Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 14:31:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146504 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #5000 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 19:52:47 »

Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!

Köszönöm!  worship integet2 worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5001 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 22:11:43 »

Sziasztok! Tudom, hogy nem itt kéne megkérdeznem. de itt láttam aktivitást. Fel lehet tenni két különböző méretű gumit két különböző tengelyre/tudom hogy nem váltóméretei egymásnak/. Az egyik pár 225/45x17 a másik 215/45 17?

Technikailag gondolom igen, de ne tedd.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5002 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 22:13:55 »

Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!

Köszönöm!  worship integet2 worship

Olyat, ami a Ford M2C 200-C szabványnak megfelel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5003 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 10:59:20 »

Olyat, ami a Ford M2C 200-C szabványnak megfelel.
Én most cseréltem féltengely szimering csere miatt, én is Ford olajat raktam bele. A független szerelőm is ezt javasolta. Drága, de ez kell bele.
A váltás minősége érdemben nem ettől szokott javulni.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5004 Dátum: 2015.06.08 hétfő, 14:18:34 »

sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem hogy féltengely szimeringet kell cserélnem ,de az autó szerelőm lerendelt egy után gyártottat de az nem volt jó mert vastagabb volt.mondtam neki rendelje be a cromaxtól ezt 1 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11631&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

és ő  inkább ezt renedlné le  2 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11702&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
csak azt nem értem hogy  miért a 2.-at akarja berenelni mikor nekem manuális váltóm van.

Gyári szimeringet rakass bele, ne az olcsóbbikat! Az én szerelőm is azt javasolta hogy 1-2 ezer forint a különbség, gyárit rakjunk. Spórolni máson kell/lehet.
Naplózva
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #5005 Dátum: 2015.06.10 szerda, 09:13:05 »

Még annyit kérdeznék, hogy aki cserélt már olajat a váltóban és megjavult tőle a váltás minősége az legyen szíves írja már meg, hogy milyen olajat rakott bele!

Köszönöm!  worship integet2 worship

Nálam szerelő cserélt 200.000-nél, azt mondta eléggé izsapos volt, de nem igazán vettem észre különbséget a váltás minőségén. Gyári olajat rakott bele.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #5006 Dátum: 2015.06.10 szerda, 18:37:04 »

Nálam szerelő cserélt 200.000-nél, azt mondta eléggé izsapos volt, de nem igazán vettem észre különbséget a váltás minőségén. Gyári olajat rakott bele.

Köszönöm a válaszokat mindenkinek.

Szerintem a castrol syntrans multivehicle 75w-90 olajat fogom belerakni.

További szép napot mindenkinek!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5007 Dátum: 2015.06.10 szerda, 19:20:02 »

Sziasztok! Tudom, hogy nem itt kéne megkérdeznem. de itt láttam aktivitást. Fel lehet tenni két különböző méretű gumit két különböző tengelyre/tudom hogy nem váltóméretei egymásnak/. Az egyik pár 225/45x17 a másik 215/45 17?


Nekem volt fent különböző gumi.  Elöl 225/40 r18  Hátul  225/45  r18
Kísérletezés miatt volt fent pár hónapig. Semmi különöset nem vettem észre.
Mondták páran hogy tönkre fog menni az abs a különböző átmérő miatt de semmi gond nem volt vele.   gun
Annyi h, ha nagyon megpakoltam a gépet a nagyobb hátsó gumi beleért a kaszniba. (2.5cm nyomtáv szélesítésem van)
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.11 csütörtök, 19:47:27 írta Kispusi » Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5008 Dátum: 2015.06.30 kedd, 00:06:31 »

Hello.

Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet?    Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #5009 Dátum: 2015.06.30 kedd, 05:10:52 »

Hello.

Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet?    Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.

Szia!

Én ugyanezen jelenség megjelenése után cseréltem a  kuplung-kinyomó-lendkerék kombót,  és a hang megszünt.
Neked is ezt ajánlom. Mennyi km van a kocsiban?
Az enyémben óra szerint 196ezer volt cserekor.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.30 kedd, 05:20:33 írta Takiatti » Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
buksika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #5010 Dátum: 2015.06.30 kedd, 06:26:37 »

Sziasztok! mk3 2.0 TDDI kuplungozás előtt állok. 5-ös helyett 6-os váltó menne fel! A kérdésem az lenne , hogy mi a külömbség a két váltó kuplungszettje között a kinyomócsapágyon kívűl Huh?
Naplózva
omilan03
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61



E-mail
« Új hozzászólás #5011 Dátum: 2015.06.30 kedd, 08:33:34 »

Hello.

Kérdésem a következő lenne, visszaváltáskor, egy furcsa nyikkanó hang jön elő a motor felől, nem állandó a hang csak ha gyorsabban engedem fel a kuplungot. Viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet?    Sebességet simán veszi.
Köszi a válaszokat.

Nálam is jelentkezik ez a jelenség, de azóta finomabban, vagyis lassabban váltok. Így még egy kicsit kitolom a komplett kuplung cserét (talán). Amióta úgymond öregesen váltok, azóta nincs ilyen gond. Az én autómban közel 220e km van benne, szóval elég időszerű lenne a csere és persze többségében városban használom.
Naplózva

Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5012 Dátum: 2015.06.30 kedd, 09:07:40 »

Sziasztok! mk3 2.0 TDDI kuplungozás előtt állok. 5-ös helyett 6-os váltó menne fel! A kérdésem az lenne , hogy mi a külömbség a két váltó kuplungszettje között a kinyomócsapágyon kívűl Huh?

Semmi.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5013 Dátum: 2015.06.30 kedd, 09:39:51 »

Semmi.
szerintem a harang is más.... Roll Eyes
meg ugye a jeladónak nincs rajta hely.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.30 kedd, 09:41:30 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5014 Dátum: 2015.06.30 kedd, 12:17:43 »

Szia!

Én ugyanezen jelenség megjelenése után cseréltem a  kuplung-kinyomó-lendkerék kombót,  és a hang megszünt.
Neked is ezt ajánlom. Mennyi km van a kocsiban?
Az enyémben óra szerint 196ezer volt cserekor.
Szia!
Ebben az autóban 291000Km-t mutat az óra. Szinte biztos, hogy nem az eredeti kuplung van benne. Nemrég került hozzám.  A lendkerék és a nyomólap  milyen állapotban volt mikor kicserélted?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5015 Dátum: 2015.06.30 kedd, 12:30:44 »

Nálam is jelentkezik ez a jelenség, de azóta finomabban, vagyis lassabban váltok. Így még egy kicsit kitolom a komplett kuplung cserét (talán). Amióta úgymond öregesen váltok, azóta nincs ilyen gond. Az én autómban közel 220e km van benne, szóval elég időszerű lenne a csere és persze többségében városban használom.
"Papásan" vezetek én is a nyarat jó lenne ha kihúzná beavatkozás nélkül. eplus2
290e km van az órában, ebből valamit kispóroltak mikor cserélték a kuplungot, nem hiszem, hogy eredeti lenne benne...
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
buksika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3



E-mail
« Új hozzászólás #5016 Dátum: 2015.06.30 kedd, 22:25:30 »

Semmi.
   Köszi! Smiley
Naplózva
omilan03
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 61



E-mail
« Új hozzászólás #5017 Dátum: 2015.07.01 szerda, 23:33:22 »

"Papásan" vezetek én is a nyarat jó lenne ha kihúzná beavatkozás nélkül. eplus2
290e km van az órában, ebből valamit kispóroltak mikor cserélték a kuplungot, nem hiszem, hogy eredeti lenne benne...

Hát az majd akkor derül ki, mikor szét lesz szedve, de elképzelhető, hogy még a gyári van benne, és az új komplett kuplungot spórolták ki. Addig is kitartást kívánok magunknak.   eljen  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.01 szerda, 23:36:31 írta omilan03 » Naplózva

Mondeo MK3 2.0 TDCi Trend 5 ajtó 2006.11. , ferdehátú, MMT6 , EGR off, szabadonfutó fent, DPH Hoses
mister28
Vendég
« Új hozzászólás #5018 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 10:16:37 »

Sziasztok. 2006-os mondeo kombim van 2.0 tdci 6 sebességes váltóval n7ba motorkóddal. Most lesz rajta cserélve kompletten kuplung, lendkerék. Kérdésem az, hogy tudja-e valaki, hogy a nyelestengely csapágya a váltó melyik részén helyezkedik el, mert szeretném azt is kicseréltetni, de a szerelő nem nagyon akarja megbontani. Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5019 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 10:25:22 »

Sziasztok. 2006-os mondeo kombim van 2.0 tdci 6 sebességes váltóval n7ba motorkóddal. Most lesz rajta cserélve kompletten kuplung, lendkerék. Kérdésem az, hogy tudja-e valaki, hogy a nyelestengely csapágya a váltó melyik részén helyezkedik el, mert szeretném azt is kicseréltetni, de a szerelő nem nagyon akarja megbontani. Válaszokat előre is köszönöm.

Vidd máshoz, aki ért is hozzá... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5020 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 15:33:47 »

Vidd máshoz, aki ért is hozzá... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
nem azt mondta hogy nem ért hozzá, nemm akarja megbontani. minek is?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5021 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 10:24:12 »

Sziasztok!

Mostanában feltűnt, hogy sebességváltás után, gázadásnál egy-egy 'kottyanó' hangot hallat 'kisautóm'.
Főleg 4-5-6-ig fokozatban hallható.

Konzekvensen előjön a jelenség: pl. 4-esben vagyok, felengedem a lábam a gázpedálról, majd újra rálépek, ilyenkor 'kottyan' egyet valami, aztán megy szépen, gond nélkül.
Ez mindig ilyen volt és eddig nem tűnt fel, vagy valami problémára utal ? Van valakinek ötlete ?  worship

Szerk.: azt felejetettem írni, hogy kb. 40.000 km-rel ezelőtt lett komplett kuplung lendkerekestül mindenestül cserélve (nem tudom ez számít-e) teljesen újra Vik által.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.06 hétfő, 10:30:21 írta wyzard » Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #5022 Dátum: 2015.07.18 szombat, 14:25:55 »

Sziasztok!

A kérdésem, hogy hol kell fogni a kuplungnak?  Mert nekem elég lent fog. Ha engedem fel kb 1 cm után már indul az autó.

Gondoltam légteleníteni kellene. Olvasom itt a fórumon, hogy visszafelé kell bele nyomni az olajat. A normális légtelenítés miért nem jó (mint a féknél)?

Addig nem akarok nekiállni amíg ez nem tisztázódik.

Az előző tulaj 30E km-el ezelőtt cseréltetett mindent. (kettőstömegű+kuplung+kinyomócsapágy)

De az előző tulaj elmondása szerint ilyen már a csere óta.

Köszönöm!  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #5023 Dátum: 2015.07.19 vasárnap, 16:57:12 »

Sziasztok!

Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.

A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.

Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.

Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.

Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.

Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.

Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.

Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.

Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog.  Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.

Jött a próbakör.  Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).

Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.

Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!

Üdv: Ákos
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.19 vasárnap, 17:00:51 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #5024 Dátum: 2015.07.20 hétfő, 14:54:20 »

Sziasztok!

Mostanában feltűnt, hogy sebességváltás után, gázadásnál egy-egy 'kottyanó' hangot hallat 'kisautóm'.
Főleg 4-5-6-ig fokozatban hallható.

Konzekvensen előjön a jelenség: pl. 4-esben vagyok, felengedem a lábam a gázpedálról, majd újra rálépek, ilyenkor 'kottyan' egyet valami, aztán megy szépen, gond nélkül.
Ez mindig ilyen volt és eddig nem tűnt fel, vagy valami problémára utal ? Van valakinek ötlete ?  worship

Szerk.: azt felejetettem írni, hogy kb. 40.000 km-rel ezelőtt lett komplett kuplung lendkerekestül mindenestül cserélve (nem tudom ez számít-e) teljesen újra Vik által.


Hasonló jelensége volt itt már több embernek. Akkor a motortartó bakkal
voltak problémák. Úgy emlékszem a jobb oldalival.
Keress vissza olvass utána.....
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5025 Dátum: 2015.07.20 hétfő, 17:57:25 »


Hasonló jelensége volt itt már több embernek. Akkor a motortartó bakkal
voltak problémák. Úgy emlékszem a jobb oldalival.
Keress vissza olvass utána.....

Köszi a tippet, rákeresek és megnézem!  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #5026 Dátum: 2015.07.21 kedd, 23:30:35 »

Sziasztok!   Régen jártam erre.

Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.

A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.

Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.

Legvalószínűbb lehetőségek?  Köszönöm!

« Utoljára szerkesztve: 2015.07.21 kedd, 23:35:36 írta mcskot » Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #5027 Dátum: 2015.07.22 szerda, 00:41:20 »

Sziasztok!   Régen jártam erre.

Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.

A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.

Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.

Legvalószínűbb lehetőségek?  Köszönöm!


Ha jól vettem ki akkor kuplung volt cserélve de lendkerék nem, valószínű ez a gond nem véletlen tanácslják , hogy ha meg van bontva akkor mindent mert mésőbb dupla munkadij stb..
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5028 Dátum: 2015.07.22 szerda, 09:26:58 »

Sziasztok!   Régen jártam erre.

Problémám: az önindítóm állandóan telerakódik (és beáll) fémreszelékkel, és lisztfinomságú grafitszerű porral.
Már unom 2-3 havonta szétszedni, ráadásul kezd megégni a forgórész kommutátora a terheléstől.

A kuplung, kb 1/2 éve, 2 hétig csúnya recsegő-ropogó hangja volt, majd elmúlt.
3-4 hónapja a kuplung felengedésnek végén, épp amikor lelépek a pedálról, csilingelő hang hallatszik.

Indításnál, leállításnál nulla hang (a lendkerékre gondolok).
Bár az általam használt alapjárat közeli használatot már nem preferálja,
halk, finom csattogással tiltakozik, így ezt már nem erőltetem.
220e km, legjobb tudomásom szerint még minden gyári.

Legvalószínűbb lehetőségek?  Köszönöm!



Hát én erősen a kuplung+lendkerékre gondolok, mint hiba okára.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #5029 Dátum: 2015.07.22 szerda, 11:42:30 »

Ha jól vettem ki akkor kuplung volt cserélve de lendkerék nem, valószínű ez a gond.

Sajnos nem jól vetted ki, úgy hogy tedd el gyorsan! Nem, nem azt!!  A másikat.    nyes
Még minden gyári.
Naplózva
mcskot
Vendég
« Új hozzászólás #5030 Dátum: 2015.07.22 szerda, 11:55:11 »

Hát én erősen a kuplung+lendkerékre gondolok, mint hiba okára.
Sajna, én is ettől félek.
Csak reménykedtem, hát ha valaki azt mondja:
egy kis spricc a WD40-ből, és minden ok.  vigyor3
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5031 Dátum: 2015.07.22 szerda, 21:18:09 »

Sajna, én is ettől félek.
Csak reménykedtem, hát ha valaki azt mondja:
egy kis spricc a WD40-ből, és minden ok.  vigyor3

Végülis a remény hal meg utoljára.  vigyor3 vigyor3
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #5032 Dátum: 2015.07.22 szerda, 21:41:06 »

Sajnos nem jól vetted ki, úgy hogy tedd el gyorsan! Nem, nem azt!!  A másikat.    nyes
Még minden gyári.

laugh
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5033 Dátum: 2015.07.23 csütörtök, 11:26:30 »

Sziasztok!

Leírom a tapasztalataimat hátha másnak is jó lesz tanulásnak.

A hiba ami már régóta fennáll: Nehezen lehet váltani főleg 1-2 be nehéz betenni néha nem is lehet vagy csak iszonyú erő hatására.

Első gondolatom volt, hogy lecserélem a váltóolajat. De itt a fórumon többen is azt mondták, hogy attól nem lesz könnyebb a váltás.

Első körben a kapcsolószerkezet lett megvizsgálva, megzsírozva. Nem találtam semmi problémát, bowdenek nem szorulnak, kapcsolószerkezet is szép simán járt.

Itt a fórumon azt írták többen is, hogy az 5-ös váltó ilyen, akadozva jár.

Nem akartam beletörődni ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a váltóolajat. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Ford olajat vettem bele. Még nem volt benne cserélve (330E km) ezért úgy gondoltam, hogy ártani nem tudok vele.

Fekete szúrós szagú lé jött le a váltóból és olyan viszkozitása volt mint a víznek. Megdöbbentő volt a látvány.
Lecseréltem az olajat és bizony 99%-ban megjavult a váltás minősége.

Tehát nem igaz, hogy soha nem kell cserélni a váltóolajat. 200E km -nél tessék lecserélni.

Aztán ezután jött a kuplung vizsgálata. Nem tetszett, hogy szinte legalul fog.  Ezért is kérdezgettem a légtelenítéssel kapcsolatban.
Mivel nem volt 20ml-nél nagyobb fecskendőm, úgy döntöttem, hogy maradok a normál légtelenítésnél.
Először simán pedál benyomása nélkül kinyitottam a légtelenítő szelepet. Jött belőle valami fehér trutyi utána olaj és utána egy kis buborék. (még jó, hogy nem a visszanyomásos légtelenítést választottam mert a fehér trutyit belenyomtam volna a rendszerbe)
Utána asszony segítségével pedál pumpálás - benyomás - légtelenítés és megint jött egy buborék. Ezt még kétszer megismételtük de már csak olaj jött.

Jött a próbakör.  Most már a kuplung tökéletes, a váltás minősége 100%-os. Most úgy fog a kuplung, hogy 1/3 -nál kezd el fogni és 2/3 -ig lehet csúsztatni. Nagyon komfortos lett a kuplungolás és puhábban is jár a pedál. (előtte kb 1cm felengedésnél elkezdett fogni a kuplung és szinte azonnal fogott, csúsztatni nagyon nehezen lehetett).

Most már úgy megy a váltó mint kés a vajban. Nagyon jó érzés.

Kellemes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!

Üdv: Ákos

Hol vetted az olajat? Ugyan ez kell a benzines 5-ös váltójába is? Mennyi L megy bele?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #5034 Dátum: 2015.07.23 csütörtök, 18:56:45 »

Hol vetted az olajat? Ugyan ez kell a benzines 5-ös váltójába is? Mennyi L megy bele?

Szia!

Olaj: http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_valtomuolaj/-CAS%20121-1

Igen ez kell a benzinesbe is. Az ötös váltóba 1,9 liter kell.  Alulról 20perc alatt elvégezhető az olajcsere. A dobozon van egy univerzális csöcs ami pont bemegy az ellenőrzőnyíláson így nem kell tölcsér+slag.

Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel az olajjal. Igaz, hogy drága de jó és már többet nem kell cserélni.

Üdv: Ákos
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.23 csütörtök, 19:04:06 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5035 Dátum: 2015.07.24 péntek, 10:04:50 »

Szia!

Olaj: http://www.bardiauto.hu/webshop/olajok-adalekok/meretoil_valtomuolaj/-CAS%20121-1

Igen ez kell a benzinesbe is. Az ötös váltóba 1,9 liter kell.  Alulról 20perc alatt elvégezhető az olajcsere. A dobozon van egy univerzális csöcs ami pont bemegy az ellenőrzőnyíláson így nem kell tölcsér+slag.

Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel az olajjal. Igaz, hogy drága de jó és már többet nem kell cserélni.

Üdv: Ákos

Hasonló gondom van, főleg hidegben. Meg fogom próbálni amit írtál!  worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5036 Dátum: 2015.07.26 vasárnap, 22:08:40 »

Sziasztok
Sajnos Bunyek kollégával nem tudtam még felvenni a kapcsolatot, de hátha más is tud segíteni fix lendkerék ügyében.

Adott egy 2003.04 havi 2.0 TDCI 130 lovas 6 sebességes FMBA autó.
Addig addig nézelődtem, amíg nem találtam hozzá fix lendkerék plusz kuplungtárcsa csomagot tűrhető árban. A lendkerék és elvileg a tárcsa is Valeo. A lendkeréken nincs szám, nem tudok pontos típust, de állítólag erre az autóra való. Viszont a kuplungtárcsán van Valeo azonosítószám: Valeo 583482
Ha viszont rákeresek erre a számra a googleban, akkor Transit 2.4 TDDI-t hoz be. ÉS talán a mérete is 250, ha jól néztem, az én Mondim, meg biztosan tudom, hogy 240mm. Akitől venném, azt állítja, hogy ő pontosan erre a tipusra vette egy szerelőtől.
Szerintetek? Félek, hogy nem stimmel. Erről van szó:
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5037 Dátum: 2015.07.26 vasárnap, 22:54:55 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Szándékomban van vásárolni itt a fórumon egy ,,egytömegű átalakító szettet,, http://mondeo.hu/index.php?topic=17723.0  de a képek alapján, illetve a cikk szám alapján nem tudom eldönteni,hogy jó-e az én mondeómba vagy sem.  http://kepfeltoltes.hu/view/140405/F_nyk_p2418_www.kepfeltoltes.hu_.jpg  Ezen a képen a cikk szám:583482 ( Valeo) Rákerestem a neten,de semmivel sem lettem okosabb.
Valaki szerelt-e már be ilyet?Vagy találkozott-e már ilyennel?
A mondeóm paraméterei: D6BA ,2001-es évj. kombi,5 sebességes,115Le
Nagyon megköszönném a segítségeteket.
Nem tudja valaki, hogy a fenti fórumtársnak jó lett? Ugyanezt a tárcsát ajánlották nekem is a 130 lovas 6os váltóhoz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.26 vasárnap, 23:01:48 írta o_tom » Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5038 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 08:36:40 »

Valeo 4P kit 835000

Ebben van a 583482 kuplung szett.

2.4 TDDI  Transit
Átmérő 1 [mm]: 254
Verzió: CP
Átmérő 2 [mm]: 254
Fogszám: 23
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Tömeg [kg]: 25,24
Gyártási évig:   2001.06
Motorkód:   D4FA
Sebességváltó fajta:   Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:   MT75

Tiedhez ezt irja...

Valeo 4p kit 835061

Átmérő 1 [mm]: 240
Átmérő 2 [mm]: 240
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,1 x 26,1
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Gyártási évtől:   2003.03
Motorkód:   FMBA,2.0DI DURATORQ
Sebességváltó típus:   5A,M6,CD4E,MMT6
Sebességváltó típus:   5F31J,MTX75

VALEO 4Pkit 835063

Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 239
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig:   2002.09
Motorkód:   D6BA
Motorkód:   HJBA
Motorkód:   HJBB
Motorkód:   HJBC
Sebességváltó szám:   MTX75

VALEO 4P kit 835020

Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 228
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,22 x 26,22
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig:   2003.02
Motorkód:   SDBA
Sebességváltó fajta:   Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:   MTX75



« Utoljára szerkesztve: 2015.07.27 hétfő, 10:12:39 írta Bunyek » Naplózva
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5039 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 09:42:15 »

Valeo 4P kit 583482

2.4 TDDI  Transit
Átmérő 1 [mm]: 254
Verzió: CP
Átmérő 2 [mm]: 254
Fogszám: 23
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Tömeg [kg]: 25,24
Gyártási évig:   2001.06
Motorkód:   D4FA
Sebességváltó fajta:   Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:   MT75

Tiedhez ezt irja...

Valeo 4p kit 835061

Átmérő 1 [mm]: 240
Átmérő 2 [mm]: 240
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,1 x 26,1
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Gyártási évtől:   2003.03
Motorkód:   FMBA,2.0DI DURATORQ
Sebességváltó típus:   5A,M6,CD4E,MMT6
Sebességváltó típus:   5F31J,MTX75

VALEO 4Pkit 835063

Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 239
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig:   2002.09
Motorkód:   D6BA
Motorkód:   HJBA
Motorkód:   HJBB
Motorkód:   HJBC
Sebességváltó szám:   MTX75

VALEO 4P kit 835020

Átmérő 1 [mm]: 240
Verzió: DBR
Átmérő 2 [mm]: 228
Fogszám: 23
Agyprofil: 23,22 x 26,22
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: lendkerékkel
Kiegészítő cikk/kiegészítő info: Központi kinyomó nélkül
Gyártási évig:   2003.02
Motorkód:   SDBA
Sebességváltó fajta:   Kézikapcsolású váltó
Sebességváltó típus:   MTX75



Köszi
De amit irtam, az nem a kit száma. Csak a tarcsara van írva.
De ahogy latom, nem nem lesz jó nekem.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.27 hétfő, 09:49:16 írta o_tom » Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5040 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 10:13:36 »

Köszi
De amit irtam, az nem a kit száma. Csak a tarcsara van írva.
De ahogy latom, nem nem lesz jó nekem.


Lehet hogy belemegy, de nem kisérleteznék mikor van belevaló.
Egyik hosszmotoros a másik meg kereszt motoros.
Naplózva
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5041 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 12:06:18 »

Lehet hogy belemegy, de nem kisérleteznék mikor van belevaló.
Egyik hosszmotoros a másik meg kereszt motoros.
Az a poén, hogy fix lendkerék van benne, de eltört a tárcsa, pontosabban a rugókat tartó fül. Egy fix lendkerékhez való tarcsa kell, de a Valeo csak szettben árulja. Legalabbis én nem tálaltam külön kuplungtárcsát.
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5042 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 13:22:09 »

Az a poén, hogy fix lendkerék van benne, de eltört a tárcsa, pontosabban a rugókat tartó fül. Egy fix lendkerékhez való tarcsa kell, de a Valeo csak szettben árulja. Legalabbis én nem tálaltam külön kuplungtárcsát.

Mindegyikhez van külön minden...cikkszám szerint...enyémhez legalábbis van.
Naplózva
hunagyp
Vendég
« Új hozzászólás #5043 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 17:13:41 »

Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s

N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).

Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.

Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem  wow1
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések Cheesy)
Köszi!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5044 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 18:36:58 »

Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s

N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).

Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.

Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem  wow1
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések Cheesy)
Köszi!

Szia!

Benzinesben is nagyon használatfüggő hogy mennyire gyorsan fárad el, 200ezer alatt is simán le lehet amortizálni.

Solymárék árajánlatán szerintem a hivatalos ford listaárak szerepelnek gyári alkatrészekre, munkaórára. Látszik, hogy nem a munka a kirívóan drága, a gyári alkatrész meg pl. cromaxban, nagyautónál is ennyi. Egy márkaszervizben, gyári alkatrészekkel ennyi ez a munka. Ebben ráadásul egy rakat (apró) alkatrész benne van, ami a másikban nincs. Esetleg rákérdezhetsz náluk, hogy hajlandóak-e utángyártott, de gyári minőségű alkatrészeket (LUK) rendelni, beszerelni. Nekünk konkrétan ebbe a solymárba jártak az autók jó ideig, többnyire pozitív volt a tapasztalat velük, szerintem nem fognak ezzel a kérdéssel elhajtani.
Reális ár, pl 3. opció ellenőrzéséhez: Felmész alkatrész-honlapokra, és összeírod a listaárakat, majd erre ráteszel 20-40 ezer munkadíjat.

Alkatrésznek: Gyári (ami LUK, aranyáron), LUK, Sachs
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #5045 Dátum: 2015.07.27 hétfő, 18:53:43 »

Sziasztok,
érdekesség képpen (vagy elrettentésképpen) álljon itt egy árajánlat (ford solymár):
https://drive.google.com/open?id=0B6nmRc6w17k2Y1Fsa1ZxdU95Q2s

N. Viktorék javasolták legutóbb, mikor bent voltam, hogy időszerű lehet a lendkerék csere (vicc, mikor azt olvastam eddig, hogy benzines elketyeg 3-400E km-t is, enyémben meg elvileg - állapot alapján reálisnak tűnő - szűk 200E van, na mind1).
Vikék erre a beavatkozásra 150-200E-t mondtak hasraütve (autó fort).

Egy 3. opció ajánlata (azauto.hu)
Ford Mondeo III 1.8 16V Benzin 92kW/125LE Lépcsõshátú (2000-2007)
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttó
Kb. ez is a vik-ék által ajánlott összeg környéke.

Mi a reális HUF kategória? Nyílván nem a 400E, kicsit túlzásnak érzem  wow1
Másik, hogy mennyire kell figyelni az alktrész márkájára ebben az esetben? Van kerülendő? Illetve mindenképp ragaszkodjak ahhoz, hogy végignézhessem a javítást, különben átk*rnak?
Mikor jön el az a pont, amikor már nem "ajánlott", hanem muszáj? Érzékelem én ezt? Mert jelenleg csak igen csekély zrgést hallok bizonyos fordulatszámon, de kifejezett "lendekrék" tünetet (amiket eddig olvastam) még nem. Viktorék is "csak" hallják a dolgot.
(ja, amúgy friss mondi - és egyben autótulaj vagyok ezért vannak a láma kérdések Cheesy)
Köszi!

kérjél árajánlatot a xenixauto.hu oldalon. Amikor januárban vettem tőlük a 2tömegűt, verhetetlen ára volt. és 20e ft felett ingyenes a házhozszállítás.
Az ott kapott árhoz hozzácsapod a 20-30e munkadíjat, és megkapod a végösszeget.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
hunagyp
Vendég
« Új hozzászólás #5046 Dátum: 2015.07.28 kedd, 09:08:58 »

Köszönöm Uraim Smiley
Naplózva
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #5047 Dátum: 2015.07.29 szerda, 18:46:43 »

Srácok áruljátok el nekem légyszíves,hol van az MMT6-os váltónak az olajszint ellenőrző csavarja. :szomoru1:Már végig tapiztam az egészet. :wow1:A leeresztő meg van,az egy imbusz csavar a difi aljánál.
Köszi
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5048 Dátum: 2015.07.29 szerda, 18:53:40 »

Srácok áruljátok el nekem légyszíves,hol van az MMT6-os váltónak az olajszint ellenőrző csavarja. :szomoru1:Már végig tapiztam az egészet. :wow1:A leeresztő meg van,az egy imbusz csavar a difi aljánál.
Köszi

Nincs neki. Addig kell tölteni az olajat bele, míg a betöltőcsavar szintjét el nem éri.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
laza
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 176



E-mail
« Új hozzászólás #5049 Dátum: 2015.07.29 szerda, 19:24:52 »

Nincs neki. Addig kell tölteni az olajat bele, míg a betöltőcsavar szintjét el nem éri.

AndyA
Köszi a válaszod AndyA worship és az egy 8-as imbusz csavar? ahol be lehet tölteni az olajat ,a kerék felőli oldalon van egy ilyen.A le eresztő csavar felett kb:10-15cm.Bocs,hogy ha értetlen vagyok.
Naplózva

2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.