Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 22:49:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 54 55 56 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146927 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2400 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 08:15:46 »

szeretnék beleugatni, mert ennek semmi értelme. Ti egymás mellett beszéltek el.
lendkerék, porlasztó, szivattyú árak VS biztonság?!  worship

Az alkatrészpiac úgy épült ki, hogy egy CR-es diesel tulajnának lesz pénze tripla áron megvenni valamit, ami harmadát éri. Erre még a márkakereskedések is rátesznek (rádupláznak időnként). Ne gyertek azzal, hogy olyan minőségű, hogy azért kerül triplájába, mert ezt tudjuk, hogy nem igaz. A passzív és aktív biztonság valószínűleg a duplájába kerül egy alsó-kategóriáshoz képest, de az nem kopó alkatrész! Nincs miről beszélni. Pihenjetek rá egyet! wave Igyatok sört, mert az kimossa a vesehomokot. pias

Mindenki másképp gondolja, ezért van miről beszélni  Wink
Az én oldalamról tudni illik, hogy részese voltam 3 súlyos közúti balesetnek. Kiemelve a legsúlyosabbat, mikor az eladó autómat (Audi S4 350 Le) az új tulaj jelölt próbaútra vitte velünk( a menyasszonyom és én) együtt, és 140km/h-val üvöltő felszólításaink ellenére hajtott be egy 40-es táblával előjelzett kanyarba a dobogókői szerpentinen, az autó leesett az útról, kidöntött 3 fát, majd több száz méterre az úttól háttal egy kivágott fatönk állította meg. Az autó ronggyá tört, kivéve az utasteret. A teljes eleje leszakadt, a lámpák, hűtők 2-300 méterre szóródtak szét. A sokkon kívül nem lett bajunk. Kérdem én: annak az embernek a felelősségét, és az autó képességeit félretéve, ha bármilyen hasonló szituációba kerülök egy Suzukival, vagy Mazdával, vagy Escorttal, kiszálltunk volna egy nagy sebességnél uralhatatlanná vált és elszállt autóból sértetlenül? El kellett volna temetnem a páromat? vagy neki engem? Mert óccó kici gazdaszágosz gurcsival kell járkálni mer' ha van valami hát legyen???  
A másik két esetben ugyanígy! Az autó mentette meg az életemet, és a többiekét is! Mert más hülyeségéből elkerülhetetlen lett a komoly baleset!
Nem húzom fel magam, ezen inkább, amit írtam ezelőtt, a felelősségről, azt továbbra is így gondolom, felelős kell legyél a tetteidért, az autódért, a döntéseidért.. Ha egy Mk3 mellett döntöttél, akkor ne garasoskodj, hiszen te választottad ezt az autót! És igen! Ha nincs pénzed egy hirtelen jött probléma kivédésére, járj biciklivel! Hiszen ugyanaz a rizikó faktor és nem kerül semmibe!!
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2401 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 09:31:40 »

Nem húzom fel magam, ezen inkább, amit írtam ezelőtt, a felelősségről, azt továbbra is így gondolom, felelős kell legyél a tetteidért, az autódért, a döntéseidért.. Ha egy Mk3 mellett döntöttél, akkor ne garasoskodj, hiszen te választottad ezt az autót! És igen! Ha nincs pénzed egy hirtelen jött probléma kivédésére, járj biciklivel! Hiszen ugyanaz a rizikó faktor és nem kerül semmibe!!

Már ne haragudj, szerinted garasoskodom, mikor idén fizettem ki 370 000 Ft-ot az autómra? És garasoskodom, mert az orrom alá nyomtak egy majd 300 ezres számlát és másfél hét múlva ki is fizettem, igaz kevesebbet, mert találtam olcsóbban alkatrészeket?
És tényleg mi köze van a kuplungcserének a biztonsághoz? Csak megjegyeztem, hogy aránytalanok a javítási költségek egy 10 éves X Ft érő autónál. És innen jöttek a további véleménynek, hogy az újabb autók hamarabb elromlanak és a többi.

Én csak leírtam, hogy az én elméletem, hitvallásom szerint mit gondolok pl. egy balesetről. Ennyi. De nem kell egyből jönni azzal a meglátással, hogy felelőtlen vagyok, meg hasonló jelzők, mert ennek ehhez semmi köze! Te az autóidban bízol, én az előre megírt (de azért kicsit változtatható) sorsomban. Ja és persze a technikában és a nagy, erős kasztniban sok légzsákkal, hisz Mondeom van  smile!
Én továbbra is azt mondom, hogy ha az a sorsom, hogy autóban haljak meg, akkor teljesen mindegy, hogy az milyen autó. Ha meg nem, akkor a Trabant is jó, mert nem lesz balesetem. Ennyi.

És természetesen bicajjal járok dolgozni, mert megtehetem, adottak a lehetőségek. És hidd el, hogy az is pénzbe kerül, nem is kevésbe, mert nem minden bicajos jár (én se) " óccó kici gazdaszágosz gurcsival". És 1 métert se teszek meg úgy, hogy ne legyen rajtam sisak! Ami már meg is mentette ha nem is az életem, de a fejemet mindenképpen. De nem közúton, hanem erdőben.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2402 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 10:50:25 »

Már ne haragudj, szerinted garasoskodom, mikor idén fizettem ki 370 000 Ft-ot az autómra? És garasoskodom, mert az orrom alá nyomtak egy majd 300 ezres számlát és másfél hét múlva ki is fizettem, igaz kevesebbet, mert találtam olcsóbban alkatrészeket?
És tényleg mi köze van a kuplungcserének a biztonsághoz? Csak megjegyeztem, hogy aránytalanok a javítási költségek egy 10 éves X Ft érő autónál. És innen jöttek a további véleménynek, hogy az újabb autók hamarabb elromlanak és a többi.

Én csak leírtam, hogy az én elméletem, hitvallásom szerint mit gondolok pl. egy balesetről. Ennyi. De nem kell egyből jönni azzal a meglátással, hogy felelőtlen vagyok, meg hasonló jelzők, mert ennek ehhez semmi köze! Te az autóidban bízol, én az előre megírt (de azért kicsit változtatható) sorsomban. Ja és persze a technikában és a nagy, erős kasztniban sok légzsákkal, hisz Mondeom van  smile!
Én továbbra is azt mondom, hogy ha az a sorsom, hogy autóban haljak meg, akkor teljesen mindegy, hogy az milyen autó. Ha meg nem, akkor a Trabant is jó, mert nem lesz balesetem. Ennyi.

És természetesen bicajjal járok dolgozni, mert megtehetem, adottak a lehetőségek. És hidd el, hogy az is pénzbe kerül, nem is kevésbe, mert nem minden bicajos jár (én se) " óccó kici gazdaszágosz gurcsival". És 1 métert se teszek meg úgy, hogy ne legyen rajtam sisak! Ami már meg is mentette ha nem is az életem, de a fejemet mindenképpen. De nem közúton, hanem erdőben.

Sztem ezt most itt hagyjuk. Majd egy sör mellett !  wave
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2403 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 11:35:15 »

Sztem ezt most itt hagyjuk. Majd egy sör mellett !  wave

ok
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2404 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 11:46:52 »

ok

Ott nem kell magyarázkodni, lehet kapásból ütni is!  boxer

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2405 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 12:43:06 »

Ott nem kell magyarázkodni, lehet kapásból ütni is!  boxer

AndyA

Á, én békés ember vagyok. Bár azért inkább a börtön, mint a temető; vagy futás, ha úgy hozza a helyzet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
savage
Vendég
« Új hozzászólás #2406 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 17:15:04 »

Üdv Mindenkinek!

Jaguar x-type 2.0d(130LE) autóm van, ami műszakilag 90%-ban megegyezik az Mk3-as Mondeo-val, Ford motor, kuplung és váltó van benne.
Elmúlt időszakban egyre nehezebben megy a váltás, főleg 1-esbe, kuplungot padlóig kinyomva is csak erőfeszítéssel tudom betenni sebességbe, olyan mintha nem emelne ki teljesen, amikor visszaengedem a kuplungpedált, a pedál az utolsó 1/3 távon nyúlik, lelassúl. Nem járó motornál, kuplongot benyomva tökéletesen kapcsolható minden fokozat, mint kés a vajban. Kb. 5e km ezelőtt kicseréltettem a kuplungtácsát, szerkezetet és a kinyomócsapágyat, de nem lett jobb a helyzet. A kettős-tömegű lendkereket már korábban egyszer cseréltettem, de a szerelőm azt mondta, hogy az még jó, így ahhoz nem nyúlt, továbbá a kuplung felső munkahenger sem volt cserélve. Mi okozhat ilyen tüneteket? Talán a felső főmunkahenger?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2407 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 19:12:31 »

A fogaskoszorú az önindító miatt van. A ckp jeladónak másik „fogaskereke” van. Csak nem kóvályog az annyira...
Az a lendkerék fix részéhez van erősítve. Ha nem így lenne... meg sem lehet állapítani a holtpontot.
A főtengelyt nem tudja megrángatni, max eltörni.
Ha a ckp nem kap jelet, úgy megáll a motor, mint a szög (vagy be sem indul).
nyilván a fogaskoszorú,ha kóvályog,akkor darálja majd az indítómotor kerekét,és vica verza,és a leváló fémszemcsék okozhatnak gondot a jeladó működésében.leállogathat a motor.később el sem indul már. ebben az esetben semmit nem számít,hogy a jeladó"fogaskereke az álló-fix részhez van erősítve.továbbá nem is írtam ilyesmit....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2408 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 19:17:16 »

Üdv Mindenkinek!

Jaguar x-type 2.0d(130LE) autóm van, ami műszakilag 90%-ban megegyezik az Mk3-as Mondeo-val, Ford motor, kuplung és váltó van benne.
Elmúlt időszakban egyre nehezebben megy a váltás, főleg 1-esbe, kuplungot padlóig kinyomva is csak erőfeszítéssel tudom betenni sebességbe, olyan mintha nem emelne ki teljesen, amikor visszaengedem a kuplungpedált, a pedál az utolsó 1/3 távon nyúlik, lelassúl. Nem járó motornál, kuplongot benyomva tökéletesen kapcsolható minden fokozat, mint kés a vajban. Kb. 5e km ezelőtt kicseréltettem a kuplungtácsát, szerkezetet és a kinyomócsapágyat, de nem lett jobb a helyzet. A kettős-tömegű lendkereket már korábban egyszer cseréltettem, de a szerelőm azt mondta, hogy az még jó, így ahhoz nem nyúlt, továbbá a kuplung felső munkahenger sem volt cserélve. Mi okozhat ilyen tüneteket? Talán a felső főmunkahenger?

Ha járó motornál nem megy, állónál meg igen, szerintem sem emel ki rendesen. Lehet, hogy a felső munkahenger a rossz... inkább egy jó szerelő kéne..  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2409 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 19:20:30 »

nyilván a fogaskoszorú,ha kóvályog,akkor darálja majd az indítómotor kerekét,és vica verza,és a leváló fémszemcsék okozhatnak gondot a jeladó működésében.leállogathat a motor.később el sem indul már. ebben az esetben semmit nem számít,hogy a jeladó"fogaskereke az álló-fix részhez van erősítve.továbbá nem is írtam ilyesmit....

Engem az lepett meg, hogy kóvályog a fogaskoszorú... a sima fix lendkeréknél még nem láttam ilyet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2410 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 19:59:10 »

Engem az lepett meg, hogy kóvályog a fogaskoszorú... a sima fix lendkeréknél még nem láttam ilyet.
ha lóg a kettőstömegű közepe,akkor az egészet jobban rángatja.a simán futás szűnik meg-ez lenne a kóválygás.nem tengelyirányban....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2411 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 21:16:51 »

ha lóg a kettőstömegű közepe,akkor az egészet jobban rángatja.a simán futás szűnik meg-ez lenne a kóválygás.nem tengelyirányban....

Értem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2412 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 23:06:56 »

Á, én békés ember vagyok. Bár azért inkább a börtön, mint a temető; vagy futás, ha úgy hozza a helyzet.
Én szintén  Wink  Profi Kick box-os lévén megtanultam türelmesnek lenni.  eljen  elég komoly dolognak kell történni ahhoz hogy --> boxer   vigyor3  vigyor3
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2413 Dátum: 2012.10.19 péntek, 09:05:41 »

Én szintén  Wink  Profi Kick box-os lévén megtanultam türelmesnek lenni.  eljen  elég komoly dolognak kell történni ahhoz hogy --> boxer   vigyor3  vigyor3

 eljen
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
savage
Vendég
« Új hozzászólás #2414 Dátum: 2012.10.19 péntek, 11:18:14 »

Ha járó motornál nem megy, állónál meg igen, szerintem sem emel ki rendesen. Lehet, hogy a felső munkahenger a rossz... inkább egy jó szerelő kéne..  vigyor3

Mennyibe kerül manapság egy felső kuplung főmunkahenger? Cromaxnál néztem, ott kb. 30e a gyári, kicsit drágának találom....
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #2415 Dátum: 2012.10.19 péntek, 14:26:22 »

Biztosan van szerintem valami kezdődő nyomora a lendkeréknek. Hátramenetben nem tudom úgy benyomni a kuplungot, hogy ne halljak egy kis csattanást. Egyébként nincs hangja máskor. Lehet, hogy az én lábamban van a hiba? Az az én nagy bajom, hogy talán már betegesen is odafigyelek minden apró nem megszokott hangra, amire rá kellene legyintenem, soxor csak bemagyarázom magamnak, hogy az autó beteg, a szerelő meg kiröhög!  integet2

Próbáld meg úgy hátramenetbe kapcsolni, hogy előtte tedd be mondjuk kettesbe vagy egyesbe. Akkor nem fog recsegni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2416 Dátum: 2012.10.19 péntek, 19:56:15 »

Mennyibe kerül manapság egy felső kuplung főmunkahenger? Cromaxnál néztem, ott kb. 30e a gyári, kicsit drágának találom....
Csak egy tanács mielőtt rábeszélnek felső munkahengerre, ha az rossz akkor folyat, ha nem folyat akkor jó, és nem lehet rossz!!! Csak jó tanács mielőtt vad dolgokat veszel drágán... vigyor3
A kuplungpedálnál alul meg tudod nézni folyat-e...nem fog!  eplus2
Majd kuplungozás után lesz újra a régi a gép (esetleg egy légtelenítést próbálj meg a kinyomónál), persze ettől még sokáig lehet így használni.  wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #2417 Dátum: 2012.10.19 péntek, 22:31:47 »

Mintha egyre nehezebb volna sebességet váltani. Induláskor, pl. reggel amúgy is ridegebbnek érzem a váltási műveletet, de egy idő óta csak nehezül. Egyre nagyobb ellenállással szemben kell betennem a váltót pl. 1-esbe, 2-esbe, vagy rükvercbe. A rükvercnél rendesen szkanderozni kell.
Felvettem a váltókonzolt, kifordítva a váltószoknyát, és egy elég erős rugó ellenében kell a rükvercet betenni - nyilván direkt van így, ne lehessen véletlenül rükibe tenni 1-es helyett.
Nem lenne oda jobb egy gyenge rugó?
Valahol máshol, valami szorul, vagy akad. Korábban egyikőtök mutatta, hogy az 5-ös váltót hol kell megkenni a motortérben, hogy ne recsegjen. Nekem 6-os váltóm van, tud valaki segíteni, hol mi szorulhat - lehetőleg magyarázó fotóval?
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.19 péntek, 22:35:07 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2418 Dátum: 2012.10.20 szombat, 10:47:06 »

Mintha egyre nehezebb volna sebességet váltani. Induláskor, pl. reggel amúgy is ridegebbnek érzem a váltási műveletet, de egy idő óta csak nehezül. Egyre nagyobb ellenállással szemben kell betennem a váltót pl. 1-esbe, 2-esbe, vagy rükvercbe. A rükvercnél rendesen szkanderozni kell.
Felvettem a váltókonzolt, kifordítva a váltószoknyát, és egy elég erős rugó ellenében kell a rükvercet betenni - nyilván direkt van így, ne lehessen véletlenül rükibe tenni 1-es helyett.
Nem lenne oda jobb egy gyenge rugó?
Valahol máshol, valami szorul, vagy akad. Korábban egyikőtök mutatta, hogy az 5-ös váltót hol kell megkenni a motortérben, hogy ne recsegjen. Nekem 6-os váltóm van, tud valaki segíteni, hol mi szorulhat - lehetőleg magyarázó fotóval?
Arányos a hőmérséklet csökkenésével? Olaj mikor volt cserélve, belevaló van benne?  Úgytudom van állítási lehetőség a bowdeneknél.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2419 Dátum: 2012.10.20 szombat, 10:48:38 »

Próbáld meg úgy hátramenetbe kapcsolni, hogy előtte tedd be mondjuk kettesbe vagy egyesbe. Akkor nem fog recsegni.
Nekem is így jó csak. De ilyenkor kezdi csak mikor hidegebb van. Olaj jó.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2420 Dátum: 2012.10.20 szombat, 10:50:21 »

Majd kuplungozás után lesz újra a régi a gép (esetleg egy légtelenítést próbálj meg a kinyomónál), persze ettől még sokáig lehet így használni.  wave
http://mondeo.hu/index.php?topic=1438.msg707467#msg707467  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #2421 Dátum: 2012.10.20 szombat, 12:27:37 »

Arányos a hőmérséklet csökkenésével? Olaj mikor volt cserélve, belevaló van benne?  Úgytudom van állítási lehetőség a bowdeneknél.
Belevaló olaj van benne, nyáron cseréltem le. A bowdennél mit tudok házilag machinálni? Amikor leállítom az autót a garázsban, (tehát még meleg) és kinyomott kuplungnál váltogatok ide-oda - hallani ahogy zuttyan, klattyan valami, a garázs falai között jól hallható, és nehéz váltani. Mintha valami ellentartana.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2422 Dátum: 2012.10.20 szombat, 12:42:12 »

Próbáld meg úgy hátramenetbe kapcsolni, hogy előtte tedd be mondjuk kettesbe vagy egyesbe. Akkor nem fog recsegni.
Félreértettél, nekem nem a hátramenet kapcsolásával van problémám!  integet2
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2423 Dátum: 2012.10.20 szombat, 12:42:18 »

Belevaló olaj van benne, nyáron cseréltem le. A bowdennél mit tudok házilag machinálni? Amikor leállítom az autót a garázsban, (tehát még meleg) és kinyomott kuplungnál váltogatok ide-oda - hallani ahogy zuttyan, klattyan valami, a garázs falai között jól hallható, és nehéz váltani. Mintha valami ellentartana.
Azt nemtom, de 1 haveromnak volt olyan gondja, h 2. nehezen ment és állítással megoldották neki.  Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.20 szombat, 12:44:23 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2424 Dátum: 2012.10.20 szombat, 12:46:27 »

Azt nemtom, de 1 haveromnak volt olyan gondja, h 2. nehezen ment és állítással megoldották neki.  Roll Eyes
Nálam hideg időben veszi nehezebben a második fokozatot a váltó, de csak míg nem melegszik fel a váltó. Aztán frankó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2425 Dátum: 2012.10.20 szombat, 14:26:14 »

Csak egy tanács mielőtt rábeszélnek felső munkahengerre, ha az rossz akkor folyat, ha nem folyat akkor jó, és nem lehet rossz!!! Csak jó tanács mielőtt vad dolgokat veszel drágán... vigyor3
A kuplungpedálnál alul meg tudod nézni folyat-e...nem fog!  eplus2
Majd kuplungozás után lesz újra a régi a gép (esetleg egy légtelenítést próbálj meg a kinyomónál), persze ettől még sokáig lehet így használni.  wave

Azt írja, hogy mostanság cseréltek kinyomót és teljes kuplungszettet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #2426 Dátum: 2012.10.28 vasárnap, 22:24:33 »

sziasztok!

némi infóra lenne szükségem, véleményre,tapasztalatra.....

A kérdés: mi az előnye a fix lendkeréknek és mi a kettőstömegűnek?
Mekkora átalakítást igényel a fix lendkerék beszerelése?

Árban gondolom a fix olcsóbb?!  Huh?

 worship worship
Naplózva
tomikaga
Vendég
« Új hozzászólás #2427 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 11:50:48 »

Sziasztok,

elkezdtem végiglapozni a topicot, de idő hiányában (lehet, hogy egy régi témát feszegetve) érdeklődnék, hogy mi a fészkes fenétől nyikoroghat a váltóm???
5 gangos, manuális. Ja, és harmadikban meg egyesben néha akad, illetve ha nem vagyok elég erényes, a harmadikból közvetlenül a váltás után vissza is dobja üresbe. De csak néha...
Csak nehogy az derüljön ki, hogy cserés, vagy felújítandó, mert már rakom is ki egy kereskedésbe....  falbav

Köszi!
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2428 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 12:11:52 »

Sziasztok,

elkezdtem végiglapozni a topicot, de idő hiányában (lehet, hogy egy régi témát feszegetve) érdeklődnék, hogy mi a fészkes fenétől nyikoroghat a váltóm???
5 gangos, manuális. Ja, és harmadikban meg egyesben néha akad, illetve ha nem vagyok elég erényes, a harmadikból közvetlenül a váltás után vissza is dobja üresbe. De csak néha...
Csak nehogy az derüljön ki, hogy cserés, vagy felújítandó, mert már rakom is ki egy kereskedésbe....  falbav

Köszi!
Nekem a váltórudazat nyikorgott az 1. és a 2. fokozat között. Libazsír oszt jóság van.

Egyébként bontott váltót nem olyan drágán lehet kapni.
Naplózva
tomikaga
Vendég
« Új hozzászólás #2429 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 12:27:38 »

Nekem a váltórudazat nyikorgott az 1. és a 2. fokozat között. Libazsír oszt jóság van.

Egyébként bontott váltót nem olyan drágán lehet kapni.

És hogy férek hozzá? Műszaki ember vagyok, de elkelne némi segítség  vigyor3
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2430 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 12:38:20 »

És hogy férek hozzá? Műszaki ember vagyok, de elkelne némi segítség  vigyor3

Kinyitod a motorháztetőt, ez nagyon fontos lépés nem szabad kihagyni, ezen áll vagy bukik a dolog!  eplus2 Aztán ha szembe állsz az autóval akkor jobb kéz felől van egy rúd ez megy a váltó tejéhez. Ennek a rúdnak a kapcsolódó részeit fújkáld be WD40-el. A nyikorgást lehet, hogy ez megszünteti. Nálam legalábbis így lett. A nehézkes váltást is okozhatja a rudazat kopása vagy rossz beállítása, meg talán azért is kidobhatja sebességből, mert ebből a kopásból eredően nem rakod be teljesen sebességbe. De majd megmondják a nagyok hogy mi a tuti.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 hétfő, 13:04:19 írta joxer » Naplózva
tomikaga
Vendég
« Új hozzászólás #2431 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 12:55:39 »

Kinyitod a motorháztetőt, ez nagyon fontos lépés nem szabad kihagyni, ezen áll vagy bukik a dolog!  eplus2 Aztán ha szembe állsz az autóval akkor jobb kéz felől van egy rúd ez megy a váltó tejéhez. Ennek a rúdnak a kapcsolódó részeit fújkáld be WD40-el. A nyikorgást lehet, hogy ez megszünteti. Nálad legalábbis így lett. A nehézkes váltást is okozhatja a rudazat kopása vagy rossz beállítása, meg talán azért is kidobhatja sebességből, mert ebből a kopásból eredően nem rakod be teljesen sebességbe. De majd megmondják a nagyok hogy mi a tuti.

Jóvanna! Lamer vagyok  rinya, belátom, de fejlődőképes!  nyes
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2432 Dátum: 2012.11.05 hétfő, 13:19:53 »

Jóvanna! Lamer vagyok  rinya, belátom, de fejlődőképes!  nyes

Menj, pörgess egyet:

http://dawn.royalcomp.hu/~raas/lc.html

 eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2433 Dátum: 2012.11.14 szerda, 15:40:10 »

És akkor használhatatlan az autó, vagy mozgásképes marad?

Szaisztok!

Kérdésem az lenne, hogy bontott kéttömegűn meg lehet-e állapítani, hogy az fog-e csörögni, zörtögni? Azt tudom, hogy azt látni, hogy a kuplung megégette-e, de az nem tudom, hogy összefüggésben van-e az égés a csörgéssel, illetve ami csörög-zörög, az biztos hogy megégett??? Magyarán a zt, hogy *** egy kettős tömegű, azt külsőleg lehet-e látni rajta?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2434 Dátum: 2012.11.14 szerda, 18:25:46 »

Szaisztok!

Kérdésem az lenne, hogy bontott kéttömegűn meg lehet-e állapítani, hogy az fog-e csörögni, zörtögni? Azt tudom, hogy azt látni, hogy a kuplung megégette-e, de az nem tudom, hogy összefüggésben van-e az égés a csörgéssel, illetve ami csörög-zörög, az biztos hogy megégett??? Magyarán a zt, hogy *** egy kettős tömegű, azt külsőleg lehet-e látni rajta?
nem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2435 Dátum: 2012.11.14 szerda, 20:06:21 »

nem.
de lehet. 3 fognál nem mozdulhat többet wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2436 Dátum: 2012.11.15 csütörtök, 08:37:19 »

de lehet. 3 fognál nem mozdulhat többet wave

Ezt hogy kell pontosan érteni? kézbe veszem, valahogy probálom csavargatni?? és látni fogom, hogy mozog-e vagy sem? és hogy mennyit? körübelül úgy kéne érteni, mint a kormányholtjátékot??
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2437 Dátum: 2012.11.15 csütörtök, 21:38:14 »

Ezt hogy kell pontosan érteni? kézbe veszem, valahogy probálom csavargatni?? és látni fogom, hogy mozog-e vagy sem? és hogy mennyit? körübelül úgy kéne érteni, mint a kormányholtjátékot??
http://www.youtube.com/watch?v=or4cmf3xspk
http://www.youtube.com/watch?v=cZOU6lwesg8
Naplózva
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2438 Dátum: 2012.11.16 péntek, 16:05:57 »

Sziasztok!

Van egy óriási problémám. Csak első indításnál járó motornál nem tudom berakni hátramenetbe, de ha nem jár a motor akkor nagyon könnyen bemegy.
Amikor már mentem vele 5-10 percet akkor utána semmi ilyen problémám nincsen.

Még azt vettem észre hogy amikor 1-be rakom, szintén első indításnál egy kicsit megugrik az autó. Épp hogy egy picit.
Később már nincs ilyen.

Szerintem a kuplung nem tol szét rendesen és olyan mint ha egy kicsit mindig összeérnének a fogaskerekek.

Szerintetek mi lehet a probléma és a rá a megoldás?

Köszi előre is!

ja és 6 sebességes
Naplózva
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2439 Dátum: 2012.11.16 péntek, 16:51:28 »


Köszi!!!
Valaki hallott már az esztergagéppel való meghajtásról, hogy úgy is ki lehet szűrni? kicsit nehezen tudom elképzelni, talán azért mert még nem igazán használtam ilyen gépet... főleg lendkereket nem hajtottam meg vele
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2440 Dátum: 2012.11.16 péntek, 18:24:53 »

Sziasztok!

Van egy óriási problémám. Csak első indításnál járó motornál nem tudom berakni hátramenetbe, de ha nem jár a motor akkor nagyon könnyen bemegy.
Amikor már mentem vele 5-10 percet akkor utána semmi ilyen problémám nincsen.

Még azt vettem észre hogy amikor 1-be rakom, szintén első indításnál egy kicsit megugrik az autó. Épp hogy egy picit.
Később már nincs ilyen.

Szerintem a kuplung nem tol szét rendesen és olyan mint ha egy kicsit mindig összeérnének a fogaskerekek.

Szerintetek mi lehet a probléma és a rá a megoldás?

Köszi előre is!

ja és 6 sebességes
Kuplung nem emel szét!
Fékolajszintet ellenőrizd, és légteleníts a kinyomónál, ha nem segít akkor lendkerék-kuplungszerkezet csere.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2441 Dátum: 2012.11.16 péntek, 19:34:08 »

Kuplung nem emel szét!
Fékolajszintet ellenőrizd, és légteleníts a kinyomónál, ha nem segít akkor lendkerék-kuplungszerkezet csere.

Fékolajszinttel minden rendben. Bár nem értem mi köze a váltóhoz?
Ha lendkerék akkor k. nagy szarba vagyok  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 péntek, 21:43:44 írta Horatio » Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2442 Dátum: 2012.11.16 péntek, 22:11:48 »

Fékolajszinttel minden rendben. Bár nem értem mi köze a váltóhoz?
Ha lendkerék akkor k. nagy szarba vagyok  szomoru1
A váltóhoz semmi, de a váltódnak nincs is baja...nem?  vigyor3
A kinyomóhoz több köze van, az is a fékolajtartályból kapja az olajat.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2443 Dátum: 2012.11.17 szombat, 13:33:56 »

Kuplung nem emel szét!
Fékolajszintet ellenőrizd, és légteleníts a kinyomónál, ha nem segít akkor lendkerék-kuplungszerkezet csere.
Nekem is ilyen... De hidegbe jön csak elő.
Lehet ezeket a kotlákat olyan helyre tervezték ahol csak nyár van, hidegbe lekehesednek, kopognak, akadnak stb  eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2444 Dátum: 2012.11.17 szombat, 16:39:51 »

A váltóhoz semmi, de a váltódnak nincs is baja...nem?  vigyor3
A kinyomóhoz több köze van, az is a fékolajtartályból kapja az olajat.

Ellenőriztem a fékolajtartályt es van benne olaj rendesen.
De még mindig van az a probléma, hogy járó motornál nem mindig lehet hátramenetbe kapcsolni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2445 Dátum: 2012.11.17 szombat, 16:59:20 »

Ellenőriztem a fékolajtartályt es van benne olaj rendesen.
De még mindig van az a probléma, hogy járó motornál nem mindig lehet hátramenetbe kapcsolni.

http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2446 Dátum: 2012.11.17 szombat, 17:11:32 »

Ellenőriztem a fékolajtartályt es van benne olaj rendesen.
De még mindig van az a probléma, hogy járó motornál nem mindig lehet hátramenetbe kapcsolni.
Néha én sem tudom járó motornál hátramenetbe kapcsolni a váltót, de nem csak a Mondeo-nál, hanem off autóknál is így van. Ilyenkor egyesben pirinyót megmozdítom az autót, és utána mehet a hátramenet.
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2447 Dátum: 2012.11.17 szombat, 17:22:44 »

Néha én sem tudom járó motornál hátramenetbe kapcsolni a váltót, de nem csak a Mondeo-nál, hanem off autóknál is így van. Ilyenkor egyesben pirinyót megmozdítom az autót, és utána mehet a hátramenet.
Ezzel én is vagyok így néha, vagy az h 1be teszem kicsit megmozdítani, vagy a dupla kuplungozás szokott segíteni nekem még Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #2448 Dátum: 2012.11.17 szombat, 17:26:54 »

Még annyi az előző témához, hogy a fékolajat érdemes legalább 2 évente lecserélni.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #2449 Dátum: 2012.11.17 szombat, 17:29:19 »

Így van! És a fegyverolaj tényleg tartósabb!
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Oldalak: 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 54 55 56 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.058 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.