Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.06 hétfő, 01:00:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 811 812 813 814 815 816 817 [818] 819 820 821 822 823 824 825 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13375466 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Mondeo Fox
Vendég
« Új hozzászólás #40850 Dátum: 2016.07.27 szerda, 13:43:12 »

Tisztelt Fórumtárs!
A Pro-Tec termékek kiváló minőségű német termékek. Az üzemanyag rendszer tisztítót csak ajánlani tudom. A motor belső tisztítót soha nem használtam,így nem tudok vélemény alkotni e termék működéséről. Egyébként szerintem nincs is rá szükség, ha az ember megfelelő csereperiódus idővel cseréli az olajat és a szükséges folyadékokat. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm szépen.
Üdvözlettel,
Naplózva
verik
Vendég
« Új hozzászólás #40851 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 11:54:32 »

Üdv mindenkinek! Tdci 115 lovashoz keresnék magasnyomású pumpát SOS ben. Kérem ha valaki tud eladót írjon nekem. Salgótarján közelében.
Előre is köszönöm!
Naplózva
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40852 Dátum: 2016.07.29 péntek, 15:51:30 »

Sziasztok,

Azt honnan tudhatom meg, hogy a gépben van-e DPF?! A sas: 2006.12. havi 2.0 TDCI.

Előre is köszi a helpet!
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40853 Dátum: 2016.07.29 péntek, 18:08:41 »

Üdv mindenkinek! Tdci 115 lovashoz keresnék magasnyomású pumpát SOS ben. Kérem ha valaki tud eladót írjon nekem. Salgótarján közelében.
Előre is köszönöm!
Szia
Nekem van egy!
Budapest
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #40854 Dátum: 2016.07.29 péntek, 19:32:37 »

Sziasztok,

Azt honnan tudhatom meg, hogy a gépben van-e DPF?! A sas: 2006.12. havi 2.0 TDCI.

Előre is köszi a helpet!
ha alánézel kb. középen akkor látsz egy nagy dobot.kábel is megy rá+két gumicső a dobra
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #40855 Dátum: 2016.07.29 péntek, 21:14:06 »

Sziasztok,

Azt honnan tudhatom meg, hogy a gépben van-e DPF?! A sas: 2006.12. havi 2.0 TDCI.

Előre is köszi a helpet!

Vagy alvázszám alapján. Az enyém áprilisi nincs benne. A német piacoson van elvileg.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40856 Dátum: 2016.07.30 szombat, 06:56:56 »

ha alánézel kb. középen akkor látsz egy nagy dobot.kábel is megy rá+két gumicső a dobra

Köszi!  worship
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40857 Dátum: 2016.07.30 szombat, 06:57:29 »

Vagy alvázszám alapján. Az enyém áprilisi nincs benne. A német piacoson van elvileg.

Köszi!  worship
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
trnokikoma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40858 Dátum: 2016.07.30 szombat, 14:22:04 »

Sziasztok!
2004. 131LE mondeohoz keresek az injektorok alá tűzkarikát, vagy alátétet SOS-ben kellene! Budapest és környékén vagyok
Köszi  worship
Naplózva

Mondeo mk4 2008, 140LE, automata, 289.000km
MK3 2006 Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #40859 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 02:06:16 »

Sziasztok !

Van egy németből behozott MK3-s 2006-s 2.0 TDCI 130 le Mondeo Kombim (alsz.: WF0WXXGBBW6A53850), ami egy pár napja kb. 2-300 km-el ez előtt el kezdett menet közben főleg egyenletes fordulaton dadogni, rángatni egy kicsit néhány másodpercig . A fogyasztása nagyon jó 4,8 a központi alapján , a motor nagyobb gázadásoknál füstöl. Korábban volt egy 2006-s MK3-s 2,2 tdci Mondeom, aminek hasonló volt a baja, de az hidegen alapjáraton is egyenetlenül járt, ennek ilyen baja nincs. A mostani Mondeo-m vezetett szervízkönyves és most 215.000 km van benne 6 hónapja vettem 199.000 km-mel, eddig hibátlanul üzemelt.Most csináltatam gyári alkatrészekkel és olajjal egy időszakos szervízet június végén 213.000 km.-nél (levegő, olaj, pollen, és gázolajszűrő+olaj). Ja még annyi ,hogy eddig szinte mindig az OMW-nél tankoltam és 4 flakon Metabond diesel adalékanyagot adtam még hozzá. Tudja valaki hogy mi lehet a baja ? Segítségeteket előre is köszönöm.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #40860 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 08:21:48 »

Sziasztok !

Van egy németből behozott MK3-s 2006-s 2.0 TDCI 130 le Mondeo Kombim (alsz.: WF0WXXGBBW6A53850), ami egy pár napja kb. 2-300 km-el ez előtt el kezdett menet közben főleg egyenletes fordulaton dadogni, rángatni egy kicsit néhány másodpercig . A fogyasztása nagyon jó 4,8 a központi alapján , a motor nagyobb gázadásoknál füstöl. Korábban volt egy 2006-s MK3-s 2,2 tdci Mondeom, aminek hasonló volt a baja, de az hidegen alapjáraton is egyenetlenül járt, ennek ilyen baja nincs. A mostani Mondeo-m vezetett szervízkönyves és most 215.000 km van benne 6 hónapja vettem 199.000 km-mel, eddig hibátlanul üzemelt.Most csináltatam gyári alkatrészekkel és olajjal egy időszakos szervízet június végén 213.000 km.-nél (levegő, olaj, pollen, és gázolajszűrő+olaj). Ja még annyi ,hogy eddig szinte mindig az OMW-nél tankoltam és 4 flakon Metabond diesel adalékanyagot adtam még hozzá. Tudja valaki hogy mi lehet a baja ? Segítségeteket előre is köszönöm.
Túrbó csöveket nézd végig gyanus!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
MK3 2006 Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #40861 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 15:56:50 »

sziasztok !

Az előző hozzászólásomhoz hozzáfűzném, hogy észrevettem a kocsin hogy 1750- 1800 fordulat/perc alatt nem csinálja ezt a dadogást csak ha ezt eléri vagy meghaladja. Arra gyanakszok hogy mivel ennek egy változó geometriás turbója van, lehet a turbóval lehet gond, mivel úgy tudom, hogy ez 1800 ford./perc körül kapcsol be illeztve adja le max nyomatékát. Esetleg tudtok olyan megbízható szervízt ahol ezt meg tudják nézni elfogadható áron ? Segítségeteket előre is köszönöm, sürgős lenne, mert pár nap múlva nyaralni mennék a srácaimmal, de nyugodtabb lennék ha ezt a problémát orvosolni tudnánk. Köszi Szabi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40862 Dátum: 2016.08.02 kedd, 07:36:16 »

sziasztok !

Az előző hozzászólásomhoz hozzáfűzném, hogy észrevettem a kocsin hogy 1750- 1800 fordulat/perc alatt nem csinálja ezt a dadogást csak ha ezt eléri vagy meghaladja. Arra gyanakszok hogy mivel ennek egy változó geometriás turbója van, lehet a turbóval lehet gond, mivel úgy tudom, hogy ez 1800 ford./perc körül kapcsol be illeztve adja le max nyomatékát. Esetleg tudtok olyan megbízható szervízt ahol ezt meg tudják nézni elfogadható áron ? Segítségeteket előre is köszönöm, sürgős lenne, mert pár nap múlva nyaralni mennék a srácaimmal, de nyugodtabb lennék ha ezt a problémát orvosolni tudnánk. Köszi Szabi

A turbo nem "kapcsol be". Folyamatosan pörög, de kb. a mondott fordulatszám az, ahonnan elkezd elég levegőt sűríteni ahhoz, hogy már észrevehető legyen a hatása. Viszont innentől veszi észre a turbócsövön a lyuk is, hogy "jé, növekszik a nyomás, engedjük csak el!". vigyor3

Ahol repedt a turbócső, ott olajpárát fogsz találni rajta. Bilincsek alatt, hosszában szokott leginkább repedni, és elsőnek az EGR alatti csöveg nézd meg. A többi jóval ritkábban durran el.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
MK3 2006 Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #40863 Dátum: 2016.08.02 kedd, 08:23:02 »

Köszi AndyA a választ . Utána nézek !!!

Szabi
Naplózva
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40864 Dátum: 2016.08.02 kedd, 13:40:26 »

Sziasztok! Segítség kéne.  help
Elküldtem az injektoraimat felújításra, teljes felújítást kapott mind a négy. Visszaraktam őket a helyére, pár indítás után el is indult, járt a motor egy-két percig, aztán leállt. Észrevettem, hogy az egyik résolajcsőnél szivárgott a gázolaj, nem tömített a gumigyűrű, mert nem volt teljesen jó pozícióban az injektor és oldalirányban feszült a résolajcső. Visszalazítottam az injektort és meghúztam jó pozícióban, így már szerintem tömít rendesen. Viszont valószínűleg teljesen fellevegősödött a rendszer, mert már el se indul. Csináltunk egy ejtőtartályt a gázolajnak, hogy folyjon rá a szivattyúra, így már elkapta, de pár másodperces pöfögés után mindig leáll. Az injektornál a hollandereket megnyitva jön a gázolaj. Valamiért nem épül fel az üa. nyomás. Néztem diaggal, kb. 55000 kPa-ig ment fel a nyomás, mikor pöfögött picit. Mennyinek kéne lenni alapjáraton?
Valami ötlet, hogy mit próbáljak még meg?

 help help help
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40865 Dátum: 2016.08.02 kedd, 14:06:56 »

Sziasztok! Segítség kéne.  help
Elküldtem az injektoraimat felújításra, teljes felújítást kapott mind a négy. Visszaraktam őket a helyére, pár indítás után el is indult, járt a motor egy-két percig, aztán leállt. Észrevettem, hogy az egyik résolajcsőnél szivárgott a gázolaj, nem tömített a gumigyűrű, mert nem volt teljesen jó pozícióban az injektor és oldalirányban feszült a résolajcső. Visszalazítottam az injektort és meghúztam jó pozícióban, így már szerintem tömít rendesen. Viszont valószínűleg teljesen fellevegősödött a rendszer, mert már el se indul. Csináltunk egy ejtőtartályt a gázolajnak, hogy folyjon rá a szivattyúra, így már elkapta, de pár másodperces pöfögés után mindig leáll. Az injektornál a hollandereket megnyitva jön a gázolaj. Valamiért nem épül fel az üa. nyomás. Néztem diaggal, kb. 55000 kPa-ig ment fel a nyomás, mikor pöfögött picit. Mennyinek kéne lenni alapjáraton?
Valami ötlet, hogy mit próbáljak még meg?

 help help help

Azt írják a Neten, hogy alapjárati nyomás 250 +/- 40 bar.

Ha 55000 kPa-t mértél, ott valami nyűg van, mert az már 550 bar, annyival nagyon is mennie kellene.

Hibakód?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40866 Dátum: 2016.08.02 kedd, 15:08:59 »

Azt írják a Neten, hogy alapjárati nyomás 250 +/- 40 bar.

Ha 55000 kPa-t mértél, ott valami nyűg van, mert az már 550 bar, annyival nagyon is mennie kellene.

Hibakód?

AndyA

Hibakódot most már nem ad, illetve csak olyat ír, hogy nem futott le az obd diagnosztika, p1000 ha jól emlékszem. Gondolom el kéne indulnia hozzá a motornak?
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40867 Dátum: 2016.08.02 kedd, 15:11:07 »

Hibakódot most már nem ad, illetve csak olyat ír, hogy nem futott le az obd diagnosztika, p1000 ha jól emlékszem. Gondolom el kéne indulnia hozzá a motornak?

Előtte az üzemanyag szivattyúra adott kódot. Az levegősödés miatt lehetett. Azt a kódot töröltem és most már nem ad újra kódot.
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40868 Dátum: 2016.08.02 kedd, 15:14:35 »

Résolajcső tömítetlensége okozhetja? Nem látok szivárgást sehol. Kaphat valahol fals levegőt a résolajcsövön, úgy, hogy gázolaj nem szivárog?
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40869 Dátum: 2016.08.02 kedd, 15:30:11 »

Résolajcső tömítetlensége okozhetja? Nem látok szivárgást sehol. Kaphat valahol fals levegőt a résolajcsövön, úgy, hogy gázolaj nem szivárog?

Persze. Ott vákuum van, megy vissza a GO a szűrőbe.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40870 Dátum: 2016.08.02 kedd, 16:00:59 »

Sziasztok,

Az autó az utóbbi hetekben meleg motornál villogó izzításjelzőt dobott, úgy, hogy reggel még semmi baja nem volt, mentem vele 15-20 km-t leállítottam aztán 10-15 perc múlva újra beindítottam és indultam volna, viszont akkor már villogott...  falbav
Elvittem hibakódolvasásra és az alábbi kódot kaptam: P132B  For cenzuring

A srác azzal kezdte, hogy cseréljek elektronikát, vagy gyári felújított komplett turbó (288.000 HUF)... Szerintetek mi lehet a gáz, mit érdemes megnézni, mert ilyen összegeknél nem szeretnék mellélőni?! Lehet az elektronikáját tesztelni valahogy/esetleg van valakinek tesztere, mert ahogy láttam azt csak 3 csavar fogja, nem nagy kunszt leszerelni...?!

Előre is köszi a segítséget!

+Add info: Ha lehül a motor (mondjuk mire ledolgozom a 8 órát a melóban) megint hiba nélkül indul és megy, de 20 perc kocsikázás után beugrok a boltba és a utána megint hibával indul...
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.02 kedd, 16:03:58 írta Muszi05 » Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
MK3 2006 Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #40871 Dátum: 2016.08.02 kedd, 17:49:53 »

Sziasztok !

Valaki tudja arra a választ, hogy egy 2006-s évjáratú (alsz: WF0WXXGBBW6A53850) MK3-S 2.0 TDCI 130 LE-S MONDEO-ba jó-e a 2006.02 előtt a gyár által külön cikkszámon hozzott utángyártott intercooler cső vagy csak és kizárólag a 2006.02. után külön cikkszámon hozott egész intercooler csőrendszert kell megvennem, ami 40 valahányezer. Magyarul az a kérdés, hogy az intercooler csőben 2006 után van-e valamilyen tényleges változtatás vagy ez csak valami üzleti fogás és ugyan olyan mint 2006 előtti.

Ha valaki küzdött ezzel a kérdéssel és tudja a választ annak a segítségét nagyon megköszöném.

Köszönettel: F. Szabi
Naplózva
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40872 Dátum: 2016.08.02 kedd, 19:28:33 »

Résolajcső tömítetlensége okozhetja? Nem látok szivárgást sehol. Kaphat valahol fals levegőt a résolajcsövön, úgy, hogy gázolaj nem szivárog?

Kipróbáltam azt, amit ALF írt korábban valakinek a résolajcső kiiktatására. Lehúztam az üzemanyagszűrűről a szivattyútól visszamenő csövet (T csatlakozó) és ledugóztam a szűrőt és a csatlakozóját.
Ez sem segített. Indítózáskor pöffenik párat és leáll. De ezzel most kizártam annak lehetőségét, hogy a résolajcsövön kap valahol levegőt a rendszer?
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40873 Dátum: 2016.08.02 kedd, 21:09:58 »

Egyébként Győrben (vagy a környékén) tudtok ajánlani hozzáértő szerelőt? A győri márkaszervizzel van valakinek tapasztalata?
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40874 Dátum: 2016.08.03 szerda, 16:45:20 »

Sziasztok!

Mi a különbség a 115 LE és a 130LE motorok között?
A teljesítménybeli különbség mennyire érezhető?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40875 Dátum: 2016.08.03 szerda, 19:46:50 »

Sziasztok!

Mi a különbség a 115 LE és a 130LE motorok között?
A teljesítménybeli különbség mennyire érezhető?


Ha jól tudom: (ha nem, akkor javítsatok légyszi!)
A 130 lovasnak elektronikus a turbó vezérlése, a 115-ösnek vákumdobos. Előbbi EU4-es, utóbbi EU3-as motor. Úgy tudom, csúcsteljesítményben minimális a különbség, inkább azért megy jobban az EU4-es, mert szélesebb fordulatszám tartományban húz. Alacsonyabb fordulaton elindul. Hozzá kell még tennem, hogy az elektronikussal azért szoktak lenni gondok...
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #40876 Dátum: 2016.08.03 szerda, 19:55:04 »

Sziasztok,

Az autó az utóbbi hetekben meleg motornál villogó izzításjelzőt dobott, úgy, hogy reggel még semmi baja nem volt, mentem vele 15-20 km-t leállítottam aztán 10-15 perc múlva újra beindítottam és indultam volna, viszont akkor már villogott...  falbav
Elvittem hibakódolvasásra és az alábbi kódot kaptam: P132B  For cenzuring

A srác azzal kezdte, hogy cseréljek elektronikát, vagy gyári felújított komplett turbó (288.000 HUF)... Szerintetek mi lehet a gáz, mit érdemes megnézni, mert ilyen összegeknél nem szeretnék mellélőni?! Lehet az elektronikáját tesztelni valahogy/esetleg van valakinek tesztere, mert ahogy láttam azt csak 3 csavar fogja, nem nagy kunszt leszerelni...?!

Előre is köszi a segítséget!

+Add info: Ha lehül a motor (mondjuk mire ledolgozom a 8 órát a melóban) megint hiba nélkül indul és megy, de 20 perc kocsikázás után beugrok a boltba és a utána megint hibával indul...

Ha beszélsz angolul, akkor ez segíthet: http://www.talkford.com/community/topic/184102-code-p132b-and-flashing-glow-plug-light/ vagy ez http://www.ecutesting.com/ford_mondeo_tdci_turbo_actuato.html esetleg ez http://passionford.com/forum/ford-mondeo/470647-turbo-p132b-fault-code-disappearing-for-car-fault-and-possible-fix.html
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40877 Dátum: 2016.08.03 szerda, 20:39:47 »

Ha jól tudom: (ha nem, akkor javítsatok légyszi!)
A 130 lovasnak elektronikus a turbó vezérlése, a 115-ösnek vákumdobos. Előbbi EU4-es, utóbbi EU3-as motor. Úgy tudom, csúcsteljesítményben minimális a különbség, inkább azért megy jobban az EU4-es, mert szélesebb fordulatszám tartományban húz. Alacsonyabb fordulaton elindul. Hozzá kell még tennem, hogy az elektronikussal azért szoktak lenni gondok...


130 pacisból is van vákuumos, EU3-as. Az viszont nem megy olyan simán, mint a villanyos geometriaállítású. Megjön a vákuum, fordul a geometria, és hátbarúg az elszabaduló turbonyomás. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40878 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:01:09 »

Ha jól tudom: (ha nem, akkor javítsatok légyszi!)
A 130 lovasnak elektronikus a turbó vezérlése, a 115-ösnek vákumdobos. Előbbi EU4-es, utóbbi EU3-as motor. Úgy tudom, csúcsteljesítményben minimális a különbség, inkább azért megy jobban az EU4-es, mert szélesebb fordulatszám tartományban húz. Alacsonyabb fordulaton elindul. Hozzá kell még tennem, hogy az elektronikussal azért szoktak lenni gondok...

nem tudod jól
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40879 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:02:10 »

130 pacisból is van vákuumos, EU3-as. Az viszont nem megy olyan simán, mint a villanyos geometriaállítású. Megjön a vákuum, fordul a geometria, és hátbarúg az elszabaduló turbonyomás. Smiley

AndyA
mi jön meg? vigyor3 azért van ott a vákuum szivattyú, hogy alapjáraton is legyen elég. ha megnézed, alapjáraton járó motor is felhúzza full szűkbe a geometriát
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40880 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:12:53 »

mi jön meg? vigyor3 azért van ott a vákuum szivattyú, hogy alapjáraton is legyen elég. ha megnézed, alapjáraton járó motor is felhúzza full szűkbe a geometriát

Akkor sem olyan sima az átmenet, mint a villanyosnál. Az elektromos állítással elindul, mint a troli, simán egyenletesen, a turbonyomással arányosan folyamatosan növelve a gyorsulást. A vákuumos meg picit gondolkodik, azután hátbarúg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40881 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:25:33 »

Akkor sem olyan sima az átmenet, mint a villanyosnál. Az elektromos állítással elindul, mint a troli, simán egyenletesen, a turbonyomással arányosan folyamatosan növelve a gyorsulást. A vákuumos meg picit gondolkodik, azután hátbarúg.

AndyA
mind2-t az ecu vezérli, software-ben van a különbség, mind2 tudná a másik fajta beállítást is. eu4-nél szinte az összes gyártó úgy érte el, hogy ne legyen hirtelen károsanyag kibocsátás, hogy elbutították a megindulást
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40882 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:38:57 »

mind2-t az ecu vezérli, software-ben van a különbség, mind2 tudná a másik fajta beállítást is. eu4-nél szinte az összes gyártó úgy érte el, hogy ne legyen hirtelen károsanyag kibocsátás, hogy elbutították a megindulást

Nem olyan rossz az. Kényelmesebb sokkal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jaxi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 200


E-mail
« Új hozzászólás #40883 Dátum: 2016.08.03 szerda, 21:47:51 »

Sziasztok,

Az autó az utóbbi hetekben meleg motornál villogó izzításjelzőt dobott, úgy, hogy reggel még semmi baja nem volt, mentem vele 15-20 km-t leállítottam aztán 10-15 perc múlva újra beindítottam és indultam volna, viszont akkor már villogott...  falbav
Elvittem hibakódolvasásra és az alábbi kódot kaptam: P132B  For cenzuring

A srác azzal kezdte, hogy cseréljek elektronikát, vagy gyári felújított komplett turbó (288.000 HUF)... Szerintetek mi lehet a gáz, mit érdemes megnézni, mert ilyen összegeknél nem szeretnék mellélőni?! Lehet az elektronikáját tesztelni valahogy/esetleg van valakinek tesztere, mert ahogy láttam azt csak 3 csavar fogja, nem nagy kunszt leszerelni...?!

Előre is köszi a segítséget!

+Add info: Ha lehül a motor (mondjuk mire ledolgozom a 8 órát a melóban) megint hiba nélkül indul és megy, de 20 perc kocsikázás után beugrok a boltba és a utána megint hibával indul...
                          Szia
A turbóelektronikáról vedd le a zégert,és a geometria mozgatókarját próbáld mozgatni,ha akad ki kell tisztítani mert el vankokszolódva. Amikor felmelegszik megszorul,és nem tudja az elektronika mozgatni,aminek az lesz a vége, hogy az is leég.Ezért sztem így ne nagyon járj vele.
Naplózva

MK-III TDCI 2.0 115LE  2004 kombi EGR OFF by Ervin
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40884 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 08:48:34 »


Köszi!  worship Közben már megtaláltam én is, mert Google a barátom és szét is kaptam az egészet és 99%, hogy megrottyant a turbóvezérlő elektronikám!  falbav
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #40885 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 08:51:20 »

                          Szia
A turbóelektronikáról vedd le a zégert,és a geometria mozgatókarját próbáld mozgatni,ha akad ki kell tisztítani mert el vankokszolódva. Amikor felmelegszik megszorul,és nem tudja az elektronika mozgatni,aminek az lesz a vége, hogy az is leég.Ezért sztem így ne nagyon járj vele.

Köszi az infot!  worship Közben már megtörtént a dolog és igen, valszeg tönkrement a vezérlőm!  falbav Esetleg valakinek egy vezérlő kölcsön, hogy kiteszteljem azzal van-e a baj?  vigyor3 A másik amire gondolni tudok, hogy a forrasztások az ECU-n nem pászolnak már, de azt meg nem merem piszkálni.
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
Pogesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #40886 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 11:29:20 »

Sziasztok! Segítség kéne.  help
Elküldtem az injektoraimat felújításra, teljes felújítást kapott mind a négy. Visszaraktam őket a helyére, pár indítás után el is indult, járt a motor egy-két percig, aztán leállt. Észrevettem, hogy az egyik résolajcsőnél szivárgott a gázolaj, nem tömített a gumigyűrű, mert nem volt teljesen jó pozícióban az injektor és oldalirányban feszült a résolajcső. Visszalazítottam az injektort és meghúztam jó pozícióban, így már szerintem tömít rendesen. Viszont valószínűleg teljesen fellevegősödött a rendszer, mert már el se indul. Csináltunk egy ejtőtartályt a gázolajnak, hogy folyjon rá a szivattyúra, így már elkapta, de pár másodperces pöfögés után mindig leáll. Az injektornál a hollandereket megnyitva jön a gázolaj. Valamiért nem épül fel az üa. nyomás. Néztem diaggal, kb. 55000 kPa-ig ment fel a nyomás, mikor pöfögött picit. Mennyinek kéne lenni alapjáraton?
Valami ötlet, hogy mit próbáljak még meg?

 help help help

Nos elvittem az autót a márkaszervizbe és ott azt mondják, hogy nem jók az injektoraim!
Az MPdiesel újította fel őket. Most visszaküldöm nekik. Érdekes mód nem hepciáskodtak, hogy márpedig az biztosan jó. Pedig arra számítottam. Mondták, hogy küldjem és megnézik.

Van valakinek tapasztalata velük?
Naplózva

2004.12.  2.0 TDCI 130Le KOMBI
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40887 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 15:41:12 »

Nem olyan rossz az. Kényelmesebb sokkal.

AndyA
egy szóval nem mondtam, hogy rossz lenne vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #40888 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 22:05:57 »

Sziasztok.
Van nekem egy olyan problémám, ami 2 napja jött elő, hogy 1500 fölött kicsit rángat az autó 2-től felfelé, és érdekes kifújó hangot ad a motor, de nem nevezném sípolásnak, mert nincs olyan éles hangja. 2.0 TDCi 130 lovas 2004-es az autóm. Mi lehet a baj?  Undecided
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40889 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 22:09:20 »

Sziasztok.
Van nekem egy olyan problémám, ami 2 napja jött elő, hogy 1500 fölött kicsit rángat az autó 2-től felfelé, és érdekes kifújó hangot ad a motor, de nem nevezném sípolásnak, mert nincs olyan éles hangja. 2.0 TDCi 130 lovas 2004-es az autóm. Mi lehet a baj?  Undecided

Turbócső?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #40890 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 22:33:52 »

Turbócső?
Még nem tudom, sógorom is arra gyanakszik, de még nem volt idő megnézni. Mennyire lehet így közlekedni a kocsival? Nem lesz baja a turbónak vagy másnak?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40891 Dátum: 2016.08.04 csütörtök, 23:22:33 »

Még nem tudom, sógorom is arra gyanakszik, de még nem volt idő megnézni. Mennyire lehet így közlekedni a kocsival? Nem lesz baja a turbónak vagy másnak?

Lukas turbócsővel ne nagyon használd. A turbót folyamatosan erőltetni fogja, hogy meglegyen a kívánt nyomás. Ami elszökik...
Nézd meg, hogy az-e. Ha találsz olajpárát, olajfolyást a csövön, akkor esélyes, hogy megtaláltad. Ha nincs azonnal cserecső, legalább bandázsold be minél jobban.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40892 Dátum: 2016.08.05 péntek, 07:41:11 »

Még nem tudom, sógorom is arra gyanakszik, de még nem volt idő megnézni. Mennyire lehet így közlekedni a kocsival? Nem lesz baja a turbónak vagy másnak?

Ha kibírod, hogy 1800 fölé nem viszed a fordulatot, akkor használhatod.

1800-2000 körül már erősen dolgozik a turbo, de szökik a nyomás, azaz folyamatosan max. terhelést fog kapni. Az meg nem olyan jó neki hosszú távon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #40893 Dátum: 2016.08.05 péntek, 09:10:18 »

Köszönöm a segítséget, akkor megpróbálom alacsony fordulaton használni.  Smiley
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
Attila925
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 108



E-mail
« Új hozzászólás #40894 Dátum: 2016.08.05 péntek, 10:58:57 »

Sziasztok. Valakinek van valamilyen doksija a turbócső cseréről vagy le tudná írni, hogy azt hogyan kell? Nagyon megköszönném!  Grin
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 131LE N7BA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #40895 Dátum: 2016.08.05 péntek, 12:14:52 »

Sziasztok. Valakinek van valamilyen doksija a turbócső cseréről vagy le tudná írni, hogy azt hogyan kell? Nagyon megköszönném!  Grin
kilazítod a bilncset,leveszed a rossz csövet.az újjal fordítva ugyan ez. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40896 Dátum: 2016.08.05 péntek, 13:32:33 »

kilazítod a bilncset,leveszed a rossz csövet.az újjal fordítva ugyan ez. Wink

Két bilincs van rajta!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #40897 Dátum: 2016.08.05 péntek, 13:37:29 »

Két bilincs van rajta!

AndyA
na és.kilazítja a két "bilncset". eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #40898 Dátum: 2016.08.05 péntek, 13:50:24 »

na és.kilazítja a két "bilncset". eplus2

Ha már tanácsot adsz, legalább ne rosszat. Képzeld el, hogy leveszi a felső bilincset és kitépi az alsót... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #40899 Dátum: 2016.08.05 péntek, 17:39:17 »

Ha már tanácsot adsz, legalább ne rosszat. Képzeld el, hogy leveszi a felső bilincset és kitépi az alsót... eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
fizetem a kárát,ha megteszi! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 811 812 813 814 815 816 817 [818] 819 820 821 822 823 824 825 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.