Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.04 szombat, 22:38:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
705
706
707
708
709
710
711
[
712
]
713
714
715
716
717
718
719
...
798
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 10861825 alkalommal)
vafer
és 18 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35550 Dátum:
2017.08.29 kedd, 09:52:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.08.28 hétfő, 20:23:39
"Ezek után viszont komoly feladat valahogy mégis leszedni a csavarokat" ezek nem hallottak még róla, hogy létezik 18as kulcs is?
Amcsik...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35551 Dátum:
2017.08.29 kedd, 10:48:44 »
Üdvözletem, sziasztok!
Információra, segítségre lenne szükségem egy 2009-es kombi mondeo klímájával kapcsolatban!
Pár hónapja már úgy vásároltam az autót, hogy nem volt "százas" a klimája! azt vettem észre igazán melegben 1-2 sebességi fokozatban illetve alapjáraton nem, vagy alig hűtött!
hármasban és attól fölfelé egészen jó hűtést produkált!
Nyaralás előtt egy ismerős szerelő megcsinálta a 300.000km-es időszaki szervízt! Viszont egy két nappal előtte, épp mielőtt nekiállt volna, elkezdett az autó piszkosul csörögni!
Első körben az időszaki "kötelező" dolgokon kívül kicserélték a feszítő görgőket szíjjal együtt is,(mivel este "hűvösben" mikor nézegettük nem produkálta a hibát) de másnapra beállt a klima kompresszor kuplungja,és elszakította a szíjat!(mint utóbb kiderült az csörgött olyan nagyon,,,de ezt nem részletezem már)
Mivel egy napunk volt nyaralás, közvetlen utána meló előtt,,,vettünk egy komplett új kompresszort!
A klimát nem igazán mertem használni, mert szükség volt az autóra, igy megtett közel 3000km-t külföldön szépen gond nélkül 1,5 hét alatt, viszont hazaérkezés után itthon már bátrabban próbálgatva kiderült, hogy a klima pont ugyanazt produkálja mint eddig, és amikor bekapcsolom a klimát a szíj nem olyan szépen "egyenesen" fut mint klima nélkül, hanem eléggé "csapkod"....
Azt mondták klimahűtő lesz a probléma, vagy kilukadt, vagy koszos, eldugult,,,,vettünk uj hűtőt, de itt már feladta az eddigi szerelő, mert elkezdte szétbontani az elejét az autónak, de végül feladta tegnap....megfeküdte a gyomrát....
Most ott tartok, hogy van egy elvileg jó kis MOndeom, aminek *** a klimája, és félek, nehogy az uj kompresszort/vagy annak kuplungát is hazavágja "valami"...(mondjuk a csapkodó szíj, ami csak a jó ég tudja miért csapkod bekapcsolt klimánál), mert "keci" drága volt
Összességében a kérdés...tudnátok e egy jó klimást Pesten, vagy környékén ajánlani, aki kiderítené vajon mi a tökért nem működik megfelelően a klima, és a munkadíjáért sem kellene eladnom a család feje fölül a házat! Ami még jó lenne "extraként", hogy ha ő is azt mondja hogy klimahűtő....akkor vállalná a szerelést a hozott zsír új hűtővel is, mivel azt már megvettük, és ott pihen a dobozában!...
Persze ha más a probléma, azt már rá bíznám....
Illetve ha nektek van a leírás alapján ötletetek hol, mitől kotlott meg a szekér klímája, azt is megköszönném...minden ötletért hálás vagyok...
Egyelőre úgy néz ki egész szépen kiszolgálná a családot a járgány,(hiszen kikapcsolt kompresszorral szabadon futón szépen teszi a dolgát, jol fogyaszt, szép a hangja) de ez a klima dolog piszkosul keseríti az életünket vásárlás óta...jó lenne a végére jutni már
Köszönettel, és üdvözlettel
T
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35552 Dátum:
2017.08.29 kedd, 11:01:11 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.29 kedd, 10:48:44
Üdvözletem, sziasztok!
Információra, segítségre lenne szükségem egy 2009-es kombi mondeo klímájával kapcsolatban!
Pár hónapja már úgy vásároltam az autót, hogy nem volt "százas" a klimája! azt vettem észre igazán melegben 1-2 sebességi fokozatban illetve alapjáraton nem, vagy alig hűtött!
hármasban és attól fölfelé egészen jó hűtést produkált!
Nyaralás előtt egy ismerős szerelő megcsinálta a 300.000km-es időszaki szervízt! Viszont egy két nappal előtte, épp mielőtt nekiállt volna, elkezdett az autó piszkosul csörögni!
Első körben az időszaki "kötelező" dolgokon kívül kicserélték a feszítő görgőket szíjjal együtt is,(mivel este "hűvösben" mikor nézegettük nem produkálta a hibát) de másnapra beállt a klima kompresszor kuplungja,és elszakította a szíjat!(mint utóbb kiderült az csörgött olyan nagyon,,,de ezt nem részletezem már)
Mivel egy napunk volt nyaralás, közvetlen utána meló előtt,,,vettünk egy komplett új kompresszort!
A klimát nem igazán mertem használni, mert szükség volt az autóra, igy megtett közel 3000km-t külföldön szépen gond nélkül 1,5 hét alatt, viszont hazaérkezés után itthon már bátrabban próbálgatva kiderült, hogy a klima pont ugyanazt produkálja mint eddig, és amikor bekapcsolom a klimát a szíj nem olyan szépen "egyenesen" fut mint klima nélkül, hanem eléggé "csapkod"....
Azt mondták klimahűtő lesz a probléma, vagy kilukadt, vagy koszos, eldugult,,,,vettünk uj hűtőt, de itt már feladta az eddigi szerelő, mert elkezdte szétbontani az elejét az autónak, de végül feladta tegnap....megfeküdte a gyomrát....
Most ott tartok, hogy van egy elvileg jó kis MOndeom, aminek *** a klimája, és félek, nehogy az uj kompresszort/vagy annak kuplungát is hazavágja "valami"...(mondjuk a csapkodó szíj, ami csak a jó ég tudja miért csapkod bekapcsolt klimánál), mert "keci" drága volt
Összességében a kérdés...tudnátok e egy jó klimást Pesten, vagy környékén ajánlani, aki kiderítené vajon mi a tökért nem működik megfelelően a klima, és a munkadíjáért sem kellene eladnom a család feje fölül a házat! Ami még jó lenne "extraként", hogy ha ő is azt mondja hogy klimahűtő....akkor vállalná a szerelést a hozott zsír új hűtővel is, mivel azt már megvettük, és ott pihen a dobozában!...
Persze ha más a probléma, azt már rá bíznám....
Illetve ha nektek van a leírás alapján ötletetek hol, mitől kotlott meg a szekér klímája, azt is megköszönném...minden ötletért hálás vagyok...
Egyelőre úgy néz ki egész szépen kiszolgálná a családot a járgány,(hiszen kikapcsolt kompresszorral szabadon futón szépen teszi a dolgát, jol fogyaszt, szép a hangja) de ez a klima dolog piszkosul keseríti az életünket vásárlás óta...jó lenne a végére jutni már
Köszönettel, és üdvözlettel
T
Azt még írd meg, hogy merrefele vagy helyileg.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35553 Dátum:
2017.08.29 kedd, 11:20:26 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.29 kedd, 11:01:11
Azt még írd meg, hogy merrefele vagy helyileg.
Szigetmonostor, de Budapesten melózom minden nap...
Szóval Budapest északi fele lenne az optimális,Dunakeszi- Vácig agglomeráció....
De mindez részemről szinte lényegtelen, ha valaki délpesten javítja meg az autóm, akkor oda viszem, hiszen az a kényelmetlenség már elenyésző ahhoz képest amik velem történtek az említett szíjszakadás időszakában....(amivel már nem akartalak titeket zsibbasztani, mert "sallang, mese",,,de őrült copás)
Köszönöm a gyors választ, és reakciót
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35554 Dátum:
2017.08.29 kedd, 11:27:13 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.29 kedd, 10:48:44
Azt mondták klimahűtő lesz a probléma, vagy kilukadt, vagy koszos, eldugult,,,,vettünk uj hűtőt, de itt már feladta az eddigi szerelő, mert elkezdte szétbontani az elejét az autónak, de végül feladta tegnap....megfeküdte a gyomrát....
Két komment.
- Most akkor ki lett cserélve a klímahűtő vagy sem?
- A klímakuplung ha beáll, akkor mi történik? Megy folyamatosan a klíma. Ennek nem kéne szíjat tépnie. A csörgésről és lebegő szíjról nekem egyből a szabadonfutó ugrott be. Az is volt cserélve?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35555 Dátum:
2017.08.29 kedd, 11:55:07 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.08.29 kedd, 11:27:13
Két komment.
- Most akkor ki lett cserélve a klímahűtő vagy sem?
- A klímakuplung ha beáll, akkor mi történik? Megy folyamatosan a klíma. Ennek nem kéne szíjat tépnie. A csörgésről és lebegő szíjról nekem egyből a szabadonfutó ugrott be. Az is volt cserélve?
Első körben köszönöm, hogy foglalkozol vele,,másodikban jelzem, tök hülye vagyok az autókhoz, ennek tükrében kérlek titeket türelemre velem kapcsolatban...
CSak azt mondom amiket hallottam...
-A klíma hűtő végül nem lett kicserélve(ott áll a dobozában)
-Klima kuplungról akkor lehet, hogy félre beszéltem eddig
Az a tárcsa állt be és hevült fel, majd szikrázott és füstölte el a szíjat, ami a klimakompresszoron van...ami ha nincs bekapcsolva a klima, szabadon forgatja a külső tárcsát a szíj, ha be van kapcsolva a klima, akkor az egész tárcsa forog nem csak a külső része....(én azt hittem ezt a szerkezetet hívják kuplungnak....bocsánat, ha félre érthető volt )
Szóval igen, ez az egész cserélve lett, komplett új klima kompresszor lett beépítve amin ez a tárcsa is új volt....
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35556 Dátum:
2017.08.29 kedd, 12:53:29 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.08.29 kedd, 11:27:13
Két komment.
- Most akkor ki lett cserélve a klímahűtő vagy sem?
- A klímakuplung ha beáll, akkor mi történik? Megy folyamatosan a klíma. Ennek nem kéne szíjat tépnie. A csörgésről és lebegő szíjról nekem egyből a szabadonfutó ugrott be. Az is volt cserélve?
Beállt a kuplung = a szíjtárcsájának a csapágya állt be (vagy maga a kompresszor sült be). Azt meg nem szereti a szíj.
Idézetet írta: twine - 2017.08.29 kedd, 11:55:07
Első körben köszönöm, hogy foglalkozol vele,,másodikban jelzem, tök hülye vagyok az autókhoz, ennek tükrében kérlek titeket türelemre velem kapcsolatban...
CSak azt mondom amiket hallottam...
-A klíma hűtő végül nem lett kicserélve(ott áll a dobozában)
-Klima kuplungról akkor lehet, hogy félre beszéltem eddig
Az a tárcsa állt be és hevült fel, majd szikrázott és füstölte el a szíjat, ami a klimakompresszoron van...ami ha nincs bekapcsolva a klima, szabadon forgatja a külső tárcsát a szíj, ha be van kapcsolva a klima, akkor az egész tárcsa forog nem csak a külső része....(én azt hittem ezt a szerkezetet hívják kuplungnak....bocsánat, ha félre érthető volt )
Szóval igen, ez az egész cserélve lett, komplett új klima kompresszor lett beépítve amin ez a tárcsa is új volt....
Nehéz lesz így erre embert találni. A kompresszorra eleve csak klímahűtő + szárítószűrő cserével együtt szoktak garanciát vállalni, ami ugye nem történt meg.
A klímahűtőt is vinni akarod, ami egyet jelent azzal, hogy jóval magasabb munkadíjjal kell számolnod, mintha velük vetetnéd.
Szóval nem lesz sem olcsó, sem garanciális.
Naplózva
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35557 Dátum:
2017.08.29 kedd, 13:27:58 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.08.29 kedd, 12:53:29
Beállt a kuplung = a szíjtárcsájának a csapágya állt be (vagy maga a kompresszor sült be). Azt meg nem szereti a szíj.
Nehéz lesz így erre embert találni. A kompresszorra eleve csak klímahűtő + szárítószűrő cserével együtt szoktak garanciát vállalni, ami ugye nem történt meg.
A klímahűtőt is vinni akarod, ami egyet jelent azzal, hogy jóval magasabb munkadíjjal kell számolnod, mintha velük vetetnéd.
Szóval nem lesz sem olcsó, sem garanciális.
Köszönöm a válaszod!
Igen ezzel számoltam, sajnos ahhoz már elég idős vagyok, hogy a csodákban már ne higgyek!
De ettől még az autót valahol valaki jó lenne ha meg tudná csinálni....
Attól hogy én nem értek hozzá, gondolom a klima rendszer egy "átlátható" dolog....
Olvastam arról hogy meg is festik a "tölteléket", így kiderül hol ereszt a rendszer, ha ereszt?!....
Van egy uj klima kompresszorom az autóban,,,ha hűtő kell az is van,,,ha azt nem rakják be,,,szerezzék meg a saját forrásukból, ha nagyon muszáj, vissza tudom vinni a saját új hűtőmet, és vissza kapom az árát....
Tehát gondolom nem ördögtől való a kérésem, miszerint javitsuk meg a klima rendszerem...
Hidd el paráztatni a tudatlanságom miatt én is tudom magam
(tudom, illetve gondolom, hogy nem rosszindulatból irtad amit, csak felhívtad a figyelmem)
Azért fordultam hozzátok, hátha tudtok megbízható szerelőt ajánlani aki ért a szakmájához, de legfőképp az MK4 Mondeokhoz...
Mert szerelővel kisérletezgetni már nem szeretnék...egyelőre abból elég volt....
Egyébként a nem lesz olcsó mit takar magában?
MOndjuk egy tól-ig ár egy klimahűtő cserére?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.08.29 kedd, 13:39:17 írta twine
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35558 Dátum:
2017.08.29 kedd, 13:42:07 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.29 kedd, 13:27:58
Köszönöm a válaszod!
Igen ezzel számoltam, sajnos ahhoz már elég idős vagyok, hogy a csodákban már ne higgyek!
De ettől még az autót valahol valaki jó lenne ha meg tudná csinálni....
Attól hogy én nem értek hozzá, gondolom a klima rendszer egy "átlátható" dolog....
Olvastam arról hogy meg is festik a "tölteléket", így kiderül hol ereszt a rendszer, ha ereszt?!....
Van egy uj klima kompresszorom az autóban,,,ha hűtő kell az is van,,,ha azt nem rakják be,,,szerezzék meg a saját forrásukból, ha nagyon muszáj, vissza tudom vinni a saját új hűtőmet, és vissza kapom az árát....
Tehát gondolom nem ördögtől való a kérésem, miszerint javitsuk meg a klima rendszerem...
Hidd el paráztatni a tudatlanságom miatt én is tudom magam
Azért fordultam hozzátok, hátha tudtok megbízható szerelőt ajánlani aki ért a szakmájához, de legfőképp az MK4 Mondeokhoz...
Mert szerelővel kisérletezgetni már nem szeretnék...egyelőre abból elég volt....
Nem paráztatás, csak szóltam, hogy ne lepődj meg, ha pár helyen nem akarnak majd vele foglalkozni.
Nekünk eddig jó tapasztalatunk volt a CKK klímával, de ők 100, hogy nem dolgoznak hozott alkatrésszel. Hívd fel őket, hátha vállalják a témát.
Naplózva
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35559 Dátum:
2017.08.29 kedd, 13:44:11 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.08.29 kedd, 13:42:07
Nem paráztatás, csak szóltam, hogy ne lepődj meg, ha pár helyen nem akarnak majd vele foglalkozni.
Nekünk eddig jó tapasztalatunk volt a CKK klímával, de ők 100, hogy nem dolgoznak hozott alkatrésszel. Hívd fel őket, hátha vállalják a témát.
Köszönöm szépen
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35560 Dátum:
2017.08.29 kedd, 14:00:40 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.29 kedd, 13:27:58
Köszönöm a válaszod!
Igen ezzel számoltam, sajnos ahhoz már elég idős vagyok, hogy a csodákban már ne higgyek!
De ettől még az autót valahol valaki jó lenne ha meg tudná csinálni....
Attól hogy én nem értek hozzá, gondolom a klima rendszer egy "átlátható" dolog....
Olvastam arról hogy meg is festik a "tölteléket", így kiderül hol ereszt a rendszer, ha ereszt?!....
Van egy uj klima kompresszorom az autóban,,,ha hűtő kell az is van,,,ha azt nem rakják be,,,szerezzék meg a saját forrásukból, ha nagyon muszáj, vissza tudom vinni a saját új hűtőmet, és vissza kapom az árát....
Tehát gondolom nem ördögtől való a kérésem, miszerint javitsuk meg a klima rendszerem...
Hidd el paráztatni a tudatlanságom miatt én is tudom magam
(tudom, illetve gondolom, hogy nem rosszindulatból irtad amit, csak felhívtad a figyelmem)
Azért fordultam hozzátok, hátha tudtok megbízható szerelőt ajánlani aki ért a szakmájához, de legfőképp az MK4 Mondeokhoz...
Mert szerelővel kisérletezgetni már nem szeretnék...egyelőre abból elég volt....
Egyébként a nem lesz olcsó mit takar magában?
MOndjuk egy tól-ig ár egy klimahűtő cserére?
Bekre Pali 15. kerületben, Vik Lágymányosi hídnál Auto-Fort.
A klímahűtőt szerintem vidd vissza és kérd vissza az árát.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35561 Dátum:
2017.08.29 kedd, 14:53:00 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.08.29 kedd, 14:00:40
Bekre Pali 15. kerületben, Vik Lágymányosi hídnál Auto-Fort.
A klímahűtőt szerintem vidd vissza és kérd vissza az árát.
Köszönöm szépen
Kezdtem az "elején", megkerestem a tagok között "Bekre"
urat, és írtam neki egy privát üzenetet!
üdv
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35562 Dátum:
2017.08.30 szerda, 23:31:25 »
Idézetet írta: titta - 2017.08.30 szerda, 16:53:25
Tolató kamera bemenet. Ez meg átviszi a képet:
https://car-solutions.com/en/smartphone-iphone-wi-fi-mirror-car-adapter-with-rca-and-hdmi-outputs.php
Ja, hogy így. Úgy értelmeztem a megelőző hsz-ed, hogy gyárilag tudja ezt a funkciót a fejegység.
Részemről ez így felejtős. Félmegoldás is, barkács is. Illetve nem tudom, hogy a tolatókamerával mennyire működne együtt...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35563 Dátum:
2017.08.31 csütörtök, 09:24:05 »
Sziasztok!
Ismét itt (melyik a szégyenkezős smiley?)
Szóval azért jelentkezem ismét, mert találtam egy ilyen leírást:
http://www.talkford.com/community/topic/203791-change-air-con-condenser/
Jól olvasom, hogy valójában a klíma hűtő csere nem egy őrült bonyolult dolog!?
Egyszerűen csak annyi a titok nyitja, hogy nem "fölfelé" kell szerelni, hanem lefelé, és a "cooler hűtő/radiátor" (ami a klima hűtőre van rögzítve) csavarjai eltávolítása után feltolva, majd kiakasztva a helyéről(a hűtőn lévő fűlekről), lefelé simán ki fog jönni ?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26657
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35564 Dátum:
2017.08.31 csütörtök, 09:35:59 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.31 csütörtök, 09:24:05
Sziasztok!
Ismét itt (melyik a szégyenkezős smiley?)
Szóval azért jelentkezem ismét, mert találtam egy ilyen leírást:
http://www.talkford.com/community/topic/203791-change-air-con-condenser/
Jól olvasom, hogy valójában a klíma hűtő csere nem egy őrült bonyolult dolog!?
Egyszerűen csak annyi a titok nyitja, hogy nem "fölfelé" kell szerelni, hanem lefelé, és a "cooler hűtő/radiátor" (ami a klima hűtőre van rögzítve) csavarjai eltávolítása után feltolva, majd kiakasztva a helyéről(a hűtőn lévő fűlekről), lefelé simán ki fog jönni ?
Elvileg igen. Ja és előtte ugye illik lefejteni a maradék gázt, olajat...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35565 Dátum:
2017.08.31 csütörtök, 09:49:54 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.08.31 csütörtök, 09:35:59
Elvileg igen. Ja és előtte ugye illik lefejteni a maradék gázt, olajat...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35566 Dátum:
2017.08.31 csütörtök, 12:40:37 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.31 csütörtök, 09:24:05
Sziasztok!
Ismét itt (melyik a szégyenkezős smiley?)
Szóval azért jelentkezem ismét, mert találtam egy ilyen leírást:
http://www.talkford.com/community/topic/203791-change-air-con-condenser/
Jól olvasom, hogy valójában
a klíma hűtő csere nem egy őrült bonyolult dolog
!?
Egyszerűen csak annyi a titok nyitja, hogy nem "fölfelé" kell szerelni, hanem lefelé
, és a "cooler hűtő/radiátor" (ami a klima hűtőre van rögzítve) csavarjai eltávolítása után feltolva, majd kiakasztva a helyéről(a hűtőn lévő fűlekről),
lefelé simán ki fog jönni
?
Ahogy a főzés sem az annak, aki tudja mit csinál. Hiszem elmondva az is csak annyi, hogy bele kell dobálni a hozzávalókat egy edénybe és kész!
Meg kell emelni az autót, különben nem fér ki. Valamit új tömítéseket is "illik" rakni.
ui: A klíma kondenzátor nem tud olyan jelenségeket okozni, amiket te leírtál és ami alapján te vagy mások a kondenzátort gondolták hibásnak.
Igen primitív szerkezet. Belemegy a nagynyomású hőtőközeg, ami az összenyomástól felmelegedett és áthaladva a kondenzátoron lehűl. Ennyi.
Ha nem tud lehűlni eléggé és a rendszerben a nyomás magasabb lesz egy meghatározott értéknél (ha jól emlékszem ez olyan 18-20 bar), akkor lekapcsolja a
kompresszort a vezérlő. Ennyi.
Megfelelő mennyiségű hűtőközeg kell a rendszerbe! Ha még így magasra emelkedik a nyomás, akkor vagy nem tud visszahűlni (légáram kevés a
hűtősoron) vagy dugulás van valahol)
«
Utoljára szerkesztve: 2017.08.31 csütörtök, 12:45:51 írta Bekre Pál
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
shadyhu1
Vendég
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35567 Dátum:
2017.08.31 csütörtök, 21:40:16 »
Sziasztok!
Pár napja hosszú német autópályázás után megállt a klímám.
A Petrányinál az alábbi hibákat diagnosztizálták:
- U2101: Vezérlőegység-konfiguráció nem kompatibilis
- B10B9: Ventillátor vezérlés:
Lehetséges okok: Első ventillátormotor vezérlőfeszültség; Az áramkör zárlatos a testhez; szakadt áramkör
A vezetéket végigmérték, nincs szakadás.
A márkaszervíz a klímakompresszor és ventillátor cseréjét javasolta, körülbelül 240 ezer forintos becsült áron. Ez reális lehet? Egyáltalán mitől mehetnek ezek tönkre? Az autóban 153.000 km van, ezért nem érzem teljesen helyén valónak.
A kérdésem az lenne, hogy mennyire javíthatóak ezek az alkatrészek? Esetleg tudtok a feladatra megbízható szakembert vagy szervízt ajánlani? Vagy fogadjam el a helyzetet, és cseréltessem márkaszervízben?
A segítségeteket előre is köszönöm szépen!
Üdv: Z
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4940
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35568 Dátum:
2017.09.01 péntek, 07:46:09 »
Idézetet írta: shadyhu1 - 2017.08.31 csütörtök, 21:40:16
Sziasztok!
Pár napja hosszú német autópályázás után megállt a klímám.
A Petrányinál az alábbi hibákat diagnosztizálták:
- U2101: Vezérlőegység-konfiguráció nem kompatibilis
- B10B9: Ventillátor vezérlés:
Lehetséges okok: Első ventillátormotor vezérlőfeszültség; Az áramkör zárlatos a testhez; szakadt áramkör
A vezetéket végigmérték, nincs szakadás.
A márkaszervíz a klímakompresszor és ventillátor cseréjét javasolta, körülbelül 240 ezer forintos becsült áron. Ez reális lehet? Egyáltalán mitől mehetnek ezek tönkre? Az autóban 153.000 km van, ezért nem érzem teljesen helyén valónak.
A kérdésem az lenne, hogy mennyire javíthatóak ezek az alkatrészek? Esetleg tudtok a feladatra megbízható szakembert vagy szervízt ajánlani? Vagy fogadjam el a helyzetet, és cseréltessem márkaszervízben?
A segítségeteket előre is köszönöm szépen!
Üdv: Z
Miért menne tönkre két független alkatrész egyszerre?
Mi az alapvető gond, nem fúj vagy nem hűt? Ha meleget sem fúj be, akkor szerintem sima ventilátor probléma. Persze nem a vezetéket kéne méricskélni, hanem a ventilátor motorját.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1671
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35569 Dátum:
2017.09.01 péntek, 07:55:10 »
Idézetet írta: shadyhu1 - 2017.08.31 csütörtök, 21:40:16
Sziasztok!
Pár napja hosszú német autópályázás után megállt a klímám.
A Petrányinál az alábbi hibákat diagnosztizálták:
- U2101: Vezérlőegység-konfiguráció nem kompatibilis
- B10B9: Ventillátor vezérlés:
Lehetséges okok: Első ventillátormotor vezérlőfeszültség; Az áramkör zárlatos a testhez; szakadt áramkör
Nekem is hasonlo volt egyszeruen a ventilatorra meno vezetek a vezerlo csatlakozasnal meg volt torve. Persze, ha megmered kap aramot, de amikor be akar indulni akkor az a par szal vezetek mar keves. Egyszeru ellenorizni: nezzetek meg alapjaraton, hogy indul-e a ventilator bekapcsolt klimaval, ha nem adjatok neki aramot az aksirol es, ha beindul akkor ott a hiba.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35570 Dátum:
2017.09.01 péntek, 09:48:04 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.31 csütörtök, 12:40:37
Ahogy a főzés sem az annak, aki tudja mit csinál. Hiszem elmondva az is csak annyi, hogy bele kell dobálni a hozzávalókat egy edénybe és kész!
Meg kell emelni az autót, különben nem fér ki. Valamit új tömítéseket is "illik" rakni.
ui: A klíma kondenzátor nem tud olyan jelenségeket okozni, amiket te leírtál és ami alapján te vagy mások a kondenzátort gondolták hibásnak.
Igen primitív szerkezet. Belemegy a nagynyomású hőtőközeg, ami az összenyomástól felmelegedett és áthaladva a kondenzátoron lehűl. Ennyi.
Ha nem tud lehűlni eléggé és a rendszerben a nyomás magasabb lesz egy meghatározott értéknél (ha jól emlékszem ez olyan 18-20 bar), akkor lekapcsolja a
kompresszort a vezérlő. Ennyi.
Megfelelő mennyiségű hűtőközeg kell a rendszerbe! Ha még így magasra emelkedik a nyomás, akkor vagy nem tud visszahűlni (légáram kevés a
hűtősoron) vagy dugulás van valahol)
Köszönöm szépen a választ....
Bár ezer éve fórumozok sok más egyéb szakmai helyen, mégis azt mondhatom nem szeretem...Éppen ezért, mert könnyen félre érthető bármi!
Jelen helyzetben pld. legmélyebb tisztelettel adózom a szerelők, és a szaktudás előtt, és a legkissebb mértékben sem szerettem volna elbagatelizálni a fent említett hiba javítását, felderítését, főleg nem a munkátokat
!
Ha olyan egyszerű lenne, én pedig olyan k*va okos, meg is csinálhatnám egyedül...
de nem egyszerű, én pedig teljesen máshoz értek, sajnos az autószereléshez a legkevésbé! Ezért is fordultam hozzátok, illetve ahhoz a szerelőhöz aki első körben megcsinálta az időszakit, majd folytattuk a többivel!
Eddig úgy érzem jó úton haladtunk nem "dilettáns" az illető, sőt épp ellenkezőleg, mind emberileg mind szakmailag lelkiismeretesen próbált segíteni , csak ez a hűtő csere délutánonként meló után nem sikerült, hiába volt már lebontva az autó fél eleje mikor utoljára szétszedte, és láttam...
(Ezek tükrében értettem a fenti szövegkörnyezetemben az "egyszerűen", és "simán" szavakat, hiszen az angol forumos leírás, és amit én láttam a két szememmel ahogy szét volt bontva az autó.....hát nem ugyanaz
)
Akkor összeraktuk, azóta használom a gépet klima nélkül, és próbáltam megoldást találni, hogy ha már sikerült fejest ugranom ebbe a sz@rtengerbe (nem az autóra értem, hanem a helyzetre) akkor legalább a legkissebb hullámokat verjem magam körül....
Ezért is jöttem ide, mert vásárlás előtt rengeteget olvastam a fórumot, és láttam hogy szuper a közösség...
Szóval ezért, hogy információt gyűjtsek...és ha lehet ezzel a kis kiegészítéssel megkönnyítsem a szerelő dolgát...vagy ha ő végképp "sírva fakadna", egy jó szakembert találni!
Ezúton is köszönet, minden infóért és szaktudásért amit itt megosztotok velem/velünk!
Tisztelettel
T
«
Utoljára szerkesztve: 2017.09.01 péntek, 09:51:28 írta twine
»
Naplózva
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35571 Dátum:
2017.09.04 hétfő, 21:53:50 »
Sziasztok
1.8 tdci mondeom 180 ezer kilométerhez közelít. Vezérlést akarok cserélni és az lenne a kerdésem, hogy elég e a vízpumpát és a vezérműszíjat cserélni vagy mindenképpen kell a láncot is? Előre is köszönöm a választ
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35572 Dátum:
2017.09.04 hétfő, 21:54:53 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2017.09.04 hétfő, 21:53:50
Sziasztok
1.8 tdci mondeom 180 ezer kilométerhez közelít. Vezérlést akarok cserélni és az lenne a kerdésem, hogy elég e a vízpumpát és a vezérműszíjat cserélni vagy mindenképpen kell a láncot is? Előre is köszönöm a választ
Erősen javasolt a lánc is.
Szettben van minden.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
csokifucsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35573 Dátum:
2017.09.04 hétfő, 22:28:25 »
Idézetet írta: Remek Elek - 2017.09.04 hétfő, 21:54:53
Erősen javasolt a lánc is.
Szettben van minden.
És hol találok ilyen szettet? Mert cromaxon néztem ott csak szíjjat találtam hozzá :/
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35574 Dátum:
2017.09.05 kedd, 07:12:03 »
Idézetet írta: csokifucsi - 2017.09.04 hétfő, 22:28:25
És hol találok ilyen szettet? Mert cromaxon néztem ott csak szíjjat találtam hozzá :/
https://cromax.hu/szijaklancok/lanc/vezermulanc_keszlet/?kereso_modell=5
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35575 Dátum:
2017.09.05 kedd, 12:27:35 »
Sziasztok,
vélemény, észrevétel ezzel az autóval kapcsolatban?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-11465297
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35576 Dátum:
2017.09.05 kedd, 16:55:54 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.09.05 kedd, 12:27:35
Sziasztok,
vélemény, észrevétel ezzel az autóval kapcsolatban?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-11465297
Semmi, nem is lehet! Ehhez látnoknak kellene lenni... Ja de, zorallos a hátsó lámpája, állítólag +10LE
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35577 Dátum:
2017.09.05 kedd, 17:05:35 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.09.05 kedd, 16:55:54
Semmi, nem is lehet! Ehhez látnoknak kellene lenni... Ja de, zorallos a hátsó lámpája, állítólag +10LE
Akkor azt kérdezem, hogy ez a dízelmotor mennyire megbízható? MK3 dízelekhez képest
és úgy általában is.
Nem szeretem a sufnituningot, de ez a hátsó lámpa nekem kifejezetten tetszik.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35578 Dátum:
2017.09.05 kedd, 17:16:28 »
Voltam az autóval 200K nagyszervízen Fordéknál:
- Összes szűrő
- fagyálló
- vezérlés
- vízpumpa
- izzítógy.
205.700,-Ft, bekerült a digitális adatlapra is, 1év mobilitás gari, remek...
Kérdeztem a srácokat, mit látnak így 194K km-nél, kutyacsontok, gátlók, szilentek, kormányösszekötő...stb. vonalon. "Minden tökéletes!", ezt a választ kaptam és ez a széria a legjobban összerakott, legmasszívabb (a futóművet külön kiemelték) mondeo ever.
MK5 - ök 2015-évj. elég sok bosszantó apróság, de már volt turbócsere is a praxisban 100K km környékén, de alapvetően jó autók azok is.
1 hónapon belül ráköltöttem egy szemmel elég jól látható összeget, egy átlagautó, átlagos használat melletti fenntartására. (1 szett gumi, casco évforduló, nagyszerviz = 500K + Ft.) Kendácsolással, gyengébb gumival, gari nélkül kiadta volna 400 - ból is talán. Megéri?
Csak azért írom le, hogy ezt is vegyük figyelembe vásárlásnál, hogy egy tökéletes autóra is bőven kell költeni, csupán fenntartásra.
Én most nyugodt vagyok pár évig...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35579 Dátum:
2017.09.05 kedd, 17:22:24 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.09.05 kedd, 17:05:35
Akkor azt kérdezem, hogy ez a dízelmotor mennyire megbízható? MK3 dízelekhez képest
és úgy általában is.
Nem szeretem a sufnituningot, de ez a hátsó lámpa nekem kifejezetten tetszik.
Motorikusan nagyon jó széria, az MK3 - hoz képest meg hipertérugrás, mind megbízhatóságban, mind használati értékben. (Bocs, nem akarom megbántatni az MK3 tdci - ket, tudják miről beszélek...
) A 2.0 és 2.2tdci is, sokaknak van itt problémamentes, relatíve sok kilómétert futott... Én jószívvel ajánlom! Évi 1,2 - 2millió Ft egy ilyet tartani, ezzel számolj, futásteljesítmény függvénye...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35580 Dátum:
2017.09.05 kedd, 18:50:45 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.09.05 kedd, 17:22:24
Motorikusan nagyon jó széria, az MK3 - hoz képest meg hipertérugrás, mind megbízhatóságban, mind használati értékben. (Bocs, nem akarom megbántatni az MK3 tdci - ket, tudják miről beszélek...
) A 2.0 és 2.2tdci is, sokaknak van itt problémamentes, relatíve sok kilómétert futott... Én jószívvel ajánlom!
Évi 1,2 - 2millió Ft egy ilyet tartani, ezzel számolj,
futásteljesítmény függvénye...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1284
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35581 Dátum:
2017.09.05 kedd, 19:49:49 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.09.05 kedd, 12:27:35
Sziasztok,
vélemény, észrevétel ezzel az autóval kapcsolatban?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-11465297
Facebookon van egy mk4-es csoport, emlékeim szerint ottani a gazdája.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35582 Dátum:
2017.09.05 kedd, 20:01:05 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.09.05 kedd, 12:27:35
Sziasztok,
vélemény, észrevétel ezzel az autóval kapcsolatban?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-11465297
Kb május óta hirdetik, ha emlékeim nem csalnak.
170ezerhez képest rongyosra ült ülések (sofőr és anyós is), kikopott kormány. Felszereltsége szvsz gyenge az árához képest.
Ha 2.2-est akarsz venni, akkor mobile.de. Itthon nincs választék.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35583 Dátum:
2017.09.05 kedd, 20:50:58 »
Idézetet írta: xrobe - 2017.09.05 kedd, 19:49:49
Facebookon van egy mk4-es csoport, emlékeim szerint ottani a gazdája.
remek kabaré, ami ott megy
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1284
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35584 Dátum:
2017.09.05 kedd, 21:41:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.05 kedd, 20:50:58
remek kabaré, ami ott megy
Hát igen, nagyon elfajultak ott a dolgok.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35585 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 12:33:57 »
Idézetet írta: twine - 2017.08.31 csütörtök, 09:24:05
Sziasztok!
Ismét itt (melyik a szégyenkezős smiley?)
Szóval azért jelentkezem ismét, mert találtam egy ilyen leírást:
http://www.talkford.com/community/topic/203791-change-air-con-condenser/
Jól olvasom, hogy valójában a klíma hűtő csere nem egy őrült bonyolult dolog!?
Egyszerűen csak annyi a titok nyitja, hogy nem "fölfelé" kell szerelni, hanem lefelé, és a "cooler hűtő/radiátor" (ami a klima hűtőre van rögzítve) csavarjai eltávolítása után feltolva, majd kiakasztva a helyéről(a hűtőn lévő fűlekről), lefelé simán ki fog jönni ?
SZiasztok!
,,folytatnám a "klímás teleregényt" egy kérdéssel!
Ott tartunk az autóval, hogy ki lett cserélve a napokban a klíma hűtő, feltöltöttük gázzal, meg is festettük, ha esetleg nem teljesítene úgy ahogy várjuk lássuk hol szökik a gáz! Viszont volna egy kérdésem...a témáról régebben itt olvastam, de már nem találom:
Amennyiben a klima automatára van állítva, az ugye bekapcsolja a klíma kompresszort(ami ugye nálam zsír új)...
tegyük fel a környezeti hőmérséklet 20 fok,,, ha én feltekerem 26fokra automata módban a vezérlőt, tehát fűtésre állítom, akkor nem kellene , hogy "elengedje" a kompresszort, és szabadon futóra váltson? nem értek a lovakhoz, csak logikázok és mintha ilyen beszélgetésre emlékeznék itt is....
Szóval a logikám azt diktálná, hogy "fűtés módban" nem kellene hogy forgassa a klíma kompresszort....
Nálam viszont automata módban "akárhova" tekerem a hőmérsékletet, folyamatosan tekeri a kompresszort, és nem vált szabadon futóra...
Vagy ez másképp működik?
Kérlek titeket, írjátok ezt le nekem a fent említett alkatrészek tükrében, hogyan is kellene működnie...
Egyébként két napja töltöttük az autót,,,azóta jónak tűnik a gép, és klímája,,,de ugye nem is voltak olyan kánikulák amik a nyáron, hogy abban a hőmérsékletben tudjam kipróbálni....de most hűt f@szán alapjáraton is....
Köszönettel a segítségekért
Üdv
T
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1671
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35586 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 16:45:38 »
Idézetet írta: twine - 2017.09.10 vasárnap, 12:33:57
Nálam viszont automata módban "akárhova" tekerem a hőmérsékletet, folyamatosan tekeri a kompresszort, és nem vált szabadon futóra...
Vagy ez másképp működik?
Kérlek titeket, írjátok ezt le nekem a fent említett alkatrészek tükrében, hogyan is kellene működnie...
Ez így működik. A klímakompresszorod állandóan hajtva van bekapcsolt klímánál. Automata módban csak a befújt levegő mennyiségét és hőmérsékletét "automatizálod".
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35587 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 20:47:09 »
Idézetet írta: Trekxc - 2017.09.10 vasárnap, 16:45:38
Ez így működik. A klímakompresszorod állandóan hajtva van bekapcsolt klímánál. Automata módban csak a befújt levegő mennyiségét és hőmérsékletét "automatizálod".
ez azért nem épp így működik
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
twine
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35588 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 21:24:47 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.10 vasárnap, 20:47:09
ez azért nem épp így működik
őőő..őőőőő... a'sszem kezdek kissé összezavarodni...
most akko' egészséges, és normálisan üzemszerű , hogy automata módban tekeri a klimakompresszort,,ha kell,hanem?
engem csak ennyi érdekelne...
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35589 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 21:36:29 »
Ehhez a típusú 19"-os alufelnihez gyárilag kell nyomtávszélesítő vagy csak "tuning" és az életem keserítésén kívül másra nem jó?
Az enyémen van elől-hátul 2 centis pogácsa. Hátulra felpróbáltam ma a kereket nyomtávszélesítő nélkül, de nem tűnt úgy, hogy bármibe is beleérne.
Ford-tartozekok.hu-n kormányszög határolót írnak elő hozzá, de az cikkszám alapján nagyon más:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-Steering-Rack-Limiters-1-451-390-/221368356471
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35590 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 22:04:02 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.10 vasárnap, 21:36:29
Ehhez a típusú 19"-os alufelnihez gyárilag kell nyomtávszélesítő vagy csak "tuning" és az életem keserítésén kívül másra nem jó?
Az enyémen van elől-hátul 2 centis pogácsa. Hátulra felpróbáltam ma a kereket nyomtávszélesítő nélkül, de nem tűnt úgy, hogy bármibe is beleérne.
Ford-tartozekok.hu-n kormányszög határolót írnak elő hozzá, de az cikkszám alapján nagyon más:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-Steering-Rack-Limiters-1-451-390-/221368356471
csak tuning
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35591 Dátum:
2017.09.10 vasárnap, 22:18:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.10 vasárnap, 22:04:02
csak tuning
Akkor hamarosan nyomtávszélesítő eladó
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35592 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 09:00:53 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.10 vasárnap, 21:36:29
Ehhez a típusú 19"-os alufelnihez gyárilag kell nyomtávszélesítő vagy csak "tuning" és az életem keserítésén kívül másra nem jó?
Az enyémen van elől-hátul 2 centis pogácsa. Hátulra felpróbáltam ma a kereket nyomtávszélesítő nélkül, de nem tűnt úgy, hogy bármibe is beleérne.
Ford-tartozekok.hu-n kormányszög határolót írnak elő hozzá, de az cikkszám alapján nagyon más:
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Mondeo-Steering-Rack-Limiters-1-451-390-/221368356471
Nemnem... Csak csinált a gazda ET55 - ből, 35 - öt, ami már használhatóság szempontjából igen aggályos... Sztem dobd el!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.09.11 hétfő, 09:28:29 írta HZsolt92
»
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35593 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 09:28:19 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.10 vasárnap, 22:18:20
Akkor hamarosan nyomtávszélesítő eladó
jöhet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35594 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 09:39:14 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.09.11 hétfő, 09:00:53
Nemnem... Csak csinált a gazda ET55 - ből, 35 - öt, ami már használhatóság szempontjából igen aggályos... Sztem dobd el!
"Használhatóság szempontjából igen aggályos" alatt mit értesz?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35595 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 09:41:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.09.11 hétfő, 09:28:19
jöhet
Legkésőbb mikor a téliket rakom majd fel, akkor leveszem. Kereslek majd!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35596 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 11:25:02 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.11 hétfő, 09:39:14
"Használhatóság szempontjából igen aggályos" alatt mit értesz?
ET35 19esben beleér a dobba és terhelés alatt a sárvédőbe is, így értem. Egy tatabányai srác mutatta még anno egy tit-s - en, ami 4 centit még ültetve is volt. Meg is állapítottam, hogy szép munka, ügyes!
Neki tetszett, úgy használta...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35597 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 11:55:18 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.09.11 hétfő, 11:25:02
ET35 19esben beleér a dobba és terhelés alatt a sárvédőbe is, így értem. Egy tatabányai srác mutatta még anno egy tit-s - en, ami 4 centit még ültetve is volt. Meg is állapítottam, hogy szép munka, ügyes!
Neki tetszett, úgy használta...
Akkor lehet, hogy ezért (is) rakott az előző gazdája /35-s gumit.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35598 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 12:05:14 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.09.11 hétfő, 11:55:18
Akkor lehet, hogy ezért (is) rakott az előző gazdája /35-s gumit.
Simán lehet, igen.
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1284
Válasz: MK4 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #35599 Dátum:
2017.09.11 hétfő, 12:16:33 »
Idézetet írta: twine - 2017.09.10 vasárnap, 21:24:47
őőő..őőőőő... a'sszem kezdek kissé összezavarodni...
most akko' egészséges, és normálisan üzemszerű , hogy automata módban tekeri a klimakompresszort,,ha kell,hanem?
engem csak ennyi érdekelne...
A klíma nemcsak a hűtés miatt mehet, hanem páramentesítésnél is hasznos. Abból nem lehet meghatározni a ki- vagy bekapcsolt állapotot, hogy a beállított hőfok az magasabb, vagy alacsonyabb a kinti hőmérsékletnél. Mindenképpen kapcsolgatni fogja magát ki - be, kivéve akkor, ha kikapcsolod a klímát.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Oldalak:
1
...
705
706
707
708
709
710
711
[
712
]
713
714
715
716
717
718
719
...
798
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ