Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 20:35:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 4816109 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #2450 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 11:36:00 »

Nem üt el színben? Nekem a LED mindig kékebbnek látszik hiába fehér.
Szerintem nem üt el,de az biztos,hogy a sima helyzetjelző az nem passzol hozzá!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2451 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 11:37:00 »

Szia.
 
Nekem apának (autószereló)sok baja volt már Bosch Silver akksikkal. Az ő OFF, de frankós kis gépébe is az volt, zárlatos lett vmelyik cellája. A műhelyben pihen már egy pár Bosch akksi. Nekem Varta van, príma cucc , nekem bevált.
ez csak egy vélemény volt.
Igen,a BOSH Silver felejtős.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2452 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 11:47:00 »

Halee!
Írtam már, hogy gyári xenonomra többen rávillogtatnak.
Már azon gondolkodtam a következő olajcsere alkalmával megnézetettem a márkaszervízben.
Tegnap este Tatabányán láttam egy fekete MKIII ST-t, neki is "erősebb" volt a xenonja, szal kiemelkedett a tömegből. ( induljunk ki abból, hogy az ember a saját autóját ritkán látja szemből jönni...)
Úgy tűnik a Mondeo-xenonnak erősebb hatása van a szembe jövőknek.  
Nézegetem az offokat, azoké picit halványabb.
Üdv:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2453 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 12:38:00 »

lkiss2,
 
 
Az aksival szerintem sem lehet gond. Inkabb elektronika, vagy maga a cso. Ha van meg ra gari, akkor vidd el es mutasd meg a forgalmazonak. Esetleg probaljatok bele egy masik csovet, vagy ecceruen csereld meg a 2 csovet, hatha...
Zacci
Kuldtem levelet a biztirol.
A xenonizzosok szereltek be. Voltam is naluk 2-an, de nem voltak nyitva, de ott voltak. Vegul a srac hajlando volt kijonni, es megnezte. O mondta, hogy az akkunak nem eleg a kapacitasa. Ha trafo rossz, akkor nem is gyujtana be. Azt is kiprobaltuk, hogy allo motornal nem gyujt be a lampa, de ha jaratom egy kicsit, majd leallitom, akkor begyujt. Szerinte ez is azt mutatja, hogy az akku gyenge. Mondott akku markat is, amit erdemes venni, de persze mar elfelejtettem. Azon azert csodalkoztam, hogy a gyari akku nem apolasmentes.
Nekem eleg hozzaertonek tunt, azert gondolom, hogy igaza lehet. Bar nem igen tudtam ertelmezni, hogy mit is jelent az akku nem elegendo kapacitasa. Beszereles utan nem ilyen volt, csak egy ideje valtozott.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2454 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 12:41:00 »

Ez igaz, de ez nem lehet az oka. Smiley Ugyanis a Xenon lámpák 35W-osak, ezzel szembe a halogén 55W tehát a kábel oké. A Xenon-nak indításkor van nagy áramfelvétele, de ha már begyújtott, 35W-al beéri, tehát nem lehet halványabb. Valahol valaki kiszámolta, hogy a Xenon-os autók évente 7000 Ft üzemanyagot spórolnak meg, mert kevesebb energia kell a Xenon-nak. Smiley
Szerintem nála ez egyik cső, vagy trafó kezdi megadni magát, de inkább a cső. Mert halványabb nem tud lenni a Xenon, ha nincs elég energia egyszerűen párat villan, és nem gyújt be.
A xenon spórolása (700Ft/év?):
TDCi-nél: vegyünk egy átlagos 6 literes fogyit, átlagos 60 km/h sebességet. Szerintem ehhez átlagban kb 40 kW kell (ez a becslés egyik leggyengébb lábakon álló pontja, lehet, hogy kevesebb, mint 40, de legalább 30).
Ha azt nézed, hogy egy óra alatt 60 kilométert teszel meg, akkor ez 3.6 liter, vagyis 40 kW/óra=900 Ft. A xenonnál 2x20W-ot spórolsz, az óánként 0,04 kW/óra, azaz 0,9 Ft óránként, vagy 60 kilométerenként. Ha 30e km-t vesz az ember évente, akkor 450 Ft-ot spórolsz évente.
Ha a benzinest veszed, akkor mondjuk duplája.
Feltételeztem, hogy állandóan világít a lámpa, a generátor hatásfokát 100%-nak vettem, a vezetékeken a veszteséget 0-nak, a go 250Ft-tal számoltam. De ha mindent figyelembe veszünk, akkor a dízelnél 300-1000Ft, benzinesnél 550-1800 Ft.
Még a xenon"izzó" árát sem hozza össze.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2455 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 12:51:00 »

A xenon spórolása (700Ft/év?):
TDCi-nél: vegyünk egy átlagos 6 literes fogyit, átlagos 60 km/h sebességet. Szerintem ehhez átlagban kb 40 kW kell (ez a becslés egyik leggyengébb lábakon álló pontja, lehet, hogy kevesebb, mint 40, de legalább 30).
Ha azt nézed, hogy egy óra alatt 60 kilométert teszel meg, akkor ez 3.6 liter, vagyis 40 kW/óra=900 Ft. A xenonnál 2x20W-ot spórolsz, az óánként 0,04 kW/óra, azaz 0,9 Ft óránként, vagy 60 kilométerenként. Ha 30e km-t vesz az ember évente, akkor 450 Ft-ot spórolsz évente.
Ha a benzinest veszed, akkor mondjuk duplája.
Feltételeztem, hogy állandóan világít a lámpa, a generátor hatásfokát 100%-nak vettem, a vezetékeken a veszteséget 0-nak, a go 250Ft-tal számoltam. De ha mindent figyelembe veszünk, akkor a dízelnél 300-1000Ft, benzinesnél 550-1800 Ft.
Még a xenon"izzó" árát sem hozza össze.
Ez abszolút jogos. Viszont nem ezért vesz xenont, aki vesz.:-)  
 
lkiss: Nekem is az oldotta meg a baloldali lámpa időnkénti nem gyulladását, hogy feltöltöttem az akksit. Ill. nemsokára cserélni is kell. Asszem ez csillaggarázsos tárolás és a 6. tél esetében nem meglepő. (Más gond is volt, de az nem függ össze a feszültséggel... vezérlőmodul 92K-ért, 'ázze.)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2456 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 12:52:00 »

Zacci
Kuldtem levelet a biztirol.
A xenonizzosok szereltek be. Voltam is naluk 2-an, de nem voltak nyitva, de ott voltak. Vegul a srac hajlando volt kijonni, es megnezte. O mondta, hogy az akkunak nem eleg a kapacitasa. Ha trafo rossz, akkor nem is gyujtana be. Azt is kiprobaltuk, hogy allo motornal nem gyujt be a lampa, de ha jaratom egy kicsit, majd leallitom, akkor begyujt. Szerinte ez is azt mutatja, hogy az akku gyenge. Mondott akku markat is, amit erdemes venni, de persze mar elfelejtettem. Azon azert csodalkoztam, hogy a gyari akku nem apolasmentes.
Nekem eleg hozzaertonek tunt, azert gondolom, hogy igaza lehet. Bar nem igen tudtam ertelmezni, hogy mit is jelent az akku nem elegendo kapacitasa. Beszereles utan nem ilyen volt, csak egy ideje valtozott.
Szerintem ez az elmélet az elejétől a közepén át egészen a végéig hibás.
Ha az akku rossz: jár a motor, a feszkó 13,5 volt. Feltölti az akkut, majd leállítod. Az aksiban alacsonyabb a feszültség, kicsivel több, mint 12V. Érted... ha azt mondta volna, hogy járasd egy kicsit, majd járó motornál kapcsold be, akkor ok, de így...
Szerintem azt is próbáld meg, hogy egykicsit emeld meg a fordulatot, mondjuk 1500-ra, és akkor próbáld meg bekapcsolni.
Azt is kipróbálhatod, hogy egy vastag dróttal odavezeted a 12v-ot, közvetlenül az aksiról.
 
Mielőtt venné aksit, mindenképpen méresd meg a lakatfogóval! És szerintem gyárit vegyél!
Nem értem, hogy egy 2004-es autóban hogy mehetne tönkre az akumlátor! A te autódban vagy 200+e km van, vagy gyári hibás lenne az aksi? Egy gyengébb akumlátor is kibír legalább 3 évet! Szerintem még a 2001-es tdci-kben is gyári akumlátor van! Az én MKI-emben (benzin) 5 éves korára ment tönkre! A fiestában (benzin) lassan 5 éves. Az enyémben is a gyári van (2003 év vége).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2457 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 12:53:00 »

Ez abszolút jogos. Viszont nem ezért vesz xenont, aki vesz.:-)  
 
lkiss: Nekem is az oldotta meg a baloldali lámpa időnkénti nem gyulladását, hogy feltöltöttem az akksit. Ill. nemsokára cserélni is kell. Asszem ez csillaggarázsos tárolás és a 6. tél esetében nem meglepő. (Más gond is volt, de az nem függ össze a feszültséggel... vezérlőmodul 92K-ért, 'ázze.)
Na igen, 6 tél... szerintem ennyit kéne bírnia egy aksinak.
lkiss2-é utólagos, szerintem ott a drótokkal van gond.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2458 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 13:03:00 »

Na igen, 6 tél... szerintem ennyit kéne bírnia egy aksinak.
lkiss2-é utólagos, szerintem ott a drótokkal van gond.
Lehet. Vagy kifogott egy gyári hibás akksit. Vagy esetleg egy olyan autót (ha nem újan vette), amit keményen hajtottak nyáron, de az akksiba csak akkor öntöttek vizet, amikor közel járt a kifogyáshoz. (A félévenkénti vízpótlás az én akksimon is default, pedig nem folyik.)  
 
Egyébként én is úgy jöttem rá, hogy az akksi a hunyó (a lentieken kívül), hogy ha egy-két percig pörög a motor, akkor első próbálkozásra kigyullad a pilács is.  
 
De, ahogy írtad is, az én akksim azért kiszolgálta az idejét. 5 év, 177K km, bírja eddig mind, szavam se lesz.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2459 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 13:28:00 »

Az nem lehetett gond az akkunak, hogy gyartas utan par honapig allta az auto hasznalat nelkul?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2460 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 13:38:00 »

A xenon spórolása (700Ft/év?):
TDCi-nél: vegyünk egy átlagos 6 literes fogyit, átlagos 60 km/h sebességet. Szerintem ehhez átlagban kb 40 kW kell (ez a becslés egyik leggyengébb lábakon álló pontja, lehet, hogy kevesebb, mint 40, de legalább 30).
Ha azt nézed, hogy egy óra alatt 60 kilométert teszel meg, akkor ez 3.6 liter, vagyis 40 kW/óra=900 Ft. A xenonnál 2x20W-ot spórolsz, az óánként 0,04 kW/óra, azaz 0,9 Ft óránként, vagy 60 kilométerenként. Ha 30e km-t vesz az ember évente, akkor 450 Ft-ot spórolsz évente.
Ha a benzinest veszed, akkor mondjuk duplája.
Feltételeztem, hogy állandóan világít a lámpa, a generátor hatásfokát 100%-nak vettem, a vezetékeken a veszteséget 0-nak, a go 250Ft-tal számoltam. De ha mindent figyelembe veszünk, akkor a dízelnél 300-1000Ft, benzinesnél 550-1800 Ft.
Még a xenon"izzó" árát sem hozza össze.
Csak érdekesség képpen írtam, valahol olvastam én is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2461 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 16:31:00 »

Az nem lehetett gond az akkunak, hogy gyartas utan par honapig allta az auto hasznalat nelkul?
Nem hinném. Az akksi mindenképpen áll pár hónapod, ha máshol nem, az osan 'pócán.
Szerintem a következő van az aksiddal: az égvilágon semmi baja sincs, a csávó szimplán marhaságokat mondott.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2462 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 21:02:00 »

Nem hinném. Az akksi mindenképpen áll pár hónapod, ha máshol nem, az osan 'pócán.
Szerintem a következő van az aksiddal: az égvilágon semmi baja sincs, a csávó szimplán marhaságokat mondott.
Mindenkinek igaza van, mivel halogén izzókhoz van kábelezve az autó, ezért a gyújtáshoz szükséges nagyobb áramot csak magasabb feszültség mellett képes elvezetni a kisebb keresztmetszetű vezeték. A fesszabályzó egyébként 14.4 voltig engedi tölteni az akkumulátort. A xenonos srácnak annyi igaza volt, a viszonylag rövid járatás is emel az akksi feszültségén annyit, hogy ha utána rövid ideig próbálja a lámpát kapcsolni az akksi még nem ül vissza. Ettől az akkumulátor még jó lehet, mert ha nem 100%-os csak 90 akkor is jó lehet még akár néhány évig is. Az igazi megoldás az áramterheléshez méretezett vezető keresztmetszet
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2463 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 21:13:00 »

A xenon spórolása (700Ft/év?):
TDCi-nél: vegyünk egy átlagos 6 literes fogyit, átlagos 60 km/h sebességet. Szerintem ehhez átlagban kb 40 kW kell (ez a becslés egyik leggyengébb lábakon álló pontja, lehet, hogy kevesebb, mint 40, de legalább 30).
Ha azt nézed, hogy egy óra alatt 60 kilométert teszel meg, akkor ez 3.6 liter, vagyis 40 kW/óra=900 Ft. A xenonnál 2x20W-ot spórolsz, az óánként 0,04 kW/óra, azaz 0,9 Ft óránként, vagy 60 kilométerenként. Ha 30e km-t vesz az ember évente, akkor 450 Ft-ot spórolsz évente.
Ha a benzinest veszed, akkor mondjuk duplája.
Feltételeztem, hogy állandóan világít a lámpa, a generátor hatásfokát 100%-nak vettem, a vezetékeken a veszteséget 0-nak, a go 250Ft-tal számoltam. De ha mindent figyelembe veszünk, akkor a dízelnél 300-1000Ft, benzinesnél 550-1800 Ft.
Még a xenon"izzó" árát sem hozza össze.
Bár a számításodat elég légbőlkapottnak tartom, a végkövetkeztetéssel abszolút egyetértek. Viszont a "jobban látást" nem tudom ki lehet-e pénzben fejezni?
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #2464 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 21:30:00 »

Távolságiba még senki nem tett Xenont?
 
Egy off Astrába most vett egy ismerősöm,és azt mondja nagyon király.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2465 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 22:14:00 »

Távolságiba még senki nem tett Xenont?
 
Egy off Astrába most vett egy ismerősöm,és azt mondja nagyon király.
Elég rossz döntés volt szerintem, mert:
- Közel 1 perc a Xenon begyújtási ideje, tehát hiába kapcsolja fel, nem sokat fog látni ameddig el nem éri a Xenon a teljes fényerejét.
- A ki-be kapcsolgatás tönkreteszi a trafót.
- Villogni az elöbbi két dolog miatt, szintén nem tud vele.
Tehát nem véletlen, hogy az egyik autógyáró se alkalmazza ezt a megoldást. Illtve van a Bi-Xenon, de ott egy cső van, és egy fémlap takar ki tompított állásba.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2466 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 23:34:00 »

Mindenkinek igaza van, mivel halogén izzókhoz van kábelezve az autó, ezért a gyújtáshoz szükséges nagyobb áramot csak magasabb feszültség mellett képes elvezetni a kisebb keresztmetszetű vezeték. A fesszabályzó egyébként 14.4 voltig engedi tölteni az akkumulátort. A xenonos srácnak annyi igaza volt, a viszonylag rövid járatás is emel az akksi feszültségén annyit, hogy ha utána rövid ideig próbálja a lámpát kapcsolni az akksi még nem ül vissza. Ettől az akkumulátor még jó lehet, mert ha nem 100%-os csak 90 akkor is jó lehet még akár néhány évig is. Az igazi megoldás az áramterheléshez méretezett vezető keresztmetszet
Egyáltalán nem stimmel az elmélete, mert ha leállítod a motort, a generátor nem tölt, és a feszültség leesik legalább 1V-tal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2467 Dátum: 2007.01.14 vasárnap, 23:35:00 »

Bár a számításodat elég légbőlkapottnak tartom, a végkövetkeztetéssel abszolút egyetértek. Viszont a "jobban látást" nem tudom ki lehet-e pénzben fejezni?
Miért tartod légből kapottnak? Esetleg, ha részleteznéd... hogy melyik része nem stimmel..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2468 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 00:27:00 »

Na igen, 6 tél... szerintem ennyit kéne bírnia egy aksinak.
lkiss2-é utólagos, szerintem ott a drótokkal van gond.
Ha a drotokkal van a gond, akkor a beszereles utan par honapig miert nem volt ilyen problemam? Mi valtozhat a kabelezesben? Csatlakozasoknal talan valami?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2469 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 00:49:00 »

Ma jobban figyelgettem hazafelé az autókat és kezdem megérteni miről beszéltek. Jött szemben egy OFF autó, aki majdnem megvakított. Gondoltam ráébresztem már mi van (azt hittem távolságival jön) és felnyomtam az én távolságimat, erre ő is (addig tompítottal??? jött) felnyomta. Na ekkor volt kb. 5 olyan másodpercem, amikor teljesen vakon mentem az úton és csak azt hallottam, hogy az asszony hátul a gyerekkel csak befelé szívja a levegőt!!!
Felelőtlenség szerintem ilyen utólagos rosszul/nem beállított xenonokkal közlekedni. Jó az útról nem esek le, de ha akkor előttem kóvályog egy kerékpáros, már csak a motorháztetőmön látom meg. A *** elhúz haza én meg várhatom a beszélőre a családomat... Sad
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2470 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 00:55:00 »

Másrészről viszont elég rosszul látok sötétben és ezért míg nem lesz elég pénzem egy gyári xenonra szeretném kipróbálni ezt a xenon-izzót.
Az elmúlt napokban belinkelt képek közül kinek az autója világít azzal?
Nem akarom megbántani Zsoelt, de a képek alapján az övé nem gyári azaz vakítós Smiley xenon. A másik 3 verda mind gyári xenonos?
Naplózva
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2471 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 07:31:00 »

Egyáltalán nem stimmel az elmélete, mert ha leállítod a motort, a generátor nem tölt, és a feszültség leesik legalább 1V-tal.
Igazad van, de ha le is esik 1 volttal akkor is még fél-1 percig lényegesen magasabb lesz mint a nyugalmi állapot. Mérd meg!
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2472 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 07:35:00 »

 "Szerintem ehhez átlagban kb 40 kW kell (ez a becslés egyik leggyengébb lábakon álló pontja"
Hát igen ez abszolút nem megalapozott, de az egész számítás ezen alapul. Szerintem meg 55kw Géza szerint meg 37KW, csak ennek a valósághoz így semmi köze nincs.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2473 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 07:39:00 »

Ha a drotokkal van a gond, akkor a beszereles utan par honapig miert nem volt ilyen problemam? Mi valtozhat a kabelezesben? Csatlakozasoknal talan valami?
Nem volt pár hónapig hideg, az nem lehet? Itt néhány tized volton is múlhat a gyújtás.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2474 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 08:05:00 »

Miért tartod légből kapottnak? Esetleg, ha részleteznéd... hogy melyik része nem stimmel..
Szerintem ha klíma teljesítményéből, és a bekapcsolt klíma okozta fogyasztásnövekedésből számolsz vissza, akkor közelebb kerülsz az igazsághoz.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2475 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 08:10:00 »

nem ecceru az eset, mert hidegben (-fokok) az aksi gyengul, melegben meg a vezeto ellenalasa novexik meg. A kerdes az, mellik milyen mertekben. De ez asszem mar ilyen szorszalhasogatas c. tortenet
Naplózva

blah blah blah
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2476 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 08:15:00 »

nem ecceru az eset, mert hidegben (-fokok) az aksi gyengul, melegben meg a vezeto ellenalasa novexik meg. A kerdes az, mellik milyen mertekben. De ez asszem mar ilyen szorszalhasogatas c. tortenet
Csak segíteni akarunk, de tényleg (meg jólesik okoskodni )
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Vendég
« Új hozzászólás #2477 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 08:16:00 »

Sziasztok!
Itt olvastam, hogy többen is próbáltátok az XD5-öt. Nem túl kék a fénye? Valóban jégfehér? A szembejövő is annak látja? Látni egy-két nagyon kék lámpát, ez is olyan? Eu-ban nem szólnak érte, nyugodtan használhatom?
Üdv
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2478 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 09:33:00 »

Kisülő gyújtáshoz:
Mint írtam az utólagos D2-k gyujtásával 2 dolgot lehet csinálni. Az első szinte kötelező, a 2. ajánlott a hoszabb élettartam miatt.
1. A lámpatest mögé kell közvetlenül tenni egy relét, amivel egy aksi +ról odavitt vastag kábel feszét kapcsolom a trafóra.
2. Késleltetőt kell betenni a (primer ágba természetesen) az egyik oldalra. 1-2mp gyújtás késleltetés, és OK.
A hűvösebb idő miatt teljesen lehet az edigggyujtottmostmegnem. Ami ugye az aksifesz-el van összefüggésben.
Még1 5let!
Van a hifikhez 1Farád-os kondi, ami a nagy hirtelen áramokat szolgálja az erőlködőnek. Ezt simán lehetne a D2 gyújtására használni. Minél közelebb az említett reléhez (lámpához), és kész. Az aksi lassú ehhez képest, azért használják a HIFIhez is. Csak kicsit drága, de nem hülyeség.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2479 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 10:06:00 »

Szerintem ha klíma teljesítményéből, és a bekapcsolt klíma okozta fogyasztásnövekedésből számolsz vissza, akkor közelebb kerülsz az igazsághoz.
Dodi: a becslésnek pont az az alapja, hogy nem tudsz pontosan egy adatot, és megsaccolod. Ha az 55 és 37 között van valahol, abból már kiderült, hogy nem 7 ezer forintot spórolsz évente, hanem csak mondjuk 700-at. De hogy az öszeg 200 vagy 1000, szerintem teljesen mind1, mert egyik sem egy hatalmas összeg.
A klímából is visszaszámíthatjuk, de ott is becsülni kell. A III-ban kb 2 kilowattos a klíma, de nem ennyi energia kell a működtetéséhez, hanem ennyi hőt von el, azaz szállít (bentről kivisz). De azt azért érdemes tudni, hogy ehhez kb 1 kW-ot fogyaszt.
A másik, hogy ez a maximális teljesítménye, ennyit akkor fogyaszt, ha a hőfokot LO-ra állítod. A klíma által felhasznált energia igencsak függ a kinti hőmérséklettől, a napsütéstől, az autó szinétől, a beállított hőfoktól, a sebességtől, de még a kárpit szinétől is (stb). Szóval itt a bizonytalansági tényező a többszöröse az általam ismertetett módszernél.
 
Szerintem maradjunk annyiban, mégiscsak jó az én elméletem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2480 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 10:07:00 »

Kisülő gyújtáshoz:
Mint írtam az utólagos D2-k gyujtásával 2 dolgot lehet csinálni. Az első szinte kötelező, a 2. ajánlott a hoszabb élettartam miatt.
1. A lámpatest mögé kell közvetlenül tenni egy relét, amivel egy aksi +ról odavitt vastag kábel feszét kapcsolom a trafóra.
2. Késleltetőt kell betenni a (primer ágba természetesen) az egyik oldalra. 1-2mp gyújtás késleltetés, és OK.
A hűvösebb idő miatt teljesen lehet az edigggyujtottmostmegnem. Ami ugye az aksifesz-el van összefüggésben.
Még1 5let!
Van a hifikhez 1Farád-os kondi, ami a nagy hirtelen áramokat szolgálja az erőlködőnek. Ezt simán lehetne a D2 gyújtására használni. Minél közelebb az említett reléhez (lámpához), és kész. Az aksi lassú ehhez képest, azért használják a HIFIhez is. Csak kicsit drága, de nem hülyeség.
102%-ig egyetértek veled.
A harmadik megoldás nagyon ötletes.
Szerintem, ha a 3 megoldás közül bármelyiket bedobod, már meg is oldottad a problémát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2481 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 10:15:00 »

Igen, a puffer kondi azert is jo, mert a gyujtas pillanataban sokat segit, illetve magat a feszt is emeli. Hogy pontosan mennyivel azt mar elfelejtettem...Utana kene nezni, de lusta vagyok
Naplózva

blah blah blah
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2482 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 10:16:00 »

Sziasztok!
Itt olvastam, hogy többen is próbáltátok az XD5-öt. Nem túl kék a fénye? Valóban jégfehér? A szembejövő is annak látja? Látni egy-két nagyon kék lámpát, ez is olyan? Eu-ban nem szólnak érte, nyugodtan használhatom?
Üdv
Nem az a gagyi kék. Teljesen korrekt a színe. Némelyek már-már xenon-ra tippeltek. Nem szól bele senki, mivel teljesen azonos a normál halogén izzóval, csak a töltőgáz benne xenon és a búra kékes egy picit.
Én ajánlom.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #2483 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 13:08:00 »

Nem az a gagyi kék. Teljesen korrekt a színe. Némelyek már-már xenon-ra tippeltek. Nem szól bele senki, mivel teljesen azonos a normál halogén izzóval, csak a töltőgáz benne xenon és a búra kékes egy picit.
Én ajánlom.
Ezek szerint neked ilyen van? Mennyire vakít?
Tudnál esetleg róla olyan képet belinkelni/küldeni, mint amit a többiek betettek a fórumba a gyári xenonról, meg az utángyártotról? Csak az összehasonlítás kedvéért... Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2484 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 14:03:00 »

Ez igaz, de ez nem lehet az oka. Smiley Ugyanis a Xenon lámpák 35W-osak, ezzel szembe a halogén 55W tehát a kábel oké. A Xenon-nak indításkor van nagy áramfelvétele, de ha már begyújtott, 35W-al beéri, tehát nem lehet halványabb. Valahol valaki kiszámolta, hogy a Xenon-os autók évente 7000 Ft üzemanyagot spórolnak meg, mert kevesebb energia kell a Xenon-nak. Smiley
Szerintem nála ez egyik cső, vagy trafó kezdi megadni magát, de inkább a cső. Mert halványabb nem tud lenni a Xenon, ha nincs elég energia egyszerűen párat villan, és nem gyújt be.
ez a megtakarítás olyan, mint hogy veszek egy csilivili tdci mondit, vagy egy csotrogányt, melyik a gazdaságosabb
az árkülönbözetből fél-egymillió kilométert meg tudok tenni a csotrogánnyal
 
tehát: a HID azért kell, mert szép nagy fényt ad, igaz, hogy jóval többe kerül
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2485 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 17:19:00 »

Ha a drotokkal van a gond, akkor a beszereles utan par honapig miert nem volt ilyen problemam? Mi valtozhat a kabelezesben? Csatlakozasoknal talan valami?
Miért tartod lehetetlennek, hogy a trafó, vagy a cső halt meg? Smiley Angel mondta meg a frankót, akkut mérd ki, és minden kiderül!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2486 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 17:21:00 »

Ma jobban figyelgettem hazafelé az autókat és kezdem megérteni miről beszéltek. Jött szemben egy OFF autó, aki majdnem megvakított. Gondoltam ráébresztem már mi van (azt hittem távolságival jön) és felnyomtam az én távolságimat, erre ő is (addig tompítottal??? jött) felnyomta. Na ekkor volt kb. 5 olyan másodpercem, amikor teljesen vakon mentem az úton és csak azt hallottam, hogy az asszony hátul a gyerekkel csak befelé szívja a levegőt!!!
Felelőtlenség szerintem ilyen utólagos rosszul/nem beállított xenonokkal közlekedni. Jó az útról nem esek le, de ha akkor előttem kóvályog egy kerékpáros, már csak a motorháztetőmön látom meg. A *** elhúz haza én meg várhatom a beszélőre a családomat... Sad
Nyugi, a rendőrök vadásznak az ilyenekre. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2487 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 17:23:00 »

Másrészről viszont elég rosszul látok sötétben és ezért míg nem lesz elég pénzem egy gyári xenonra szeretném kipróbálni ezt a xenon-izzót.
Az elmúlt napokban belinkelt képek közül kinek az autója világít azzal?
Nem akarom megbántani Zsoelt, de a képek alapján az övé nem gyári azaz vakítós Smiley xenon. A másik 3 verda mind gyári xenonos?

 
Igen, Zsoel-el kívül a képeken mind gyári Xenon.
XD5 szerintem szárazon, és hóba verzi a sima halogén izzókat. Esőbe gyengébb, de ott minden izzó rosszul teljesít.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2488 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 17:26:00 »

Sziasztok!
Itt olvastam, hogy többen is próbáltátok az XD5-öt. Nem túl kék a fénye? Valóban jégfehér? A szembejövő is annak látja? Látni egy-két nagyon kék lámpát, ez is olyan? Eu-ban nem szólnak érte, nyugodtan használhatom?
Üdv
Kicsit kéksesebb, de nem azt mondod, hogy kék, ha szembejön egy XD5-ös autó, csak azt, hogy Xenon-os. Smiley
 
Ilyen:
 

 
Sima - XD5
 

 
Sima - XD5
 

 
XD5
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2489 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 17:31:00 »

Nem az a gagyi kék. Teljesen korrekt a színe. Némelyek már-már xenon-ra tippeltek. Nem szól bele senki, mivel teljesen azonos a normál halogén izzóval, csak a töltőgáz benne xenon és a búra kékes egy picit.
Én ajánlom.
Szerintem jobban Xenon-nak néz ki, mint az igazi. Smiley
 

 
D2S Xenon - XD5
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2490 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 19:20:00 »

ez a megtakarítás olyan, mint hogy veszek egy csilivili tdci mondit, vagy egy csotrogányt, melyik a gazdaságosabb
az árkülönbözetből fél-egymillió kilométert meg tudok tenni a csotrogánnyal
 
tehát: a HID azért kell, mert szép nagy fényt ad, igaz, hogy jóval többe kerül
Hát, ez rossz példa. Veszel egy alap tdci-t, mondjuk 5 milláért (új, a kialkudott kedvezménnyel). Meg veszel egy 1 millás, 2.0i-t.
Menjünk le 200e kilométert 2 év alatt (sokat megyünk, na).
 
TDCi: üzemanyag: 2000*6*250=3 millió.
Költsünk rá mondjuk 200-at csúcsokra. Az apróságokat leszámítva szvsz más nem várható. Ez menjen le 2 év alatt. Az autó értéke essen le 3-ra. Tehát 5,2 millióba került ez nekünk.
2,0i: üzemanyag: 2000*10*250=5 millió.
Szervíz: mivel egy ilyen árú autóban van már kb 200e km, itt majdnem biztosan kell cserélni kuplungot, egy csomó szilentet, motortartó bakot, termosztátot, vízpumpát, szíjakat, görgőket, katalizátort, teljes kipuffot, 4x gyertyát és kábelt, zárat, kerékcsapágyat, és úgy általában szinte mindent. Ez szerintem olyan 6-800 ezer. Az autót már tolhatjuk a kukába, egy 400e kilométert futott benzines már sok mindenre nem jó. Számítsunk meg 300e Ft-ért. Tehát: 5000+600+700=6,3 millió.
 
Összefoglalva: az elméleted hibás, sokkal jobban megéri, ha veszel egy csillivilli TDCi-t, mintha egy öreg benzintemetővel mászkálsz. Már csak az a plusz 4 milla kell, amennyivel többe kerül a kormos...
 
Szorry az off-ért...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2491 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 19:38:00 »

Dodi: a becslésnek pont az az alapja, hogy nem tudsz pontosan egy adatot, és megsaccolod. Ha az 55 és 37 között van valahol, abból már kiderült, hogy nem 7 ezer forintot spórolsz évente, hanem csak mondjuk 700-at. De hogy az öszeg 200 vagy 1000, szerintem teljesen mind1, mert egyik sem egy hatalmas összeg.
A klímából is visszaszámíthatjuk, de ott is becsülni kell. A III-ban kb 2 kilowattos a klíma, de nem ennyi energia kell a működtetéséhez, hanem ennyi hőt von el, azaz szállít (bentről kivisz). De azt azért érdemes tudni, hogy ehhez kb 1 kW-ot fogyaszt.
A másik, hogy ez a maximális teljesítménye, ennyit akkor fogyaszt, ha a hőfokot LO-ra állítod. A klíma által felhasznált energia igencsak függ a kinti hőmérséklettől, a napsütéstől, az autó szinétől, a beállított hőfoktól, a sebességtől, de még a kárpit szinétől is (stb). Szóval itt a bizonytalansági tényező a többszöröse az általam ismertetett módszernél.
 
Szerintem maradjunk annyiban, mégiscsak jó az én elméletem.
Félreértettél, az 55 nem tipp hanem vicc úgymint a 40 vagy a 37. Az egészről egy dolgot lehet biztosan tudni 0-96-ig, ez biztos. Ez így perszenem igaz, mert azt lehet tudni, hogy nem 96 és nem nulla. Nem azt mondom, hogy a számítási elméleted alapjaiban hibás, de azt ugye te sem gondolod pl. komolyan, hogy egy generátor amit hajt a motor, az elektromos terhelés nélkül nem vesz el a motor teljesítményéből? De szerintem nem is ez a fő baj hanem az, hogy a kiinduló adat légvár, és arra ugyan lehet építkezni, de nem érdemes. A te számításod szerint a a mondeo generátorára kell átváltanom a ház elektromos ellátását, mert az eon 1440ft-ért ad 40 kw áramot, a mondi szerinted 900-ért. Szerintem gondold újra.
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2492 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 19:57:00 »

Félreértettél, az 55 nem tipp hanem vicc úgymint a 40 vagy a 37. Az egészről egy dolgot lehet biztosan tudni 0-96-ig, ez biztos. Ez így perszenem igaz, mert azt lehet tudni, hogy nem 96 és nem nulla. Nem azt mondom, hogy a számítási elméleted alapjaiban hibás, de azt ugye te sem gondolod pl. komolyan, hogy egy generátor amit hajt a motor, az elektromos terhelés nélkül nem vesz el a motor teljesítményéből? De szerintem nem is ez a fő baj hanem az, hogy a kiinduló adat légvár, és arra ugyan lehet építkezni, de nem érdemes. A te számításod szerint a a mondeo generátorára kell átváltanom a ház elektromos ellátását, mert az eon 1440ft-ért ad 40 kw áramot, a mondi szerinted 900-ért. Szerintem gondold újra.
Ez így jogos, akkor legyen 20 (vagy 10) kWh. Ezzel ugyan a duplájára (négyszeresére) ugrik a szám, de még így is nagyon messze van egyrészt a 7000/évtől, másrészt a gazdasági megtérüléstől.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dodi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 592



E-mail
« Új hozzászólás #2493 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 20:14:00 »

Ez így jogos, akkor legyen 20 (vagy 10) kWh. Ezzel ugyan a duplájára (négyszeresére) ugrik a szám, de még így is nagyon messze van egyrészt a 7000/évtől, másrészt a gazdasági megtérüléstől.
Egyetértünk!
Naplózva

2010.11. 2.0 TDCI TITANIUM FACELIFT WEBASTO
2002.10. TDCI GHIA, 130Le, bőr, két pedál
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2494 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 21:16:00 »

Angel,
 
1. Erzek nemi szandekos felreertest, miszerint te egy TDCI-t hasonlitottal ossze egy csotrogany 2.0i-vel. Mee nem 2.0td-vel ? Es ahol a TDCI 6 littyot eszik, ott egy 2.0i miert is enne 10littyot ? Szal korrektebb lenne a TDCI-t egy masik csotrogany dizlivel osszehasonlitani.
Nem mellesleg egy 200e-ret futott TDCI-ben mar majdnem 100%, hogy kuplungot, lendkereket, szijfeszitot, izzito gyertyat stb. kell cserelni, ofcoz a csucsokon kivul. Kicsit reszrehajlo a szamitasod
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2495 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 21:17:00 »

Es mee pont 2.0i ? Mee nem egy 1.0 buzuki ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2496 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 21:33:00 »

Megkavartam a dolgot ezzel a lampabegyujtassal. Azzal semmi gondom, hogy jaro motornal kell felkapcsolnom a lampat. Igy semmi gond nincs a begyujtassal. A problema a kulonbozo fenyerosseg, ami csak egy ideje jelentkezik. Az sem tul nagy egyebkent, de azert ha raallok egy kocsira, akkor a lokhariton kiveheto az erosseg kulonbseg. Meg jo ido volt, mikor eloszor eszrevettem, szoval homerseklettol nem fugg. A srac csak ezzel begyujtas dologgal is azt akarta megindokolni, hogy gyenge az akku. En is probalkoztam a feszultseggel, de azt mondta nem az a gond, hanem az akku kapacitasa, amit nem tud valtoztatni a generator toltese. Csak ismetlem amit mondott. Nem tudom mi a tapasztalat a xenonizzosokkal, de nekem mindig segitokesznek tuntek, ugyhogy nem hiszem, hogy at akart volna vagni, tapasztalata meg gondolom mindannyiunknal tobb van.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2497 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 22:04:00 »

Angel,
 
1. Erzek nemi szandekos felreertest, miszerint te egy TDCI-t hasonlitottal ossze egy csotrogany 2.0i-vel. Mee nem 2.0td-vel ? Es ahol a TDCI 6 littyot eszik, ott egy 2.0i miert is enne 10littyot ? Szal korrektebb lenne a TDCI-t egy masik csotrogany dizlivel osszehasonlitani.
Nem mellesleg egy 200e-ret futott TDCI-ben mar majdnem 100%, hogy kuplungot, lendkereket, szijfeszitot, izzito gyertyat stb. kell cserelni, ofcoz a csucsokon kivul. Kicsit reszrehajlo a szamitasod
Zacci: új tddi-t nem tudsz venni.
A fogyiösszevetés, 6 vs 10 szerintem teljesen reális. Nekem volt mindkettő...
Miért nem öreg dízellel vetettem össze? Mert itt arról volt szó, érdemes-e drágább, de spórolósabb autót venni.
Egy autó simán elmegy 200e-et kupluncsere nélkül. Utána persze ki kell cserélni, de az már az új tulaj pénztárcájából megy. (A mi klubunk is tele van ilyen autókkal.)
200e alatt szerintem semmi komolyat nem kell cserélni a tdci-ben: az izzító és feszítő nem egy nagy szám. (Ott van példaként a Scratch faterja.) Ez simán ellensúlyozza azt, hogy a régebbi autó pl sokkal többet áll a szervízben..
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2498 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 22:07:00 »

Megkavartam a dolgot ezzel a lampabegyujtassal. Azzal semmi gondom, hogy jaro motornal kell felkapcsolnom a lampat. Igy semmi gond nincs a begyujtassal. A problema a kulonbozo fenyerosseg, ami csak egy ideje jelentkezik. Az sem tul nagy egyebkent, de azert ha raallok egy kocsira, akkor a lokhariton kiveheto az erosseg kulonbseg. Meg jo ido volt, mikor eloszor eszrevettem, szoval homerseklettol nem fugg. A srac csak ezzel begyujtas dologgal is azt akarta megindokolni, hogy gyenge az akku. En is probalkoztam a feszultseggel, de azt mondta nem az a gond, hanem az akku kapacitasa, amit nem tud valtoztatni a generator toltese. Csak ismetlem amit mondott. Nem tudom mi a tapasztalat a xenonizzosokkal, de nekem mindig segitokesznek tuntek, ugyhogy nem hiszem, hogy at akart volna vagni, tapasztalata meg gondolom mindannyiunknal tobb van.
Azoknak a szerelőknek, akik nem tudják megoldani a problémát, a legtöbb tapasztalatuk abban van, hogyan kenjék a problémát másra.
A xenonszettek különböznek, az egyiknek elég a feszkó, a másiknak nem.
 
A vitát addig ne is folytassuk, amíg meg nem méretted az akkut.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2499 Dátum: 2007.01.15 hétfő, 22:14:00 »

Egyetértünk!
Egy kicsit elbizonytalanodtam, valami nem stimmel a számításomban. Ha 40 kWh villany 1440 Ft, és én először azt mondtam, 900Ft-ért kapsz 40 kWh-t, de ez ugyi eléggé rossznak tűnik. Ha ennyiért csak 10 kWh-t kapsz, akkor is a 40 az 3600 Ft. Ha figyelembe veszed, hpgy a gázolaj kb fele mindenféle adó (a villanyban is van), akkor 1440 vs 1800? Vagy a villany a drága, vagy a mondinak túl jó a hatásfoka.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.