Ecoblue: olajban futó vezszíj, ha sok a méter, vagy ellenőrizetlen az előélet, cseréltesd. Ez nem árt a viszonylag silány minőségű vízpumpa miatt sem. Nagynyomású ezen is ereszt, egy szimmeringet is kell cserélni hozzá, amire gyárilag nincs megoldás, tehát szakszerviz nem elég. Fontos ennek az időzítése, előszeretettel baxák el. És akkor még lehet egr nyűg, leginkább a műanyag ház repedése, ami így ereszti a hűtővizet. És a termosztát is szeret repedni.
Ezeket leszámítva nem rossz.
Nem csak a vezérműszíjat kell cserélni, hanem a másikat is, ami az olajszivattyút vagy vízpumpát hajtja (mindegy, ugyanott van az olajtérben), és amit előszeretettel el szoktak felejteni. A szokásos amúgy a probléma, ha sok a város, sokat degenerál, sok GO lesz a motorolajban, ami nem tud országút-autópálya üzemben "kifőni" belőle, és megeszi a szíjat.
2009-es évjárat, 2.0 QXBA motorkód. Van benne 467000 km. Mennyire kockázatos vállalkozás az izzítógyertyák cseréje? Mekkora valószínűséggel szakad be? Előző tulajnak nincs tudomása arról, hogy cserélték volna valaha.
Köszi!
375.000 km-nél cseréltem. Az M10-es menet, kevésbé rizikós, mint az M8-as. Csere előtt pár csepp motorolajat tegyél a gyertyák tövéhez, és használd az autót egy hétig. Utána cseréld a gyertyákat meleg motornál. Nekem gond nélkül kijött mind a 4.
Sziasztok! Hosszú idő után lehetséges, hogy hamarosan újra Mondeo lesz a családnál. Az már biztos, hogy MK5. Automatában gondolkodunk, kérdés csak, hogy Hybrid vagy Ecoblue.
Ne haragudjatok, ha egyértelmű, hol kéne keresnem infókat, de olyan rég jártam erre, hogy fogalmam sincs. A 2.0 Ecoblue motorról és a Hybrid verzióról, valamint a hozzájuk házasított automatákról szeretnék infókat, tapasztalatokat vásárlás előtt. Vannak az Ecoblue motoroknak, automata váltóknak tipikus betegségeik amik nagyobb figyelmet igényelnek? Mennyire megbízhatóak? (Nyilván ez használat függő is, de összességében.) Hybrid esetében az automatában pl. egy csapágyról hallottam ami gyengére sikeresett.
Nagyon szépen köszönök előre is minden segítséget!
Ecoblue: olajban futó vezszíj, ha sok a méter, vagy ellenőrizetlen az előélet, cseréltesd. Ez nem árt a viszonylag silány minőségű vízpumpa miatt sem. Nagynyomású ezen is ereszt, egy szimmeringet is kell cserélni hozzá, amire gyárilag nincs megoldás, tehát szakszerviz nem elég. Fontos ennek az időzítése, előszeretettel baxák el. És akkor még lehet egr nyűg, leginkább a műanyag ház repedése, ami így ereszti a hűtővizet. És a termosztát is szeret repedni.
Sziasztok! A B-oszloptól hátrafelé gyári sötétített üveg hány %-os fényáteresztő, azaz mennyi a VLT értéke? A Teslára is ilyen sötét fóliát szeretnék felrakatni.
Az attól függ, milyet kértél rá. :-)
Ültem Blau4kombi autójában, ott 5%-os volt, a legsötétebb. Ott tényleg sötét volt még napsütésben is.
Az enyém 35%-os. Észrevehető, pl. a 40% körüli infra elnyelésben, érezhetően kevésbé süt be a napfény, nyáron kevesebbet jár a klíma (1-2 deci/100 km!), de nincs nagyon sötét, nem zavaró este sem, hogy ne látnál át rajta. Próbáltam 50%-os mintát, az lepkefing, nem éri meg az árát, hogy felrakasd.
A kettő között 15%-os biztosan van Llumarnál, más gyártót, % értéket nem tudok.
Sziasztok! Hosszú idő után lehetséges, hogy hamarosan újra Mondeo lesz a családnál. Az már biztos, hogy MK5. Automatában gondolkodunk, kérdés csak, hogy Hybrid vagy Ecoblue.
Ne haragudjatok, ha egyértelmű, hol kéne keresnem infókat, de olyan rég jártam erre, hogy fogalmam sincs. A 2.0 Ecoblue motorról és a Hybrid verzióról, valamint a hozzájuk házasított automatákról szeretnék infókat, tapasztalatokat vásárlás előtt. Vannak az Ecoblue motoroknak, automata váltóknak tipikus betegségeik amik nagyobb figyelmet igényelnek? Mennyire megbízhatóak? (Nyilván ez használat függő is, de összességében.) Hybrid esetében az automatában pl. egy csapágyról hallottam ami gyengére sikeresett.
Nagyon szépen köszönök előre is minden segítséget!
105 ezer km után az Ecoblue-nak semmi baja, de azt hiszem, ez nem is nagyon váratlan dolog. :-)
Ha automatával veszed, akkor csak 8F40-es váltóval (ami tekerőgombos, olyat keress, a karos változat a 6 sebességes váltós, az macerás).
Erősen függ attól, hogy mire akarod használni. Ha főleg a városban ide-oda, néha kis vidéki úttal, akkor jó a hibrid. Bp-Bécs rendszeres túrára, ahogyan én használom, Gravitydave, mint hibrid MK5 tulaj erősen lebeszélt róla, mondta, hogy csak dizlit.
Viszont a dizli városban simán eszi a 7-7,5-8-at, lábtól függően. 115-120 GPS szerinti autópályatempónál 6 liter körül van a tankolások alapján számított fogyasztás. Nyilván 130-135 körül ezt simán megfejelné még egy literrel.
Van az a búgás a szívósor felől, ami még mindig rejtély, több ember hallgatott rá, csak tippek vannak. Van aki kartergázcsövet mondott, van aki feszítő görgők lógó csapágyát tippelte. Kartergázcső nem tűnik repedtnek (nem bontottuk még le a szívósort) már amennyit láttunk belőle. Ugye az a probléma, hogy gáz elvétel után jön egy búgó hang a motortér felől, mintha menne egy porszívó. Gázadásnál azonnal elhallgat. Aztán néha üresben, állóhelyezben is folyamatosan fütyül. Amit még megfigyeltünk ma, hogy amint bekapcsol a hűtőventilátor, megint elhallgat. Ahogy kikapcsol, ismét búg... valakinek tippje van így ezen tüneteket olvasva?
Sziasztok! A B-oszloptól hátrafelé gyári sötétített üveg hány %-os fényáteresztő, azaz mennyi a VLT értéke? A Teslára is ilyen sötét fóliát szeretnék felrakatni.
Hybrid esetében az automatában pl. egy csapágyról hallottam ami gyengére sikeresett.
Ezt én is olvastam, állítólag azt nem szereti, ha nem teljesen álló állapotban váltasz. Viszont Százhalombattán a V-Szervízben tudják javtani, a komplett felújítás 1-1,2M Ft.
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
További információ