Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 11:30:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146326 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2600 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:50:16 »

hello

néztem már a fékolajat is és rendben van a maximumig van töltve de nekem mondtak ojat is hogy lehet hogy olajcsere kéne vagy hogy ami megy a tartálytol le csö meg van törve nem tudom

és menyibe kerülne bele a kuplung azt tudom hogy olaja megy de vagy 5-en azt mondták légteleniteni kell

Csak egy példa.
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007

A másik verzió, hogy keresd itt a fórumon mk2-t vagy motorcraftot. Vagy keresd Dini02-t http://mondeo.hu/index.php?topic=11794.0
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2601 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:51:50 »

hello

néztem már a fékolajat is és rendben van a maximumig van töltve de nekem mondtak ojat is hogy lehet hogy olajcsere kéne vagy hogy ami megy a tartálytol le csö meg van törve nem tudom

és menyibe kerülne bele a kuplung azt tudom hogy olaja megy de vagy 5-en azt mondták légteleniteni kell

A cső nem nagyon tud megtörni.Ha tele az olajtartály akkor nem tud elvileg lelevegősödni.
Naplózva
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2602 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:56:22 »

én nem értek hozzá csak nekem mondták az a gond nálam lassan 2 hete van ugy hogy nagyon uj vagyok benne
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2603 Dátum: 2013.01.16 szerda, 20:03:27 »

én nem értek hozzá csak nekem mondták az a gond nálam lassan 2 hete van ugy hogy nagyon uj vagyok benne

Mielőtt kicseréled a kinyomót megpróbálhatod az olajcserét de nem hiszem hogy segíteni fog rajta.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #2604 Dátum: 2013.01.16 szerda, 21:58:49 »

Szevasztok,

Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?

Van tapasztalat ?

Kösz , FD.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2605 Dátum: 2013.01.16 szerda, 22:01:29 »

Szevasztok,

Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?

Van tapasztalat ?

Kösz , FD.

Nem lehet ezt meghatározni. Használati körülmények, vezetési stílus, pedálhasználat.....

Tuti első tárcsa van benne?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2606 Dátum: 2013.01.16 szerda, 22:05:37 »

Szevasztok,

Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?

Van tapasztalat ?

Kösz , FD.

Azt általában észre lehet venni, ha elkopott. Sok esetben rángat induláskor és elég érdekes hangja van. Az, hogy mikor kopik el függ sokmindentől. Attól pl, hogy hol használod főleg az autót. Ha főleg városban, ahol sokszor kell megállni, elindulni, jobban kopik, mintha inkább nagyobb távolságon. Elvileg meg tudod nézin a tárcsát, csak alá kell feküdni. Ha jól tudom van alul egy burkolat, azt le kell venni és akkor be tudsz nézni a kuplunghoz. Ha kb 2-3 mm a betét, akkor esedékes a csere. A betétet általában szegeccsel fogatják fel a tárcsára és nagyon csúnya munkát tud végezni az alumínium szegecs a lendkeréken.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #2607 Dátum: 2013.01.16 szerda, 22:23:28 »

Nem lehet ezt meghatározni. Használati körülmények, vezetési stílus, pedálhasználat.....

Tuti első tárcsa van benne?

Igen, gyári első tárcsa. Miért, 170 ekm már soknak mondható ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2608 Dátum: 2013.01.16 szerda, 22:44:36 »

Igen, gyári első tárcsa. Miért, 170 ekm már soknak mondható ?

Mondtam, sok mindentől függ.
Csak Bp-n tuti sok!  vigyor3

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2609 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 06:55:48 »

Szevasztok,

Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?

Van tapasztalat ?

Kösz , FD.


Szerintem az a legegyszerübb ha "megnézed" hol fog a kuplung.Ha egész fent akkor már nem sok van hátra. Kb 20-30-40 ezer.Attól függ hol használod. Amikor én megkuplungoztam az enyémet a kuplung utjának a negyedétől fogott.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2610 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 07:38:29 »


Szerintem az a legegyszerübb ha "megnézed" hol fog a kuplung.Ha egész fent akkor már nem sok van hátra. Kb 20-30-40 ezer.Attól függ hol használod. Amikor én megkuplungoztam az enyémet a kuplung utjának a negyedétől fogott.

Hidraulikus kiemelésű kuplungnál mindig ugyanott fog, főleg ha még a szerkezet is önállítós.
A fix holtjátékos, bowdenes kuplungnál változik a fogáspont.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2611 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 09:51:42 »

Hidraulikus kiemelésű kuplungnál mindig ugyanott fog, főleg ha még a szerkezet is önállítós.
A fix holtjátékos, bowdenes kuplungnál változik a fogáspont.


Az akkor érdekes mert nekem lentebb fog a kuplung csere után. Igen azt tudom, hogy ezek ˝önállítósok˝ mivel olajos.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2612 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 12:18:57 »

Az akkor érdekes mert nekem lentebb fog a kuplung csere után. Igen azt tudom, hogy ezek ˝önállítósok˝ mivel olajos.

Nézd meg még egyszer amit írtam.  Cool
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alpy79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


« Új hozzászólás #2613 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:09:12 »

Sziasztok!

Tegnap jártam Vik kollégánál és megcsinálta a tempomatosítást!!!! worship worship taps taps
Azonban azt is közölte, hogy a kuplungszet+kinyomócsapágy+lendkerék csere érik az autónál.
A cromaxban ezt találtam
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007
Ez árban és minőségben milyen lehet?
Naplózva

2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2614 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:13:33 »

Sziasztok!

Tegnap jártam Vik kollégánál és megcsinálta a tempomatosítást!!!! worship worship taps taps
Azonban azt is közölte, hogy a kuplungszet+kinyomócsapágy+lendkerék csere érik az autónál.
A cromaxban ezt találtam
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007
Ez árban és minőségben milyen lehet?
luk a gyári beszállító is, szóval nem rossz minőség Wink

regelj be és rendeld meg online. mi kaptunk egy ki kártyát is vásárláskor, azzal -10% kedvezmény lett
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alpy79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


« Új hozzászólás #2615 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:17:04 »

luk a gyári beszállító is, szóval nem rossz minőség Wink

regelj be és rendeld meg online. mi kaptunk egy ki kártyát is vásárláskor, azzal -10% kedvezmény lett

Köszi!
Ebben benne van minden ami kell?
Naplózva

2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2616 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:18:28 »

Köszi!
Ebben benne van minden ami kell?

kuplunghoz igen, főtengely szimeringet szoktak még cserélni...

arra figyelj, hogy jó kinyomót adjanak, más kell az 5 és más a 6 sebességes autóhoz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2617 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:36:04 »

Nézd meg még egyszer amit írtam.  Cool
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.


Háromszor cseréltem mk3-on  kuplungott. Nem láttam a kinyomón az önállítónak az alap helyzetbe való visszaállításra lehetőséget
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2618 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 13:57:58 »

Nézd meg még egyszer amit írtam.  Cool
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.



Szerintem úgy ugyanúgy működik a kinyomó mint a fék munkahenger.Amikor kintebb megy a dugattyú a féknél akkor a belsejében a dugattyú helyére olaj megy.ezálltal több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat ezért a féknél bentebb fog a pedál valamivel, a kuplungnál meg jobban be kell nyoni a pedált a több olaj miatt, viszont amikor engeded fel akkor fentebb kezd el fogni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.17 csütörtök, 13:59:41 írta M.Márk » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2619 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 15:03:48 »



Szerintem úgy ugyanúgy működik a kinyomó mint a fék munkahenger.Amikor kintebb megy a dugattyú a féknél akkor a belsejében a dugattyú helyére olaj megy.ezálltal több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat ezért a féknél bentebb fog a pedál valamivel, a kuplungnál meg jobban be kell nyoni a pedált a több olaj miatt, viszont amikor engeded fel akkor fentebb kezd el fogni.

"több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat " 
1. Fékfolyadék
2. A folyadékok nem összenyomhatóak, a kevés sem és a több sem.
A munkahengerek útja sosem változik, FIX...ezért mindig annyit lehet nyomni rajtuk.

Végül is....szerinted gondolhatsz bármit, de köze sincs a fizikához.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2620 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 15:05:34 »

Háromszor cseréltem mk3-on  kuplungott. Nem láttam a kinyomón az önállítónak az alap helyzetbe való visszaállításra lehetőséget

Nem feltétlenül van, de ha van, akkor a szerkezeten. Már írtam párszor.
Szerkezet= ami a kuplungtárcsát szorítja a lendkerékhez.
A korszerűbb motoroknál önállítós ez is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2621 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 15:51:44 »

"több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat " 
1. Fékfolyadék
2. A folyadékok nem összenyomhatóak, a kevés sem és a több sem.
A munkahengerek útja sosem változik, FIX...ezért mindig annyit lehet nyomni rajtuk.

Végül is....szerinted gondolhatsz bármit, de köze sincs a fizikához.  vigyor3

Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2622 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 15:59:55 »

Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?
A folyadékok összenyomhatatlanok. A víz meg azért sem jó fékfolyadékként, mert a nagy mínuszokban megfagyna.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2623 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 16:01:16 »

Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?

A vizet sem lehet összenyomni. Kicsit sem. A tengerek mélyén, több száz atmoszféra nyomáson is alig közelíti meg az 1,1-et a sűrűsége.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2624 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 16:04:27 »

A folyadékok összenyomhatatlanok. A víz meg azért sem jó fékfolyadékként, mert a nagy mínuszokban megfagyna.

Meg azért, mert a meleg fékben jól felforr. Smiley

Azért is baj, ha a fékfolyadék túl sokat szív magába, mert csökken a forráspontja. Na, akkor van az, hogy nyomod a pedált és "beesik". A gőzbuborék visszanyomja a tágulási tartályba a fékfolyadékot, de ott marad a csőben. Amikor nyomod a pedált, a megnövekvő nyomsá elég lesz ahhoz, hogy a buborék összeessen - és ha nem tudod tovább nyomni a pedált, mert lekoppan, akkor van baj, mert nem lesz fékhatásod. A pedál felengedésére meg ismét létrejön a buborék a nyomás csökkenése miatt, tehát felpumpálni is csak nehezen fogod tudni. Onnan meg már csak az imádkozás marad...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2625 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 16:30:15 »

Nem feltétlenül van, de ha van, akkor a szerkezeten. Már írtam párszor.
Szerkezet= ami a kuplungtárcsát szorítja a lendkerékhez.
A korszerűbb motoroknál önállítós ez is.

Jár hozzánk kb. 12db off autó amelyek 2010-2011-es évjáratúak. Nagyon változó a km állásuk. Azokban mindegyiknél máshol fog a kuplung szinte. De egyikben sincs 150ezernél több.Az hogy lehet? Márka,típus,üzemanyag ugyan az. Csak kérdezem mert ha tényleg van önállító akkor nem értem miért van ez így.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2626 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 21:05:59 »

Jár hozzánk kb. 12db off autó amelyek 2010-2011-es évjáratúak. Nagyon változó a km állásuk. Azokban mindegyiknél máshol fog a kuplung szinte. De egyikben sincs 150ezernél több.Az hogy lehet? Márka,típus,üzemanyag ugyan az. Csak kérdezem mert ha tényleg van önállító akkor nem értem miért van ez így.

Miért ne foghatna eltérő autókban máshol a kuplung? Sőt, még azonos típusoknál is foghat máshol. Smiley
Az azonos ponton történő fogást 1 autó 1 kuplung élettartama alatt említettem.(hidraulikus, ha mindig, minden egyéb alkatrész rendben van)
Az önállító másért van a kiemelőszerkezetekben. Azért, hogy mindig azonos legyen a tárcsát leszorító erő az új és a kopott tárcsánál is.

Így néz ki egy önállítós nyomókuplung kiemelőszerkezete:


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2627 Dátum: 2013.01.17 csütörtök, 22:15:24 »

Nekem is hasonló volt a jelenség és emiatt illetve
 az éktelen csattogás miatt kellett lendkereket cserélnem.

A csattogást hogyan produkálta, milyen körülmények között? Az enyém elvileg kussba van, de lehet hogy csak nem hallom a zenétől. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2628 Dátum: 2013.01.18 péntek, 06:47:03 »

Miért ne foghatna eltérő autókban máshol a kuplung? Sőt, még azonos típusoknál is foghat máshol. Smiley
Az azonos ponton történő fogást 1 autó 1 kuplung élettartama alatt említettem.(hidraulikus, ha mindig, minden egyéb alkatrész rendben van)
Az önállító másért van a kiemelőszerkezetekben. Azért, hogy mindig azonos legyen a tárcsát leszorító erő az új és a kopott tárcsánál is.

Így néz ki egy önállítós nyomókuplung kiemelőszerkezete:




Ezek szerint igazságod van viszont akkor mitől volt az hogy fentebb fogott a kuplungom amikor kezdett elkopni a kuplungtárcsám.

Na ránéztem közben, hogy 2002.10.-tól van ilyen önállító mk3 benzinnél.Azért nem rémlett nekem, hogy van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.18 péntek, 07:06:42 írta M.Márk » Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #2629 Dátum: 2013.01.18 péntek, 13:44:23 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy a váltóból nagyobb koppanások, ütések hallhatóak ill. a kormányon, váltón is érezhető , akkor már nagyon megérett a lendkerék és a többi alkatrész cseréje?
Csak hideg motornál jön elő a hang.
Milyen nagyobb gondom lehet abból, ha szétesik a kuplung? Törés, beragad az éppen használt sebesség...nem lehet elvontatni stb.

Köszönöm a válaszokat.
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2630 Dátum: 2013.01.18 péntek, 20:36:51 »

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy a váltóból nagyobb koppanások, ütések hallhatóak ill. a kormányon, váltón is érezhető , akkor már nagyon megérett a lendkerék és a többi alkatrész cseréje?
Csak hideg motornál jön elő a hang.
Milyen nagyobb gondom lehet abból, ha szétesik a kuplung? Törés, beragad az éppen használt sebesség...nem lehet elvontatni stb.

Köszönöm a válaszokat.
nem.szerintem nem tud szét törni,vagy inkább nem szokott.nem lesz sebességed,azaz nem tudod sebességbe rakni.illetve nem ad a motor hajtást a váltónak.Gyakorlatilag csak vontatni vagy szállítani lehet majd.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #2631 Dátum: 2013.01.20 vasárnap, 11:26:24 »

 worship szomoru1

nem.szerintem nem tud szét törni,vagy inkább nem szokott.nem lesz sebességed,azaz nem tudod sebességbe rakni.illetve nem ad a motor hajtást a váltónak.Gyakorlatilag csak vontatni vagy szállítani lehet majd.
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2632 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:41:51 »

hello ma hogy néztem be a motortérbe találtam 2 db nagyon vékony csövecskét mind a kettö a váltotol jön az egyik megy a fékpompához a másikba nekem egy csavar bele van nyomva ne tudja valaki hogy ami le van vakitva az hova megy meg jön egy kis vékony csö a turbotol az állitolag valami vákum csö féleség és nem tudom hova megy
segitsetek légyszi köszi elöre is
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2633 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:44:34 »

hello ma hogy néztem be a motortérbe találtam 2 db nagyon vékony csövecskét mind a kettö a váltotol jön az egyik megy a fékpompához a másikba nekem egy csavar bele van nyomva ne tudja valaki hogy ami le van vakitva az hova megy meg jön egy kis vékony csö a turbotol az állitolag valami vákum csö féleség és nem tudom hova megy
segitsetek légyszi köszi elöre is
ajaj, inkább ne nyúlj hozzá nyes

1, a hidraulikus kinyomóra megy, ami a fékfolyadékot használja
2, a csavaros a légtelenítője
3, vagy a váltónál, vagy a szívósornál van egy szelep, arről megy a vákumcső. évjáratfüggő, hogy melyik van...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2634 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:46:53 »

most neten keresgetem az a 2 vékony csövecske az a válto bowden dw nem tudom az egyik hoca megy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2635 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:49:14 »

most neten keresgetem az a 2 vékony csövecske az a válto bowden dw nem tudom az egyik hoca megy
ne aggódj, ezekben már nincs váltóbowden nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2636 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:52:59 »

ajaj, inkább ne nyúlj hozzá nyes

1, a hidraulikus kinyomóra megy, ami a fékfolyadékot használja
2, a csavaros a légtelenítője
3, vagy a váltónál, vagy a szívósornál van egy szelep, arről megy a vákumcső. évjáratfüggő, hogy melyik van...


a vákumcsö a turbotol jön csak nincs meg ahova megy a másik vége ( a turbonál van egy kis fém tartályszerüség és jön ki egy vékony rud álitolag ot csinálja a vákumot ara rá van tolva a csö de a másik vége nincs semmire 2002 év 2.0tddi 85kw 115le mk3-as ford mondeo
és ameikbe van a csavar beletolva abba a váltobowdenba azzal légtelenitem a kuplungot ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2637 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 16:59:42 »


a vákumcsö a turbotol jön csak nincs meg ahova megy a másik vége ( a turbonál van egy kis fém tartályszerüség és jön ki egy vékony rud álitolag ot csinálja a vákumot ara rá van tolva a csö de a másik vége nincs semmire 2002 év 2.0tddi 85kw 115le mk3-as ford mondeo
és ameikbe van a csavar beletolva abba a váltobowdenba azzal légtelenitem a kuplungot ?
a váltódnál lesz egy szelep, ara megy a cső. azt meg a motorvezérlő szabályozza.

igen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2638 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:04:02 »

ha a csöböl kihuzom a csavart akkor légtelenitem a kuplungot ?
bocsi csak tegnap egy hete hogy nálam van és baszakszik a kuplungja
az a vékony kis csövek a váltoba elöröl megy ott vannak is valamik csak akkarnám légteleniteni a kuplungot és nem tudom hogy azt a csavaral kell hogy kihuzom a csövecskéböl
nem akkarom el rontanni
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2639 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:15:44 »

ha a csöböl kihuzom a csavart akkor légtelenitem a kuplungot ?
bocsi csak tegnap egy hete hogy nálam van és baszakszik a kuplungja
az a vékony kis csövek a váltoba elöröl megy ott vannak is valamik csak akkarnám légteleniteni a kuplungot és nem tudom hogy azt a csavaral kell hogy kihuzom a csövecskéböl
nem akkarom el rontanni
szerintem nem légtelenítési gondjai lesznek szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2640 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:19:29 »

az a gond hogyha lenyomom a pedált van ugy hogy teljesen viszajön de van ugy hogy nem és olyankor lábbal huzom visza fel a pedált olyankor szerintem légteleniteni kell és az olaj nem fogy belöle ugy hogy nem nyomja el se akkor légtelenitésre tipelek én
és hogy kellene ezt le légteleniteni ? hogy valaki nyomkodja a pedált én meg kihuzom abbol a csöböl a csavart ?
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2641 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:53:59 »

az a gond hogyha lenyomom a pedált van ugy hogy teljesen viszajön de van ugy hogy nem és olyankor lábbal huzom visza fel a pedált olyankor szerintem légteleniteni kell és az olaj nem fogy belöle ugy hogy nem nyomja el se akkor légtelenitésre tipelek én
és hogy kellene ezt le légteleniteni ? hogy valaki nyomkodja a pedált én meg kihuzom abbol a csöböl a csavart ?

Ugyan úgy kell légteleníteni mint a féket
Naplózva
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2642 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 17:56:42 »

Ugyan úgy kell légteleníteni mint a féket



jön a válto oldalátol két vékony csövecske az 1-ik a fék pumpához megy a másikba bele van nyomva egy csavar és ha kihuzom a csavart ugy légtelenitem ?
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2643 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:02:57 »


jön a válto oldalátol két vékony csövecske az 1-ik a fék pumpához megy a másikba bele van nyomva egy csavar és ha kihuzom a csavart ugy légtelenitem ?

pumpálsz rajta 5-öt aztán nyomva tartod  meg kell lazítani a csavart jön majd a levegő meg az olaj aztán visszahúzod a csavart.És ezt addig kell ismételni amíg már csak olaj jön.
Naplózva
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2644 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:22:51 »

http://kepfeltoltes.hu/view/130121/P1070483_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

amit bekarikáztam 2 db vékony csövet mind a ketö a válto oldalábol jön fel azok a csövek amint láthato az egyik be van kötve a másik meg egy csavart belenyomtak ez mire megy vagy mire van ameikben a csavar található ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2645 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:24:55 »

http://kepfeltoltes.hu/view/130121/P1070483_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

amit bekarikáztam 2 db vékony csövet mind a ketö a válto oldalábol jön fel azok a csövek amint láthato az egyik be van kötve a másik meg egy csavart belenyomtak ez mire megy vagy mire van ameikben a csavar található ?
az egyik egy vákumelosztó, a másik az egr szelep vákumcsöve ledugózva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2646 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:28:24 »

az egyik egy vákumelosztó, a másik az egr szelep vákumcsöve ledugózva

és akkor a másikat hagyam ugy vagy hova dugjam vagy hiányzik valami valahova hogy rátudjam dugni ?
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2647 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:29:12 »

és akkor a másikat hagyam ugy vagy hova dugjam vagy hiányzik valami valahova hogy rátudjam dugni ?

Ez egy gyönyörű körmondat volt!  taps eplus2
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2648 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:34:02 »

amibe van a csavar azt a csövet hagyam ugy vagy hiányzik valami hogy a helyére tudjam dugni vagy ez a csö hova megy egyáltalán
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2649 Dátum: 2013.01.21 hétfő, 18:47:56 »

amibe van a csavar azt a csövet hagyam ugy vagy hiányzik valami hogy a helyére tudjam dugni vagy ez a csö hova megy egyáltalán
hagyd úgy, ahogy van

és vidd szerelőhöz Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 59 60 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.075 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.