Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 09:46:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146238 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1100 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 12:44:06 »

Ezért tettem fel föntebb azt a költői kérdést,mert szerintem ha határozottan baról jön a hang akkor inkább a te általad vázolt hibák a valószinübbek. eljen
az se lesz ám olcsó móka... feszítő ~30 körül van szíj nem drága viszont a szíjtárcsa ha jól emléxem 50 körüli összegre rúg  rinya
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1101 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 12:59:19 »

Hali!

Köszi a szíjas tippet. Én nem értek az autók ezen részéhez, de a hang tényleg onnan jön Smiley Szóval ha bent ülök a vezetőülésben, akkor jobb előlről, míg szemből bal oldlról. Hallgatózás után felemelték, és mondták, hogy mintha a váltóból jönne.

Mit gondoltok, melyik alkatrész zöröghet sokkal jobban hidegen, mint melegen? Ez stimmel vajon az említett szíjra? Nem tudom, hogy mennyire lehet köze a dologhoz, de amikor elindulok (hidegen) akkor kb. 30 cm gurulás után olyat lehet érezni, mintha az autó legyőzne valami kis ellenállást. Egy nagyon kicsi hangja is van. Mintha pl. egy kisebb kövön kéne átmenni, vagy ilyesmi.

Igazából remélem holnap kiderül, hogy mi a gond, de azért jó lenne, ha egy kicsit én is képben lennék.

Köszönöm még egyszer! wave
Üdv.: Sofi
Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #1102 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 13:07:03 »

Hali!

Köszi a szíjas tippet. Én nem értek az autók ezen részéhez, de a hang tényleg onnan jön Smiley Szóval ha bent ülök a vezetőülésben, akkor jobb előlről, míg szemből bal oldlról. Hallgatózás után felemelték, és mondták, hogy mintha a váltóból jönne.

Mit gondoltok, melyik alkatrész zöröghet sokkal jobban hidegen, mint melegen? Ez stimmel vajon az említett szíjra? Nem tudom, hogy mennyire lehet köze a dologhoz, de amikor elindulok (hidegen) akkor kb. 30 cm gurulás után olyat lehet érezni, mintha az autó legyőzne valami kis ellenállást. Egy nagyon kicsi hangja is van. Mintha pl. egy kisebb kövön kéne átmenni, vagy ilyesmi.

Igazából remélem holnap kiderül, hogy mi a gond, de azért jó lenne, ha egy kicsit én is képben lennék.

Köszönöm még egyszer! wave
Üdv.: Sofi
Ez igy egy kicsit érdekes wow1.Légyszives irdmeg,hogy mi a bánatot találtak.Köszi!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1103 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 13:14:41 »

Hali!

Köszi a szíjas tippet. Én nem értek az autók ezen részéhez, de a hang tényleg onnan jön Smiley Szóval ha bent ülök a vezetőülésben, akkor jobb előlről, míg szemből bal oldlról. Hallgatózás után felemelték, és mondták, hogy mintha a váltóból jönne.

Mit gondoltok, melyik alkatrész zöröghet sokkal jobban hidegen, mint melegen? Ez stimmel vajon az említett szíjra? Nem tudom, hogy mennyire lehet köze a dologhoz, de amikor elindulok (hidegen) akkor kb. 30 cm gurulás után olyat lehet érezni, mintha az autó legyőzne valami kis ellenállást. Egy nagyon kicsi hangja is van. Mintha pl. egy kisebb kövön kéne átmenni, vagy ilyesmi.

Igazából remélem holnap kiderül, hogy mi a gond, de azért jó lenne, ha egy kicsit én is képben lennék.

Köszönöm még egyszer! wave
Üdv.: Sofi
en sem tudom igy hirtelen, de azt igen, hogy ideje szerelot valtanod.

generator szabadonfuto, kettostomegu szijtarcsa, vagy a feszito lehet a gond.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1104 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 13:19:11 »

Hali!

Köszi a szíjas tippet. Én nem értek az autók ezen részéhez, de a hang tényleg onnan jön Smiley Szóval ha bent ülök a vezetőülésben, akkor jobb előlről, míg szemből bal oldlról. Hallgatózás után felemelték, és mondták, hogy mintha a váltóból jönne.

Mit gondoltok, melyik alkatrész zöröghet sokkal jobban hidegen, mint melegen? Ez stimmel vajon az említett szíjra? Nem tudom, hogy mennyire lehet köze a dologhoz, de amikor elindulok (hidegen) akkor kb. 30 cm gurulás után olyat lehet érezni, mintha az autó legyőzne valami kis ellenállást. Egy nagyon kicsi hangja is van. Mintha pl. egy kisebb kövön kéne átmenni, vagy ilyesmi.

Igazából remélem holnap kiderül, hogy mi a gond, de azért jó lenne, ha egy kicsit én is képben lennék.

Köszönöm még egyszer! wave
Üdv.: Sofi

Szia!

Ha a hajtáslácban is érzékelsz ellenállást, akkor a kuplung szerkezet, kéttömegű lendkerék is számításba jöhet. Amit itt többen is javasoltak nézesd meg mással is, mert bármelyik is lesz a hibás elég sokba kerül. A szíj és alkatrészei is 100 ezer körüliek, a kuplungrendszer javítása munkadíjjal együtt, pedig alúlról közelíti a 200 ezer forintot.

Merre felé laksz? Ha csak bejelőlnéd a térképen, vagy megadnád a várost konkrétabban lehetne szerelőt is ajánlani
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.03 csütörtök, 13:21:51 írta V.Tamás » Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1105 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 14:03:26 »

Szia!

Ha a hajtáslácban is érzékelsz ellenállást, akkor a kuplung szerkezet, kéttömegű lendkerék is számításba jöhet. Amit itt többen is javasoltak nézesd meg mással is, mert bármelyik is lesz a hibás elég sokba kerül. A szíj és alkatrészei is 100 ezer körüliek, a kuplungrendszer javítása munkadíjjal együtt, pedig alúlról közelíti a 200 ezer forintot.

Merre felé laksz? Ha csak bejelőlnéd a térképen, vagy megadnád a várost konkrétabban lehetne szerelőt is ajánlani

Hali,

Veszprémben lakom. Az autót a Mészáros autó szervizbe vittem Várpalotára. Az tőlem 25 km-re van. Az egyik kollégám ajánlotta, tesója dolgozik ott. Továbbá egész sok fúrumban és népítéletben olvastam, hogy sokan hordják oda még Pestről is.

AndyA ajánlotta Veszprémben az Auto Brand Kft-t, de nem látogattam még meg. Csak összehasonlításképpen, ez a márka független szerviz hasonló ár ajánlatot adott a kuplung alkatrészekre, mint a Kauf-er. Szerelésre szintén. De minden képen szívesen fogadom az ajánlataitokat! Viszont egyenlőre csak tapogatóznak és találgatnak  rinya

Amúgy Kauf-fernél ezek az aktuális ajánlatok az én autómhoz:

kuplung klt:35000 Ft
hidro csapágy:28000 Ft
lendkerék: 65000 Ftt
beszerelés: 20-25000 Ft

Köszi mindent! worship

Üdv.: Sofi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1106 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 19:58:22 »

Hali,

Veszprémben lakom. Az autót a Mészáros autó szervizbe vittem Várpalotára. Az tőlem 25 km-re van. Az egyik kollégám ajánlotta, tesója dolgozik ott. Továbbá egész sok fúrumban és népítéletben olvastam, hogy sokan hordják oda még Pestről is.

AndyA ajánlotta Veszprémben az Auto Brand Kft-t, de nem látogattam még meg. Csak összehasonlításképpen, ez a márka független szerviz hasonló ár ajánlatot adott a kuplung alkatrészekre, mint a Kauf-er. Szerelésre szintén. De minden képen szívesen fogadom az ajánlataitokat! Viszont egyenlőre csak tapogatóznak és találgatnak  rinya

Amúgy Kauf-fernél ezek az aktuális ajánlatok az én autómhoz:

kuplung klt:35000 Ft
hidro csapágy:28000 Ft
lendkerék: 65000 Ftt
beszerelés: 20-25000 Ft

Köszi mindent! worship

Üdv.: Sofi
Nem a váltó és társai a gond!Azt kizártad magad a zaj helyének a meghatározásakor!
1  értelmű,hogy a generátorszíjrendszerben van valami kórság!
A csörgést adhatja a kéttömegű szíjtárcsa is és a klímacsapágya is.
A legegyszerűbb hibakeresési módszer a te esetedben,ha ledobják a szíjat a generátor rendszerről,és elindítják a mocit szíj nélkül!
Ha megszűnik a hang,akkor 100%,hogy ott lesz a bibi!
Aztán már csak píz kérdése,de érdemes mindent kicserélni azon az oldalon:
2tömegű szíjtárcsa 25e ft-tól
automata feszítő kb 32 eft
a görgők 1-1 db 5-5e ft
szíj kb 4e ft
+ szabadonfutó a generátorra kb 12 e ft-tól
A klímakuplung csapágyát is érdemes ellenőrizni,de cserélni csak ha kell! Wink wave

Bocs,most olvasom,hogy benyás,de akkor is a szíjrendszert kell átnézni,és a hibakeresési módszer is stimmel!És még hozzátenném a generátor csapágyak ellenőrzését is!
Ja,és szíjfeszítőd neked is van,kicsit más,de az is lehet csapágyas! wave
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.03 csütörtök, 20:03:06 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1107 Dátum: 2011.02.04 péntek, 08:18:52 »


A klímakuplung csapágyát is érdemes ellenőrizni,de cserélni csak ha kell! Wink wave

Bocs,most olvasom,hogy benyás,de akkor is a szíjrendszert kell átnézni,és a hibakeresési módszer is stimmel!És még hozzátenném a generátor csapágyak ellenőrzését is!
Ja,és szíjfeszítőd neked is van,kicsit más,de az is lehet csapágyas! wave
[/quote]

Szia Alf!

Köszönöm szépen, ott leszek az átnézésnél, majd feltétlenül szóba hozom.
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1108 Dátum: 2011.02.05 szombat, 21:00:51 »

Sziasztok!

Gondoltam megírom, hogy mi a fejlemény a kerregéses dologgal.

Tegnap előtt otthagytam a szerviz parkolójában a kocsit, hogy másnap igazán hideg állapotban tudják meghallgatni, mert úgy a leghangosabb. Én is odamentem aznap, hogy együtt füleljünk, meg nagyon kíváncsi is voltam. Elindítottuk a kocsit, és csodák-csodájára semmi zaj. Az éjszaka nem volt túl hideg, amikor pedig próbáltuk, már 4-5°C volt, így nem jött elő a hang. Egy kis beszélgetés után viszont meghallottam és kezdődött a vizsgálgatás. Több szerelő is osztotta a felvetést (köszi Alf!), hogy a generátor ékszíj is lehet a ludas. Le is szerelték az ékszíjat, majd indítás, de a hang fenn állt továbbra is. Amikor leállítottuk a kocsit, arra lett figyelmes az egyik szerelő, hogy ami után leáll a motor, még egyet kotyog és üt az a valami... A szerelők most a kettős tömegű lendkerékre gyanakszanak, de úgy fogalmaztak, hogy csak 60% -ban biztosak benne. Ezért azt javasolták, hogy menjek még a kocsival, hogy kiforrjon a hiba. Szerintük kár (ennél nagyobb) nem keletkezik a kocsiban addig. Nem örülök, hogy ennyire nem tudják, hogy mi lehet a gond, lehet meg kéne mutatnom másnak is.

Öröm az ürömben, hogy lendkerék + kuplung + kinyomó + szerelésre 125.000 Ft-os ajánlatot kaptam, ha LUK szettet rendelek. Valeora 15.000 Ft-al drágább.

Köszi minden eddigi segítséget!

Üdv.: Sofi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1109 Dátum: 2011.02.06 vasárnap, 09:25:44 »

Sziasztok!

Gondoltam megírom, hogy mi a fejlemény a kerregéses dologgal.

Tegnap előtt otthagytam a szerviz parkolójában a kocsit, hogy másnap igazán hideg állapotban tudják meghallgatni, mert úgy a leghangosabb. Én is odamentem aznap, hogy együtt füleljünk, meg nagyon kíváncsi is voltam. Elindítottuk a kocsit, és csodák-csodájára semmi zaj. Az éjszaka nem volt túl hideg, amikor pedig próbáltuk, már 4-5°C volt, így nem jött elő a hang. Egy kis beszélgetés után viszont meghallottam és kezdődött a vizsgálgatás. Több szerelő is osztotta a felvetést (köszi Alf!), hogy a generátor ékszíj is lehet a ludas. Le is szerelték az ékszíjat, majd indítás, de a hang fenn állt továbbra is. Amikor leállítottuk a kocsit, arra lett figyelmes az egyik szerelő, hogy ami után leáll a motor, még egyet kotyog és üt az a valami... A szerelők most a kettős tömegű lendkerékre gyanakszanak, de úgy fogalmaztak, hogy csak 60% -ban biztosak benne. Ezért azt javasolták, hogy menjek még a kocsival, hogy kiforrjon a hiba. Szerintük kár (ennél nagyobb) nem keletkezik a kocsiban addig. Nem örülök, hogy ennyire nem tudják, hogy mi lehet a gond, lehet meg kéne mutatnom másnak is.

Öröm az ürömben, hogy lendkerék + kuplung + kinyomó + szerelésre 125.000 Ft-os ajánlatot kaptam, ha LUK szettet rendelek. Valeora 15.000 Ft-al drágább.

Köszi minden eddigi segítséget!

Üdv.: Sofi
ez nem jó hír.És igen,nincs több variácó.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1110 Dátum: 2011.02.09 szerda, 19:32:41 »

Szakértő urak!
TDCi MMT6-os váltóval. Jellemzően 4. fokozatban 1200-1500-as fordulat között gázadásnál vagy motorfék üzemben enyhe síró hang hallható. Nyáron erősebb. Mi okozhatja?
Üresben gurulva vagy terheletlenül nincs hang, más fokozatban azonos sebességen vagy azonos fordulaton nem jellemző ez a hang (azért nem írom, hogy nem jellemző, mert eleve van egy érdekes hangja ezeknek a TDCiknek, és nehezen megkülönböztethető, de 4.-ben kivehető.) Olajszint rendben.
Váltó lenne? De abban mi? A 4. fokozat csapágya pont 4. fokozatban nem forog, ha jól sejtem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1111 Dátum: 2011.02.09 szerda, 21:32:37 »

Szakértő urak!
TDCi MMT6-os váltóval. Jellemzően 4. fokozatban 1200-1500-as fordulat között gázadásnál vagy motorfék üzemben enyhe síró hang hallható. Nyáron erősebb. Mi okozhatja?
Üresben gurulva vagy terheletlenül nincs hang, más fokozatban azonos sebességen vagy azonos fordulaton nem jellemző ez a hang (azért nem írom, hogy nem jellemző, mert eleve van egy érdekes hangja ezeknek a TDCiknek, és nehezen megkülönböztethető, de 4.-ben kivehető.) Olajszint rendben.
Váltó lenne? De abban mi? A 4. fokozat csapágya pont 4. fokozatban nem forog, ha jól sejtem.
Egészen biztosan a váltó az!! Nem a csapágy szól, ha sír, hanem a foghézag nagyobb annál a kapcsolatnál, és nyáron azért hangosabb, mert vékonyabb az olaj a melegtől, és még kevésbé tömíti a foghézagot.
Még használod így egy 3-400 ezer kilométert, aztán kiforrja magát....szóval aggódnod nem kell.. vigyor3
Egy olajcsere a váltóban viszont sosem árt.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1112 Dátum: 2011.02.09 szerda, 21:45:34 »

Egészen biztosan a váltó az!! Nem a csapágy szól, ha sír, hanem a foghézag nagyobb annál a kapcsolatnál, és nyáron azért hangosabb, mert vékonyabb az olaj a melegtől, és még kevésbé tömíti a foghézagot.
Még használod így egy 3-400 ezer kilométert, aztán kiforrja magát....szóval aggódnod nem kell.. vigyor3
Egy olajcsere a váltóban viszont sosem árt.
Elkopott volna? Mitől? Metabondot adtam neki, de halottnak a csók. Egy váltós szaki azt mondta, hogy 15w40 motorolajat bele, mert a 75w90-es olaj vékony  wow1 wow1 wow1
120k van benne, és max fél évig volt az autó olyan embernél, akiért nem tenném tűzbe a kezem. Ebből gondolom, hogy sokkal több nem lehet benne.
Kicsit zavar, szeretném megcsináltatni. Bontott váltó vagy javítás vagy spéci olaj?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1113 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:05:01 »

Elkopott volna? Mitől? Metabondot adtam neki, de halottnak a csók. Egy váltós szaki azt mondta, hogy 15w40 motorolajat bele, mert a 75w90-es olaj vékony  wow1 wow1 wow1
120k van benne, és max fél évig volt az autó olyan embernél, akiért nem tenném tűzbe a kezem. Ebből gondolom, hogy sokkal több nem lehet benne.
Kicsit zavar, szeretném megcsináltatni. Bontott váltó vagy javítás vagy spéci olaj?
Lehet a váltóban már gyárilag két szélső tűréses kerék került a 4.-hez ezért kisebb kopástól is már jelentkezik a sírás...de hozzá nem nyúlnék ez miatt!
A 15w-40-es olaj valóban halkabbá teszi , de nem sokkal....én maradnék a gyári 75W-90-nél
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1114 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:14:53 »

Lehet a váltóban már gyárilag két szélső tűréses kerék került a 4.-hez ezért kisebb kopástól is már jelentkezik a sírás...de hozzá nem nyúlnék ez miatt!
A 15w-40-es olaj valóban halkabbá teszi , de nem sokkal....én maradnék a gyári 75W-90-nél
Mit kockáztatok a 15w40-nel?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1115 Dátum: 2011.02.09 szerda, 22:22:35 »

Mit kockáztatok a 15w40-nel?
1-2 dl gázolajat 100km-ként, mást nem....
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1116 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 11:06:53 »

Sziasztok!

nekem meg valami csapágy gyanús hangja van, főleg olyan 80-as tempónál hallom, 4. és 5. fokozatban, olyan ifás búgós hang. Ha kinyomom a kuplungot azonnal elhallgat, es ahogy engedem vissza, meg nem teljesen kapcsol a tárcsa (fordulat még alapjáraton) de már hallani. Mi a fakka ez? Kinyomó? leszharjam, vagy mi legyen?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1117 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 12:05:20 »

Sziasztok!

nekem meg valami csapágy gyanús hangja van, főleg olyan 80-as tempónál hallom, 4. és 5. fokozatban, olyan ifás búgós hang. Ha kinyomom a kuplungot azonnal elhallgat, es ahogy engedem vissza, meg nem teljesen kapcsol a tárcsa (fordulat még alapjáraton) de már hallani. Mi a fakka ez? Kinyomó? leszharjam, vagy mi legyen?
Kinyomó akkor szól, ha nyomod a kuplungot, az nem lehet...valamelyik csapágy lehet, nézz olajszintet a váltóban, vagy cseréld le...a csapágyat ez nem javítja meg, de talán nem durvul tovább a dolog.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #1118 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 12:43:04 »

Kinyomó akkor szól, ha nyomod a kuplungot, az nem lehet...valamelyik csapágy lehet, nézz olajszintet a váltóban, vagy cseréld le...a csapágyat ez nem javítja meg, de talán nem durvul tovább a dolog.

...vagy akkor hallgat el, mert a terheles osszeszoritja, ami addig szabadon remegett. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1119 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 15:12:19 »

Kinyomó akkor szól, ha nyomod a kuplungot, az nem lehet...valamelyik csapágy lehet, nézz olajszintet a váltóban, vagy cseréld le...a csapágyat ez nem javítja meg, de talán nem durvul tovább a dolog.

a valto olajat 2 honapja cserelte VIK, de a regi is szinten volt, csak redvas volt. A tunet pedig volt/van
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1120 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 20:00:51 »

...vagy akkor hallgat el, mert a terheles osszeszoritja, ami addig szabadon remegett. :-)

AndyA
Az egy nyomcsapágy, amikor rálépsz a koplungra akkor forog terhelésen és ha rossz akkor szól...
Ha nem lépsz rá, akkor a csapágy része áll...de lehet hogy remegnek benn a golyók, de azt nem hallod.. wave

Ervin
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1121 Dátum: 2011.02.10 csütörtök, 20:19:36 »

a valto olajat 2 honapja cserelte VIK, de a regi is szinten volt, csak redvas volt. A tunet pedig volt/van
Igen, ezért is írtam, hogy meg nem javítja, csak tovább fog működni.
Ha nem túl durva a hang, ne foglalkozz vele, még egy pár százezret búgjon ilyen halkan, aztán majd kiforrja magát.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #1122 Dátum: 2011.02.11 péntek, 11:50:53 »

Elkopott volna? Mitől? Metabondot adtam neki, de halottnak a csók. Egy váltós szaki azt mondta, hogy 15w40 motorolajat bele, mert a 75w90-es olaj vékony  wow1 wow1 wow1
120k van benne, és max fél évig volt az autó olyan embernél, akiért nem tenném tűzbe a kezem. Ebből gondolom, hogy sokkal több nem lehet benne.
Kicsit zavar, szeretném megcsináltatni. Bontott váltó vagy javítás vagy spéci olaj?
Ha még metabondot is tettél bele akkor ne cseréld le újra az olajat. Azzal hosszú időre kitoltad a váltó javítását! Mennyit mentél a váltóolaj csere óta?
A 15w40-es olajjal meg ragadós lenne a váltás, sőt mínuszokban a sűrű olajjal nem is tudnál váltani!
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1123 Dátum: 2011.02.11 péntek, 16:26:09 »

Igen, ezért is írtam, hogy meg nem javítja, csak tovább fog működni.
Ha nem túl durva a hang, ne foglalkozz vele, még egy pár százezret búgjon ilyen halkan, aztán majd kiforrja magát.. vigyor3

ok, akkor marad a zene feljebbhangosit uzemmod  eplus2
Naplózva
ice850303
Vendég
« Új hozzászólás #1124 Dátum: 2011.02.12 szombat, 17:10:36 »

Hello

Kérdésem a következő lenne, CSAK visszaváltáskor, egy furcsa hang jön elő a motor felől, olyan mintha egy szíj csuszna meg, viszont felfele váltáskor semmi hangja nincs, valakinek valami ötlet?  smile sebességet simán veszi mindig minden körülmények között  Cheesy  és ha engedem rá a kuplungot akkor adja rövid ideig, valamikor csak egy nyikkanás valamikor kettő rövid. Köszi a válaszokat Smiley
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1125 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 16:45:44 »

tegnap megpróbáltam megnézni a váltóolaj szintet, de nem láttam semmit.
Kicsavartam a bal első keréknél a csavart, de nem jött belőle semmi, majd a jobb kerékkel felálltam egy téglára, de még igy sem folyt ki semmi.
Le akartam már úgy is cserélni az olajat Ford váltó olajra, de így viszont, hogy tudom kevés az olaj a váltóban, nem szívesen várok addig míg pestre megyek Ford olajért, ezért itt Siófokon venném meg az olajat.
Mit gondoltok, hogy ha Ford helyett valami más fajta (pl.: castrol) 75w90-es olajat veszek bele az jó lesz bele? vagy vegyek bele inkább mégis Fordot? 
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1126 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 17:04:53 »

tegnap megpróbáltam megnézni a váltóolaj szintet, de nem láttam semmit.
Kicsavartam a bal első keréknél a csavart, de nem jött belőle semmi, majd a jobb kerékkel felálltam egy téglára, de még igy sem folyt ki semmi.
Le akartam már úgy is cserélni az olajat Ford váltó olajra, de így viszont, hogy tudom kevés az olaj a váltóban, nem szívesen várok addig míg pestre megyek Ford olajért, ezért itt Siófokon venném meg az olajat.
Mit gondoltok, hogy ha Ford helyett valami más fajta (pl.: castrol) 75w90-es olajat veszek bele az jó lesz bele? vagy vegyek bele inkább mégis Fordot? 

Szia!

Ezt a bal első keréknél pontosan hol érted? Mert szerintem ez inkább csak alúlról látszik, főleg ha van alsó motorburkolatod is, amit le is kell venni hozzá. Itt nézted?
http://kephost.hu/image-3166_4D580094.jpg
Ha biztosan cserélni akarsz, de alacsony a szint, akkor a cseréig szerintem megfelel bármilyen 75w90-es olaj
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #1127 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 19:04:35 »

Szia!

Ezt a bal első keréknél pontosan hol érted? Mert szerintem ez inkább csak alúlról látszik, főleg ha van alsó motorburkolatod is, amit le is kell venni hozzá. Itt nézted?
http://kephost.hu/image-3166_4D580094.jpg
Ha biztosan cserélni akarsz, de alacsony a szint, akkor a cseréig szerintem megfelel bármilyen 75w90-es olaj
így van.és egyben a betöltő nyílás és a nívó is!Addig kell tölteni azon a nyíláson amíg ott ki nem folyik!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1128 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 21:09:29 »

Szia!

Ezt a bal első keréknél pontosan hol érted? Mert szerintem ez inkább csak alúlról látszik, főleg ha van alsó motorburkolatod is, amit le is kell venni hozzá. Itt nézted?
http://kephost.hu/image-3166_4D580094.jpg
Ha biztosan cserélni akarsz, de alacsony a szint, akkor a cseréig szerintem megfelel bármilyen 75w90-es olaj

nincs alsó motorburkolatom, és nem csak utántölteni akarom, hanem lecserélni (nem ford) olajra.
Vagy lehetőség szerint inkább ford olajat használjak?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.13 vasárnap, 21:11:35 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1129 Dátum: 2011.02.13 vasárnap, 21:20:19 »

nincs alsó motorburkolatom, és nem csak utántölteni akarom, hanem lecserélni (nem ford) olajra.
Vagy lehetőség szerint inkább ford olajat használjak?

A leeresztője ezzel ellentétesen a hátsó oldalon van, azt is megtaláltad?
A sebváltó olajra is van Ford specifikáció a kezelési 206. oldalán: FORD WSD-M2C-200-C, ha ezt megtalálod a másik olajon akkor megfelel a gyártó előírásainak is.
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1130 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 12:14:08 »

A leeresztője ezzel ellentétesen a hátsó oldalon van, azt is megtaláltad?
A sebváltó olajra is van Ford specifikáció a kezelési 206. oldalán: FORD WSD-M2C-200-C, ha ezt megtalálod a másik olajon akkor megfelel a gyártó előírásainak is.

A leeresztőt még nem találtam meg(még nem is kerestem) csak a betöltőt.
Találtam otthon egy kis 75W-90 olajat próbáltam is után tölteni (egy szilikon csövet dugtam bele) de kb.: 1dl után már folyt ki az olaj.
Szóval nem nagyon hiányzott belőle.
Ettől függetlenül lecserélem és gyári olajat veszek bele.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1131 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 14:19:03 »

A leeresztőt még nem találtam meg(még nem is kerestem) csak a betöltőt.
Találtam otthon egy kis 75W-90 olajat próbáltam is után tölteni (egy szilikon csövet dugtam bele) de kb.: 1dl után már folyt ki az olaj.
Szóval nem nagyon hiányzott belőle.
Ettől függetlenül lecserélem és gyári olajat veszek bele.

Akkor itt egy kép a leeresztés lehetőségéről is:
http://kephost.hu/image-B34A_4D592B82.jpg
(A váltót/motort tartó bak már hiányzik a fotón)
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1132 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 14:20:47 »

Akkor itt egy kép a leeresztés lehetőségéről is:
http://kephost.hu/image-B34A_4D592B82.jpg
(A váltót/motort tartó bak már hiányzik a fotón)


valami nagy mutet volt? latom a kipu sincs a helyen
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1133 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 14:31:49 »

valami nagy mutet volt? latom a kipu sincs a helyen

Kuplungozás volt
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1134 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 15:04:45 »

Kuplungozás volt

ehh  szomoru1 részvétem
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1135 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 17:58:36 »

Akkor itt egy kép a leeresztés lehetőségéről is:
http://kephost.hu/image-B34A_4D592B82.jpg
(A váltót/motort tartó bak már hiányzik a fotón)


Vazze nem néztem a képet amit linkeltél korábban(telefonról neteztem), ezért nem láttam, hogy neked 5 gangos váltód van!
Nekem MMT6, így nekem teljesen máshol van a betöltőm, leeresztőm.

A betöltő az a féltengely kihajtás mellett van, a leeresztő pedig alatta. Takarja a bölcső és 2cm hely sincs a csavar és a bölcső között, így egy rendes imbusszal nem is lehet hozzáférni. Vágtam egy kb 2cm-es darabot egy régi 8-as imbuszból azzal lazítottam meg.
Hozzá teszem nem volt eccerű, befújtam egy kis csavarlazítóval, de még így is rettegtem, hogy eltörik a 8-as csillagkulcsom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.14 hétfő, 18:05:05 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1136 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 18:02:28 »

Vazze nem néztem a képet amit linkeltél korábban(telefonról neteztem), ezért nem láttam, hogy neked 5 gangos váltód van!
Nekem MMT6, így nekem teljesen máshol van a betöltőm, leeresztőm.

Akkor bocs  worship nem szerettelek volna megvezetni, ezt a különbséget nem tudtam. Csak a jó szándék vezérelt  wave
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #1137 Dátum: 2011.02.14 hétfő, 18:06:20 »

Akkor bocs  worship nem szerettelek volna megvezetni, ezt a különbséget nem tudtam. Csak a jó szándék vezérelt  wave

nem gond, csak csodálkoztam,h miért volt neked útba a motorburkolat. vigyor3
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1138 Dátum: 2011.02.15 kedd, 12:52:00 »

Sziasztok!

Egy pár napja a következő történik minden 4-5 óránál tovább tartó hidegben parkolás után: Beülök a kocsiba, indít, majd könnyedén beteszem 1-esbe, gurul az autó kb. 2-3m-t és alig bírom betenni másodikba. Mintha teljesen beakadna előtte. Aztán a 3. 4. 5.-ik simán megy. Ezt követően kereszteződés mondjuk kiló méterenként, ahol az 1-est is alig veszi, nagyon nehéz berakni. Kettessel szintúgy, majd kb. 3-4 km után megszűnik a probléma. Ha csak pár órát parkolok a hidegben, akkor megy simán a váltó. Meg reggel álló helyzetben is simán lehet pakolgatni, de mihelyst megyek egy picit a probléma fennáll.

Még korábban említettem, hogy kerregés hallható a váltó - kuplung környékéről, de a szervizben nem tudják hova tenni a dolgot bontás nélkül (Egyenlőre kettős tömegűre tippelnek). Arra gondoltam, hogy lehet összefüggés, és talán a váltóval van gond. Váltó olaj csere amúgy 2 hete volt.

Előre is hálás köszönet ha van valamilyen ötletetek, tippetek!

Üdv.: Sofi

Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1139 Dátum: 2011.02.15 kedd, 13:12:13 »

Sziasztok!

Egy pár napja a következő történik minden 4-5 óránál tovább tartó hidegben parkolás után: Beülök a kocsiba, indít, majd könnyedén beteszem 1-esbe, gurul az autó kb. 2-3m-t és alig bírom betenni másodikba. Mintha teljesen beakadna előtte. Aztán a 3. 4. 5.-ik simán megy. Ezt követően kereszteződés mondjuk kiló méterenként, ahol az 1-est is alig veszi, nagyon nehéz berakni. Kettessel szintúgy, majd kb. 3-4 km után megszűnik a probléma. Ha csak pár órát parkolok a hidegben, akkor megy simán a váltó. Meg reggel álló helyzetben is simán lehet pakolgatni, de mihelyst megyek egy picit a probléma fennáll.

Még korábban említettem, hogy kerregés hallható a váltó - kuplung környékéről, de a szervizben nem tudják hova tenni a dolgot bontás nélkül (Egyenlőre kettős tömegűre tippelnek). Arra gondoltam, hogy lehet összefüggés, és talán a váltóval van gond. Váltó olaj csere amúgy 2 hete volt.

Előre is hálás köszönet ha van valamilyen ötletetek, tippetek!

Üdv.: Sofi



kezdésnek megnézném a váltóban az olajat.. ha hidegben jön elő a dolog akkor lehet hogy nem megfelelő viszkozitású olaj van benne vagy esetleg hangos volt a váltó és keverték egy kis motor olajjal, hogy elfedjék a hibát
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1140 Dátum: 2011.02.15 kedd, 13:18:24 »

kezdésnek megnézném a váltóban az olajat.. ha hidegben jön elő a dolog akkor lehet hogy nem megfelelő viszkozitású olaj van benne vagy esetleg hangos volt a váltó és keverték egy kis motor olajjal, hogy elfedjék a hibát

vagy  a mechanikat taknyold meg wd40-nel a valto tetejen, ez mar sokaknak bevalt allitolag
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1141 Dátum: 2011.02.15 kedd, 13:49:41 »

kezdésnek megnézném a váltóban az olajat.. ha hidegben jön elő a dolog akkor lehet hogy nem megfelelő viszkozitású olaj van benne vagy esetleg hangos volt a váltó és keverték egy kis motor olajjal, hogy elfedjék a hibát

Hali,

Az olajat az orrom előtt cserélték. 2 típus jöhetett szóba, a gyári és a nem gyári. Felhívtak egy Ford szervizt, ahol ajánlották, hogy nyugodtan jó lesz a nem gyári cucc.

Üdv.:

Sofi
Naplózva
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1142 Dátum: 2011.02.15 kedd, 13:50:38 »

vagy  a mechanikat taknyold meg wd40-nel a valto tetejen, ez mar sokaknak bevalt allitolag

Szia!

Ezt még ma feltétlenül kipróbálom. Ártani nem árthat.

Köszönöm!

Üdv.: Sofi

Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1143 Dátum: 2011.02.15 kedd, 14:09:42 »

vagy  a mechanikat taknyold meg wd40-nel a valto tetejen, ez mar sokaknak bevalt allitolag

igaz a wd40 mindenre jó csak azért nem gondoltam ilyen jellegű problémára mert csak hidegen csinálja járatás után nem  ez nem tudom hogy magában foglalja-e a váltogatást vagy csak a haladást... mert ha csak elindul majd 5.-ben megy 40 km-t majd megáll és nem akadozik a váltó akkor nem valószinű hogy a bowdenezésnek lenne baja.
persze láttunk már csodákat, a wd40 meg pláne képes csodákra és ki is kell próbálni minden házilag is elvégezhető megoldást worship
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1144 Dátum: 2011.02.15 kedd, 16:00:41 »

igaz a wd40 mindenre jó csak azért nem gondoltam ilyen jellegű problémára mert csak hidegen csinálja járatás után nem  ez nem tudom hogy magában foglalja-e a váltogatást vagy csak a haladást... mert ha csak elindul majd 5.-ben megy 40 km-t majd megáll és nem akadozik a váltó akkor nem valószinű hogy a bowdenezésnek lenne baja.
persze láttunk már csodákat, a wd40 meg pláne képes csodákra és ki is kell próbálni minden házilag is elvégezhető megoldást worship
nekem is akad hidegen, wd nálam megoldja, ha visszakerestek, akkor van képes leírás, hogy mit kell meglocsolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1145 Dátum: 2011.02.15 kedd, 21:05:56 »

nekem is akad hidegen, wd nálam megoldja, ha visszakerestek, akkor van képes leírás, hogy mit kell meglocsolni

Sziasztok,

Igen, el is kezdtem olvasni a váltós fórumot előröl, de ameddig jutottam még nem írt a wd40-ről. Most egy fél órája befújtam az illeszkedéseket a váltó szoknya alatt. Reggel meglátjuk mi a helyzet. Mindenesetre holnap megkeresem a képes leírást.

Engem is aggaszt, hogy pár km után meg jó. Gyanús, h nem a bovdenezés Sad

Köszi a segítséget!

Üdv.: Sofi
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1146 Dátum: 2011.02.15 kedd, 21:13:00 »

Sziasztok,

Igen, el is kezdtem olvasni a váltós fórumot előröl, de ameddig jutottam még nem írt a wd40-ről. Most egy fél órája befújtam az illeszkedéseket a váltó szoknya alatt. Reggel meglátjuk mi a helyzet. Mindenesetre holnap megkeresem a képes leírást.

Engem is aggaszt, hogy pár km után meg jó. Gyanús, h nem a bovdenezés Sad

Köszi a segítséget!

Üdv.: Sofi

http://mondeo.hu/index.php?topic=1438.msg525484#msg525484
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sofi
Vendég
« Új hozzászólás #1147 Dátum: 2011.02.17 csütörtök, 10:31:08 »


Hali,

Egy kicsivel talán jobb lett. Nem voltam túl alapos, mert ebédszünetben siettem ki a kocsihoz. Ma majd jobban meglocsolom. Köszi a tippet még egyszer!

Üdv.: Sofi

Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1148 Dátum: 2011.02.17 csütörtök, 14:11:08 »


zsír én is a váltó szoknya alatti részre gondoltam nem a váltó tetejére mondjuk nekem nem akad ... csak nem indul
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1149 Dátum: 2011.02.17 csütörtök, 16:09:42 »

zsír én is a váltó szoknya alatti részre gondoltam nem a váltó tetejére mondjuk nekem nem akad ... csak nem indul
mivan?? vigyor3

ez a váltó tetején van Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.