Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 12:07:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 590355 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #250 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 09:21:47 »

Urak,
írjátok le pls mit tudtok a Powershiftekről.
Minden érdekelne, használat, szervíz, hasonlítás DSG-hez, hasonlítás hidrós A6-hoz.
Van pl AUTO-P benne mint a hetesekben?
D-N-R R-N-D között milyen gyorsan vált?
stb.


Most Powershift-es Mondeo-m van. Előtte hidrós Focus (4F27E). Amiben biztosan jobb: fogyasztás. Itt az adatsor:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/596140.html
(2 hetente 2x160km autópálya, közte hétköznap 2x3km város). Anno az 1.6-os 100 lovas Focus hasonló utakon 8.3-at fogyasztott.
Amiben mégis visszasírom a hidrós váltót:
1. A kúszás funkció nem annyira meggyőző. Fényévekkel jobb ugyan, mint az asszony korábbi Durashift EST-s (robotizált) Fiestája, de nem annyira jó, mint a hidrósoknál. A focusnál anno éreztem a mechanikus kapcsolatot a motor és a kerék között a kúszásnál, míg a Mondinál ezt nem érzem. De attól még teszi a dolgát, jó. Van benne Hill Holder funkció is, nem gurul vissza.
2. R-D váltás lassú. Egyszer megtörtént, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, de láttam, hogy jönnek, ezért gyorsan R-ből D-be váltottam hirtelen és már adni akartam a gázt. Volt kb. 1mp szünet, majd egy nagy rántással kilőttem egy nagyot rántott az autó és kipörgött a kerék (megj: hatszor fogalmaztam át ezt a mondatot, hogy a B-közép ne értelmezze félre  eplus2)

Mire vagy még kíváncsi?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.30 csütörtök, 09:25:07 írta kofy » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #251 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 09:28:27 »

(megj: hatszor fogalmaztam át ezt a mondatot, hogy a B-közép ne értelmezze félre  eplus2)


 taps

Ne beszélj félre...  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.30 csütörtök, 09:49:30 írta Balogh Tomi » Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #252 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 14:36:13 »

Most Powershift-es Mondeo-m van. Előtte hidrós Focus (4F27E). Amiben biztosan jobb: fogyasztás. Itt az adatsor:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/596140.html
(2 hetente 2x160km autópálya, közte hétköznap 2x3km város). Anno az 1.6-os 100 lovas Focus hasonló utakon 8.3-at fogyasztott.
Amiben mégis visszasírom a hidrós váltót:
1. A kúszás funkció nem annyira meggyőző. Fényévekkel jobb ugyan, mint az asszony korábbi Durashift EST-s (robotizált) Fiestája, de nem annyira jó, mint a hidrósoknál. A focusnál anno éreztem a mechanikus kapcsolatot a motor és a kerék között a kúszásnál, míg a Mondinál ezt nem érzem. De attól még teszi a dolgát, jó. Van benne Hill Holder funkció is, nem gurul vissza.
2. R-D váltás lassú. Egyszer megtörtént, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, de láttam, hogy jönnek, ezért gyorsan R-ből D-be váltottam hirtelen és már adni akartam a gázt. Volt kb. 1mp szünet, majd egy nagy rántással kilőttem egy nagyot rántott az autó és kipörgött a kerék (megj: hatszor fogalmaztam át ezt a mondatot, hogy a B-közép ne értelmezze félre  eplus2)

Mire vagy még kíváncsi?

A kúszás része érdekelne.
Ha lelépsz a fékről, akkor kúszik, vagy Auto-P-s ?
Miben különbözik a hagyományos automatától még? Kickdown jól működik? Kell sport módba tenni? Érdemes ott kézzel váltogatni?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #253 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 14:55:40 »

Most Powershift-es Mondeo-m van. Előtte hidrós Focus (4F27E). Amiben biztosan jobb: fogyasztás. Itt az adatsor:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/596140.html
(2 hetente 2x160km autópálya, közte hétköznap 2x3km város). Anno az 1.6-os 100 lovas Focus hasonló utakon 8.3-at fogyasztott.
Amiben mégis visszasírom a hidrós váltót:
1. A kúszás funkció nem annyira meggyőző. Fényévekkel jobb ugyan, mint az asszony korábbi Durashift EST-s (robotizált) Fiestája, de nem annyira jó, mint a hidrósoknál. A focusnál anno éreztem a mechanikus kapcsolatot a motor és a kerék között a kúszásnál, míg a Mondinál ezt nem érzem. De attól még teszi a dolgát, jó. Van benne Hill Holder funkció is, nem gurul vissza.
2. R-D váltás lassú. Egyszer megtörtént, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, de láttam, hogy jönnek, ezért gyorsan R-ből D-be váltottam hirtelen és már adni akartam a gázt. Volt kb. 1mp szünet, majd egy nagy rántással kilőttem egy nagyot rántott az autó és kipörgött a kerék (megj: hatszor fogalmaztam át ezt a mondatot, hogy a B-közép ne értelmezze félre  eplus2)

Mire vagy még kíváncsi?

a duplakuplungosnál tudtommal két hidro és egy fix kuplung van (bár lehet, hogy tévedek). Az érdekes, hogy míg a sima nyomatékváltónál a szolenoid szelepek kapcsolgatásából és a nyomás felépüléséből adódó időt kell megvárni, addig a duplakuplungosnál ez nincs és csak simán a robotika teszi a dolgát. Nem tudom, milyen mechanikus kapcsolatot éreztél és abban a fókában milyen váltó volt. Általában a konverternél kezdődik a hajtás aminél gáz az, ha mechanikus kapcsolatot érzel kúszás módban. A rántás azonban nagy gázadásnál normális, mert:
- a konverterben hirtelen nagy nyomás alakul ki, így a kúszási idő lecsökken
- a fix tengelykapcsoló gyorsan bekapcsol
- ha ez még egybeesik az indító fokozat utáni váltással (2-es), akkor az pláne tud ütni

A kerék kipörgés általában akkor történik már, amikor a fix kapcsoló már bekapcsol
Amúgy az automata váltó nem versenyzőknek való, ugyanakkor azért lehet ezzel is meglepetést okozni.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #254 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:21:33 »

a duplakuplungosnál tudtommal két hidro és egy fix kuplung van (bár lehet, hogy tévedek). Az érdekes, hogy míg a sima nyomatékváltónál a szolenoid szelepek kapcsolgatásából és a nyomás felépüléséből adódó időt kell megvárni, addig a duplakuplungosnál ez nincs és csak simán a robotika teszi a dolgát. Nem tudom, milyen mechanikus kapcsolatot éreztél és abban a fókában milyen váltó volt. Általában a konverternél kezdődik a hajtás aminél gáz az, ha mechanikus kapcsolatot érzel kúszás módban. A rántás azonban nagy gázadásnál normális, mert:
- a konverterben hirtelen nagy nyomás alakul ki, így a kúszási idő lecsökken
- a fix tengelykapcsoló gyorsan bekapcsol
- ha ez még egybeesik az indító fokozat utáni váltással (2-es), akkor az pláne tud ütni

A kerék kipörgés általában akkor történik már, amikor a fix kapcsoló már bekapcsol
Amúgy az automata váltó nem versenyzőknek való, ugyanakkor azért lehet ezzel is meglepetést okozni.

A duplakuplungosnél két kuplung van, kuplungonként a páratlan és páros fokozatok.
Hidrós váltónál van egy nyomatékkonverter (hidro) de ennek is van "fix kuplung" funkciója, amikor egy stift összezárja a konverter 2 oldalát. Ez az overdrive. Ilyenkor a konverter nem csúszik. Nincs az olajnak nyírása, ami ugye az ellensége.
A duplakuplungos autó általában egyszerre két fokozatban van, csak az egyik kuplungja az még nem zárt, csak a következp fokozat van előkészítve. Ezért vált gyorsan, mikor meg eza kuplung zár, a másik nyit, s akkor az készíti a következő fokozatot.
Egyébként megjegyzem a hagyományos hidrós váltó is pont a váltás pillanatában egyszerre több fokozatban van, sőt végtelen számú fokozatban van a 2 váltandó áttétel között a bolygókerékmű kialakítása miatt. Mert ugye minél lassabban fékezi az egyik fékszalag a váltandó/elhagyandó fokozatot, s eközben ugyanennyire finoman engedi a másik fékszalag rá a váltandő/következő fokozatot annál finomabb lesz a váltás. A hagyományos automatáknak ez a része programozható, tehát, hogy mennyire legyen finom (firm) a váltás. Minél finomabb a váltás, annál jobban csúszik váltásonként a 2 érintett fékszalag. Ezért ilyenkor jobban is melegszik a váltó.
Ezért is szoktak shift-kit-eket rakni a váltókba, amik megakadályozzák a hosszú idejú csúszást.
Viszont így rántós lesz a fokozatok közötti váltás. Erős motornál ez jampi (megpörög a kerék még 3.ban is; s nem is melegszik annyira a váltó, így 2 legyet lehet egyszerre ütni.
Ezt sokan nem tudják. Ha vki sportosan vezet, a hagyományos automatájába a shift-kitet rakassa be legelőször.

A mechanikus kapcsolat érzete alatt gondolom a kúszást érti a kolléga, tehát ahogy kezd lelépni a fékről, az autó már szépen elkezd csorogni.
Viszont ezt valóban nem hívhatjuk mechanikus kapcsolatnak, mert kúszáskor csak az olaj viszi át az erőt.

S valóban a hidrós is ránt indulásnál, én az offnál pont tesztelgetem, miként tud 2,5 tonna keresztbe menni kikanyarodáskor Wink
S valóban: kettesbe is jampin ugrik. Wink

Az automata váltó pont versenyzőknek való  eplus2, ugyanis a nyomaték átvitel szempontjából sokkal jobb, többet tud, mint egy mechanikus, vagy powershift. A nagy és erős bivaly gépek csak hidrós automatával léteznek (vagy végső esetben teherautó kuplunggal...pl rodok).

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #255 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:21:53 »

A kúszás része érdekelne.
Ha lelépsz a fékről, akkor kúszik, vagy Auto-P-s ?
Miben különbözik a hagyományos automatától még? Kickdown jól működik? Kell sport módba tenni? Érdemes ott kézzel váltogatni?
Vízszintes úton kúszik. Kis emelkedőn is még próbál kúszni, de pl. a garázsfelhajtómon a Focus még szépen lassan kúszott, addig ez már áll és kis gázt kell adni, hogy meginduljon. Hál'Istennek lehet "érzéssel" adagolni a gázt, úgyhogy nem bakkecskézik ekkor (mint a Fiesta robotika anno).
Kickdown működik, de a dinamikus vezetéshez Sport módba kell rakni. 50-nél egyenletes haladásnál pl. 1300-1400 között tartja a fordulatot, aminél már érzem, hogy kevés, főleg ha van egy kis emelkedő. Vagyis alaphelyzetben inkább a kényelem és az alacsonyabb fogyasztás volt a cél, a dinamizmoshoz ott az S.
Anno a Focust az M1-en "kamionmögülkielőzök" szituban mindig Manuálba tettem és váltottam kézzel, addig ezt csak Sportba rakom és már vált is vissza az esetek többségében és magasabb fordulaton tartja.
Naplózva
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #256 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:27:09 »

A mechanikus kapcsolat érzete alatt gondolom a kúszást érti a kolléga, tehát ahogy kezd lelépni a fékről, az autó már szépen elkezd csorogni.
Viszont ezt valóban nem hívhatjuk mechanikus kapcsolatnak, mert kúszáskor csak az olaj viszi át az erőt.

Így van, jól gondolod ezt értettem. Bocsánat, nem vagyok műszaki ember, de látom átjött a gondolatom.
A kúszásra és a kerék és motor közötti direktebb kapcsolatra gondoltam. A Mondeonál inkább "by-wire" kapcsolatot érzek, tudom ez is hülyeség, de nem tudom jobban megfogalmazni.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #257 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:38:06 »

Így van, jól gondolod ezt értettem. Bocsánat, nem vagyok műszaki ember, de látom átjött a gondolatom.
A kúszásra és a kerék és motor közötti direktebb kapcsolatra gondoltam. A Mondeonál inkább "by-wire" kapcsolatot érzek, tudom ez is hülyeség, de nem tudom jobban megfogalmazni.

Azt a különbséget érzed, hogy hidrósnál álló helyzetben is minimálisan hajtva van a konverter motor felőli oldala, a kerék felőli pedig áll, tehát elinduláskor egy sokkal előfeszítettebb állapotból kezdi az olajat tolni a kihajtásra, mint ahogyan a powershites kezdi összeengedni a kuplungtárcsa két oldalát. A powershiftes csak akkor visz át már mindent, amikor teljesen összezárt. A hidrós meg a végtelenségig csúszhat, de mindeközben sok nyomatékot át tud vinni.
Így a kialakítás jellegénél fogva pont az elindulás pillanatában masszívabban viselkedik a hidrós.
Illetve a hidrósnál van még egy trükk, ami ezt befolyásolja: a két oldal között van egy állítható szögű terelőkerék, ami befolyásolja a kihajtó oldalra való olajterelés mértékét.

Nincs bywire! Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #258 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:42:09 »

Vízszintes úton kúszik. Kis emelkedőn is még próbál kúszni, de pl. a garázsfelhajtómon a Focus még szépen lassan kúszott, addig ez már áll és kis gázt kell adni, hogy meginduljon. Hál'Istennek lehet "érzéssel" adagolni a gázt, úgyhogy nem bakkecskézik ekkor (mint a Fiesta robotika anno).
Kickdown működik, de a dinamikus vezetéshez Sport módba kell rakni. 50-nél egyenletes haladásnál pl. 1300-1400 között tartja a fordulatot, aminél már érzem, hogy kevés, főleg ha van egy kis emelkedő. Vagyis alaphelyzetben inkább a kényelem és az alacsonyabb fogyasztás volt a cél, a dinamizmoshoz ott az S.
Anno a Focust az M1-en "kamionmögülkielőzök" szituban mindig Manuálba tettem és váltottam kézzel, addig ezt csak Sportba rakom és már vált is vissza az esetek többségében és magasabb fordulaton tartja.

SzJani már szinte mindent elmondott én még annyit tennék hozzá, hogy az autó súlyából adódóan előfordúlhat, hogy egy adott meredekség után az autó nem kúszik, hanem áll egy könnyebb autóhoz képest. a másik a hill brake pont ilyen esetekre van kitalálva, hogy ne guruljon hátra. Van ilyen az autóban, mert az automatán működik.
Naplózva
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #259 Dátum: 2014.01.30 csütörtök, 15:52:11 »

Nincs bywire! Wink
Persze tudom, hogy nincs ilyen (max a gázpedál  eplus2).
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #260 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 10:29:24 »

Sziasztok.
Lassan megérett az idő egy váltó olaj cserére. Az MK3-on sk. szoktam cserélni motor olaj ,szervó olaj, hűtővíz stb. Mivel még csak ismerkedek a kocsival, kellene információ, hogy meg tudnám e itthon csinálni, vagy inkább szerviz. Motornál van fogalmam, hogy hogyan kell (ha van valami jó tanács, ide vele), de a váltó nagyon új nekem. Köszi.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #261 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 11:28:28 »

SzJani már szinte mindent elmondott én még annyit tennék hozzá, hogy az autó súlyából adódóan előfordúlhat, hogy egy adott meredekség után az autó nem kúszik, hanem áll egy könnyebb autóhoz képest. a másik a hill brake pont ilyen esetekre van kitalálva, hogy ne guruljon hátra. Van ilyen az autóban, mert az automatán működik.

Ebben a hill brake-ben nekem az a furcsa, hogy a korábbi automatáim esetében (MB) mindig azt mondták, h ha már elkezd visszafelé gurulni a paripa, akkor gáz van. Nekem pl a legmeredekebb utcákban sem kellett a fékre lépnem, simán megtartotta az automata, a lankásabbakon pedig kúszott felfelé.
Naplózva
erazko
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


E-mail
« Új hozzászólás #262 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 14:30:13 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, ha átváltok D- ből S-be, majd váltok kézzel (pl.5- bőé 6-dikba) ... utána hogy tudom visszatenni S-be a váltót, anélkül hgyo S-D-S-t váltanék?

Köszi

Erasko
Naplózva

Ford Mondeo Trend Traveller 2.0 (2006) 116LE. MK3.
Ford Mondeo Titanium Travell.2.0 (2011) 163LE MK4, aut,navi, bőr.
Ford Mondeo Titanium Traveller 2.0.(2016) 150LE, MK5. aut.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #263 Dátum: 2014.02.24 hétfő, 20:56:18 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, ha átváltok D- ből S-be, majd váltok kézzel (pl.5- bőé 6-dikba) ... utána hogy tudom visszatenni S-be a váltót, anélkül hgyo S-D-S-t váltanék?

Köszi

Erasko

Sehogy
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #264 Dátum: 2014.02.25 kedd, 16:27:43 »

Csütörtökön megyek a váltóban olajat, meg szűrőt cseréltetni. Van valami, amire figyelni kell? Hogy történik a művelet?
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #265 Dátum: 2014.02.25 kedd, 17:42:59 »

Csütörtökön megyek a váltóban olajat, meg szűrőt cseréltetni. Van valami, amire figyelni kell? Hogy történik a művelet?

Passz, de arra szeretnélek megkérni, hogy írd be ide a menetét.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #266 Dátum: 2014.02.25 kedd, 18:08:27 »

Csütörtökön megyek a váltóban olajat, meg szűrőt cseréltetni. Van valami, amire figyelni kell? Hogy történik a művelet?

Én eddig kettőt néztem végig... Elvileg semmi extra. Gyakorlatilag negyed literenként kell töltögetni egyfax helyen lévő betöltőnyiláson keresztül...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #267 Dátum: 2014.02.25 kedd, 18:09:37 »

Én eddig kettőt néztem végig... Elvileg semmi extra. Gyakorlatilag negyed literenként kell töltögetni egyfax helyen lévő betöltőnyiláson keresztül...

Ööö. Powershift vagy hagyományos automata?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #268 Dátum: 2014.02.25 kedd, 18:25:16 »

Ööö. Powershift vagy hagyományos automata?

Autómatában nem szabad olajat cserélni!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #269 Dátum: 2014.02.25 kedd, 22:29:43 »

Csütörtökön megyek a váltóban olajat, meg szűrőt cseréltetni. Van valami, amire figyelni kell? Hogy történik a művelet?

A következő powershift infókat:



megtalálod ebben a pdf-ben:
http://data.hu/get/7459943/powershift.pdf

Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #270 Dátum: 2014.02.25 kedd, 22:53:37 »

A következő powershift infókat:



megtalálod ebben a pdf-ben:
http://data.hu/get/7459943/powershift.pdf

Wink

Jani 1 kérdés.   2.0-ba és a 2.2-be ugyanaz a váltó van?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #271 Dátum: 2014.02.26 szerda, 07:52:24 »

Passz, de arra szeretnélek megkérni, hogy írd be ide a menetét.
Majd figyelek.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #272 Dátum: 2014.02.26 szerda, 07:59:17 »

A következő powershift infókat:



megtalálod ebben a pdf-ben:
http://data.hu/get/7459943/powershift.pdf

Wink

Köszi Jani. Bár csak pár szót tudok angolul, ebben minden benne van.
 worship
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
kofy
Vendég
« Új hozzászólás #273 Dátum: 2014.02.26 szerda, 08:06:01 »

Jani 1 kérdés.   2.0-ba és a 2.2-be ugyanaz a váltó van?

Jani helyett:
A válasz: attól függ. A 2.2-eshez ugyanaz az Aisin AWF21 (normál hidrós) automata van, mint amit a facelift előtt a 2.0 TDCi-khez használtak. De ha a pillanatnyi állapotot nézzük, akkor a válasz nem. A 2.0 TDCi-hez a duplakuplungos jár, a 2.2-höz a hidrós automata.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #274 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:04:08 »

Jani helyett:
A válasz: attól függ. A 2.2-eshez ugyanaz az Aisin AWF21 (normál hidrós) automata van, mint amit a facelift előtt a 2.0 TDCi-khez használtak. De ha a pillanatnyi állapotot nézzük, akkor a válasz nem. A 2.0 TDCi-hez a duplakuplungos jár, a 2.2-höz a hidrós automata.
Akkor gondolom a 163 los nem power is ugyanez?!

Ez  lehet a japán váltó?     
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #275 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:45:16 »

Akkor gondolom a 163 los nem power is ugyanez?!

Ez  lehet a japán váltó?     

Alapjaiban véve meg kell különböztetni a powershiftet a hagyományos automatától (AWF-21).
Továbbá.
A hagymányos automatából (AWF-21) már a fészlift előtt is 2 fajtát építettek be, ugyanis a 2.3-as benzinesben (SEBA motorkód) lévőnek más volt a végáttétele (3,75) a többihez képest (3,329).
A mostani fészliftes 2.2-ben is AWF-21 van, ha automatában kérik, viszont ennek már nem tudom a végáttételét...
A 163LE 2.0TDCi az powershift.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #276 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:48:53 »

Akkor gondolom a 163 los nem power is ugyanez?!

Ez  lehet a japán váltó?     

AWF21 a japán váltó:
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #277 Dátum: 2014.02.26 szerda, 10:12:45 »

Alapjaiban véve meg kell különböztetni a powershiftet a hagyományos automatától (AWF-21).
Továbbá.
A hagymányos automatából (AWF-21) már a fészlift előtt is 2 fajtát építettek be, ugyanis a 2.3-as benzinesben (SEBA motorkód) lévőnek más volt a végáttétele (3,75) a többihez képest (3,329).
A mostani fészliftes 2.2-ben is AWF-21 van, ha automatában kérik, viszont ennek már nem tudom a végáttételét...
A 163LE 2.0TDCi az powershift.


Annyi csavar van a dologban, h nem fordrol van szó hanem citromrol. De szerintem 1 kutya.  Csipp miatt erdekel csak. Megcsinaltak de keves nekem. Ha ugyanaz valtom mint a 2.2 e akkor mehetne neki batrabban. Enyém 2.0 163 ló.

A szerelom azt mondta japan váltó.  Az olajcserere viszont nemtudott hirtelen mitmondani. Arról tucc valamit?
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.26 szerda, 10:37:05 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #278 Dátum: 2014.02.26 szerda, 10:29:33 »

Kossz! Sajnos nemigen értem. .
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #279 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 17:25:46 »

Passz, de arra szeretnélek megkérni, hogy írd be ide a menetét.
Tehát.
  Mire odaértem,  kapcsolgattam minden állásba a fokozatokat, hogy átmozgassam az összes olajat a járatokban( SzJani-tól kapott dok. alapján).
Alul a leeresztő csavarokon kb 6 liter olaj jött le, a szűrőben is volt egy kicsi. A végén megmérve majdnem 6,5 liter volt.
  Szűrő csere után csavarok vissza. A váltó tetején(SzJani doku.) van a betöltő nyílás. Tölcsérrel simán 6 liter belemegy.Csavar lezár. Motor beindít és végig kapcsolgatni a fokozatokat. Mindegyiknél 20 másodpercig  járatni. Ha kész utána 2,5 dl utátöltés.N A féltengely mellett van a nívó nyílás csavarja, ott kell lesni,hogy mikor kezd csurogni a feltöltött olaj. Nekem még 1,5 dl lett rátöltve. Összesen 6,4 liter. Próba és   Wink
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #280 Dátum: 2014.04.18 péntek, 10:13:26 »

Sziasztok! Egy Ford Mondeo IV-es 2008-as 2.0-ás automata váltós autóm van. Pár hete elkezdte azt játszani, hogy lassításnál olyan 20km/h körül ránt egy kicsit. Ezt mindig csak lassításnál és kb. ennél a sebességnél csinálja. Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Mi lehet?
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #281 Dátum: 2014.04.23 szerda, 22:14:54 »

Tehát.
  Mire odaértem,  kapcsolgattam minden állásba a fokozatokat, hogy átmozgassam az összes olajat a járatokban( SzJani-tól kapott dok. alapján).
Alul a leeresztő csavarokon kb 6 liter olaj jött le, a szűrőben is volt egy kicsi. A végén megmérve majdnem 6,5 liter volt.
  Szűrő csere után csavarok vissza. A váltó tetején(SzJani doku.) van a betöltő nyílás. Tölcsérrel simán 6 liter belemegy.Csavar lezár. Motor beindít és végig kapcsolgatni a fokozatokat. Mindegyiknél 20 másodpercig  járatni. Ha kész utána 2,5 dl utátöltés.N A féltengely mellett van a nívó nyílás csavarja, ott kell lesni,hogy mikor kezd csurogni a feltöltött olaj. Nekem még 1,5 dl lett rátöltve. Összesen 6,4 liter. Próba és   Wink

Kösz a leírást!

Az általad említett doksit elkérhetem?
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #282 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 20:46:00 »

Kösz a leírást!

Az általad említett doksit elkérhetem?
Olvass egy kicsit vissza..
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #283 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 20:47:28 »

Itt van -pdf
http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg870105#msg870105
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #284 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:08:02 »


Köszönöm.  eljen
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #285 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:12:11 »

Tehát.
  Mire odaértem,  kapcsolgattam minden állásba a fokozatokat, hogy átmozgassam az összes olajat a járatokban( SzJani-tól kapott dok. alapján).
Alul a leeresztő csavarokon kb 6 liter olaj jött le, a szűrőben is volt egy kicsi. A végén megmérve majdnem 6,5 liter volt.
  Szűrő csere után csavarok vissza. A váltó tetején(SzJani doku.) van a betöltő nyílás. Tölcsérrel simán 6 liter belemegy.Csavar lezár. Motor beindít és végig kapcsolgatni a fokozatokat. Mindegyiknél 20 másodpercig  járatni. Ha kész utána 2,5 dl utátöltés.N A féltengely mellett van a nívó nyílás csavarja, ott kell lesni,hogy mikor kezd csurogni a feltöltött olaj. Nekem még 1,5 dl lett rátöltve. Összesen 6,4 liter. Próba és   Wink
Jövő héten én is cserélem a dsg-ben...kész procedúra, vízszintbe állítani keresztbe-hosszába pontosan, megadott olajhőfok mellett a szintet beállítani járó motornál.... vigyor3...de megéri, elképesztő amit tud.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #286 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:21:31 »

Jövő héten én is cserélem a dsg-ben...kész procedúra, vízszintbe állítani keresztbe-hosszába pontosan, megadott olajhőfok mellett a szintet beállítani járó motornál.... vigyor3...de megéri, elképesztő amit tud.

Száraz, vagy olajos DSG?
(a száraz tényleg elképesztő, amit tud... Wink )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #287 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:27:06 »

Száraz, vagy olajos DSG?
(a száraz tényleg elképesztő, amit tud... Wink )
Tényleg, nem csak a Ford használ olajost?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #288 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:34:49 »

Száraz, vagy olajos DSG?
(a száraz tényleg elképesztő, amit tud... Wink )
Szárazat nem szabad megvenni.
Ez olajos, (ez 400Nm-t is tud a száraz max 250-et) de ugyanúgy teszi a dolgát mint a száraz, csak nem kopnak el a tárcsák, mert olajban fut. Kellően erős motorral 0,1 sec-os váltásidővel eléggé hatásosnak tűnik.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #289 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:35:44 »

Szárazat nem szabad megvenni.
Ez olajos, (ez 400Nm-t is tud a száraz max 250-et) de ugyanúgy teszi a dolgát mint a száraz, csak nem kopnak el a tárcsák, mert olajban fut. Kellően erős motorral 0,1 sec-os váltásidővel eléggé hatásosnak tűnik.. eplus2

Én eddig csak a PDK-t próbáltam, de az brutál!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #290 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:51:37 »

Tényleg, nem csak a Ford használ olajost?

Nem.
A fauvé dízelek azok 6 sebességes olajosok.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #291 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:52:36 »

Szárazat nem szabad megvenni.
Ez olajos, (ez 400Nm-t is tud a száraz max 250-et) de ugyanúgy teszi a dolgát mint a száraz, csak nem kopnak el a tárcsák, mert olajban fut. Kellően erős motorral 0,1 sec-os váltásidővel eléggé hatásosnak tűnik.. eplus2

Ja.
Sajnos ez miatt nem vettünk vw konszern DSG-st, mert mi benzinest kerestünk, s a benzineshez csak a 7 sebességes száraz van, ami kb 80E km-t bír...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #292 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:57:26 »

Én eddig csak a PDK-t próbáltam, de az brutál!
Egy porscheban minden brutál.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #293 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:09:38 »

Ja.
Sajnos ez miatt nem vettünk vw konszern DSG-st, mert mi benzinest kerestünk, s a benzineshez csak a 7 sebességes száraz van, ami kb 80E km-t bír...
Csak azoknál, akiknél a motor is csak 80-at bír...jóval többet elmegy a száraz is...de tény, hogy az olajos a kiforrottabb és tartósabb darab.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #294 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:12:05 »

Ja.
Sajnos ez miatt nem vettünk vw konszern DSG-st, mert mi benzinest kerestünk, s a benzineshez csak a 7 sebességes száraz van, ami kb 80E km-t bír...
ezek mettől meddig vannak?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #295 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:13:03 »

ezek mettől meddig vannak?

?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #296 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:15:17 »

?
év. milyen évjárat
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #297 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:19:29 »

év. milyen évjárat

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #298 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:22:44 »

hát, nem lettem okosabb. de nem is érdekes annyira. itt a városban van 1 gti golf 5. nyúzzák sok éve, de váltó baja nem volt.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #299 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:30:15 »

hát, nem lettem okosabb. de nem is érdekes annyira. itt a városban van 1 gti golf 5. nyúzzák sok éve, de váltó baja nem volt.

Addig jó. Wink
Amikor majd lesz, az lesz a szívás...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.