Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.12 vasárnap, 12:27:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 397 398 399 400 401 402 403 [404] 405 406 407 408 409 410 411 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19882398 alkalommal)
0 Felhasználó és 52 vendég van a témában
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20150 Dátum: 2009.11.21 szombat, 21:51:33 »

rnagy8-nak köszönet eljen, ma sikeresen megcsináltam a kormánykopogás c. cikkben leírtakat. Hogy megszünt-e, az extrém ritkán jelentkező, kis kopogás, majd kiderül Grin
Akkor azt még nem tudod, hogy "sikeresen"-e?!  Wink
Egészségedre!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
poliver
Vendég
« Új hozzászólás #20151 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 17:41:59 »

Sziasztok!
Tegnap kaptam az infot, hogy a rendőrök ráálltak az utólagos xenonokra és előszeretettel veszik el a forgalmikat Jó haver ismerőse is így járt..., egy a rendőrségek közt körbefutott körlevél alapján ( utólagos engedély nélküli átépítés, balesetveszély...) Ti hallottatok erről valamit? Még jó, hogy 1 hónapja raktam bele...
Naplózva
imi111
Vendég
« Új hozzászólás #20152 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 17:52:00 »

Sziasztok!
Tegnap kaptam az infot, hogy a rendőrök ráálltak az utólagos xenonokra és előszeretettel veszik el a forgalmikat Jó haver ismerőse is így járt..., egy a rendőrségek közt körbefutott körlevél alapján ( utólagos engedély nélküli átépítés, balesetveszély...) Ti hallottatok erről valamit? Még jó, hogy 1 hónapja raktam bele...
Az a feltétele, hogy legyen lámpamosó az autón, külömben ugrik a forgalmi.
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20153 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 17:52:56 »

Az a feltétele, hogy legyen lámpamosó az autón, külömben ugrik a forgalmi.
Meg autómata szintszabályzás.
Most rágódtunk rajta nemrég...
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #20154 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:00:09 »

Sziasztok!
Tegnap kaptam az infot, hogy a rendőrök ráálltak az utólagos xenonokra és előszeretettel veszik el a forgalmikat Jó haver ismerőse is így járt..., egy a rendőrségek közt körbefutott körlevél alapján ( utólagos engedély nélküli átépítés, balesetveszély...) Ti hallottatok erről valamit? Még jó, hogy 1 hónapja raktam bele...

Ha igaz, akkor csak idő kérdése volt, nem is szabadott volna elterjednie ennyire, mert tényleg balesetveszélyes. Cimborám leszaladt az útról egy vakító keszon miatt...  szomoru1 120e. kára lett, bűnös nincs... Fordok különösen vakítanak, még az optimális beállítás mellett is.

Ködben még szfh-bb a helyzet, ezt személyesen is tapasztaltam, szanaszét szórja a fényt és vakít q*rvára!

Kedves autóstársak! Legyetek toleránsak és használjatok "mega" halogéneket! (A ködzáró fény sem ér lakott területen belül -sem-)

Üdv. T.  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
poliver
Vendég
« Új hozzászólás #20155 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:05:45 »

Akkor ti is azt mondjátok inkább vegyem ki? Van vmi olyan izzó ami szép fehéret világít?
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20156 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:31:04 »

Az a feltétele, hogy legyen lámpamosó az autón, külömben ugrik a forgalmi.

Erről értekeztünk itten:http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg473440#msg473440

Azért ez nem ennyire fekete/fehér. Szóval 1, nem fogja tudni megállapítani, hogy van-e automata szintszabályozás, a másik, hogy elcseszték a rendeletet, így a mosó a halogén autókra kellene a szabály szerint.

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20157 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:36:33 »

Ha igaz, akkor csak idő kérdése volt, nem is szabadott volna elterjednie ennyire, mert tényleg balesetveszélyes. Cimborám leszaladt az útról egy vakító keszon miatt...  szomoru1 120e. kára lett, bűnös nincs... Fordok különösen vakítanak, még az optimális beállítás mellett is.

Ködben még szfh-bb a helyzet, ezt személyesen is tapasztaltam, szanaszét szórja a fényt és vakít q*rvára!

Kedves autóstársak! Legyetek toleránsak és használjatok "mega" halogéneket! (A ködzáró fény sem ér lakott területen belül -sem-)

Üdv. T.  wave


Azért a vakításról és a lefutásról van véleményem:
1. akinek vakít az utólagosan beszerelt, de jó minőségű xenon, ott a lámpa vacak.
2. én csak jó minőségű xenon rakok be, de ez nem is 13eFt. Eddig soha nem volt gond vele
3. Aki lefut az útról, mert elvakította a szembejövő autó ott vannak vezetéstechnikai gondok. Az erős fényű autóknál megvannak a trükkök, hogy mit kell tenni és hogyan, hogy ne legyen gond. Ha országúton ment, akokr már messziről láthatta, hogy erősen világít az autó és lassítani vagy megállni kellett volna. Persze ettől egy rossz xenon még nem lesz jó, de nekem nem tetszik, hogy mindenki elkezdi átkozni a xenonos autókat. Ez olyan, mintha egy mondeos elütött volna és azóta minden mondeos bunkó kifejezést használnánk. Nade kérem....


Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20158 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:37:21 »

Akkor ti is azt mondjátok inkább vegyem ki? Van vmi olyan izzó ami szép fehéret világít?

Ha diszkó lilád van, akkor igen. Ha fehér fényű 4300K, akkor ne foglalkozz vele.

Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20159 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 18:42:38 »

Azért a vakításról és a lefutásról van véleményem:
1. akinek vakít az utólagosan beszerelt, de jó minőségű xenon, ott a lámpa vacak.
2. én csak jó minőségű xenon rakok be, de ez nem is 13eFt. Eddig soha nem volt gond vele
3. Aki lefut az útról, mert elvakította a szembejövő autó ott vannak vezetéstechnikai gondok. Az erős fényű autóknál megvannak a trükkök, hogy mit kell tenni és hogyan, hogy ne legyen gond. Ha országúton ment, akokr már messziről láthatta, hogy erősen világít az autó és lassítani vagy megállni kellett volna. Persze ettől egy rossz xenon még nem lesz jó, de nekem nem tetszik, hogy mindenki elkezdi átkozni a xenonos autókat. Ez olyan, mintha egy mondeos elütött volna és azóta minden mondeos bunkó kifejezést használnánk. Nade kérem....
1. Vacak lámpával meg halogénnel azért csak kíméletesebben hangzik...
2. A tapasztalat azt mutatja, hogy az esetek 99%ban nem költenek ennyit rá, és nem lehet megoldani, hogy közúton mindenkivel csak te gyere szembe...
3. Ez sem rajtad múlik. Kellene eröltetni nkább, hogy minimálisra csökkentsük az ilyesmi esélyét. Jó minőségű, jól beállított keszonnal megyek lámpamosó meg szintszabályzó nélkül, jön szembe a mazsola, fáradt, benézi, nekemjön. A vizsgálat szerint ki lesz a hibás?
Naplózva
poliver
Vendég
« Új hozzászólás #20160 Dátum: 2009.11.22 vasárnap, 19:36:29 »

Na mostmár végképp nem tudom mit tegyek. De azt tudom mit tettem. Kikötöttem a szettet, vissza halogén, majd ha csillapodnak a kedélyek visszarakom. Bosszúság nélkül ez sem ment, mivel a jobb lámpám megint NEM VILÁGíT, elmentem vettem izzót nem az volt a baja,wd40-et is kapott. Amikor a xenont raktam bele akkor is azzal volt a gond, de közvetlen áramot adtam a trafónak és jó lett. a bal jó a jobb nem NEM ÉRTEM... Sad Egyébként direkt 4300K-s 35 W-t szettet vettem aminek rajta van a dobozán az E betű, de ugye lámpamosóm nincs.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #20161 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 08:15:05 »

Van vmi olyan izzó ami szép fehéret világít?

XD5
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37280


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #20162 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 08:17:03 »

Na mostmár végképp nem tudom mit tegyek.

Gyere a Xenon topic-ba! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #20163 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 13:04:01 »

Off, mert 1.4-es benzines Focusról lenne szó, de nem tudtam hova írjam. Smiley Katalizátort hogy lehet tisztítatni, "kiégetni" ? Valami olyasmit olvastam Mondeora, hogy 4-es fokozatban 100 km/h 20 percen keresztül...Ez igaz lehet? Esetleg valami tisztító lötty?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #20164 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 13:55:32 »

Off, mert 1.4-es benzines Focusról lenne szó, de nem tudtam hova írjam. Smiley Katalizátort hogy lehet tisztítatni, "kiégetni" ? Valami olyasmit olvastam Mondeora, hogy 4-es fokozatban 100 km/h 20 percen keresztül...Ez igaz lehet? Esetleg valami tisztító lötty?
Sztm nyáron a legalkalmasabb. Minnél melegebb van annál jobban átmelegszik a kipufogórendszer.
Abban nem vagyok biztos, hogy 4-ik és 100 a legjobb, de én nyomatékcsúcson csinálnám a benzinessel az tuti.
Nézd meg ehhez milyen sebesség és hanyadik fokozat (lehet az 5-ben is 140-nél) tartozik és aztán meg télen irány debrecen az M3-on Smiley) oda vissza több mint 400km csak átmelegszik Smiley)
Tisztító lötty:
Én spurit használok. http://spuri-adalek.hu
Nekem egyre tisztább a kipufogóm vége belülről mindkét autónknál. Régen a benzineseknél is így volt.
Viszont amikor beletettem először akkor elkezdett rendesen füstölni nagyobb fordulaton. Regenerált Smiley Most már teljesen ok. Nem füstöl egyik verdánk sem.
Üdv, T.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #20165 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 14:17:31 »

Sztm nyáron a legalkalmasabb. Minnél melegebb van annál jobban átmelegszik a kipufogórendszer.
Abban nem vagyok biztos, hogy 4-ik és 100 a legjobb, de én nyomatékcsúcson csinálnám a benzinessel az tuti.
Nézd meg ehhez milyen sebesség és hanyadik fokozat (lehet az 5-ben is 140-nél) tartozik és aztán meg télen irány debrecen az M3-on Smiley) oda vissza több mint 400km csak átmelegszik Smiley)
Tisztító lötty:
Én spurit használok. http://spuri-adalek.hu
Nekem egyre tisztább a kipufogóm vége belülről mindkét autónknál. Régen a benzineseknél is így volt.
Viszont amikor beletettem először akkor elkezdett rendesen füstölni nagyobb fordulaton. Regenerált Smiley Most már teljesen ok. Nem füstöl egyik verdánk sem.
Üdv, T.


A gond az, hogy dobott egy hibaüzit, miszerint túl magas emisszió...blabla, katalizátor csere...Ez javítható ilyen módszerrel? Vagy csak csere segít?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #20166 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 14:30:27 »

A gond az, hogy dobott egy hibaüzit, miszerint túl magas emisszió...blabla, katalizátor csere...Ez javítható ilyen módszerrel? Vagy csak csere segít?

lambda szonda rendben ?
Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #20167 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 14:33:27 »

lambda szonda rendben ?

Passz. Szerelő is katalizátort mondott, meg Vik is, a hibaüzenet száma alapján.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20168 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:35:05 »

És emissziót is mértek rajta? Mert azért azt illene, mielőtt a katalizátort kidobjátok. Persze, nem dobjátok ki, gondolom...  eplus2
Kisérő tünet nincs, mint fogyasztás növekedés, ellustulás stb?

A TIS-ben olvastam, hogy a katalizátor nem képes az öntisztulásra ha kevés a nagyobb tempójú, nagyon hőképzésű menet hosszabb ideig. Ilyenkor javasolják az említett 4-esben minimum 100km/h 20 percig periódust.

Egyébként a CataCleant ilyen katalizátor eltömődésre javasolják. Szóval azért van egy-két tennivaló mielőtt komolyan a pénztárcába kellene nyúlni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #20169 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 21:40:14 »

És emissziót is mértek rajta? Mert azért azt illene, mielőtt a katalizátort kidobjátok. Persze, nem dobjátok ki, gondolom...  eplus2
Kisérő tünet nincs, mint fogyasztás növekedés, ellustulás stb?

A TIS-ben olvastam, hogy a katalizátor nem képes az öntisztulásra ha kevés a nagyobb tempójú, nagyon hőképzésű menet hosszabb ideig. Ilyenkor javasolják az említett 4-esben minimum 100km/h 20 percig periódust.

Egyébként a CataCleant ilyen katalizátor eltömődésre javasolják. Szóval azért van egy-két tennivaló mielőtt komolyan a pénztárcába kellene nyúlni.

Nem mértek. Nem az enyém az autó, úgyhogy nemtudom hogy lustább-e ( 1.4-es amúgy se egy fürgeség vigyor3 ), vagy fogyasztása milyen. Amúgy inkább városban van használva, kisebb távokra. CataCleanert már kapott kb. egy éve.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20170 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 22:02:08 »

Nem mértek. Nem az enyém az autó, úgyhogy nemtudom hogy lustább-e ( 1.4-es amúgy se egy fürgeség vigyor3 ), vagy fogyasztása milyen. Amúgy inkább városban van használva, kisebb távokra. CataCleanert már kapott kb. egy éve.
A CataClean-t -igaz a gyártója- eleve évente javasolják, gondolom az egy éve beöntöttnek már nem sok hatása lehet intenzív város mellett.
Szerintem simán el lehet már dugulva a katalizátor, megérné azt a 20 perces pörgetést plusz egy emisszió mérést a dolog. Egyébként annyira nem rossz az az 1.4-es fóka.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #20171 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 22:19:39 »

Azért a vakításról és a lefutásról van véleményem:
1. akinek vakít az utólagosan beszerelt, de jó minőségű xenon, ott a lámpa vacak.
2. én csak jó minőségű xenon rakok be, de ez nem is 13eFt. Eddig soha nem volt gond vele
3. Aki lefut az útról, mert elvakította a szembejövő autó ott vannak vezetéstechnikai gondok. Az erős fényű autóknál megvannak a trükkök, hogy mit kell tenni és hogyan, hogy ne legyen gond. Ha országúton ment, akokr már messziről láthatta, hogy erősen világít az autó és lassítani vagy megállni kellett volna. Persze ettől egy rossz xenon még nem lesz jó, de nekem nem tetszik, hogy mindenki elkezdi átkozni a xenonos autókat. Ez olyan, mintha egy mondeos elütött volna és azóta minden mondeos bunkó kifejezést használnánk. Nade kérem....


Üdv
Csaba
Ne haragudj, de ezen egy kicsit bepörögtem.  gun

Minden, ismétlem minden utólagos xenon vakít! A halogén lámpatesteket halogén izzóhoz tervezték. A világos-sötét terület megvilágítási értéke közötti különbség arányát halogén lámpához állították be. Ha egy kétszer akkora fényerejű izzót raksz bele, akkor helyesen beállított lámpa esetén is kétszer annyi fényt kap a szembejövő szeme (nem is beszélve az útfelületről visszaverődő fényről). Ehhez neki kell alkalmazkodnia, először a fényhez, majd közvetlenül utána a sötéthez.

Az, hogy a tanácsod szerint én álljak meg, amíg a kedves xenonos autóstárs elhalad, egyszerűen felháborít! Azért vannak szabályok, hogy mindenkire vonatkozzanak!

A  magyar gyakorlat még siralmasabb: a gagyi kínai xenon pontatlan fókuszpontja, az opálos lámpaüveg, a beállítatlan lámpa, a manuális szintszabályozó hanyagolása, a tipikus magyar tahóság csak tovább ront a helyzeten.

Szerintem az utóbbi 15 évben gyártott halogén fényszórók bőven elég fényt adnak az éjszakai vezetéshez a szembejövő. (Aki szerint nem, az ne vezessen éjszaka!)

Végre a rendőrök is észbe kaptak!  Bár attól tartok, elkéstek. Akkor kellett volna erélyesebben fellépni, amikor terjedni kezdett ez az őrület.

Arrabonus
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20172 Dátum: 2009.11.23 hétfő, 22:41:11 »

Ne haragudj, de ezen egy kicsit bepörögtem.  gun

Minden, ismétlem minden utólagos xenon vakít! A halogén lámpatesteket halogén izzóhoz tervezték. A világos-sötét terület megvilágítási értéke közötti különbség arányát halogén lámpához állították be. Ha egy kétszer akkora fényerejű izzót raksz bele, akkor helyesen beállított lámpa esetén is kétszer annyi fényt kap a szembejövő szeme (nem is beszélve az útfelületről visszaverődő fényről). Ehhez neki kell alkalmazkodnia, először a fényhez, majd közvetlenül utána a sötéthez.

Az, hogy a tanácsod szerint én álljak meg, amíg a kedves xenonos autóstárs elhalad, egyszerűen felháborít! Azért vannak szabályok, hogy mindenkire vonatkozzanak!

A  magyar gyakorlat még siralmasabb: a gagyi kínai xenon pontatlan fókuszpontja, az opálos lámpaüveg, a beállítatlan lámpa, a manuális szintszabályozó hanyagolása, a tipikus magyar tahóság csak tovább ront a helyzeten.

Szerintem az utóbbi 15 évben gyártott halogén fényszórók bőven elég fényt adnak az éjszakai vezetéshez a szembejövő. (Aki szerint nem, az ne vezessen éjszaka!)

Végre a rendőrök is észbe kaptak!  Bár attól tartok, elkéstek. Akkor kellett volna erélyesebben fellépni, amikor terjedni kezdett ez az őrület.

Arrabonus

Wow. Tényleg bepörögtél. Amúgy szerintem olvasd végig a hozzászólásaimat, mert lehet, hogy félreértetted, vagy nem fogalmaztam pontosan. bár nem akarok OFF lenni, szóval a követezőt szerintem már magába vitázzuk.

A pontosság kedvéért:
- pont azt írtam, hogy a gagyi xenon-t nem szabad megvenni, mert nem a gyújtó pontba kerül az ív és ezért vakíthat.
- pont azt írtam, hogy a 35W-os xenont alkalmazza az, akinek nem vetítő lencsés lámpája van, mert az 55W-os vakít
- azt mondtam, ha valaki nem lát vagy valami problémája van, akkor álljon meg. Azért mert a szembejövő autó elvakított és Te elütsz valakit, az a Te hibád és nem a szembejövő hibája. Szerintem ez teljesen egyértelmű. Ha valaki vezet, akkor felelősséget vállal a tetteiért. Engem pl sok-sok évvel ezelőtt egy barom félre lökött, de az ütközést elkerülendő belefékeztem. Január volt és egy oszlopban kötöttem ki, mivel megpördűlt az autó. A srác nem ismerte el, hogy az Ő hibája. Neki semmi következménye nem lett, nekem minusz egy 2 éves Opel Astra, hitelre. Ez persze igazságos ugye?
- A jelenlegi "hagyományos" lámpák nem halogénhez vannak tervezve, hanem hagyományos izzószálas lámpához. Ugyan annyi szórt fénye van, mint egy 105-ös skodának, mert izzószál világít. Ahol ez már normalizálva van, az a vetítőlencsés lámpa. Szóval, ha itt tartunk, akkor a halogén, vagy az egyéb trükközött nagy fényerejű (pl 100W-os) izzók is ugyan annyira vakítanak, ha nem jobban.
- Ha valaki gondosan jár el és megfelelő alkatrészekből építkezik, az nem hiszem, hogy problémát okoz. Ezért is mondtam, hogy ne a gagyit vegyétek, hanem pl philips fejet.
- Én éves szinten eddig 80eKm-t mentem. Ez sajna tavaly szeptembertől igencsak lecsökkent. Európában sok helyre mentem kocsival és hosszú ideje utólagos xenon-t használok. Az óta, mióta 60eFt-ért volt kapható. Mivel sokszor éjszaka megyek, nekem fontos, hogy jól lássak és nem mindegy, hogy 35m vagy 68m a bevilágított útszakasz, pláne a tátrában.
- Engem nedves úton jobban bosszant a ködlámpával bekapcsolt diszkópatkány, mint a xenonos.
- Amúgy az emlékeim szerint a jelenleg használt lámpáknak nem lineáris a fénykibocsátása, a másik, hogy az ív fény kisebb helyen  keletkezik, mint a hagyományos izzó 1-1.2cm-es izzó szála. Szóval ennyire nem tenném lineárissá a dolgot.

Szóval mindemellett azt mondom, hogy 55W-osat ne rakjon be senki egy hagyományos lámpába. Amúgy tisztelem a véleményed, te nem szereted a xenon-t. A dolog hasonlít a gyorshajtáshoz. Azért mert valaki gyorsan megy az autópályán, még nincs jogod neked fellépni ellene.

Én jobban szeretném, ha a rendőrök a bűnözőket fognák el és nem a xenon lámpával szaladgálókat vagy akinek sötétített az ablaka, vagy hangos a kipuja. Ha ezzel foglalkoznának, akkor simán megvehetnénk a gyári xenon-os autókat, nem kellene szórakozni az utólagos beépítéssel.

Vitatkozhatunk ezen, de ez a Topic szerintem nem erre való. Elnézést kérek a moderátoroktól.

Üdv
Csaba
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20173 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:14:36 »

Új cikk a turbócsőrepedésről
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20174 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:35:11 »

Super!
Csak tedd bele,hogy ez tddi! vigyor3 Wink wave worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20175 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:37:08 »

Super!
Csak tedd bele,hogy ez tddi! vigyor3 Wink wave worship
A TDCinek is ugyanitt szokott elanyátlanodni, nem? Nem írtam, hogy Ci vagy Di ... Csak hogy diesel.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20176 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:46:11 »

A TDCinek is ugyanitt szokott elanyátlanodni, nem? Nem írtam, hogy Ci vagy Di ... Csak hogy diesel.
Nem.
A tdci nek ilyene nincsen.Egészen mása van. nyes
Tudom,hogy nem írtad,azét mondtam,hogy írd bele tddi! Wink wave Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20177 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:49:28 »

Nem.
A tdci nek ilyene nincsen.Egészen mása van. nyes
Tudom,hogy nem írtad,azét mondtam,hogy írd bele tddi! Wink wave Grin
Rossz irányból közelítesz. Nem azt kell beleírni, h ez a TDDi, hanem hogy a TDCinél hol megy el leggyakrabban, meg egy képet mellékelni...  nyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20178 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:50:45 »

Rossz irányból közelítesz. Nem azt kell beleírni, h ez a TDDi, hanem hogy a TDCinél hol megy el leggyakrabban, meg egy képet mellékelni...  nyes
Nekem van fönn ilyen képem a régi tdci totyikban! duhos2 Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #20179 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:51:06 »

A TDCinek is ugyanitt szokott elanyátlanodni, nem? Nem írtam, hogy Ci vagy Di ... Csak hogy diesel.
Lehet csak ott sokkal nehezebb tudod cserélni a csöveket mert nem ott vannak  szomoru1
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20180 Dátum: 2009.11.25 szerda, 20:51:27 »

Nekem van fönn ilyen képem a régi tdci totyikban! duhos2 Wink
Ide vele. De nyomban.
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #20181 Dátum: 2009.11.25 szerda, 21:38:45 »

Tisztító lötty:
Én spurit használok. http://spuri-adalek.hu
Nekem egyre tisztább a kipufogóm vége belülről mindkét autónknál. Régen a benzineseknél is így volt.
Viszont amikor beletettem először akkor elkezdett rendesen füstölni nagyobb fordulaton. Regenerált Smiley Most már teljesen ok. Nem füstöl egyik verdánk sem.
Üdv, T.


szia
milyen rendszerességgel használod a spurit, és szerinted tényleg jelent 10%-ot a fogyasztásban?
te egyébként merre használod a kocsit, hogy 5,3-as fogyasztást érsz el? Smiley

Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20182 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 07:34:08 »

Ide vele. De nyomban.
Mögkeresem,lehet már nincs fenn a szerveremen.......  uglystupid2 Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20183 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 09:14:40 »

Mögkeresem,lehet már nincs fenn a szerveremen.......  uglystupid2 Grin
Az is elég, ha jól körbeírod, hol kell keresni meg hogy néz ki, pénteken, Nagytomi vagy Feanor verdájában tudok képet sütni.  wave
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #20184 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 09:54:08 »

Az is elég, ha jól körbeírod, hol kell keresni meg hogy néz ki, pénteken, Nagytomi vagy Feanor verdájában tudok képet sütni.  wave
Ha ráér a hét végéig, én szívesen csinálok egyet a kiszakadt EGR előtti csőszakaszról (könyök külső oldala)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20185 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:03:46 »

Ha ráér a hét végéig, én szívesen csinálok egyet a kiszakadt EGR előtti csőszakaszról (könyök külső oldala)
eljen
No,akkó nem túrom fel a gépet.Egyébként is a legutóbbi rendszerösszeomlás után az sem biztos,hogy megvan.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20186 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 10:41:33 »

Ha ráér a hét végéig, én szívesen csinálok egyet a kiszakadt EGR előtti csőszakaszról (könyök külső oldala)
Természetesen ráér.  worship worship worship
Naplózva
dre
Vendég
« Új hozzászólás #20187 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:50:19 »

hiányzik az autómból 2 db műanyag csavar: a motorházban a felső légbeömlőt (így hívják?) rögzítő csavarok egyike (rögtön a lámpatest mellett), és a csomagtérben a műanyag takaróelemeket rögzítő csavarok egyike. a márkaszervíz nem tudott adni ilyet, hol találok?
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #20188 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:52:12 »

hiányzik az autómból 2 db műanyag csavar: a motorházban a felső légbeömlőt (így hívják?) rögzítő csavarok egyike (rögtön a lámpatest mellett), és a csomagtérben a műanyag takaróelemeket rögzítő csavarok egyike. a márkaszervíz nem tudott adni ilyet, hol találok?
www.cromax.hu.

Bemész, közösen megnézitek a robbantott ábrákat, kiválasztjátok, pontosna mi kell, megrendelik, másnap mehetsz érte...  wave
Naplózva
Ladlo
Vendég
« Új hozzászólás #20189 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 22:29:04 »

Sziasztok!

Egy olyan észrevételem van, hogy az tünt fel az autón, hogy nehezen melegszik fel motor és többször is fel le ugál a vízhőfok mutató az első 15-20 km-en. Normális dolog ez?
Amig nem áll stabilan középen a mutató szigorúan 1200-1500 as fordulaton megyek, csak utána kezdem nyomni. Olyan mintha termosztátos lenne, de viszont tökéletesen megy a fűtés...
A másik kocsimmal alig állok ki a garázsból 5 perc mulva üzemmeleg, de a Mondeonak van hogy 15-20 km-re is szüksége van mire bemelegszik (mutató szerint). Ha egy mód van rá, nem rögtön a termosztátot cserélném...
Nem találkozott már valaki ilyesmivel? Nincs valami tapasztalat? Mit kell kicserélni vagy beállítani?

Az autó 2004-es 2.0 benzines 4 ajtós Ghia.

Ja és hidegen alig akarja bevenni a sebességeket... Komoly kihívás indítás után sebességet váltani 2-3 percig.

Ha valakinek van jó tippe, ossza meg velem... Smiley
Köszönöm!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #20190 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 22:36:33 »

Sziasztok!

Egy olyan észrevételem van, hogy az tünt fel az autón, hogy nehezen melegszik fel motor és többször is fel le ugál a vízhőfok mutató az első 15-20 km-en. Normális dolog ez?
Mondeo ? Akkor igen  Cheesy

Válasz
Amig nem áll stabilan középen a mutató szigorúan 1200-1500 as fordulaton megyek, csak utána kezdem nyomni. Olyan mintha termosztátos lenne, de viszont tökéletesen megy a fűtés...
A másik kocsimmal alig állok ki a garázsból 5 perc mulva üzemmeleg, de a Mondeonak van hogy 15-20 km-re is szüksége van mire bemelegszik (mutató szerint). Ha egy mód van rá, nem rögtön a termosztátot cserélném...
Nem találkozott már valaki ilyesmivel? Nincs valami tapasztalat? Mit kell kicserélni vagy beállítani?

Az autó 2004-es 2.0 benzines 4 ajtós Ghia.

Ja és hidegen alig akarja bevenni a sebességeket... Komoly kihívás indítás után sebességet váltani 2-3 percig.

Ha valakinek van jó tippe, ossza meg velem... Smiley
Köszönöm!

hogomba hogy van ?  Wink

mennyi km van a gepben ?
Valto kotelet kellen beallitattni, hatha... wave
Naplózva

blah blah blah
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #20191 Dátum: 2009.11.27 péntek, 08:43:25 »

Sziasztok!

Egy olyan észrevételem van, hogy az tünt fel az autón, hogy nehezen melegszik fel motor és többször is fel le ugál a vízhőfok mutató az első 15-20 km-en. Normális dolog ez?
Amig nem áll stabilan középen a mutató szigorúan 1200-1500 as fordulaton megyek, csak utána kezdem nyomni. Olyan mintha termosztátos lenne, de viszont tökéletesen megy a fűtés...
A másik kocsimmal alig állok ki a garázsból 5 perc mulva üzemmeleg, de a Mondeonak van hogy 15-20 km-re is szüksége van mire bemelegszik (mutató szerint). Ha egy mód van rá, nem rögtön a termosztátot cserélném...
Nem találkozott már valaki ilyesmivel? Nincs valami tapasztalat? Mit kell kicserélni vagy beállítani?

Az autó 2004-es 2.0 benzines 4 ajtós Ghia.

Ja és hidegen alig akarja bevenni a sebességeket... Komoly kihívás indítás után sebességet váltani 2-3 percig.

Ha valakinek van jó tippe, ossza meg velem... Smiley
Köszönöm!

nekem is lassan megy fel a mutató a középső állásba, és van, hogy újra lehül, majd felmelegszik
sajnos az okát nem tudom, mindenesetre nekem nem tűnt fel, hogy nehéz lenne váltani...
(bár nekem 2004-es tdci van)
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20192 Dátum: 2009.11.27 péntek, 08:47:25 »

nekem is lassan megy fel a mutató a középső állásba, és van, hogy újra lehül, majd felmelegszik
sajnos az okát nem tudom, mindenesetre nekem nem tűnt fel, hogy nehéz lenne váltani...
(bár nekem 2004-es tdci van)
Valszeg termo gond.2 kell cserélni! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ladlo
Vendég
« Új hozzászólás #20193 Dátum: 2009.11.27 péntek, 13:35:28 »

Mondeo ? Akkor igen  Cheesy

hogomba hogy van ?  Wink

mennyi km van a gepben ?
Valto kotelet kellen beallitattni, hatha... wave

Igen Mondeo Smiley) 130 eKm van benne, hétvégén megnézzük amiket irtatok, meglátjuk. A szerelő még a váltó olajat említette...

Köszönöm a tanácsokat!
Naplózva
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #20194 Dátum: 2009.11.27 péntek, 15:14:53 »

sziasztok!

a 2002-es évjáratú 2.0 TDCI GHIA felszereltségnél a fűthető első szélvédő és a 6os CD váltó beletartozik az alapfelszereltségbe?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48452



« Új hozzászólás #20195 Dátum: 2009.11.27 péntek, 15:32:38 »

sziasztok!

a 2002-es évjáratú 2.0 TDCI GHIA felszereltségnél a fűthető első szélvédő és a 6os CD váltó beletartozik az alapfelszereltségbe?
Szerintem igen.de küldesz priviben 1 alvázszámot,memmondom konkrétan! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #20196 Dátum: 2009.11.27 péntek, 16:33:15 »

Szerintem igen.de küldesz priviben 1 alvázszámot,memmondom konkrétan! Wink wave

nekem benne volt  angel
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
francoe
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1607



« Új hozzászólás #20197 Dátum: 2009.11.27 péntek, 16:40:26 »

hiányzik az autómból 2 db műanyag csavar: a motorházban a felső légbeömlőt (így hívják?) rögzítő csavarok egyike (rögtön a lámpatest mellett), és a csomagtérben a műanyag takaróelemeket rögzítő csavarok egyike. a márkaszervíz nem tudott adni ilyet, hol találok?
Én itt keresném: http://www.patentdepo.hu/
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #20198 Dátum: 2009.11.27 péntek, 18:46:20 »

szia
milyen rendszerességgel használod a spurit, és szerinted tényleg jelent 10%-ot a fogyasztásban?
te egyébként merre használod a kocsit, hogy 5,3-as fogyasztást érsz el? Smiley


Én minden tankolásnál teszek bele.
50 literhez 100ml. Hidegben , ha -7 fokok jönnek akkor 150 millit kap majd.
Sztm használ igaz biztosan nem 10%-ot, de a fogyasztás mellett az autónak is jót tesz.
Egyébként csak vidéken használom az autót. M7 Tárnok és Budaörs között. Semmi dugó.
110-el megyek vele ezen a rövid szakaszon a pályán. Fűtött garázsból indulok sohasem melegítem gondolom ez is számít.
Egyenlőre csak egy hivatalos mérésem volt, hiszen most vettük a 2,2-est.
Egyébként 2x kénmentest kapott és spurit is hagy tisztuljon szegényke.
A jövő hét végén jön a 2. mérésem.

A párom 3x bemegy hetente Tárnokról pályán a 11 kerületbe (Karolina út). Neki 9000 kilométer után 5,1 a fed computer ami valóságban úgy 5,4-es átlagot jelent. Ő is 110-el megy általában ezen a szakaszon.

Üdv, T.

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #20199 Dátum: 2009.11.27 péntek, 20:10:44 »

Valszeg termo gond.2 kell cserélni! Wink

És az sokba fáj? Smiley
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Oldalak: 1 ... 397 398 399 400 401 402 403 [404] 405 406 407 408 409 410 411 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.