Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 16:04:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 29   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 596882 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #800 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:18:54 »

tudtommal 5 alkalommal lehet egy anyát újrahasználni
ha viszont csapágyat cserélsz, akkor meg célszerű az anyát is

Valami tönkremegy az anyán a csere miatt?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #801 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:23:53 »

Valami tönkremegy az anyán a csere miatt?
elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.

egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #802 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:32:59 »

elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.

egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is

Kösz, így már tiszta.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #803 Dátum: 2012.07.04 szerda, 21:43:37 »


ha viszont csapágyat cserélsz

Igazából nem tudom mit cserélek, csak annyit tudok, hogy kicsit lötyög a kerékagy, ha kézzel megmozgatom.
Csapágyat csak akkor szoktam cserélni, ha olyan hangja van mint egy golyószórónak.
De ez teljesen csöndben van. Egy szerelő azt mondta, vagy a csapágy, vagy a kerékagy miatt lötyög, így hát nem tudom hol a gond.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #804 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 12:01:08 »

...
De ez teljesen csöndben van. Egy szerelő azt mondta, vagy a csapágy, vagy a kerékagy miatt lötyög, így hát nem tudom hol a gond.
He? Huh?
Mit jelenthet vajon az, hogy a kerékagy miatt lötyög? fejvakaras Lehet, én vagyok a tudatlan, de szerintem a kerékagy és a csapágy ugyanaz, nem?
Egyáltalán mi az, ami lötyög?
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #805 Dátum: 2012.07.05 csütörtök, 22:59:31 »

He? Huh?
Mit jelenthet vajon az, hogy a kerékagy miatt lötyög? fejvakaras Lehet, én vagyok a tudatlan, de szerintem a kerékagy és a csapágy ugyanaz, nem?
Egyáltalán mi az, ami lötyög?

Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #806 Dátum: 2012.07.06 péntek, 00:31:55 »

Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
szerintem sürgősen cseréld le a szerelődet....
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #807 Dátum: 2012.07.06 péntek, 00:37:43 »

Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
ahogy astor mondja ...
aki egy kicsit is ismeri a felépítését (bármelyik) futóműnek, az nem mond ilyet ..
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #808 Dátum: 2012.07.06 péntek, 09:54:29 »

Leveszem a jobb első kereket, ott van velem szemben a kerékagy, kiáll belőle a négy csavar, amin a kerékanyák voltak.
Ezt két kézzel megfogom, mozgatom és kb 1 mm-t mozog, miközben nem kéne neki.
Azt mondta a szerelő, hogy vagy a kerékagyat kell kicserélni, vagy a csapágyat.
Elsőre én is a többiekkel értek egyet.
Viszont kérdeznék még.
Húzni-tolni tudod, esetleg jobbra-balra lehet mozgatni - lötyög (máshogy hirtelen nem tudom leírni) -, vagy netán forgásirányba mozgatható?
Ha első kettő, akkor szinte biztos, hogy kerékcsapágy - szerintem.
Ha viszont a harmadik, akkor több dolog is lehet a kerékcsapágyon kívül, pl. féltengelycsuklók valamelyike.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #809 Dátum: 2012.07.06 péntek, 11:45:40 »


Húzni-tolni tudod, esetleg jobbra-balra lehet mozgatni - lötyög (máshogy hirtelen nem tudom leírni) -, vagy netán forgásirányba mozgatható?
Ha első kettő, akkor szinte biztos, hogy kerékcsapágy - szerintem.
Ha viszont a harmadik, akkor több dolog is lehet a kerékcsapágyon kívül, pl. féltengelycsuklók valamelyike.

Nem ellenőriztem le minden irányt, amikor a lötyögést tapasztaltam szemben voltam a kerékaggyal (vagy ha nem vettem le a kereket, akkor a kerékkel) jobb kezemmel megfogtam a jobb oldalát, bal kezemmel a bal oldalát. Jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor érzem hogy lötyög, kotyog.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #810 Dátum: 2012.07.06 péntek, 11:53:11 »

ahogy astor mondja ...
aki egy kicsit is ismeri a felépítését (bármelyik) futóműnek, az nem mond ilyet ..

Ért hozzá a szerelő, csak lehet, hogy rosszul fejezte ki magát, vagy én értettem félre.
Ebben az ügyben azt nem értem, hogy a kerékagy mitől tud tönkremenni, illetve lötyögni, abban az esetben, ha jó a csapágy.
Ha látnám belülről is a dolgokat, jobban megérteném, de ugye én csak kívülről látom.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #811 Dátum: 2012.07.06 péntek, 14:18:58 »

Nem ellenőriztem le minden irányt, amikor a lötyögést tapasztaltam szemben voltam a kerékaggyal (vagy ha nem vettem le a kereket, akkor a kerékkel) jobb kezemmel megfogtam a jobb oldalát, bal kezemmel a bal oldalát. Jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor érzem hogy lötyög, kotyog.
Tehát akkor kb. mondhatjuk azt, hogy megpróbáltál a "kerékkel kormányozni"? Smiley
Ha így lötyög, akkor kerékcsapágy lesz a ludas - szerintem.
Na, jól sejtettem, amire gondoltam. Rákeresve ezt hozza kerékagynak:

Ez nem kotyoghat, ha minden jó, ugyanis ez bele van préselve a csapágyba, ami pedig bele van préselve a csonkállványba. Így marad a lötyögő kerékcsapágy.
Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #812 Dátum: 2012.07.06 péntek, 14:40:35 »


Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?

Teljesen csöndben van.
Valahol azt olvastam, hogy attól még lehet csapágy.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #813 Dátum: 2012.07.06 péntek, 20:46:58 »

Hasznos lehet: http://kepfeltoltes.hu/120706/ker_kagy_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva
Udo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #814 Dátum: 2012.07.06 péntek, 23:07:07 »

Újonnan érdekelne. Smiley Csak azért mert cserés már a rugó, viszont nem akarom, hogy (sok centilvel) magasabb legyen a feneke, ezért ültetőrugó megy bele, de nem bízom a véletlenre. Be szeretném lőni, hogy túl magas se legyen, de persze ne is üljön le nagyon. (most egy komolyabb, ívesebb beton fekvőrendőrnél hallom a "baba" koppanását... Sad )
(viszont a magassága majdnem pont jó Grin )

MOst tudtam csak lemérni: 5cm-re emeli ki a kasztnit a gumi fölé az erősített bárdis rugó.
Máté
Naplózva

MkI kombi TD 1995
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #815 Dátum: 2012.07.07 szombat, 00:05:49 »

MOst tudtam csak lemérni: 5cm-re emeli ki a kasztnit a gumi fölé az erősített bárdis rugó.
Máté
worship Köszönöm ! Még annyit kérdeznék, hogy a gátló is új? Ill. milyen kerék van az autódon? Köszönöm mégegyszer !
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Udo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #816 Dátum: 2012.07.07 szombat, 09:34:40 »

worship Köszönöm ! Még annyit kérdeznék, hogy a gátló is új? Ill. milyen kerék van az autódon? Köszönöm mégegyszer !
15-ös a kerék, a gátlók maradtak a régiek. A rugózása kicsit keményebb lett hátul, de nem szoktam sportosan vezetni, így nekem mindegy.
Ha kell, lefényképezem és elküldöm neked a képet a kocsiról.
Naplózva

MkI kombi TD 1995
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #817 Dátum: 2012.07.07 szombat, 16:50:24 »


Jó ez a kép. Azt nem tudom még, a kerékcsapágynak melyik felszínét kell préselve a helyére tenni, a belsőt vagy a külsőt?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #818 Dátum: 2012.07.07 szombat, 16:52:48 »

Jó ez a kép. Azt nem tudom még, a kerékcsapágynak melyik felszínét kell préselve a helyére tenni, a belsőt vagy a külsőt?

tökmindegy, ahonnan hozzáférsz.
szimmetrikus, és mind2 oldalán a seeger-gyűrű a biztosító. egyiket beteszed, benyomod a csapágyat ütközésig, aztán beteszed a másik gyűrűt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #819 Dátum: 2012.07.07 szombat, 17:29:16 »

tökmindegy, ahonnan hozzáférsz.
szimmetrikus, és mind2 oldalán a seeger-gyűrű a biztosító. egyiket beteszed, benyomod a csapágyat ütközésig, aztán beteszed a másik gyűrűt
Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #820 Dátum: 2012.07.07 szombat, 19:26:33 »

Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
én a réginek a külsejét rá szoktam rakni, kereszbe egy jó vastag vaskorong, és 2 kilós kalapács jó magasról. símán belemegy
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #821 Dátum: 2012.07.08 vasárnap, 20:32:05 »

Az első zéger berakása után préselned kell a csapágyat a helyére valamilyen spec szerszámmal?
én a réginek a külsejét rá szoktam rakni, kereszbe egy jó vastag vaskorong, és 2 kilós kalapács jó magasról. símán belemegy
Jó megoldás, de nagyon kell figyelni arra, hogy ne billenjen meg a csapágy, ne menjen bele ferdén, aztán meg megakad.
Ezért én a kiszedésnél és berakásnál is olyan műhelyre bíztam, ahol préseléssel művelték a csapágy cseréjét.
Amúgy először a csonkállványba nyomják be a csapágyat egészen a zégergyűrűig történő ütközésig, majd beteszik a másik zégert is, aztán belepréselik a csapágyba az agyat is.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #822 Dátum: 2012.07.08 vasárnap, 21:52:56 »


Amúgy először a csonkállványba nyomják be a csapágyat egészen a zégergyűrűig történő ütközésig, majd beteszik a másik zégert is, aztán belepréselik a csapágyba az agyat is.

A csonkállvány is le van szerelve az autóról, és munkapadon préselik? Vagy rajta van az autón, és úgy préselik valamivel?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #823 Dátum: 2012.07.09 hétfő, 21:18:25 »

A csonkállvány is le van szerelve az autóról, és munkapadon préselik? Vagy rajta van az autón, és úgy préselik valamivel?

le kell venni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #824 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:45:11 »

Ki kellene cseréltetnem a
-kerékcsapágyat
-féktárcsát és fékbetétet
-lengéscsillapítót

Mennyi lehet ezeknek a munkaóra szükséglete külön-külön, és mennyi egyben vagy kettesével?
Úgy látom a csapágyat és tárcsát egyszerre lenne érdemes, mert közel vannak egymáshoz. A lengéscsillapító kicsit odébb van.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #825 Dátum: 2012.07.10 kedd, 16:52:39 »

Ki kellene cseréltetnem a
-kerékcsapágyat
-féktárcsát és fékbetétet
-lengéscsillapítót

Mennyi lehet ezeknek a munkaóra szükséglete külön-külön, és mennyi egyben vagy kettesével?
Úgy látom a csapágyat és tárcsát egyszerre lenne érdemes, mert közel vannak egymáshoz. A lengéscsillapító kicsit odébb van.
a csapágyat inkább a lengéscsillapítóval kösd össze, mert úgyis le kell venni mind2-höz a csonkot.
a féktárcsa ugyan fizikailag közel van az agyhoz, de külön bármikor cserélhető 1 óra alatt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #826 Dátum: 2012.07.11 szerda, 11:27:21 »

a csapágyat inkább a lengéscsillapítóval kösd össze, mert úgyis le kell venni mind2-höz a csonkot.
a féktárcsa ugyan fizikailag közel van az agyhoz, de külön bármikor cserélhető 1 óra alatt

Hát akkor újratervezés.  smile
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #827 Dátum: 2012.07.11 szerda, 11:35:37 »


Nem morog menet közben vagy kanyarodásnál (a lötyögő oldallal ellentétes irányba)?

Ma megforgattam kézzel az első kerekeket, csöndben vannak (a fékbetét súrlódó hangjától eltekintve) és mind a kettő másfél fordulatot bír forogni, ha erősen megforgatom. A lötyögő kerék is és a másik is.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #828 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 11:58:37 »

Ma megforgattam kézzel az első kerekeket, csöndben vannak (a fékbetét súrlódó hangjától eltekintve) és mind a kettő másfél fordulatot bír forogni, ha erősen megforgatom. A lötyögő kerék is és a másik is.
A lötyögő keréknek tényleg nincs hangja? Huh?
Ezt én nem értem. Ha csapágy, akkor azért valami hangjának - szerintem - lennie kéne, pláne kanyarban megterhelve. Ha mégse csapágy, akkor nem tudom, mi az, amitől még lötyöghet a kerék. Meg kéne vizslatni (habár akkor sem biztos, hogy túl sokat tudnék mondani, lévén nem vagyok autószerelő).
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #829 Dátum: 2012.07.16 hétfő, 18:39:44 »

A lötyögő keréknek tényleg nincs hangja? Huh?
Ezt én nem értem. Ha csapágy, akkor azért valami hangjának - szerintem - lennie kéne, pláne kanyarban megterhelve. Ha mégse csapágy, akkor nem tudom, mi az, amitől még lötyöghet a kerék. Meg kéne vizslatni (habár akkor sem biztos, hogy túl sokat tudnék mondani, lévén nem vagyok autószerelő).
ha a csapágy jó, még lötyöghet a kerék. ha 3-9 óránál fogod, és mozog, akkor kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej. kormányösszekötőre figyelni kell, mert lehet akár belső s, és azt szemmel nem látod. legjobb ezekhez, ha 2 ember van. ha a külső kormányösszelötőt kiveszed, akkor viszont érezhető, hogy jó-e a belső. a karnak meg kéne ott állni, ahová hajtod. ha lehajlik magától, akkor kuka
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #830 Dátum: 2012.07.17 kedd, 13:22:59 »

ha a csapágy jó, még lötyöghet a kerék. ... kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej ...
Tényleg! eljen
Hogy ez nekem mér' nem jutott eszembe! falbav
 Smiley
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #831 Dátum: 2012.07.17 kedd, 15:27:44 »

Tényleg! eljen
Hogy ez nekem mér' nem jutott eszembe! falbav
 Smiley

Ha nem a csapágy miatt lötyög, akkor a csonkállványnak is mozognia kell?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #832 Dátum: 2012.07.17 kedd, 15:38:38 »

Ha nem a csapágy miatt lötyög, akkor a csonkállványnak is mozognia kell?
Igen, elvileg.
Ha az van, amit GinJoy írt - kormánygömbfej -, akkor a kerékagy a csonkállvánnyal együtt lötyög/mozog.
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #833 Dátum: 2012.07.17 kedd, 16:02:09 »

ha 3-9 óránál fogod, és mozog, akkor kormányösszekötő, ha fel-le akkor meg talpas gömbfej.

Ha 3-9 óránál fogtam a kereket, jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor éreztem hogy lötyög.
Ha 0-6 óránál fogtam a kereket, tetejét tengelyirányba toltam, alját tengelyirányba húztam, majd vissza, akkor is ugyanúgy lötyög.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #834 Dátum: 2012.07.17 kedd, 18:10:12 »

Ha 3-9 óránál fogtam a kereket, jobb oldalát tengelyirányba toltam, bal oldalát tengelyirányba húztam, majd vissza, és ekkor éreztem hogy lötyög.
Ha 0-6 óránál fogtam a kereket, tetejét tengelyirányba toltam, alját tengelyirányba húztam, majd vissza, akkor is ugyanúgy lötyög.
akkor vagy csapágy, vagy minden szilent rosz. volt cserélve mostanában valami? féltengely anya meg van rendesen húzva? azt iszonyat módon meg kell
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #835 Dátum: 2012.07.18 szerda, 11:21:14 »

akkor vagy csapágy, vagy minden szilent rosz. volt cserélve mostanában valami? féltengely anya meg van rendesen húzva? azt iszonyat módon meg kell

A csapágy 8 éve lett cserélve, azóta kb 40e km lehet benne. A kerék maximum 2 éve lötyöghet, előtte nem lötyögött. Lehet, hogy a féltengely anya időközben lelazult? Ha egyenesen tengelyirányba próbálom mozgatni, akkor nem lötyög semmit.

Szilentek közül melyik okozhat ilyet? Első lengőkar szilentek voltak cserélve 6 éve.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #836 Dátum: 2012.07.18 szerda, 11:29:20 »

A csapágy 8 éve lett cserélve, azóta kb 40e km lehet benne. A kerék maximum 2 éve lötyöghet, előtte nem lötyögött. Lehet, hogy a féltengely anya időközben lelazult? Ha egyenesen tengelyirányba próbálom mozgatni, akkor nem lötyög semmit.

Szilentek közül melyik okozhat ilyet? Első lengőkar szilentek voltak cserélve 6 éve.
Ha jól meg van húzva a féltengelyanya, akkor az nem lazulhat le. Ha pedig igen, akkor a csapágy bánja.

6 éve lettek cserélve a szilentek!?!? Az szép idő. Nekem 3-at nem bírtak ki Cheesy. Egyébként talán bármelyik csinálhat ilyet. De így látatlanban nehéz mondani bármit is, tapasztalva sokkal könnyebb lenne.
Ahogy GinJoy is írta, két emberes meló. Egyik mozgat, másik figyeli a lehetséges pontokat, hogy mi mozog/kotyog. Esetleg pajszerrel mozgat lengőkarok a szilenteknél, hogy azok mozgását is meg lehessen figyelni (legalábbis autószerelő így csinálta, és mégse látta azt a lógást benne, amit a vizsgasoron a futóműkínzó géppel megláttak).
Naplózva
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #837 Dátum: 2012.07.18 szerda, 11:38:21 »

Ha jól meg van húzva a féltengelyanya, akkor az nem lazulhat le. Ha pedig igen, akkor a csapágy bánja.


Ha le lenne lazulva a tengelyanya, akkor egyenesen tengelyirányba mozgatva is lötyögnie kéne. Esetleg még látnom is kellene a hézagot. Vagy nem feltétlenül?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #838 Dátum: 2012.07.18 szerda, 14:14:33 »


6 éve lettek cserélve a szilentek!?!? Az szép idő. Nekem 3-at nem bírtak ki Cheesy.

Azóta csak kb 30e km-t ment, viszonylag normális utakon. Gondolom ez nem sok.
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #839 Dátum: 2012.07.18 szerda, 17:37:20 »

Azóta csak kb 30e km-t ment, viszonylag normális utakon. Gondolom ez nem sok.
attól függ milyet vettél bele. a *** az tönkre mehet ennyi idő alatt is.
egyébként főként kormányösszekötő, vagy a talpas  a hibás, ezeket apró kicsi mozdulatokkal is érzed, ha mozog
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #840 Dátum: 2012.07.21 szombat, 09:37:41 »

Sziasztok!
A hátsó futóművem már elég megviselt állapotban van az utóbbi napokban. Lassan gurulva rossz úton is halható a kopogás a jobb hátsó keréktől. A műszaki szemlén azt mondták hogy a lengéscsillapítóim eléggé oda vannak. Kérdésem mit kell még rajta kicserélni. Gondolom nem kell olyan sok minden mint előre?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #841 Dátum: 2012.07.21 szombat, 12:45:50 »

Sziasztok!
A hátsó futóművem már elég megviselt állapotban van az utóbbi napokban. Lassan gurulva rossz úton is halható a kopogás a jobb hátsó keréktől. A műszaki szemlén azt mondták hogy a lengéscsillapítóim eléggé oda vannak. Kérdésem mit kell még rajta kicserélni. Gondolom nem kell olyan sok minden mint előre?

Kicsit kevesebb cucc van hátul, szerintem ha belefér a keretbe érdemes lenne rugót is cserélned a gátlókkal együtt, ha azok is olyan idősek, mint a jelenlegi. Meg amit érdemes az pár darab szilent. Legalább is véleményem szerint. Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #842 Dátum: 2012.07.24 kedd, 20:01:12 »

Lemezfelnit szeretnék a kocsimra a téliguminak. Az autón új kora óta a gyári alufelni van, másikat még nem látott. 6Jx15 ET40 cosworth style a felni. Az acélfelni, ami rámenne az is gyári Ford. 6Jx15 ET49,5.
Kérdésem az, hogy okozhat-e ez bármi problémát a futóműnek? A kerék beljebb kerülne 9,5mm-rel. Más felni nem volt még az autón, mint az alufelni, csak ezért kérdezem.
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #843 Dátum: 2012.07.24 kedd, 20:04:35 »

Lemezfelnit szeretnék a kocsimra a téliguminak. Az autón új kora óta a gyári alufelni van, másikat még nem látott. 6Jx15 ET40 cosworth style a felni. Az acélfelni, ami rámenne az is gyári Ford. 6Jx15 ET49,5.
Kérdésem az, hogy okozhat-e ez bármi problémát a futóműnek? A kerék beljebb kerülne 9,5mm-rel. Más felni nem volt még az autón, mint az alufelni, csak ezért kérdezem.
nem okoz gondot, ez a gyári mérete
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #844 Dátum: 2012.07.25 szerda, 08:56:32 »

ez a gyári mérete

Ezt tudom is. De mondjuk olyan nincs, hogy egy felnihez "hozzá van kopva" a futómű és ha másikat teszünk rá az valami gondot okoz?
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #845 Dátum: 2012.07.25 szerda, 11:00:47 »

Ezt tudom is. De mondjuk olyan nincs, hogy egy felnihez "hozzá van kopva" a futómű és ha másikat teszünk rá az valami gondot okoz?
nincs. a lemezfelnik legalább fele olyan nehezek, mint az aluk, ezért könnyebben mozgatja a szervó. ha eddig is gyári méret volt fent és gyári méret kerül fel, nem változhat semmi.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #846 Dátum: 2012.07.25 szerda, 16:37:25 »

nincs. a lemezfelnik legalább fele olyan nehezek, mint az aluk, ezért könnyebben mozgatja a szervó. ha eddig is gyári méret volt fent és gyári méret kerül fel, nem változhat semmi.

Rendben! Köszönöm szépen! Igen a téligumiknak lesz a lemezfelni, hogy ne kelljen fel-le szedegetni.
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
Tarrka
Vendég
« Új hozzászólás #847 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 18:45:32 »

Sziasztok!

Egy kérdés:
-a hátsó futóműben a rugónál van valami "gumitányér" (amibe beleül a rugó)Huh?

a válaszokat előre is köszönöm
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #848 Dátum: 2012.07.26 csütörtök, 20:08:38 »

Sziasztok!

Egy kérdés:
-a hátsó futóműben a rugónál van valami "gumitányér" (amibe beleül a rugó)Huh?

a válaszokat előre is köszönöm

Felül van.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #849 Dátum: 2012.07.27 péntek, 20:47:55 »

elfáradnak a lemezek. amilyen erővel meg vannak húzva, és ahogy kinéz az összepréselt anyán a menet, én nem nagyon szoktam újra visszatenni.

egyébként ezek a lemezek miatt önzárós az anya. először nem zár rendesen, majd szétmegy rajta a menet, aztán a tengelyen is

Vettem két tengelyanyát, és nem egyformák. A jobb oldali a csapágykészletben volt benne, de teljesen más a kinézete, mint a másiknak.



http://kepfeltoltes.hu/view/120727/fot__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.27 péntek, 21:00:33 írta Csimbió » Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 29   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.