Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 01:37:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 390 391 392 393 394 395 396 [397] 398 399 400 401 402 403 404 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19877847 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19800 Dátum: 2009.11.03 kedd, 14:02:10 »

Méretni voltam és a szakszervízes szerelő mondta, hogy a gép csak az elsőt látja, vagy lehet hogy hátúl nincs is. Igazából ő nemtudtam megmondnai....

Na és mit látott az elsőnél? Minden ok?
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #19801 Dátum: 2009.11.03 kedd, 14:31:13 »

Sziasztok!

Segítséget kérnék! Adott az autó: 2003-as Mondeo TDCi Ghia, 154.000 km. Állapotfelmérés eredményei:
Szervópumpa folyik, hátsó stabilizátor gumikat cserélni kell..
Kérdésem, hogy ezek a javítások mennyibe fájhatnak? Illetve mire figyeljek még ha meg szeretném vásárolni az autót?! Nagyon-nagyon kedvező áron jutnék hozzá Smiley

Előre is köszönöm!

A szervót nem lehet állítólag javítani így komplett csere!
Közelítő árakat itt találsz.:
 http://www.cromax.hu/?katid=35201383&termek_al_id=10813&katnev=Tapasztalatok%20szerint
Nagybátyámnak tavaly cserélték 60e körül volt a kaland szereléssel, de neki egy transit szervót raktak be, tök ugyan olyan egy csatlakozást leszámítva csak akkor egy 20-assal olcsóbb volt, így kis mókulással megoldották.

Szilent árakat meg itt találsz:
http://www.cromax.hu/?katid=35183290&katnev=Szilentblokk

Azért ha alkatrészt rendelsz itt a fórumon érdeklődj még körbe!
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
grafit ST
Vendég
« Új hozzászólás #19802 Dátum: 2009.11.03 kedd, 14:49:17 »

Azért ez a mondatod érdekes:
"A sor kezdődött gyertyacsere...majd gyertyakábelköteg..egy darabig jó volt (2 hét)  majd megint elkezdte..."
Talán megtaláltad a hibát, megoldottad de újra elromlott a jó is. Volt már ilyen. Nem tudsz egy garnitúrát kölcsönkérni próbára?

Ott a pont! rinya
Megvan a hiba!!...de szerintem csak félig.. falbav
3as henger gyújtókábele ***...(2hetes, gyári)
Ráadásul a végfokot a vezérlőegységben kinyírta!
Ezek után már csak egy kérdésem van...
Mi küldhette szét a gyertyakábelt ami elintézte a végfokot?
Ja igen, és 40ezeres ajánlat a végfok javítására...reális?
Tudtam hogy beszopom...még jobban. szomoru1

Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19803 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:10:12 »

Ott a pont! rinya
Megvan a hiba!!...de szerintem csak félig.. falbav
3as henger gyújtókábele szfh...(2hetes, gyári)
Ráadásul a végfokot a vezérlőegységben kinyírta!
Ezek után már csak egy kérdésem van...
Mi küldhette szét a gyertyakábelt ami elintézte a végfokot?
Ja igen, és 40ezeres ajánlat a végfok javítására...reális?
Tudtam hogy be***om...még jobban. szomoru1



trafo
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19804 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:11:33 »

vigyor3 vigyor3
Szerintük "gyilkos az a forum"

Marmint ez a forum ? Xar ugy  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19805 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:28:31 »

A szervót nem lehet állítólag javítani így komplett csere!
Közelítő árakat itt találsz.:
 http://www.cromax.hu/?katid=35201383&termek_al_id=10813&katnev=Tapasztalatok%20szerint
Nagybátyámnak tavaly cserélték 60e körül volt a kaland szereléssel, de neki egy transit szervót raktak be, tök ugyan olyan egy csatlakozást leszámítva csak akkor egy 20-assal olcsóbb volt, így kis mókulással megoldották.

Szilent árakat meg itt találsz:
http://www.cromax.hu/?katid=35183290&katnev=Szilentblokk

Azért ha alkatrészt rendelsz itt a fórumon érdeklődj még körbe!


Igen éppen 1 hete cseréltem munkadíj + anyag (szív, olaj) 580000,-  rinya
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19806 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:30:19 »

http://www.origo.hu/auto/20091102-2012ben-erkezik-az-uj-ford-mondeo.html
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19807 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:33:55 »

Igen éppen 1 hete cseréltem munkadíj + anyag (szív, olaj) 580000,-  rinya

ugye csak elírtad, hogy több mint fél milla?
Naplózva
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19808 Dátum: 2009.11.03 kedd, 15:39:16 »

Szereld le a kerekeket (vagy ha hozzáférsz, akkor anélkül) és tolómérővel mérd meg a betét és a tárcsa vastagságát. Zacci korábban már felrakta a fórumra a gyári minimum értékeket: http://mondeo.hu/index.php?topic=36.msg242520#msg242520
Megmértem, a betét 7-8 mm a tárcsának viszont 1,2-1,3 a válla, az már határeset?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19809 Dátum: 2009.11.03 kedd, 16:28:34 »

A TPS = Throttle Position Sensor. Throttle-nek a pillangó/folytószelepet hívják. A gázpedált -tudtommal- acceleration pedal-nak.
TPS-e van a hagyományos bowden-es gázpedálos autóknak is, ott is tudni kell, hogy mennyire van nyitva a pillangószelep.
Ennek a hibája -is- okozhatja a rendellenes motor működést.

Az SCI kicsit zsúfoltabb technikailag, ott van TPS az egyébként elektromos/elektronikus pillangószelepen és van a gázpedálon is egy szenzor, különben bowden hiányában nem tudná szerencsétlen PCM, hogy mennyire nyissa a pillangószelepet.  wave

Ehh, enyém olajos, de van benn TPS viszont nincs benne pillangószelep, merhogy CR.  Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19810 Dátum: 2009.11.03 kedd, 16:33:19 »

Ott a pont! rinya
Megvan a hiba!!...de szerintem csak félig.. falbav
3as henger gyújtókábele szfh...(2hetes, gyári)
Ráadásul a végfokot a vezérlőegységben kinyírta!
Ezek után már csak egy kérdésem van...
Mi küldhette szét a gyertyakábelt ami elintézte a végfokot?
Ja igen, és 40ezeres ajánlat a végfok javítására...reális?
Tudtam hogy be***om...még jobban. szomoru1


A végfok a vezérlőegységben nem kizárt, hogy megdöglik de a trafó halála valószínűbb. Tudsz beletenni egy trafót ideiglenesen? Aztán persze majd hibátlan kábelekkel és új gyertyákkal próbáld.
Végfokra 40, nem tudom reális-e. Gondolom valami IC/kondi akármi átforrasztás a végfok panelen. Járj utána hol tudnak ilyen javítani.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #19811 Dátum: 2009.11.03 kedd, 16:49:17 »

Na és mit látott az elsőnél? Minden ok?
teljesen rendben volt

Marmint ez a forum ? Xar ugy  Cheesy
Nemnagyon tetszett neki, hogy "oksosabnak tüntem" és mondtam mi lehet a gondja a kocsinak, meg hogy honnan van a tudásom...
Naplózva
gblasko
Vendég
« Új hozzászólás #19812 Dátum: 2009.11.03 kedd, 19:10:52 »

Szia! Bocs a kérdésért, de tuti jobbról jön a hang és nem balról?
Ha jobbra kanyarnál bal oldal szól, akkor a bal oldali kerékcsapágy lesz az.

szia!

tuti jobbról jön, jobbra kanyarodáskor, de már a kormány enyhe jobbra fordításakor is. Holnap bejelentkezem Vik-hez, asszem

üdv
Gábor
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #19813 Dátum: 2009.11.03 kedd, 20:02:39 »


Így a hideg beálltával fűteni kell az autót. Állandó AUTO 21 fokra van állítva a hőmérő ECO fokozatban (mostanában kevesebbet megy az AC). Elkezdett felhangosodni a ventilátor akkor ha a szélvédőre is fújatom vele. Ha csak a lábra illetve az utastérbe menne a fűtés. Lehet valahogy tisztítani vagy javítani a dolgon?
Naplózva
kepi
Vendég
« Új hozzászólás #19814 Dátum: 2009.11.03 kedd, 20:16:36 »

normál tempoban közben kicsit odalépek neki de nagyon jól megy!  Wink
Naplózva
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #19815 Dátum: 2009.11.03 kedd, 20:25:45 »


Nekem nagyon tetszik. taps taps taps
Nekem biztos csak 2016 után lesz. Sajnos.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #19816 Dátum: 2009.11.03 kedd, 21:05:54 »

Így a hideg beálltával fűteni kell az autót. Állandó AUTO 21 fokra van állítva a hőmérő ECO fokozatban (mostanában kevesebbet megy az AC). Elkezdett felhangosodni a ventilátor akkor ha a szélvédőre is fújatom vele. Ha csak a lábra illetve az utastérbe menne a fűtés. Lehet valahogy tisztítani vagy javítani a dolgon?
Remélem jól értem, hogy az az észrevételed, hogy ha automatikus a befújás irány akkor a szélvédőre is megy, onnan meg hangosnak hallod?! Ventilátor-motor hangot hallasz vagy kiáramló levegő hangot? Szerintem a fúvóka formája és helyzete adja, hogy onnan hangosabban hallod mint a többin. Az a lényeg, hogy amikor igazán fűteni kezd akkor lábnál és szélvédőnél kell, hogy jöjjön leginkább.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19817 Dátum: 2009.11.03 kedd, 21:55:40 »

 help help help

Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.

Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?


köszönöm
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #19818 Dátum: 2009.11.04 szerda, 08:28:10 »

help help help

Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.

Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?


köszönöm

Nem akarlak még jobban elkeseríteni, de SZVSZ a rossz izzítótól még simán be kellett volna indulnia.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #19819 Dátum: 2009.11.04 szerda, 09:14:49 »

help help help

Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.

Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?


köszönöm


Ha már felmerült ez a kérdés akkor az izzító gyertyákat nálam is cserélni kellene, de pont a fentiek miatt nem tudom, hogy kihez vigyem, hogy nehogy beletörje.
Érdemes ezzel hivatalos szervízhez fordulni?

Az autóm amúgy simán beindul.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #19820 Dátum: 2009.11.04 szerda, 09:28:58 »

Ha már felmerült ez a kérdés akkor az izzító gyertyákat nálam is cserélni kellene, de pont a fentiek miatt nem tudom, hogy kihez vigyem, hogy nehogy beletörje.
Érdemes ezzel hivatalos szervízhez fordulni?

Az autóm amúgy simán beindul.

Szerintem vidd el  Vik-hez! Ő szakszervizben csinálja!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19821 Dátum: 2009.11.04 szerda, 09:29:28 »

help help help

Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.

Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?


köszönöm

Xar ügy.Meg lehet próbálni balmenetes csavarkihajtóval,de nem sok reális esély van.Inkább több a hengerfej le mókára....... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19822 Dátum: 2009.11.04 szerda, 10:11:32 »

help help help
Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1
Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???
Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.
Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?
köszönöm

a.) Érdekes mert az ízzító gyertyának csak annyi a szerepe hogy hidegen simább legyen az alapjárat. Egyéb funkciója nincs mert az a kompresszio végzi a dolgát. Ezt hogy lehetett porlasztócsúcs hibának nézni?
b.) Igen az izzítógyertyákat 120ekm-ként cserélni kell de 4 xar izzítóval is ment volna a kocsi csak egyenletlen lett volna az alapjratod hidegen kb mint a amikor a MAF szenzor retkes.
c.)Én már cseréltem az izzítóimat saját kezűleg. A baj az hogy az izzító acél a hengerfej aluminium. Lehet hoyg nem volt teljesen hideg a motor amikor csinálta? HA 2-3 éves az autó akkor nagyon könnyen kicuppannak a helyükről négy év felett már összedolgozza magát az acél a aluval. Érdemes jól előkészíteni de még akkor is nagyon óvatósan csinálni. Mert: Ha beletörte akkor valószínűleg ott marad. Sajna az izzító elég vékony kifúrni nem lehet a hengerfej mentének megsértése nélkül  szomoru1

Viszont ha a hengerfejet leszedi akkor " belülről az ízzítócsúcspt megfogva pl fogoval remélhetőleg meglehet indítani így visszfele lehet tekerni mert valami 17Nm lenne erediteleg a meghúzási nyomatéka. Így remélhetőleg nem kell új hengerfejet venni de a leszedését nem úszod meg.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #19823 Dátum: 2009.11.04 szerda, 10:37:59 »

help help help

Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.

Ja és, ha csak ez van akkor kb mennyi a reális ára a műtétnek?


köszönöm
Többen írták már: izzító hiba mellett simán indul a gép. Ebből az következik, hogy:
1) ha azt találta ki, hogy izzító hiba miatt nem indul a motor, rögtön ott kellett volna hagyni az illetőt.
2) ha már beletörte az egyik gyertyát, fizesse is ki a javítás teljes költségét (kiv. új izzítók, kb 10eFt összesen). Hacsak nem egyeztetek meg abban, hogy a te kockázatodra szedi ki az izzítókat.

Az én gépem 2003 júliusi, idén szeptemberben kapott új izzítókat (140eKm-nél). Amellett, hogy mind a 4 hibátlanul ment, a szaki elmondása szerint nem volt gond a kiszereléssel, mert jó technikával és odafigyeléssel (csavarlazító és járatás) szépen kijönnek. A szaki Vik kollégája a Fort-ban.  Wink
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #19824 Dátum: 2009.11.04 szerda, 10:56:18 »

Megmértem, a betét 7-8 mm a tárcsának viszont 1,2-1,3 a válla, az már határeset?
Mivel nyilvánvalóan nem értek hozzá ezért, csak tipp:
-Az új betét vastagsága 12 (11.5) mm, selejtezési (csere) vastagság 1,5 mm, a tied 7-8 mm, vagyis még van benne 5-6 mm (félidős). Ez lábtól függően sok kilométer is lehet.
Nem írtad, hogy melyik tárcsánál mérted a váll mélységét....de a tárcsa selejtezési vastagsága elöl 22 mm, hátul 10.2 mm, Te 1.2/1.3-as vállat mértél, tehát szerintem abban is van még 0.7 mm (ha elöl mérted), vagy 0.5 mm (ha hátul mérted) a selejtezésig...
Én még használnám, mint ahogy használom is a sajátomat  Wink , de azt ne felejtsd el, hogy a féken nem szabad spórolni...
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 387



E-mail
« Új hozzászólás #19825 Dátum: 2009.11.04 szerda, 11:19:17 »

Mivel nyilvánvalóan nem értek hozzá ezért, csak tipp:
-Az új betét vastagsága 12 (11.5) mm, selejtezési (csere) vastagság 1,5 mm, a tied 7-8 mm, vagyis még van benne 5-6 mm (félidős). Ez lábtól függően sok kilométer is lehet.
Nem írtad, hogy melyik tárcsánál mérted a váll mélységét....de a tárcsa selejtezési vastagsága elöl 22 mm, hátul 10.2 mm, Te 1.2/1.3-as vállat mértél, tehát szerintem abban is van még 0.7 mm (ha elöl mérted), vagy 0.5 mm (ha hátul mérted) a selejtezésig...
Én még használnám, mint ahogy használom is a sajátomat  Wink , de azt ne felejtsd el, hogy a féken nem szabad spórolni...

Köszönöm a segítséget, akkor még én is elodázom kicsit a cserét worship
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19826 Dátum: 2009.11.04 szerda, 16:03:22 »

a.) Érdekes mert az ízzító gyertyának csak annyi a szerepe hogy hidegen simább legyen az alapjárat. Egyéb funkciója nincs mert az a kompresszio végzi a dolgát. Ezt hogy lehetett porlasztócsúcs hibának nézni?
b.) Igen az izzítógyertyákat 120ekm-ként cserélni kell de 4 xar izzítóval is ment volna a kocsi csak egyenletlen lett volna az alapjratod hidegen kb mint a amikor a MAF szenzor retkes.
c.)Én már cseréltem az izzítóimat saját kezűleg. A baj az hogy az izzító acél a hengerfej aluminium. Lehet hoyg nem volt teljesen hideg a motor amikor csinálta? HA 2-3 éves az autó akkor nagyon könnyen kicuppannak a helyükről négy év felett már összedolgozza magát az acél a aluval. Érdemes jól előkészíteni de még akkor is nagyon óvatósan csinálni. Mert: Ha beletörte akkor valószínűleg ott marad. Sajna az izzító elég vékony kifúrni nem lehet a hengerfej mentének megsértése nélkül  szomoru1

Viszont ha a hengerfejet leszedi akkor " belülről az ízzítócsúcspt megfogva pl fogoval remélhetőleg meglehet indítani így visszfele lehet tekerni mert valami 17Nm lenne erediteleg a meghúzási nyomatéka. Így remélhetőleg nem kell új hengerfejet venni de a leszedését nem úszod meg.


Hali

nem akarom, hogy bárki megutáljon érte, de nagyon sokáig diesel autóim voltak és abban az időben nem volt pénzem szerelőre, így sok mindent kitanúltam belőle (persze nem vagyok egy prof). Az izzitó gyertya feladata, hogy az égéstér azon részét, ahova a gázolaj befecskendezés történik, mindenképpen a lobbanási hőérték felett tartsa. személyautóknál általában előkamrás rendszert használnak, mert ez lágyab járást eredményez, azonban kissebb nyomatékot (emlékeim szerint 3 fajta van, az előkamrás, a közevtlen befecskendezés // na ezt nem szabad a direct-el összekeverni// és van egy harmadik, de az elfelejtettem). Namost a levegő összepréselésekor a hőmérséklet igencsak megnő és ebbe fecskendezik bele a gázolajat, ami aztán belobban és tágul. Amikor hideg van, a gázolaj hajlamos kicsapódni és nem gáz kerül az égéstérbe, hanem már inkább folyadék. Ezért az indítás előtt érdemes izzítani hideg időben és az izzító gyertya általában a modernebb motoroknál a beindulás utáni, még egy néhány percig, adott hőfokon üzemel. Nyáron az izzítás nem lényeges, mert a motor így is meleg. Jó régóta alkalmaznak hőmérséklet érzékelővel kombinált izzító rendszereket, ennek megfelelően nem is mindig egyforma ideig izzít az autó. Az izzítás ideje függ a hőmérséklettől.

Amúgy télen pl normális, hogy nem vagy nehezen esetlegesen erős kopogással indúl be a diesel motor.

//akkor most lehet vitatrkozni Smiley //

Üdv
Csaba
Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #19827 Dátum: 2009.11.04 szerda, 17:27:53 »

Ma elkezdett a szervómnak kicsit nagyobb (morgósabb) hangja lenni.Ez főleg akkor hallható ha kicsit rálépek a gázpedálra a kormány forgatása közben.Olaj szint rendben,a szíj kicsit öreg de nem tudom mitől morog a szivattyú?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19828 Dátum: 2009.11.04 szerda, 17:48:18 »

Hali

nem akarom, hogy bárki megutáljon érte, de nagyon sokáig diesel autóim voltak és abban az időben nem volt pénzem szerelőre, így sok mindent kitanúltam belőle (persze nem vagyok egy prof). Az izzitó gyertya feladata, hogy az égéstér azon részét, ahova a gázolaj befecskendezés történik, mindenképpen a lobbanási hőérték felett tartsa. személyautóknál általában előkamrás rendszert használnak, mert ez lágyab járást eredményez, azonban kissebb nyomatékot (emlékeim szerint 3 fajta van, az előkamrás, a közevtlen befecskendezés // na ezt nem szabad a direct-el összekeverni// és van egy harmadik, de az elfelejtettem). Namost a levegő összepréselésekor a hőmérséklet igencsak megnő és ebbe fecskendezik bele a gázolajat, ami aztán belobban és tágul. Amikor hideg van, a gázolaj hajlamos kicsapódni és nem gáz kerül az égéstérbe, hanem már inkább folyadék. Ezért az indítás előtt érdemes izzítani hideg időben és az izzító gyertya általában a modernebb motoroknál a beindulás utáni, még egy néhány percig, adott hőfokon üzemel. Nyáron az izzítás nem lényeges, mert a motor így is meleg. Jó régóta alkalmaznak hőmérséklet érzékelővel kombinált izzító rendszereket, ennek megfelelően nem is mindig egyforma ideig izzít az autó. Az izzítás ideje függ a hőmérséklettől.

Amúgy télen pl normális, hogy nem vagy nehezen esetlegesen erős kopogással indúl be a diesel motor.

//akkor most lehet vitatrkozni Smiley //

Üdv
Csaba
a.) nem hiszem hogy vitatkozni akar itt bárki
b.) Itt konkrétanegy már egy NEM elő kamrás TDCi izzító gyertyáiról volt szó. Ahol az ízzító gyertya már csak a motor kulturált hidegen járásához kell csak.
c.) A TDCi CR nyomása alapjáraton hidegen 300bar melegen 260bar körül van max terhelésen meg 1680bar. Ilyen nyomáson ez a közvetlen befecskendezett gázolaj sehova nem fog kicsapódni.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19829 Dátum: 2009.11.04 szerda, 17:49:32 »

Ma elkezdett a szervómnak kicsit nagyobb (morgósabb) hangja lenni.Ez főleg akkor hallható ha kicsit rálépek a gázpedálra a kormány forgatása közben.Olaj szint rendben,a szíj kicsit öreg de nem tudom mitől morog a szivattyú?
Nem inkább a szíjfeszítő?
Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #19830 Dátum: 2009.11.04 szerda, 17:54:14 »

Nem inkább a szíjfeszítő?
Az is csak terhelés alatt morog? Szerintem annak alapból is morogni kellene,ha az lenne!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19831 Dátum: 2009.11.04 szerda, 17:54:18 »

Hali

nem akarom, hogy bárki megutáljon érte, de nagyon sokáig diesel autóim voltak és abban az időben nem volt pénzem szerelőre, így sok mindent kitanúltam belőle (persze nem vagyok egy prof). Az izzitó gyertya feladata, hogy az égéstér azon részét, ahova a gázolaj befecskendezés történik, mindenképpen a lobbanási hőérték felett tartsa.

Egy kicsit finomítanék. Az előkamra nem csak a személyautóknál volt, hanem a régebbi dízelek jó részénél (vagy a 3. fajta).
A következő generáció a közvetlen befecskendezés. Ennek feltétele volt a pontosabb, és főként a magasabb nyomású befecskendezés - a jobb porlasztás miatt. Itt ugye magában az égéstérben kezdődik meg az égés, gyorsabban zajlik le, könnyebben szabályozható, ami nagyobb fordulatot, nyomatékot és jobb hatásfokot eredményez. Meg persze hangosabb, kopogósabb járást.
Az izzítógyertya igazából nem fontos a működéshez, mert a porlasztó annyira jól elporlasztja, hogy sokkal kevésbé tud kicsapódni.
Szerepe az alapjárat kisimítása, meg a környezetvédelem... de ezekkel csak hidegen játszik (ha kinn van hideg), melegen nem (csak amíg a motor hideg).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
BTomi
Vendég
« Új hozzászólás #19832 Dátum: 2009.11.04 szerda, 19:21:50 »

Az is csak terhelés alatt morog? Szerintem annak alapból is morogni kellene,ha az lenne!

Terhelésre erősödik a hang, ha szíjfeszítő.
Próbáld ki, hogy kapcsolgatod a klímát. Az elég terhelést ad neki.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #19833 Dátum: 2009.11.04 szerda, 20:33:32 »

Hali

nem akarom, hogy bárki megutáljon érte, de nagyon sokáig diesel autóim voltak és abban az időben nem volt pénzem szerelőre, így sok mindent kitanúltam belőle (persze nem vagyok egy prof). Az izzitó gyertya feladata, hogy az égéstér azon részét, ahova a gázolaj befecskendezés történik, mindenképpen a lobbanási hőérték felett tartsa. személyautóknál általában előkamrás rendszert használnak, mert ez lágyab járást eredményez, azonban kissebb nyomatékot (emlékeim szerint 3 fajta van, az előkamrás, a közevtlen befecskendezés // na ezt nem szabad a direct-el összekeverni// és van egy harmadik, de az elfelejtettem). Namost a levegő összepréselésekor a hőmérséklet igencsak megnő és ebbe fecskendezik bele a gázolajat, ami aztán belobban és tágul. Amikor hideg van, a gázolaj hajlamos kicsapódni és nem gáz kerül az égéstérbe, hanem már inkább folyadék. Ezért az indítás előtt érdemes izzítani hideg időben és az izzító gyertya általában a modernebb motoroknál a beindulás utáni, még egy néhány percig, adott hőfokon üzemel. Nyáron az izzítás nem lényeges, mert a motor így is meleg. Jó régóta alkalmaznak hőmérséklet érzékelővel kombinált izzító rendszereket, ennek megfelelően nem is mindig egyforma ideig izzít az autó. Az izzítás ideje függ a hőmérséklettől.

Amúgy télen pl normális, hogy nem vagy nehezen esetlegesen erős kopogással indúl be a diesel motor.

//akkor most lehet vitatrkozni Smiley //

Üdv
Csaba
Ahogy írtad, hogy személyautóknál az előkamrás befecskendezést használják, ebben annyi az igazság, hogy jelenleg egy személyautó gyártó sem gyárt már előkamrás motort, csak közvetlenes, tehát direkt befecskendezésest  vigyor3
Amit elfelejtettél az az örvénykamrás, de azzal sem foglalkoznak már...... wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #19834 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:12:53 »

help help help



Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném.




köszönöm


Gazdagon fújjd be csavarlazítóval. Elektronikai boltban árulnak tranzisztor hibakereső fagyasztó sprayt, balmenetes csavarkiszedővel ,ha lehűtöd, esélyes, hogy kimozdul. Egy próbát megér!
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19835 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:45:43 »

Ma elkezdett a szervómnak kicsit nagyobb (morgósabb) hangja lenni.Ez főleg akkor hallható ha kicsit rálépek a gázpedálra a kormány forgatása közben.Olaj szint rendben,a szíj kicsit öreg de nem tudom mitől morog a szivattyú?

Szia!

Olyan mint olajszint rendben az egy dolog. Az olajnak a viszkozitása idővel változik és nem megfelelően keni az alkatrészeket. Tapasztalat, hogy a hideg beköszöntével nekem is előjött az a morgás... aztán sokba került. Véleményem szerint minél előbb olaj csere 5000 pénz/L Amennyiben ez nem segít akkor szervósziv. kuka  és újat kell venni 47.000,- Ft....
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19836 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:48:48 »

Gazdagon fújjd be csavarlazítóval. Elektronikai boltban árulnak tranzisztor hibakereső fagyasztó sprayt, balmenetes csavarkiszedővel ,ha lehűtöd, esélyes, hogy kimozdul. Egy próbát megér!

köszönöm a tippet, nekem is bevillant már, de mint érdemi megvalósítását még senki sem próbálta, vagy igen?Huh?

sokat már nem veszíthetek, a kocsi a szerelőnél pihen
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #19837 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:52:52 »

köszönöm a tippet, nekem is bevillant már, de mint érdemi megvalósítását még senki sem próbálta, vagy igen?Huh?

sokat már nem veszíthetek, a kocsi a szerelőnél pihen


Csak egy ötlet volt, én megpróbálnám így. Az a baj ezek a hengerfejek 2-nél több leszedést nem nagyon bírnak ki, érdemes tartogatni a lehetősséget, komolyabb hibára.
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19838 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:55:48 »

Az is csak terhelés alatt morog? Szerintem annak alapból is morogni kellene,ha az lenne!

cseréltettem a feszítőt egy darabig jó volt aztán ha úgy akarta akkor zörgött aztán elmúlt nyes
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19839 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:57:51 »

Csak egy ötlet volt, én megpróbálnám így. Az a baj ezek a hengerfejek 2-nél több leszedést nem nagyon bírnak ki, érdemes tartogatni a lehetősséget, komolyabb hibára.

Nagyon igazad van, nagyon nem szeretném szétszedetni
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19840 Dátum: 2009.11.04 szerda, 21:58:25 »

a.) nem hiszem hogy vitatkozni akar itt bárki
b.) Itt konkrétanegy már egy NEM elő kamrás TDCi izzító gyertyáiról volt szó. Ahol az ízzító gyertya már csak a motor kulturált hidegen járásához kell csak.
c.) A TDCi CR nyomása alapjáraton hidegen 300bar melegen 260bar körül van max terhelésen meg 1680bar. Ilyen nyomáson ez a közvetlen befecskendezett gázolaj sehova nem fog kicsapódni.

Köszi. Azért annyit had jegyezzek meg, hogy az Smiley direkt volt ott. Szóval nem kötözködni akartam. Bocs, ha félreérthető volt.

Ebben az esetben a TDCi közvetlen befecskendezéses? Egy vagy több ütemben fecskendezik be?

Igazatok van az örvény kamrásat felejtettem ki. Mondjuk az utolsó dieselem egy avensys volt és ezzel nem volt gond, az az előtti utolsó dieselem, amin tanúltam ezeket, pedig egy alfa 75 volt Smiley

Üdv
Csaba
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.04 szerda, 22:01:23 írta kotta_cs » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19841 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 07:42:29 »

Köszi. Azért annyit had jegyezzek meg, hogy az Smiley direkt volt ott. Szóval nem kötözködni akartam. Bocs, ha félreérthető volt.

Ebben az esetben a TDCi közvetlen befecskendezéses? Egy vagy több ütemben fecskendezik be?

Igazatok van az örvény kamrásat felejtettem ki. Mondjuk az utolsó dieselem egy avensys volt és ezzel nem volt gond, az az előtti utolsó dieselem, amin tanúltam ezeket, pedig egy alfa 75 volt Smiley

Üdv
Csaba
2.0 tdci 5 ütembe ,a 2.2   7 ütembe fecskendez.asszem..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #19842 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 07:45:57 »

Ma elkezdett a szervómnak kicsit nagyobb (morgósabb) hangja lenni.Ez főleg akkor hallható ha kicsit rálépek a gázpedálra a kormány forgatása közben.Olaj szint rendben,a szíj kicsit öreg de nem tudom mitől morog a szivattyú?
Van a szervószíjon is egy automata feszítő.A görgőének a csapágyazása hal el.Ki kell cserélni a görgőt egy azonos méretű csapágyra.
Készítettem némi leírást,keresd meg a keresővel,meg van anyag cikknek is erről,csak még nem került fel a főoldalra. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mosa
Vendég
« Új hozzászólás #19843 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 09:55:18 »

                         Sziasztok  Mondeos barátaim..
             
           szeretném töletek kérdezni olyan problémám van van .1800 benzines mondeom 2005 évj
              olyan problémám van .1 sebességet nehezen vesszi és azt mondták a szerelök hoyg nem a kuplung ha nem lehet hoyg be kellene zsiorozni vagy váltó kuliszán állitani..vagy nem e tud valaki  1 komoly szerelöt ujpest vonzáskörzetébe köszöónöm  elörte is aki tudna segiteni szép napot mindenkinek
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #19844 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 15:21:50 »

előzmények:

"Nagy gondom van, a szerelő szétszerelte a gépet és kiderült, hogy nem a porlasztó hanem az izzitógy. nem jó. a 4 ből 3 behalt, a főbb gond, hogy a 4 ből az egyik beletörött a hengerfejbe  szomoru1

Kérdésem, hogy csak is egy módja van arra, hogy kivegye a maradékot, hogy a hengerfejet le kell venni???

Esetleg, ha van valami ötlet megköszönném."


Ma úgy áll a dolog, hogy nem lenne készen a kocsi a nászutra...(most nősülök szombaton  angel)

Kérdezni szeretném, hogy mi történik akkor, ha a  beletörött izzítógyertyát benne hagynánk, kap 3 újat aztán valamikor később meg megcsináltatnám ahogyan illik???

Milyen következményekkel kell számolnom, illetve ezen hengerfej javíttatása kb. mennyi pénz lehet tokkal vonóval?

Köszönöm!
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #19845 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 16:10:15 »

Kérdezni szeretném, hogy mi történik akkor, ha a  beletörött izzítógyertyát benne hagynánk, kap 3 újat aztán valamikor később meg megcsináltatnám ahogyan illik???

Szerintem szimplán semmi baja sem lesz.
Én azért megpróbálnám a fej leszedése nélkül kikapni. Vannak erre célszerszámok.
Ha nem megy, akkor lekapni, kifúrni, persely, síkolás, nyomáspróba...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #19846 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 16:22:04 »

Hali Mindenkinek

Kérdésem lenne, hogy féltengely általában mennyi km-t bír ki a mondeoba?

Megemlíteném, hogy finoman járok vele semmi sportosság! 1,8 benzin 2002 évjárat 160Ekm.

Illetve, hogyan tudom megállapítani, hogy nem jó, azt hallottam, hogy alá kell tekerni a kormányt valamelyik oldalra és nagyobb gázadással elindulni?!

Nekem így semmi hangja, viszont ha tolatok alászedett kormánnyal akkor nem kopogást hanem ilyen klapp - klapp enyhe hangot hallok, a rövidebb oldalról.


Köszönöm a válaszokat.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #19847 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 19:00:19 »

Hali Mindenkinek

Kérdésem lenne, hogy féltengely általában mennyi km-t bír ki a mondeoba?

Megemlíteném, hogy finoman járok vele semmi sportosság! 1,8 benzin 2002 évjárat 160Ekm.

Illetve, hogyan tudom megállapítani, hogy nem jó, azt hallottam, hogy alá kell tekerni a kormányt valamelyik oldalra és nagyobb gázadással elindulni?!

Nekem így semmi hangja, viszont ha tolatok alászedett kormánnyal akkor nem kopogást hanem ilyen klapp - klapp enyhe hangot hallok, a rövidebb oldalról.


Köszönöm a válaszokat.


Szia,

Nekem 2003-as van és már túl vagyok a 180ekm-en. semmi baja.

Üdv
Csaba
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #19848 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 20:15:56 »

Sziasztok!
2006-os 2.2 TDCi-m van. Azt veszem észre, hogy a második sebességet 5-ből 4-szer elég nehezen veszi be. Ha egyesben csak minimálisan gyorsítok (~1600), akkor általában könnyen becsusszan. A többi fokozat kellemesen lágy. A kocsi nálam új, kifejezetten jó, szép állapotúnak találom egyéb tekintetben. Teljesen gyári állapotúnak érződik.
Nagy a baj?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #19849 Dátum: 2009.11.05 csütörtök, 20:23:04 »

Sziasztok!
2006-os 2.2 TDCi-m van. Azt veszem észre, hogy a második sebességet 5-ből 4-szer elég nehezen veszi be. Ha egyesben csak minimálisan gyorsítok (~1600), akkor általában könnyen becsusszan. A többi fokozat kellemesen lágy. A kocsi nálam új, kifejezetten jó, szép állapotúnak találom egyéb tekintetben. Teljesen gyári állapotúnak érződik.
Nagy a baj?
Nem hagytál véletlenül a motortérben valami csavart vagy idegen tárgyat?  Undecided
Naplózva
Oldalak: 1 ... 390 391 392 393 394 395 396 [397] 398 399 400 401 402 403 404 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.