Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 23:22:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146945 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5100 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 12:52:29 »

Sziasztok!

Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?  szomoru1

Van.
1. Például amit te vettél az valóban eredeti LUK volt? Számla van, hol vetted?
2. Mennyire biztos, hogy a lendkerék "csattog"?

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5101 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 12:54:22 »

Sziasztok!

Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?  szomoru1

Le akarnak húzni egy kuplung/lendkerék cserével  Undecided
Vagy hibás szerelés, gyári hibás alkatrész.
A cserénél minden cserélve lett (kinyomó, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű)?

Azért én megnézetném másol is, hogy tényleg cserés-e.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5102 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 12:56:30 »

Van.
1. Például amit te vettél az valóban eredeti LUK volt? Számla van, hol vetted?
2. Mennyire biztos, hogy a lendkerék "csattog"?



1. Láng Kft-nél, egy gyerekkori jó barátom intézte, de én hoztam el. Van számla róla igen.
2. Nem tudom mennyire biztos. Most készültek el a javítással, ami miatt bent volt és az úr ezt még hozzátette, hogy szépen jár a motor, de a lendkerék 'csattogós', az lassan cserés lesz, de biztos én is tudom. Hát nem, nem tudom, mivel pont azért lett kicserélve 2 éve, mert tényleg rom volt már ott minden.
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5103 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 12:58:38 »

Le akarnak húzni egy kuplung/lendkerék cserével  Undecided
Vagy hibás szerelés, gyári hibás alkatrész.
A cserénél minden cserélve lett (kinyomó, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű)?

Azért én megnézetném másol is, hogy tényleg cserés-e.

Minden cserélve lett igen, úgy értettem a 'szett'-et. Smiley Komplett csere volt és mivel én nem értek hozzá, valamint a Könyves Kálmán körúti szervizt sokan ajánlották gondoltam az ottani szakemberekre bízom.
Mivel nem ott vettem az alkatrészt (vagy dupláját kérték volna úgy emlékszem) utólag nincs semmi a kezemben, amivel bizonyíthatnám, hogy tényleg bontatlan, új alkatrészeket vittem.  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.31 hétfő, 13:03:16 írta wyzard » Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5104 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 13:21:46 »

Minden cserélve lett igen, úgy értettem a 'szett'-et. Smiley Komplett csere volt és mivel én nem értek hozzá, valamint a Könyves Kálmán körúti szervizt sokan ajánlották gondoltam az ottani szakemberekre bízom.
Mivel nem ott vettem az alkatrészt (vagy dupláját kérték volna úgy emlékszem) utólag nincs semmi a kezemben, amivel bizonyíthatnám, hogy tényleg bontatlan, új alkatrészeket vittem.  szomoru1

Hallgattasd meg hozzáértővel, pl vidd el GSR-ékhez.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #5105 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 13:29:08 »

Hallgattasd meg hozzáértővel, pl vidd el GSR-ékhez.

Köszönöm a tippet, fel fogom venni a kapcsolatot akkor Vele. Nem vagyok tisztában azzal, hogy ki mivel foglakozik itt a fórumon. Smiley
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5106 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 14:42:53 »

Hello lecseréltem az olajat a váltóba.. kapcsoloszerkezetet lezsiruztuk  még a váltószoknya alatt is mindenhol meg a váltónál lent is nem mondom hogy nem lett egy picivel jobb de még mindig nagyon nehéz főleg 1-esbe olykor olykor betenni szinte tök erősen kell nyomni..... 220 ezer km van ora szerint a kocsiba... kuplungom szerintem jól fog ahhoz nem nyultunk nincs ötleted véletlen vagy valaki nem találkozott mondeonál ilyen problémával? :S
Ha mozog az autó akkor is nehéz berakni 1 esbe?
Lassú mozgásra gondolok.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5107 Dátum: 2015.09.01 kedd, 10:14:20 »

Ha mozog az autó akkor is nehéz berakni 1 esbe?
Lassú mozgásra gondolok.

Ez a baj csak néha nehéz... ha beraktam akkor utánna 10 szer probálom akkor bemegy könynen egy ujjal... aztán pl lámpánál állok akkor pont ujra szoros lesz..
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5108 Dátum: 2015.09.01 kedd, 13:03:36 »

Ez a baj csak néha nehéz... ha beraktam akkor utánna 10 szer probálom akkor bemegy könynen egy ujjal... aztán pl lámpánál állok akkor pont ujra szoros lesz..
Igazából ezzel a kérdéssel arra lettem volna  kiváncsi, hogy kiemel-e rendesen a kuplung. Mer ugye ha gurulva mindig be birod rakni sebességbe akkor nem a váltó a ludas hanem a kuplung.  Nem emel ki rendesen.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #5109 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:09:08 »

üdv mindenki kuplung csavart holt tudok beszerezni mert nem találok sehol.?
(6lap fejű kb 2-3 cm 10es dugó megy rá.
Köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5110 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:12:26 »

üdv mindenki kuplung csavart holt tudok beszerezni mert nem találok sehol.?
(6lap fejű kb 2-3 cm 10es dugó megy rá.
Köszönöm.


Az autóba most nincsen?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #5111 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:15:04 »

felújítás van és 2 db cserére szorul. de nem találok hozzá készletet.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5112 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:17:23 »

felújítás van és 2 db cserére szorul. de nem találok hozzá készletet.
az 2db M6x30-as sima acélcsavar.akár 8.8-asból is pótolható az első csavarboltban-barkácsboltban.Semmi speckó nincs benne.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #5113 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:22:12 »

ok köszönöm azt hittem valami hozzávaló spec csavar. Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5114 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:26:23 »

ok köszönöm azt hittem valami hozzávaló spec csavar. Köszi
rendben.használd jobb oldalon a "válasz " gombot,és írd a megjelenített szöveg után a válaszod,és "hozzászólás".
így mindig tudja majd az akinek válaszolsz. wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #5115 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:27:18 »

ok  worship
Naplózva
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #5116 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:29:51 »

rendben.használd jobb oldalon a "válasz " gombot,és írd a megjelenített szöveg után a válaszod,és "hozzászólás".
így mindig tudja majd az akinek válaszolsz. wave
ok megvan (szerintem) köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #5117 Dátum: 2015.09.01 kedd, 20:40:54 »

ok megvan (szerintem) köszi
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5118 Dátum: 2015.09.05 szombat, 07:24:33 »

Igazából ezzel a kérdéssel arra lettem volna  kiváncsi, hogy kiemel-e rendesen a kuplung. Mer ugye ha gurulva mindig be birod rakni sebességbe akkor nem a váltó a ludas hanem a kuplung.  Nem emel ki rendesen.

Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5119 Dátum: 2015.09.08 kedd, 12:08:45 »

Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....

Van valakinek ötlete? Váltó lehet rosz hogy főként hidegen első inditás után 1-2 hátramenet nagyon szoros..
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5120 Dátum: 2015.09.08 kedd, 20:47:06 »

Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....

Én a kinyomó csapágy halálára tippelnék.
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
« Új hozzászólás #5121 Dátum: 2015.09.09 szerda, 08:13:12 »

Én a kinyomó csapágy halálára tippelnék.

Héten viszem majd megmutatni vkinek! Biztos nem lesz 2 forint :S  lehet hogy igazad van... Üresbe ha ràteszem a lábam a kuplung pedàlra elég jól rezeg lüktet... Az okozhatja azt is?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5122 Dátum: 2015.09.09 szerda, 14:43:40 »

Héten viszem majd megmutatni vkinek! Biztos nem lesz 2 forint :S  lehet hogy igazad van... Üresbe ha ràteszem a lábam a kuplung pedàlra elég jól rezeg lüktet... Az okozhatja azt is?

Az okozhatja. Vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet köszönt el. Nem olcsó, de legalább drága. Ha nem sima lendkerék van benne, akkor én elgondolkodnék a beépítésében. Nem kell minden egyes kuplungozáskor azt is cserélni.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5123 Dátum: 2015.09.09 szerda, 14:47:11 »

Az okozhatja. Vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet köszönt el. Nem olcsó, de legalább drága. Ha nem sima lendkerék van benne, akkor én elgondolkodnék a beépítésében. Nem kell minden egyes kuplungozáskor azt is cserélni.
lehet hogy nem kell de akkor is megveszem. Akkor meg felesleges kockazat
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5124 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 21:34:47 »

Sziasztok!

Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.



Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.

Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?  wow1 Elég bénán néz ki.  szomoru1
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5125 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 21:51:04 »

Sziasztok!

Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.

[img width=800 height=450]http://i62.tinypic.com/208wmt5.jpg[/img

Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.

Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?  wow1 Elég bénán néz ki.  szomoru1

A kábel a tolatólámpa kapcsoló vezetéke lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.10 csütörtök, 21:59:26 írta Zsolteey » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5126 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 21:57:15 »

Sziasztok!

Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.

[img width=800 height=450]http://i62.tinypic.com/208wmt5.jpg[/img

Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.

Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?  wow1 Elég bénán néz ki.  szomoru1

Teljesen száraz és rozsdásak az egymáson csúszó fém felületek. Kezeld, pl. szórható zsírral.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.10 csütörtök, 21:59:41 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5127 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:08:52 »

Teljesen száraz és rozsdásak az egymáson csúszó fém felületek. Kezeld, pl. szórható zsírral.

Már jól megkentem, ja, az a kis barna nyelv ott középen az rozsda bizony. És a lötyögős érzéssel mit csináljak? Hagyjam egyelőre? Az a rozsdás nyelv tökre kikoptatta a rést amibe illeszkedik...
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5128 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:20:36 »

Már jól megkentem, ja, az a kis barna nyelv ott középen az rozsda bizony. És a lötyögős érzéssel mit csináljak? Hagyjam egyelőre? Az a rozsdás nyelv tökre kikoptatta a rést amibe illeszkedik...

Nem tudom mi és hol és mennyire lötyög. Így erre nem tudok mondani semmit.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5129 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 22:28:01 »

Nem tudom mi és hol és mennyire lötyög. Így erre nem tudok mondani semmit.

Akkor hagyom, megzsíroztam azt jól van. Remélem nem fog széthullani. Végülis a váltással nincs gond (kopp kopp). Köszi.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5130 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 23:04:19 »

Sziasztok!

Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.


Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.

Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?  wow1 Elég bénán néz ki.  szomoru1



 taps  taps  taps
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5131 Dátum: 2015.09.10 csütörtök, 23:07:41 »

Akkor hagyom, megzsíroztam azt jól van. Remélem nem fog széthullani. Végülis a váltással nincs gond (kopp kopp). Köszi.



Francia autóknál nézd meg,hogy lötyög minden.Ráadásul még szét is hullik a hulladék!
Ez egy szép váltó,talán kis zsír tényleg segít a nyikorgáson. eljen
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Aurry__
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22



E-mail
« Új hozzászólás #5132 Dátum: 2015.09.15 kedd, 23:46:20 »

Üdv!

Újdonsült mondeós vagyok, nemrégiben vettem egy 05-ös V6-ot. Pár gondolatot írnék le, talán valakinek segít. Mikor megvettem, minden ok volt. A váltó nagyon simán, már-már japánosan kapcsolható, hidegen is csak minimálisan nő az erőszükséglet. Pár napja elkezdte nehezen venni a szokásos rüki-1-2-őt. A többi fokozat ok, és a kuplung is puha, jó helyen fog, szóval azt lendületből kizártam. Mivel nem reccsent, és fura hangok sem jöttek a váltóból, így reménykedtem, hogy valahol máshol lesz a gond. Azért egy váltó olaj cserét nem zártam ki, de nem igazán hiszek a lendületből tönkremenő kenőanyagokban. Végül egy angol fórumon olvastam, hogy az alsó motortartó bak eldurranása hasonló tüneteket okoz, csak ott álló helyzetben, vagy lassú menetben van a nagyobb baj, nálam meg kizárólag lassítás közben (nyilván a rükivel álló helyzetben...).

Időm sok nem volt, így csak a helyén néztem meg, az úgy tűnik még tartja magát, viszont vakon végigmatatva rájöttem, hogy az oldal választó bovdenjének a világos műanyag kockája félig kicsúszott a helyéről. Visszapatt, mivel a füle kicsit elvetemedett a kortól, és könnyen jött ki, gyors-kötözővel fixál, és már minden a helyére is került. A hétvégén biztos ami tuti alapon, ha lesz egy kis időm, a fokozatválasztó részt kicsit megpucolom, kap valami hőálló kenést, és remélem sokáig nem lesz vele gond. 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #5133 Dátum: 2015.09.16 szerda, 07:31:47 »

Üdv!

Újdonsült mondeós vagyok, nemrégiben vettem egy 05-ös V6-ot. Pár gondolatot írnék le, talán valakinek segít. Mikor megvettem, minden ok volt. A váltó nagyon simán, már-már japánosan kapcsolható, hidegen is csak minimálisan nő az erőszükséglet. Pár napja elkezdte nehezen venni a szokásos rüki-1-2-őt. A többi fokozat ok, és a kuplung is puha, jó helyen fog, szóval azt lendületből kizártam. Mivel nem reccsent, és fura hangok sem jöttek a váltóból, így reménykedtem, hogy valahol máshol lesz a gond. Azért egy váltó olaj cserét nem zártam ki, de nem igazán hiszek a lendületből tönkremenő kenőanyagokban. Végül egy angol fórumon olvastam, hogy az alsó motortartó bak eldurranása hasonló tüneteket okoz, csak ott álló helyzetben, vagy lassú menetben van a nagyobb baj, nálam meg kizárólag lassítás közben (nyilván a rükivel álló helyzetben...).

Időm sok nem volt, így csak a helyén néztem meg, az úgy tűnik még tartja magát, viszont vakon végigmatatva rájöttem, hogy az oldal választó bovdenjének a világos műanyag kockája félig kicsúszott a helyéről. Visszapatt, mivel a füle kicsit elvetemedett a kortól, és könnyen jött ki, gyors-kötözővel fixál, és már minden a helyére is került. A hétvégén biztos ami tuti alapon, ha lesz egy kis időm, a fokozatválasztó részt kicsit megpucolom, kap valami hőálló kenést, és remélem sokáig nem lesz vele gond. 

Szúrj be róla pár képet is, hogy mit csináltál, az sosem haszontalan.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5134 Dátum: 2015.09.27 vasárnap, 02:11:51 »

Barátaim! Az 1,8 benzinesen, ha 5-ös váltó van, az mtx5-öst jelent?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
akosm92
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 174


E-mail
« Új hozzászólás #5135 Dátum: 2015.09.27 vasárnap, 07:02:08 »

Barátaim! Az 1,8 benzinesen, ha 5-ös váltó van, az mtx5-öst jelent?

Úgyvan, de pontosabban mtx75.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.27 vasárnap, 07:03:48 írta akosm92 » Naplózva

2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci PantherblackEGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci flPantherblack *INA  EGR off
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #5136 Dátum: 2015.09.27 vasárnap, 10:45:14 »

Úgyvan, de pontosabban mtx75.

Köszönöm! worship
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #5137 Dátum: 2015.09.28 hétfő, 21:52:07 »

Hali valaki esetleg tudna nekem tanácsot adni, hol érdemes st220 5seb váltóba szinkron gyűrűt venni?
Cromaxnál elég drága és csak gyári van.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5138 Dátum: 2015.09.29 kedd, 06:47:45 »

Hali valaki esetleg tudna nekem tanácsot adni, hol érdemes st220 5seb váltóba szinkron gyűrűt venni?
Cromaxnál elég drága és csak gyári van.

Ilyen alkatrészekből csak gyári van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #5139 Dátum: 2015.10.02 péntek, 22:18:13 »

Kb 140 ezer kilometert ment a gép a 2007 végén cserélt kettőstömegűvel/kuplunggal, kinyomóval. Ebben a hónapban vizsgáznia kell, ezért ha egy ilyen csere esedékes, akkor azt is megcsináltatnám. Szétszedés nélkül nem látszik az állapotuk, az pedig tudom nem kevés meló. 60/40 arányban autópályán és fővárosban használtuk. Milyen jelek alapján mondható/saccolható a szett csereérettnek? Laikusnak írjátok, óvodás szinten, légy szíves.
Előre is köszönöm.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #5140 Dátum: 2015.10.02 péntek, 22:36:26 »

Kb 140 ezer kilometert ment a gép a 2007 végén cserélt kettőstömegűvel/kuplunggal, kinyomóval. Ebben a hónapban vizsgáznia kell, ezért ha egy ilyen csere esedékes, akkor azt is megcsináltatnám. Szétszedés nélkül nem látszik az állapotuk, az pedig tudom nem kevés meló. 60/40 arányban autópályán és fővárosban használtuk. Milyen jelek alapján mondható/saccolható a szett csereérettnek? Laikusnak írjátok, óvodás szinten, légy szíves.
Előre is köszönöm.

Tehat rajzoljunk folyamatabrat ?  vigyor3
Ha csattog a lendkerek, vagy szamottevo vibraciot erzel a kuplung pedalon, akkor a lendkerek mar lehet csereerett. 4.-ben allo helyzetben lassan kezd felengedni a kuplungot, ha lefullad a motor, akkor jo. Ha nem, akkor kuplungtarcsa csere. Szerintem 140 meg nem olyan veszes. En olyan 160-180 korul csereltettem, de foleg a lendkerek miatt. A tarcsan meg volt anyag, bar nem sok. A palyazas nyilvan alig veszi igenybe a kuplungot, mivel nem igen nyomkodod a pedalt es egyenletesen haladol. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor egy normalis szerelo meg tudja saccolni, hogy kb. milyen allapotban lehet.
Naplózva

blah blah blah
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5141 Dátum: 2015.10.04 vasárnap, 21:55:48 »

Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #5142 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 12:24:33 »

Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu




Szépen néz ki. Nagy hangja volt menet közben?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5143 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 20:27:18 »

Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu




Pl az, hogy az üzemideje kb 80-90%-át itt, ebben a tartományban töltik ezek a fogaskerekek. Ezzel egy időben okozhatta a kevés olaj is (kenés hiánya).
Naplózva
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #5144 Dátum: 2015.10.05 hétfő, 23:30:45 »

Igen, teknősbéka nyelven lenne az igazi: https://turtleacademy.com/   wave
Kösz szépen a választ. Rémlett valami erről az álló helyzetben lefullasztásról, majd most kipróbálom. Csattanni szokott váltáskor (de ez az új lendkerék beszerelése után is így volt), viszont vibrációt nem érzek a kuplung pedálon.
Tehat rajzoljunk folyamatabrat ?  vigyor3
Ha csattog a lendkerek, vagy szamottevo vibraciot erzel a kuplung pedalon, akkor a lendkerek mar lehet csereerett. 4.-ben allo helyzetben lassan kezd felengedni a kuplungot, ha lefullad a motor, akkor jo. Ha nem, akkor kuplungtarcsa csere. Szerintem 140 meg nem olyan veszes. En olyan 160-180 korul csereltettem, de foleg a lendkerek miatt. A tarcsan meg volt anyag, bar nem sok. A palyazas nyilvan alig veszi igenybe a kuplungot, mivel nem igen nyomkodod a pedalt es egyenletesen haladol. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor egy normalis szerelo meg tudja saccolni, hogy kb. milyen allapotban lehet.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5145 Dátum: 2015.10.06 kedd, 03:34:24 »

Pl az, hogy az üzemideje kb 80-90%-át itt, ebben a tartományban töltik ezek a fogaskerekek. Ezzel egy időben okozhatta a kevés olaj is (kenés hiánya).
mivan? vigyor3 a maradék 10%-ban meg nem mennek? Cheesy vagy mi? Cheesy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5146 Dátum: 2015.10.06 kedd, 03:36:43 »

Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:



késő/korán van (ossza be mindenki melyik tetszik  vigyor3) jól látom, hogy difi? ezek edzett felületek, szóval a a bevonat eltűnése a fő ok. hogy pontosan mi okozta azt már nehéz lesz megmondani... mennyi km volt benne?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5147 Dátum: 2015.10.06 kedd, 08:48:45 »

késő/korán van (ossza be mindenki melyik tetszik  vigyor3) jól látom, hogy difi? ezek edzett felületek, szóval a a bevonat eltűnése a fő ok. hogy pontosan mi okozta azt már nehéz lesz megmondani... mennyi km volt benne?


Bocs azt nem írtam,hogy difi (MK3 2.0 benzin).Kb 250ezret futott.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5148 Dátum: 2015.10.06 kedd, 20:19:30 »

mivan? vigyor3 a maradék 10%-ban meg nem mennek? Cheesy vagy mi? Cheesy

Ez vicc akart lenni? Ha esetleg nem értenéd, amit írtam akkor külön neked elmagyarázom. Az a 80 % abban a tartományban (egyenes haladás, kisebb kanyarok stb) a többi pedig a nagyobb kanyarvétel.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5149 Dátum: 2015.10.06 kedd, 20:39:55 »

Ez vicc akart lenni? Ha esetleg nem értenéd, amit írtam akkor külön neked elmagyarázom. Az a 80 % abban a tartományban (egyenes haladás, kisebb kanyarok stb) a többi pedig a nagyobb kanyarvétel.
szóval nagyobb kanyarokban állnak taps már mindent értek vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.