Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:31:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 311 312 313 314 315 316 317 [318] 319 320 321 322 323 324 325 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4804922 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15850 Dátum: 2012.05.19 szombat, 18:41:05 »

Közben akadt még egy kis probléma. Ki szeretném cserélni az ablakemelőt és ahol ki kell csavarni az ablaküveget ott olyan mintha elforogna vele együtt az anya is ami a fekete műanyagban van. Mit lehet ilyenkor tenni? 
Mármint az a csavar forog el, ami az ablaküveg műanyagját fogja oda a fel-le mozgó részhez a sínen? Ha erről van szó, akkor nem lehet, hogy már ki van tekerve a csavar, csak nem esik ki a műanyagból? Nekem volt már ilyen, ki kellett piszkálni.
De ha neked van igazad, és elforog, akkor nem tudom, mit lehet tenni.

Sok sikert a művelethez, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15851 Dátum: 2012.05.19 szombat, 20:37:47 »

Közben akadt még egy kis probléma. Ki szeretném cserélni az ablakemelőt és ahol ki kell csavarni az ablaküveget ott olyan mintha elforogna vele együtt az anya is ami a fekete műanyagban van. Mit lehet ilyenkor tenni? 

Én is arra tippelek, hogy a csavar akadt csak bele a műanyagba. Megnézem, van kint ablakom. Kis türelmet. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #15852 Dátum: 2012.05.19 szombat, 20:49:51 »

Mármint az a csavar forog el, ami az ablaküveg műanyagját fogja oda a fel-le mozgó részhez a sínen? Ha erről van szó, akkor nem lehet, hogy már ki van tekerve a csavar, csak nem esik ki a műanyagból? Nekem volt már ilyen, ki kellett piszkálni.
De ha neked van igazad, és elforog, akkor nem tudom, mit lehet tenni.

Sok sikert a művelethez, Üdv, HegeGabi.

Igen arról beszélek ami a piros fel-le mozgó részhez van csavarva. A fekete műanyagba nincs semmi anya? Mert tükörrel megnéztem miközben csavarom és semmi. Eddig összesen 1 db csavar jött ki rendesen a 4-ből. 
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #15853 Dátum: 2012.05.19 szombat, 20:51:20 »

Én is arra tippelek, hogy a csavar akadt csak bele a műanyagba. Megnézem, van kint ablakom. Kis türelmet. Smiley

Próbáltam olyat is csinálni hogy miközben csavarom ki úgy rásegítek a másik oldalról egy kis nyomással.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15854 Dátum: 2012.05.19 szombat, 22:02:31 »

Próbáltam olyat is csinálni hogy miközben csavarom ki úgy rásegítek a másik oldalról egy kis nyomással.

Pazar... lomtalanítás volt, faterom kidobta őket... Sad Körülnéztem itt-ott, belső anya (vagy préselt menet) van bennük. Nyílván megforognak akkor ezek. Nem sok a hely azt tudom, talán valamivel kicsit ellent tudsz tartani, összenyomni a műanyag keretet. Sajnos fotót nem tudok már lőni.
Ha befelé csavarod akkor sem szorul meg?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15855 Dátum: 2012.05.19 szombat, 23:09:58 »

Próbáltam olyat is csinálni hogy miközben csavarom ki úgy rásegítek a másik oldalról egy kis nyomással.
amíg nem szerzel másik üveget, ne bántsd.
ha van másik üveged, akkor ki tudod műteni.
az eljárás a következő.
forrasztópákával a csavar mellett "körbeszurkálod" a műanyagot. így ki tudod venni a csavart az anyával együtt.
azért kell a másik üveg, mert ezt már nem fogod tudni megjavítani megbízhatóan.
a csavar belerohadt a műanyagba öntött anyába, ami kiszakadt a műanyagból. roncsolás nélkül nem lehet kiszedni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15856 Dátum: 2012.05.19 szombat, 23:28:09 »

amíg nem szerzel másik üveget, ne bántsd.
ha van másik üveged, akkor ki tudod műteni.
az eljárás a következő.
forrasztópákával a csavar mellett "körbeszurkálod" a műanyagot. így ki tudod venni a csavart az anyával együtt.
azért kell a másik üveg, mert ezt már nem fogod tudni megjavítani megbízhatóan.
a csavar belerohadt a műanyagba öntött anyába, ami kiszakadt a műanyagból. roncsolás nélkül nem lehet kiszedni...

Valami hasonlótól tartottam én is...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #15857 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 09:26:15 »

Rendben az üveggel majd lesz valami. Most viszont felmerült még egy kis probléma. Már majdnem kint van a műszerfal csak a kilométerspirál nem engedi és nem látok semmi oldható részt ahol szét lehet szedni. Küldök linket a képről.

http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15858 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 09:44:20 »

Rendben az üveggel majd lesz valami. Most viszont felmerült még egy kis probléma. Már majdnem kint van a műszerfal csak a kilométerspirál nem engedi és nem látok semmi oldható részt ahol szét lehet szedni. Küldök linket a képről.

http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A szélvédő előtt található műanyag szellőző rács alatt nézted?
http://kepfeltoltes.hu/120520/Sebess_gk_bel_k_pek_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/120520/Sebess_gk_bel_k_pek_2_www.kepfeltoltes.hu_.png
 
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #15859 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 10:21:52 »

Rendben az üveggel majd lesz valami. Most viszont felmerült még egy kis probléma. Már majdnem kint van a műszerfal csak a kilométerspirál nem engedi és nem látok semmi oldható részt ahol szét lehet szedni. Küldök linket a képről.

http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0235_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



Vedd ki a motorból a spirált és majd utólag visszarakod..
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #15860 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 18:28:48 »


 worship Köszi. Tényleg ott volt az oldhatóság. Már azóta kivettem és ki is cseréltem a kábelezést.  worship
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15861 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 18:39:15 »

Srácok! Ma mondta egy ismerősöm, hogy amikor elindultam kicsit, de tényleg kicsit füstölt a gép.. Mitől lehet? Szerelőm mondta, hogy valószínű szelepszárszimeringet kellene cserélni, de horribilis összegekbe kerül. Mi igaz ebből?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15862 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 19:18:50 »

Srácok! Ma mondta egy ismerősöm, hogy amikor elindultam kicsit, de tényleg kicsit füstölt a gép.. Mitől lehet? Szerelőm mondta, hogy valószínű szelepszárszimeringet kellene cserélni, de horribilis összegekbe kerül. Mi igaz ebből?
milyen színű a füst? milyen az alapjárat?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15863 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 19:43:24 »

milyen színű a füst? milyen az alapjárat?

Nem tudom, én még nem láttam soha hogy füstöl.. Ja de, autópályán egyszer amikor elkapott valami roham és 210-el gurultam egyet, akkor láttam, hogy valami történik halványan mögöttem, de az gondolom azért van mert 1500-2000 között mindig elváltok és soha nem megyek 90-nél gyorsabban.. Az alapjárattal nincs problémám, van minden napszakban, minden hőmérsékleten.. Talán annyi, hogy ha nagyon szőrszálhasogató lennék akkor olyan mintha kicsit 2-3mp-ént megpulzálna egy fél tized másodpercre, de ezt a fordulatszám mérő nem is mutatja és a bátyám 2007-es VW jettájában is érezni.. Talán még a hangján sem hallani, hanem csak mintha érezném, hogy döccen egy mikront.. Áhh, tényleg nem tudom megfogalmazni..
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15864 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 19:45:35 »

Nem tudom, én még nem láttam soha hogy füstöl.. Ja de, autópályán egyszer amikor elkapott valami roham és 210-el gurultam egyet, akkor láttam, hogy valami történik halványan mögöttem, de az gondolom azért van mert 1500-2000 között mindig elváltok és soha nem megyek 90-nél gyorsabban.. Az alapjárattal nincs problémám, van minden napszakban, minden hőmérsékleten.. Talán annyi, hogy ha nagyon szőrszálhasogató lennék akkor olyan mintha kicsit 2-3mp-ént megpulzálna egy fél tized másodpercre, de ezt a fordulatszám mérő nem is mutatja és a bátyám 2007-es VW jettájában is érezni.. Talán még a hangján sem hallani, hanem csak mintha érezném, hogy döccen egy mikront.. Áhh, tényleg nem tudom megfogalmazni..
ameddig nincs kond addig ne foglalkozál vele  smile
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15865 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 19:53:40 »

ameddig nincs kond addig ne foglalkozál vele  smile

Azt mondod? Smiley
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15866 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 19:55:23 »

Azt mondod? Smiley
nyílván nem kond hanem gond  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15867 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 20:03:28 »

nyílván nem kond hanem gond  Wink

Hát gondoltam Smiley Jól van, remélem később sem lesz gond vele Smiley
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15868 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 20:06:15 »

worship Köszi. Tényleg ott volt az oldhatóság. Már azóta kivettem és ki is cseréltem a kábelezést.  worship
Szívesen!

Nagy munka lekapni a műszerfalat?
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15869 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 20:36:45 »

Szívesen!

Nagy munka lekapni a műszerfalat?

Pont ma szedtük le az enyémet egy kiégett izzó miatt az AWS-ben, jó hogy mondod.. Amúgy körülbelül fél óra volt mindennel együtt..

Srácok! Megvétel óta nem világított az AWS-ben a szervízkulcs és a fékkopás jelző, ezért ma szétszedtem és megnéztem. Ki volt égve a villáskulcs, a féknél pedig nem is volt égő, gondolom ezt kiszedte az előző tulaj.. Kérdésem az, hogy ez mitől lehet? A fékek elől szinte ujjak, a hátsóknak sincs semmi bajuk.. Na?
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15870 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 20:50:58 »

Pont ma szedtük le az enyémet egy kiégett izzó miatt az AWS-ben, jó hogy mondod.. Amúgy körülbelül fél óra volt mindennel együtt..
A teljes műszerfalra gondoltam, nem csak az órákat.
Srácok! Megvétel óta nem világított az AWS-ben a szervízkulcs és a fékkopás jelző, ezért ma szétszedtem és megnéztem. Ki volt égve a villáskulcs, a féknél pedig nem is volt égő, gondolom ezt kiszedte az előző tulaj.. Kérdésem az, hogy ez mitől lehet? A fékek elől szinte ujjak, a hátsóknak sincs semmi bajuk.. Na?
Zárlatos is lehetett és kiszedte mert zavarta. A fékkopás jelző nálam is többnyire világított, pedig nem is volt bekötve. Most már nem világít, mert ott az izzó a fiókban.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15871 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:00:25 »

A teljes műszerfalra gondoltam, nem csak az órákat.
az nagy
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15872 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:08:58 »

A teljes műszerfalra gondoltam, nem csak az órákat. Zárlatos is lehetett és kiszedte mert zavarta. A fékkopás jelző nálam is többnyire világított, pedig nem is volt bekötve. Most már nem világít, mert ott az izzó a fiókban.

A teljes műszerfal az gondolom nagy meló nagyon.. Sad
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15873 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:37:24 »

Pont ma szedtük le az enyémet egy kiégett izzó miatt az AWS-ben, jó hogy mondod.. Amúgy körülbelül fél óra volt mindennel együtt..

Srácok! Megvétel óta nem világított az AWS-ben a szervízkulcs és a fékkopás jelző, ezért ma szétszedtem és megnéztem. Ki volt égve a villáskulcs, a féknél pedig nem is volt égő, gondolom ezt kiszedte az előző tulaj.. Kérdésem az, hogy ez mitől lehet? A fékek elől szinte ujjak, a hátsóknak sincs semmi bajuk.. Na?

Szerintem nem kopásjelzős fékbetétet vett bele az előző tulaj és emiatt világított. Vagy a féknél a csati vezetéke esetleg elszakadt. A szervízé meg azért is éghetett ki, mert folyamatosan világított és nem tudta az emberünk nullázni, így a végén az izzó adta meg magát. Smiley
Nálam pl. az összes izzó jó volt, kivéve a háttérvilágítását. Mert az égett a legtöbbet, gondolom.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15874 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:41:19 »

A motorhangot hogy lehet csökkenteni az utastérben? Hol vannak a hangszigetelő lemezek, vagy hogy oldották meg a hangszigetelést?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15875 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:42:33 »

Szívesen!

Nagy munka lekapni a műszerfalat?

Kell hozzá némi idő... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15876 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:43:54 »

Szerintem nem kopásjelzős fékbetétet vett bele az előző tulaj és emiatt világított. Vagy a féknél a csati vezetéke esetleg elszakadt. A szervízé meg azért is éghetett ki, mert folyamatosan világított és nem tudta az emberünk nullázni, így a végén az izzó adta meg magát. Smiley
Nálam pl. az összes izzó jó volt, kivéve a háttérvilágítását. Mert az égett a legtöbbet, gondolom.

A szervíz jel most sem világít, csak gyújtáson. A fékeknél majd utánanézek mi lehet vele.. Nagyon drága egy olyan kopásjelzős cuccos? Nézegettem amúgy ezeket az izzókat. Nagyon nagy meló ledesíteni? 12V-ot kapnak azok a kis izzók? Mert akkor fél óra alatt kicserélem az összeset kb..
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15877 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:45:44 »

Szerintem nem kopásjelzős fékbetétet vett bele az előző tulaj és emiatt világított.
Nálam is kopásjelzős volt és világított. Kerestem az okát, aztán feladtam, kiszedtem az izzót - éjjeli vezetéseknél nagyon zavaró volt.
Más is volt így itt a fórumon.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15878 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:46:11 »

A motorhangot hogy lehet csökkenteni az utastérben? Hol vannak a hangszigetelő lemezek, vagy hogy oldották meg a hangszigetelést?

A tűzfalon van bitumen lap/lapok, ill. mögöttük a műszerfal alatt némi szöszmöszös szigetelés. Ha újra cserés lesz a műszerfalpárnám, én magam is jobban le akarom szigetelni. Főleg, hogy a bitumenek repedeznek szét...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15879 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:47:27 »

Nálam is kopásjelzős volt és világított. Kerestem az okát, aztán feladtam, kiszedtem az izzót - éjjeli vezetéseknél nagyon zavaró volt.
Más is volt így itt a fórumon.

Akkor ott rohad el az izzó a hamutartóban, nem fog érdekelni.. Amúgy nekem meg a tank jel világít folyamatosan, mert fordítva van bekötve. Engem egyáltalán nem zavar.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15880 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:49:30 »

Nálam is kopásjelzős volt és világított. Kerestem az okát, aztán feladtam, kiszedtem az izzót - éjjeli vezetéseknél nagyon zavaró volt.
Más is volt így itt a fórumon.

Elhiszem, persze, lényegében a legegyszerűbb megoldás, ha az ember nem találja hibát. (nekem is világít  eplus2, csak MK2-es és az picit lágyabban tolja az arcomba a fényt, meg én tudom, hogy nekem nem kopásjelzős a betétem, majd ha cserére kerül sor akkor olyat veszek...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15881 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:50:49 »

Akkor ott rohad el az izzó a hamutartóban, nem fog érdekelni.. Amúgy nekem meg a tank jel világít folyamatosan, mert fordítva van bekötve. Engem egyáltalán nem zavar.
Engem is csak a 6-10 órás éjjeli vezetésnél zavart. Reggelre még akkor is láttam a perifériámban a narancs színű lámpát ha nem ültem a kocsiban.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15882 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:52:06 »

Akkor ott rohad el az izzó a hamutartóban, nem fog érdekelni.. Amúgy nekem meg a tank jel világít folyamatosan, mert fordítva van bekötve. Engem egyáltalán nem zavar.
És őő, miért, hogy, kivel? Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15883 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:54:11 »

A tűzfalon van bitumen lap/lapok, ill. mögöttük a műszerfal alatt némi szöszmöszös szigetelés. Ha újra cserés lesz a műszerfalpárnám, én magam is jobban le akarom szigetelni. Főleg, hogy a bitumenek repedeznek szét...
Amikor a kocsi alatt voltam, megnéztem. Valami szigetelés volt, véget is ér annál a hajlatnál ahol a tűzfal a vízszintesbe megy át. A szigetelésnek tovább kellene folytatódni?
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15884 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 21:57:08 »

És őő, miért, hogy, kivel? Grin

Nem tudom.. Ha van benne benzin akkor világít, ha bemegy pirosba akkor elalszik Cheesy
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #15885 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 22:04:06 »

Nem tudom.. Ha van benne benzin akkor világít, ha bemegy pirosba akkor elalszik Cheesy
Logikus: ha van üzemanyag, akkor van energia, ha nincs, akkor nincs.  smile
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15886 Dátum: 2012.05.20 vasárnap, 22:14:43 »

Logikus: ha van üzemanyag, akkor van energia, ha nincs, akkor nincs.  smile

Logikus.. Ha van benne, akkor jelzi, hogy "nyugi, van még" aztán ha nincs, akkor elalszik, merthogy "említésre sem méltó".. Cheesy
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15887 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 03:47:20 »

Logikus.. Ha van benne, akkor jelzi, hogy "nyugi, van még" aztán ha nincs, akkor elalszik, merthogy "említésre sem méltó".. Cheesy

Akkor végülis inverz "para-lámpa"... Grin
(vagy ha kialszik, akkor lehet erőt gyűjteni a toláshoz... Cheesy )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15888 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 05:08:44 »

Akkor végülis inverz "para-lámpa"... Grin
(vagy ha kialszik, akkor lehet erőt gyűjteni a toláshoz... Cheesy )

Annak örülök, hogy nem igazán szokott kialudni.. Cheesy
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15889 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 11:04:02 »

... mert 1500-2000 között mindig elváltok ...
Ez szerintem kissé alacsony. Ha dízelről lenne szó, megérteném, de 2literes benzinesnél? fejvakaras
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15890 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 11:16:44 »

Ez szerintem kissé alacsony. Ha dízelről lenne szó, megérteném, de 2literes benzinesnél? fejvakaras

Én a dízelt sem váltom el 1500-2000 között.
Épp csak akkor ébred fel a turbó.   eplus2
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15891 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 11:35:36 »

Ez szerintem kissé alacsony. Ha dízelről lenne szó, megérteném, de 2literes benzinesnél? fejvakaras

Én sem szoktam 2000 fölé pörgetni. Általában igyekszem 1700 körüli fordulaton autózgatni. Ez 5.ben 70. 2100-nál van 5.ben a 90 nálam. 50 meg 4.ben 1800 körül (5.be 60 alatt rángat, szóval városban csak 4.ben tudok csettegni).
Ha viszont előzni akarok, előfordul a 6000es fordulat is. nyes Érezhetően 3500-as fordulat fölött indul meg, érezni, hogy 4000nél van a nyomatékcsúcs.

Szerintem nincs ezzel semmi baj, nem szeretem folyamatosan magas fordulaton gyilkolni a motort. Sokszor ha van rá lehetőség inkább alapjárati motorral gurulgatok, az is tartja az 1500as fordulatot.
(Aztán hazafelé menet hosszútávon az élmény kedvéért rugom neki a hegyekben, had örüljön. eplus2 Szerintem akkor is azért ilyen nagy a fogyasztásom (9-9,2 körül) mert a sok padlógázas kigyorsítás miatt ez természetes. Gurulhatok én 10km-t 70el szinte a gázhoz hozzá sem érve, nem pörgetve, stb, ha utána jön 5km, ahol 2 lábbal állok a gázra, majd hirtelen átugrok a fékre - és ez így megy, 50 és 90 közt táncol a km óra mutató. hehe De hát ezért vettem 2 literest, az élmény kedvéért.)

Szerintetek mennyire érdemes pörgetni a motort? Hol a legalacsonyabb a fogyasztás?
Elméletben mindig a nyomatékcsúcs körül van a legalacsonyabb fajlagos fogyasztás, legalábbis ezt tanították az iskolában. Az élet viszont azt tanította, hogy ahhoz, hogy tartani tudd a magasabb fordulatot, jobban kell nyomni a gázpedált (ami eleve magasabb fogyasztást jelent, hisz több levegő kerül be az égéstérbe), valamint a kompresszió miatt ha leszállsz a gázról, a sebességed zuhanni kezd. Ezért is érdemesebb 2000 körül forgatni, hisz ott csak 1500ig esik le a fordulat, majd az alapjárati motor tartja egy bizonyos mértékig a fordulatot -> minimális volt a sebességvesztés.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15892 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 13:33:40 »

Én sem szoktam 2000 fölé pörgetni. Általában igyekszem 1700 körüli fordulaton autózgatni. Ez 5.ben 70. 2100-nál van 5.ben a 90 nálam. 50 meg 4.ben 1800 körül (5.be 60 alatt rángat, szóval városban csak 4.ben tudok csettegni).
Ha viszont előzni akarok, előfordul a 6000es fordulat is. nyes Érezhetően 3500-as fordulat fölött indul meg, érezni, hogy 4000nél van a nyomatékcsúcs.
...
Ez eddig oké, de itt most az volt a téma, hogy mindig elvált 1500-2000 rpm-nél.
Egy kis olvasnivaló ehhez a témához a TotalCar-on.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15893 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 13:50:03 »

Ez eddig oké, de itt most az volt a téma, hogy mindig elvált 1500-2000 rpm-nél.
Egy kis olvasnivaló ehhez a témához a TotalCar-on.

Érdekes kis leírás.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15894 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 13:54:37 »

Én sem szoktam 2000 fölé pörgetni. Általában igyekszem 1700 körüli fordulaton autózgatni. Ez 5.ben 70. 2100-nál van 5.ben a 90 nálam. 50 meg 4.ben 1800 körül (5.be 60 alatt rángat, szóval városban csak 4.ben tudok csettegni).
Ha viszont előzni akarok, előfordul a 6000es fordulat is. nyes Érezhetően 3500-as fordulat fölött indul meg, érezni, hogy 4000nél van a nyomatékcsúcs.

Szerintem nincs ezzel semmi baj, nem szeretem folyamatosan magas fordulaton gyilkolni a motort. Sokszor ha van rá lehetőség inkább alapjárati motorral gurulgatok, az is tartja az 1500as fordulatot.
(Aztán hazafelé menet hosszútávon az élmény kedvéért rugom neki a hegyekben, had örüljön. eplus2 Szerintem akkor is azért ilyen nagy a fogyasztásom (9-9,2 körül) mert a sok padlógázas kigyorsítás miatt ez természetes. Gurulhatok én 10km-t 70el szinte a gázhoz hozzá sem érve, nem pörgetve, stb, ha utána jön 5km, ahol 2 lábbal állok a gázra, majd hirtelen átugrok a fékre - és ez így megy, 50 és 90 közt táncol a km óra mutató. hehe De hát ezért vettem 2 literest, az élmény kedvéért.)

Szerintetek mennyire érdemes pörgetni a motort? Hol a legalacsonyabb a fogyasztás?
Elméletben mindig a nyomatékcsúcs körül van a legalacsonyabb fajlagos fogyasztás, legalábbis ezt tanították az iskolában. Az élet viszont azt tanította, hogy ahhoz, hogy tartani tudd a magasabb fordulatot, jobban kell nyomni a gázpedált (ami eleve magasabb fogyasztást jelent, hisz több levegő kerül be az égéstérbe), valamint a kompresszió miatt ha leszállsz a gázról, a sebességed zuhanni kezd. Ezért is érdemesebb 2000 körül forgatni, hisz ott csak 1500ig esik le a fordulat, majd az alapjárati motor tartja egy bizonyos mértékig a fordulatot -> minimális volt a sebességvesztés.

Ha 5.be 60 alatt rángat, akkor annak más oka van szerintem. Simán autózható 5.-ben a város, nekem 35-nél kezd el rángatni körülbelül. Amúgy a Totalcaros cikk azért nem illik rám, mert sosem hagyom hogy erőlködjön a motor, nem rángat, nincs is erőlködő hangja, stb.. Amúgy a fele hülyeség annak ami abban a cikkben van.

"Motordoktor 2012.05.15. 16:01:45
@JmOS: A vezérlés nem a nagy terhelés és kis fordulattól kopik, hanem az alacsony olajnyomástól és a felhígult, nem megfelelő kenőolajtól. Szerintem ez van a cikkben. " -> Máris máshogy hangzik, ahogy egy hozzászólásban írta.. 8.000-ként cserélek olajat gyári Ford Formula-ra.

Olvasgattam a hozzászólásokat és valaki nagyon jól leírta, hogy nem a kis fordulat kis nyomaték öl (mert lássuk be 5.-ben sík úton 55km/h simán autózható) hanem a kis fordulat NAGY nyomaték. Tehát ha valaki 50-nél úgy gondolja, hogy ő most ki fogja előzni az előtte 75km/h-val haladó nagymamát és nem kapcsol vissza mondjuk legalább 4.-be... Na én nem ilyen vagyok.. Erőlködni sosem hagyom, minden szívfájdalom nélkül visszaváltok ha kell...
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.21 hétfő, 14:10:30 írta hayhapapi » Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15895 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 14:08:49 »

Ez eddig oké, de itt most az volt a téma, hogy mindig elvált 1500-2000 rpm-nél.
Egy kis olvasnivaló ehhez a témához a TotalCar-on.
Épp ezt mondom, hogy én is a megtett út 80-90%át 2000rpm alatt töltöm = 2000-et sem éri el, már felváltok.

És ezért kérdeztelek titeket, okosabbakat, hogy mégis, hol érdemes autózni, milyen fordulaton? Hol a legkisebb a fogyasztás, (Nem ott, ahol a legalacsonyabb a megválasztott fordulat, és a legkevesebbet rúgod a gázpedált - ha pedig rálépsz, akkor is épphogy csak hozzáérsz?)
Ugye itt minden arról szól, hogy a fogyasztást lejjebb tornásszam végre a jelenlegi, 9-9,2/100-as értékről. A vezetési izgalmat nem fogom elveszteni, így a városban lámpától-lámpáig gyorsulás, meg a keményen megtáncoltatott kocsi a hegyekben nem fog odaveszni, márpedig ezek a legizgalmasabb és legkevésbé fogyasztásbarát dolgok. (Mielőtt másra terelnétek a témát: MAF kicserélve, Lambda kimérve, ezek jók, nem innen ered a fogyasztás).

A TC-s cikket pedig már elolvastam párszor, és hát... Továbbra sem ad magyarázatot a motor kíméletes, és a legkisebb fogyasztással járó vezetésről. Az autó szépen, simán vezethető, nem rángat, nem erőlködik.
Sőt! Iskolában is úgy kezdték a tanítást, hogy hideg motort tilos forgatni, hisz nem tágultak ki a dolgok, sokkal jobban kopnak a gyűrűk. Na, ez hol van a cikkben? Forgasd csak barom - majd az olaj megold mindent.

Szóval továbbra sem a negatív válaszokat várom, nem szeretnék senkibe belekötni, hisz mindenkinek megvan a maga baja, stílusa, stb. Azt áruljátok el, milyen fordulaton érdemes vezetni?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15896 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 14:12:11 »

Épp ezt mondom, hogy én is a megtett út 80-90%át 2000rpm alatt töltöm = 2000-et sem éri el, már felváltok.

És ezért kérdeztelek titeket, okosabbakat, hogy mégis, hol érdemes autózni, milyen fordulaton? Hol a legkisebb a fogyasztás, (Nem ott, ahol a legalacsonyabb a megválasztott fordulat, és a legkevesebbet rúgod a gázpedált - ha pedig rálépsz, akkor is épphogy csak hozzáérsz?)
Ugye itt minden arról szól, hogy a fogyasztást lejjebb tornásszam végre a jelenlegi, 9-9,2/100-as értékről. A vezetési izgalmat nem fogom elveszteni, így a városban lámpától-lámpáig gyorsulás, meg a keményen megtáncoltatott kocsi a hegyekben nem fog odaveszni, márpedig ezek a legizgalmasabb és legkevésbé fogyasztásbarát dolgok. (Mielőtt másra terelnétek a témát: MAF kicserélve, Lambda kimérve, ezek jók, nem innen ered a fogyasztás).

A TC-s cikket pedig már elolvastam párszor, és hát... Továbbra sem ad magyarázatot a motor kíméletes, és a legkisebb fogyasztással járó vezetésről. Az autó szépen, simán vezethető, nem rángat, nem erőlködik.
Sőt! Iskolában is úgy kezdték a tanítást, hogy hideg motort tilos forgatni, hisz nem tágultak ki a dolgok, sokkal jobban kopnak a gyűrűk. Na, ez hol van a cikkben? Forgasd csak barom - majd az olaj megold mindent.

Szóval továbbra sem a negatív válaszokat várom, nem szeretnék senkibe belekötni, hisz mindenkinek megvan a maga baja, stílusa, stb. Azt áruljátok el, milyen fordulaton érdemes vezetni?

De miért érzed soknak a 9.0-ás fogyasztást ilyen vezetési stílus mellett?? Nekem most éppen 8.7L/100km, de én teljesen elégedett vagyok vele.. El kell fogadni, hogy ez egy viszonylag nagy köbcentis motor.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15897 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 14:14:41 »

Ha 5.be 60 alatt rángat, akkor annak más oka van szerintem. Simán autózható 5.-ben a város, nekem 35-nél kezd el rángatni körülbelül. Amúgy a Totalcaros cikk azért nem illik rám, mert sosem hagyom hogy erőlködjön a motor, nem rángat, nincs is erőlködő hangja, stb..

Hát nem tudom. Végignéztük, nagy baja nincs motorikusan. Kipufogórendszert kell az elejétől a végéig lecserélni, mert olyan, mint a szita - kb. 5 centinként kifúj Smiley, generátorszíj van offon, meg a szíjfeszítők, meg ideje lenne egy gyertya+gyertyakábel cserének. De komoly, égető problémája nincs.

1-esben kb. 60ig el bírom húzni, de ha 60 alatt 5.be rakom, akkor már meg akar halni szerencsétlen.

Legközelebb 2 hét múlva ülök be, hazamegyek, és ha minden jól megy, kicseréljük a törött első rugót, a kormánygömbfejeket, meg a komplett kipufogórendszert. Gyertya és generátorszíj csere talán 1,5 hónap múlva, ha minden jól megy. (kb. 2 hetente megyek 2x100km-t, a többi időszakban téli álmot alszik - városban csak különleges napokon veszem elő - pl. ha ki kell futni Unixba alkatrészért  vigyor3 )

De miért érzed soknak a 9.0-ás fogyasztást ilyen vezetési stílus mellett?? Nekem most éppen 8.7L/100km, de én teljesen elégedett vagyok vele.. El kell fogadni, hogy ez egy viszonylag nagy köbcentis motor.
Én nem éreztem soknak. Fogyasztás topikba leírtam, amire mindjárt elküldtek lambda szondát megnézni meg minden, mert itt valami nagy gebasz van, mert ennyire nagy fogyasztás nem lehet. Most ezen felbuzdulva indult el az agyalás. Gondoltam ott mégiscsak okosabbak vannak, mármint tapasztaltabbak, akik nem zöldfülűként, kb. 1500km Mondeo vezetési tapasztalattal a hátuk mögött beszélnek.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.21 hétfő, 14:17:44 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15898 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 14:17:04 »

Hát nem tudom. Végignéztük, nagy baja nincs motorikusan. Kipufogórendszert kell az elejétől a végéig lecserélni, mert olyan, mint a szita - kb. 5 centinként kifúj Smiley, generátorszíj van offon, meg a szíjfeszítők, meg ideje lenne egy gyertya+gyertyakábel cserének. De komoly, égető problémája nincs.

1-esben kb. 60ig el bírom húzni, de ha 60 alatt 5.be rakom, akkor már meg akar halni szerencsétlen.

Legközelebb 2 hét múlva ülök be, hazamegyek, és ha minden jól megy, kicseréljük a törött első rugót, a kormánygömbfejeket, meg a komplett kipufogórendszert. Gyertya és generátorszíj csere talán 1,5 hónap múlva, ha minden jól megy. (kb. 2 hetente megyek 2x100km-t, a többi időszakban téli álmot alszik - városban csak különleges napokon veszem elő - pl. ha ki kell futni Unixba alkatrészért  vigyor3 )
Én nem éreztem soknak. Fogyasztás topikba leírtam, amire mindjárt elküldtek lambda szondát megnézni meg minden, mert itt valami nagy gebasz van, mert ennyire nagy fogyasztás nem lehet. Most ezen felbuzdulva indult el az agyalás.

Gyertya + gyertyakábel csere után nem akar majd meghalni szerintem.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15899 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 18:36:31 »

Tehát ha valaki 50-nél úgy gondolja, hogy ő most ki fogja előzni az előtte 75km/h-val haladó nagymamát és nem kapcsol vissza mondjuk legalább 4.-be... Na én nem ilyen vagyok.. Erőlködni sosem hagyom, minden szívfájdalom nélkül visszaváltok ha kell...

50-nél? Vissza 2.-ba és padló. Nem érünk rá. eplus2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 311 312 313 314 315 316 317 [318] 319 320 321 322 323 324 325 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 2.724 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.