Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.08 szerda, 19:27:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 590394 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26658


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #350 Dátum: 2014.06.27 péntek, 15:00:25 »

Sziasztok! Nekem is pont ez a bajom. Már 2,5 éve van meg a járgány (2008 MK4 Titanium Aut. 2.0 TDCi). Pár hónapja kezdte el, hogy 20km/h-nál, csakis mikor lassítok beránt egyet. Hol jobban érezhetően, hol csak éppen észrevehetően. Múltkor a Gellért-hegyről jöttem le vele, gurultam D-ben, és mikor leértem, teljesen megszűnt ez a jelenség majdnem 1 hónapig. Aztán megint kezd előjönni.
Bevittem szervízbe (Auto-Fort - Németh Viktor), előtte Petrányiba Üllői útra, de egyik helyen sem tudtak kiolvasni a komputerből semmit.
Elég tanácstalan vagyok, mert nem szeretném tönkretenni a szeretett kis járgányomat és nem tudom, mit tegyek-mit ne tegyek vele  rinya



Menj a. Gellért hegyre havonta.   vigyor3

Azt mondják ez normális, nem?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #351 Dátum: 2014.06.27 péntek, 15:15:11 »

Ez most viccesen hangzik, de ma megyek fel majd este, mert már néha eléggé beránt...meg nem árt asszonnyal is romantikázni egyet néha Smiley
Amúgy nekem pont azt mondták, hogy nem normális működés. Mondtak itt már mágnesszelep tömb cserét meg valami turbina felújítást is. Az az érzésem, minden szaki csak találgat. A legutóbbi automatás például azt mondta, hogy ez típushiba.

Menj a. Gellért hegyre havonta.   vigyor3

Azt mondják ez normális, nem?
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #352 Dátum: 2014.06.27 péntek, 15:25:58 »

Nem emlékszel, milyen válaszok voltak rá? Én sem látom őket, de nagyon érdekelne valami megoldási javaslat, mert azóta is küzdök vele, és túl vagyok már megannyi szakin és szakszervizen, még a híres Vik-en is.


innen ki törölt hsz-eket és miért?  chrispooh kérdésére volt pár válasz, most meg nincs egyse
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #353 Dátum: 2014.06.27 péntek, 16:41:14 »

Sziasztok! Nekem is pont ez a bajom. Már 2,5 éve van meg a járgány (2008 MK4 Titanium Aut. 2.0 TDCi). Pár hónapja kezdte el, hogy 20km/h-nál, csakis mikor lassítok beránt egyet. Hol jobban érezhetően, hol csak éppen észrevehetően. Múltkor a Gellért-hegyről jöttem le vele, gurultam D-ben, és mikor leértem, teljesen megszűnt ez a jelenség majdnem 1 hónapig. Aztán megint kezd előjönni.
Bevittem szervízbe (Auto-Fort - Németh Viktor), előtte Petrányiba Üllői útra, de egyik helyen sem tudtak kiolvasni a komputerből semmit.
Elég tanácstalan vagyok, mert nem szeretném tönkretenni a szeretett kis járgányomat és nem tudom, mit tegyek-mit ne tegyek vele  rinya



A jelenlegi automaták vezérlése sok mindent figyelembe vesz, mennyire intenzíven mentél előtte, mennyi ideje van motorfékbe, ehez képest lassúlás/gyorsulás, éppen kivett nyomaték, gázpedál állása, sebesség, forsdualtszám...... Nagyon sok-sok mindent. Amikor ránt, az azt jelenti, hogy akkor a szolenoid éppen gyorskapcsolásban volt, vagyis a megfelelő fokozat tárcsát hirtelen fékezte be. Hegyről lejövet ez viszonylag sokszor előfordúlhat, pláne ha egy picivel nagyobb tempóval érkezel és előtte autópályáztál vagy intenzívebben vezettél.

Az automata váltó hibájára (sajna ezt tapasztalatból mondom, bár az egy 2.5TD omega volt) olyan dolgok jeleznek, mint pl 2200 környékén, normál gázadással (nem intenzív gyorsítás), nem vált el az autó, hanem felpörög 3000 fölé és ott vált, vagy egyáltalán nem vált vissza, vegy egy magasabb forulatszámba váltva nincs meghajtás (ekkor a kisebb fokozat szolenoidja már lezárt, de a nagyobb még nem nyitott ki, vagy nem tud kinyitni), fokozatba kapcsolva a motor pörög, az autó nem megy (ez már a vége).
Naplózva
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #354 Dátum: 2014.06.27 péntek, 18:34:49 »

Ezzel azt mondtad, hogy ne aggódjak? Smiley


A jelenlegi automaták vezérlése sok mindent figyelembe vesz, mennyire intenzíven mentél előtte, mennyi ideje van motorfékbe, ehez képest lassúlás/gyorsulás, éppen kivett nyomaték, gázpedál állása, sebesség, forsdualtszám...... Nagyon sok-sok mindent. Amikor ránt, az azt jelenti, hogy akkor a szolenoid éppen gyorskapcsolásban volt, vagyis a megfelelő fokozat tárcsát hirtelen fékezte be. Hegyről lejövet ez viszonylag sokszor előfordúlhat, pláne ha egy picivel nagyobb tempóval érkezel és előtte autópályáztál vagy intenzívebben vezettél.

Az automata váltó hibájára (sajna ezt tapasztalatból mondom, bár az egy 2.5TD omega volt) olyan dolgok jeleznek, mint pl 2200 környékén, normál gázadással (nem intenzív gyorsítás), nem vált el az autó, hanem felpörög 3000 fölé és ott vált, vagy egyáltalán nem vált vissza, vegy egy magasabb forulatszámba váltva nincs meghajtás (ekkor a kisebb fokozat szolenoidja már lezárt, de a nagyobb még nem nyitott ki, vagy nem tud kinyitni), fokozatba kapcsolva a motor pörög, az autó nem megy (ez már a vége).
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #355 Dátum: 2014.06.28 szombat, 00:20:00 »

Ezzel azt mondtad, hogy ne aggódjak? Smiley



igen, nem kell aggódni. Amúgy ha most szétszednék és nem találnak semmit, akkor az kb 100-150eHuf, ha találnak, akkor 200-250eHuf, szóval nem érdemes rajta görcsölni
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #356 Dátum: 2014.06.28 szombat, 06:34:12 »

Ezzel azt mondtad, hogy ne aggódjak? Smiley



Kotta kollégának maximálisan igaza van. Én ezt a dolgot kb naponta tapasztalom a dömperrel: mert hol nyugisan megyek vele, meg hol nascarozok...A váltó sokszor nem tudja, hogy mi van.
Akitől vettem az autót, az kb úgy nyomott bele 215E km-t, hogy Széchenyi-hegyre fel, majd motorfékkel le...
Amikor megvettem, azt hittük, hogy full váltófelújítás. Aztán levettem az akkusarut, törlődött a váltóból minden adaptív paraméter, s azóta nagyon szépen vált, ha normálisan megyek vele. A strapát is jól bírja, mert kb 1300Nm--re van tervezve.  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
chrispooh
Vendég
« Új hozzászólás #357 Dátum: 2014.06.29 vasárnap, 14:10:55 »

Köszönöm srácok, akkor nem aggódom Smiley Most éppen pár napja jó és semmit nem érzek. Amúgy a váltást is alig érzem ezen kívül, szólval bízom a legjobbakban Smiley További szép hétvégét!
Naplózva
tyavi
Vendég
« Új hozzászólás #358 Dátum: 2014.07.01 kedd, 21:56:58 »

Helló, mi az az olaj frissítés?

nyomatékváltóban:
- ha nem tudod mennyi km van benne (garantáltan), akkor soha, vagy ha tönkremegy
- ha tudod, akkor 100eKm, de csak olaj frissítést tudnak csinálni

Ha duplakuplungos:
- 60eKm
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #359 Dátum: 2014.07.02 szerda, 00:13:26 »

Helló, mi az az olaj frissítés?


amikor nem cserélik le az összes olajat és az olajszűrőt. A váltóban kb 5l olaj van és ekkor 3l körül cserélnek, ha jól emlékszem
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #360 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 21:21:47 »

for Balu
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #361 Dátum: 2014.10.06 hétfő, 23:25:02 »

Tehát.
  Mire odaértem,  kapcsolgattam minden állásba a fokozatokat, hogy átmozgassam az összes olajat a járatokban( SzJani-tól kapott dok. alapján).
Alul a leeresztő csavarokon kb 6 liter olaj jött le, a szűrőben is volt egy kicsi. A végén megmérve majdnem 6,5 liter volt.
  Szűrő csere után csavarok vissza. A váltó tetején(SzJani doku.) van a betöltő nyílás. Tölcsérrel simán 6 liter belemegy.Csavar lezár. Motor beindít és végig kapcsolgatni a fokozatokat. Mindegyiknél 20 másodpercig  járatni. Ha kész utána 2,5 dl utátöltés.N A féltengely mellett van a nívó nyílás csavarja, ott kell lesni,hogy mikor kezd csurogni a feltöltött olaj. Nekem még 1,5 dl lett rátöltve. Összesen 6,4 liter. Próba és   Wink


Azóta is rendben működik a paripa?

Naplózva
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #362 Dátum: 2014.10.07 kedd, 07:53:57 »

Ahogy olvastam a 8 oldalt, másnál is fordult már elő, hogy a kocsi lefulladt.

Ez most valós hiba, vagy más is okozhatja?

Főnököm mondeójával mentem a múlt héten, szépen poroszkálva jártam vele, (az automata nagy kényelem Smiley ) Amikor visszaértem, hogy a garázsba beálljak egyszercsak nem járt a motor. Motorfékkel gurultam bekanyarodtam a parkolóba, akartam gázt nyomni és semmi.

Vele is előfordult már egyszer, de ő szerinte a tanulós váltó is okozhatja, mivel ő sem hajt, nagyon korán vált el és nagyon sokáig engedi vissza a fordulatot mire visszavált. Még a régebbi cégautója egy superb is csinált ilyet, ott kézi módban egy kicsit kihúzatta, utána a visszaváltás és felváltás helye is átkerült egy kicsit és nem csinálta.

Ilyen tényleg előfordulhat?
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #363 Dátum: 2014.10.07 kedd, 09:25:56 »

Ahogy olvastam a 8 oldalt, másnál is fordult már elő, hogy a kocsi lefulladt.

Ez most valós hiba, vagy más is okozhatja?

Főnököm mondeójával mentem a múlt héten, szépen poroszkálva jártam vele, (az automata nagy kényelem Smiley ) Amikor visszaértem, hogy a garázsba beálljak egyszercsak nem járt a motor. Motorfékkel gurultam bekanyarodtam a parkolóba, akartam gázt nyomni és semmi.

Vele is előfordult már egyszer, de ő szerinte a tanulós váltó is okozhatja, mivel ő sem hajt, nagyon korán vált el és nagyon sokáig engedi vissza a fordulatot mire visszavált. Még a régebbi cégautója egy superb is csinált ilyet, ott kézi módban egy kicsit kihúzatta, utána a visszaváltás és felváltás helye is átkerült egy kicsit és nem csinálta.

Ilyen tényleg előfordulhat?

háát, azt nem hiszem, hogy a tanulóstól van, szerintem egy szofver hiba. Nekem 3 év után is előadta egy körforgalomban. Az tény, hogy akkor nagyobb volt rá az esély, ha szokatlan helyzetben találta magát. Pl ha S-ben tolom neki, aztán hirtelen nagypapásan közelítek egy kereszteződésbe, vagy a megrakott utánfutó rá van akasztva.

Szerintem nem kell foglalkozni a dologgal.
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #364 Dátum: 2014.10.07 kedd, 12:17:01 »


Azóta is rendben működik a paripa?


Azóta 20ezer ment bele. Minden ok.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #365 Dátum: 2014.10.07 kedd, 12:52:35 »

Azóta 20ezer ment bele. Minden ok.

Thx és örülök.  Wink
Naplózva
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #366 Dátum: 2014.10.07 kedd, 19:30:24 »

háát, azt nem hiszem, hogy a tanulóstól van, szerintem egy szofver hiba. Nekem 3 év után is előadta egy körforgalomban. Az tény, hogy akkor nagyobb volt rá az esély, ha szokatlan helyzetben találta magát. Pl ha S-ben tolom neki, aztán hirtelen nagypapásan közelítek egy kereszteződésbe, vagy a megrakott utánfutó rá van akasztva.

Szerintem nem kell foglalkozni a dologgal.

Egy ilyen leállás után, hogyan lehet a leggyorsabban újraindítani a kocsit?

Igaz a kocsiban van utólagos rejtett kapcsoló, indításgátló, de nekem csak úgy sikerült, hogy P-be raktam, fék, gomb nyom, indít és mehet. Azért ez egy körforgalomban, vagy kereszteződésben vicces tud lenni, mármint a fék és P.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #367 Dátum: 2014.10.07 kedd, 19:59:22 »

Egy ilyen leállás után, hogyan lehet a leggyorsabban újraindítani a kocsit?

Igaz a kocsiban van utólagos rejtett kapcsoló, indításgátló, de nekem csak úgy sikerült, hogy P-be raktam, fék, gomb nyom, indít és mehet. Azért ez egy körforgalomban, vagy kereszteződésben vicces tud lenni, mármint a fék és P.

Rakhatod N-be is. Nem kell P-be.
Naplózva
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #368 Dátum: 2014.11.06 csütörtök, 14:55:07 »

Rakhatod N-be is. Nem kell P-be.

Köszi!

Egy kérdés még. Az automatánál normális, hogy még az 1-est el nem váltja addig ilyen vinnyogó hangja van a váltónak, de után a többi fokozatban semmi más hang nincs, csak a motoré.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #369 Dátum: 2014.11.06 csütörtök, 21:05:41 »

Köszi!

Egy kérdés még. Az automatánál normális, hogy még az 1-est el nem váltja addig ilyen vinnyogó hangja van a váltónak, de után a többi fokozatban semmi más hang nincs, csak a motoré.

Nem nagyon értem mi az a vinnyogó hang. Reggel meghalgatom az enyémet, hogy más hangja van-e indító fokozatban mint a többiben. Amúgy a konverter csak az indító és a tolató fokozatban dolgozik. Hátramenetben hallod ugyan azt a hangot? Utána fix tengelykapcsoló összezár és a bolygóműben fékeződnek a fokozatok.





http://www.valtodoktor.hu/automata-valto-javitas-cikkek.php?id=9
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #370 Dátum: 2014.11.06 csütörtök, 21:16:14 »

Köszi!

Egy kérdés még. Az automatánál normális, hogy még az 1-est el nem váltja addig ilyen vinnyogó hangja van a váltónak, de után a többi fokozatban semmi más hang nincs, csak a motoré.

Ha 1-ből 2-be váltásnál vinnyog, akkor az a fékszalagod lesz.
Én levenném az akkusarut a kocsiról mondjuk fél órára. Anno az én OFF automatámmal csodát tett, hogy törlődtek belőle az előző tulajhoz való alkalmazkodásai.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #371 Dátum: 2014.11.06 csütörtök, 21:56:48 »

Azóta voltam szerelőnél az engem zavaró hangok miatt.

A motor felől valószínű, hogy a vákumszelep a ludas.

A váltó pedig meginduláskor adja ezt a hangot, de nem igazán vinnyogás, jobban hasonlít egy villanymotor hangjára, de amint a kocsi már rendesen gurul, illetve ha már kettesben van, akkor nincs már. Hátramenetben nem tudom, van-e, nem szoktam vele gyorsan tolatni. Előrementben, ha lassan, kis gázzal indulok, kevesebb ideig hallani, ha nagy gázzal akkor erősebben, de szerelő is azt mondja, hogy a konvertert lehet ilyenkor hallani.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #372 Dátum: 2014.11.07 péntek, 07:30:24 »

Azóta voltam szerelőnél az engem zavaró hangok miatt.

A motor felől valószínű, hogy a vákumszelep a ludas.

A váltó pedig meginduláskor adja ezt a hangot, de nem igazán vinnyogás, jobban hasonlít egy villanymotor hangjára, de amint a kocsi már rendesen gurul, illetve ha már kettesben van, akkor nincs már. Hátramenetben nem tudom, van-e, nem szoktam vele gyorsan tolatni. Előrementben, ha lassan, kis gázzal indulok, kevesebb ideig hallani, ha nagy gázzal akkor erősebben, de szerelő is azt mondja, hogy a konvertert lehet ilyenkor hallani.

Az nem mindegy, hogy villanymotoros a hang, vagy vinnyogós váltáskor. Utóbbi fékszalag, előbbi a konverter. Majd viszlek egyszer az offal, s megmutatom milyen a fékszalagos vinnyogás  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #373 Dátum: 2014.11.14 péntek, 20:08:31 »

Nem tudja valaki hány liter olaj kell a Powershift váltóba? Csere előtt állok.
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #374 Dátum: 2014.11.14 péntek, 20:19:54 »

Nem tudja valaki hány liter olaj kell a Powershift váltóba? Csere előtt állok.

namost nyomaték váltó vagy a duplakuplungos.

Nyomatékváltóban nem igazán kell olajat cserélni, a duplában emlékeim szerint valamivel több mint 4l van (de nem emlékszem pontosan).
Naplózva
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #375 Dátum: 2014.11.14 péntek, 23:01:11 »

namost nyomaték váltó vagy a duplakuplungos.


Powershift - dupla kuplungos.
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #376 Dátum: 2014.11.15 szombat, 09:36:16 »

Nem tudja valaki hány liter olaj kell a Powershift váltóba? Csere előtt állok.
6 liter
WSS-M2C936-A (Transmission Oil BO-DC / 6U7J-M2C936-AA/BA)
http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg870105#msg870105
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.15 szombat, 17:41:12 írta nagytomi » Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #377 Dátum: 2014.11.15 szombat, 19:29:39 »

Sziasztok!

Nem powershiftes váltóm van. Mai nap jött elő egy olyan, hogy amikor már megállni készülök, kereszteződés, parkoló, akkor nem akar megállni, hanem ugrál rángat, le is fulladt egyszer. Amikor jöttek a tünetek a lámpák mintha "remegnének"

Úgy néz, ki hogy regenerálás közben van a járgány. Városban kb 15 órát közlekedve is, pattog alatta minden ami kipufogó és a ventilátorok is mennek.

Szerk: Mentem vele az itt leírtak alapján egy hosszabb távot a regenerálás miatt. 3000-es fordulak kb 15-20 km vissza, meg rendesen D-ben. A motor mély hangja elment, a városban most a váltó sem szórakozott.

Készüljek mélyen a zsebembe nyúlni? Mi lehet?  

« Utoljára szerkesztve: 2014.11.15 szombat, 21:43:09 írta Plebi » Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
cssl
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 187


E-mail
« Új hozzászólás #378 Dátum: 2014.11.16 vasárnap, 00:32:16 »

6 liter
WSS-M2C936-A (Transmission Oil BO-DC / 6U7J-M2C936-AA/BA)
http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg870105#msg870105
Egy másik.
http://www.getrag.com/media/media/press/english/2012_2/2012_02_01_presskit_6dct450/Press_information_6DCT450.pdf
Naplózva

MK5 - 2016 2.0 TDci 180LE Power Shift Hatchback Ruby Red
ex: MK4 - 2011  2.0 TDci  Power Shift lunar sky 5 ajtós
ex: Mk4 - 2008 2.0 TDci kék kombi
ex: Mk3 - 2006 2.0 TDci szürke kombi
ex: Mk2 - 2002 1.8 TD lila kombi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #379 Dátum: 2014.11.16 vasárnap, 00:37:26 »

Sziasztok!

Nem powershiftes váltóm van. Mai nap jött elő egy olyan, hogy amikor már megállni készülök, kereszteződés, parkoló, akkor nem akar megállni, hanem ugrál rángat, le is fulladt egyszer. Amikor jöttek a tünetek a lámpák mintha "remegnének"

Úgy néz, ki hogy regenerálás közben van a járgány. Városban kb 15 órát közlekedve is, pattog alatta minden ami kipufogó és a ventilátorok is mennek.

Szerk: Mentem vele az itt leírtak alapján egy hosszabb távot a regenerálás miatt. 3000-es fordulak kb 15-20 km vissza, meg rendesen D-ben. A motor mély hangja elment, a városban most a váltó sem szórakozott.

Készüljek mélyen a zsebembe nyúlni? Mi lehet?  



Ezek a váltók nem szokták megadni magukat. Ha hideg, akkor azért finoman bánj vele, mert az olaj végzi a munkát és olyankor az meg van egy picit dermedve.
Naplózva
Forri76
Vendég
« Új hozzászólás #380 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:24:52 »

Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki mondani ,hogy normális e az,amikor hegymenetben megyek akkor ingadozik a fordulat??
2011. 140le powershift es!elöre is köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #381 Dátum: 2014.11.26 szerda, 20:41:57 »

Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki mondani ,hogy normális e az,amikor hegymenetben megyek akkor ingadozik a fordulat??
2011. 140le powershift es!elöre is köszi
valami csúszik a valtoban....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Forri76
Vendég
« Új hozzászólás #382 Dátum: 2014.11.26 szerda, 21:02:49 »

De amugy meg normálisan vált,mit lehet tenni vele?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #383 Dátum: 2014.11.27 csütörtök, 06:53:54 »

De amugy meg normálisan vált,mit lehet tenni vele?
megnézetni hozzá értő szakival.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
reszki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33



E-mail
« Új hozzászólás #384 Dátum: 2014.12.19 péntek, 22:58:03 »

Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki mondani ,hogy normális e az,amikor hegymenetben megyek akkor ingadozik a fordulat??
2011. 140le powershift es!elöre is köszi

Mennyi km van az autóban? Mikor volt váltóolaj csere?
Naplózva

2.0 TDCi Titanium X Powershift (2011)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #385 Dátum: 2014.12.19 péntek, 23:41:55 »

Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki mondani ,hogy normális e az,amikor hegymenetben megyek akkor ingadozik a fordulat??
2011. 140le powershift es!elöre is köszi

az ingadozó fordulattal az autó teljesítménye/gyorsulása/sebessége is ingadozik? Ha igen, akkor a váltónak semmi gondja nincs és szerintem a turbó állító pierburg szelepet cseréltesd ki
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #386 Dátum: 2015.01.12 hétfő, 22:52:59 »

Helo. Egy laikus kerdesem van. Hogy kell a powershift valtot hasznalni mondeoban? Soha nem vezettem ilyet. El tudja valaki magyarazni, mit lehet vele es mit nem? Gondolom fekezni kell mindig.milyen tematika az elindulas,megallas,parkolas.hogy mukodik a kar maga. Tenyleg bocs a hulye kerdesert,de nem volt ilyenem soha,de tetszene. Koszo

D - akkor előre megy
R - akkor hátra megy
ha megállsz nyomd a féket, mert elindul
ha hosszú várakozáshoz érsz, hosszan piros kereszteződés, vonat..., akkor rakd N-be

P-től D-ig nem kell húzni a gombot engedi a váltást. R-ből és be csak álló autót rakunk csak úgy mint P-ből és be.

D-N között nem kell a gombot használni. A gomb nyomogatásról tessék leszokni, mert azért van, hogy ne rakd véletlenül R-be, ezért csak akkor használd, ha R-be kell rakni vagy P-be

KB ennyi röviden, ha van kérdés, akkor kérdezz.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #387 Dátum: 2015.01.13 kedd, 08:08:07 »

D - akkor előre megy
R - akkor hátra megy
ha megállsz nyomd a féket, mert elindul
ha hosszú várakozáshoz érsz, hosszan piros kereszteződés, vonat..., akkor rakd N-be

P-től D-ig nem kell húzni a gombot engedi a váltást. R-ből és be csak álló autót rakunk csak úgy mint P-ből és be.

D-N között nem kell a gombot használni. A gomb nyomogatásról tessék leszokni, mert azért van, hogy ne rakd véletlenül R-be, ezért csak akkor használd, ha R-be kell rakni vagy P-be

KB ennyi röviden, ha van kérdés, akkor kérdezz.


Indítás, leállításnál a féket kell nyomni?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
szabolc
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #388 Dátum: 2015.01.13 kedd, 10:36:10 »

Indítás, leállításnál a féket kell nyomni?

Nekem gombos indítással ha nyomom a féket indul, ha nem nyomom csak gyújtás. Leállításnál nem kell nyomni.
Naplózva

Mk4 (facelift) Ghia (5a) 2.0 TDCi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #389 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:18:24 »

Indítás, leállításnál a féket kell nyomni?

Megállsz, nyomod a féket és úgy rakod D-ből P-be, nehogy az autó elinduljon, mert az nem tesz jót a váltónak

Indításnál úgy értem, hogy jár az autó és el akarsz indulni. A járgány P-ben van, nyomod a féket és úgy rakod D-be vagy R-be
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #390 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:23:38 »

azt meg lehet oldani valahogy, hogy már 40kmh fölött kapcsolja a 4. fokozatot a durashift? Azt vettem észre, hogy a városi forgalomban általában 3. ban van a váltó, mert nem megy a forgalom csak 50 kmh alatt kicsivel, de ekkor meg 2000fölött forog a motor. (tudom, sport fokozat, kézi váltás)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #391 Dátum: 2015.01.13 kedd, 15:26:02 »

azt meg lehet oldani valahogy, hogy már 40kmh fölött kapcsolja a 4. fokozatot a durashift? Azt vettem észre, hogy a városi forgalomban általában 3. ban van a váltó, mert nem megy a forgalom csak 50 kmh alatt kicsivel, de ekkor meg 2000fölött forog a motor. (tudom, sport fokozat, kézi váltás)

szerintem úgy nem lesz teljesen ideális a fogyasztás
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #392 Dátum: 2015.01.13 kedd, 17:11:43 »

 worship
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #393 Dátum: 2015.01.13 kedd, 18:05:49 »

azt meg lehet oldani valahogy, hogy már 40kmh fölött kapcsolja a 4. fokozatot a durashift? Azt vettem észre, hogy a városi forgalomban általában 3. ban van a váltó, mert nem megy a forgalom csak 50 kmh alatt kicsivel, de ekkor meg 2000fölött forog a motor. (tudom, sport fokozat, kézi váltás)
kicsit soknak tünik a 2000 fölött 50 alatt ha tul alacsony fordulat az szinte biztos fogyasztás növekedés és kinlódás a motornak ez enyém powershift de 50 alatt még s-ben sem tudom 4-be rakni 3dik 50 az kb 1700-1800 fordulat
Naplózva
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #394 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 21:38:12 »

A mondeoban akkummulátort cseréltünk, mert a régivel már nem indult. Akkor még akku-ra volt fogva, hogy gyujtás ráad, indítani akarom, katt és semmi, majd utána kiírja, hogy move shifter to P, de most akku csere után is maradt a jelzés és nem indít a kocsi, nem világít a váltónál sem, hogy épp miben van.

Mi lehet, holnap jönnek megnézni laptoppal, hogy mit ír, lehet sok a hiba a gyenge akku miatt, de addig is mással már volt ilyen.

Most meg sem tudjuk mozdítani a kocsit.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #395 Dátum: 2015.02.14 szombat, 20:55:23 »

Megoldódott a gond. A kesztyűtartó alatt ment ki egy biztosíték, ami miatt a kocsin nem volt gyújtás. Kicserélték, egyből lett gyújtás a váltó is áram alá került, a kocsi indul. az új akksi is szépen, könnyen indít.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
KriXkraX
Vendég
« Új hozzászólás #396 Dátum: 2015.04.14 kedd, 02:31:09 »

Sziasztok!

Az alábbi témában kutatnék közvéleményt:

Van-e itt a fórumon olyan emberke, akinek több, mint 150 000 Km van a Powershift váltójában és nincs semmi baja, soha nem kellett a kötelező olajcserén kívül semmit javítani rajta. Első sorban dízeles érdekelne.

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Gyuri
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #397 Dátum: 2015.04.14 kedd, 10:00:10 »

Sziasztok!

Az alábbi témában kutatnék közvéleményt:

Van-e itt a fórumon olyan emberke, akinek több, mint 150 000 Km van a Powershift váltójában és nincs semmi baja, soha nem kellett a kötelező olajcserén kívül semmit javítani rajta. Első sorban dízeles érdekelne.

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Gyuri
Nekem power shift van az autóban, óra szerint 140e km. de sacc 200 - 240 körül lehet benne. Baja nincs, hogy javítva volt-e azt nemtudom, nemrég vettem.
V.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #398 Dátum: 2015.04.14 kedd, 10:21:21 »

Sziasztok!

Az alábbi témában kutatnék közvéleményt:

Van-e itt a fórumon olyan emberke, akinek több, mint 150 000 Km van a Powershift váltójában és nincs semmi baja, soha nem kellett a kötelező olajcserén kívül semmit javítani rajta. Első sorban dízeles érdekelne.

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Gyuri

Mind a két automata eléggé megbízható, persze vannak előnyök-hátrányok. A Powershift egy modernebb, gyorsabban váltó és nagyobb nyomatékot elviselő valami, cserébe kell benne olajat cserélni nem kis pénzért, annak elmaradása megbosszulja magát. A sima nyomatékváltó lassabban vált, más a feeling, cserébe nem kell olajat cserélni, bár ha fiatalkorától nálad van, akkor én javaslom, hogy 80-100eKm-ként olajfrissítést csinálj, ami fillérekből megvan (karterből leenged, majd feltölt friss olajjal).
Naplózva
KriXkraX
Vendég
« Új hozzászólás #399 Dátum: 2015.04.14 kedd, 13:23:15 »

Mind a két automata eléggé megbízható, persze vannak előnyök-hátrányok. A Powershift egy modernebb, gyorsabban váltó és nagyobb nyomatékot elviselő valami, cserébe kell benne olajat cserélni nem kis pénzért, annak elmaradása megbosszulja magát. A sima nyomatékváltó lassabban vált, más a feeling, cserébe nem kell olajat cserélni, bár ha fiatalkorától nálad van, akkor én javaslom, hogy 80-100eKm-ként olajfrissítést csinálj, ami fillérekből megvan (karterből leenged, majd feltölt friss olajjal).


Pont a Powershift megbízhatósága kezd bennem éppen megkérdőjeleződni. Nekem az van, hibátlanul működik, 78 000 km van a kocsimban.  Csak éppen barátomék autójában másodjára hal meg a powershift. Minden szerviz megvolt, és a Ford szalonban engem se bíztattak sok jóval. Utánakérdezgettem a Mitsubishi csontra ugyanezt a váltót szereli be a kocsijában ott sst a fantázia neve. Annyi van velük,hogy felvetődött már a konstrukciós hiba gondolata is. Az automata váltó szerelő konkrétan közölte 80 ezer kilóméter után minden km ajándék...


Azon dilemmázom eladom amíg lehet... és nincs baja....


Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.