Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 22:03:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 297 298 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804939 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14500 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 15:40:36 »

akkor jó. pici ingadozás nem számít, csak folyamatosan ne fogyjon

Holnap csapok egy Előszállás - Dunaújváros - Budapest - Előszállást aztán megnézem másnap reggel.
Naplózva
filko35
Vendég
« Új hozzászólás #14501 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 17:08:40 »

sziasztok még uj vagyok lenne 1 problémám kérlek segitsetek,hibakód kiolvasásával szenvedek mert, ***.hu azt irja hogy a 17és a 48-as-ra kössön az ember mert nincs ki furva. nekem a mondin a 15-ösbe nincs vezeték de a 17-be van a 48-as üres most hova kösek mert a 17-es kivezetékeése sárga alapon piros vezeték van.kérlek segitsetek.az auto
94 2.0 kombi automata,elöre is köszönöm.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14502 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 18:52:51 »

elnézést kérek a problémámmal kapcsolatos nyelvtani hibákért
1 az ecu kesztyü taronál látam 1 biztit,lehet-e ö a bünös a rosz alapjáratért.
2 kodot szeretnék olvasni de látom hogy az ecut ahogy széthuzzom minden nedves,most hajszáritozom.
normális dolog a nedveség az ecu-ban.
mit tegyek?Huh? elöre is köszönöm a segitséget

Nem neked írtam ! Wink misi107-nek Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
schumacher8
Vendég
« Új hozzászólás #14503 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 19:10:46 »

vki meg tudná mondani ha kiveszem a hütőmet mert a bal tartó baknál egy picit a hütő alján szivárog a fagyáló,és ha le szedem a münyag rész és a szigetelésnél ami van körbe azt kinyomom egy kis tömitővel hogy megéri be próbálkozni? vagy inább új hütő? Cheesy
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #14504 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 19:49:56 »

vki meg tudná mondani ha kiveszem a hütőmet mert a bal tartó baknál egy picit a hütő alján szivárog a fagyáló,és ha le szedem a münyag rész és a szigetelésnél ami van körbe azt kinyomom egy kis tömitővel hogy megéri be próbálkozni? vagy inább új hütő? Cheesy
valószínű nem ott fog folyni, de a tömítőt elég kívülről is rákenni, ha tiszta minden. ha valóban ott folyik, akkor meg kell bele venni egy tömítést. jó nagy o gyűrű van beleillesztve
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14505 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 19:53:27 »

nem, teljesen értelmes dolgot írtál, csak nekem a mondat nem volt kerek, hiányosnak éreztem... nyelvtanilag. Smiley
hidraulikával kapcsolatos a foglalkozásod? sugárvédelmi oktatás?! tuti, hogy atomfegyvert készítesz...  vigyor3
ja,persze...hidraulikát azért kellett tanulnom,mert vízügyes a szakmám...sugárvédelmire azért küldtek,hogy ha valami ellenőrzés jön a börtönbe,akkor olyan ember legyen a csomagvizsgálónál,akinek van papírja róla... nyes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14506 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 19:54:32 »

Akkor mitől mentek lejjebb nekem ezek a szintek minimálisan?:S
hengerfejes... Wink
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14507 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 19:55:48 »

sziasztok mondeosok van 1 problémám kérlek segitsetek 94 2.0 kombi automata problémám oka nincs alapjáratom
ami van a forumba mind elolvastam most szettem szét a ecu-t hogy kodot olvassak de a kesztyü tartonál lévö kompjuternél láttam 1 biztitvagy lehet relét?(fehér) nem tom, de a motornál lévö csavart levettem és sikerült kiemelnem a ecu felsö vezetékét és látom hogy mind a lábaknál nedves minden, lehet-e az ok a rosz alapjáratra ill a kesztartonál lévő biztit vagy relét cseréljem.segitség!!!!!elöre is köszönöm

hát,nem lehet,hogy a nedvességet a gyári anyaggal kevered össze?fehéres cucc a csatlakozó lábain.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #14508 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:40:37 »

valószínű nem ott fog folyni, de a tömítőt elég kívülről is rákenni, ha tiszta minden. ha valóban ott folyik, akkor meg kell bele venni egy tömítést. jó nagy o gyűrű van beleillesztve
Milyen tömítőről beszéltek? Nekem is szükségem lenne rá, az enyém a függesztő csap tövében szivárog. valami két komponensűvel próbáltam ragasztanai de nem vált be.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14509 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:44:33 »

hengerfejes... Wink


Ne is idegelj ezzel, a szerelőm is állandóan ezzel szivat.. Amúgy 1 hete lett kompresszió mérve.. Smiley Cheesy
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #14510 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:46:54 »

Milyen tömítőről beszéltek? Nekem is szükségem lenne rá, az enyém a függesztő csap tövében szivárog. valami két komponensűvel próbáltam ragasztanai de nem vált be.
ha maga a műanyag van elrepedve, akor kuka
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14511 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:49:20 »

Milyen tömítőről beszéltek? Nekem is szükségem lenne rá, az enyém a függesztő csap tövében szivárog. valami két komponensűvel próbáltam ragasztanai de nem vált be.

Nekem van egy felesleges tartályom eladóba.. Smiley A pénzt Misinek kell utalni! Smiley
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #14512 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:53:53 »

ha maga a műanyag van elrepedve, akor kuka
Ez baj-kár-szomorú. Pedig ez automata váltós hűtője, és állítólag ritka a jó.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #14513 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:55:22 »

Nekem van egy felesleges tartályom eladóba.. Smiley A pénzt Misinek kell utalni! Smiley
Köszi, már megoldódottam a cserét.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14514 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 20:56:36 »

Ez baj-kár-szomorú. Pedig ez automata váltós hűtője, és állítólag ritka a jó.
műanyagoshoz próbáld meg elvinni, hátha heggeszthető
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #14515 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 21:01:35 »

műanyagoshoz próbáld meg elvinni, hátha heggeszthető
Jó ötlet, ki is próbálom.
Naplózva
schumacher8
Vendég
« Új hozzászólás #14516 Dátum: 2011.12.01 csütörtök, 21:13:41 »

valószínű nem ott fog folyni, de a tömítőt elég kívülről is rákenni, ha tiszta minden. ha valóban ott folyik, akkor meg kell bele venni egy tömítést. jó nagy o gyűrű van beleillesztve
honnan találok egy hütő egyik oldalához teljes tömitést??? Cheesy bontóban nem mert elküldtek a picsába Cheesy inkább vegyem meg tőlük a hütőt...-.- na mind1 az lessz hogy vmikor leszedem a müanyag részét ,talán megvan keményedve a gumi tömités...
Naplózva
razzor
Vendég
« Új hozzászólás #14517 Dátum: 2011.12.02 péntek, 08:24:47 »

Mond csak a távirányító fel van tanítva az autónak?

Az jó kérdés!! valamikor ha sikerül akkor zárja is meg nyitja is, de ez ritka (jártam úgy hogy bezárta és utána nem nyitott) és azóta nem is nagyon merek próbálkozni). Hogyan lehet betanítani? Köszi!!
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #14518 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:16:57 »

Az jó kérdés!! valamikor ha sikerül akkor zárja is meg nyitja is, de ez ritka (jártam úgy hogy bezárta és utána nem nyitott) és azóta nem is nagyon merek próbálkozni). Hogyan lehet betanítani? Köszi!!
wiki, faq...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #14519 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:21:06 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyibe kerül 2 hátsó lengéscsillapító használtan, ami még használható állapotban van?

Pocska
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14520 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:28:13 »

sziasztok még uj vagyok lenne 1 problémám kérlek segitsetek,hibakód kiolvasásával szenvedek mert, ***.hu azt irja hogy a 17és a 48-as-ra kössön az ember mert nincs ki furva. nekem a mondin a 15-ösbe nincs vezeték de a 17-be van a 48-as üres most hova kösek mert a 17-es kivezetékeése sárga alapon piros vezeték van.kérlek segitsetek.az auto
94 2.0 kombi automata,elöre is köszönöm.

Nem lehet, hogy fordítva nézed a csatlakozót?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14521 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:29:37 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyibe kerül 2 hátsó lengéscsillapító használtan, ami még használható állapotban van?

Pocska
az új kerül 10-11e körüli pénzösszegbe
3e-nél többet én nem adnék érte (mondjuk én nem vennék használtat, de ez a saját véleményem)
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #14522 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:33:33 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyibe kerül 2 hátsó lengéscsillapító használtan, ami még használható állapotban van?

Pocska
sokba.
mivel a munkadíj ugyan annyi, mint ha újat raknál be, csak ez egyrészt lutri, másrészt tuti nem fogja kibírni töredék ideig sem, mint az új...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #14523 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:46:31 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyibe kerül 2 hátsó lengéscsillapító használtan, ami még használható állapotban van?

Pocska
nekem van kombihoz 2 hátsó gátló zsír új lip gázos 25/pár
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.02 péntek, 11:50:13 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14524 Dátum: 2011.12.02 péntek, 11:54:10 »

az új kerül 10-11e körüli pénzösszegbe
3e-nél többet én nem adnék érte (mondjuk én nem vennék használtat, de ez a saját véleményem)

ST200-asé 8e/ darab. Sima 5e/darab. Ezek MKII-es árak.

Érdekes kérdés a használt. Ami tapasztalat nálam az az, hogy egy angol bontott/gyári akármi 2x tovább bírja, mint egy új utángyártott.

Nálam most elől ugy. van, hátul meg bontott ST200. A hátsó érezhetően jobb, pedig használt.  wow1
Naplózva
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #14525 Dátum: 2011.12.02 péntek, 15:06:31 »

ST200-asé 8e/ darab. Sima 5e/darab. Ezek MKII-es árak.

Érdekes kérdés a használt. Ami tapasztalat nálam az az, hogy egy angol bontott/gyári akármi 2x tovább bírja, mint egy új utángyártott.

Nálam most elől ugy. van, hátul meg bontott ST200. A hátsó érezhetően jobb, pedig használt.  wow1

Neked van bontott akkor?
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14526 Dátum: 2011.12.02 péntek, 17:53:48 »

Neked van bontott akkor?

Akkor nekem bontott van. Hátul. wave
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14527 Dátum: 2011.12.02 péntek, 23:30:27 »

ST200-asé 8e/ darab. Sima 5e/darab. Ezek MKII-es árak.

Érdekes kérdés a használt. Ami tapasztalat nálam az az, hogy egy angol bontott/gyári akármi 2x tovább bírja, mint egy új utángyártott.

Nálam most elől ugy. van, hátul meg bontott ST200. A hátsó érezhetően jobb, pedig használt.  wow1

erősítem a kört ! az utángyártott silányabb, mint a bontott gyári... elöl elhasználtam vagy 3-at (jó, ebből 2 kocc volt), hátul pedig 2-őt (szintén kocc),
viszont a gyári sokkal kevésbé ment tönkre mint az utángyártott... most bontott gyári RS van hátul, kapott ez is már, de sokkal jobban bírja, mint az előző utángyártott... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #14528 Dátum: 2011.12.03 szombat, 09:17:00 »

Akkor nekem bontott van. Hátul. wave

És van valakinek eladó? Azt nem mondtam, hogy kombihoz kellene.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #14529 Dátum: 2011.12.03 szombat, 14:39:21 »

És van valakinek eladó? Azt nem mondtam, hogy kombihoz kellene.
Miért tud mindenki annyira messze lakni, akinek kell olyan alkatrész, ami van nekem eladó, hogy csak na. Ugyan azt nem tudom, hogy gyári-e a gátló, de nekem van kiszedve kettő a donor kombimból, Budapesten.
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #14530 Dátum: 2011.12.03 szombat, 17:41:28 »

Ne is idegelj ezzel, a szerelőm is állandóan ezzel szivat.. Amúgy 1 hete lett kompresszió mérve.. Smiley Cheesy


és neked mennyi volt?
Naplózva
ocsigep1
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1629


...


E-mail
« Új hozzászólás #14531 Dátum: 2011.12.03 szombat, 21:20:43 »

Sziasztok, az "élmények" topicban mentek a hozzászólások a körny.véd matricákról.
Az én autóm 2 hete volt műszakin - szerelő vitte, kb másnap vettem észre, hogy az addig kék matricám helyett pirosat raktak föl. Az autóm 1994-es 2.0i.

Hasonló autóstársaim, ti milyen körny.véd matricával jártok?

Van ez az 1996-os időkorlát, ami előtti autót automatikan pirosítanak, de a másik topik sok beírása alapján nekem az kerekedett ki, hogy ha szerzek egy igazolást a ford magyarországtól, akkor visszacsinálható a kék matrica. Csakhogy 1996 előtt nem volt még eur2. Viszont maga a kocsi a tényleges mérésen bőven teljesíti a kék matrica határértékeit. Minek a körny.véd mérés, ha annak hivatalosan dokumentált eredménye gyakorlatilag semmit nem ér? Ha a gyártás dátuma számít csak? T*köm!
"xy városban magas a szálló por koncentrációja, ezért kitiltjuk a fekete+piros matricás autókat all cuzammen". A bénaság szerintem az az én esetemben, hogy a szálló por koncentrációjának növekedésében nagyságrenddel nagyobb szerepet játszanak a dízel üzemű gépjárművek ( nem beszélve a tömegközl. ikasusokról, star teherautókról és társaikról!), mint az én csenevész verdám.

Van még kb 2 hetem reklamálni az nkh-nál, de ha a matrica témakörben valamit félreértettem, remélem most szóltok nekem, megkímélvén a hatósággal való kétes kimenetelű harctól.
Naplózva

MKI 2.0i
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #14532 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 14:43:57 »

Sziasztok, az "élmények" topicban mentek a hozzászólások a körny.véd matricákról.
Az én autóm 2 hete volt műszakin - szerelő vitte, kb másnap vettem észre, hogy az addig kék matricám helyett pirosat raktak föl. Az autóm 1994-es 2.0i.

Hasonló autóstársaim, ti milyen körny.véd matricával jártok?

Van ez az 1996-os időkorlát, ami előtti autót automatikan pirosítanak, de a másik topik sok beírása alapján nekem az kerekedett ki, hogy ha szerzek egy igazolást a ford magyarországtól, akkor visszacsinálható a kék matrica. Csakhogy 1996 előtt nem volt még eur2. Viszont maga a kocsi a tényleges mérésen bőven teljesíti a kék matrica határértékeit. Minek a körny.véd mérés, ha annak hivatalosan dokumentált eredménye gyakorlatilag semmit nem ér? Ha a gyártás dátuma számít csak? T*köm!
"xy városban magas a szálló por koncentrációja, ezért kitiltjuk a fekete+piros matricás autókat all cuzammen". A bénaság szerintem az az én esetemben, hogy a szálló por koncentrációjának növekedésében nagyságrenddel nagyobb szerepet játszanak a dízel üzemű gépjárművek ( nem beszélve a tömegközl. ikasusokról, star teherautókról és társaikról!), mint az én csenevész verdám.

Van még kb 2 hetem reklamálni az nkh-nál, de ha a matrica témakörben valamit félreértettem, remélem most szóltok nekem, megkímélvén a hatósággal való kétes kimenetelű harctól.


Kek matricat az EU teruleten 1996.01.01. utan forgalombahelyezett szabalyozott keverekkepzesu autok kaphatnak. A tied nem ilyen. Az enyem is 95. novemberi, svajci.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14533 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 20:31:28 »

Sziasztok, az "élmények" topicban mentek a hozzászólások a körny.véd matricákról.
Az én autóm 2 hete volt műszakin - szerelő vitte, kb másnap vettem észre, hogy az addig kék matricám helyett pirosat raktak föl. Az autóm 1994-es 2.0i.

Hasonló autóstársaim, ti milyen körny.véd matricával jártok?

Van ez az 1996-os időkorlát, ami előtti autót automatikan pirosítanak, de a másik topik sok beírása alapján nekem az kerekedett ki, hogy ha szerzek egy igazolást a ford magyarországtól, akkor visszacsinálható a kék matrica. Csakhogy 1996 előtt nem volt még eur2. Viszont maga a kocsi a tényleges mérésen bőven teljesíti a kék matrica határértékeit. Minek a körny.véd mérés, ha annak hivatalosan dokumentált eredménye gyakorlatilag semmit nem ér? Ha a gyártás dátuma számít csak? T*köm!
"xy városban magas a szálló por koncentrációja, ezért kitiltjuk a fekete+piros matricás autókat all cuzammen". A bénaság szerintem az az én esetemben, hogy a szálló por koncentrációjának növekedésében nagyságrenddel nagyobb szerepet játszanak a dízel üzemű gépjárművek ( nem beszélve a tömegközl. ikasusokról, star teherautókról és társaikról!), mint az én csenevész verdám.

Van még kb 2 hetem reklamálni az nkh-nál, de ha a matrica témakörben valamit félreértettem, remélem most szóltok nekem, megkímélvén a hatósággal való kétes kimenetelű harctól.

Érdekes. Én 2010-ben műszakiztattam (95-ös TD) és kék matrica van a rendszámtáblán. Ha pirosat kapok jövőre, februárban, fölgyújtok valakit... Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #14534 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 20:34:35 »

Az enyém 98-as,2-es kategória a forgalmiban de kék a matrica...na,ez mi ha nem a hatósági elqrás mintapéldája?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #14535 Dátum: 2011.12.04 vasárnap, 20:49:16 »

hengerfejes... Wink


ne ijesztegesd már szegényt...  vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #14536 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 03:08:47 »

Sziasztok, az "élmények" topicban mentek a hozzászólások a körny.véd matricákról.
Az én autóm 2 hete volt műszakin - szerelő vitte, kb másnap vettem észre, hogy az addig kék matricám helyett pirosat raktak föl. Az autóm 1994-es 2.0i.

Hasonló autóstársaim, ti milyen körny.véd matricával jártok?

Van ez az 1996-os időkorlát, ami előtti autót automatikan pirosítanak, de a másik topik sok beírása alapján nekem az kerekedett ki, hogy ha szerzek egy igazolást a ford magyarországtól, akkor visszacsinálható a kék matrica. Csakhogy 1996 előtt nem volt még eur2. Viszont maga a kocsi a tényleges mérésen bőven teljesíti a kék matrica határértékeit. Minek a körny.véd mérés, ha annak hivatalosan dokumentált eredménye gyakorlatilag semmit nem ér? Ha a gyártás dátuma számít csak? T*köm!
"xy városban magas a szálló por koncentrációja, ezért kitiltjuk a fekete+piros matricás autókat all cuzammen". A bénaság szerintem az az én esetemben, hogy a szálló por koncentrációjának növekedésében nagyságrenddel nagyobb szerepet játszanak a dízel üzemű gépjárművek ( nem beszélve a tömegközl. ikasusokról, star teherautókról és társaikról!), mint az én csenevész verdám.

Van még kb 2 hetem reklamálni az nkh-nál, de ha a matrica témakörben valamit félreértettem, remélem most szóltok nekem, megkímélvén a hatósággal való kétes kimenetelű harctól.

igen az élmények topikban drof nagyon jól összefoglalta, hogy milyen kocsira milyen matrica jár és mi a tényleges teendő, nos írtam oda én is és most itt tartunk (93-as 2.0):

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.  a szóban forgó gépjármű kora miatt EURO besorolásáról igazolást kiadni nem tud. Az általunk kiadható igazolás alapján - amely tartalmazza a gépkocsi motor adatait, emissziós értékeit, valamint a minősítési adatait - az ez ügyben érintett Nemzeti Közlekedési Hatóság fogja besorolni a gépjármñvet.

szóval elküldik postán az igazolást és majd az értékek alapján az NKH besorolja az autót.

A legnagyobb vicc az az új matricázásban, hogy sok vizsgahelyen rossz(piros) matricát adtak több kocsira, ezek között vannak 2000 utániak is, azok pedig bőven 96 után vannak és igen benzinesnek nem sok köze van a szálló porhoz, jobb helyeken szmogriadókor egyből a dizliket tiltják ki...
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.05 hétfő, 03:12:36 írta Joao » Naplózva
razzor
Vendég
« Új hozzászólás #14537 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 09:10:54 »

Sziasztok, az "élmények" topicban mentek a hozzászólások a körny.véd matricákról.
Az én autóm 2 hete volt műszakin - szerelő vitte, kb másnap vettem észre, hogy az addig kék matricám helyett pirosat raktak föl. Az autóm 1994-es 2.0i.

Szia! én is most voltam műszakin és nekem is kék volt most meg piros :S sajna ez van nem lehet mit csinálni Smiley
Valakinek nincs egy km óra spirálja véletlenül??
Naplózva
roland88
Vendég
« Új hozzászólás #14538 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 21:26:12 »

Sziasztok,

Szeretnék kérdezni egy két dolgot szakavatottabb társaimtól, hátha tudnak nekem megoldást mondani.Egy 94es 1.8as mondeoról van szó.

1. probléma:

Bekapcsolt hátsó szélvédőfűtést az autó nem tudja tartani az alapjáratot.Menet közben jó meg minden, de ha mondjuk üresbe rakod 2-300 között fulladozik az autó, kikapcsolod és csoda történt, elmúlt.

2. probléma

Alapjáraton van egy bizonyos vibrálása az autónak ezt ugye tudjuk, na már most a vibrálások néha szabálytalanok, érződik bennük néhány ütés, nem erős, de ha figyeled elég jól észre lehet venni, mintha valaki szolídan rugdosna alulról, semmi hibajelensége nincs, csak nem tudom ez normális-e.

Köszönöm a tanácsokat előre is.
Naplózva
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #14539 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 22:04:35 »

Szia! én is most voltam műszakin és nekem is kék volt most meg piros :S sajna ez van nem lehet mit csinálni Smiley

Ez nem igaz, hogy nem lehet csinálni semmit, figyelmesebben olvasd el drof hozzászólását:


Kérlek alássan, visszatérve a problémára, ez nekem elmond mindent mostmár, de azért magyarázok hozzá picit:

"4 besorolási osztály:
- az ENSZ-EGB 83.02/B. előírás (Euro-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott - katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - Otto-motoros *,
- az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros;

*:Az 1996. január 1. napját követően az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban újként forgalomba helyezett katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros gépkocsit az ENSZ-EGB 83.02/B. jelű jóváhagyási jellel ellátottnak kell tekinteni és a forgalomba helyezés engedélyezésekor, illetőleg a gépkocsi üzemben tartójának kérelmére a 4. környezetvédelmi osztályba kell besorolni/átsorolni."

Tehát, adott egy 1995-ös bármilyen autó, ami megfelel a 4. besorolási osztály követelményeinek. 3 eset lehetséges.

Ad 1. Megkapja az első forgalomba helyezéskor az EURO II igazolást és kék (akkor még zöld) plakettet, soha többet nem lesz ezzel gond.
 
Ad 2. Nem kap EURO II-es igazolást, mert a gyár nem foglalkozik vele. Piros (akkor még sárga) plakettet kap. Ha ezt elviszed az NKH-hoz szemlére és javításra, azt fogják mondani, hogy a gyári besorolás nem jogosít fel a kék matrinyára és elhajtanak. Akkor is így tesznek, ha egyébként tudja az EURO II-őt és megegyezik az 1996 utáni motorokkal. Azért teszik ezt, mert a vonatkozó rendelet szerint nekik csak akkor kell ezzel foglalkozniuk, ha 1996. jan 1. utáni az autó. Azért ez a dátum a mérvadó, mert innentől már csak EURO II-es autót lehetett forgalomba helyezni, elméletileg kizárt, hogy rosszabb legyen.

Ad 3. Az igazán cumi. Kap igazolást a gyártól (a típusengedélyhez hasonlóan), hogy EURO II-őnek is megfelel és jár a matrica, de Mo.-n helyezik először forgalomba, ahol nem érdekel akkor még senkit ez és kapásból 02-be sorolják (EURO I). Hiába van igazolás a verdára, nem kap kék matrinyát. Ez később is előfordult, lásd az én autómat: 2000-es, de nem foglalkoztak vele, EURO I-esnek sorolták be és nem érdekelte őket, hogy 96 óta csak EURO II-es van.

2011-ben az aktuális tulaj észreveszi, hogy az övé EURO II-őt is tud. Elmegy az NKH-hoz, ahol elhajtják, mondván, 96 előtti. Erre ő elmegy a gyártóhoz és kikéri az igazolást, hogy ez 1995-ben is EURO II-es volt. Itt indul a fillérbhaszás, mert innentől az NKH dönti el, hogy ad-e matrinyát, vagy sem. A rendelet ugyanis az 1996-tól gyártott autókra írja elő, hogy KELL adnia kérelemre, az előtte gyártottakról nem rendelkezik. Vagyis azokra is lehet, de nem kötelező. Éppen milyen kedvük van, úgy döntenek.

Érdekes felállás.

A vonatkozó jogszabály a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet


Erre írtam én ezt, miután elindítottam a helyes matrica szín tisztázását az NKH-nál:

93-as 2.0 mondeora ezt válaszolták az NKH-tól:

Az NGA motorkódú motornak két kivitele van, az 1993-1996-ig gyártott illetve az 1996-1998-ig. A két motor „látszólag” azonos, de a 1996-1998-ig gyártott kivitelen más a motor tüzelőagyag ellátó-, motor vezérlő rendszere. A szabályozott keverékképzésű, katalizátoros kivitel nem jelenti „automatikusan” az Euro-II. besorolást. Adataink alapján az Ön járműve nem Euro-II. besorolású.

Azonban ha a Ford magyarországi vezérképviselete (Ford Hungária, aki mindenkinél jobban ismeri a saját termékeinek káros anyag-kibocsátási jóváhagyottságát) alvázszám, motorszám szerint igazolja, hogy a jármű megfelel az ENSZ-EGB 83.02/B szerinti jóváhagyásnak, úgy ezen igazolás alapján helyesbítjük a forgalmi engedély adatát.

és erre válasz a Fordtól:

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.  a szóban forgó gépjármű kora miatt EURO besorolásáról igazolást kiadni nem tud. Az általunk kiadható igazolás alapján - amely tartalmazza a gépkocsi motor adatait, emissziós értékeit, valamint a minősítési adatait - az ez ügyben érintett Nemzeti Közlekedési Hatóság fogja besorolni a gépjármñvet.

Ma meg is jött az igazolás(NGA motorkód):

CH: 0.19 (g/km)
CO: 0.86 (g/km)
NOx 0.13 (g/km)

tehát simán tudja az EURO II értékeit.
Persze mindenkinek külön ki kell kérnie ezt, alvázszám alapján.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.05 hétfő, 22:08:26 írta Joao » Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #14540 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 22:15:25 »

Ez nem igaz, hogy nem lehet csinálni semmit, figyelmesebben olvasd el drof hozzászólását:

Erre írtam én ezt, miután elindítottam a helyes matrica szín tisztázását az NKH-nál:

93-as 2.0 mondeora ezt válaszolták az NKH-tól:

Az NGA motorkódú motornak két kivitele van, az 1993-1996-ig gyártott illetve az 1996-1998-ig. A két motor „látszólag” azonos, de a 1996-1998-ig gyártott kivitelen más a motor tüzelőagyag ellátó-, motor vezérlő rendszere. A szabályozott keverékképzésű, katalizátoros kivitel nem jelenti „automatikusan” az Euro-II. besorolást. Adataink alapján az Ön járműve nem Euro-II. besorolású.

Azonban ha a Ford magyarországi vezérképviselete (Ford Hungária, aki mindenkinél jobban ismeri a saját termékeinek káros anyag-kibocsátási jóváhagyottságát) alvázszám, motorszám szerint igazolja, hogy a jármű megfelel az ENSZ-EGB 83.02/B szerinti jóváhagyásnak, úgy ezen igazolás alapján helyesbítjük a forgalmi engedély adatát.

és erre válasz a Fordtól:

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.  a szóban forgó gépjármű kora miatt EURO besorolásáról igazolást kiadni nem tud. Az általunk kiadható igazolás alapján - amely tartalmazza a gépkocsi motor adatait, emissziós értékeit, valamint a minősítési adatait - az ez ügyben érintett Nemzeti Közlekedési Hatóság fogja besorolni a gépjármñvet.

Ma meg is jött az igazolás(NGA motorkód):

CH: 0.19 (g/km)
CO: 0.86 (g/km)
NOx 0.13 (g/km)

tehát simán tudja az EURO II értékeit.
Persze mindenkinek külön ki kell kérnie ezt, alvázszám alapján.
innentől kezdve az NKH jókedvűségén múlik, hogy engedi-e
Naplózva
Joao
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 482


« Új hozzászólás #14541 Dátum: 2011.12.05 hétfő, 22:24:22 »

innentől kezdve az NKH jókedvűségén múlik, hogy engedi-e

Így van, amúgy megküldték az emisszió és zaj adatait is, már csak abba lehet belekötni (ezekre nem tudom, mik a határértékek)
Ígéret van rá, ha jók az értékek akkor megadják.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14542 Dátum: 2011.12.06 kedd, 08:24:37 »

innentől kezdve az NKH jókedvűségén múlik, hogy engedi-e

De ugye tudjuk, hogy a legjobban ott lehet csúszópénzezni és mindenre van megoldás náluk........

Legyen nálad pár ötös/tizes, beszélgess az ügyintézőkkel a témára térés előtt (olyan témákat szeretnek, hogy a csúnya politikusok mennyit sikkasztanak, ők meg milyen kevésért robotolnak és milyen jó lenne egy kis plusz), aztán gazdát cserél egy-két motiváló papír és már jön is a kék matrica.

Mondom, én a Mozaikba mentem közvetlenül. Bizonylatmentes fóliával és utólagos xenonnal szemlézték a kocsit, volt egy kis hümmögés de hamar elmúlt. vigyor3
Naplózva
razzor
Vendég
« Új hozzászólás #14543 Dátum: 2011.12.07 szerda, 08:29:42 »

Köszi ezt a kimerítő választ!
Nekem egy 94 gyártású németből behozott 98 ban forgalomba helyezett 1.6 kombim van.
Szerinted mennyire érdemes ezzel szaladgálni a matrica miatt?

km óra spirálja nincs senkinek?
Köszi
Naplózva
schumacher8
Vendég
« Új hozzászólás #14544 Dátum: 2011.12.07 szerda, 16:55:31 »

valaki megtudná mondani miért van az hogy a fordulatszám mérőm pattog de alapjáraton meg nem csak ha elindulok meg gyorsulok...:/ talán generátornál van baj??? mert töltés jó... csak mert amikor generátor csere volt akkor ugyan ez de akkor alapjárat meg 400at mutatott...de most normális...
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #14545 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 09:31:54 »

Sziasztok! Van-e valaki,akit adott esetben érdekelne az autóm?
Ha igen mennyit adna érte?

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=50439
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #14546 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 09:47:35 »

Sziasztok! Van-e valaki,akit adott esetben érdekelne az autóm?
Ha igen mennyit adna érte?

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=50439

Hát ezt így nehéz megsaccolni, hogy mennyiért érdemes árulni. Tedd fel hahu-ra egy szerinted reális árért, aztán hamar kiderül, hogy jól gondoltad-e.

Itthon sajnos annyit ér a verda, amennyit adnak érte. Nekem az a tapasztalatom, hogy a vevők nagy része a széria autókat keresi és ódzkodik az egyediesített autóktól.

De mivel a tiéd szép és szolidan tuningolt, szerintem hamar találsz rá vevőt a hahu-n.
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #14547 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 10:17:58 »

Hát ezt így nehéz megsaccolni, hogy mennyiért érdemes árulni. Tedd fel hahu-ra egy szerinted reális árért, aztán hamar kiderül, hogy jól gondoltad-e.

Itthon sajnos annyit ér a verda, amennyit adnak érte. Nekem az a tapasztalatom, hogy a vevők nagy része a széria autókat keresi és ódzkodik az egyediesített autóktól.

De mivel a tiéd szép és szolidan tuningolt, szerintem hamar találsz rá vevőt a hahu-n.
Az autó nem ,de 1-2 infó érdekelne 

Az első lámpa milyen,mert képen kicsit mássabb mint a gyári és az első lökös honnam vam
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #14548 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 19:24:48 »

http://www.dj-beat.hu/phimage/content/20111208191150_ebd3a78e0d.jpg!! 30.000 Sad
Naplózva
Tonhy
Vendég
« Új hozzászólás #14549 Dátum: 2011.12.08 csütörtök, 23:42:32 »

Az autó nem ,de 1-2 infó érdekelne 

Az első lámpa milyen,mert képen kicsit mássabb mint a gyári és az első lökös honnam vam

Szia!

Az első lámpáknak a belső keretét lefújtam feketére.Az első lökös alsó toldata a Dream tuning oldalról való,de
csak üvegszálas xar.Katonatelepen a Dugar spoileresnek kellett még beletoldania,mert egyáltalán nem stimmelt a méret...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 297 298 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.09 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.