Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 21:55:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 278 279 280 281 282 283 284 [285] 286 287 288 289 290 291 292 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 4816219 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14200 Dátum: 2015.12.08 kedd, 16:03:10 »

Akire villognak..... vagy pl xenont tett halogén helyére.

amennyiben a beállítás rossz, vagy nem megfelelő xenon-t tett oda.

pl egy jól beállított, megfelelő minőségű sima tükrös lámpatestben, egy 35W 4300K xenon nem fog vakítani, csak úgy mint egy h7-re tervezett vetítőlencsésnél sem fog vakítani ugyan az, ha a lámpatest jól van beállítva. szóval ne csak azt mondjuk, hogy xenon, mert nem biztos, hogy az a gond. inkább a felelőtlen emberek, de aki berak egy sima tükrös lámpába 55W 6000Ks az ugyan olyan felelőtlen, mint aki nem állítja be a lámpát (sőt szerintem a kettő ekkor már együtt jár Cheesy )
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14201 Dátum: 2015.12.08 kedd, 16:17:23 »

amennyiben a beállítás rossz, vagy nem megfelelő xenon-t tett oda.

pl egy jól beállított, megfelelő minőségű sima tükrös lámpatestben, egy 35W 4300K xenon nem fog vakítani, csak úgy mint egy h7-re tervezett vetítőlencsésnél sem fog vakítani ugyan az, ha a lámpatest jól van beállítva. szóval ne csak azt mondjuk, hogy xenon, mert nem biztos, hogy az a gond. inkább a felelőtlen emberek, de aki berak egy sima tükrös lámpába 55W 6000Ks az ugyan olyan felelőtlen, mint aki nem állítja be a lámpát (sőt szerintem a kettő ekkor már együtt jár Cheesy )

Ezt tesztelték is, laborban, műszerrel, majd megkeresem a cikket róla, ha gép előtt leszek. Lámpatest válogatja, hogy mennyire rossz, de egy fénycsőnél sosem lesz a fény forrása, intenzitásának eloszlása olyan, mint egy halogénben az izzószálnak, bármilyen "neves" szettet vásárolsz.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14202 Dátum: 2015.12.08 kedd, 16:42:13 »

amennyiben a beállítás rossz, vagy nem megfelelő xenon-t tett oda.

pl egy jól beállított, megfelelő minőségű sima tükrös lámpatestben, egy 35W 4300K xenon nem fog vakítani, csak úgy mint egy h7-re tervezett vetítőlencsésnél sem fog vakítani ugyan az, ha a lámpatest jól van beállítva. szóval ne csak azt mondjuk, hogy xenon, mert nem biztos, hogy az a gond. inkább a felelőtlen emberek, de aki berak egy sima tükrös lámpába 55W 6000Ks az ugyan olyan felelőtlen, mint aki nem állítja be a lámpát (sőt szerintem a kettő ekkor már együtt jár Cheesy )
Nekem egyik autómba volt a híres H4 xenon.nem sajnáltam rá a pénzt,és beállították műszerrel a lámpát. egyszer sem villogtak.
ellenben a lámpára rakódó kosz miatt,a nagyobb szórt fény miatt már vakíthatott.Azt akkor ki is vettem belőle,amikor elkezdődtek a rendőrős játékok.
Utána levő autóm gyári xenonos volt.Azzal láttam.
Sajna a mondeo Mk4 nem jött össze xenonosban. szóval én is arra készülök,hogy kap egy 35w h7 4300k szettet,beállított lámpákkal.Aztán majd egy vetítőlencsés lámpatestet ezzel a szettel, és remélem megmarad a forgalmim. worship worship
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14203 Dátum: 2015.12.08 kedd, 16:47:22 »

Nekem egyik autómba volt a híres H4 xenon.nem sajnáltam rá a pénzt,és beállították műszerrel a lámpát. egyszer sem villogtak.
ellenben a lámpára rakódó kosz miatt,a nagyobb szórt fény miatt már vakíthatott.Azt akkor ki is vettem belőle,amikor elkezdődtek a rendőrős játékok.
Utána levő autóm gyári xenonos volt.Azzal láttam.
Sajna a mondeo Mk4 nem jött össze xenonosban. szóval én is arra készülök,hogy kap egy 35w h7 4300k szettet,beállított lámpákkal.Aztán majd egy vetítőlencsés lámpatestet ezzel a szettel, és remélem megmarad a forgalmim. worship worship


A h4 xenon azért soha nem volt az igazi. Eléggé lötyögős cucc, amit egy mágnes mozgat a két gyújtópont között.

A világítás romlása a rárakódott kosszal nem az utólagos xenon hibája, hanem a lámpamosó hiánya. A gyári xenon is ugyan úgy vacak, ha rajta van egy marék kosz, de senki nem mossa le. A szórt fénnyel kapcsolatban annyit mondanék csak, hogy a kosz önmagában nem növeli a szórt fényt, mert a por, sár, homok... tapad meg a lámpa felületén, ami nem szórja jobban a fényt, hanem gátolja azt. Így a lámpa "fényteljesítménye" csökken. H7-el mentem az én mondimban is xenonnal és az asszony is sok-sok éve megy h7 projektoros xenonnal a focusban. Ha 4300K és 35W, akkor nem szoktak szórakozni vele.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #14204 Dátum: 2015.12.08 kedd, 18:57:59 »

A h4 xenon azért soha nem volt az igazi. Eléggé lötyögős cucc, amit egy mágnes mozgat a két gyújtópont között.

A világítás romlása a rárakódott kosszal nem az utólagos xenon hibája, hanem a lámpamosó hiánya. A gyári xenon is ugyan úgy vacak, ha rajta van egy marék kosz, de senki nem mossa le. A szórt fénnyel kapcsolatban annyit mondanék csak, hogy a kosz önmagában nem növeli a szórt fényt, mert a por, sár, homok... tapad meg a lámpa felületén, ami nem szórja jobban a fényt, hanem gátolja azt. Így a lámpa "fényteljesítménye" csökken. H7-el mentem az én mondimban is xenonnal és az asszony is sok-sok éve megy h7 projektoros xenonnal a focusban. Ha 4300K és 35W, akkor nem szoktak szórakozni vele.
igen. a H4 az vacak konstrukció volt.
A régi kocsimban d2r volt. abba próbáltam egy ut t. hát kellett vennem bele rendes osram ot. azzal láttam is. Cheesy na majd referálok.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14205 Dátum: 2015.12.08 kedd, 20:20:16 »

Ezt tesztelték is, laborban, műszerrel, majd megkeresem a cikket róla, ha gép előtt leszek. Lámpatest válogatja, hogy mennyire rossz, de egy fénycsőnél sosem lesz a fény forrása, intenzitásának eloszlása olyan, mint egy halogénben az izzószálnak, bármilyen "neves" szettet vásárolsz.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/12/03/mit_tud_az_illegalis_kinai_xenon/2/
http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html

Hiába van pontosan beállítva, akkor is szórja a fényt felfelé.
Utóbbiban van teszt nem H4 típusú, tehát mágneses mozgatásos hülyeség nélküli típussal is.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14206 Dátum: 2015.12.09 szerda, 10:42:34 »

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/12/03/mit_tud_az_illegalis_kinai_xenon/2/
http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html

Hiába van pontosan beállítva, akkor is szórja a fényt felfelé.
Utóbbiban van teszt nem H4 típusú, tehát mágneses mozgatásos hülyeség nélküli típussal is.

Ezt a tesztet beszéltem a Zsolttal és megállapodtunk, hogy a tungsram és a jogszabályi dolgok miatt hajlott erre a teszt, mert alapvetően fél igazságok vagy valótlan dolgok vannak benne.

1. a tesztet H4-es világítótestekkel csinálták (nem volt H7)
2. a szórt fény %-ban van meghatározva, így nyilván ha 800lument helyett 2000lumen-el világítasz, akkor a szórt fény fényteljesítménye is nagyobb lesz
3. az izzószál (nem véletlenül hívják szálnak) is egy adott vastagságban és hosszban világító eszköz és az ív fény a legtöbb esetben ebben a befoglaló formában benne van (a szélsőségeket most vegyük ki a képletből), ezért is van, hogy a H7-es fényforrásokkal minden esetben megfelelő a vetített kép.
4. a Zsolt is elismerte, hogy nagyon kevés pénzből csinálhatták ezeket a teszteket, így elképzelhető, hogy sikerült a legvacakabb minőségű cuccokat megvenni, mert amit én eddig vettem h7-es xenon-t az nem lötyögött, és pontosan ült a helyén. Én dobtam volna ki, ha a vetített kép nem lett volna helyes és vakított volna.

Szóval ez a cikk leginkább arra jó, hogy:
1. H4-el senki ne próbálkozzon xenon-ozni
2. a H4 halogénban is egy vacak megoldás
3. aki eddig bizonytalan volt, az ez után nem fog xenon-ozni (így talán kevés vakító cucc lesz az utakon)
4. aki eddig felelősségteljesen állt a kérdéshez, az felismeri benne a baromságokat, amit Zsolt barátommal meg is beszéltünk)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14207 Dátum: 2015.12.09 szerda, 12:17:48 »

Ezt a tesztet beszéltem a Zsolttal és megállapodtunk, hogy a tungsram és a jogszabályi dolgok miatt hajlott erre a teszt, mert alapvetően fél igazságok vagy valótlan dolgok vannak benne.

1. a tesztet H4-es világítótestekkel csinálták (nem volt H7)
2. a szórt fény %-ban van meghatározva, így nyilván ha 800lument helyett 2000lumen-el világítasz, akkor a szórt fény fényteljesítménye is nagyobb lesz
3. az izzószál (nem véletlenül hívják szálnak) is egy adott vastagságban és hosszban világító eszköz és az ív fény a legtöbb esetben ebben a befoglaló formában benne van (a szélsőségeket most vegyük ki a képletből), ezért is van, hogy a H7-es fényforrásokkal minden esetben megfelelő a vetített kép.
4. a Zsolt is elismerte, hogy nagyon kevés pénzből csinálhatták ezeket a teszteket, így elképzelhető, hogy sikerült a legvacakabb minőségű cuccokat megvenni, mert amit én eddig vettem h7-es xenon-t az nem lötyögött, és pontosan ült a helyén. Én dobtam volna ki, ha a vetített kép nem lett volna helyes és vakított volna.

Szóval ez a cikk leginkább arra jó, hogy:
1. H4-el senki ne próbálkozzon xenon-ozni
2. a H4 halogénban is egy vacak megoldás
3. aki eddig bizonytalan volt, az ez után nem fog xenon-ozni (így talán kevés vakító cucc lesz az utakon)
4. aki eddig felelősségteljesen állt a kérdéshez, az felismeri benne a baromságokat, amit Zsolt barátommal meg is beszéltünk)

A második linkben lévő tesztekre eszerint rá se néztél.
Direkt írtam, hogy abban teszteltek fix fénycsővel is, és micsoda meglepetés, az is *** volt.
Én láttam már mk3-ban H7 helyén xenont. Nem volt gagyi (már ha egyáltalán létezik ilyen utólagosból, csupán az ára alapján mondom) be is lett állítva. És mégis egy rakás hulladék volt.

A befoglaló forma egy dolog (amiben amúgy nincs benne az ív, ez látszik a képeken ), de azon belül nem mindegy az intenzitás adott pontokban. Ahol a halogén alig ad ki fényt egy pontban, ott a fénycső még lazán 500lux körül van. Ami halogénnel x luxot ad a vágás felett, az xenonnal jelentősen többet adhat, ezért írtam hogy fényszóró válogatja.

De még ha azt mondjuk, hogy pontosan ugyanolyan a fény, ugyanonnan jön, akkor is jóval több fény jut a vágás fölé. És az ECE szabvány pontosan meghatározza mennyi fény juthat oda, és nem százalékban, hanem luxban.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14208 Dátum: 2015.12.09 szerda, 12:35:57 »

A második linkben lévő tesztekre eszerint rá se néztél.
Direkt írtam, hogy abban teszteltek fix fénycsővel is, és micsoda meglepetés, az is *** volt.
Én láttam már mk3-ban H7 helyén xenont. Nem volt gagyi (már ha egyáltalán létezik ilyen utólagosból, csupán az ára alapján mondom) be is lett állítva. És mégis egy rakás hulladék volt.

A befoglaló forma egy dolog (amiben amúgy nincs benne az ív, ez látszik a képeken ), de azon belül nem mindegy az intenzitás adott pontokban. Ahol a halogén alig ad ki fényt egy pontban, ott a fénycső még lazán 500lux körül van. Ami halogénnel x luxot ad a vágás felett, az xenonnal jelentősen többet adhat, ezért írtam hogy fényszóró válogatja.

De még ha azt mondjuk, hogy pontosan ugyanolyan a fény, ugyanonnan jön, akkor is jóval több fény jut a vágás fölé. És az ECE szabvány pontosan meghatározza mennyi fény juthat oda, és nem százalékban, hanem luxban.

teljesen nem volt időm átolvasni, de akkor kicsit arra is reagálva:
Nyilván ha az ember több fényt akar ugyan abból a forrásból, akkor többet is kell előállítani. A nagyobb fényforrásnak ugyan azon távolságra is nagyobb fénye van. Szerencsére, mert különben mi a bánat értelme lenne

Ez a kép azért picit csalóka:


mert szerintem az izzó szállnak is van minden irányban megfelelő fény kisugárzása. nem hiszem el, hogy a száll felső vagy alsó széle még 2000 cd-vel világít, majd 0.1mm-re tőle már 0cd. Ezek azok a pontatlanságok, amik miatt komolytalan lesz egy ilyen leírás.

A lényeg, hogy a lámpáknál nyilván figyelembe kell venni, hogy mi az a fény amit esetleg a megfelelő irányban sugároz és mi az amit nem. lehet-e, kell-e ezt árnyékolni. Pl USA-ban a xenonra csere semmilyen problémával nem jár, teljesen elfogadott. Még sem hallottam még e miatti perekről. Nálunk és az EU-ban ez egy picit túl van lihegve és az a gond, hogy rengetegen olyan utángyártott lámpát használnak, ami egy sima halogénnel is vakít, mert az sem tud a megfelelő helyre kerülni.

Amit írtam már párszor, az szerintem mindig igaz, megfelelő lámpatest, megfelelő minőségű, tudású xenonnal nem fog vakítani. Meg kell nézni, ha nem tűnik jónak, akkor azonnal vissza kell rakni a halogént, de az mutatja azt is, hogy valami nem stimmel. Vagy a lámpatest, vagy az izzó gagyi. Én mondjuk majdnem minden esetben (eddig mindig) kicseréltem a lámpatestet projektorosra (de most nem fogom tudni, mert nincs hozzá normális).
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14209 Dátum: 2015.12.09 szerda, 13:00:22 »

teljesen nem volt időm átolvasni, de akkor kicsit arra is reagálva:
Nyilván ha az ember több fényt akar ugyan abból a forrásból, akkor többet is kell előállítani. A nagyobb fényforrásnak ugyan azon távolságra is nagyobb fénye van. Szerencsére, mert különben mi a bánat értelme lenne

Ez a kép azért picit csalóka:
http://dastern.torque.net/Photometry/filamentarc.jpg

mert szerintem az izzó szállnak is van minden irányban megfelelő fény kisugárzása. nem hiszem el, hogy a száll felső vagy alsó széle még 2000 cd-vel világít, majd 0.1mm-re tőle már 0cd. Ezek azok a pontatlanságok, amik miatt komolytalan lesz egy ilyen leírás.

A lényeg, hogy a lámpáknál nyilván figyelembe kell venni, hogy mi az a fény amit esetleg a megfelelő irányban sugároz és mi az amit nem. lehet-e, kell-e ezt árnyékolni. Pl USA-ban a xenonra csere semmilyen problémával nem jár, teljesen elfogadott. Még sem hallottam még e miatti perekről. Nálunk és az EU-ban ez egy picit túl van lihegve és az a gond, hogy rengetegen olyan utángyártott lámpát használnak, ami egy sima halogénnel is vakít, mert az sem tud a megfelelő helyre kerülni.

Amit írtam már párszor, az szerintem mindig igaz, megfelelő lámpatest, megfelelő minőségű, tudású xenonnal nem fog vakítani. Meg kell nézni, ha nem tűnik jónak, akkor azonnal vissza kell rakni a halogént, de az mutatja azt is, hogy valami nem stimmel. Vagy a lámpatest, vagy az izzó gagyi. Én mondjuk majdnem minden esetben (eddig mindig) kicseréltem a lámpatestet projektorosra (de most nem fogom tudni, mert nincs hozzá normális).

A halogénben a gázok nem játszanak szerepet a fény kibocsátásban, ezért csak a szál ad fényt. A fénycsőben ez már nem igaz.
Usában szintén tilos, csak senkit nem érdekel a szembejövőket leszamítva. Aki igényesen csinálja, az ott is vagy komplett fényszórót cserél, vagy megfelelő projektort épít be. És az is igaz, hogy a DOT/SAE szabvány megengedőbb a szórt fénnyel.
Én továbbra is amellett vagyok, hogy aki csinálni akarja, az csinálja rendesen. Szintező (de legalább a kézit használja nagy buzgalommal ha visz is valamit) és megfelelő, árnyékolólapos lámpatest. A mosó senkit sem érdekel  vigyor3
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14210 Dátum: 2015.12.09 szerda, 13:53:30 »

A halogénben a gázok nem játszanak szerepet a fény kibocsátásban, ezért csak a szál ad fényt. A fénycsőben ez már nem igaz.
Usában szintén tilos, csak senkit nem érdekel a szembejövőket leszamítva. Aki igényesen csinálja, az ott is vagy komplett fényszórót cserél, vagy megfelelő projektort épít be. És az is igaz, hogy a DOT/SAE szabvány megengedőbb a szórt fénnyel.
Én továbbra is amellett vagyok, hogy aki csinálni akarja, az csinálja rendesen. Szintező (de legalább a kézit használja nagy buzgalommal ha visz is valamit) és megfelelő, árnyékolólapos lámpatest. A mosó senkit sem érdekel  vigyor3

USA-ban lehet, hidd el, rengeteg haverom él ott és kb 3 hete egy fusion-ben segédkeztem remote-ban a xenonosításban. A másik, hogy mindenhol szerepet játszik mindenfajta gáz (a halogénben is), de akkor is az izzószál felülete után biztos vagyok, hogy lehet ugyan úgy látni, mérni a megfelelő fénykört mint a kisülésesnél. alapvetően a kisülésesnél is az ív adja a fényt a gáz meg oltja és ennek ellenére ott beleszámolják. Bocsi, de ez nem korrekt így és nem is fogom annak tartani. Ennek megfelelően a fénykibocsátási mező kb ugyan abba a foglaló testbe belefér.

Ebben nem értünk egyet, de szerintem már unalomig kiveséztük.

Amúgy a szintező is egy baromság, mert pont amire kellene arra nem jó, hogy a bukkanónál ne világítson a szemedbe. sajna nagyon lassan (ugyan úgy mint a kézi) állítja a szintet és akkor is leginkább csak az autó terheléséhez. Erre jó, de ha valaki odafigyel a kézinél, akkor ugyan azt tudja elérni.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14211 Dátum: 2015.12.09 szerda, 14:12:28 »

USA-ban lehet, hidd el, rengeteg haverom él ott és kb 3 hete egy fusion-ben segédkeztem remote-ban a xenonosításban. A másik, hogy mindenhol szerepet játszik mindenfajta gáz (a halogénben is), de akkor is az izzószál felülete után biztos vagyok, hogy lehet ugyan úgy látni, mérni a megfelelő fénykört mint a kisülésesnél. alapvetően a kisülésesnél is az ív adja a fényt a gáz meg oltja és ennek ellenére ott beleszámolják. Bocsi, de ez nem korrekt így és nem is fogom annak tartani. Ennek megfelelően a fénykibocsátási mező kb ugyan abba a foglaló testbe belefér.

Ebben nem értünk egyet, de szerintem már unalomig kiveséztük.

Amúgy a szintező is egy baromság, mert pont amire kellene arra nem jó, hogy a bukkanónál ne világítson a szemedbe. sajna nagyon lassan (ugyan úgy mint a kézi) állítja a szintet és akkor is leginkább csak az autó terheléséhez. Erre jó, de ha valaki odafigyel a kézinél, akkor ugyan azt tudja elérni.

A halogénben a gáz a wolframot rakja vissza a szálra, a fény képzésében NEM vesz részt.
A xenonban a gáz az ív körül plazma állapotba kerül, és fényt bocsájt ki.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14212 Dátum: 2015.12.09 szerda, 14:17:17 »

A halogénben a gáz a wolframot rakja vissza a szálra, a fény képzésében NEM vesz részt.
A xenonban a gáz az ív körül plazma állapotba kerül, és fényt bocsájt ki.

értem amit mondasz, csak olyan, mintha nem akarnád érteni amit én mondok, de mindegy, nem baj.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14213 Dátum: 2015.12.09 szerda, 15:02:02 »

értem amit mondasz, csak olyan, mintha nem akarnád érteni amit én mondok, de mindegy, nem baj.

Azt mondtad, hogy lehet mérni fénykibocsájtást az izzószál mellett, ahol csak a halogén gázok vannak.  Nem lehet. A xenonnál meg ez jelentős. Nem tudom ebben mi a nem korrekt, de nagyon szívesen veszem, ha elmagyarázod.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14214 Dátum: 2015.12.09 szerda, 15:04:37 »

Azt mondtad, hogy lehet mérni fénykibocsájtást az izzószál mellett, ahol csak a halogén gázok vannak.  Nem lehet. A xenonnál meg ez jelentős. Nem tudom ebben mi a nem korrekt, de nagyon szívesen veszem, ha elmagyarázod.

akkor zárjuk le itt Szerinted nem lehet, szerintem meg lehet. Nem értünk egyet és kész.
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14215 Dátum: 2015.12.09 szerda, 18:49:51 »

Korábban már írtam, hogy szeretném használni DRL-ként a vásárolt H7-es LED égőket, amik a ködlámpában vannak.
Tudom, hogy nincs rajta E betű. De szeretném használni. Viszont szeretném "szabályosan" is bekötni.
Készítettem egy kezdetleges, sematikus rajzot a kapcsolásról. Véleményezzétek, hogy jól gondoltam-e a kapcsolását. Köszi!

Helyzetjelző/tompított fényszóró felkapcsolásánál kikapcsol. Ködlámpa felkapcsolásánál bekapcsol.

« Utoljára szerkesztve: 2015.12.09 szerda, 19:20:55 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14216 Dátum: 2015.12.09 szerda, 22:26:01 »

Korábban már írtam, hogy szeretném használni DRL-ként a vásárolt H7-es LED égőket, amik a ködlámpában vannak.
Tudom, hogy nincs rajta E betű. De szeretném használni. Viszont szeretném "szabályosan" is bekötni.
Készítettem egy kezdetleges, sematikus rajzot a kapcsolásról. Véleményezzétek, hogy jól gondoltam-e a kapcsolását. Köszi!

Helyzetjelző/tompított fényszóró felkapcsolásánál kikapcsol. Ködlámpa felkapcsolásánál bekapcsol.



ha már a ködlámpa úgy sem fog funkcionálni (már ha jól értem), akkor elegendő a gyújtástól aktív pontot megkeresni és arra rárakni (mondjuk némi védelemmel)


http://www.kepfeltoltes.hu/view/151209/579222729drl_www.kepfeltoltes.hu_.png
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14217 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 09:04:17 »

ha már a ködlámpa úgy sem fog funkcionálni (már ha jól értem), akkor elegendő a gyújtástól aktív pontot megkeresni és arra rárakni (mondjuk némi védelemmel)

De, a ködlámpának működnie kellene. Azért rajzoltam 2db relét.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14218 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 09:59:15 »

De, a ködlámpának működnie kellene. Azért rajzoltam 2db relét.

Erre is van megoldás:

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14219 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 10:06:53 »

Tudja valaki, hogy Mondeo mk3 xenon-ból a jobb és bal kormányosnak ugyanolyan a bekötése, vezérlése?
Tehát az angolban ugyanúgy a bal oldali a 'főnök', vagyis az kapja a szintérzékelőket, és vezérli ki a jobb oldalt?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14220 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 10:33:06 »

Tudja valaki, hogy Mondeo mk3 xenon-ból a jobb és bal kormányosnak ugyanolyan a bekötése, vezérlése?
Tehát az angolban ugyanúgy a bal oldali a 'főnök', vagyis az kapja a szintérzékelőket, és vezérli ki a jobb oldalt?

szerintem ilyen jellegű eltéréseket nem csináltak, mert nem érné meg.
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14221 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 10:48:39 »

Erre is van megoldás:


Ezt nem értem Smiley
Hogy működik ellentétesen a ködlámpa és a lámpa kapcsolása?
Azért van benne a dióda? Tehát ha a lámpa kapcsoló zár, akkor a relé nyitja az áramkört?
Ha a lámpa kapcsoló és a ködlámpa kapcsoló is zár, akkor a relé is zárni fog?
Milyen dióda kell bele?
 worship

Most azon agyalok, hogy ezt a kapcsolást, hogyan oldom meg a gyakorlatban?
Nekem a ködlámpa vezetékeiről érkezik 12V ha fel van kapcsolva a ködlámpa.
Tehát az áramkörnek onnan kell "eldöntenie", hogy most felkapcsoltam a ködlámpát.
Viszont a helyzetjelző is hasonló elven kellene, hogy kapcsoljon...
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 10:54:24 írta zeix » Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14222 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 11:58:20 »

Ezt nem értem Smiley
Hogy működik ellentétesen a ködlámpa és a lámpa kapcsolása?
Azért van benne a dióda? Tehát ha a lámpa kapcsoló zár, akkor a relé nyitja az áramkört?
Ha a lámpa kapcsoló és a ködlámpa kapcsoló is zár, akkor a relé is zárni fog?
Milyen dióda kell bele?
 worship

Most azon agyalok, hogy ezt a kapcsolást, hogyan oldom meg a gyakorlatban?
Nekem a ködlámpa vezetékeiről érkezik 12V ha fel van kapcsolva a ködlámpa.
Tehát az áramkörnek onnan kell "eldöntenie", hogy most felkapcsoltam a ködlámpát.
Viszont a helyzetjelző is hasonló elven kellene, hogy kapcsoljon...

Az egészet elöl a lámpánál meg lehet oldani. A helyzetjelző "+"-ról veszed le a lámpa jelet, a ködlámpa "+"-ról a ködlámpa jelet és a biztitáblánál ki tudod mérni, hogy melyiken van a gyújtás szerinti "+" (én már nem emlékszem melyik volt).  Szóval nem kell a kapcsolószálat megkeresni, hanem a lámpákról le lehet venni a jelet.

A működés egyszerű. Ha kap jelet a lámpától, a DRL kikapcsol. Ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL kikapcsol, persze ha a gyújtás rajta van, mert akkor meg a DRL kapja a tápot. KB ennyi a dolog. A dióda azért kell (ráadásúl kettő, csak a másikat elfelejtettem oda rakni a ködlámpa szálra), hogy ha felkapcsolsz valamit, az ne kapcsolja be a másikat. Pl a helyzetjelző ne kapcsoljon ködlámpát, a ködlámpa meg ne kapcsoljon helyzetjelzőt.



++ csak hogy ne legyen félreérthető. Jelet kell levenni a jelzett cuccokról, vagyis nem szakítjuk meg a ködlámpa vagy a helyzetjelző vezetékét. Amúgy GSR-nek tök igaza van, hogy alapvetően a mondinál nem tudsz ködlámpát kapcsolni addig, amíg a helyzetjelző nem ég, tehát elég csak a helyzetjelzőre kötni a vezérlést.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 12:32:03 írta KOTTA » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14223 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 12:13:54 »

Tudja valaki, hogy Mondeo mk3 xenon-ból a jobb és bal kormányosnak ugyanolyan a bekötése, vezérlése?
Tehát az angolban ugyanúgy a bal oldali a 'főnök', vagyis az kapja a szintérzékelőket, és vezérli ki a jobb oldalt?
nem varáltak
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14224 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:16:45 »

szerintem ilyen jellegű eltéréseket nem csináltak, mert nem érné meg.

nem varáltak

 worship
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14225 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:18:41 »

Az egészet elöl a lámpánál meg lehet oldani. A helyzetjelző "+"-ról veszed le a lámpa jelet, a ködlámpa "+"-ról a ködlámpa jelet és a biztitáblánál ki tudod mérni, hogy melyiken van a gyújtás szerinti "+" (én már nem emlékszem melyik volt).  Szóval nem kell a kapcsolószálat megkeresni, hanem a lámpákról le lehet venni a jelet.

A működés egyszerű. Ha kap jelet a lámpától, a DRL kikapcsol. Ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL kikapcsol, persze ha a gyújtás rajta van, mert akkor meg a DRL kapja a tápot. KB ennyi a dolog. A dióda azért kell (ráadásúl kettő, csak a másikat elfelejtettem oda rakni a ködlámpa szálra), hogy ha felkapcsolsz valamit, az ne kapcsolja be a másikat. Pl a helyzetjelző ne kapcsoljon ködlámpát, a ködlámpa meg ne kapcsoljon helyzetjelzőt.



++ csak hogy ne legyen félreérthető. Jelet kell levenni a jelzett cuccokról, vagyis nem szakítjuk meg a ködlámpa vagy a helyzetjelző vezetékét. Amúgy GSR-nek tök igaza van, hogy alapvetően a mondinál nem tudsz ködlámpát kapcsolni addig, amíg a helyzetjelző nem ég, tehát elég csak a helyzetjelzőre kötni a vezérlést.
Ezt itt elírtad? "Ha kap jelet a lámpától, a DRL kikapcsol. Ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL kikapcsol"
Mert nekem úgy kell, hogy ha kap jelet a lámpától a drl kikapcsol, ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL be kell, hogy kapcsoljon.
A DRL=ködlámpa nálam. Csak nem 55W-os H7 van benne, hanem 15W-os LED (800 lumen).
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14226 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:37:08 »

Ezt itt elírtad? "Ha kap jelet a lámpától, a DRL kikapcsol. Ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL kikapcsol"
Mert nekem úgy kell, hogy ha kap jelet a lámpától a drl kikapcsol, ha kap jelet a ködlámpáról, a DRL be kell, hogy kapcsoljon.
A DRL=ködlámpa nálam. Csak nem 55W-os H7 van benne, hanem 15W-os LED (800 lumen).


Az nem lesz jó. Az a vacak led nem csíkban fog világítani hanem egy nagy pacát kapsz a szembejövőt is és magadat is el fogod vakítani. Magadat csak ködben, a szembejövőt mindig.



A nokya eléggé komolyan foglalkozik, ezekkel az utólagos halogén helyére rakandó cuccal, de azért ott is látszik, hogy a szórt fény már nagyobb, egy komolytalanabb led pedig egy pacát fog neked csinálni ugyan abban a lámpatestben. Nincs értelme ködre is bekötni, ha led-et raksz a helyére, sőt azt mondanám, hogy nagyon veszélyes.

ebben az esetben egy picit más, mert kell egy dióda a gyújtás szálra, a ködlámpa szálra és nyilván a ködlámpát nem a relére kellene kötni, de nem javasolom még mindig.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.10 csütörtök, 13:41:00 írta KOTTA » Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14227 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:51:04 »

Az nem lesz jó. Az a vacak led nem csíkban fog világítani hanem egy nagy pacát kapsz a szembejövőt is és magadat is el fogod vakítani. Magadat csak ködben, a szembejövőt mindig.

A nokya eléggé komolyan foglalkozik, ezekkel az utólagos halogén helyére rakandó cuccal, de azért ott is látszik, hogy a szórt fény már nagyobb, egy komolytalanabb led pedig egy pacát fog neked csinálni ugyan abban a lámpatestben. Nincs értelme ködre is bekötni, ha led-et raksz a helyére, sőt azt mondanám, hogy nagyon veszélyes.

ebben az esetben egy picit más, mert kell egy dióda a gyújtás szálra, a ködlámpa szálra és nyilván a ködlámpát nem a relére kellene kötni, de nem javasolom még mindig.
Értem, akkor nem is bonyolítanám tovább, elég egy sima drl vezérlés és kész.
Hiába volt 55W-os halogén benne, észre sem vettem, hogy fel van-e kapcsolva. Szóval, az sem ér semmit.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14228 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:55:54 »

Értem, akkor nem is bonyolítanám tovább, elég egy sima drl vezérlés és kész.
Hiába volt 55W-os halogén benne, észre sem vettem, hogy fel van-e kapcsolva. Szóval, az sem ér semmit.

Bár megoszlik a vélemény a ködlámpa ügyében én sajna sokat megyek vidékre ilyenkor (családi ügyeket intézni), amikor bejön a ködös idő. A ködlámpának két fontos haszna van:
1. bevilágítsa az út szélét és a felezővonalat, hogy segítse a vezetést megfelelő sebesség mellett
2. a szembejövő a nagyobb fényáram miatt korábban veszi észre az autót
Naplózva
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14229 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 13:58:37 »

Bár megoszlik a vélemény a ködlámpa ügyében én sajna sokat megyek vidékre ilyenkor (családi ügyeket intézni), amikor bejön a ködös idő. A ködlámpának két fontos haszna van:
1. bevilágítsa az út szélét és a felezővonalat, hogy segítse a vezetést megfelelő sebesség mellett
2. a szembejövő a nagyobb fényáram miatt korábban veszi észre az autót
Én is ugyanígy gondolom, másra nem jó. De ezt a funkciót a LED is betölti. Ezért gondoltam, hogy ha már a ködlámpa helyén van, maradjon meg az a funkció is.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14230 Dátum: 2015.12.10 csütörtök, 14:19:34 »

Én is ugyanígy gondolom, másra nem jó. De ezt a funkciót a LED is betölti. Ezért gondoltam, hogy ha már a ködlámpa helyén van, maradjon meg az a funkció is.

csak a vetítési kép miatt ezeket a funkciókat nem fogja betölteni, mert egy paca lesz a vetített kép, ami miatt te sem fogsz látni, meg a szembejövőt is elvakítod.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14231 Dátum: 2015.12.16 szerda, 14:55:18 »

Egy kis elfoglaltság két ünnep közé:

https://onedrive.live.com/redir?resid=54C269876878AC31!1864&authkey=!AOV80Ah-66Ercp0&v=3&ithint=photo%2cjpg

https://onedrive.live.com/redir?resid=54C269876878AC31!1871&authkey=!AM4-E9pwGEfpb64&v=3&ithint=photo%2cjpg

Elől-hátul befér a házba és a búra mögé is mindkét fajta gyújtóval:
https://onedrive.live.com/redir?resid=54C269876878AC31!1867&authkey=!ANPWO_GP9NEp0Ww&v=3&ithint=photo%2cjpg

https://onedrive.live.com/redir?resid=54C269876878AC31!1870&authkey=!ALZNQ_MsDd2Wy6g&v=3&ithint=photo%2cjpg

Csak csinálnom kell hozzá tartókonzolokat, meg eldönteni, hogy a gyári közepét fogom inkább kivágni, vagy a hozzá küldött szutyit szétvagdosni, hogy bemenjen:

https://onedrive.live.com/redir?resid=54C269876878AC31!1872&authkey=!ALow_rMdVuar_oo&v=3&ithint=photo%2cjpg
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14232 Dátum: 2015.12.16 szerda, 15:19:55 »


úgy csináld majd meg, hogy elölről ne látszódjon fabrikáltnak, meg szerezz be egy adag eredeti normál lámpát a vizsgára.

Amúgy jónak tűnik, kíváncsi vagyok mi lesz a végeredmény.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14233 Dátum: 2015.12.16 szerda, 15:27:06 »

úgy csináld majd meg, hogy elölről ne látszódjon fabrikáltnak, meg szerezz be egy adag eredeti normál lámpát a vizsgára.

Amúgy jónak tűnik, kíváncsi vagyok mi lesz a végeredmény.

A saját gyári lápáimhoz egy ujjal nem nyúlok, ez a legolcsóbb, legrosszabb bontott angol lámpa, amit találtam, hogy kísérletezzek rajta.
Majd ha készen vannak a konzolok, beállítva, hogy pontosan jól álljon a keretben, akkor szerzek valami jó állapotút, hogy abba berakjam, de az autóban lévőket nem bántom.

A takaró ha jól van betéve, akkor elvileg semmi sem fog látszani abból, hogy fabrikálás történt. Ezért is akarok inkább a gyári takaró közepére nagyobb lyukat csinálni, hogy megmaradjon az eredeti (-hez hasonló) kinézet.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #14234 Dátum: 2015.12.16 szerda, 15:29:46 »

A saját gyári lápáimhoz egy ujjal nem nyúlok, ez a legolcsóbb, legrosszabb bontott angol lámpa, amit találtam, hogy kísérletezzek rajta.
Majd ha készen vannak a konzolok, beállítva, hogy pontosan jól álljon a keretben, akkor szerzek valami jó állapotút, hogy abba berakjam, de az autóban lévőket nem bántom.

A takaró ha jól van betéve, akkor elvileg semmi sem fog látszani abból, hogy fabrikálás történt. Ezért is akarok inkább a gyári takaró közepére nagyobb lyukat csinálni, hogy megmaradjon az eredeti (-hez hasonló) kinézet.

Király, nagyon kíváncsi vagyok
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26983


E-mail
« Új hozzászólás #14235 Dátum: 2015.12.16 szerda, 17:36:52 »


Van egy pár ilyenem (bi-xenon), ha érdekel valakit, csak ennél egyszerűbb, "sima" maszkkal. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #14236 Dátum: 2015.12.19 szombat, 11:52:43 »

Dehogyis ezt nem mondtam. Mint minden elektromos dolog a LED is tönkre tud menni.
Megfelelő tápellátással is egy idő után elfárad és veszít az erejéből aztán kialszik.

Egy normál izzó kb 1-2ezer órát megy.
Egy silány kínai LED kb 10000 órát, míg egy minőségibb 30-40ezer órát képes működni normális tápellátással betartva az üzemi hőmérsékleteket.
Napi 3 órás használattal 30-35 évet ki kell hogy bírjon egy LED, ami egy elég sokat megélt autónak az élettartama Smiley

Ilyen ebay-en meg a kínai piacon vett ledes cuccok semmit nem érnek védőelektronika nélkül.
Egy kis túlfesz és azonnal meghal, ami egy autó elektronikájában elég gyakori, erre nagyon érzékenyek.

Jó is lenne a 10000 óra, a gyagyik 10-500 órát bírnak. A jobbak talán pár ezret. Még az Osram is csak 2000 órát ad meg az utólagos T10 ledekre, nappali menetfényre sem ad meg többet 5000 óránál.
Egy autóban nem pár voltos feszültség-ingadozás van, hanem 100V feletti csúcs is, amit egy ellenállás+led kombó nem bír ki, akárhogyan is méretezték. Nem hiába raknak minden vezérlőbe, modulba szűrőt. ( http://www.industrologic.com/autotransients.pdf ) Arról nem is beszélve, mennyire rosszak a körülmények: meleg, hideg, nedvesség/pára, rezgés, stb...

Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14237 Dátum: 2015.12.19 szombat, 16:27:59 »


Zsír! Kíváncsi vagyok a végeredményre. Egy összehasonlító teszt jól jönne! worship
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14238 Dátum: 2015.12.19 szombat, 17:18:36 »

Zsír! Kíváncsi vagyok a végeredményre. Egy összehasonlító teszt jól jönne! worship
nálam is van már 1 ilyen pár vigyor3 1db-om volt belőle, de nem voltam benne biztos, hogy belefér. de ezek után megvettem a másodikat is hozzá. jöv héten próba
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14239 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:15:29 »

nálam is van már 1 ilyen pár vigyor3 1db-om volt belőle, de nem voltam benne biztos, hogy belefér. de ezek után megvettem a másodikat is hozzá. jöv héten próba

Akkor lehet megleszel vele, mire megyek hozzád?
Nekem sajna jövő héten még munka van, aztán tudok csak majd nekiülni.

Addig is:
Kb így fog kinézni, csak a takarót alul vágni kell, hogy szépen beleüljön a réginek a keretébe,mert az ovális. Itt a műanyag körítés már teljesen a helyén van, ennyire fog ténylegesen kiállni a lencse: mármint a gyári részekhez képest, a nem gyári takaró még fog mozogni hátrafelé
Kép1
Kép2

Nézegettem a gyári takarót, necces, hogy rá fog-e menni, ki kell vágni hozzá majdnem a teljes átlátszó közepét. Itt a gyári füleinek a helyéhez van igazítva a takaró, próbáltam a kamerát pont a megfelelő vonalba tenni, hogy látsszon:
Kép3
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.19 szombat, 18:44:52 írta tpmportal » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14240 Dátum: 2015.12.19 szombat, 19:09:29 »

Akkor lehet megleszel vele, mire megyek hozzád?
Nekem sajna jövő héten még munka van, aztán tudok csak majd nekiülni.

Addig is:
Kb így fog kinézni, csak a takarót alul vágni kell, hogy szépen beleüljön a réginek a keretébe,mert az ovális. Itt a műanyag körítés már teljesen a helyén van, ennyire fog ténylegesen kiállni a lencse: mármint a gyári részekhez képest, a nem gyári takaró még fog mozogni hátrafelé
Kép1
Kép2

Nézegettem a gyári takarót, necces, hogy rá fog-e menni, ki kell vágni hozzá majdnem a teljes átlátszó közepét. Itt a gyári füleinek a helyéhez van igazítva a takaró, próbáltam a kamerát pont a megfelelő vonalba tenni, hogy látsszon:
Kép3
addigra szerintem meglesz. gyári takarót vágtunk már ki, jó kis móka:

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zeix
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 318



E-mail
« Új hozzászólás #14241 Dátum: 2015.12.19 szombat, 19:41:50 »

Lépésről lépésre kellene egy How-To.  worship videóval akár.
Naplózva

ST220, EBC BRAKES, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb. Smiley
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #14242 Dátum: 2015.12.19 szombat, 20:42:29 »

addigra szerintem meglesz. gyári takarót vágtunk már ki, jó kis móka:

[img width=800 height=450]http://kephost.com/images/2015/12/19/11131745_419327978226771_1568228752_n.jpg[/img

Nagyon betyárosan mutat!
Fekete autóban eszméletlen lehet!
Én is készülök a foncsort feketére festeni,de nem merek nekikezdeni pedig már vettem hozzá mindent.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.19 szombat, 21:04:20 írta AndyA » Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14243 Dátum: 2016.01.01 péntek, 17:23:43 »

Időközben kicsit haladtam a Hella projektoros témával, Hzsolttal való egyeztetés után.
Levágtam a takarót, csavarral rögzítettem a projektort. Azokon a bakokon ül, mint amibe a gyári projektor csavarjai vannak becsavarva túloldalról. Mivel ezek nem ugyanolyan hosszúak a gumipogácsás rögzítés miatt, itt is lehet az egyik csavart a gumi távtartóval berakni, és azzal állítani a projektornak a szögét.

Így néz ki most, a projektor még nincs rendesen beállítva, meg a búrát nem nyomtam a helyére, mert ez csak a próbadarab, a végleges beépítés nem ebbe a fényszóróba történik majd:
http://1drv.ms/1RedfYV
http://1drv.ms/1RedkeV
http://1drv.ms/1MKWtdp

Közben gondolkodtam azokon a lámpatesteken, amikbe majd rendesen beépítem. A gyárit az AL-Automotive Lighting szállítja, ami a Marelli és a Bosch közös cége volt, amikor a 3-as Mondeót gyártani kezdték, aztán pedig 2003-ban teljesen a Marelli tulajdona lett, de a projektoron az újabb fényszóróknál is Bosch cikkszám van. Vajon ha veszek új utángyártott Marelli fényszórót, akkor az ugyanolyan lesz mint a gyári? Vagy inkább maradjak valami szép bontott gyárinál? fejvakaras
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14244 Dátum: 2016.01.01 péntek, 17:30:52 »

Időközben kicsit haladtam a Hella projektoros témával, Hzsolttal való egyeztetés után.
Levágtam a takarót, csavarral rögzítettem a projektort. Azokon a bakokon ül, mint amibe a gyári projektor csavarjai vannak becsavarva túloldalról. Mivel ezek nem ugyanolyan hosszúak a gumipogácsás rögzítés miatt, itt is lehet az egyik csavart a gumi távtartóval berakni, és azzal állítani a projektornak a szögét.

Így néz ki most, a projektor még nincs rendesen beállítva, meg a búrát nem nyomtam a helyére, mert ez csak a próbadarab, a végleges beépítés nem ebbe a fényszóróba történik majd:
http://1drv.ms/1RedfYV
http://1drv.ms/1RedkeV
http://1drv.ms/1MKWtdp

Közben gondolkodtam azokon a lámpatesteken, amikbe majd rendesen beépítem. A gyárit az AL-Automotive Lighting szállítja, ami a Marelli és a Bosch közös cége volt, amikor a 3-as Mondeót gyártani kezdték, aztán pedig 2003-ban teljesen a Marelli tulajdona lett, de a projektoron az újabb fényszóróknál is Bosch cikkszám van. Vajon ha veszek új utángyártott Marelli fényszórót, akkor az ugyanolyan lesz mint a gyári? Vagy inkább maradjak valami szép bontott gyárinál? fejvakaras
keress szép bontottat. a marelli utángyártott másmilyen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14245 Dátum: 2016.01.01 péntek, 17:43:40 »

keress szép bontottat. a marelli utángyártott másmilyen

 worship

Melyik gyújtó megoldás a jobb / megbízhatóbb? Amelyik a fénycső végén ül, vagy amelyik külön, a lámpatest elejében ül? Csak hogy melyiket keressem.
Illetve mekkora feszültség van a gyújtó és a trafó közötti vezetékekben? A vezetékek szigetelése és a csatlakozók alapján semmi extra, csak a lámpatestben külön ülő gyújtó és a fénycső csatlakozója között van combos szigetelés a vezetékeken. Mert van tartalék új fajta gyújtóm, és hozzá tartozó csatlakozóm, szóval a régi fajtát át tudnám alakítani olyanra (a trafó azonos, ha jól tudom), csak kérdés, hogy valami spec. zsugorcső kell-e vagy jó a sima 1kV-os is.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14246 Dátum: 2016.01.01 péntek, 18:02:34 »

worship

Melyik gyújtó megoldás a jobb / megbízhatóbb? Amelyik a fénycső végén ül, vagy amelyik külön, a lámpatest elejében ül? Csak hogy melyiket keressem.
Illetve mekkora feszültség van a gyújtó és a trafó közötti vezetékekben? A vezetékek szigetelése és a csatlakozók alapján semmi extra, csak a lámpatestben külön ülő gyújtó és a fénycső csatlakozója között van combos szigetelés a vezetékeken. Mert van tartalék új fajta gyújtóm, és hozzá tartozó csatlakozóm, szóval a régi fajtát át tudnám alakítani olyanra (a trafó azonos, ha jól tudom), csak kérdés, hogy valami spec. zsugorcső kell-e vagy jó a sima 1kV-os is.
az újabbik fajta elvileg stabilabb, de pár milivel nagyobb is vele a projektor+ahhoz fel kéne tudni rakni a saját trafótartóját a projektorra. a piros-zöld-fekete kábel szigetelésére gondolsz? oda elég a normál zsugor. 0,3as vezeték asszem, nagy áram nem megy rajta. kb fl2-től van az újabbik fajta
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14247 Dátum: 2016.01.01 péntek, 18:18:39 »

az újabbik fajta elvileg stabilabb, de pár milivel nagyobb is vele a projektor+ahhoz fel kéne tudni rakni a saját trafótartóját a projektorra. a piros-zöld-fekete kábel szigetelésére gondolsz? oda elég a normál zsugor. 0,3as vezeték asszem, nagy áram nem megy rajta. kb fl2-től van az újabbik fajta

Most az új fajtával raktam fel a hátsó takaró műanyagot / trafó tartót, befér így is.
Igen, arra a háromra.
Akkor gondolom nehéz lesz az újabbat találni, szóval majd legfeljebb átalakítom.

Közben nézegettem a feliratokat a gyári fényszóró alkatrészein, az egyéb dolgokon is Bosch cikkszám van, szóval gondolom még mindig a Bosch gyártja az AL-nek. Csak a Bosch utángyártott drágább, mint a gyári  Cheesy

Szerk:
Az új fajta gyújtó mélysége kisebb, a szélessége meg nem probléma.
http://1drv.ms/1YVIXL5
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 18:31:06 írta tpmportal » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14248 Dátum: 2016.01.01 péntek, 19:33:53 »

Most az új fajtával raktam fel a hátsó takaró műanyagot / trafó tartót, befér így is.
Igen, arra a háromra.
Akkor gondolom nehéz lesz az újabbat találni, szóval majd legfeljebb átalakítom.

Közben nézegettem a feliratokat a gyári fényszóró alkatrészein, az egyéb dolgokon is Bosch cikkszám van, szóval gondolom még mindig a Bosch gyártja az AL-nek. Csak a Bosch utángyártott drágább, mint a gyári  Cheesy

Szerk:
Az új fajta gyújtó mélysége kisebb, a szélessége meg nem probléma.
http://1drv.ms/1YVIXL5
akkor rosszulemlékeztem eljen

volt újabbfajtám még dec elején. nem olyan ritka amúgyis már inkább 2004 utáni autókat bontanak
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
edi68
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55

2011 Mondeo 2.2 TDCI 147KW


E-mail
« Új hozzászólás #14249 Dátum: 2016.01.01 péntek, 21:13:01 »

hello.
Szerintetek érdemes kicserélni a hagyományos H1  H7 égöket LED re?
Tudom hogy hivatalosan tilos de kellene valami jó megoldás is hogy lássak.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 278 279 280 281 282 283 284 [285] 286 287 288 289 290 291 292 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.