Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 07:32:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 29   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 596716 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Csimbió
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 639


E-mail
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2012.10.05 péntek, 16:26:12 »

Ennek hatására a klattyanás halkabb lett, most már csak a váltó hézagolása nem tökéletes, de ez így marad, sajnos nincs tudásom és ismeretem a váltó cseréhez, és jó váltóm sincs. Smiley

Így már nem zavaró?
Naplózva

1993 1,8TD kombi
1997 1,6 16V kombi
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2012.10.05 péntek, 22:04:15 »

Így már nem zavaró?
De Grin. Engem minden - véleményem szerint - nem odaillő zaj/zörej/hang zavar Smiley.
Naplózva
nowan
Vendég
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2012.10.24 szerda, 22:48:37 »

Sziasztok!

Létezik hogy hátsó hosszlengőkart nem találtam Pest megyében (94 td kombi)? Még után-gyártottat sem.
Tudtok bontóst aki be is szerelné?

A másik kérdésem, ha a töröttet meghegesztik el mehet egy szervizig?

Üdv,
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 08:49:34 »

Nem. Épp azt mondom, hogy hallani/érezni. Nem csak ha leveszem a gázról a lábam, hanem akkor is, ha rálépek.
A motorfék nagyon gyenge/halovány a más autókon tapasztaltakhoz képest.

Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)
Az összes motortartó bakod jó? Nekem - pedig egy nagyon jó futóműves, sőt Kecskeméten a legjobbnak tartott - 4 napig állt a kocsi, mire kiderült, hogy a hátsó motortartó bak miatt kerreg jobbra fordulásnál az autó. Szétbombázták az egész futóművet a toronycsapágytól a lengőkarig és után látta - amit 2 másik autószerelő nem ... -, hogy szét van kopva a bak egyik oldala. No comment.  falbav

Viszont egyetértek veled az "oda nem illő" hangokkal kapcsolatban, megzavarodok a nyekergéstől, csörgéstől, kattogástól, stb-től... Még szerencse, hogy dízel, így a motor kicsit elnyomja az apróbb zajokat... Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 10:18:07 »

Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)
Az összes motortartó bakod jó? ...
Viszont egyetértek veled az "oda nem illő" hangokkal kapcsolatban, megzavarodok a nyekergéstől, csörgéstől, kattogástól, stb-től... Még szerencse, hogy dízel, így a motor kicsit elnyomja az apróbb zajokat... Grin
Pedig szerintem ugye pont a dízel nagy nyomatékából következően kéne lennie jó erős motorféknek, nem jól tudom?
Az összes motortartó bak az 1 db, ismereteim szerint Cheesy. Az elvileg jó, de passz. Még tervezem, hogy az első váltótartót is cserélem, amivel még inkább meg lehet fogni a motor bólintgatását. Aztán már tényleg csak a váltó csere lenne hátra, de arra se keretem, se időm, se helyem nincs Sad.

Most már csak azt kéne tudni, hogy egy új autónak milyen hangjai vannak menet közben, hogy ahhoz lehessen viszonyítani a sajátunkat Cheesy. Apropó, kicsit megnőtt a menetzaj most, hogy fel lettek téve a téli kerekek. Nálam most ez nyomja el a zörgéseket, nem a dízel kerregése Smiley. Ja, és vissza kéne már rakni a bal hátsó ajtókárpitot, azzal is kisebb lenne a menetzaj nyes.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 20:40:59 »

Pedig szerintem ugye pont a dízel nagy nyomatékából következően kéne lennie jó erős motorféknek, nem jól tudom?
Az összes motortartó bak az 1 db, ismereteim szerint Cheesy. Az elvileg jó, de passz. Még tervezem, hogy az első váltótartót is cserélem, amivel még inkább meg lehet fogni a motor bólintgatását. Aztán már tényleg csak a váltó csere lenne hátra, de arra se keretem, se időm, se helyem nincs Sad.

Most már csak azt kéne tudni, hogy egy új autónak milyen hangjai vannak menet közben, hogy ahhoz lehessen viszonyítani a sajátunkat Cheesy. Apropó, kicsit megnőtt a menetzaj most, hogy fel lettek téve a téli kerekek. Nálam most ez nyomja el a zörgéseket, nem a dízel kerregése Smiley. Ja, és vissza kéne már rakni a bal hátsó ajtókárpitot, azzal is kisebb lenne a menetzaj nyes.

1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának. Cheesy
Motorfék... nem tudom milyen összefüggés van a nyomaték és a motorfék között, de lényegében szinte nincs is. Jó, ha visszapakolom 5-ből 3-ba, akkor megfejelem a kormányt, de sima gáz felengedésnél szinte semmi sincs. Grin (öko-tempomat Cheesy )
A téli gumit ne is mond... Nekem is rá kéne már dobálnom őket. Nah akkor lesz zaj. TD dübörgés (mert dízelre kell a sportdob Grin), szélzaj és még a kerekek is zúgni fognak... valószínű, hogy a hifit felcsavarom majd enyhén Smiley (kár, hogy "aftermarket" fejegységekben nincs AVC...)
Jah és az ajtókárpitot tedd vissza, nem árt. Wink (az én hátsóim is ki vannak bélelve rendesen, épp csak a hangszóró kap levegőt)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 21:30:56 »

Ez érdekes egyébként, TD-nél is jóformán "nincs" motorfék... (bár zavarni nem zavar)

Bubut bele, azt akkor lesz olyan motorféked, hogy nem csak a kormányt fejeled le! Smiley
(http://www.delpestibusz.hu/bubu.html)
Meg akkor a klattyanás sem fog senkit zavarni, mert a bubu hangja jobban ingerli az érzékszerveidet. Smiley
(A nagy F-es Fordokban is van, pl. F-650-ben láttam már, de az 1-2 mérettel kisebben is biztos van. Szóval még márkánál is maradhatsz, és lesz motorféked! nyes)
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2012.10.25 csütörtök, 22:45:22 »

1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának. Cheesy
Motorfék... nem tudom milyen összefüggés van a nyomaték és a motorfék között, de lényegében szinte nincs is. Jó, ha visszapakolom 5-ből 3-ba, akkor megfejelem a kormányt, de sima gáz felengedésnél szinte semmi sincs. Grin (öko-tempomat Cheesy )
A téli gumit ne is mond... Nekem is rá kéne már dobálnom őket. Nah akkor lesz zaj. TD dübörgés (mert dízelre kell a sportdob Grin), szélzaj és még a kerekek is zúgni fognak... valószínű, hogy a hifit felcsavarom majd enyhén Smiley (kár, hogy "aftermarket" fejegységekben nincs AVC...)
Jah és az ajtókárpitot tedd vissza, nem árt. Wink (az én hátsóim is ki vannak bélelve rendesen, épp csak a hangszóró kap levegőt)

Nem a nyomatéknak van köze a nagy motorfékhez,de tény ,hogy a dízelekben nagyobb a motorfék ,mint a benzin,gáz motorosoknál..
A kompresszió miatt nagyobb...
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2012.10.26 péntek, 09:34:23 »

Bubut bele, azt akkor lesz olyan motorféked, hogy nem csak a kormányt fejeled le! Smiley
(http://www.delpestibusz.hu/bubu.html)
Meg akkor a klattyanás sem fog senkit zavarni, mert a bubu hangja jobban ingerli az érzékszerveidet. Smiley
(A nagy F-es Fordokban is van, pl. F-650-ben láttam már, de az 1-2 mérettel kisebben is biztos van. Szóval még márkánál is maradhatsz, és lesz motorféked! nyes)

Jaja, vagy cérnán téglát kidobni az ablakon... idiota Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2012.10.26 péntek, 12:23:20 »

1db van csak? Akkor ezek mi a f@szt beszéltek, hogy ha 1 van mindössze?! Arghh.... Utánajárok a bak témának. Cheesy
...
Jaja, motortartó bak csak 1 db van, a jobb oldalon. A bal oldalon, elöl és hátul levő bakok a váltót tartják, nem a motrot Smiley (így van összesen 4 bak).
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2012.10.26 péntek, 18:04:46 »

Jaja, motortartó bak csak 1 db van, a jobb oldalon. A bal oldalon, elöl és hátul levő bakok a váltót tartják, nem a motrot Smiley (így van összesen 4 bak).

Értem, köszönöm. Wink Akkor váltótartó bakot kell keresnem.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
ford4ever
Vendég
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2012.11.22 csütörtök, 16:16:50 »

Hello!Segítséget szeretnék kérni.a 93-as 1.8 16v mondeom hátsó csapágya eléggé ki van csere érett. a szerelő azt mondta hogy csak kerékaggyal együtt lehet cserélni.ez igaz? azért kérdezem mert én már találtam a neten hozzá való kerékcsapágyat és az agy nélkül volt.  help
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2012.11.23 péntek, 11:09:07 »

Hello!Segítséget szeretnék kérni.a 93-as 1.8 16v mondeom hátsó csapágya eléggé ki van csere érett. a szerelő azt mondta hogy csak kerékaggyal együtt lehet cserélni.ez igaz? azért kérdezem mert én már találtam a neten hozzá való kerékcsapágyat és az agy nélkül volt.  help
Azt nem írtad, hogy kombi-e vagy nem?
Ugyanis tudtommal a kombi csak aggyal együtt cserélhető, ami ilyen.
Azt, hogy nemkombi esetén ez hogyan van, passzolom, talán más valaki tud rá megfelelő értesüléssel szolgálni neked. Még az is lehet, hogy ugyanúgy, mint az első, szétsajtolható.
Naplózva
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2013.01.19 szombat, 18:25:47 »

Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen sz@r konstrukció Huh? ?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2013.01.19 szombat, 20:06:17 »

Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen sz@r konstrukció Huh? ?
mit értesz bandzsítás alatt?
a futó ugyan azzal a méretű kerékkel és gumival volt beállítva, mint amivel ezt csinálja? mert ha nem, attól a geometria megváltozhat.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2013.01.19 szombat, 21:34:29 »

Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen sz@r konstrukció Huh? ?
Tatám,húzzál már vissza a skodádhoz vagy buzukidhoz.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.19 szombat, 21:36:17 írta szuperhangya » Naplózva
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2013.01.19 szombat, 22:04:46 »

Helló
Mindegyik mondi ilyen, vagy csak az enyém van szarul összerakva?
Egyenesben KB. jó a kerékösszetartás, viszont minél jobban alászedem annál jobban bebandzsít. Valamennyire mindig is csinálta, de mintha az utóbbi időbe egyre durvulna, tépi lefelé a gumit a felniről. Mit nézzek meg? Vagy egyszerűen ez ilyen sz@r konstrukció Huh? ?

Ilyet énis tapasztaltam, aztán gyorsan fújtam a gumiba....    wow1
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2013.01.19 szombat, 22:10:47 »

Ilyet énis tapasztaltam, aztán gyorsan fújtam a gumiba....    wow1
na bakker... wow1 leeresztett a gumid? télleg szhar ez a mondeóóóó eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 00:41:16 »

Szuperhangyának köszönöm a konstruktív hozzászólást  duhos2
Csak jelzem, hogy mindenki nagyon jól tudja a MacPherson felfüggesztésről, hogy egyszerű, olcsó, kis helyet foglal és egy határ sz@r. De mivel valami állat ( szintén hely és költségtakarékossági megfontolásból ) kitalálta, hogy keresztbefordítja a motort és az összetömörített váltó-diffi kombón keresztül a forgatónyomatékot ráterheli a kormányzott kerekekre  gun , nem is nagyon maradt hely a kocsi elejében értelmes futóműnek. 2004 körül a Ford is belátta, hogy ez az Earle Steele MacPherson nevű csóka 1960 körnékén jobblétre szenderült, és ideje átgondolni ezt a több sebből vérző szerkezetet.
Naplózva
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 00:47:29 »

mit értesz bandzsítás alatt?
a futó ugyan azzal a méretű kerékkel és gumival volt beállítva, mint amivel ezt csinálja? mert ha nem, attól a geometria megváltozhat.

Bandzsítás alatt azt értem, hogy mikor alászedem a kormányt még talán növekszik is a kerékösszetartás nemhogy csökkenne ahogy azt kellene, ennek következtében a futófelületet külső és belső íven egyaránt gyűri maga alá az autó.
Egyébként valóban volt felni, gumicsere az autón.
Ja és ha teljesen alászedem nem is akar visszatérni egyenesbe.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 00:56:49 írta Móki » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 00:54:56 »

Szuperhangyának köszönöm a konstruktív hozzászólást  duhos2
Csak jelzem, hogy mindenki nagyon jól tudja a MacPherson felfüggesztésről, hogy egyszerű, olcsó, kis helyet foglal és egy határ sz@r. De mivel valami állat ( szintén hely és költségtakarékossági megfontolásból ) kitalálta, hogy keresztbefordítja a motort és az összetömörített váltó-diffi kombón keresztül a forgatónyomatékot ráterheli a kormányzott kerekekre  gun , nem is nagyon maradt hely a kocsi elejében értelmes futóműnek. 2004 körül a Ford is belátta, hogy ez az Earle Steele MacPherson nevű csóka 1960 körnékén jobblétre szenderült, és ideje átgondolni ezt a több sebből vérző szerkezetet.

persze. ezzel mindenki tisztában van. csak azért lássuk be. senki nem tartott fegyvert a fejedhez, hogy vedd meg ezt a szhart. senki nem várja el a 16+ éves utójától, hogy a mai kor vívmányaival legyen felszerelve. ha még is ezek az elvárások vannak, akkor nem ebben az árkategóriában kell keresgélni és főleg nem fordot.
mindenki tisztában van az autó technikai szintjével. senki nem gondolja, hogy egy mondeóval el lehet utazni a holdar. de azért aki akarja a józan paraszti ész utáni logikus gondolkodás vezérelten eljut odáig, hogy megtalálja benne a számítását.
ennek tudatában két dolgot tehetsz.
vagy megbékélsz vele, hogy ez a kocsi egy ilyen szhar és innentől nem kell ezt szajkózni az előbb leírtak miatt, vagy..
eladod a picshába és veszel egy neked megfelelőt.
 wave
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 01:08:54 »

Én ezt már nem értem! Az ember leír egy négybetűs szót és mindenki azonnal személyes sértésnek veszi??  Huh?  rinya  Sőt az se érdekel senkit, hogy én amúgy nagyonis szeretem az autómat, pontosan tudtam mit veszek, és pusztán annyit kérdeztem, hogy a MEGVÁLTOZOTT MENETTULAJDONSÁGOK hátterében merre és milyen hibát keressek szerintetek!!!

Amúgy meg csak arra reagáltam, hogy kapásból letatáztak és elküldtek a búsba.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 vasárnap, 01:22:04 írta Móki » Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 01:21:44 »

Én ezt már nem értem! Az ember leír egy négybetűs szót és mindenki azonnal személyes sértésnek veszi??  Huh?  rinya  Sőt az se érdekel senkit, hogy én amúgy nagyonis szeretem az autómat, pontosan tudtam mit veszek, és pusztán annyit kérdeztem, hogy a MEGVÁLTOZOTT MENETTULAJDONSÁGOK hátterében merre és milyen hibát keressek szerintetek!!!
szerinted én személyes sértésnek vettem, amit írtál? vigyor3
dehogy vettem! írtam is javaslatot a problémádra.
csak kizárólag arra hívtam fel a figyelmedet, hogy nem kellene nyafogni.
mert nekem ez az. azt szoktam mondani, ha valami nem tetszik, akkor változtass rajta, ha nem tudsz változtatni rajta, akkor békélj meg vele. ha egyiket sem teszi az ember, csak nyivákol, az számomra csak hiszti, nyafogás...stb.
ennyi. Wink
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Dadman
Vendég
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 01:30:40 »

Tatám,húzzál már vissza a skodádhoz vagy buzukidhoz.

Bár elsőre nem idéztem be a szöveget, de erre reagáltam.

Visszatérve az eredeti kérdésre, elvileg csinálhatja attól is, hogy más ET-számú felni kerül föl?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 01:32:07 »

Bár elsőre nem idéztem be a szöveget, de erre reagáltam.

Visszatérve az eredeti kérdésre, elvileg csinálhatja attól is, hogy más ET-számú felni kerül föl?
persze, hogy csinálhatja. mint írtam megváltozik a futómű geometriája.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Laca978
Vendég
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 16:43:26 »

Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 16:52:05 »

Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?

Szia!
A lengéscsillapító biztos hogy nem azonos a két típus között. A rugó az passz.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #977 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 18:15:48 »

Sziasztok.Egy '93-as 1.8 TD-t nyúzok.Elfáradt a hátsó lengéscsillapító és a rugó is.Az lenne a kérdésem,hogy kombi lengéscsillapító és rugó kompatibilis a sedan felfüggesztéssel?
nem jó hozzá egyik sem
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 18:21:23 »

Szia!
A lengéscsillapító biztos hogy nem azonos a két típus között. A rugó az passz.
Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #979 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 18:38:52 »

Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
hogy lenne jó? a kombinak köszönő viszonyba sincs a lengéscsillapítója a többihez.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Laca978
Vendég
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 21:07:18 »

Kombi hátuljából tudtommal egyik sem jó.Elöl a td-v6 rugó egyforma (sornégy nem jó,az eggyel hosszabb) szerintem hátul is ugyanez van.Lengéscsillapítóból viszont jó bármelyik 4/5 ajtós.
   
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
Naplózva
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 21:34:23 »

   
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?

Neked most kombid van, vagy szedánod? Mert nekem nem volt egyértelmű.  (álmos vagyok)
Amennyiben kombi, akkor létezik hozzá légrugó. (airspring.hu)
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 00:48:53 »

 
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
A gyári rugókat meg lehet erősíttetni vagy veszel sportrugókat a hozzávaló telókkal együtt.Azokkal tényleg keményebb lesz,de számíts rá,hogy rossz úton pattogni fog.Viszont kanyarban nagyon meg lehet küldeni.Nekem a második autóm volt ilyen,szegény gyerek párszor rosszul lett miatta hátul.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 07:34:12 »

   
Köszönöm az információt.Esetleg valami ötlet,hogy magasság vesztés nélkül kicsit erősebbé tegyem a hátulját?
vagy mk3-as gátlót raksz bele, vagy légrugót
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2013.01.25 péntek, 06:57:00 »

95-ös I-es kombi mondimban a napokban ki szeretném cserélni a bal első trapézt. Ki vannak a szilentek, már nagyon ráz a kormány. Cromaxban érdeklődtem, olasz és német van, ők a németet ajánlották, ma megyek érte. Kb. 3 éve már kicseréltem elől mindkettőt, sajnos csak eddig bírta. Nem biztos, de lehet, hogy olaszok voltak. A gondom, hogy már nem emlékszem az előző csere munkamenetére, bukkanóira. Arra sem, hogy honnan olvastam ki előtte a szerelési útmutatót. Pár óra alatt megvolt, gond nélkül, jó lenne most is hamar megoldani, főleg a hideg miatt (udvaron lesz). Aki tud, kérem segítsen  wave

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2013.01.25 péntek, 08:41:24 »

/
95-ös I-es kombi mondimban a napokban ki szeretném cserélni a bal első trapézt. Ki vannak a szilentek, már nagyon ráz a kormány. Cromaxban érdeklődtem, olasz és német van, ők a németet ajánlották, ma megyek érte. Kb. 3 éve már kicseréltem elől mindkettőt, sajnos csak eddig bírta. Nem biztos, de lehet, hogy olaszok voltak. A gondom, hogy már nem emlékszem az előző csere munkamenetére, bukkanóira. Arra sem, hogy honnan olvastam ki előtte a szerelési útmutatót. Pár óra alatt megvolt, gond nélkül, jó lenne most is hamar megoldani, főleg a hideg miatt (udvaron lesz). Aki tud, kérem segítsen  wave

Feri
Rugóösszehúzó!
Talpas gömbfej kiszed csonkállványból, esetleg a stabpálcát is le lehet oldani, ne legyen útban.
Gólyaláb félretol, esetleg kiköt, de figyelj, mert a belső féltengelycsukló szétcsúszhat - ugyan nem ördöngösség visszatenni, de inkább ne csússzon szét.
Ha trapéz első csavarja már a múltkor is lentről lett betéve, akkor könnyebb a dolgod, ha nem, akkor motorváltóemelés/bölcsőleengedés lesz a dologból.
Ha kint a trapéz két csavarja, már kint is a trapéz.
Asszem ennyi. Ha mégsem, majd fűznek még hozzá a többiek.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2013.01.25 péntek, 08:50:22 »

Rugóösszehúzó!
az mihez kell ennél a műveletnél?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2013.01.25 péntek, 08:52:42 »

az mihez kell ennél a műveletnél?
Kelleni nem kell, de egyszerűbb vele az élet. Mármint nem feszíti lefele rugó a trapézt, mikor kivennéd a csonkállványból.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2013.01.25 péntek, 09:29:04 »

Rugóösszehúzó!
Talpas gömbfej kiszed csonkállványból, esetleg a stabpálcát is le lehet oldani, ne legyen útban.
Gólyaláb félretol, esetleg kiköt, de figyelj, mert a belső féltengelycsukló szétcsúszhat - ugyan nem ördöngösség visszatenni, de inkább ne csússzon szét.
Ha trapéz első csavarja már a múltkor is lentről lett betéve, akkor könnyebb a dolgod, ha nem, akkor motorváltóemelés/bölcsőleengedés lesz a dologból.
Ha kint a trapéz két csavarja, már kint is a trapéz.
Asszem ennyi. Ha mégsem, majd fűznek még hozzá a többiek.

az mihez kell ennél a műveletnél?

Sziasztok!

Köszönöm a gyors válaszokat. Közben megtaláltam a leírást, ami  az előző cserénél valószínűleg fel volt használva.:

H.R.ETZOLD FORD MONDEO ÍGY CSINÁLD 91. KÖTET 114. - 115.lapszámolás (nem azonos a pdf oldalszámozással).

http://kepfeltoltes.hu/130125/94244_251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130125/8421_251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Arra emlékszem, hogy volt amiben eltértem tőle. Rúgóösszehúzóban nem vagyok biztos, hogy használtam-e, a másik gondom , hogy ebben a könyvben azt ajánlja, hogy a cseréhez akasszuk ki a kormányösszekötő gömbcsuklóját. Na, erre nem emlékszem, hogy szükséges volt-e? Talán mintha kihagytam volna a szétkapását. Ha viszont szerintetek mégis  kell, akkor neki kell állnom megkeresni a gömbfej lehúzóm a kupi legalján valahol  falbav A trapéz első csavarja már a multkori szerelésnél is alulrol volt betéve, így azzal nem volt gond (csak azóta időnként mindig alá nézek a kocsinak, hogy nem akar-e kiesni -szerencsére szorosan maradt)

Feri

« Utoljára szerkesztve: 2013.01.25 péntek, 09:57:23 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2013.01.25 péntek, 10:50:04 »

A kormány gömbfejet kösd le minden képen, mert különben nem tudod eléggé félre hajtani a gólyalábat.
A vezető oldali féltengelyre tényleg ügyelj, mert már többször jártam úgy, hogy kirángattam a féltengelyt a belső csuklóból. Ez nem is lett volna baj, csak a 3 görgő közül az egyik lecsúszott a helyéről. Összeszerelés előtt (mielőtt rögzíted a csonkállványban) ellenőrizd a gumiharangban (tapogatással), hogy nincs-e bent. Ha leesett, akkor gumiharang le, görgő visszarak, féltengely vissza a csuklóba, aztán gumiharang rögzít.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2013.01.25 péntek, 12:48:07 »

Nem kell gömbfejkinyomó. Smiley Két kalapáccsal is prímán megy, csak ne a gömbcsuklót üsd, hanem a csonkállvány gömbcsukló befogadó részét. Egyikkel ellentart, másikkal ráver, és kiugrik magától.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 11:23:18 »

A kormány gömbfejet kösd le minden képen, mert különben nem tudod eléggé félre hajtani a gólyalábat.
A vezető oldali féltengelyre tényleg ügyelj, mert már többször jártam úgy, hogy kirángattam a féltengelyt a belső csuklóból. Ez nem is lett volna baj, csak a 3 görgő közül az egyik lecsúszott a helyéről. Összeszerelés előtt (mielőtt rögzíted a csonkállványban) ellenőrizd a gumiharangban (tapogatással), hogy nincs-e bent. Ha leesett, akkor gumiharang le, görgő visszarak, féltengely vissza a csuklóba, aztán gumiharang rögzít.

Én nem szoktam kivenni a kormányösszekötőt és simán meg lehet csinálni úgy is.    hehe
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 11:24:09 »

Nem kell gömbfejkinyomó. Smiley Két kalapáccsal is prímán megy, csak ne a gömbcsuklót üsd, hanem a csonkállvány gömbcsukló befogadó részét. Egyikkel ellentart, másikkal ráver, és kiugrik magától.

Csak nagyon kell vigyázni a gumiharangjára nehogy kiszakadjon.
Akkor inkább tekerje vissza az anyát síkig és azt üsse.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
v.ivan
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 15:47:16 »

Csak nagyon kell vigyázni a gumiharangjára nehogy kiszakadjon.
Akkor inkább tekerje vissza az anyát síkig és azt üsse.
Akkor új anya. Óhatatlanul elveri az önzáró részt.
Különben is, munkás ököl (kalapács) kemény ököl.....  nyes
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 15:59:22 »

Akkor új anya. Óhatatlanul elveri az önzáró részt.
Különben is, munkás ököl (kalapács) kemény ököl.....  nyes
mondjuk nem a vasat kell csapkodni, hanem keményfát alárakni
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2013.01.29 kedd, 09:56:05 »

mondjuk nem a vasat kell csapkodni, hanem keményfát alárakni

Hát például. Meg nem a saját anyáját kell rárakni.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2013.01.29 kedd, 13:02:15 »

Hát például. Meg nem a saját anyáját kell rárakni.
hmm...pedig anya csak egy van eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 20:30:25 »

Sziasztok! Menet közben enyhén balra húzom a kormány erőteljes búgó hang hallatszik. elképzelhető, hogy valamelyik csapágy kezdi megadni magát?
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 21:22:42 »

Sziasztok! Menet közben enyhén balra húzom a kormány erőteljes búgó hang hallatszik. elképzelhető, hogy valamelyik csapágy kezdi megadni magát?
persze. az is elképzelhető. a kérdés az, hogy a búgás honnan jön. lehet szervő és rossz futómű beállítás is...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
gumilab
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2013.02.01 péntek, 09:21:02 »

persze. az is elképzelhető. a kérdés az, hogy a búgás honnan jön. lehet szervő és rossz futómű beállítás is...
akkor célszerű a futómű beállítást megnézetni először! és érkedekes, hogy csak ha balra fordítom a kormányt!
Naplózva

2000 MK II 1.8TD kombi némi extrával /csak volt: 1996 Mondeo 1.8TD kombi/
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 ... 29   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.