Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 18:52:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146688 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2700 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:42:26 »

Nekem sem jó. Én is erre gondoltam, és mivel a szerelők nem belevalót tettek bele, rendeltem wyctortól gyári fordot, és én kicseréltem.  Hát azzal is ugyanolyan xar.   Nem jó a kuplung sem, jövő héten kap másik fölső munkahengert.  Lelégtelenítették, és 1 napig sokkal jobb volt. Nekem is olyan mintha nem emelne ki. Ahogy veszem ki sebességből csattan ha nem figyelek oda.  Hidegen lükverc az úgy van, h 3-4 és utána.  Ha nem így csinálom nagyon erőltetni kell.   Az az érdekes, h melegen jó.  Bár a lükverc akkor se tuti.      ??             Ne kímélj  smile

Nekem sem jó.
Váltóolaj cserére immunis (gyári olajra)
Kuplung/lendkerék/kinyomó cserére immunis.
1-2 fő fokozatokat nehezen veszi, főleg visszafelé.
Vagy szinkronos vaGy a kapcsoló mechanika rossz
m
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2701 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:45:51 »


Nekem sem jó.
Váltóolaj cserére immunis (gyári olajra)
Kuplung/lendkerék/kinyomó cserére immunis.
1-2 fő fokozatokat nehezen veszi, főleg visszafelé.
Vagy szinkronos vaGy a kapcsoló mechanika rossz
m
csak az a fura, h nyáron jó
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2702 Dátum: 2013.01.28 hétfő, 22:48:25 »

csak az a fura, h nyáron jó

Valami nagyon el van bénázva a kulissza illesztésénél, szerintem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2703 Dátum: 2013.01.30 szerda, 18:55:24 »

Valami nagyon el van bénázva a kulissza illesztésénél, szerintem.

mire gondolsz?      van akinek meg semmi baj nincs vele.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2704 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:00:44 »

mire gondolsz?      van akinek meg semmi baj nincs vele.

Ritka lehet....

Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2705 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:06:21 »

Ritka lehet....

Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.

mit lehetne vele csinálni?  eléggé idegesít
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2706 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:11:06 »

Ritka lehet....

Én arra gondolok, hogy ugye a váltónak semmi baja, bowdenek jók és mégis akad a váltó tetején lévő emelő-fordító kulissza.
Hiába van műanyag betét csúszka rajta....mégis szorul, feszül valamiért. Tehát olyan mintha nem jó lenne a szerkezet illesztése a mozgó helyeken és pl. be tud picit feszülni.


Nem lehet azt a műanyag csúszkaizét cserélni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2707 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:26:57 »

Nem lehet azt a műanyag csúszkaizét cserélni?
Az rajta van a fémen. Egybe vannak, ha le is lehet szedni róla külön tuti nem lehet venni... Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2708 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:28:28 »

Az rajta van a fémen. Egybe vannak, ha le is lehet szedni róla külön tuti nem lehet venni... Undecided

Pedig mintha valaki itt a fórumon MKI, vagy MKII mondinál pont így orvosolta az akadó váltó hibáját...Csak nem emlékszem ki volt az.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2709 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:30:36 »

Pedig mintha valaki itt a fórumon MKI, vagy MKII mondinál pont így orvosolta az akadó váltó hibáját...Csak nem emlékszem ki volt az.

Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2710 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:33:20 »

Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.

Teflonossal kell befújni, az elvileg elég tartós.

https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110287-sebessegvalto-bowden-reszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

Ennek a cseréje nem segítene?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2711 Dátum: 2013.01.30 szerda, 19:59:15 »


Nem ez szorul.

Szerinted a motorláncra való spray nem teflonos?  Mit kibír és még mindig a láncon marad!  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2712 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:02:10 »

Jól be kell kenőanyagozni, ami rajta is marad és nem ragadós.
Én láncsprével fújtam be, az van itthon. A motorlánchoz is azt használom.
na majd vasárnap jól megnézem mi a rák van ott. hátha szétesik valami, a hétvégi szerelésbe az a legjobb  smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2713 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:09:48 »

na majd vasárnap jól megnézem mi a rák van ott. hátha szétesik valami, a hétvégi szerelésbe az a legjobb  smile

Ha a motor és a légszűrőház között benézünk, akkor ezt látjuk.
Ez a váltó tetején lévő szerkezet, amit a váltókarral mozgatunk, ezt kell alaposan meglocsolni WD-40-nel vagy fegyverolajjal és elmúlik az 1-esbe, R-be váltással járó kínlódás. Kb 2hetente meg kell ismételni, mert a wd-40 elillan onnan, fegyverolajjal elvileg tartósabb a megoldás, teflonos zsír is jó lehet.


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2714 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:16:26 »

Ha a motor és a légszűrőház között benézünk, akkor ezt látjuk.
Ez a váltó tetején lévő szerkezet, amit a váltókarral mozgatunk, ezt kell alaposan meglocsolni WD-40-nel vagy fegyverolajjal és elmúlik az 1-esbe, R-be váltással járó kínlódás. Kb 2hetente meg kell ismételni, mert a wd-40 elillan onnan, fegyverolajjal elvileg tartósabb a megoldás, teflonos zsír is jó lehet.
de ez ötös váltó.erről van cikk is valahol.          a hatosnak is ez a baja?  csak nem fogom locsolgatni 2 hetente. mi ez lada?!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2715 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:19:57 »

de ez ötös váltó.erről van cikk is valahol.          a hatosnak is ez a baja?  csak nem fogom locsolgatni 2 hetente. mi ez lada?!

Ez van a cikkben, nem én írtam..... szerintem is hülyeség.  vigyor3
Nem tudtam, hogy milyen váltóról van szó.

Valaki mozgatja és valaki nézi, hogy látni-e hol szorul és segíteni a karoknak....ha beugrik, akkor talán így meg lehet találni a szorulást.
De egyébként a bowden is szorulhat. volt már olyan kocsi, ahol az volt a hiba. (nem feltétlen ford....)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.30 szerda, 20:22:01 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2716 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:21:30 »

Ez van a cikkben, nem én írtam..... szerintem is hülyeség.  vigyor3
Nem tudtam, hogy milyen váltóról van szó.
én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám vigyor3 meg a sedanban sem az 5össel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2717 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:22:42 »

én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám vigyor3 meg a sedanban sem az 5össel

Az a hülyeség, hogy 2 hetente locsolni kell  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2718 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:23:35 »

én írtam, nekem segített. majd bekerült egy 6-os váltó, azzal nincs problémám vigyor3 meg a sedanban sem az 5össel
szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #2719 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:25:46 »


szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?

Kis lila hagymát is tegyetek rá...csak az ize miatt... eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2720 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:44:10 »

Az a hülyeség, hogy 2 hetente locsolni kell  Wink
tényleg kellett, mondjuk ősz volt, lehet, hogy a vizes párás idő miatt. teflonos cuccal mondjuk nem próbáltam. olyannal amit láttam befújva még 2 év után is rajta volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2721 Dátum: 2013.01.30 szerda, 20:44:28 »

szét lehet szedni, h megtakarítsam és bekenjem libazsírral, vagy neki se kezdjek?
szét lehet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #2722 Dátum: 2013.01.30 szerda, 21:29:57 »

Nem ez szorul.

Szerinted a motorláncra való spray nem teflonos?  Mit kibír és még mindig a láncon marad!  Wink

Pedig úgy emlékszem hogy valakinek ennek a cseréje oldotta meg a gondokat.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2723 Dátum: 2013.01.30 szerda, 21:32:20 »

Pedig úgy emlékszem hogy valakinek ennek a cseréje oldotta meg a gondokat.

Egy fém gömbfejen van egy műanyag rápattanó mozgó fej.
Ez nem hinném, hogy meg tudna szorulni. Valamint ez minden fokozatnál mozgásban van ezért nem korlátozódna néhány fokozatra az akadás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2724 Dátum: 2013.01.30 szerda, 21:37:05 »

Egy fém gömbfejen van egy műanyag rápattanó mozgó fej.
Ez nem hinném, hogy meg tudna szorulni. Valamint ez minden fokozatnál mozgásban van ezért nem korlátozódna néhány fokozatra az akadás.
Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2725 Dátum: 2013.01.30 szerda, 21:49:48 »

Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.

Ez nagyon valószínű lehet, mert akkor ugye berágódik egy mozgási pontban....ahol az adott és problémás fokozatok mozognak.  integet2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2726 Dátum: 2013.01.30 szerda, 22:04:32 »

Valamelyik Ford tsb-Ben azt olvastam, hogy a kulissza csapágyazása adja fel. Megpróbálom megkeresni.
csak meg lesz ez lassan
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2727 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 10:10:16 »

csak meg lesz ez lassan
ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?

Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2728 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 10:33:12 »

ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?

Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?

nyomd-meg-erősen-balra előre le! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2729 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 10:52:26 »

nyomd-meg-erősen-balra előre le! vigyor3
na ja. a le is számít. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2730 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:01:34 »

ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?

Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?

Én már így használom 1 ideje  smile  3-4 és lükverc.  nem gyűrűs, átlökős nekem is.  Menet közben már jó, nincs vele baj.   De!  kicserélték ma a fölső munkahengeremet, és mondtam nézzenek rá erre a kulisszára.   lóg mint a pitsa.  ott lesz a kutya elesve. jól mondta tegnap aki mondta. külön nincs, marad a szögelés.   De én a végére járok, mert ha nem lesz jó meggyújtom  smile

Este hozom el, megírom mi lett
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.31 csütörtök, 13:03:10 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2731 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 13:09:39 »

Én már így használom 1 ideje  smile  3-4 és lükverc.  nem gyűrűs, átlökős nekem is.  Menet közben már jó, nincs vele baj.   De!  kicserélték ma a fölső munkahengeremet, és mondtam nézzenek rá erre a kulisszára.   lóg mint a pitsa.  ott lesz a kutya elesve. jól mondta tegnap aki mondta. külön nincs, marad a szögelés.   De én a végére járok, mert ha nem lesz jó meggyújtom  smile

Este hozom el, megírom mi lett

Rük.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamahawk
Vendég
« Új hozzászólás #2732 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 15:19:28 »

ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?

Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?


Nekem is Izombólrükis, nem felhúzós. Én még mindig kuplung balhéra tippelek, attól függetlenül, hogy minden új már benne. Mikor berakom sebességbe csattanás hallatszik, meg meg is rántja az autót, magyarul kinyomott kuplungnál is izomból forog a váltó. De pölö ma, hogy 10fok környékén vánszorog a Celziusz hirtelen kutya baja az ebadtának. Nem lehet, hogy egész egyszerűen valamit alulterveztek Ford-ék a járgányban? Lehet hogy *** anyagokból vannak a kuplung cuccok és a hőmérséklet ad neki? Pölö azt el tudnám képzelni, hogy a szerkezet hidegben kevesebbet emel, valamiféle hőtágulás-összehúzódás jelenség miatt... és talán ritka a miligrammra, és eztedmiliméterre stimmelő 2 szerkezet, lehet ezért van, hogy valakinek ez nem jelentkezik(pedig dögöljön má meg a szomszéd lova is Tongue) valaki(mi) meg görcsölünk váltásnál... De ez is csak egy összeesküvéselmélet  Wink
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2733 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 15:30:12 »

Üdv mindenkinek, van egy 5 sebességes benzines mk3-as ghia felszerelésű mondeo váltóm 50 000 Ft irányáron, akit érdekel írjon privát üzenetet.
van keres-kínál rész, ott hirdess, innen törölve lesz
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2734 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 19:48:24 »

Rük.
AndyA

tudom  smile   IHM  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2735 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 20:00:54 »

Nekem is Izombólrükis, nem felhúzós. Én még mindig kuplung balhéra tippelek, attól függetlenül, hogy minden új már benne. Mikor berakom sebességbe csattanás hallatszik, meg meg is rántja az autót, magyarul kinyomott kuplungnál is izomból forog a váltó. De pölö ma, hogy 10fok környékén vánszorog a Celziusz hirtelen kutya baja az ebadtának. Nem lehet, hogy egész egyszerűen valamit alulterveztek Ford-ék a járgányban? Lehet hogy *** anyagokból vannak a kuplung cuccok és a hőmérséklet ad neki? Pölö azt el tudnám képzelni, hogy a szerkezet hidegben kevesebbet emel, valamiféle hőtágulás-összehúzódás jelenség miatt... és talán ritka a miligrammra, és eztedmiliméterre stimmelő 2 szerkezet, lehet ezért van, hogy valakinek ez nem jelentkezik(pedig dögöljön má meg a szomszéd lova is Tongue) valaki(mi) meg görcsölünk váltásnál... De ez is csak egy összeesküvéselmélet  Wink
nálam is ez a helyzet. ki lett cserélve a kuplung főhenger, de nem emel ki. csattan-mozdul.  nálunk  12-13 fok volt, sokkal könnyebben működött.   Nálad mekkora a holtjátéka a váltó karnak oldalirányban? amit ellenállás nélkül  könnyen lötyög. Nekem kb 1 cm.  A váltó tetején lévő kulisszában van 1 kis görgő, ami 1 "nútban" mozog.  na az jól el van kopva, és pont ezáltal rakódik hátramenetbe és 1. be.   Állítottam a faud fejen, holtjáték eltűnt és sokkal jobb lett.  kíváncsi leszek reggel hidegen milyen.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #2736 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 20:10:16 »

na ja. a le is számít. Smiley
...most meg a gallért felhúzva jobbra le.tök szokatlan. smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #2737 Dátum: 2013.01.31 csütörtök, 22:46:27 »

ma reggel próbálgattam kicsit. Ha álló helyzetben N->1 az irány, akkor nem akaródzik neki működni, viszont ha N->3->N->1 akkor simán bemegy, anélkül, hogy közben a kuplungot felengedném (tehát a váltón belül a tengelyek/szinkronok/fogaskerekek nem mozdulnak).
Menet közben a 3->2 átmenetnél, ha nem tolom koppig balra a kart, simábban megy 2-be. Az enyémen nem gyűrűs-emelős R-van, hanem a nyomd-meg-erősen-balra tipusú. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha a váltókarnál a R-1/2 sík határolójánál van a gond ami miatt túl lehet tolni a mechanikát a normál 1/2 síkon, ahol már az R-nek a védelme akadályozza a váltást?

Akinél jelentkezik a nehezen kacsolható R-1-2, milyen az R? Felhúzógyűrűs vagy áttolós?


Nekem gyűrűs és hidegben szarakodik az 1 és az R. Nyáron jó.
Én próbáltam már a motortér felől segíteni a kulisszának, de szerintem a váltón belül nem stimmel inkább valami, nem a kulisszával van a gond.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2738 Dátum: 2013.02.01 péntek, 10:12:29 »

Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos  szomoru1
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
 wave
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2739 Dátum: 2013.02.01 péntek, 10:38:16 »

Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos  szomoru1
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
 wave

Keresd mk2-t (a telefonszáma ki van írva a profiljában) vagy motorcraft-ot. Esetleg nézz körül a keres-kínál topikban az autóbontásoknál vagy a mondeohoz kínálokban.
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2740 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:11:29 »

Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos  szomoru1
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
 wave

Vannak fent a fórumon autósboltok ahol klubtagoknak adnak kedvezményt, tőlük tudsz árajánlatot kérni. http://mondeo.hu/index.php?board=12.0
Én pl. tőlük szereztem be az enyémhez:  http://kauffer.hu/fooldal/htmls/teli_gumi__olcson
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2741 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:20:39 »

Sziasztok!
Keresek 2005-ös évjáratű QJBB 2.2 TDCI-hez kuplungot, kinyomócsapágyat és kettőstömegű lendkereket, szóval egy komplett szettet. Valós 185e km-nél kezdi megadni magát sajnos  szomoru1
Neten találtam elég sok mindent, de ami eddig kiderült az nagyjából az, hogy csak a LUK gyárt ebbe az autóba valót és a bruttó ára 220 és 250e ft közé tehető.
Abban a reményben írtam ide, hogy hátha van olyan fórumtárs, akinek sikerült valahonnan ennél kedvezőbb áron szerezni szettet, ugyanis szeretném az egész mókát a lehetőségekhez képest legkisebb anyagi veszteséggel megúszni.
Előre is köszönök minden segítséget!!!
 wave
pl. ebay.co.uk.
Ez kb 100eFt, meg egy tizes, mire ideér.  integet2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2742 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:27:32 »

pl. ebay.co.uk.
Ez kb 100eFt, meg egy tizes, mire ideér.  integet2

Szuper! Köszönöm! Ebay-re nem is gondoltam...
A QJBB és a QJBA közt nincs különbség a kuplung, lendkerék tekintetében? Kicsit tartok tőle, hogy megrendelem és esetleg nem lesz jó az autóhoz...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2743 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:30:01 »

Szuper! Köszönöm! Ebay-re nem is gondoltam...
A QJBB és a QJBA közt nincs különbség a kuplung, lendkerék tekintetében? Kicsit tartok tőle, hogy megrendelem és esetleg nem lesz jó az autóhoz...
van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)  integet2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2744 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:38:01 »

van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)  integet2

Elküldtem neki az alvázszámot, talán úgy meg tudja nézni. Modell szerint benne van a listában egyébként.
Mondjuk ez a 325GBP nem villámár, szóval mehet magasabbra is...
Naplózva
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2745 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:45:41 »

van egy táblázat az aukció adatlapján, benne az évjárattal, tipussal, stb. Ha abban benne van a tiéd, akkor jónak kell lennie (eladó szavatol). Ha ez nem kielégítő, kérd el a cikkszámokat és nézd meg a tiédhez rendelt listával (eCat)  integet2

Még valami: HYDRAULIC CONCENTRIC CLUTCH SLAVE CYLINDER RELEASE BEARING
Ez a kinyomócsapágy angolul?  smile
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2746 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:50:54 »

Még valami: HYDRAULIC CONCENTRIC CLUTCH SLAVE CYLINDER RELEASE BEARING
Ez a kinyomócsapágy angolul?  smile

Igen
Naplózva
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2747 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:52:09 »

Igen

Nagyon köszönöm a segítséget srácok!!!! worship
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26976


E-mail
« Új hozzászólás #2748 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:55:08 »

Nagyon köszönöm a segítséget srácok!!!! worship

Nincs mit. A láda sört elég lesz a következő minitalira hozni, a ma esti túl rövid határidő lenne. taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko86
Vendég
« Új hozzászólás #2749 Dátum: 2013.02.01 péntek, 11:57:50 »

Nincs mit. A láda sört elég lesz a következő minitalira hozni, a ma esti túl rövid határidő lenne. taps taps taps taps taps

AndyA

Ma estére oda sem érnék a rossz kéttömegű miatt  hehe
Naplózva
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 61 62 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.