Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 15:55:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2906332 alkalommal)
0 Felhasználó és 28 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #400 Dátum: 2010.09.01 szerda, 17:55:31 »

Kicseréltettem a jobb kerékcsapágyat. Alig volt egy kis búgó hangja, de gondoltam jobb a cserét minél előbb megejteni.
 Nos, azóta nyikorgó hangot ad kanyarban... gun Mitől lehet?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #401 Dátum: 2010.09.01 szerda, 18:15:29 »

Kicseréltettem a jobb kerékcsapágyat. Alig volt egy kis búgó hangja, de gondoltam jobb a cserét minél előbb megejteni.
 Nos, azóta nyikorgó hangot ad kanyarban... gun Mitől lehet?

csereld ki a balt  vigyor3 Illtve a boltban a nem nyikorog csapagyat kellett volna kerned. Tod, az ott van kozvetlenul a bugo csapagy mellett  vigyor3
Nem lehet, hogy a feltengely csapagy xar ? Az szokta eloszor megadni magat.  wave
Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #402 Dátum: 2010.09.01 szerda, 18:20:22 »

csereld ki a balt  vigyor3 Illtve a boltban a nem nyikorog csapagyat kellett volna kerned. Tod, az ott van kozvetlenul a bugo csapagy mellett  vigyor3
Nem lehet, hogy a feltengely csapagy xar ? Az szokta eloszor megadni magat.  wave

Kösz, legközelebb úgy kérem. beka3 De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok... vigyor3 Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #403 Dátum: 2010.09.01 szerda, 18:21:46 »

Kösz, legközelebb úgy kérem. beka3 De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok... vigyor3 Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?

Talan volt az a nyikorgas, csak elnyomta a bugas  vigyor3 Hat ellenoriztesd, mert lehet a feknel van valami gebasz.  wave
Naplózva

blah blah blah
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #404 Dátum: 2010.09.01 szerda, 18:27:57 »

Talan volt az a nyikorgas, csak elnyomta a bugas  vigyor3 Hat ellenoriztesd, mert lehet a feknel van valami ge***.  wave

Nem volt nyikorgás, és a búgás is nagyon enyhe volt. Szal lehet nem is volt baja a kerékcsapágynak.. vigyor3

De az a kérdés, hogy mi okozhatja a nyikorgást...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
tonylau53
Vendég
« Új hozzászólás #405 Dátum: 2010.09.09 csütörtök, 19:50:38 »

SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #406 Dátum: 2010.09.09 csütörtök, 23:02:11 »

SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
olaj a max-on van a szervóban?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tonylau53
Vendég
« Új hozzászólás #407 Dátum: 2010.09.10 péntek, 19:24:31 »

olaj a max-on van a szervóban?
szia. nincs maxon, hanem a 2 között.
Naplózva
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #408 Dátum: 2010.09.11 szombat, 22:22:47 »

Sziasztok!

Egy MK3-as kombim van és pénteken jobbra kanyarodásnál a bal elejéből éles sűvítő hang halatszott.

Nem bugó hang és a jobb kerékcsapágyam 2 hete cseréltem.

Lehet összegüffésben az esővel, valamint hogy nagyon meg volt terhelve. (5 felnőtt + sok csomag)

Köszi előre is az észrevételetek.

Üdv:
Laci
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #409 Dátum: 2010.09.12 vasárnap, 09:30:19 »

szia. nincs maxon, hanem a 2 között.
max-on kell lennie.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #410 Dátum: 2010.09.12 vasárnap, 09:47:19 »

SZiasztok. Fiúk .2001-es 2.0 tddi mk3-om van. az a gondom, hogy a kormány középen kattog. Jobbra v. balra akarom tekerni, olyan mintha egy vállon kellene átrántani. Elég régen kezdődött, de idáig alig akadt, sokszor nem is lehetett érezni, de most brutál. Néha kajakra kell fogni a kormányt, hogy be lehessen vele fordulni. Tudnátok erről valami okosságot? Előre is köszi.
Szia!
Visszafelé is tekerni kell a kormányt?Mert ha igen akkor lehet torony csapágy is.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
tonylau53
Vendég
« Új hozzászólás #411 Dátum: 2010.09.13 hétfő, 23:05:00 »

Szia!
Visszafelé is tekerni kell a kormányt?Mert ha igen akkor lehet torony csapágy is.
[/qu
ote]
sziasztok azt mondták a szerelők,"a servo dugattyú kikoptatta a házat. nagyobb dugót tesz bele, megszünik az akadás, 38000+18000Huf, de nem tudja meddig lesz jó-fél év 1év. mivel Mondeo betegség nem érdemes bontottat venni". Mit tudtok ehhez hozzáfűzni , jó lenne egy jobb hír, pl. javítható megnyugtatóan, cím...  SmileySmiley
Naplózva
chucky
Vendég
« Új hozzászólás #412 Dátum: 2010.09.14 kedd, 09:22:12 »

Sziasztok!
Érdelene engem egy bal (rövid) és egy jobb (hosszú, 2 darabból álló) oldali féltengely a kuplungtól egészen a kerékig, használt, jó állapotú. Szinte egyik napról a másikra elkezdett rángatni az autó, szétszedtük és lett meglepi...
Ha van, jöhet PÜ.
Előre is köszi.
Üdv,
Laci
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #413 Dátum: 2010.09.14 kedd, 11:35:39 »

Sziasztok!
Érdelene engem egy bal (rövid) és egy jobb (hosszú, 2 darabból álló) oldali féltengely a kuplungtól egészen a kerékig, használt, jó állapotú. Szinte egyik napról a másikra elkezdett rángatni az autó, szétszedtük és lett meglepi...
Ha van, jöhet PÜ.
Előre is köszi.
Üdv,
Laci


Mi volt a meglepi? Érdekelne. Nem elég csak a csuklókat cserélni?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
chucky
Vendég
« Új hozzászólás #414 Dátum: 2010.09.15 szerda, 08:19:00 »

Mi volt a meglepi? Érdekelne. Nem elég csak a csuklókat cserélni?

Mindket oldalon el voltak kopva azok a kis fogazatok ami a kuplung felol van (volt meg, de nem olyan mint amilyennek lennie kell), valamint a jobb oldalon az 2 feltengely osszetetelenel ugyszinten volt egy jo nagy kopas...  Angry

Ja, egyebkent nem tudom fontos-e: a Mondim 2001-s 2.0-s TDDI kombi. <--- Ehhez keresek feltengelyeket.  Shocked
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #415 Dátum: 2010.09.19 vasárnap, 19:15:03 »

Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?

köszi
Lénárd
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #416 Dátum: 2010.09.19 vasárnap, 19:16:34 »

Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?

köszi
Lénárd

Szerintem igen. Az legalábbis tuti, hogy mágneses az első csapágy. integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #417 Dátum: 2010.09.21 kedd, 20:07:01 »

Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy az első abs érzékelő, hogyan veszi a jelet a csapágyról? Van valami mágnes beépítve a csapágyba?

köszi
Lénárd

Bizony!!! Nagyon észnél kell lenni, hogy melyik oldala kerül kívülre!!! Csak egyszer lehet betenni, ha meg nem sikerült akkor meg kuka  szomoru1
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #418 Dátum: 2010.09.22 szerda, 10:57:15 »

Mindket oldalon el voltak kopva azok a kis fogazatok ami a kuplung felol van (volt meg, de nem olyan mint amilyennek lennie kell), valamint a jobb oldalon az 2 feltengely osszetetelenel ugyszinten volt egy jo nagy kopas...  Angry

Ja, egyebkent nem tudom fontos-e: a Mondim 2001-s 2.0-s TDDI kombi. <--- Ehhez keresek feltengelyeket.  Shocked

Kérdezd Motorcraft fórumtársat, neki van egy csomó mindene. Wink
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #419 Dátum: 2010.09.25 szombat, 13:37:24 »

sziasztok,
hosszú keresgélés után a héten csatlakoztam a Mondeo-sok táborához, vettem egy 2002/07-es ferdehátú példányt Wink
ez az első normális autóm, eddig egy 20 éves Kadett-et hajtottam  vigyor3
már a próbakörnél észleltem, hogy a bal első keréknél valami kopog, de ezen túltettem magam, alkudtam az árból Smiley
előre szólok, hogy nem vagyok nagy műszaki szaki, úgyhogy csak a JPÉ módszer (Józan Paraszti Ész) az, amivel le tudom írni a problémámat
az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot
lehet, hogy nem jól definiáltam a problémát, de ha ebből már valamit le tudtok venni, akkor segítsetek, hogy mi lehet a baj, hová vigyem ahol olcsón megoldják a kérdést?
esetleg Bp. XI. kerületben van valami jó szakértő, vagy valami futómű diagnosztika ahol megmondják mit kell(ene) cserélni rajta?
előre is kőszi
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.25 szombat, 13:39:03 írta karirulez » Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #420 Dátum: 2010.09.25 szombat, 15:42:39 »

az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot

Szia!

Lehet toronycsapágy, gátló, és esetleg rugótörés is...mindenképpen futóműveshez vinném a helyedben, az majd jól megmondja hányas a kabát.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #421 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 00:01:28 »

sziasztok,
hosszú keresgélés után a héten csatlakoztam a Mondeo-sok táborához, vettem egy 2002/07-es ferdehátú példányt Wink
ez az első normális autóm, eddig egy 20 éves Kadett-et hajtottam  vigyor3
már a próbakörnél észleltem, hogy a bal első keréknél valami kopog, de ezen túltettem magam, alkudtam az árból Smiley
előre szólok, hogy nem vagyok nagy műszaki szaki, úgyhogy csak a JPÉ módszer (Józan Paraszti Ész) az, amivel le tudom írni a problémámat
az a helyzet, hogy amikor megyek vele valami hepehupás úton vagy döccenőn, akkor a bal első keréknél valami fémesen koppan, a kormányon nem érzek húzást vagy rántást, nem recseg kanyarodáskor még fullra eltekert kormányállásnál sem, csak a függőleges irányú mozgásokra (elég egy kisebb döccenő az úton vagy kisebb kátyú) ad ilyen fémes kopogó(!) hangot
lehet, hogy nem jól definiáltam a problémát, de ha ebből már valamit le tudtok venni, akkor segítsetek, hogy mi lehet a baj, hová vigyem ahol olcsón megoldják a kérdést?
esetleg Bp. XI. kerületben van valami jó szakértő, vagy valami futómű diagnosztika ahol megmondják mit kell(ene) cserélni rajta?
előre is kőszi

Isten hozott, meg egy szép nagy autó!  hehe
Futóműveshez vidd. Le fogja ellenőrizni a gömbcsuklókat is, aztán elválik, hogy mi lesz. Ha esetleg tényleg valamit cserélni kell, akkor is van megoldás, van kedvezmény itt is, ott is.

Kívánok sok kilómétert és széles utat!
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #422 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 21:26:49 »

Szia!

Lehet toronycsapágy, gátló, és esetleg rugótörés is...mindenképpen futóműveshez vinném a helyedben, az majd jól megmondja hányas a kabát.

köszi a segítséget, ezek kb. mekkora tételek?
Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #423 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 21:28:17 »

Isten hozott, meg egy szép nagy autó!  hehe
Futóműveshez vidd. Le fogja ellenőrizni a gömbcsuklókat is, aztán elválik, hogy mi lesz. Ha esetleg tényleg valamit cserélni kell, akkor is van megoldás, van kedvezmény itt is, ott is.

Kívánok sok kilómétert és széles utat!

köszi, valóban szép nagy autó  eljen
a XI. kerületben a Zengő gumi- és futómű műhelyt tudom, esetleg valaki ismeri őket, hogy ár/érték arányban hogyan dolgoznak?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #424 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 21:40:21 »

köszi a segítséget, ezek kb. mekkora tételek?

nem tudom milyen autod van pontosan (kombi vagy 5/4 ajtos) dizel vagy benzines, itt meg tudod kb nézni: www.cromax.hu

amugy a penztarcadtol fugg. van olcso is meg nem is. gatlot, rugot en pl csak parban cserelnek, de vannak itt olyanok, akik csak az egyik vagy masik oldalon csereltek. Gatlobol kayaba gazost vettem, az nem drama arban es tok jo, rugobol meg monroe-t. nekem bevaltak.
Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #425 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 21:58:30 »

nem tudom milyen autod van pontosan (kombi vagy 5/4 ajtos) dizel vagy benzines, itt meg tudod kb nézni: www.cromax.hu

amugy a penztarcadtol fugg. van olcso is meg nem is. gatlot, rugot en pl csak parban cserelnek, de vannak itt olyanok, akik csak az egyik vagy masik oldalon csereltek. Gatlobol kayaba gazost vettem, az nem drama arban es tok jo, rugobol meg monroe-t. nekem bevaltak.

kösz a linket, megpróbálom megkeresni, bár lehet el fogok veszni a kategóriák között, mert nem sokat konyítok hozzá Wink
egyébként 5 ajtós 1.8-as benzines
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #426 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 22:09:53 »

kösz a linket, megpróbálom megkeresni, bár lehet el fogok veszni a kategóriák között, mert nem sokat konyítok hozzá Wink
egyébként 5 ajtós 1.8-as benzines

ha 2001.09.hó utáni:

http://www.cromax.hu/?katid=40908344&termek_al_id=32090&katnev=G%E1zos
http://www.cromax.hu/?katid=40879836&termek_al_id=16778&katnev=2000.10.15-2007.03.19.
http://www.cromax.hu/?katid=40885511&termek_al_id=21650&katnev=4/5%20ajt%F3s

nem kell sok szakertelem hozza  nyes

Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #427 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 22:12:40 »


királyság Mad-V! jövök egy sörrel Wink
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #428 Dátum: 2010.09.26 vasárnap, 22:20:16 »

királyság Mad-V! jövök egy sörrel Wink
Wink
Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #429 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 09:06:46 »

Wink


délután 2-re megyek futómű-diagnosztikára a Zengő-höz... remélem egy kellően kicsi összeget mondanak majd a végén, és nem mondják, hogy ezzel így sehova tovább, mert megcsináltatni most nincs pénz csak a diagnosztikára, mindent belapátoltam az autó árába múlt héten, még azt is ami nincs Undecided
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #430 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 11:42:02 »

megadta magát a kézifék bowden rögzítése a gépemen a jobb oldalon. Olyan hangja van, mintha ki akarna esni a futómű.  gun
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #431 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 14:49:18 »

délután 2-re megyek futómű-diagnosztikára a Zengő-höz... remélem egy kellően kicsi összeget mondanak majd a végén, és nem mondják, hogy ezzel így sehova tovább, mert megcsináltatni most nincs pénz csak a diagnosztikára, mindent belapátoltam az autó árába múlt héten, még azt is ami nincs Undecided

no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve  rinya
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban Smiley
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #432 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 15:29:41 »

no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve  rinya
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban Smiley
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?

Én bontóban vettem  6.000,- hufért (ha jól emlékszem)  itt a fórumon. Nem párban cseréltem, azóta is jó. kb 1 éve. addig tényleg ne használd mert a lengéscsillapító veszi át a terhet és az meg nem igazán erre való, így az is könnyen tönkre mehet.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #433 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 16:36:24 »

no megvan az eredmény... a bal első rugó van eltörve  rinya
a Zengő-ben azt mondták, hogy 20eFt/db (vagy 13eFt/db az utángyártott) és párban cseréljem, plusz 20e a munkadíj+futóműbeállítás, addig meg ne használjam...
Ivanicsnál 23eFt/db -10% kedvezmény ebben a hónapban, de rendes volt legalább megnézte nekem alvázszám alapján, hogy lila-lila pöttyös rugót kell keresnem bontóban Smiley
szóval tud esetleg valaki egy 60eFt-nál kisebb összeget mondani amiért ezt meg tudom csináltatni gyorsan?
érdemes egyáltalán utángyártott rugóban gondolkodni?

Szerintem a rugót nem kell párban cserélni, szal vegyél vagy bontóban vagy utángyártottat egyet. És én a 20ezres munkadíjat is sokallom...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #434 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 16:49:55 »

Szerintem a rugót nem kell párban cserélni, szal vegyél vagy bontóban vagy utángyártottat egyet. És én a 20ezres munkadíjat is sokallom...

azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy  ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém Smiley a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép Sad
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #435 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 16:55:23 »

azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy  ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém Smiley a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép Sad

"Megbillen"? Lehet így van, passz... vigyor3 Keresd Motorcraftot, gyorsabb lesz mintha csak várnád hogy valaki észrevegye hogy keresel. Ja a 20ban már bennevan a futóműállítás is? Úgy már nem olyan vészes, de azért még mindig sokallom. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #436 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 17:17:14 »

azt mondta a csávó azért cseréljem párban, mert egy 8 éves autónál már meg van ülve a rugó annyira, hogy  ha csak a bal oldalit cserélem ki egy újra, akkor "megbillen" az autó, persze ha tudok szerezni bontott 7-8 éves spirálrugót, akkor az kb. ugyanúgy lesz megülve mint az enyém Smiley a keres-kínál rovatban már próbálkozom
a 20e munkadíj úgy jött ki nekik, hogy 2óra x 5.500,- Ft szerelés + 8.400,- futómű beállítás, szerintem is lehetne olcsóbb, de ezt dobta nekik a gép Sad
rugóért keresd meg motorcraft kollegát pü-ben
nekem nem volt 5eft a futómű állítás(első-hátsó) fél éve debrecenben (a lényeg, hogy lézeres géppel csinálják, ne mérőrúddal/léccel, vagy aminek hívják)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #437 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 17:25:06 »

"Megbillen"? Lehet így van, passz... vigyor3 Keresd Motorcraftot, gyorsabb lesz mintha csak várnád hogy valaki észrevegye hogy keresel. Ja a 20ban már bennevan a futóműállítás is? Úgy már nem olyan vészes, de azért még mindig sokallom. vigyor3

kösz a segítséget, megkerestem, holnap küldi a cumót Wink
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #438 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 17:31:38 »

kösz a segítséget, megkerestem, holnap küldi a cumót Wink
vegyél tőle kettőt, az biztos jó lesz, mert nem fog billenni sehova, ha párban építed be.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #439 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 18:35:30 »

Nekem Norautonal 5.000 Huf volt a futóműallítás, első-hátsó, lézeres.  Pedig ők a drágább kategóriában dolgoznak. ja és végig a kocsi mellett lehettem. 
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #440 Dátum: 2010.09.27 hétfő, 20:21:00 »

Nekem Norautonal 5.000 Huf volt a futóműallítás, első-hátsó, lézeres.  Pedig ők a drágább kategóriában dolgoznak. ja és végig a kocsi mellett lehettem. 

múlt héten voltam itt http://montus.hu/
6000ft volt első-hátsó, lézeres
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #441 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 12:07:36 »

Lengéscsillapító működése:
http://www.telostudor.hu/olajvagygaz.html
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #442 Dátum: 2010.09.30 csütörtök, 17:22:52 »

a 15. keruletben a mezeskalacs ternel vannak:

http://www.mandokiszerviz1.t-online.hu/


profi lezeres padjuk van, es 4800ft a futomuallitas
Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #443 Dátum: 2010.10.01 péntek, 12:27:32 »

rugóért keresd meg motorcraft kollegát pü-ben
nekem nem volt 5eft a futómű állítás(első-hátsó) fél éve debrecenben (a lényeg, hogy lézeres géppel csinálják, ne mérőrúddal/léccel, vagy aminek hívják)

bele került a bal első rugó a gépbe, megszűnt a kopogás, köszi a segítséget mindenkinek!

u.i. apropó nincs valakinek egy eladó 16-os dísztárcsája? szerelés után visszaértem, letettem a kocsit a parkolóba, nézem, hogy nincs rajta a bal első dísztárcsa, hívom a szerelőt, hogy miért nem tette vissza, ő meg mondja, hogy visszatette, de elég gyenge volt már... elhagytam 10km-en Sad
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #444 Dátum: 2010.10.01 péntek, 16:14:30 »

A hátsó hosszlengőkarban nem lehet szilentet cserélni, csak kompletten a lengőkarral együtt? fejvakaras (5ajtós)

Nemlehet megoldani valahogy? Valakinek van tapasztalata?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #445 Dátum: 2010.10.01 péntek, 16:39:51 »

bele került a bal első rugó a gépbe, megszűnt a kopogás, köszi a segítséget mindenkinek!

u.i. apropó nincs valakinek egy eladó 16-os dísztárcsája? szerelés után visszaértem, letettem a kocsit a parkolóba, nézem, hogy nincs rajta a bal első dísztárcsa, hívom a szerelőt, hogy miért nem tette vissza, ő meg mondja, hogy visszatette, de elég gyenge volt már... elhagytam 10km-en Sad
csinálj egy képet a tárcsáról, hogy milyet keresel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SSanya
Vendég
« Új hozzászólás #446 Dátum: 2010.10.02 szombat, 02:23:15 »

Sziasztok!

Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?

Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #447 Dátum: 2010.10.02 szombat, 07:54:33 »

Kösz, legközelebb úgy kérem. beka3 De, minden lehet. viszont ez kanyarodásnál adta a hangot, és úgy tudom hogy akkor kerékcsapágy. Passz. Viszont eddig nyikorgó hangja nem volt, úgyhogy rohadt ideges vagyok... vigyor3 Nem lehet ez valami fékkel kapcsolatos hang?

Zolibácsi!

Mizu a kerekeiddel meg a kerékcsapágyakkal? Csak azért kérdem, mert lassabb tempóban (<20km/h) hirtelen kormányzásnál nekem is benyikorog a bal első féktárcsa. Tuti hogy az. Namost az én kis logikám szerint, ez csak akkor lehet, ha a kerékcsapágy vezetése nem megfelelő, magyarán kopott...
Én őgy veszem, hogy hamarosan beruházhatok két új kerékcsapágyba.  rinya
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #448 Dátum: 2010.10.02 szombat, 08:10:45 »

Sziasztok!

Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?

Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.

Bizony, bizony...
 wave
Nem akarok kiselőadást tartani az elasztomerekről, mert ebből már kinőttünk, de hátha valaki nem veszi rossz néven...
Általában a gumikeverékek az idővel keményedni szoktak, amit az olajok (lágyítószerek) lassú elpárolgása okoz. Sajos lágyítóból nem lehet felesleget bekeverni, mert a gumiknak előre megadott keménységűnek kell lenniük, ezért a legtöbbjüket 6 év után ki kell cserélni (persze láttam már 6 éves gumiterméket, ami tökéletesen hozta a keménységi értéket).
Amit viszont te mondasz, az a talaj menti ózonnak köszönhető. Ez ellen a gumikat a mai napig nem lehet máshogy védeni, mint felületi elzárással. Szóval olyan anyagokat kevernek bele, amik a gyártás után röviddel kidiffundálnak a felületre, és ott egy összefüggő réteget alkotnak (pl. paraffinvaxok).
Ha nincs meg ez a réteg, akkor az ózon bejut a gumiba és oxidálja - így megszakítja - a hosszú szénláncokat. Így a gumin repedések jelennek meg, és a rugalmassága csökken, terhelés hatására az alakját egyre inkább elveszti, mígnem elszakad, stb., szóval tönkremegy.
Ezt nem könyvből másoltam... eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #449 Dátum: 2010.10.02 szombat, 15:09:31 »

Zolibácsi!

Mizu a kerekeiddel meg a kerékcsapágyakkal? Csak azért kérdem, mert lassabb tempóban (<20km/h) hirtelen kormányzásnál nekem is benyikorog a bal első féktárcsa. Tuti hogy az. Namost az én kis logikám szerint, ez csak akkor lehet, ha a kerékcsapágy vezetése nem megfelelő, magyarán kopott...
Én őgy veszem, hogy hamarosan beruházhatok két új kerékcsapágyba.  rinya

Nekem balra kanyarodáskor búgó hang volt, namondom ez tuti jobb kerékcsapágy. Kicseréltük, a búgás megmaradt, +még kis sebességnél (körforgalom, vagy akár parkolóból kiállva) iszonyat fémes nyikorgó hangja is lett. A búgást mostmár a guminak tudom be, de ez majd a téligumikkal kiderül...A nyikorgást nemtudom mi okozhatja. Bár mostanában mintha nem is hallanám, majd megfigyelem. Szal nincs fejlemény az ügyben, megvárom a téligumi cserét, utána hátha okosabb leszek. Wink integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.