismét egy komoly rendszert hallgatok, meg fogom kérni, hogy fordítsák már meg a kábelt, hogy halljam a különbséget. Ez a te rendszerednél is hallható? (Otthoni)
Igen, hallható lenne. De nem fogom megfordítani, mert meghallod a különbséget, elhiszed hogy kétezik, én viszont "tönkrevágtam" egy 6e Ft/m kábelt Cheesy Lehet nem lenne jó biznisz.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12152 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:44:50 »

Igen, hallható lenne. De nem fogom megfordítani, mert meghallod a különbséget, elhiszed hogy kétezik, én viszont "tönkrevágtam" egy 6e Ft/m kábelt Cheesy Lehet nem lenne jó biznisz.
eljen
Én megfordítom az enyim csak 4e/m
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12153 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:48:36 »

A drágát lehet xarul is, meg jól is összeválogatni, de sztem sokkal többet ér egy kiegyenlített árfekvésű rendszer amiben nagyjából hasonló értékű/kategóriájú darabok vannak összerakva és ez igaz a kábelezésre is. Nem véletlen hogy árulnak 300 ill. 300e Ft-os hangfalkábelt. Nyilván a kettő közti különbség a gyári Sony fejjel nem biztos hogy markánsan kijön, de van az a cucc ahol igen.
Kábel, hangszóró bejáratás: egyszerűen van és kész. Hallható a különbség, olyanok is megtapasztalták már akik nem igazán hittek benne. Otthon azt tudom demonstrálni, hogy a hangfalkábel megfordításakor (erősítő-hangfal felőli végek felcserélése) változik a hangkép. Lehet hihetetlen de így van, most olvasom Domi is írta. Sőt továbbmegyek elég a hálózati tápkábelt egy másik fajtára kicserélni és az is hallható megfelelő minőségű rendszerben. És aztán még nem beszéltem a hangfalak köré szórt kakukkfűről vagy a hangfaltüskékről, de egy egyszerű rca csatlakozónak is van saját hangja, mindennek ami a jel útjába kerül még az asztallapnak, a vázáknak stb...
A kakukkfűről még nem hallottam  vigyor3 Nekem a hangfalak alatt szép esztergált réz kúpok vannak, a center alatt meg balzafa kockák. Oda az jött be.
De ami a legviccesebb az az, hogy amikor még nem volt meg a hifi végleges helye, akkor a hifi állvány jobb oldali két lába és bal oldali két lába alá tettem egy-egy fa lécet, aminek az aljára egy filcet szögeztem, így lehetett csúsztatgatni az állványt mindenhová anélkül, hogy a kis tüskéi tele luggatták volna a parkettát. Majd mikor meglett a végleges helye, meglett a szoba berendezés, akkor kivettem a két lácet, és csak pislogtam. Összesett a tér, elmentek a mélyek, elmászott a hangkép. Visszaraktam a lécet, és helyreállt az egész  vigyor3 Úgyhogy nem szép, de a hifi állvány lábai alatt fa lécek vannak  nyes
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12154 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:54:25 »

A drágát lehet xarul is, meg jól is összeválogatni, de sztem sokkal többet ér egy kiegyenlített árfekvésű rendszer amiben nagyjából hasonló értékű/kategóriájú darabok vannak összerakva és ez igaz a kábelezésre is. Nem véletlen hogy árulnak 300 ill. 300e Ft-os hangfalkábelt. Nyilván a kettő közti különbség a gyári Sony fejjel nem biztos hogy markánsan kijön, de van az a cucc ahol igen.

Ez evidens. Akkor még egy másik mondeóm volt, abban nem is volt még fej, akkor vettem volna. Azaz, vettem is.
Csak egy olyan-amilyen-rendszer lett.  vigyor3


Válasz
Kábel, hangszóró bejáratás: egyszerűen van és kész. Hallható a különbség, olyanok is megtapasztalták már akik nem igazán hittek benne. Otthon azt tudom demonstrálni, hogy a hangfalkábel megfordításakor (erősítő-hangfal felőli végek felcserélése) változik a hangkép. Lehet hihetetlen de így van. Sőt továbbmegyek elég a hálózati tápkábelt egy másik fajtára kicserélni és az is hallható megfelelő minőségű rendszerben. És aztán még nem beszéltem a hangfalak köré szórt kakukkfűről vagy a hangfaltüskékről, de egy egyszerű rca csatlakozónak is van saját hangja, mindennek ami a jel útjába kerül még az asztallapnak, a vázáknak stb...

A csatlakozó saját hangja az ok, a hang útjába kerülő ojjektomok is. A kakukkfű gondolom (remélem) vicc  vigyor3
A hálózati tápkábelt másikra cserélem... a tápban van egy csomó kondi, az ember azt hinné, ugyanaz a kéccázhúsz (30) jut oda... Persze könnyű tamáskodni.
Pl ha nálad, meghallgatjuk ugyanazt a zenét egyszer így, másszor úgy, majd kimész, megfordítom (vagy nem) a kábelt, te meghallgatod, majd újra ki, újra fordítás, és mindezt összesen 5x... te meg tudnád állapítani, mondjuk 5-ből min 4x, hogy hogy állt? Nekem ez olyan hihetetlennek tűnik. (attól még persze).
Két rövid történet (kb 92-es). A BME-n elvégeztek egy kísérletet. Fogtak egy bakelit lemezt, és raktak rá ezüst csíkokat, meg egy másikat, amire nem.
X alkalommal lejátszottak a közönségnek egy számot, és meg kellett mondani, hogy melyik a jobb. Kb 51% mondta az egyikre, hogy jobb (legyen az ezüstcsíkos).
Ez azért hibahatáron belül van...
A másik. 3 hangfalat teszteltünk, sötét szoba, ua az erősítő, ua zene. Preludium (ez a legjobb), az én hangfalam (videotonos, ottani középkat), meg még egy, szintén vt, egy picivel olcsóbb. Az enyém nyert, 2. a preludium, 3. a másik vt. Ami nem azt jelenti, hogy az lenne a jobb, mert a Preludium mégiscsak Preludium, kb 2x annyiba került, de valahogy nem jött a várt eredmény.
Így más az sem mind1, vajon paksról kapod a villanyt, vagy máshonnan... ne érts félre, nem kifigurázlak, biztos van abban igazság, amit írsz, csak számomra nehezen felfogható.
Ráadásul az autónál drasztikusan változik a hőmérséklet (a kárpiton kívül jobban, mint belül), akár 50 fokot is ingadozhat. Változik jelentősen a páratartalom... a rázkódás...
Tán stúdióban még van értelme erről beszélni, de autóban...
Más. Olvastad a világ legjobb süketszobáját? Valami -9dB? Elképesztő. Kipróbálnám.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12155 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 12:55:44 »

eljen
Én megfordítom az enyim csak 4e/m

Inkább elhiszem...  worship miattam egy centi kábelt se dobjatok ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #12156 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 13:07:19 »

A csatlakozó saját hangja az ok, a hang útjába kerülő ojjektomok is. A kakukkfű gondolom (remélem) vicc  vigyor3
A hálózati tápkábelt másikra cserélem... a tápban van egy csomó kondi, az ember azt hinné, ugyanaz a kéccázhúsz (30) jut oda... Persze könnyű tamáskodni.
Pl ha nálad, meghallgatjuk ugyanazt a zenét egyszer így, másszor úgy, majd kimész, megfordítom (vagy nem) a kábelt, te meghallgatod, majd újra ki, újra fordítás, és mindezt összesen 5x... te meg tudnád állapítani, mondjuk 5-ből min 4x, hogy hogy állt? Nekem ez olyan hihetetlennek tűnik. (attól még persze).
Két rövid történet (kb 92-es). A BME-n elvégeztek egy kísérletet. Fogtak egy bakelit lemezt, és raktak rá ezüst csíkokat, meg egy másikat, amire nem.
X alkalommal lejátszottak a közönségnek egy számot, és meg kellett mondani, hogy melyik a jobb. Kb 51% mondta az egyikre, hogy jobb (legyen az ezüstcsíkos).
Ez azért hibahatáron belül van...
A másik. 3 hangfalat teszteltünk, sötét szoba, ua az erősítő, ua zene. Preludium (ez a legjobb), az én hangfalam (videotonos, ottani középkat), meg még egy, szintén vt, egy picivel olcsóbb. Az enyém nyert, 2. a preludium, 3. a másik vt. Ami nem azt jelenti, hogy az lenne a jobb, mert a Preludium mégiscsak Preludium, kb 2x annyiba került, de valahogy nem jött a várt eredmény.
Így más az sem mind1, vajon paksról kapod a villanyt, vagy máshonnan... ne érts félre, nem kifigurázlak, biztos van abban igazság, amit írsz, csak számomra nehezen felfogható.
Ráadásul az autónál drasztikusan változik a hőmérséklet (a kárpiton kívül jobban, mint belül), akár 50 fokot is ingadozhat. Változik jelentősen a páratartalom... a rázkódás...
Tán stúdióban még van értelme erről beszélni, de autóban...
Más. Olvastad a világ legjobb süketszobáját? Valami -9dB? Elképesztő. Kipróbálnám.
Az ide-oda fordítgatást meg lehet hallani, akár többször is. Hogy mitől változott meg a hang, azt megmondani már kétséges. Másik kábel, fordított kábel, hangfalkábel, vagy tápkábel, stb. De hogy változás van a hangban, az elsőre kihallható.
A 3 hangfalas teszttel az a baj, hogy minden rendszer annyira jó, mint a leggyengébb láncszeme. Hiába hozol te 300e-s kábelt, meg milliós hangfalat, ha a forrás egy ősöreg recsegős orion rádióerősítő. De ugyanez van a szuper erősítővel, meg drága kábellel, ha a hangszóró a lánc végén egy szétütött Yamaha. Ezért mondta kokaikoko, hogy egy közel azonos árkategóriából összerakott rendszer sokkal jobb tud lenni, mint egy középszerű rendszer, aminek egy elemét komolyra cserélik.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12157 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 13:08:57 »

Más. Olvastad a világ legjobb süketszobáját? Valami -9dB? Elképesztő. Kipróbálnám.
-9dB?? az milyen? Hallod a csendet?  eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12158 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 13:13:29 »

http://www.nlcafe.hu/otthon/20120416/az_ember_rosszul_viseli_a_csendet/
(a skála logaritmikus, azért lehet negatív érték)

Dominak: amit a hangfalelhelyezéséről, meg a fákról írtál, az teljesen okénak tűnik, nem mindegy, a hang merre terjed meg ilyesmi.
Mindenesetre, ha legközelebb nálad járok, biz meghallgatnám én. Eddig egyszer sem figyeltem a minőségre  vigyor3
Csak nem tudom, milyen zenét vigyek. Flac? Van pár CD-m is... nem sok.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 csütörtök, 13:15:01 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12159 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 13:21:25 »

http://www.nlcafe.hu/otthon/20120416/az_ember_rosszul_viseli_a_csendet/
(a skála logaritmikus, azért lehet negatív érték)

Dominak: amit a hangfalelhelyezéséről, meg a fákról írtál, az teljesen okénak tűnik, nem mindegy, a hang merre terjed meg ilyesmi.
Mindenesetre, ha legközelebb nálad járok, biz meghallgatnám én. Eddig egyszer sem figyeltem a minőségre  vigyor3
Csak nem tudom, milyen zenét vigyek. Flac? Van pár CD-m is... nem sok.
Flac, cd mind1 ebben a minőségi kategóriában már hallatszik minden. A rendszer nem mindegy milyen. Vidd magaddal az rca kábeled, cseréljétek ki a Domiét és már hallani is fogod a különbséget. Cserekor nem biztos hogy a hangzásbeli különbséget hallja az ember, inkább azt hogy az egyik hallgathatóbb a másik meg idegesítő egy idő után és a hangkép ettől függetlenül lehet közel hasonló.
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12160 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 19:51:01 »

Először is ajánlom mindenkinek a figyelmébe a következő beszélgetést, mely az oktOpus Multimédia intézet igazgatójával Kishonti Istvánnal készült:
link

Ez a morfogenetikus mező dolog nekem kicsit szürreális, de ettől eltekintve sok igazság van a mondataiban a kábelekkel kapcsolatban is.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12161 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 19:58:45 »

Másodszor pedig a hagyományos rézkábelnek tökmindegy, hogy mikor melyik irányba néz, a speciális ún interconnect kábelek egyirányúak. Kishonti István véleménye erről:

"Vannak egyirányú és kétirányú csatornák. A hangtechnikában a legtöbb csatorna egyirányú. A jel a bemenettől halad a kimenet felé. Van azonban néhány kétirányú csatorna is. Az egyiket az elektrotechnika kezdetétől ismerjük, ez az elektromos vezeték, drót, huzal, kábel. (Bár erről az interconnect-et – vagyis a speciális összekötő kábelt – kedvelő embereknek egészen más a véleményük. Szerintük a jelnek az ő kábeleiken szigorúan csak egy irányban szabad haladniuk. Aki elolvassa az elektromos alapfogalmakról szóló fejezetet, az tudni fogja, hogy ez nagy butaság. A váltakozó feszültség – a hangjel – a vezetékben, mint hatás, elektromágneses hullám formájában terjed, a vezető felületén. Vagyis a vezetékben nem terjed semmi, ugyanis az elektronok a vezetőben nem mennek sehová: szinte egy helyben rezegnek)." - Kishonti István: HANGTECHNIKAI ALAPISMERETEK I. FIZIKAI, MŰSZAKI ALAPOK

szerk: Majd ha elolvastam a szóban forgó fejezetet, én is tudni fogom, most még csak idézek  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 csütörtök, 20:01:04 írta siky » Naplózva
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12162 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 20:44:24 »

Másodszor pedig a hagyományos rézkábelnek tökmindegy, hogy mikor melyik irányba néz, a speciális ún interconnect kábelek egyirányúak. Kishonti István véleménye erről:

"Vannak egyirányú és kétirányú csatornák. A hangtechnikában a legtöbb csatorna egyirányú. A jel a bemenettől halad a kimenet felé. Van azonban néhány kétirányú csatorna is. Az egyiket az elektrotechnika kezdetétől ismerjük, ez az elektromos vezeték, drót, huzal, kábel. (Bár erről az interconnect-et – vagyis a speciális összekötő kábelt – kedvelő embereknek egészen más a véleményük. Szerintük a jelnek az ő kábeleiken szigorúan csak egy irányban szabad haladniuk. Aki elolvassa az elektromos alapfogalmakról szóló fejezetet, az tudni fogja, hogy ez nagy butaság. A váltakozó feszültség – a hangjel – a vezetékben, mint hatás, elektromágneses hullám formájában terjed, a vezető felületén. Vagyis a vezetékben nem terjed semmi, ugyanis az elektronok a vezetőben nem mennek sehová: szinte egy helyben rezegnek)." - Kishonti István: HANGTECHNIKAI ALAPISMERETEK I. FIZIKAI, MŰSZAKI ALAPOK

szerk: Majd ha elolvastam a szóban forgó fejezetet, én is tudni fogom, most még csak idézek  hehe
Sztem jobb a tapasztalati út, nem olvasni kell róla hanem meghallgatni...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.09 csütörtök, 20:47:35 írta kokaikoko » Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #12163 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:19:34 »

Üdvözlet worship

tudna nekem valaki segiteni?? help?MK1 hangszóró kábel szinei melyik pl,a jobb1,jobb2,bal1,bal2,
két fő szin van a barna és a fehér,különböző csikokkal
és az enyém nagyon össze van kutyulva falbav
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12164 Dátum: 2012.08.17 péntek, 20:39:35 »

Üdvözlet worship

tudna nekem valaki segiteni?? help?MK1 hangszóró kábel szinei melyik pl,a jobb1,jobb2,bal1,bal2,
két fő szin van a barna és a fehér,különböző csikokkal
és az enyém nagyon össze van kutyulva falbav
Két módon tudsz rájönni magadtól is:
1. (egszerűbb) egy ceruzaelem két végéhez hozzáérinted a vezetékek végeit felváltva. Amelyik hangszóró recseg, azé a vezetékpár. Ha jól tudom a csíkos a negatív.

2. (komplikáltabb) a fejegységen beállítod, hogy csak egy hangszóró szóljon - pl: fader: front, balance: right - és annak a vezetékeivel megkeresed a hozzá tartozó hangszórót.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12165 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:31:58 »

Milyen hangszórót érdemes venni a gyárik helyett, h szebben szóljon? Nem akarok erősítőt meg ilyesmit.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #12166 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:38:49 »

Milyen hangszórót érdemes venni a gyárik helyett, h szebben szóljon? Nem akarok erősítőt meg ilyesmit.

165 ost beepito kerettel.
pl :
http://www.autohifibolt.hu/index.php?P=termek
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12167 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:53:16 »

és milyen fajtát, az mind1?  a beépítőkeret az 1 átalakító oválról kerekre?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #12168 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 21:58:53 »

Szevasztok,

Ki szeretném cserélni az MK3-as első hangszóróit az ajtóban. Beépítőkerettel fúrás faragással nem szeretnék foglalkozni, ezért típus/méret specifikus hangszórót keresek, lehetőleg 2 vagy 3 utast. Milyen márkát/tipust tudtok ajánlani ésszerű ár érték arány mentén ?

Kösz, FD.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12169 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 08:32:55 »

és milyen fajtát, az mind1?  a beépítőkeret az 1 átalakító oválról kerekre?
Szevasztok,

Ki szeretném cserélni az MK3-as első hangszóróit az ajtóban. Beépítőkerettel fúrás faragással nem szeretnék foglalkozni, ezért típus/méret specifikus hangszórót keresek, lehetőleg 2 vagy 3 utast. Milyen márkát/tipust tudtok ajánlani ésszerű ár érték arány mentén ?

Kösz, FD.

5x7" (13x18 cm) ovál való bele, de ahhoz, hogy minden lyukba csavar kerüljön fúrni kell egy kicsit. Nekem Alpine SXE-5725S van 4db, na ilyet ne vegyetek!  hehe
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12170 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 08:38:55 »

5x7" (13x18 cm) ovál való bele, de ahhoz, hogy minden lyukba csavar kerüljön fúrni kell egy kicsit. Nekem Alpine SXE-5725S van 4db, na ilyet ne vegyetek!  hehe
ha fúrnod kellett, akkor tényleg szhar volt a hangszóró nem csak minőségben, de méretben is. A Pio belemegy símán. 191*133 a lyuk ami kell neki, és 204*145 a külseje. ez felfekszik rendesen, de még egy picit nagyobb is belemenne. egyébként 5*8 a lyuk inkább
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 08:45:38 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12171 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 09:26:26 »

Szevasztok,

Ki szeretném cserélni az MK3-as első hangszóróit az ajtóban. Beépítőkerettel fúrás faragással nem szeretnék foglalkozni, ezért típus/méret specifikus hangszórót keresek, lehetőleg 2 vagy 3 utast. Milyen márkát/tipust tudtok ajánlani ésszerű ár érték arány mentén ?

Kösz, FD.
5x7" vagy 6x8" megy bele ezek gyakorlatilag tök egyformák, csak az amcsi autókban adják meg a 6x8"-os méretet (nem keverendő a 6x9"-lal).
Válogatni pl. innen tudsz:
http://www.paradoxautohifi.hu/index.php?page=termek&spage=lista&kategoria=4&szuro_para_74=Ov%C3%A1l%2013%20x%2018%20cm
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12172 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 13:58:44 »

ha fúrnod kellett, akkor tényleg szhar volt a hangszóró nem csak minőségben, de méretben is. A Pio belemegy símán. 191*133 a lyuk ami kell neki, és 204*145 a külseje. ez felfekszik rendesen, de még egy picit nagyobb is belemenne. egyébként 5*8 a lyuk inkább
A lyukaknak a helyét kellett fúrnom, a hangszóró tökéletesen felfekszik  wave
Naplózva
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #12173 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 14:01:58 »

Két módon tudsz rájönni magadtól is:
1. (egszerűbb) egy ceruzaelem két végéhez hozzáérinted a vezetékek végeit felváltva. Amelyik hangszóró recseg, azé a vezetékpár. Ha jól tudom a csíkos a negatív.

2. (komplikáltabb) a fejegységen beállítod, hogy csak egy hangszóró szóljon - pl: fader: front, balance: right - és annak a vezetékeivel megkeresed a hozzá tartozó hangszórót.

Köszi szépen a segítséget. Végülis úgy döntöttem hogy leszedtem az ajtókárpitot és végignéztem hogy melyik hangszóróhoz milyen vezeték megy. Így most már kezd összeállni Smiley
 Másik kérdésem is lenne. Az Mk1-es gyári oválok helyére lehet találni olyan új hangszórót ami egy az egybe passzol a régi helyére???
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12174 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 14:03:28 »

A lyukaknak a helyét kellett fúrnom, a hangszóró tökéletesen felfekszik  wave
elég ez bőven nem? ha fúrni faragni kell, akkor az már nem belevaló
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12175 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 14:06:31 »

elég ez bőven nem? ha fúrni faragni kell, akkor az már nem belevaló

Az Alpine-ból is találtam belevalót... MKI.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #12176 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 15:03:49 »

Két módon tudsz rájönni magadtól is:
1. (egszerűbb) egy ceruzaelem két végéhez hozzáérinted a vezetékek végeit felváltva. Amelyik hangszóró recseg, azé a vezetékpár. Ha jól tudom a csíkos a negatív.

2. (komplikáltabb) a fejegységen beállítod, hogy csak egy hangszóró szóljon - pl: fader: front, balance: right - és annak a vezetékeivel megkeresed a hozzá tartozó hangszórót.

És vajon a fehér piros, lila,fekete csíkkal lehet a negatív vagy a barna sárga, fehér, lila csíkkal lehet a negatív kábelje a hangszóróknak???
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #12177 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 15:26:27 »

És vajon a fehér piros, lila,fekete csíkkal lehet a negatív vagy a barna sárga, fehér, lila csíkkal lehet a negatív kábelje a hangszóróknak???
Ezt ki kell mérni multival a gyári rádióból  wave
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #12178 Dátum: 2012.08.21 kedd, 12:00:18 »

...a beépítőkeret az 1 átalakító oválról kerekre?
Igen, ilyen Cheesy. Na jó, inkább ilyen.
Én ezt a hsz-t vettem, és csináltam sk átalakítót, nem volt kedvem rendelgetni 'sok' pénzért.
Naplózva
Hori104
Vendég
« Új hozzászólás #12179 Dátum: 2012.08.25 szombat, 16:34:23 »

Egy kis videó Cheesy
http://www.youtube.com/watch?v=Uh22MP-GVQk&feature=g-upl
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #12180 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 14:09:47 »

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek erről a termékről! Én laikus vagyok ehhez, Ti talán többet tudtok erről. http://www.draghirek.hu/autohifi/index.php?lap=104&param=1&center=uj_termekek&term_id=532

Ha tudtok más oldalt is ahol hasonló multimédiás autórádiót lehet nézni, akkor az érdekelne! Smiley
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48456



« Új hozzászólás #12181 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 14:38:07 »

hehe. én felragasztottam a rendszámot 2oldaló ragaccsal!Hibátlan!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12182 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 15:48:10 »

Igen, ilyen Cheesy. Na jó, inkább ilyen.
Én ezt a hsz-t vettem, és csináltam sk átalakítót, nem volt kedvem rendelgetni 'sok' pénzért.
kössz!  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #12183 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 16:13:18 »

hehe. én felragasztottam a rendszámot 2oldaló ragaccsal!Hibátlan!

Angliában az a standard ha jól tudom, csak ott plasztik a rendszám.
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #12184 Dátum: 2012.08.31 péntek, 14:58:05 »

Sziasztok,

Eladó két pár MacMobil Street 57.2 hangszóró, 2011.10 hóban vásárolt onnantól számítva 3év garancia van rájuk.
Adok hozzá kábel adaptert ami jó a Fordokhoz így csak rá kell dugni a gyári helyére. Ár: 7000 Ft/pár
Személyes átvétel Baja és környéke, de postázom is.

Képek:





Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #12185 Dátum: 2012.09.04 kedd, 15:06:54 »

Sziasztok,

Eladó két pár MacMobil Street 57.2 hangszóró, 2011.10 hóban vásárolt onnantól számítva 3év garancia van rájuk.
Adok hozzá kábel adaptert ami jó a Fordokhoz így csak rá kell dugni a gyári helyére. Ár: 7000 Ft/pár
Személyes átvétel Baja és környéke, de postázom is.

Képek:







jól szólnak ezek?, MK4-esbe is jók?
Naplózva
Tbandee
Vendég
« Új hozzászólás #12186 Dátum: 2012.09.05 szerda, 18:04:22 »

Az mk3 gyárinál jobbak. Azt nem tudom, hogy mk4be jó vagy sem.
jól szólnak ezek?, MK4-esbe is jók?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #12187 Dátum: 2012.09.05 szerda, 19:58:07 »

Félig beraktam a Hertz szettet  vigyor3

Most igazából a magasat tudom megmutatni hogyan lett elhelyezve, ez a büszkeségem mert én csináltam  nyes



Még csak az egyik oldal kész mert vagy fél napot terveztem mindent de még mindig ott tartok hogy nincs tükörállítás és valószínű ezentúl manuális lesz  Grin

Holnap érkezik az angol kocsiból való tükörállító kapcsolónak a műanyaga és akkor készül a jobb oldal is! Eddig tetszik az eredmény, legalábbis a látszat!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


siky
Vendég
« Új hozzászólás #12188 Dátum: 2012.09.05 szerda, 20:14:24 »

Félig beraktam a Hertz szettet  vigyor3

Most igazából a magasat tudom megmutatni hogyan lett elhelyezve, ez a büszkeségem mert én csináltam  nyes



Még csak az egyik oldal kész mert vagy fél napot terveztem mindent de még mindig ott tartok hogy nincs tükörállítás és valószínű ezentúl manuális lesz  Grin

Holnap érkezik az angol kocsiból való tükörállító kapcsolónak a műanyaga és akkor készül a jobb oldal is! Eddig tetszik az eredmény, legalábbis a látszat!

Jó lett, szerintem én is igy fogom megcsinálni, ha komponens szettet veszek. Miért nincs tükörállításod? Nem elektromos?
Naplózva
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12189 Dátum: 2012.09.05 szerda, 20:22:08 »

Félig beraktam a Hertz szettet  vigyor3

Most igazából a magasat tudom megmutatni hogyan lett elhelyezve, ez a büszkeségem mert én csináltam  nyes



Még csak az egyik oldal kész mert vagy fél napot terveztem mindent de még mindig ott tartok hogy nincs tükörállítás és valószínű ezentúl manuális lesz  Grin

Holnap érkezik az angol kocsiból való tükörállító kapcsolónak a műanyaga és akkor készül a jobb oldal is! Eddig tetszik az eredmény, legalábbis a látszat!

Ha kész lesz kíváncsi leszek mi a véleményed a gyári hangszórókhoz képest és aztán gondold hozzá mit tudna produkálni mondjuk a Kenwood-dal.
Jössz nagytalira? Meghallgatnám.
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #12190 Dátum: 2012.09.05 szerda, 20:34:17 »

Jó lett, szerintem én is igy fogom megcsinálni, ha komponens szettet veszek. Miért nincs tükörállításod? Nem elektromos?
De csak annak a helyére került a tweeter és most nincs helye  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #12191 Dátum: 2012.09.05 szerda, 20:38:26 »

Ha kész lesz kíváncsi leszek mi a véleményed a gyári hangszórókhoz képest és aztán gondold hozzá mit tudna produkálni mondjuk a Kenwood-dal.
Jössz nagytalira? Meghallgatnám.
Hát...kicsit "zörgős" a hangja...ez attól is lehet hogy gőzöm sincs melyik a "+" és a "-" úgyhogy nem erőltettem csak bekapcsoltam hogy egyáltalán működik-e! Aztán holnap kimérem, mert elfelejtettem megjegyezni amikor kivettem a macaudiokat!
Egyébként a tweeter valami marha hangos...1percet nem ültem a kocsiban de bántotta a fülem, szóval nem kell vele vagánykodni asszem! Főleg ha majd egy normális fejegység lesz bent!
Akkor megyek a nagytalira ha lesz már fejegységem, egyébként még nem tervezem tutira!

De tuti jó választás volt  worship worship

Igaz hogy déltől este 8ig csináltam fater kis segítségével ahol nem volt elég a két kezem! De jó munkához idő kell...szarhoz mégtöbb[/size  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12192 Dátum: 2012.09.05 szerda, 20:55:29 »

Hát...kicsit "zörgős" a hangja...ez attól is lehet hogy gőzöm sincs melyik a "+" és a "-" úgyhogy nem erőltettem csak bekapcsoltam hogy egyáltalán működik-e! Aztán holnap kimérem, mert elfelejtettem megjegyezni amikor kivettem a macaudiokat!
Egyébként a tweeter valami marha hangos...1percet nem ültem a kocsiban de bántotta a fülem, szóval nem kell vele vagánykodni asszem! Főleg ha majd egy normális fejegység lesz bent!
Akkor megyek a nagytalira ha lesz már fejegységem, egyébként még nem tervezem tutira!

De tuti jó választás volt  worship worship

Igaz hogy déltől este 8ig csináltam fater kis segítségével ahol nem volt elég a két kezem! De jó munkához idő kell...szarhoz mégtöbb[/size  Grin
Most fogod érezni mi a különbség egy mac és egy komolyabb hangszóró szett között. A magasakon lehet állítani azért van a hangszínszabályzó, én a helyedben magas - mély 0-0-ról indulnék és aztán érzés szerint állítanám a kellemes irányba.
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #12193 Dátum: 2012.09.05 szerda, 21:50:08 »

Most fogod érezni mi a különbség egy mac és egy komolyabb hangszóró szett között. A magasakon lehet állítani azért van a hangszínszabályzó, én a helyedben magas - mély 0-0-ról indulnék és aztán érzés szerint állítanám a kellemes irányba.
Abban a kis dobozkaban vagy miaz amire a habgszorokat kotni kellett van egy 3allasu kapcsolo! -2;0;+2 csak azt nemtudom mi a mertekegysege, elfelejtettem! Azzal lehet egyedul valamit allitani mert a sony nem tud sok ertelmeset!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #12194 Dátum: 2012.09.05 szerda, 21:55:48 »

Abban a kis dobozkaban vagy miaz amire a habgszorokat kotni kellett van egy 3allasu kapcsolo! -2;0;+2 csak azt nemtudom mi a mertekegysege, elfelejtettem! Azzal lehet egyedul valamit allitani mert a sony nem tud sok ertelmeset!
-2,0,+2 decibel-lel tudod módosítani a magas-mély arányt.
Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #12195 Dátum: 2012.09.05 szerda, 22:01:02 »

-2,0,+2 decibel-lel tudod módosítani a magas-mély arányt.
Hát majd holnap amikor teljesen összeáll akkor állítok ha szükséges, de nemtudom az miért jó  vigyor3

Csak még a vezetékeket rögzítenem kell, meg ugye kimérni a polarítást  Grin
Aztán össszerakni a jobb oldalt is! De már könnyebb dolgom lesz!
Egyébként elfért minden az ajtóban! Nyoma nincs annak hogy most más van benne, csak a tükörállító helyén a kis tweeter Smiley
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


sztupy
Vendég
« Új hozzászólás #12196 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 23:02:59 »

MK3-as 2001-es 6000 CD-s Mondeoba szereltem egy AUX bemenetet az ismert leírás alapján némi módosítással, gondoltam megosztom Smiley

Az AUX bemenet hasznos, de akkor igazán jó, ha egyúttal megoldjuk a külső eszköz áramellátását is. Főleg igaz az, ha a zenét, GPS információkat és minden mást egy okostelefon szolgáltat, ami cserébe hamar le is szokott merülni. Én az ablakra középre szeretem tenni a GPS-t, de a Mondeoban sajnos a szivargyújtó elég hülye helyen van, hogy onnan vezessek el kábelt az ablak felé (kezdve ott, hogy beleakadna a váltóba, ami nem biztos, hogy biztonságos vezetést tesz lehetővé). Emellett a rádió is elég lent van, és ha oda szerelném az AUX csatit, ahova a doksi írná, akkor még egy kábel lógna a középkonzol előtt, ami nem teljesen szép.

Tekintve, hogy nincs első fűthető szélvédőm, és valószínűleg nem is lesz soha (jeget ha kell kaparok, párásodást megoldja a szélvédőfűtés, no meg biztos vagyok benne, hogy ha egyszer kicsengetném a pénzt egy új ablakra, másnap rámesne egy hordó kavics a 4-es főúton egy kamionról, a biztosítók meg kiegészítő szélvédő biztosítás esetén sem nagyon szeretik kifizetni a pénzt a fűthető szélvédőre), úgy gondoltam, hogy az első szélvédő statikus gombját alakítom át, és teszek bele egyrészt egy USB töltőt, másrészt pedig az AUX bemenetet. Mivel ez a gomb van a középkonzol legtetején, innen már csak két rövidke kábelt kell kivezetnem a GPS/telefon/zenelejátszó/stb. felé. Azokat meg általában úgyis mind USB-ről kell tölteni.

Hozzávalók:
1 db Mondeo MK3, nem fűthető első szélvédővel
1 db Ford 6000 CD-s rádió
1 db védődoboz (ami a fűthető szélvédő gomb helyett van)
1 db 3.5-ös jack aljzat
3 db rövid kábel
2 db 200 Ohm-os ellenállás
1 db 12V-5V átalakító
2 db USB toldó(USB-A anya-apa)
1 db 3.5-ös jack toldó (anya-apa)
éles kés, fúrógép, epoxi gyurma, forrasztópáka, ón, türelem, multiméter, stb.

A. Kapcsoló kifúrása

Először a kapcsolót kell meghegeszteni, azaz vágni kell bele egy szélesebb dobozt (amibe az USB toldó anya része megy), és felé egy kör alakú kört (amibe pedig a jack toldó anya része fog kerülni). Az alábbi képen pár lépést lefotóztam hogyan szedtem szét darabokra azt a kis műanyag darabot. A legnehezebb része az egésznek, hogy belül van egy kis vastagabb kör (amin a két kiálló pöcök van, amibe kapaszkodik), amit a fúráshoz el kellett távolítani, mert a fúró már nem vitte:



Látszik, hogy főleg a téglalap kifúrása az ami nehezebb (tekintve, hogy nem rendelkezek precíz, USB-s téglalapot fúró fúróval), a felette lévő kört már nagyon könnyedén ki lehetett vájni, arról nem is fotóztam annyit. A fúrogatás után belegyömösözltem az USB toldó anya részét, és a jack toldó anya részét a kapcsolóba. Szerencsére éppen elfértek, bár le kellett nyúznom róluk pár réteg műanyagot, mert eredeti vastagságukban túl vastagok voltak. Végül egy kis epoxi gyurmával beragasztottam hátul (bár elég stabilan hevertek, de fő a biztonság), valamint elől az USB két szélén a lyukat is betömtem, és befestettem fekete filctollal.

B. Rádió AUX-osítása

Ezek után jött a rádió AUX-osítása. Az ismert leírást jóformán követtem, de két nagyobb módosítást eszközöltem:
1. Nem előre fúrtam egy lyukat, hanem hátul, pont volt már rajta egy pont megfelelő méretű lyuk, amibe pont belefért egy 3.5 jack anya aljzat. Úgyhogy nem előre, hanem hátulra vezettem ki a csatit
2. A doksiban amit írnak, hogy először alacsony hangerőn kössük rá, és aztán emeljük csak a hangerőt, az szerintem elég veszélyes (bármikor rádughat véletlenül az ember egy felhangosított eszközt), így sokkal jobban járunk, ha már eleve forrasztunk a kábelekre (a jobb és bal csatornáért felelősökre kell) 1-1 200 Ohm-os ellenállást. (legalábbis nekem a 200 Ohm jött be, azzal kb. pont egyforma hangos a rádió és a 100%-ra tekert telefonom kimenete)

Itt van egy kép, hogy hova tettem a kimenetet:



C. Tápegység összerakása

Munkámból adódan van sok 12V-5V átalakítóm (ilyesmik: http://www.w-irlbacher.de/DC-DC_1A.jpg, azaz az egyik vége két drót, a másik végén meg valami USB-s csati van, ami általában pont nem jó). Esetleg meg lehet próbálkozni egy rendes szivargyújtós USB töltő szétszedésévél és azt beszerelni, de azok általában nem olyan stabilak (és általában csak 0.5A-t visznek 1-2A helyett), mint a külön dobozba szerelt változatok. A külön dobozosok hátránya viszont, hogy általában nem USB-A anya végződésük van, hanem valami más (pl. mini vagy micro USB, vagy valami tök saját cucc). Ezt egyszerűen lehet orvosolni, egy USB toldóról le kell vágni az USB-A anya részét, a töltőről le kell vágni szintén az USB csatit, majd a két kábelt össze kell forrasztani.

Az USB toldóban általában négy kábel van, ebből a piros és a fekete számít (VCC és GND), a zöld és fehér nem. A töltőn azonban általában piros és fehér kábel van, csak hogy ne legyen egységes, ilyenkor a pirost a piroshoz, a feketét a fehérhez kell kötni.

Ha ez megvolt már lehet menni a kocsihoz keresni valami áramforrást a töltőnek. Én a rádió dugóját szemeltem ki, mégpedig a szélső csatit (amiben 7 dugó van). Itt a 6-os lesz a test (GND), és vagy a 3-as, vagy az 1-es lesz az áramforrás. Itt mi döntjük el, hogy hogy akarjuk ellátni árammal a töltőt: ha az 1-es dugjuk, akkor mindig éram alatt lesz, ha a 3-asba, akkor pedig csak akkor, ha rajta van a kocsin a gyújtás. Én az utóbbit választottam, hisz nem akartam, hogy legyen még egy feleslegesen mindig fogyasztó eszköz a kocsiban.

A csatinak az aljába érdemes bedugni a kábelt, majd oldalt kivezetni, és így rádugni a rádióra az egészet, hogy ne mozogjon el. Ha így csináljuk, akkor nem kell kábelt bontani/forrasztani/egyéb helyről áramforrást keresni. Az alábbi képen "látszik" bejelölve, hogy hol jön ki a kábele a töltőnek:



D. Összerakás

Ha a tápot is bedugtuk, akkor már csak össze kell kábelezni az egészet:
1. A rádió csatijait vissza kell dugni a helyükre
2. A kapcsolóból jövő jack toldó apa részét rá kell dugni a rádióra, az újonnan készített helyre
3. A kapcsolóból jövő USB dugót meg rá kell dugni a töltőre

Ezek után a hatalmas kábelköteget (kicsit túlméreteztem magam, lásd a fenti kép), érdemes jól eldugni valahova a középkonzolba, majd a rádió visszarakása előtt még érdemes letesztelni, hogy minden megy-e. Ha igen, mehet vissza a rádió is a helyére.

Végül valahogy így néz ki az eredmény:



Jól látszik, hogy a kábelek csak kis utat tesznek meg a telefonig, nem akadályoznak senkit és semmit, még a szegény visszapillantóra szerelt kutyát sem.
Naplózva
gyoha
Vendég
« Új hozzászólás #12197 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 23:44:01 »

Sziasztok!

2001-es Mondeomban kezd betegeskedni a 6000 CD.

CD lejátszó hibátlanul működik, de a rádió elindulás után pár percig szól, aztán szép lassan elkezd sercegni, végül csak a sercegés marad.

Van valami tippetek, hogy mi lehet a probléma és hol, hogyan lehetne orvosolni?

Gábor

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #12198 Dátum: 2012.09.07 péntek, 05:28:46 »

Sziasztok!

2001-es Mondeomban kezd betegeskedni a 6000 CD.

CD lejátszó hibátlanul működik, de a rádió elindulás után pár percig szól, aztán szép lassan elkezd sercegni, végül csak a sercegés marad.

Van valami tippetek, hogy mi lehet a probléma és hol, hogyan lehetne orvosolni?

Gábor



Szia!
Nekem a 6006e ugyanezt csinálta, és utána már egy rövid ideig sem jött be rádió. A tuner hibája okozza, nem javítható, csak cserélhető. Szerezned kéne egy olyan Ford 4000/5000/6000/6006/(7000?) cseredarabot, amiben ugyanilyen tuner van (ez egy ezüst doboz belül, két féle van, a tetőt leszedve szembeötlő a két típus közötti méretkülönbség), és utána keresd Jánosmestert (fórumon tagok között), hogy foglalkozik-e még ilyen tunercserével.
Sok szerencsét!
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #12199 Dátum: 2012.09.07 péntek, 08:39:12 »

Ügyes vagy nagyon Sztupy  worship

Azon gondolkodtam, hogy lehetséges-e a jelenlegi aux-om mellé, egy usb portot eszkábálni?
Bár lehet, hogy a fejnek kell azt kezelni tudni...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 366   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.109 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.