Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 12:06:55 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 389 390 391 392 393 394 395 [396] 397 398 399 400 401 402 403 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19882184 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19750 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 12:38:45 »

A motortérben kell lennie egy -normál helyzetben- lezárt csonknak az üa csövön, amin lehet nyomást mérni. Ide kell csatlakoztatni a mérőt.
Meg tudod nézni a TIS-t?

Na meg is van.
De ehhez egy specko csatlakozó kell(ene). szomoru1
Elég komolytalan ez a mérő.... óra+ egy 8as cső.. vigyor3
Úgyhogy feladom megy megint szervízbe, majd ott megmérik..
Ha ezen túl leszek...valószínűleg tovább is adok rajta.
Jövőre úgy is duplája lesz az adó...nevetséges..
Ha valakit ezek után érdekel adok bővebb infót! Smiley
Új  gyújtásrendszerrel ! Ez lesz a reklámszöveg! vigyor3
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #19751 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 13:08:27 »

Na meg is van.
De ehhez egy specko csatlakozó kell(ene). szomoru1
Elég komolytalan ez a mérő.... óra+ egy 8as cső.. vigyor3
Úgyhogy feladom megy megint szervízbe, majd ott megmérik..
Ha ezen túl leszek...valószínűleg tovább is adok rajta.
Jövőre úgy is duplája lesz az adó...nevetséges..
Ha valakit ezek után érdekel adok bővebb infót! Smiley
Új  gyújtásrendszerrel ! Ez lesz a reklámszöveg! vigyor3
Ne add fel.
Ha olyan, mint az Mk1-2, simán rá tudod dugni a levegőfújót a benzinkúton.  wave
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19752 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 13:29:43 »

Ne add fel.
Ha olyan, mint az Mk1-2, simán rá tudod dugni a levegőfújót a benzinkúton.  wave

Fujja fel az uzemanyag rendszert levegovel ?  wilting idiota
Naplózva

blah blah blah
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #19753 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:00:06 »

Fujja fel az uzemanyag rendszert levegovel ?  wilting idiota
Úgyúgy.  eplus2
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19754 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:01:37 »

Nekem meg olyan van, hogy hidegen az 1-2-R-t nem eszi. MMT6.  gun Ma reggel indulás előtt pl. nem tudtam 1-be rakni, úgy, hogy abban állt az autó egész éjszaka. Azaz autó áll a parkolóban (sík terep, nem lejtő, tehát nem feszül a váltó), 1-es, kézifék. Beülök, kiveszem üresbe, beindítom kinyomott kuplunggal, felengedem a kuplungot, hogy kicsit átmozgassa a váltóban az olajat. Indulnék el, de nem tudom 1-be rakni, se R-be, se 2-be. Beteszem 3-ba és ezután simán megy 1-be, 2-be és R-be is. Elindulás után 1-2 váltás meglehetősen nehéz, 3-ba be-vissza üresbe, utána 2-be már bemegy. Innét már szép az élet, 3-4-5 simán. Lassításnál 3->2 váltás ismét nehéz. Dupla kuplungra is ugyanaz.
Bemelegszik a motor, a jelenség minimálisra csökken.
A jelenség progresszív, most már 0-10 fok között is elég rossz a helyzet, korábban csak 0 fok alatt volt gond.
Szerintem nálam rudazat lesz (vagy szinkron). Kuplung, lendkerék, kinyomó 15eKm-t futott, váltóban friss olaj, szintje rendben (szeptemberben ellenőrizve), fékolaj kb. friss, 1,5 éve cseréltettem (fék rendben).
(lehet, beviszem Vik-hez éjszakára, aztán reggel kipróbálja ő is, milyen hidegen).

Nekem hasonló jelenségem van, de annyi konkrétumom van, hogy csak közvetetten függ a hőmérséklettől. Ha a motor emelt fordulatszámmal jár (pl hidegben...), akkor van ez. Berakom hármasba és utána már veszi az egyest vagy az R-t, e nélkül nem, de utána rövid idő múlva minden ok. Szerintem kuplung, mert nekem még a gyári lendkerék van benne.

Üdv
Csaba
Naplózva
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19755 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:07:02 »

Ne add fel.
Ha olyan, mint az Mk1-2, simán rá tudod dugni a levegőfújót a benzinkúton.  wave

A pofám leszakad!!
Egy sima kerékfujó pisztollyal lemértem...
Ez nem semmi!
Nos, a lényeg, hogy indítást követően egyből megvolt a 420kpa ami meg is maradt bármennyire pörgettem, járattam....alapjáraton is.
Szóval nem ez a hiba......... falbav
De legalább a tank marad a helyén.
Most mi tévő legyek?? rinya
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19756 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:14:18 »

A pofám leszakad!!
Egy sima kerékfujó pisztollyal lemértem...
Ez nem semmi!
Nos, a lényeg, hogy indítást követően egyből megvolt a 420kpa ami meg is maradt bármennyire pörgettem, járattam....alapjáraton is.
Szóval nem ez a hiba......... falbav
De legalább a tank marad a helyén.
Most mi tévő legyek?? rinya

oo kollega, elmeselned megint, hogyan kell birkavesevel foldrengest megelozni ? Nem akarod koccon adni ezt a mero cuccot ?  vigyor3 worship
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19757 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:41:32 »

A pofám leszakad!!
Egy sima kerékfujó pisztollyal lemértem...
Ez nem semmi!
Nos, a lényeg, hogy indítást követően egyből megvolt a 420kpa ami meg is maradt bármennyire pörgettem, járattam....alapjáraton is.
Szóval nem ez a hiba......... falbav
De legalább a tank marad a helyén.
Most mi tévő legyek?? rinya
Átgondoltam, lehet, hogy az állóhelyi üresben pörgetés annyira nem megterhelő a motornak, hogy a nyomásesésben tettenérhető legyen a nagyobb fogyasztás. Szóval jónak tűnik, de tán mégse szállít a pumpa eleget. Kéne mérni terhelés alatt is, de ez technikailag elég nehezen kivitelezhető pláne levegőpisztollyal  Wink
Mik lehetnek még:
-Szóval ha nincs elég benzin akkor lehet még eldugult a benzin szűrő (mikor cserélted?)
-Rossz a keverékképzés, szegény/dús. Tekerd ki a gyertyát nézd mega színét. Szürkés-barna=jó, fekete=túl dús. Méressd meg az emissziót, lambdát stb.
-Szívhat fals levegőt a motor?
-Csinálja-e teletanknál is vagy csak kevés/üres tanknál? (van egy speciális fúvóka az üa ellátóban, ha az elromlik érezhető a hiba alacsony benzinszintnél de jó lesz teli tanknál)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19758 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:58:11 »

Nekem hasonló jelenségem van, de annyi konkrétumom van, hogy csak közvetetten függ a hőmérséklettől. Ha a motor emelt fordulatszámmal jár (pl hidegben...), akkor van ez. Berakom hármasba és utána már veszi az egyest vagy az R-t, e nélkül nem, de utána rövid idő múlva minden ok. Szerintem kuplung, mert nekem még a gyári lendkerék van benne.

Üdv
Csaba
Na ja. De neked MTX75 váltó van rajta, nem? 5 sebesség.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19759 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:36:50 »

Átgondoltam, lehet, hogy az állóhelyi üresben pörgetés annyira nem megterhelő a motornak, hogy a nyomásesésben tettenérhető legyen a nagyobb fogyasztás. Szóval jónak tűnik, de tán mégse szállít a pumpa eleget. Kéne mérni terhelés alatt is, de ez technikailag elég nehezen kivitelezhető pláne levegőpisztollyal  Wink
Mik lehetnek még:
-Szóval ha nincs elég benzin akkor lehet még eldugult a benzin szűrő (mikor cserélted?)
-Rossz a keverékképzés, szegény/dús. Tekerd ki a gyertyát nézd mega színét. Szürkés-barna=jó, fekete=túl dús. Méressd meg az emissziót, lambdát stb.
-Szívhat fals levegőt a motor?
-Csinálja-e teletanknál is vagy csak kevés/üres tanknál? (van egy speciális fúvóka az üa ellátóban, ha az elromlik érezhető a hiba alacsony benzinszintnél de jó lesz teli tanknál)


Hát sajnos ezeken már túl vagyok.
Benzinszürő nyáron volt cserélve..
Gyertyák is...most is szépek, szürkések.
emmisszó, lambda ok.
Fals levegőt néztük..nem szív.
Bármeddig van a tank szarakodik..
Fogyasztásom is rendben..hihetetlen.
Még arra gondoltam hogy ahol megmértem a üa. nyomást közvetlen utána van egy vákuumszelep...lehet az? hmm Undecided
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19760 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:45:07 »

Hát sajnos ezeken már túl vagyok.
Benzinszürő nyáron volt cserélve..
Gyertyák is...most is szépek, szürkések.
emmisszó, lambda ok.
Fals levegőt néztük..nem szív.
Bármeddig van a tank szfhakodik..
Fogyasztásom is rendben..hihetetlen.
Még arra gondoltam hogy ahol megmértem a üa. nyomást közvetlen utána van egy vákuumszelep...lehet az? hmm Undecided


pillangoszelep poti ? Mi is vot a jelenseg ? Rangat ?  vigyor3 Bocs, elgurult a kavintonom  Grin
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19761 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:48:03 »

Üdv mindenkinek!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem... rinya
2002es ST-m van és nagyon berágott rám!!

Ha az AC a rossz, akkor az a tünet, hogy vagy nem akar egy adott fordulat fölé menni a motor (nem kap elég anyagot), vagy mondjuk gurulsz 80nal, németországban, majd egyszer csak elfogy az ereje... ha lelassítasz, így gurulsz egy darabig, akkor egy rövid időre ismét megjön a kraft, majd amikor a szűrőből elfogy, elmegy az erő.
Persze azért jó lenne tudni, nem kontakthibás-e (akár a Zacci által említett kapcsolónál), de én megkockáztatom, ez inkább gyertya/kábel lesz.
Értem én, hogy gyertyát/kábelt/trafót cseréltél, de nem egyszerrel. Pl a rossz gyertya tönkreteheti a kábelt, a trafót.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19762 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:51:31 »

pillangoszelep poti ? Mi is vot a jelenseg ? Rangat ?  vigyor3 Bocs, elgurult a kavintonom  Grin

Inkább bemásolom. Smiley

"Ismét a segítségetekre lenne szükségem... 
2002es ST-m van és nagyon berágott rám!!
Eleinte csak alacsony fordulaton kezdett néha ledadogni gázadásra, majd a végén már simán csak gázadásra is enyhén rángat.3000es fordulat után elkezd húzni de akkor is néha kihagy egyet egyet.
A sor kezdődött gyertyacsere...majd gyertyakábelköteg..egy darabig jó volt (2 hét)  majd megint elkezdte...
Elvittem, gépre kötöttük....semmi hiba..
Kitakarítottuk a légtömegmérőt, fojtószelepet, pótlevegő tolattyút...semmi..
Elvittem villamosságishoz...áhh ez trafó...
Azt is vettem...helyzet változatlan. 
Majd leszedtem ismét a szívótorkot hogy körbenézzek egy két apróságon kivül semmit nem találtam kartercső el volt repedve...javítás..
Mindent ellenőriztem...vákumcsővek, kábelek, tömitettség...majd összeraktam.
Erre mit ad isten...hibátlan a gép!
Egy kis városi 15 perces utazás után autópálya szokásos csúnyán meghajtás....(végre)
Majd megint visszajött a probléma...
Fordéknál illetve más szervízekben..mindenki vakarja a fejét..
Lehet mehet a bontóba? 

Valakinek valami ötlete?? 
Jól jönne már valami segítség...Ha itt sincs ötlet...fel kell hogy adjam..
Huuu de bosszantó.
Ilyen alap dolgokat persze megcsináltunk hogy csokik befújása, vezetékek ellenőrzése..percekig fujtuk a féktisztitót a motorra...semmi..azaz nem szív falsot sehol...
Ha valakinek lenne valami ötlete nagyon megköszönném!"


Még annyi hogy az a pillangószelep pótinak a csatlakozóját lehúztam de nem nagyon történt semmi...
Annak csak hidegen van szerepe?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19763 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 16:32:12 »

Azért ez a mondatod érdekes:
"A sor kezdődött gyertyacsere...majd gyertyakábelköteg..egy darabig jó volt (2 hét)  majd megint elkezdte..."
Talán megtaláltad a hibát, megoldottad de újra elromlott a jó is. Volt már ilyen. Nem tudsz egy garnitúrát kölcsönkérni próbára?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19764 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 16:37:03 »

Na ja. De neked MTX75 váltó van rajta, nem? 5 sebesség.

A pontos típusát nem tudom, de 5 sebességes igen.

Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #19765 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 16:46:24 »

...Kéne mérni terhelés alatt is, de ez technikailag elég nehezen kivitelezhető pláne levegőpisztollyal  Wink
Én az offunkban bekötöttem a cuclit direktbe. Ha mérni akarok, csak beakasztom az ablaktörlőbe és gyí.
kép a motyóról
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19766 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 17:12:47 »

Én az offunkban bekötöttem a cuclit direktbe. Ha mérni akarok, csak beakasztom az ablaktörlőbe és gyí.
kép a motyóról

cool és az üzemanyag rendszerben hova kötötted? Van rá valami pont, vagy a nyomószárba raktál egy T-t?

Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #19767 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 17:13:22 »

cool és az üzemanyag rendszerben hova kötötted? Van rá valami pont, vagy a nyomószárba raktál egy T-t?
T idom a nyomóoldalra.  wave
szerk: volt kis kínlódás, mire légtelenítettem (ugye a levegő elcsalja a mérést) de így pippó. Festo gyorscsati, festo tömlő, jobb, mint a gumicső+bilincs.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #19768 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:28:52 »

tomi3118
Megkérlek hogy ne nevesíts azok közé akik azt hangoztatják hogy nekik van a legtökéletesebb autójuk.
...
Nem többet.  wave

OK, nem nevesítelek.  nyes  Ezek szerint túl gyorsan olvastam, amit írtál és nem fogtam fel aggyal. Elnézést kérek! wave
Naplózva
gblasko
Vendég
« Új hozzászólás #19769 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:50:05 »

sziasztok!

2003-as faceliftes dizel mondimmal olyan gondom van, hogy a jobb első kerék felől súrlódó hang jön, de csak ha jobbra tekerem a kormányt, ha egyenesben van, vagy balra, semmi hang nincs. Ahogy kicsit jobbra tekerem, morgás jön, mintha súrlódna valami, akár üresben van, akár sebességben. (generátor körüli eseteket kizártam). Felemeltem, de nem látok semmi olyan tárgyat, ami belóghatna. Ötlet, mi okozhatja?

üdv/köszi
Gábor
Naplózva
nack
Vendég
« Új hozzászólás #19770 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 20:08:24 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék! Adott az autó: 2003-as Mondeo TDCi Ghia, 154.000 km. Állapotfelmérés eredményei:
Szervópumpa folyik, hátsó stabilizátor gumikat cserélni kell..
Kérdésem, hogy ezek a javítások mennyibe fájhatnak? Illetve mire figyeljek még ha meg szeretném vásárolni az autót?! Nagyon-nagyon kedvező áron jutnék hozzá Smiley

Előre is köszönöm!
Naplózva
Zoli79
Vendég
« Új hozzászólás #19771 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:10:39 »

...Megkérlek hogy ne nevesíts azok közé akik azt hangoztatják hogy nekik van a legtökéletesebb autójuk. ....... Azt viszont hiteltelennek tartom hogy néhányan úgy vannak az autójukkal mint a horgászok akik akkora halat fogtak. Na nekik van a legtökéletesebb leggyorsabb legmegbízhatóbb legkevesebbet evő stb stb. Ez valahol jó, mert szeretik a gépüket csak éppen hiteltelen. .......
Ne személyeskedjünk jó?! eplus2
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #19772 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:31:05 »

Ne személyeskedjünk jó?! eplus2

Najóvanmááá... A te autód anorexiás.  hehe hehe hehe hehe
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19773 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:35:20 »

Inkább bemásolom. Smiley

"Ismét a segítségetekre lenne szükségem...  
2002es ST-m van és nagyon berágott rám!!
Eleinte csak alacsony fordulaton kezdett néha ledadogni gázadásra, majd a végén már simán csak gázadásra is enyhén rángat.3000es fordulat után elkezd húzni de akkor is néha kihagy egyet egyet.
A sor kezdődött gyertyacsere...majd gyertyakábelköteg..egy darabig jó volt (2 hét)  majd megint elkezdte...
Elvittem, gépre kötöttük....semmi hiba..
Kitakarítottuk a légtömegmérőt, fojtószelepet, pótlevegő tolattyút...semmi..
Elvittem villamosságishoz...áhh ez trafó...
Azt is vettem...helyzet változatlan.  
Majd leszedtem ismét a szívótorkot hogy körbenézzek egy két apróságon kivül semmit nem találtam kartercső el volt repedve...javítás..
Mindent ellenőriztem...vákumcsővek, kábelek, tömitettség...majd összeraktam.
Erre mit ad isten...hibátlan a gép!
Egy kis városi 15 perces utazás után autópálya szokásos csúnyán meghajtás....(végre)
Majd megint visszajött a probléma...
Fordéknál illetve más szervízekben..mindenki vakarja a fejét..
Lehet mehet a bontóba?  

Valakinek valami ötlete??  
Jól jönne már valami segítség...Ha itt sincs ötlet...fel kell hogy adjam..
Huuu de bosszantó.
Ilyen alap dolgokat persze megcsináltunk hogy csokik befújása, vezetékek ellenőrzése..percekig fujtuk a féktisztitót a motorra...semmi..azaz nem szív falsot sehol...
Ha valakinek lenne valami ötlete nagyon megköszönném!"


Még annyi hogy az a pillangószelep pótinak a csatlakozóját lehúztam de nem nagyon történt semmi...
Annak csak hidegen van szerepe?


A gázadásos rángatásra találtam a wikin egy cikket a fojtószelep pozíció szenzor (TPS) meghibásodására. (tünet: gázadásra hezitál, remegve jár stb)
Tudsz ezzel a cikkel valamit kezdeni? http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Throttle_Position_Sensor
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19774 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:38:54 »

Ha megnézzük azokat a kollégákat, akik 2004 előtti TDCi-t vettek, akkor egyrészt azok között elég sok volt a flottaautó, ahogy te is írtad, nagy valószínűséggel széthajtott darabok - és a széthajtás könnyebben ment, mert az volt az eső közös nyomócsöves nagynyomású befecskendezéses technológiája a Fordnak. Törvényszerű, hogy az első szériákban az alkatrészek egy része gyengébb, mit kellene, és ezt bizony sokan igazolják itt a fórumon is.  Én úgy tudom, hogy a F2-nél kapott új porlasztócsúcsot a TDCi, ami már kevésbé kényes az üzemanyag szennyeződéseire (kicsit keményebb anyagból készült).

Oly sokszor leírjátok, de a facelift nem 2004-ben volt, hanem 2003-ban (június 15).
Új csúcsokat 2003 szeptember 15-i gyártási dátumtól kapott, nem az f2-től.
Hogy az mennyivel jobb, mint a régi? Szerintem nem nagy a difi (vagy semmi).
A magasnyomásún változtattak, kb 2002-ben, azzal voltak gondok.
Azóta "csak" a turbó (meg az EGR, és nyilván a sw) változott, sőt, a 2.0-ból volt dpf is, azaz koromszűrős.

Érdekes módon az ismert előéletű tdci-k közel nem olyan rossz eredményt produkálnak, mint az ismeretlen, így feltételezhetjük az óravisszatekerést.
Az enyémben 110 körül van, én vagy 20, vagy 40e kilométerenként cserélem az üa szűrőt (ahogy sikerül).
Eddig a feszítőgörgőt és a fékbetéteket (mind a 4) cseréltem, a rádiót (azt szinte rögtön, gariban), a szőnyeget (az enyém világos szürke), a középső fabetétet (az idióta illatosító), meg a használtan vett kerékcsavarok rúgják az utolsókat, azokat cserélni kell.
A gyári gumik közül a 2 hátsó még megvan (monnyuk 70e km), de tavaszra cserélem. Görgőztettem 1 alufelnit, meg 2 lemezfelnit (na azon kuka lett a gumi).
Ennyi.
Átlagban 920-1060 kilométert megyek le, 53-61 literrel. Ahogy sikerül (a két határszám nem kapcsolódik egymással, pl az egyik 1060 az pont 53 literből volt). Ja, most az utolsó, valami 985 km, és még nem világított a sárga (107-et mutatott).
Szintén valami 53-at tankoltam. Ez 200 km város, kb 300 km pálya (140 tempomat), a többi 2 sávos, kb 90-100.
Én teljesen elégedett vagyok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19775 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:39:30 »

Najóvanmááá... A te autód anorexiás.  hehe hehe hehe hehe

Nemcsak hogy éhezteti, hanem lehet, hogy el is veri...  Wink vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19776 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 21:41:23 »

A gázadásos rángatásra találtam a wikin egy cikket a fojtószelep pozíció szenzor (TPS) meghibásodására. (tünet: gázadásra hezitál, remegve jár stb)
Tudsz ezzel a cikkel valamit kezdeni? http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Throttle_Position_Sensor
A TPS nem a gázpedál jeladó?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19777 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 22:43:19 »

A TPS nem a gázpedál jeladó?

pillangoszelep poti, gazpedal jelado 1 hulyeseg  Wink
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19778 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 22:45:05 »

sziasztok!

2003-as faceliftes dizel mondimmal olyan gondom van, hogy a jobb első kerék felől súrlódó hang jön, de csak ha jobbra tekerem a kormányt, ha egyenesben van, vagy balra, semmi hang nincs. Ahogy kicsit jobbra tekerem, morgás jön, mintha súrlódna valami, akár üresben van, akár sebességben. (generátor körüli eseteket kizártam). Felemeltem, de nem látok semmi olyan tárgyat, ami belóghatna. Ötlet, mi okozhatja?

üdv/köszi
Gábor

Valceg az okozza a jelenseget, hogy jobbra kanyarodsz. Megoldasi javaslat: Ezentul csak egyenesen vagy balra kanyarodva haladj  vigyor3
Egyebkent fingom nincs...kerekcsapagy jau ?  wave
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19779 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 23:03:23 »

A TPS nem a gázpedál jeladó?
A TPS = Throttle Position Sensor. Throttle-nek a pillangó/folytószelepet hívják. A gázpedált -tudtommal- acceleration pedal-nak.
TPS-e van a hagyományos bowden-es gázpedálos autóknak is, ott is tudni kell, hogy mennyire van nyitva a pillangószelep.
Ennek a hibája -is- okozhatja a rendellenes motor működést.

Az SCI kicsit zsúfoltabb technikailag, ott van TPS az egyébként elektromos/elektronikus pillangószelepen és van a gázpedálon is egy szenzor, különben bowden hiányában nem tudná szerencsétlen PCM, hogy mennyire nyissa a pillangószelepet.  wave
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19780 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 23:08:29 »

Valceg az okozza a jelenseget, hogy jobbra kanyarodsz. Megoldasi javaslat: Ezentul csak egyenesen vagy balra kanyarodva haladj  vigyor3
Egyebkent fingom nincs...kerekcsapagy jau ?  wave
Jaja, minden jobbkanyar helyettesíthető 3 balkanyarral. És ha úgy csinál előbb utóbb balra is nyüszögni fog  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.03 kedd, 08:18:12 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #19781 Dátum: 2009.11.03 kedd, 07:20:13 »

sziasztok!

2003-as faceliftes dizel mondimmal olyan gondom van, hogy a jobb első kerék felől súrlódó hang jön, de csak ha jobbra tekerem a kormányt, ha egyenesben van, vagy balra, semmi hang nincs. Ahogy kicsit jobbra tekerem, morgás jön, mintha súrlódna valami, akár üresben van, akár sebességben. (generátor körüli eseteket kizártam). Felemeltem, de nem látok semmi olyan tárgyat, ami belóghatna. Ötlet, mi okozhatja?

üdv/köszi
Gábor

Szia! Bocs a kérdésért, de tuti jobbról jön a hang és nem balról?
Ha jobbra kanyarnál bal oldal szól, akkor a bal oldali kerékcsapágy lesz az.
Naplózva
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19782 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:19:53 »

Sziasztok.
Egy kérdés, van a mondiban fék kopás visszajelző???
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19783 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:28:02 »

Sziasztok.
Egy kérdés, van a mondiban fék kopás visszajelző???

Nincs.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #19784 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:30:32 »

Sziasztok.
Egy kérdés, van a mondiban fék kopás visszajelző???


Műszeres nincs, de ha elkopott hallani fogod...  Wink
Nekem most lett cserélve hátsó, amíg ki nem cseréltük, az agyamra ment a nyikorgása...  Wink
Felhúzott ablakkal is jól lehetett hallani!
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19785 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:36:11 »

Sziasztok!

Behalt a gépen...

Valószínűleg a porlasztó megadta magát, (3x lett törölve a hibakód, 3 as porlasztó) ma vittem volna szerelőhöz, de nem indult, király nézem, aksi is behalt  falbav...
Kicseréltem de nem indult el, gondolom letiltott a vezérlés. szomoru1

Várom a rossz híreket a szerelőtől, hogy mi is a baj

Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19786 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:38:39 »

Sziasztok!

Behalt a gépen...

Valószínűleg a porlasztó megadta magát, (3x lett törölve a hibakód, 3 as porlasztó) ma vittem volna szerelőhöz, de nem indult, király nézem, aksi is behalt  falbav...
Kicseréltem de nem indult el, gondolom letiltott a vezérlés. szomoru1

Várom a rossz híreket a szerelőtől, hogy mi is a baj


Cry
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19787 Dátum: 2009.11.03 kedd, 11:40:30 »

Nincs.
Köszönöm a válaszokat, ez egy kis csalódás volt, ez azért már belefért volna Wink
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1607



« Új hozzászólás #19788 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:33:23 »

Köszönöm a válaszokat, ez egy kis csalódás volt, ez azért már belefért volna Wink
Szereld le a kerekeket (vagy ha hozzáférsz, akkor anélkül) és tolómérővel mérd meg a betét és a tárcsa vastagságát. Zacci korábban már felrakta a fórumra a gyári minimum értékeket: http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg242520#msg242520
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19789 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:36:12 »

Köszönöm a válaszokat, ez egy kis csalódás volt, ez azért már belefért volna Wink
Építsd be!
Készítesz egy visszajelzős betétet,a vezetékelését összehozod a fékolajtartály szintjelzővel,és már jelzi is a kopást.
De gondolom azért nem tettek bele,mert igy is elgurul 80-100e km egy betéttel,ami alatt azért kell néhányszor ellenőrizni az állapotát. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19790 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:49:56 »

Köszönöm a válaszokat, ez egy kis csalódás volt, ez azért már belefért volna Wink

Van benne egy fémdarab, és amikor elért egy szintet, nagyon csúnya hangja van fékezéskor.
Tehát jelez az, csak másképpen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19791 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:52:53 »

femdarab...ugy hijjak feknyereg  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19792 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:53:03 »

Van benne egy fémdarab, és amikor elért egy szintet, nagyon csúnya hangja van fékezéskor.
Tehát jelez az, csak másképpen.

Hát az is megoldás, bár vannak már kultúráltabbak is Wink
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19793 Dátum: 2009.11.03 kedd, 12:55:14 »

Szereld le a kerekeket (vagy ha hozzáférsz, akkor anélkül) és tolómérővel mérd meg a betét és a tárcsa vastagságát. Zacci korábban már felrakta a fórumra a gyári minimum értékeket: http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg242520#msg242520

Ma du. megnézegetem és akkor kiderül.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #19794 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:00:11 »

2005-ös 1.8-as Mondeoba csak elől van lamdaszonda, vagy hátúl is kell lennie?
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #19795 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:01:17 »

Van benne egy fémdarab, és amikor elért egy szintet, nagyon csúnya hangja van fékezéskor.
Tehát jelez az, csak másképpen.

FÉKEZÉSKOOOOR???!!!  wow1
IS!  vigyor3 eljen
Sima előremenetben, utcán házak között, nem lehetett megmaradni tőle!  falbav
Kis túlzással túlkiabálta (nyikorogta) a hifit!  vigyor3
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19796 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:16:16 »

2005-ös 1.8-as Mondeoba csak elől van lamdaszonda, vagy hátúl is kell lennie?

hat ha raktal hatra, akkor a csomiban kell lennie valahol... Cheesy
Egyebkent a katalizator mogott talalod  wave
Naplózva

blah blah blah
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #19797 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:32:36 »

hat ha raktal hatra, akkor a csomiban kell lennie valahol... Cheesy
Egyebkent a katalizator mogott talalod  wave
Méretni voltam és a szakszervízes szerelő mondta, hogy a gép csak az elsőt látja, vagy lehet hogy hátúl nincs is. Igazából ő nemtudtam megmondnai....
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19798 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:36:27 »

Méretni voltam és a szakszervízes szerelő mondta, hogy a gép csak az elsőt látja, vagy lehet hogy hátúl nincs is. Igazából ő nemtudtam megmondnai....

Ha O nem tudta megmondani, akkor ott baj van  vigyor3 Foleg, hogy szagszervizes  Cheesy Sikitva menekulj abbol a szervizbol  wave
Naplózva

blah blah blah
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #19799 Dátum: 2009.11.03 kedd, 13:49:24 »

Ha O nem tudta megmondani, akkor ott baj van  vigyor3 Foleg, hogy szagszervizes  Cheesy Sikitva menekulj abbol a szervizbol  wave
vigyor3 vigyor3
Szerintük "gyilkos az a forum"
Naplózva
Oldalak: 1 ... 389 390 391 392 393 394 395 [396] 397 398 399 400 401 402 403 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.