Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.15 szerda, 13:25:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 138   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fogyasztás  (Megtekintve 1671261 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2250 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:23:07 »

le kell halkítani a motort   hehe
dehát mindenki mondja hogy hallani a csipogást...csak nekem ilyen fhos?  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #2251 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:27:14 »

ilyenem se volt még
900+ km

 

Na, ez már szép. De ez nem benzines műszerfal?
Itt az enyém:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=418979368138414&set=a.417868638249487.82024.100000790640800&type=3&theater
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.22 szerda, 22:31:36 írta mcskot » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2252 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:31:36 »

dehát mindenki mondja hogy hallani a csipogást...csak nekem ilyen fhos?  Grin
A nagyothallóknak világít a benzinkút  hehe
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2253 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:32:31 »

A nagyothallóknak világít a benzinkút  hehe
látom! nem azé' de ha már van szája akkor csipogjon!  nyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2254 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:32:49 »

Na, ez már szép. De ez nem benzines műszerfal?

mivel a kocsi is az
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #2255 Dátum: 2012.08.22 szerda, 22:50:09 »

mivel a kocsi is az


Smiley Valóban. Benéztem valamit...
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2256 Dátum: 2012.08.23 csütörtök, 08:13:52 »

Király a fogyi!  eljen

De hogyan lehet felhangosítani azt a sípolást?? Én csak akkor hallom egy picit amikor még nem jár a motor... Roll Eyes
Nekem se hangosan sípol. De mivel ilyenkor a fed.comp átvált visszaszámáló nézetre, így szinte mindegy is hogy van-e hangja, mert úgyis látod.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2257 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 20:08:24 »


Sopron-Vaja 481 km, 4óra út idő, 150-160 végig, már ahol engedte az út persze 10,2liter/ 100km, olajfogyasztás 0
Haza út 170, néha 200  eplus2 3óra 40perc, fogyi kb 12liter  hehe elégedett vagyok smile Pest előtt megelőztem egy szép mk4-es mondit 22:00-kor......
Tavaly ősszel ugyan ez az út 100-as tempóval kb 6óra 40perc, és 6.1literes fogyiból megvolt   vigyor3    
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2258 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 20:12:44 »

Sopron-Vaja 481 km, 4óra út idő, 150-160 végig, már ahol engedte az út persze 10,2liter/ 100km, olajfogyasztás 0
Haza út 170, néha 200  eplus2 3óra 40perc, fogyi kb 12liter  hehe elégedett vagyok smile Pest előtt megelőztem egy szép mk4-es mondit 22:00-kor......
Tavaly ősszel ugyan ez az út 100-as tempóval kb 6óra 40perc, és 6.1literes fogyiból megvolt   vigyor3    
gatula  taps ki kormoltad rendesen  vigyor3
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #2259 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 20:35:06 »

gatula  taps ki kormoltad rendesen  vigyor3

A lényeg hogy gond nélkül bírta végig egy mukja nem volt, pedig kapott rendesen, 15éves autó, most bizonyíthatott nálam, és elégedett vagyok eljen
Az olaj ezek után is aránylag szép tiszta, pedig már az út előtt is 8000volt benne.   
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2260 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 20:37:36 »

A lényeg hogy gond nélkül bírta végig egy mukja nem volt, pedig kapott rendesen, 15éves autó, most bizonyíthatott nálam, és elégedett vagyok eljen
Az olaj ezek után is aránylag szép tiszta, pedig már az út előtt is 8000volt benne.   
hát igen  eljen
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
fmin
Vendég
« Új hozzászólás #2261 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 22:59:04 »

Sziasztok!
Érdeked dolgokat írtok, nekem most volt meg az első ezer kilóméterem a mk3-as 2.0tdci-vel. (2004automata).
75% Budapest, 25% pálya. 7,5 l/100 km. Sima dizel tankolva, fix klima 22*C.
Hogy jön ki nektek 5,2 meg ilyenek? Mit kell rajta kicserélni, tisztitani, vagy adalékolni?
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #2262 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:23:05 »

Sziasztok!
Érdeked dolgokat írtok, nekem most volt meg az első ezer kilóméterem a mk3-as 2.0tdci-vel. (2004automata).
75% Budapest, 25% pálya. 7,5 l/100 km. Sima dizel tankolva, fix klima 22*C.
Hogy jön ki nektek 5,2 meg ilyenek? Mit kell rajta kicserélni, tisztitani, vagy adalékolni?

Üdv!
Szerintem, ha tényleg ilyen arányok szerint jársz az utakon és csak város megy pálya (alfa és omega), nem beszélve arról, hogy végig klíma. Akkor ezért a fogyasztásért más autótulajdonos szerintem össze is tenné a kezét.
Én személy szerint 5.2, 5.3mal járok mostanság. Nagyrészt egyedül, általában klíma nélkül (mert én olyan típus vagyok, hogy nem igénylem annyira a klímát, inkább engedek egy kis ablakot, de ha már akár 1 utasom is van akkor már kapcsolok klímát természetesen.) kis város de főleg lakott területen kívül. Tempomat be 100ra, kabbe yard nem mérsz be alapon. Ott egy picivel többet pörög 2000nél, és pont jó.
Abroncs nyomás megfelelőre. Mostanság én is képzem magam arra, hogy többet használjam a motorféket és ez látszik is a fogyin.
Adalékolni nem kell semmit kötelezően, de sok fórumtárstól hallottam, hogy stihl 2t-től szebben ciripel a motor, én mindenesetre nem kockáztattam meg.
Mert ez a stihl 2t tipikus tyúk vagy a tojás kérdés, rengeteg + és - érv van, és mindig bevillan, hogy mi van ha pont...

A fogyasztás az főleg talp és vezetési stílus függő.  taps
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2263 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:23:49 »

Sziasztok!
Érdeked dolgokat írtok, nekem most volt meg az első ezer kilóméterem a mk3-as 2.0tdci-vel. (2004automata).
75% Budapest, 25% pálya. 7,5 l/100 km. Sima dizel tankolva, fix klima 22*C.
Hogy jön ki nektek 5,2 meg ilyenek? Mit kell rajta kicserélni, tisztitani, vagy adalékolni?

Szerintem ezzel a Bp.-pálya aránnyal, automata autóval, klímával, jó érték a 7,5l. Nekem 100% Bp. esetében szokott ennyi lenni, klíma néllkül.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2264 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:28:43 »

ilyenem se volt még
900+ km

607 megtehetö kilométert ir ki a szinte tele tankra egy benzines  wow1
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2265 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:31:45 »

Szerintem ezzel a Bp.-pálya aránnyal, automata autóval, klímával, jó érték a 7,5l. Nekem 100% Bp. esetében szokott ennyi lenni, klíma néllkül.

Hétvégén befelé menet tankoltam. Nullázom a fogyimérőt állóhelyzetből, így pillanatokon belül 99. Elindulok, alig akar lekúszni 10 alá. Nullázom, állandó sebesség, valami 5 körüli fogyi.
Beérek a városba, elintézem a dolgom, és indulok haza, 7 liter körüli fogyi, a műszer szerint. Pedig nem is volt tömeg a városban... bazi meleg volt, a klíma sokat ment.
Persze a város a rosszabbik fajta, sok megállással. De még mindig nem az igazi, pár kilométert hideg motorral üzem.
Hát, ez van. 6 alatt szokott lenni, közelebb az 5-höz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2266 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 10:42:56 »

Hétvégén befelé menet tankoltam. Nullázom a fogyimérőt állóhelyzetből, így pillanatokon belül 99. Elindulok, alig akar lekúszni 10 alá. Nullázom, állandó sebesség, valami 5 körüli fogyi.
Beérek a városba, elintézem a dolgom, és indulok haza, 7 liter körüli fogyi, a műszer szerint. Pedig nem is volt tömeg a városban... bazi meleg volt, a klíma sokat ment.
Persze a város a rosszabbik fajta, sok megállással. De még mindig nem az igazi, pár kilométert hideg motorral üzem.
Hát, ez van. 6 alatt szokott lenni, közelebb az 5-höz.
Ezt elég összevissza írtad, nem értem mit akarsz mondani.

Az igazi Bp üzem az olyan, hogy 5-6 km-t 15 perc alatt teszel meg. Nem váltasz 3-asba, egy lámpaváltással 3-4 autó megy át a kereszteződésen, az átlagsebességed meg 5km/ó... Volt, hogy egy minitalira tőlem a Lurdíhoz egy óra alatt értem el. De az Aréna Plaza is volt már 45 perc. Ilyenkor kb. álló helyzetben ketyeg a motor. Ha erre teszel még egy klímát, és ezt heti 5x (pl. munkába járás) megcsinálod, na, akkor jönnek a 7-8 literes fogyik. De volt itt korábban TDCi-s, akinek 10l volt az átlagja. De ott van Styleair, neki is simán elmegy 8l körülre az IGAZI városi fogyasztása. Úgyhogy a masszív városi dugóban sz*pásra teljesen jó a 7,5l-es fogyi. Aki tényleg Bp-en használja a kocsit (Styleair, Relhist, én, stb), azoknak ritkán jön ki a full Bp. tank 7,3l alá.

Amit te itt fentebb írtál... Hétvége (alig van forgalom, pláne nyáron, amikor mindenki vízparton van), meg írod, hogy nem volt tömeg a városban. Akkor persze hogy lehet jót fogyasztani. Kb. átrohansz a városon. Múltkor éjjel 4 felé jöttem Siófokról, és mentem a reptérre (szívesség taxizás). Akkor az egész úton 2x álltam meg. De az nem reális.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2267 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:06:08 »

607 megtehetö kilométert ir ki a szinte tele tankra egy benzines  wow1

teletankolásnál általaban nekem megtehető 750km körülit ír ki, de pár km után már 780 körül szokott lenni

a képen 300+ megtett km után írt ki megtehető 600+ km-t
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2268 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:08:19 »

Az igazi Bp üzem az olyan, hogy 5-6 km-t 15 perc alatt teszel meg. Nem váltasz 3-asba, egy lámpaváltással 3-4 autó megy át a kereszteződésen, az átlagsebességed meg 5km/ó...

Most vagy te nem mozdulsz ki a belvárosból, vagy én nem Budapesten járkálok napi legalább 30km-et, de az egyik biztos.

Amit leírsz, az a belváros és abból is a copós részek copós időpontban.

Át lehet úgy is menni a belvároson, hogy fel tudsz váltani 5-be, és 25-30 az átlagsebességed. Én pl. minden nap átmegyek a városon a Népligettől egészen a Rózsadombig a Nagykörúton át és ez a 13 km nem vesz igénybe többet 17-18 percnél (télen 20-22).

Szó-szó, amit te írsz, az nem egész Bp-re igaz, csak egy részére. Olyan kb. ezt így kategorikusan leírni, mint amikor a vidéki vadparaszt feljön a Nagyfaluba és utána meggyőződve állítja, hogy Pesten mindig mindenhol dugó van. Azt persze nem meséli, hogy 3 utat ismer, a Hungáriát, a Kerepesit és a Lánchidat.
Büdipest nagyon jól autózható, ha ismered a kerülőutakat és ha elég drága az üzemanyag. eplus2

 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2269 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:09:58 »

Ezt elég összevissza írtad, nem értem mit akarsz mondani.

Ha te valamit nem értesz, az össze-vissza van? Mi? Méghogy egy? Százával jönnek...

Válasz
Az igazi Bp üzem az olyan, hogy 5-6 km-t 15 perc alatt teszel meg. Nem váltasz 3-asba, egy lámpaváltással 3-4 autó megy át a kereszteződésen, az átlagsebességed meg 5km/ó... Volt, hogy egy minitalira tőlem a Lurdíhoz egy óra alatt értem el. De az Aréna Plaza is volt már 45 perc. Ilyenkor kb. álló helyzetben ketyeg a motor. Ha erre teszel még egy klímát, és ezt heti 5x (pl. munkába járás) megcsinálod, na, akkor jönnek a 7-8 literes fogyik. De volt itt korábban TDCi-s, akinek 10l volt az átlagja. De ott van Styleair, neki is simán elmegy 8l körülre az IGAZI városi fogyasztása. Úgyhogy a masszív városi dugóban sz*pásra teljesen jó a 7,5l-es fogyi. Aki tényleg Bp-en használja a kocsit (Styleair, Relhist, én, stb), azoknak ritkán jön ki a full Bp. tank 7,3l alá.

Sztájler igazi fogyija? Ő is messziről jön, biztos hogy van benne kímélő szakasz.
Én is járok be a városba, reggel (suli), csakhogy végig a rakparton... ez azért más.
Ezért nehéz a városi üzemet összehasonlítani. Nehezen lehet reprodukálni ugyanazokat a körülményeket.
A Relhist villamossal jár dolgozni. Nem tudom, hova járkál még, de lehet, hogy csak vidékre.
Az igazi városi üzem a tiéd, aki a belvárosban lakol'.

Válasz
Amit te itt fentebb írtál... Hétvége (alig van forgalom, pláne nyáron, amikor mindenki vízparton van), meg írod, hogy nem volt tömeg a városban. Akkor persze hogy lehet jót fogyasztani. Kb. átrohansz a városon. Múltkor éjjel 4 felé jöttem Siófokról, és mentem a reptérre (szívesség taxizás). Akkor az egész úton 2x álltam meg. De az nem reális.

Azt akartam írni, hogy nem volt forgalom, nem csak 3 kilométert mentem, és mégis felment a fogyi az egekbe. A klíma legalább 1 litert rádob ilyen melegben.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2270 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:14:05 »

teletankolásnál általaban nekem megtehető 750km körülit ír ki, de pár km után már 780 körül szokott lenni

a képen 300+ megtett km után írt ki megtehető 600+ km-t
igy jobban hangzik  wave
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2271 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 11:42:19 »

Most vagy te nem mozdulsz ki a belvárosból, vagy én nem Budapesten járkálok napi legalább 30km-et, de az egyik biztos.

Amit leírsz, az a belváros és abból is a copós részek copós időpontban.

Át lehet úgy is menni a belvároson, hogy fel tudsz váltani 5-be, és 25-30 az átlagsebességed. Én pl. minden nap átmegyek a városon a Népligettől egészen a Rózsadombig a Nagykörúton át és ez a 13 km nem vesz igénybe többet 17-18 percnél (télen 20-22).

Szó-szó, amit te írsz, az nem egész Bp-re igaz, csak egy részére. Olyan kb. ezt így kategorikusan leírni, mint amikor a vidéki vadparaszt feljön a Nagyfaluba és utána meggyőződve állítja, hogy Pesten mindig mindenhol dugó van. Azt persze nem meséli, hogy 3 utat ismer, a Hungáriát, a Kerepesit és a Lánchidat.
Büdipest nagyon jól autózható, ha ismered a kerülőutakat és ha elég drága az üzemanyag. eplus2
Nekem sokszor azért is magas, mert full belvárosban lakom (Nyugati mellett, copós rész), és innen akármerre akarok menni, vagy akárhonnan jövök haza, át kell verekednem magam a sűrűjén. Plusz sokszor megyek d.u. erre-arra (copós időpont), amikor leinkább beáll a forgalom. Hát így jön össze. Persze nekem is van, amikor kifogok jó napokat, és akkor meg viccesen gyorsan lehet haladni.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2272 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 12:45:29 »

Nekem sokszor azért is magas, mert full belvárosban lakom (Nyugati mellett, copós rész), és innen akármerre akarok menni, vagy akárhonnan jövök haza, át kell verekednem magam a sűrűjén. Plusz sokszor megyek d.u. erre-arra (copós időpont), amikor leinkább beáll a forgalom. Hát így jön össze. Persze nekem is van, amikor kifogok jó napokat, és akkor meg viccesen gyorsan lehet haladni.
robogó, tömegközlekedés? 
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2273 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 13:59:19 »

Sziasztok!
Érdeked dolgokat írtok, nekem most volt meg az első ezer kilóméterem a mk3-as 2.0tdci-vel. (2004automata).
75% Budapest, 25% pálya. 7,5 l/100 km. Sima dizel tankolva, fix klima 22*C.
Hogy jön ki nektek 5,2 meg ilyenek? Mit kell rajta kicserélni, tisztitani, vagy adalékolni?


Nezd meg a gepkonyvet, es ha abban kisebb fogyasztast talalsz, mint a valos, akkor aggodjal! (A tobbi, meg hasznalat fuggo.)
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2274 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 15:29:16 »

robogó, tömegközlekedés? 
A motorokat nem szeretem. Tavasz-ősz ha jó idő van, akkor szoktam biciklizni. A tömegközlekedés az játszik persze. De sok olyan hely van, ami kocsival (még dugóban is) 15 perc, tömegközlekedéssel meg 40, mert az akkor éppen nekem nem kedvező járat vonalak miatt pl. 3x át kell szállni.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2275 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 15:48:36 »

A motorokat nem szeretem. Tavasz-ősz ha jó idő van, akkor szoktam biciklizni. A tömegközlekedés az játszik persze. De sok olyan hely van, ami kocsival (még dugóban is) 15 perc, tömegközlekedéssel meg 40, mert az akkor éppen nekem nem kedvező járat vonalak miatt pl. 3x át kell szállni.

Pedig jó a moci is, de én városba kifejezetten a robogót kedvelem. Eléggé sokat robogózom év közben. 2.5L-es fogyasztás jön ki és gyorsabb mint a kocsi, pedig csak 125ccm. A fentartása eléggé zéró. Szóval mindenképpen megéri, ha motorizált kell. Mostanában én is bringával megyek, ha tudom, hogy aznap sehova máshova nem megyek. Így a 20 perces út, a duplájára nő, de az is még nudli.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #2276 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 16:22:57 »

Na, de hogy egy kicsit a fogyasztásról is essen szó, folytatom, amit itt elkezdtem:

Bp-Bécs-Bp: 4 fővel
Bp-Graz: 3 fővel, jól megpakolva
Ez így 992km (pont a kúton sípolt, hogy még 80 van hátra), amire tankoltam 54l-t. Tehát kb. 5,4l átlag jött ki. Tankolás után azt írta, hogy 1173-at mehetek Cheesy

Amúgy Graz-ban 1,389-ért tankoltam Avanti kúton. Ez 280-as EUR árfolyamot nézve 389Ft/l. Az otthoni kutak meg kapják be a nagylábujjam...
Szerda: a Graz-i tankolás után Karintiában mászkáltunk 3 fővel, csomagok nélkül. Mentünk fel magas hegyi kilátókba, tekeregtünk hegyi utakon is, mászkáltunk városokban, lassan mentünk parkolóhelyet keresve, de 70% autópálya volt benne. Mivel osztrákiában voltunk, így azért az autópálya sem olyan, mint nálunk az M5, ami kb. az Alföldön megy Smiley Tehát voltak benne kaptatók is. A tempó viszont a helyi közlekedésnél pályán mindig 100km/h volt. Rengeteg helyen amúgyis le van korlátozva 100-ra (alagutak, nagyobb emelkedők, vagy csak simán zajkorlátozás), de sok helyen volt a mostanában facebook-on keringő IG-L felirat is a 100-as tábla alatt. Ez ugye a károsanyag-kibocsátás miatti korlátozás jele. Így nem láttam értelmét gyorsabban menni, mert pár perc haladás után megint jött egy 100-as lassító. Mentem inkább egyenletes 100-al. Melesleg nagyon sokszor a 100-as korlátozásnál 100-al menve én voltam a leggyorsabb a pályán, az osztrákok inkább 90-95-el mentek.
Tehát ezekkel a feltételekkel a következő táv ment le:
Graz - Klagenfurt: 110-es tempó. Utána 4 napig tekergés erre-arra, város, pálya, hegyi utak, stb.
Majd vasárnap iszonyat szakadó esőben Annenheim - Graz - Bécs - Bruck an der Leitha: 3 személy, full csomag, 110-es tempó.
A szerdai Graz-i tankolás óta mentünk 1076 km-t, egy tankkal! Ekkor még 64 megtehetőt írt ki. Erre tankoltam 58l-t. Ennek az átlaga: 5,39l !!! Az eddigi legjobb fogyasztásom lett!  eljen Még a vasárnap reggeli indulásnál megnéztem, hogy hol vannak olcsó kutak a hazafelé vezető út közben, hogy hol álljunk meg tankolni attól függően, hogy mennyire tart ki az üzemanyag. Nem hittem, hogy el fogunk érni ide. Itt a határ melletti településen szintén egy (önkiszolgáló) Avanti kúton tankoltam, szintén 1,389€-ért, ami az akkor 278-as árfolyamon nézve 386 Ft/l.
Hazafelé meg csináltam egy ilyen képet. Ez már Mo.-n van. 110 megtett km után még 1116 megtehetőt írt ki!!  wow1 Hát néztem egyet.

Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2277 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 17:02:05 »

Na, de hogy egy kicsit a fogyasztásról is essen szó, folytatom, amit itt elkezdtem:
Szerda: a Graz-i tankolás után Karintiában mászkáltunk 3 fővel, csomagok nélkül. Mentünk fel magas hegyi kilátókba, tekeregtünk hegyi utakon is, mászkáltunk városokban, lassan mentünk parkolóhelyet keresve, de 70% autópálya volt benne. Mivel osztrákiában voltunk, így azért az autópálya sem olyan, mint nálunk az M5, ami kb. az Alföldön megy Smiley Tehát voltak benne kaptatók is. A tempó viszont a helyi közlekedésnél pályán mindig 100km/h volt. Rengeteg helyen amúgyis le van korlátozva 100-ra (alagutak, nagyobb emelkedők, vagy csak simán zajkorlátozás), de sok helyen volt a mostanában facebook-on keringő IG-L felirat is a 100-as tábla alatt. Ez ugye a károsanyag-kibocsátás miatti korlátozás jele. Így nem láttam értelmét gyorsabban menni, mert pár perc haladás után megint jött egy 100-as lassító. Mentem inkább egyenletes 100-al. Melesleg nagyon sokszor a 100-as korlátozásnál 100-al menve én voltam a leggyorsabb a pályán, az osztrákok inkább 90-95-el mentek.
Tehát ezekkel a feltételekkel a következő táv ment le:
Graz - Klagenfurt: 110-es tempó. Utána 4 napig tekergés erre-arra, város, pálya, hegyi utak, stb.
Majd vasárnap iszonyat szakadó esőben Annenheim - Graz - Bécs - Bruck an der Leitha: 3 személy, full csomag, 110-es tempó.
A szerdai Graz-i tankolás óta mentünk 1076 km-t, egy tankkal! Ekkor még 64 megtehetőt írt ki. Erre tankoltam 58l-t. Ennek az átlaga: 5,39l !!! Az eddigi legjobb fogyasztásom lett!  eljen Még a vasárnap reggeli indulásnál megnéztem, hogy hol vannak olcsó kutak a hazafelé vezető út közben, hogy hol álljunk meg tankolni attól függően, hogy mennyire tart ki az üzemanyag. Nem hittem, hogy el fogunk érni ide. Itt a határ melletti településen szintén egy (önkiszolgáló) Avanti kúton tankoltam, szintén 1,389€-ért, ami az akkor 278-as árfolyamon nézve 386 Ft/l.
Hazafelé meg csináltam egy ilyen képet. Ez már Mo.-n van. 110 megtett km után még 1116 megtehetőt írt ki!!  wow1 Hát néztem egyet.


ez a mi autónk nem a   s u s u k i  taps mikor tölem kérdezik mennyi az átlag 5,5-6 liter.rögtön jön a reagálás,á maradj már nem kell szépiteni ekkora motor ekkora kaszni! megeszi az a 9-10 litert.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #2278 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 20:03:58 »



De szép kormááááány!  wow1

De a fogyasztás is jó.  nyes
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2279 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 20:07:12 »


De szép kormááááány!  wow1

De a fogyasztás is jó.  nyes
[/quote]ja, meg a két ablaktörlö lapát nem?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #2280 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 20:36:14 »

De szép kormááááány!  wow1

De a fogyasztás is jó.  nyes
ja, meg a két ablaktörlö lapát nem?
azok se rosszak Cheesy
amúgy csak azért mondtam, mert nekem a faberakás a mindenem  smile
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2281 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 20:39:22 »

azok se rosszak Cheesy
amúgy csak azért mondtam, mert nekem a faberakás a mindenem  smile
  Wink  integet2
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #2282 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:38:19 »

ez a mi autónk nem a   s u s u k i  taps mikor tölem kérdezik mennyi az átlag 5,5-6 liter.rögtön jön a reagálás,á maradj már nem kell szépiteni ekkora motor ekkora kaszni! megeszi az a 9-10 litert.
Bocs az off-t de haver vett egy Twingo-t a nejének/15 éves/.Kérdem milyen mondja nekem tuti meg neki is tetszik és hozták haza és 5.5 litert fogyasztott.Na itt jön a lényeg ,hogy az enyém most egymás után 6.2 litert fogyasztott több város mint kint.Akkor ez a kis kocsi mitől jobb mint a nagy mondeo???A fentartás egy más dolog de amennyivel kisebb annyival nem fogyaszt kevesebbet.Csak ezt akartam belőle kihozni.És a mi adatainkon nincs mit szépíteni mert azok önmaguktól is szépek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #2283 Dátum: 2012.08.28 kedd, 14:52:18 »

Bocs az off-t de haver vett egy Twingo-t a nejének/15 éves/.Kérdem milyen mondja nekem tuti meg neki is tetszik és hozták haza és 5.5 litert fogyasztott.Na itt jön a lényeg ,hogy az enyém most egymás után 6.2 litert fogyasztott több város mint kint.Akkor ez a kis kocsi mitől jobb mint a nagy mondeo???A fentartás egy más dolog de amennyivel kisebb annyival nem fogyaszt kevesebbet.Csak ezt akartam belőle kihozni.És a mi adatainkon nincs mit szépíteni mert azok önmaguktól is szépek!!!!!!!!!!!!!!!!!

Akkor aza Twini már nagyon nem az igazi...
Páromé, amig totálkárosra nem csukta neki egy figyelmetlen fazon, 4-4,2 evett max.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2284 Dátum: 2012.08.28 kedd, 15:04:31 »

Bocs az off-t de haver vett egy Twingo-t a nejének/15 éves/.

Most bocs:

De egyrészt 15 évesen még nem lehet házasodni.

Másrészt 15 évesen jogosítványt sem lehet szerezni.

Nagyon nem törvénytisztelő állampolgárok.  nyes vigyor3 eplus2 hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2285 Dátum: 2012.08.28 kedd, 15:07:48 »

Most bocs:

De egyrészt 15 évesen még nem lehet házasodni.

Másrészt 15 évesen jogosítványt sem lehet szerezni.

Nagyon nem törvénytisztelő állampolgárok.  nyes vigyor3 eplus2 hehe
kivéve ha familiárisan hiperpigmentált, mert nekik mindent lehet  hehe
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #2286 Dátum: 2012.08.28 kedd, 22:26:54 »

Most bocs:

De egyrészt 15 évesen még nem lehet házasodni.

Másrészt 15 évesen jogosítványt sem lehet szerezni.

Nagyon nem törvénytisztelő állampolgárok.  nyes vigyor3 eplus2 hehe
Vettem látom a lényeget kaptad el nem a topic tartalmát.Igaz rossz helyre tettem be a kort.Jó nyom olvasó lennél. eljen wow1
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2287 Dátum: 2012.08.28 kedd, 22:40:17 »

Vettem látom a lényeget kaptad el nem a topic tartalmát.Igaz rossz helyre tettem be a kort.Jó nyom olvasó lennél. eljen wow1

Akkor veled nem viccelődünk...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2288 Dátum: 2012.08.29 szerda, 09:45:46 »

Sokat panaszkodtam korábban a Mondeom fogyasztására, de úgy tűnik, csak simán utál hazamenni.

Általában ezen az útvonalon járok haza, mondjuk átlagsebesség 60 km/h körül, olyan ~2 óra alatt megvan a 110 km. Tehát elég gyorsan megyek, de azért nem esek le a kanyarokról, meg lassítok a városban. Nem városi fogyasztása tehát az autónak, hanem hosszútávon utazás. Rendszerint 9-9,2 körüli fogyasztást számolok.

Aztán voltam kb. 1 hónapja horgászni a Dunán, az út volt kb. 2,5 óra, 160km, hasonlóképp olyan 60 km/h körüli átlagtempó, viszont sok hosszú egyenes szakasszal, ahol 110-el, egy gázálláson végigmentem, kevés 30-40-es kanyarral tarkítva, stb. Először csak az tűnt fel, hogy majdnem üres tankra indulásnál tankoltam 10-ért, és sokkal később fogyott el, mint általában hazajáráskor. Aztán később számolgatva, olyan 7-8 liter körül ehetett.

Természetesen 300km-es távból komoly fogyasztási adatot nem vonunk le számolgatós módszerrel, minden esetre az jól kitűnik, hogy utálja, ha hazajárok, és csak másfelé tud kevesebbet fogyasztani. taps De, ez már becsülendőbb fogyasztási adat, szóval munkahelyet kell váltanom, Győrből el kell húznom, mert Győr-Tihany távot nem szereti a Mondeo.  gun

A slick nyári gumik most lekerültek a kocsiról (kb. 1000km-el ezelőtt értem el a kopásjelzőt, és a szarul beállított első futómű nagyon ette a gumikat, már alig volt rajta minta amikor beállíttattam a futóművet), és felkerültek a téli gumik. KÍváncsi leszek, azzal mennyire megy fel/le a fogyasztás, mert azóta érezhetően dolgozik az ABS meg a kipörgésgátló - szóval nem túl optimális a tapadásom.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2289 Dátum: 2012.08.29 szerda, 15:14:54 »

Sokat panaszkodtam korábban a Mondeom fogyasztására, de úgy tűnik, csak simán utál hazamenni.

Általában ezen az útvonalon járok haza, mondjuk átlagsebesség 60 km/h körül, olyan ~2 óra alatt megvan a 110 km. Tehát elég gyorsan megyek, de azért nem esek le a kanyarokról, meg lassítok a városban. Nem városi fogyasztása tehát az autónak, hanem hosszútávon utazás. Rendszerint 9-9,2 körüli fogyasztást számolok.

Aztán voltam kb. 1 hónapja horgászni a Dunán, az út volt kb. 2,5 óra, 160km, hasonlóképp olyan 60 km/h körüli átlagtempó, viszont sok hosszú egyenes szakasszal, ahol 110-el, egy gázálláson végigmentem, kevés 30-40-es kanyarral tarkítva, stb. Először csak az tűnt fel, hogy majdnem üres tankra indulásnál tankoltam 10-ért, és sokkal később fogyott el, mint általában hazajáráskor. Aztán később számolgatva, olyan 7-8 liter körül ehetett.

Természetesen 300km-es távból komoly fogyasztási adatot nem vonunk le számolgatós módszerrel, minden esetre az jól kitűnik, hogy utálja, ha hazajárok, és csak másfelé tud kevesebbet fogyasztani. taps De, ez már becsülendőbb fogyasztási adat, szóval munkahelyet kell váltanom, Győrből el kell húznom, mert Győr-Tihany távot nem szereti a Mondeo.  gun

A slick nyári gumik most lekerültek a kocsiról (kb. 1000km-el ezelőtt értem el a kopásjelzőt, és a szarul beállított első futómű nagyon ette a gumikat, már alig volt rajta minta amikor beállíttattam a futóművet), és felkerültek a téli gumik. KÍváncsi leszek, azzal mennyire megy fel/le a fogyasztás, mert azóta érezhetően dolgozik az ABS meg a kipörgésgátló - szóval nem túl optimális a tapadásom.

Ha haza nem szeret menni, akkor ne munkahelyet válts, hanem költözz el. Én keresek valami jó házat max tihany, vagy a másikoldal siófok magasságáig Budapesttől (persze még a jelenlegit is el kell adni, de ez nehéz ügy).
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2290 Dátum: 2012.08.29 szerda, 15:19:02 »

Ha haza nem szeret menni, akkor ne munkahelyet válts, hanem költözz el. Én keresek valami jó házat max tihany, vagy a másikoldal siófok magasságáig Budapesttől (persze még a jelenlegit is el kell adni, de ez nehéz ügy).

Aligán tudok ajánlani egy házat...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2291 Dátum: 2012.08.29 szerda, 15:30:29 »

Aligán tudok ajánlani egy házat...

Nyaralni?

Lehet arra jelentkeznénk jövőre!  wow1 integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2292 Dátum: 2012.08.29 szerda, 15:36:23 »

Aligán tudok ajánlani egy házat...

Remélem, nem piros lámpás  vigyor3
Mer akkor ugyi olyan gyorsan mennénk, hogy jó magas lenne a fogyi! (Hogy egyedüliként egy kicsit on legyek)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2293 Dátum: 2012.08.29 szerda, 15:43:10 »

Aligán tudok ajánlani egy házat...

jöhet e-mailben privben minden. Olyat keresünk ami egy-két éven belül nem csak nyaraló lenne. Bp-ről szeretnénk el menni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26666


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2294 Dátum: 2012.08.29 szerda, 16:07:07 »

Nyaralni?

Lehet arra jelentkeznénk jövőre!  wow1 integet2

Ki nem adjuk.

2005-ben építettük, U alakú ház, 4 szoba, 2 fürdőszoba, 2 wc, plusz konyha, nappali, és belső fedett terasz, kb 1100nm-es telek, hátul a belső terszról nyílik egy medence, és van építve egy kb 40nm-es boros pince is. A Balatonon teljesen áthelyeztük a székhelyünket, így gyakorlatilag 3 éve nem használjuk.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #2295 Dátum: 2012.08.29 szerda, 17:00:55 »

Sokat panaszkodtam korábban a Mondeom fogyasztására, de úgy tűnik, csak simán utál hazamenni.

Általában ezen az útvonalon járok haza, mondjuk átlagsebesség 60 km/h körül, olyan ~2 óra alatt megvan a 110 km. Tehát elég gyorsan megyek, de azért nem esek le a kanyarokról, meg lassítok a városban. Nem városi fogyasztása tehát az autónak, hanem hosszútávon utazás. Rendszerint 9-9,2 körüli fogyasztást számolok.

Aztán voltam kb. 1 hónapja horgászni a Dunán, az út volt kb. 2,5 óra, 160km, hasonlóképp olyan 60 km/h körüli átlagtempó, viszont sok hosszú egyenes szakasszal, ahol 110-el, egy gázálláson végigmentem, kevés 30-40-es kanyarral tarkítva, stb. Először csak az tűnt fel, hogy majdnem üres tankra indulásnál tankoltam 10-ért, és sokkal később fogyott el, mint általában hazajáráskor. Aztán később számolgatva, olyan 7-8 liter körül ehetett.

Természetesen 300km-es távból komoly fogyasztási adatot nem vonunk le számolgatós módszerrel, minden esetre az jól kitűnik, hogy utálja, ha hazajárok, és csak másfelé tud kevesebbet fogyasztani. taps De, ez már becsülendőbb fogyasztási adat, szóval munkahelyet kell váltanom, Győrből el kell húznom, mert Győr-Tihany távot nem szereti a Mondeo.  gun

A slick nyári gumik most lekerültek a kocsiról (kb. 1000km-el ezelőtt értem el a kopásjelzőt, és a szarul beállított első futómű nagyon ette a gumikat, már alig volt rajta minta amikor beállíttattam a futóművet), és felkerültek a téli gumik. KÍváncsi leszek, azzal mennyire megy fel/le a fogyasztás, mert azóta érezhetően dolgozik az ABS meg a kipörgésgátló - szóval nem túl optimális a tapadásom.

Szia,

Nem ismerem a vezetési stílusodat, de a fenti leírásodból elsőre arra gondoltam hogy a motorféket nem szereted használni.
Az üzemi fék használata közvetett módon elég sok üzemanyagot igényel. Ha egy ismerős úton haladsz, akkor szerintem a legtöbb kanyar/lejtő megoldható motorfékkel is, addig sem fogyaszt az autó.  (bár nem tudom hogy az MK2 lekapcsolja-e a befecskendezést ilyenkor)
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #2296 Dátum: 2012.08.29 szerda, 17:02:13 »

Ki nem adjuk.

2005-ben építettük, U alakú ház, 4 szoba, 2 fürdőszoba, 2 wc, plusz konyha, nappali, és belső fedett terasz, kb 1100nm-es telek, hátul a belső terszról nyílik egy medence, és van építve egy kb 40nm-es boros pince is. A Balatonon teljesen áthelyeztük a székhelyünket, így gyakorlatilag 3 éve nem használjuk.

Nem ki, kölcsön!  nyes wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2297 Dátum: 2012.08.29 szerda, 17:38:27 »

Szia,

Nem ismerem a vezetési stílusodat, de a fenti leírásodból elsőre arra gondoltam hogy a motorféket nem szereted használni.
Az üzemi fék használata közvetett módon elég sok üzemanyagot igényel. Ha egy ismerős úton haladsz, akkor szerintem a legtöbb kanyar/lejtő megoldható motorfékkel is, addig sem fogyaszt az autó.  (bár nem tudom hogy az MK2 lekapcsolja-e a befecskendezést ilyenkor)

Befecskendezést természetesen leállítja motorféknél, ez talán természetes volt már az összes hasonló korú járműnél.

Ha a motorféket használom, hogy 100-ról 50-re lassítsak, akkor (főleg lejtőn) hosszú-hosszú távolsággal korábban el kell kezdeni lassítnai, ami az izgalmat is kiveszi a vezetésből, plusz súlyos perceket ad végül a menetidőhöz. Ezért is volt jó a másik út, ott a főúton 100-110-el végigverettem, és alig volt 1-2 város, ahol lassítani kellett 60ra. A sima hazajárásnál meg kb. 10-20km-enként vagy város jön, vagy pár nagy kanyar, ami miatt satufék a kanyar előtt/város tábla előtt, majd vissza 2-be, és padlógázon kigyorsítani ha túlértem a szakaszon, különben nem érem el a buszt. Szóval ez az útvonal nem az én autómhoz való, mert feltolja a fogyasztást. A hosszú egyenes kifutó való, akkor lehet nyomni neki, és nem kell fékezgetni. taps
No meg, rendszereint péntek du ha megyek hazafelé, illetve vasárnap u. amikor megyek melózni, legalább 1 dugót elkapok Balatonfüreden vagy Veszprémben a külső körgyűrűn, azon amire végigaraszolok, már nagyon kiéhezek, hogy újra padlóig toljam, és lehagyjak mindenkit a csába.  nyes Sok-sok **** népek mind mennének lábat lógatni a Balatonra, emiatt én meg nem tudok időben hazaérni, hogy végre otthon is melózhassak egyet, vagy épp még be tudjak futni a hivatalba elintézni ezt-azt.
No, majd egyszer ha lesz pénzem, veszek egy autós kamerát, és megmutatom mit kell dolgozni, fékezni-lassítani, hogy időben, 4-5 perccel a busz indulása előtt megérkezzek Veszprémbe. Egyszerűen vannak kanyarok, amikben 60-70-el, frissen rendberakott futóművel, 16"os nyári kerekekkel leesek az ívről, és nem bírom bevenni, így kénytelen vagyok lassítani, különben a szembejövő kamionnal találkozok (vagy épp egy fával, mint a korábbi Fordommal:) ).

Mind1, nem panaszkodok már régóta, már tudom, hogy utál a kocsim hazajárni. Nem szereti az utat. (Pedig én imádom, sok örömömet lelem benne, ezekkel a kagylósított ülésekkel nagy élmény végigveretni a kanyarokban is - akorábbi plüs üléseknek annyira nicns oldaltartása, hoyg nem győztem kapaszkodni.)
Pedig hosszútávozok, és kezelési könyve szerint is csak 6,8-at ill. 7,1-et kellene ennie hosszú távon (nem tudom hogy kisebb vagy nagyobb áttétele van-e ennek a svájci autónak). Mind1, a 7 körülit hozza, ha nem kell hazamennem - pedig ha hazamegyek, akkor is 110km-t utazok, szóval hosszútávozok, nem városi környezet. Ebben a hosszútávos útban kell kiéljem magam, mert városi menetben nem erőltetem ezt az autót. Ott inkább helyijáratozok. Wink

Ha haza nem szeret menni, akkor ne munkahelyet válts, hanem költözz el. Én keresek valami jó házat max tihany, vagy a másikoldal siófok magasságáig Budapesttől (persze még a jelenlegit is el kell adni, de ez nehéz ügy).
Sajnos eladó házat nem tudok (illetve Tihanyban tudok párat, de mind 50m. Ft fölött van, nem tudom, mennyit szánnál rá - sok gyüttment beköltözött ide ebbe a kis faluba, cska mert neki van pénze, aztán fölverte az ingatlanárakat. vigyor3 Még egy 1000 nm-es szőlő is 12-15m-nál kezdődik - onnan van a legjobb panoráma, oda kell építkezni, én meg nem bírok megvenni egy darab szőlőt se, hoyg legyen egy kis borom. rinya )

jöhet e-mailben privben minden. Olyat keresünk ami egy-két éven belül nem csak nyaraló lenne. Bp-ről szeretnénk el menni.
Ezt sajnálom. Én egy bizonyos mértékben örültem volna, ha Bp-re születek - ott elgalább van munka, nem úgy, mint a Balaton parton. Itt csak az idegenforgalom létezik mint munka, az is egyre hanyatlóban, szóval nem lehet hosszútávon meglenni Sad
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2298 Dátum: 2012.08.29 szerda, 18:12:03 »

Befecskendezést természetesen leállítja motorféknél, ez talán természetes volt már az összes hasonló korú járműnél.

lehet, hogy ezen már egyszer vitatkoztunk, de nem kapcsolja le a befecskendezést. Visszaveszi alapjárati értékekre, ennyit tesz, de attól még van. Ez a miatt van, mert ha hirtelen kuplungra lépnél, akkor leállna a motor. Ennyi tehetetlensége nincs.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2299 Dátum: 2012.08.29 szerda, 18:32:53 »

lehet, hogy ezen már egyszer vitatkoztunk, de nem kapcsolja le a befecskendezést. Visszaveszi alapjárati értékekre, ennyit tesz, de attól még van. Ez a miatt van, mert ha hirtelen kuplungra lépnél, akkor leállna a motor. Ennyi tehetetlensége nincs.


Nem tudom a mondeo pontosan hogy csinálja, de az offom fordulatszám és vízhőmérséklet függvényében teljesen megszünteti a befecskendezést. Pl üzemmelegen 1400-as fordulatszámig engedi esni, és utána szépen fokozatosan emeli a nyitási időt, hogy ne legyen durva a váltás. Ha hirtelen a kuplungra lépek, akkor nem fullad le, mert röhögve visszakapcsolja az idő alatt, amíg 1400-ról leesik alapjárat közelébe.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 ... 138   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.096 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.