Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 22:28:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 323   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Izzó, Xenon, LED  (Megtekintve 4816256 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5150 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:06:42 »

Eddig én se, miközben az ultinon után olvasgattam, aközben találtam. De van, meg sok helyen azt írják, hogy Audikban meg BMW-kben sokban ez van. Ráadásul az EU-ban 5000 Kelvin a felső határ, ez pont belefér Smiley

Nekem meg a xenonlampa.hu oldal tulaja mondta, hogy a Phillips, és az Osram, csak 4100K-t gyárt...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5151 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:16:10 »

Ok összefoglalva.

A gyári pl Osram 4300/4100 kelvines.

Van a Philipsnek 5000 K-sa amit Audikba meg BMW-kbe raknak.

Van a Philipsnek 6000 K-sa (ami amúgy 5800), ez Ultinon névre hallgat és az USA-ban meg EU ban be van tiltva.

Minél nagyobb a Kelvin, annál ksiebb a fényerű, tehát a 4100-as a legerősebb, és a 6000 K-s Ultinon a leggyengébb (a 3 közül).

Tömören ennyi Cheesy

Érdekes, mert a 5000K Philips 3100Lm-t tud, nekem 5100K GE van, ami csak 2500Lm, viszont a Philips Ultinon 6000K is 2400Lm, tehát a Philips erősebb.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5152 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:18:07 »

Újabb infok az 55 wattról.

Egy jóbarátom most vett a Celicájába H4 bixenon szettet (55 watt 6000K), mégpedig az egyik legjobbat (a márkát elfelejtettem, de majd megkérdem).

Csak viszonyítás képpen, akciósan 18-20 ezerér lehet már szetteket kapni, az övé 50 volt ebayről.

Namármost ő elektronikai műszerész diplomás csodamuki, és ő mondta, hogy elég átverás szagú, mert bár a rendszer maga 55 wattos, az izzók hozzá 35 wattosak.

Tehát magának az izzónak nem nagyobb a teljesítménye, csak töb szuflát küldenek rá. Hoppá Shocked

Namármost nem tudom, hogy minden szettnél így van-e, de az övé ilyen...

Érdekes mindenesetre.

Ezt írtam én is, mindnél így van, ezért rövidebb az cső élettartama. Sőtt van olyan szett is, amin kapcsolható, hogy 35 vagy 55W-ot nyomjon a csőre.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5153 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:20:17 »

Nekem meg a xenonlampa.hu oldal tulaja mondta, hogy a Phillips, és az Osram, csak 4100K-t gyárt...

Vagy rosszul tudta, vagy akkor még nem volt Smiley

Érdekes, mert a 5000K Philips 3100Lm-t tud, nekem 5100K GE van, ami csak 2500Lm, viszont a Philips Ultinon 6000K is 2400Lm, tehát a Philips erősebb.

Igen erősebb, de jóval drágább is mondjuk. 56.000 párja amit legolcsóbban találtam szállítás nélkül. Egyelőre megrendeltem az Ultinon-t nagyon kíváncsian várom. Az már most pozitívum, hogy nem kell szátbarkácsolgatnom a gyári lámpát Smiley
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5154 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:22:13 »

Ezt írtam én is, mindnél így van, ezért rövidebb az cső élettartama. Sőtt van olyan szett is, amin kapcsolható, hogy 35 vagy 55W-ot nyomjon a csőre.
Ezt nem igazán értem, most vagy Ti, vagy Én hiányoztam a fizikaóráról.
Mi az hogy 35 v 55w-ot nyom a csőre?
A trafó az energiaforrás, így az ki tud szolgálni 35w, vagy 55w teljesítményt. Hogy mekkorát ad le, az a fogyasztótól (izzó) függ, mennyit VESZ fel, tehát ilyenjellegű teljesítmény-emelés nincs.
Max feszültség-emeléssel lehet játszani, de nem hiszem, hogy a fénycső ekkora emelést kibírna
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5155 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:23:48 »

Kérdés:

Mitől van az, hogy a bal oldali xenonom néha nem kapcsol be, csak 2-3adjára. Ráadom a gyújtást, megvárom amíg az izzításjelző kialszik, elindítom a motorot, várok néhány másodpercet míg a töltés stabilizálódik, ráadom a helyzetjelzőt, szünet, tompított. Ennél jobban nem lehet csinálni, mégis előfodul, hogy nem kapcsol be. Pedig új izzó van benne. Kicseréltem a vezérlő elektronikát is, ugyanaz. Ráadásul észrevettem, hogy erősebb bukanón bevillan egy pillanatra. Megnéztem minden csatlakozást, midnen csavart, minden stabil.

Ötlet?
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5156 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:25:18 »

Kérdés:

Mitől van az, hogy a bal oldali xenonom néha nem kapcsol be, csak 2-3adjára. Ráadom a gyújtást, megvárom amíg az izzításjelző kialszik, elindítom a motorot, várok néhány másodpercet míg a töltés stabilizálódik, ráadom a helyzetjelzőt, szünet, tompított. Ennél jobban nem lehet csinálni, mégis előfodul, hogy nem kapcsol be. Pedig új izzó van benne. Kicseréltem a vezérlő elektronikát is, ugyanaz. Ráadásul észrevettem, hogy erősebb bukanón bevillan egy pillanatra. Megnéztem minden csatlakozást, midnen csavart, minden stabil.

Ötlet?
Gyújtótrafó xaraxik
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5157 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:27:44 »

Vagy rosszul tudta, vagy akkor még nem volt Smiley

Igen erősebb, de jóval drágább is mondjuk. 56.000 párja amit legolcsóbban találtam szállítás nélkül. Egyelőre megrendeltem az Ultinon-t nagyon kíváncsian várom. Az már most pozitívum, hogy nem kell szátbarkácsolgatnom a gyári lámpát Smiley

Szerintem jó lesz, a YouTube-on vannak videók is róla.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5158 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:28:41 »

Ezt nem igazán értem, most vagy Ti, vagy Én hiányoztam a fizikaóráról.
Mi az hogy 35 v 55w-ot nyom a csőre?
A trafó az energiaforrás, így az ki tud szolgálni 35w, vagy 55w teljesítményt. Hogy mekkorát ad le, az a fogyasztótól (izzó) függ, mennyit VESZ fel, tehát ilyenjellegű teljesítmény-emelés nincs.
Max feszültség-emeléssel lehet játszani, de nem hiszem, hogy a fénycső ekkora emelést kibírna

Pedig én így olvastam, hogy mi az igazság passz, de többen is ezt állították.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5159 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:29:42 »

Kérdés:

Mitől van az, hogy a bal oldali xenonom néha nem kapcsol be, csak 2-3adjára. Ráadom a gyújtást, megvárom amíg az izzításjelző kialszik, elindítom a motorot, várok néhány másodpercet míg a töltés stabilizálódik, ráadom a helyzetjelzőt, szünet, tompított. Ennél jobban nem lehet csinálni, mégis előfodul, hogy nem kapcsol be. Pedig új izzó van benne. Kicseréltem a vezérlő elektronikát is, ugyanaz. Ráadásul észrevettem, hogy erősebb bukanón bevillan egy pillanatra. Megnéztem minden csatlakozást, midnen csavart, minden stabil.

Ötlet?

Vagy kontakt hiba valahol, vagy a gyújtórésze kezd megdögleni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5160 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:32:39 »

Gyújtótrafó xaraxik

Már kérdeztem pár napja (ebből lett aztán egy kisebb fajta flamewar Grin), hogy a gyújtó trafó az a kis fekete piros sapkás kütyü amit rácsavarunk az izzó tetejére?

Ő:

http://www.xabey.hu/mondeo/trafoevagy.jpg

Valaki?Smiley
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5161 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:44:53 »

Már kérdeztem pár napja (ebből lett aztán egy kisebb fajta flamewar Grin), hogy a gyújtó trafó az a kis fekete piros sapkás kütyü amit rácsavarunk az izzó tetejére?

Ő:

http://www.xabey.hu/mondeo/trafoevagy.jpg

Valaki?Smiley
Nem, ez csak a csatlakozó
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5162 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:45:00 »

Ezt nem igazán értem, most vagy Ti, vagy Én hiányoztam a fizikaóráról.
Mi az hogy 35 v 55w-ot nyom a csőre?
A trafó az energiaforrás, így az ki tud szolgálni 35w, vagy 55w teljesítményt. Hogy mekkorát ad le, az a fogyasztótól (izzó) függ, mennyit VESZ fel, tehát ilyenjellegű teljesítmény-emelés nincs.
Max feszültség-emeléssel lehet játszani, de nem hiszem, hogy a fénycső ekkora emelést kibírna

Érdekes dolog. Amit írsz, egyetértek. Elvileg még az is lehetne, hogy van benne egy 20W-os ellenállás. Ugye az egésznek azért lenne értelme, hogy ha a szgép méri az áramot, ami a lámpára megy, ne a 35W-nak megfelelőt mérjen, hanem az 55W-nak.
Termikus ellenállásnál I=U/R, azaz P=U^2 / R, bár a xenon nem pont termikus, de ez olyan, mintha a 12V-ot kellene feltornázni a 15W-ra. Na persze a xenon nem 12V-on működik, hanem talán 90? De lényeg a lényeg, ha ennyire megemeled a feszkót, az biztos, hogy nem jó az élettartamnak. A 20W-ot termikus ellenállással megoldani, az sem egyszerű, mert akkor az elektronikának kell egy jókora hűtőborda.
Lehet, hogy 3 felé osztják el a felesleges teljesítményt: egy kicsivel megemelik a feszültséget, van benne mondjuk 8W-os termikus ellenállás, és nem éri el még így sem az 55W-ot, hanem mondjuk 48-at, a szgép meg ennyi szórást megenged.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5163 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:49:49 »

Lehet, hogy 3 felé osztják el a felesleges teljesítményt: egy kicsivel megemelik a feszültséget, van benne mondjuk 8W-os termikus ellenállás, és nem éri el még így sem az 55W-ot, hanem mondjuk 48-at, a szgép meg ennyi szórást megenged.
Igaz, akkor viszont parasztvakítás az 55w.
ui: asszem a xenon trafó 23000 (!) voltra transformál
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #5164 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 15:58:54 »

ui: asszem a xenon trafó 23000 (!) voltra transformál
Esetleg a begyújtás pillanatára.
Naplózva
FeGa
Vendég
« Új hozzászólás #5165 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 16:01:29 »

A trafó az, amibe ennek a drótjai belecsatlakoznak. A rosszat (rosszalkodót) valószínűleg meg lehet javítani, mindenesetre egy próbát megér, mielőtt újat vennél  wave
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5166 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 16:06:26 »

Nem, ez csak a csatlakozó

Szerintem meg ez a gyújtó. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5167 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 16:17:19 »

A trafó az, amibe ennek a drótjai belecsatlakoznak. A rosszat (rosszalkodót) valószínűleg meg lehet javítani, mindenesetre egy próbát megér, mielőtt újat vennél  wave

Van másik lámpám több is darabokban, csak nem tudom mit cseréljek Cheesy
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5168 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 16:20:01 »

Ezt találtam egy xenont áruló bolt honlapján

"A xenon "izzó" a kisebb áramfelvétel miatt működése során lényegesen kevesebb hőt ad le, mint a halogén, ezért nem károsítja a lámpatestet.
CAN-Bus rendszeres autóba is xenont
Azoknál az autóknál, ahol úgynevezett CAN-Bus rendszer, azaz egy központi processzor figyeli az áramfelvételét és "kiégett izzót" jelez, vagy a lámpa felkapcsolása után letiltja a xenont, ha 55 W-nál kevesebb az áramerősség, a következő módokon megoldható a xenon működése:
1. egy speciális kábel vásárlásával, ami plusz 20 W áramfelvételt generál.
2. autóját oylan szervizbe viszi, ahol szoftveresen kikapcsolják az izzókontrolt vagy átállítják xenon lámpa figyelésre."


Hmm. Lehet csak azért hozták volna létre az 55 wattos szetteket, hogy átverjék vele a computereket?Smiley

Ha igen, akkor hatalmas parasztvakítás a dolog (leszámítva azt a hasznos funkciót, hogy az 55 wattos rendszer több autóval kompatibilis).
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5169 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 16:33:43 »

Kicsit utánajártam a dolgoknak külföldi fórumokon, még nem teljesen tiszta a kép, de van pár plusz info.

3 féle Kit van. 35, 50 és 55 watt

Az 55 wattos Kit-el elérhető az 5000 Lumen fényerő, ami brutális.

Már csak azt nem tudom, hogy az izzók is 55 wattosak-e vagy csak több szuflát kapnak valahogy.

Ez mondjuk érdekes megjegyzés:

Lifetime warranty extra. When we make our own stuff, we can manage costs better and therefore the price differential between 35W and 55W ballasts is not as great as it used to be. Generally in a high wattage system, almost all the extra cost is not for the ballasts, its to cover the warranty. The warranty on the bulbs due to the extra stress.

Ezt egy forgalmazó írta. E szerint az árkülönbség nem a rendszerből fakad, hanem a garanciából, mert az 55 wattos rendszer jobban terheli az izzókat. Vajon miért?

UPDATE (nem norbi):

we can offer you a special design for Conversion Kits now , it is 50W Sigle Beam Type , the user could get much much better lumen when the light is on !!! And if you use this model on your Off Road Light or Driving Light System or spot light , it will be much brighter for user using and works perfectly !!!
also 50W can solve the car computer shows "error'' when convert the halogen to HID, then 50W is the good solution !


Ezek meg azt írják, hogy az izzó is 50 wattos. Azt hoszem a Single Beam azt jelenti Smiley

UPDATE 2 (nem norbi):

Létezik olyan rendszer, amiben csak a tarfó 55 wattos, és van olyan, ahol az izzó is.

Ezt kapjátok ki...


UPDATE 3 (nem norbi):

Beszéltem egy kompetens emberrel (forgalmazó), és azt mondta, hogy amit ők árulnak 50 Wattos szetteket, annak csak a trafója más, az izzó ugyanaz, csak át van címkézve, mert bután néz ki, hogy 55 wattos a cucc és 35ös az izzó. Több voltot kap meg az amperrel variálnak valamit, de sima 35 wattos az izzó. Mint mondta, nem is lehet nagyon variálni, mert nem izzószál van ezekben ami felveszi az áramot, hanem ugye xenon géz, amit begyújtanak. Max "magasabb hőfokon égetik" vagymi.

Ettől függetlenül azt mondta, lehet, hogy van olyan szett amiben valóban más az izzó, de amiket ők forglamaznak, abban mind csak marketing. Több szuflát kapnak (volttal, amperrel, wattal, gumimaciszörppel, mindegy mivel) és ettől erősebb a fényük, de hamarabb meg is pusztulnak.

Ők építettek már be több gyári D2S-es autóba szetteket, és azt mondja szemmel láthatóan jobb lett a fénye, és mivel vetítőlencsés nem vakít.

No ennyit tudtm meg. Minden esetre egyelőre maradok a Philips Ultinonnál, főleg, hogy már nem kevés forintér megrendeltem. Max ha csalódok eladom és veszek belőle 2 55 wattos szettet Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.03 hétfő, 19:10:52 írta xabey » Naplózva
agostonb_OFF
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #5170 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 20:20:22 »

Nem hisztek nekem.
Ezt mondtam pár hozzászólással ezelőtt.
P A R A S Z T V A K Í T Á S
Az égőtest ugyanaz. (sztem nem lehet más feszültségekkel, és áramokkal túlfeszíteni, csak azzal üzemeltetni amire tervezték (GE-nél dolgozok))
Marketing, és Kan Busz fogás egyben. Az is megveszi aki nagyobb fényerőt remél (akár még a jelenlegi 35W-osát is kidobja), meg az is aki a HiTech ótójába mást nem tud beletenni a KanBusz miatt.
Naplózva

2003/1/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata durashift+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #5171 Dátum: 2008.03.03 hétfő, 22:41:49 »

Már kérdeztem pár napja (ebből lett aztán egy kisebb fajta flamewar Grin), hogy a gyújtó trafó az a kis fekete piros sapkás kütyü amit rácsavarunk az izzó tetejére?

Ő:

http://www.xabey.hu/mondeo/trafoevagy.jpg

Valaki?Smiley
Igazából mondkettő az.
A szürkének (aluminium ház a lámpatestre csavarozva) egyik funkciója, hogy 12v egyenáramból 85volt váltót csinál, a másik, az álltalad kérdezett pedig előállít a fénycső gyújtásához 2x ezer voltot.
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5172 Dátum: 2008.03.04 kedd, 13:10:38 »

Újabb infok, de mostmár abbahagyom ígérem Cheesy

Szóval god created the xenon and said: Let there be light.  worship

Ez volt vala 35 wattos.

Mivel sok korszerű autó kiakadt tőle, először plusz kábelekkel, ellenállásokkal hitették el, hogy 55 wattot vesz fel a fogyasztó.
Majd később ezt az elelnállsát beépítettek az 50, 55 wattos rendszerekbe, amik még mindig 35 wattotósak voltak, csak az autóval akarták elhitetni, hogy 55 wattos, mivelhogy nesipákoljon.

Osztán létrejöttek olyan rendszerek, amik nagyobb szuflával terhelték szegény kis izzókat, melyekről tudjuk ugye, hogy nem izzószálasak, hanem xenon gáz van bennük, és kisüléssel bocsájtanak ki X Kelvinszámú Y Lumen fényerejű világosságot.

Node osztán hol itt a trükk? Mivel a xenonizzóban nincs tulajdonképpen fogyasztó, legalábbis nem olyan értelemben, mint az izzószálasnál, mással lehet elérni a nagyobb fényerőt.

Ez pedig a gyártási technológián múlik, fontos tényezők:

- az izzóban lévő gáz szennyezettsége (pontosabban NEM szennyezettsége)
- az izzóban lévő egyéb alkatrészek (gyújtó stb) minősége, illesztési hézagok, stb

Ezért van az, hogy néhány izzóra nincs írva semmi, van amelyiken rajta hagyják, hogy 35 W, van amelyikről egyszerűen lekaparják, és ami mégfontosabb:

ezért van az, hogy sok noname 55 wattos szett még úgy sem világít, mint egy 35 wattos, ellenben van olyan, amivel ki lehet világítani a Gellért hegyet.

Gyártási technológia, minőség, megbízhatóság, Ford.

 Cool
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5173 Dátum: 2008.03.04 kedd, 13:15:36 »

Újabb infok, de mostmár abbahagyom ígérem Cheesy

Szóval god created the xenon and said: Let there be light.  worship

Ez volt vala 35 wattos.

Mivel sok korszerű autó kiakadt tőle, először plusz kábelekkel, ellenállásokkal hitették el, hogy 55 wattot vesz fel a fogyasztó.
Majd később ezt az elelnállsát beépítettek az 50, 55 wattos rendszerekbe, amik még mindig 35 wattotósak voltak, csak az autóval akarták elhitetni, hogy 55 wattos, mivelhogy nesipákoljon.

Osztán létrejöttek olyan rendszerek, amik nagyobb szuflával terhelték szegény kis izzókat, melyekről tudjuk ugye, hogy nem izzószálasak, hanem xenon gáz van bennük, és kisüléssel bocsájtanak ki X Kelvinszámú Y Lumen fényerejű világosságot.

Node osztán hol itt a trükk? Mivel a xenonizzóban nincs tulajdonképpen fogyasztó, legalábbis nem olyan értelemben, mint az izzószálasnál, mással lehet elérni a nagyobb fényerőt.

Ez pedig a gyártási technológián múlik, fontos tényezők:

- az izzóban lévő gáz szennyezettsége (pontosabban NEM szennyezettsége)
- az izzóban lévő egyéb alkatrészek (gyújtó stb) minősége, illesztési hézagok, stb

Ezért van az, hogy néhány izzóra nincs írva semmi, van amelyiken rajta hagyják, hogy 35 W, van amelyikről egyszerűen lekaparják, és ami mégfontosabb:

ezért van az, hogy sok noname 55 wattos szett még úgy sem világít, mint egy 35 wattos, ellenben van olyan, amivel ki lehet világítani a Gellért hegyet.

Gyártási technológia, minőség, megbízhatóság, Ford.

 Cool

Szerintem a gyári xenonok úgy világítanak, ahogy kell. Hogy noname-t építenének be? Nem hinném.

Mindenesetre ez volt az utolsó alkalom, hogy a Gyártási technológia, minőség, megbízhatóság, Ford. szlogent negatív értelemben itt megjelent. Ez egy fan oldal. A jövőben ezt úgy kiszerkesztem innen, mint a szél. Ha szidni akarod a fordot, más oldalt keress. Pl engem kifejezetten bánt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5174 Dátum: 2008.03.04 kedd, 13:17:30 »

Szerintem a gyári xenonok úgy világítanak, ahogy kell. Hogy noname-t építenének be? Nem hinném.

Mindenesetre ez volt az utolsó alkalom, hogy a Gyártási technológia, minőség, megbízhatóság, Ford. szlogent negatív értelemben itt megjelent. Ez egy fan oldal. A jövőben ezt úgy kiszerkesztem innen, mint a szél. Ha szidni akarod a fordot, más oldalt keress. Pl engem kifejezetten bánt.

Mielőtt más is megbántódna, szóvicc volt. A Ford nem noname szetteket épít be, és nem is erre értettem. Szójáték. teccikérteni.

Az egész hozzűszólás nem a Fordról szólt, hanem a xenonszettekről, amikről napok óta beszélgetünk. Félreérteni csak azt udja szvsz aki félre akarja.

Ha szidni akarnám nem Ford-al járnék, és nem itt tenném.
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.04 kedd, 13:19:04 írta xabey » Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5175 Dátum: 2008.03.04 kedd, 13:21:10 »

Ez most szerintem sem volt szídás...

Az Én elvem: A Forba ami belekerül azt nyílván körbejárták több oldalról. Néha azért hibáznak. De ez szerintem a xenonra nem igaz.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5176 Dátum: 2008.03.04 kedd, 14:21:41 »

Mielőtt más is megbántódna, szóvicc volt. A Ford nem noname szetteket épít be, és nem is erre értettem. Szójáték. teccikérteni.

Az egész hozzűszólás nem a Fordról szólt, hanem a xenonszettekről, amikről napok óta beszélgetünk. Félreérteni csak azt udja szvsz aki félre akarja.

Ha szidni akarnám nem Ford-al járnék, és nem itt tenném.

Ha félreértettem, akkor elnézést, csak volt mostanában ez-az itt a fórumon...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5177 Dátum: 2008.03.04 kedd, 14:29:43 »

Ha félreértettem, akkor elnézést, csak volt mostanában ez-az itt a fórumon...

Mire gondolsz?? Mert vannak dolgok a Mondin, amik tényleg bosszantóak...
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5178 Dátum: 2008.03.04 kedd, 16:13:49 »

Néha azért hibáznak. De ez szerintem a xenonra nem igaz.

Francia trafó!  wow1
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5179 Dátum: 2008.03.04 kedd, 21:27:12 »

Ha félreértettem, akkor elnézést, csak volt mostanában ez-az itt a fórumon...

Nemharaxom, csak furán jött le, aki nyomon követte a fórumot tudja, hogy nem erről volt szó. A 150++ hozzászólásomban pedig egyszer sem fikáztam se a fórumot, se a clubot, se a Fordot. peace
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5180 Dátum: 2008.03.05 szerda, 21:56:42 »

No a néha bekapcsol néha nem effektus megspékelődött ma egy újabb mutatványal.

Menet közben néha bevillan a bal oldlai izzóm (ami nem mindig kapcsol be), sőt van hogy el is megy. Ilyenkor kikapcs bekapcs és megy tovább. Főleg körforgalmakban csinálja és élesebb, hortelen kanyaroknál, vagy nagyobb döccenőkön. Nem hiszem, hogy gyújtótrafó lenne, szerintem inkább kontaktos valahol. Merre keressem a hibát? Meg kéne oldani mielőtt megjön az ultinon, nehogy elbassza. Kicsit dága ahhoz Sad
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5181 Dátum: 2008.03.05 szerda, 22:26:50 »

No a néha bekapcsol néha nem effektus megspékelődött ma egy újabb mutatványal.

Menet közben néha bevillan a bal oldlai izzóm (ami nem mindig kapcsol be), sőt van hogy el is megy. Ilyenkor kikapcs bekapcs és megy tovább. Főleg körforgalmakban csinálja és élesebb, hortelen kanyaroknál, vagy nagyobb döccenőkön. Nem hiszem, hogy gyújtótrafó lenne, szerintem inkább kontaktos valahol. Merre keressem a hibát? Meg kéne oldani mielőtt megjön az ultinon, nehogy elbassza. Kicsit dága ahhoz Sad

Az összes csatinak WD40!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5182 Dátum: 2008.03.05 szerda, 22:44:06 »

GE xenon izzóból van olyan hogy superblue??? Így hirdetik egy helyen. Segítsetek.
Naplózva
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #5183 Dátum: 2008.03.05 szerda, 23:13:10 »

No a néha bekapcsol néha nem effektus megspékelődött ma egy újabb mutatványal.

Menet közben néha bevillan a bal oldlai izzóm (ami nem mindig kapcsol be), sőt van hogy el is megy. Ilyenkor kikapcs bekapcs és megy tovább. Főleg körforgalmakban csinálja és élesebb, hortelen kanyaroknál, vagy nagyobb döccenőkön. Nem hiszem, hogy gyújtótrafó lenne, szerintem inkább kontaktos valahol. Merre keressem a hibát? Meg kéne oldani mielőtt megjön az ultinon, nehogy elbassza. Kicsit dága ahhoz Sad
Nekem ezt csinálta amikor döglődött az egyik cső!
Nézd meg a csatijaidat is,de szerintem azok gyári állapotban vannak, mint nekem is. Tudom mert én is erre gyanakodtam...  wave
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.05 szerda, 23:15:34 írta cancer » Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5184 Dátum: 2008.03.06 csütörtök, 10:42:00 »

Nekem ezt csinálta amikor döglődött az egyik cső!
Nézd meg a csatijaidat is,de szerintem azok gyári állapotban vannak, mint nekem is. Tudom mert én is erre gyanakodtam...  wave
Az a baj, hogy ez a cső új, mert ugyanebben a lámpában kiégett egy nemrég. Kb 3 hete. Szal az új izzó kb 3 hetes. És amikor nagyon nem akart bekapcsolni beleraktam egy másik fajta gyári Osramot, azzal se akart Sad
Naplózva
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #5185 Dátum: 2008.03.06 csütörtök, 22:09:50 »

Az a baj, hogy ez a cső új, mert ugyanebben a lámpában kiégett egy nemrég. Kb 3 hete. Szal az új izzó kb 3 hetes. És amikor nagyon nem akart bekapcsolni beleraktam egy másik fajta gyári Osramot, azzal se akart Sad
Akkor sorry..... wave
Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5186 Dátum: 2008.03.10 hétfő, 07:27:37 »

Sziasztok!

A hétvégén kicseréltem a d2s izzókat. Osram-ot vettem. Egyelőre még nem látok sok különbséget. Nekem gyárilag is Osram volt benne xenarc 66040-es. Tehát nem philips. Az szerintetek igaz, hogy az új fénycső csak pár óra használat után éri el a végeleges fényét és teljes erejét. Mert egyelőre az elején nagyon jó színe van és erős, de ahogy bemelegszik besárgul. Azt mondta az eladó, hogy pár nap használat után lesz meg az ereje és a színe. Elején normális, hogy sárgás.

Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.10 hétfő, 09:10:58 írta baloght » Naplózva
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5187 Dátum: 2008.03.10 hétfő, 09:34:37 »

Sziasztok!

A hétvégén kicseréltem a d2s izzókat. Osram-ot vettem. Egyelőre még nem látok sok különbséget. Nekem gyárilag is Osram volt benne xenarc 66040-es. Tehát nem philips. Az szerintetek igaz, hogy az új fénycső csak pár óra használat után éri el a végeleges fényét és teljes erejét. Mert egyelőre az elején nagyon jó színe van és erős, de ahogy bemelegszik besárgul. Azt mondta az eladó, hogy pár nap használat után lesz meg az ereje és a színe. Elején normális, hogy sárgás.

Huh?
Undecided
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5188 Dátum: 2008.03.10 hétfő, 10:06:09 »

Sziasztok!

A hétvégén kicseréltem a d2s izzókat. Osram-ot vettem. Egyelőre még nem látok sok különbséget. Nekem gyárilag is Osram volt benne xenarc 66040-es. Tehát nem philips. Az szerintetek igaz, hogy az új fénycső csak pár óra használat után éri el a végeleges fényét és teljes erejét. Mert egyelőre az elején nagyon jó színe van és erős, de ahogy bemelegszik besárgul. Azt mondta az eladó, hogy pár nap használat után lesz meg az ereje és a színe. Elején normális, hogy sárgás.

Huh?

Kell párszáz óra mire elérik a végleges színüket. Nekem a 6000 K-s maxlux eleinte kicsit lilás volt, aztán kékes, mostmeg jégkékes (inkább fehér, mint kék).

Üdv
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5189 Dátum: 2008.03.10 hétfő, 10:08:59 »

Sziasztok!

A hétvégén kicseréltem a d2s izzókat. Osram-ot vettem. Egyelőre még nem látok sok különbséget. Nekem gyárilag is Osram volt benne xenarc 66040-es. Tehát nem philips. Az szerintetek igaz, hogy az új fénycső csak pár óra használat után éri el a végeleges fényét és teljes erejét. Mert egyelőre az elején nagyon jó színe van és erős, de ahogy bemelegszik besárgul. Azt mondta az eladó, hogy pár nap használat után lesz meg az ereje és a színe. Elején normális, hogy sárgás.

Huh?

50 üzemóra után éri el a max. fényerejét, és szinét.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #5190 Dátum: 2008.03.10 hétfő, 10:14:14 »

50 üzemóra után éri el a max. fényerejét, és szinét.

Köszi. Akkor még arra kell várni egy darabig...
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5191 Dátum: 2008.03.11 kedd, 20:00:30 »

Hali!
Még mindig nem ég a rencámtábla vilcsi. Most megin széccedtem, de a foglalatnak semmi baja, meg az égők is jók. Rámértük egy igen komoly több száz forintos műszerrel, de feszültséget nem találtunk. Így most helyes a kifejezés: 12 volt... de már nincs.
Hol lehet még bibi? Mit nézzek meg? Ha valami kárpitot is le kell bontani, akkor kérnék szépen valami nagyon címszavas útmutatót is, hogy mire figyeljek.

Előre is köszönöm!
Naplózva
xabey
Vendég
« Új hozzászólás #5192 Dátum: 2008.03.12 szerda, 11:09:15 »

A Xenon "bejáratásáról":

Amikor megvettem a 6000 K-s maxluxot ilyen fénye volt:

http://www.xabey.hu/mondeo/SP_A0177.jpg

Aztán később kékesebb lett:

http://www.xabey.hu/mondeo/xenon.jpg

Aztán most ilyen:

http://www.youtube.com/watch?v=JE5CPkDDwzI
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5193 Dátum: 2008.03.17 hétfő, 20:41:47 »

Na még eccer... Valaki tudna tippet adni?

Hali!
Még mindig nem ég a rencámtábla vilcsi. Most megin széccedtem, de a foglalatnak semmi baja, meg az égők is jók. Rámértük egy igen komoly több száz forintos műszerrel, de feszültséget nem találtunk. Így most helyes a kifejezés: 12 volt... de már nincs.
Hol lehet még bibi? Mit nézzek meg? Ha valami kárpitot is le kell bontani, akkor kérnék szépen valami nagyon címszavas útmutatót is, hogy mire figyeljek.

Előre is köszönöm!
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5194 Dátum: 2008.03.18 kedd, 18:40:37 »

Hali!
Még mindig nem ég a rencámtábla vilcsi. Most megin széccedtem, de a foglalatnak semmi baja, meg az égők is jók. Rámértük egy igen komoly több száz forintos műszerrel, de feszültséget nem találtunk. Így most helyes a kifejezés: 12 volt... de már nincs.
Hol lehet még bibi? Mit nézzek meg? Ha valami kárpitot is le kell bontani, akkor kérnék szépen valami nagyon címszavas útmutatót is, hogy mire figyeljek.

Előre is köszönöm!
Egyik ismerősöm igy járt.Őneki biztositték volt.Szerinte az bitony biztositék lesz.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5195 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:43:35 »

Emberek !

A tompított H7 es ? ?
A távolsági H1 -es ? ?
A ködlámpa Huh?

Mk3 2002.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5196 Dátum: 2008.03.19 szerda, 20:53:38 »

Emberek !

A tompított H7 es ? ?
A távolsági H1 -es ? ?
A ködlámpa Huh?

Mk3 2002.

H 11!!
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5197 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:05:47 »

H 11!!

Akkor a tompítottat és a refit jól gondoltam ?
Kösz az infot !
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5198 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:08:19 »

Akkor a tompítottat és a refit jól gondoltam ?
Kösz az infot !

 nyes Ott  észre sem vettem a kérdőjeleket..... de azokat jól mondtad!
Szívesen.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5199 Dátum: 2008.03.19 szerda, 21:09:03 »

nyes Ott  észre sem vettem a kérdőjeleket..... de azokat jól mondtad!
Szívesen.

Kösz !  nyes

és a faceliftes a trapézos ködlámpa is h11?
« Utoljára szerkesztve: 2008.03.19 szerda, 21:11:05 írta krisztian » Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Oldalak: 1 ... 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105 106 107 108 109 110 111 ... 323   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.095 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.