Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:12:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 238 239 240 241 242 243 244 [245] 246 247 248 249 250 251 252 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804897 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #12200 Dátum: 2010.03.17 szerda, 17:22:39 »

esetleg a sima mk1-esnél hosszabb Smiley


de az Mk1 és Mk2-es adatai tökéletesen ugyanazok.
Tengelytáv,magasság,hosszúság,nyomtáv.
Azért nem értem hogy miért hosszabb az ST200 ha ugyanakora a tegelytáv.:-)
Naplózva
eSTé™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 487


<<eSTé™>>


E-mail
« Új hozzászólás #12201 Dátum: 2010.03.17 szerda, 17:56:47 »


de az Mk1 és Mk2-es adatai tökéletesen ugyanazok.
Tengelytáv,magasság,hosszúság,nyomtáv.
Azért nem értem hogy miért hosszabb az ST200 ha ugyanakora a tegelytáv.:-)

nekem volt egyszerre mk1 és ST200 ha tudom hogy kell megmértem volna vigyor3
Naplózva

Mondeo ST200
K&N,EGR off,300mm front brake discs,Powerflex stabszilent
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #12202 Dátum: 2010.03.17 szerda, 23:34:29 »


de az Mk1 és Mk2-es adatai tökéletesen ugyanazok.
Tengelytáv,magasság,hosszúság,nyomtáv.
Azért nem értem hogy miért hosszabb az ST200 ha ugyanakora a tegelytáv.:-)
a hosszúság nem egyezik, valamit rosszul nézel
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #12203 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 12:42:39 »

a hosszúság nem egyezik, valamit rosszul nézel

Látom.Jól elnéztem.
Mondjuk azt sem értem,hogy miért hosszabb akkor az mk2-es 7cm-el.
Nyilván a lökösök hosszabbak,mert a karosszérián nem változtattak akkorát
az mk1-hez képest.
Van egy kollégám akink mk2-es van.Majd kiderítem,hogy mi okozza a különbséget.
Azért érdekelt ennyire mert tetszik,hog ilyen nagy autó a Mondi és nem jó tudni,hogy
az Mk2-es 7cm-el hosszabb az enyémnél:-( :-).....
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12204 Dátum: 2010.03.19 péntek, 21:59:35 »

Sziasztok szép estét mindenkinek!

Nagyon friss Mondeós vagyok egy MKI 1995 évjárat 1.8-as motor kombi. Az autóm nem hibátlan, de eddig tetszik, mert a hibáival együtt még működik. Pl. csattog a motor, zörög a futómű de megy. Az első lámpákban a műanyag lapocska meg van sárgulva. Lehet olyat kapni valahol, hogy kicseréljem, mert elég gyengék így a lámpák. A csattogásnak mi lehet az oka? Ja a termosztátom sem jó. A klíma sem működik. Nekem így is tetszik. Nem is húz valami jól és ebben az a furcsa, hogy semmilyen fordulatszám tartományban sem jön meg az ereje. Ezt sem tudom mi lehet az oka? Szeretném az autót szépen lassan rendbe hozni, mert úgy gondolom megéri. Az alapok jók... Egyébként egy Citroen Xantia 2.0 benzinesből ültem át.
A válaszokat előre is köszönöm és bocs, ha elsőre túl hosszú voltam bár még nagyon sok kérdésem lenne annak ellenére, hogy olvasgatom a honlapot és a fórumokat. Roll Eyes help
Naplózva
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #12205 Dátum: 2010.03.20 szombat, 07:28:26 »

Sziasztok szép estét mindenkinek!

Nagyon friss Mondeós vagyok egy MKI 1995 évjárat 1.8-as motor kombi. Az autóm nem hibátlan, de eddig tetszik, mert a hibáival együtt még működik. Pl. csattog a motor, zörög a futómű de megy. Az első lámpákban a műanyag lapocska meg van sárgulva. Lehet olyat kapni valahol, hogy kicseréljem, mert elég gyengék így a lámpák. A csattogásnak mi lehet az oka? Ja a termosztátom sem jó. A klíma sem működik. Nekem így is tetszik. Nem is húz valami jól és ebben az a furcsa, hogy semmilyen fordulatszám tartományban sem jön meg az ereje. Ezt sem tudom mi lehet az oka? Szeretném az autót szépen lassan rendbe hozni, mert úgy gondolom megéri. Az alapok jók... Egyébként egy Citroen Xantia 2.0 benzinesből ültem át.
A válaszokat előre is köszönöm és bocs, ha elsőre túl hosszú voltam bár még nagyon sok kérdésem lenne annak ellenére, hogy olvasgatom a honlapot és a fórumokat. Roll Eyes help
Üdv pont olyan méretű motorja van az autódnak amelyikből van diesel ill benzines nem ártana tudni melyik ,olajat nézted eléri a nivót ,a lámpába lévő lapocskát bármelyik boltban kapsz (cromax, nagyauto) a futóművet nézesd meg távolról nehéz megmondani hogy mi zörög.Amúgy sok sikert a géphez remélem örömödet leled benne.
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #12206 Dátum: 2010.03.20 szombat, 18:18:38 »

Sziasztok szép estét mindenkinek!

Nagyon friss Mondeós vagyok egy MKI 1995 évjárat 1.8-as motor kombi. Az autóm nem hibátlan, de eddig tetszik, mert a hibáival együtt még működik. Pl. csattog a motor, zörög a futómű de megy. Az első lámpákban a műanyag lapocska meg van sárgulva. Lehet olyat kapni valahol, hogy kicseréljem, mert elég gyengék így a lámpák. A csattogásnak mi lehet az oka? Ja a termosztátom sem jó. A klíma sem működik. Nekem így is tetszik. Nem is húz valami jól és ebben az a furcsa, hogy semmilyen fordulatszám tartományban sem jön meg az ereje. Ezt sem tudom mi lehet az oka? Szeretném az autót szépen lassan rendbe hozni, mert úgy gondolom megéri. Az alapok jók... Egyébként egy Citroen Xantia 2.0 benzinesből ültem át.
A válaszokat előre is köszönöm és bocs, ha elsőre túl hosszú voltam bár még nagyon sok kérdésem lenne annak ellenére, hogy olvasgatom a honlapot és a fórumokat. Roll Eyes help
Hello!

Diesel vagy benyás? Autómata vagy manuális? A "csattogás" pontosan honnan hallatszódik? Hány Km van a motorban? Amúgy szerintem elsőre olaj+szűrő, levegőszűrő csere. Akksisaru levesz pár percre és motorvezérlést betanítani. Esetleg gyertyacsere. A műanyag lapocskát beletettem 1 napra hypo-ba, nem a legjobb, kicsit sárga maradt de sokkal erősebb a fénye. Nem is bombáztam szét a búrákat. Felülről is ki lehet venni  Wink. Úgy tudom elég drága egy olyan prizma. Még mielőtt nagyon beleszaladnál:) Jókat!
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.20 szombat, 18:22:13 írta Fecamester » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12207 Dátum: 2010.03.20 szombat, 20:14:18 »

Sziasztok szép estét mindenkinek!

Nagyon friss Mondeós vagyok egy MKI 1995 évjárat 1.8-as motor kombi. Az autóm nem hibátlan, de eddig tetszik, mert a hibáival együtt még működik. Pl. csattog a motor, zörög a futómű de megy. Az első lámpákban a műanyag lapocska meg van sárgulva. Lehet olyat kapni valahol, hogy kicseréljem, mert elég gyengék így a lámpák. A csattogásnak mi lehet az oka? Ja a termosztátom sem jó. A klíma sem működik. Nekem így is tetszik. Nem is húz valami jól és ebben az a furcsa, hogy semmilyen fordulatszám tartományban sem jön meg az ereje. Ezt sem tudom mi lehet az oka? Szeretném az autót szépen lassan rendbe hozni, mert úgy gondolom megéri. Az alapok jók... Egyébként egy Citroen Xantia 2.0 benzinesből ültem át.
A válaszokat előre is köszönöm és bocs, ha elsőre túl hosszú voltam bár még nagyon sok kérdésem lenne annak ellenére, hogy olvasgatom a honlapot és a fórumokat. Roll Eyes help
na,majdnem mindent leírtak előttem...a futóművel kapcsolatban,merre zörög?elöl,hátul,mindenhol...motor dízel,benzin?olvass visszafelé is,rengeteg helyen vannak beírva a hibáidra kommentek+a szervizes pontban sok okosságot találsz.a többit légyszi pontosítsd...
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12208 Dátum: 2010.03.20 szombat, 20:16:58 »

Sziasztok!

Köszi a gyors választ! Az autóm benzines és manuális váltós. A csattogó hangot a vezérmű szíj felöli oldalon a szelepdekninél hallom. Azt pontosan nem tudom megmondani, hogy melyik szelepsorbol... Hidrotőkéből lehet egyenként is cserélni, vagy csak komplett az egészet?
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12209 Dátum: 2010.03.20 szombat, 20:23:51 »

na,majdnem mindent leírtak előttem...a futóművel kapcsolatban,merre zörög?elöl,hátul,mindenhol...motor dízel,benzin?olvass visszafelé is,rengeteg helyen vannak beírva a hibáidra kommentek+a szervizes pontban sok okosságot találsz.a többit légyszi pontosítsd...
A szervizes oldalakkal kezdtem a honlap olvasgatást. A hozzászólásokat itt is és az index fórumon is olvasgatom, de lassan haladok. Eddig is sok hasznos infót tudtam meg. Gratulálok az oldal szerkesztőjének és kitalálójának na meg azoknak akik feltették azt a sok hasznos dolgot.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12210 Dátum: 2010.03.20 szombat, 20:27:15 »

tudtok nekem abban segíteni, hogy itt a fórumon hogyan tudnám beállítani, hogy a legfrissebb hozzászólás kerüljön legfelülre?
Naplózva
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #12211 Dátum: 2010.03.20 szombat, 20:48:14 »

tudtok nekem abban segíteni, hogy itt a fórumon hogyan tudnám beállítani, hogy a legfrissebb hozzászólás kerüljön legfelülre?

Profil-->profil módosítás(baloldalon a második menü)-->kinézet és elrendezés-->Legutóbbi hozzászólások megjelenítése felül.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12212 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 07:28:56 »

Sziasztok!

Köszi a gyors választ! Az autóm benzines és manuális váltós. A csattogó hangot a vezérmű szíj felöli oldalon a szelepdekninél hallom. Azt pontosan nem tudom megmondani, hogy melyik szelepsorbol... Hidrotőkéből lehet egyenként is cserélni, vagy csak komplett az egészet?
na,ne pont  a tőkecserével kezd.A csattogás oka lehet a rossz olaj.5w30-ast bele és akkor is hallgasd meg.Tőkét lehet külön is cserélni,ha még akkor is csinálja.Van az injektoroknak is egy jellegzetes hangjuk,ne téveszd össze!A termosztát cseréje kb. fél óra,kell egy fogó,csavarhúzó és egy dugókulcs (8-as v. 10-es) A termosztátból mostanában a gates-et javasolják (4-5e ft/db) Kipróbáltam,igazából nem sok változást találtam a motorcrafthoz képest (árban ugyanaz).Ha kell,van keveset használt termosztátom,88 és 92 fokos feleáron a tiéd,garantáltan jó mind a kettő.Ja,még annyit írhatnál,hogy a benzinesből melyik?v6-sornégy-1.6-1.8-2.0?Klímát általában elég tölteni,ha nem megy.Lehet rossz az utastéri kapcsoló (világít a lámpa a kapcsoló közepén?Annak akkor is égnie kell,ha a a klíma rossz) ,a kuplungja tud még behalni v. maga a kompresszor.Igazából klímás tudja megmondani.A futómű általános hibái-elöl:lengőkar szilentek,kitámasztók,teleszkópok,stab. szilentek
hátul-stab. szilent,teleszkóp.A hátsó zörgést 90%-ban a rossz stab. szilnet gumi okozza,ha szétkopott,szétszakadt akkor a stab. rúd hozzáverődik mindenhez úthibán áthajtáskor.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 vasárnap, 07:38:28 írta misi107 » Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12213 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 11:57:51 »

Hello nekem egy 1993 Ford mondeo 16v MK1 2.0-es van.Érdekelne, hogy mennyi lehet a végsebbesége és egyes sebebeségi fokozatokban mennyit megy, a motor szabályzása kb 6750 és 7000 közt van.
Ja és ponosan milyen motor ez, mert alacsony fordulaton kb 3000 igen lusta.
MIt csináljak vele, hogy menjen, mert így csak eszik nem keveset kb 11 liter.
Előre is köszi

Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12214 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 13:13:14 »

Hello nekem egy 1993 Ford mondeo 16v MK1 2.0-es van.Érdekelne, hogy mennyi lehet a végsebbesége és egyes sebebeségi fokozatokban mennyit megy, a motor szabályzása kb 6750 és 7000 közt van.
Ja és ponosan milyen motor ez, mert alacsony fordulaton kb 3000 igen lusta.
MIt csináljak vele, hogy menjen, mert így csak eszik nem keveset kb 11 liter.
Előre is köszi


maf,lambdaszonda,szívóoldali takarítás.gyertya,gy. kábel stb...szabályzás olyan 7200-nál van.
Naplózva
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #12215 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 15:13:11 »

Üdv ha egy 2.0 -es motornak sűrűn nézik hogy mennyit megy fokozatonként akkor nem is sok 11 liter.
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #12216 Dátum: 2010.03.21 vasárnap, 20:38:30 »

Sziasztok!

Köszi a gyors választ! Az autóm benzines és manuális váltós. A csattogó hangot a vezérmű szíj felöli oldalon a szelepdekninél hallom. Azt pontosan nem tudom megmondani, hogy melyik szelepsorbol... Hidrotőkéből lehet egyenként is cserélni, vagy csak komplett az egészet?

Szeva. Én úgy tudom, hogy nem lehet külön külön. De javíthatóak legalábbis én megjavítottam őket.....a benzinmotoroknál asszem a 13. oldalon nagyjából leírtam, hogy hogyan. Ha érdekel bővebben keress nyugodtan wave
Naplózva
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12217 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 10:57:59 »

maf,lambdaszonda,szívóoldali takarítás.gyertya,gy. kábel stb...szabályzás olyan 7200-nál van.

Kösszi a választ.
Tegnap álló helybe üresbe egy kicsit meg túráztattam csak mértékkel és egy kis kormos füst után úgy megy mint az állat, ezért szerintem csak a gyertya lehet a hibás legalábbis remélem,szerinted mennyi lehet a végsebbesége?
Nem igazán akarom meg nézni, mert nem szeretem nagyon meghajtanni.
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12218 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 11:14:52 »

Szeva. Én úgy tudom, hogy nem lehet külön külön. De javíthatóak legalábbis én megjavítottam őket.....a benzinmotoroknál asszem a 13. oldalon nagyjából leírtam, hogy hogyan. Ha érdekel bővebben keress nyugodtan wave
Sziasztok!

Köszönöm a hasznos információkat!
Olvastam a leírásodat nagyon jól leírtad, de ha rászánom magam akkor biztosan kereslek majd. Előre is köszönöm.
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #12219 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 12:52:14 »

Hello nekem egy 1993 Ford mondeo 16v MK1 2.0-es van.Érdekelne, hogy mennyi lehet a végsebbesége és egyes sebebeségi fokozatokban mennyit megy, a motor szabályzása kb 6750 és 7000 közt van.
Ja és ponosan milyen motor ez, mert alacsony fordulaton kb 3000 igen lusta.
MIt csináljak vele, hogy menjen, mert így csak eszik nem keveset kb 11 liter.
Előre is köszi

Szia!

Nekem ugyan 17 colos kerék van fent,de azzal is vitte a 200-at.
A gyári kerékkel úgy gondolom,hogy egészen biztosan tudná a gyári értéket.
Mondjuk én gondos tulaj vagyok:-)
Gyári végsebességnek egyébként 209km/h-t ír a FORD....
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #12220 Dátum: 2010.03.22 hétfő, 20:16:35 »

Sziasztok!
Ha találtam, egy angol lámpasort előre a mk1esbe, akkor elég csak a lámpaüveget és a terelőprizmát cserélnem és tudom is haználni itthon, azaz nem vakít?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #12221 Dátum: 2010.03.23 kedd, 05:16:37 »

Sziasztok!
Ha találtam, egy angol lámpasort előre a mk1esbe, akkor elég csak a lámpaüveget és a terelőprizmát cserélnem és tudom is haználni itthon, azaz nem vakít?
a tükör sem egyforma Sad
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12222 Dátum: 2010.03.23 kedd, 08:19:15 »

sziasztok nekem egy 93-as 2.0 mondim van és szeretnék benne labdaszondát cserélni, csak nem tudom melyiket kell bele rakni mert 2-öt is találtam ( Lambdaszonda univ. 4 vezetékes Tr91-00,E/O90-01,Mo92-00,Lambdaszonda Zetec Mo92-96) kép szerint csak annyi különbség van a 2 közt, hogy az egyiknek van csatlakozója másiknak nincs, érdemes lenne inkább a csatlokozó nélkülit meg venni mert az 5000-rel rövidebb az ára.
Előre is kösszi
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #12223 Dátum: 2010.03.23 kedd, 10:43:06 »

a tükör sem egyforma Sad

Köszi!
Naplózva
zveszko
Vendég
« Új hozzászólás #12224 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 20:33:22 »

Szaisztok!
A hét elején vettem egy 1993 as 2literes benyás mondeot. Hát az öröm nem tartott sokáig. Városban meneteltem, egy kereszteződésnél úgy gondoltam, hogy még jobbra kanyarodva kilövök. Hát meglepődtem. Az addig hibátlanul működő motor csak alapjáraton akart menni. Nem volt hibaüzenet, de a gázadásra nem reagált, sem üresben sem sebességben. Megnéztem és a jobb lámpa mögött van valami kütyü amibe belemegy a gázbovden és onnan tovább a pillangószelephez. HÁt ami a gázpedáltól jön az mozgat valami tányárt a kütyüben,de az nem húzza meg a szelep felé menő bovdent. a két tányér csak úgy símán elforog egymáson. Mit tegyek?
Naplózva
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12225 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 22:13:49 »

Szaisztok!
A hét elején vettem egy 1993 as 2literes benyás mondeot. Hát az öröm nem tartott sokáig. Városban meneteltem, egy kereszteződésnél úgy gondoltam, hogy még jobbra kanyarodva kilövök. Hát meglepődtem. Az addig hibátlanul működő motor csak alapjáraton akart menni. Nem volt hibaüzenet, de a gázadásra nem reagált, sem üresben sem sebességben. Megnéztem és a jobb lámpa mögött van valami kütyü amibe belemegy a gázbovden és onnan tovább a pillangószelephez. HÁt ami a gázpedáltól jön az mozgat valami tányárt a kütyüben,de az nem húzza meg a szelep felé menő bovdent. a két tányér csak úgy símán elforog egymáson. Mit tegyek?

A bowden külső be van akasztva a helyére? A leírásodból úgy tűnik, mintha annyi lenne a gond..

Levis
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
zveszko
Vendég
« Új hozzászólás #12226 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 22:41:05 »

A bowden külső be van akasztva a helyére? A leírásodból úgy tűnik, mintha annyi lenne a gond..

Levis
Igen be van akasztva. Az egyik tárcsát mozgatja is a boden, de a másik nem megy vele. Valaminek reteszelnie kellene, de nem teszi.
Naplózva
Fecamester
Vendég
« Új hozzászólás #12227 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 23:49:24 »

Szaisztok!
A hét elején vettem egy 1993 as 2literes benyás mondeot. Hát az öröm nem tartott sokáig. Városban meneteltem, egy kereszteződésnél úgy gondoltam, hogy még jobbra kanyarodva kilövök. Hát meglepődtem. Az addig hibátlanul működő motor csak alapjáraton akart menni. Nem volt hibaüzenet, de a gázadásra nem reagált, sem üresben sem sebességben. Megnéztem és a jobb lámpa mögött van valami kütyü amibe belemegy a gázbovden és onnan tovább a pillangószelephez. HÁt ami a gázpedáltól jön az mozgat valami tányárt a kütyüben,de az nem húzza meg a szelep felé menő bovdent. a két tányér csak úgy símán elforog egymáson. Mit tegyek?

Hipp.

A bóvden csatlakozik a folytócsappantyúcsonk lamellájához, a lamella csatlakozik egy rugós érzékelőházhoz. Az érzékelőház továbbítja milyen helyzetben áll a lamella és a többi kütyü, többek között a lamellaszög által adott nyílásszög adataival számolja ki a szükséges benya mennyiségét. Az érzékelőházat 2 csavar tartja és ha leszeded, magad is el tudod tekerni a lamella helyzetérzékelőt kézzel. Ha nem érzel rugózást tekergetés közben az gáz. Ha belevágsz, leírom szívesen pontosan, hogy mit hogyan. Az én tippem az érzékelőben a rugó eltört. De ha nem akkor is mechanikus probléma.
Jókat! Üdv.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #12228 Dátum: 2010.03.26 péntek, 08:23:03 »

Igen be van akasztva. Az egyik tárcsát mozgatja is a boden, de a másik nem megy vele. Valaminek reteszelnie kellene, de nem teszi.
Szia!

Ha kiderül, hogy eltört - a leírásodból kiolvasva feltételezésem szerint - a kitörésgátló, akkor megnézem, hogy az én bontandóm jó-e, és ha igen, fel tudom ajánlani megvételre. Bp. XVI. kerületében van a cucc.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
zveszko
Vendég
« Új hozzászólás #12229 Dátum: 2010.03.26 péntek, 19:15:51 »

Hipp.

A bóvden csatlakozik a folytócsappantyúcsonk lamellájához, a lamella csatlakozik egy rugós érzékelőházhoz. Az érzékelőház továbbítja milyen helyzetben áll a lamella és a többi kütyü, többek között a lamellaszög által adott nyílásszög adataival számolja ki a szükséges benya mennyiségét. Az érzékelőházat 2 csavar tartja és ha leszeded, magad is el tudod tekerni a lamella helyzetérzékelőt kézzel. Ha nem érzel rugózást tekergetés közben az gáz. Ha belevágsz, leírom szívesen pontosan, hogy mit hogyan. Az én tippem az érzékelőben a rugó eltört. De ha nem akkor is mechanikus probléma.
Jókat! Üdv.
Sikerült!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Megoldottam és most meg is osztom a tapasztalatomat (képet majd későb tudok feltenni) Elsőször is köszi mindenkinek a tanácsot, a tapogatózás jó volt, de a hiba oka szerencsére nem igényel alkatrész cserét.
Levettem a két 6-os anyát, kipattintottam a bovdenek rögzítőjét. Ezután kivettem a két oldalsó csavart és így hozzáfértem a tárcsákhoz és levttem a bovdeneket. Hát így sem forgott az alsó tárcsa, ekkor már gyanús volt a szitu. Lehúztam a tárcsákat és alatta vannak a hajtásrészek. Hát az nem mozdult. Rögzítő gyűrűk a tengelyvégekről és alátétek le. A fogasítet le és most figyelem: a nagy fogaskerék alatt van egy tekercsrugó, na miközben húzzátok le a tegelyről mindenképpen NYULJATOK ALÁ EGY CSAVARHÚZÓVAL ÉS TÁMASZTANI HÚZÁS KÖZBEN!!!!!!!! különben lesz egy órányi játék a visszacsavarásával.
Most már hozzá lehet férni rendesen a motor tengelyéhez és meg lenet forgati a villanymotort. A csapágyat befújtam zsírzó spray-vel és már könnyedén forgott is. Összeszerelés fordított sorrendben. A fogasív felrakásakor a nagy fogaskerék jobbra forgatásával a benne lévő rugót elő kell feszíteni. Majd rárakni a fogasívet. Ami az előfeszített rugó miatt beáll végállásba. A többi már megy könnyen. Ja a tárcsák közé is fújtam zsírt. És most már, ha nyomom  gázpedált reagál a pillangó szelep. Szerintem érdemes időszakonként bekenni a csapágyat valamint a tengelyeket amik a nagy fogaskereket és a fogas ívet tartja, mert ha megszorul akkor leég a kipörgésgátló szabályzó villanymotorja.
Hát mégegyszer köszi minenkink a tippeket és a felajánlást. Remélem más is profitál az esetemből. Üdv mindenkinek!!!!!!!!!
Naplózva
jimvincent
Vendég
« Új hozzászólás #12230 Dátum: 2010.03.27 szombat, 10:24:53 »

Sziasztok! Ma szétszedtem a járgányom bal első ajtaját a kilincs akadozása ürügyén, és találtam egy csatlakozót, mely pluszban bele van építve az ajtóba, egészen a központizár-motorig megy. Több helyen olvastam valamiféle infrakulcsról, meg kis ablakról a kilincsnél, elképzelhető, hogy ennek a bekábelezését találtam meg? Ha már funkció nélküli csatlakozót emlegetek, találtam még egyet a kormányoszlop alatt is, szerintem tempomat, de nem tudom. Lefotóztam-igaz csak telefonnal tudtam- várom a véleményeket:

http://kepfeltoltes.hu/view/100326/K_p0007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100326/K_p0008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100326/K_p0009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100326/K_p0010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100326/K_p0011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #12231 Dátum: 2010.03.28 vasárnap, 17:20:27 »

Sziasztok!

205/45 R17-es használt gumira lenne szükségem.2 db kellene.
Ha tud valaki esetleg és nem rongyos,nem drága akkor legyen szíves értesítsen!
Köszönöm szépen!
Üdv!
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12232 Dátum: 2010.03.28 vasárnap, 20:09:44 »

Sziasztok!

Kicseréltem a termosztátot. Tudom, hogy e miatt nincs szükség rá, de szeretnék egy motorvezérlő újratanítás csinálni. Olvastam, hogy akku saru le 10 percre... Kérdésem lenne, hogy a sarukat nem kell összeérinteni vagy fékpedált benyomni vagy valami?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12233 Dátum: 2010.03.28 vasárnap, 23:07:51 »

Sziasztok!

Kicseréltem a termosztátot. Tudom, hogy e miatt nincs szükség rá, de szeretnék egy motorvezérlő újratanítás csinálni. Olvastam, hogy akku saru le 10 percre... Kérdésem lenne, hogy a sarukat nem kell összeérinteni vagy fékpedált benyomni vagy valami?
NEM!csak vedd le egy pár percre majd rakd vissza és ennyi.aztán lehet tanítani.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12234 Dátum: 2010.03.29 hétfő, 20:41:57 »

NEM!csak vedd le egy pár percre majd rakd vissza és ennyi.aztán lehet tanítani.
Rendben, így teszek. Köszi.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12235 Dátum: 2010.04.06 kedd, 14:37:33 »

Szia!

Ha kiderül, hogy eltört - a leírásodból kiolvasva feltételezésem szerint - a kitörésgátló, akkor megnézem, hogy az én bontandóm jó-e, és ha igen, fel tudom ajánlani megvételre. Bp. XVI. kerületében van a cucc.

Üdv, HegeGabi.
Szia HegeGabi! Üdv mindenkinek!

Látom a bontandód képeit. És látok rajta olajbeöntő sapkát is. Sajnos az enyém el van törve de Te ha eladnád vevő lennék rá. Az én autóm 1995-ös 1.8 benzines zetec motoros.
Kérdésem lenne mindenkihez, hogy mi a jelentősége annak, hogy az egyik kulcs fekete a másik piros? A feketét hogyan lehet pótolni,ha nem tudom a kulcs számát? Ugyanis az a problémám, hogy a fekete annyira kopott, hogy csak zárni tudom az ajtót nyitni nem. Viszont a gyújtáskapcsolóba még működik.  Roll Eyes
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12236 Dátum: 2010.04.06 kedd, 14:42:28 »

Szia!

Ha kiderül, hogy eltört - a leírásodból kiolvasva feltételezésem szerint - a kitörésgátló, akkor megnézem, hogy az én bontandóm jó-e, és ha igen, fel tudom ajánlani megvételre. Bp. XVI. kerületében van a cucc.

Üdv, HegeGabi.
Ja és a hátsó ablak kopoltyú is érdekelne. worship
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12237 Dátum: 2010.04.06 kedd, 14:56:24 »

Szia!

Ha kiderül, hogy eltört - a leírásodból kiolvasva feltételezésem szerint - a kitörésgátló, akkor megnézem, hogy az én bontandóm jó-e, és ha igen, fel tudom ajánlani megvételre. Bp. XVI. kerületében van a cucc.

Üdv, HegeGabi.
És még kellene a 2. képen látható műanyag, abból is a bal oldali. Remélem meg vannak még!
Előre is köszi: Csaba.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #12238 Dátum: 2010.04.06 kedd, 19:36:32 »

Szia HegeGabi! Üdv mindenkinek!

Látom a bontandód képeit. És látok rajta olajbeöntő sapkát is. Sajnos az enyém el van törve de Te ha eladnád vevő lennék rá. Az én autóm 1995-ös 1.8 benzines zetec motoros.
Kérdésem lenne mindenkihez, hogy mi a jelentősége annak, hogy az egyik kulcs fekete a másik piros? A feketét hogyan lehet pótolni,ha nem tudom a kulcs számát? Ugyanis az a problémám, hogy a fekete annyira kopott, hogy csak zárni tudom az ajtót nyitni nem. Viszont a gyújtáskapcsolóba még működik.  Roll Eyes

a piros a mesterkulcs, arról lehet betanítani a feketéket, amit akár kulcsmásolónál is csináltathatsz
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #12239 Dátum: 2010.04.06 kedd, 20:23:35 »

Szia HegeGabi! Üdv mindenkinek!

Látom a bontandód képeit. És látok rajta olajbeöntő sapkát is. Sajnos az enyém el van törve de Te ha eladnád vevő lennék rá. Az én autóm 1995-ös 1.8 benzines zetec motoros.
Kérdésem lenne mindenkihez, hogy mi a jelentősége annak, hogy az egyik kulcs fekete a másik piros? A feketét hogyan lehet pótolni,ha nem tudom a kulcs számát? Ugyanis az a problémám, hogy a fekete annyira kopott, hogy csak zárni tudom az ajtót nyitni nem. Viszont a gyújtáskapcsolóba még működik.  Roll Eyes

Biztos, hogy a kulcs kopott nem a lamellák a zárban? Jobb oldalról ki tudod nyitni azzal? Ha igen akkor valószínűleg a lamellák mentek tönkre vagy zsírzási problémák lehetnek.
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #12240 Dátum: 2010.04.06 kedd, 20:29:15 »

Valaki nem tudna nekem abban asegíteni, hogy miért nem megy a benzinvisszajelzőm és egyes ikonokvilágítása a műszerfalan? Izzókat már néztem multival cseréltem is, de egyenlőre még kevesebb világít mint ahogy elkezdtem  Sad
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12241 Dátum: 2010.04.06 kedd, 20:42:22 »

Valaki nem tudna nekem abban asegíteni, hogy miért nem megy a benzinvisszajelzőm és egyes ikonokvilágítása a műszerfalan? Izzókat már néztem multival cseréltem is, de egyenlőre még kevesebb világít mint ahogy elkezdtem  Sad
a csatlakozókat nézted már a műszerfal mögött?azok nincsenek megtörve?
Naplózva
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12242 Dátum: 2010.04.06 kedd, 21:40:20 »

Üdv Néktek Mondeosok!

Bevallom őszintén, tavaly november óta a fórum felé sem néztem, de most visszaolvastam becsülettel minden elmaradt hozzászólást és újra itt vagyok.
Szokás szerint rengeteg kérdéssel támadok, mindent tudni akarok...
A gép a telet szépen átvészelte, most hogy itt a tavasz, neki kell állnom, mert ősszel műszaki és van jó pár kínzó problémám, aminek addig a végére kell járnom.
Végigolvasván ezt a majd' 20 oldalnyi hozzászólást, megint rengeteg információval lettem gazdagabb kérdés nélkül is, ezt köszönöm nektek, komolyan mondom, ide mindig érdemes benézni, akkora tudásbázis ez, hogy hihetetlen. Főleg a vákuumrendszer sematikus térképe hasznos, mert nekem is az volt a problémám, hogy a fűtésirányítás nem ment, a szerelőm valami vákuumcsövet dugott valahova, azóta megy, de az EGR valamicsoda, ami a tűzfalra van felaggatva, szemből jobb oldalon, az nem kap vákuumot. A fűtésirányítás szuszog, de a motor leállítása után nem marad a beállított pozícióban. A hiányzó visszacsapó szelep beszerezve, be kéne építeni. Azt is gyanítom hogy emiatt az "EGR valami nem kap vákuumot miatt" a zöldkártya is bukovári lenne. Legalábbis az ucssó kettőn nem igazán tudtak határértéken belül mérni. Lehet olyant, hogy próbamérést csináltatni? Vagy azonnal következményekkel jár?
Olvastam, hogy ültetőrugókról volt szó, meg RS dolgokról, és azon tűnődtem, hogy lehet-e azt tudni, hogy az enyém milyen felszereltséggel jöhett ki? Valaki említett egy alvázszám progit is, hogy az segít. Valaki tudna hozzá linket? Azért érdekes az enyém, mert 14" RS felnik vannak hozzá, gyári "félkagyló" Recarok (MicroCat szerint Recarok) és az eleje piszkosul ül, a hátulja meg az égnek van emelve. (Telók cserélve, rúgók meg nem. Kéne???)
Minden kocsiba ezeket az üléseket kéne tenni, hihetetlenül jók, vennék itthonra filmnéző fotelnak is, csak sehol nem találok. - Jut eszembe: mely ülések gerinctámaszosak a Mondikban? Ez a Recaro az, de mást még nem láttam. Szóval a hátulja fenn, futóműves szerint lehet hogy az eleje csüccsentve van. De gyárilag vagy sem?
Aztán van még tolatólámpa gondom, ha rükibe teszem nem nyomja meg a kapcsolót. Múltkor valamit bütyköltek ott, egy hétig jó volt, aztán má csak ha rányomtam a váltókarra, de pár nap után már akkor sem... (Ez is egy műszaki bukta, vagy mégsem olyan szigorúak mint állították?)
Van még egy hatalmas váltó gondom is (régen írtam már róla itt a fórumban), de azzal átfáradok a váltós topicba.

Húh, hát ez szép hosszú lett, mint a gép hibalistája, és még a kipufogóm is aggaszt mert a hátsó dobon már két réteg fém átrohadt, már csak a harmadik van meg. Vagy az már a bélés? Komolyan mint az űrsikló, 1000+ tételes hibalistával szállok fel... Szeretném már ha elfogyna, és a külsejével foglalkozhatnék, mert az meg lassan lerohad (hátsó sárvédő). Na ezt egy új Mondeós el ne olvassa, mert kitér a hitéből. Smiley

Köszönöm mindenkinek aki elolvasta (és válaszol), maradok tisztelettel Ford és Mondeo rajongó.

Hanzsi.

Ui.: Asszem veszek egy donor autót, most nézem, hogy 70 - 100 ezer forintért lehet kapni működőképeset itt a nyugati határszélen többet is. Osztrákot, papír nélkül.
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12243 Dátum: 2010.04.06 kedd, 21:48:59 »

Üdv Néktek Mondeosok!

Bevallom őszintén, tavaly november óta a fórum felé sem néztem, de most visszaolvastam becsülettel minden elmaradt hozzászólást és újra itt vagyok.
Szokás szerint rengeteg kérdéssel támadok, mindent tudni akarok...
A gép a telet szépen átvészelte, most hogy itt a tavasz, neki kell állnom, mert ősszel műszaki és van jó pár kínzó problémám, aminek addig a végére kell járnom.
Végigolvasván ezt a majd' 20 oldalnyi hozzászólást, megint rengeteg információval lettem gazdagabb kérdés nélkül is, ezt köszönöm nektek, komolyan mondom, ide mindig érdemes benézni, akkora tudásbázis ez, hogy hihetetlen. Főleg a vákuumrendszer sematikus térképe hasznos, mert nekem is az volt a problémám, hogy a fűtésirányítás nem ment, a szerelőm valami vákuumcsövet dugott valahova, azóta megy, de az EGR valamicsoda, ami a tűzfalra van felaggatva, szemből jobb oldalon, az nem kap vákuumot. A fűtésirányítás szuszog, de a motor leállítása után nem marad a beállított pozícióban. A hiányzó visszacsapó szelep beszerezve, be kéne építeni. Azt is gyanítom hogy emiatt az "EGR valami nem kap vákuumot miatt" a zöldkártya is bukovári lenne. Legalábbis az ucssó kettőn nem igazán tudtak határértéken belül mérni. Lehet olyant, hogy próbamérést csináltatni? Vagy azonnal következményekkel jár?
Olvastam, hogy ültetőrugókról volt szó, meg RS dolgokról, és azon tűnődtem, hogy lehet-e azt tudni, hogy az enyém milyen felszereltséggel jöhett ki? Valaki említett egy alvázszám progit is, hogy az segít. Valaki tudna hozzá linket? Azért érdekes az enyém, mert 14" RS felnik vannak hozzá, gyári "félkagyló" Recarok (MicroCat szerint Recarok) és az eleje piszkosul ül, a hátulja meg az égnek van emelve. (Telók cserélve, rúgók meg nem. Kéne???)
Minden kocsiba ezeket az üléseket kéne tenni, hihetetlenül jók, vennék itthonra filmnéző fotelnak is, csak sehol nem találok. - Jut eszembe: mely ülések gerinctámaszosak a Mondikban? Ez a Recaro az, de mást még nem láttam. Szóval a hátulja fenn, futóműves szerint lehet hogy az eleje csüccsentve van. De gyárilag vagy sem?
Aztán van még tolatólámpa gondom, ha rükibe teszem nem nyomja meg a kapcsolót. Múltkor valamit bütyköltek ott, egy hétig jó volt, aztán má csak ha rányomtam a váltókarra, de pár nap után már akkor sem... (Ez is egy műszaki bukta, vagy mégsem olyan szigorúak mint állították?)
Van még egy hatalmas váltó gondom is (régen írtam már róla itt a fórumban), de azzal átfáradok a váltós topicba.

Húh, hát ez szép hosszú lett, mint a gép hibalistája, és még a kipufogóm is aggaszt mert a hátsó dobon már két réteg fém átrohadt, már csak a harmadik van meg. Vagy az már a bélés? Komolyan mint az űrsikló, 1000+ tételes hibalistával szállok fel... Szeretném már ha elfogyna, és a külsejével foglalkozhatnék, mert az meg lassan lerohad (hátsó sárvédő). Na ezt egy új Mondeós el ne olvassa, mert kitér a hitéből. Smiley

Köszönöm mindenkinek aki elolvasta (és válaszol), maradok tisztelettel Ford és Mondeo rajongó.

Hanzsi.

Ui.: Asszem veszek egy donor autót, most nézem, hogy 70 - 100 ezer forintért lehet kapni működőképeset itt a nyugati határszélen többet is. Osztrákot, papír nélkül.
ha kellenek hátra rs rugók,eladók...mert nekem hátra van,előre nincs.nekem a segge ült,az eleje meg az egekben...de ha gondolod,küldök neked sima gyári első rugót+5e ft-ot az rs-ekért cserébe.Egyébként onnan udod milyen,hogy a sportrugók kék v. piros színűek (általában...)
Naplózva
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12244 Dátum: 2010.04.06 kedd, 21:59:55 »

ha kellenek hátra rs rugók,eladók...mert nekem hátra van,előre nincs.nekem a ***e ült,az eleje meg az egekben...de ha gondolod,küldök neked sima gyári első rugót+5e ft-ot az rs-ekért cserébe.Egyébként onnan udod milyen,hogy a sportrugók kék v. piros színűek (általában...)

Szerintem feketék, de megkapargálom majd, mert lehet hogy csak mocskosak nagyon. Szoktak ezek összeülni a dízel moci súlya alatt?. A bölcső azon része, ahova befut a lengőkar, valami botrányosan közel van a földhöz...
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12245 Dátum: 2010.04.07 szerda, 13:15:06 »

Szerintem feketék, de megkapargálom majd, mert lehet hogy csak mocskosak nagyon. Szoktak ezek összeülni a dízel moci súlya alatt?. A bölcső azon része, ahova befut a lengőkar, valami botrányosan közel van a földhöz...
eltörni szoktak....
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #12246 Dátum: 2010.04.07 szerda, 19:57:25 »

Biztos, hogy a kulcs kopott nem a lamellák a zárban? Jobb oldalról ki tudod nyitni azzal? Ha igen akkor valószínűleg a lamellák mentek tönkre vagy zsírzási problémák lehetnek.
Sziasztok!

Biztos, hogy a kulcs kopott, mert a csomagtartót sem nyitja és szemmel láthatólag is nagyon el van kopva.
Nem tudjátok kb. mennyi egy ilyen kulcspótlás?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #12247 Dátum: 2010.04.07 szerda, 20:05:23 »

Sziasztok!

Biztos, hogy a kulcs kopott, mert a csomagtartót sem nyitja és szemmel láthatólag is nagyon el van kopva.
Nem tudjátok kb. mennyi egy ilyen kulcspótlás?
több megoldás is létezik.Rendelsz gyári nyerskulcsot pl. a cromaxnál és aztán a másoló másol.Vagy Nem rendelsz,de elviszed a gyárit a másolóhoz és akkor ő intézi.Úgy emlékszem,az alvázszám vagy valami azonosító kell hozzá,de ezt a másoló tudja.
Naplózva
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12248 Dátum: 2010.04.07 szerda, 20:31:12 »

Amikor vettem a verdát, csak egy kulcsot kaptam, kulcsmásoló az eredetiről mintát véve másolta, és jó is lett. Azóta is az eredetit használom, mostanra annyira szétkopott, hogy a kesztyűtartót 100.-ra, utasoldalt 15.-re nyitja. Csomitartót rajtam kívül senki, én viszont elsőre nyitom vele.  Wink Vezetőoldal és gyújtáskapcsoló meg problémamentes. El fogom vinni a másolatot, és végigpróbálom a zárakat. Ha az okés, akkor a betétek nem kopottak, tehát már rendelem is a gyári nyerskulcsot. Amit a kulcsmásoló adott, az ocsmányul néz ki. Most meg is néztem a Cromaxnál, az enyémhez való indításgátló nélküli, sima világítós 1974 Ft. Valahol van egy világító belem, csak meg kell keresnem. Az indításgátlós az biza húzósabb, 7190, a PATS rendszeres meg 7813 Ft.

Hanzsi

Módosítás:

Kb. egy éve voltam bent Ford márkaszervizben, ilyen ügyben kérdezősködni. Ők akkor a lamellákat mondták (látatlanba, tényleg csak kérdezősködtem) és a zárbetétek cseréje, 3 új, gyári kulccsal valami huszonegy-két ezer forint lett volna. Szerintem az sem olyan vészes, főleg ha az ember nem tudja, kinél van a többi kulcs, mert csak egyet kapott vételkor.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.07 szerda, 20:38:57 írta Hanzsi » Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #12249 Dátum: 2010.04.07 szerda, 21:01:47 »

Amikor megvettem az autót, csak egy agyonkopott kulcsot kaptam hozzá. Másnap indultunk a Tátrába, és nem a nekem zsírúj autóval akartam kipróbálni az utat, ezért vonattal mentünk (vasutas vagyok), az autót meg elvittem egy ismerősöm kertesházába. Hazajöttünk, lecseréltettem a zárakat (5db), aztán mondja a szervízvezető, hogy egy kis gond van az autóval. Rögtön arra gondoltam, hogy ne nagyon menjek vele Svájcba vagy ilyesmi, de nem ez volt.
Nem tudták az új kulcsot az autóval beprogramoztatni, ezért a régi kulcsot hozzászigszalagozták(!) az immobilizer vevőjéhez, mondván, hogy a tolvaj úgysem tudná a régi kulccsal elindítani (csakhogy minden régebbi FORD-kulcs majdnem egyforma...). Ahogy hazamentem, szétkaptam a kormányt, az immo vevőjét áttettem a baloldalra, a régi kulcsot rákötöttem egy madzagra, és két kulccsal kellett indítani fél évig, míg a szervíz végre beszerezte az autómhoz való műszert.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 238 239 240 241 242 243 244 [245] 246 247 248 249 250 251 252 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.