Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:05:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 [92] 93 94 95 96 97 98 99 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804894 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4550 Dátum: 2006.12.15 péntek, 09:26:00 »

Ahogy Joe is írja "vállalj be inkább részletet." Nagyon klassz csajkocsiKA szerintem Lufthansa vagy Pro7 felszereltségűt hirdetnek ott - nézd meg - regisztráció nélkül is látod a hirdetéseket. Magyarba nem igen árultak bőrös KA-kat.
Mijaza "Magyarba"?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #4551 Dátum: 2006.12.15 péntek, 10:13:00 »

Mijaza "Magyarba"?
Népnyelvi kifejezés. Van egy ilyen nevű valami, ami olyasmi mint egy ország.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4552 Dátum: 2006.12.15 péntek, 11:14:00 »

Hammond nem igazán csajkocsi a Mondeo a régebbieknek ami az általad közölt árba belefér bowdenes kuplungja van, fájni fog a vádlija a célszemélynek első nap után. Vegyél inkább FordKA-t vagy Fiestát neki. www.fordka.hu alatt az  Keres-Kinál között van egy nagyon jól felszerelt járgány légkondis 2 garnitura gumi abs cd bőr, vállalj be inkább részletet.
Nem baj, kidobhatja a lépcsőzőt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4553 Dátum: 2006.12.15 péntek, 12:11:00 »

Csak a hátsók mind két oldalon, de annyira hogy kiesik a közepe.
Nekem a bal hátsó szilent 44mm-es, a jobb hátsó 60mm-es. Csak a 44mm-es ment szét. De nem tudom milyen fajták voltak benne, mert nem én cseréltem.
Szerintem olyan helyen cseréltesd ki, ahol végignézheted a műveletet, lásd hogy bánnak a szilenttel a beszereléskor.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4554 Dátum: 2006.12.15 péntek, 12:35:00 »

95-ös 2.0-ból lel lehet engedni a váltóolajat. Ha igen, hogyan? Szeretném lecseréltetni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4555 Dátum: 2006.12.15 péntek, 13:27:00 »

95-ös 2.0-ból lel lehet engedni a váltóolajat. Ha igen, hogyan? Szeretném lecseréltetni.
Le! van neki csavarka a váltó végében - vagy egyszerűen leveszed az alsó deklit.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4556 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 12:25:00 »

Nincs még vége a dolgoknak, a motor alja is olajos, motorból fogy az olaj. Valami olcsó olajat kellene rátöltenem, mivel úgyis elfolyik. Merre keressek? Tescoban turbódizelhez valót nem láttam, csak sima dizelolajat, az meg biztos nem jó a turbónak.
Kiderítettem, szlovák olaj van a motorban (TDautó), erre töltöttem kb 3dl MOL olajat, de mindegy, mert már van benne 15ekm és 1,5 éve benne van.  
Ami nem mindegy, hogy a motor alja olajos, és lassan, de fogy belőle az olaj. Szerelő azt mondta, le kell mosni, mert csak akkor látni honnan folyik az olaj. De nem tudom, hol és hogy lehet ezt lemosni. Alvázmosás mosóban? Gondolom ez csak a motor alját mosná le, nem biztos, hogy ez elég lenne. Motormosás valahol? Motort nem szokták mosni, mert nem jó neki
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4557 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 12:28:00 »

Kiderítettem, szlovák olaj van a motorban (TDautó), erre töltöttem kb 3dl MOL olajat, de mindegy, mert már van benne 15ekm és 1,5 éve benne van.  
Ami nem mindegy, hogy a motor alja olajos, és lassan, de fogy belőle az olaj. Szerelő azt mondta, le kell mosni, mert csak akkor látni honnan folyik az olaj. De nem tudom, hol és hogy lehet ezt lemosni. Alvázmosás mosóban? Gondolom ez csak a motor alját mosná le, nem biztos, hogy ez elég lenne. Motormosás valahol? Motort nem szokták mosni, mert nem jó neki
De szokták, csak utána jól ki kell fújne levegővel az elektromos alkatrészeket. az olajfolyást csak tiszta motornáll lehet megállapítani. Kézi autómosóban általában vállalnak motormosást is.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4558 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 13:12:00 »

Kiderítettem, szlovák olaj van a motorban (TDautó), erre töltöttem kb 3dl MOL olajat, de mindegy, mert már van benne 15ekm és 1,5 éve benne van.  
Ami nem mindegy, hogy a motor alja olajos, és lassan, de fogy belőle az olaj. Szerelő azt mondta, le kell mosni, mert csak akkor látni honnan folyik az olaj. De nem tudom, hol és hogy lehet ezt lemosni. Alvázmosás mosóban? Gondolom ez csak a motor alját mosná le, nem biztos, hogy ez elég lenne. Motormosás valahol? Motort nem szokták mosni, mert nem jó neki
A fiestánk motorját meg a kasznit is szépen lemosták Ivanicséknál Most volt éves szervizen a kötelező kaszni átnézés miatt (12év átrozsdásodás gar.) kértem 3700+Áfa volt még a perem alatt is kifényesítettek mindent.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4559 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 13:34:00 »

Kösz a gyors válaszokat. TD motor mosásnál becsomagolnak valamit előtte? Attól tartok azért, ha nem tudják elég jól megszárítani utána minden rejtett zugnál, meghülyül az elektronika.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4560 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 13:58:00 »

Kösz a gyors válaszokat. TD motor mosásnál becsomagolnak valamit előtte? Attól tartok azért, ha nem tudják elég jól megszárítani utána minden rejtett zugnál, meghülyül az elektronika.
A mondeo motorját úgy szoktam mosigálni, hogy amit lehet kiszerelek - légszűrőház, rezonátor, maf, aksi, riasztó szirénája, gyújtókábelek. Viztartályból csavarok at kiveszem szervótartályít kiemelem. Pillangószelepházra gyoskötözővel felszerelek egy zacsit gyertyanyílásokba benyomok régi rossz, gyújtókábelt. Motormosó kézi permetezővel  felhord, ecsettel ahol masszív a kosz kicsi masszírozás és jöhet a magasnyomású mosó. Utána kompresszorral ahonnan lehet vizet elhajtom gyertyák fészkébe rongy betöm és utána levegő. Kiszerelt cucc mosogatás után visszaszerel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4561 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 14:14:00 »

Sziasztok!
Kiszereltem a motort a szellőző rendszerből és megnézném az ellenálláslétrát is, de nem találom. Hol kell keresnem
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4562 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 14:53:00 »

Sziasztok!
Kiszereltem a motort a szellőző rendszerből és megnézném az ellenálláslétrát is, de nem találom. Hol kell keresnem
Anyós oldalon kiveszed a kesztyűtartót és a lábtérkárpitot leszereled 4 patent - onnan már látni fogo
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4563 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 17:36:00 »

Ezt tettem, de biztos nem ott kerestem ahol kellett mert nem találtam. Dobozban van vagy szabadon? A motortól jobbra vagy balra? Fogalmam sincs, hogy nézhet ki?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4564 Dátum: 2006.12.17 vasárnap, 18:30:00 »

Ezt tettem, de biztos nem ott kerestem ahol kellett mert nem találtam. Dobozban van vagy szabadon? A motortól jobbra vagy balra? Fogalmam sincs, hogy nézhet ki?
A motor egy nagy fekete henget aljába van becsavarva - van egy retesz amit ha félrenyomsz kitekerhető a csati mellett keresd alulról látható. Tőle balra a fekete ház légcsatornájába van egy fehér lap kb 5cm*10cm és kb 5 kábel megy rá az az ellenéllás egy csavar tartja torx 20 as vagy sima kereszt
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4565 Dátum: 2006.12.18 hétfő, 08:42:00 »

Ezt tettem, de biztos nem ott kerestem ahol kellett mert nem találtam. Dobozban van vagy szabadon? A motortól jobbra vagy balra? Fogalmam sincs, hogy nézhet ki?
Tegnap begépeltem fenébe forumba megette. A motort alul tudod kivenni e hengerből a a csatlakozó mellett van egy reteszu azt félrenyomod és kitekered. Az ellenálás csati a motortól balra van a légcsatornába becsavarozva egy fehér vagy kék műanyaglap kb 5 kábel megy oda 5cm*10cm. Pollenszűrő legyen új ha cseréled ellenállást, motoron a szénkeféket nézd meg, szétszedhető a motor a gumi tartókat kell kiakasztani.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4566 Dátum: 2006.12.18 hétfő, 12:58:00 »

Kiderítettem, szlovák olaj van a motorban (TDautó), erre töltöttem kb 3dl MOL olajat, de mindegy, mert már van benne 15ekm és 1,5 éve benne van.  
Ami nem mindegy, hogy a motor alja olajos, és lassan, de fogy belőle az olaj. Szerelő azt mondta, le kell mosni, mert csak akkor látni honnan folyik az olaj. De nem tudom, hol és hogy lehet ezt lemosni. Alvázmosás mosóban? Gondolom ez csak a motor alját mosná le, nem biztos, hogy ez elég lenne. Motormosás valahol? Motort nem szokták mosni, mert nem jó neki
Inkább mielőbb cserélj benne olajat kompletten (szűrővel) és cseréltess olajteknőtömítést (nem drága) mert az eltérő viszkozitású olajak össze is veszhetnek
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4567 Dátum: 2006.12.18 hétfő, 13:26:00 »

ezek után azt hiszem megér egy próbát. eddig évente cseréltem, de unom már egy kicsit. köszi a véleményeket
Szia nekem is volt szilent gondom szerelőm nem hitte el, hogy a kicserélt szilent nem bírt  2Km, és egy vészfékezést. Gyárit vettema cromaxnál kicserélte azóta is jó pedig már lassan két éve és sajnos volt sok olyan kátyu amit nem tudtam kikerülni. Nálam a rossz szilent fékezéskori félrehuzással társult
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4568 Dátum: 2006.12.18 hétfő, 16:39:00 »

Inkább mielőbb cserélj benne olajat kompletten (szűrővel) és cseréltess olajteknőtömítést (nem drága) mert az eltérő viszkozitású olajak össze is veszhetnek
Szerintem a most benne lévő olaj, bármilyen fajtának örül.
Olajszűrőhöz adnak tömítést is és fémházat is, vagy  azt külön kell megvenni, akinek kell? A tömítése milyen anyagból van?
Bár úgy láttam függőlegesen áll a motorolajszűrő a z 1993-as TáDé-ban, tehát a tetején van a tömítés, ha az engedné az olajat, akkor olajos lenne a szűrő.
(Remélem nem keverem össze mással, a légszűrő és a motor között van a motor oldalán.)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4569 Dátum: 2006.12.18 hétfő, 22:39:00 »

Szerintem a most benne lévő olaj, bármilyen fajtának örül.
Olajszűrőhöz adnak tömítést is és fémházat is, vagy  azt külön kell megvenni, akinek kell? A tömítése milyen anyagból van?
Bár úgy láttam függőlegesen áll a motorolajszűrő a z 1993-as TáDé-ban, tehát a tetején van a tömítés, ha az engedné az olajat, akkor olajos lenne a szűrő.
(Remélem nem keverem össze mással, a légszűrő és a motor között van a motor oldalán.)
Sajnos összekevered, az a gázolajszűrő. Az olajszűrő, az az Intercooler alatt van és vízszintesen áll. az autó tengelyéhez képest keresztben, tehát a blokkal párhuzamosan és kb egy vonalban az olajbetöltővel, tehát inkább anyós oldalon. Fentről nem túl jól látni, lentről leszedve viszont legalább rádömlik belőle az összes olaj. Tudom, mert nekem is így van mindig. múltkor fentről szedtem le, na akkor én nem lettem olajos, viszont a szűrő az csak lefelé akart menni, így letettem a bölcsőre asszem, de mire leértem az aknába hogy levegyem addigra beleállt a nehézség, két napig itattuk azt a mocskos olajat, nem az enyém ugye az akna, illő kitakaritani. A szűrőhöz nem kell egyébként tömítést venni és egyben van a házzal is, tehát egy komplet egység, letekered a régid, fel az újat. Az újnak a tömítését viszont mindenképpen kend meg egy kis olajjal, jo a fáradt is, csak, hogy tudjon csúszni mikor meghúzod, elég kézzel meghúzni izomból, nem kell megtépni, mert csak nehéz lesz leszedni a következő cserekor.
Üdv Shadow
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4570 Dátum: 2006.12.19 kedd, 07:59:00 »

Szerintem a most benne lévő olaj, bármilyen fajtának örül.
Olajszűrőhöz adnak tömítést is és fémházat is, vagy  azt külön kell megvenni, akinek kell? A tömítése milyen anyagból van?
Bár úgy láttam függőlegesen áll a motorolajszűrő a z 1993-as TáDé-ban, tehát a tetején van a tömítés, ha az engedné az olajat, akkor olajos lenne a szűrő.
(Remélem nem keverem össze mással, a légszűrő és a motor között van a motor oldalán.)
Vegyál még leengedőcsavart is tömítéssel, apró részlet, de nagyon fontos.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4571 Dátum: 2006.12.19 kedd, 10:05:00 »

Szerintem a most benne lévő olaj, bármilyen fajtának örül.
Olajszűrőhöz adnak tömítést is és fémházat is, vagy  azt külön kell megvenni, akinek kell? A tömítése milyen anyagból van?
Bár úgy láttam függőlegesen áll a motorolajszűrő a z 1993-as TáDé-ban, tehát a tetején van a tömítés, ha az engedné az olajat, akkor olajos lenne a szűrő.
(Remélem nem keverem össze mással, a légszűrő és a motor között van a motor oldalán.)
... és olajtechno tömítést is
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4572 Dátum: 2006.12.19 kedd, 10:08:00 »

Sajnos összekevered, az a gázolajszűrő. Az olajszűrő, az az Intercooler alatt van és vízszintesen áll. az autó tengelyéhez képest keresztben, tehát a blokkal párhuzamosan és kb egy vonalban az olajbetöltővel, tehát inkább anyós oldalon. Fentről nem túl jól látni, lentről leszedve viszont legalább rádömlik belőle az összes olaj. Tudom, mert nekem is így van mindig. múltkor fentről szedtem le, na akkor én nem lettem olajos, viszont a szűrő az csak lefelé akart menni, így letettem a bölcsőre asszem, de mire leértem az aknába hogy levegyem addigra beleállt a nehézség, két napig itattuk azt a mocskos olajat, nem az enyém ugye az akna, illő kitakaritani. A szűrőhöz nem kell egyébként tömítést venni és egyben van a házzal is, tehát egy komplet egység, letekered a régid, fel az újat. Az újnak a tömítését viszont mindenképpen kend meg egy kis olajjal, jo a fáradt is, csak, hogy tudjon csúszni mikor meghúzod, elég kézzel meghúzni izomból, nem kell megtépni, mert csak nehéz lesz leszedni a következő cserekor.
Üdv Shadow
Gázolajszűrő csere is javallott olajcserénél? mert akkor rajta Csimbió cimbi
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4573 Dátum: 2006.12.19 kedd, 10:15:00 »

Szerintem a most benne lévő olaj, bármilyen fajtának örül.
Olajszűrőhöz adnak tömítést is és fémházat is, vagy  azt külön kell megvenni, akinek kell? A tömítése milyen anyagból van?
Bár úgy láttam függőlegesen áll a motorolajszűrő a z 1993-as TáDé-ban, tehát a tetején van a tömítés, ha az engedné az olajat, akkor olajos lenne a szűrő.
(Remélem nem keverem össze mással, a légszűrő és a motor között van a motor oldalán.)
Olajszűrő csak gyári a későbbi kellemetlenségek elkerülése véget.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4574 Dátum: 2006.12.19 kedd, 10:45:00 »

Gázolajszűrő csere is javallott olajcserénél? mert akkor rajta Csimbió cimbi
Nincs 1k, és ártani nem árt. 1 db villáskulcs és 3 perc a dolog.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4575 Dátum: 2006.12.19 kedd, 10:53:00 »

Gázolajszűrő csere is javallott olajcserénél? mert akkor rajta Csimbió cimbi
Te nem szoktál benzinszűrőt cserélni? Én mindig.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4576 Dátum: 2006.12.19 kedd, 12:38:00 »

Te nem szoktál benzinszűrőt cserélni? Én mindig.
Pedig nektek drágább az ára, nem? Mert nekünk a Fiestába horror, bementem a múltkor bárdiba, mondom nagymellénnyel a csomó minden után, hogy, ja meg egy ü.a. szűrő Fiestához, monja kedvezménnyel 6k, mondom akko nem kell. Nem cseréltem ki, de lassan már tényleg időszerű lesz, lehet még gyári van rajta. De mi olyan k. drága rajta?
Na mindegy.
Üdv Shadow
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4577 Dátum: 2006.12.19 kedd, 13:37:00 »

Vegyál még leengedőcsavart is tömítéssel, apró részlet, de nagyon fontos.
Nem elég a tömítését cserélni? Tönkre megy a leengedőcsavar is?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4578 Dátum: 2006.12.19 kedd, 13:44:00 »

Köszönöm a felvilágosításokat, nem fogok azonnal nekiugrani, de már jobban tudok tervezni, mi vár még rám.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4579 Dátum: 2006.12.19 kedd, 13:47:00 »

Gázolajszűrő csere is javallott olajcserénél? mert akkor rajta Csimbió cimbi
Gázolajszűrő csere, gázolajcserénél! Például, ha biodízelt tankolok.
Gázolajszűrőt nem lehet kimosni csere helyett?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4580 Dátum: 2006.12.19 kedd, 14:16:00 »

Nem elég a tömítését cserélni? Tönkre megy a leengedőcsavar is?
Ha soxor barbármódra van használva, elnyalódik a feje. Alátét érthető okokból van cserézve, az a tömítés.
Biodízelt ne tankolj, a pcsúcsok láthatják kárát.
Sztem nem érdemes mosogatni. 650Ft nem olyan sok évente...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4581 Dátum: 2006.12.19 kedd, 14:18:00 »

Ha soxor barbármódra van használva, elnyalódik a feje. Alátét érthető okokból van cserézve, az a tömítés.
Biodízelt ne tankolj, a pcsúcsok láthatják kárát.
Sztem nem érdemes mosogatni. 650Ft nem olyan sok évente...
kromaksz gázolajszűrői (lucas)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4582 Dátum: 2006.12.19 kedd, 15:18:00 »

Te nem szoktál benzinszűrőt cserélni? Én mindig.
Nem, de má megvettem a Motorcrafttól
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4583 Dátum: 2006.12.19 kedd, 16:18:00 »

Pedig nektek drágább az ára, nem? Mert nekünk a Fiestába horror, bementem a múltkor bárdiba, mondom nagymellénnyel a csomó minden után, hogy, ja meg egy ü.a. szűrő Fiestához, monja kedvezménnyel 6k, mondom akko nem kell. Nem cseréltem ki, de lassan már tényleg időszerű lesz, lehet még gyári van rajta. De mi olyan k. drága rajta?
Na mindegy.
Üdv Shadow
Nagyótónál valami 2-3 ezer körül mozog. Nem tudom pontosan mennyi. Ott nézd meg.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4584 Dátum: 2006.12.19 kedd, 16:57:00 »

Ha soxor barbármódra van használva, elnyalódik a feje. Alátét érthető okokból van cserézve, az a tömítés.
Biodízelt ne tankolj, a pcsúcsok láthatják kárát.
Sztem nem érdemes mosogatni. 650Ft nem olyan sok évente...
Biodízellel csak annyi a baj, hogy agresszívabb oldószer van benne, mint a sima dízelben, így feloldja a lerakódott koszt az üzemanyagrendszerben, ettől pedig eltömítődhetnek dolgok. Lehet, hogy a porlasztócsúcsok is eltömítődnek, azért nem szeretik? A gázolajszűrőnek meg kellene védeni a pcsúcsokat ettől.
Másik gond lehet, ha az adott autó tömítései nem bírják a biodízel agresszivitását.
Azt nem tudom, hogy az 1993-as TD tömítései bírnák-e, még nem mertem letesztelni.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4585 Dátum: 2006.12.19 kedd, 18:14:00 »

Gázolajszűrő csere, gázolajcserénél! Például, ha biodízelt tankolok.
Gázolajszűrőt nem lehet kimosni csere helyett?
Szerintem ne ezen a kis összegen sporólj! Nekem a szűrő eldugulása okozott közel 600e Ft-nyi kárt az autóba... És ha nem oltom el, még le is ég az egész...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #4586 Dátum: 2006.12.20 szerda, 09:53:00 »

Nagyótónál valami 2-3 ezer körül mozog. Nem tudom pontosan mennyi. Ott nézd meg.
30e-ként ölég. És tényleg nem sokkal több, mint 3eHUF.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #4587 Dátum: 2006.12.20 szerda, 12:17:00 »

Biodízellel csak annyi a baj, hogy agresszívabb oldószer van benne, mint a sima dízelben, így feloldja a lerakódott koszt az üzemanyagrendszerben, ettől pedig eltömítődhetnek dolgok. Lehet, hogy a porlasztócsúcsok is eltömítődnek, azért nem szeretik? A gázolajszűrőnek meg kellene védeni a pcsúcsokat ettől.
Másik gond lehet, ha az adott autó tömítései nem bírják a biodízel agresszivitását.
Azt nem tudom, hogy az 1993-as TD tömítései bírnák-e, még nem mertem letesztelni.
Ezt a biotémát már kiveséztük és a szaklapok is arról írtak, hogy erre a felhasználásra (is) gyártott autók már léteznek, nálunk még nincs ... de pl. a 123-as dizlimerga mindent visz de, nem mondta itt senki, hogy tankolj biodízelt, itt azt javasoltuk, hogy cserélj minnél előbb olajat, szűrőkkel együtt és én tettem hozzá az olajfolyásod miatt a teknőtömítést, ez cirka 12-15-ből megvan fullra ... és lesz egy új ótód
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4588 Dátum: 2006.12.20 szerda, 12:28:00 »

Ezt a biotémát már kiveséztük és a szaklapok is arról írtak, hogy erre a felhasználásra (is) gyártott autók már léteznek, nálunk még nincs ... de pl. a 123-as dizlimerga mindent visz de, nem mondta itt senki, hogy tankolj biodízelt, itt azt javasoltuk, hogy cserélj minnél előbb olajat, szűrőkkel együtt és én tettem hozzá az olajfolyásod miatt a teknőtömítést, ez cirka 12-15-ből megvan fullra ... és lesz egy új ótód
Nem is tankolok, csak a gázolajszűrő mosása, cseréje kapcsán kerültünk ide.  
A másik meg az, hogy nem tudhatja az ember mit tankol. Bizonyos kutaknál annyira habzik a gázolaj, hogy jó ha félig meg tudok tankolni. Pl Ausztriában Esso kútnál 30liter ures helyre csak 17litert bírtam betenkolni. Más országokban is járok így, legtöbbször Agip kútnál. Nem tudom ez mitöl van.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4589 Dátum: 2006.12.20 szerda, 12:36:00 »

Nem is tankolok, csak a gázolajszűrő mosása, cseréje kapcsán kerültünk ide.  
A másik meg az, hogy nem tudhatja az ember mit tankol. Bizonyos kutaknál annyira habzik a gázolaj, hogy jó ha félig meg tudok tankolni. Pl Ausztriában Esso kútnál 30liter ures helyre csak 17litert bírtam betenkolni. Más országokban is járok így, legtöbbször Agip kútnál. Nem tudom ez mitöl van.
Az osztrákoknál tankoltam, 2x is, és mindkét alkalommal habzott, mint állat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #4590 Dátum: 2006.12.20 szerda, 17:16:00 »

Szerintem ne ezen a kis összegen sporólj! Nekem a szűrő eldugulása okozott közel 600e Ft-nyi kárt az autóba... És ha nem oltom el, még le is ég az egész...
A mosást rendkívüli esemény okozta elkoszolódás esetén gondoltam. Ha eldugul a gázolajszűrő nem kap üzemanyagot a motor, leáll és kész. Hogy lehet ebből 600e kár, meg hogy tud ettől kigyúlladni?
Azt értem, ha valaki mérgében leönti és felgyújtja.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4591 Dátum: 2006.12.20 szerda, 18:15:00 »

Nem igazán ide való, de ha már itt kezdtem, itt folytatom. Hidegen második ízzítás után 1-2 másodperc alatt berőffen a motor, de tegnap reggel legalább 3-5 másodpercig tekert az önindító, mire beindult. Nem olyan vészes, csak szeretnék elémenni a dolgoknak, nem akkor kérdezni, amikor esetleg egyáltalán nem indul.
Legutóbb habos gázolajat tankoltam, lehet, hogy ilyenkor levegő van a gázolajban, amitől belevegősödik az üzemanyagrendszer, és azért indul nehezebben?
A meleg motor egyből indul.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #4592 Dátum: 2006.12.20 szerda, 18:20:00 »

A mosást rendkívüli esemény okozta elkoszolódás esetén gondoltam. Ha eldugul a gázolajszűrő nem kap üzemanyagot a motor, leáll és kész. Hogy lehet ebből 600e kár, meg hogy tud ettől kigyúlladni?
Azt értem, ha valaki mérgében leönti és felgyújtja.
Nagyon egyszerűen, ha eldugult, fent a tömöítésnél kezdi kinyomni a gázolajat, pont rá a generátorra, amin frankón beizzik, és gyullad. Nem kivánom senkinek azt a látványt, mikor meglátja így az autóját! Nekem szerencsém volt, még sikerült az elején eloltani. A többi dolog innen indult ki, a generátor miatt túlfeszültséget kapott az adagoló elektronikája.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #4593 Dátum: 2006.12.20 szerda, 18:21:00 »

A másik megfigyelésem ugyanekkor:
1. hideg motor, gyújtás ráad, olajnyomásjelző piros lámpa a műszerfalon mégsem világít.
2. motor jár, lámpa nem világít (még szerencse)
3. 20 perc menet, motor leállít, gyújtás újra ráad, lámpa már világít.
Ez így normális? Az 1-es pontra gondolok
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4594 Dátum: 2006.12.20 szerda, 18:26:00 »

Nagyon egyszerűen, ha eldugult, fent a tömöítésnél kezdi kinyomni a gázolajat, pont rá a generátorra, amin frankón beizzik, és gyullad. Nem kivánom senkinek azt a látványt, mikor meglátja így az autóját! Nekem szerencsém volt, még sikerült az elején eloltani. A többi dolog innen indult ki, a generátor miatt túlfeszültséget kapott az adagoló elektronikája.
Ha kifolyik az üzemanyag, onnantól már érthető.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4595 Dátum: 2006.12.20 szerda, 18:29:00 »

Tegnap begépeltem fenébe forumba megette. A motort alul tudod kivenni e hengerből a a csatlakozó mellett van egy reteszu azt félrenyomod és kitekered. Az ellenálás csati a motortól balra van a légcsatornába becsavarozva egy fehér vagy kék műanyaglap kb 5 kábel megy oda 5cm*10cm. Pollenszűrő legyen új ha cseréled ellenállást, motoron a szénkeféket nézd meg, szétszedhető a motor a gumi tartókat kell kiakasztani.
A motort sikerült kivennem, leszedtem a gumikapcsokkal rögzített dobozt is a motorról, de semmi (számomra) feltünő rendellenességet nem láttam-igaz ez nem jelenti azt,hogy nincs is. Sajna akkor nem találtam meg az ellenállásokat és mindent visszaraktam a helyére. Az egeret sem találtam meg, de  az egérszagot még érzem.... Hétvégén úra megpróbálom. Az utastéri kábelezés ép és egészséges, semmi égésnyom tehát valami más lehet az oka a szagtalan ködnek (ami por-köd is lehetett).
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4596 Dátum: 2006.12.20 szerda, 19:13:00 »

Nagyon egyszerűen, ha eldugult, fent a tömöítésnél kezdi kinyomni a gázolajat, pont rá a generátorra, amin frankón beizzik, és gyullad. Nem kivánom senkinek azt a látványt, mikor meglátja így az autóját! Nekem szerencsém volt, még sikerült az elején eloltani. A többi dolog innen indult ki, a generátor miatt túlfeszültséget kapott az adagoló elektronikája.
Csimbióé mk1, neki a generátor fölött a zinterkúler van, bár ha ráfolyik a sürített levegő a generátorra, abból is lehet baj...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4597 Dátum: 2006.12.20 szerda, 21:35:00 »

A másik megfigyelésem ugyanekkor:
1. hideg motor, gyújtás ráad, olajnyomásjelző piros lámpa a műszerfalon mégsem világít.
2. motor jár, lámpa nem világít (még szerencse)
3. 20 perc menet, motor leállít, gyújtás újra ráad, lámpa már világít.
Ez így normális? Az 1-es pontra gondolok
Az olajnyomás gombánál húzd le a kábelt - a motor tűzfal felöli oldalába van becsavarva - nyomd testre. Segítő gyújtáson nézze a lámpát, ha így világít cserélj olajnyomás gombát. Ha nem világít cserélj izzót a műszerfalban.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #4598 Dátum: 2006.12.20 szerda, 21:37:00 »

Csimbióé mk1, neki a generátor fölött a zinterkúler van, bár ha ráfolyik a sürített levegő a generátorra, abból is lehet baj...
Na látja TáDé koma mennyivel jobb kedve vagyon ma.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4599 Dátum: 2006.12.20 szerda, 22:33:00 »

Nem igazán ide való, de ha már itt kezdtem, itt folytatom. Hidegen második ízzítás után 1-2 másodperc alatt berőffen a motor, de tegnap reggel legalább 3-5 másodpercig tekert az önindító, mire beindult. Nem olyan vészes, csak szeretnék elémenni a dolgoknak, nem akkor kérdezni, amikor esetleg egyáltalán nem indul.
Legutóbb habos gázolajat tankoltam, lehet, hogy ilyenkor levegő van a gázolajban, amitől belevegősödik az üzemanyagrendszer, és azért indul nehezebben?
A meleg motor egyből indul.
A habos szépen letisztul a tankban. Ahonnan a szivattyú szí, ott nincs hab.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 [92] 93 94 95 96 97 98 99 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.