Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 20:39:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1793661 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2150 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 12:45:02 »

Bevallom, a xenon nekem is megfordult a fejemben. Lehet hogy rosszul gondolkozom, de azt találtam ki, hogy csak a távolságiba rakok. Azt meg úgyis csak akkor használja az ember, amikor sötétbe megy, és  szemből sem jön senki. Így a rendőr sem látja.... A tompítottba meg azért nem, mert ha jönnek szembe, akkor úgyis a szembejövő lámpája a meghatározóbb. Lakott területen meg a közvilágítás miatt mindegy...

Mi a véleményetek? Rosszul gondolkozom?

Illetve ami még eszembe jutott, a h1-es foglalatú led izzó. Magyarországon még nincs vagy nem igen, de az OSRAM árában lehet rendelni ebay-ről. Nem a hatvanakárhány ledesre gondolok természetesen, hanem van 102 vagy hány ledes is. Viszonylag hosszú kivitelű, de megmértem, befér... Ennek a fényereje elég lenne, csak azt nem tudom hogy a hosszúkás kivitel miatt megfelelően vetítene-e a reflektor....

Köszönettel: BluElite

Refibe nem rakunk xenont. Egyrészt mert villogtatni nem tudsz vele, másrészt mert az fölösleges. Neked H1 foglalatos izzód van? Mert ott a tompított és a refi, egy izzóban van!: H4-ben. A ledes sztem fhos. És ráadásul ugyan úgy tilos elvileg, mint a xenon.
Egyszer menj egy xenonossal. Meg fogsz lepődni. Ég és föld a halogénhez képest. (JA! Xenon nem= xenon hatású 1-2.000 Ftos izzókkal)
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.29 csütörtök, 13:04:15 írta Murmucka » Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2151 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 12:54:05 »

Neked H1 foglalatos izzód van? Mert ott a tompított és a refi, egy izzóban van!
wow1 Ezt honnan veszed? Nem a H4-re gondolsz?

Amúgy ez a Xenon dolog nem túl drága az Osram NightBreaker-hez képest? Nem tudom, azért kérdem. És nem jár faragással a beépítése? Tudtommal van hozzá külön tápegység, amit be kell illeszteni a rendszerbe, vagy nem jól tudom?
Én vettem Osramot januárban, azóta azt használom, szerintem sokkal jobb, mint a régi. Egyelőre a foncsoron sem látok túl sok elváltozást.
Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2152 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 12:57:48 »

wow1 Ezt honnan veszed? Nem a H4-re gondolsz?

Amúgy ez a Xenon dolog nem túl drága az Osram NightBreaker-hez képest? Nem tudom, azért kérdem. És nem jár faragással a beépítése? Tudtommal van hozzá külön tápegység, amit be kell illeszteni a rendszerbe, vagy nem jól tudom?
Én vettem Osramot januárban, azóta azt használom, szerintem sokkal jobb, mint a régi. Egyelőre a foncsoron sem látok túl sok elváltozást.
jaja H4re XD
bocs, elírtam.

Nem kell faragni, a xenonok a gyári helyre mennek. A trafó bárhol elfér a motortérben, kicsi. Árban egy szett 15-30.000 típustól és színhőtől függően
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2153 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 13:08:30 »

jaja H4re XD
bocs, elírtam.

Nem kell faragni, a xenonok a gyári helyre mennek. A trafó bárhol elfér a motortérben, kicsi. Árban egy szett 15-30.000 típustól és színhőtől függően
Semmi gond Smiley.

 Smiley Dehogynem! A trafó miatt pl. máris kell faragni a lámpa műanyagján, hogy az izzóig eljusson a delej és a drót. És nem tudom, hogy a bekötéshez még milyen kábeleket kell vágni/kötni, ha kell.
Én pl. nem járok sokat éjszaka főúton, ahol sokan jönnek szembe, így nem látom értelmét a 3-6-szoros ár kifizetésének, és opcionális esetben a hatósági erők általi egreciroztatásnak. Maradok a +90%-os Osramnál. Ahol használom, ott bőven jobb, mint a sima H1/H7.

Az árkülönbözetből inkább elvinném egy szakszervizbe egy általános motordiagnosztikára és átvizsgálásra (úgy, hogy ott lehessek a vizsgálta alatt, és mindenféle engem foglalkoztató kérdésekkel zaklathassam a Tisztelt Szerelő Urat Cheesy ).

Egyébként a Xenon nem cseszi szét ugyanúgy a foncsort, mint a +90%-os?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.29 csütörtök, 13:10:37 írta HegeGabi » Naplózva
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2154 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 13:18:59 »

Semmi gond Smiley.

 Smiley Dehogynem! A trafó miatt pl. máris kell faragni a lámpa műanyagján, hogy az izzóig eljusson a delej és a drót. És nem tudom, hogy a bekötéshez még milyen kábeleket kell vágni/kötni, ha kell.
Én pl. nem járok sokat éjszaka főúton, ahol sokan jönnek szembe, így nem látom értelmét a 3-6-szoros ár kifizetésének, és opcionális esetben a hatósági erők általi egreciroztatásnak. Maradok a +90%-os Osramnál. Ahol használom, ott bőven jobb, mint a sima H1/H7.

Az árkülönbözetből inkább elvinném egy szakszervizbe egy általános motordiagnosztikára és átvizsgálásra (úgy, hogy ott lehessek a vizsgálta alatt, és mindenféle engem foglalkoztató kérdésekkel zaklathassam a Tisztelt Szerelő Urat Cheesy ).

Egyébként a Xenon nem cseszi szét ugyanúgy a foncsort, mint a +90%-os?
Pont a xenon nem cseszi szét, mert kisebb a teljesítménye és a leadott hő is!
Vágni nem kell, ami kábel most megy az izzóra, azt a trafó bemenetére kell kötni. A kimenetről egy ugyan olyan végű csati megy az izzóhoz. Tehát vizsga előtt 5 perc a visszaszerelés. Annyi, hogy a búra hátulján ha nincs elég nagy bemeneti lyuk a plusz kábelnek, kicsit nagyítani kell rajta. Nem tom nálatok hogy van, az enyémen egy gumilap takarja a lámpát hátulról. A szerelés, ha nagyon szöszmötölsz akár 30 perc is lehet összesen.
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2155 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 13:19:51 »

Mi a véleményetek? Rosszul gondolkozom?
Köszönettel: BluElite
Igen, nagyon.

Szerintem, elször olvass utána a témának alaposan, mert most nagyon fordítva látod az egészet, mint ahogy valójában van.

Refibe nem rakunk xenont, kivéve, ha bi-xenonos a cucc. Az viszont csak H4-nél van, illetve a projektoros xenonok némelyikében (pl.: az enyémben).

Miért nem rakunk?

A kisüléses izzó bemelegedési ideje 5-30 mp és a ki-be kapcsolgatástól hamar tönkremegy. Ez azt jelenti, hogy fénykürtként nem tudod használni, mert nem is látszik nappal és hamar ki is ég tőle. Éjszaka szintén haszontalan, mert az esetek többségében mire bemelegszik és értékelhető fényt ad, addigra le is kell kapcsolnod a szembejövők miatt. Amikor refit tolsz, azt azért teszed, mert látni szeretnél. Ha xenon van a refiben, a felkapcsolás után 5-10 másodpercig semmit sem fogsz látni (ha külön megy a refi és a tompított), vagy semmivel sem fogsz többet látni (ha együtt megy a kettő).

Led? Felejtsd el, mielőtt eszedbe jutna! Rá van írva mindegyikre, hogy csak kiállításra való. Miért? Mert a fényerejük 210-400 lumen között van, ami legjobb esetben is csak az 1/3-a halogén izzónak. Azokkal még 5 méterre sem fogsz látni rendesen.

Ami jó megoldás, az az Ebay-es projektor szett. 20e-ből megvan és ha vésetlen a búrád, akkor gond nélkül beszerelhető. És az már bi-xenon.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.29 csütörtök, 13:22:25 írta drof » Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2156 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 14:02:29 »

Igen, nagyon.

Szerintem, elször olvass utána a témának alaposan, mert most nagyon fordítva látod az egészet, mint ahogy valójában van.

Refibe nem rakunk xenont, kivéve, ha bi-xenonos a cucc. Az viszont csak H4-nél van, illetve a projektoros xenonok némelyikében (pl.: az enyémben).

Miért nem rakunk?


Szia!

Meggyőztél. Pont azért kérdeztem, mert tanácstalan voltam, és a véleményetek érdekelt, mert gondoltam nem csak én vakoskodom sötétben. Az itt leírt tapasztalatokra meg többet adok egyébként, mint a máshol leírt marhaságokra.  wave
Kösz a hozzászólásokat!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37279


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2157 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 14:06:05 »

Van olyan HID cső + trafó már, ami folyamatosan "előmelegített", nincs begyújtási ideje, ez jó lehet távolságiba.
Én ettől függetlenül a simát is beszerelném. Smiley
Xenon topic...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #2158 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 14:11:43 »

Sziasztok!
Ha már világítás: hátsó lámpába ugye 21/4W-os izzó kell, kombinál. Azt lehet LED-es, erősebb fényűre cserélni?
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2159 Dátum: 2011.09.29 csütörtök, 20:52:12 »

Sziasztok!
Ha már világítás: hátsó lámpába ugye 21/4W-os izzó kell, kombinál. Azt lehet LED-es, erősebb fényűre cserélni?
PZs
Az kell, de ne cseréld erősebbre, mert az zavaró lehet a mögötted jövőnek. Mintha a ködfényt kapcsolnád be. Biztos mentél már ilyen mögött. Ugye milyen zavaró? Ráadásul tilos is, mert egy idő után csőlátást okoz.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #2160 Dátum: 2011.09.30 péntek, 08:25:04 »

Az kell, de ne cseréld erősebbre, mert az zavaró lehet a mögötted jövőnek. Mintha a ködfényt kapcsolnád be. Biztos mentél már ilyen mögött. Ugye milyen zavaró? Ráadásul tilos is, mert egy idő után csőlátást okoz.
Tudom milyen zavaró az erős hátsó lámpa. De szerintem, sokkal gyengébben világít most a hátsóm, mint bármely más autó hátsó lámpája. Ezzel nem az új LED-e hátsókra gondolok. A céges 4éves VW Polo jobban látható sötétben. Ezért gondolkodom abban, hogy láthatóbbá kellene tenni.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2161 Dátum: 2011.09.30 péntek, 08:55:54 »

Tudom milyen zavaró az erős hátsó lámpa. De szerintem, sokkal gyengébben világít most a hátsóm, mint bármely más autó hátsó lámpája. Ezzel nem az új LED-e hátsókra gondolok. A céges 4éves VW Polo jobban látható sötétben. Ezért gondolkodom abban, hogy láthatóbbá kellene tenni.
Mosd le.  nyes
Esetleg ki a lámpát belülről. De nem ajánlom, hogy leszedd, mert nem biztos, hogy vízzáróan vissza tudod rakni.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2162 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:22:49 »

Mosd le.  nyes
Esetleg ki a lámpát belülről. De nem ajánlom, hogy leszedd, mert nem biztos, hogy vízzáróan vissza tudod rakni.

Dehogynem! A sziló csodákra képes, ha tömíteni kell!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2163 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:23:33 »

Dehogynem! A sziló csodákra képes, ha tömíteni kell!
hát ha utána még fényezni is szeretnél hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2164 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:25:10 »

hát ha utána még fényezni is szeretnél hehe
nem mindegyik ecetes...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2165 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:34:41 »

hát ha utána még fényezni is szeretnél hehe
a lámpát kell szilózni, nem a kasznit  nyes
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2166 Dátum: 2011.09.30 péntek, 10:59:05 »

hát ha utána még fényezni is szeretnél hehe

Mit? A lámpabúrát? hehe
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2167 Dátum: 2011.09.30 péntek, 11:26:27 »

Dehogynem! A sziló csodákra képes, ha tömíteni kell!
nyes
Amúgy én arra gondoltam, hogy a (hátsó) lámpa és a kasztni közé kell tömítés. A donoromnál valami ragacsos gyurmaszerű anyag volt a tömítő, amit leszedve már nem tudtam volna visszatenni. Ha tud ilyen anyagot szerezni, akkor mehet a móka.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2168 Dátum: 2011.09.30 péntek, 11:59:16 »

nyes
Amúgy én arra gondoltam, hogy a (hátsó) lámpa és a kasztni közé kell tömítés. A donoromnál valami ragacsos gyurmaszerű anyag volt a tömítő, amit leszedve már nem tudtam volna visszatenni. Ha tud ilyen anyagot szerezni, akkor mehet a móka.

Én már többször leszedtem és szilóztam vissza. Festésnek semmi baja és jól tömít. taps
Naplózva
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #2169 Dátum: 2011.10.02 vasárnap, 22:18:45 »

Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy a tolatólámpa kapcsoló kiszedésének van-e valami különleges módja? Én nem bírtam kiszedni, pedig jó lenne, mert nem világít a tolatólámpám. A biztosíték jó, az égők jók, szerintem ott lehet a baj...
Előre is kösz!
Naplózva
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #2170 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 10:32:53 »

Hy Mondysok. Lenne egy olyan problémm, hogy szerintem túlságosan is hamar lép működésbe az ABS, ugyanis egy mélyebb fékezésnél már egyszerre löködi vissza a pedált, és akármilyen tempóról akármekkorát fékezve se nyikkanik még egy másodpercre se. Valami tipp???
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2171 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 10:43:10 »

Hy Mondysok. Lenne egy olyan problémm, hogy szerintem túlságosan is hamar lép működésbe az ABS, ugyanis egy mélyebb fékezésnél már egyszerre löködi vissza a pedált, és akármilyen tempóról akármekkorát fékezve se nyikkanik még egy másodpercre se. Valami tipp???
rakj fel tárcsás hidat, nem lesz ilyen gondod
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2172 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 10:58:05 »

... ABS, ugyanis egy mélyebb fékezésnél már egyszerre löködi vissza a pedált, és akármilyen tempóról akármekkorát fékezve se nyikkanik még egy másodpercre se.
És ez miért is probléma?
Tán az a probléma, hogy nem satuzik? Vagy hogy nem csúszik meg a gumi? Tudtommal az ABS-nek pont ez a lényege.
De lehet, hogy Yooccoonak kicsit igaza van, körbe kéne vizslatni, hogy mennyire kopottak a fékrendszered alkatrészei - tárcsák, dobok, betétek, pofák. Szerintem.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2173 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 11:02:33 »

És ez miért is probléma?
Tán az a probléma, hogy nem satuzik? Vagy hogy nem csúszik meg a gumi? Tudtommal az ABS-nek pont ez a lényege.
De lehet, hogy Yooccoonak kicsit igaza van, körbe kéne vizslatni, hogy mennyire kopottak a fékrendszered alkatrészei - tárcsák, dobok, betétek, pofák. Szerintem.
nálam a csere után nagyon megváltozott a karakterisztikája az egész autónak és magának a fékezésnek is
más is vezette előtte és szerinte is hamar reagált az abs
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2174 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 11:24:49 »

nálam a csere után nagyon megváltozott a karakterisztikája az egész autónak és magának a fékezésnek is
más is vezette előtte és szerinte is hamar reagált az abs

MKI ilyen.
Engem nagyon zavart...
A Bátyámé is ilyet csinált a múltkor.
Sztem nagyon veszélyes is, mert nekem ABS nélküli volt, és ott az volt a felállás, hogy pillanatok alatt felcsúszott az autó száraz úton is.......
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2175 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 11:32:12 »

nálam a csere után nagyon megváltozott a karakterisztikája az egész autónak és magának a fékezésnek is
más is vezette előtte és szerinte is hamar reagált az abs
Fékerő elosztót is cseréltél?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2176 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 11:45:08 »

AZ ABS érzékenységét gondolom nem lehet állítani. Az akkor avatkozik be, ha megcsúszik az egyik kerék.
Túl korán avatkozik be - valamelyik kerék túl korán blokkol. És teljesen természetes, az egyik hátsó kerékről beszélünk, mert az első fog nagyobbat, ha az már megcsúszna, akkor tényleg be kell avatkozni. Én mit tennék... kivenném az ABS biztijét, és fékeznék egy nagyobbat. Mivel a fék keresztben fog, látszani fog, melyik hátsó blokkol.
Azt kell megnézni, miért. Hege mondta a fékerőelosztót - én is itt kapirgálnék.
És én azt gondolom, ez a probléma csak dobféknél fordulhat elő, mert nem pont úgy fog, mint a tárcsa, ami jobban is szabályozható.
Ha a jeladó hibás, a lámpa világít.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2177 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 11:57:33 »

Fékerő elosztót is cseréltél?
nem
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2178 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 12:06:06 »

MKI ilyen.
Engem nagyon zavart...
A Bátyámé is ilyet csinált a múltkor.
Sztem nagyon veszélyes is, mert nekem ABS nélküli volt, és ott az volt a felállás, hogy pillanatok alatt felcsúszott az autó száraz úton is.......

Nem minden MK I ilyen, hanem a hátul dobfékes MK I-esek ilyenek. Nekem az MK I-es tárcsás volt hátul, nem csinált ilyet.

Yokkóé - amíg hátul dobfékes volt - szinte minden nagyobb fékezésénel megdolgoztatta az ABS-t. Mióta hátul tárcsa van neki is, azóta azt mondja, nincs ilyen jelenség. wave

Ebből következik nekem, amit az elején írtam.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2179 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 12:11:13 »

MKI ilyen.
Engem nagyon zavart...
A Bátyámé is ilyet csinált a múltkor.
Sztem nagyon veszélyes is, mert nekem ABS nélküli volt, és ott az volt a felállás, hogy pillanatok alatt felcsúszott az autó száraz úton is.......
szerintem megszokás kérdése csak, onnantól meg tudja az ember, hogy vannak a határok
Naplózva
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #2180 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 12:18:04 »

Nem minden MK I ilyen, hanem a hátul dobfékes MK I-esek ilyenek. Nekem az MK I-es tárcsás volt hátul, nem csinált ilyet.

Yokkóé - amíg hátul dobfékes volt - szinte minden nagyobb fékezésénel megdolgoztatta az ABS-t. Mióta hátul tárcsa van neki is, azóta azt mondja, nincs ilyen jelenség. wave

Ebből következik nekem, amit az elején írtam.

Nekünk is hátul dobfékes Kombink van, és a hátsó gumik 195/70 R14-esek az elsők 195/60 R14-esek. Más Mondeokon nem az hogy fékezésnél megcsúsznak a kereket hanem egy nagyon kicsit nyikkannak, ami szerintem a tapadáshatárt jelzi és akkor "kapcsol" az ABS, a miénken viszont semmi nyikkanás semmi, csak nekiállja visszarugdosni ugyebár a pedált, és szerintem ezáltal, hogy (szerintem) hamar kapcsol, a fékút is hosszabb..
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2181 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 12:54:51 »

Nem minden MK I ilyen, hanem a hátul dobfékes MK I-esek ilyenek. Nekem az MK I-es tárcsás volt hátul, nem csinált ilyet.

Yokkóé - amíg hátul dobfékes volt - szinte minden nagyobb fékezésénel megdolgoztatta az ABS-t. Mióta hátul tárcsa van neki is, azóta azt mondja, nincs ilyen jelenség. wave

Ebből következik nekem, amit az elején írtam.

Jóvanna.
Én csak a rövidített változatot írtam le, de így van. nyes

Sztem csak Te nem értetted. eplus2 hehe
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2182 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 13:32:04 »

Nekünk is hátul dobfékes Kombink van, és a hátsó gumik 195/70 R14-esek az elsők 195/60 R14-esek. Más Mondeokon nem az hogy fékezésnél megcsúsznak a kereket hanem egy nagyon kicsit nyikkannak, ami szerintem a tapadáshatárt jelzi és akkor "kapcsol" az ABS, a miénken viszont semmi nyikkanás semmi, csak nekiállja vis***ugdosni ugyebár a pedált, és szerintem ezáltal, hogy (szerintem) hamar kapcsol, a fékút is hosszabb..

Nem szabad különböző méretű gumit használni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2183 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 14:17:11 »

Nekünk is hátul dobfékes Kombink van, és a hátsó gumik 195/70 R14-esek az elsők 195/60 R14-esek. Más Mondeokon nem az hogy fékezésnél megcsúsznak a kereket hanem egy nagyon kicsit nyikkannak, ami szerintem a tapadáshatárt jelzi és akkor "kapcsol" az ABS, a miénken viszont semmi nyikkanás semmi, csak nekiállja vis***ugdosni ugyebár a pedált, és szerintem ezáltal, hogy (szerintem) hamar kapcsol, a fékút is hosszabb..

Akkor meg is van a hiba forrássa. ABS-es autón nem szabad eltérő átmérőjű gumikat használni, mert megbolondítja az ABS-t a kerekek kerületkülönbsége.
Naplózva
toba
Vendég
« Új hozzászólás #2184 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 19:20:13 »

Na tegyük tisztába a dolgokat: Fékerő szabályzó csak a hátul dobfékes mondeokon van. Csak akkor kezdenek dolgozni ha az autóban vagy mögötte nagy súly van pakolva. A fékek pont a mondeonál nincs keresztbe kötve. Ha netalántán úgy érzitek,hogy hosszabb a fékút az autótoknál akkor valószínűleg valamelyik munkahenger meg van szorulva vagy be van rohadva vagy nem a gyár által megadott kerékméretet használjátok. A fékerő szabályzok a főfékhengernél találhatóak. wow1 
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2185 Dátum: 2011.10.03 hétfő, 19:24:11 »

Na tegyük tisztába a dolgokat: Fékerő szabályzó csak a hátul dobfékes mondeokon van. Csak akkor kezdenek dolgozni ha az autóban vagy mögötte nagy súly van pakolva. A fékek pont a mondeonál nincs keresztbe kötve. Ha netalántán úgy érzitek,hogy hosszabb a fékút az autótoknál akkor valószínűleg valamelyik munkahenger meg van szorulva vagy be van rohadva vagy nem a gyár által megadott kerékméretet használjátok. A fékerő szabályzok a főfékhengernél találhatóak. wow1 
van benne súlyérzékelő?  wow1
eddig nem is láttam, hol van?  eplus2
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2186 Dátum: 2011.10.04 kedd, 10:10:04 »

van benne súlyérzékelő?  wow1
eddig nem is láttam, hol van?  eplus2
De genya vagy!  nyes Wink

Na tegyük tisztába a dolgokat:
Fékerő szabályzó csak a hátul dobfékes mondeokon van.
Csak akkor kezdenek dolgozni ha az autóban vagy mögötte nagy súly van pakolva.
A fékek pont a mondeonál nincs keresztbe kötve.
Ha netalántán úgy érzitek,hogy hosszabb a fékút az autótoknál akkor valószínűleg valamelyik munkahenger meg van szorulva vagy be van rohadva vagy nem a gyár által megadott kerékméretet használjátok.
A fékerő szabályzok a főfékhengernél találhatóak. wow1  
Oké, tegyük.
Nem csak a dobfékeseken van. És lehet, hogy "fékerő elosztó" v. "fékerő szabályzó" a neve, de lényegében azt csinálja, amit írsz, a hátsó tengelyre nehezedő súly mértékében állítja a hátsó fékekre jutó fékhatás erősségét. Mivel a tárcsa és a dobfék erőssége/hatása különbözik - más nagyságú fékpedálút után blokkol -, így ezt a szabályzót is "ajánlott" cserélni a hátsó futómű tárcsafékesítésekor. Igaz, még nem nagyon hallottam, hogy bárki is megtette volna Smiley.
Ezt nem tudom.
Ezt is passzolom.
Az ABS-re gondolsz?

Szerintem. Ha mégis tévednék, javítsatok.
Üdv, HegeGabi.
Naplózva
Burczy™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197


IMI

115535257 burczy@tvnetwork.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2187 Dátum: 2011.10.06 csütörtök, 14:00:33 »

Nem szabad különböző méretű gumit használni...

Hali,
Erre nekem van egy történetem... Mk1 ghia... Defektes lett a hátsó kerekem (gyári 14" acélfelni téli gumi) Valahogy cserélnem kellett, és ideiglenesen, hogy el tudjak menni a gumishoz, felraktam hátra a nyári gumit( 16" alufelni, nyári gumi) de, hogy ne legyen gubanc, mindkettő hátsót lecseréltem... nagyon jól nézett ki a kocsi.
Elől 14" acél téligumi, hátul 16" alufelni nyári gumi.  Azt vettem észre, hogy 40-45 km/h fölött elkezdett rángatni a kocsi, és a gázpedálomat bekeményítette, hogy márpedig én nem nyomhatom a gázt neki... gondoltam kikapcsolom a kipörgés gátlót, és hoplá...megindult a kicsike...
Magyarán, mind a 4 kereket nézi, hogy egyformák-e a gumik... még azt se fogadja el, ha tengelyenként egyforma, de a két tengely különböző... pedig a hátsó tengelyem ráadásul nem is hajtott tengely.

De ha már ide benéztem, én keresnék Mk1-hez gyári kürtöt, ha van valakinek, szívesen megvenném.

hali
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.06 csütörtök, 14:03:53 írta Burczy™ » Naplózva

Sok rosszat el lehet mondani a pedofilokról, de ők legalább lelassítanak az iskolák előtti zebráknál!

1. [Escort XR3i '84/1.6 i/105 paci]
2. [Mondeo Mk I. '93/2.0i-DOHC/Ghia/136 paci]
3. [Mondeo Mk III. '02/2.0i 16V/Ghia/145 paci]
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2188 Dátum: 2011.10.06 csütörtök, 14:11:39 »


Persze, mivel elől-hátul van ABS érzékelő. Ha hátul nagyobb a kerület, akkor lassabban forog, így az ECU azt érzi, hogy az első gyorsabban ér körbe, vagyis kipörög és beavatkozik.

Az Escortodról mutizol képet?
Naplózva
Burczy™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197


IMI

115535257 burczy@tvnetwork.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2189 Dátum: 2011.10.06 csütörtök, 14:13:22 »

Persze, mivel elől-hátul van ABS érzékelő. Ha hátul nagyobb a kerület, akkor lassabban forog, így az ECU azt érzi, hogy az első gyorsabban ér körbe, vagyis kipörög és beavatkozik.

Az Escortodról mutizol képet?

Az escort csak volt... már 6 éve roncstelepre került.. Sad pedig imádtam .. azért keressek képet róla?
Naplózva

Sok rosszat el lehet mondani a pedofilokról, de ők legalább lelassítanak az iskolák előtti zebráknál!

1. [Escort XR3i '84/1.6 i/105 paci]
2. [Mondeo Mk I. '93/2.0i-DOHC/Ghia/136 paci]
3. [Mondeo Mk III. '02/2.0i 16V/Ghia/145 paci]
drof
Vendég
« Új hozzászólás #2190 Dátum: 2011.10.06 csütörtök, 14:18:06 »

Az escort csak volt... már 6 éve roncstelepre került.. Sad pedig imádtam .. azért keressek képet róla?

Jaja! Nekem sincs már meg vagy 5 éve, de jól esik nézegetni a képeket.
Naplózva
Burczy™
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197


IMI

115535257 burczy@tvnetwork.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2191 Dátum: 2011.10.06 csütörtök, 14:29:58 »



Na majd szétnézek otthon a winyóimon, hátha találok képet róla.

Naplózva

Sok rosszat el lehet mondani a pedofilokról, de ők legalább lelassítanak az iskolák előtti zebráknál!

1. [Escort XR3i '84/1.6 i/105 paci]
2. [Mondeo Mk I. '93/2.0i-DOHC/Ghia/136 paci]
3. [Mondeo Mk III. '02/2.0i 16V/Ghia/145 paci]
Tibice
Vendég
« Új hozzászólás #2192 Dátum: 2011.10.08 szombat, 15:48:24 »

Sziasztok! 95' ös Mondihoz keresek ablakmosó motort. A típus száma: 93BB17K624BA. Köszi Tibice.
Naplózva
lacasa
Vendég
« Új hozzászólás #2193 Dátum: 2011.10.08 szombat, 16:45:57 »

Sziasztok! 95' ös Mondihoz keresek ablakmosó motort. A típus száma: 93BB17K624BA. Köszi Tibice.
ment PM.
Naplózva
bebcsibe
Vendég
« Új hozzászólás #2194 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 11:35:16 »

Egy kis segítség kelleme:
Kiszedtem az ablaktörlő motort kipróbáltam az működik. Viszont amikor a kormánynál másik állásba rakom mégsem történik semmi, a relét szétszedtem de látszólag nem látok rajta semmi hibát... Esetleg van valakinek valami tippje, hogy próbálhatom ki a relét? 12-14v van az ablaktörlő motornál, de az ablakemelőt kapcsolgatva a kormányon se polaritás változás semmi nem történik és a motor se moccan meg... Valami ötlet, hogy hol lehet a gond? Ha valaki esetleg tudja, leírná az ablaktörlő motor lábkiosztását?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az ablakemelő motor vezetéke 5 eres, de azon kívül kajlódott ott egy másik két eres csatlakozó viszont sehova sincs bekötve, lehet az előző tulaj kioperált valamit onnan, mi lehetett az? És egyszer autómosás után be lett indítva az ablaktörlő lehet ez okozott ott valami zárlatot?
Naplózva
bebcsibe
Vendég
« Új hozzászólás #2195 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 11:39:24 »

Egy kis segítség kelleme:
Kiszedtem az ablaktörlő motort kipróbáltam az működik. Viszont amikor a kormánynál másik állásba rakom mégsem történik semmi, a relét szétszedtem de látszólag nem látok rajta semmi hibát... Esetleg van valakinek valami tippje, hogy próbálhatom ki a relét? 12-14v van az ablaktörlő motornál, de az ablakemelőt kapcsolgatva a kormányon se polaritás változás semmi nem történik és a motor se moccan meg... Valami ötlet, hogy hol lehet a gond? Ha valaki esetleg tudja, leírná az ablaktörlő motor lábkiosztását?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az ablakemelő motor vezetéke 5 eres, de azon kívül kajlódott ott egy másik két eres csatlakozó viszont sehova sincs bekötve, lehet az előző tulaj kioperált valamit onnan, mi lehetett az? És egyszer autómosás után be lett indítva az ablaktörlő lehet ez okozott ott valami zárlatot?

Időközben a relét megnéztem 1-2es lábra 12vot kötve mozog a relé rendesen szóval szerintem nem azzal lesz itt a gond:(
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #2196 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 11:52:48 »

Egy kis segítség kelleme:
Kiszedtem az ablaktörlő motort kipróbáltam az működik. Viszont amikor a kormánynál másik állásba rakom mégsem történik semmi, a relét szétszedtem de látszólag nem látok rajta semmi hibát... Esetleg van valakinek valami tippje, hogy próbálhatom ki a relét? 12-14v van az ablaktörlő motornál, de az ablakemelőt kapcsolgatva a kormányon se polaritás változás semmi nem történik és a motor se moccan meg... Valami ötlet, hogy hol lehet a gond? Ha valaki esetleg tudja, leírná az ablaktörlő motor lábkiosztását?

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az ablakemelő motor vezetéke 5 eres, de azon kívül kajlódott ott egy másik két eres csatlakozó viszont sehova sincs bekötve, lehet az előző tulaj kioperált valamit onnan, mi lehetett az? És egyszer autómosás után be lett indítva az ablaktörlő lehet ez okozott ott valami zárlatot?
1, kapcsoló hiba
2, fűtött szélvédő
Naplózva
bebcsibe
Vendég
« Új hozzászólás #2197 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 12:41:32 »

1, kapcsoló hiba
2, fűtött szélvédő

És akkor ha a fűtött szélvédő dugójának nincs köze az ablak törlőhöz egyáltalán, jól gondolom ugye?

A kapcsoló hiba alatt azt érted, hogy a kormányban' lévő ablaktörlő kapcsoló ment tönkre?

Esetleg valaki nem tudja véletlenül az ablaktörlő motor lábkiosztását és az ablaktörlő kapcsoló lábkiosztását? Csak azért mert akkor kikötném az ablaktörlő kapcsolót és a megfelelő vezetékek rövidre zárásával megnézhetném tényleg a kapcsolóban van-e a hiba.
Naplózva
Black
Vendég
« Új hozzászólás #2198 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 13:32:45 »

És akkor ha a fűtött szélvédő dugójának nincs köze az ablak törlőhöz egyáltalán, jól gondolom ugye?

A kapcsoló hiba alatt azt érted, hogy a kormányban' lévő ablaktörlő kapcsoló ment tönkre?

Esetleg valaki nem tudja véletlenül az ablaktörlő motor lábkiosztását és az ablaktörlő kapcsoló lábkiosztását? Csak azért mert akkor kikötném az ablaktörlő kapcsolót és a megfelelő vezetékek rövidre zárásával megnézhetném tényleg a kapcsolóban van-e a hiba.
Nem tudom, hogy az MK2-é egyezik-e a Tiéddel, mert ha igen, akkor nekem van egy kapcsolóm, ami működik, de nem intervallum kapcsolós.  Két jó szóért a Tiéd.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2199 Dátum: 2011.10.10 hétfő, 13:45:34 »

És akkor ha a fűtött szélvédő dugójának nincs köze az ablak törlőhöz egyáltalán, jól gondolom ugye?

A kapcsoló hiba alatt azt érted, hogy a kormányban' lévő ablaktörlő kapcsoló ment tönkre?

Esetleg valaki nem tudja véletlenül az ablaktörlő motor lábkiosztását és az ablaktörlő kapcsoló lábkiosztását? Csak azért mert akkor kikötném az ablaktörlő kapcsolót és a megfelelő vezetékek rövidre zárásával megnézhetném tényleg a kapcsolóban van-e a hiba.
vazze,gombokért kapsz ablaktörlő kapcsolót (2-3e ft),fullextrásat.Ne nyavajogj már ezzel,cseréld ki,ha még mindig nem megy,akkor legalább egy hiba kilőve.A francért kell agyonbonyolítani.A másik dolog,az utastéri biztosíték táblában van egy biztosíték (fekete,a száma 20-as vagy bal felső sarok a második) Cseréld ki.Az r15-ös relé (a sárga csipesz melletti) meg az ablaktörlő motor reléje.Kb. ezek azok,amik közül nálad valami nem jó.A rövidre zárást felejtsd el,nekem a piros autómban rövidre zárt magától.Leégett a kábelköteg,mázlim volt,hogy nem az autó gyulladt ki.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.10 hétfő, 13:50:39 írta misi107 » Naplózva
Oldalak: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.