Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 22:48:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 325 326 ... 390   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK1 Általános kérdések  (Megtekintve 4805028 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15900 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 18:39:08 »

Hát nem tudom. Végignéztük, nagy baja nincs motorikusan. Kipufogórendszert kell az elejétől a végéig lecserélni, mert olyan, mint a szita - kb. 5 centinként kifúj Smiley, generátorszíj van offon, meg a szíjfeszítők, meg ideje lenne egy gyertya+gyertyakábel cserének. De komoly, égető problémája nincs.

Nálad mi számít égető problémának? taps
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15901 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 19:07:55 »

Nálad mi számít égető problémának? taps
Mikor megvettem az autót, egyből vittem kuplungot cserélni. Az égető probléma volt, mert annyira csúszott, hogy azt hittem, nem érek fel a hegytetőre eplus2 Ehhez képest a mostani bajokkal még megy, felmászik minden dombra - egy daraig hehe
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15902 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 19:48:55 »

Én a dízelt sem váltom el 1500-2000 között.
Épp csak akkor ébred fel a turbó.   eplus2

Csatlakozom. Egyedül egyesben nem "gyilkolom". Pont ezért úúúútálom az 50-es határt, mert 3ban már sokat pörög a moci, 4-ben meg szeretné a visszaváltást. Talán ezért is megyek mindig 55-65 között városban. Kivéve, ha nem esik elém egy fix 50km/h-s...
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #15903 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 22:54:38 »

Épp ezt mondom, hogy én is a megtett út 80-90%át 2000rpm alatt töltöm = 2000-et sem éri el, már felváltok.

És ezért kérdeztelek titeket, okosabbakat, hogy mégis, hol érdemes autózni, milyen fordulaton? Hol a legkisebb a fogyasztás, (Nem ott, ahol a legalacsonyabb a megválasztott fordulat, és a legkevesebbet rúgod a gázpedált - ha pedig rálépsz, akkor is épphogy csak hozzáérsz?)
Ugye itt minden arról szól, hogy a fogyasztást lejjebb tornásszam végre a jelenlegi, 9-9,2/100-as értékről. A vezetési izgalmat nem fogom elveszteni, így a városban lámpától-lámpáig gyorsulás, meg a keményen megtáncoltatott kocsi a hegyekben nem fog odaveszni, márpedig ezek a legizgalmasabb és legkevésbé fogyasztásbarát dolgok. (Mielőtt másra terelnétek a témát: MAF kicserélve, Lambda kimérve, ezek jók, nem innen ered a fogyasztás).

A TC-s cikket pedig már elolvastam párszor, és hát... Továbbra sem ad magyarázatot a motor kíméletes, és a legkisebb fogyasztással járó vezetésről. Az autó szépen, simán vezethető, nem rángat, nem erőlködik.
Sőt! Iskolában is úgy kezdték a tanítást, hogy hideg motort tilos forgatni, hisz nem tágultak ki a dolgok, sokkal jobban kopnak a gyűrűk. Na, ez hol van a cikkben? Forgasd csak barom - majd az olaj megold mindent.

Szóval továbbra sem a negatív válaszokat várom, nem szeretnék senkibe belekötni, hisz mindenkinek megvan a maga baja, stílusa, stb. Azt áruljátok el, milyen fordulaton érdemes vezetni?
Nekem 1,6-osom van. (A fogyasztásom 5,5-től 21-ig változó.)
Tapasztalatom szerint 2000 körüli váltásnál az enyém többet eszik, mintha 4000 fölött váltanék. Helyben szaladgálva vagy városi forgalomban bekapja 10-et akkor is ha taposom neki rendesen, de akkor is ennyi a fogyasztásom amikor finoman bánok vele.
Hosszú távon ( 200Km egyben) hihetetlenül jól eszik.
Fél év alatt szinte mindent kicseréltem a motoron, mondhatnám feleslegesen, de változást nem tudtam elérni.
Az én tanácsom annyi lenne, hogy amikor szükséges akkor toljad neki amit bír, ha meg úgy tartja kedved nyugodtan vezethetsz akár öregurasan is.
Én már eljutottam oda, hogy  a vezetés élménye többet ér néhány decis megtakarításnál.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15904 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 23:39:20 »

Épp ezt mondom, hogy én is a megtett út 80-90%át 2000rpm alatt töltöm = 2000-et sem éri el, már felváltok.

És ezért kérdeztelek titeket, okosabbakat, hogy mégis, hol érdemes autózni, milyen fordulaton? Hol a legkisebb a fogyasztás, (Nem ott, ahol a legalacsonyabb a megválasztott fordulat, és a legkevesebbet rúgod a gázpedált - ha pedig rálépsz, akkor is épphogy csak hozzáérsz?)
Ugye itt minden arról szól, hogy a fogyasztást lejjebb tornásszam végre a jelenlegi, 9-9,2/100-as értékről. A vezetési izgalmat nem fogom elveszteni, így a városban lámpától-lámpáig gyorsulás, meg a keményen megtáncoltatott kocsi a hegyekben nem fog odaveszni, márpedig ezek a legizgalmasabb és legkevésbé fogyasztásbarát dolgok. (Mielőtt másra terelnétek a témát: MAF kicserélve, Lambda kimérve, ezek jók, nem innen ered a fogyasztás).

A TC-s cikket pedig már elolvastam párszor, és hát... Továbbra sem ad magyarázatot a motor kíméletes, és a legkisebb fogyasztással járó vezetésről. Az autó szépen, simán vezethető, nem rángat, nem erőlködik.
Sőt! Iskolában is úgy kezdték a tanítást, hogy hideg motort tilos forgatni, hisz nem tágultak ki a dolgok, sokkal jobban kopnak a gyűrűk. Na, ez hol van a cikkben? Forgasd csak barom - majd az olaj megold mindent.

Szóval továbbra sem a negatív válaszokat várom, nem szeretnék senkibe belekötni, hisz mindenkinek megvan a maga baja, stílusa, stb. Azt áruljátok el, milyen fordulaton érdemes vezetni?

Én azt mondom, hogy a lényeg a lendületen van. Városban nekem senki ne mondja, hogy 7-10 liternél kevesebbel eljár. Akkor vagy 30-al pötyög 3-ban folyamatos zöldhullámon vagy kamuzik. Pl. faterom Galaxy-ja egy jóval fejletebb konstrukciós motorral bír 140 lovas 1.9-es PDTDi és azzal is csak éjszaka, nyugodt tempóval, sok gurulással, klíma nélkül lehet elérni a 6.5-es fogyasztást. (6 gangos, manuális) Előtte egy Touranja is volt, az csak 90 lovas volt (nagyon ritka, taxikba szerelt motorral), azt nem vitted 8 alá sehogy. Országúton 90-el viszont elérhető volt azzal a 6 liter (persze fedkomp szerint), a Galaxyval 5.1 liter. (6-ban, 90-es tempónál, klíma nélkül)
Konkrétan az én Mondeo-m 7-9 litykót eszik városban. De 5-öst soha nem kapcsolok, vagy csak 70-80 között, ha olyan a szakasz. Klímával, dinamikus stílusban, városban, nagyobb forgalomban, simán megeszik 12 litert. Akár többet is.
Kínozni sosem kínzom a motort, azaz mindig melegítem, hosszabb hajtás után hűtöm pár percig. De ez dízel.
Szerintem a benzinesnél teljesen elfogadható a 8 liter. Főleg egy 2 literesnél. Fordulatra én spec azt mondom, hogy 2-3 ezer alatt nem érdemes fölkapcsolni. 2000 alatt csak szenved a motor, főleg ha odalépsz neki. Az gyilok. Akkor beverheti a 20 litert is, simán. Igazából egy automata váltós mondhatja meg leginkább, hogy az adott motor mikor kapcsol le és fel, lévén, hogy azt a gyárban hozzáillesztették az autó teljesítményéhez/nyomatékgörbéjéhez. (de ez mind az én véleményem, tapasztalatom, nem kérek követ Smiley )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15905 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 23:41:15 »

Én azt mondom, hogy a lényeg a lendületen van. Városban nekem senki ne mondja, hogy 7-10 liternél kevesebbel eljár. Akkor vagy 30-al pötyög 3-ban folyamatos zöldhullámon vagy kamuzik. Pl. faterom Galaxy-ja egy jóval fejletebb konstrukciós motorral bír 140 lovas 1.9-es PDTDi és azzal is csak éjszaka, nyugodt tempóval, sok gurulással, klíma nélkül lehet elérni a 6.5-es fogyasztást. (6 gangos, manuális) Előtte egy Touranja is volt, az csak 90 lovas volt (nagyon ritka, taxikba szerelt motorral), azt nem vitted 8 alá sehogy. Országúton 90-el viszont elérhető volt azzal a 6 liter (persze fedkomp szerint), a Galaxyval 5.1 liter. (6-ban, 90-es tempónál, klíma nélkül)
Konkrétan az én Mondeo-m 7-9 litykót eszik városban. De 5-öst soha nem kapcsolok, vagy csak 70-80 között, ha olyan a szakasz. Klímával, dinamikus stílusban, városban, nagyobb forgalomban, simán megeszik 12 litert. Akár többet is.
Kínozni sosem kínzom a motort, azaz mindig melegítem, hosszabb hajtás után hűtöm pár percig. De ez dízel.
Szerintem a benzinesnél teljesen elfogadható a 8 liter. Főleg egy 2 literesnél. Fordulatra én spec azt mondom, hogy 2-3 ezer alatt nem érdemes fölkapcsolni. 2000 alatt csak szenved a motor, főleg ha odalépsz neki. Az gyilok. Akkor beverheti a 20 litert is, simán. Igazából egy automata váltós mondhatja meg leginkább, hogy az adott motor mikor kapcsol le és fel, lévén, hogy azt a gyárban hozzáillesztették az autó teljesítményéhez/nyomatékgörbéjéhez. (de ez mind az én véleményem, tapasztalatom, nem kérek követ Smiley )
a 140le az 2.0pd Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15906 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 23:46:54 »

Ez szerintem kissé alacsony. Ha dízelről lenne szó, megérteném, de 2literes benzinesnél? fejvakaras
Ezeknél a dízeleknél is alacsony az 1500. Nekem tuti. Érzem, hogy a motornak nem tetszik, csak erőlködik. 2000-2300 alatt nagyon-nagyon ritkán kapcsolok feljebb. Inkább vissza egyet és toporogjanak mögöttem. Grin
(egy 3 literes, modern befecskendezéses dízelnél már okésabb az 1500, de ezeknek a "pici" 1.8-asoknak kell a fordulat)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15907 Dátum: 2012.05.21 hétfő, 23:51:40 »

a 140le az 2.0pd Wink
bocs, igazad van 130 lovas Smiley (nem a 115-ös fajta, hanem a 96kW-os, 128 pacis)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15908 Dátum: 2012.05.22 kedd, 00:01:46 »

VW Amarok, 2.0 azt hiszem most már CR-befecskendezéssel, hatodikban 2,9liter wow1

De nekem a mondikám városban (télen) 13.5, tavaly injektortisztítás után a Debrecen-Miskolc-Kassa-Eperjes-Poprád távolt 6.4-gyel teljesítette, ami még lehetett volna alacsonyabb is. Nem rossz egy 16 éves összkerekes autótól.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15909 Dátum: 2012.05.22 kedd, 00:09:53 »

Lenne egy kérdésem is:

a jobb első abroncsom elkezdett lassan ereszteni, a fürdőkádban le is teszteltem az asszony nagy örömére, egy ötcentis hosszon a futófelület árkában három darab egycentis hosszon egészen apró levegőgyöngyök jelennek meg, amelyek le sem válnak a felületről, de pont elég ahhoz, hogy egy hét alatt számottevően puhuljon a kerék.

A kérdés: létezik-e olyan defektmegelőző vagy defektjavító szer, amely belülről megoldaná ezt a problémát? A gond, hogy éppen nem ezeket a gumikat akartam cserélni, hanem a hátsókat, amelyeknél a profilmélység tökéletes maradt ugyan, de az időjárás és a napsütés teljesen megtette a hatását, és így már nem bízok bennük, azért is kerültek hátra.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15910 Dátum: 2012.05.22 kedd, 01:10:34 »

Lenne egy kérdésem is:

a jobb első abroncsom elkezdett lassan ereszteni, a fürdőkádban le is teszteltem az asszony nagy örömére, egy ötcentis hosszon a futófelület árkában három darab egycentis hosszon egészen apró levegőgyöngyök jelennek meg, amelyek le sem válnak a felületről, de pont elég ahhoz, hogy egy hét alatt számottevően puhuljon a kerék.

A kérdés: létezik-e olyan defektmegelőző vagy defektjavító szer, amely belülről megoldaná ezt a problémát? A gond, hogy éppen nem ezeket a gumikat akartam cserélni, hanem a hátsókat, amelyeknél a profilmélység tökéletes maradt ugyan, de az időjárás és a napsütés teljesen megtette a hatását, és így már nem bízok bennük, azért is kerültek hátra.
defekt javítós módszerrel meg lehet próbálni, de én inkább kidobnám Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #15911 Dátum: 2012.05.22 kedd, 01:11:40 »

bocs, igazad van 130 lovas Smiley (nem a 115-ös fajta, hanem a 96kW-os, 128 pacis)
abból könnyedén lehet csinálni 230-at eplus2

a fékbetétet, meg elfelejtettem megnézni falbav
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15912 Dátum: 2012.05.22 kedd, 08:34:25 »

defekt javítós módszerrel meg lehet próbálni, de én inkább kidobnám Roll Eyes

Köszi, lehet hogy az lesz, mármint a kidobás. A jó kinézetű, de már eresztős gumik öt évesek, a csúnyák, de nem eresztősek meg hét.  szomoru1

Az lenne a jó, ha a gumik a kilométerteljesítménybe mennének tönkre...
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15913 Dátum: 2012.05.22 kedd, 08:35:02 »

Én azt mondom, hogy a lényeg a lendületen van. Városban nekem senki ne mondja, hogy 7-10 liternél kevesebbel eljár. Akkor vagy 30-al pötyög 3-ban folyamatos zöldhullámon vagy kamuzik. Pl. faterom Galaxy-ja egy jóval fejletebb konstrukciós motorral bír 140 lovas 1.9-es PDTDi és azzal is csak éjszaka, nyugodt tempóval, sok gurulással, klíma nélkül lehet elérni a 6.5-es fogyasztást. (6 gangos, manuális) Előtte egy Touranja is volt, az csak 90 lovas volt (nagyon ritka, taxikba szerelt motorral), azt nem vitted 8 alá sehogy. Országúton 90-el viszont elérhető volt azzal a 6 liter (persze fedkomp szerint), a Galaxyval 5.1 liter. (6-ban, 90-es tempónál, klíma nélkül)
Konkrétan az én Mondeo-m 7-9 litykót eszik városban. De 5-öst soha nem kapcsolok, vagy csak 70-80 között, ha olyan a szakasz. Klímával, dinamikus stílusban, városban, nagyobb forgalomban, simán megeszik 12 litert. Akár többet is.
Kínozni sosem kínzom a motort, azaz mindig melegítem, hosszabb hajtás után hűtöm pár percig. De ez dízel.
Szerintem a benzinesnél teljesen elfogadható a 8 liter. Főleg egy 2 literesnél. Fordulatra én spec azt mondom, hogy 2-3 ezer alatt nem érdemes fölkapcsolni. 2000 alatt csak szenved a motor, főleg ha odalépsz neki. Az gyilok. Akkor beverheti a 20 litert is, simán. Igazából egy automata váltós mondhatja meg leginkább, hogy az adott motor mikor kapcsol le és fel, lévén, hogy azt a gyárban hozzáillesztették az autó teljesítményéhez/nyomatékgörbéjéhez. (de ez mind az én véleményem, tapasztalatom, nem kérek követ Smiley )

Világos, kigyorsításhoz 2-t visszakapcsolok, és 3500-4000-es fordulat körül lépek oda. De általában nem kell kigyorsítani, hisz a városban ott a kifutó, szép lassan fel tudok gyorsulni 60-ra, és akkor, 60-70es tempóval végig mindenhol zöldet kapok. Nem kell komolyabban odalépni sehol, hisz az sok fogyasztást eredményez. Csak a lassú csordogálás, a kilométereken át tartó sebességnövelés megy. Ezért váltok már 2000 alatt, mert utána viszont ugyanazzal a gázpedál állással is jobban megugrik az autó, nem hozza az elvárt, szép lassú gyorsulást. (Városon kívül, ahol általában használom az autót, ott nem esik 50 alá a sebesség, onnan meg más kigyorsítani, hisz 3.ba visszakapcsolok, felgyorsítok 80-ra, és mehet vissza 5.be.)

De kipróbálom legközelebb azt, hogy 3000-ig pörgetem. (Talán pénteken vagy szombaton beülök egy tiszteletkörre, aztán visszafelé az ipari parkban meghajtom egy kicsit. vigyor3 ) Bár félek, hogy túlfogyaszt majd, meg elkap a lendület, és nem 60al, hanem 90-100-al megyek majd be dolgozni - amit nem szeret a kocsi jelenleg az ipari park öreg útjain. (Így is mindig alig bírom összeszedni egy kanyarban az autót - kicsit hülyének is néznek ott. Smiley Az út megy egyenesen tovább, de nekem jobbra be kell kanyarodni. Viszont az úttal párhuzamosan megy egy vasúti sínpár is, a jobbra bekötő utat tehát keresztezi, épp a kanyarban. Olyan 60-70-el, gázról a lábamat nem elvéve ahogy megyek, a sínen megcsúszik a kocsi háta, és szépen balra, egész a szembejövő sávba kidobja a farát. Mindig megúszik, még nem jöttem rá a trükkjére, hogy ne úsztassam meg. - A lassabb haladás, vagy legalább gázelvétel nem játszik, hisz akkor nem lenne trükkös a dolog->úgy minden sofőr megcsinálja.)

Meg alacsonyabb fordulatot jobban szereti terepen is. Magasabb fordulaton hamar elpörög a kerék a sárban, a vizes füvön. Bár Mondeoval még keveset voltam kint (régen az Escort kombival sok időt töltöttem erdőben - földes utakon), de hamarosan eljön az ideje annak is, hogy a Mondeonak bemutassam azt, ami ősszel várni fog rá... Faszedés, szüretek, élményautózás. eplus2
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15914 Dátum: 2012.05.22 kedd, 10:45:42 »

abból könnyedén lehet csinálni 230-at eplus2

a fékbetétet, meg elfelejtettem megnézni falbav

Persze, egy kis motorvezérlő optimalizálás, esetleg egy nagyobb turbó és kész. De megy ez, mint a barom, elég ennyi is. (fateromnak legalábbis) Smiley
(a Touran chipes volt, helyesebben "powerbox"-os, de nem volt valami nagy szám... bár nélküle még az öreg Mondeo is megszorongatta Wink )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15915 Dátum: 2012.05.22 kedd, 10:59:43 »

Világos, kigyorsításhoz 2-t visszakapcsolok, és 3500-4000-es fordulat körül lépek oda. De általában nem kell kigyorsítani, hisz a városban ott a kifutó, szép lassan fel tudok gyorsulni 60-ra, és akkor, 60-70es tempóval végig mindenhol zöldet kapok. Nem kell komolyabban odalépni sehol, hisz az sok fogyasztást eredményez. Csak a lassú csordogálás, a kilométereken át tartó sebességnövelés megy. Ezért váltok már 2000 alatt, mert utána viszont ugyanazzal a gázpedál állással is jobban megugrik az autó, nem hozza az elvárt, szép lassú gyorsulást. (Városon kívül, ahol általában használom az autót, ott nem esik 50 alá a sebesség, onnan meg más kigyorsítani, hisz 3.ba visszakapcsolok, felgyorsítok 80-ra, és mehet vissza 5.be.)

De kipróbálom legközelebb azt, hogy 3000-ig pörgetem. (Talán pénteken vagy szombaton beülök egy tiszteletkörre, aztán visszafelé az ipari parkban meghajtom egy kicsit. vigyor3 ) Bár félek, hogy túlfogyaszt majd, meg elkap a lendület, és nem 60al, hanem 90-100-al megyek majd be dolgozni - amit nem szeret a kocsi jelenleg az ipari park öreg útjain. (Így is mindig alig bírom összeszedni egy kanyarban az autót - kicsit hülyének is néznek ott. Smiley Az út megy egyenesen tovább, de nekem jobbra be kell kanyarodni. Viszont az úttal párhuzamosan megy egy vasúti sínpár is, a jobbra bekötő utat tehát keresztezi, épp a kanyarban. Olyan 60-70-el, gázról a lábamat nem elvéve ahogy megyek, a sínen megcsúszik a kocsi háta, és szépen balra, egész a szembejövő sávba kidobja a farát. Mindig megúszik, még nem jöttem rá a trükkjére, hogy ne úsztassam meg. - A lassabb haladás, vagy legalább gázelvétel nem játszik, hisz akkor nem lenne trükkös a dolog->úgy minden sofőr megcsinálja.)

Meg alacsonyabb fordulatot jobban szereti terepen is. Magasabb fordulaton hamar elpörög a kerék a sárban, a vizes füvön. Bár Mondeoval még keveset voltam kint (régen az Escort kombival sok időt töltöttem erdőben - földes utakon), de hamarosan eljön az ideje annak is, hogy a Mondeonak bemutassam azt, ami ősszel várni fog rá... Faszedés, szüretek, élményautózás. eplus2


Értem, de azért vigyázz szegényre, főleg zar úton, a végén az egész futómű szerkezetet cserélheted. Smiley
A megdobós, úszós résznél pedig még véletlenül se fékezz, vagy engedd a gázt vissza, mert megpördülsz, inkább taposs bele (ha van időd, esetleg pakolj is vissza) és szépen kihúzza az orrát. Mondjuk a dobás és vele együtt a feneke kúszása lényegében nem játszható ki, max a sodrást tudod minimalizálni. (lévén, hogy nem sportkocsiról beszélünk, vagy 15 tonnás teherautóról Cheesy )
Az hogy terepen alacsony fordulaton mész, teljesen normális, vagyis jó, mert ha jön nyomaték akkor bizony ás az autó. Ez is tapasztalat. Smiley (a futómű azóta szerintem gyűlöl...) Viszont nagy poén aránylag egyenletes földúton 2-esben alapjáraton kiülni az ajtókeretbe és az utassal a kocsi teteje felett kommunikálni, főleg ha egy hátsó személy meg kibukkan a tetőablakon... idiota Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15916 Dátum: 2012.05.22 kedd, 17:42:01 »

A fordulatszám-nyomaték grafikon felülről nézve domború. Az üzemanyagfogyasztás a nyomatékgörbe csúcspontjánál van. Benzines mondeonál a nyomaték értékét 4000RPM-nél adják meg (dízelnél 2000-nél), ez már a görbe hanyatló ágában lehet, 2800-3000 lehet a csúcs. De lehet ám érezni, hallani is, amikor a motor teljesen vibrációmentesen húz, ha ezzel a sebességgel lehetne autózni végig, akkor akár 4 liter is lehetne a fogyasztás. De ez a fordulatszám nem a rángatás határánál van.

Csak hát az autózás nem így működik. Ívben lelassul az autó, emelkedők, ellenszél van, előzni is kell, másrészt 75-tel nem lehet feltartani a forgalmat.

Egyszer Csehországban már fogytán volt a benzinem, át kellett érnem Csehországon tankolás nélkül. Az autópálya emelkedőin kiálltam a kamionsávba és max. 70-nel haladtam, a domb tetején üresbe tettem a váltót, hagytam gyorsulni, majd amikor megint 100 alá csökkent a sebesség, visszakapcsoltam az ötöst és 100-zal mentem tovább. Kicsi volt a forgalom, este 7-8 óra körül lehetett.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #15917 Dátum: 2012.05.22 kedd, 18:00:03 »

Ezeknél a dízeleknél is alacsony az 1500. Nekem tuti. Érzem, hogy a motornak nem tetszik, csak erőlködik. 2000-2300 alatt nagyon-nagyon ritkán kapcsolok feljebb. Inkább vissza egyet és toporogjanak mögöttem. Grin
(egy 3 literes, modern befecskendezéses dízelnél már okésabb az 1500, de ezeknek a "pici" 1.8-asoknak kell a fordulat)
1500-al símán lehet városban menni, még óvatosan gyorsítani is. nem a motor döglődik, csak nem erre van beállítva. nekem a lucas is 1800-tól már ment szépen, persze nem gyári beállításokkal, a bosch nagy elemmel meg nagyon jó. 3.-ban 1000 ig símán leengedem a fordulatot, ha araszolni kell, és tud menni is onnan még. ha újra fent lesz a jó turbóm, akkor még jobb lesz. 7-tel el lehet járni  városban is jó motorral. Tádé bosch adagolóval vegyesben 5-5,5-el jár
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15918 Dátum: 2012.05.22 kedd, 20:46:43 »

1500-al símán lehet városban menni, még óvatosan gyorsítani is. nem a motor döglődik, csak nem erre van beállítva. nekem a lucas is 1800-tól már ment szépen, persze nem gyári beállításokkal, a bosch nagy elemmel meg nagyon jó. 3.-ban 1000 ig símán leengedem a fordulatot, ha araszolni kell, és tud menni is onnan még. ha újra fent lesz a jó turbóm, akkor még jobb lesz. 7-tel el lehet járni  városban is jó motorral. Tádé bosch adagolóval vegyesben 5-5,5-el jár
Wink az enyém se eszik többet  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15919 Dátum: 2012.05.22 kedd, 20:51:05 »

Az AWS-ben a kis szervízkulcs az mit ellenőriz? Kicseréltem benne az égőt és most folyamatosan világít.. Ajjh, utána kéne nézni egy pár dolognak mert idegesít.. Ha van bent égő akkor világít a fékbetét kopás jelző, a légzsák is folyamatosan világít ha rakok bele égőt, világít a sport futómű lámpája is, meg most már a szervízkucslos izéke is..  falbav
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #15920 Dátum: 2012.05.22 kedd, 20:51:58 »

Az AWS-ben a kis szervízkulcs az mit ellenőriz? Kicseréltem benne az égőt és most folyamatosan világít..

Olajcsere periódus. 15e km után villan fel. Kikapcsolható.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15921 Dátum: 2012.05.22 kedd, 20:52:42 »

Olajcsere periódus. 15e km után villan fel. Kikapcsolható.

8.000-ként cserélek olajat.. Hogy lehet kikapcsolni?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15922 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:08:08 »

8.000-ként cserélek olajat.. Hogy lehet kikapcsolni?
kesztyűtartó kinyit, az üreg jobb oldalában találsz egy négyszögletes gombot. megnyomod pár pillanatra, oszt készen van.
utána ne felejtsd el visszacsukni a kesztyűtartót, mert beveri valaki a sípcsontját, ha beszáll az anyós oldalon hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15923 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:16:23 »

kesztyűtartó kinyit, az üreg jobb oldalában találsz egy négyszögletes gombot. megnyomod pár pillanatra, oszt készen van.
utána ne felejtsd el visszacsukni a kesztyűtartót, mert beveri valaki a sípcsontját, ha beszáll az anyós oldalon hehe

Sikerült, köszönöm! Smiley Már nem világít..  nyes
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15924 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:16:51 »

Sikerült, köszönöm! Smiley Már nem világít..  nyes
thumbup
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15925 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:30:54 »

thumbup

Akkor már csak erre kéne kitalálni valamit : http://www.dj-beat.hu/phimage/content/20120522213047_0009fd3323.jpg Cheesy
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15926 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:32:43 »

Akkor már csak erre kéne kitalálni valamit : http://www.dj-beat.hu/phimage/content/20120522213047_0009fd3323.jpg Cheesy
Shocked  mi mindig is mondtam a hátsó ülésen kell kefélni nem az elsőn  Shocked
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15927 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:34:28 »

Akkor már csak erre kéne kitalálni valamit : http://www.dj-beat.hu/phimage/content/20120522213047_0009fd3323.jpg Cheesy
vedd ki az izzókat eplus2
gondolom, nem állítható telóid vannak...ezért az tök felesleges.
de amekkora katyvasz van a kocsid kábelkötegébe, nem véletlen, hogy pilácsol.
a lufi meg vezérlő kukás lehet, vagy nincs is rádugva...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15928 Dátum: 2012.05.22 kedd, 21:39:00 »

vedd ki az izzókat eplus2
gondolom, nem állítható telóid vannak...ezért az tök felesleges.
de amekkora katyvasz van a kocsid kábelkötegébe, nem véletlen, hogy pilácsol.
a lufi meg vezérlő kukás lehet, vagy nincs is rádugva...

De állítható telós a kocsi.. Cheesy Miért van katyvasz a kábelkötegemben? Már megnéztem és rá van dugva a vezérlőre.. Smiley

Shocked  mi mindig is mondtam a hátsó ülésen kell kefélni nem az elsőn  Shocked

Az elsőn nem is lehet! Cheesy Próbáltam!!!  vigyor3
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15929 Dátum: 2012.05.23 szerda, 00:24:02 »

1500-al símán lehet városban menni, még óvatosan gyorsítani is. nem a motor döglődik, csak nem erre van beállítva. nekem a lucas is 1800-tól már ment szépen, persze nem gyári beállításokkal, a bosch nagy elemmel meg nagyon jó. 3.-ban 1000 ig símán leengedem a fordulatot, ha araszolni kell, és tud menni is onnan még. ha újra fent lesz a jó turbóm, akkor még jobb lesz. 7-tel el lehet járni  városban is jó motorral. Tádé bosch adagolóval vegyesben 5-5,5-el jár

persze, én úgy értettem, hogy az 1500-al gurulni lehet, de fölváltani nem. mármint én nem váltok föl, mert kb. 1000-1100-nál berezonál az egész kasztni, szét akar esni... mondjuk 3-omban. meg inkább etetek 1-2 literrel többet vele városban, de akkor az legyen "dinamikus" Cheesy (aminek értelme nem mindig van, de néha olyan jó, elhúzni, jobbról-balról kikerülgetni azokat akik szenvednek, mint disznó a jégen és azt sem tudják hova akarnak menni...)
a pénzt pedig már gyűjtögetem, mindenáron akarok egy boscht, ill. egy pici turbónyomás emelést, továbbá "tökéletes" adagolóbeállításokat Wink (szal' találkozunk valamikor remélem Smiley )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15930 Dátum: 2012.05.23 szerda, 00:29:16 »

De állítható telós a kocsi.. Cheesy Miért van katyvasz a kábelkötegemben? Már megnéztem és rá van dugva a vezérlőre.. Smiley

Az elsőn nem is lehet! Cheesy Próbáltam!!!  vigyor3

Ha állítható akkor mi a gond? (ott van az aprópénz tartó helyén a könyöklő előtt a gomb, hát tedd normálra, kapcsold ki a keményítést Grin )
A lufi jelzője meg gondolom villog egy hibasort, nem?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15931 Dátum: 2012.05.23 szerda, 07:15:46 »

Ha állítható akkor mi a gond? (ott van az aprópénz tartó helyén a könyöklő előtt a gomb, hát tedd normálra, kapcsold ki a keményítést Grin )
A lufi jelzője meg gondolom villog egy hibasort, nem?

Az a baj, hogy hiába nyomom meg, nem történik semmi. A kis lámpa felgyullad, de változás nem lesz.. Smiley A légzsák visszajelző meg folyamatosan világít, nem villog.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15932 Dátum: 2012.05.23 szerda, 09:13:07 »

Az a baj, hogy hiába nyomom meg, nem történik semmi. A kis lámpa felgyullad, de változás nem lesz.. Smiley A légzsák visszajelző meg folyamatosan világít, nem villog.

Elviekben csak keményítené a gátlókat. Elképzelhető, hogy Nálad már elfáradtak. Vagy egyáltalán még a gyári teleszkópok van benne? Lehet, hogy az előző tulaj kicserélte őket simára, nem?
A lufinál a 36 vagy 38-as biztosíték okés? Ha igen, akkor vagy a kormányátvezető halt meg (az a kis fekete cuccos, amibe csatlakoznak a lufi és a kürt vezetékei, olyan mint egy csapágy) vagy a lufivezérlő. Utóbbim még van (95-ös, működő, 2 lufis), ha esetleg kellene. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15933 Dátum: 2012.05.23 szerda, 09:41:08 »

No, ma reggel kocsival kellett munkába jönnöm (du. vészem munkatársamat dokihoz), így gondoltam hallgatok a bölcsebb szóra, és nem csak 1500-2000ig forgatom (majd váltok), hanem 3500 körül váltok fel.
Az első furcsaság: általában amire beérek melóba, még nem teljesen meleg a motor leparkoláskor. Most már féltávnál középen állt a hőmérő, szóval ennyivel több benzin kellett ehhez a túrához, hogy féltávra felmelegedett a motor...
A másik: 3-ba 60al jöttem végig... Azért ez sem biztos, hogy a legkíméletesebb, leginkább öregurasabb vezetési stílus.
A harmadik: végig elnyomta a rádió hangját a motorhang, komolyan 10-esnél magasabb hangerőre kellett emelnem a gyári rádiót. (Nagyon *** a fülem, védem reggelente a zajoktól és a hangos rádijótól Smiley )

No, de majd hosszú távon fog tényleg kiderülni, hogy a fogyasztás hogy változik ettől. De van egy tippem.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15934 Dátum: 2012.05.23 szerda, 10:53:48 »

No, ma reggel kocsival kellett munkába jönnöm (du. vészem munkatársamat dokihoz), így gondoltam hallgatok a bölcsebb szóra, és nem csak 1500-2000ig forgatom (majd váltok), hanem 3500 körül váltok fel.
Az első furcsaság: általában amire beérek melóba, még nem teljesen meleg a motor leparkoláskor. Most már féltávnál középen állt a hőmérő, szóval ennyivel több benzin kellett ehhez a túrához, hogy féltávra felmelegedett a motor...
A másik: 3-ba 60al jöttem végig... Azért ez sem biztos, hogy a legkíméletesebb, leginkább öregurasabb vezetési stílus.
A harmadik: végig elnyomta a rádió hangját a motorhang, komolyan 10-esnél magasabb hangerőre kellett emelnem a gyári rádiót. (Nagyon *** a fülem, védem reggelente a zajoktól és a hangos rádijótól Smiley )

No, de majd hosszú távon fog tényleg kiderülni, hogy a fogyasztás hogy változik ettől. De van egy tippem.


Be kellene melegedni normál használatnál is. Arra nem gondoltál hogy a termosztátod be van ragadva nyitott állapotban és azért melegszik be lassan? így nőni fog a fogyid ha 3500váltassz smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15935 Dátum: 2012.05.23 szerda, 10:56:01 »


Be kellene melegedni normál használatnál is. Arra nem gondoltál hogy a termosztátod be van ragadva nyitott állapotban és azért melegszik be lassan? így nőni fog a fogyid ha 3500váltassz smile

Vagy közel van a munkahelye és nincs is ideje bemelegedni a kocsinak ha alul vált.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15936 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:38:27 »


Be kellene melegedni normál használatnál is. Arra nem gondoltál hogy a termosztátod be van ragadva nyitott állapotban és azért melegszik be lassan? így nőni fog a fogyid ha 3500váltassz smile

Nincs beragadva. Gugli térkép szerint 6 km-re lakok a munkahelytől. (5-15 perc kocsival, vezetési stílustól függ.)
Ezt szép lassan, a táv kb. felét motorfékkel(alapjárati motorral gurulva, vagy esetleg kinyomott kuplunggal gurulva-kb ugyanaz a fogyasztás) megtéve, nem szokott a hőmérő középállásig felkúszni. Most, végig 3000-3500-as fordulaton haladva féltávnál megvolt. (Ilyen fordulatnál ha leveszem a lábam a gázról, akkor a motorfék, hogy azonnal leesik 60ról 30ra a tempó 3.ban (3.ban 3000-ről 1500ra visszahúz a motorfék, szemben a korábbi esetekben, amikor 5.ben mentem 2000res fordulaton, ahonnan szépen ledolgozta 1500ra, és ott az alapjárati motor megtartotta az 50et). Node - meglátjuk, én hiszek nektek hogy ez lesz így a jobb! Wink
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #15937 Dátum: 2012.05.23 szerda, 13:01:24 »

Nincs beragadva. Gugli térkép szerint 6 km-re lakok a munkahelytől. (5-15 perc kocsival, vezetési stílustól függ.)
Ezt szép lassan, a táv kb. felét motorfékkel(alapjárati motorral gurulva, vagy esetleg kinyomott kuplunggal gurulva-kb ugyanaz a fogyasztás) megtéve, nem szokott a hőmérő középállásig felkúszni. Most, végig 3000-3500-as fordulaton haladva féltávnál megvolt. (Ilyen fordulatnál ha leveszem a lábam a gázról, akkor a motorfék, hogy azonnal leesik 60ról 30ra a tempó 3.ban (3.ban 3000-ről 1500ra visszahúz a motorfék, szemben a korábbi esetekben, amikor 5.ben mentem 2000res fordulaton, ahonnan szépen ledolgozta 1500ra, és ott az alapjárati motor megtartotta az 50et). Node - meglátjuk, én hiszek nektek hogy ez lesz így a jobb! Wink

de az autó mata szivató  vagy mi van benne  :hehe:hamar kikapcsol onnan már normál mennyiségű benzint fogyaszt nem kell elérje a normál jelzés közepét szerintem.....
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15938 Dátum: 2012.05.23 szerda, 13:20:30 »

Gugli térkép szerint 6 km-re lakok a munkahelytől. (5-15 perc kocsival, vezetési stílustól függ.)...
6 km-eket jársz a kocsival, és csodálkozol, hogy - úgymond - sokat fogyaszt a kocsid?
Egyébként akkor én mit szóljak? Napi 2x13 km, 1.8i, 10 liter körüli fogyi? Nem belvárosi csúcsforgalomban.
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #15939 Dátum: 2012.05.23 szerda, 13:26:40 »

6 km-eket jársz a kocsival, és csodálkozol, hogy - úgymond - sokat fogyaszt a kocsid?
Egyébként akkor én mit szóljak? Napi 2x13 km, 1.8i, 10 liter körüli fogyi? Nem belvárosi csúcsforgalomban.

Nem-nem, félreértettél. Úgy kezdtem a mondandómat, hogy MA REGGEL kellett kocsival munkába jönnöm. Busszal járok egyébként. Általában 2hetente pénteken bejövök (6km), aztán péntek du. innen haza (120 km), majd vasárnap este vissza (120km). Meg van mondjuk 2 hetente 1 nap amikor közbejön valami, és akkor 2x6km (munkába meg vissza). Tehát 2 hét alatt belerakok a kocsiba kb. 260km futást, amiből 3x6 km rövidtáv, város, a többi meg hosszútáv.


(Remélem így már minden(ki) megvilágosodott :-)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15940 Dátum: 2012.05.23 szerda, 15:19:58 »

De állítható telós a kocsi.. Cheesy Miért van katyvasz a kábelkötegemben? Már megnéztem és rá van dugva a vezérlőre.. Smiley

Az elsőn nem is lehet! Cheesy Próbáltam!!!  vigyor3
eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #15941 Dátum: 2012.05.23 szerda, 16:54:34 »

eljen

valljuk be, nehéz... de még a hátsón sem a legegyszerűbb. De azért találták ki a kombit, meg a lehajtható üléseket  nyes
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15942 Dátum: 2012.05.23 szerda, 21:28:23 »

valljuk be, nehéz... de még a hátsón sem a legegyszerűbb. De azért találták ki a kombit, meg a lehajtható üléseket  nyes

A hátsón megoldható.. Cheesy
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #15943 Dátum: 2012.05.23 szerda, 23:03:04 »

Az a baj, hogy hiába nyomom meg, nem történik semmi. A kis lámpa felgyullad, de változás nem lesz.. Smiley A légzsák visszajelző meg folyamatosan világít, nem villog.
Ha folyamatosan világít, és gombnyomásra se alszik el, akkor a rendszer van behalva. A "puha" fokozata rosszabb úttartást ad, mint a normál gátlónál, ezért az első hibánál oda a kényelem, és inkább fix sportra fogja rakni a gátlókat (ennek aztán meg nagyon fogsz örülni, ha a hazai út/hibákon/ járkálsz). Persze, csak ha benne maradt az évek alatt mind a 4 db. Mivel a vezérlőjét a csomagtartó szőnyege alá álmodta meg a tervező, hamar bekövetkezik a kívánt (sportos) állapot. A benne található szögelfordulás-érzékelő nagyon szereti az erős ütéseket... jobban, mint a légzsákvezérlő.  vigyor3 Ha pedig ez eljön, akkor minimum egy parlamenti bársonyszék kell a *** alá, hogy ki bírja fizetni az ember az új alkatrészt...  hehe Anno árultak a Cromax oldalán egy zsír új vezérlőt. Kecsegtető, 15 000 magyar forintos áron mérték. Már éppen elszántam magam, hogy beszerzem, és kicserélem a mostanit... csak aztán rájött valaki az adminisztrációs hibára, és hirtelen hozzáírtak egy nullát.  rinya
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15944 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 08:29:42 »

Ha folyamatosan világít, és gombnyomásra se alszik el, akkor a rendszer van behalva. A "puha" fokozata rosszabb úttartást ad, mint a normál gátlónál, ezért az első hibánál oda a kényelem, és inkább fix sportra fogja rakni a gátlókat (ennek aztán meg nagyon fogsz örülni, ha a hazai út/hibákon/ járkálsz). Persze, csak ha benne maradt az évek alatt mind a 4 db. Mivel a vezérlőjét a csomagtartó szőnyege alá álmodta meg a tervező, hamar bekövetkezik a kívánt (sportos) állapot. A benne található szögelfordulás-érzékelő nagyon szereti az erős ütéseket... jobban, mint a légzsákvezérlő.  vigyor3 Ha pedig ez eljön, akkor minimum egy parlamenti bársonyszék kell a *** alá, hogy ki bírja fizetni az ember az új alkatrészt...  hehe Anno árultak a Cromax oldalán egy zsír új vezérlőt. Kecsegtető, 15 000 magyar forintos áron mérték. Már éppen elszántam magam, hogy beszerzem, és kicserélem a mostanit... csak aztán rájött valaki az adminisztrációs hibára, és hirtelen hozzáírtak egy nullát.  rinya

Folyamatosan világít így van és gombnyomásra sem alszik el.. Gondoltam, hogy sporton van most is, mert tényleg olyan mint egy versenyautó, minden hibát észreveszek vele.. Matyi a nagytalin meg is említette, hogy egy egész kicsit kemény a rugózásom.. Cheesy Uhh, 150.000 forint? Akkor szerintem marad így.. Cheesy Lehet esetleg megnézem nincs e kicsúszva a kábel a vezérlőből, vagy valami ilyesmi Smiley
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #15945 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 20:05:18 »

Folyamatosan világít így van és gombnyomásra sem alszik el.. Gondoltam, hogy sporton van most is, mert tényleg olyan mint egy versenyautó, minden hibát észreveszek vele.. Matyi a nagytalin meg is említette, hogy egy egész kicsit kemény a rugózásom.. Cheesy Uhh, 150.000 forint? Akkor szerintem marad így.. Cheesy Lehet esetleg megnézem nincs e kicsúszva a kábel a vezérlőből, vagy valami ilyesmi Smiley

Széthúztam a kábelét, befújtam kontakt-al, de semmi változás.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #15946 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 21:11:35 »

A hátsón megoldható.. Cheesy
Wink de meg ám .............  Wink
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Z1
Vendég
« Új hozzászólás #15947 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 21:38:04 »

Hali!

Tudja valaki esetleg, hogy az MK1-es Mondeo-k váltógomb rögzítéséből, hányféle verzió létezik?
Bontóban szerváltam egyet amit simán csak le kellett tekerni.
Ellenben az enyémben ez nem megvalósítható. Vagyis igen ,de roncsolással ugyan is az nem menetes..vagy én vagyok béna.
Van valakinek tapasztalata ilyen téren??

Köszike
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #15948 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 21:45:54 »

valljuk be, nehéz... de még a hátsón sem a legegyszerűbb. De azért találták ki a kombit, meg a lehajtható üléseket  nyes

Én kempingeztetni szoktam a családot a lehajtott hátsó üléseken. Régebben jó lett másra is law , csak akkor  még nem volt mondeóm.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #15949 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 22:17:30 »

Hali!

Tudja valaki esetleg, hogy az MK1-es Mondeo-k váltógomb rögzítéséből, hányféle verzió létezik?
Bontóban szerváltam egyet amit simán csak le kellett tekerni.
Ellenben az enyémben ez nem megvalósítható. Vagyis igen ,de roncsolással ugyan is az nem menetes..vagy én vagyok béna.
Van valakinek tapasztalata ilyen téren??

Köszike
2 féle van.
a másik körmös.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 325 326 ... 390   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.