Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 15:34:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 [1389] 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19805077 alkalommal)
0 Felhasználó és 91 vendég van a témában
Attila 86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 283


E-mail
« Új hozzászólás #69400 Dátum: 2016.08.19 péntek, 21:13:10 »

Sziasztok, 

 a hetvegen SOS kellene egy mk3 dizel generator.  Akar megvetelre,  akar kolcsonbe kb 2 hetre.
Lehetoleg tolna negye,  de elmegyek erte mashova is. 

Barki tud valamit pu,  email pls.

Van egy jó barátom pesten neki van megyek is hozzá, de csak eladásra! Kérdés mennyit ér meg, meg aztán mennyire kell!
Naplózva

2015 Mk5 2.0 Tdci Titanium Powershift Panther Black!   2007 Mk4 1.8 Tdci Panther Black!   2002 Mk3 2.0 Duratec he
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #69401 Dátum: 2016.08.20 szombat, 00:08:16 »

Sziasztok!

Akkumulátort kell vegyek mekkorát? Hol?Milyet?
Sokat rovidtavozok (4-5km).Jó lenne minél olcsóbban jót venni. :)Budapesten
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #69402 Dátum: 2016.08.20 szombat, 07:30:20 »

Sziasztok!

Akkumulátort kell vegyek mekkorát? Hol?Milyet?
Sokat rovidtavozok (4-5km).Jó lenne minél olcsóbban jót venni. :)Budapesten
Tisztelt Fórumtárs!
Ha sokat utazol rövid távon az nagyon nem jó az akkumulátornak. Akkor bizony érdemes a legnagyobb teljesítményűt venni. A típusa: Varta-Silver-Dinamic 85 A/ó Ez az akku bírja majd a sokk rövidtávú indítást. Kisebb kapacitású akksu könnyen megadhatja magát ilyen üzemmódban. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #69403 Dátum: 2016.08.20 szombat, 09:10:07 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha sokat utazol rövid távon az nagyon nem jó az akkumulátornak. Akkor bizony érdemes a legnagyobb teljesítményűt venni. A típusa: Varta-Silver-Dinamic 85 A/ó Ez az akku bírja majd a sokk rövidtávú indítást. Kisebb kapacitású akksu könnyen megadhatja magát ilyen üzemmódban. wave
Tisztelettel László! worship

Huu ez nekem most nagyon drága. Olyan 25 körül akarok venni. Méretre egyébként beleferne amit ajanlottal? Jelenleg egy 55A/o -s van benne de már 2x nem indult ma viszont beindult úgy, hogy estére levettem a sarut. A szerelő 13,5V -t mért.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #69404 Dátum: 2016.08.20 szombat, 09:51:20 »

Huu ez nekem most nagyon drága. Olyan 25 körül akarok venni. Méretre egyébként beleferne amit ajanlottal? Jelenleg egy 55A/o -s van benne de már 2x nem indult ma viszont beindult úgy, hogy estére levettem a sarut. A szerelő 13,5V -t mért.

Szia!

Javaslom a helyet., http://www.akkudiszkont.hu/
Odamész, segítenek, hogy mi volna az ideális, kiválasztod, rádugják a külső tápot (nem kell újra programozni!   taps), cserélik, a régit átveszik.   taps

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #69405 Dátum: 2016.08.20 szombat, 10:17:16 »

Szia!

Javaslom a helyet., http://www.akkudiszkont.hu/
Odamész, segítenek, hogy mi volna az ideális, kiválasztod, rádugják a külső tápot (nem kell újra programozni!   taps), cserélik, a régit átveszik.   taps

Ottó

Koszi bàr Itt egy kicsit drágább,de lehet megnezem majd.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #69406 Dátum: 2016.08.20 szombat, 10:53:06 »

Huu ez nekem most nagyon drága. Olyan 25 körül akarok venni. Méretre egyébként beleferne amit ajanlottal? Jelenleg egy 55A/o -s van benne de már 2x nem indult ma viszont beindult úgy, hogy estére levettem a sarut. A szerelő 13,5V -t mért.

Sem szüséged nincs akkora akkura, mivel hogy benzines géped van, sem nem férne be a mostani helyére, szintén mivel benzines géped van. Valami jobb calciumos akkut válassz, ami kb ott van kapacitásban mint a mostani, és 175mm magas legyen. pl varta blue, bosch s4

de előtte meg kéne nézni hogy valami nem szívja-e le, mert azt mondtad levett saruval másnap indult
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.20 szombat, 10:54:57 írta tpmportal » Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #69407 Dátum: 2016.08.20 szombat, 11:07:25 »

Sem szüséged nincs akkora akkura, mivel hogy benzines géped van, sem nem férne be a mostani helyére, szintén mivel benzines géped van. Valami jobb calciumos akkut válassz, ami kb ott van kapacitásban mint a mostani, és 175mm magas legyen. pl varta blue, bosch s4

de előtte meg kéne nézni hogy valami nem szívja-e le, mert azt mondtad levett saruval másnap indult

És hogy tudom megnezni, hogy szívja e valami? (Félek egy kicsit, hogy az új aksival is ez lesz. )
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.20 szombat, 11:19:15 írta jani vagyok » Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #69408 Dátum: 2016.08.20 szombat, 11:58:08 »

A kesztyűtartó alatt van pár patent, amit ha lefeszítesz lejön a kárpit. Az alatt van maga a motor, valószínű ott tudod lehúzni róla a vezetéket.

Azért ha nagyon daráló hangja van, ne nagyon kisérletezz vele, mert még a végén tányleg nem érsz vele haza.


Szia,


Na kész a klíma worship az ,hogy 130ezerbe fájt az már annyira nem örömteli  falbav rinya amit cseréltek:

Klímakompresszor (behr hella) :66930
Szárítószűrő : 14645
Mosás+töltés munkadíj 20787
plusz 27% áfa27640
így lett 130 mivel ez számlát kértem róla.

szóval most tartok 480ezernél Cheesy jó lesz ez Cheesy


Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #69409 Dátum: 2016.08.20 szombat, 12:16:56 »

Koszi bàr Itt egy kicsit drágább,de lehet megnezem majd.

Szerintem neked elég egy kisebb akksi is, pl egy Varta Silver Dynamic 63Ah: http://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/varta/d15-silver-dynamic-63ah-610a-jobb-563-400-061-p53666935/

Ez bele is fér a 25-ös keretbe.

Közben látom, hogy az lehet hogy kissit magas, szóval elég az eggyel kisebb, 61-es, ez tuti jó méretre: https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/varta/d21-silver-dynamic-61ah-en-600a-jobb-561-400-060-p53666933/
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.20 szombat, 12:22:39 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #69410 Dátum: 2016.08.20 szombat, 12:20:28 »


Szia,


Na kész a klíma worship az ,hogy 130ezerbe fájt az már annyira nem örömteli  falbav rinya amit cseréltek:

Klímakompresszor (behr hella) :66930
Szárítószűrő : 14645
Mosás+töltés munkadíj 20787
plusz 27% áfa27640
így lett 130 mivel ez számlát kértem róla.

szóval most tartok 480ezernél Cheesy jó lesz ez Cheesy




Szia,

örülök hogy jó lett. Lehet nem volt olcsó(bár összességében drága sem), de most tuti nem kell hozzányúlni jópár évig.  taps

Nézd a jó oldalát, hazahozott és nem a nyaralás alatt kellett duplaennyiért megcsináltatni. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #69411 Dátum: 2016.08.20 szombat, 12:23:21 »

Szia,

örülök hogy jó lett. Lehet nem volt olcsó(bár összességében drága sem), de most tuti nem kell hozzányúlni jópár évig.  taps

Nézd a jó oldalát, hazahozott és nem a nyaralás alatt kellett duplaennyiért megcsináltatni. wave


Igen ez az egyetlen érv, hogy németektől is haza hozott 3 hengerel meg "klíma" nélkül is Nyíregyről  Smiley
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #69412 Dátum: 2016.08.20 szombat, 13:01:04 »

Huu ez nekem most nagyon drága. Olyan 25 körül akarok venni. Méretre egyébként beleferne amit ajanlottal? Jelenleg egy 55A/o -s van benne de már 2x nem indult ma viszont beindult úgy, hogy estére levettem a sarut. A szerelő 13,5V -t mért.
Tisztelt Fórumtárs!
Elnézésed kérem nemfigyeltem, hogy a géped benzines. Akkor a kisebb 61 A/ó megfelel. Én ennél kisebbet nem tennék bele és természetesen Silver-Kalciumosat. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak tűnik.  wave
Tisztelettel Varga László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #69413 Dátum: 2016.08.20 szombat, 14:49:55 »

Kedves Fórumtársak,

Segítségeteket szeretném kérni kormányszervóval kapcsolatban.
Sajnos most már visszatérő problémának nevezhetem, hogy néha induláskor a kormányszervó hatás 'eltűnik' a kormány jobbra forgatásakor. 1-2 perc alatt helyre szokott jönni 'magától'.
Balra tekergetésnél semmi gond.

Elvittem az Auto-Forthoz, mert ugye ez így elég veszélyes, ott pont előjött a jelenség, mikor a szaki be akart állni a garázsba. A vége az lett, hogy egy kisebb összegért cserébe átnézték a rendszert és úgy találták, hogy minden kifogástalanul működik. Nem is volt aztán különösebb gond egészen a mai napig. Ma MENET KÖZBEN jött elő, szerencsére falun, kis utcában tekeregve, alacsony sebességnél. Most félretettem, így nem járok vele.

Van valami tipp, hogy mi a bánat lehet a hiba ? Vagy esetleg hova vihetném, ahol meg is találják a problémát ? A 'nincs semmi gond'-ért fizetést elkerülném a jövőben.

Előre is köszönöm a segítséget.  worship

Szerk.: Mostanában valami kis nyikorgást hallok néha menet közben, nem tudom lehet-e köze a dologhoz, de gondoltam leírom, ha már eszembe jutott.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.20 szombat, 15:04:20 írta wyzard » Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #69414 Dátum: 2016.08.20 szombat, 19:18:34 »

Kedves Fórumtársak,

Segítségeteket szeretném kérni kormányszervóval kapcsolatban.
Sajnos most már visszatérő problémának nevezhetem, hogy néha induláskor a kormányszervó hatás 'eltűnik' a kormány jobbra forgatásakor. 1-2 perc alatt helyre szokott jönni 'magától'.
Balra tekergetésnél semmi gond.

Elvittem az Auto-Forthoz, mert ugye ez így elég veszélyes, ott pont előjött a jelenség, mikor a szaki be akart állni a garázsba. A vége az lett, hogy egy kisebb összegért cserébe átnézték a rendszert és úgy találták, hogy minden kifogástalanul működik. Nem is volt aztán különösebb gond egészen a mai napig. Ma MENET KÖZBEN jött elő, szerencsére falun, kis utcában tekeregve, alacsony sebességnél. Most félretettem, így nem járok vele.

Van valami tipp, hogy mi a bánat lehet a hiba ? Vagy esetleg hova vihetném, ahol meg is találják a problémát ? A 'nincs semmi gond'-ért fizetést elkerülném a jövőben.

Előre is köszönöm a segítséget.  worship

Szerk.: Mostanában valami kis nyikorgást hallok néha menet közben, nem tudom lehet-e köze a dologhoz, de gondoltam leírom, ha már eszembe jutott.
tisztítsd ki a szervótartályban lévő szűrőt.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #69415 Dátum: 2016.08.20 szombat, 20:43:17 »

tisztítsd ki a szervótartályban lévő szűrőt.... Roll Eyes

Koszonom, utananezek. worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #69416 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:31:35 »

Kedves Fórumtársak,

Segítségeteket szeretném kérni kormányszervóval kapcsolatban.
Sajnos most már visszatérő problémának nevezhetem, hogy néha induláskor a kormányszervó hatás 'eltűnik' a kormány jobbra forgatásakor. 1-2 perc alatt helyre szokott jönni 'magától'.
Balra tekergetésnél semmi gond.

Elvittem az Auto-Forthoz, mert ugye ez így elég veszélyes, ott pont előjött a jelenség, mikor a szaki be akart állni a garázsba. A vége az lett, hogy egy kisebb összegért cserébe átnézték a rendszert és úgy találták, hogy minden kifogástalanul működik. Nem is volt aztán különösebb gond egészen a mai napig. Ma MENET KÖZBEN jött elő, szerencsére falun, kis utcában tekeregve, alacsony sebességnél. Most félretettem, így nem járok vele.

Van valami tipp, hogy mi a bánat lehet a hiba ? Vagy esetleg hova vihetném, ahol meg is találják a problémát ? A 'nincs semmi gond'-ért fizetést elkerülném a jövőben.

Előre is köszönöm a segítséget.  worship

Szerk.: Mostanában valami kis nyikorgást hallok néha menet közben, nem tudom lehet-e köze a dologhoz, de gondoltam leírom, ha már eszembe jutott.
Tisztelt Fórumtárs!
A rendszered megérett egy teljes tisztításra, átöblítésre, és szervoolajcserére. Ezek után még adnék a szervo rendszernek egy szervohoz való XADO Revitalizálógélt. Remélhetőleg ezzel egy jó időre megszűnik a probléma. Ha nem akkor sajnos szervoszivattyú felújítás. A tartályban lévő szűrőnek látszó valami csupán egy furatokkal ellátott térelválasztó elem. A rajta lévő furatok 1.5-2 mm, ritkán tömődik el. Ha mégis akkor nagyon durva elhanyagoltsággal állunk szemben. Az átöblítéshez használj valami olcsóbb ATF olajat és végül töltsd fel a rendszert CHF szervo olajjal. Beszerezhető a www.alkatreszek.hu web oldalon. Az olaj tudja a Ford szebványt. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.21 vasárnap, 11:49:47 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #69417 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 12:52:15 »

Tisztelt Fórumtárs!
Elnézésed kérem nemfigyeltem, hogy a géped benzines. Akkor a kisebb 61 A/ó megfelel. Én ennél kisebbet nem tennék bele és természetesen Silver-Kalciumosat. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak tűnik.  wave
Tisztelettel Varga László! worship

Ma megint indult úgy, hogy lehet nem kell vennem.Lehet a riasztó húzta le vagy a rádió  előlap rajta maradt  azon a 2 napon amikor nem indult  .Most a riasztót vissza kapcsoltam és ha így jó akkor valószínű a rádió a ludas.  
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.21 vasárnap, 14:49:52 írta jani vagyok » Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #69418 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 13:26:31 »

Tisztelt Fórumtárs!
A rendszered megérett egy teljes tisztításra, átöblítésre, és szervoolajcserére. Ezek után még adnék a szervo rendszernek egy szervohoz való XADO Revitalizálógélt. Remélhetőleg ezzel egy jó időre megszűnik a probléma. Ha nem akkor sajnos szervoszivattyú felújítás. A tartályban lévő szűrőnek látszó valami csupán egy furatokkal ellátott térelválasztó elem. A rajta lévő furatok 1.5-2 mm, ritkán tömődik el. Ha mégis akkor nagyon durva elhanyagoltsággal állunk szemben. Az átöblítéshez használj valami olcsóbb ATF olajat és végül töltsd fel a rendszert CHF szervo olajjal. Beszerezhető a www.alkatreszek.hu web oldalon. Az olaj tudja a Ford szebványt. wave
Tisztelettel László! worship  


Tisztelt László,

Köszönöm a tanácsot, utánanézek és megoldjuk itthon, amit lehet, aztán egy szervizt is meglátogatok, ha szükséges.  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #69419 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 18:00:32 »

K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.

Vagy hagyjam az egészet, és legyen sima papírszűrő?

Mert árban ez 25e tisztítóval együtt, a sport katalizátor legalább 30e + a kipufogó oldal befejezése 120e.
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #69420 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 19:29:53 »

K&N légszűrőt érdemes beletenni papírszűrő helyett? Csak akkor teszem bele, ha nem megy a tartósság rovására.
Kipufogó oldalon 60-as csővel megvan a fele egy sport középdobbal. Szeretnék még egy sport katalizátort, és végig vinni a 60-as keresztmetszetet 2 szögletesebb ovál véggel.

Vagy hagyjam az egészet, és legyen sima papírszűrő?

Mert árban ez 25e tisztítóval együtt, a sport katalizátor legalább 30e + a kipufogó oldal befejezése 120e.

Szerintem nyersz vele egy kis nyomatékot meg lóerőt. Tartósság szempontjából nekem az a tapasztalatom, (természetesen csakis K&N szűrő,
10-12.000 kilométerenként tisztítás, újra olajozás után), hogy 10 év alatt 220.000 km mentem egy 14.16v benzines autóval és semmilyen negatív
hatást nem tapasztaltam. Mélyebb öblösebb lett a kipufogóm hangja.
Ja még annyi, hogy kevesebbet fogyasztott az autó kb. 0,5-0,7l/100km
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Matyas1978
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 534



E-mail
« Új hozzászólás #69421 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 20:02:20 »

Szerintem nyersz vele egy kis nyomatékot meg lóerőt. Tartósság szempontjából nekem az a tapasztalatom, (természetesen csakis K&N szűrő,
10-12.000 kilométerenként tisztítás, újra olajozás után), hogy 10 év alatt 220.000 km mentem egy 14.16v benzines autóval és semmilyen negatív
hatást nem tapasztaltam. Mélyebb öblösebb lett a kipufogóm hangja.
Ja még annyi, hogy kevesebbet fogyasztott az autó kb. 0,5-0,7l/100km

Ez nekem elég is. Igazából sűrűbben akarom tisztítani. Szerintem évente 4x is simán belefér. A papírszűrő is igazából jóval hamarabb kezd eltömődni, ezt is 3-4 havonta kellene cserélni, de így 2 év alatt vissza is fog jönni az ára.
Köszi az infót! thumbup
Naplózva

2002 Mk3 2.5 V6 Ghia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #69422 Dátum: 2016.08.24 szerda, 06:26:47 »

Ez nekem elég is. Igazából sűrűbben akarom tisztítani. Szerintem évente 4x is simán belefér. A papírszűrő is igazából jóval hamarabb kezd eltömődni, ezt is 3-4 havonta kellene cserélni, de így 2 év alatt vissza is fog jönni az ára.
Köszi az infót! thumbup
Tisztelt Fórumtárs!
Kezdem azzal, hogy mindenkinek a véleményét és a tapasztalatát tiszteletben tartom.
Az én véleményem az előzőekben leírtakkal ellentétes.
A sport szűrő nevében is benne van, hogy kifejezetten sport célra készül és nem hosszútávú üzemre. A szűrő áteresztő képessége jóval nagyobb mint a papírszűrőé ebből adódóan a szűrés minősége csak gyengébb  lehet. Azonkívül a szűrés minősége nem kicsit függ az olajozás minőségétől. Nem az az olcsó ami elsőre annak látszik. Én nem cserélném le a papírszűrőt egy pár LE plusz teljesítményért az élettartam rovására. A kipufogó rendszerről meg annyit. hogy a kialakítását a gyárban akár több éves kísérlet sorozat előzi meg hogy a legjobb hatásfokkal illeszkedjen a motorhoz. Szerintem ezt otthon semmi esetre sem tudjuk űberolni. Természetesen a döntés joga nálad van, hogy milyen szűrőt alkalmazol a továbbiakban. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.24 szerda, 17:15:47 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69423 Dátum: 2016.08.24 szerda, 09:30:29 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kezdem azzal, hogy mindenkinek a véleményét és a tapasztalatát tiszteletben tartom.
Az én véleményem az előzőekben leírtakkal ellentétes.
A sport szűrő nevében is benne van, hogy kifejezetten sport célra készül és nem hosszútávú üzemre. A szűrő áteresztő képessége jóval nagyobb mint a papírszűrőé ebből adódóan a szűrés minősége csak gyengébb  lehet. Azonkívül a szűrés minősége nem kicsit függ az olajozás minőségétől. Nem az az olcsó ami elsőre annak látszik. Én nem cserélném le a papírszűrőt egy pár LE plusz teljesítményért az élettartam rovására. A kipufogó rendszerről meg annyit. hogy a kialakítását a gyárban akár több éves kísérlet sorozat előzi meg hogy a legjobb hatásfokkal illeszkedjen a motorhoz. Szerintem ezt otthon semmi esetre sem tudjuk űberolni. Természetesen a döntés koga nálad van, hogy milyen szűrőt alkalmazol a továbbiakban. wave
Tisztelettel László! worship

A kipufogóról írtakhoz azért azt hozzátenném, hogy mindezt úgy teszik, hogy közben az egyéb előírások, károsanyag-kibocsátás, zajszint stb. is meglegyenek. Kipuból lehet a gyárinál jobban teljesítőt csinálni, de tisztában kell lenni azzal, hogy nem lesz többé szabályos.

A sportszűrőről azonos a véleményünk. 60 ezer km-t hajtottam egy 1.8 szívó benzines Picassót sportszűrővel, alacsony fordulaton segített is valamit, de a felső végén nem volt sem érezhető, sem mérhető különbség az autó mozgásában. Az élettartamot nem tudtam tesztelni, mert előbb ellopták az autót, semhogy ez gond lehetett volna... Sad

Amúgy pedig aki nagyobb teljesítményt akar, az vegyen nagyobb teljesítményű autót. Ilyen kendácsolásokkal nemigen lehet számottevő különbséget elérni. Egy jó chiptuning többet ér minden ilyennél, persze kérdés, hogy az adott autó mit bír egyáltalán. A mondott Picasso esetében a gyári 117 lóerőre igértek plusz 10-15-öt jó esetben, "ha sikerül". Tényleg ez az, ami mindenáron kell, ami számít? Ugyanaz a Picasso a 90 LE-re hitelesített 2.0 HDI motorral (más modellekben 110 pacival jött ugyanaz a motor) simán felpiszkálható volt 130-150 LE környékére.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69424 Dátum: 2016.08.24 szerda, 11:03:10 »

Sziasztok!
Pár napja a motor szemből nézve bal oldala felől hallok egy furcsa, halk kerregő hangot. Hidegen alapjáraton erősebb, és egyenetlen, mintha valami csapágy lenne. Menet közben nem tudom megállapítani, mert belülről nem hallatszik. Ez előtt meg egy finom ciripelő hang volt hallható hidegindításkor. Egyik cimborámnak is hasonló tüneteket produkált egy 3-as fókusz, neki a generátor feszítő mechanika volt a gond (csapágy).
A kérdésem az lenne, hogy van valami tippetek erre, hogy mi lehet?
Az autóra mostanában rá jár a rúd (meg rám is), most volt gyújtás felújítás, kuplung-kinyomó-lendkerék csere, szóval nem tudom mi van szegénnyel, de kezd elég beteges lenni.
Előre is kösz.

Ui.: Még a gépház tetőt sem tudom kinyitni, mert a rudazat tönkre ment. Eddig balra nyitott, majd megfelelő célszerszámmal ki tudtam nyitni. Most már balra sem nyit, szóval vége. Jól tudom, hogy ezt a zárat innentől csak szétbarmolni lehet? Mennyibe fáj egy új zár? Egyáltalán érdemes vele bajlódni, vagy maradjon csavarhúzóval nyithatós a tető?
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69425 Dátum: 2016.08.24 szerda, 11:14:54 »

Sziasztok!
Pár napja a motor szemből nézve bal oldala felől hallok egy furcsa, halk kerregő hangot. Hidegen alapjáraton erősebb, és egyenetlen, mintha valami csapágy lenne. Menet közben nem tudom megállapítani, mert belülről nem hallatszik. Ez előtt meg egy finom ciripelő hang volt hallható hidegindításkor. Egyik cimborámnak is hasonló tüneteket produkált egy 3-as fókusz, neki a generátor feszítő mechanika volt a gond (csapágy).
A kérdésem az lenne, hogy van valami tippetek erre, hogy mi lehet?
Az autóra mostanában rá jár a rúd (meg rám is), most volt gyújtás felújítás, kuplung-kinyomó-lendkerék csere, szóval nem tudom mi van szegénnyel, de kezd elég beteges lenni.
Előre is kösz.

Ui.: Még a gépház tetőt sem tudom kinyitni, mert a rudazat tönkre ment. Eddig balra nyitott, majd megfelelő célszerszámmal ki tudtam nyitni. Most már balra sem nyit, szóval vége. Jól tudom, hogy ezt a zárat innentől csak szétbarmolni lehet? Mennyibe fáj egy új zár? Egyáltalán érdemes vele bajlódni, vagy maradjon csavarhúzóval nyithatós a tető?

Fületlen gombért kapsz másik zárat bontósoktól. A kulcsos rész meg átszerelhető a saját kulcsodhoz. Arra ügyelj, hogy pre-FL vagy FL-es a zár, mert a működtető rudazat hossza más.

A generátor szíjkörben van 3 görgő, egy kéttömegű szíjtárcsa, egy klímakuplung szintén csapággyal, és opcionálisan egy generátor szabadonfutó. Ezek közül bármelyik tönkremehetett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69426 Dátum: 2016.08.24 szerda, 11:32:56 »

Köszönöm.
Addig a mostani zárat szétbarmolhatom, hogy bele tudjunk nézni a motortérbe? Úgy értem, hogy utána még beszerelhető lesz az új zár?
Bocs a hülye kérdésért, de nem tudom, hogy van rögzítve, meg egyáltalán hogy működik, csak annyit olvastam egy angol oldalon, hogy szétfúr és csillagcsavarhúzóval kinyit... De ott nem mentek ennél tovább...

Ja, és a másik kérdés, hogy honnan tudom, hogy az autóm pre FL vagy FL?  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.24 szerda, 11:43:20 írta Lecsó » Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69427 Dátum: 2016.08.24 szerda, 12:44:03 »

Köszönöm.
Addig a mostani zárat szétbarmolhatom, hogy bele tudjunk nézni a motortérbe? Úgy értem, hogy utána még beszerelhető lesz az új zár?
Bocs a hülye kérdésért, de nem tudom, hogy van rögzítve, meg egyáltalán hogy működik, csak annyit olvastam egy angol oldalon, hogy szétfúr és csillagcsavarhúzóval kinyit... De ott nem mentek ennél tovább...

Ja, és a másik kérdés, hogy honnan tudom, hogy az autóm pre FL vagy FL?  Undecided

Ha kerek a ködlámpa, pre-FL. Ha trapéz, akkor FL.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69428 Dátum: 2016.08.24 szerda, 15:59:15 »

Akkor FL. Kösz.

Itt a fórumon találtam ezt a leírást:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5755.0

Az lenne a kérdésem, hogy ha a kódolt zár két nyíródó csavarját valahogy ki tudom csavarni, ki tudom venni az egész zárat rudazattal együtt, és nyitható lesz csavarhúzóval?
Mert minden leírás úgy kezdődik, hogy vegyem le a hűtőrácsot. De ez nekem nem opció, csak ha kitöröm a rácsot, mert a két patent ugye a motorháztető alatt van, ami meg nem nyílik.
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69429 Dátum: 2016.08.24 szerda, 17:03:31 »

Akkor FL. Kösz.

Itt a fórumon találtam ezt a leírást:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5755.0

Az lenne a kérdésem, hogy ha a kódolt zár két nyíródó csavarját valahogy ki tudom csavarni, ki tudom venni az egész zárat rudazattal együtt, és nyitható lesz csavarhúzóval?
Mert minden leírás úgy kezdődik, hogy vegyem le a hűtőrácsot. De ez nekem nem opció, csak ha kitöröm a rácsot, mert a két patent ugye a motorháztető alatt van, ami meg nem nyílik.

Így kezdődik mindegyik... Ez van.

Ha elég ügyes vagy, akkor a rácsot felül tartó két patentet ki tudod piszkálni, és csak a zár mögött kell eltörni a műanyagot. Sajna, ez leginkább csak akkor opció, ha a balra fordított kulccsal a nyitás első fele sikerült.

Egyéb esetben nincs más hátra, ki kell fúrni nagyobbra a lyukat a kulcslyuknál, az embléma mögött. Ha van alkalmas szerszámod, mondjuk egy Dremel egy kis vágókoronggal, akkor ki tudod úgy vágni a lyuk körüli lapos részt, hogy vissza tudd utóbb ragasztani.

A két törőcsavar kiszedésére is több praktika létezik. Az egyik szerint vágsz egy csavarhúzónak való nútot bele - ezt a maszk mögött nehéz, ha nem éppen lehetetlen. A másik, hogy _nagyon_ pontosan megpontozod a közepét, és egy 8-as fúróval türelmesen, lassan, hogy ne csússz el oldalra, lefúrod a csavarok fejét. Utóbb a csavarok csonkját már nem lesz gond kivenni, ha a kezedben a zár. Ha van akkora hidegvágos, ami nem nagyobb a csavarok fejénél, azzal is megpróbálhatsz nútot ütni bele csavarhúzónak. Én a fúrást javaslom, az jár a legkisebb rombolással, és gyakorlati tapasztalatból állíthatom, hogy működik. Smiley

Ha a zár kijött, egy megfelelően nagy (minimum PH2, de inkább PH3-as méret ajánlott) és hosszabb szárú csillagcsavarhúzóval benyúlva tudod nyitni.

Ha a belső zárszerkezet adta meg magát, az is érdekes kérdés, de az szerencsére ritkábban szokta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #69430 Dátum: 2016.08.24 szerda, 18:06:09 »

Akkor FL. Kösz.

Itt a fórumon találtam ezt a leírást:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5755.0

Az lenne a kérdésem, hogy ha a kódolt zár két nyíródó csavarját valahogy ki tudom csavarni, ki tudom venni az egész zárat rudazattal együtt, és nyitható lesz csavarhúzóval?
Mert minden leírás úgy kezdődik, hogy vegyem le a hűtőrácsot. De ez nekem nem opció, csak ha kitöröm a rácsot, mert a két patent ugye a motorháztető alatt van, ami meg nem nyílik.
Szia, Mielőtt nekiállsz "szétbarmolni" a zárat elmondom a saját esetemet. 4éve nekem se nyílt, amit úgy orvosoltam hogy gazdagon befújtam wd-40el, majd addig forgattam benne a kulcsot hogy egyszer kinyílt. Utána kiszereltem a komplett szerkezetet és alaposan megtisztítottam, visszaszereltem, utána száraz kenőspray-vel szintén alaposan befújkáltam. Ez 4éve volt, azóta is üzemel. Ha érzem hogy kezd nehézkesebben nyílni, adok neki az említett száraz kenőspray-vel és ennyi. Mivel szerintem azért megy tönkre, mert rárakódik a por és dzsva a műanyag szerkezetre ami forog benne, ezért műkoödőképes ez a megoldás. Aztán lehet hogy nekem csak szerencsém volt és neked nem fog sikerülni, de egy próbát asszem megér... Üdv:Zoli
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69431 Dátum: 2016.08.24 szerda, 18:13:45 »

Így kezdődik mindegyik... Ez van.

Ha elég ügyes vagy, akkor a rácsot felül tartó két patentet ki tudod piszkálni, és csak a zár mögött kell eltörni a műanyagot. Sajna, ez leginkább csak akkor opció, ha a balra fordított kulccsal a nyitás első fele sikerült.

Egyéb esetben nincs más hátra, ki kell fúrni nagyobbra a lyukat a kulcslyuknál, az embléma mögött. Ha van alkalmas szerszámod, mondjuk egy Dremel egy kis vágókoronggal, akkor ki tudod úgy vágni a lyuk körüli lapos részt, hogy vissza tudd utóbb ragasztani.

A két törőcsavar kiszedésére is több praktika létezik. Az egyik szerint vágsz egy csavarhúzónak való nútot bele - ezt a maszk mögött nehéz, ha nem éppen lehetetlen. A másik, hogy _nagyon_ pontosan megpontozod a közepét, és egy 8-as fúróval türelmesen, lassan, hogy ne csússz el oldalra, lefúrod a csavarok fejét. Utóbb a csavarok csonkját már nem lesz gond kivenni, ha a kezedben a zár. Ha van akkora hidegvágos, ami nem nagyobb a csavarok fejénél, azzal is megpróbálhatsz nútot ütni bele csavarhúzónak. Én a fúrást javaslom, az jár a legkisebb rombolással, és gyakorlati tapasztalatból állíthatom, hogy működik. Smiley

Ha a zár kijött, egy megfelelően nagy (minimum PH2, de inkább PH3-as méret ajánlott) és hosszabb szárú csillagcsavarhúzóval benyúlva tudod nyitni

Ha a belső zárszerkezet adta meg magát, az is érdekes kérdés, de az szerencsére ritkábban szokta.

AndyA


Azzal nincs gondom, hogy a műanyagot az embléma alatt megpocsékolom. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ha a két legelső csavart, aminek félgömb feje van, kiveszem valahogy (balmenetes, kihajtó, vagy nút vágása, vagy akármi) akkor ugye ki tudom húzni a kulcsos/kódos zárat (a hengert), és akkor kijön a fehér műanyag rúd is, és akkor jöhet a PH csavarhúzó. Jól gondolom?

Zolibácsi!
Már próbáltam, de este tezsek vele még egy próbát...
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #69432 Dátum: 2016.08.24 szerda, 20:26:33 »

Azzal nincs gondom, hogy a műanyagot az embléma alatt megpocsékolom. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ha a két legelső csavart, aminek félgömb feje van, kiveszem valahogy (balmenetes, kihajtó, vagy nút vágása, vagy akármi) akkor ugye ki tudom húzni a kulcsos/kódos zárat (a hengert), és akkor kijön a fehér műanyag rúd is, és akkor jöhet a PH csavarhúzó. Jól gondolom?

Zolibácsi!
Már próbáltam, de este tezsek vele még egy próbát...
Akkor tudod a zárat kivenni, ha az embléma mögött akkora lukat csinálsz amin a komplett zár kifér.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69433 Dátum: 2016.08.24 szerda, 22:31:45 »

Akkor tudod a zárat kivenni, ha az embléma mögött akkora lukat csinálsz amin a komplett zár kifér.

Ez elég logikus volt nekem is.  Wink
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #69434 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 06:33:44 »

Ez elég logikus volt nekem is.  Wink
Akkor félreértettem a kérdésedet. Én amikor "játszottam" ezzel, bíztam benne, hogy a zárat ki lehet forgatni vhogy, lefelé, oldalra stb, azaz nem kell akkora lukat vágni, hogy kijöjjön rajta a zár. De végül kellett.
Ha az megvan, akkor ki tudod húzni előre az egészet és jöhet a nagy csavarhúzó.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69435 Dátum: 2016.08.26 péntek, 12:48:26 »

Sziasztok!
Pár napja a motor szemből nézve bal oldala felől hallok egy furcsa, halk kerregő hangot. Hidegen alapjáraton erősebb, és egyenetlen, mintha valami csapágy lenne. Menet közben nem tudom megállapítani, mert belülről nem hallatszik. Ez előtt meg egy finom ciripelő hang volt hallható hidegindításkor. Egyik cimborámnak is hasonló tüneteket produkált egy 3-as fókusz, neki a generátor feszítő mechanika volt a gond (csapágy).
A kérdésem az lenne, hogy van valami tippetek erre, hogy mi lehet?
Az autóra mostanában rá jár a rúd (meg rám is), most volt gyújtás felújítás, kuplung-kinyomó-lendkerék csere, szóval nem tudom mi van szegénnyel, de kezd elég beteges lenni.
Előre is kösz.

Ui.: Még a gépház tetőt sem tudom kinyitni, mert a rudazat tönkre ment. Eddig balra nyitott, majd megfelelő célszerszámmal ki tudtam nyitni. Most már balra sem nyit, szóval vége. Jól tudom, hogy ezt a zárat innentől csak szétbarmolni lehet? Mennyibe fáj egy új zár? Egyáltalán érdemes vele bajlódni, vagy maradjon csavarhúzóval nyithatós a tető?

Motortér nyitva, könnyebben ment mint gondoltam. Multutool-lal kivágtam a lyukat, majd ugyanazzal két horony a csavarfejbe, és simán kicsavartam.

A ciripelést/csörömpölést meg a klíma okozza. Ha kikapcsolom, megszűnik. Alapjáraton és kicsit felette jól hallani, ha emelem a fordulatot 1100 fölé, megszűnik. Ha visszaesik alapra, megint csörömpöl/ciripel.
Mi lehet? Kompresszor, vagy a kuplung? Csak hogy lelkileg felkészüljek...
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.26 péntek, 12:53:28 írta Lecsó » Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69436 Dátum: 2016.08.26 péntek, 12:52:18 »

Motortér nyitva, könnyebben ment mint gondoltam. Multutool-lal kivágtam a lyukat, majd ugyanazzal két horony a csavarfejbe, és simán kicsavartam.

A ciripelést/csörömpölést meg a klíma okozza. Ha kikapcsolom, megszűnik.
Mi lehet? Kompresszor, vagy a kuplung? Csak hogy lelkileg felkészüljek...


Elsőnek a kettős tömegű főtengely szíjtárcsát nézd meg.

Ne kérdezd meg, honnan tudom... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69437 Dátum: 2016.08.26 péntek, 12:56:22 »

Elsőnek a kettős tömegű főtengely szíjtárcsát nézd meg.

Ne kérdezd meg, honnan tudom... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

Kösz!
Ebben sz...ban minden kettős tömegű? Smiley
Módosítottam közben a hsz-t. Szóval a fordulattal megszűnik, kisimul a ciripelés. Alapjáraton hallani szépen. Neked is ilyen volt? Vagy a fordulattal megmaradt?
És az hogy van, hogy a klíma kikapcsolása után elhallgat? Gondolom a főtengely szíjtárcsa ugyanúgy forog...
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #69438 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:03:45 »

Kösz!
Ebben sz...ban minden kettős tömegű? Smiley
Módosítottam közben a hsz-t. Szóval a fordulattal megszűnik, kisimul a ciripelés. Alapjáraton hallani szépen. Neked is ilyen volt? Vagy a fordulattal megmaradt?
És az hogy van, hogy a klíma kikapcsolása után elhallgat? Gondolom a főtengely szíjtárcsa ugyanúgy forog...

Külső és belső rész gumival összesütve, nincs szilárd kapcsolat közöttük.

Nem ugyanazt a terhelést kapja, ha megy a klíma, ill. rezonanciafrekvencia miatt is elmúlhat fordulattól függően.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #69439 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:23:45 »

Elsőnek a kettős tömegű főtengely szíjtárcsát nézd meg.

Ne kérdezd meg, honnan tudom... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA

Biztos ez? Én úgy tudom csak a dizliknél ilyen. A benzinesekben egy sima tárcsa van, minden gumibixbax nélkül.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69440 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:25:19 »

Most klíma nélkül is csinálta, csak tényleg halkabb, és később kezdi el. Ha a klímát kikapcsolom, elhallgat, majd újra elkezdi. Feladom... Smiley Majd hétfőn a szerelő.

Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69441 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:26:16 »

Biztos ez? Én úgy tudom csak a dizliknél ilyen. A benzinesekben egy sima tárcsa van, minden gumibixbax nélkül.
[img]http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/N4cAAOSwcnpTnXwn/$_1.JPG[/img

Biztos, mert már rákerestem az alkatrészre...
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.26 péntek, 13:42:06 írta AndyA » Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #69442 Dátum: 2016.08.26 péntek, 13:29:44 »

Válasz
Biztos, mert már rákerestem az alkatrészre...

Ez a benzines, sima tárcsa: http://www.ebay.ie/itm/Ford-Mondeo-MK3-1-8-2-0-Petrol-Crankshaft-Crank-Shaft-Pulley-/142086744259?hash=item211507a8c3:g:fjcAAOSwHnFV3Z7y

És ez a dízeles kettőstömegűs izés: http://www.ebay.ie/itm/FORD-MONDEO-MK3-MKIII-2-0-2-2-Di-TDCi-TDDi-DIESEL-NEW-CRANK-CRANKSHAFT-PULLEY-/302050687106?hash=item46539fb882:g:S2oAAOSwzrxUv-92

Neked miért van dízel tárcsád?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69443 Dátum: 2016.08.26 péntek, 14:14:09 »


Nyilván nincs dízel tárcsám, csak a UNIX ugyanazt dobta ki ami képet belinkeltél.
Félreértettem, azt hittem az a dízel is.
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #69444 Dátum: 2016.08.26 péntek, 14:35:40 »

Nyilván nincs dízel tárcsám, csak a UNIX ugyanazt dobta ki ami képet belinkeltél.
Félreértettem, azt hittem az a dízel is.


A benzines tárcsa egyszerű mint a kő. Nincs mi tönkremenjen rajta. Hacsaknem eltörik, de akkor a motor leáll  vigyor3. A dízelnél tényleg ilyen vulkanizált gumi részek vannak összesajtolva, amik idővel meghalnak és mindenféle furi dolgokat tudnak művelni.  integet2
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Lecsó
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #69445 Dátum: 2016.08.26 péntek, 15:00:43 »

A benzines tárcsa egyszerű mint a kő. Nincs mi tönkremenjen rajta. Hacsaknem eltörik, de akkor a motor leáll  vigyor3. A dízelnél tényleg ilyen vulkanizált gumi részek vannak összesajtolva, amik idővel meghalnak és mindenféle furi dolgokat tudnak művelni.  integet2

Akkor nálam valami más lesz a bibi. Nyilván valami bonyolultabb és drágább.  falbav
Lassan az autó értékének a felét ráköltöttem 2 hónap alatt. Most már abbahagyhatná...
Naplózva

2004-es 5 ajtós MkIII 2.0 16v Ghia
gnorbi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84


« Új hozzászólás #69446 Dátum: 2016.08.26 péntek, 15:11:49 »

Sziasztok!

Ha TDDI mondeoba kettőstömegű ékszíjtárcsa helyett fix-et rakok, akkor mi baja lehet az autónak?
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 TDDI
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #69447 Dátum: 2016.08.26 péntek, 15:26:16 »

Sziasztok!

Ha TDDI mondeoba kettőstömegű ékszíjtárcsa helyett fix-et rakok, akkor mi baja lehet az autónak?

Én nem ajánlom, a dízelekben a rendkívül nagy nyomatéki erők kiegyenlítése/csillapítása miatt van ez a rendszer. Biztos vagyok benne, hogy nem tesz jót a szíjrendszer többi elemének a csillapítatlan rángatás.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #69448 Dátum: 2016.08.26 péntek, 16:16:43 »

Motortér nyitva, könnyebben ment mint gondoltam. Multutool-lal kivágtam a lyukat, majd ugyanazzal két horony a csavarfejbe, és simán kicsavartam.

A ciripelést/csörömpölést meg a klíma okozza. Ha kikapcsolom, megszűnik. Alapjáraton és kicsit felette jól hallani, ha emelem a fordulatot 1100 fölé, megszűnik. Ha visszaesik alapra, megint csörömpöl/ciripel.
Mi lehet? Kompresszor, vagy a kuplung? Csak hogy lelkileg felkészüljek...

A klíma kuplungja csinálja. Egy klímás magyarázta el, hogy a klíma tárcsán van egy réteg valami ami a jobb tapadásért felel ez a réteg lekopik és leválik a tárcsáról ilyenkor amikor kapcsol a klíma kuplung  fém a fémhez tapad ez nyikorog mert meg-megcsúszik főleg alacsony fordulaton.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Szpeki
Vendég
« Új hozzászólás #69449 Dátum: 2016.08.26 péntek, 18:42:53 »

Sziasztok!

Egy különös jelenséggel találkoztam ma!  falbav falbav falbav falbav falbav falbav
Lassan lépésben jöttem a kocsival, és kicsit játszva a gázpedállal megjelent egy koppanó hang!
picit hozzá értem a gázpedálhoz (akkor is) majd elvettem (akkor is). Lehúztam az ablakot és hallatom, hogy előröl jön, és nem csak bent hallani hanem kint is!

véleményetek szerint? 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 [1389] 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.