Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 19:11:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2906561 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #450 Dátum: 2010.10.02 szombat, 15:21:47 »

Sziasztok!

Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?

Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.

Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #451 Dátum: 2010.10.02 szombat, 17:33:11 »

Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.
már 3000ft ért árulják a gagyibbakat.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #452 Dátum: 2010.10.02 szombat, 18:25:35 »

Sziasztok!

Egy ideje a gödrös-bukkanós utakon fémes koppanásokat hallottam alulról. Alánéztem, és kiderült, hogy a kipufot tartó gumik kilágyultak rendesen (egy ujjal neki lehetett koccintani a kipuf csövet a hátsó hídnak). Megvettem mindhármat (de inkább bosal-t mert az erősebbnek tűnt kézzel meghúzva) és kicseréltem. Kipuf kafán áll, de koppanás maradt. Újra futóműveshez szaladtam, és kiderült, hogy a bal első rugóból letört egy kb. 10cm-es darab az alsó végén. Van rajta vmi műanyag, az tartotta még egybe, de ez a kis xardarab koppant nekem, mert miután kivettük, a hang megszűnt.
A rugót érdemes otthon cserélni, mert nem egy nagy művészet, vagy van valami speciális benne?

Egyébként érdekes volt látni, hogy ugyanaz a cikkszámú fordos kipuf tartó gumi kb 70%-a (mind külméretben, mind vastagságban) a kocsi alatt lévőnek, ami szintén gyári... Viszont, hogy a vastagabb milyen lágy lett 7 év alatt, az elképesztő.

A lengőkar csavarjához nagyon nehéz hozzáférni, és ha jól emlékszem a lengőkar útban volt a cserénél. Mindenesetre félelmetes egy művelet: iszonyat ereje van a rúgónak, ha az szétdobja az összehúzót... - lehet, hogy csak én vagyok gyáva?  Roll Eyes
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #453 Dátum: 2010.10.02 szombat, 22:06:12 »

Otthon nem nagyon tudsz rugót cserélni, hacsak nincs rugóösszehúzód.

Mi a keresztlengokarok belso felenel megemeltuk az autot, lekotottuk a gatlot meg a gombfejet, es siman kicsereltuk a rugot osszehuzo nelkul. Ez kombin volt...
Naplózva
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #454 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 18:11:16 »

Sziasztok!

Nem találtam jobb helyet, hát ide illesztem be a hirdetéseim linkjeit:

http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745419/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745307/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745144/
http://www.expressz.hu/auto/alkatresz/szemelyauto/gumi/hirdetes-22745030/

Ha nálam a Mondeofórumra hivatkozol, kapásból 1000Ft* kedvezményt kapsz!

*a végösszegből  eplus2

Szállításban tudok segíteni.
Üdv, Laci.
Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #455 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 19:25:25 »

A kormány remeg (jobbra-balra rángat aprókat) változatos erősséggel, ami kb. 110km/h -nál érezhető leginkább függetlenül attól, hogy az autó gyorsít, sebességet tart vagy gurul. Kanyarból kijövet néha megszűnik egy kis időre.
De mindez már a múlté, elvittem az autót a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a jobb féltengelyen van egy gumisúly, aminek valamiféle kiegyenlítő szerepe lehet.

Ez a féltengelyen jobbra-balra csúszkált szabadon, csak a gumiharang állta útját. Valószínűleg kanyarokban a teleszkóp visszatologatta, és attól javult meg kis időre.
A szerelő a gumisúlyt visszatolta motor irányba amennyire tudta, és egy gyorsbilincset tett elé ami elvette tőle az egyetlen szabadsági fokát is.

Eddig úgy tűnik, hogy megjavult. Ha valakinek hasonló problémája akad, érdemes ezt ellenőrizni más beavatkozások előtt, mivel a tünetek felületes értelmezése alapján akár csapágy hibát is megállapíthatnak.

Szia!

Nincs egy fotód erről, hogy hogyan is néz ez ki?
Naplózva
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #456 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 21:06:03 »

Szia!

Nincs egy fotód erről, hogy hogyan is néz ez ki?

A héten csinálok, mert még úgyis állítgatok rajta egy keveset - még nem az igazi.
De fotó nélkül se tudod elvéteni, mert a féltengelyen csak ezt a két gumit látod: gumiharang és a szóban forgó kiegyenlítő gumisúly (öklömnyi gumidarab).
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #457 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 12:35:36 »

A héten csinálok, mert még úgyis állítgatok rajta egy keveset - még nem az igazi.
De fotó nélkül se tudod elvéteni, mert a féltengelyen csak ezt a két gumit látod: gumiharang és a szóban forgó kiegyenlítő gumisúly (öklömnyi gumidarab).

Ez a gumisúly a féltengely kiegyensúlyozásáért van ott? Hogyan állítasz rajta? Csak azért, mert ha elmozdult, akkor lőttek a kiegyensúlyozásnak, és csak padon tudod megcsináltatni. Javíts ki, ha tévedek!
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #458 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 16:30:32 »

csinálj egy képet a tárcsáról, hogy milyet keresel

pü-ben ment!
Naplózva
kurru
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158


kiscs@mailcity.com
E-mail
« Új hozzászólás #459 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 18:52:55 »

Ez a gumisúly a féltengely kiegyensúlyozásáért van ott? Hogyan állítasz rajta? Csak azért, mert ha elmozdult, akkor lőttek a kiegyensúlyozásnak, és csak padon tudod megcsináltatni. Javíts ki, ha tévedek!

Fogalmam sincs (lehet, hogy önbeállós?  Cheesy ), de most hogy többet mentem már vele, úgy tűnik, nem javult meg, habár a kormány kisebb amplitúdóval remeg _jelenleg_.

Odébbtoltam megint a súlyt, de nem reagált rá.
Úgyhogy, valószínűleg rossz nyomon járunk. Túl korán örültem.
Naplózva

2001. MKIII 2.0 TDDi Kombi
APRÓ
Vendég
« Új hozzászólás #460 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 12:09:01 »

Hali!
Abban kellene nekem segítség hogy hol lehetne megnézetni vagy megjavíttatni a kormányművünket, mert recseg-ropog mikor a középállásból kimozdítjuk. Máshol nem csak ha középről jobra vagy balra elmozdítjuk, aztán befejezi. Eddig is csinálta de most már nagyon hangos lett az utóbbi időben, és nem akarom hogy valami baj legyen. Sajnos nálunk senki nem ért hozzá, koklerek (megbízhatatlan) autószerelők vannak csak!!!

Előre is köszöntem a segítő hozzászólásokat.
Naplózva
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #461 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 12:58:03 »

Hali!
Abban kellene nekem segítség hogy hol lehetne megnézetni vagy megjavíttatni a kormányművünket, mert recseg-ropog mikor a középállásból kimozdítjuk. Máshol nem csak ha középről jobra vagy balra elmozdítjuk, aztán befejezi. Eddig is csinálta de most már nagyon hangos lett az utóbbi időben, és nem akarom hogy valami baj legyen. Sajnos nálunk senki nem ért hozzá, koklerek (megbízhatatlan) autószerelők vannak csak!!!

Előre is köszöntem a segítő hozzászólásokat.

Hasonló problémám volt nekem is. Olajat cseréltem a szervóban (vagy 4x egymás után) és mérséklődött a dolog. Nem lett tünetmentes, de jelentősen mérséklődött a ropogás. Alig hallani, ha nem figyel direkt az ember szinte nem is hallja.
Lehet kéne neki még egy 5. olajcsere is?  Bár sokkal valószínűbb, hogy már valami elkefélődött a rendszerben...

Az olajcsere mikéntjének a leírását megtalálod itt az oldalon.
Naplózva
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #462 Dátum: 2010.10.10 vasárnap, 13:49:44 »

Sziasztok
Eibach Pro Kit-et (40/40) hol érdemes venni? Hol a legolcsóbb? És kb. milyen áron van?
Naplózva
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #463 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 11:10:19 »

Hasonló problémám volt nekem is. Olajat cseréltem a szervóban (vagy 4x egymás után) és mérséklődött a dolog. Nem lett tünetmentes, de jelentősen mérséklődött a ropogás. Alig hallani, ha nem figyel direkt az ember szinte nem is hallja.
Lehet kéne neki még egy 5. olajcsere is?  Bár sokkal valószínűbb, hogy már valami elkefélődött a rendszerben...

Az olajcsere mikéntjének a leírását megtalálod itt az oldalon.

Van egy cikk a forumon arrol, hogy hogyan lehet ezt a "kormanyropogast" javitani.
Nekem bevalt es megoldodott a dolog.

Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Mondeo kombici
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59



E-mail
« Új hozzászólás #464 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 18:17:11 »

Sziasztok!
Szól a jobb hátsó kerékcsapágyam. Csúnyán. Lehet cserélni csak a csapágyat, vagy csak az egész agyat? Kinek van erről tapasztalata? Esetleg ismer valaki olcsó beszerzési forrást?
Köszi!
Naplózva

2004. 04. MK3 2.0 TDCi Ghia 130 Le, facelift, xenon
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #465 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 18:22:22 »

Sziasztok!
Szól a jobb hátsó kerékcsapágyam. Csúnyán. Lehet cserélni csak a csapágyat, vagy csak az egész agyat? Kinek van erről tapasztalata? Esetleg ismer valaki olcsó beszerzési forrást?
Köszi!
csak cserélni.új 55e.
a bontott olcsóbb.keresd Motrocraft-ot!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #466 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 19:45:27 »

csak cserélni.új 55e.
a bontott olcsóbb.keresd Motrocraft-ot!

Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...

SKF 32ezer kb. integet2
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #467 Dátum: 2010.10.11 hétfő, 20:29:21 »

Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...

SKF 32ezer kb. integet2
valahogy úgy....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #468 Dátum: 2010.10.12 kedd, 10:55:09 »

Én nem vennék bontottat, lutri hogy mikor hal be...

SKF 32ezer kb. integet2

Ez a búgós, vagy a nyikorgós?  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #469 Dátum: 2010.10.12 kedd, 13:07:02 »

Ez a búgós, vagy a nyikorgós?  eplus2 eplus2 eplus2

Az az első. duhos2 vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #470 Dátum: 2010.10.12 kedd, 13:22:14 »

Az az első. duhos2 vigyor3

 Cheesy
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
habu
Vendég
« Új hozzászólás #471 Dátum: 2010.10.16 szombat, 18:44:31 »

Sziasztok.Olyan kérdésem  lenne,hogy a féltengej csapágyat lehet helyetesiteni másik cspágyal.Vagy ez egy spéci csapágy.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #472 Dátum: 2010.10.16 szombat, 20:53:33 »

Sziasztok.Olyan kérdésem  lenne,hogy a féltengej csapágyat lehet helyetesiteni másik cspágyal.Vagy ez egy spéci csapágy.

A féltengely vezetőcsapágyára, vagy a kerékcsapágyra gondolsz?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
habu
Vendég
« Új hozzászólás #473 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 11:42:15 »

vezetőcsapágyra gondoltam. Mert aranyárban adják és hátha lehet olcsobal hejetesiteni
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #474 Dátum: 2010.10.17 vasárnap, 16:52:21 »

vezetőcsapágyra gondoltam. Mert aranyárban adják és hátha lehet olcsobal hejetesiteni

csak gyári INA van...kb 16.000 az ára...
Naplózva
elefant
Vendég
« Új hozzászólás #475 Dátum: 2010.10.19 kedd, 12:34:11 »

Sziasztok

Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?

Köszi
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #476 Dátum: 2010.10.19 kedd, 17:21:24 »

Sziasztok

Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?

Köszi

Egy vizsgálatot megér a dolog. A futóműves megmondja, mi a probléma.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #477 Dátum: 2010.10.19 kedd, 18:26:26 »

Sziasztok

Négyajtós 2002 mondeomban a hátsó lengéscsillapító nyikorog. Csere vagy javítható, és mennyibe fájhat?

Köszi
nem a keresztstab szilentje nyikorog?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #478 Dátum: 2010.10.20 szerda, 12:49:27 »

nem a keresztstab szilentje nyikorog?

Ez a keresztstabi szilent?
http://www.cromax.hu/?katid=42591137&termek_al_id=11286&katnev=4/5%20ajt%F3s
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #479 Dátum: 2010.10.20 szerda, 13:35:04 »

kb.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
elefant
Vendég
« Új hozzászólás #480 Dátum: 2010.10.20 szerda, 20:49:35 »


Temélem ez lesz, elég olcsón megúsznám.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #481 Dátum: 2010.10.20 szerda, 23:00:18 »

Temélem ez lesz, elég olcsón megúsznám.

Szia!

Erről már írták, hogy csak együtt célszerű cserélni a stab rúddal, mert mire kikopik a szilent, addigra a stab rúd anyagából is elhord és az is elvékonyodik. A stab rudat 14-16 ezer körül szokták emlegetni.
Így már nem is annyira olcsó  szomoru1
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #482 Dátum: 2010.10.21 csütörtök, 00:08:16 »

A kerékcsere után most megint más lett a mozgása az autónak, nem a megszokott, és feltűnt, hogy ha kanyarban (konkrétan körforgalomban) befékeztem, a fara nyekkent egy alig hallhatót, és érezhetően rántott egyet kifelé. Gyanakodjak valamire? Ja, és alacsony (kb. 5 km/h) sebességnél még mindig lökdösi magát oldalra a kocsi hátulja... Ez több mint gyanús szerintem...   falbav

Valakinek volt már ilyen kínja?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #483 Dátum: 2010.10.21 csütörtök, 08:07:59 »

Szia!

Erről már írták, hogy csak együtt célszerű cserélni a stab rúddal, mert mire kikopik a szilent, addigra a stab rúd anyagából is elhord és az is elvékonyodik. A stab rudat 14-16 ezer körül szokták emlegetni.
Így már nem is annyira olcsó  szomoru1
Igen, nekem kb 2mm hiányzott a szilenteknél a vasrúd átmérőből... Undecided
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #484 Dátum: 2010.11.02 kedd, 09:56:05 »

Sziasztok!

2002-es TDCI kombi Mondi autópályán ill nagyobb sebességnél csak fékezéskor rángatja a kormányt. voltam már futóműállításon, centíroztatni, görgőztetni az alufelniket... nem javul. a görgőztetés kicsit javított rajta, azt hittem 100%-os lett, de autópályán, relatíve nagy (100 felett) sebességnél továbbra is csinálja. olvastam itt, hogy féktárcsa lehet a gond. az mit jelent ill mitől van? mi a megoldás? úgy emlékszem, amikor 1 éve megvettem, cserélve lett a fékpofa és a tárcsa is, csak arra nem emlékszem gyári vagy utángyártott... lehet, h az *** anyagból van és eldeformálódott? mi a gari, ha kicserélem gyárira, jó lesz? ha nem féktárcsa, akkor mi lehet még? köszi a válaszokat.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #485 Dátum: 2010.11.02 kedd, 10:07:52 »

Sziasztok!

2002-es TDCI kombi Mondi autópályán ill nagyobb sebességnél csak fékezéskor rángatja a kormányt. voltam már futóműállításon, centíroztatni, görgőztetni az alufelniket... nem javul. a görgőztetés kicsit javított rajta, azt hittem 100%-os lett, de autópályán, relatíve nagy (100 felett) sebességnél továbbra is csinálja. olvastam itt, hogy féktárcsa lehet a gond. az mit jelent ill mitől van? mi a megoldás? úgy emlékszem, amikor 1 éve megvettem, cserélve lett a fékpofa és a tárcsa is, csak arra nem emlékszem gyári vagy utángyártott... lehet, h az *** anyagból van és eldeformálódott? mi a gari, ha kicserélem gyárira, jó lesz? ha nem féktárcsa, akkor mi lehet még? köszi a válaszokat.

ezt már én is megjártam. szerencsémre én mindjárt a fékekre tippeltem, ha kerék lenne akkor nem csak fékezéskor rázna.
kicseréltem a tárcsákat/betéteket és megszűnt.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #486 Dátum: 2010.11.02 kedd, 10:34:40 »

Hátha itt több segítséget kapok...

Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #487 Dátum: 2010.11.02 kedd, 11:21:51 »

Hátha itt több segítséget kapok...

Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
a kagylósodást a lengéscsillapítók okozzák....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #488 Dátum: 2010.11.02 kedd, 11:27:50 »

Hátha itt több segítséget kapok...

Voltam gumisnal, felkerült a téli szett. Viszont a gumis mivel panaszoltam neki, hogy valami furcsa hangja van az autónak menet közben, átnézte a nyari gumikat (Dunlop Sp Sport 01) amit tavasszal vettem és kb. 15e km mentem velük. Mindkét első gumi belső oldalán a futófelület ahogy a gumis mondta kagylós lett és ez okozza a zajt. Szerinte a lengéscsillaptók okozták. Viszont én meg kb. 2 hónappal ezelőtt voltam lengéscsillapító mérésen ahol az elsők 55/54 % voltak a hátsók meg 43/35%. A hátsó gumik hibátlanok.
Ezek szerint mégis sz*rok az első lengéscsillapítók?
kb. 3-4 hete voltam futóművesnél mivel a jobb első keréknél a külső összekötő gömbfejet cserélni kellett. a futóműves azt mondta majdnem minden rendben volt, csak a jobb elsőnél és a bal hátsónal kellett picit állítani (lézeres berendezés)
A zaj megszűnt most, hogy a téligumik vannak fent...
valakinek valami ötlete mi okozhatja ezt a "félrekopást"?
azért az 55 és 43% eléggé alacsony érték...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #489 Dátum: 2010.11.02 kedd, 13:09:33 »

a kagylósodást a lengéscsillapítók okozzák....

Most beszéltem a Kárászyékkal, ott azt mondták a leng.cs. nagyon kukának kell lennie, hogy kagylósodást okozzon. Első körben futóművest ajánlottak, azt akinál voltam is nemrég. Mindjárt fel is hívom.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #490 Dátum: 2010.11.02 kedd, 13:11:46 »

azért az 55 és 43% eléggé alacsony érték...

erről sokaknak megoszlik a véleménye mennyi az annyi. nekem ott ahol mérték azt mondták az 55/54% elsők jók, a jobb hátsó amely 35% volt arra mondták, hogy jó lenne kicserélni...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #491 Dátum: 2010.11.02 kedd, 14:12:59 »

erről sokaknak megoszlik a véleménye mennyi az annyi. nekem ott ahol mérték azt mondták az 55/54% elsők jók, a jobb hátsó amely 35% volt arra mondták, hogy jó lenne kicserélni...
lehet, nem jó nyomáson használtad a gumikat.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #492 Dátum: 2010.11.02 kedd, 15:04:03 »

lehet, nem jó nyomáson használtad a gumikat.


azt többször is ellenőriztem év közben. beszéltem már a futóművessel (Montus) is aki azt mondta sajnos nem tudjuk most kideríteni a futómű állítás előtt kopott el így a gumi vagy...
szerinte az a gömbfej is okozhatta, meg megnézte a kompban és mielőtt beállította picit terpeszben voltak az első kerekek de azt már nem tudjuk, hogy álltak gömbfej csere előtt.
mindenesetre csütörtökön elmegyek hozzá egy kontrollra.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #493 Dátum: 2010.11.02 kedd, 15:10:11 »

azt többször is ellenőriztem év közben. beszéltem már a futóművessel (Montus) is aki azt mondta sajnos nem tudjuk most kideríteni a futómű állítás előtt kopott el így a gumi vagy...
szerinte az a gömbfej is okozhatta, meg megnézte a kompban és mielőtt beállította picit terpeszben voltak az első kerekek de azt már nem tudjuk, hogy álltak gömbfej csere előtt.
mindenesetre csütörtökön elmegyek hozzá egy kontrollra.
ez OK, csak a kopásnak kell az a futás, amit írtál. Amikor az enyém lenyalta a gumik belső oldalát, a hátsó futó volt keresztben. A gumis szerint így mentek vele kb 20eKm-t, mire cserésre kopott az abroncs.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #494 Dátum: 2010.11.02 kedd, 16:38:56 »

Most beszéltem a Kárászyékkal, ott azt mondták a leng.cs. nagyon kukának kell lennie, hogy kagylósodást okozzon. Első körben futóművest ajánlottak, azt akinál voltam is nemrég. Mindjárt fel is hívom.

ha huppog egyenes úton akkor tuti lengcsill, és amiatt ment rottyra a gumi is mert pattog...mindkettő csere.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #495 Dátum: 2010.11.02 kedd, 17:15:11 »

ha huppog egyenes úton akkor tuti lengcsill, és amiatt ment rottyra a gumi is mert pattog...mindkettő csere.

nem huppog, semmi olyasmi ami arra utalna, hogy *** a lengcsill.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Herceg
Vendég
« Új hozzászólás #496 Dátum: 2010.11.03 szerda, 10:42:29 »

ezt már én is megjártam. szerencsémre én mindjárt a fékekre tippeltem, ha kerék lenne akkor nem csak fékezéskor rázna.
kicseréltem a tárcsákat/betéteket és megszűnt.

köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #497 Dátum: 2010.11.03 szerda, 12:09:57 »

köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?

En 4 brembo tarcsat es a hozzatartozo textar beteteket vettem, de mar nem emlekszem mennyiert, mert gatlokat es rugokat is vettem....  szomoru1

Azert megneznem a feltengelycsuklokat is a helyedben, mielott nekiallok a fekeket cserelni...
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #498 Dátum: 2010.11.03 szerda, 12:29:02 »

köszi! azon kívül, h engem zavar, okozhat-e bármi nagyobb zűrt? mennyibe kerül kb egy ilyen történet?

22000ft volt a 2 első Brembo tárcsa, betétek meg asszem 12000ft a szett.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #499 Dátum: 2010.11.03 szerda, 17:16:22 »

nem huppog, semmi olyasmi ami arra utalna, hogy *** a lengcsill.

akkor ezt kizárhatod... eljen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.