Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.07 kedd, 07:53:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2146176 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2015.04.08 szerda, 06:37:19 »

van is neki már 1 egész hozzászólása...
ami azt jelenti,hogy nagyjából tudja,hogy mit jelent az egytömegű lendkerék,és hogy viselkedik a saját autójában,és mind ezt nem is szégyellte leírni.nekem ez 100%-os igazolás. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2015.04.08 szerda, 06:41:38 »

Kedves hozzászólók!

Az autó az enyém és sajnos nem tudom teljesen behatárolni a hibajelenséget. Két szerelő azt mondta, hogy a váltóból jön a zörgés, egy pedig azt, hogy lehet, hogy a fix lendkeréknek is köze van hozzá. Az autóban valóban fix lendkerék van, nem szoktam valótlanságokat állítani. A szerelőm azt mondja, hogy mivel újabb autót szeretnék venni így inkább már ne költsek rá, hanem adjam olcsóbban. Az autó ettől a hibától eltekintve nagyon megkímélt. Ha valaki megcsináltatja még sokáig használhatja.

Lehet ércelődni, hogy szétharcolt autó de ez nem igaz mert vigyáztam rá, valóban Ausztriában dolgozom és valóban sokat utazom autópályán.

Ezenkívűl nyíltan vállalom a hirdetésben, hogy zörgés hallatszik, mert nem akarok senkit sem átverni. Érdekes, hogy az én mondeomon kívül mindegyik 2-300 000 km-t futott kítűnő, kiváló újszerű stb.

Ezen azért érdemes lenne elgondolkozni.


szerintem korrekt a hirdetés.és minden tiszteletem a tiéd,hogy felvállalod.szerintem ezt nem is lehet másképp. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2015.04.15 szerda, 07:41:52 »

Múlt héten ki lett cserélve a kettős tömegű lendkerék, a kuplung szerkezet, és a kinyomó (az autóban elvileg 170.000km van)

Tapasztalatok:
1, a kiszerelt lendkerék nem tünt rossznak, nem kopogott, nem lötyögöt
2, a kiszelet kuplungtárcsa nem volt elkopva, több mm-es betét olt még rajta
3, a cserével a váltási nehézség megszűnt, most már betudom rakni egyesbe első szándékból, néha akadozik a váltó kettesbe, de ez már valószínűleg a váltó hibája
4, a szerelés után alacsony fordulaton előjött egy morgó hang (ropogó)
5, a motor sokkal jobban rázkódik mint szerelés előtt.

A motor felfüggesztés jónak tűnik. Szerintetek a kuplungot lehet úgy felszerelni, hogy nem központos és emiatt kiegyensúlyozatlaná válik a forgó tömeg?
Vagy mi okozhatja a most előjövő rázkódást?
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2015.04.15 szerda, 09:16:35 »

Múlt héten ki lett cserélve a kettős tömegű lendkerék, a kuplung szerkezet, és a kinyomó (az autóban elvileg 170.000km van)

Tapasztalatok:
1, a kiszerelt lendkerék nem tünt rossznak, nem kopogott, nem lötyögöt
2, a kiszelet kuplungtárcsa nem volt elkopva, több mm-es betét olt még rajta
3, a cserével a váltási nehézség megszűnt, most már betudom rakni egyesbe első szándékból, néha akadozik a váltó kettesbe, de ez már valószínűleg a váltó hibája
4, a szerelés után alacsony fordulaton előjött egy morgó hang (ropogó)
5, a motor sokkal jobban rázkódik mint szerelés előtt.

A motor felfüggesztés jónak tűnik. Szerintetek a kuplungot lehet úgy felszerelni, hogy nem központos és emiatt kiegyensúlyozatlaná válik a forgó tömeg?
Vagy mi okozhatja a most előjövő rázkódást?


Kettős tömegű lett beszerelve?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2015.04.15 szerda, 09:26:07 »

Múlt héten ki lett cserélve a kettős tömegű lendkerék, a kuplung szerkezet, és a kinyomó (az autóban elvileg 170.000km van)

Tapasztalatok:
1, a kiszerelt lendkerék nem tünt rossznak, nem kopogott, nem lötyögöt
2, a kiszelet kuplungtárcsa nem volt elkopva, több mm-es betét olt még rajta
3, a cserével a váltási nehézség megszűnt, most már betudom rakni egyesbe első szándékból, néha akadozik a váltó kettesbe, de ez már valószínűleg a váltó hibája
4, a szerelés után alacsony fordulaton előjött egy morgó hang (ropogó)
5, a motor sokkal jobban rázkódik mint szerelés előtt.

A motor felfüggesztés jónak tűnik. Szerintetek a kuplungot lehet úgy felszerelni, hogy nem központos és emiatt kiegyensúlyozatlaná válik a forgó tömeg?
Vagy mi okozhatja a most előjövő rázkódást?


Milyen tünetek  indokolták a szétszerelést ?  Szakember végezte, vagy "haver" ?
Naplózva
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2015.04.15 szerda, 10:34:17 »

Milyen tünetek  indokolták a szétszerelést ?  Szakember végezte, vagy "haver" ?


1, Kettőstömegű lett berakva.
2, Autószerelő rakta be.
3, Nehezen tudtam egyesbe rakni a váltót. Mindig második próbálkozásra, viszonylag nagy erővel lehetet. Most elsőre bemegy.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2015.04.15 szerda, 10:46:52 »

...
5, a motor sokkal jobban rázkódik mint szerelés előtt.
...

Válasz
1, Kettőstömegű lett berakva.

Nos alf? eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2015.04.15 szerda, 10:50:15 »

1, Kettőstömegű lett berakva.
2, Autószerelő rakta be.
3, Nehezen tudtam egyesbe rakni a váltót. Mindig második próbálkozásra, viszonylag nagy erővel lehetet. Most elsőre bemegy.


Én "garanciában" visszavinném a szerelőhöz, oldja meg. A morgó hang és a rázkódásnak talán köze van egymáshoz.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2015.04.15 szerda, 10:56:03 »

1, Kettőstömegű lett berakva.
170 ekm alatt nem szoktak benzinesen 2ős tömegűt cserélni. Akkor nyugodtan mondhatjuk hogy vélhetőleg ismeretlen futásteljesítményű és előéletű autóról beszélünk. Bocs nem lelombozni akarlak, csak lássunk tisztán.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2015.04.15 szerda, 10:58:13 »

170 ekm alatt nem szoktak benzinesen 2ős tömegűt cserélni. Akkor nyugodtan mondhatjuk hogy vélhetőleg ismeretlen futásteljesítményű és előéletű autóról beszélünk. Bocs nem lelombozni akarlak, csak lássunk tisztán.


Kolléga írja is, hogy nem volt kopott, stb. Talán inkább a kinyomó, ami huncutkodhatott (nehéz váltás). Persze ettől még a km kitudja mennyi.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2015.04.15 szerda, 11:17:20 »

170 ekm alatt nem szoktak benzinesen 2ős tömegűt cserélni. Akkor nyugodtan mondhatjuk hogy vélhetőleg ismeretlen futásteljesítményű és előéletű autóról beszélünk. Bocs nem lelombozni akarlak, csak lássunk tisztán.


Mivel láttam a kivett kettőstömegűt, pont az győzőtt meg, hogy az autóban nincs több.
Véleményem szerint, nem kellett volna kicserélni, de itt is mindenki azt írta, ha már szétszedik akkor érdemes. Attól tartottam, ha nem cseréltettem le, akkor a majd a szerelő arra fog hivatkozni, hogy azért nem jó a váltó. A váltón van egy kis ablak, ott benéztem egy kamerával és azt láttam, hogy a hidraulikos kinyomó működik, így azért egyeztem bele a teljes cserébe. A szerelő meg azért akarta, hogy a kedvezménnyel megvett alkatrészen keressen.

Azt nem tudom, hogy lehet-e szarul berakni-e a kuplungszerkezetet? csak nem?
Hiába viszem vissza, ezért nem fogja szétszedni. Csak akkor, ha eldurvul a hiba.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2015.04.15 szerda, 11:49:29 »

Sziasztok!

Bocs, nem olvastam végig ezt a fórumot!

Érdeklődnék, mi a kettős-tömegű lendkerék hibajelenségének hanghatása?

Csak azért mert most állt a kocsi jó-pár hónapot és most, hogy megyek vele ilyen "kattogó" illetve "kerregő" hangot hallok menet-közben. Ez az eset lehet pl. az?


(Nem gondolnám, hogy kerékcsapágy, bár az igaz, hogy állóhelyzetben ez nem hallgattam, így akár még az is lehet...)
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2015.04.15 szerda, 12:53:05 »

Sziasztok!

Bocs, nem olvastam végig ezt a fórumot!

Érdeklődnék, mi a kettős-tömegű lendkerék hibajelenségének hanghatása?

Csak azért mert most állt a kocsi jó-pár hónapot és most, hogy megyek vele ilyen "kattogó" illetve "kerregő" hangot hallok menet-közben. Ez az eset lehet pl. az?


(Nem gondolnám, hogy kerékcsapágy, bár az igaz, hogy állóhelyzetben ez nem hallgattam, így akár még az is lehet...)

Jellemzően ha a kuplung kinyomása nélkül állítod le a motort, akkor csörren, ha döglött a kettős tömegűd. Ha már menetközben is zörög, akkor eléggé odalehet, de azt alighanem észrevetted volna már korábban. Ki kellene fülelni, hol és mi zörög.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2015.04.15 szerda, 13:28:48 »

170 ekm alatt nem szoktak benzinesen 2ős tömegűt cserélni. Akkor nyugodtan mondhatjuk hogy vélhetőleg ismeretlen futásteljesítményű és előéletű autóról beszélünk. Bocs nem lelombozni akarlak, csak lássunk tisztán.

dehogy.Zacci nemegész 120e nél cserélte a lendkereket a benzinesén.erről ennyit....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2015.04.15 szerda, 14:44:17 »

dehogy.Zacci nemegész 120e nél cserélte a lendkereket a benzinesén.erről ennyit....
Hát ezt szomorúan hallom. Ez nem túl gyakori azért.  Nekem 220ekm-nél hangja nincs. Remélem így marad még sokáig.
Naplózva
Májki
Vendég
« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2015.04.15 szerda, 18:36:25 »

Sziasztok!
A kérdésem a következő. 1,8 benzines az autó, ha sokat járok városban lámpáknál egy idő után az induláskor a motor az egész autót berázza. Ha  hideg a motor nincs jelenség. Mi okozhatja a jelenséget?
Segítséget előre is köszönöm.
Naplózva
Taki
Vendég
« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2015.04.15 szerda, 18:42:05 »

Jellemzően ha a kuplung kinyomása nélkül állítod le a motort, akkor csörren, ha döglött a kettős tömegűd. Ha már menetközben is zörög, akkor eléggé odalehet, de azt alighanem észrevetted volna már korábban. Ki kellene fülelni, hol és mi zörög.

AndyA

Ok! Köszi!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2015.04.15 szerda, 20:27:01 »

Hát ezt szomorúan hallom. Ez nem túl gyakori azért.  Nekem 220ekm-nél hangja nincs. Remélem így marad még sokáig.

Lehet, hogy neked nem kettőstömegű van benne, ahogy az én korábbi gépemben sem az volt.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 09:08:17 »

Lehet, hogy neked nem kettőstömegű van benne, ahogy az én korábbi gépemben sem az volt.
Az enyémben már az van (2002.12.). Viszont az autó mindkét előző tulaját ismerem, családos mókusok, nem boyracerek, így kis szerencsével joggal feltételezhetem hogy sokat el fog még menni, a sok városi üzem ellenére is. Majd meglátjuk...viszont kopó alkatrész, illúzióm nincs.
Naplózva
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 18:52:27 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Igazából több dolog is van de lehet összefüggenek.
Az Autóm (MMT6) télen elkezdett rázni. Nem a kormányt, hanem a kasznit. Gondoltam a vasfelni vagy a gumi az és majd a nyári csere megoldja. Alufelni + 1 éves nyári gumival ugyanaz a helyzet. Kb 100km/h tól elkezdi rázni a kasznit. Gyorsításkor minden ok. Szerelővel átnéztük az elejét, de minden rendben van.
Eközben 2 hete nehezen tudom első és lükverc sebességbe tenni a váltót. Ha eggyesbe teszem álló helyzetben, akkor kicsit meg is mozdul előre. Gondolom nem emel rendesen a kinyomócsapágy. A tipikus kettőstömegű hibahangok nem jelentkeznek. 140.000 kmrel korábban volt cserélve a komplett kuplung mindennel együtt gyári LUK-ra. Mi okozhatja vajon a nehéz váltást? Mi a tapasztalat? Ismét cserélni kéne a teljes szettet?
Illetve a rázásnak lehet köze a kuplunghoz?
Köszi előre is!!!

LAci
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2015.04.16 csütörtök, 23:30:42 »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Igazából több dolog is van de lehet összefüggenek.
Az Autóm (MMT6) télen elkezdett rázni. Nem a kormányt, hanem a kasznit. Gondoltam a vasfelni vagy a gumi az és majd a nyári csere megoldja. Alufelni + 1 éves nyári gumival ugyanaz a helyzet. Kb 100km/h tól elkezdi rázni a kasznit. Gyorsításkor minden ok. Szerelővel átnéztük az elejét, de minden rendben van.
Eközben 2 hete nehezen tudom első és lükverc sebességbe tenni a váltót. Ha eggyesbe teszem álló helyzetben, akkor kicsit meg is mozdul előre. Gondolom nem emel rendesen a kinyomócsapágy. A tipikus kettőstömegű hibahangok nem jelentkeznek. 140.000 kmrel korábban volt cserélve a komplett kuplung mindennel együtt gyári LUK-ra. Mi okozhatja vajon a nehéz váltást? Mi a tapasztalat? Ismét cserélni kéne a teljes szettet?
Illetve a rázásnak lehet köze a kuplunghoz?
Köszi előre is!!!

LAci

Rückwärts, azaz magyar átiratban rükverc. A lük az más, az a lüke rövidítése.  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2015.04.17 péntek, 09:09:42 »

Rückwärts, azaz magyar átiratban rükverc. A lük az más, az a lüke rövidítése.  eplus2

AndyA

Sorry sejtettem, hogy nem úgy kell de valamiért nem mentem utána.
Esetleg érdemben a kérdésemre valami?
Annyi adalék még, hogy lehet hülyén hangzik de reggel kevésbé ráz mint mondjuk du. Napi 150km-t autókázok.
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2015.04.17 péntek, 14:03:30 »

Sorry sejtettem, hogy nem úgy kell de valamiért nem mentem utána.
Esetleg érdemben a kérdésemre valami?
Annyi adalék még, hogy lehet hülyén hangzik de reggel kevésbé ráz mint mondjuk du. Napi 150km-t autókázok.


Esetleg Békés és/vagy Hajdú-Bihar megyében szakértő fórumtárs? Smiley
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 16:37:42 »

Hali!!
Váltómű olajból mi a vélemény ezekről?Jó,nem jó,miért?

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670689-valtoolaj/1868577-valtoolaj-castrol-syntrax-multivehicle-75w-90

https://alkatreszek.hu/mannol_75w-90_valtoolaj_sae__gl5_szintetikus_1l_-_75w90_gl-5_hajtomuolaj?cikkkod=EXTRA+GETRIEBOEL++1L%7CKO#.VTkC6CHtmko

https://alkatreszek.hu/vAltOolaj_75w-90_gl4_szint._egyeb?cikkkod=BASIC%21GETRIEBOEL++1L%7CKO#.VTkDDSHtmko

https://alkatreszek.hu/castrol_75w-90_syntrans_transaxle_1l_castrol?cikkkod=SYNTRANS+TRANSAXLE+75W-90+1L#.VTkDeiHtmko

Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 17:29:18 »


Szerintem ezek közül csak az első rendelkezik a váltóhoz előírt ford szabvánnyal.
Naplózva
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


E-mail
« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2015.04.23 csütörtök, 18:29:40 »

Szerintem ezek közül csak az első rendelkezik a váltóhoz előírt ford szabvánnyal.
Ez igaz, en nalunk ossze is vitaztam az itteni Castrol forgalmazoval mert Multivehicle-t rendeltem es Transaxle-t kuldtek...es szerintuk ugyanaz van benne  vigyor3  es csak marketing az egesz. Ekkor megkerdeztem hogy vallaljak ha 1 even belul tonkremegy a valtom kicserelik...persze visszavettek az olajat Wink
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
imo
Vendég
« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 12:17:14 »

Sziasztok!2002 tddi mondeomon nehezen kapcsolható az egyes és alükverc induláskor utána minden jó.Miér van ez?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2015.04.27 hétfő, 12:27:39 »

Sziasztok!2002 tddi mondeomon nehezen kapcsolható az egyes és alükverc induláskor utána minden jó.Miér van ez?


Neked is:

"rück-wärts", azaz hátra, hátrafelé -> rükverc.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2015.05.02 szombat, 18:39:10 »

Neked is:

"rück-wärts", azaz hátra, hátrafelé -> rükverc.

AndyA
Jesszusom Cheesy Úgy látom ez érzékeny téma.
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2015.05.05 kedd, 14:52:55 »

Most tényleg nem hisztiből vagy sértődésből kérdezem, de én is elírtam és szegény Imo is ezt a rükverc dolgot, de a kérdésünkre zéro válasz vagy esetleg visszakérdés érkezett. Ez a büntetés vagy a beavatás? Komolyan nem értem. Én visszaolvastam kb 1000 bejegyzést és olyan normális társaságnak tünt ami itt van.
Ismétlem nem kötekedni akarok, csak érdekelne.  angel
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


E-mail
« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2015.05.05 kedd, 14:59:55 »

Most tényleg nem hisztiből vagy sértődésből kérdezem, de én is elírtam és szegény Imo is ezt a rükverc dolgot, de a kérdésünkre zéro válasz vagy esetleg visszakérdés érkezett. Ez a büntetés vagy a beavatás? Komolyan nem értem. Én visszaolvastam kb 1000 bejegyzést és olyan normális társaságnak tünt ami itt van.
Ismétlem nem kötekedni akarok, csak érdekelne.  angel
Szia
http://mondeo.hu/index.php?topic=5112.0
esetleg valasz lehet a kerdeseitekre.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2015.05.05 kedd, 15:02:15 »

Most tényleg nem hisztiből vagy sértődésből kérdezem, de én is elírtam és szegény Imo is ezt a rükverc dolgot, de a kérdésünkre zéro válasz vagy esetleg visszakérdés érkezett. Ez a büntetés vagy a beavatás? Komolyan nem értem. Én visszaolvastam kb 1000 bejegyzést és olyan normális társaságnak tünt ami itt van.
Ismétlem nem kötekedni akarok, csak érdekelne.  angel

Nekem GSR ?zsírspray-vel? fújkálta a bowdenek és a váltó csatlakozását. Majd megírja pontosan, hogy hol-mit.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26975


E-mail
« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2015.05.05 kedd, 15:03:34 »

Most tényleg nem hisztiből vagy sértődésből kérdezem, de én is elírtam és szegény Imo is ezt a rükverc dolgot, de a kérdésünkre zéro válasz vagy esetleg visszakérdés érkezett. Ez a büntetés vagy a beavatás? Komolyan nem értem. Én visszaolvastam kb 1000 bejegyzést és olyan normális társaságnak tünt ami itt van.
Ismétlem nem kötekedni akarok, csak érdekelne.  angel

Ha valaki tudja a választ, meg fogja írni, amint a fórum elé kerül. De nem mindenki olyan elvetemült, mint páran, hogy tízpercenként belenézünk, hogy mi van.

Türelem választ terem. Smiley

Én meg hiába írnám meg a választ, ha nem tudom, így csak grammarnáciként kötekszem. eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2015.05.05 kedd, 21:20:01 »

Most tényleg nem hisztiből vagy sértődésből kérdezem, de én is elírtam és szegény Imo is ezt a rükverc dolgot, de a kérdésünkre zéro válasz vagy esetleg visszakérdés érkezett. Ez a büntetés vagy a beavatás? Komolyan nem értem. Én visszaolvastam kb 1000 bejegyzést és olyan normális társaságnak tünt ami itt van.
Ismétlem nem kötekedni akarok, csak érdekelne.  angel


Sajnos ennek a problémának nincs meg a biztos okozója.Nekem is ilyen gond van(2004,1.8 B),hogy főleg az 1 és az R időnként nehezen kapcsolható.Van akinek a zsírzás segített,van aki bowdenen állított vagy cserélte és van akinek a lendkerék+kuplungtárcsa+szerkezet+kinyomócsapágy csere után javult meg.Én úgy vettem ki,hogy ez facelift utáni betegeskedés,főleg a "nemfelhúzós" váltónál.Nyáron szét lesz borítva az enyém és utána megírom mi változott. wave
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 09:04:25 »

Ha valaki tudja a választ, meg fogja írni, amint a fórum elé kerül. De nem mindenki olyan elvetemült, mint páran, hogy tízpercenként belenézünk, hogy mi van.

Türelem választ terem. Smiley

Én meg hiába írnám meg a választ, ha nem tudom, így csak grammarnáciként kötekszem. eplus2

AndyA

Tiszta sor semmi gond. Akkor csak segítsetek ötletelni az alábbihoz. Smiley
Ráz a kaszni 100 felett de úgy, hogy majd megőrülök tőle.
Eddig ellenőrízve lett a felni és a gumi, de mivel a téli is rázott így azt kizártuk főleg, hogy nincs is rajtuk elméletileg hiba.
Jobb féltengely cserélve.
Szerelőm átnézett már mindent a futóművön azt mondja nem lóg és nem rossz semmi. Ő a kettős tömegűre gyanakszik, mert álló helyzetben is ha 1500-as fordulaton beráz a kaszni. Érezni az autóban ülve is. Egyébként nem hozza a szokásos kettőstömegű hibajelenségeket. Nem csörömpöl leálláskor, nem üt a kuplung pedál ha kicsit benyumjuk. Kinyomó csapágy se ciripel, nem csúszik a kuplung. 150.000 km-rel korábban volt cserélve komplett az egész.
Szerintetek is berázhatja ennyire a kasznit?
Mondott másik szerelő olyat, hogy motor tartó bakk is lehet a ludas. Azt, hogyan lehetne ellenőrízni?
Nem szeretnék beruházni egy "szerintem"-re de már nem tudom hova vigyem mit csináljak a kocsival.
Előre is köszi az ötleteket!!!

Üdv,
Laci
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
bulis
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2015.05.11 hétfő, 09:10:24 »

Nekem GSR ?zsírspray-vel? fújkálta a bowdenek és a váltó csatlakozását. Majd megírja pontosan, hogy hol-mit.

Köszönöm! Smiley
Naplózva

2005 MK3 Mondeo 2,0 TDCi Trend 130LE, Motór kód  N7BA
Lakóhely: Debrecen és környéke Smiley
tobik75
Vendég
« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 11:41:11 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy miért bólogat a váltó"kar" gázadásra?(főleg 3.-ban vagy 4.-ben)
Illetve valamilyen szinten kerreg motorféken..

Most esett át a járgány lendkerék, kuplung és kinyomócsapágy cserén( 2.0 TDDi), ezen kívül még kapott egy új nyelestengely csapágyat is.
Én arra tippelek, hogy az új nyelescsapágy megemelte az egész szerkezetet és talán ez okozza..
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 12:25:14 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy miért bólogat a váltó"kar" gázadásra?(főleg 3.-ban vagy 4.-ben)
Illetve valamilyen szinten kerreg motorféken..

Most esett át a járgány lendkerék, kuplung és kinyomócsapágy cserén( 2.0 TDDi), ezen kívül még kapott egy új nyelestengely csapágyat is.
Én arra tippelek, hogy az új nyelescsapágy megemelte az egész szerkezetet és talán ez okozza..


A motor billen egy kicsit, és ez a váltóbovdeneken keresztül átmegy a váltókarra is.
Ha nagyon durván csinálja, akkor a középen alul lévő, a motor billenését korlátozó gumibakot, meg talán az összes többit is érdemes ellenőrizni.
Naplózva
tobik75
Vendég
« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 15:48:09 »

A motor billen egy kicsit, és ez a váltóbovdeneken keresztül átmegy a váltókarra is.
Ha nagyon durván csinálja, akkor a középen alul lévő, a motor billenését korlátozó gumibakot, meg talán az összes többit is érdemes ellenőrizni.

Akkor valószínű, hogy a lógás okozza a motorfék érdekes hangját is..
És csak simán "vízbe" kéne állítani és ennyi? Nincs rá valami külön módszer? :O
Naplózva
ferenc77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2015.05.26 kedd, 11:00:14 »

Sziasztok,

Kuplung és lendkerék csere előtt állok , már megvettem mindent ami kell kivéve a nyeles tengely csapágyat.
Azt olvastam, hogy azt sem árt kicserélni ha már szét van szedve.
tudja esetleg valaki, hogy milyen csapágy kell?
Sajnos sehol nem találom a típusát.

Köszi a segítséget Smiley
Naplózva

2006 2.0l  TDCI Ghia  130 LE   INA,EGR OFF,   425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2015.05.26 kedd, 14:02:06 »

Sziasztok,

Kuplung és lendkerék csere előtt állok , már megvettem mindent ami kell kivéve a nyeles tengely csapágyat.
Azt olvastam, hogy azt sem árt kicserélni ha már szét van szedve.
tudja esetleg valaki, hogy milyen csapágy kell?
Sajnos sehol nem találom a típusát.

Köszi a segítséget Smiley

Szerintem te erre gondoltál. https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110641-sebessegvalto-tomitesei/12640-nyelestengely-szimering-ford-mtx75-mmt6-valtohoz
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2015.05.26 kedd, 18:15:09 »

Sziasztok,

Kuplung és lendkerék csere előtt állok , már megvettem mindent ami kell kivéve a nyeles tengely csapágyat.
Azt olvastam, hogy azt sem árt kicserélni ha már szét van szedve.
tudja esetleg valaki, hogy milyen csapágy kell?
Sajnos sehol nem találom a típusát.

Köszi a segítséget Smiley

Hát azt így nem is nagyon fogsz találni. Gyári programban /e-cat/ cikkszámot lehet keresni, és az alapján rendelni. Kicsit szét kell borítani hozzá a váltót.
Naplózva
tobik75
Vendég
« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2015.05.26 kedd, 20:58:29 »

Sziasztok,

Kuplung és lendkerék csere előtt állok , már megvettem mindent ami kell kivéve a nyeles tengely csapágyat.
Azt olvastam, hogy azt sem árt kicserélni ha már szét van szedve.
tudja esetleg valaki, hogy milyen csapágy kell?
Sajnos sehol nem találom a típusát.

Köszi a segítséget Smiley

Mi is cseréltünk csapágyat, de úgy kellett csapágyasoktól beszerezni(így a legolcsóbb), voltam a Ford-nál is ott 16 ropi lett volna + 1 hónap mire jön...
Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 16:14:10 »

Mi is cseréltünk csapágyat, de úgy kellett csapágyasoktól beszerezni(így a legolcsóbb), voltam a Ford-nál is ott 16 ropi lett volna + 1 hónap mire jön...
Szia,
És Te mennyiért kaptál csapágyat?
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 16:40:55 »

Sziasztok.
Az én autómat is elérte a kettőstömegű csere. 2003 évvégi, 115 LE, 5 sebességes manuális váltós.  éves korában került hozzám, 104.000 km futásteljesítménnyel.
Most 290.000 km van benne. Már nagyon rázta a kasztnit, csúnya hangja volta alapjáraton, nehézkes volt a váltás. A szerelőm már rég nyúzott, hogy ne halogassam a cserét.
A kuplung, a kettőstömegű és a kinyomócspágy LUK. 130.000,-Ft
A kér eredeti alsó gömbfejet is cserélte 5.645/ db. Valamint astabilizátor bekötő szár ( kutyacsont ) csere 6500,-/db
A köztes csapágy cseréjét javasolta. Készített róla egy videót, hogy milyen hangosan forog. Ez 19.065,-Ft.
Munkadíj: 40.000,- + 5.000,- a futómű beállítás.
Kíváncsian várom a javítás utáni állapotot.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 17:58:16 »

Sziasztok.
Az én autómat is elérte a kettőstömegű csere. 2003 évvégi, 115 LE, 5 sebességes manuális váltós.  éves korában került hozzám, 104.000 km futásteljesítménnyel.
Most 290.000 km van benne. Már nagyon rázta a kasztnit, csúnya hangja volta alapjáraton, nehézkes volt a váltás. A szerelőm már rég nyúzott, hogy ne halogassam a cserét.
A kuplung, a kettőstömegű és a kinyomócspágy LUK. 130.000,-Ft
A kér eredeti alsó gömbfejet is cserélte 5.645/ db. Valamint astabilizátor bekötő szár ( kutyacsont ) csere 6500,-/db
A köztes csapágy cseréjét javasolta. Készített róla egy videót, hogy milyen hangosan forog. Ez 19.065,-Ft.
Munkadíj: 40.000,- + 5.000,- a futómű beállítás.
Kíváncsian várom a javítás utáni állapotot.

Mintha kicserélték volna!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
alabuka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


verda


E-mail
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 09:09:33 »

sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem hogy féltengely szimeringet kell cserélnem ,de az autó szerelőm lerendelt egy után gyártottat de az nem volt jó mert vastagabb volt.mondtam neki rendelje be a cromaxtól ezt 1 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11631&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

és ő  inkább ezt renedlné le  2 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11702&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
csak azt nem értem hogy  miért a 2.-at akarja berenelni mikor nekem manuális váltóm van.
Naplózva

Ford mondeo          1993 1.6 benzin sedan 100km/11
 Ford mondeo ghia 2002 1.8 benzin sedan  100km/7,7
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 14:50:26 »

sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem hogy féltengely szimeringet kell cserélnem ,de az autó szerelőm lerendelt egy után gyártottat de az nem volt jó mert vastagabb volt.mondtam neki rendelje be a cromaxtól ezt 1 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11631&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford

és ő  inkább ezt renedlné le  2 https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=11702&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
csak azt nem értem hogy  miért a 2.-at akarja berenelni mikor nekem manuális váltóm van.

Felesleges találgatni, felhívjátok Cromaxot alvázszámmal, és ők meg azt küldik, amit a gyári program dob rá.
Naplózva
pamacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169


E-mail
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 15:15:07 »

Sziasztok! Tudom, hogy nem itt kéne megkérdeznem. de itt láttam aktivitást. Fel lehet tenni két különböző méretű gumit két különböző tengelyre/tudom hogy nem váltóméretei egymásnak/. Az egyik pár 225/45x17 a másik 215/45 17?
Naplózva

Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2015.06.07 vasárnap, 17:06:53 »

Sziasztok!

Most van egy olyan problémám, hogy 1-es és 2-es fokozatba néha nem lehet betenni a váltót (5seb)  rinya
Olvastam itt a megoldást a fórumon, hogy a bowdeneken lehet állítani meg van egy csavar aminek a nyomatékát kell ellenőrizni mert lelazul.
De sajnos a leírásban a képek már nem láthatók.  wow1
Valaki feltöltené újra a képeket? hogy lássam, mit merre kell állítani?

Köszönöm előre is a segítséget!  worship integet2

Üdv mindenkinek!

Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.