Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 17:55:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1793612 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1450 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 09:45:52 »

Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa 1 Ford Mondeó GHIA kombi típusú autónak(1996)
Sajnos sok elektromos hibával rendelkezik ezért keresnék hozzá Ford specialista  villamossági szerelőt.
Köszönöm válaszotokat
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1451 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 09:53:17 »

Sziasztok!
Most lettem tulajdonosa 1 Ford Mondeó GHIA kombi típusú autónak(1996)
Sajnos sok elektromos hibával rendelkezik ezért keresnék hozzá Ford specialista  villamossági szerelőt.
Köszönöm válaszotokat
ilyet nemigen fogsz találni,de először talán írd le,mik a gondok.Másrészt egy normális autóvillamosságis is tud rajta ügyködni.
Naplózva
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1452 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 17:05:33 »

ilyet nemigen fogsz találni,de először talán írd le,mik a gondok.Másrészt egy normális autóvillamosságis is tud rajta ügyködni.
Problémák a következők:4 elektromos ablakból csak a vezető felőli működik.A jobb első szorul a saját kapcsolójával nem megy fel.A két hátsó a saját kapcsolójával nem működik csak a központi kapcsolóval és természetesen ők is szorulnak és csak félig jönnek le.Elméletileg centrálos,gyakorlatilag nem.Központi számítógép a következőket nem jelzi:két első ajtó nyitás,üzemanyag(kis is fogyott),bal első világítás ikonját,jobb állandóan világít pedig minden lámpa működik.Csomagtér lámpa nem kapcsol föl ajtónyitásra.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1453 Dátum: 2011.03.20 vasárnap, 19:14:14 »

Problémák a következők:4 elektromos ablakból csak a vezető felőli működik.A jobb első szorul a saját kapcsolójával nem megy fel.A két hátsó a saját kapcsolójával nem működik csak a központi kapcsolóval és természetesen ők is szorulnak és csak félig jönnek le.Elméletileg centrálos,gyakorlatilag nem.Központi számítógép a következőket nem jelzi:két első ajtó nyitás,üzemanyag(kis is fogyott),bal első világítás ikonját,jobb állandóan világít pedig minden lámpa működik.Csomagtér lámpa nem kapcsol föl ajtónyitásra.
jihhhyyyáááá!!!
-valszeg a balos ablak kapcsolód hulla, vagy kontaktos.
-ha szorul, akkor nézd meg, hogy nem "bukik-e" az üveg. ha igen, akkor az üveg alján a tappancs le van törve, vagy a sínen futó profilja ki van kopva( bár ez utóbbi, a vezető ablaknál jellemző)
-a hátsó ablakok gyárilag jönnek le félig. annál jobban nem tud....
-a centrál hibának több oka lehet. lehet az is, hogy valamelyik zár szorult és ki-be zárta az ajtókat, ezért lehúzták róla, lehet a vezérlő modul hibája, lehet kontakt hiba, lehet kábelköteg korrózió...
-valszeg az ajtónyitás érzékelőid behaltak, vagy le vannak húzva.
-a fedkomp, lehet utólagos ezért nem biztos hogy ac csere nélkül fogja mutatni az üzemanyag szintet.
-a világítás ikonok lehetnek kontakt hibák, vagy az aws izzó kiégés miatt nem világít a balos.
- a hátsó ajtód nyitásérzékelője is kinyúvadt...

ha az aláírásodba beírod, milyen autód van, sokkal könnyebben jön a segítség.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1454 Dátum: 2011.03.21 hétfő, 05:50:06 »

jihhhyyyáááá!!!
-valszeg a balos ablak kapcsolód hulla, vagy kontaktos.
-ha szorul, akkor nézd meg, hogy nem "bukik-e" az üveg. ha igen, akkor az üveg alján a tappancs le van törve, vagy a sínen futó profilja ki van kopva( bár ez utóbbi, a vezető ablaknál jellemző)
-a hátsó ablakok gyárilag jönnek le félig. annál jobban nem tud....
-a centrál hibának több oka lehet. lehet az is, hogy valamelyik zár szorult és ki-be zárta az ajtókat, ezért lehúzták róla, lehet a vezérlő modul hibája, lehet kontakt hiba, lehet kábelköteg korrózió...
-valszeg az ajtónyitás érzékelőid behaltak, vagy le vannak húzva.
-a fedkomp, lehet utólagos ezért nem biztos hogy ac csere nélkül fogja mutatni az üzemanyag szintet.
-a világítás ikonok lehetnek kontakt hibák, vagy az aws izzó kiégés miatt nem világít a balos.
- a hátsó ajtód nyitásérzékelője is kinyúvadt...

ha az aláírásodba beírod, milyen autód van, sokkal könnyebben jön a segítség.
Köszi a válaszokat nagyon hasznosak!
Fedkomp valószínűleg gyári mivel GHIA kivitel.
Ablakok pedig karcosak is valami karistolja őket mozgatásnál.
Külső hőmérő jelzője hova van bekötve és hány foknál jelez?
AWS be lehet izzót cserélni?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1455 Dátum: 2011.03.21 hétfő, 09:32:33 »

Köszi a válaszokat nagyon hasznosak!
Fedkomp valószínűleg gyári mivel GHIA kivitel.
Ablakok pedig karcosak is valami karistolja őket mozgatásnál.
Külső hőmérő jelzője hova van bekötve és hány foknál jelez?
AWS be lehet izzót cserélni?

Valószínű, hogy az AWS, és a fedkomp is utólagos. A fedkompt 100%, ugyanis TD-ben nem volt, és nem is lehet beüzemelni az üzemanyag részét. A külső hőmérsékletet is lehet azárt nem mutatja, mert nincs is ilyen érzékelő még beszerelve. Az lemaradt... Egyébként elöl keresd a lökösben a helyét. Sztem az az AWS is még félkész állapotban van...
Ablakokat a vízlehúzó külső burkolat karcolja. Ha kiszeded, és kicsit megpucolod(belülről porlik), azzal esetleg segítesz rajta, de inkább csere...
A vezető oldalon oldva van az a kapcsoló, ami nem engedi, hogy hátul is kezeld az ablakokat?
Hol vetted az autót? Fotó nincs róla? Lehet, hogy ismerjük is, aki ennyire belenyúl, az általában eljut idáig...
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.21 hétfő, 09:36:49 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1456 Dátum: 2011.03.21 hétfő, 10:15:18 »

Köszi a válaszokat nagyon hasznosak!
Fedkomp valószínűleg gyári mivel GHIA kivitel.
Ablakok pedig karcosak is valami karistolja őket mozgatásnál.
Külső hőmérő jelzője hova van bekötve és hány foknál jelez?
AWS be lehet izzót cserélni?
mint sokat tapasztalt kolléga írta, hiába ghia a drága. na ezért javasoltam, hogy írd ki az aláírásodba, milyen kocsid van. egyből kevesebbet kellett volna körmölnöm, mert a fedkomp sajnos nem is fogja mutatni az üzemanyaggal kapcsolatos infókat.
azt hiszem a műszerfalat meg kellene bontanod és megnézni ezeknek a szerkezeteknek a bekötését. így már valószínű, hogy utólagosak ezek a kütyük...
mivel mk1-ben csak az aws-ben van üzemanyag visszajelző pilács, annak a bekötéséről is vannak kétségeim...
sajnos a szintjelző órára nem nagyon lehet adni, inkább a napi számlálót használd a fogyi és a maradék üa. kiszámolására.
a hőmérő, ha jól van bekötve, akkor a fedkompon kellene mutassa az értéket, ellenkező esetben az aws +4 fok alatt narancs hópelyhet mutat 0 alatt pirosat.
a vízlehúzókat, ha kiszedted, valószínű, már nem megy vissza egyben, mert nagyjából szétporlad. ezért csak akkor szedd ki, ha van cseredarabod, vagy nem az utcán tárolod szakadó esőben, míg nem szerzel másikat, mert megtelik az ajtó vízzel
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1457 Dátum: 2011.03.22 kedd, 16:02:58 »

Sziasztok!
A világítás kapcsolónak (tompított/ködlámpa) csak a kapcsoló résznek kell sötétben világítania, vagy annak alapnak is, ami mutatja, hogy milyen álláson áll? Hasonlóan, mint a fűtés kapcsolónál.
Köszi,
Préti
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1458 Dátum: 2011.03.22 kedd, 17:54:42 »

Sziasztok!
A világítás kapcsolónak (tompított/ködlámpa) csak a kapcsoló résznek kell sötétben világítania, vagy annak alapnak is, ami mutatja, hogy milyen álláson áll? Hasonlóan, mint a fűtés kapcsolónál.
Köszi,
Préti
a lapnak is, ha be van kábelezve
van mögötte izzó, cseréld ki
Naplózva
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1459 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 09:40:38 »

Valószínű, hogy az AWS, és a fedkomp is utólagos. A fedkompt 100%, ugyanis TD-ben nem volt, és nem is lehet beüzemelni az üzemanyag részét. A külső hőmérsékletet is lehet azárt nem mutatja, mert nincs is ilyen érzékelő még beszerelve. Az lemaradt... Egyébként elöl keresd a lökösben a helyét. Sztem az az AWS is még félkész állapotban van...
Ablakokat a vízlehúzó külső burkolat karcolja. Ha kiszeded, és kicsit megpucolod(belülről porlik), azzal esetleg segítesz rajta, de inkább csere...
A vezető oldalon oldva van az a kapcsoló, ami nem engedi, hogy hátul is kezeld az ablakokat?
Hol vetted az autót? Fotó nincs róla? Lehet, hogy ismerjük is, aki ennyire belenyúl, az általában eljut idáig...
Köszi a választ!Kolégám 2 éve vett 1 ugyan ilyen TD Mondit csak sedánt és abba is volt fedkomp és neki mindent jelzett.Ezek szerint gyárilag van benne.Külső hőmérsékletet jelzi csak nem tudtam,hogy hány foknál.Sajnos már az ablakokat is cserélni kell  annyira karcosak.De a vízlehúzót ki fogom cserélni ha tálálok jó állapotút.
Naplózva
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1460 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 09:51:19 »

mint sokat tapasztalt kolléga írta, hiába ghia a drága. na ezért javasoltam, hogy írd ki az aláírásodba, milyen kocsid van. egyből kevesebbet kellett volna körmölnöm, mert a fedkomp sajnos nem is fogja mutatni az üzemanyaggal kapcsolatos infókat.
azt hiszem a műszerfalat meg kellene bontanod és megnézni ezeknek a szerkezeteknek a bekötését. így már valószínű, hogy utólagosak ezek a kütyük...
mivel mk1-ben csak az aws-ben van üzemanyag visszajelző pilács, annak a bekötéséről is vannak kétségeim...
sajnos a szintjelző órára nem nagyon lehet adni, inkább a napi számlálót használd a fogyi és a maradék üa. kiszámolására.
a hőmérő, ha jól van bekötve, akkor a fedkompon kellene mutassa az értéket, ellenkező esetben az aws +4 fok alatt narancs hópelyhet mutat 0 alatt pirosat.
a vízlehúzókat, ha kiszedted, valószínű, már nem megy vissza egyben, mert nagyjából szétporlad. ezért csak akkor szedd ki, ha van cseredarabod, vagy nem az utcán tárolod szakadó esőben, míg nem szerzel másikat, mert megtelik az ajtó vízzel
Kösz a választ.Bocsi hogy nem írtam tipust de még kezdő vagyok itt.De már pótoltam.Műszerfal meg lesz bontva meg a fedkomp is mivel ki vannak égve izzók.Üzemanyag lámpa a elméletileg a tankba van bekötve?Vízlehúzot ha találok valami jót akkor cserélem csak sajnos már ablakokat is cserélni kéne.Most már mérem a kilómétert a napi számlálóval.
Naplózva
avibus
Vendég
« Új hozzászólás #1461 Dátum: 2011.03.24 csütörtök, 11:53:43 »

Üdv! Tudjátok-e a Ford Mondi II generátor csapágy méreteit? TD. Köszi!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1462 Dátum: 2011.03.25 péntek, 09:32:08 »

Köszi a választ!Kolégám 2 éve vett 1 ugyan ilyen TD Mondit csak sedánt és abba is volt fedkomp és neki mindent jelzett.Ezek szerint gyárilag van benne.Külső hőmérsékletet jelzi csak nem tudtam,hogy hány foknál.Sajnos már az ablakokat is cserélni kell  annyira karcosak.De a vízlehúzót ki fogom cserélni ha tálálok jó állapotút.

Nem szereltek gyárilag TD-be fedkompot, csak AWS-t.
A kollégádnak is utólag kerülhetett bele.
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1463 Dátum: 2011.03.25 péntek, 09:52:34 »

...Központi számítógép a következőket nem jelzi:két első ajtó nyitás,üzemanyag(kis is fogyott),bal első világítás ikonját,jobb állandóan világít pedig minden lámpa működik.Csomagtér lámpa nem kapcsol föl ajtónyitásra.
Hali!
Akkor ti most astorral jól megkevertétek egymást. Amiről te beszélsz, az az AWS, az jelzi azokat a dolgokat, amiket felsoroltál.

Amiről astor írt, az a Fedkomp, amit tényleg nem szereltek TD-be (nem találtam hirtelen képet róla).
Csak hogy tisztázzuk a dolgokat, ne legyenek félreértésből adódó problémák.

Sok sikert a pilácsok kicseréléséhez.
Ja, ha van egy kis heftölői és elektronikus vénád, próbáld ki ezt.

Üdv, HegeGabi.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.25 péntek, 09:55:23 írta HegeGabi » Naplózva
Qukker
Vendég
« Új hozzászólás #1464 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 10:55:35 »

Hali!
Akkor ti most astorral jól megkevertétek egymást. Amiről te beszélsz, az az AWS, az jelzi azokat a dolgokat, amiket felsoroltál.
Amiről astor írt, az a Fedkomp, amit tényleg nem szereltek TD-be (nem találtam hirtelen képet róla).
Csak hogy tisztázzuk a dolgokat, ne legyenek félreértésből adódó problémák.

Sok sikert a pilácsok kicseréléséhez.
Ja, ha van egy kis heftölői és elektronikus vénád, próbáld ki ezt.

Üdv, HegeGabi.
Szia Gabi!Köszi a képet.Nekem ehez hasonló van az autómba.Igaz az enyémben üzemanyag jelző is van ami persze nem mükszik.Még nem vagyok tisztába a szak szavakkal hisz csak most kerültem közeli kapcsolatba a Fordal.
Lenne 1 kérdésem hozzátok!Minden elektromos tükör elméletileg fűt is?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.29 kedd, 14:51:33 írta Joe » Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1465 Dátum: 2011.03.28 hétfő, 20:32:33 »

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne: Van valakinek vonóhorgos mondeója? Ott hogy van bekötve az utánfutó indexének a visszajelző lámpája? Pontosabban hova és hogyan van kötve, és hogy jelez ha van rajjt futó, jelez-e valahogy ha nem?
Ugyanis nekem közvetlenül az index relére nyákjára van ráforrasztva a kormányoszlop tetején elhelyezett led (így vettem még anno a kocsit). És szerintem mindent jelez a világon, csak azt nem amit kellene. Ha nincsrajt futó, akkor indexeléskor folyamatosan világít, néha egy pillanatra elalszik. Ha kikapcsolom az indexet, van hogy elalszik, van hogy nem, és folyamatosan világít. Ha utánfutót húzok, akkor is képes ilyen anomáliákra.

Nem vagyok benne biztos hogy jó a visszajelző eme bekötése, már csak azért sem, mert a neten itt-ott olvastam mindenféle berendezésről, amit be kellene iktatni a hálózatba, és ha rá van csatlakoztatva az utánfutó, akkor a megnövekedett terhelés következményeképpen húzna meg egy másik relé, ami villogtatná a visszajelzőt.

Nektek ez hogy van megoldva?

Köszönöm: BluELite

Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1466 Dátum: 2011.03.29 kedd, 09:49:32 »

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne: Van valakinek vonóhorgos mondeója? Ott hogy van bekötve az utánfutó indexének a visszajelző lámpája? Pontosabban hova és hogyan van kötve, és hogy jelez ha van rajjt futó, jelez-e valahogy ha nem?
Ugyanis nekem közvetlenül az index relére nyákjára van ráforrasztva a kormányoszlop tetején elhelyezett led (így vettem még anno a kocsit). És szerintem mindent jelez a világon, csak azt nem amit kellene. Ha nincsrajt futó, akkor indexeléskor folyamatosan világít, néha egy pillanatra elalszik. Ha kikapcsolom az indexet, van hogy elalszik, van hogy nem, és folyamatosan világít. Ha utánfutót húzok, akkor is képes ilyen anomáliákra.
Nem vagyok benne biztos hogy jó a visszajelző eme bekötése, már csak azért sem, mert a neten itt-ott olvastam mindenféle berendezésről, amit be kellene iktatni a hálózatba, és ha rá van csatlakoztatva az utánfutó, akkor a megnövekedett terhelés következményeképpen húzna meg egy másik relé, ami villogtatná a visszajelzőt.
Nektek ez hogy van megoldva?
Köszönöm: BluELite
Nem leszel a hozzászólásommal előrébb, de nekem vonóhorgos a kombim. A visszajelző lámpa a kormánytól jobbra találhat aprópénz tartó bemélyedés közepére van berakva. Csak akkor jelez/indexel, ha utánfutó rá van kötve. Ha nincs, akkor nem világít. Nem tudom, hogyan van bekötve, én is úgy vettem.
Préti
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1467 Dátum: 2011.04.03 vasárnap, 10:21:16 »

Sziasztok, abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy úgy tűnik, az autóban utángyártott centrálzál van. Nem is működik mostmár, eddig legalább csak a bal hátsó ajtót nem zárta be és nem nyitotta ki. Létezik az, hogy a CLX-ben nem volt gyári centrál? Vagy volt, de kiherélték. Szóval kinéztem egy készletet, ezt:
 http://www.metroman.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=;;205;;10;;0;&mp=mp.php&szulo=205&nyit=205&tazon=3462
és szeretném megtudni, hogy be tudom-e építeni a mondeoba küszködés nélkül. A bal hátsó ajtóban valami mechanikus gond is lehet, mert ha a belső kilincs nyitó kallantyúját benyomom, hogy kézileg zárja be az ajtót, akkor csak rugózik, nem zár be, az ajtó pedig mindíg nyitva van. Cry Ez nem a legjobb így. Az ablakemelők kézi működésűek, de a vezetőén kívül mindegyik szorul. Meg szeretném kenni őket, de nem tudtam rájönni, hogyan jön le az ablakemelő karja. Valszeg hátul biztosító rugós, de nem babráltam, nehogy eltörjön, gondoltam inkább megkérdezlek titeket, valszeg több ilyet szereltetek már, mint én. Ez az első mondeo a családban Smiley Van benne 2 léGYzsák, egy ABS, egy mechanikus gyári tetőablak, állítható kormányoszlop, nem működő centrál, és kb. ezzel vége is az extralistának. Smiley
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1468 Dátum: 2011.04.03 vasárnap, 12:05:49 »

Sziasztok, abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy úgy tűnik, az autóban utángyártott centrálzál van. Nem is működik mostmár, eddig legalább csak a bal hátsó ajtót nem zárta be és nem nyitotta ki. Létezik az, hogy a CLX-ben nem volt gyári centrál? Vagy volt, de kiherélték. Szóval kinéztem egy készletet, ezt:
 http://www.metroman.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=;;205;;10;;0;&mp=mp.php&szulo=205&nyit=205&tazon=3462
és szeretném megtudni, hogy be tudom-e építeni a mondeoba küszködés nélkül. A bal hátsó ajtóban valami mechanikus gond is lehet, mert ha a belső kilincs nyitó kallantyúját benyomom, hogy kézileg zárja be az ajtót, akkor csak rugózik, nem zár be, az ajtó pedig mindíg nyitva van. Cry Ez nem a legjobb így. Az ablakemelők kézi működésűek, de a vezetőén kívül mindegyik szorul. Meg szeretném kenni őket, de nem tudtam rájönni, hogyan jön le az ablakemelő karja. Valszeg hátul biztosító rugós, de nem babráltam, nehogy eltörjön, gondoltam inkább megkérdezlek titeket, valszeg több ilyet szereltetek már, mint én. Ez az első mondeo a családban Smiley Van benne 2 léGYzsák, egy ABS, egy mechanikus gyári tetőablak, állítható kormányoszlop, nem működő centrál, és kb. ezzel vége is az extralistának. Smiley
Nem minden CLX-be került gyári kp-i zár. Az enyémben sincs, pedig CLX. Nekem nem javasolták az utángyártottat, mert csak baj lesz vele 1-2 évvel a beépítés után, mert bowdenes a zár. Azt javasolták, hogy vegyek bontott zárkészletet-kábelszettet, és azt építsem be.
Felszereltségben HegeGabi fórumtárs segített nekem.
Az ablakemelő kart "könnyű" leszedni. A kart húzd egy kicsit elfelé a kárpittól és akkor látnod kell egy "rugós félalátétet", azt pattintsd le. Ez reteszeli le a kart, hogy ne csússzon le a tengelyről. Ezután lejön a kar. Szedd le a kárpitot az ajtóról - kb 8 csavar tartja- a könyöklő/ajtóbehúzót is szedd le. Ez alatt van vmi "szivacs" azt óvatosan fejtsd le és látod majd a teljes zár/ablakemelő szerkezetet.
Sok sikert!
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1469 Dátum: 2011.04.03 vasárnap, 13:46:44 »

Nem minden CLX-be került gyári kp-i zár. Az enyémben sincs, pedig CLX. Nekem nem javasolták az utángyártottat, mert csak baj lesz vele (... ) Ez alatt van vmi "szivacs" azt óvatosan fejtsd le és látod majd a teljes zár/ablakemelő szerkezetet.
Sok sikert!
Köszönöm a segítséget, akkor ezek szerint hasonló a szerkezet, mint az escort '91 körüli évjárataiban. egy kollegámnak raktunk be utángyári centrált, sok szívás volt vele, napokig kellett kisérletezgetni mire összejött, hogy stabilan működjön. Mondjuk azóta jó ( 2006 ) De elkerülném ezt a sajátnál.  Akkor előbb szétszedem, és megnézem, mit találok a kárpitok alatt, az ablakok miatt amúgy is szét kell szednem. A napfénytető is mechanikus, de az off opel vectrában  on  a kart kiszereltem, és egy gyári tartólemez, meg a motor/kapcsoló/burkolat segítségével elektromosra alakítottam. Ez működik a mondeonál is? Tehát, hogy a mechanikát nem kell cserélni, csak a motort ráültetni a meglévő mechanikára, a tartozékokkal együtt, és akkor ebből is lehet elektromosat csinálni? Kb, mennyibe kerülne egy motor, kapcsoló, és tetőburkolat a jelenlegi karos helyére? Ha csinált már valamelyikőtök ilyet, akkor szívesen venném a tanácsát, tapasztalatait.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1470 Dátum: 2011.04.03 vasárnap, 21:57:37 »

Köszönöm a segítséget, akkor ezek szerint hasonló a szerkezet, mint az escort '91 körüli évjárataiban. egy kollegámnak raktunk be utángyári centrált, sok szívás volt vele, napokig kellett kisérletezgetni mire összejött, hogy stabilan működjön. Mondjuk azóta jó ( 2006 ) De elkerülném ezt a sajátnál.  Akkor előbb szétszedem, és megnézem, mit találok a kárpitok alatt, az ablakok miatt amúgy is szét kell szednem. A napfénytető is mechanikus, de az off opel vectrában  on  a kart kiszereltem, és egy gyári tartólemez, meg a motor/kapcsoló/burkolat segítségével elektromosra alakítottam. Ez működik a mondeonál is? Tehát, hogy a mechanikát nem kell cserélni, csak a motort ráültetni a meglévő mechanikára, a tartozékokkal együtt, és akkor ebből is lehet elektromosat csinálni? Kb, mennyibe kerülne egy motor, kapcsoló, és tetőburkolat a jelenlegi karos helyére? Ha csinált már valamelyikőtök ilyet, akkor szívesen venném a tanácsát, tapasztalatait.
átalakítható. hb. 6 ropi körül kapsz hozzá cuccot. annyi a fricska, hogy ha jelenleg  térképolvasós lámpád van, az átépítés után nem biztos, hogy befér.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1471 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 10:28:06 »

Köszönöm a segítséget, akkor ezek szerint hasonló a szerkezet, mint az escort '91 körüli évjárataiban.

Pontosan. Nem rossz megoldás, csak egyszerűbb egy gyári cuccot megvenni, főleg, hogy annyian bontanak, viszont kevesen keresnek, mert szinte minden Mondeoban benne volt...
Én a '92-es Fiestánkba raktam ilyen utólagost a bicskakulcsponthu-ról, és meg vagyok vele elégedve. Viszont ott igencsak drága lett volna a gyári, mert ebben a kategóriában nem olcsó a bontott sem...
Ezzel is volt macera a bovdenes szerkezet miatt, aztán rátaláltam egy netes cikkre, amit végigcsinálva megoldódott a sok szenvedés... Azóta még a csomitartó is gombnyomásra nyílik nyes
Egyszerűbb lenne az utángyártott, ha gombos lenne a nyitás zárás, mint pl az Opelnál, és nem a kilinccsel kéne zárni...

Szóval sztem is a Mondeonál a gyári a nyerő...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1472 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 20:45:43 »

átalakítható. hb. 6 ropi körül kapsz hozzá cuccot. annyi a fricska, hogy ha jelenleg  térképolvasós lámpád van, az átépítés után nem biztos, hogy befér.
Nem térképolvasós, csak sima lámpa. De az ajtónyitásra nem működik, úgyhogy annál is van még valami bibi. De valszeg a tetőablakot megcsinálom elektromosra. Mert vezetés közben elég rossz tekergetni.
Naplózva
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1473 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 20:53:06 »

Pontosan. Nem rossz megoldás, csak egyszerűbb egy gyári cuccot megvenni, főleg, hogy annyian bontanak, viszont kevesen keresnek, mert szinte minden Mondeoban benne volt...
Én a '92-es Fiestánkba raktam ilyen utólagost a bicskakulcsponthu-ról, és meg vagyok vele elégedve. Viszont ott igencsak drága lett volna a gyári, mert ebben a kategóriában nem olcsó a bontott sem...
Ezzel is volt macera a bovdenes szerkezet miatt, aztán rátaláltam egy netes cikkre, amit végigcsinálva megoldódott a sok szenvedés... Azóta még a csomitartó is gombnyomásra nyílik nyes
Egyszerűbb lenne az utángyártott, ha gombos lenne a nyitás zárás, mint pl az Opelnál, és nem a kilinccsel kéne zárni...

Szóval sztem is a Mondeonál a gyári a nyerő...
Ok, szóval meg lehet ezzel is csinálni. Nincs meg a link véletlenül az említett cikkhez? Mert akkor nekem is egyszerűbb lenne. A gyáriban azért nem gondolkodtam, mert gondolom akkor komplett kábelköteget kell cserélni itt is, meg ajtócsatlakozókat, stb, ülések ki, szőnyeg ki, stb, ha az ember normálisan akarja megcsinálni ( gyárira ) ezzel az utángyártottal legalább ebből könnyebb egy kicsit.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1474 Dátum: 2011.04.05 kedd, 11:41:38 »

Nem térképolvasós, csak sima lámpa. De az ajtónyitásra nem működik, úgyhogy annál is van még valami bibi. De valszeg a tetőablakot megcsinálom elektromosra. Mert vezetés közben elég rossz tekergetni.
egyik ajtó nyitására sem reagál?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
tamika
Vendég
« Új hozzászólás #1475 Dátum: 2011.04.05 kedd, 12:44:38 »

Sziasztok
Vettem egy 1995-ös 1-es mondeot automata váltós volt de most kézi váltó van benne .A problémám az hogy 4000 fordulatnál rángat leszabályoz ?Ez előzéskor elég kellemetlen .A gyujtás kábelek, gyertyák cserélve gyárira .Elképzelhető hogy az automata váltót  amikor kicserélték kézire valami elektromos vezetéket jeladót vagy érzékelőt  úgy hagytak és ezért nem akar 4000 fordulatszám fölé menni a motor ?Kérnék segítséget ez ügyben előre is köszönöm.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1476 Dátum: 2011.04.05 kedd, 15:03:35 »

Sziasztok
Vettem egy 1995-ös 1-es mondeot automata váltós volt de most kézi váltó van benne .A problémám az hogy 4000 fordulatnál rángat leszabályoz ?Ez előzéskor elég kellemetlen .A gyujtás kábelek, gyertyák cserélve gyárira .Elképzelhető hogy az automata váltót  amikor kicserélték kézire valami elektromos vezetéket jeladót vagy érzékelőt  úgy hagytak és ezért nem akar 4000 fordulatszám fölé menni a motor ?Kérnék segítséget ez ügyben előre is köszönöm.
jó kérdés. elvileg a ecu-t is ki kellett volna cserélni. kérdezz rá.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
bluedevils
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #1477 Dátum: 2011.04.05 kedd, 20:12:54 »

A mikrokapcsolók multiméter szerint jók. Mégy a gyógyító WD40 kúrát megpróbálom, meg talán majd rápillázok a kesztyűtartó alatti kábelkötegre, hátha...
Megvan a hiba a központi zárral kapcsolatban. Kibontottam az utas oldali kábelköteget. Mit ne mondjak, kegyetlen világ uralkodik ott. rinya Tocsog a vízben minden. Dolgom megkönnyítése érdekében inkább kiszereltem az ülést, ez a pár perc meló megérte. Az ülés alatti műanyag kábelvezetőben volt a hiba. Ezt kibontva találtam meg a szakadást. A vicc az, hogy mikor elkezdtem dolgozni '96-ban, egy kábelkonfekcionáló gyárban voltam karbantartó, ahol egészen véletlenül Ford kábeleket gyártottunk. Most jött be az akkori észrevételezésünk, mikor is annyira megemelték már az ultrahangos hegesztéssel összekapcsolt kábelek szakító értékét, hogy maga az elemi szál előbb szakadt, mint a hegesztés roncsolódott volna. Ráadásul rohadt rideggé tette az egész kötést. Hát itt az eredménye, megspékelve egy kis beázással. Ezt a hibát kijavítottam, és lám megint működik minden. Wink
Naplózva

Mondeo MK I 1.8td kombi 1994
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1478 Dátum: 2011.04.05 kedd, 21:19:30 »

Megvan a hiba a központi zárral kapcsolatban. Kibontottam az utas oldali kábelköteget. Mit ne mondjak, kegyetlen világ uralkodik ott. rinya Tocsog a vízben minden. Dolgom megkönnyítése érdekében inkább kiszereltem az ülést, ez a pár perc meló megérte. Az ülés alatti műanyag kábelvezetőben volt a hiba. Ezt kibontva találtam meg a szakadást. A vicc az, hogy mikor elkezdtem dolgozni '96-ban, egy kábelkonfekcionáló gyárban voltam karbantartó, ahol egészen véletlenül Ford kábeleket gyártottunk. Most jött be az akkori észrevételezésünk, mikor is annyira megemelték már az ultrahangos hegesztéssel összekapcsolt kábelek szakító értékét, hogy maga az elemi szál előbb szakadt, mint a hegesztés roncsolódott volna. Ráadásul rohadt rideggé tette az egész kötést. Hát itt az eredménye, megspékelve egy kis beázással. Ezt a hibát kijavítottam, és lám megint működik minden. Wink
hát igen. ez sajna egy típushiba az autóknál. a pollenszűrő tömítése elöregedik és eztán becsorog a víz. ha már pára van a kárpit alatt, az éppen elég az oxidációhoz. már itt is van a baj. persze ha gond van, akkor az ember tudja hova nyúljon majdnem elsőre...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1479 Dátum: 2011.04.06 szerda, 09:40:25 »

Ok, szóval meg lehet ezzel is csinálni. Nincs meg a link véletlenül az említett cikkhez? Mert akkor nekem is egyszerűbb lenne. A gyáriban azért nem gondolkodtam, mert gondolom akkor komplett kábelköteget kell cserélni itt is, meg ajtócsatlakozókat, stb, ülések ki, szőnyeg ki, stb, ha az ember normálisan akarja megcsinálni ( gyárira ) ezzel az utángyártottal legalább ebből könnyebb egy kicsit.

Ez nagyon Fiesta specifikus, de el lehet indulni rajra:
http://www.caralarm.hu/kz1.htm
Van még egy, ami konkrétan a bovdent használja:
de azt nem találom...
Ötletnek jó a fenti is, csak kell keresni egy hasonló működő pontot a Mondeonál is...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1480 Dátum: 2011.04.06 szerda, 12:07:34 »

Ok, szóval meg lehet ezzel is csinálni. Nincs meg a link véletlenül az említett cikkhez? Mert akkor nekem is egyszerűbb lenne. A gyáriban azért nem gondolkodtam, mert gondolom akkor komplett kábelköteget kell cserélni itt is, meg ajtócsatlakozókat, stb, ülések ki, szőnyeg ki, stb, ha az ember normálisan akarja megcsinálni ( gyárira ) ezzel az utángyártottal legalább ebből könnyebb egy kicsit.
Hali!
Abban nem vagyok biztos, hogy a padlókábelköteget is cserélni kell, de ami az ajtókban megy, azt biztos kell cserélni, ha (gyári) központi zárat akarsz a kocsidba.
Viszont. Nekem van otthon feleslegbe egy padlókábelkötegem, ami egy '93-as Ghia autóból való. Ez tudja a kp-i zárat, a 4 el. ablakot, a 2 első ülésfűtést, elektromos tükröt (mondjuk ehhez már a műszerfalkábelkötegben is kell mahináció). Ha érdekel, Dunakeszin van a kábeldzsungel.
Amúgy az első ajtóknál hány darab átvezetőd van? 1 v. 2 csatlakozón át kötődik az ajtó az A oszlophoz?

Amúgy sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Naplózva
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1481 Dátum: 2011.04.06 szerda, 22:58:36 »

egyik ajtó nyitására sem reagál?
Nem. Valami "12sec" felirat van a kapcsoló mellett, ami ajtónyitásra bekapcsolt állapotba hozná, lehet, hogy késleltetett lenne, de döglött a késleltető elektronika? Huh?
Naplózva
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1482 Dátum: 2011.04.06 szerda, 23:17:49 »

Hali!
Abban nem vagyok biztos, hogy a padlókábelköteget is cserélni kell, de ami az ajtókban megy, azt biztos kell cserélni, ha (gyári) központi zárat akarsz a kocsidba.
Viszont. Nekem van otthon feleslegbe egy padlókábelkötegem, ami egy '93-as Ghia autóból való. Ez tudja a kp-i zárat, a 4 el. ablakot, a 2 első ülésfűtést, elektromos tükröt (mondjuk ehhez már a műszerfalkábelkötegben is kell mahináció). Ha érdekel, Dunakeszin van a kábeldzsungel.
Amúgy az első ajtóknál hány darab átvezetőd van? 1 v. 2 csatlakozón át kötődik az ajtó az A oszlophoz?

Amúgy sok sikert, Üdv, HegeGabi.
Csak 1 átvezető van minden ajtón. Egy széles, lapos. 2 szál vezeték megy benne, meg az utángyári centrál vezetéke. Kb ennyi. Ma megjött az új készlet, egész jó, jól elő van szerelve. Van benne kábelköteg, meg minden, ami kell hozzá. Mivel ez riasztó és centrál egyben, így az összes csatlakozó, rudak, szerelési anyagok, érzékelők, motortér kapcsoló, sziréna, minden jött. Sztem 13-ért nem volt drága. A leírást köszönöm, valszeg a hétvégén nem lesz rá időm, de jövőhéten nekifekszem, és összehozom. Közben csinálok majd fotókat, és feltöltöm ide, ha tudom, hogy akit érdekel, megnézhesse majd. Még egy dolog, nem ide tartozik, de jó: ma az eredetvizsgán mérték az autót, minden elem az eredeti, sehol nem volt még festve, semmi nem volt még cserélve. És nincs is rossz állapotban. Úgy néz ki, megérhette azt a 300 ezret, amibe került. laugh
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1483 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 10:42:30 »

Nem. Valami "12sec" felirat van a kapcsoló mellett, ami ajtónyitásra bekapcsolt állapotba hozná, lehet, hogy késleltetett lenne, de döglött a késleltető elektronika? Huh?
AZ igaz, hogy késleltető elektronika, de nem a bekapcsolást késlelteti, hanem az elalvást. Tehát ha nyitod az ajtót egyből világít, ha becsuktad, akkor 12 mp múlva alszik el.
Valsózínűleg az érintkeződ nem jól kontaktol (A oszlop alja, kiálló pöcök, amit be lehet nyomni).

Csak 1 átvezető van minden ajtón. Egy széles, lapos. 2 szál vezeték megy benne, meg az utángyári centrál vezetéke. Kb ennyi...
Van ilyen verzió is, hogy csak a hangszóró kábelei mennek át az ajtóba? Ennyire fapados verzió is létezik?  wow1

Sok sikert a szereléshez.
(Kíváncsi leszek, hogy boldogulsz egy ilyen utándologgal, és mennyire lesz sikeres.)
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1484 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 15:48:18 »

Nem. Valami "12sec" felirat van a kapcsoló mellett, ami ajtónyitásra bekapcsolt állapotba hozná, lehet, hogy késleltetett lenne, de döglött a késleltető elektronika? Huh?
akkor mégy egy kérdés.
ha világítás fel van kapcsolva és vezető ajtót nyitsz, giling-galangol?
mert ha igen, akkor lehet csak az izzód van kiégve a plafoncsillárban. ha nem, akkor a biztitábla alján van egy kis doboz, lehet az szart be, mert nem hiszem, hogy mind a négy nyitásérzékelő beadta volna a kulcsot....
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1485 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 21:01:14 »

akkor mégy egy kérdés.
ha világítás fel van kapcsolva és vezető ajtót nyitsz, giling-galangol?
mert ha igen, akkor lehet csak az izzód van kiégve a plafoncsillárban. ha nem, akkor a biztitábla alján van egy kis doboz, lehet az ***t be, mert nem hiszem, hogy mind a négy nyitásérzékelő beadta volna a kulcsot....
Csilingel, és ha bekapcsolom a lámpán a kapcsolót, akkor világít, de a másik állásban nem. Ja, csak a vezető ajtóra zenél.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1486 Dátum: 2011.04.07 csütörtök, 21:19:14 »

Csilingel, és ha bekapcsolom a lámpán a kapcsolót, akkor világít, de a másik állásban nem. Ja, csak a vezető ajtóra zenél.
na akkor majdnem minden normális. lehet, hogy a kapcsolód a kontaktos. a keret és a lámpa között benyúlsz egy csavarnyúzóval és ki tudod pattintani a lámpatestet.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1487 Dátum: 2011.04.12 kedd, 21:06:26 »

na akkor majdnem minden normális. lehet, hogy a kapcsolód a kontaktos. a keret és a lámpa között benyúlsz egy csavarnyúzóval és ki tudod pattintani a lámpatestet.
Köszönöm Smiley Hétvégén, ha nem ömlik az eső, szétborítom a telken, nekikezdek a centrál / riasztó projektnek is. Valamelyik nap sötétben mentem az autóval, megnézegettem a világításokat is. A jobb első helyzetjelzőben nem világít az izzó, meg a középkonzolom is sötét ( fütés/szellőzés ) kezelőszervek, meg az óra háttérvilágítása. Milyen izzók valók ezekbe? Van itt a fórumon olyan topic, ahol fel van töltve képekkel, hogyan lehet a középkonzolt szétszedni, és kicserélni az izzókat? Ja, meg az is érdekelne, hogy a riasztó villogó kimeneteit a parkjelzőre / helyzetjelzőre szeretném kötni. ( tapasztalatom szerint a riasztóközpontban lévő kis relé ezt jobban bírja, mint a durung irányjelzőket )Ezt a világítás kapcsolónál tudom egyszerűen megtenni, vagy van esetleg kivezett pont ilyen célra, és ha igen akkor hol? Meg a vezetékek szine is érdekelne, ami a világítás kapcsolónál a helyzetjelzők áramkörére megy. Van kapcsoilási rajz a fórumban valahol, ahol meg tudom nézni esetleg? Tudom, mostmár menjek a p....ba... Grin
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1488 Dátum: 2011.04.12 kedd, 21:23:25 »

Köszönöm Smiley Hétvégén, ha nem ömlik az eső, szétborítom a telken, nekikezdek a centrál / riasztó projektnek is. Valamelyik nap sötétben mentem az autóval, megnézegettem a világításokat is. A jobb első helyzetjelzőben nem világít az izzó, meg a középkonzolom is sötét ( fütés/szellőzés ) kezelőszervek, meg az óra háttérvilágítása. Milyen izzók valók ezekbe? Van itt a fórumon olyan topic, ahol fel van töltve képekkel, hogyan lehet a középkonzolt szétszedni, és kicserélni az izzókat? Ja, meg az is érdekelne, hogy a riasztó villogó kimeneteit a parkjelzőre / helyzetjelzőre szeretném kötni. ( tapasztalatom szerint a riasztóközpontban lévő kis relé ezt jobban bírja, mint a durung irányjelzőket )Ezt a világítás kapcsolónál tudom egyszerűen megtenni, vagy van esetleg kivezett pont ilyen célra, és ha igen akkor hol? Meg a vezetékek szine is érdekelne, ami a világítás kapcsolónál a helyzetjelzők áramkörére megy. Van kapcsoilási rajz a fórumban valahol, ahol meg tudom nézni esetleg? Tudom, mostmár menjek a p....ba... Grin
a középkonzol nem egyszerű eset...
a hamus mellett van két csavar, ezen kívül pattintós a drága. ebből kifolyólag elég nehéz úgy kibontani, hogy a felső fülek ne törjenek le...
megoldható, de nem egyszerű. a fűtés kapcsoló feletti egyenes szakaszon 3 ilyen patent tartja a burkolatot.
ha ezt az egészet sikerül lebontani, a fűtéskapcsolót 2 csavar tartja. sima műszerfal izzók kellenek bele 2db.

zsineg színek szintén nem egyszerű, mert ezek évjáratonként is lehet eltérő...
de ránézek, hátha találok valamit.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
talpas
Vendég
« Új hozzászólás #1489 Dátum: 2011.04.12 kedd, 22:07:47 »

a középkonzol nem egyszerű eset...
a hamus mellett van két csavar, ezen kívül pattintós a drága. ebből kifolyólag elég nehéz úgy kibontani, hogy a felső fülek ne törjenek le...
megoldható, de nem egyszerű. a fűtés kapcsoló feletti egyenes szakaszon 3 ilyen patent tartja a burkolatot.
ha ezt az egészet sikerül lebontani, a fűtéskapcsolót 2 csavar tartja. sima műszerfal izzók kellenek bele 2db.

zsineg színek szintén nem egyszerű, mert ezek évjáratonként is lehet eltérő...
de ránézek, hátha találok valamit.
Köszi, gondoltam, hogy túl szép volna, ha egyszerű lenne. Smiley
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1490 Dátum: 2011.04.12 kedd, 22:40:48 »

Köszi, gondoltam, hogy túl szép volna, ha egyszerű lenne. Smiley
ha nem hidegben csinálod és nem ész nélkül téped, akkor kb 80% az esélyed, hogy egyben marad
Naplózva
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #1491 Dátum: 2011.04.13 szerda, 10:27:19 »

Szépnapot az uraknak!
Ahogy olvasgatom általában valamelyikőtöknél mindig van olyan alkatrész ami kell másnak!
Nincs véletlenül első kettő jó állapotú gyári hangszórótok mK1-be??  Wink
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1492 Dátum: 2011.04.13 szerda, 11:06:42 »

Szépnapot az uraknak!
Ahogy olvasgatom általában valamelyikőtöknél mindig van olyan alkatrész ami kell másnak!
Nincs véletlenül első kettő jó állapotú gyári hangszórótok mK1-be??  Wink

Smiley
Van, 4 db is. Bp., XVI.-ban, de lehet, hogy Dunakeszin is van.
Az viszont igaz, hogy az állapottal nem vagyok tisztában Smiley. Az tuti, hogy nem szakadtak és szóltak.
Naplózva
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #1493 Dátum: 2011.04.13 szerda, 12:02:20 »

Smiley
Van, 4 db is. Bp., XVI.-ban, de lehet, hogy Dunakeszin is van.
Az viszont igaz, hogy az állapottal nem vagyok tisztában Smiley. Az tuti, hogy nem szakadtak és szóltak.

És Bp-n kinél vannak?? Az jó hogyha szól meg nem szakadt, csak úgy lenne jó ha fél év után se szadna azért szétt  Wink
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1494 Dátum: 2011.04.13 szerda, 22:14:15 »

Sziasztok!
Este motor indít, lámpa felkapcsol és jön a csodálkozás: -nem megy a műszerfal háttérvilágítás, a lámpa kapcsoló és a fűtésszabályozó háttérvilágítása. A műszerfalban a visszajelző lámpák mennek. Amit csak itthon vettem észre a garázsban, hogy a hátsó lámpa sem világít, csak fékezéskor a féklámpa. Eddig ha bekapcsoltam a világítást, az óra világításának a fénye lecsökkent, most ezt sem csökkent. "Vakított" az óra tovább.

Mit ellenőrizzek? Biztosítékot megnézem majd. De aztán? Ez lehet 1 v több hibás biztosíték?

Köszönettel,
 
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1495 Dátum: 2011.04.13 szerda, 22:49:34 »

Sziasztok!
Este motor indít, lámpa felkapcsol és jön a csodálkozás: -nem megy a műszerfal háttérvilágítás, a lámpa kapcsoló és a fűtésszabályozó háttérvilágítása. A műszerfalban a visszajelző lámpák mennek. Amit csak itthon vettem észre a garázsban, hogy a hátsó lámpa sem világít, csak fékezéskor a féklámpa. Eddig ha bekapcsoltam a világítást, az óra világításának a fénye lecsökkent, most ezt sem csökkent. "Vakított" az óra tovább.

Mit ellenőrizzek? Biztosítékot megnézem majd. De aztán? Ez lehet 1 v több hibás biztosíték?

Köszönettel,
 
fényszóró kapcsoló hiba lehet,régebben volt róla szó (évekkel ezelőtt),hogy volt egy hibás széria.De a reléket és biztiket sem árt megnézni.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1496 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 06:07:14 »

fényszóró kapcsoló hiba lehet,régebben volt róla szó (évekkel ezelőtt),hogy volt egy hibás széria.De a reléket és biztiket sem árt megnézni.
Reléket merre találom?
köszi,
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1497 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 08:14:42 »

Reléket merre találom?
köszi,
motortér,r9,r10 (tompított,fényszóró) De ha ennyi minden nem megy én a kapcsoló hibára saccolok.Ha van ismerős,érdemes próbából kicserélni.5 perces munka és minden kiderül.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 csütörtök, 08:16:14 írta misi107 » Naplózva
Csocso
Vendég
« Új hozzászólás #1498 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 08:43:24 »

Sziasztok!
Este motor indít, lámpa felkapcsol és jön a csodálkozás: -nem megy a műszerfal háttérvilágítás, a lámpa kapcsoló és a fűtésszabályozó háttérvilágítása. A műszerfalban a visszajelző lámpák mennek. Amit csak itthon vettem észre a garázsban, hogy a hátsó lámpa sem világít, csak fékezéskor a féklámpa. Eddig ha bekapcsoltam a világítást, az óra világításának a fénye lecsökkent, most ezt sem csökkent. "Vakított" az óra tovább.

Mit ellenőrizzek? Biztosítékot megnézem majd. De aztán? Ez lehet 1 v több hibás biztosíték?

Köszönettel,
 

Hali,
nekem volt mar ilyen problemam. Az oka a fenyszoro-kapcsoloba meno csatlakozonal keresendo, a csatiba meno kabelek vege (mar nem emlexem pontosan, hogy melyik) kontaktos vagy nem erintkezik egyatalan. En egyszeruen athidaltam, azota semmi gond nincs vele.
Sok sikert hozza!
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #1499 Dátum: 2011.04.14 csütörtök, 09:06:42 »

motortér,r9,r10 (tompított,fényszóró) De ha ennyi minden nem megy én a kapcsoló hibára saccolok.Ha van ismerős,érdemes próbából kicserélni.5 perces munka és minden kiderül.
Ismerős nincs. Este megnézem a csatlakozókat. Ha nem megy, akkor veszek kapcsolót, mert szombaton már kell a kocsi.
Köszi,
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.