Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 07:43:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 33   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 677019 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #750 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 10:19:12 »

integet2, kérdésem az lenne, hogy 17" kereke kinek mekkora gumival van fent? Vagy esetleg vkinek nins fent 18"-sa?:$

Nekem 17es van, 205/45R17 gumikkal szerelve. előtte 215/40R17 volt. A mostani mérettel sokkal jobb. Nagyon drága méretek azt vedd figyelembe, ha nem szereted a kínai gumit 40/db
Az ET számot is nézd.  integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #751 Dátum: 2012.07.29 vasárnap, 10:20:34 »

Hali!

Oldalanként a hátsó futóműben hány darab lengőkar szilent van? Unix háromfajtát hoz. Picit kopog a hátulja, stabszilentek voltak cserélve már.... 4ajtós.

Senki nem tudja?  wow1 Akkor megnézem  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #752 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 01:05:06 »

Senki nem tudja?  wow1 Akkor megnézem  hehe

Na megnéztem és ha jól számoltam oldalanként 5db lengőkar szilent van a hátsó futóműben 4-5ötajtós (kombi nem érint  Cheesy) 10db csak hátul  tiszta haszon ez a ku....rva kocsi  hehe kicserélem mindent mert ezek még nem újak, meg hétvégén úgy is mindig unatkozok, na meg a pénz, abból meg túl sok van (már nem fér)   hehe  még szerencse hogy van egy Ford Mondeom   idiota
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 01:07:08 »

Na megnéztem és ha jól számoltam oldalanként 5db lengőkar szilent van a hátsó futóműben 4-5ötajtós (kombi nem érint  Cheesy) 10db csak hátul  tiszta haszon ez a ku....rva kocsi  hehe kicserélem mindent mert ezek még nem újak, meg hétvégén úgy is mindig unatkozok, na meg a pénz, abból meg túl sok van (már nem fér)   hehe  még szerencse hogy van egy Ford Mondeom   idiota
Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 01:18:21 »

Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?

Van amelyik meg van szakadva, a többi repedt öreg kézzel gincsolható, viszont nem kotyognak.. de kopog valami és az nem a stabszilent mert az új  szomoru1 így úfgy valok vele hogy kicserélem mindet aztán nem kell hetente szerelni falbav meg a két kis függstabot is cserélem és ha ez után is kopogni fog, akkor jobban teszi ha menekül, mert nehéz felb@szni de ha sikerül akkor simán felgyújtom  Grin
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 07:58:12 »

Van amelyik meg van szakadva, a többi repedt öreg kézzel gincsolható, viszont nem kotyognak.. de kopog valami és az nem a stabszilent mert az új  szomoru1 így úfgy valok vele hogy kicserélem mindet aztán nem kell hetente szerelni falbav meg a két kis függstabot is cserélem és ha ez után is kopogni fog, akkor jobban teszi ha menekül, mert nehéz felb@szni de ha sikerül akkor simán felgyújtom  Grin

Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #756 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 09:46:13 »

Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.

Én meg drót keféytem őket elég öregecskék...... de akkor keydem a kis stabpálcákkal. 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 18:01:45 »

Nekem sem szokott baj lenni a szilentjeimmel hátul. Csak a kis stabpálcákkal.

Megrendeltem a kis stabpálcákat holnap itt lesznek, ajánlom neki hogy jó legyen  eplus2 vettem stabszilentet is kemény 1000ft volt a kettő engedménnyel  eplus2 de ez még egy éve sincs hogy cserélve volt... de jobb a békesség így azt is kicserélem hehe.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #758 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:04:44 »

Hátul a lengőkar szilentekkel szokott a legkevesebb baj lenni.tuti az a gond?

Hali!

Kicseréltem ma a függőleges stabpálcákat és a keresztsab szillentjeit. Érdekes hogy a keresztstab szillentek cseréje óta még egy év sem telt el, és szarrá volt tágulva, nyúlva, mondjuk majdnem 40000kilométer ment bele  smile  Függőleges stabpálcán lévő gumi sz@rrá volt kopva  hehe


két pálca is beleférne  vigyor3 viszont elég lett volna a gumit cserélni mert teljesen egyeben volt....... mind1


az új


Halkabb lett, de még valami mindig mintha hangoskodna.............. lehet csak a széles peres gumi, nem tudom.....


Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #759 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:09:27 »

Hali!

Kicseréltem ma a függőleges stabpálcákat és a keresztsab szillentjeit. Érdekes hogy a keresztstab szillentek cseréje óta még egy év sem telt el, és szarrá volt tágulva, nyúlva, mondjuk majdnem 40000kilométer ment bele  smile  Függőleges stabpálcán lévő gumi sz@rrá volt kopva  hehe


két pálca is beleférne  vigyor3 viszont elég lett volna a gumit cserélni mert teljesen egyeben volt....... mind1


Halkabb lett, de még valami mindig mintha hangoskodna.............. lehet csak a széles peres gumi, nem tudom.....



azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:19:07 »

azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt

Benne van az.   Wink
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:19:25 »

azért nyíródik ki hamar, mert a stbilizátor is meg van kopva picit valószínű, és amikor összerakod, akkor sem szorítja már annyira mint kéne.
az a stabpálca ami a képen van, az bele való? nem látom a közepében a gyűrűt

Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte  vigyor3
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat  smile ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #762 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:21:58 »

Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte  vigyor3
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat  smile ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
akkor oké. amúgy nincs semmi baj az utángyártottakkal, csak jót kell venni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:25:42 »

akkor oké. amúgy nincs semmi baj az utángyártottakkal, csak jót kell venni

Stabszillent febi volt,  eddig elégedett voltam vele  Undecided de mostmár magam sem tudom, és szerintem elől is az kopog  falbav falbav de azt szívás cserélni  gun 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #764 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:27:37 »

Stabszillent febi volt,  eddig elégedett voltam vele  Undecided de mostmár magam sem tudom, és szerintem elől is az kopog  falbav falbav de azt szívás cserélni  gun  
nekem is febi van, és mióta kicseréltem a stabilizátort is, azóta nem is fogy el

első tényleg nem a legjobb, de leengeded a bölcső hátulját, és kijön szépen( és lassan)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:31:43 »

nekem is febi van, és mióta kicseréltem a stabilizátort is, azóta nem is fogy el

első tényleg nem a legjobb, de leengeded a bölcső hátulját, és kijön szépen( és lassan)

Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #766 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:36:10 »

Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?

A bölcső hét hátsó csavarját vedd ki és a váltótartó keresztcsavart is.
Nem kell alátámasztani. Fogja még 3 bak.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #767 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:36:25 »

Elég a bölcsőt csak meglazítani? motort támasszam alá?
nem kel semmit támasztani, ha akarnád se esne le. hátsó 2 csavart, + a hátsó tartóbakot kell lelazítani.

a lengőkar cserénél le kell engedni szinte teljesen mind a 4 csavrnál a bölcsőt, és még akkor is feszegetni kell, hogy legyen hely a csavarnak. nem olyan leesős fajta a motor
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2012.08.04 szombat, 21:44:28 »


A bölcső hét hátsó csavarját vedd ki és a váltótartó keresztcsavart is.
Nem kell alátámasztani. Fogja még 3 bak.
  worship
nem kel semmit támasztani, ha akarnád se esne le. hátsó 2 csavart, + a hátsó tartóbakot kell lelazítani.

a lengőkar cserénél le kell engedni szinte teljesen mind a 4 csavrnál a bölcsőt, és még akkor is feszegetni kell, hogy legyen hely a csavarnak. nem olyan leesős fajta a motor

Köszi az infót.
Hátsó tartóbakot ami a kipunál van igaz? Azért kérdem mert csak egy emelőm van, miután végeztem és vissza rögzítettem a bölcsőt a helyére vissza nyomja a hátsóbakot a helyére, annyira hogy a csavarját vissza tudjam tenni? Mert szívás lenne ha nem hehe de megoldanám alátennék valamit és ráengedném az emelővel  vigyor3
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #769 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:06:04 »

Így rátéve nem érződött hogy meglenne kopva, sőt, de nem kizárt azért, viszont a tolómérő bent maradt és lusta voltam bemenni érte  vigyor3
Az gyári Német pálca persze, nem veszek én már semmiből utángyártottat  smile ott van benne a kis gyűrű csak az anyától nem látszik.
szerintem a kereszt stab szilentjeid vannak ki. ha könnyen mozgott, akkor tuti. rosszabb esetben, maga a stab is el van kopva.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:29:51 »

szerintem a kereszt stab szilentjeid vannak ki. ha könnyen mozgott, akkor tuti. rosszabb esetben, maga a stab is el van kopva.

Kicseréltem azt is  vigyor3 olvass feljebb.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #771 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:31:46 »

Kicseréltem azt is  vigyor3 olvass feljebb.
bocsi. csak telefonról írtam, nem olvastam végig az egészet.
a másik zörgési forrás a teló szilentje szokott lenni...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:33:41 »

bocsi. csak telefonról írtam, nem olvastam végig az egészet.
a másik zörgési forrás a teló szilentje szokott lenni...

nem tudom az milyen, képet linket tudsz mutatni?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:37:08 »

nem tudom az milyen, képet linket tudsz mutatni?
nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 00:39:33 »

nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.

oksa köszi, utána járok  worship
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #775 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 06:55:13 »

nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.
az csak kombinál van
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 08:42:19 »

nem, de értelme sincs, mert ha az zörög, akkor teló csere...
leszedett keréknél tudod ellenőrizni, hogy van-e kottyanása.

Vagy aknáról. Megmozgatod és ha kotyog akkor cs.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:34:58 »

Vagy aknáról. Megmozgatod és ha kotyog akkor cs.
ja ez is igaz...úgy is találnak majdnem minden héten egy aknát a strandon vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 10:49:48 »

ja ez is igaz...úgy is találnak majdnem minden héten egy aknát a strandon vigyor3

Akkor meg? Rá kell lépni és már kész is a kráter ami fölé oda lehet állni a kocsival.   eplus2
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #779 Dátum: 2012.08.11 szombat, 21:58:22 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, mert elég nagy tanácstalanság lett úrrá rajtam: a közelmúltban ki lettek cserélve az első legéscsillapítók és a lengőkarszilentek (a stab. pálcák és a kormány-gömbcsap idén tavasszal voltak), majd nem sokkal ezután fékezéskor egyenesben néha, de főleg kanyarodáskor ha közben fékeztem, elkezdtek sírni a gumik, én legalábbis gumihangnak hallottam. Elvittem futóműveshez, állítottak rajta, a jelenség ugyanúgy megmaradt. Megcseréltem az első-hátsó gumikat (eltérő márkájúak), semmi változás. Megemeltem, és a kereket kézzel feszegetve ( ahogy a kormány is mozgatná) azt vettem észre, hogy az előrébb lévő lengőkarszilentnél minden ok, de a hátrébbinál vízszintes irányban centis nagyságrendű mozgása van a lengőkarnak. Ha kanyarban rácentripetálódik a kocsi tömege, gondolom ez még intenzívebb. Tehát nem kotyog, ez a szilent rugalmassága. Visszavittem a szerelőhöz, megnézte ő is, de szerinte ennyi rugalmasság természetes, mert az első szilent tömör, a hátrébbi meg üreges, elmondása szerint más márkájú kocsikon is van ennyi. Oké, elvittem másik futóműveshez, erős széttartása volt a kerekeknek, beállított tűrésen bellüli, nagyonenyhe összetartást. ekkor már 40 körül egyenesben is visítottak a gumik fékezés nélkül is, és szemmel láthatóan is szarul álltak a kerekek. Visszamentem, a futműves szerint a futómű nem tudja megtartani a beállított geometriát, és biztos hogy szilentbaja van. (az enyhe összetartás mégösszébbrántja a geometriát). Mi okozhat még ilyen tüneteket a szilenten kívül, illetve normális lehet a leírt lengőkar-mozgás? (persze hogy nyaralás előtt 1 héttel futok bele ilyenbe...)

Előre is köszönök mindennemű tippet-tanácsot!

Üdv:
Logoutx
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #780 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 07:50:53 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, mert elég nagy tanácstalanság lett úrrá rajtam: a közelmúltban ki lettek cserélve az első legéscsillapítók és a lengőkarszilentek (a stab. pálcák és a kormány-gömbcsap idén tavasszal voltak), majd nem sokkal ezután fékezéskor egyenesben néha, de főleg kanyarodáskor ha közben fékeztem, elkezdtek sírni a gumik, én legalábbis gumihangnak hallottam. Elvittem futóműveshez, állítottak rajta, a jelenség ugyanúgy megmaradt. Megcseréltem az első-hátsó gumikat (eltérő márkájúak), semmi változás. Megemeltem, és a kereket kézzel feszegetve ( ahogy a kormány is mozgatná) azt vettem észre, hogy az előrébb lévő lengőkarszilentnél minden ok, de a hátrébbinál vízszintes irányban centis nagyságrendű mozgása van a lengőkarnak. Ha kanyarban rácentripetálódik a kocsi tömege, gondolom ez még intenzívebb. Tehát nem kotyog, ez a szilent rugalmassága. Visszavittem a szerelőhöz, megnézte ő is, de szerinte ennyi rugalmasság természetes, mert az első szilent tömör, a hátrébbi meg üreges, elmondása szerint más márkájú kocsikon is van ennyi. Oké, elvittem másik futóműveshez, erős széttartása volt a kerekeknek, beállított tűrésen bellüli, nagyonenyhe összetartást. ekkor már 40 körül egyenesben is visítottak a gumik fékezés nélkül is, és szemmel láthatóan is szarul álltak a kerekek. Visszamentem, a futműves szerint a futómű nem tudja megtartani a beállított geometriát, és biztos hogy szilentbaja van. (az enyhe összetartás mégösszébbrántja a geometriát). Mi okozhat még ilyen tüneteket a szilenten kívül, illetve normális lehet a leírt lengőkar-mozgás? (persze hogy nyaralás előtt 1 héttel futok bele ilyenbe...)

Előre is köszönök mindennemű tippet-tanácsot!

Üdv:
Logoutx

vannak itt problémák bőven mindkét szerelőddel. Egyrészt, a szilent olyan kemény, hogy kézzel meg sem tudod mozdítani előre-hátra irányban, ha normális minőségűt vettél. Az hogy ez normális jelenség, egy baromság.  nem centis mozgás, hanem mm-es sem lehet ha kézzel próbálod. Sőt, ha az első szilent jó, és a csavarja is meg van húzva rendesen, akkor az is kéne, hogy tartsa annyira, hogy centiket ne lehessen mozdítani a hátsón. A mésodik fószernek abban igaza van, hogy így nem lehet rendesen beállítani, mert úgysem az marad útközben, mint amit állít, és az is, hogy még összébb megy, ha pl fékezel. De hogy nem tudja felmérni ezt, és még jobban összefordítja a kerekeket, amikor alapból pici széttartásnak kéne lennie(nem összetartásnak)
nagyon nem tudsz mit csinálni, meg kell csinálni rendesen, mert megeszi a gumit. ki kell cserélni a lengőkar szilenteket valami rendesre minél hamarabb. meg sem mozdul pl egy gyárival
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 09:57:48 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
LogoutX
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155


« Új hozzászólás #781 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 18:38:44 »

vannak itt problémák bőven...

Értem és köszönöm, remélem, hogy a szilentcsere megoldja a problémát, elvileg a hét elején meglesz. Előre-hátra nem mozgott (az első szilet fogta), csak oldalirányban.
Naplózva

MK II 2.0 Zetec
drof
Vendég
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 21:05:34 »

Van itt valami, amit nem értek. Kéne egy kis szakértői segítség. Ráz az autó jobb eleje, 120 felett erősen érezhetően.

Sohasem rázott korábban. Cserélve lett rajta (nem a rázás miatt, még előtte) minden kopó dolog. Lengécsillapítók, lengőkarok és szilentek, talpasgömbfej, stabpálcák, stabrúd gumiszilentjei, féktárcsák, kerékagyak. Vagyis minden, csak a kormány összekötő gömbfej nem.

És sohasem rázott, a fentiek cseréje után is rendben volt minden. Februárban műszakin kicserélték a jobbos külső kormányösszekötő gömbfejet, mivel lógott. (Tudtam, hogy lóg 2 éve, de nem zavart, mert nem csinált hibát, nem rázott, nem húzott el). Tényleg kicserélték, eltettem a régit, ami tényleg lóg.

És azóta ráz a jobb eleje, de kegyetlenül. Vibrál az egész műszerfal jobb része. A kormány szinte alig ráz, a kasztni és a műszerfal nagyon.
Eddig nem érdekelt, most már viszont nagyon zavar és nem értem, hogy miért ráz. Sejtem, hogy a kormányösszekötő csere váltotta ki (közvetlenül azután kezdte), de nem értem, hogy miért. A gömbfej új, nem lóg.

WTF?   
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #783 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 05:02:53 »

Van itt valami, amit nem értek. Kéne egy kis szakértői segítség. Ráz az autó jobb eleje, 120 felett erősen érezhetően.

Sohasem rázott korábban. Cserélve lett rajta (nem a rázás miatt, még előtte) minden kopó dolog. Lengécsillapítók, lengőkarok és szilentek, talpasgömbfej, stabpálcák, stabrúd gumiszilentjei, féktárcsák, kerékagyak. Vagyis minden, csak a kormány összekötő gömbfej nem.

És sohasem rázott, a fentiek cseréje után is rendben volt minden. Februárban műszakin kicserélték a jobbos külső kormányösszekötő gömbfejet, mivel lógott. (Tudtam, hogy lóg 2 éve, de nem zavart, mert nem csinált hibát, nem rázott, nem húzott el). Tényleg kicserélték, eltettem a régit, ami tényleg lóg.

És azóta ráz a jobb eleje, de kegyetlenül. Vibrál az egész műszerfal jobb része. A kormány szinte alig ráz, a kasztni és a műszerfal nagyon.
Eddig nem érdekelt, most már viszont nagyon zavar és nem értem, hogy miért ráz. Sejtem, hogy a kormányösszekötő csere váltotta ki (közvetlenül azután kezdte), de nem értem, hogy miért. A gömbfej új, nem lóg.

WTF?   
elég x-aktás dolognak tűnik. csak 2 gondolat:
1, amikor kicserélték az összekötőt be is állították a futóművet, vagy csag gondolták, ha nagyjából ugyanoda került a menet, akkor jó helyen van?
2, belevaló gömbfej ment bele biztosan? létezik egyik másik boltnál, hogy nem hoz külön mk1-és mk2-re , pedig nem teljesen ugyanaz a kúpossága a csonkállványnak. bele lehet tépni, de nem fekszik fel rendesen
más nem jut eszembe
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #784 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 06:09:35 »

elég x-aktás dolognak tűnik. csak 2 gondolat:
1, amikor kicserélték az összekötőt be is állították a futóművet, vagy csag gondolták, ha nagyjából ugyanoda került a menet, akkor jó helyen van?
2, belevaló gömbfej ment bele biztosan? létezik egyik másik boltnál, hogy nem hoz külön mk1-és mk2-re , pedig nem teljesen ugyanaz a kúpossága a csonkállványnak. bele lehet tépni, de nem fekszik fel rendesen
más nem jut eszembe
az x-aktához csatlakoznék, de a gondolataidhoz nekem is van két gondolatom
1, ha nem állítják be, akkor azt szerintem a gumi bánta volna már ennyi km alatt
2, amivel én találkoztam gömbfej, annál hiába volt a menet végéig rácsavarva az anya, még kellett volna fél centi, hogy ne lötyögjön a csonkállványban

én inkább arra gondolnék, hogy a gumi a nem tökéletes futóműhöz kopott be és azóta meg nem volt centírozva
bár ez szintén x-aktás, hiszen, ha akkor be tudott kopni, akkor azóta miért nem ..
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #785 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 07:57:29 »

az x-aktához csatlakoznék, de a gondolataidhoz nekem is van két gondolatom
1, ha nem állítják be, akkor azt szerintem a gumi bánta volna már ennyi km alatt
2, amivel én találkoztam gömbfej, annál hiába volt a menet végéig rácsavarva az anya, még kellett volna fél centi, hogy ne lötyögjön a csonkállványban

én inkább arra gondolnék, hogy a gumi a nem tökéletes futóműhöz kopott be és azóta meg nem volt centírozva
bár ez szintén x-aktás, hiszen, ha akkor be tudott kopni, akkor azóta miért nem ..

Jók a gondolatok!
1. Beállították lézeres cuccal, nincs vele gond.
2. A gömbfejet alvázszám alapján rendeltük, szemre egyezik a régivel és nem lötyög. De ettől én még azt gondolom, hogy ezzel lesz a hiba.
3. A gumihibát kizárhatjuk, mert télivel és nyárival is csinálja, sőt mindegyik szettből az van most elől, ami eddig hátul volt, így a félrekopást is kizárnám.

Én sem értem, logikus magyarázat csak egy van, miszerint az új összekötő gömbfej hibás. Alkalomadtán vissza kerül majd a régi és meglátom, hogy megszűnik-e a rázás.

Ha van még ötlet, azt ne tartsátok magatokban. integet2
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 08:04:39 »

Ha van még ötlet, azt ne tartsátok magatokban. integet2
a nyomatéktól elcsavarodott a bölcső  hehe

btw csapágycsere is volt?
mikor és hol? Cheesy
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 08:44:16 »

a nyomatéktól elcsavarodott a bölcső  hehe

btw csapágycsere is volt?
mikor és hol? Cheesy

Te cserélted a komplett csonkállványt kerékagyastú'-csapágyastú' tavaly októberben, te lüke!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #788 Dátum: 2012.08.13 hétfő, 08:49:14 »

Te cserélted a komplett csonkállványt kerékagyastú'-csapágyastú' tavaly októberben, te lüke!
az lehetséges, de hogy abban nem új csapágy volt, az is biztos  hehe
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2012.08.15 szerda, 16:16:35 »

az lehetséges, de hogy abban nem új csapágy volt, az is biztos  hehe

De nem a csapággyal van a baj, mivel a csapágy október óta van bent, a gömbfej meg február óta és csak február óta ráz. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2012.08.15 szerda, 16:17:04 »

Hányas villáskulcs kell a kormányösszekötő gömbfej ellenanyájához? help
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #791 Dátum: 2012.08.15 szerda, 16:20:18 »

Hányas villáskulcs kell a kormányösszekötő gömbfej ellenanyájához? help
gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2012.08.15 szerda, 17:06:54 »

gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es
jobb utángyártottnál pedig van imbusz a végén, hogy ne hátul kelljen szerencsétlenkedni
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2012.08.15 szerda, 17:45:12 »

gyári 15, egyik másik utángyártott 17-es

Arra gondolok, amit ki kell lazítani a belső kormányösszekötőn a gömbfej letekerése előtt, nem arra, ami a csonkállványban van. Te is arra gondolsz? Csak mert emlékeim szerint huszon valahányas és nem tizenvalahányas.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2012.08.15 szerda, 19:16:21 »

Arra gondolok, amit ki kell lazítani a belső kormányösszekötőn a gömbfej letekerése előtt, nem arra, ami a csonkállványban van. Te is arra gondolsz? Csak mert emlékeim szerint huszon valahányas és nem tizenvalahányas.
ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2012.08.15 szerda, 19:42:17 »

ő a kutyacsontra gondolt, ahogy én is ..
talán 22-es

De hát az stabpálca, nem kormány összekötő gömbfej. Nem?

Akkor úgy kérdezem, hogy a tie rod end ellenanyája hányas?
A baloldali a képen:



Talán 22? Mintha pont az nem ment volna rá legutóbb........
Hol lehet ennek utánanézni a kocsi alatt fekvésen kívül?
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #796 Dátum: 2012.08.15 szerda, 20:27:31 »

De hát az stabpálca, nem kormány összekötő gömbfej. Nem?

Akkor úgy kérdezem, hogy a tie rod end ellenanyája hányas?
A baloldali a képen:



Talán 22? Mintha pont az nem ment volna rá legutóbb........
Hol lehet ennek utánanézni a kocsi alatt fekvésen kívül?

24-es. Tegnap raktunk fel új gömbfejet. M16x1,5-es menet van a kontraanyában (vennem kellett azt is csavarboltban), és 24-es laptávú a kontraanya is, meg a gömbfej ellapított része is.
- Bár nem így néz ki a gömbfej, mint itt a képen, hanem ilyen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.15 szerda, 20:29:53 írta Janny » Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2012.08.15 szerda, 21:35:05 »

24-es. Tegnap raktunk fel új gömbfejet. M16x1,5-es menet van a kontraanyában (vennem kellett azt is csavarboltban), és 24-es laptávú a kontraanya is, meg a gömbfej ellapított része is.
- Bár nem így néz ki a gömbfej, mint itt a képen, hanem ilyen.

Köszi a hasznos infókat!

Aknából csináltad, vagy elég volt alábakolni a kocsit. Van nagy kék vízcsőfogóm és február óta van bent a mostani gömbfej. Bízhatok abban, hogy az még nincs rárohadva és könnyen  lejön majd akna nélkül is?
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2012.08.15 szerda, 22:02:18 »

Köszi a hasznos infókat!

Aknából csináltad, vagy elég volt alábakolni a kocsit. Van nagy kék vízcsőfogóm és február óta van bent a mostani gömbfej. Bízhatok abban, hogy az még nincs rárohadva és könnyen  lejön majd akna nélkül is?

Én bakon csináltam. A jobb első simán lejött, a bal első volt csak rárohadva. De ezek van 10 éve biztos nem voltak piszkálva. Szóval egészen biztos ki tudod cserélni simán. A bal első annyira rá volt rohadva, hogy flexel kellett levágni a kontraanyát is meg a gömbfejet is. (Cromaxban a kontraanya 900Ft, csavarboltban 50 Ft.)

Aztán amikor le lett cserélve, akkor álltunk aknára beállítani a kerékösszetartást. De gondolom neked az most be van állítva, szóval csak lelazítod a kontraanyát, aztán amikor letekered a gömbfejet, megszámolod, hány fordulat alatt jött le teljesen. Az új gömbfej felrakásakor ha ugyanannyi teljes fordulatot tekersz rá, akkor kb. ott kell lenned, ahol az előző volt.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2012.08.15 szerda, 23:15:21 »

Én bakon csináltam. A jobb első simán lejött, a bal első volt csak rárohadva. De ezek van 10 éve biztos nem voltak piszkálva. Szóval egészen biztos ki tudod cserélni simán. A bal első annyira rá volt rohadva, hogy flexel kellett levágni a kontraanyát is meg a gömbfejet is. (Cromaxban a kontraanya 900Ft, csavarboltban 50 Ft.)

Aztán amikor le lett cserélve, akkor álltunk aknára beállítani a kerékösszetartást. De gondolom neked az most be van állítva, szóval csak lelazítod a kontraanyát, aztán amikor letekered a gömbfejet, megszámolod, hány fordulat alatt jött le teljesen. Az új gömbfej felrakásakor ha ugyanannyi teljes fordulatot tekersz rá, akkor kb. ott kell lenned, ahol az előző volt.
taps
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 33   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.