Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 21:22:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146832 alkalommal)
0 Felhasználó és 25 vendég van a témában
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2350 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:23:11 »

Én kibírtam volna a hibáival életem végéig, de az autó nem biztos  hehe így inkább nyugodtan dőlök hátra a bal1-ben ... üres zsebbel  angel

Na ez rám is igaz.
Kész van az autó, délután hozom el. Kellett lendkereket cserélni.
200 000 Ft körül lesz a vége, pedig az alkatrészeket nagyon jutányosan vettem és a szerelés díjából is kaptam bőven kedvezményt, bár még a tényleges számla nincs a kezemben.

Nem provokálni akarok senkit, magamat se, de hogy ez az autó ennyit nem ér, az 100%.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2351 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:35:02 »

Na ez rám is igaz.
Kész van az autó, délután hozom el. Kellett lendkereket cserélni.
200 000 Ft körül lesz a vége, pedig az alkatrészeket nagyon jutányosan vettem és a szerelés díjából is kaptam bőven kedvezményt, bár még a tényleges számla nincs a kezemben.

Nem provokálni akarok senkit, magamat se, de hogy ez az autó ennyit nem ér, az 100%.
Nem jártatok utána, hogy ehhez lehet e kapni, sima egytömegű lendkerekesre visszaalakító szettet, mint sok más márkájú autóhoz? Azzal sokkal olcsóbb és szerintem hosszabb távú megoldást lehet elérni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2352 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:41:44 »

Nem jártatok utána, hogy ehhez lehet e kapni, sima egytömegű lendkerekesre visszaalakító szettet, mint sok más márkájú autóhoz? Azzal sokkal olcsóbb és szerintem hosszabb távú megoldást lehet elérni.

Dehogynem... a Bunyek ennek a nagy szakija. A tddi-hez van átalakító, gondolom van a benyáshoz is.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2353 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:52:12 »

Dehogynem... a Bunyek ennek a nagy szakija. A tddi-hez van átalakító, gondolom van a benyáshoz is.
Akkor Ultio helyében, én biztosan arra cseréltem volna.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2354 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 17:00:25 »

Nem jártatok utána, hogy ehhez lehet e kapni, sima egytömegű lendkerekesre visszaalakító szettet, mint sok más márkájú autóhoz? Azzal sokkal olcsóbb és szerintem hosszabb távú megoldást lehet elérni.

Megmondom őszintén, nekem ez eszembe se jutott, itt a fórumon se olvastam, hogy benzinesnél valaki használta volna, csak dízelnél. Sokkal olcsóbb lett volna vajon?

Kész van egyébként az autó, elhoztam, nagyon jó lett. Vajpuha a kuplung és most már gyorsul is. Így, hogy van összehasonlítási alapom, már régóta nem volt az igazi, mert szinte egyik sebességben sem húzott igazán.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2355 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 17:05:32 »

Megmondom őszintén, nekem ez eszembe se jutott, itt a fórumon se olvastam, hogy benzinesnél valaki használta volna, csak dízelnél. Sokkal olcsóbb lett volna vajon?

Kész van egyébként az autó, elhoztam, nagyon jó lett. Vajpuha a kuplung és most már gyorsul is. Így, hogy van összehasonlítási alapom, már régóta nem volt az igazi, mert szinte egyik sebességben sem húzott igazán.
A lényeg, hogy most jó. Egy sima fix lendkerék biztosan sokkal olcsóbb, mint egy kettős tömegű és szinte örök a kettőstömegüvel szemben.
Sok-sok balesetmentes km-t! wave
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2356 Dátum: 2012.10.16 kedd, 11:21:54 »

A lényeg, hogy most jó. Egy sima fix lendkerék biztosan sokkal olcsóbb, mint egy kettős tömegű és szinte örök a kettőstömegüvel szemben.
Sok-sok balesetmentes km-t! wave

Köszi
Az autóban 230 000 km van. Évente kb. 10 000 Km-t megyünk. Ha a kuplungrész kibír 100 000 km-t az már 10 év nekünk. Annyit meg csak kibír, de akkor már lehet az autó is széthullik.

Egyébként márkaszervizben csináltattam, máshol még drágább is lett volna és azért mégiscsak több Mondeot láttak itt, mint egy független szervizben, na meg Vik segített az egész procedúrában. Tényleg elégedett vagyok, mert jó lett és lemosták, illetve ki is takarították.

Ja és persze előjött egy újabb hiba, amit tudtam korábbról, de úgy tűnik a javítgatásnak tényleg nem lesz soha vége  vigyor3.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2357 Dátum: 2012.10.16 kedd, 11:55:07 »

Köszi
Az autóban 230 000 km van. Évente kb. 10 000 Km-t megyünk. Ha a kuplungrész kibír 100 000 km-t az már 10 év nekünk. Annyit meg csak kibír, de akkor már lehet az autó is széthullik.

Egyébként márkaszervizben csináltattam, máshol még drágább is lett volna és azért mégiscsak több Mondeot láttak itt, mint egy független szervizben, na meg Vik segített az egész procedúrában. Tényleg elégedett vagyok, mert jó lett és lemosták, illetve ki is takarították.

Ja és persze előjött egy újabb hiba, amit tudtam korábbról, de úgy tűnik a javítgatásnak tényleg nem lesz soha vége  vigyor3.
Ahogy irod, valóban örök lehet ez a kuplung is neked, ha csak 10000km-t mész évente. A hibákról meg annyit, hogy egy 10 éves autónál, amiben 200000km-nél több van, bármikor lehet számítaní valami új meghibásodásra, hiszen túl van azon a koron és km-n amire a gyár tervezte. wave
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2358 Dátum: 2012.10.16 kedd, 15:45:23 »

Ahogy irod, valóban örök lehet ez a kuplung is neked, ha csak 10000km-t mész évente. A hibákról meg annyit, hogy egy 10 éves autónál, amiben 200000km-nél több van, bármikor lehet számítaní valami új meghibásodásra, hiszen túl van azon a koron és km-n amire a gyár tervezte. wave

Uraim! Az mkI-es 1.8 benyás kombimmal nem volt SOHA bajom  felkialtas olajcsere, oszt' jónapot  Wink ebből az mkIII-ból nem tudom milyen szájízzel szállok ki a végén ... most épp minden faja  eljen
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2359 Dátum: 2012.10.16 kedd, 15:48:49 »

Uraim! Az mkI-es 1.8 benyás kombimmal nem volt SOHA bajom  felkialtas olajcsere, oszt' jónapot  Wink ebből az mkIII-ból nem tudom milyen szájízzel szállok ki a végén ... most épp minden faja  eljen

Nem volt benne kettős tömegű... nyilván nem romolhat el.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2360 Dátum: 2012.10.16 kedd, 16:01:13 »

Uraim! Az mkI-es 1.8 benyás kombimmal nem volt SOHA bajom  felkialtas olajcsere, oszt' jónapot  Wink ebből az mkIII-ból nem tudom milyen szájízzel szállok ki a végén ... most épp minden faja  eljen
Az MK I 2.0-val 150000 km-en keresztül nekem sem volt semmi gondom, de 210000km-nél kezdődtek a kerékcsapágy cserék, majd vízpumpa csere, aztán 250000km-nél kuplung csere, ezt követően pedig jött az autó csere smile.  A mostani MK II V6 jóval több időmet leköti, ez a másfél év alatt 2 szer annyi  meghibásodást produkált, mint az MK I, 7 év alatt. Én úgy tapasztalom, hogy a mostani autók sokkal szervíz igényesebbek, mint a 2000 előtt gyártottak és ezt nem csak a fordokra értem.
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2361 Dátum: 2012.10.16 kedd, 16:05:43 »

Nem volt benne kettős tömegű... nyilván nem romolhat el.
Hát ez a baj, hogy a mostani autók tele vannak tömve egy halom olyan újítással, hibaforrással, ami csak a tulajokat bosszantja és szívja le anyagilag, ezáltal a gyártókat gazdagítva és semmi más hasznuk nincsen, mert a kettőstömegű lendkerék is csak arra jó, hogy egy halom pénzért cseréltetni keljen.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2362 Dátum: 2012.10.16 kedd, 16:06:45 »

Hát ez a baj, hogy a mostani autók tele vannak tömve egy halom olyan újítással, hibaforrással, ami csak a tulajokat bosszantja és szívja le anyagilag, ezáltal a gyártókat gazdagítva és semmi más hasznuk nincsen, mert a kettőstömegű lendkerék is csak arra jó, hogy egy halom pénzért cseréltetni keljen.

Sok mindent nem tudsz tenni ellene.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2363 Dátum: 2012.10.16 kedd, 16:18:32 »

Sok mindent nem tudsz tenni ellene.
Sokat nem, de egyet igen, egyre inkább érik bennem, hogy építek magamnak, 1 kemény MK II Escortot utcára is, mondjuk egy ilyent. Abban csak annyi extra lesz ami éppen szűkséges. Legalább utcán is élvezhetem a hátsókerék hajtás nyújtotta élményt és még mozog is úgy az a 850 kg-os autó egy felhúzott motorral, mint a 1,5 tonnás 170 LE-s vas.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.16 kedd, 16:39:37 írta Kusti1 » Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2364 Dátum: 2012.10.16 kedd, 17:09:48 »

Sokat nem, de egyet igen, egyre inkább érik bennem, hogy építek magamnak, 1 kemény MK II Escortot utcára is Abban csak annyi extra lesz ami éppen szűkséges. Legalább utcán is élvezhetem a hátsókerék hajtás nyújtotta élményt és még mozog is úgy az a 850 kg-os autó egy felhúzott motorral, mint a 1,5 tonnás 170 LE-s vas.
Az épített autókat mindig is meg lehetett csinálni kis pénzből, és utána sose kellett rá költeni........
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2365 Dátum: 2012.10.16 kedd, 18:28:53 »

Az épített autókat mindig is meg lehetett csinálni kis pénzből, és utána sose kellett rá költeni........
Ezt nem mondtam, de 1 ilyen lendkerékcserés kuplungozás árából 1 olyan Escortba megáll a koplett motor felújítás (főtengely könnyítéssel, sport vezműtengellyel),  + olyan kuplung ami 3 szor annyit bír ki, mint a kettős tömegű lendkerekes szett. Meg azzal azért nincs ilyen, hogy a kuplungcsere alatt elő jön a következő javítaní való hiba, ahogy itt olvashattuk.
10 évvel ezelőtt, már volt 1 ilyen fullra restaurált Escortom, melybe faragtam egy 1.6-os 8 szelepes 125 lovas motort. 3 év alatt 100 000km-t hajtottam bele csak az előirt szervízeket kellett elvégezni és a kopó alkatrészeket kellett cserélni  pl.(fékbetét). Nem volt az, hogy ma az ABS vezérlő, holnap az alapjárati motor, meg így tovább szharik be nap mint nap valami. Wink Ja, és ha az Escorton elromlik valami, töredékéből lehet orvosolni a mondeohoz képest és mégis elvisz oda ahova a Mondeo. Lehet, hogy néhány extráról le kell, hogy mondjon az ember, bár a távirányítós központi zártól az ülésfűtésig sok mindent be lehet szerelni az Escortba is. wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2366 Dátum: 2012.10.16 kedd, 18:46:39 »

Ezt nem mondtam, de 1 ilyen lendkerékcserés kuplungozás árából 1 olyan Escortba megáll a koplett motor felújítás (főtengely könnyítéssel, sport vezműtengellyel),  + olyan kuplung ami 3 szor annyit bír ki, mint a kettős tömegű lendkerekes szett. Meg azzal azért nincs ilyen, hogy a kuplungcsere alatt elő jön a következő javítaní való hiba, ahogy itt olvashattuk.
10 évvel ezelőtt, már volt 1 ilyen fullra restaurált Escortom, melybe faragtam egy 1.6-os 8 szelepes 125 lovas motort. 3 év alatt 100 000km-t hajtottam bele csak az előirt szervízeket kellett elvégezni és a kopó alkatrészeket kellett cserélni  pl.(fékbetét). Nem volt az, hogy ma az ABS vezérlő, holnap az alapjárati motor, meg így tovább szharik be nap mint nap valami. Wink Ja, és ha az Escorton elromlik valami, töredékéből lehet orvosolni a mondeohoz képest és mégis elvisz oda ahova a Mondeo. Lehet, hogy néhány extráról le kell, hogy mondjon az ember, bár a távirányítós központi zártól az ülésfűtésig sok mindent be lehet szerelni az Escortba is. wave

Az én autómban 150e van. Gyári kuplung, meg csúcsok. Mindösszesen a fékeket cserélgettük, meg a feszítőt. És az enyém nem fapados... szóval...
De a Sztíltében majd 300 van. Nagyjából ugyanígy áll. Hol megy le egy eszkort ennyit? Nem egy mondeóban 500e környékén van.
Egy escort nem megy le ennyit... de ne offonjunk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2367 Dátum: 2012.10.16 kedd, 19:11:03 »

Ezt nem mondtam, de 1 ilyen lendkerékcserés kuplungozás árából 1 olyan Escortba megáll a koplett motor felújítás (főtengely könnyítéssel, sport vezműtengellyel),  + olyan kuplung ami 3 szor annyit bír ki, mint a kettős tömegű lendkerekes szett. Meg azzal azért nincs ilyen, hogy a kuplungcsere alatt elő jön a következő javítaní való hiba, ahogy itt olvashattuk.
10 évvel ezelőtt, már volt 1 ilyen fullra restaurált Escortom, melybe faragtam egy 1.6-os 8 szelepes 125 lovas motort. 3 év alatt 100 000km-t hajtottam bele csak az előirt szervízeket kellett elvégezni és a kopó alkatrészeket kellett cserélni  pl.(fékbetét). Nem volt az, hogy ma az ABS vezérlő, holnap az alapjárati motor, meg így tovább szharik be nap mint nap valami. Wink Ja, és ha az Escorton elromlik valami, töredékéből lehet orvosolni a mondeohoz képest és mégis elvisz oda ahova a Mondeo. Lehet, hogy néhány extráról le kell, hogy mondjon az ember, bár a távirányítós központi zártól az ülésfűtésig sok mindent be lehet szerelni az Escortba is. wave
Ha hozzászólhatok eme eszmefuttatáshoz...
Akárhogy is nézem, én is túl vagyok régi és új autón, könnyű kasztnin és 2 tonnáson... A legfontosabb szempont nem az, hogy elvigyen A-ból B-be valamilyen nyégykerekű, hanem az, hogy elvigyen A-ból B-be BIZTONSÁGOSAN egy KULTÚRÁLT négykerekű, amivel nem kell küzdeni csúszós úton, hatékonyan elkerülhető vele egy baleset, és ha mégis megtörténne, megvéd engem, és a családomat a komoly sérülésektől, vagy netán a mág rosszabbtól is. Ezt mind a modern elektronikának, és az anyaghasználat fejlődésének köszönhetjük, és ez az, amit SEMMILYEN 80-as évek beli autó nem tud, főleg nem egy Escort. Általánosságban meg lehet figyelni a magyar emberek hozzáállását, mindenki a kiskapukat keresi, olyan megoldásokat, amiken napokig -hetekig hónapokig agyal, hogy ő majd kib@szik a rendszerrel, pedig a dolog egyszerű: ha nem tetszik az, ami vele jár, akkor ne engedd meg magadnak! Ne vegyen Mercedest az, akinek nincs a zsebében 1 nélkülözhető millió egy hirtelen meghibásodás javítására(ezt így hidd el, Mercedes alkatrészekkel is foglalkozom,hihetetlen sztorik vannak..), ne vegyen Mondeo Mk3-at akinek nincs 2-300 ezre ugyanilyen célból. Hiszen felnőtt emberek vagyunk, és a felnőtt emberek fő ismérve a felelősségtudatos életvitel. Mind az anyagiakkal, mind a családdal és a többivel kapcsolatban. Én elégedett vagyok az Mk3-al, 600 ezret költöttem rá eddig 2 év alatt, és mentem vele 60 ezer km-t. Megéri vagy nem? Nem érdekel. De ez az autó biztonságos, lehet vele biztonságosan előzni, és megállni. Nem félek vele elindulni hosszabb utakra sem, ezen kívül rendkívül sokoldalú, pakolható, 6 liter alatt fogyaszt. Mellesleg rengeteg pénzt kerestem vele.
Nem tudok jobb alternatívát 8-900 ezerért. 
Peace, Urak, ez csak az én véleményem....  integet2
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2368 Dátum: 2012.10.16 kedd, 19:14:44 »

Az én autómban 150e van. Gyári kuplung, meg csúcsok. Mindösszesen a fékeket cserélgettük, meg a feszítőt. És az enyém nem fapados... szóval...
De a Sztíltében majd 300 van. Nagyjából ugyanígy áll. Hol megy le egy eszkort ennyit? Nem egy mondeóban 500e környékén van.
Egy escort nem megy le ennyit... de ne offonjunk.
Ok! Ja, ha a 230000 is az 500000 környékén van, csak 500000-nél lesz a második kuplungozása. nyes
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2369 Dátum: 2012.10.16 kedd, 19:31:09 »

Ha hozzászólhatok eme eszmefuttatáshoz...
Akárhogy is nézem, én is túl vagyok régi és új autón, könnyű kasztnin és 2 tonnáson... A legfontosabb szempont nem az, hogy elvigyen A-ból B-be valamilyen nyégykerekű, hanem az, hogy elvigyen A-ból B-be BIZTONSÁGOSAN egy KULTÚRÁLT négykerekű, amivel nem kell küzdeni csúszós úton, hatékonyan elkerülhető vele egy baleset, és ha mégis megtörténne, megvéd engem, és a családomat a komoly sérülésektől, vagy netán a mág rosszabbtól is. Ezt mind a modern elektronikának, és az anyaghasználat fejlődésének köszönhetjük, és ez az, amit SEMMILYEN 80-as évek beli autó nem tud, főleg nem egy Escort. Általánosságban meg lehet figyelni a magyar emberek hozzáállását, mindenki a kiskapukat keresi, olyan megoldásokat, amiken napokig -hetekig hónapokig agyal, hogy ő majd kib@szik a rendszerrel, pedig a dolog egyszerű: ha nem tetszik az, ami vele jár, akkor ne engedd meg magadnak! Ne vegyen Mercedest az, akinek nincs a zsebében 1 nélkülözhető millió egy hirtelen meghibásodás javítására(ezt így hidd el, Mercedes alkatrészekkel is foglalkozom,hihetetlen sztorik vannak..), ne vegyen Mondeo Mk3-at akinek nincs 2-300 ezre ugyanilyen célból. Hiszen felnőtt emberek vagyunk, és a felnőtt emberek fő ismérve a felelősségtudatos életvitel. Mind az anyagiakkal, mind a családdal és a többivel kapcsolatban. Én elégedett vagyok az Mk3-al, 600 ezret költöttem rá eddig 2 év alatt, és mentem vele 60 ezer km-t. Megéri vagy nem? Nem érdekel. De ez az autó biztonságos, lehet vele biztonságosan előzni, és megállni. Nem félek vele elindulni hosszabb utakra sem, ezen kívül rendkívül sokoldalú, pakolható, 6 liter alatt fogyaszt. Mellesleg rengeteg pénzt kerestem vele.
Nem tudok jobb alternatívát 8-900 ezerért.  
Peace, Urak, ez csak az én véleményem....  integet2

Ez is egy nézőpont, nem is rossz csak nem mindenki keresi az autóval a milliókat, viszont ugyanannyit kell neki rá költeni, mint neked, szóval lehet, hogy ő meg pont azért vesz el a családjától, hogy biztonságosan elvigye őket valahova. Ja és a felelősségtudat ott kezdődik, hogy télen jön velem szemben a hókásás úton nyári gumival az MK III-as Mondeójával az én sávomban és nem neki meg az autójának köszönhetően nem lett tragédia, de hát ilyen az élet az autózás meg veszélyes üzem.
Egyébként meg nagyon sok ember kezében veszélyes fegyverek a mai agyon elektronikázott autók is száraz úton is nem csak csúszóson. Vészhelyzetben nem oldja meg a mai autó sem (Mondeo) a baleset elkerülését, csak azért, mert a kedves vezetője csukott szemmel satuzik. Mindenre van példa és ellen példa.
Az meg nagyon szomorú, hogy úgy merhetek csak elindulni pl. A-ból B-be, hogy legyen fél guriga a zsebemben, ez nem arra utal, hogy mennyire megbízhatóak ezek a mai autók.
Visszatérve az eredeti témához a kettőstömegű lendkerékhez meg a kuplungozáshoz, a kettőstömegű lendkerék meghibásodása elég nagy rizikót hordoz magában, ne addj Isten, hogy akkor szűnjön meg a hajtás a meghibásodása miatt, mikor egy kamion előzését próbálod véghezvinni és van szembejövő. Ezért irtam, hogy felesleges és a bíztonságot egyáltalán nem növelő újítás a kettőstömegű lendkerék.
Sok-sok balesetmentes autózást! wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.16 kedd, 19:50:34 írta Kusti1 » Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2370 Dátum: 2012.10.16 kedd, 19:40:11 »

Ez is egy nézőpont, nem is rossz csak nem mindenki keresi az autóval a milliókat, viszont ugyanannyit kell neki rá költeni, mint neked, szóval lehet, hogy ő meg pont azért vesz el a családjától, hogy biztonságosan elvigye őket valahova. Ja és a felelősségtudat ott kezdődik, hogy télen jön velem szemben a hókásás úton nyári gumival az MK III-as Mondeójával az én sávomban és nem neki meg az autójának köszönhetően nem lett tragédia, de hát ilyen az élet az autózás meg veszélyes üzem.
Egyébként meg nagyon sok ember kezében veszélyes fegyverek a mai agyon elektronikázott autók is száraz úton is nem csak csúszóson. Vészhelyzetben nem oldja meg a mai autó sem (Mondeo) a baleset elkerülését, csak azért, mert a kedves vezetője csukott szemmel satuzik. Mindenre van példa és ellen példa.
Az meg nagyon szomorú, hogy úgy merhetek csak elindulni pl. A-ból B-be, hogy legyen fél guriga a zsebemben, ez nem arra utal, hogy mennyire megbízhatóak ezek a mai autók.
Sok-sok balesetmentes autózást! wave

Viszont kívánom!  Wink
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2371 Dátum: 2012.10.16 kedd, 19:41:42 »

Vészhelyzetben nem oldja meg a mai autó sem (Mondeo) a baleset elkerülését, csak azért, mert a kedves vezetője csukott szemmel satuzik.

De... az egyik az abs. Sokkal jobbak az esélyeid. ESP: elképesztő, hogy mennyit tud segíteni. Akár el is kerülheted az ESP-nek köszönhetően a balesetet.

Válasz
Az meg nagyon szomorú, hogy úgy merhetek csak elindulni pl. A-ból B-be, hogy legyen fél guriga a zsebemben, ez nem arra utal, hogy mennyire megbízhatóak ezek a mai autók.
Sok-sok balesetmentes autózást! wave

Nem erről van szó. Ezzel az autóval mondjuk lemész 300e kilométert komoly gond nélkül. A régiek nem tudtak ennyit... azzal max 150-200e-et mentél le.
A baj az, hogy nem látszik az autón, hogy 300e km van benne... visszatekerik az órát 78e-re, kormány, és egyéb csere, majd a lúzer megveszi, és morog, hogy miért kell 120e-nél lendkereket cserélni. Nagyon ritka a komoly hiba 300e előtt azon autóknál, amiknél ismerjük az előéletet.
Igazából a vevővel van gond. Megvesz egy 78e kilométeres autót, és elhiszi.
Nemrég járt nálam egy csávó, egy c-max-szal. 1,6 tdci. A kuplungot valami 500e környékén cserélte ő saját kezűleg, most meg valami 6-700e kilométer van a járgányban.
40e kilométerrel vette... az autó úgy néz ki, hogy a 150e-et simán elhinném.
Láttam 600e kilométeres tdci mondeót is... csak a kormányon látszik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2372 Dátum: 2012.10.16 kedd, 20:14:03 »

De... az egyik az abs. Sokkal jobbak az esélyeid. ESP: elképesztő, hogy mennyit tud segíteni. Akár el is kerülheted az ESP-nek köszönhetően a balesetet.

Nem erről van szó. Ezzel az autóval mondjuk lemész 300e kilométert komoly gond nélkül. A régiek nem tudtak ennyit... azzal max 150-200e-et mentél le.
A baj az, hogy nem látszik az autón, hogy 300e km van benne... visszatekerik az órát 78e-re, kormány, és egyéb csere, majd a lúzer megveszi, és morog, hogy miért kell 120e-nél lendkereket cserélni. Nagyon ritka a komoly hiba 300e előtt azon autóknál, amiknél ismerjük az előéletet.
Igazából a vevővel van gond. Megvesz egy 78e kilométeres autót, és elhiszi.
Nemrég járt nálam egy csávó, egy c-max-szal. 1,6 tdci. A kuplungot valami 500e környékén cserélte ő saját kezűleg, most meg valami 6-700e kilométer van a járgányban.
40e kilométerrel vette... az autó úgy néz ki, hogy a 150e-et simán elhinném.
Láttam 600e kilométeres tdci mondeót is... csak a kormányon látszik.
Az ABS-nek az a szerepe, hogy írányítható legyen az autó, de a csukott szemmel satuzó sofőr helyett nem fogja félrekormányozni az autót, viszont a fékutat megnöveli!  Épp az előbb írtam, hogy hókásás úton nyárigumival mégis az én sávomban jött velem szemben. Akkor *** volt az ABS-se meg az ESP-je?
Ezt az óra visszatekerést aláirom, de te is tudod, hogy egy gyári kuplung sem megy el 500000km-t, persze, hogy van 500000km-t futott Mondeo csak a kuplung nem az első benne. Most azt is mondhatom neked, ha a te autódban tuti 150000km van és nálad megy bele a következő 150000km is addigra a tiéd is kuplung cserés lessz mire eléri a 300000km-t.
Persze stimmel a c-max esete, mert előtte abból is visszatekertek 150000km-t, mielőtt megvette megkuplungozták és így már meg is van a 300000km amennyit elment egy kuplunggal. Mert a kuplung élete nagyon függ a vezetőtől, akár 100-150000km különbség is lehet.
Tudod mit furcsállok, hogy Angliában meg Írországban rengeteg autót Auditól Toyotáig 2-3 éves korukban 50-80000 mh között kell kuplungozni, szervízekben minden napra jut egy kuplungcserés autó. Ok, hogy balfaszul vezetnek, de ennyire.?
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2373 Dátum: 2012.10.16 kedd, 20:16:38 »

Viszont kívánom!  Wink
Köszönöm! wave
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2374 Dátum: 2012.10.16 kedd, 20:19:01 »

....de te is tudod, hogy egy gyári kuplung sem megy el 500000km-t, persze, hogy van 500000km-t futott Mondeo csak a kuplung nem az első benne.

Most írom a fókát, amiben elment ennyit... persze, ez nem általános.

Válasz
Most azt is mondhatom neked, ha a te autódban tuti 150000km van és nálad megy bele a következő 150000km is addigra a tiéd is kuplung cserés lessz mire eléri a 300000km-t.

Tuti, mert újonnan vettem, de én nem várom meg a következő 150e-et, hanem lecserélem.

Válasz
Persze stimmel a c-max esete, mert előtte abból is visszatekertek 150000km-t, mielőtt megvette megkuplungozták és így már meg is van a 300000km amennyit elment egy kuplunggal. Mert a kuplung élete nagyon függ a vezetőtől, akár 100-150000km különbség is lehet.

Még egyszer. Megvette a csávesz 40e-rel. Volt valami baja (nem emlékszem, hogy mi). Azt kijavította, majd lement vele 460e-et. Kb 500e-es óraállásnál cserélte a kuplungot.
Most van benne 750e... nincs benne semmi tekergetés.

Válasz
Tudod mit furcsállok, hogy Angliában meg Írországban rengeteg autót Auditól Toyotáig 2-3 éves korukban 50-80000 mh között kell kuplungozni, szervízekben minden napra jut egy kuplungcserés autó. Ok, hogy balfaszul vezetnek, de ennyire.?

Hát... láttam én már ezt-azt...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2375 Dátum: 2012.10.17 szerda, 09:49:38 »

ne vegyen Mondeo Mk3-at akinek nincs 2-300 ezre ugyanilyen célból.

Ezzel csak az a baj, amit Kusti1 is írt. Úgy induljak el, hogy tudom, bármikor előjöhet egy olyan hiba, ami 2-3 száz ezerbe kerül, de ha van annyim erre a célra, akkor minden jó és nyugodt vagyok? Azért ez így nem jól van.

A másik meg amit többször is írtam, az arányokkal van a baj! Az én autóm 10 éves volt idén, 230 000 km van benne. Mikor vettem, 176 000 volt. Itt a fórumon összeszedett tudással és alapos vizsgálattal vettem, így azt mondom, nem volt visszatekerve az órája és azóta se találtam erre utaló jelet.
Idén 370 000 ft-ot költöttem rá és még nincs vége és érhet 800 ezret. Ez arányos?
Nagyon nem! Nekem nem munkaeszköz, pénzt nem hoz, csak visz.
Egyértelmű, hogy ami elromolhat, az elromlik. De ne kerüljön már a javítás majd annyiba, mint maga az autó! Úgy, hogy nagyon olcsón vettem az alkatrészeket hozzá. Ez itt a hiba. És nem is értem mi a csoda került annyiba az alkatrészeken, amit vettem.

Ettől függetlenül szeretem, mert nagy, kényelmes autó, nekem az ereje is elég.

Az meg más tészta, hogy az én hitvallásom szerint ha autóbalesetben kell meghalnom, akkor abban halok meg, bármilyen nagy kasztni, tank, technika legyen alattam, ha meg nem, akkor a papírból készült Trabant is totál biztonságos lesz nekem.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2376 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:14:18 »

Ezzel csak az a baj, amit Kusti1 is írt. Úgy induljak el, hogy tudom, bármikor előjöhet egy olyan hiba, ami 2-3 száz ezerbe kerül, de ha van annyim erre a célra, akkor minden jó és nyugodt vagyok? Azért ez így nem jól van.

A másik meg amit többször is írtam, az arányokkal van a baj! Az én autóm 10 éves volt idén, 230 000 km van benne. Mikor vettem, 176 000 volt. Itt a fórumon összeszedett tudással és alapos vizsgálattal vettem, így azt mondom, nem volt visszatekerve az órája és azóta se találtam erre utaló jelet.
Idén 370 000 ft-ot költöttem rá és még nincs vége és érhet 800 ezret. Ez arányos?
Nagyon nem! Nekem nem munkaeszköz, pénzt nem hoz, csak visz.
Egyértelmű, hogy ami elromolhat, az elromlik. De ne kerüljön már a javítás majd annyiba, mint maga az autó! Úgy, hogy nagyon olcsón vettem az alkatrészeket hozzá. Ez itt a hiba. És nem is értem mi a csoda került annyiba az alkatrészeken, amit vettem.

Ettől függetlenül szeretem, mert nagy, kényelmes autó, nekem az ereje is elég.

Az meg más tészta, hogy az én hitvallásom szerint ha autóbalesetben kell meghalnom, akkor abban halok meg, bármilyen nagy kasztni, tank, technika legyen alattam, ha meg nem, akkor a papírból készült Trabant is totál biztonságos lesz nekem.
Úgy látom hasonlóan látjuk a dolgokat. A biztonságról meg annyit, nekem volt osztálytársam, aki biciklivel esett el és belehalt szegény. Manapság meg eléggé komolyan veszik a sebességkorlátokat, Németországban is egyre csökken azon autópálya szakaszok száma, ahol nincsen sebességkorlátozás. 120-130 km/h sebességig meg elég sok autó biztonságos. Hiába ülök a Mondeóban, ha egy elalvó kamionos 80km/h-val átmegy rajtam és teszi ezt úgy, hogy felsem ébred. wave 
Naplózva
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2377 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:43:47 »

Hello, váltásnál egy csattanás az mitől lehet? Köszi a választ!!
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2378 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:03:05 »

Hello, váltásnál egy csattanás az mitől lehet? Köszi a választ!!
Minden sebességben?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2379 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:36:13 »

Úgy látom hasonlóan látjuk a dolgokat. A biztonságról meg annyit, nekem volt osztálytársam, aki biciklivel esett el és belehalt szegény. Manapság meg eléggé komolyan veszik a sebességkorlátokat, Németországban is egyre csökken azon autópálya szakaszok száma, ahol nincsen sebességkorlátozás. 120-130 km/h sebességig meg elég sok autó biztonságos. Hiába ülök a Mondeóban, ha egy elalvó kamionos 80km/h-val átmegy rajtam és teszi ezt úgy, hogy felsem ébred. wave 

Így van.
Én sokat bicajozom a hegyekben, sőt idén márciustól minden nap azzal jöttem/jövök melóba, néhány esős nap maradt csak ki. Azzal is minden megtörténhet, de ugyanazt vallom, amit az autóval.

De hogy on is legyek, mennyit bír ki a kuplung rész? Lehetséges, hogy ez volt az első csere az autómban?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2380 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:38:02 »

Minden sebességben?

Eleinte csak 2-es, 3-as ban, most már felejbb is...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2381 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:58:53 »

Eleinte csak 2-es, 3-as ban, most már felejbb is...

Lehet lendkerék, v motortartó bak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #2382 Dátum: 2012.10.17 szerda, 17:04:46 »

Hello, váltásnál egy csattanás az mitől lehet? Köszi a választ!!
Biztos, hogy a váltás miatt történik a csattanás?
Nem lehet, hogy gázelvételkor is történik?
Alacsony fordulatnál, 4. fokozatban próbált meg azt, hogy lelépsz a gázról, majd vissza. És oda-vissza,
Akkor van csattogás?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2383 Dátum: 2012.10.17 szerda, 17:21:50 »

Biztos, hogy a váltás miatt történik a csattanás?
Nem lehet, hogy gázelvételkor is történik?
Alacsony fordulatnál, 4. fokozatban próbált meg azt, hogy lelépsz a gázról, majd vissza. És oda-vissza,
Akkor van csattogás?

Igen igazad van, akkor csattog: gázelvétel, alacsony fordulat... Mikor nagyobb a baj?
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #2384 Dátum: 2012.10.17 szerda, 17:42:33 »

Igen igazad van, akkor csattog: gázelvétel, alacsony fordulat... Mikor nagyobb a baj?

Ha leállításkor észlelhető rezzenés, sőt, koppanás, akkor lendkeréééékk. Ha csak gázelvételkor csattan, leállításkor nem, akkor kaptál még pár ezer km haladékot.... Roll Eyes

Erről jut szembe, hogy sokan küzdünk mindenféle rezgésekkel - a kéttömegűnek is van sajátfrekvenciája, ez nagyjából a önindító üzemi fordulatszáma és az átlagos motor alapjárata közé esik. Ha történetesen épp egybeesik egy másik rezgéssel, akkor felerősítik egymást, "egybekapcsolódik" a frekvencia (a hidat leszakító katonai lépések esete). Ilyenkor berezeghet az egész autó is, akár.

Minden egyes indítás és leállítás benyom egyet a lendkeréknek. szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.17 szerda, 17:45:00 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2385 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:18:15 »

Ha leállításkor észlelhető rezzenés, sőt, koppanás, akkor lendkeréééékk. Ha csak gázelvételkor csattan, leállításkor nem, akkor kaptál még pár ezer km haladékot.... Roll Eyes

Erről jut szembe, hogy sokan küzdünk mindenféle rezgésekkel - a kéttömegűnek is van sajátfrekvenciája, ez nagyjából a önindító üzemi fordulatszáma és az átlagos motor alapjárata közé esik. Ha történetesen épp egybeesik egy másik rezgéssel, akkor felerősítik egymást, "egybekapcsolódik" a frekvencia (a hidat leszakító katonai lépések esete). Ilyenkor berezeghet az egész autó is, akár.

Minden egyes indítás és leállítás benyom egyet a lendkeréknek. szomoru1

Nabassz, lendkerék meg nem kis tétel, ugye?  Angry Sad
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2386 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:30:50 »

Nabassz, lendkerék meg nem kis tétel, ugye?  Angry Sad
Sima kuplungozásnál jóval drágább, de én a helyedben, egytömegű lendkerékre visszaalakító szettet rakatnák bele a kettős tömegű lendkerék helyett, lehet, hogy azt olcsóbban meg is úszod. wave
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #2387 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:38:30 »

Nabassz, lendkerék meg nem kis tétel, ugye?  Angry Sad
ha inditod vagy leállitod nyomd ki a kuplungot  wave
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2388 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:48:18 »

Így van.
Én sokat bicajozom a hegyekben, sőt idén márciustól minden nap azzal jöttem/jövök melóba, néhány esős nap maradt csak ki. Azzal is minden megtörténhet, de ugyanazt vallom, amit az autóval.

De hogy on is legyek, mennyit bír ki a kuplung rész? Lehetséges, hogy ez volt az első csere az autómban?
Ha a km valós az autódban, akkor igen. Nekem valahol 240000km környékén kellett az előző autómat kuplungozni, abban tuti volt a km, de sokat tudok amit 200-300000km között kellett kuplungozni, nem csak fordokról beszélek. Ez gyári kuplung ami elmegy ennyit, mert olcsó utángyártottak van, hogy 120-150000 km-nél cserére szorulnak, persze a vezetési stilus meg utánfútózás nagyban befolyásolja a kuplung életét. Ugye az utánfútózásnál a nagyobb súly miatt hosszabban kényszerül az ember csúsztatni a kuplungot.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2389 Dátum: 2012.10.17 szerda, 19:23:14 »

A kéttömegű lendkerék csattan leállításkor. Nekem újkora óta csinálja...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #2390 Dátum: 2012.10.17 szerda, 19:45:27 »

A kéttömegű lendkerék csattan leállításkor. Nekem újkora óta csinálja...


Nekem nem leállításkor csinálja, hanem csak alacsony fordulaton gázelvételnél és váltásnál :/
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2391 Dátum: 2012.10.17 szerda, 20:16:16 »

Na és azt honnan lehet tudni, hogy a kettőstömegű lendkerék végleg elfáradt? fejvakaras
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2392 Dátum: 2012.10.17 szerda, 20:35:27 »

Na és azt honnan lehet tudni, hogy a kettőstömegű lendkerék végleg elfáradt? fejvakaras
alapjáraton is csilingel,mint a kolomp,és kolompol mint a csiling.....vagy  valami ilyesmi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2393 Dátum: 2012.10.17 szerda, 20:38:03 »

alapjáraton is csilingel,mint a kolomp,és kolompol mint a csiling.....vagy  valami ilyesmi.
És akkor használhatatlan az autó, vagy mozgásképes marad?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2394 Dátum: 2012.10.17 szerda, 20:42:58 »

És akkor használhatatlan az autó, vagy mozgásképes marad?
A dízeleknél sajnálatos módon ez gondot okoz a ckp jeladó működésében(a fogaskoszorú ugye kóvájog),így akár le is tilthatja a motorvezérlést.A benyásnál  a főtengelyszíjtárcsa alatt van a ckp,így ott nem okoz ilyen gondot.De sokáig húzza még a kolompoló lendkerék.a végső állapotban be sem indul,mert elveri a ckp-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2395 Dátum: 2012.10.17 szerda, 20:51:14 »

A dízeleknél sajnálatos módon ez gondot okoz a ckp jeladó működésében(a fogaskoszorú ugye kóvájog),így akár le is tilthatja a motorvezérlést.A benyásnál  a főtengelyszíjtárcsa alatt van a ckp,így ott nem okoz ilyen gondot.De sokáig húzza még a kolompoló lendkerék.a végső állapotban be sem indul,mert elveri a ckp-t.
Biztosan van szerintem valami kezdődő nyomora a lendkeréknek. Hátramenetben nem tudom úgy benyomni a kuplungot, hogy ne halljak egy kis csattanást. Egyébként nincs hangja máskor. Lehet, hogy az én lábamban van a hiba? Az az én nagy bajom, hogy talán már betegesen is odafigyelek minden apró nem megszokott hangra, amire rá kellene legyintenem, soxor csak bemagyarázom magamnak, hogy az autó beteg, a szerelő meg kiröhög!  integet2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2396 Dátum: 2012.10.17 szerda, 22:15:38 »

A dízeleknél sajnálatos módon ez gondot okoz a ckp jeladó működésében(a fogaskoszorú ugye kóvájog),így akár le is tilthatja a motorvezérlést.A benyásnál  a főtengelyszíjtárcsa alatt van a ckp,így ott nem okoz ilyen gondot.De sokáig húzza még a kolompoló lendkerék.a végső állapotban be sem indul,mert elveri a ckp-t.

A fogaskoszorú az önindító miatt van. A ckp jeladónak másik „fogaskereke” van. Csak nem kóvályog az annyira...
Az a lendkerék fix részéhez van erősítve. Ha nem így lenne... meg sem lehet állapítani a holtpontot.
A főtengelyt nem tudja megrángatni, max eltörni.
Ha a ckp nem kap jelet, úgy megáll a motor, mint a szög (vagy be sem indul).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2397 Dátum: 2012.10.17 szerda, 22:50:50 »

Igen igazad van, akkor csattog: gázelvétel, alacsony fordulat... Mikor nagyobb a baj?
Nekem is van ez a hang, csak amikor váltom a kettest, meg gázelvétel- adáskor is FIX LENDKERÉKKEL. Szerintem nagy a váltóban a foghézag.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2398 Dátum: 2012.10.17 szerda, 22:53:48 »

Nekem is van ez a hang, csak amikor váltom a kettest, meg gázelvétel- adáskor is FIX LENDKERÉKKEL. Szerintem nagy a váltóban a foghézag.

Vagy a motortartó bak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2399 Dátum: 2012.10.17 szerda, 23:08:22 »

Ezzel csak az a baj, amit Kusti1 is írt. Úgy induljak el, hogy tudom, bármikor előjöhet egy olyan hiba, ami 2-3 száz ezerbe kerül, de ha van annyim erre a célra, akkor minden jó és nyugodt vagyok? Azért ez így nem jól van.

A másik meg amit többször is írtam, az arányokkal van a baj! Az én autóm 10 éves volt idén, 230 000 km van benne. Mikor vettem, 176 000 volt. Itt a fórumon összeszedett tudással és alapos vizsgálattal vettem, így azt mondom, nem volt visszatekerve az órája és azóta se találtam erre utaló jelet.
Idén 370 000 ft-ot költöttem rá és még nincs vége és érhet 800 ezret. Ez arányos?
Nagyon nem! Nekem nem munkaeszköz, pénzt nem hoz, csak visz.
Egyértelmű, hogy ami elromolhat, az elromlik. De ne kerüljön már a javítás majd annyiba, mint maga az autó! Úgy, hogy nagyon olcsón vettem az alkatrészeket hozzá. Ez itt a hiba. És nem is értem mi a csoda került annyiba az alkatrészeken, amit vettem.

Ettől függetlenül szeretem, mert nagy, kényelmes autó, nekem az ereje is elég.

Az meg más tészta, hogy az én hitvallásom szerint ha autóbalesetben kell meghalnom, akkor abban halok meg, bármilyen nagy kasztni, tank, technika legyen alattam, ha meg nem, akkor a papírból készült Trabant is totál biztonságos lesz nekem.

Mindenki másképp gondolja, ezért van miről beszélni  Wink
Az én oldalamról tudni illik, hogy részese voltam 3 súlyos közúti balesetnek. Kiemelve a legsúlyosabbat, mikor az eladó autómat (Audi S4 350 Le) az új tulaj jelölt próbaútra vitte velünk( a menyasszonyom és én) együtt, és 140km/h-val üvöltő felszólításaink ellenére hajtott be egy 40-es táblával előjelzett kanyarba a dobogókői szerpentinen, az autó leesett az útról, kidöntött 3 fát, majd több száz méterre az úttól háttal egy kivágott fatönk állította meg. Az autó ronggyá tört, kivéve az utasteret. A teljes eleje leszakadt, a lámpák, hűtők 2-300 méterre szóródtak szét. A sokkon kívül nem lett bajunk. Kérdem én: annak az embernek a felelősségét, és az autó képességeit félretéve, ha bármilyen hasonló szituációba kerülök egy Suzukival, vagy Mazdával, vagy Escorttal, kiszálltunk volna egy nagy sebességnél uralhatatlanná vált és elszállt autóból sértetlenül? El kellett volna temetnem a páromat? vagy neki engem? Mert óccó kici gazdaszágosz gurcsival kell járkálni mer' ha van valami hát legyen???  
A másik két esetben ugyanígy! Az autó mentette meg az életemet, és a többiekét is! Mert más hülyeségéből elkerülhetetlen lett a komoly baleset!
Nem húzom fel magam, ezen inkább, amit írtam ezelőtt, a felelősségről, azt továbbra is így gondolom, felelős kell legyél a tetteidért, az autódért, a döntéseidért.. Ha egy Mk3 mellett döntöttél, akkor ne garasoskodj, hiszen te választottad ezt az autót! És igen! Ha nincs pénzed egy hirtelen jött probléma kivédésére, járj biciklivel! Hiszen ugyanaz a rizikó faktor és nem kerül semmibe!!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.