Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 22:14:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146906 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2012.06.06 szerda, 18:33:43 »

Azt nem értem, hogy itt vagyunk egy fanklubban, miért kell a másik autóját lehúzni? Miért nem lehet elfogadni a másik döntését?
Akár dízel-benzin fronton, vagy esetleg ezen? Miért kell mindez?
Mind1, én ebből kiszállok.

Én nem emlékszem hogy bárki autóját lehúztam volna....én magáról a TDCI mondeoról beszéltem álltalában...és azért mert látok párat nap mint nap a sájátomon kivül is túl sokat is..... szomoru1
De múlt héten 30 óra alatt darabokra lett szedve egy 530d BMW (kb 50m2-en lett szétteritve a motorja) mert elszakadt a lánca....hát a camping biciklimen komolyabb lánc volt annó mint azon elmondom....kb 2,5 millió lessz a felujitása....ez a jó autó? hadjuk..lefikázom azt is ha kell... eplus2
Azért mutass egy komolyabb tuningos TDDI-t? mert én nemigen tudok, mert nem nagyon tuningol senki mondeot, CI-t meg főleg nem...szal elég sötét folt mindenkinek mit tudhat az a motor tuniing terén...minden b@zi fócvágent majmol mert mindent megkapsz hozzá szinre szagra....agyalni meg nemkell mert kivan taposva már minden...ugy könnyű.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2012.06.06 szerda, 22:08:57 »

...szal elég sötét folt mindenkinek mit tudhat az a motor tuniing terén...minden b@zi fócvágent majmol mert mindent megkapsz hozzá szinre szagra....agyalni meg nemkell mert kivan taposva már minden...ugy könnyű.

Nyilván úgy az érdekes, ha az ember saját maga tapossa ki az utat. Csak úgy sokkal többe kerül...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2012.06.06 szerda, 22:10:53 »

Én nem emlékszem hogy bárki autóját lehúztam volna....én magáról a TDCI mondeoról beszéltem álltalában...és azért mert látok párat nap mint nap a sájátomon kivül is túl sokat is..... szomoru1
De múlt héten 30 óra alatt darabokra lett szedve egy 530d BMW (kb 50m2-en lett szétteritve a motorja) mert elszakadt a lánca....hát a camping biciklimen komolyabb lánc volt annó mint azon elmondom....kb 2,5 millió lessz a felujitása....ez a jó autó? hadjuk..lefikázom azt is ha kell... eplus2
Azért mutass egy komolyabb tuningos TDDI-t? mert én nemigen tudok, mert nem nagyon tuningol senki mondeot, CI-t meg főleg nem...szal elég sötét folt mindenkinek mit tudhat az a motor tuniing terén...minden b@zi fócvágent majmol mert mindent megkapsz hozzá szinre szagra....agyalni meg nemkell mert kivan taposva már minden...ugy könnyű.
elvileg sokat kibírna a bele, min 200le-t...

csak hát csúcs nincs még bele. a srác akinél voltam a turbo miatt nézegette, és azt mondta, hogy ugyan úgy áll, mint a v6 tdi audikban, és hogy szerite Krézi tudna beledobni 4 csúcsot...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2012.06.06 szerda, 23:23:14 »

elvileg sokat kibírna a bele, min 200le-t...

csak hát csúcs nincs még bele. a srác akinél voltam a turbo miatt nézegette, és azt mondta, hogy ugyan úgy áll, mint a v6 tdi audikban, és hogy szerite Krézi tudna beledobni 4 csúcsot...

Annak is központos az illesztése....de csak a 180LE AKE motorkódos porlasztó a jó, a 150,163Le nem vagy macera belefaragni a csúcsot....
már végigzongoráztam krézi-vel ezt a kört...hengerfejcserével és porlasztó cserével tud bele csúcsot....van is hengerfejem és 4 porlasztóm, de nem akarok hengerfejet cserélni inkább...
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.07 csütörtök, 07:55:59 írta Bunyek » Naplózva
greco
Vendég
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 09:23:40 »

sziasztok,

kuplunghoz kapcsolodóan kérdezném, hogy leállításkor nekem is megvan ez a csattogó hang, plusz most hozzájött 1-2 hete, hogy benyomott kuplungnál fémesjellegű folyamatos hangot hallok.
gondolom, hogy kinyomócsapágy és/vagy lendkerék probléma. egy szerelő kinyomocsapágyat mondott elsőre, a lendkereket csak bontás után tudná hogy milyen állapotban van.

illetve mennyire lehet ez "végső" stádiumban? ne nagyon járjak inkább vele? nem szeretném, hogy egyszer csak szétmenjen valahol alattam az egyik lámpánál :S

menetközben, sebességben nem tapasztalok egyéb rendellenességet

köszi a válaszokat
Üdv,
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 09:24:59 »

sziasztok,

kuplunghoz kapcsolodóan kérdezném, hogy leállításkor nekem is megvan ez a csattogó hang, plusz most hozzájött 1-2 hete, hogy benyomott kuplungnál fémesjellegű folyamatos hangot hallok.
gondolom, hogy kinyomócsapágy és/vagy lendkerék probléma. egy szerelő kinyomocsapágyat mondott elsőre, a lendkereket csak bontás után tudná hogy milyen állapotban van.

illetve mennyire lehet ez "végső" stádiumban? ne nagyon járjak inkább vele? nem szeretném, hogy egyszer csak szétmenjen valahol alattam az egyik lámpánál :S

menetközben, sebességben nem tapasztalok egyéb rendellenességet

köszi a válaszokat
Üdv,

A fémes süvítő nag szinte biztos, hogy kinyomó... Én jártam így vele úgy 2e km-ert. Persze utána kellett cserélni lendkereket, kuplungot is... Főleg ha már szét van szedve...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
greco
Vendég
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 09:31:20 »

A fémes süvítő nag szinte biztos, hogy kinyomó... Én jártam így vele úgy 2e km-ert. Persze utána kellett cserélni lendkereket, kuplungot is... Főleg ha már szét van szedve...

tervezném a cserét, de még nem ebben a hónapban. ugyhogy ha nekem is kibírna 2e-3et az jo volna, de bennem van a para...
Naplózva
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 13:22:23 »

Sziasztok,
az milyen hibára utal, ha váltás közben nem ejti le teljesen alapjáratra a fordulatot?
eddig nem csinálta...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 13:53:46 »

Sziasztok,
az milyen hibára utal, ha váltás közben nem ejti le teljesen alapjáratra a fordulatot?
eddig nem csinálta...

Semmilyenre... eddig is csinálta. Gurulás közben megemelt alapjárat van. A könnyebb váltás érdekében, és hogy nehogy lefulladj.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 13:54:01 »

Sziasztok,
az milyen hibára utal, ha váltás közben nem ejti le teljesen alapjáratra a fordulatot?
eddig nem csinálta...
Próbáld ki, hogy még egyszer kinyomod a kuplungot. Ha akkor leejti, akkor elvileg munkahenger vagy kinyomó.
Naplózva
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 14:09:23 »

Próbáld ki, hogy még egyszer kinyomod a kuplungot. Ha akkor leejti, akkor elvileg munkahenger vagy kinyomó.
nem lepődnék meg, mert már lüktet a kuplung, meddig lehet igy használni?
Naplózva
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 15:40:33 »

nem lepődnék meg, mert már lüktet a kuplung, meddig lehet igy használni?
Kauffer-től kaptam jó ajánlatot anyagra, érdemes nálunk csinálni a cserét, vagy inkább Váci úton?
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 17:49:43 »

onnantól kezdve hogy néha beremeg a motor vagyis inkább berázza a kasznit alapjáraton hosszú az út a lendkerék cseréhez vagy már kezdjek is keresni vevőt a májamra? Esetleg lehet más probléma is?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2012.06.12 kedd, 10:30:38 »

Sziasztok!

Váltóban az olajszintet hogy lehet ellenőrizni? Ill. kell-e? Cserélni?

Köszi!
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2012.06.12 kedd, 10:39:21 »

Sziasztok!

Váltóban az olajszintet hogy lehet ellenőrizni? Ill. kell-e? Cserélni?

Köszi!

Nehezen.

Van a leeresztőnyílás, ezt viszonylag egyszerű elérni, és van a betöltőnyílás, amit meg nem, mert ott a segédkeret egy vasa keresztben előtte. 8-as imbuszból vágott darabkával kitekerhető, de utána sem egyszerű beletolni valami csövet a feltöltéshez.

Az ugye alapszabály, hogy addig nem ereszti le az ember az olajat, amíg a betöltőcsavart ki nem tudta tekerni. Smiley

A szintet úgy ellenőrzöd, hogy addig kell tölteni, míg a betöltőcsavarnál el nem kezd kifolyni.

Cserélni elméletileg nem kell soha, de vannak, akik mégis arra szavaznak, hogy 200 ezer vagy negyedmillió kilométerenként nem árt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:40:40 »

Tisztelt Uraim!

Gyors segítséget szeretnék kérni.

Mondeo III. 2.0 TDDI kombi utas oldali féltengelyét kell kicserélnem.
A kiszereléskor várhatóan több kevesebb váltómű olaj fog kifolyni. Ezt hol tudom a váltóba pótolni?
Illetve létezik e a III-as modellhez is az "Így Csináld!" sorozatba tartozó, vagy hasonló szerelési segédlet.
A Mondeo ápolási és karbantartási kézikönyve meg van, de az vélhetően szándékosan vajmi kevés adatot, segítséget tartalmaz.

A segítséget előre is megköszönöm!

Joci
 
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2012.06.13 szerda, 13:47:33 »

Tisztelt Uraim!

Gyors segítséget szeretnék kérni.

Mondeo III. 2.0 TDDI kombi utas oldali féltengelyét kell kicserélnem.
A kiszereléskor várhatóan több kevesebb váltómű olaj fog kifolyni. Ezt hol tudom a váltóba pótolni?
Illetve létezik e a III-as modellhez is az "Így Csináld!" sorozatba tartozó, vagy hasonló szerelési segédlet.
A Mondeo ápolási és karbantartási kézikönyve meg van, de az vélhetően szándékosan vajmi kevés adatot, segítséget tartalmaz.

A segítséget előre is megköszönöm!

Joci
 
Ha előtte leengeded, akkor nem fog elfolyni semmi..
Van rajt kimondottan feltöltőnyílás és ott utána visszatöltöd (bár remek alkalom egyben a cserére is), de a tolatógomba kitekerésével is lesz feltöltő helyed.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
woody
Vendég
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:59:01 »

Sziasztok,

új MK3 Mondeo tulajdonos vagyok... és egyben új Diesel tulajdonos...
Vettem 2012 februárban egy 2002es MK3 Mondeot 2.0TDCI... (GOLF4 1.6 Benzin totkár után)
Elvileg 58eKm-el 86éves tulajtól (Hajlamos voltam elhinni, 59éves apám 10éves Zafirájában 70ezer van.)
Eddig felhőtlen és vidám volt a kapcsunk...
De április közepén elkezdett csörögni a kuplung, később félig benyomva rezonál is, fura hangot ad... kerreg... május közepén 2x - kerrent az önindítóm...
Mondom úgyis olajcserét akarok rajta csinálni, akkor elviszem szervizbe és ránézetek öninditóra is és kuplung csörgésre is...
Legomboltak egy minimálbért... meg elvileg megcsinálták a 60ezres szervizt... kipucolták önindítót...
most hétfőn, 3héttel később, majdnem pesten hagyot... kedden reggel meg el sem indult itt az udvaron...
kis kocogtatás öninditón (talán beragadt vmi) elindult kocsi...
meg sem álltam a szervizig, ahol megvártam, hogy leszedjék az inditómotort... komoly mennyiségű FÉMPOR borult ki belőle...
most elvitték inditómotort, "generálozni"

"félig benyomod a kuplungot és ott tartod....ha kerregést hallasz akkor lendkerék gatya." olvastam ezt feljebb...
akkor nekem ez most gatya?

Üröm az örömben, hogy márkakereskedésben vettem a kocsit...
A törvény által előírt 12 hónap szavatosságot vállaltak a fő darabokra....
motorblokk hengerfej nélkül, első-hátsó futómű, (hídtest a benne lévő hajtásláncal) gyári üres karosszéria, csak a vázszerkezet, sebváltó

Az olajcserekor kérdeztem, hogy a kuplungra vonatkozik-e a szavatosság, a szervizes srác akkor azt mondta, hogy a kuplungra is vonatkozik a szavatosság... ez valóban így lehet?

A kérdéseim, mi a gond? Lendkerék haldoklik? Számíthatok szerintetek szavatosság szerinti cserére? Vagy készítsem a pénztárcám?
Meddig mehet még el a kocsi, hozzányúlás nélkül?

köszi előre is a válaszokat és segítséget.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:14:29 »

Sziasztok,

új MK3 Mondeo tulajdonos vagyok... és egyben új Diesel tulajdonos...
Vettem 2012 februárban egy 2002es MK3 Mondeot 2.0TDCI... (GOLF4 1.6 Benzin totkár után)
Elvileg 58eKm-el 86éves tulajtól (Hajlamos voltam elhinni, 59éves apám 10éves Zafirájában 70ezer van.)
Eddig felhőtlen és vidám volt a kapcsunk...
De április közepén elkezdett csörögni a kuplung, később félig benyomva rezonál is, fura hangot ad... kerreg... május közepén 2x - kerrent az önindítóm...
Mondom úgyis olajcserét akarok rajta csinálni, akkor elviszem szervizbe és ránézetek öninditóra is és kuplung csörgésre is...
Legomboltak egy minimálbért... meg elvileg megcsinálták a 60ezres szervizt... kipucolták önindítót...
most hétfőn, 3héttel később, majdnem pesten hagyot... kedden reggel meg el sem indult itt az udvaron...
kis kocogtatás öninditón (talán beragadt vmi) elindult kocsi...
meg sem álltam a szervizig, ahol megvártam, hogy leszedjék az inditómotort... komoly mennyiségű FÉMPOR borult ki belőle...
most elvitték inditómotort, "generálozni"

"félig benyomod a kuplungot és ott tartod....ha kerregést hallasz akkor lendkerék gatya." olvastam ezt feljebb...
akkor nekem ez most gatya?

Üröm az örömben, hogy márkakereskedésben vettem a kocsit...
A törvény által előírt 12 hónap szavatosságot vállaltak a fő darabokra....
motorblokk hengerfej nélkül, első-hátsó futómű, (hídtest a benne lévő hajtásláncal) gyári üres karosszéria, csak a vázszerkezet, sebváltó

Az olajcserekor kérdeztem, hogy a kuplungra vonatkozik-e a szavatosság, a szervizes srác akkor azt mondta, hogy a kuplungra is vonatkozik a szavatosság... ez valóban így lehet?

A kérdéseim, mi a gond? Lendkerék haldoklik? Számíthatok szerintetek szavatosság szerinti cserére? Vagy készítsem a pénztárcám?
Meddig mehet még el a kocsi, hozzányúlás nélkül?

köszi előre is a válaszokat és segítséget.

Ha azt mondták,hogy vállalják a fődarabokra az 1 évet,akkor ki kell cserélniük. Azért eléggé hihetetlen ez a 58ezer km...Főleg,hogy miért halna meg a kuplung ennyi idő után? Volt hozzá szervízkönyv?
Mindenesetre egy tanács: az EGR-t dugóztasd le minél előbb  integet2
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:24:47 »

Sziasztok,

új MK3 Mondeo tulajdonos vagyok... és egyben új Diesel tulajdonos...
Vettem 2012 februárban egy 2002es MK3 Mondeot 2.0TDCI... (GOLF4 1.6 Benzin totkár után)
Elvileg 58eKm-el 86éves tulajtól (Hajlamos voltam elhinni, 59éves apám 10éves Zafirájában 70ezer van.)
Eddig felhőtlen és vidám volt a kapcsunk...
De április közepén elkezdett csörögni a kuplung, később félig benyomva rezonál is, fura hangot ad... kerreg... május közepén 2x - kerrent az önindítóm...
Mondom úgyis olajcserét akarok rajta csinálni, akkor elviszem szervizbe és ránézetek öninditóra is és kuplung csörgésre is...
Legomboltak egy minimálbért... meg elvileg megcsinálták a 60ezres szervizt... kipucolták önindítót...
most hétfőn, 3héttel később, majdnem pesten hagyot... kedden reggel meg el sem indult itt az udvaron...
kis kocogtatás öninditón (talán beragadt vmi) elindult kocsi...
meg sem álltam a szervizig, ahol megvártam, hogy leszedjék az inditómotort... komoly mennyiségű FÉMPOR borult ki belőle...
most elvitték inditómotort, "generálozni"

"félig benyomod a kuplungot és ott tartod....ha kerregést hallasz akkor lendkerék gatya." olvastam ezt feljebb...
akkor nekem ez most gatya?

Üröm az örömben, hogy márkakereskedésben vettem a kocsit...
A törvény által előírt 12 hónap szavatosságot vállaltak a fő darabokra....
motorblokk hengerfej nélkül, első-hátsó futómű, (hídtest a benne lévő hajtásláncal) gyári üres karosszéria, csak a vázszerkezet, sebváltó

Az olajcserekor kérdeztem, hogy a kuplungra vonatkozik-e a szavatosság, a szervizes srác akkor azt mondta, hogy a kuplungra is vonatkozik a szavatosság... ez valóban így lehet?

A kérdéseim, mi a gond? Lendkerék haldoklik? Számíthatok szerintetek szavatosság szerinti cserére? Vagy készítsem a pénztárcám?
Meddig mehet még el a kocsi, hozzányúlás nélkül?

köszi előre is a válaszokat és segítséget.

Szia! Ez valóban kettőstömegű-lendkerék hibának hangzik, az tolta az önindítót is tele valószínűleg. Negyedmilliós történet, márkaszervizben akár több is,
szóval próbálj ragaszkodni ahhoz a vállalt szavatossághoz szerintem. A szerződésben van erről szó?

+1 dolog: Hátsó ajtók belső-alsó éle, első kerék mögött a küszöb, króm fellépő körül, visszapillantó műanyag háromszöge környékén sehol sincs rozsda?
Ezeket a helyeket nézd át, és ha találsz, akkor gyorsan azt is próbáld garanciába szerintem.

Ha azt mondták,hogy vállalják a fődarabokra az 1 évet,akkor ki kell cserélniük. Azért eléggé hihetetlen ez a 58ezer km...Főleg,hogy miért halna meg a kuplung ennyi idő után? Volt hozzá szervízkönyv?
Mindenesetre egy tanács: az EGR-t dugóztasd le minél előbb  integet2

86 éves bácsi városban el tudja koptatni a DMF-et 58e alatt is  hehe
Naplózva
woody
Vendég
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:38:20 »

Ha azt mondták,hogy vállalják a fődarabokra az 1 évet,akkor ki kell cserélniük. Azért eléggé hihetetlen ez a 58ezer km...Főleg,hogy miért halna meg a kuplung ennyi idő után? Volt hozzá szervízkönyv?
Mindenesetre egy tanács: az EGR-t dugóztasd le minél előbb  integet2

szervizkönyv egy bejegyzéssel, 2005.03.30. 14541 km 2év 4hónap (2002 decemberi a kocsi)
a tulaj, állítólag berágott valamin, és nem vitte oda többet szervizre...
kuplung meghalás? a 86 éves úr felesége vezette a kocsit és főként városban...
első tulaj után kereskedés visszavette, én meg megvettem.
döglődhet a kuplung akkor ezek szerint?
Naplózva
woody
Vendég
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:49:17 »

Szia! Ez valóban kettőstömegű-lendkerék hibának hangzik, az tolta az önindítót is tele valószínűleg. Negyedmilliós történet, márkaszervizben akár több is,
szóval próbálj ragaszkodni ahhoz a vállalt szavatossághoz szerintem. A szerződésben van erről szó?

+1 dolog: Hátsó ajtók belső-alsó éle, első kerék mögött a küszöb, króm fellépő körül, visszapillantó műanyag háromszöge környékén sehol sincs rozsda?
Ezeket a helyeket nézd át, és ha találsz, akkor gyorsan azt is próbáld garanciába szerintem.

86 éves bácsi városban el tudja koptatni a DMF-et 58e alatt is  hehe

Átadás-Átvételi jegyzőkönyv
...adatok...
"Tudomásul veszem, hogy az általam vásárolt gépjárműre a törvény által előírt 12 hónapos szavatosság a fő darabjaira ( motorblokk hengerfej nélkül, első - hátsó futómű (hídtest a benne lévő hajtáslánccal) gyári üres karosszéria - csak a vázszerkezet, sebességváltó) a mai nappal lép életbe.
2012.02.06"

Ebbe bele érthető a kuplung? sajnos nekem nem egyértelmű... Sad
Bár a szervizes szóbeli tájékoztatása szerint a kuplungra is vonatkozik... de nem látom leírva.... Sad
 
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2012.06.13 szerda, 21:56:33 »

Átadás-Átvételi jegyzőkönyv
...adatok...
"Tudomásul veszem, hogy az általam vásárolt gépjárműre a törvény által előírt 12 hónapos szavatosság a fő darabjaira ( motorblokk hengerfej nélkül, első - hátsó futómű (hídtest a benne lévő hajtáslánccal) gyári üres karosszéria - csak a vázszerkezet, sebességváltó) a mai nappal lép életbe.
2012.02.06"

Ebbe bele érthető a kuplung? sajnos nekem nem egyértelmű... Sad
Bár a szervizes szóbeli tájékoztatása szerint a kuplungra is vonatkozik... de nem látom leírva.... Sad
 


Hát jó kérdés, elég bizonytalan. Az, hogy a szervizes mit mond, sajnos nem jelent sokat, valószínűleg megpróbálnak majd kibújni a dolog alól.
Én azt mondom próbálkozz be. Bár az nem túl biztató, hogy a szerződés szerint egy repedt hengerfej sem tartozna vele a szavatosságba  Undecided
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2012.06.13 szerda, 23:35:13 »

Sziasztok,

új MK3 Mondeo tulajdonos vagyok... és egyben új Diesel tulajdonos...
Vettem 2012 februárban egy 2002es MK3 Mondeot 2.0TDCI... (GOLF4 1.6 Benzin totkár után)
Elvileg 58eKm-el 86éves tulajtól (Hajlamos voltam elhinni, 59éves apám 10éves Zafirájában 70ezer van.)
Eddig felhőtlen és vidám volt a kapcsunk...
De április közepén elkezdett csörögni a kuplung, később félig benyomva rezonál is, fura hangot ad... kerreg... május közepén 2x - kerrent az önindítóm...
Mondom úgyis olajcserét akarok rajta csinálni, akkor elviszem szervizbe és ránézetek öninditóra is és kuplung csörgésre is...
Legomboltak egy minimálbért... meg elvileg megcsinálták a 60ezres szervizt... kipucolták önindítót...
most hétfőn, 3héttel később, majdnem pesten hagyot... kedden reggel meg el sem indult itt az udvaron...
kis kocogtatás öninditón (talán beragadt vmi) elindult kocsi...
meg sem álltam a szervizig, ahol megvártam, hogy leszedjék az inditómotort... komoly mennyiségű FÉMPOR borult ki belőle...
most elvitték inditómotort, "generálozni"

"félig benyomod a kuplungot és ott tartod....ha kerregést hallasz akkor lendkerék gatya." olvastam ezt feljebb...
akkor nekem ez most gatya?

Üröm az örömben, hogy márkakereskedésben vettem a kocsit...
A törvény által előírt 12 hónap szavatosságot vállaltak a fő darabokra....
motorblokk hengerfej nélkül, első-hátsó futómű, (hídtest a benne lévő hajtásláncal) gyári üres karosszéria, csak a vázszerkezet, sebváltó

Az olajcserekor kérdeztem, hogy a kuplungra vonatkozik-e a szavatosság, a szervizes srác akkor azt mondta, hogy a kuplungra is vonatkozik a szavatosság... ez valóban így lehet?

A kérdéseim, mi a gond? Lendkerék haldoklik? Számíthatok szerintetek szavatosság szerinti cserére? Vagy készítsem a pénztárcám?
Meddig mehet még el a kocsi, hozzányúlás nélkül?

köszi előre is a válaszokat és segítséget.

"félig benyomod a kuplungot és ott tartod....ha kerregést hallasz akkor lendkerék gatya." olvastam ezt feljebb...
akkor nekem ez most gatya?

ezt én irtam és ha igy van akkor biztos lehetsz hogy tényleg gatya a lendkerék...ha pedig az öninditóból is jelentős mennyiségű por jött ki akkor az a széthullott lendkerékből nyomta tele...ezt rosszabb esetben öninditó csere is lendkerékkel együtt hogy boldogság is legyen...mákod van öninditó megussza a bulit.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:13:42 »

 wave a váltó illesztésnél csöppen az olaj.ez gondolom a váltóolaj.nem kellene azt után tölteni? ill.hol lehet után tölteni és mivel?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 18:40:37 »

wave a váltó illesztésnél csöppen az olaj.ez gondolom a váltóolaj.nem kellene azt után tölteni? ill.hol lehet után tölteni és mivel?
nembiztos.sőt.....általában a főtengely szimering adja meg magát.akkor meg a motorolaj csöppen.Nagyjából azért meglehet állapítani akár a szagáról is,vagy  a színéről,hogy melyik folyik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:12:41 »

nembiztos.sőt.....általában a főtengely szimering adja meg magát.akkor meg a motorolaj csöppen.Nagyjából azért meglehet állapítani akár a szagáról is,vagy  a színéről,hogy melyik folyik.
a motor olajam fekete ez pedig sötét rozsda barna
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:25:22 »

a motor olajam fekete ez pedig sötét rozsda barna
viszont nem folyik el odáig általában. a sok por, ami a kuplungról lejön, az viszont símán beszínezi az olajadat
amúgy általában van az oldalán egy csavar, az a szint.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 19:30:42 »

viszont nem folyik el odáig általában. a sok por, ami a kuplungról lejön, az viszont símán beszínezi az olajadat
amúgy általában van az oldalán egy csavar, az a szint.

Az az a csavar, ami a segédkeret mögött van, és kb. 2 cm-ed van kinyitni egy 8-as imbuszból levágott csonkkal.

A másik, lejjebb, az a leeresztő, azt ki ne csavard, ha jót akarsz... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 20:18:05 »

a motor olajam fekete ez pedig sötét rozsda barna
A főtengelyszimering folyat a szimeringház körül..faceliftesnél 10 ből 9 nél, nem vészesen azért nem kell váltót bontani.
A facelift előttiek nem folyatnak, mert még dupla tömitéssel gyártották a szimeringet..gondolom az a plussz 4 forint már sok volt azért a második gumicsikért, inkább folyasson.... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 20:30:27 »

A főtengelyszimering folyat a szimeringház körül..faceliftesnél 10 ből 9 nél, nem vészesen azért nem kell váltót bontani.
A facelift előttiek nem folyatnak, mert még dupla tömitéssel gyártották a szimeringet..gondolom az a plussz 4 forint már sok volt azért a második gumicsikért, inkább folyasson.... vigyor3

Gondolom, nem csereszabatos...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 20:38:37 »

Gondolom, nem csereszabatos...?

AndyA
De teljesen egyformák méretben, csak egy tömitőcsikkal kevesebb van a szimeringházon.
Már csak a vacak fajtát lehet kapni még gyáriban is, ezért oda kell figyelni cserekor, hogy ne folyasson, mert normál előirt felrakásnál folyatni fog rövididőn belül.
Ekkora egy gagyi megoldást ritkán látni motoron, mint ez a szimeringház... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 20:45:51 »

A főtengelyszimering folyat a szimeringház körül..faceliftesnél 10 ből 9 nél, nem vészesen azért nem kell váltót bontani.
A facelift előttiek nem folyatnak, mert még dupla tömitéssel gyártották a szimeringet..gondolom az a plussz 4 forint már sok volt azért a második gumicsikért, inkább folyasson.... vigyor3
és ha az folyat akkor mi folyik motor vagy váltó olaj? és mi van ha folyik, nem érdekes?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 21:03:43 »

és ha az folyat akkor mi folyik motor vagy váltó olaj? és mi van ha folyik, nem érdekes?
motor!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 21:13:08 »

motor!
akkor feketének kellene lennie mint a nivón.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2012.06.17 vasárnap, 21:14:10 »

és ha az folyat akkor mi folyik motor vagy váltó olaj? és mi van ha folyik, nem érdekes?
kezdettől fogva tiszta olaj a motor alja és most látom a motorvédőn hogy csöpörög, de szerintem annyira keveset, hogy felesleges foglalkozni vele!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 10:51:37 »

De teljesen egyformák méretben, csak egy tömitőcsikkal kevesebb van a szimeringházon.
Már csak a vacak fajtát lehet kapni még gyáriban is, ezért oda kell figyelni cserekor, hogy ne folyasson, mert normál előirt felrakásnál folyatni fog rövididőn belül.
Ekkora egy gagyi megoldást ritkán látni motoron, mint ez a szimeringház... vigyor3

Vagyis a régi fajta beszerezhetetlen, facelift előttihez is az újat hozza a Ford?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 13:51:55 »

Vagyis a régi fajta beszerezhetetlen, facelift előttihez is az újat hozza a Ford?

AndyA
Igen!
Mikor váltót cseréltem, már én is csak az újabbat kaptam gyáriban.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 14:04:56 »

Igen!
Mikor váltót cseréltem, már én is csak az újabbat kaptam gyáriban.


Utángyártott esetleg? Vagy valami egyedi, istencsapása méret a cucc?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2012.06.18 hétfő, 14:07:36 »

Utángyártott esetleg? Vagy valami egyedi, istencsapása méret a cucc?

AndyA
Az utángyártottakon is már csak egy csík van... de mint írtam fel lehet rakni úgy, hogy ne folyasson, csak a gyárban nem sikerül nekik.. vigyor3 nekem sem folyat ez az új, és nem is fog.. Cool
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2012.06.23 szombat, 14:41:53 »

Sziasztok!

Váltó olaj csere

Mikor illik?
Hogy kell és mennyi megy bele?
Milyen olajat érdemes?

Előre is köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.23 szombat, 14:44:08 írta Tomi20 » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2012.06.23 szombat, 21:36:39 »

Sziasztok!

Váltó olaj csere

Mikor illik?
Hogy kell és mennyi megy bele?
Milyen olajat érdemes?

Előre is köszi!

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Váltóolajcsere_manuális_váltóban
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.24 vasárnap, 18:59:31 írta AndyA » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:15:39 »

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Váltóolajcsere_manuális_váltóban

köszönöm!
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 08:10:44 »

Üdv!

Egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-be, amiben kettőstömegű szett volt (csak széthullott),
egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-ből kivett egytömegű szett gond nélkül áttehető?

THX
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 16:19:09 »

Üdv!

Egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-be, amiben kettőstömegű szett volt (csak széthullott),
egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-ből kivett egytömegű szett gond nélkül áttehető?

THX
némi átalakítással.bunyek és ervin az embered.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bravahgt
Vendég
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 16:25:21 »

Sziasztok,

Teljesen uj vagyok itt. Nekem csupan annyi kerdesem lenne, hogy karacsony ota tulajdonosa vagyok egy 2002 ev vegi 2.0Tdci Mondeonak es mivel eleg sok kilometert vezetek, ezert gondolkodok egy 6oos valto felszerelesen. Erdemes, kb mennyibe kerul maga a valto es a szereles? Leginkabb lakott teruleten kivul megyek, tehat a megtett kilometerek 90%at nyugodtan megtehetnem 6ban.

Koszonom
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:09:00 »

Üdv!

Egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-be, amiben kettőstömegű szett volt (csak széthullott),
egy 2001-es 2.0 TDDI 115 Le-ből kivett egytömegű szett gond nélkül áttehető?

THX

szerinted?   ugyanaz a két motor...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:11:12 »

Sziasztok,

Teljesen uj vagyok itt. Nekem csupan annyi kerdesem lenne, hogy karacsony ota tulajdonosa vagyok egy 2002 ev vegi 2.0Tdci Mondeonak es mivel eleg sok kilometert vezetek, ezert gondolkodok egy 6oos valto felszerelesen. Erdemes, kb mennyibe kerul maga a valto es a szereles? Leginkabb lakott teruleten kivul megyek, tehat a megtett kilometerek 90%at nyugodtan megtehetnem 6ban.

Koszonom
hosszú távon valószínűleg megéri.Kérdezd Ervint.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:13:08 »

szerinted?   ugyanaz a két motor...
úúú vazz... nem is néztem ,hogy tddi vs tddi.benéztem,hogy tdci vs tddi
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:59:57 »

Sziasztok,

Teljesen uj vagyok itt. Nekem csupan annyi kerdesem lenne, hogy karacsony ota tulajdonosa vagyok egy 2002 ev vegi 2.0Tdci Mondeonak es mivel eleg sok kilometert vezetek, ezert gondolkodok egy 6oos valto felszerelesen. Erdemes, kb mennyibe kerul maga a valto es a szereles? Leginkabb lakott teruleten kivul megyek, tehat a megtett kilometerek 90%at nyugodtan megtehetnem 6ban.

Koszonom
Szia!
Jobb a menetkomfort (halkabb lesz), és csökken a fogyi...alkatrész árakról a keres-kínálban kérdezz.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.