Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 21:20:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2906697 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3900 Dátum: 2013.06.05 szerda, 22:38:37 »

A készletedben mennyire tér el a balos a jobbostól?

Amennyire a bal menet a jobb menettől.  Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3901 Dátum: 2013.06.05 szerda, 22:44:24 »

Amennyire a bal menet a jobb menettől.  Smiley

Azért kérdem mert amit lejjebb belinkeltél ott csak 1 tekerő van. Akkor az csak a feléhez jó!?
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3902 Dátum: 2013.06.05 szerda, 22:49:23 »

Azért kérdem mert amit lejjebb belinkeltél ott csak 1 tekerő van. Akkor az csak a feléhez jó!?

Oh....igazad van.
Ezt nem is figyeltem.....csak a készletet akartam bemutatni.

Ez a tuti. Bocs Smiley
http://aprod.hu/hirdetes/fekmunkahenger-visszanyomo-21-reszes-jobbos-balos-IDQLmN.html
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #3903 Dátum: 2013.06.05 szerda, 23:06:19 »

valaki segítsen már nekem, hogy a hátsó fékbetétcserénél az a bizonyos flexkulccsal való munkahenger tekergetés hány fokot jelent mozgatásban, mert egyre szarabb a helyzet, ahogy mozgatom. alig bírom megmozdítani és közben még a pillanatszorítóval kéne nyomni.. de mikor tekerek rajta, le kell vennem a szorítót és közben mégjobban kinyomódik. már előbb majdnem hozzábäsztam a kereket a kocsihoz dühömben.

 falbav

Elvileg sima ügy, szorítót ráhúzod (érzéssel, nem nagyon!), kicsit teker, kicsit szorít. Simán mennie kellene.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #3904 Dátum: 2013.06.05 szerda, 23:07:51 »

Óramutató járásával egyező irányba kell tekerni.
Ha ellenkező irányba tekeri, akkor még jobban kijön.

A legfontosabb, hogy egyszerre kell nyomni és tekerni!  Na egy az asztalos szorítóval és flexkulccsal elég érdekes mutatvány....... még régesrég én is eszközöltem, de mindenképp 2 emberes így. Fújj egy kis szilikont a porvédő alá, hogy ne tapadjon fel a dugattyúra forgatás közben.

A két oldalt nem egyforma irányba kell tekerni!

A kézifék kötél a két oldalt ellenkező irányba forgatja, így tekerni is oldalanként ellenkező irányban kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3905 Dátum: 2013.06.05 szerda, 23:57:07 »

A két oldalt nem egyforma irányba kell tekerni!

A kézifék kötél a két oldalt ellenkező irányba forgatja, így tekerni is oldalanként ellenkező irányban kell.

AndyA

Félre ne érts......nem vita.
A kézifék kötél nem magyarázat. Ha dugattyún a belső menet ellentétes, akkor simám lehet mindkét oldal egy irányú. Mint ahogy sok másik autónál.

Mondom nem akarok senkit meggyőzni.....utoljára egy 4 ajtós fl előttit cdináltam és csak a jobbost használtam.
Csoda történt......nem először!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #3906 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 00:07:43 »

Félre ne érts......nem vita.
A kézifék kötél nem magyarázat. Ha dugattyún a belső menet ellentétes, akkor simám lehet mindkét oldal egy irányú. Mint ahogy sok másik autónál.

Mondom nem akarok senkit meggyőzni.....utoljára egy 4 ajtós fl előttit cdináltam és csak a jobbost használtam.
Csoda történt......nem először!  wave

Nem tudom, mit és hogyan követtél el, de a józan észnek és a gyakorlatnak is ellentmond, amit állítasz. A kézifék karja a két oldalt tükörszimmetrikusan ellentétes irányba húzza, tehát arra kell "kifelé", fékezés irényba mozdulnia a dugattyúnak. Akkor pedig ellenkező irányba kell tekerni, azaz a két oldalt ellenkező irányba. És nekem így is működött, amikor cseréltem a félbetéteket, mind a két autómnál.

Nem lehet, hogy a "rendőrök 5%-a intelligens, a maradék 95% meg nagyon erős" lett a te megoldásod? eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3907 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 09:49:51 »

Nem tudom, mit és hogyan követtél el, de a józan észnek és a gyakorlatnak is ellentmond, amit állítasz. A kézifék karja a két oldalt tükörszimmetrikusan ellentétes irányba húzza, tehát arra kell "kifelé", fékezés irényba mozdulnia a dugattyúnak. Akkor pedig ellenkező irányba kell tekerni, azaz a két oldalt ellenkező irányba. És nekem így is működött, amikor cseréltem a félbetéteket, mind a két autómnál.

Nem lehet, hogy a "rendőrök 5%-a intelligens, a maradék 95% meg nagyon erős" lett a te megoldásod? eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

tavasszal cseréltem pontosan igy müködött " a FAQ-ban leirtak alapján egyedül,szoritó és flexkulcs segitségével  wave
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #3908 Dátum: 2013.06.06 csütörtök, 21:30:10 »

Elkészültem a munkahenger visszanyomásával. Készítettem hozzá egy egyszerű, de sokkal jobb célszerszámot, amivel jobban lehet haladni. majd küldök egy fotót róla. a flexkulcsba belerokkantam. attól egy fejbelövés is jobban jött volna.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #3909 Dátum: 2013.06.08 szombat, 16:35:53 »

Helló!

Szívesen vennék néhány pro/kontra tapasztalatot MKIII (fix) sport futóművel kapcsolatban! Használ valaki hasonlót? FK vagy TA-technix -re gondolok, (lengéscsillapító + rugó szett).
-30mm -es verzióval szemezek. Bármilyen véleményt szívesen fogadok!

Köszi! worship integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3910 Dátum: 2013.06.08 szombat, 17:15:43 »

Halkan jegyzem meg, hogy engedély nélküli átalakításnak minősül és forgalmi elvétel majd NKH vizsga és egy sárga csekk a jutalom.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.08 szombat, 23:27:43 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3911 Dátum: 2013.06.08 szombat, 23:20:07 »

Halkan jegyzem meg, hogy engedély nélküli átalakításnak minősül és forgalmi majd NKH vizsga és egy sárga csekk a jutalom.
mi??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3912 Dátum: 2013.06.08 szombat, 23:27:20 »

mi??

Amire a választ írtam.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3913 Dátum: 2013.06.08 szombat, 23:35:44 »

Amire a választ írtam.
semmire se válaszoltál. műbizonylat általában van velük, azzal már nincs gond.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3914 Dátum: 2013.06.08 szombat, 23:47:08 »

semmire se válaszoltál. műbizonylat általában van velük, azzal már nincs gond.

Tényleg nem válaszoltam.  vigyor3

Szerintem nem elég a műbizonylat, ez nem egy vonóhorog.... 
Megváltozik tőle az autó több tulajdonsága, ami nincs bevizsgálva ezek között az emisszió kibocsájtás is, mert a gyár amit megadott arra kapta meg a típusengedélyt a közúti forgalomba.
Ezért minősül egyedi átalakításnak...aminek engedélyezési menete van.....aztán vagy megkapja vagy nem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #3915 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 19:34:15 »

Halihoo urak!

Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?

 worship Wink
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3916 Dátum: 2013.06.09 vasárnap, 19:42:13 »

Halihoo urak!

Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?

 worship Wink
off autó de ugyan az a folyamat

http://www.youtube.com/watch?v=QdkItrOZxNs
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3917 Dátum: 2013.06.10 hétfő, 09:37:03 »

Szemcseszórásra és festésre kerültek a csere lengőkarok.





Valamint az új szilentek is belekerültek.





Jövő héten Vik mester majd jól beszereli őket más egyébbel együtt.
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #3918 Dátum: 2013.06.13 csütörtök, 20:53:52 »

Sziasztok!

Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)

Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.

Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3919 Dátum: 2013.06.15 szombat, 14:05:45 »

Ha ST Fokusz fékek vannak egy 3-as mondeon, rámegy a 16 os téli vasfelnivel?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3920 Dátum: 2013.06.15 szombat, 14:07:56 »

Ha ST Fokusz fékek vannak egy 3-as mondeon, rámegy a 16 os téli vasfelnivel?

Szerintemigen...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48450



« Új hozzászólás #3921 Dátum: 2013.06.15 szombat, 15:33:31 »

Sziasztok!

Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)

Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.

Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás
nem lapos a gumi?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3922 Dátum: 2013.06.15 szombat, 15:35:44 »

nem lapos a gumi?

Csapágy?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3923 Dátum: 2013.06.15 szombat, 16:34:10 »

Sziasztok!

Kérnék némi tanácsot Tőletek!
Fűrészfogasra kopott hátsó kerekeim irányából búgó hang jön - de ezt már megszoktam, gumisember azt mondta ezzel együtt lehet élni..
De ! A városban ha rámegyek egy bukkanóra ( 40-50 Km/h ) akkor viszont már afféle susogo hangot ad egy darabig.És nem tudom mi lehet az.
(Tárcsák-betétek cserélve lettek nemrég, egyik oldalon a kerékagy is)

Szóval olyan fémes hang ez, de nagyobb temponál csak a bugás van,autopályán sem hallom a susogást,minél gyorsabban megyek annál kevésbé búg.

Van tippe valakinek?
Köszi:
Mátyás

Én is a kerékagycsapágyra tippelnék. a susogást meg azért hallod, mert a kerékagy lógása miatt beleér a tárcsa fékbetétbe, majd, amikor már a betéteket annyira kitolta már, hogy nem ér bele, megszűnik a "susogás". Nem fog lejjebb a féked? Esetleg pumpálásra nem fog feljebb?
Naplózva
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #3924 Dátum: 2013.06.15 szombat, 20:50:35 »

Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)

Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3925 Dátum: 2013.06.15 szombat, 21:14:23 »

Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)

Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?

Gumi gyanús ez..... cseréld fel az elsőkre.....ha költözik a hang, akkor gumi. Simítsd végig a kezed és ha "sokszög" szerű a gumi, akkor tuti az a hang forrása.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3926 Dátum: 2013.06.15 szombat, 21:20:52 »

Én is a csapágyra gondoltam volna elsőre de ez nem olyan hang mint amilyen a másik oldalon volt pár hónapja.
Azt elsőre felismertem, tipikus bugó hangja volt - majd következett a kerékagy+csapágy csere.
Kivályúsodott úton, mikor a gumi teljes felülettel nem ér hozzá az aszfalthoz, akkor pillanatokra elmúlik a búgás,ebből gondolom, hogy a gumi sok mindenben ludas.
Viszont erre a városi lassabb tempójú súgásra nem lehet ez magyarázat.Hacsak nincs vmi deformálódás a gumiban.(Uniroyal225/40R18)

Hát lehet fel kell emelnünk és megpörgetni akkor majd kiderül.Fékezésnél amugy minden oké,a tárcsák+betétekben 3000 km van.
És a zavaró, ahogy irtam, hogy csak kisebb tempónál susog.100 fölött szinte semmit nem hallani.
A csapágy állandóan búgna,nem?Vagy van olyan hogy fokozatosan kezdene el búgni?

Nekem mikor mk3-ban xar volt a jobb első csapágy csak 80-120 között volt hallható. Szervízbe hükyének néztek, mindaddig, míg szétszedve már látszott...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #3927 Dátum: 2013.06.15 szombat, 21:26:32 »

Biztos h.fűrészfogas,ezt gumis is megerősítette.Mikor előre új gumit vettem (hátsók maradtak) beállítattam a futóművet.Lehet akkor kicsit módosult hátul a kerék szöge és ezért ad hülye hangot.
De a csere jó ötlet,köszi,sziasztok!





Gumi gyanús ez..... cseréld fel az elsőkre.....ha költözik a hang, akkor gumi. Simítsd végig a kezed és ha "sokszög" szerű a gumi, akkor tuti az a hang forrása.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Leflee
Vendég
« Új hozzászólás #3928 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 12:52:24 »

Hali!

Ma észrevettem hogy ropog a jobb hátsó felfüggesztésnél valami..pontosan nemtudom mi de én a rugóra gyanakszom...
Van valami egyszerű megoldás? vagy csere? Cheesy


Leflee
 worship
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #3929 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 16:15:43 »

Halihoo urak!

Tornycsapágy csere menetét valaki meg tudná írni? Kb mekkora munka?

 worship Wink

Hú, azt nekem is kéne az egyik oldalon. Kerestem itt amolyan jófajta igazi mondeos wiki leírást fotókkal, de sajna még nem készített senki szomoru1
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #3930 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 16:29:07 »

Hú, azt nekem is kéne az egyik oldalon. Kerestem itt amolyan jófajta igazi mondeos wiki leírást fotókkal, de sajna még nem készített senki szomoru1

Olvasgattam egy kicsit a témában, és azt írják, hogy a kopogásra csak nagyon kevés százalékban a toronycsapágy a felelős. Azt tudom, hogy a bal első lengéscsillapítóm már nem az igazi (olajsaras), tehát tényleg lehet, hogy nem a csapágyat, vagy nem csak a csapágyat kellene cserélnem.
Naplózva
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #3931 Dátum: 2013.06.17 hétfő, 18:56:04 »

KerékagyCsapágy a gond.Most már biztos.
Köszi!
-- Sajna nem lesz olcsó--



Én is a kerékagycsapágyra tippelnék. a susogást meg azért hallod, mert a kerékagy lógása miatt beleér a tárcsa fékbetétbe, majd, amikor már a betéteket annyira kitolta már, hogy nem ér bele, megszűnik a "susogás". Nem fog lejjebb a féked? Esetleg pumpálásra nem fog feljebb?
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3932 Dátum: 2013.06.18 kedd, 13:12:08 »

Kedves Fórumtársak!  worship Tudja valaki, hogy aa ST220 gyári gátlóihoz lehet-e normál rugókat beszerelni?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3933 Dátum: 2013.06.18 kedd, 16:13:39 »

Kedves Fórumtársak!  worship Tudja valaki, hogy aa ST220 gyári gátlóihoz lehet-e normál rugókat beszerelni?

Ja.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3934 Dátum: 2013.06.18 kedd, 21:58:12 »

Nekem mikor mk3-ban xar volt a jobb első csapágy csak 80-120 között volt hallható. Szervízbe hükyének néztek, mindaddig, míg szétszedve már látszott...
Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos.
Legutóbbi futómű állításnál kérdeztem a szakít, hogy a BH lengéscsillapítón látható folyás jelenti-e a gátló véget, de szerinte nem. Meg akkor sem, ha a kocsi vége elég "puha" már. A héten bekerülnek Vik javaslatára az új lengéscsillapítók, szilentek hátra, meglátjuk mennyit változik a dolog. Lehet, még a misztikus balra húzás is elmúlik (geometria, gumik, felnik rendben és mégis....)
Eszméletlen különbségek vannak árban a beszerzési forrás függvényében....
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3935 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:01:40 »

Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos.
Legutóbbi futómű állításnál kérdeztem a szakít, hogy a BH lengéscsillapítón látható folyás jelenti-e a gátló véget, de szerinte nem. Meg akkor sem, ha a kocsi vége elég "puha" már. A héten bekerülnek Vik javaslatára az új lengéscsillapítók, szilentek hátra, meglátjuk mennyit változik a dolog. Lehet, még a misztikus balra húzás is elmúlik (geometria, gumik, felnik rendben és mégis....)
Eszméletlen különbségek vannak árban a beszerzési forrás függvényében....

"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "

Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.  

De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.  Sad
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3936 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:09:04 »

Nekiálltam ma délután a benzines gép hátsó rugóit kicserélni, mert az egyik eltört. Mivel nem akartam a gátlót a csonkállványba szorító csavarral szenvedni, ezért az egész kiszedése mellett döntöttem.

A kocsi alig ment többet, mint 150ezer, a hátsó futóműben a kutyacsontokon kívül semmi nem volt még piszkálva. Ennek megfelelően minden csavar gyönyörűen megindult beszakadás, túlzott erőlködés meg küzdelem nélkül, kivéve a kutyacsontokét.  vigyor3
Hát azzal vagy oldalanként fél órát elszórakoztam. Folyamatosan áztatva rendes csavarlazítóval, belül az imbuszt fogva tekergettem ki-be egy sort (különben forgott az egész), ahogy engedte. Mire sikerült leszedni, addigra olyan forró volt az anya, hogy nem tudtam megfogni, mert rendesen égetett.

A toronyban lévő két tízes csavarnál végre előny volt, hogy nincsenek lapátkezeim, de még így is elég kényelmetlen volt.

Aztán mikor leszedtem a rugókat láttam, hogy a porvédők ki vannak szakadva a lengéscsillapítókon egy-két helyen. Erre persze számíthattam volna, de nem volt készenlétben új, ez meg már bolti zárás után volt, szóval megakadt a történet.

A kocsi bent áll az udvarban felbakolt hátsóval, hiányzó hátsó futóművekkel, folyt köv holnap, ha megvannak a porvédők.

A történettel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Van valami trükk, hogy a kutyacsontok könnyebben menjenek? (Légkulcsot leszámítva, bár szerintem az is elforgatta volna a gömbfejet.)
Porvédőből tök mindegy milyet vesz az ember, vagy valamire oda kell figyelni?
A lengőkarok csavarjait akkor kell rendesen meghúzni, amikor már keréken az autó?

Előre is köszönöm!


Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3937 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:15:50 »

A lengőkarok csavarjait akkor kell rendesen meghúzni, amikor már keréken az autó?

igen!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3938 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:18:38 »

"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "

Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.  

De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.  Sad
Elhiszem, de hidd el, hogy az előítéleteknek is oka van!  Wink
Ok - okozat.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #3939 Dátum: 2013.06.18 kedd, 22:55:44 »

"Szervizben mindig mindenkit hülyének néznek, sajnos. "

Melyik szervizben? Mert ha mindre érted, akkor......
Ezt így, általánosítva elég alaptalan kijelenteni.
Sajnálom, ha te eddig csak olyan szervizekbe voltál, ahol ezt tapasztaltad.  

De hidd el, nem mind ilyen! Csak sajnos az ilyenek előítéleteket gerjesztenek és lejáratják a szakmát.  Sad
sajnos a nem reprezentatív tapasztalat az, hogy még a megbízhatónak tartott szervizek is elqurvulnak valamiért. A különbség az, hogy valahol képesek elnézést kérni a hibáért, valahol nem.

Nem volt még olyan szerviz tapasztalatom, hogy minden flott lett volna és ne kellett volna utólag igazítani valamit. Pl. pollenszűrő fedél visszarakása.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3940 Dátum: 2013.06.19 szerda, 11:07:37 »

sajnos a nem reprezentatív tapasztalat az, hogy még a megbízhatónak tartott szervizek is elqurvulnak valamiért. A különbség az, hogy valahol képesek elnézést kérni a hibáért, valahol nem.

Nem volt még olyan szerviz tapasztalatom, hogy minden flott lett volna és ne kellett volna utólag igazítani valamit. Pl. pollenszűrő fedél visszarakása.


Hát eddig vagy kevés helyen jártál vagy mindig nem a megfelelő helyen.  Cool
Büdös az öndicséret, tudom és nem is teszem. De én magammal szemben nagy követelményeket támasztok. Érdekem is, hiszem nem jó a hiba...még ha emberek is vagyunk. Igyekszem minden munkámban a maximumot nyújtani. Mellette pedig rohadtul lelkiismeretes vagyok...... ez van.  Cool
Emellett rengeteg prémium felső osztályú autót javítok, ahol NEM megengedhető semmilyen hiba, baki!


Nem akarok monológba kezdeni, csak ilyenkor mindig kikívánkozik belőlem az, hogy nekem is rossz hírnevet keltenek a rossz szerelők, hanyag szervizek, fusi garázsműhelyek.....mivel az emberek hamar és azonnal általánosítanak.  Ez nekem kellemetlen.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3941 Dátum: 2013.06.19 szerda, 11:22:02 »

..én magammal szemben nagy követelményeket támasztok. Érdekem is, hiszem nem jó a hiba...még ha emberek is vagyunk. Igyekszem minden munkámban a maximumot nyújtani. Mellette pedig rohadtul lelkiismeretes vagyok...... ez van.  Cool
(Dícséretes!)

GSR

a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!

vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3942 Dátum: 2013.06.19 szerda, 11:23:37 »

(Dícséretes!)

GSR

a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!

vigyor3

 taps taps 2funny
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26972


E-mail
« Új hozzászólás #3943 Dátum: 2013.06.19 szerda, 11:29:44 »

(Dícséretes!)

GSR

a) Jó autószerelő.
b) Jó színész.
c) Talán.
d) Nem is!

vigyor3

e) De.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3944 Dátum: 2013.06.19 szerda, 12:16:30 »

e) De.

AndyA

f.)  ....ez kizárt dolog, mert nem tudom  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3945 Dátum: 2013.06.19 szerda, 23:04:05 »

Ma megjöttek a porvédők, délután összeraktam a kocsi hátulját, meg ha már szét volt szedve, akkor a fékek úszócsapjainak meg a fékbetétek felfekvési pontjainak adtam némi kenést. Kíváncsiságból kipróbáltam a nyergekben a dugattyúk visszanyomását, hogy megnézzem tényleg ugyanarra kell-e őket tekerni, vagy sem.

Tanulság: szellemileg teljesen el vagyok szállva a nagy melegben, nem figyeltem, hogy melyik oldal melyik irányba megy be  falbav vigyor3, illetve az, hogy akinek ilyen 2004.09 előtti féknyerge van, annak teljesen felesleges flexkulcsokkal, meg szorítókkal küszködnie, de szerintem még a rendes dugattyúvisszatekerő is feleslegesen bonyolult. Kell egy 1/2"-es 12-es imbusz, egy rövid hosszabbító, meg egy 1/2"-es racsni (de mindez kiváltható egy megfelelő 12-es imbuszkulccsal), és egészen öt másodperc alatt be lehet tekerni a dugattyút, 10, ha előtte meg kell locsolni szilikonnal, hogy ne vigye magával a porvédőt.

Sajnos ahogy néztem, az új fajta nyergeknél már nincs ott az imbusz nyílás, szóval azoknál ez nem játszik.

Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #3946 Dátum: 2013.06.21 péntek, 08:57:57 »

Ja.

Köszi! Ez elég egyértelmű válasz...  eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #3947 Dátum: 2013.06.22 szombat, 20:28:54 »

Szeretnék venni 2 bontott első gólyalábat kompletten!Találtam is,1,6 benzinben volt.
Az eladó szerint ez nem lesz jó dízelbe.
Esetleg tudja valaki a választ,hogy miért nem?
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3948 Dátum: 2013.06.22 szombat, 20:30:34 »

Szeretnék venni 2 bontott első gólyalábat kompletten!Találtam is,1,6 benzinben volt.
Az eladó szerint ez nem lesz jó dízelbe.
Esetleg tudja valaki a választ,hogy miért nem?

A rugó biztosan más. Ráadásul mk3-ban nem is volt 1.6 benzin.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #3949 Dátum: 2013.06.22 szombat, 20:47:25 »

És miben más a rugó?
Igy kompletten cserélve se jó?
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.