Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:20:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804904 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9300 Dátum: 2008.12.28 vasárnap, 17:04:27 »

Kössz a tippeket, próbálkozom majd. Mit értesz az alatt, hogy szétmentek a tőkék? A kopogás meglenne melegen is? Nekem pár perc alatt elmúlik. Állítólag az a probléma, hogy a szelepek hátoldalán lerakódik vmi dzsuva és nem zárnak rendesen. Ha zeteces a motor, hidegen, beindítás után kb. 30mp-ig 3000 ford/perc környékén kell tartani a motort és utána gázelengedésre lefullad, vagy nem. Nekem kb. 500-ra leesett a fordulat, aztán visszahozta.

Én is érdeklődtem erről az olaj témáról, de lebeszéltek róla, mindenképp a gyárilag előírtat javasolták, motorcraftot...

Következőre menjen sűrűbb olaj?

Más tészta: vízhőfok mutató ilyen zimankóban kb. a NORMAL szöveg N-O betűjéig megy fel. Ez maradhat így, vagy kéne feljebb is mennie?

köszi

bye

Csak annyi,hogy ha túl sűrű az olaj,akkor egy idő után eldeformálódhatnak a hidrotőkék.Hidegben a sűrű olaj miatt nagyon lehet hallani,ahogy kalapálnak,melegben annyira nem feltűnő.Annyit meg tudsz tenni,hogy a legközelebbi olajcsere alkalmával STP motoröblítővel járasd meg az előírás szerint.A szeleptisztító benzinadalék is (STP) is megér egy próbát.Rosszat nem tesz,de több alkalommal használd (1 flakon 1 tank).A hőfokra nem tudok mit mondani,itt ahány autó annyi féle érték van...nálam is ennyire megy fel,lámpánál beáll rendesen középre,menet közben visszaesik,a termosztát új.Hűt a menetszél meg a hideg.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9301 Dátum: 2008.12.28 vasárnap, 18:41:36 »

nekem közvetenül a motor elindulása után van 1-3 másodpercig valami fémes hang
5W30-as olaj van benne
Naplózva
mondi1
Vendég
« Új hozzászólás #9302 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:23:39 »

Jó karácsonyom volt,autómentes.96-os 1,6 benzines mondi valamelyik hengere önálló életre kelt,ötletszerűen kihagy.
MAF tiszta,kábelek kicserélve újakra(24.-én délután...),gyertyák látszatra jók,olaj rendben.Valami kontakthiba lehet,
vkinek vmi tapasztalata van e téren?
Köszi!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9303 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:26:30 »

Jó karácsonyom volt,autómentes.96-os 1,6 benzines mondi valamelyik hengere önálló életre kelt,ötletszerűen kihagy.
MAF tiszta,kábelek kicserélve újakra(24.-én délután...),gyertyák látszatra jók,olaj rendben.Valami kontakthiba lehet,
vkinek vmi tapasztalata van e téren?
Köszi!
trafó, kábel, gyertyacsere egyszerre ...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9304 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:10:21 »

Kössz a tippeket, próbálkozom majd. Mit értesz az alatt, hogy szétmentek a tőkék? A kopogás meglenne melegen is? Nekem pár perc alatt elmúlik. Állítólag az a probléma, hogy a szelepek hátoldalán lerakódik vmi dzsuva és nem zárnak rendesen. Ha zeteces a motor, hidegen, beindítás után kb. 30mp-ig 3000 ford/perc környékén kell tartani a motort és utána gázelengedésre lefullad, vagy nem. Nekem kb. 500-ra leesett a fordulat, aztán visszahozta.

Én is érdeklődtem erről az olaj témáról, de lebeszéltek róla, mindenképp a gyárilag előírtat javasolták, motorcraftot...

Következőre menjen sűrűbb olaj?

Más tészta: vízhőfok mutató ilyen zimankóban kb. a NORMAL szöveg N-O betűjéig megy fel. Ez maradhat így, vagy kéne feljebb is mennie?

köszi

bye


Maradjon a hígabb 5W30!
Mutatónak kéne feljebb is menni. Olvass vissza a hőmérős topicba!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9305 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:10:52 »

trafó, kábel, gyertyacsere egyszerre ...

Trafót nem kell!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9306 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:12:17 »

gyertyák látszatra jók

Ez mit jelent. Nem igen látsz sokat rajta. Lehet, hogy visszaraktad, és az új kábelt már haza is vágta a régi gyertya...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9307 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:27:14 »

Trafót nem kell!
pedig mintha azt mondta volna valaki, hogy ugyanúgy tönkrevághatja a kábelt, mint a rossz kábel fordítva
vagy én értettem félre valamit?  fejvakaras
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #9308 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:31:34 »

pedig mintha azt mondta volna valaki, hogy ugyanúgy tönkrevághatja a kábelt, mint a rossz kábel fordítva
vagy én értettem félre valamit?  fejvakaras
Az a gyertya-kábel páros esete.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9309 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:34:14 »

jól emlékeztem
fusim írta a szervíz topicban
szóval azért ajánlott kategória szerintem, ha még eredeti van benne, nem?

Ha nem cserélsz gyertyát minden 30 e km körül akkor ölheti meg az új gyertya a kábelt vagy trafót. pl: 60 ezret futott gyertya után az új öli a trafót meg a kábelt
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #9310 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:35:23 »

jól emlékeztem
fusim írta a szervíz topicban
szóval azért ajánlott kategória szerintem, ha még eredeti van benne, nem?

Tiéd a piros hangszóró  vigyor3
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9311 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:37:57 »

Tiéd a piros hangszóró  vigyor3
cserébe megnézheted a sebességmérőizémet szereléskor  eplus2
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9312 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:52:21 »

Yocooo nem ertek veled egyet
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9313 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:53:45 »

Yocooo nem ertek veled egyet

miben nem értesz egyet?
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9314 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 17:59:43 »

a piros hangszorokban
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9315 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:07:54 »

a piros hangszorokban
azt én ajándékba kaptam
ha én venném, akkor grafitszürke vagy sötétkék lenne Cheesy
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9316 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:08:22 »

volna 1 felvetesem ha lehet: az oreg ur nagyon jol megyen de.DE; mostmar halatszik valami az elso futomonel es mostmar hetull is .ez szerintem a a gumi felfugesztess  meg hatso ,ez igaz mar megvedtem mindent me a kutyacsontott is a a kis ebnek.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9317 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:14:27 »

csak mostmar bekellene tenni,igaz a volna 1 magas letram mar reg megvolna ,de minusz 10 fok van nalunk igaz a de ma a fiu cucaaert jartam  .mert neki Omega kellett hatso meghajtas
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9318 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:31:40 »

csak mostmar bekellene tenni,igaz a volna 1 magas letram mar reg megvolna ,de minusz 10 fok van nalunk igaz a de ma a fiu cucaaert jartam  .mert neki Omega kellett hatso meghajtas
létráról szerelsz autót?
nem problémás az úgy?  hehe
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9319 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:43:31 »

nem magasabb letraro szerelek,ha nem hiszed el jarjal utanna, es meg valami itt nAGYVARADON SZERELEM
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9320 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:44:56 »

SZERELEM ELSO VAKULADSIG
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9321 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:45:35 »

HA MAN LATTOK ADDIG
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9322 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:48:47 »

nem-e lehetne a caps lock billentyűt megnyomni, Gyulabá?  worship
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #9323 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:51:24 »

...),gyertyák látszatra jók,olaj rendben.Valami kontakthiba lehet,
vkinek vmi tapasztalata van e téren?
Köszi!

A porcelános rész tövénél ha vannak beégés nyomok akkor tönkrementek a gyertyák hiába szépek az elektródák. Hegyesnél 1mm a hézag, hengeresnél 1.1-1.3 mm
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9324 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 18:53:35 »

szi a Fusim
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #9325 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 19:00:20 »

nallam ma tokkre mentek a az Omega gyertyai de aszi tem a fiu viccelodik velem ,mert a fordnal maskepp vannak dolgok .en irok az igazxi Gyulaba
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9326 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:07:33 »

A porcelános rész tövénél ha vannak beégés nyomok akkor tönkrementek a gyertyák hiába szépek az elektródák. Hegyesnél 1mm a hézag, hengeresnél 1.1-1.3 mm
Misi!Az mitől lehet,hogy nálam egy gyertyakészlet kb. 3-4e km-t bír ki?Néha még annyit se...motorcraft helyett mit próbáljak ki?
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #9327 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:16:16 »

Misi!Az mitől lehet,hogy nálam egy gyertyakészlet kb. 3-4e km-t bír ki?Néha még annyit se...motorcraft helyett mit próbáljak ki?
Nem szarok a kábelek? Vagy rossz a gyújtáselosztás. Ezektől tönkremehet. Egy gyertya minimum egy olajcsereperiódust ki kell bírjon. Jó gyújtással és jó gyertyákkal, némi tisztítással akár 40-50E-t is kibír, bár nem érdemes ennyi ideig kitolni.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9328 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:19:28 »

jól emlékeztem
fusim írta a szervíz topicban
szóval azért ajánlott kategória szerintem, ha még eredeti van benne, nem?


Értelmezd, hogy mit írt! Cserélni kell a párost először együtt, aztán 30e-s, és 60e-s periódusokban. A trafót nem kell! Csak ha nem teszed, akkor kinyírhtja azt is! Egyébként Fusim nem a hájnes, vagy mi a fene, de ezt most jól írta. eplus2
Egyébként én tapasztalatokat szoktam írni, nem a Fusim szövegét! hehe Párszor cseréltem ezeket a Mondeomban...
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.29 hétfő, 20:21:01 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9329 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:23:49 »

Nem ***ok a kábelek? Vagy rossz a gyújtáselosztás. Ezektől tönkremehet. Egy gyertya minimum egy olajcsereperiódust ki kell bírjon. Jó gyújtással és jó gyertyákkal, némi tisztítással akár 40-50E-t is kibír, bár nem érdemes ennyi ideig kitolni.

ki kell annak bírnia vagy 50 ezret... és ki is bírja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9330 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:56:24 »

ki kell annak bírnia vagy 50 ezret... és ki is bírja.
A kábelek jelenleg újak,trafó kettő van,egy ideig azokat is cseréltem,de dettó ugyanaz volt mindig.Gondoltam a kicsi tuning+padlógáz lámpától lámpáig dologra is.Most lecseréltem együtt mindent (gyári szűrő vissza,a csövezés maradt,hogy azért ne legyen halk...),kíváncsi vagyok mi lesz az eredmény.Bár lehet már nem tudom meg,kaptam az autóra 300e ft-os ajánlatot,eddig ez a maximum,bontani meg nincs kedvem,jó lenne az üres garázs...pech,hogy épp nincs az elképzelésemnek megfelelő mk2 v6 a használtautón.Ha tud valaki 5-6-700e-ért(utóbbi a plafon...) ötajtóst kézi váltóval,bőr nélkül,keressen már meg!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9331 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 21:01:42 »

Értelmezd, hogy mit írt! Cserélni kell a párost először együtt, aztán 30e-s, és 60e-s periódusokban. A trafót nem kell! Csak ha nem teszed, akkor kinyírhtja azt is! Egyébként Fusim nem a hájnes, vagy mi a fene, de ezt most jól írta. eplus2
Egyébként én tapasztalatokat szoktam írni, nem a Fusim szövegét! hehe Párszor cseréltem ezeket a Mondeomban...
mivel a gyertyát nem cserélte vele párban, akármi is lehet
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9332 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 21:12:08 »

mivel a gyertyát nem cserélte vele párban, akármi is lehet

De most nem erről volt szó! Mindhármat nem kell együtt! Viszont ha a trafó rossz, akkor nézze meg, hogy a többi jó e, nehogy a következő trafót is tönkretegye... Nem eleve mindhármat egyszerre...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
reho
Vendég
« Új hozzászólás #9333 Dátum: 2008.12.30 kedd, 17:42:58 »

Tisztelt Egybegyűltek!

Egy problémával fordulnék hozzátok. A probléma alanya, MKI, 1.8 benzin. Kint áll a garázs előtt, garázs felnyit, kimegy, beáll, garázs lecsuk. Másnap autó nem indul. Elsőre. Kicsit vár, másodikra indul egy kis gáz adagolással, egyenetlenül, remeg. Talán az egyik henger nem megy, de kb. 10-20 mp alatt helyreáll, annyira, ahogy normálisan szokott járni -5 celsius fok környékén. Azt tudni kell, h hidegben, beindítás után egy pár percig kopog kicsit a motor (szelepek, hidrotőkék), ami bemelegedés után elmúlik. Szervízben azt mondták, ez zetec motor betegség, némelyeknél előfordul, de amig nem eszi az olajat, vagy fogyaszt sokat, nem kell vele foglalkozni (ennél az autónál ezekkel nincs gond). Most inkább ez az indulás probléma érdekelne. A jelek szerint azt nem szereti, hogy beindítás-rövid járatás-leállítás. Mitől lehet ez a jelenség? ( Normál esetben -10 fokban is pöccre indul és nincs gond az újraindítással, mondjuk egy min. 10 perces út után.

Várom a véleményeiteket, hogy vajon mi lehet a probléma és hogyan lehetne orvosolni. worship

Köszi a segítséget!
Helló,

Nálam is ugyanezek a problémák (MKII, 1.8 zetec) és én neki is álltam a megoldás keresésének. Egy korábbi rossz olaj óta van szörnyű hangja a gépnek. Most kicseréltettem az összes hidrotőkét amitől úgy tűnt, hogy szebb hangja lett, de pár nap elteltével konstatálnom kellett, hogy hidegen még mindig szörnyű a hangja. A hideg indítást épp most írtam az MKII topicba, szintén ugyanígy (nem-)működik nekem is. Az egy eset kivételével mindig 5W30-as olaj van benne, a gyertyakábeleket én is karácsonykor cseréltem éppen (rángatott, megjavult tőle), a gyertyáim pedig 10000km-esek.
Ez a kopogó hang már nem tudom mi a fene lehet de már nagyon érdekel. Remélem nem valami főtengely csapágy vagy ilyesmi.
Ha találsz megoldást nagyon érdekelne...
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9334 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:21:19 »

Helló,

Nálam is ugyanezek a problémák (MKII, 1.8 zetec) és én neki is álltam a megoldás keresésének. Egy korábbi rossz olaj óta van szörnyű hangja a gépnek. Most kicseréltettem az összes hidrotőkét amitől úgy tűnt, hogy szebb hangja lett, de pár nap elteltével konstatálnom kellett, hogy hidegen még mindig szörnyű a hangja. A hideg indítást épp most írtam az MKII topicba, szintén ugyanígy (nem-)működik nekem is. Az egy eset kivételével mindig 5W30-as olaj van benne, a gyertyakábeleket én is karácsonykor cseréltem éppen (rángatott, megjavult tőle), a gyertyáim pedig 10000km-esek.
Ez a kopogó hang már nem tudom mi a fene lehet de már nagyon érdekel. Remélem nem valami főtengely csapágy vagy ilyesmi.
Ha találsz megoldást nagyon érdekelne...

A fene. Miután megcsináltattad, most megint kopog, mint elötte?  fejvakaras
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9335 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:23:08 »

azért azt is figyelembe kell(ene) venni, hogy nem csak a tőke kopik ...
oszt oda má hiába raksz be új tőket, ha vájt magának valami szép kis árkot
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9336 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:45:52 »

azért azt is figyelembe kell(ene) venni, hogy nem csak a tőke kopik ...
oszt oda má hiába raksz be új tőket, ha vájt magának valami szép kis árkot

Vezérműtengelyre gondolsz? Vagy hüleséget beszélek?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
reho
Vendég
« Új hozzászólás #9337 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:48:56 »

A fene. Miután megcsináltattad, most megint kopog, mint elötte?  fejvakaras
Bezony.... Az első örömömben írtam neked, hogy jó lett, de aztán egyre inkább jött vissza a régi hang... szóval nem a hidrók voltak rosszak nálam ez már biztos. Illetve biztos azok is, mert valamivel szebb hangja van, de azért én nagyobb javulásra számítottam.
Most beletöltöttem egy szeleptisztító adalékot, mert valahol olvastam, hogy az is lehet kopogós, ha a szeleptányérra rá van égve a cucc. Kíváncsian várom az eredményt.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9338 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:53:48 »

Most beletöltöttem egy szeleptisztító adalékot, mert valahol olvastam, hogy az is lehet kopogós, ha a szeleptányérra rá van égve a cucc. Kíváncsian várom az eredményt.

Csudába.
Majd írd meg!  integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
reho
Vendég
« Új hozzászólás #9339 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:57:47 »

azért azt is figyelembe kell(ene) venni, hogy nem csak a tőke kopik ...
oszt oda má hiába raksz be új tőket, ha vájt magának valami szép kis árkot
Ok, de akkor az mitől van, hogy bemelegedésre jó lesz a hangja? Megmelegszik az árok és eltűnik? Vagy kitágul a hidrotőke és már nem kopog a helyén?
Én is folyamatosan ezen filózok, hogy mi lehet az az alkatrész ami bemelegedve nem kopoghat. Nem tudom ezeknek a fémeknek milyen hőtágulása van, vagy legalábbis ennyire jelentős-e egy kb 70-80°-os hőmérsékletváltozásnál (szvsz ennyit melegszik).
Gondolok még gyújtás hibára is, szokták mondani a kopogós gyújtást, bár nem tudom ez itt előfordulhat-e...
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9340 Dátum: 2008.12.30 kedd, 21:59:19 »

Ok, de akkor az mitől van, hogy bemelegedésre jó lesz a hangja? Megmelegszik az árok és eltűnik? Vagy kitágul a hidrotőke és már nem kopog a helyén?
Én is folyamatosan ezen filózok, hogy mi lehet az az alkatrész ami bemelegedve nem kopoghat. Nem tudom ezeknek a fémeknek milyen hőtágulása van, vagy legalábbis ennyire jelentős-e egy kb 70-80°-os hőmérsékletváltozásnál (szvsz ennyit melegszik).
Gondolok még gyújtás hibára is, szokták mondani a kopogós gyújtást, bár nem tudom ez itt előfordulhat-e...

Hidegen ledermed az olaj és nélküle kopog, melegen, meg mindenhol van már olaj és nem kopog.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mondi1
Vendég
« Új hozzászólás #9341 Dátum: 2008.12.30 kedd, 22:11:23 »

Ma,a gazdasági recesszióra fittyet hányva kicseréltem e gyertyákat is,hátha tényleg tönkremegy az új kábel is.
Motorcraft gyertyát a környéken tanyázó boltosok /Dújv/ csak fantasztikus filmekben láttak,így japán platinás
került bele,3500/db  rinya Most megy a gépsárkány,szépen simán.Több rajongó figyelte,ahogy a tecsó mellett
szürkületben nekiálltam szerelni.
Adalékok:én a Molban dolgozom,szakik szerint nem életbiztosítás a gyárilag adalékolt,pontosan bekevert olajba
mást isönteni.Lehet hogy lehordja a lerakódást,de az eredeti összetétel megváltozik.Sztem szeleptisztító
beönt,pár száz km után olajcsere!
Szelepcsörgésmentes BUÉK mindenkinek!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9342 Dátum: 2008.12.30 kedd, 22:16:55 »

a szeleptisztítót nem olajba kell önteni, hanem az üzemanyagba!!!
elég csúnyán nézne ki szerintem, ha a motorolajhoz töltenéd
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48456



« Új hozzászólás #9343 Dátum: 2008.12.30 kedd, 23:05:52 »

a szeleptisztítót nem olajba kell önteni, hanem az üzemanyagba!!!
elég csúnyán nézne ki szerintem, ha a motorolajhoz töltenéd
Én vettem olyan szeleptisztítót anno az A4 eshez,amit a szívócsonk előtt kellett bejuttatni egy csővel a levegőrendszerbe(fejjel lefele tartva a palackot tetejét kilukaszt).Mocit felpörget 4000 fölé.Majd hátul irdatlan fehér füstöt okád ki magából.2-3 perc alatt beszippantotta,majd 10-15 pescet kellett vele autózni terheléssel.Amennyire emlékszem szelepcsörgés miatt tettem bele,és jobb is lett.Ott volt néhány szelep 1.8 20v. Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondi1
Vendég
« Új hozzászólás #9344 Dátum: 2008.12.30 kedd, 23:44:32 »

Bocs,összekevertem egy másik adalékkal,vmi stp motorfelújító cucc,az az olajba kell.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #9345 Dátum: 2008.12.31 szerda, 08:39:31 »

Ma,a gazdasági recesszióra fittyet hányva kicseréltem e gyertyákat is,hátha tényleg tönkremegy az új kábel is.
Motorcraft gyertyát a környéken tanyázó boltosok /Dújv/ csak fantasztikus filmekben láttak,így japán platinás
került bele,3500/db  rinya Most megy a gépsárkány,szépen simán.Több rajongó figyelte,ahogy a tecsó mellett
szürkületben nekiálltam szerelni.
Adalékok:én a Molban dolgozom,szakik szerint nem életbiztosítás a gyárilag adalékolt,pontosan bekevert olajba
mást isönteni.Lehet hogy lehordja a lerakódást,de az eredeti összetétel megváltozik.Sztem szeleptisztító
beönt,pár száz km után olajcsere!
Szelepcsörgésmentes BUÉK mindenkinek!
Naja,az olajat inkább ne bántsuk,pont emiatt.A totalcaron van egy Kalibrás cikk,ott is írja a tulaj,hogy idézem a cikkírót "...A jelenlegi kétliteres, tizenhat szelepes motor sem marad benn sokáig, a toronymerevítős futóművek közé hamarosan egy turbós blokk kerül. Erre szükség is van, hiszen a motor komoly gondokkal küzd. Annak ellenére, hogy azt sem kerülte el a szorgos kéz munkája, visszafordíthatatlan hibák történtek a belsejében. A kártérítési igény miatt még folyik a vizsgálat, de nagy valószínűséggel az olajba öntött, amúgy márkás adalék volt a hunyó; megváltoztatta az olaj szerkezetét, elégtelen kenéssel téve tönkre a Calibrát..."
Szóval csak óvatosan az agyonreklámozott,olajhoz öntő,jégközé motortrakó,olajat nélkülöző csodaszerekkel.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #9346 Dátum: 2008.12.31 szerda, 08:53:27 »

mi annak idején metabondot használtunk, egy ismerős autóversenyző tanácsa alapján
ott azért nem mindegy, hogy hogyan teljesít a motor és mennyit bír ki
Naplózva
alabuka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


verda


E-mail
« Új hozzászólás #9347 Dátum: 2008.12.31 szerda, 09:12:12 »

sziasztok!
én még itt uj vagyok probállak titeket nyomonkövetni,van egy 94 mondom benzines 1.6-os az normális hogy ilyenkor sokkal többet eszik?mert szerintem mikor elinditom nagyon sokat beszipákol  szomoru1  és egyfolytába csak tankloni járok.
elöre is köszi
Naplózva

Ford mondeo          1993 1.6 benzin sedan 100km/11
 Ford mondeo ghia 2002 1.8 benzin sedan  100km/7,7
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #9348 Dátum: 2008.12.31 szerda, 09:17:37 »

sziasztok!
én még itt uj vagyok probállak titeket nyomonkövetni,van egy 94 mondom benzines 1.6-os az normális hogy ilyenkor sokkal többet eszik?mert szerintem mikor elinditom nagyon sokat beszipákol  szomoru1  és egyfolytába csak tankloni járok.
elöre is köszi

Télen többet esznek ez szinte minden autónál így van. Kérdés az, hogy mennyivel többet. A sokkal 4-5 liter akor ott gond van, Nekem ~8.8-ról felment ~9.5-re a fogyasztásom.
Naplózva
Abrosz.
Vendég
« Új hozzászólás #9349 Dátum: 2008.12.31 szerda, 10:05:18 »

Részemről Ford szervízben azt mondták, h ha meg akarom csináltatni, akkor a tőkék mellett szelepeket is kell cserélni, mert csak úgy lesz jó. De akkor inkább egy bontott német motor...A legutóbbi olajcserénél a járatokban találtak vmi kis retket itt-ott, de a srác azt mondta, tapasztalatai szerint nem jó átmosni a motort, mert így már az olaj megtalálta a maga útját és nem tudni mi lehet tisztítás után. Adalék ötleteket elvetette, pont azért, mert a gyári olajban is van ez-az, de a javító szerek betöltése után megint kell egy olajcsere, mert nem biztos,h jó irányba változtatja az olaj összetételt. Gyertya-kábel-trafóra azt mondták tök jók, nincs baja.

A hideg indítgatás-leállítgatással nem akarok próbálkozni, nem akarom kínozni. Most kapott mindenhova WD40-et a kontakthiba ellen. Egyébként jéghidegen induláskor startol rendesen, csak kicsit durva a hangja.

Nem tudom, gyújtás probléma van-e, de szervízben egyből arra tippeltek, mikor szétment a katalizátorom  Sad Az elégetlen benzin nem tesz neki jót.

Még egy dolgot megnézhetsz, amikor vezérmű szíjat cseréltek nekem egy fél éve, kiderült,h korábban a vezérlést félre rakták egy 5 fokkal. A helyretétel után azért javult a helyzet. Nemsoká lesz újra olajcsere, remélem az javít megint.

Elvileg,ha tőke-szelep komoly probléma lenne, akkor a már korábban általam leírt hidegen-felpörgetős teszt utáni lefulladás jelezné, vagy egy 5-ből 3-ba visszaváltássos gyorsításnál nem húz rendesen.

A kopogás biztos,h felülről jön, nem főtengely....

Misi!!! Komolyan 300 volt a legjobb ajánlat a Tiedre? Ez elkeserítő...

Helló,

Nálam is ugyanezek a problémák (MKII, 1.8 zetec) és én neki is álltam a megoldás keresésének. Egy korábbi rossz olaj óta van szörnyű hangja a gépnek. Most kicseréltettem az összes hidrotőkét amitől úgy tűnt, hogy szebb hangja lett, de pár nap elteltével konstatálnom kellett, hogy hidegen még mindig szörnyű a hangja. A hideg indítást épp most írtam az MKII topicba, szintén ugyanígy (nem-)működik nekem is. Az egy eset kivételével mindig 5W30-as olaj van benne, a gyertyakábeleket én is karácsonykor cseréltem éppen (rángatott, megjavult tőle), a gyertyáim pedig 10000km-esek.
Ez a kopogó hang már nem tudom mi a fene lehet de már nagyon érdekel. Remélem nem valami főtengely csapágy vagy ilyesmi.
Ha találsz megoldást nagyon érdekelne...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 180 181 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 193 194 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.