Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 08:18:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 30   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 535255 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Tgazso
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78



E-mail
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 17:46:04 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Naplózva

MK4 Turnier TDCi 140 LE, előtte MK3 TDCi Ghia
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #651 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 18:54:37 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Néhányan téliben biztosan.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #652 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 19:32:09 »

Szevasztok,

Bocs, hogy két topicba írok be, de rájöttem, hogy a gondom inkább ide való.Smiley :
Kellene nekem egy szaki, aki futóműhöz és kormányhoz ért (az sem baj, ha máshoz nem Smiley ), valami cicereg a jobb elejében ha kis akadályokon megyek át (pl csatornafedél), illetve ha jobbra tekerem a kormányt akkor az utastérből jól hallhatóan nyekereg valami (járó motornál kintről nem hallani). Pesti emberke volna jó, akihez van tömegközlekedés is.  Danke! Smiley
Ilyen esetekben általában toronycsapágy csere szokott történni. Olvass vissza kicsit... integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #653 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:21:07 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #654 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 20:25:31 »

Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.

Nekem 235/45R17 a nyári... és mikor visszateszem a téli után kell 1 hónap mire megszokom... Téli 215/60R16 és így elég nagy a különbség...

Tavaly el is vittem futóműveshez tavasszal, mert úgy éreztem, hogy nem akar az úton maradni rossz úton főként... állított az összetartáson valamennyit, jobb lett..de meg kellett szokni...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
T.G.S.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



E-mail
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 23:56:51 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Szia! Nekem téli gumim ilyen méret,nem szeretem, odaverem az alját mindenhová,alacsonyabb a kocsi...
Naplózva

MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi 140 Le + egy kicsi:)
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #656 Dátum: 2016.03.18 péntek, 00:10:27 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
Olyannal vettem az autót, nagyon kisautósan viselkedett vele (kátyúkat nem símította, óra csalt stb). Most rendes méretű gumi van rajta, más világ.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #657 Dátum: 2016.03.18 péntek, 12:10:23 »

Én azt használok.
A 215ös gumival a nyomvályú rángatja a kezemben a kormányt. A 205ösel nincs ilyen probléma.
Ide borsodba ez kell...
Itt 60-as táblákkal javítják az aszfaltot.

Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #658 Dátum: 2016.03.18 péntek, 13:35:47 »

Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #659 Dátum: 2016.03.18 péntek, 13:51:01 »

nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.

Mert a Tiéd zűrhajó és lebegteti a fluxuskondenzátor.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #660 Dátum: 2016.03.18 péntek, 14:00:10 »

nekem pedig a 235/45/18al sincs nyomvályú követés.

Nekem ugyanezzel mérettel az a tapasztalatom, hogy akárhányszor disznóól környékén autózom, mindig bele akar hajtani a vályúkba.

Akkor az én mercim vályukövetős?  vigyor3 vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #661 Dátum: 2016.03.18 péntek, 14:07:31 »

Mert a Tiéd zűrhajó és lebegteti a fluxuskondenzátor.
ennyi.alacsonyan szállok.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #662 Dátum: 2016.03.18 péntek, 14:07:54 »

Nekem ugyanezzel mérettel az a tapasztalatom, hogy akárhányszor disznóól környékén autózom, mindig bele akar hajtani a vályúkba.

Akkor az én mercim vályukövetős?  vigyor3 vigyor3
aki a korpa közé keveredik,megeszik a disznók..... Tongue
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #663 Dátum: 2016.03.18 péntek, 15:21:37 »

Futóművet nézettél? Nekem átvételkor nem állították be, akkor csinál ilyet. A 215/55/R16-al sose tapasztaltam ilyet, a 235/45/R18-al már más a helyzet. De nem hinném hogy az a kerekenkénti 1 cm-er ennyit jelentene egy ekkora autónál. Ami még számít, az a gumi amit használsz. Ha nem ugyanolyan típus/mintázat, akkor azért az is okozhatja a kóválygást. Nekem a gyárilag szerelt Michelin HP volt *** az öntött beton Nulláson.
A 215-ös valóban 2 féle minta volt. A 205-ös 4 egyforma. Ilyet még nem hallottam, hogy ez is okozhatja, persze nem lehetetlen.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2016.03.20 vasárnap, 12:41:57 »

Sziaszok,

Első kerékcsapágyat cserélt már valaki?
Azt hittem a teligumim búg, de a nyárival is hallom és úgy nez ki első kerékcsapágy lesz Sad

Milyen szerszámot szerezzek be a kerékagy lehúzásához/kihúzásához a tengelycsonkból?

Köszi előre is, bb
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1671


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #665 Dátum: 2016.03.20 vasárnap, 20:55:28 »


Milyen szerszámot szerezzek be a kerékagy lehúzásához/kihúzásához a tengelycsonkból?

Senki  szomoru1

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_tengelycsonk/elso_tengelycsonk_ford_mondeo_2007-_bal_22915

A képeket nézegetve itt bizony valami prés kell, hogy az a csapágy meg az agy kijöjjön a csonkból   szomoru1 szomoru1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 08:52:40 »

Mióta felraktam a nyári gumikat (18-as 225/45 ha jól emlékszem) néha kicsit próbálgatom, hogy hogy viselkedik kanyarokban és nekem úgy tűnik hogy indokolatlanul korán beavatkozik az ESP és bele-bele fékezget. Tegnap is mentem egy teljesen mezei autó mögött (bár tény hogy kicsit tempósabban), de volt olyan kanyar ahol bizony közbeszólt. Ez ilyen, vagy lehet hogy nálam nem ok valami?
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #667 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 13:50:11 »

Mióta felraktam a nyári gumikat (18-as 225/45 ha jól emlékszem) néha kicsit próbálgatom, hogy hogy viselkedik kanyarokban és nekem úgy tűnik hogy indokolatlanul korán beavatkozik az ESP és bele-bele fékezget. Tegnap is mentem egy teljesen mezei autó mögött (bár tény hogy kicsit tempósabban), de volt olyan kanyar ahol bizony közbeszólt. Ez ilyen, vagy lehet hogy nálam nem ok valami?

azért avatkozik bele, mert valamelyik gumi megcsúszik. Nem öregek már azok a gumik? Vagy nem volt akkor éppen hideg az aszfalt, ahol a téli még jobban tapadt volna?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:04:22 »

azért avatkozik bele, mert valamelyik gumi megcsúszik. Nem öregek már azok a gumik? Vagy nem volt akkor éppen hideg az aszfalt, ahol a téli még jobban tapadt volna?
A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok vigyor3
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett vigyor3
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:13:21 »

A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok vigyor3
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett vigyor3

újonnan vetted a gumit, ha igen mikor, ha nem, akkor nézd meg a dot számot. Este volt, nappal, milyen idő volt sütött a nap, borús volt az ég és 10 fok sem volt? Ha hideg az aszfalt, akkor a nyári kicsit csúszhat.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #670 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:21:30 »

A gumik nem öregek, pontos életkort nem tudok vigyor3
Azt érzem hogy bőven van még tempótartalék a szűkebb kanyarokban, de a kocsi sokszor másképp gondolja. Furi, de mivel nem versenyzésre használom így nem egy eget rengető probléma. Csak a múltkor hogy végre Család nélkül kicsit hosszabb távon sikerült menni próbálgattam és meglepett vigyor3

A Galaxy egy elég magas konténer, csomag nélkül könnyen kidobhatja a farát...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:38:09 »

A Galaxy egy elég magas konténer, csomag nélkül könnyen kidobhatja a farát...

ja, hogy nem mk4 mondiról van szó?  wow1
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #672 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:44:26 »

újonnan vetted a gumit, ha igen mikor, ha nem, akkor nézd meg a dot számot. Este volt, nappal, milyen idő volt sütött a nap, borús volt az ég és 10 fok sem volt? Ha hideg az aszfalt, akkor a nyári kicsit csúszhat.
Estére megnézem mikoriak a gumik, úgyis lesz egy kis matatás a kocsi körül mert megjött a diagcucc vigyor3
Tehát akkor ha jól értem, akkor ha abban a kanyarban, ahol beleszólt az ESP úgy mentem volna bele, hogy előtte kikapcsolom, akkor nagy valószínűséggel lementem volna az útról? Lassan 20 éve vezetek és azért érzésre tényleg nem az a csikorgó kerekes határon autózás volt.

Amúgy meg szerintem nagy bódé ide vagy oda stabilnak tűnik nekem a Galaxy még úgy is hogy panorámatetős, ami nem tudom mennyivel több és magasabb súlypontot jelent.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #673 Dátum: 2016.03.24 csütörtök, 14:50:51 »

Estére megnézem mikoriak a gumik, úgyis lesz egy kis matatás a kocsi körül mert megjött a diagcucc vigyor3
Tehát akkor ha jól értem, akkor ha abban a kanyarban, ahol beleszólt az ESP úgy mentem volna bele, hogy előtte kikapcsolom, akkor nagy valószínűséggel lementem volna az útról? Lassan 20 éve vezetek és azért érzésre tényleg nem az a csikorgó kerekes határon autózás volt.

Amúgy meg szerintem nagy bódé ide vagy oda stabilnak tűnik nekem a Galaxy még úgy is hogy panorámatetős, ami nem tudom mennyivel több és magasabb súlypontot jelent.


nem biztos, hogy lecsúsztál volna, de megcsúszott volna az autó az biztos. Lehet, hogy egy gázelvétellel már stabil is lett volna. súly, súlypont, hőmérséklet, gumiállapot. rengeteg minden befolyásolja a dolgot.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #674 Dátum: 2016.03.25 péntek, 06:27:05 »

üdv.
a kapubejáróm és az út közt kb 10ceni emelkedő van,reggelente erről balra lehajtva roppan egyet az autó jobb eleje.
toronycsapágyra gondolok lehetséges hibaként.
konkrétan milyen alkatrészekből áll az egész?
lengéscsillapító,rugó,toronycsapács és egy fém rögzítős rész?
tehát ez egy szett a tetejére a lengéscsillapítónak?
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P22519&cMegnNr=4026

ezt mikor kell cserélni? csak reggelente jön elő hidegben, utána nem produkál semmi hangot.
vagy elég zsírozni a csapágy részt? mi a javaslat?
kösz

Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #675 Dátum: 2016.03.27 vasárnap, 22:55:05 »

üdv.
a kapubejáróm és az út közt kb 10ceni emelkedő van,reggelente erről balra lehajtva roppan egyet az autó jobb eleje.
toronycsapágyra gondolok lehetséges hibaként.
konkrétan milyen alkatrészekből áll az egész?
lengéscsillapító,rugó,toronycsapács és egy fém rögzítős rész?
tehát ez egy szett a tetejére a lengéscsillapítónak?
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P22519&cMegnNr=4026

ezt mikor kell cserélni? csak reggelente jön elő hidegben, utána nem produkál semmi hangot.
vagy elég zsírozni a csapágy részt? mi a javaslat?
kösz



Csereld, nem egy tehen ara. Eleg egyszeru vacak darab, de ha megadja magat, akkor megszorulhat adott szogben a futomuved, akkor bajban leszel.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #676 Dátum: 2016.03.28 hétfő, 04:49:24 »

Csereld, nem egy tehen ara. Eleg egyszeru vacak darab, de ha megadja magat, akkor megszorulhat adott szogben a futomuved, akkor bajban leszel.
az lesz.megrendeltem hozzá tartót,csapágyat,lengőt. bár a lengő nem folyik,de 180k van bennük.  worship
érdekes,hogy a napokban nem akadozott.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2016.03.30 szerda, 09:32:08 »

Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.

Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).

A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.

A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)

Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...

 
 
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2016.03.30 szerda, 09:58:07 »

Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.

Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).

A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.

A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)

Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...
 

Ennyire nem vagyok szaki, Sakos, Titta vagy GSR (ha van) tudna rá érdemben válaszolni, de ez nem kormánymű. Nekem kerékcsapágy vagy tárcsa problémának tűnik. Valami meg lett ütve, a ballonosabb kerék az adott mozgást felveszi egy darabig, a futóműbeállításnak köszönhető ezt nagyobb kerékfordulatig. Futóművizsgálat ezt nem is fogja bebizonyítani és szerintem csak a cserebere gazdaságtalan eljárás fogja megoldani. Ha nem nagyon friss a féktárcsád, akkor cserélném a tárcsát és a csapágyakat is elöl.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2016.03.30 szerda, 10:35:52 »

Ennyire nem vagyok szaki, Sakos, Titta vagy GSR (ha van) tudna rá érdemben válaszolni, de ez nem kormánymű. Nekem kerékcsapágy vagy tárcsa problémának tűnik. Valami meg lett ütve, a ballonosabb kerék az adott mozgást felveszi egy darabig, a futóműbeállításnak köszönhető ezt nagyobb kerékfordulatig. Futóművizsgálat ezt nem is fogja bebizonyítani és szerintem csak a cserebere gazdaságtalan eljárás fogja megoldani. Ha nem nagyon friss a féktárcsád, akkor cserélném a tárcsát és a csapágyakat is elöl.
A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)

Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #680 Dátum: 2016.03.30 szerda, 10:38:15 »

A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)

Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.

jó lenne egy fordos specialistához elvinni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #681 Dátum: 2016.03.30 szerda, 19:22:12 »

Egészen rejtélyes futómű-erdetűnek tűnő problémám van, amit sokadik nekifutásra sem tudnak megoldani a szakik.

Előrebocsátom, hogy a gumik, felnik rendben vannak, felnik görgőzve, gumikat újonnan vettem (nyári Dunlop, téli Continental), minden többször átnézve, rendesen centírozva, még lézeres műszeren is ki lettek mérve a szerelt kerekek (geometriai eltérést vizsgáltak).

A lényeg: 120 km/h felett ráz a kormány, de érezhetően apró jobbra-balra mozgásokkal, nem a "szokásos" fel-le remegés, mint rosszul centírozott kerék esetén.

A teljes sztori:
- eleinte csak a 17-es nyári kerekekkel csinálta, ott már 50-es tempótól lehetett érezni a kormány jobbra-balra "lökdösi" a kezemet, azután a tempó emelésével egy ideig ez erősödött, majd halványan, de megmaradt
- ekkor a 16-os, ballonosabb télikkel még nem csinálta, szépen simán futott, pont pár hete elhatároztam, hogy inkább nyárra is 16-os gumikat fogok használni, ekkor még azt hittem, hogy a 17-es szettet (hiába mérték tökéletesnek) egyszerűen nem viseli el ennél jobban az autó (persze utólag világos, hogy csak rábeszéltem magam erre, hiszen senki nem panaszkodik a 17-es kerekeire itt a fórumon)
- erre jött a hidegzuhany: 2 hete elkezdte a télikkel is halványan jobbra-balra rázni a kormányt, igaz csak 70-80-as tempótól - na mondom akkor ez már futómű lesz, hiszen semmi nem történt az eddig tökéletes téli kerekeimmel (mondjuk a biztonság kedvéért elmentem centíroztatni, de kitalálhatjátok, semmit nem ért)
- tegnap átnézettem a futóművet, a bal belső kormányösszekötő egy picit lógott, azt kicserélték illetve a futóművet beállították. Jobb lett mint volt, most már csak 120 felett jön elő a jelenség, de onnantól kezdve folyamatosan érezhető.
- (annyi adalék még, hogy a bal hátsón elvileg kellene valamennyit állítani, de annyira be van rohadva a csavar, hogy nem mert nekimenni az ember, azt mondja, hogy az egész lengőkart kellene cserélni ahhoz, hogy normálisan be lehessen állítani)

Szóval mi lehet a gond? A "kormánymű" szót csak remegő kézzel merem leírni...

 
 
volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2016.03.30 szerda, 19:52:07 »

A tárcsákban még csak kb 30.000 km van, a nyárikkal már akkor tapasztaltam ezt a jelenséget, amikor még csak kb félévesek voltak a tárcsák és max 10.000 km volt bennük. Fékezéskor sem érzem, hogy jobban rángatna, vagy dobolna, vagy lökdösné a pedált.
A csapágyra már én is gondoltam, de annak meg kellene, hogy legyen hangja, nem? (amúgy maga a futómű szép halk, jól tompít, nem koppan, nem reccsen-roppan soha)

Lehet, hogy kapcsolódik-lehet, hogy nem: parkolászásnál teljesen jobbra kitekert (de azért nem végállásban erőltetett) kormánynál az autó megmozdításakor néha nyikkant egyet, tipikusan a „fém-a-fémen szárazon” hangot adva. Mondjuk a tegnap cserél összekötő állapota alapján simán lehetett az is. Ezt viszont mindig csak nyári kerekekkel csinálta.

Az első lengőkarok hátsó szilentjeinek minimális játéka adhat egy bizonytalanságot az úttartásba...

Nálam tavaly az volt a jelenség, hogy nem akart egyenesen az autó eltalálni..hol balra..hol jobbra akart menni, folyamatosan kormányozni kellett. Rossz úton még jobban kijött... Volt futóműállítás 2 helyen is, centírozás, gumik..stb... s, végül a lengőkarok hátsó szilentjei lettek kicserélve. (rázópadon annyit láttunk rajt, hogy azért mozog, de fémes hangja nem volt...)

Csere után sokkal feszesebb lett a futómű, az úttartás, kormányzás stabil lett...

Bár nekem rázás nem volt a kormányon, de elég becsapós tud lenni egy ilyen "megnövekedett" holtjátékú szilent... 1 cm-t simán tud járni úgy, hogy még ne legyen fémes hangja.

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #683 Dátum: 2016.03.30 szerda, 21:01:52 »

volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....

el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #684 Dátum: 2016.03.30 szerda, 21:11:58 »

el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
de a tárcsa nem üt.a rögzítési felület volt dzsuva.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #685 Dátum: 2016.03.30 szerda, 21:57:47 »

de a tárcsa nem üt.a rögzítési felület volt dzsuva.

bocsi, nem neked, neki. Lehet, hogy tényleg van alatta valami dzsuva, szóval le is kellene szedni, letisztítani, felszabályoztatni a felületet, ott megmondják, hogy volt-e vele bármi is, ütött-e valahol
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #686 Dátum: 2016.03.30 szerda, 23:19:23 »

Mondeo IV 215/55 R16 gyári gumi mérete helyett használ valaki nyáron 205/55 R16 gumikat? Van tapasztalat, javaslat? Mint tudjátok árban nagyon nagy a különbség.
2015/50R17 helyet használok ilyet télen, semmi gond kicsit balonosabb tehát nem vadulunk vele
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #687 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 06:48:31 »

2015/50R17 helyet használok ilyet télen, semmi gond kicsit balonosabb tehát nem vadulunk vele

Most 2016/50r17 a nyàrid, nem? vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 10:15:33 »

Most 2016/50r17 a nyàrid, nem? vigyor3

gyorsulási versenyeken indul, bár akkor kell neki egy viszonylag széles sáv Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #689 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 11:11:50 »

Most 2016/50r17 a nyàrid, nem? vigyor3
nem.annyi idén lenne.de tavaji gumiról beszél. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 11:13:26 »

nem.annyi idén lenne.de tavaji gumiról beszél. eplus2

doubleTroll Cheesy ez nagyon jó  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #691 Dátum: 2016.04.01 péntek, 09:43:47 »

Az első lengőkarok hátsó szilentjeinek minimális játéka adhat egy bizonytalanságot az úttartásba...

Nálam tavaly az volt a jelenség, hogy nem akart egyenesen az autó eltalálni..hol balra..hol jobbra akart menni, folyamatosan kormányozni kellett. Rossz úton még jobban kijött... Volt futóműállítás 2 helyen is, centírozás, gumik..stb... s, végül a lengőkarok hátsó szilentjei lettek kicserélve. (rázópadon annyit láttunk rajt, hogy azért mozog, de fémes hangja nem volt...)

Csere után sokkal feszesebb lett a futómű, az úttartás, kormányzás stabil lett...

Bár nekem rázás nem volt a kormányon, de elég becsapós tud lenni egy ilyen "megnövekedett" holtjátékú szilent... 1 cm-t simán tud járni úgy, hogy még ne legyen fémes hangja.


Köszi! Nekem a futómű teljesen feszes, és az úttartás is tökéletes, már ha annak lehet mondani, hogy pont az egyenes körül oszcillál jobbra-balra nagy frekvenciával.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2016.04.01 péntek, 09:54:28 »

volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....

Köszi alf, lehet, hogy errefelé kell keresgélnem tovább. Így, hogy mondtad, beugrott, hogy amikor először kereket cseréltettem rajta (2013 októberében vettem az autót, ez kb 2-3 héttel utána volt), akkor a jobb elsőt gumikalapáccsal kellett lefejteni az agyról, úgy rá volt gyógyulva. Viszont utána nem sokkal új tárcsák is mentek fel és a jelenség először ezután 8-9 hónappal (és kb 10000 km-rel) jelentkezett amikor már újra a nyárikon volt az autó. A felrakás előtt a felniket jól lepucoltam, a tárcsák meg még majdnem újak voltak. Én nem is a rárakódott dzsuvára, hanem inkább arra gyanakszom, hogy előző életében kaphatott esetleg olyat a futómű, hogy maga az agy nem fut teljesen síkban, emiatt jár nyolcasban a kerék. Vagy az nem tud így deformálódni, mert a futóműnek fel kellene vennie az ütést?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:00:23 »

el kell vinni szerintem a tárcsát felszabályoztatni, ott látni fogják, hogy üt-e vagy sem. Ez kb 10eHuf lehet. Ha üt, akkor szerintem megodva, ha nem üt, akkor csapágy. Szerintem ez a kettő lehet vagy még esetleg féltengely.
Féltengelyre én is gondoltam, de semennyire kitekerve sem adja a tipikus doboló hangot. A féktárcsák meg szerintem nem ütnek, mert azt érezném a pedálon is, meg fékezéskor jól beremegne, nem? Mindenesetre, ahogy az előbb írtam én az agyra gyanakszom, úgyhogy a tárcsákat úgyis le kell majd szedni, akkor rájuk nézetek.  worship
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #694 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:05:37 »

volt hasonló gondom.a felnik felfekvő felületén annyi tömörített rozsda gyűlt össze a tárcsáról,hogy 2-3 tized miliméternyi dzsuvát kellett róla lecsiszolni,és a tárcsa felületét is felkellett pucolni.ezután teljesen megszűnt az apró remegés.valószínűleg a nem tökéletes felfekvés belevitt egy kis nyolcasban futást a kerekekbe.bárminemű egyezés csak a véletlen műve lehet....
Neked egyébként hogy vették észre, hogy pont ez a gond? 2-3 tized milliméternyi eltérést szemre elég nehezen kapnék el. Szemből belenéztek a felszerelt forgó kerékbe és látszott a nyolcas?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #695 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:07:45 »

Féltengelyre én is gondoltam, de semennyire kitekerve sem adja a tipikus doboló hangot. A féktárcsák meg szerintem nem ütnek, mert azt érezném a pedálon is, meg fékezéskor jól beremegne, nem? Mindenesetre, ahogy az előbb írtam én az agyra gyanakszom, úgyhogy a tárcsákat úgyis le kell majd szedni, akkor rájuk nézetek.  worship

szerintem a tárcsád nem hullámos, hanem meg lett ütve. Vagyis maga a tárcsa szerintem üt. ezért van az, hogy ha leveszik a kereket a gumis a centírben nem lát semmi gondot, de te ugyan azt a problémát érzed mint ha a kerék nem lenne jól kicentírozva. Nekem ez az érzésem a problémával kapcsolatban. Egy féktárcsa felszabályzó meg tudja pörgetni a tárcsát és látni fogja ha van vele ilyen gond
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #696 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:12:11 »

szerintem a tárcsád nem hullámos, hanem meg lett ütve. Vagyis maga a tárcsa szerintem üt. ezért van az, hogy ha leveszik a kereket a gumis a centírben nem lát semmi gondot, de te ugyan azt a problémát érzed mint ha a kerék nem lenne jól kicentírozva. Nekem ez az érzésem a problémával kapcsolatban. Egy féktárcsa felszabályzó meg tudja pörgetni a tárcsát és látni fogja ha van vele ilyen gond
Köszi. Meg fogom nézetni mindenképpen, de nem pont úgy ráz, mint amikor centírozatlan a kerék. Akkor inkább fel-le remegteti a kormányt, nálam meg érezhetően jobbra-balra akarja csavargatni, amit egy nyolcasban futás jobban magyarázna. Persze, lehet, hogy már csak beleképzelem, annyira meg akarom oldani valahogy...
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:29:43 »

Köszi. Meg fogom nézetni mindenképpen, de nem pont úgy ráz, mint amikor centírozatlan a kerék. Akkor inkább fel-le remegteti a kormányt, nálam meg érezhetően jobbra-balra akarja csavargatni, amit egy nyolcasban futás jobban magyarázna. Persze, lehet, hogy már csak beleképzelem, annyira meg akarom oldani valahogy...

haladj lépésről lépésre. ha a futómű feszes akkor már csak ezek lehetnek, meg a manók Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2016.04.01 péntek, 10:33:18 »

haladj lépésről lépésre. ha a futómű feszes akkor már csak ezek lehetnek, meg a manók Cheesy
Tudom, kivéve a gyevi bíró Cheesy
Ez lesz az első lépés, aztán meglátjuk, majd megírom az eredményeket.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #699 Dátum: 2016.04.01 péntek, 13:18:35 »

Neked egyébként hogy vették észre, hogy pont ez a gond? 2-3 tized milliméternyi eltérést szemre elég nehezen kapnék el. Szemből belenéztek a felszerelt forgó kerékbe és látszott a nyolcas?
nem.kerékcserekor(téliről nyárira).Én pucoltam fel a felületeket.Ilyesmit jobb ha nem bízol másra.Ha ez olyan amilyennek lennie kell,és minden más rendben van, akkor megszűnik a hiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 30   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.