Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 22:23:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804993 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #13450 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 23:40:34 »

nu megcsináltam ezt a villogtatást, ebbe mennyivel egyszerűbb kisilabizálni mint escortba :O

na nem is ez a lényeg, hanem ezek a hibák jöttek ki:

EGR elektromágnes 327-es hiba
Szervókormány olajnyomás jeladó (nekem nincs benne szervó) 519-es hiba
Szervíz csatlakozó leföldelve 341-es hiba
A léginjektor rendszer áramköre 552        Na ez mi akar lenni Huh? :S
Aktívszenes elektromágnes 565
EGR mágnesszelep áramkör 558
Hűtőventilátor relé 564


itt egyedül nekem ez a léginjektor nem tetszik
ha tudsz, tegyél már fel egy képet a légszűrő környékéről.
gyanítom a levegő hőmérséklet jeladód ki lett belezve a rendszerből. márpedig ha ez így van, nagy eséllyel ez a problémád okozója...
ettől fullad meg melegen...szerintem
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #13451 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 23:43:50 »

nem lesz egyszerű műtét.
sok kitartást és energiát hozzá!
nagyon jó állapotban lehet az 1-es kasznid, ha ennyit belefeccölsz...
2 éve volt kaszniztatva,a család meg nagyon szereti.(én is)
5 éve van nálunk,azóta közel 400.000 kilométert   eplus2 szaladtunk vele meghibásodás nélkül. Ezért kapja a modernizálást,mert megérdemli.
Azt se felejtsem el,hogy most lett nemrég felújítva a futómű,így tulajdonképp,csak a motor,abs és a belső lesz új,meg nem utolsó sorban nem kell másik autót keresnem a piacon,annak a nyűgeivel küzdeni,fizetni az átírást vagyonszerzési illetéket stb stb. Lesz egy szép megújított autónk mk 2 kinézettel. Majd fotózok meg dokumentálok.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.18 csütörtök, 23:51:47 írta Lacasa » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #13452 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 23:59:59 »

2 éve volt kaszniztatva,a család meg nagyon szereti.(én is)
5 éve van nálunk,azóta közel 400.000 kilométert   eplus2 szaladtunk vele meghibásodás nélkül. Ezért kapja a modernizálást,mert megérdemli.
Azt se felejtsem el,hogy most lett nemrég felújítva a futómű,így tulajdonképp,csak a motor,abs és a belső lesz új,meg nem utolsó sorban nem kell másik autót keresnem a piacon,annak a nyűgeivel küzdeni,fizetni az átírást vagyonszerzési illetéket stb stb. Lesz egy szép megújított autónk mk 2 kinézettel. Majd fotózok meg dokumentálok.
izébizé....
a hátsó futót pl. kompletten át kell pakold, különben nem fog működni az abs...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
escortboy
Vendég
« Új hozzászólás #13453 Dátum: 2011.08.19 péntek, 00:20:52 »

ha tudsz, tegyél már fel egy képet a légszűrő környékéről.
gyanítom a levegő hőmérséklet jeladód ki lett belezve a rendszerből. márpedig ha ez így van, nagy eséllyel ez a problémád okozója...
ettől fullad meg melegen...szerintem

a szívócsőbe a maf után van 1 jeladó, kiszedni még nem szedtem ki de tuti h az a hőmérsékleti jeladó
Naplózva
escortboy
Vendég
« Új hozzászólás #13454 Dátum: 2011.08.19 péntek, 00:32:33 »

képem nincs de gyorsba ezt találtam, ezt a vidit a berakás után csináltam, a kérdéses jeladó lent van azért nem látszik, nem tudom h ez a cső gyári-e vagy sem

http://www.youtube.com/watch?v=tij_WTQCVJ4
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13455 Dátum: 2011.08.19 péntek, 08:18:07 »

Hy!
Szóval vettem egy mkII mondit és az én autómból marad a kaszni,és a II.-es kompletten átkerül bele,a vezetékelés a motor,váltó,kerül bele ABS(nem volt az egyesben  benne) és még a belső kárpit és a lufis sport ülések is.
Az öreg vasban rengeteg a kilométer,túl van a másfélmillió kilométeren,a motorja zabálja a az olajat,és már nagyon erőtlen (kb 70-80Le lehet még a 115-ből)
Szóval ezért a kérdés,hogy csinált e valaki már ilyet.
Jó játék lesz, az biztos Smiley.
Kérdés, csak azért rámolod át, hogy ne kelljen lecserélni az alvázszámot?
Későbbiekben jó lesz alkatrészt vásárolnod hozzá  Grin. Attól függ melyik alvázszám alapján kerestetsz, hogy melyik részéhez kell alkatrész Smiley.
Egyébként ha jól tudom, köbcenti növelés után kell valami adót fizetni, nem? Mert úgy látom, hogy az eddigi 1.8i helyett az Mk2-ből 2.0i motor kerül bele, igaz?
Én olyanban gondolkodtam régebben - meg most is -, hogyha lenne pénzem egy ST200-ra, akkor vennék egyet kombiban (létezett ilyen?), és átalakítanám az elejét MK1-esre, mert a 2-es lámpaformája nekem nem jön be.  Wink

Ha nekiállsz, részletes leírást készítsél a műveletről fényképekkel megpakolva.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #13456 Dátum: 2011.08.19 péntek, 11:56:15 »

Jó játék lesz, az biztos Smiley.
Kérdés, csak azért rámolod át, hogy ne kelljen lecserélni az alvázszámot?
Későbbiekben jó lesz alkatrészt vásárolnod hozzá  Grin. Attól függ melyik alvázszám alapján kerestetsz, hogy melyik részéhez kell alkatrész Smiley.
Egyébként ha jól tudom, köbcenti növelés után kell valami adót fizetni, nem? Mert úgy látom, hogy az eddigi 1.8i helyett az Mk2-ből 2.0i motor kerül bele, igaz?
Én olyanban gondolkodtam régebben - meg most is -, hogyha lenne pénzem egy ST200-ra, akkor vennék egyet kombiban (létezett ilyen?), és átalakítanám az elejét MK1-esre, mert a 2-es lámpaformája nekem nem jön be.  Wink

Ha nekiállsz, részletes leírást készítsél a műveletről fényképekkel megpakolva.

Meg szeret szerelgetni, szeretem az ilyen őrülteket.
Ha ötösöm lenne a lottón, akkor megtartanám az mk1-est. Így is megtartom.
Naplózva
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #13457 Dátum: 2011.08.19 péntek, 12:12:30 »

Meg szeret szerelgetni, szeretem az ilyen őrülteket.
Ha ötösöm lenne a lottón, akkor megtartanám az mk1-est. Így is megtartom.

Hát az asszony szerint is őrült  uglystupid2 vagyok,de szerinte ez nem baj.
Annak idején egy 1200-es kombi ladával poénból  eplus2 elmentem Marokkóba is,meg megnéztem a loch nesst is
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13458 Dátum: 2011.08.19 péntek, 15:46:02 »

Kedves Mondeo tulajok/buherátorok/szerelők/egyéb !! Smiley

Nagy fába van a (sajnos már!) a fejszém. Van egy MK1 TD 95ös kombi Mondim, nagyon rég óta, a család tagja, egy ikon. Viszont az "életem" motorja vezérműszíj szakadás miatt behalt, sok szerelőn ment keresztül, senki nem csinálta meg, csak városban lehetett használni. A klímája is beadta az unalmast, a váltó is rakoncátlankodott, stb, stb...
Ezért, hogy meglepjem (meg magamat is Smiley) behoztam kintről egy TD MK2 97es csapott hátast (Ghia, digitklímával, jó motorral, váltóval, borzalmas külsővel) és odaadtam a szerelőnek, hogy (naívan gondolva) pakolja át a motort-váltót-klímát-műszerfalat a 2-esből az 1-esbe. Elöször nem volt gond, de aztán jöttek. A váltója az öregnek tolórudas, a 2-esé bowdenes, más az alváz, a kardán kulissza, nem tudja belerakni. Majd a kábelezéstől is megijedt, mert mindene más. Tehát most van két szétbombázott Mondeom.
Valaki aki nagyon benne van a témában, meg tudná mondani, hogy lehetséges-e ez a műtét, vagy csak én hittem, hogy ráncfelvarrás volt a kettes, nem egy "teljesen másik" Ford? Mik a lehetőségek? Megoldható-e a váltókülönbség, ill. a kábelkötegek, vezérlő elektronikák (ABS, klíma, AWS, stb...)? Esetleg van-e még más hatalmas buktató, ami miatt nem lehet összeilleszteni a két autót? (a 2-es csak donor, visszapakolással nem foglalkozom)
Köszönöm előre is !
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #13459 Dátum: 2011.08.19 péntek, 16:40:17 »

Kedves Mondeo tulajok/buherátorok/szerelők/egyéb !! Smiley

Nagy fába van a (sajnos már!) a fejszém. Van egy MK1 TD 95ös kombi Mondim, nagyon rég óta, a család tagja, egy ikon. Viszont az "életem" motorja vezérműszíj szakadás miatt behalt, sok szerelőn ment keresztül, senki nem csinálta meg, csak városban lehetett használni. A klímája is beadta az unalmast, a váltó is rakoncátlankodott, stb, stb...
Ezért, hogy meglepjem (meg magamat is Smiley) behoztam kintről egy TD MK2 97es csapott hátast (Ghia, digitklímával, jó motorral, váltóval, borzalmas külsővel) és odaadtam a szerelőnek, hogy (naívan gondolva) pakolja át a motort-váltót-klímát-műszerfalat a 2-esből az 1-esbe. Elöször nem volt gond, de aztán jöttek. A váltója az öregnek tolórudas, a 2-esé bowdenes, más az alváz, a kardán kulissza, nem tudja belerakni. Majd a kábelezéstől is megijedt, mert mindene más. Tehát most van két szétbombázott Mondeom.
Valaki aki nagyon benne van a témában, meg tudná mondani, hogy lehetséges-e ez a műtét, vagy csak én hittem, hogy ráncfelvarrás volt a kettes, nem egy "teljesen másik" Ford? Mik a lehetőségek? Megoldható-e a váltókülönbség, ill. a kábelkötegek, vezérlő elektronikák (ABS, klíma, AWS, stb...)? Esetleg van-e még más hatalmas buktató, ami miatt nem lehet összeilleszteni a két autót? (a 2-es csak donor, visszapakolással nem foglalkozom)
Köszönöm előre is !
Szia!

Én most állok neki,egyenlőre nem tűnik vészesnek a dolog.  Az MKII csak modernebb,én nem vettem egyenlőre sok különbséget észre. Szerintem sok türelemmel simán átrakható a cuccos.
Sok sikert,és kitartást!
Néhány nap múlva többet tudok mondani.

 integet2
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.19 péntek, 16:42:31 írta Lacasa » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13460 Dátum: 2011.08.19 péntek, 16:53:53 »

Szia!

Én most állok neki,egyenlőre nem tűnik vészesnek a dolog.  Az MKII csak modernebb,én nem vettem egyenlőre sok különbséget észre. Szerintem sok türelemmel simán átrakható a cuccos.
Sok sikert,és kitartást!
Néhány nap múlva többet tudok mondani.

 integet2

Köszi szépen ! Remélem sikerrel jársz. Várom a fejleményeket is Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13461 Dátum: 2011.08.19 péntek, 17:22:58 »

Szia!

Én most állok neki,egyenlőre nem tűnik vészesnek a dolog.  Az MKII csak modernebb,én nem vettem egyenlőre sok különbséget észre. Szerintem sok türelemmel simán átrakható a cuccos.
Sok sikert,és kitartást!
Néhány nap múlva többet tudok mondani.

 integet2
Azért ennyire nem ijesztgetném szegény új delikvenst. Az addig oké, hogy te fogod az Mk1 kasztnit, kipakolsz belőle mindent, tökre lecsupaszítod, majd fogod az Mk2-est, és minden benne levő dolgot átraksz az Mk1-esbe. Neked a legnagyobb gondod a fényszóró csatlakozással lesz, de az sima ügynek néz ki az egészhez képest.
[Error] kollega viszont csak a motort akarta átrakni, ami szerintem talán ment is volna, és csak 1-2 csatlakozóval lett volna problémája. De mivel - gondolom - kikapták a teljes elejét motorostól-váltóstól-kábelestől-hűtőstől-vez.kompostól, és még a műszerfalat is kábelestől-és-egyéb-vicikvacakkal együtt, és ezt akarták belerámolni az Mk1-be, azaz összeházasítani a kettőt, na ez szerintem nem autószerelőnek való feladat, hanem fanatikus imádónak. Autószerelő 99,99999%, hogy nem vállalja, ha pedig mégis, a gatyád (meg még egy csomó mindened) otthagyod az óradíjra, amit utána felszámol neked.

[Error]! Véleményem szerint, ha csak a motort rakjátok át, az a legegyszerűbb megoldás, de erről TD-s kollégák biztos többet tudnak mondani, hogy mennyire kompatible az Mk1 és Mk2 dízel erőműve egymással.

Szerintem.
Naplózva
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #13462 Dátum: 2011.08.19 péntek, 17:35:23 »

Azért ennyire nem ijesztgetném szegény új delikvenst. Az addig oké, hogy te fogod az Mk1 kasztnit, kipakolsz belőle mindent, tökre lecsupaszítod, majd fogod az Mk2-est, és minden benne levő dolgot átraksz az Mk1-esbe. Neked a legnagyobb gondod a fényszóró csatlakozással lesz, de az sima ügynek néz ki az egészhez képest.
[Error] kollega viszont csak a motort akarta átrakni, ami szerintem talán ment is volna, és csak 1-2 csatlakozóval lett volna problémája. De mivel - gondolom - kikapták a teljes elejét motorostól-váltóstól-kábelestől-hűtőstől-vez.kompostól, és még a műszerfalat is kábelestől-és-egyéb-vicikvacakkal együtt, és ezt akarták belerámolni az Mk1-be, azaz összeházasítani a kettőt, na ez szerintem nem autószerelőnek való feladat, hanem fanatikus imádónak. Autószerelő 99,99999%, hogy nem vállalja, ha pedig mégis, a gatyád (meg még egy csomó mindened) otthagyod az óradíjra, amit utána felszámol neked.

[Error]! Véleményem szerint, ha csak a motort rakjátok át, az a legegyszerűbb megoldás, de erről TD-s kollégák biztos többet tudnak mondani, hogy mennyire kompatible az Mk1 és Mk2 dízel erőműve egymással.

Szerintem.
Azt hiszem(biztos) igazad van. Mondjuk én nem értem a szerelőt,neki talán csak leeshetett volna a tantusz,hogy mégiscsak van 2 év különbség a 2 járgány között. Szerintem egyszerűen besokalt a szerelő.
Azért irtam,hogy néhány nap után többet tudok mondani.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13463 Dátum: 2011.08.19 péntek, 18:27:49 »

na igen, ilyen az, amikor a ladán és varnyún szocializálódott szerelő elektronika közelébe kerül

Error: dobj nekem egy telefonszámot
ha vasárnap délután elérhető az autó, akkor ránézek neked, de szerintem 98%, hogy átpakolható
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13464 Dátum: 2011.08.19 péntek, 19:25:51 »

na igen, ilyen az, amikor a ladán és varnyún szocializálódott szerelő elektronika közelébe kerül

Error: dobj nekem egy telefonszámot
ha vasárnap délután elérhető az autó, akkor ránézek neked, de szerintem 98%, hogy átpakolható


Kecskeméti vagyok, sajnos a kocsik egyenlőre a szerelőnél vannak, ő pedig vasárnap zárva van. (meg a telep is ahol dolgozik) Sad
Az a gond elsősorban, hogy voltunk a Ford szervíznél és egy tényleg hozzáértő, a szalon nyitása óta ott dolgozó (faterom ismerőse)
és mutatta az alvázképeket és nagy különbségek vannak a két váltó kulissza között. (plusz hiányoznak a bowden vezetők is, meg
ilyesmi ugye... jah igen, a Hovány-ról beszélek, de a fazon tényleg vágja a Fordokat, nem fiatal, tipikus "szervizes"...)
Köszönöm a segítő szándékod, volt már egyébként ilyen átpakolásban részed? Mert igencsak jól jönne egy "tényleg MINDENT" tudó,
sok 1-2-es Mondeot látott/szerelt ember. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.19 péntek, 19:27:53 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13465 Dátum: 2011.08.19 péntek, 20:32:22 »

... Mert igencsak jól jönne egy "tényleg MINDENT" tudó, sok 1-2-es Mondeot látott/szerelt ember. Smiley
Szerintem ilyet nem nagyon találsz. Max. két részben. Egyik ember sok 1-est, másik ember sok 2-est látott.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #13466 Dátum: 2011.08.19 péntek, 23:02:44 »

ugye mi itt elméleti síkon okoskodunk, mert benyanaégetők vagyunk...de
a kulissza kérdés pl. megoldható.
az alváz különbség a kivitel miatt lehet és nem az évjárat miatt.
ha képes vagy kompromisszumokra, akkor lényegesen nagyobb százalékkal megoldható a dolog.
a műszereket szerintem első körben hagyd.
a motor, váltó átpakolható szerintem. a rudazat lecserélése megoldható egy flexel, ha minden ki van pakolva a kocsiból. a gardán alagút elejére kell egy megfelelő nyílást csinálni, de ez a donoron látszik is.
vezérlést és motortéri kábelköteget átpakolni.

a szerelők nagy része alapból utálja a mondeot szerelni, mert kevés a hely a motortérben és szisztematikus szerelés kell hozzá.
de erről mondjuk vik többet tudna mesélni....
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13467 Dátum: 2011.08.20 szombat, 06:44:02 »

A váltókar átrakása nem nagy gond. a régit kiveszed, azt a horganyzott karikát lefúrod róla(úgy van odaszegecselve a 4 sarkán) belefér a helyére az uj is, csak nem ül bele teljesen. beállítod, hol jó, megjelölöd a lyukakat, mert kell neki fúrni másikat. Azt hiszem ezzel van a kisebb gond. a bowden kivezetést azt valóban flexel kell kivágni ráadásul a fűtőbox alatt. Nem nagyon nehéz, csak időigényes, nehéz hozzáférni. megnézed a gumi méretét, ami van a bowdeneken, és akkora lyukat vágsz, hogy az szépen belemenjen. az egyenletlenséget kis szilóval kisegíted, högy tömített maradjon. Ennyi.

Az mk2-nek a saját váltótartó bakja kell a baloldalon, mert nem egyeznek a váltón lévő tőcsavarok, elöl, hátul ugyanaz, meg a motoré is. a légszűrőház tartója is más formályú picit. Ha a 2-es motorvezérlését át akarod rakni, akkor a jobb torony mögött van besüllyesztve a kaszniba, ezt át kell  rakni, viszont a befelé menő kábelkötegek nem egyformák, úgyhogy vagy áthúzod az egészet, vagy hagyod az egészet a francba.
Mi nem foglalkoztunk vele, nem kellett motorelektronika, mert nem gyári adagolóval használtuk, így simán átdobtuk a motort-váltót, azt jó napot. nem fog passzolni a vízhőfok jelző gomba csatija sem, a főtengely helyzet érzékelő sem. Én nem foglalkoznék vele, ha már mind kint van, és jó volt a régi adagoló, dobd át rá, pár gomba csere a régiről, és kész. marad a régi vezérlés, csatik, miegymás. a turbó, és leömlője is más, de ha a középdob előtt bontod, ott már összemegy a régi és az új. egy hétvégén megvan a váltókarral való kinlódással együtt. nem nagy történet, haver kocsijába cseréltünk már így mindent.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13468 Dátum: 2011.08.20 szombat, 15:30:19 »

A váltókar átrakása nem nagy gond. a régit kiveszed, azt a horganyzott karikát lefúrod róla(úgy van odaszegecselve a 4 sarkán) belefér a helyére az uj is, csak nem ül bele teljesen. beállítod, hol jó, megjelölöd a lyukakat, mert kell neki fúrni másikat. Azt hiszem ezzel van a kisebb gond. a bowden kivezetést azt valóban flexel kell kivágni ráadásul a fűtőbox alatt. Nem nagyon nehéz, csak időigényes, nehéz hozzáférni. megnézed a gumi méretét, ami van a bowdeneken, és akkora lyukat vágsz, hogy az szépen belemenjen. az egyenletlenséget kis szilóval kisegíted, högy tömített maradjon. Ennyi.

Az mk2-nek a saját váltótartó bakja kell a baloldalon, mert nem egyeznek a váltón lévő tőcsavarok, elöl, hátul ugyanaz, meg a motoré is. a légszűrőház tartója is más formályú picit. Ha a 2-es motorvezérlését át akarod rakni, akkor a jobb torony mögött van besüllyesztve a kaszniba, ezt át kell  rakni, viszont a befelé menő kábelkötegek nem egyformák, úgyhogy vagy áthúzod az egészet, vagy hagyod az egészet a francba.
Mi nem foglalkoztunk vele, nem kellett motorelektronika, mert nem gyári adagolóval használtuk, így simán átdobtuk a motort-váltót, azt jó napot. nem fog passzolni a vízhőfok jelző gomba csatija sem, a főtengely helyzet érzékelő sem. Én nem foglalkoznék vele, ha már mind kint van, és jó volt a régi adagoló, dobd át rá, pár gomba csere a régiről, és kész. marad a régi vezérlés, csatik, miegymás. a turbó, és leömlője is más, de ha a középdob előtt bontod, ott már összemegy a régi és az új. egy hétvégén megvan a váltókarral való kinlódással együtt. nem nagy történet, haver kocsijába cseréltünk már így mindent.

Le a kalappal előttetek, látszik, hogy vágjátok a témát. Smiley
1. kell az új adagoló is, mert a régit felújították egyszer, 50e-ért, de döglődik, kerreg, rossz.
2. én szeretném az összes kábelt/vezérlőmodult megtartani, ill. átdobatni a 2-esből az 1-esbe. Ha már ekkora szívás van, legyen egy kis luxus is :
AWS, digitklíma, stb... Smiley

Köszönöm a segítségeteket, a tanácsokat. Ha van még valami infó, ne kíméljetek !! Cheesy

Jah igen, kapcsolási rajzokat, úgy kb. minden vezérlő elektronikáról, van valakinek?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13469 Dátum: 2011.08.20 szombat, 15:35:39 »

ugye mi itt elméleti síkon okoskodunk, mert benyanaégetők vagyunk...de
a kulissza kérdés pl. megoldható.
az alváz különbség a kivitel miatt lehet és nem az évjárat miatt.
ha képes vagy kompromisszumokra, akkor lényegesen nagyobb százalékkal megoldható a dolog.
a műszereket szerintem első körben hagyd.
a motor, váltó átpakolható szerintem. a rudazat lecserélése megoldható egy flexel, ha minden ki van pakolva a kocsiból. a gardán alagút elejére kell egy megfelelő nyílást csinálni, de ez a donoron látszik is.
vezérlést és motortéri kábelköteget átpakolni.

a szerelők nagy része alapból utálja a mondeot szerelni, mert kevés a hely a motortérben és szisztematikus szerelés kell hozzá.
de erről mondjuk vik többet tudna mesélni....

Köszönöm, tudatom majd a szerelővel. Nagy segítség ! Smiley
A szerelőkről én is mesélhetnék, legalább 2 millát már otthagytam a szerelőknél... Sad (persze több év alatt)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13470 Dátum: 2011.08.20 szombat, 17:40:55 »

Le a kalappal előttetek, látszik, hogy vágjátok a témát. Smiley
1. kell az új adagoló is, mert a régit felújították egyszer, 50e-ért, de döglődik, kerreg, rossz.
2. én szeretném az összes kábelt/vezérlőmodult megtartani, ill. átdobatni a 2-esből az 1-esbe. Ha már ekkora szívás van, legyen egy kis luxus is :
AWS, digitklíma, stb... Smiley

Köszönöm a segítségeteket, a tanácsokat. Ha van még valami infó, ne kíméljetek !! Cheesy

Jah igen, kapcsolási rajzokat, úgy kb. minden vezérlő elektronikáról, van valakinek?
Hát, ha mindezt meg akarod tartani, egyszerűbb, ha azt csinálod, amit Lacasa tervez: átrámol az egész hóbelebanc az Mk2-ből az 1-esbe.
Mert összeházasítani a kettőt sokkal bonyoláltabb és nehezebb mutatvány.
Szerintem.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13471 Dátum: 2011.08.20 szombat, 18:55:05 »

Hát, ha mindezt meg akarod tartani, egyszerűbb, ha azt csinálod, amit Lacasa tervez: átrámol az egész hóbelebanc az Mk2-ből az 1-esbe.
Mert összeházasítani a kettőt sokkal bonyoláltabb és nehezebb mutatvány.
Szerintem.

Természetesen ! Nekem ez volt a tervem is. Mindent át a 2ből 1be. Cakli-pakli. Csak megijedt a szerelő. A váltón. Én is úgy gondoltam, hogy fogja az egész kettest és átrámolja az öregbe. De itt már én sem tudom, mi az amitől fél. Még így laikusan is úgy gondolom, hogy pár változtatáson kívűl egy az egyben átpakolni nem olyan problémás. Először attól ijedt meg, hogy mások a lámpák csatlakozói. Ez logikus, mivel együtt vannak az indexekkel. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13472 Dátum: 2011.08.20 szombat, 19:05:31 »

Én is úgy gondoltam, hogy fogja az egész kettest és átrámolja az öregbe. De itt már én sem tudom, mi az amitől fél. Még így laikusan is úgy gondolom, hogy pár változtatáson kívűl egy az egyben átpakolni nem olyan problémás. Először attól ijedt meg, hogy mások a lámpák csatlakozói. Ez logikus, mivel együtt vannak az indexekkel. Smiley
Azért van bőven, ami más. ahoz, hogy a motorban lévő összes kábelköteg az új fajta legyen, a bizti táblát is ki kell cserélni, ami viszont megy a fülkébe a belső dobozba. ha szerencséd van, akkor ott az aljzatok egyformák, ha nem, akkor szinte az egész kocsit átkábelezheted. nem olyan egyszerű az mégsem, pláne, ha még nem csináltad. A szerelő meg sajnos nem azt tanulta, hogy A autóból B-t csináljon. a maiak meg szinte semmit, csak a szerszámok nevét, meg a könyvet elolvasni, mit hogy kell kicserélni. a többit megmondja a computer. javítani szinte semmit nem tudnak, az öregek meg az átalakításokat nem tudják, pláne 2 olyan kocsiban, amit szinte nem láttak
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13473 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 00:00:15 »

Azért van bőven, ami más. ahoz, hogy a motorban lévő összes kábelköteg az új fajta legyen, a bizti táblát is ki kell cserélni, ami viszont megy a fülkébe a belső dobozba. ha szerencséd van, akkor ott az aljzatok egyformák, ha nem, akkor szinte az egész kocsit átkábelezheted. nem olyan egyszerű az mégsem, pláne, ha még nem csináltad. A szerelő meg sajnos nem azt tanulta, hogy A autóból B-t csináljon. a maiak meg szinte semmit, csak a szerszámok nevét, meg a könyvet elolvasni, mit hogy kell kicserélni. a többit megmondja a computer. javítani szinte semmit nem tudnak, az öregek meg az átalakításokat nem tudják, pláne 2 olyan kocsiban, amit szinte nem láttak

Persze, én tudom, nem olyan egyszerű, csak akkor miért vállalta el látatlanban? Tudod... Smiley
Én azt mondtam neki, hogy itt a két kocsi, az egyikből mindent (amit lehet) át a másikba. Motor, váltó, klíma, hűtőrendszer, a komplett műszerfal, kormánymű,
meg amit kell ezekhez. (pl. a gyújtáskapcsolótól ABS-ig, centrálzártól szervóhűtőig) Tulajdonképpen a fenekét leszámítva a kettesnek, minden kábelköteg, vezérlőcucc stb. ott van neki. A hátsóajtó a kombin, az
elektronikájával, nyitómechanizmusával, a hátsó lámpák, ill. a tank és annak jeladója ami más, kb. (ha kihagytam valamit, nézzétek el) A kettest is lábon hoztam haza, teljesen működőképes volt. Igaz első fékek nem voltak, mondhatjuk azt is. Smiley
Mindegy, hétfőn felokosítom a váltóval kapcsolatban, meg elmagyarázom neki a többit is, ill. mennek egy nagyon jó villamosságszerelőhöz, inkább pakolja át a elektronikus cuccokat ő...  Embarrassed
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #13474 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 13:56:52 »

csak a lábtér borítást kell levenni 2 oldalt, és kijön szépen

De nekünk Klímás Mondeonk van, abból is simán kilehet így venni??
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #13475 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 14:44:50 »

De nekünk Klímás Mondeonk van, abból is simán kilehet így venni??

Hát Te a radiátort akarod kiszedni, ha jól tudom. Akkor mi van a klímával? nyes
Szóval tök mindegy... Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13476 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 15:22:07 »

De nekünk Klímás Mondeonk van, abból is simán kilehet így venni??
igen. a klíma az felette van, a közelébe sem mész egy radiátor cserénél
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #13477 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 16:38:53 »

igen. a klíma az felette van, a közelébe sem mész egy radiátor cserénél

Köszi köszi, csak azt hittem hogy egymásba vannak kötve, vagy mittomén, szal mind1. valamikor erőt veszünk magunkon azt szétszedjük. De a rendszert is át kellene mosatnunk mert rozsdás a fagyálló az autóban, meg darab vízkövek szoktak kijönni belőle pucolás után :\
Olaszból hoztuk anno, és sztem valszeg 1 évet majdnem hogy állhatott tiszta vízzel felöntve a kocsi Tongue
Naplózva
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #13478 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 16:47:59 »

Hát Te a radiátort akarod kiszedni, ha jól tudom. Akkor mi van a klímával? nyes
Szóval tök mindegy... Wink

csak úgytudom hogy egymásra vannak téve, vagyis egymás alatt/felett vannak, és mivel még sose bontottam széjjel ezért nemtudtam hogy melyik van felül,alul. De így megkönnyebültem mert egy műszerfalszétbontás, összerakás 2 napos melóba bennt lenne az tuti o.O
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13479 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 08:25:16 »

Persze, én tudom, nem olyan egyszerű, csak akkor miért vállalta el látatlanban? Tudod... Smiley
Én azt mondtam neki, hogy itt a két kocsi, az egyikből mindent (amit lehet) át a másikba. Motor, váltó, klíma, hűtőrendszer, a komplett műszerfal, kormánymű,
meg amit kell ezekhez. (pl. a gyújtáskapcsolótól ABS-ig, centrálzártól szervóhűtőig) Tulajdonképpen a fenekét leszámítva a kettesnek, minden kábelköteg, vezérlőcucc stb. ott van neki. A hátsóajtó a kombin, az
elektronikájával, nyitómechanizmusával, a hátsó lámpák, ill. a tank és annak jeladója ami más, kb. (ha kihagytam valamit, nézzétek el) A kettest is lábon hoztam haza, teljesen működőképes volt. Igaz első fékek nem voltak, mondhatjuk azt is. Smiley
Mindegy, hétfőn felokosítom a váltóval kapcsolatban, meg elmagyarázom neki a többit is, ill. mennek egy nagyon jó villamosságszerelőhöz, inkább pakolja át a elektronikus cuccokat ő...  Embarrassed
Mint ahogy GinJoy írta, azért, mert azt hitte, hasonló bonyolultságú, mint egy Wartyogó/Lada. De rájött, hogy nem.

Íme egy saját tapasztalat. A saját Mk1-emben 2 első el.ablakom volt, amit szerettem volna bővíteni 4 el. ablakossá. Kiderült, egyszerűen nem lehet, szert kell tenni padlókábelkötegre, amivel képes vagyok gyárilag vezérelni a hátsó el.ablakokat. Lett egy köteg egy '93-as évjáratú autóból. Nézegettem azt, nézegettem az autóm kábelköteg csatlakozóit, nézegettem a kapcsolási rajzokat, és rá kellett arra jönnöm, hogy az én '96-os autóm csatlakozóinak lábkiosztása és a kábelek színei különböznek a '93-as autóból származó kábelkötegétől. És ez ugyanaz az Mk1, csak más évjárat! Én még ebbe a cserébe sem mertem belevágni, inkább szervíroztam egy évjárathelyes padlókábelköteget Smiley.
És akkor gondold el azt, hogy mi mindenben különbözhet az Mk2- az Mk1-es kábeldzsungelétől. Nem csak a kábelek színében és a csatik lábkiosztásában, hanem magukban a csatik kialakításában is. Abszolút nem összeházasítható az Mk1 és Mk2 elektromos rendszere, legalábbis én, ha szerelő lennék, nem vállalnám.
Aztán ott van az is, hogy a tied kombi, a donor meg nem. Máris különbözik a hátsó lámpa csatlakozása, ugye? Erre még rájön, hogy a kábelek sem ugyanolyan színűek.

És lehet, félreértettél amikor azt mondtam, hogy komplett átrakás. Nem csak a motortéri dolgokra gondoltam, hanem az egész kocsira. teljes beltér ki (ülések, kárpitok, műanyagok), elektromos kábelek ki (ajtókból is, hátulról is), aztán minden be az Mk2-ből.
És aztán még lehet sakkozni, hogy a hátsólámpa és a csomiajtó elektronikáját összehozzad.

Nem kis játék.
Sok sikert hozzá, ha belevágsz.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13480 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 16:02:59 »

Mint ahogy GinJoy írta, azért, mert azt hitte, hasonló bonyolultságú, mint egy Wartyogó/Lada. De rájött, hogy nem.

Íme egy saját tapasztalat. A saját Mk1-emben 2 első el.ablakom volt, amit szerettem volna bővíteni 4 el. ablakossá. Kiderült, egyszerűen nem lehet, szert kell tenni padlókábelkötegre, amivel képes vagyok gyárilag vezérelni a hátsó el.ablakokat. Lett egy köteg egy '93-as évjáratú autóból. Nézegettem azt, nézegettem az autóm kábelköteg csatlakozóit, nézegettem a kapcsolási rajzokat, és rá kellett arra jönnöm, hogy az én '96-os autóm csatlakozóinak lábkiosztása és a kábelek színei különböznek a '93-as autóból származó kábelkötegétől. És ez ugyanaz az Mk1, csak más évjárat! Én még ebbe a cserébe sem mertem belevágni, inkább szervíroztam egy évjárathelyes padlókábelköteget Smiley.
És akkor gondold el azt, hogy mi mindenben különbözhet az Mk2- az Mk1-es kábeldzsungelétől. Nem csak a kábelek színében és a csatik lábkiosztásában, hanem magukban a csatik kialakításában is. Abszolút nem összeházasítható az Mk1 és Mk2 elektromos rendszere, legalábbis én, ha szerelő lennék, nem vállalnám.
Aztán ott van az is, hogy a tied kombi, a donor meg nem. Máris különbözik a hátsó lámpa csatlakozása, ugye? Erre még rájön, hogy a kábelek sem ugyanolyan színűek.

És lehet, félreértettél amikor azt mondtam, hogy komplett átrakás. Nem csak a motortéri dolgokra gondoltam, hanem az egész kocsira. teljes beltér ki (ülések, kárpitok, műanyagok), elektromos kábelek ki (ajtókból is, hátulról is), aztán minden be az Mk2-ből.
És aztán még lehet sakkozni, hogy a hátsólámpa és a csomiajtó elektronikáját összehozzad.

Nem kis játék.
Sok sikert hozzá, ha belevágsz.

Üdv, HegeGabi.

Köszi az infót és jó kívánságot !
Nem értettelek félre, én magam is cakli-pakli pakolom át a dolgokat, szerencsére toldozgatni-foltozgatni nem kell sokat, mint a példád mutatja pl. az elkt. ablakokkal, mert a donorban 4 elektromos ablak van és mindene átmegy az öregbe, tehát csúnya lenne ha valami nem passzolna ott. Ha már a donorban azonosak a kábel színek, csatik Cheesy

Más. A váltóval a szerelő srác küzd, azt mondta, hogy ez már neki is "presztizs" kérdés, nem anyagi, hogy megcsinálja. Ez egy jó pont tőle. DE! Átpakolta az első felfüggesztést is a kettesből (gondolom kénytelen volt), de azt mondta, hogy garanciát nem vállal arra, hogy jó is lesz... ez most akkor?  miaz
Azt tudja valaki, hogy mik a különbségek a két felfüggesztés között? Toronytól-féktárcsáig, gátlótól a gömbcsuklóig? Valaki pakolt már át ilyet? Köszönöm az eddigi segítségeket és a továbbiakban is remélem számíthatok rátok !! worship
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13481 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 16:14:43 »

Köszi köszi, csak azt hittem hogy egymásba vannak kötve, vagy mittomén, szal mind1. valamikor erőt veszünk magunkon azt szétszedjük. De a rendszert is át kellene mosatnunk mert rozsdás a fagyálló az autóban, meg darab vízkövek szoktak kijönni belőle pucolás után :\
Olaszból hoztuk anno, és sztem valszeg 1 évet majdnem hogy állhatott tiszta vízzel felöntve a kocsi Tongue

Ha beleokoskodhatok. Mindenképpen takarítsd át vagy 10-szer a hűtőrendszert, vannak különböző adalékok is, amikkel jártani kell kicsit az autót és feloldja a dzsuvát a csövekből, hűtőből, stb. Ill. én személy szerint a könnyebben hozzáférhető csöveket ki is cserélném, a termosztáttal és vízpumpával együtt, mert a Mondiknak nagyon sarkalatos pontja a hűtés! (mondjuk melyik autónak nem?) Főleg, hogy olaszból van, azok aztán nem foglalkoztak vele... (tapasztalat, pár autót onnan is hoztunk már be, nem kell mondani, hogy mennyi munka volt rajtuk, hogy üzemképesen, megbízhatóan, tisztán adjuk át a leendő tulajoknak. szerencsére eddig nem volt panasz, de nekünk sem volt nagy "biznisz"... de úgy vagyok/unk vele, hogy inkább legyen 3 elégedett ügyfél, mint 10 hulladék autón gyors nyereség...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13482 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 17:44:43 »

Köszi az infót és jó kívánságot !
 Átpakolta az első felfüggesztést is a kettesből (gondolom kénytelen volt), de azt mondta, hogy garanciát nem vállal arra, hogy jó is lesz... ez most akkor?  miaz
Azt tudja valaki, hogy mik a különbségek a két felfüggesztés között? Toronytól-féktárcsáig, gátlótól a gömbcsuklóig? Valaki pakolt már át ilyet? Köszönöm az eddigi segítségeket és a továbbiakban is remélem számíthatok rátok !! worship
más a rugó, és a lengéscsillapító, de ha egyben megy át, semmi baj nem történik. + az mk2 bölcsőhöz mk2 első váltótartó bak kell, mert nem egyforma. mk1-nél felülről csavart tekersz bele, és az anya a bölcsőre van heggesztve alulról, az mk2- nél ezt is elbaszták, alulról az anyát lazítod, és a csavar benne van a bakba, ami ezáltal csak a motor megemelésével, vagy feszegetéssel jön ki, eddig, meg oldalra ki lehetett csúsztatni. motor ki-be rakásnál nem probléma, max később szeded ki, de ha dízelnél csak pl önindítót cserélnél, megszopat eléggé
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13483 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 18:10:57 »

...
DE! Átpakolta az első felfüggesztést is a kettesből (gondolom kénytelen volt), de azt mondta, hogy garanciát nem vállal arra, hogy jó is lesz... ez most akkor?  miaz
Azt tudja valaki, hogy mik a különbségek a két felfüggesztés között? Toronytól-féktárcsáig, gátlótól a gömbcsuklóig? Valaki pakolt már át ilyet? Köszönöm az eddigi segítségeket és a továbbiakban is remélem számíthatok rátok !! worship
Csak egy nem hozzáértő kérdés.
Mi lett volna, ha kitekeri a bölcsőt tartó 4 csavart, a gátlók felső befogó pontjait, a fenti motor és váltótartó bakokat, majd az egészet leengedve - előtte hűtő ki, üzemanyagrendszer szét (de ezt egy szerelő biztos tudja Wink) - át lehetett volna rakni az Mk1-be? És akkor egyben megy át az egész motortéri hóbelebanc.
Vagy a bölcsők felfogatásai nem ugyanott vannak?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13484 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 18:38:10 »

Csak egy nem hozzáértő kérdés.
Mi lett volna, ha kitekeri a bölcsőt tartó 4 csavart, a gátlók felső befogó pontjait, a fenti motor és váltótartó bakokat, majd az egészet leengedve - előtte hűtő ki, üzemanyagrendszer szét (de ezt egy szerelő biztos tudja Wink) - át lehetett volna rakni az Mk1-be? És akkor egyben megy át az egész motortéri hóbelebanc.
Vagy a bölcsők felfogatásai nem ugyanott vannak?
ez lenne a legegyszerűbb, ha fel tudja emelni a kasznit. hűtőt nem kell kikötni, fent csak támasztva van. a radiátorhoz menő csöveket kell lekötni, a kiegyenlítő tartályét, alul a kiput , 2 oldalsó bakot, 2 gólyaláb tetelyét, a 2 üzemanyag csövet, meg a computerről leszedni a kábelt. így lefelé minden kifér. ja, meg kiakasztani a helyéről a szervóolaj tartályát, és felrakni valahova a motor tetejére
gyárba is így csinálják. sőt ot robotok. bele van helyezve egy állványba a futómű, motor minden, és becélozza, majd ráteszi a kasznit.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13485 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 19:17:02 »

ez lenne a legegyszerűbb, ha fel tudja emelni a kasznit. hűtőt nem kell kikötni, fent csak támasztva van. a radiátorhoz menő csöveket kell lekötni, a kiegyenlítő tartályét, alul a kiput , 2 oldalsó bakot, 2 gólyaláb tetelyét, a 2 üzemanyag csövet, meg a computerről leszedni a kábelt. így lefelé minden kifér. ja, meg kiakasztani a helyéről a szervóolaj tartályát, és felrakni valahova a motor tetejére
gyárba is így csinálják. sőt ot robotok. bele van helyezve egy állványba a futómű, motor minden, és becélozza, majd ráteszi a kasznit.
pont ezt néztem valamelyik nap a tévében, dodge challenger építését mutatták be, faszányosan ki van találva az egész
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13486 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 19:18:16 »

más a rugó, és a lengéscsillapító, de ha egyben megy át, semmi baj nem történik. + az mk2 bölcsőhöz mk2 első váltótartó bak kell, mert nem egyforma. mk1-nél felülről csavart tekersz bele, és az anya a bölcsőre van heggesztve alulról, az mk2- nél ezt is el***ták, alulról az anyát lazítod, és a csavar benne van a bakba, ami ezáltal csak a motor megemelésével, vagy feszegetéssel jön ki, eddig, meg oldalra ki lehetett csúsztatni. motor ki-be rakásnál nem probléma, max később szeded ki, de ha dízelnél csak pl önindítót cserélnél, meg***at eléggé
viszont ha teljesen leszeded, akkor kijön, nem?
mert ha a váltóról lecsavarozod, akkor felfelé már kicsúszik szerintem
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13487 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 19:47:17 »

viszont ha teljesen leszeded, akkor kijön, nem?
mert ha a váltóról lecsavarozod, akkor felfelé már kicsúszik szerintem
nem, mert a tőcsavarok benne vannak az önindítóban. ha leveszed a bakot, akkor tudod kiszedni az önindítóból a csavart
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13488 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:00:53 »

nem, mert a tőcsavarok benne vannak az önindítóban. ha leveszed a bakot, akkor tudod kiszedni az önindítóból a csavart
szerintem félreértettél, én a bakra gondoltam
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #13489 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:02:55 »

szerintem félreértettél, én a bakra gondoltam
én is. dízelnél az önindítód felcsavarod a váltóra, abból még kilóg 5 cm tőcsavar, és arra van ráhúzva a bak is. olyan a csavar, mintha a felénél lenne egy anya. bemegy az önindítóba, és a másik, kilógó oldalán van a bak, majd egy anya
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13490 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:08:54 »

más a rugó, és a lengéscsillapító, de ha egyben megy át, semmi baj nem történik. + az mk2 bölcsőhöz mk2 első váltótartó bak kell, mert nem egyforma. mk1-nél felülről csavart tekersz bele, és az anya a bölcsőre van heggesztve alulról, az mk2- nél ezt is el***ták, alulról az anyát lazítod, és a csavar benne van a bakba, ami ezáltal csak a motor megemelésével, vagy feszegetéssel jön ki, eddig, meg oldalra ki lehetett csúsztatni. motor ki-be rakásnál nem probléma, max később szeded ki, de ha dízelnél csak pl önindítót cserélnél, meg***at eléggé

Aham, értem. Nagyon köszönöm !! worship Továbbítom emberünknek is. Smiley 
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13491 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:22:50 »

én is. dízelnél az önindítód felcsavarod a váltóra, abból még kilóg 5 cm tőcsavar, és arra van ráhúzva a bak is. olyan a csavar, mintha a felénél lenne egy anya. bemegy az önindítóba, és a másik, kilógó oldalán van a bak, majd egy anya
akkor majd megnézek egy ilyet is, mert dízelt még nem szedtünk szét  vigyor3
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #13492 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:24:59 »

Csak egy nem hozzáértő kérdés.
Mi lett volna, ha kitekeri a bölcsőt tartó 4 csavart, a gátlók felső befogó pontjait, a fenti motor és váltótartó bakokat, majd az egészet leengedve - előtte hűtő ki, üzemanyagrendszer szét (de ezt egy szerelő biztos tudja Wink) - át lehetett volna rakni az Mk1-be? És akkor egyben megy át az egész motortéri hóbelebanc.
Vagy a bölcsők felfogatásai nem ugyanott vannak?

Hát látod ezt én sem tudom. Smiley Amikor jött a váltós dolog, addigra már a 2 motor meg volt cserélve. Kicsit hamar kezdte el a srác dolgot, szerintem nem gondolta, hogy ez meg az nem fog passzolni. Onnantól meg már nem akartam mondani, hogy oké a vissza minden és viszem másikhoz, akik szintén vállalták, persze elsőre is többért, de valszeg ők tudták, hogy nem olyan egyszerű, mint ahogy tűnik... Most egy nagyon jó villamosságszerelőt vittem hozzá, hogy megbeszéljék a dolgokat, majd átmennek hozzá az autók (gondolom) aztán ő fejezi be. Remélem. Már csak évek kérdése lesz két használhatatlan autóm. Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #13493 Dátum: 2011.08.23 kedd, 16:09:39 »

Sziasztok!

Az alapjárati motort hogyan tudnám tesztelni,hogy végzi-e a dolgát?
Valakinek van esetleg eladó darabja?

Köszi!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #13494 Dátum: 2011.08.23 kedd, 16:11:37 »

Sziasztok!

Az alapjárati motort hogyan tudnám tesztelni,hogy végzi-e a dolgát?
Valakinek van esetleg eladó darabja?

Köszi!
most ezt nem mondod komolyan ...  wow1
azt nem cserélted már?
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #13495 Dátum: 2011.08.23 kedd, 16:16:25 »

most ezt nem mondod komolyan ...  wow1
azt nem cserélted már?

Cseréltem egy másik használtra,de arra nem esküdnék meg,hogy jó is.
Ezért kérdeztem,hogy hogyan lehet tesztelni.

Mert a szerelő össze rakta a gépet és ki lett cserélve az injektor kábelköteg és azt mondja hogy még mindig nincs vagy alacsony az alapjáratom.
Holnap megnézem reggel,hogy legalább a dadogás megszűnt-e.
Jó lenne ha a találkozón valaki megnézné kicsi a gépet mert nekem elfogyott a türelmem:-/
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #13496 Dátum: 2011.08.23 kedd, 18:51:03 »

Vagy nagyon béna a szerelőm vagy nem tudom mi van,de képzeljétek el,hogy hiába cserélt ki egy vákuumcsövet
és a injektor kábelkötegét,a kocsi majdnem hogy használhatatlan!Rosszabb mint volt.Melegen is olyan hangja van mint egy subaru-nak.
bugyborékol és hihetetlenül dadog.
Ja és hogy érezzem a törődést,miközben mentem a másik szerelőhöz egyszer csak elment a fék.
Mint a mesében:hol volt,hol nem volt.
Megnéztem a tartályt,eltűnt a fékolaj.
Elvittem ehhez a másik szerelőhöz.Ő továbbra is azt állítja hogy túl szegény a keverék.Falsot szív,de nagyon és nem kap hozzá elég
benyát.Valóban ha befúj neki hidegindítót folyamatosan,akkor a moci felpörög és a dadogás megszűnik.
Az hogy még a fékem is eltűnt arra enged következtetni,hogy megadhatta magát a főfék munkahengerem.
A bibi csak az,hogy kb 2 éve lett cserélve újra.
Szóval kb sírhatnékom van,túlzások nélkül..... falbav rinya szomoru1 rinya
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #13497 Dátum: 2011.08.23 kedd, 19:23:44 »

...
Elvittem ehhez a másik szerelőhöz.Ő továbbra is azt állítja hogy túl szegény a keverék.Falsot szív,de nagyon és nem kap hozzá elég
benyát.Valóban ha befúj neki hidegindítót folyamatosan,akkor a moci felpörög és a dadogás megszűnik.
...
De ha már ez egyszer tuti volt - és mintha emlékeznék is erre az írásodra, mikor régebben említetted - vagy nem te voltál? - ezt a falsos dolgot -, hogy falsot szív, akkor miért nem ezt orvosoltátok? Vagy volt cserélve szívósor tömítés? Netán lukas a szívósorod? Vagy valahol máshol van tömítetlenség?
Naplózva
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #13498 Dátum: 2011.08.23 kedd, 19:49:08 »

Vagy nagyon béna a szerelőm vagy nem tudom mi van,de képzeljétek el,hogy hiába cserélt ki egy vákuumcsövet
és a injektor kábelkötegét,a kocsi majdnem hogy használhatatlan!Rosszabb mint volt.Melegen is olyan hangja van mint egy subaru-nak.
bugyborékol és hihetetlenül dadog.
Ja és hogy érezzem a törődést,miközben mentem a másik szerelőhöz egyszer csak elment a fék.
Mint a mesében:hol volt,hol nem volt.
Megnéztem a tartályt,eltűnt a fékolaj.
Elvittem ehhez a másik szerelőhöz.Ő továbbra is azt állítja hogy túl szegény a keverék.Falsot szív,de nagyon és nem kap hozzá elég
benyát.Valóban ha befúj neki hidegindítót folyamatosan,akkor a moci felpörög és a dadogás megszűnik.
Az hogy még a fékem is eltűnt arra enged következtetni,hogy megadhatta magát a főfék munkahengerem.
A bibi csak az,hogy kb 2 éve lett cserélve újra.
Szóval kb sírhatnékom van,túlzások nélkül..... falbav rinya szomoru1 rinya

Jobbulást a verdának!
Ennek egyébkén olyan zárlat féle dolog nem lehet a bibije? Mivel 93 as,mond milyen állapotban vannak a vezetékeid?
A másik meg,hogy nem tudja  elszegényíteni annyira amivel ezt a hibát okozza( a hidegindító dízelhez teszi hasonlóvá a járását a benzinmotornak azért pörög fel.)
Van egy príma főfékhengerem ha érdekel ócsóban.  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.23 kedd, 22:18:33 írta Lacasa » Naplózva
escortboy
Vendég
« Új hozzászólás #13499 Dátum: 2011.08.23 kedd, 22:18:03 »

aszhem megtaláltam a hibát Cry Sad Ma mentem volna vele, de semmi pöffögött 1et 2őt de semmi, az istenért nem indult, lementem mérni 1 kompressziót... förtelmes 6-7-6-8 ien *** kompressziót sose láttam még, egyszerűen nem tudom elképzelni h enniyre koptt legyen, olaj fogyás semmi, 3ezer km van az olajba gyönyörű aranysárga, füst 0 nemhogy kék, mind a 4 gyertya gyönyörű barnára kiégve, egyszerűen nem értem ezt a rossz kompressziót,

csak abban reménykedek h a vezérlés körül lesz valami, ugye nagy tengelyvan benne, és most néztem h a 2 veztengely kerék között nagyon laza a szíj oan 1-2 centit lóg és uygebár itt nagyon feszesnek kéne lennie, tudom h ez már motor bibi lenne, de nyugtassatok meg h a motornak nincs nagy baja Sad
Naplózva
Oldalak: 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273 274 275 276 277 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.1 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.