Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 07:02:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1671154 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2150 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:11:38 »

Szerintem meg közel nem akkora, mint egy szívónál. Főleg nem dízelnél.

Miután megfújták a  fóvémat, és kaptam egy céges mondit szaladgálásra (dízelek, turbók), mindkettőnél lényeges különbséget éreztem hőmérséklet változásnál. Ezt főleg városba lehet észre venni igazán.... vagy elég ha nappal közlekedsz 35fokban, majd este mikor 25fokra csökkent a hőmérséklet, az autót mintha kicserélnék. Legyen ez akár egy turbó dízel.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2151 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:26:59 »

Alapjárati fogyi? 1 liter/óra? Terhelés? Légkondi (ha megy), meg a villany... más terhelés alig van.

Gondolom a pontosabb mérésért nem 1 litert kellene elfüstölni ...
Villanyt rá, mert az konstans terhelés. A légkondi csak bezavar.
Nem tudom, hogy van-e ennek értelme ... csak hangosan tűnődtem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2152 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 17:29:42 »

Miután megfújták a  fóvémat, és kaptam egy céges mondit szaladgálásra (dízelek, turbók), mindkettőnél lényeges különbséget éreztem hőmérséklet változásnál. Ezt főleg városba lehet észre venni igazán.... vagy elég ha nappal közlekedsz 35fokban, majd este mikor 25fokra csökkent a hőmérséklet, az autót mintha kicserélnék. Legyen ez akár egy turbó dízel.

Hát... itt azért nem 20-30 ló a különbség. Ha van különbség, az inkább csak 1-2 lóerő, amit te biztosan nem érzel.
Szerintem inkább placebo, amit éreztél. Meg az autót úgysem használod maximális terhelésnél.
Szóval szerintem márpedig ilyen nincs.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2153 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:06:18 »

Miután megfújták a  fóvémat, és kaptam egy céges mondit szaladgálásra (dízelek, turbók), mindkettőnél lényeges különbséget éreztem hőmérséklet változásnál. Ezt főleg városba lehet észre venni igazán.... vagy elég ha nappal közlekedsz 35fokban, majd este mikor 25fokra csökkent a hőmérséklet, az autót mintha kicserélnék. Legyen ez akár egy turbó dízel.

mondjuk a legnagyobb különbséget és olaszban éreztem. Nápoly, 45Cfok, no légkondi és az autó tényleg nem úgy gyorsult. Persze it nem azt kell gondolni, hogy nem bírt menni. Ment az szépen, csak lehetett érezni a különbséget.

Placebó hatásra van egy jó példám:
Autó megy, 4-5ben, 50-70 között, tempomattal. rányomsz a gázpedálra egy hangyányit, kb annyit amennyivel tartanád azt a sebességet és úgy fogod érezni, mintha lassulnál. majd lenézel az órára és ugyan ott van a mutató Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48455



« Új hozzászólás #2154 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:32:14 »

Ezzel egyetértek és bizonyíthatom énis magam részéről!  vigyor3
5,8-ra jött ki azzal a fuel saver shell nyállal a fogyasztás!! Pályáztam 140km/h+klíma, aztán nempályán 120alatt nem nagyn szoktam menni, ott is klímázva! Nemtudom az anyag jó-e vagy az Alf féle gumiszett, de egész jó köröket futok, ami azt illeti!! legutóbbi fogyasztásaim, az elmúlt 2hétben teletankolás után, 6l, 5,8l, 6,5l!
az biztos,hogy a gumi miatt jó a fogyid! eljen hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2155 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:35:03 »

Hát... itt azért nem 20-30 ló a különbség. Ha van különbség, az inkább csak 1-2 lóerő, amit te biztosan nem érzel.
Szerintem inkább placebo, amit éreztél. Meg az autót úgysem használod maximális terhelésnél.
Szóval szerintem márpedig ilyen nincs.
érezhető az, ha nagy a hőmérséklet különbség. a teherautók is jóval jobban mennek, ha éjszaka, vagy hajnalba mész. elindulsz, és érzed, hogy jól gyorsul. a hideg levegő nagyon jót tud tenni a dízelnek. egy jó rendszernek 5-10%-ot is hozhat. ugyanakkora nyomásnál sokkal több a levegő
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2156 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:38:40 »

érezhető az, ha nagy a hőmérséklet különbség. a teherautók is jóval jobban mennek, ha éjszaka, vagy hajnalba mész. elindulsz, és érzed, hogy jól gyorsul. a hideg levegő nagyon jót tud tenni a dízelnek. egy jó rendszernek 5-10%-ot is hozhat. ugyanakkora nyomásnál sokkal több a levegő

De ezek légtömegre szabályoznak, nem nyomásra... a hajnali párás levegő az valóban jobb.

Amikor padon mérik az autót, miért nem kötik ki, hogy aztán reggel gyere, mert akkor 20 lóval több van?
Vagy miért nem fújnak -20 fokos levegőt? Na ugye.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2157 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:43:14 »

Amikor padon mérik az autót, miért nem kötik ki, hogy aztán reggel gyere, mert akkor 20 lóval több van?
mert akkor zárva vannak
Vagy miért nem fújnak -20 fokos levegőt? Na ugye.
mert nem tudnak

hidd el nyugodtan, szinte éjjel-nappal vezetek, észrevehető különbség van. a dízelnek a tél az ideális üzem(feltéve, ha elindul nyes)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2158 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:45:54 »

De ezek légtömegre szabályoznak, nem nyomásra... a hajnali párás levegő az valóban jobb.

Amikor padon mérik az autót, miért nem kötik ki, hogy aztán reggel gyere, mert akkor 20 lóval több van?
Vagy miért nem fújnak -20 fokos levegőt? Na ugye.
lehet, hogy pont az a baja a tiednek, hogy nem a nyomást szabályozza, és ezért nem érzékeled. nekem nyomást szabályoz, a teherautón meg semmit. addig tölt, amíg bír.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2159 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:51:14 »

mert akkor zárva vannakmert nem tudnak

Hogyne tudnának előállítani... lehűtesz egy nagyobb fémtömböt, és arról fújod a levegőt... viszont, mondjuk ezek szerint télen sokkal több lóerő van az autóban? Nem hinném...
Télen a műhelyben nincs 20 foknál több. Ha meg kintről szívja, akkor meg mondjuk 0 fok. A nyári 40-nel szemben ez jelentős. Látszik ez az adatokon? Nem hát.

Válasz
hidd el nyugodtan, szinte éjjel-nappal vezetek, észrevehető különbség van. a dízelnek a tél az ideális üzem(feltéve, ha elindul nyes)

Az ember nem tudja objektíven érezni sem a sebességet, sem a gyorsulást. Nem érzed meg objektíven még a +5%-ot sem.
Azt sem látod pontosan, hogy egyenes-e az út, vagy lejt-emelkedik. Másrészt, mikor használod te az autót max terhelésen?
Ott lehetne megérezni. Ha félgázzal mész, mit érzel? Jobban megy? Ha egy szűk alagútban mész, vagy mondjuk egy reptéren (vagy a sóstó közepén),
egész más sebességet fogsz érezni. Ezért lehet eladni az elektromos gázpedál tuningot... úgy érzed, jobban megy. Holott, csak „feljebb fog” a gázpedál...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48455



« Új hozzászólás #2160 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:53:37 »



Sokat számít a beszívott levegő hömérséklete.Éspedig:
Indításkor a beszívott levegő hőmérséklete "csak" 30 fok-mondjuk.
A cooler ugye ezt hivatott visszahűteni,illetve nem ezt,hanem a belépő levegő hőmérsékletét a szívósorba.
Na most ez a hőmérséklet meleg üzem közben akár 100fokos is lehet.Például így is lehet diagnosztizálni egy eldugult coolert,amit a bogarak elleptek.
A motor védelmi körében is benn van a belépő hőmérséklet.Ugyanis 120foknál MIL lámpát gyújt és hibát tárol magas belépő hőmérsékletre.
Gyanítom-de pontosan nem tudom,de szerintem nagyon magas belépő hőmérsékletnél kiállna akár vészüzemre is.Ezt azért gyakran nem tapasztalja az ember,így alátámasztani sem tudom.
Továbbá csökken a teljesítménye az autónak,ahogy emelkedik a maf által mért hőmérséklet.
A komolyabb gyorsulási versenyeken olyan sprayyal fújják be a hűtőt előről,ami azonnal lefagyassza a coolert.Azt mondják plusszt teljesítményt is tud adni,mondjuk egy 400le-s A8asnak......mogyoródon nem egyszer láttam gyilkos gépezeteket,és ott kérdeztem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2161 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 18:55:01 »

Hogyne tudnának előállítani... lehűtesz egy nagyobb fémtömböt, és arról fújod a levegőt... viszont, mondjuk ezek szerint télen sokkal több lóerő van az autóban? Nem hinném...
Télen a műhelyben nincs 20 foknál több. Ha meg kintről szívja, akkor meg mondjuk 0 fok. A nyári 40-nel szemben ez jelentős. Látszik ez az adatokon? Nem hát.

Az ember nem tudja objektíven érezni sem a sebességet, sem a gyorsulást. Nem érzed meg objektíven még a +5%-ot sem.
Azt sem látod pontosan, hogy egyenes-e az út, vagy lejt-emelkedik. Másrészt, mikor használod te az autót max terhelésen?
Ott lehetne megérezni. Ha félgázzal mész, mit érzel? Jobban megy? Ha egy szűk alagútban mész, vagy mondjuk egy reptéren (vagy a sóstó közepén),
egész más sebességet fogsz érezni. Ezért lehet eladni az elektromos gázpedál tuningot... úgy érzed, jobban megy. Holott, csak „feljebb fog” a gázpedál...
nem tesztlabor körülményekről beszélünk. menet közben hol állítasz elő mínusz x fokot?
mikor használom max terhelésen? talán mikor 45 tonna raksúllyal elindulok, és mivel minden nap ugyanott kezdem a napot, csak nem mindig ugyanakkor így érzem.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2162 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:09:31 »

nem tesztlabor körülményekről beszélünk. menet közben hol állítasz elő mínusz x fokot?

Megvárom a telet  vigyor3 én mérőpadról beszéltem.

Válasz
mikor használom max terhelésen? talán mikor 45 tonna raksúllyal elindulok, és mivel minden nap ugyanott kezdem a napot, csak nem mindig ugyanakkor így érzem.

És ott mindig pont 100% terheléssel indulsz? Te ugratsz engem...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2163 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:12:43 »

nem tesztlabor körülményekről beszélünk. menet közben hol állítasz elő mínusz x fokot?
mikor használom max terhelésen? talán mikor 45 tonna raksúllyal elindulok, és mivel minden nap ugyanott kezdem a napot, csak nem mindig ugyanakkor így érzem.
De ő tudja! Nembaj, h többen tapasztalják.... eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2164 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:15:02 »

A komolyabb gyorsulási versenyeken olyan sprayyal fújják be a hűtőt előről,ami azonnal lefagyassza a coolert.Azt mondják plusszt teljesítményt is tud adni,mondjuk egy 400le-s A8asnak......mogyoródon nem egyszer láttam gyilkos gépezeteket,és ott kérdeztem.
Én tudok olyat is aki halonnal fújta le. Az eredmény és a lényeg természetesen ugyanaz.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2165 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:19:35 »

Te ugratsz engem...
ha teljesítményt mérnek, akkor a padnak is a valós köülményeket kéne szimulálnia, tehát nem mínusz 20 fokos beszívott levegőt.
biztos nem 100 %os terhelés, mert azt nem is lehet tökéletesen produkálni akármikor, de egy fullos gyorsítás rettentően leterhelve azért meg tudja közelíteni szerintem. amúgy az elméletek nagyjából mindegy is mit mondanak, elég ha érzem. nincs computer, csak bowden. ugyanabban a kocsiban ülök állandóan, észreveszem, ha bármi eltérés van a "megszokott"-tól. lehet ezért kell több minden egy páv vizsgához, mint egy álagos úrvezetői jogsihoz. nekem páv1-em is van, ez a legmagasabb, de pl a motorosokét nem biztos, hogy meg tudnám csinálni elsőre én sem. mindenre más adottságok kellenek. pl te jó vagy az elméletben, én meg érzem, ha valami nem úgy működik mint kéne  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2166 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:27:29 »

Én tudok olyat is aki halonnal fújta le. Az eredmény és a lényeg természetesen ugyanaz.

Meg nitrogénnel, utána meg szárazjeget raknak rá...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48455



« Új hozzászólás #2167 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:32:55 »

Meg nitrogénnel, utána meg szárazjeget raknak rá...
egyszer kimegyünk egy komolyabb gyorsulási versenyre a ringre és így fogsz nézni!  wow1 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2168 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:33:24 »

ha teljesítményt mérnek, akkor a padnak is a valós köülményeket kéne szimulálnia, tehát nem mínusz 20 fokos beszívott levegőt.

A padnál leírják mennyi volt a beszívott levegő hőmérséklete, de az télen mondjuk 10 fok, nyáron meg - meleg van - mondjuk akár 40... ez már jelentős hőmérséklet különbség.
[/quote]
biztos nem 100 %os terhelés, mert azt nem is lehet tökéletesen produkálni akármikor, de egy fullos gyorsítás rettentően leterhelve azért meg tudja közelíteni szerintem. amúgy az elméletek nagyjából mindegy is mit mondanak, elég ha érzem. nincs computer, csak bowden. ugyanabban a kocsiban ülök állandóan, észreveszem, ha bármi eltérés van a "megszokott"-tól. lehet ezért kell több minden egy páv vizsgához, mint egy álagos úrvezetői jogsihoz. nekem páv1-em is van, ez a legmagasabb, de pl a motorosokét nem biztos, hogy meg tudnám csinálni elsőre én sem. mindenre más adottságok kellenek. pl te jó vagy az elméletben, én meg érzem, ha valami nem úgy működik mint kéne  Wink
[/quote]

Az a baj, hogy nem elég, ha érzed. Hangulattól, és egy csomó mindentől függ, mekkorának érzed a gyorsulást. Pl ha hangos a zene, már másképp érzed.
Hogy mennyire érzi az ember a sebességet... a cimborám beült mellém, hogy összehasonlítsa, melyikünk verdája megy jobban. Szerinte az övé... megkérdeztem, most mennyivel megyünk... 80, mondta 120-nál. Innen már látható, hogy mennyire nem objektív az, amit érzett, vagyis az még be kell szorozni 1,5-tel. Mert ennyivel szúrta el a sebességet...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2169 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:35:02 »

egyszer kimegyünk egy komolyabb gyorsulási versenyre a ringre és így fogsz nézni!  wow1 eplus2

Ezt nem poénnak szántam, tudom, hogy előhűtik a coolert.
Amúgy meg menjünk... szólj, ha legközelebb mész.
(Az egyik ismerősöm most azon machinál, hogy a klímával akarja lehűteni a kúler után a levegőt, hogy jobban menjen a verda.)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48455



« Új hozzászólás #2170 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:41:56 »

Ezt nem poénnak szántam, tudom, hogy előhűtik a coolert.
Amúgy meg menjünk... szólj, ha legközelebb mész.
(Az egyik ismerősöm most azon machinál, hogy a klímával akarja lehűteni a kúler után a levegőt, hogy jobban menjen a verda.)
majd jó összebeszélünk!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2171 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 19:52:06 »

majd jó összebeszélünk!

De aztán hideg kúlerrel gyere ám!  vigyor3 Wink
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #2172 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 20:45:46 »

(Az egyik ismerősöm most azon machinál, hogy a klímával akarja lehűteni a kúler után a levegőt, hogy jobban menjen a verda.)
Én mint laikus kérdezem, hogy az mire jó?
Ha klímát használ, akkor vesz el az autó teljesítményéből a használata. És a hűtött levegő, meg annyit, hozhat teljesítményben, hogy egálra hozza magát az autó. Nem?
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2173 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 21:22:42 »

Az a baj, hogy nem elég, ha érzed. Hangulattól, és egy csomó mindentől függ,
nekem hangulatom sincs, mégegy változó kiiktatva
 vigyor3
nehogy már ne érezze valaki, ha éppen nem úgy megy az autó, ahogy szokott.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 hétfő, 21:26:34 írta GinJoy » Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2174 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:06:48 »

A mi buszainkon is észrevenni, mind fogyasztás, mind erőbeli különbeséget, 20 és 40 fok között például. Turbó+cooler. Nem érdekel az elmélet, a pénz nem abból van...... aki nap mint nap ugyanazon az autón dolgozik.... DOLGOZIK az érzi. Ennyi!
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2175 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:10:17 »

A mi buszainkon is észrevenni, mind fogyasztás, mind erőbeli különbeséget, 20 és 40 fok között például. Turbó+cooler. Nem érdekel az elmélet, a pénz nem abból van...... aki nap mint nap ugyanazon az autón dolgozik.... DOLGOZIK az érzi. Ennyi!
csak úgy érzitek, mintha éreznétek.  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2176 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:12:40 »

csak úgy érzitek, mintha éreznétek.  Wink
worship
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2177 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:14:37 »

csak úgy érzitek, mintha éreznétek.  Wink
Nem hát, nem lehet azt érezni, ha az egyik jobban megy, sőt minden egyformán megy...csak a hangulat más... hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2178 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 22:29:38 »

Hát... itt azért nem 20-30 ló a különbség. Ha van különbség, az inkább csak 1-2 lóerő, amit te biztosan nem érzel.
Szerintem inkább placebo, amit éreztél. Meg az autót úgysem használod maximális terhelésnél.
Szóval szerintem márpedig ilyen nincs.

Szoktál is vezetni vagy azt is csak elméletben teszed Roll Eyes? Figy évekig jártam ugyanazon területen ugyanazon kocsikkal, heti 2-3ezer km,és nem egy két lóerőről van ott szó, nem placebo! Lehet hogy szabályozza a levegő mennyiséget, de annak minőségét nem tudja se  szabályozni, se feljavítani. Nem kell ezt túl bonyolítani, elég a józan paraszti ész is. Nem használom maxin, de azt nem kicsit érezni hogy a pedált hiába nyomom lentebb az autó közel-sem reagál úgy..... mind1 én kiszálltam 
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2179 Dátum: 2012.07.30 hétfő, 23:07:52 »

Szoktál is vezetni vagy azt is csak elméletben teszed Roll Eyes? Figy évekig jártam ugyanazon területen ugyanazon kocsikkal, heti 2-3ezer km,és nem egy két lóerőről van ott szó, nem placebo! Lehet hogy szabályozza a levegő mennyiséget, de annak minőségét nem tudja se  szabályozni, se feljavítani. Nem kell ezt túl bonyolítani, elég a józan paraszti ész is. Nem használom maxin, de azt nem kicsit érezni hogy a pedált hiába nyomom lentebb az autó közel-sem reagál úgy..... mind1 én kiszálltam 

Hát igen... szoktam. Bemagyarázhattok magatoknak mindenfélét, nem több mint a placebo. Egy busznál hogy éreznéd, hogy jobban megy? Nem használod ki a teljes erejét...
Annak amúgy változó geometriás turbója van? Ezt jó lenne tudni. Ha a 60kW-ot 50%-ig benyomott gáz helyett 48,4%-ig benyomottal éred el, észre lehet az venni? Egy nagy frászt. Abszolúte nem használod ki az erejét, honnan tudod, hogy jobban megy? Leginkább sehonnan.
Végighallgattam én már 30 évvel ezelőtt azok áradozását, akik mágneses izét szereltek a benzincsőre, hogy mennyivel kisebb lett a fogyi...
Azóta már párszor bebizonyosodott, hogy az csak a gyártó zsebét tömi... pedig hogy érezték, meg számolgatták...
Persze, ha egy szívómotorról beszélünk, ott számít, hogy kevesebb levegő ment be, ahhoz kevesebb üzemanyagot lehet fecskendezni... ez így van. 5-10% a különbség. Megérzi ezt valaki? NEM. Miből érezné? Egy kicsivel jobban megy? Merthogy pont ugyanúgy nyomja a gázt? Honnan tudja? Sehonnan. Annyira szubjektív, hogy csak na. A sebességet, gyorsulást nem lehet pontosan megállapítani. Ha az autó folyamatosan gyorsul (DSG), egy idő után már nem is érzed, hogy gyorsul. Ennyire könnyű az érzékeinket becsapni.
...nézem a 5th gear méréseket. A sofőr végigmegy a pályán, mérik az idejét, majd megkérdik, mennyit ment. Annyira mellélő a sofőr, hogy milyen időt futott, hogy ihaj... 1-2, sőt több másodpercet is tévednek. Ugyanazon a pályán... Ebből látszik, hogy az ember nem képes pontosan megérezni a sebességet, gyorsulást. Pedig azok valódi pilóták (meg valódinak látszóak). Ahogy nem tudod pontosan megmondani, egy rúd 100 vagy 105 cm hosszú. Mérés nélkül, persze.
A nem változó turbónál van változás, ez ok, de már kevesebb, mint a szívónál.
A változó geometriásnál már minimális... persze ott is van 1-2 lóerő, de azt végképp nem veszi észre élő ember.
Jó dolog, hogy ennyi-annyi fokos legyen a levegő. Mi a folyamat vége? Hová jut a végén? A hengerbe, és mind1, hogy hány fokos volt, a végére jól összesűrítjük, és az meg ismerve a PV=nRT képletet, felmelegszik vala. Ugyanakkora lesz a hőmérséklet mindkét esetben (az egyik melegebb, de több, a másik hidegebb, de kevesebb). Mind1, hogy mekkora térfogat, hány fok, hány liter... a tömeg számít. És most jön bele, ami a folyamat mögött van: minél melegebb a levegő, annál tökéletesebb az égés. Jó, a fejet, motort hűtjük, így szabályozva vagyon a dolog, del itt már nem annyira jó, ha hideg a levegő. Mint mondtam, a vgt tud több levegőt betolni. Nem a térfogatát, a tömegét méri. Ugyanannyi levegőt fog betolni mindkét esetben. Mindegy, hogy mekkora a hőmérséklete, a végén mindkét esetben ugyanoda ér, mindkét esetben x00 fok lesz, az ugyanannyi tömegű levegő. Nincs (nagy) különbség.
Valójában azért persze a szenzorok nem pontosak, a vgt sem úgy dolgozik, ahogy mi szeretnénk, de bizonyos határok között azért korrigál. Lehet lassabb a gázreakció, de az sem olyan jelentős, hogy bárki észrevenné.
Érdekes lenne megcsinálni a következő kísérletet. Ötödik sebesség, 2000-es fordulat. Elektromosan rávenni a motort, hogy adjon le 40, 45 majd 50 kW-ot, x másodpercig.
Megnézném, hogy hányan találnák el. Persze, nem ugyanazon az úton, és a forgalom is más lenne. És mondjuk 1-1 nap eltéréssel.
Nonszensz. Mondjuk 32%-ban lenne a legerősebb a 40, 33% a 45 és  35%-ban az 50kW. Pedig a 40 és az 50 között 25% van.
Ha 42, 45 és 48-at adnánk, egyforma adatok jönnének ki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2180 Dátum: 2012.07.31 kedd, 09:19:56 »

szerintem 5LE különbség már megérezhető. Azonban amit én tapasztaltam (és ezek szerint mások is), hogy kánikulában (35C fok felett) az autó nem úgy megy, mint a reggeli 20C fok friss levegőben.

Azt is vegyük hozzá, hogy az intercoolernek nincs egy előhűtője, szóval nincs még egy légkondija. innentől kezdve a levegőt kevésbé tudja lehűteni a 35 C fokban mint a 15-20 C fokban.

A másik amit írtam, de átléptünk felette, hogy az autókat (mind beállítás, mind alkatrész szempontból), egy hőmérséklet tartományra gyártják. Pl a norvégiába vagy a svédekhez vagy még északibb területekre szánt autókban itt-ott más alkatrész van, más egy picit a vezérlés programja és persze mások a folyadékok az autóban. Ez csak azért érdekes, mert nem lehet olyan autót gyártani ami a -20C-+50C-ig ugyan úgy működik. (gumi sincs olyan ami -20-ban ugyan azt tudná mint +40-ben).
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #2181 Dátum: 2012.07.31 kedd, 11:09:19 »

na,megint jött a jólmegmondó   angel és neki kell igaza lenni...hagyjátok rá a ge..cibe.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2182 Dátum: 2012.07.31 kedd, 11:18:03 »

na,megint jött a jólmegmondó   angel és neki kell igaza lenni...hagyjátok rá a ge..cibe.

Rövid, tömör, lényegre törő! Mostanában nagyon szikárosan fogalmazol.   2funny fogmosas
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2183 Dátum: 2012.07.31 kedd, 11:24:15 »

na,megint jött a jólmegmondó   angel és neki kell igaza lenni...hagyjátok rá a ge..cibe.

Legalább tudni magyar  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2184 Dátum: 2012.07.31 kedd, 11:29:49 »

Rövid, tömör, lényegre törő! Mostanában nagyon szikárosan fogalmazol.   2funny fogmosas
Na hallod!Hónap vége van, elfogyott a karakter-kreditje  nyes Nézd meg pár nap múlva  eplus2
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2185 Dátum: 2012.07.31 kedd, 11:31:54 »

Na hallod!Hónap vége van, elfogyott a karakter-kreditje  nyes Nézd meg pár nap múlva  eplus2
taps
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2186 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:12:40 »

na,megint jött a jólmegmondó   angel és neki kell igaza lenni...hagyjátok rá a ge..cibe.
drof mondta jól tegnap, szobatudós hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2187 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:19:59 »

drof mondta jól tegnap, szobatudós hehe

Kb 30 éve vezetek autót... szerintem van némi autós múltam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2188 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:21:53 »

Kb 30 éve vezetek autót... szerintem van némi autós múltam.

én még csak 20, (24-én kell hosszabbíttatnom a jogsimat), de ez a 16. autóm, ha jól emlékszem.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2189 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:24:50 »

én még csak 20, (24-én kell hosszabbíttatnom a jogsimat), de ez a 16. autóm, ha jól emlékszem.

Ilyen gyakran töröd? hehe
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2190 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:40:12 »

Ilyen gyakran töröd? hehe

nem, csak sokat meguntam és még árában cseréltem, egyet törtem tropára:
Skoda 105s, Alfaromeo alfasud (ezt törtem), alfaromeo alfa75, Suzuki swift 1.3GC, Suziki Swift 1.3 GLS, Daihatsu Applause (1 hónapig volt meg), Opel Astra 1.6, Toyota Corolla 1.6, opel omega 2.5TD, Skota octávia 1.5, BMW e23 730i, Ford fiesta 1.3, Ford mondeo MK2 1.8, opel Astra G 1.2, Toyota Avensis 2.0D, Ford Focux 1.6 (még megvan, az asszony jár vele), Ford Mondeo MK3 1.8, Ford Mondeo MK4. 2.0D,

Ami a trükk, volt olyan, hogy a saját autóm mellett volt céges is és ilyenkor a sajátunkkal ment az asszony, a cégessel pedig én, mert ugyebár a törvények...

Volt autóm, ami egy hónapig volt meg, mert rájöttem, hogy egy szerméthalmaz (daihatsu), volt olyan, amire rájöttem, hogy nem jó nekem, de nem lehetett eladni (skoda, alfaromeo, suzuki), volt olyan ami céges üzletből jött össze, de nem lehetett belőle kiszálni és egy ipari hulladék, Astra G 1.2, Opel omega. A leg tovább a BMW és a mondik voltak meg. Mindig lehetett úgy váltani, hogy anyagilag ne legyen megerőltető, csak egyszer el kellett kezdeni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2191 Dátum: 2012.07.31 kedd, 13:51:26 »

Alfaromeo alfasud

Ez tetszik. Nagyon szép autó volt...
Írod, hogy az omega nem jött be. Több ismerősömnek is volt 2,5td omegája, és szerették. Persze az adagolót drágán javítják  vigyor3 és el is romlik.
Hogy egy kicsit on legyek... a fogyijával nem voltam megelégedve. Kb annyi eszik, mint egy 1,8-as benzines, és annyira is megy.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2192 Dátum: 2012.07.31 kedd, 14:00:31 »

Ez tetszik. Nagyon szép autó volt...
Írod, hogy az omega nem jött be. Több ismerősömnek is volt 2,5td omegája, és szerették. Persze az adagolót drágán javítják  vigyor3 és el is romlik.
Hogy egy kicsit on legyek... a fogyijával nem voltam megelégedve. Kb annyi eszik, mint egy 1,8-as benzines, és annyira is megy.

Szerintem a legszebb volt az alfasud. nekem nagyon tetszett. Az omega motorja hibátlan (hiszen az egy BMW moci volt), az adagolót már az opel rakta rá. A gondom inkább a karosszériával, a futóművel és a váltóval volt. Az automata szét ment benne, a légtelő állandóan *** volt, a kaszni rozsdásodott.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2193 Dátum: 2012.07.31 kedd, 14:05:09 »

Skota octávia 1.5
Ilyened nem lehetett mert nem létezik  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2194 Dátum: 2012.07.31 kedd, 14:14:05 »

Szerintem a legszebb volt az alfasud. nekem nagyon tetszett. Az omega motorja hibátlan (hiszen az egy BMW moci volt), az adagolót már az opel rakta rá. A gondom inkább a karosszériával, a futóművel és a váltóval volt. Az automata szét ment benne, a légtelő állandóan *** volt, a kaszni rozsdásodott.

Adagoló opel? Én úgy tudtam, az is BMW, és azért drága javítani... tudom, hogy ott 143, itt meg 130 lovas volt, de én úgy tudtam, csak sw a különbség.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2195 Dátum: 2012.07.31 kedd, 14:18:58 »

Adagoló opel? Én úgy tudtam, az is BMW, és azért drága javítani... tudom, hogy ott 143, itt meg 130 lovas volt, de én úgy tudtam, csak sw a különbség.

két különbséget találtam a motoron, az egyik a vezérlő SW, a másik minden olyan cucc, ami a blokkon kívül volt, mint az adagoló. lehet, hogy az én verzióm volt buherált, de 10 hónapnyi szívás után megváltam tőle.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2196 Dátum: 2012.08.04 szombat, 19:45:43 »

Na, visszatankoltam a múltkori nitrót, és semmivel nem evett kevesebbet az omv prémiumhoz képest... Huh? 6.6, pálya nem volt, város nagyon kevés.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2197 Dátum: 2012.08.08 szerda, 00:43:33 »

Német autópályán a Balatonra menet mértem fogyasztást, csak nektek, csak most (mert most a folyamatos klímázás mellett működött a sebességmérőm  nyes )
Szóval: 3 bicaj a tetőn, 3 ember a kocsiban, csomagtató fullra pakolva a sátorozáshoz elengedhetetlen fél lakás felszerelésével, folyamatos klíma, tempomat 150-re állítva, mert csak  vigyor3 a fogyimérő 16-20L-t mutatott, éppen mennyit erőlködött a kocsi
Tulajdonképpen 40L-ből megjártam a Bp-Szemes-Bp távot  Tök gazdaságos, mi? nyes
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2198 Dátum: 2012.08.08 szerda, 01:02:01 »

Német autópályán a Balatonra menet mértem fogyasztást, csak nektek, csak most (mert most a folyamatos klímázás mellett működött a sebességmérőm  nyes )
Szóval: 3 bicaj a tetőn, 3 ember a kocsiban, csomagtató fullra pakolva a sátorozáshoz elengedhetetlen fél lakás felszerelésével, folyamatos klíma, tempomat 150-re állítva, mert csak  vigyor3 a fogyimérő 16-20L-t mutatott, éppen mennyit erőlködött a kocsi
Tulajdonképpen 40L-ből megjártam a Bp-Szemes-Bp távot  Tök gazdaságos, mi? nyes
nincs olyan tartó, amivel a vonóhorogra fel tudnád rakni a 3 kocsit?
Naplózva
Fürge Teknős
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5823



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2199 Dátum: 2012.08.08 szerda, 01:08:47 »

nincs olyan tartó, amivel a vonóhorogra fel tudnád rakni a 3 kocsit?
és akkor egy bicajjal vigyem le a 3 kocsit ?  vigyor3
Naplózva

"Szitrhoén, kréátív tehnolozsíí" Smiley
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.