Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.03 péntek, 14:20:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 [1459] 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19804739 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #72900 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 13:11:02 »

A féktárcsacserétől szakadt el...? Igen szerencsétlen véletlen egybeesés lenne.

AndyA

Véletlenek vannak, egy próbát megér wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
SzIstván
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #72901 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 22:30:33 »

Véletlenek vannak, egy próbát megér wave

Én is gondoltam már arra, hogy a gumi lehet rossz, de mivel tavasszal lett felrakva 4 vadi új Dunlop kicsi az esélye. Holnap azért lehet felrakom a téli garnitúrát. Fékezésnél egyébként nem ráz. Gyorsításkor nagyon, de ha csak simán megyek vele úgy is elég zavaró.
A szerelő egyébként a tárcsa és betét cserét szerintem korrektül megcsinálta. Szépen le volt takarítva és bekenve kerámiapasztával ahol kell. Egyedül a jobb elejénél volt problémája a keréklevétellel. Azt mondta az egyik csavar elforgott és így sokat dolgozott mire le tudta venni. Lehet hogy a nagy munkába kaphatott valamit a kerékagy amitől eldeformált. Állítása szerint a Fordnál gyakran megesik, hogy eldeformálódik ha túl erősen meg vannak húzva a csavarok, mivel "gyenge konstrukció". Valaki? Hozzászólás?
Naplózva

2003 2.0 TDCI Ghia Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72902 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 22:50:09 »

Én is gondoltam már arra, hogy a gumi lehet rossz, de mivel tavasszal lett felrakva 4 vadi új Dunlop kicsi az esélye. Holnap azért lehet felrakom a téli garnitúrát. Fékezésnél egyébként nem ráz. Gyorsításkor nagyon, de ha csak simán megyek vele úgy is elég zavaró.
A szerelő egyébként a tárcsa és betét cserét szerintem korrektül megcsinálta. Szépen le volt takarítva és bekenve kerámiapasztával ahol kell. Egyedül a jobb elejénél volt problémája a keréklevétellel. Azt mondta az egyik csavar elforgott és így sokat dolgozott mire le tudta venni. Lehet hogy a nagy munkába kaphatott valamit a kerékagy amitől eldeformált. Állítása szerint a Fordnál gyakran megesik, hogy eldeformálódik ha túl erősen meg vannak húzva a csavarok, mivel "gyenge konstrukció". Valaki? Hozzászólás?

Ha a féktárcsa áll csáléra, akkor az fékezésnél rázna a leginkább. Ha gyorsításnál ráz, az kerékkiegyensúlyozás, féltengelycsukló, ilyesmi inkább. Először cseréld meg az azonos oldali első-hátsó kerekeket, először az egyik, azután a másik oldalon, és hasonlítsd össze, mi változott. Ha kiegyensúlyozás vagy megütött felni, akkor itt már muszáj lennie változásnak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #72903 Dátum: 2017.08.01 kedd, 00:50:39 »

Ha a féktárcsa áll csáléra, akkor az fékezésnél rázna a leginkább. Ha gyorsításnál ráz, az kerékkiegyensúlyozás, féltengelycsukló, ilyesmi inkább. Először cseréld meg az azonos oldali első-hátsó kerekeket, először az egyik, azután a másik oldalon, és hasonlítsd össze, mi változott. Ha kiegyensúlyozás vagy megütött felni, akkor itt már muszáj lennie változásnak.

AndyA
Rendben! megcsinálom... Azonban észrevettem, hogy tehermentesítő gyürű van a gyári ford alufelni alatt.... Lehetséges ez?
Vagy csak az autódealer elfelejtette levenni?
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72904 Dátum: 2017.08.01 kedd, 06:30:36 »

Én is gondoltam már arra, hogy a gumi lehet rossz, de mivel tavasszal lett felrakva 4 vadi új Dunlop kicsi az esélye. Holnap azért lehet felrakom a téli garnitúrát. Fékezésnél egyébként nem ráz. Gyorsításkor nagyon, de ha csak simán megyek vele úgy is elég zavaró.
A szerelő egyébként a tárcsa és betét cserét szerintem korrektül megcsinálta. Szépen le volt takarítva és bekenve kerámiapasztával ahol kell. Egyedül a jobb elejénél volt problémája a keréklevétellel. Azt mondta az egyik csavar elforgott és így sokat dolgozott mire le tudta venni. Lehet hogy a nagy munkába kaphatott valamit a kerékagy amitől eldeformált. Állítása szerint a Fordnál gyakran megesik, hogy eldeformálódik ha túl erősen meg vannak húzva a csavarok, mivel "gyenge konstrukció". Valaki? Hozzászólás?

Az utolsó állítása hülyeség.
Ha összeszorítod a felnit, féktárcsát, kerékagyat....nagy felületek igen vastag vasdarabok és homlokszorítással vannak egymáshoz szorítva.....mitől deformálódna már el?

A tárcsa könnyen lejött az agyról?
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.01 kedd, 06:37:16 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72905 Dátum: 2017.08.01 kedd, 06:40:10 »

Rendben! megcsinálom... Azonban észrevettem, hogy tehermentesítő gyürű van a gyári ford alufelni alatt.... Lehetséges ez?
Vagy csak az autódealer elfelejtette levenni?

Lehet kihagyta a tehermentesítőt a felniből, amiatt simán okozhat ilyet, ha nem központosan lett a felni felrakva.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72906 Dátum: 2017.08.01 kedd, 09:03:26 »

Rendben! megcsinálom... Azonban észrevettem, hogy tehermentesítő gyürű van a gyári ford alufelni alatt.... Lehetséges ez?
Vagy csak az autódealer elfelejtette levenni?

Ha gyári felni, akkor elvileg passzosnak kellene lennie központosító gyűrű nélkül is, mert azért gyári. De persze nem lehetetlen, hogy több modellre is adták ugyanazt a felnit, ahol más a középfurat, ezt nem tudom.

A felnihez vagy az agyhoz ragaszkodik a gyűrű? Az agyon biztosan nem lehet, annak a felnin kell lennie. Pattintsd ki a helyéből, és próbáld oda az agyra, hogy mennyire passzos. Ha tényleg kell, látni fogod.

Esetleg küldj pár képet róla ide.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #72907 Dátum: 2017.08.01 kedd, 11:31:24 »

Ha gyári felni, akkor elvileg passzosnak kellene lennie központosító gyűrű nélkül is, mert azért gyári. De persze nem lehetetlen, hogy több modellre is adták ugyanazt a felnit, ahol más a középfurat, ezt nem tudom.

A felnihez vagy az agyhoz ragaszkodik a gyűrű? Az agyon biztosan nem lehet, annak a felnin kell lennie. Pattintsd ki a helyéből, és próbáld oda az agyra, hogy mennyire passzos. Ha tényleg kell, látni fogod.

Esetleg küldj pár képet róla ide.

AndyA
Szia AndyA!
Hát ez rá volt gyógyúlva az agyra.... A kerékfelrakásnál is okozott gondot, mert a csavarok nélkül nem ült fel a felni "koccra" a helyére. Csavarok húzták fel...  A héten meglesznek a fótók! amít megnéztem: erőteljesebb fékezésnél is ráz a kormány...
Köszönöm az eddigi segítségeteket is!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72908 Dátum: 2017.08.01 kedd, 11:57:26 »

Szia AndyA!
Hát ez rá volt gyógyúlva az agyra.... A kerékfelrakásnál is okozott gondot, mert a csavarok nélkül nem ült fel a felni "koccra" a helyére. Csavarok húzták fel...  A héten meglesznek a fótók! amít megnéztem: erőteljesebb fékezésnél is ráz a kormány...
Köszönöm az eddigi segítségeteket is!

Az agyon nem lehet központosító gyűrű! Akkor az ott maradt egy előző, nem-Ford felniről. Gyorsan szedd le, míg bajt nem csinál! Illetve, láthatóan már csinál...

A keréknek meg koccra-passzra könnyedén és erőltetés nélkül fel kell menni a helyére csak attól, hogy odateszed az agyra. Csak körbe foroghat, amennyire a csavarok játéka engedi (fél-egy mm), sugárirányú elmozdulása nem lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SzIstván
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #72909 Dátum: 2017.08.01 kedd, 22:09:38 »

Úgy látom időközben másnak is akad hasonló jellegű problémája. Én már elég sok mindent kipróbáltam, ezért is kérdezlek titeket, tapasztaltabb mondeo-sokat. Kerék centírozás megvolt, első-hátsó csere megvolt. A téli felnim gyári, amit most használok az nem, kell is a központosító gyűrű. Levételnél valamelyik keréknél a felnin maradt, valamelyiknél pedig az agyon. Viszont mindenhol szépen passzol, szó sincs olyanról, hogy a csavarokkal kellene felhúzatni. Felrakom és szépen áll.
Ma megint beszéltem a szerelővel:
Kiderült hogy a tárcsacserénél a jobb első keréknél megforgott az egyik csavar az agyban, amit úgy próbált orvosolni, hogy hátulról hozzáhegesztette az agyhoz. Nem nagyon csak épp hogy fogja. Sajnos nem jött be a terv és végül mégis újat kellette berakni, ami aztán megállt benne magától. Az a gyanú, hogy a hegesztés kicsit megdobta az agyat és ez lehet a titok nyitja. Abban egyeztünk meg, hogy mérőórával rámér és ha kell leveszi az agyat és leszabályozza.
Eddig ennyi. Várom a fejleményeket.
Nektek pedig köszönöm a eszmefuttatásokat és a rengeteg ötletet.  worship Az eredményről beszámolok. Persze csak ha valakit is érdekel.
Üdv.: István
Naplózva

2003 2.0 TDCI Ghia Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72910 Dátum: 2017.08.01 kedd, 22:21:38 »

Úgy látom időközben másnak is akad hasonló jellegű problémája. Én már elég sok mindent kipróbáltam, ezért is kérdezlek titeket, tapasztaltabb mondeo-sokat. Kerék centírozás megvolt, első-hátsó csere megvolt. A téli felnim gyári, amit most használok az nem, kell is a központosító gyűrű. Levételnél valamelyik keréknél a felnin maradt, valamelyiknél pedig az agyon. Viszont mindenhol szépen passzol, szó sincs olyanról, hogy a csavarokkal kellene felhúzatni. Felrakom és szépen áll.
Ma megint beszéltem a szerelővel:
Kiderült hogy a tárcsacserénél a jobb első keréknél megforgott az egyik csavar az agyban, amit úgy próbált orvosolni, hogy hátulról hozzáhegesztette az agyhoz. Nem nagyon csak épp hogy fogja. Sajnos nem jött be a terv és végül mégis újat kellette berakni, ami aztán megállt benne magától. Az a gyanú, hogy a hegesztés kicsit megdobta az agyat és ez lehet a titok nyitja. Abban egyeztünk meg, hogy mérőórával rámér és ha kell leveszi az agyat és leszabályozza.
Eddig ennyi. Várom a fejleményeket.
Nektek pedig köszönöm a eszmefuttatásokat és a rengeteg ötletet.  worship Az eredményről beszámolok. Persze csak ha valakit is érdekel.
Üdv.: István

Ugye...ugye!
Ha az információ nem teljes....   Csak nem értem miért nem mondta el az egészet elsőre?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #72911 Dátum: 2017.08.01 kedd, 23:00:10 »

Úgy látom időközben másnak is akad hasonló jellegű problémája. Én már elég sok mindent kipróbáltam, ezért is kérdezlek titeket, tapasztaltabb mondeo-sokat. Kerék centírozás megvolt, első-hátsó csere megvolt. A téli felnim gyári, amit most használok az nem, kell is a központosító gyűrű. Levételnél valamelyik keréknél a felnin maradt, valamelyiknél pedig az agyon. Viszont mindenhol szépen passzol, szó sincs olyanról, hogy a csavarokkal kellene felhúzatni. Felrakom és szépen áll.
Ma megint beszéltem a szerelővel:
Kiderült hogy a tárcsacserénél a jobb első keréknél megforgott az egyik csavar az agyban, amit úgy próbált orvosolni, hogy hátulról hozzáhegesztette az agyhoz. Nem nagyon csak épp hogy fogja. Sajnos nem jött be a terv és végül mégis újat kellette berakni, ami aztán megállt benne magától. Az a gyanú, hogy a hegesztés kicsit megdobta az agyat és ez lehet a titok nyitja. Abban egyeztünk meg, hogy mérőórával rámér és ha kell leveszi az agyat és leszabályozza.
Eddig ennyi. Várom a fejleményeket.
Nektek pedig köszönöm a eszmefuttatásokat és a rengeteg ötletet.  worship Az eredményről beszámolok. Persze csak ha valakit is érdekel.
Üdv.: István

 falbav falbav falbav falbav
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Norbi29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #72912 Dátum: 2017.08.02 szerda, 00:23:39 »

Üdv. Olyan kérdésem lenne, hogy ET 55-ös felni jó Mk3 alá?
Naplózva

MK3 2.0 benzin/gáz 2002 Ghia
korábban: MK3 2.0 TDCi 2005 Ghia kombi
                   MK2 1.8 TD 1998 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72913 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:13:58 »

Üdv. Olyan kérdésem lenne, hogy ET 55-ös felni jó Mk3 alá?

Alá? Mármint alátámasztani miután felemeled?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72914 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:37:50 »

Úgy látom időközben másnak is akad hasonló jellegű problémája. Én már elég sok mindent kipróbáltam, ezért is kérdezlek titeket, tapasztaltabb mondeo-sokat. Kerék centírozás megvolt, első-hátsó csere megvolt. A téli felnim gyári, amit most használok az nem, kell is a központosító gyűrű. Levételnél valamelyik keréknél a felnin maradt, valamelyiknél pedig az agyon. Viszont mindenhol szépen passzol, szó sincs olyanról, hogy a csavarokkal kellene felhúzatni. Felrakom és szépen áll.
Ma megint beszéltem a szerelővel:
Kiderült hogy a tárcsacserénél a jobb első keréknél megforgott az egyik csavar az agyban, amit úgy próbált orvosolni, hogy hátulról hozzáhegesztette az agyhoz. Nem nagyon csak épp hogy fogja. Sajnos nem jött be a terv és végül mégis újat kellette berakni, ami aztán megállt benne magától. Az a gyanú, hogy a hegesztés kicsit megdobta az agyat és ez lehet a titok nyitja. Abban egyeztünk meg, hogy mérőórával rámér és ha kell leveszi az agyat és leszabályozza.
Eddig ennyi. Várom a fejleményeket.
Nektek pedig köszönöm a eszmefuttatásokat és a rengeteg ötletet.  worship Az eredményről beszámolok. Persze csak ha valakit is érdekel.
Üdv.: István

Hegesztővel neki az agynak? Ami amúgy is viszonylag reménytelen eset, mivel öntvény?

Mc Mester a becsületes neve...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72915 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:38:51 »

Üdv. Olyan kérdésem lenne, hogy ET 55-ös felni jó Mk3 alá?

http://www.willtheyfit.com/

Megadod az összes adatot, és megmutatja, hogyan áll az új a régihez képest, ill. megadja számszerűen is, hogy hol mennyivel lesz odébb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72916 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:44:51 »

Hegesztővel neki az agynak? Ami amúgy is viszonylag reménytelen eset, mivel öntvény?

Mc Mester a becsületes neve...?

AndyA

A kerékagy nem öntvény!


Ettől függetlenül az öntvény is vígan hegeszthető ám! Tökéletesen. Nyilván nem otthoni trafós-pálcás ívhegesztővel....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72917 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:49:07 »

A kerékagy nem öntvény!


Ettől függetlenül az öntvény is vígan hegeszthető ám! Tökéletesen. Nyilván nem otthoni trafós-pálcás ívhegesztővel....

Mert mi? Kiöntik, utána méretre esztergálják, forgácsolják. Azt ne hidd, hogy ilyen mennyiségben és ennyi pénzért kovácsolni fogják neked.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72918 Dátum: 2017.08.02 szerda, 07:55:14 »

Mert mi? Kiöntik, utána méretre esztergálják, forgácsolják. Azt ne hidd, hogy ilyen mennyiségben és ennyi pénzért kovácsolni fogják neked.

AndyA


Kartonpapír! B+  beka3
Nem öntvény, maradjunk ebben...... már csak biztonságtechnikai okokból sem lehet az.
Ülj vissza a fotelbe a billentyűzet mögé.  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72919 Dátum: 2017.08.02 szerda, 08:06:06 »

Kartonpapír! B+  beka3
Nem öntvény, maradjunk ebben...... már csak biztonságtechnikai okokból sem lehet az.
Ülj vissza a fotelbe a billentyűzet mögé.  hehe

Fotel... De szép is lenne.

Bár kaptunk új bútort az irodába. Elsőre valami fehér asztalokat hoztak, szó szerint konyhabútort. Úgy remegtek az asztalok, hogy kötegelővel összehúztam a lábaikat, hogy egymásnak adjanak valami kis plusz stabilitást. Smiley Székek meg full (mű)bőr, még a háttámla is. Kiváló az ilyesmi a légkondi néküli irodában, 30 fokos melegben.

Az új asztalok már rendes irodaiak, alul kábeltartó tálca rajtuk, ahogy kell, a székek meg szövet ülőke és hálós támla. Valamivel elviselhetőbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72920 Dátum: 2017.08.02 szerda, 08:16:35 »

Hegesztővel neki az agynak? Ami amúgy is viszonylag reménytelen eset, mivel öntvény?

Mc Mester a becsületes neve...?

AndyA
a csonkállvány öntvény, a kerékagy nem.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72921 Dátum: 2017.08.02 szerda, 08:19:39 »

Úgy látom időközben másnak is akad hasonló jellegű problémája. Én már elég sok mindent kipróbáltam, ezért is kérdezlek titeket, tapasztaltabb mondeo-sokat. Kerék centírozás megvolt, első-hátsó csere megvolt. A téli felnim gyári, amit most használok az nem, kell is a központosító gyűrű. Levételnél valamelyik keréknél a felnin maradt, valamelyiknél pedig az agyon. Viszont mindenhol szépen passzol, szó sincs olyanról, hogy a csavarokkal kellene felhúzatni. Felrakom és szépen áll.
Ma megint beszéltem a szerelővel:
Kiderült hogy a tárcsacserénél a jobb első keréknél megforgott az egyik csavar az agyban, amit úgy próbált orvosolni, hogy hátulról hozzáhegesztette az agyhoz. Nem nagyon csak épp hogy fogja. Sajnos nem jött be a terv és végül mégis újat kellette berakni, ami aztán megállt benne magától. Az a gyanú, hogy a hegesztés kicsit megdobta az agyat és ez lehet a titok nyitja. Abban egyeztünk meg, hogy mérőórával rámér és ha kell leveszi az agyat és leszabályozza.
Eddig ennyi. Várom a fejleményeket.
Nektek pedig köszönöm a eszmefuttatásokat és a rengeteg ötletet.  worship Az eredményről beszámolok. Persze csak ha valakit is érdekel.
Üdv.: István
és hogyan fogja leszabályozni, centírozni? mert szabályozni tőcsavarok nélkül tudja, centírozni utána meg tőcsavarostól. amiből új fog kelleni, hogy ne járjon ugyan így megint. meg ha kiveszi, akkor kerékcsapágy csere is közbejön

hagyd az egészet a fenébe, kb 10k egy bontott csonkállvány, amiben jó a csapágy, tegyetek fel egy másikat.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72922 Dátum: 2017.08.02 szerda, 08:46:30 »

és hogyan fogja leszabályozni, centírozni? mert szabályozni tőcsavarok nélkül tudja, centírozni utána meg tőcsavarostól. amiből új fog kelleni, hogy ne járjon ugyan így megint. meg ha kiveszi, akkor kerékcsapágy csere is közbejön

hagyd az egészet a fenébe, kb 10k egy bontott csonkállvány, amiben jó a csapágy, tegyetek fel egy másikat.

Amúgy csavar cseréhez nem kell lehúzni az agyat. Van egy pont a csonkállványon, ahol kis ügyeskedéssel be lehet játszani a helyére az új csavart. Nekünk anno sikerült még a fekete 4 ajtósomon. Smiley

Ügyes gumis nem tudta letekerni a kerékanyát, és 5-ös fúróval "kikönnyítette" a kerékcsavar közepét. Én meg nem vettem észre, téli cserekor erőből ráhúztam az anyát, és ott volt vége a csavarnak... Ameddig a gumis befúrt, kb. az anya tövéig, ott tört le.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72923 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:10:12 »

Amúgy csavar cseréhez nem kell lehúzni az agyat. Van egy pont a csonkállványon, ahol kis ügyeskedéssel be lehet játszani a helyére az új csavart. Nekünk anno sikerült még a fekete 4 ajtósomon. Smiley

Ügyes gumis nem tudta letekerni a kerékanyát, és 5-ös fúróval "kikönnyítette" a kerékcsavar közepét. Én meg nem vettem észre, téli cserekor erőből ráhúztam az anyát, és ott volt vége a csavarnak... Ameddig a gumis befúrt, kb. az anya tövéig, ott tört le.

AndyA
akkor a helyén fogja felszabályozni? vigyor3 egyre jobb lesz ez vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72924 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:11:50 »

akkor a helyén fogja felszabályozni? vigyor3 egyre jobb lesz ez vigyor3

Eleve nem kellett volna hegesztéssel kendácsolni, hanem kapásból csavar csere, és kész. 500 Ft egy ilyen csavar, de csak azért, mert nagyszilárdságú acél, és mert olyan forma/méret, ami sehová máshová nem jó. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szabaka1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #72925 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:20:37 »

Sziasztok!

Kb két hete vettünk egy MK3-at.
Mielőtt elkezdtük használni, nagyon sokat állt. Használaton kívül volt...
A tárcsák is rozsdásak voltak...

Tegnap azt vettem észre, hogy az első tárcsák szépen kifényesedtek, a hátsók viszont még rozsdásak itt-ott.
Illetve a bal hátsó felől lassításnál kaparó hangot hallok, és mikor indulok szintén furcsa súrlódó hang jön hátulról.
Olyan, mintha a fékezésnél nem fogná meg a hátsó tárcsát, illetve induláskor meg (fék felengedésekor) nem engedné el teljesen.

Motorfékkel még meg fogom nézni, hogy a fék nyomja-e be a hátsót kaparósra, vagy állandóan fix pozícióban van, csak utazósebességnél nem hallatszik...

A bearagadó fék szerintem erősebben fogná a kocsit, nem?

Köszi!
Naplózva

Mk3  1.8L Duratec HE SFI (110PS) Ambiante 5 ajtós 2005/09
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72926 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:24:21 »

Eleve nem kellett volna hegesztéssel kendácsolni, hanem kapásból csavar csere, és kész. 500 Ft egy ilyen csavar, de csak azért, mert nagyszilárdságú acél, és mert olyan forma/méret, ami sehová máshová nem jó. Smiley

AndyA
ne nekem mondd, én nem csinálnék ilyet vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72927 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:26:16 »

Sziasztok!

Kb két hete vettünk egy MK3-at.
Mielőtt elkezdtük használni, nagyon sokat állt. Használaton kívül volt...
A tárcsák is rozsdásak voltak...

Tegnap azt vettem észre, hogy az első tárcsák szépen kifényesedtek, a hátsók viszont még rozsdásak itt-ott.
Illetve a bal hátsó felől lassításnál kaparó hangot hallok, és mikor indulok szintén furcsa súrlódó hang jön hátulról.
Olyan, mintha a fékezésnél nem fogná meg a hátsó tárcsát, illetve induláskor meg (fék felengedésekor) nem engedné el teljesen.

Motorfékkel még meg fogom nézni, hogy a fék nyomja-e be a hátsót kaparósra, vagy állandóan fix pozícióban van, csak utazósebességnél nem hallatszik...

A bearagadó fék szerintem erősebben fogná a kocsit, nem?

Köszi!

A fékhatás 90+%-a az első kerekeken keletkezik, tehát nem nagyon. Meg hamar elkopik annyira a betét és a tárcsa, hogy nem fog már igazán. Nézd meg a kéziféket, hogy behúzás-kiengedés után a karja szépen visszamegy-e alaphelyzetbe. Ha nem, a bal oldalon leginkább a kötél lehet a ludas, a jobb oldali szeret berohadni, ha még FL előtti hátsó féknyereg van rajta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72928 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:27:25 »

Sziasztok!

Kb két hete vettünk egy MK3-at.
Mielőtt elkezdtük használni, nagyon sokat állt. Használaton kívül volt...
A tárcsák is rozsdásak voltak...

Tegnap azt vettem észre, hogy az első tárcsák szépen kifényesedtek, a hátsók viszont még rozsdásak itt-ott.
Illetve a bal hátsó felől lassításnál kaparó hangot hallok, és mikor indulok szintén furcsa súrlódó hang jön hátulról.
Olyan, mintha a fékezésnél nem fogná meg a hátsó tárcsát, illetve induláskor meg (fék felengedésekor) nem engedné el teljesen.

Motorfékkel még meg fogom nézni, hogy a fék nyomja-e be a hátsót kaparósra, vagy állandóan fix pozícióban van, csak utazósebességnél nem hallatszik...

A bearagadó fék szerintem erősebben fogná a kocsit, nem?

Köszi!

Írd be az aláírásodba a lényegesebb adatokat, ahogyan nálunk látod, és akkor nem kell találgatni, miről kérdezel éppen. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72929 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:32:50 »

A fékhatás 90+%-a az első kerekeken keletkezik, tehát nem nagyon. Meg hamar elkopik annyira a betét és a tárcsa, hogy nem fog már igazán. Nézd meg a kéziféket, hogy behúzás-kiengedés után a karja szépen visszamegy-e alaphelyzetbe. Ha nem, a bal oldalon leginkább a kötél lehet a ludas, a jobb oldali szeret berohadni, ha még FL előtti hátsó féknyereg van rajta.

AndyA
fl előttiből van egy kombi asszem jobb hátsó, gyári új, kb2ekm-t volt autón. még a ford matrica is megvan rajta a cikkszámmal. 80k újonnan tartó nélkül vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szabaka1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #72930 Dátum: 2017.08.02 szerda, 09:54:54 »

Írd be az aláírásodba a lényegesebb adatokat, ahogyan nálunk látod, és akkor nem kell találgatni, miről kérdezel éppen. Smiley

AndyA


Aláírás módosítva.
A kéziféket megnézem, köszönöm a gyors tippeket!
Naplózva

Mk3  1.8L Duratec HE SFI (110PS) Ambiante 5 ajtós 2005/09
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #72931 Dátum: 2017.08.02 szerda, 10:10:44 »

fl előttiből van egy kombi asszem jobb hátsó, gyári új, kb2ekm-t volt autón. még a ford matrica is megvan rajta a cikkszámmal. 80k újonnan tartó nélkül vigyor3

De így, hogy már már használt, 5000-ért vihető  nyes eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72932 Dátum: 2017.08.02 szerda, 10:15:52 »

De így, hogy már már használt, 5000-ért vihető  nyes eplus2
15-ért bármikor, 5ért elfér a polcon
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72933 Dátum: 2017.08.02 szerda, 12:10:29 »

Eleve nem kellett volna hegesztéssel kendácsolni, hanem kapásból csavar csere, és kész. 500 Ft egy ilyen csavar, de csak azért, mert nagyszilárdságú acél, és mert olyan forma/méret, ami sehová máshová nem jó. Smiley

AndyA

Olvastad, hogy nem tudta lecsavarni a kerékanyát, mert elforgott?
Na most mielőtt tőcsavart cserélsz.....ki kell valahogy venni a másikat.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72934 Dátum: 2017.08.02 szerda, 13:02:31 »

Olvastad, hogy nem tudta lecsavarni a kerékanyát, mert elforgott?
Na most mielőtt tőcsavart cserélsz.....ki kell valahogy venni a másikat.  wave
azért gondolom nem kézzel lehetett körbetekerni. elég lett volna kifúrni az anyából azt a 8-10mm-t ami benne van és lejön a felni Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72935 Dátum: 2017.08.02 szerda, 18:18:06 »

azért gondolom nem kézzel lehetett körbetekerni. elég lett volna kifúrni az anyából azt a 8-10mm-t ami benne van és lejön a felni Roll Eyes

Nyilván, én sem hegesztettem volna....


Mondjuk egyébként sem egyszerű ám kerékkel, féktárcsával a helyén benyúlni a tárcsa mögé a kerékagyig és hegeszteni.... Shocked
Az a szerencse, hogy nincs lemez az első csonkállványon hátul.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #72936 Dátum: 2017.08.02 szerda, 18:58:53 »

Ha gyári felni, akkor elvileg passzosnak kellene lennie központosító gyűrű nélkül is, mert azért gyári. De persze nem lehetetlen, hogy több modellre is adták ugyanazt a felnit, ahol más a középfurat, ezt nem tudom.

A felnihez vagy az agyhoz ragaszkodik a gyűrű? Az agyon biztosan nem lehet, annak a felnin kell lennie. Pattintsd ki a helyéből, és próbáld oda az agyra, hogy mennyire passzos. Ha tényleg kell, látni fogod.

Esetleg küldj pár képet róla ide.

AndyA
Szia!
Képek:https://1drv.ms/f/s!AloaQ872QeXthOd3lL2IQfr6tiKrBQ

Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72937 Dátum: 2017.08.02 szerda, 19:02:32 »


Hát ez nem éppen gyári, Mondeo-ra való felni!
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.02 szerda, 19:04:26 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #72938 Dátum: 2017.08.02 szerda, 19:13:11 »

Köszönet AndyA-nak!
megcseréltem a kerekeket.... így csak 110-nél jön elő enyhén...
Szembesültem vele, hogy ez nem gyári felni hanem Dezent ms 510 és a központosító gyürű valóban szükséges.. Azért maradt az agyon a gyűrű, mert a kapaszkodói kopottak voltak.
De a felniket(illesztő felületen) és a felfogató felületeket is le drótkeféztem....
A felni:https://www.google.hu/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg.jofogas.hu%2Fhdimages%2FDezent_MS510_7x16_ET40_5x114_3_garnitura_elado_50445779290469.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.jofogas.hu%2Fpest%2FDezent_MS510_7x16_ET40_5x114_3_garnitura_elado_62661171.htm&docid=SSg-A7Y81WgVfM&tbnid=Ko2QJWg5B2zU_M%3A&vet=10ahUKEwj3kqGugLnVAhVBtRQKHZiSCa0QMwgqKAYwBg..i&w=1618&h=1080&itg=1&bih=903&biw=1633&q=dezent%20ms%20510&ved=0ahUKEwj3kqGugLnVAhVBtRQKHZiSCa0QMwgqKAYwBg&iact=mrc&uact=8
A gyűrű: 70,1X63,4
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #72939 Dátum: 2017.08.02 szerda, 19:29:19 »


1. A Mondeo (Ford) összes gyári felnije Ronal. Mindenki más hazudik.
2. Az a gyűrű oda nem való, szedd le, ahogyan tudod.
3. Ehhez a felnihez majdnem biztosan kell gyűrű, de abból nem a levésettet erőltetném, hanem szerezz újat. Nem nagy tétel.
4. A gyűrűnek mindig a felnihez kell ragaszkodnia. Ha az agyon marad, nem biztos, hogy jó méretű volt, és rászorult. A Mondinak 63,3 mm-es átmérőjű kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
SzIstván
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #72940 Dátum: 2017.08.02 szerda, 22:33:04 »


Szia!

Az 5 tőcsavar közül 2-n rajta van az alátét. Fordnál anno kérdeztem mire való és azt a válasz kaptam, hogy a gyárban összeszereléskor ez tartja a helyén a féktárcsát amíg rá nem kerül a többi cumó (féknyereg, felni). Ebből arra lehet következtetni, hogy még gyári a tárcsád. Bár az is lehet, hogy tárcsa csere után visszarakták. A lényeg az hogy a gyári felni a csavarnál ki van "könnyítve", hogy ez a ki alátét ne támassza el a felnit. A képeken, ha jól látom a Te felnidnél ez nincs meg, ezért nem tud felfeküdni a tárcsára rendesen. Ezzel nekem is volt problémám. Kb. 15 éve vettünk egy vadi új mondeót, lemez felnivel. Gumisnál rendeltem rá felnit, persze nem volt gyári. Megjött, felrakták és kb 1000 km után elkezdett rázni fékezéskor. A gumis és fordosok elég sokáig agyaltak rajra, mire megszületett a megoldás. Alátét eltámasztott, és elmozdította kicsit a tárcsát, ezért rázott fékezéskor. Egyébként utána megnéztük a szóban forgó nem gyári felnin is megvolt a hely az alátétnek, de csak két csavarhelynél. Nem volt mindegy, melyik csavar melyik lyukba kerül. Ne ezt elsőre senki nem tudta és senki nem figyelt rá. Nem is sikerül eltalálni a pontos lyukat. A vége az lett, hogy a ford ingyen kicserélte a 4 félrekopott tárcsát és az alátétek nélkül került fel a felni. Szóval szerintem dobd le az alátéteket és ahogy elnézem ráférne egy alaposan drótkefézés, főleg felfekvő felületeknél. Ha sokat használtad így, lehet hogy a tárcsa is megsínylette. Akkor viszont csere vagy szabályozás, kinek mi. Remélem tudtam segíteni.

Ami viszont az én problémámat illeti érdekel ez a komplett csonkállvány csere. Hol érdemes után érdeklődni egy ilyen bontott szerkezetnek? Esetleg van valakinek konkrét ajánlata? Mekkora munka ezt kicserélni? Esetleg szerelő ajánlat Győr - Móvár környékén? Minden infó érdekel.
Naplózva

2003 2.0 TDCI Ghia Kombi
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #72941 Dátum: 2017.08.02 szerda, 23:22:02 »

Szia!

Az 5 tőcsavar közül 2-n rajta van az alátét. Fordnál anno kérdeztem mire való és azt a válasz kaptam, hogy a gyárban összeszereléskor ez tartja a helyén a féktárcsát amíg rá nem kerül a többi cumó (féknyereg, felni). Ebből arra lehet következtetni, hogy még gyári a tárcsád. Bár az is lehet, hogy tárcsa csere után visszarakták. A lényeg az hogy a gyári felni a csavarnál ki van "könnyítve", hogy ez a ki alátét ne támassza el a felnit. A képeken, ha jól látom a Te felnidnél ez nincs meg, ezért nem tud felfeküdni a tárcsára rendesen. Ezzel nekem is volt problémám. Kb. 15 éve vettünk egy vadi új mondeót, lemez felnivel. Gumisnál rendeltem rá felnit, persze nem volt gyári. Megjött, felrakták és kb 1000 km után elkezdett rázni fékezéskor. A gumis és fordosok elég sokáig agyaltak rajra, mire megszületett a megoldás. Alátét eltámasztott, és elmozdította kicsit a tárcsát, ezért rázott fékezéskor. Egyébként utána megnéztük a szóban forgó nem gyári felnin is megvolt a hely az alátétnek, de csak két csavarhelynél. Nem volt mindegy, melyik csavar melyik lyukba kerül. Ne ezt elsőre senki nem tudta és senki nem figyelt rá. Nem is sikerül eltalálni a pontos lyukat. A vége az lett, hogy a ford ingyen kicserélte a 4 félrekopott tárcsát és az alátétek nélkül került fel a felni. Szóval szerintem dobd le az alátéteket és ahogy elnézem ráférne egy alaposan drótkefézés, főleg felfekvő felületeknél. Ha sokat használtad így, lehet hogy a tárcsa is megsínylette. Akkor viszont csere vagy szabályozás, kinek mi. Remélem tudtam segíteni.

Ami viszont az én problémámat illeti érdekel ez a komplett csonkállvány csere. Hol érdemes után érdeklődni egy ilyen bontott szerkezetnek? Esetleg van valakinek konkrét ajánlata? Mekkora munka ezt kicserélni? Esetleg szerelő ajánlat Győr - Móvár környékén? Minden infó érdekel.
Köszönöm a segítségeket!!!!
Akkor Marso Szombathely, új központosító gyűrűk!
A másik: új féktárcsák!
+100 pont SZIstvánnak! És észrevette!!!!!  Igen, a képkészítés után alaposan le drótkeféztem...
Mégegyszer köszönöm!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #72942 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 08:00:38 »

Sziasztok,

Megint behalt a turbóvezérlő elektronikám, ami tavaly lett cserélve...  rinya és kezd kicsit frusztrálni a dolog!  For cenzuring
Mi okozhatja, hogy állandóan az hal meg? A turbóm tiszta, se kopás se korom benne, a geometria szabályzója simán mozog ha leakasztom... viszont egyik napról a másikra a reggeli indításnál dob egy malacfarkat a műszerfal és már nem képes az elektronika megmozdítani a szabályzót.  falbav

Előre is köszi a kommenteket!  worship
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72943 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 08:23:40 »

Sziasztok,

Megint behalt a turbóvezérlő elektronikám, ami tavaly lett cserélve...  rinya és kezd kicsit frusztrálni a dolog!  For cenzuring
Mi okozhatja, hogy állandóan az hal meg? A turbóm tiszta, se kopás se korom benne, a geometria szabályzója simán mozog ha leakasztom... viszont egyik napról a másikra a reggeli indításnál dob egy malacfarkat a műszerfal és már nem képes az elektronika megmozdítani a szabályzót.  falbav

Előre is köszi a kommenteket!  worship

A hibakód mi?
Az, hogy "nem képes mozdítani" az lehet attól is, hogy a vezérlő nem vezérli ki! Vészüzem! Egyéb ok miatt.
Nem feltétlenül a szabályzó a hibás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #72944 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 10:32:51 »

A hibakód mi?
Az, hogy "nem képes mozdítani" az lehet attól is, hogy a vezérlő nem vezérli ki! Vészüzem! Egyéb ok miatt.
Nem feltétlenül a szabályzó a hibás.

A szokásos P132B...  falbav
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
molnare
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #72945 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 12:15:48 »

Sziasztok,

Megint behalt a turbóvezérlő elektronikám, ami tavaly lett cserélve...  rinya és kezd kicsit frusztrálni a dolog!  For cenzuring
Mi okozhatja, hogy állandóan az hal meg? A turbóm tiszta, se kopás se korom benne, a geometria szabályzója simán mozog ha leakasztom... viszont egyik napról a másikra a reggeli indításnál dob egy malacfarkat a műszerfal és már nem képes az elektronika megmozdítani a szabályzót.  falbav

Előre is köszi a kommenteket!  worship
Ismerősöm autójában is hasonlóan jelentkezett a hiba. A geometria szabályzó könnyen mozgott. Az elektronika ki és szétszerelése után a benne lévő villanymotor 12V-on 1,8A áramot vett fel. A villanymotor szétszerelése és kitisztítása és összeszerelése után az áramfelvétel 0,2A. A motorban lévő szénkefe pora kissé rövidre zárja a kommutátor szegmenseket.
Ezt a beavatkozást már több mint két éve történt, azóta ilyen jellegű hiba nem fordult elő.
Naplózva

MONDEO 2.0I 16V GHIA (2003.07 146HP B5Y)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72946 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 12:17:06 »

A szokásos P132B...  falbav

Kinek mi a szokásos....  Roll Eyes


Új vagy bontott vezérlőt vettél?
Ha nem a geometria szorulás nyírja ki, akkor is tönkre tud menni. Főleg ha bontott volt, akkor nem tudhatod "mit kapott" az a vezérlő korábban.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #72947 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 15:46:31 »

A motorban lévő szénkefe pora kissé rövidre zárja a kommutátor szegmenseket.

Van erre egy szép kifejezés is. Mikázás  wave

Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #72948 Dátum: 2017.08.03 csütörtök, 16:53:39 »

Van erre egy szép kifejezés is. Mikázás  wave


igen.a tekercselők mikázzák ki a felszabályozott kommutáor szeleteket. poigneemain
szoktak speciál szerszámokat készíteni hozzá "gyárilag", pl egy horog alakra köszörül fűrészlap.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Muszi05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



E-mail
« Új hozzászólás #72949 Dátum: 2017.08.04 péntek, 08:18:42 »

Ismerősöm autójában is hasonlóan jelentkezett a hiba. A geometria szabályzó könnyen mozgott. Az elektronika ki és szétszerelése után a benne lévő villanymotor 12V-on 1,8A áramot vett fel. A villanymotor szétszerelése és kitisztítása és összeszerelése után az áramfelvétel 0,2A. A motorban lévő szénkefe pora kissé rövidre zárja a kommutátor szegmenseket.
Ezt a beavatkozást már több mint két éve történt, azóta ilyen jellegű hiba nem fordult elő.

Köszi a tippet!  worship
Naplózva

2006/12. Ford Mondeo MKIII Ghia 2.0 TDCI Sedan Panther Black 131 HP - 330Nm - Már csak emlék :'(
2018/02. Ford Kuga DM2 2.0 TDCI ST Line White Platinum 150 HP - 370Nm
Oldalak: 1 ... 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 [1459] 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.