Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 07:40:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 590321 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
kay-d
Vendég
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2013.08.07 szerda, 13:38:34 »

Kérhetnék konkrét városi fogyasztási adatokat  az automata váltós mk4 tdci 2.0-as típusú autóval rendelkező Mondeos kollégák tapasztalatai alapján? köszönöm.
Az enyém városban eszik rendesen, csúcsforgalomban 10-12 liter, külvárosi körülmények között nyugodt stílusban 6-7 liter között fogyaszt. Országúton 90-100 körüli tempóban viszont 5 liter körül megáll, 110-es egyenletes tempónál klímával kb 6 liter.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2013.08.07 szerda, 14:41:28 »

Az enyém városban eszik rendesen, csúcsforgalomban 10-12 liter, külvárosi körülmények között nyugodt stílusban 6-7 liter között fogyaszt. Országúton 90-100 körüli tempóban viszont 5 liter körül megáll, 110-es egyenletes tempónál klímával kb 6 liter.
állva eszik rendesen...! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2013.08.07 szerda, 15:03:42 »

állva eszik rendesen...! eplus2

Állva Én is többet tudok enni...  eplus2
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #153 Dátum: 2013.08.07 szerda, 15:09:27 »

Állva Én is többet tudok enni...  eplus2
...sőt!én még inni is! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #154 Dátum: 2013.08.07 szerda, 15:10:35 »

...sőt!én még inni is! nyes

Na de te állva, meg ülve is...  hehe eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
szabomail
Vendég
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 13:25:21 »

Sziasztok kedves leendő márkatársak!
Új vagyok itt a fórumon, és a segítségetekre lenne szükségem. Autóvásárlás előtt állunk. Mindenképp egy MK4-es dízel Mondeo kombit szeretnénk.
A használtautón nézegetve elég sok a külföldről behozott leinformálhatatlan példány, és mi mindenképp olyat szeretnénk amelyiknek ismert az előélete, mert a korábbi autónkkal már sokat szívtunk, kiderült, hogy rommá volt törve, visszatekerve stb. Ebből is látszik, hogy nem vagyok egy nagy szakértő, hiszen nem vettem észre. Szóval egy barátom ismerőse családi okok miatt eladná az autóját, ami egy 2008-as 103 kW-os 2.0 Tdci automata és leinformálható, mert a szerelőm is ismeri az autót. (vidékiek vagyunk, itt mindenki ismer mindenkit Smiley )
Szóval magának hozta be fél éve külföldről egy autókereskedő barátjával közösen, tehát jól átnézték, állítólag hibátlan állapotban van, nemrég szervizelték le, nekem is nagyon tetszik, gyakorlatilag újnak néz ki, pedig több, mint 200e km van benne. Az egyetlen problémám vele, ami nem is biztos, hogy probléma, hogy automata.
Még soha nem vezettem korábban automatát, és amikor kipróbáltam el voltam ájulva. Nekem nagyon tetszett.
Végigolvastam itt az összes hozzászólást, és mivel én 70%-ban vidéki kisvárosban 30%-ban országúton használnám, szerintem a fogyasztása sem lenne vészes, mert mióta megszületett  a kislányom, hihetetlen nyugodt tempóban vezetek.
A kérdéseim a követezők lennének:
Korábban írtátok, hogy kétféle automata váltó létezik, azt is írtátok, hogy 2008-ban még nem volt powershift, de éreztem is, hogy mikor vált, szóval biztos, hogy a régebbi váltó van benne, de:
itt azt olvastam, hogy abben nem kell olajat cserélni, de ők lecserélték most a szervizen az összes szíjjal, szűrővel, mindennel együtt. Akkor most el lett rontva? Ismétlem, vidéken élünk, tehát simán kinézem bármelyik szerelőből, hogy nem ért hozzá csak simán lecseréli, akár szabad, akár nem.
Tényleg kibírja a váltó az autó élettartamát, és ha elromlik akkor tényleg egy vagyon megjavíttatni?
Van-e valamilyen módszer arra, hogy "leteszteljem" a váltót, vagy elég csak végigkapcsolgatni és ha megy akkor jó? Menet közben folyamatosan hallatszik egyfajta búgás, (mint amikor túl lapos a kerék), persze lehet, a gumi is, de ez lehet vajon váltóhibára utaló jel?
És még valami: persze lehet, hogy ezzel csak még hülyébbnek tettetem magam, de muszály megkérdeznem, szóval az automatában is van kettős tömegű lendkerék, amit gyakran kell cserélni?
És nem pont ide illik, de talán válaszoltok rá: ebben az autóban már van részecskeszűrő, és azok mennyit bírnak vajon?
Bocsánat, ha túl hosszú voltam, de hosszú távra vennénk az autót és szeretném a lehető legjobb döntést meghozni, persze ehhez szükségem volna a ti tapasztalatokra, segítségetekre.
Szóval tisztelettel megköszönném a válaszokat Smiley
Szép napot mindenkinek!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 13:34:40 »

Sziasztok kedves leendő márkatársak!
Új vagyok itt a fórumon, és a segítségetekre lenne szükségem. Autóvásárlás előtt állunk. Mindenképp egy MK4-es dízel Mondeo kombit szeretnénk.
A használtautón nézegetve elég sok a külföldről behozott leinformálhatatlan példány, és mi mindenképp olyat szeretnénk amelyiknek ismert az előélete, mert a korábbi autónkkal már sokat szívtunk, kiderült, hogy rommá volt törve, visszatekerve stb. Ebből is látszik, hogy nem vagyok egy nagy szakértő, hiszen nem vettem észre. Szóval egy barátom ismerőse családi okok miatt eladná az autóját, ami egy 2008-as 103 kW-os 2.0 Tdci automata és leinformálható, mert a szerelőm is ismeri az autót. (vidékiek vagyunk, itt mindenki ismer mindenkit Smiley )
Szóval magának hozta be fél éve külföldről egy autókereskedő barátjával közösen, tehát jól átnézték, állítólag hibátlan állapotban van, nemrég szervizelték le, nekem is nagyon tetszik, gyakorlatilag újnak néz ki, pedig több, mint 200e km van benne. Az egyetlen problémám vele, ami nem is biztos, hogy probléma, hogy automata.
Még soha nem vezettem korábban automatát, és amikor kipróbáltam el voltam ájulva. Nekem nagyon tetszett.
Végigolvastam itt az összes hozzászólást, és mivel én 70%-ban vidéki kisvárosban 30%-ban országúton használnám, szerintem a fogyasztása sem lenne vészes, mert mióta megszületett  a kislányom, hihetetlen nyugodt tempóban vezetek.
A kérdéseim a követezők lennének:
Korábban írtátok, hogy kétféle automata váltó létezik, azt is írtátok, hogy 2008-ban még nem volt powershift, de éreztem is, hogy mikor vált, szóval biztos, hogy a régebbi váltó van benne, de:
itt azt olvastam, hogy abben nem kell olajat cserélni, de ők lecserélték most a szervizen az összes szíjjal, szűrővel, mindennel együtt. Akkor most el lett rontva? Ismétlem, vidéken élünk, tehát simán kinézem bármelyik szerelőből, hogy nem ért hozzá csak simán lecseréli, akár szabad, akár nem.
Tényleg kibírja a váltó az autó élettartamát, és ha elromlik akkor tényleg egy vagyon megjavíttatni?
Van-e valamilyen módszer arra, hogy "leteszteljem" a váltót, vagy elég csak végigkapcsolgatni és ha megy akkor jó? Menet közben folyamatosan hallatszik egyfajta búgás, (mint amikor túl lapos a kerék), persze lehet, a gumi is, de ez lehet vajon váltóhibára utaló jel?
És még valami: persze lehet, hogy ezzel csak még hülyébbnek tettetem magam, de muszály megkérdeznem, szóval az automatában is van kettős tömegű lendkerék, amit gyakran kell cserélni?
És nem pont ide illik, de talán válaszoltok rá: ebben az autóban már van részecskeszűrő, és azok mennyit bírnak vajon?
Bocsánat, ha túl hosszú voltam, de hosszú távra vennénk az autót és szeretném a lehető legjobb döntést meghozni, persze ehhez szükségem volna a ti tapasztalatokra, segítségetekre.
Szóval tisztelettel megköszönném a válaszokat Smiley
Szép napot mindenkinek!

Nagy általánosságban:

Az olajcsere tudomásom szerint sose árt az autónak, ha megfelelő minőségűt öntik bele. Kettőstömegű lendkerék nincs benne, minek is lenne (amúgy azt sem kell azért annyira sűrűn cserélgetni, ha nem úgy indul el az illető, hogy leszáll a kuplungról). Ha a váltó elromlik, akkor valóban nem olcsó a javíttatása, de ezek elég nehezen tudnak elromlani. Sok fórumtagnak van MKIII-asa automata váltóval és még ők sem nagyon panaszkodtak, hogy elromlott volna. (nyilván voltak kivételek). A búgást be tudod határolni, hogy honnan jön? Lehet az kerékagy csapágy, lehet az gumi "fűrészfogasra" kopás miatt is például.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.08 csütörtök, 14:07:28 írta Lacika71 » Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #157 Dátum: 2013.08.08 csütörtök, 22:34:28 »

Szabomail:

A 2008as az sima automata, nem duplakuplungos. Nem kell benne olajat cserélni, mert nem is lehet belőle az összes olajat leengedni(ahhoz szét kellene vágni a hidrodinamikus nyomatekvaltot benne).
az olajra csak ra kell tölteni, ha kell, de általában nem kell. Bizonyos esetekben (nagy futasteljesitmeny) már nem is szabad olajat "cserélni" (ha több info kell, a v8cars vonatkozó topikjaban találsz).
Az automatavaltoban olajszintet ellenőrizni járó motornal kell (sok szerelő meg ezt sem tudja).
Az autó elettartamat a váltó elvileg kibírja, kérdés, hogyan hajtottak addig. Bár 200E km felett elojohetnek már dolgok, de kb fel millaert felújítják úgy, hogy kap meg egy shift kit-et is, s akkor nem fog annyira melegedni a továbbiakban.
(ezt Ford szerviz sztem nem rakja be)

Teszt:
D-ben a fék felengedese után az autónak kusznia kell, ha nem akar, az már utal az előrehaladott állapotra. Próbáld végig a fokozatokat, gyorsitsz kb1/4 gázzal, meg gyorsits kb 3/4 gázzal, máshol kell váltania elvileg. Teszteld le a kickdown-t, kb 70nel padlozd le, 2 fokozatot vissza kell váltania. Működni kell az overdrive-nak is, magasabb sebességnél, kis gaznal be kell állnia alacsonyabb fordulatra. Teszteld, hogyan viselkedik forszirozaskor, hirtelen terhelesvaltaskor. Ha néha visito hangot hallassz, az nem jó (fekszalag, stb hiba).

bugast passzolom.

kettostomegu nincs az automataban (ebben a "kuplung" az egy hidrodinamikus nyomatekvalto).

dpf az hasznalatfuggo, van akiknek 160E km-t már nem bír ki. A kiirtása olcsóbb, mint a javítása...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
szabomail
Vendég
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2013.08.10 szombat, 22:48:26 »

Köszönöm szépen a gyors válaszokat és a sok értékes infót!!!
Kipróbálom még egyszer az autót meg a váltót a tanácsoltak szerint, és még megpróbálom megbeszélni a tulajjal, hogy azért egy Ford szervizben még nézessük át, rakják gépre.
Remélem, hogy minden rendben lesz, és márkatársak leszünk, mert annyira szép az az autó! Smiley
Még egyszer köszönöm szépen!
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2013.09.01 vasárnap, 09:24:14 »

Sziasztok

A kovetkezot vettem eszre, amikor fekezek es megy a vissza valtogatas, mikor kettesbe teszi akkor rant egyett, es minel intenzivebben fekezek annal nagyobbat. Sot szerintem attol is fugg hogy hideg e vagy meleg mar a kocsi.
A kocsiba garantaltan 85e km van. Mi lehet ez, volt mar vkinek ilyen gondja? Kezd nagyon idegesiteni es aggasztani a dolog!

Koszi
Naplózva
gostee
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 15:19:16 »

Sziasztok!

Barátom MK4-es mondeo - ja péntek óta szinte folyamatosan vész üzembe kapcsol a P1719-es dobja (már amit én ki tudok olvasni).
2.0 TDCI a 6 fokozatú nyomaték váltóval. A hiba utána olvasgatása után a váltóra vagy valamilyen nyomatékérzékelőre terelődött a gyanú.

Ha valakinek bármi ötlete van mi lehet kérem ne tartsa magában, és előre is köszönöm.
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2013.09.03 kedd, 21:16:11 »

Sziasztok

A kovetkezot vettem eszre, amikor fekezek es megy a vissza valtogatas, mikor kettesbe teszi akkor rant egyett, es minel intenzivebben fekezek annal nagyobbat. Sot szerintem attol is fugg hogy hideg e vagy meleg mar a kocsi.
A kocsiba garantaltan 85e km van. Mi lehet ez, volt mar vkinek ilyen gondja? Kezd nagyon idegesiteni es aggasztani a dolog!

Koszi

Nincs ötlet?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2013.09.11 szerda, 01:09:48 »

Sziasztok

A kovetkezot vettem eszre, amikor fekezek es megy a vissza valtogatas, mikor kettesbe teszi akkor rant egyett, es minel intenzivebben fekezek annal nagyobbat. Sot szerintem attol is fugg hogy hideg e vagy meleg mar a kocsi.
A kocsiba garantaltan 85e km van. Mi lehet ez, volt mar vkinek ilyen gondja? Kezd nagyon idegesiteni es aggasztani a dolog!

Koszi

Szia,

bocsi a késői reakcióért. A sima nyomatékváltónál ez nem probléma. Az intenzív fékezésnél az olaj nyomása sem szépen lassan esik, hanem sokkal jobban, ezért egy picit döcögősen vált vissza.

Ezeknek a nyomatékváltóknak a sleepje hangolható. Nagyobb sleep = több komfort, rosszabb gyorsulás, lassabb indulás. Ezt hivatott kiváltani a Sport fokozat, ahol kisebb a sleep és magasabb fordulatszámon vált ugyan akkora gázállásnál.

//idén picit el vagyok havazva, ezért néha csak nézem a forumot. Most is hajnali egykor tudok írni Smiley //

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2013.09.11 szerda, 01:16:16 »

Sziasztok!

Barátom MK4-es mondeo - ja péntek óta szinte folyamatosan vész üzembe kapcsol a P1719-es dobja (már amit én ki tudok olvasni).
2.0 TDCI a 6 fokozatú nyomaték váltóval. A hiba utána olvasgatása után a váltóra vagy valamilyen nyomatékérzékelőre terelődött a gyanú.

Ha valakinek bármi ötlete van mi lehet kérem ne tartsa magában, és előre is köszönöm.


nem tűnik pozitív dolognak:

P1719 Skip Shift Solenoid Circuit
-- P1719 Incorrect Shifting Detected --
//http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=OBD-II_-_Fault_Codes//

Keresnék egy automata szakértőt és elkezdenék félrerakni havonta minél több lóvét.

Nekem B omegában (bár az nem írt ki semmit annó) volt az, hogy néha-néha megcsúszott, egészen addig, amig már el sem indította az autót. 280eHuf volt a javítása (2002 környékén).
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2013.09.11 szerda, 20:49:12 »

Szia,

bocsi a késői reakcióért. A sima nyomatékváltónál ez nem probléma. Az intenzív fékezésnél az olaj nyomása sem szépen lassan esik, hanem sokkal jobban, ezért egy picit döcögősen vált vissza.

Ezeknek a nyomatékváltóknak a sleepje hangolható. Nagyobb sleep = több komfort, rosszabb gyorsulás, lassabb indulás. Ezt hivatott kiváltani a Sport fokozat, ahol kisebb a sleep és magasabb fordulatszámon vált ugyan akkora gázállásnál.

//idén picit el vagyok havazva, ezért néha csak nézem a forumot. Most is hajnali egykor tudok írni Smiley //

Üdv
Csaba
Ezt én is tanúsíthatom.
Velem is megesik, de ültem egy zsír új nissan navarrában is, amiben aztán van nyomaték, hasonló tüneteket azzal is tudtam produkálni, ha nem figyeltem oda a finom váltásokra.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2013.09.12 csütörtök, 19:50:28 »



Köszönöm,megnyugtattál Smiley




Szia,

bocsi a késői reakcióért. A sima nyomatékváltónál ez nem probléma. Az intenzív fékezésnél az olaj nyomása sem szépen lassan esik, hanem sokkal jobban, ezért egy picit döcögősen vált vissza.

Ezeknek a nyomatékváltóknak a sleepje hangolható. Nagyobb sleep = több komfort, rosszabb gyorsulás, lassabb indulás. Ezt hivatott kiváltani a Sport fokozat, ahol kisebb a sleep és magasabb fordulatszámon vált ugyan akkora gázállásnál.

//idén picit el vagyok havazva, ezért néha csak nézem a forumot. Most is hajnali egykor tudok írni Smiley //

Üdv


Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2013.09.13 péntek, 00:16:52 »

nem tűnik pozitív dolognak:

P1719 Skip Shift Solenoid Circuit
-- P1719 Incorrect Shifting Detected --
//http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=OBD-II_-_Fault_Codes//

Keresnék egy automata szakértőt és elkezdenék félrerakni havonta minél több lóvét.

Nekem B omegában (bár az nem írt ki semmit annó) volt az, hogy néha-néha megcsúszott, egészen addig, amig már el sem indította az autót. 280eHuf volt a javítása (2002 környékén).


Erre annyi jutott eszembe, ha esetleg el kezd csúszni, akkor van egy nagyon rizikós megoldás, de akár be is jöhet. Ez pedig az olaj+olajszűrő csere a váltóban. Mivel az olajnyomás nagyon fontos a nyomatékváltóban, ezért elképzelhető, hogy ha kevés, vagy nem jó minősségű már az olaj, akkor vacakol (mondjuk az azt is jelenti, hogy kb 500eKM van az autóban). A drága váltójavítás előtt ezt még meg lehet lépni. A veszélye az, ha a váltó ***, akkor az autó nem fog utána mozdulni, mert az esetlegesen még tömítő reszelékek kikerülnek a rendszerből. Szóval ez rulett, de bejöhet. Én biztos megpróbálnám, mert max előrébb hozza a váltó javításának idejét, esetleg egy bontóból lehet szerezni másik váltót, ha nem jön be.

Ha bejön, akkor viszont nagyot lehet vele nyerni. Kb 50% esély van rá.

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2013.09.13 péntek, 00:17:43 »


Köszönöm,megnyugtattál Smiley



Szívesen, automata rajongó vagyok, pedig egyszer nagyon megszívtam egy B omegával. Ettől még folyamatosan automatát veszek.
Naplózva
Zsolt176
Vendég
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 10:26:06 »

Sziasztok . Nekem van egy 2008-as mondeo MK.IV-es Durashift automataváltóval.Azt mondják több helyen is hogy duplakuplungos és hogy ezt a váltót javitani nem lehet. Nemrég vettem és kicsit néha hülye dolgokat csinál.Menet közben csinál olyat nagyritkán hogy elkezd bugni valami.Olyan hangja van mintha lenne a kocsiban egy 6.ezres motor, a kipúfogója is búg és kicsit rángat is a váltó alacsony fordulatszámon. Magasabb fordulaton viszont elmegy a bugás de alacsony fordulaton újra visszajön.De ezeket a jelenségeket van amikor egy hónapig nem csinálta. tegnap este menet közben  kivillant a kipörgésgátló aztán a check engine lámpa és kiirta hogy váltó szerviz kell...TRANSMISSION SERVICE REGD... Aztán berakta a váltót vészüzemmódba. Megálltam vele , leállitottam a motort ,nyomkottam a gombokat aztán 5-10 perc útán megjavult. 5  óra mulva újra előjött a probléma de már kicsit nehezebben jött helyre. hozzáteszem taxizom a kocsival.Majd másnap kimentem dolgozni újra és újra csinálta aztán 2 óra meló útán megadta magát.Mostmár nem tünik el a hibakód ,ha beinditom világit a check engine lámpa ha elindulok 5-10 méter útán berakja vészüzemmódba a váltót és kicsit hülye hangja is van meg nehezen indul el álló helyzetből.
Naplózva
Zsolt176
Vendég
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 10:54:46 »

Sziasztok

A kovetkezot vettem eszre, amikor fekezek es megy a vissza valtogatas, mikor kettesbe teszi akkor rant egyett, es minel intenzivebben fekezek annal nagyobbat. Sot szerintem attol is fugg hogy hideg e vagy meleg mar a kocsi.
A kocsiba garantaltan 85e km van. Mi lehet ez, volt mar vkinek ilyen gondja? Kezd nagyon idegesiteni es aggasztani a dolog!

Koszi
Szia. nekem ugyanez a problémám . Ha neked is DURAHSHIFT váltód van . Nekem a ford szervizes barátom azt mondta hogy ha ilyet csinál az nem jó jel de álltalában egy ujraprogramozással helyrejön. Vidd el egy ford szervizbe de ha javasolhatom akkor Bp IV ker. Váci út Megyeri sarkán van a ford. A DURAHSHIFT váltókat javittatni nem lehet. Csak a vezérlő panelt a duplakuplungot és mivel autómata váltórol beszélünk a te kocsid is vezérmü láncos és vezérmü szij is van benne amit cserélni kell. Nézesd meg azt is. Remélem hűlyeségeket nem irtam.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 12:35:21 »

Sziasztok . Nekem van egy 2008-as mondeo MK.IV-es Durashift automataváltóval.Azt mondják több helyen is hogy duplakuplungos

...attól még nem az. Ez egy „sima” 6 sebességes, nyomatékváltós szerkezet. Ami nem baj, sőt.
A duplakuplungos neve powrshift, és kb 2010-től van. Persze az jobb, gyorsabban vált, meg ilyenek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 15:20:04 »

Sziasztok . Nekem van egy 2008-as mondeo MK.IV-es Durashift automataváltóval.Azt mondják több helyen is hogy duplakuplungos és hogy ezt a váltót javitani nem lehet. Nemrég vettem és kicsit néha hülye dolgokat csinál.Menet közben csinál olyat nagyritkán hogy elkezd bugni valami.Olyan hangja van mintha lenne a kocsiban egy 6.ezres motor, a kipúfogója is búg és kicsit rángat is a váltó alacsony fordulatszámon. Magasabb fordulaton viszont elmegy a bugás de alacsony fordulaton újra visszajön.De ezeket a jelenségeket van amikor egy hónapig nem csinálta. tegnap este menet közben  kivillant a kipörgésgátló aztán a check engine lámpa és kiirta hogy váltó szerviz kell...TRANSMISSION SERVICE REGD... Aztán berakta a váltót vészüzemmódba. Megálltam vele , leállitottam a motort ,nyomkottam a gombokat aztán 5-10 perc útán megjavult. 5  óra mulva újra előjött a probléma de már kicsit nehezebben jött helyre. hozzáteszem taxizom a kocsival.Majd másnap kimentem dolgozni újra és újra csinálta aztán 2 óra meló útán megadta magát.Mostmár nem tünik el a hibakód ,ha beinditom világit a check engine lámpa ha elindulok 5-10 méter útán berakja vészüzemmódba a váltót és kicsit hülye hangja is van meg nehezen indul el álló helyzetből.

értem, hogy ez a munkaeszközöd, de egyenlőre csak növeled a kárt. Mivel ez nem durashift lesz, hanem valószínűleg sima nyomaték és már egyébként is problémás, javaslom az olajcserét a váltóban. Ha mázlid van, akkor csak totálisan elhasználódott az olaj és nem tudja a megfelelő nyomást előállítani, valamint a hidrokuplungok csúsznak. Ha nincs szerencséd, akkor automata specialistához kell vinni és bizti, hogy 200-300e HUF között lesz.

Az olajcserével vagy teljesen helyrejön, vagy abszolute nem fog menni az autó.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 17:33:46 »

Mivel ez nem durashift lesz, hanem valószínűleg sima nyomaték

A sima váltó a durashift. A duplakuplungos a powershift.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 19:34:11 »

A sima váltó a durashift. A duplakuplungos a powershift.

igen, bocsi elgépeltem. sima nyomatékváltó, tehát durashift
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #174 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 20:44:52 »

A sima váltó a durashift. A duplakuplungos a powershift.

És ugye jól rémlik, hogy ez a fajta powershift hiába duplakuplungos, még akkor sincs olyan jó, mint a DSG.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 20:58:59 »

És ugye jól rémlik, hogy ez a fajta powershift hiába duplakuplungos, még akkor sincs olyan jó, mint a DSG.

Nehéz szívvel, de azt kell mondanom, így van. A dsg száraz kuplungos, emez meg olajos.
Cserébe a dsg-nél jóval hamarabb kell cserélni, a powernél meg csak olajat.
A múltkor beszélgettem az egyik fejlesztőmérnökkel, ők készítik az újabbnál újabb váltókat,
és ő aztán végképp másként látja. Szerinte a duplakuplungos zsákutca... na mind1, én nem értek egyet,
de hát így kerek a világ.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 21:06:14 »

És ugye jól rémlik, hogy ez a fajta powershift hiába duplakuplungos, még akkor sincs olyan jó, mint a DSG.

a powershift majdnem olyan mint a DSG, amúgy én nem annyira csípem a DSG-t, de ez már az én bajom Smiley
Naplózva
developer
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



« Új hozzászólás #177 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 21:23:05 »

Egy ilyet olvastam a múltkor (talán valamelyest segít a teljesen laikusoknak mint én, hogy mi fán teremnek az automata fajták): http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/27/automata_vagy_kezi_valto_kell/
Naplózva

2008 MKIV 2.0 TDCI Ghia Turnier
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 23:39:25 »

Egy ilyet olvastam a múltkor (talán valamelyest segít a teljesen laikusoknak mint én, hogy mi fán teremnek az automata fajták): http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/27/automata_vagy_kezi_valto_kell/

jó cikk, bár hiányolom benne a nyomatékváltók átlátható ábráit, az indító fokozatok (bolgyó, szíj...) meghajtásait, az olaj szerepét a nyomatékváltóban. Szóval inkább egy történelmi cikk, de legalább a sleep-re kitér.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2013.09.16 hétfő, 18:30:05 »

a powershift majdnem olyan mint a DSG, amúgy én nem annyira csípem a DSG-t, de ez már az én bajom Smiley
   nyes és mi rosszat tudsz mondani a dsg-ről?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #180 Dátum: 2013.09.16 hétfő, 19:20:37 »

   nyes és mi rosszat tudsz mondani a dsg-ről?

 Én tudok!
Hogy nem lehet kapni mondeoba!  rinya
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2013.09.16 hétfő, 20:07:52 »

Én tudok!
Hogy nem lehet kapni mondeoba!  rinya
hát max ennyi rossz tulajdonsága van.    de jó a powestift is szerintem
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2013.09.16 hétfő, 23:40:52 »

hát max ennyi rossz tulajdonsága van.    de jó a powestift is szerintem
a DSG vel még mindig melegedési gondok vannak. A jelenlegi hűtési mechanizmussal problémák vannak, ezért nyárin 40-fokban tökölés a városban nem tesz jót neki. A benne lévő olaj hűtése nem elégséges, így ha az előírt intervallumopkba cseréled csak az olajat, akkor megszívod Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2013.09.17 kedd, 09:05:21 »

a DSG vel még mindig melegedési gondok vannak. A jelenlegi hűtési mechanizmussal problémák vannak, ezért nyárin 40-fokban tökölés a városban nem tesz jót neki. A benne lévő olaj hűtése nem elégséges, így ha az előírt intervallumopkba cseréled csak az olajat, akkor megszívod Smiley
Nemhiszem h ez igaz. Nalunk a faluba van 1 ötös gti 210 los benzines.  Kapja az ivet 5-6 éve es valto gond meg nem volt. De szervizelik is ahogy kell.  Sőt tobb dsg is van/ volt ismerosoknek de senki nem mondott rosszat.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2013.09.17 kedd, 12:17:07 »

Nemhiszem h ez igaz. Nalunk a faluba van 1 ötös gti 210 los benzines.  Kapja az ivet 5-6 éve es valto gond meg nem volt. De szervizelik is ahogy kell.  Sőt tobb dsg is van/ volt ismerosoknek de senki nem mondott rosszat.

pedig meg hir is volt errol a problemarol. a vw at akarja tervezni az uj valtokat es idojarasnak megfeleo valtzatokat akar gyartani. szoval skandinav import dsg-vel majd ovatosan :-)
Naplózva
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #185 Dátum: 2013.09.17 kedd, 18:38:23 »

pedig meg hir is volt errol a problemarol. a vw at akarja tervezni az uj valtokat es idojarasnak megfeleo valtzatokat akar gyartani. szoval skandinav import dsg-vel majd ovatosan :-)

Az egyik komán 2 seat után most W-t vásárolt DSG-vel, mindegyik tökéletes volt.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:04:56 »

Az egyik komán 2 seat után most W-t vásárolt DSG-vel, mindegyik tökéletes volt.

a hír sem arrl szólt, hogy az első 10 Km-en tönkremegy, ha +3C fok van. A hír arról szólt, hogy ha nagy a meleg (+35Cfok felett), az autó nem tud haladni normális tempóval, akkor túlhevül az olaj és ez károsodást okoz a váltóműben, mert a kenés nem lesz megfelelő. Nyilván nem 1000km-ről van szó, hanem mondjuk hiába cseréled ki 60eKm-nél az olajat, ha 50eKm-nél már nudli a viszkozitása.

Az infó alapján azt is ki lehet következtetni, hogy aki főleg vidélen használja, vagy ezekben a melegekben kevésbé (mondjuk éppen bringázik), akkor annak nem lesz gondja. Aki meg Bp-i taxis és vw DSG-t használ, annak az autóját meg nem szabad megvenni.
Naplózva
Jani111
Vendég
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2013.09.18 szerda, 20:13:02 »

Sziasztok,

Új vagyok a topicban. Autócserén gondolkodom, és a kiszemelt modell egy benzines automata váltós Mondeo lenne kb a 2008-2009-es évjáratból. Végigolvastam a benzines és itt az automata topicot is de nem találtam ilyen hozzászólást. Tudnátok segíteni abban, hogy a benzinesekben milyen automata váltó van? mennyire megbízhatóak? vannak-e típushibái? Mit kell tudni róla?
Köszi a válaszaitokat előre is!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #188 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:25:50 »

Összefújt a sors egy profi automata szerelő testvárpárral.
Olyanoknak érdemes, akik maszeknél szereltetnek, mert nekik csak a váltót kell odavinni. Ki-be nem szerelnek, csak váltót újítanak fel. Priviben küldöm vkinek, ha kell.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:49:48 »

Sziasztok,

Új vagyok a topicban. Autócserén gondolkodom, és a kiszemelt modell egy benzines automata váltós Mondeo lenne kb a 2008-2009-es évjáratból. Végigolvastam a benzines és itt az automata topicot is de nem találtam ilyen hozzászólást. Tudnátok segíteni abban, hogy a benzinesekben milyen automata váltó van? mennyire megbízhatóak? vannak-e típushibái? Mit kell tudni róla?
Köszi a válaszaitokat előre is!
Ha 2008-2009, benzines és automata, akkor 2.3, AWF-21 váltóval. A váltó tehát ugyanaz, mint a TDCI-knél. A 2.3-as benzines motor Mazda eredetű láncos motor, sok Fordba is tették, főleg Európán kívül. Sok baj nincs vele, nem egy túlhúzott erőforrás. Néha egy-egy motor beadja a kulcsot, de ilyet eddig csak német fórumokon olvastam. Nem túl erős, de cserébe fogyaszt...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #190 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 21:14:40 »

Nehéz szívvel, de azt kell mondanom, így van. A dsg száraz kuplungos, emez meg olajos.
Cserébe a dsg-nél jóval hamarabb kell cserélni, a powernél meg csak olajat.
A múltkor beszélgettem az egyik fejlesztőmérnökkel, ők készítik az újabbnál újabb váltókat,
és ő aztán végképp másként látja. Szerinte a duplakuplungos zsákutca... na mind1, én nem értek egyet,
de hát így kerek a világ.
A 6-os dsg olajos kuplungos a 7-es meg száraz, de mindegyik csúcs..a héten egy crtdi dsg superbet hajtottam (6-os dsg) hibátlan, nem lehet belekötni,  olyan érzése van az embernek, hogy ettől jobb már nem is lehetne...nagyon beletaláltak vw-nél ezzel a váltóval.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 21:44:47 »

A 6-os dsg olajos kuplungos a 7-es meg száraz, de mindegyik csúcs..a héten egy crtdi dsg superbet hajtottam (6-os dsg) hibátlan, nem lehet belekötni,  olyan érzése van az embernek, hogy ettől jobb már nem is lehetne...nagyon beletaláltak vw-nél ezzel a váltóval.

áááá. ne fáradj, a mondeo a legjobb   nyes
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:14:06 »

A 6-os dsg olajos kuplungos a 7-es meg száraz, de mindegyik csúcs..a héten egy crtdi dsg superbet hajtottam (6-os dsg) hibátlan, nem lehet belekötni,  olyan érzése van az embernek, hogy ettől jobb már nem is lehetne...nagyon beletaláltak vw-nél ezzel a váltóval.


Fura ez a 7 sebesség... kíváncsi vagyok, mikor jönnek ki 7 sebességes manuállal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #193 Dátum: 2013.11.01 péntek, 21:26:28 »

Fura ez a 7 sebesség... kíváncsi vagyok, mikor jönnek ki 7 sebességes manuállal.

Ha jól rémlik, akkor már van 8 sebességes is egyes offokban.
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #194 Dátum: 2013.11.01 péntek, 21:33:17 »

áááá. ne fáradj, a mondeo a legjobb   nyes

Háts sajnos nem... Mikor bejött a powershift azt mondtam, olyan lesz a következő. Aztán olvastam róla ezt azt, meg láttam, hogy hogyan és mennyiért cserélik az olajat, meg szerelők meséltek hibákat... Szóval ilyen powershiftem tuti, hogy nem lesz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2013.11.01 péntek, 21:35:14 »

Ha jól rémlik, akkor már van 8 sebességes is egyes offokban.

A 8-10 sebességesek nem duplakuplungosok.
Manuálban én még nem láttam 7 sebességest... kivéve a traktort :-)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2013.11.01 péntek, 21:36:34 »

Háts sajnos nem... Mikor bejött a powershift azt mondtam, olyan lesz a következő. Aztán olvastam róla ezt azt, meg láttam, hogy hogyan és mennyiért cserélik az olajat, meg szerelők meséltek hibákat... Szóval ilyen powershiftem tuti, hogy nem lesz.

Amikor még nem jött be, akkor én is ezt mondtam... aztán beszélgettem egy fordos tervezővel, aki az mondta, nagyon sok a baj vele.
Ezért először a fókában jelent meg, a mondeóban jóval később.
Mindegy, a mondeo manuális váltója jó, én szeretek váltani...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2013.11.02 szombat, 07:18:30 »

Manuálban én még nem láttam 7 sebességest... kivéve a traktort :-)

OFF Porsche 911
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2013.11.02 szombat, 09:45:50 »

Háts sajnos nem... Mikor bejött a powershift azt mondtam, olyan lesz a következő. Aztán olvastam róla ezt azt, meg láttam, hogy hogyan és mennyiért cserélik az olajat, meg szerelők meséltek hibákat... Szóval ilyen powershiftem tuti, hogy nem lesz.
ezekről nem tudok semmit. csak lenne híre ha nem lenne jó?!     de szerintem jól vált, még a durashift is.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:37:13 »

te is megtudod! ;-)
www.etis.ford.com


Sziasztok!

Megnéztem az oldalt, de néhol téved. Van egy általam kinézett autó, aminek a DEKRA által történt bevizsgálása szerint kombi, a fényképeken kombi, az etis szerint 4 ajtós.

Üdv:

C.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.