Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 12:02:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1793415 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2800 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 18:20:19 »

ezzel csak az  baj ,hogy a környéken sehol se tudnak ilyen mintás kulcsot másolni...
még az opel kulccsal se bírtak..két oldalt marttal ..  Huh?
Naplózva
Pocska
Vendég
« Új hozzászólás #2801 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 18:55:31 »

az egyik zárad meg van szorulva.

Köszi az infót! Akkor holnap nekimegyek 1 kis WD40-el. Gondolom az segít rajta ?!

Pocska
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2802 Dátum: 2012.01.26 csütörtök, 19:32:14 »

Köszi az infót! Akkor holnap nekimegyek 1 kis WD40-el. Gondolom az segít rajta ?!

Pocska
időleges megoldásnak tökéletes nyes
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2803 Dátum: 2012.01.27 péntek, 04:37:07 »

azt az  embert, aki ezt mondta, kerüld el nyes
nem levegős. egyébként pl. a bicskakulcsokhoz kapható vezérlő egység tudja a levegős kp. zárat is vezérelni.
sőt! nekem csak úgy működik, hogy levegős vezérlésre van állítva, mert így ad elég hosszú impulzust.

Miért kerülje el? Az a hosszú berregés nem ajtónkénti 15 báros kompresszor?!  idiota
Jézusom... találkoznom kell azzal aki ezt mondta... akkor nála az ablakok is hidraulikával mennek fel? Cheesy

Háát, én is sokat szoptam a kulcsal mikor elkopott a zár, hiába készítettem újakat, megzabálta a kopott lammelasor... pl. a gyújtáskapcsolót csak én tudtam elfordítani, más senki... Cheesy néhány ügyesebb, fél óra szenvedés után azért beidította... Smiley A vége felé csak a piros szervízkulcsal tudtam beindítani a verdát, az nagyon jó anyagból készült még. (hiába, 94-95-ben még a tartósság is számított)
Ez is egy indok volt a donorautóhoz. Jobban jöttem (volna) ki, mert annak az összes zárja makulátlan volt, amíg a villamosági genyó szét nem rontotta mind a két kocsi zárrendszerét... Sad

Ezért keresek valami megoldást. Ha valakinek van ötlete, hogy miként lehetne rendbehozni az öreg központizár rendszerét, örömmel fogadnám.
Röviden: MK2-es belsőt kapott az enyém, ez a barom beleszenvedte a hátsó ajtókba az MK2-es motorjait, elöl meghagyta az MK1-est (mert nem lehetett belerakni), de csináltatott "késleltető" modulokat, mivel a hátsó ajtó hamarabb zárt (az a durranós MK2-es zár van benne) és így megbolondult a vezérlő... DE a többi zárszerkezetet meg szétb@szta, mert gondolom párosítani akarta őket, vagy nem tudom. Tehát van egy autóm, aminek gombnyomásra zár a 2 hátsó ajtaja, a jobb első már semmit nem csinál, a balos, pedig ki-be-ki-be nyit-zár és a végén nyitva marad. Kulcsal csak nyitni lehet. (azt is tönkretette) Plusz megszünt a tanksapka zárása is. (a régi infrás volt, a donor rádiós) Valami ötlet? Huh?
Vegyek egy komplett MK1 központizár kittet+gyujtáskapcsolót és mivel nem fogja elfogadni az MK2-es kábelezése+vezérlője tegyek mellé bicskakulcsos rendszert?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.27 péntek, 04:42:20 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2804 Dátum: 2012.01.27 péntek, 09:12:21 »

...
Röviden: MK2-es belsőt kapott az enyém, ez a barom beleszenvedte a hátsó ajtókba az MK2-es motorjait, elöl meghagyta az MK1-est (mert nem lehetett belerakni), ...
Ha Mk2 belsőt kapott a géped, az miatt miért is kellett kicserélni a zárakat az ajtókban? fejvakaras Huh?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2805 Dátum: 2012.01.27 péntek, 12:12:46 »

Ha Mk2 belsőt kapott a géped, az miatt miért is kellett kicserélni a zárakat az ajtókban? fejvakaras Huh?

Mert megkapta a MK2-es központizár vezérlőjét is és állítólag az nem volt hajlandó zárni a hátsó ajtókat... mert, hogy az MK2-es motorjai gyorsan kattanva zártak, az enyém pedig ugye, lassan berregve... aztán a hátsó zárakat sikerült beletekkelnie, viszont az elsők nem passzoltak az ajtókhoz...
Ez a gyökér ráadásul ismerőse fateromnak, azért vittük hozzá... (motort/váltót/klímát más pakolta át, ez meg a kábelezést csinálta volna... de összeokádta és kész... plusz még érdekes hiányosságok is felmerültek, de arra már fátylat vethetek...)

(a másik vezérlőt pedig azért kapta, mert a kulcs is tojás kulcs volt már, rádiós, nem infrás, plusz jó volt az összes zárpersely is... mostmár azok is rossznak tünnek  rinya )
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2806 Dátum: 2012.01.27 péntek, 16:00:53 »

Mert megkapta a MK2-es központizár vezérlőjét is és állítólag az nem volt hajlandó zárni a hátsó ajtókat...
Az elsőket meg igen? Na itt kezd egy kicsit érdekessé válni a dolog. Mert ebben az esetben más lett volna a dolog.
De nem az van most, hogy az Mk2 vezérlője így sem zárja az elsőket?

Az ajtók meg más színűek, mi?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2807 Dátum: 2012.01.27 péntek, 23:42:41 »

Az elsőket meg igen? Na itt kezd egy kicsit érdekessé válni a dolog. Mert ebben az esetben más lett volna a dolog.
De nem az van most, hogy az Mk2 vezérlője így sem zárja az elsőket?

Az ajtók meg más színűek, mi?

Hát nem kicsit érdekes... azt hozzáteszem, hogy a donor 5 ajtós volt, de ennek a központizár részhez semmi köze. Hogy én kötöttem vissza, hogy fékezésnél ne a ködzárófény világítson, ködben meg ne a féklámpa, ahhoz volt köze a taplónak, de mindegy, már késő... Sad
Olyasmit hablatyolt, igen, hogy a hátsó ajtók nem hajlandóak zárni a 2-es moduljával...
Szerintem az lehetett, hogy qrvára nem akart kábelezgetni, mert ugye mások a vezetékek, ezért hátra belebarmolta a zárakat, aztán mikor az elsőket akarta belebarmolni, jött a pofon, hogy - HA, itt bizony lakatos melót is kéne végezni, mert nem ott vannak a lyukak ahol a másikon... Eztán gondolhatta ki a mesét. Volt ideje, kb. 2 hónapig állt ott az autó. (a donorból meg kiszaggatott mindent és mondta, hogy vigyük el, már nem kell neki...)

Igen, gondoltam olyat én is, hogy ajtócsere, de a donor már nincs is meg. Ill. a kimaradt központizár-szerkezetek is szét vannak b@szva, szerintem össze akart kókányolni a kettőből egyet, csak nem sikerült, ezért beb@aszta a csomagtartóba az összes szétdarabolt/kimaradt kábellel együtt, oszt kész van. Sad
Persze azaz "U" alakú fém amibe belepattan a zár nyelve (a kasztnin, nem tudom mi a pontos neve) az is máshova esik az MK2-nél. Legalábbis ezt mondta a gyökér. Bár akkor a hátsó miért okés? Főként, hogy 5 ajtós lévén pont annak kéne elsőkörben másnak lennie... Nem tudom. Már megnézni sem tudom.

A zárás a következő képpen zajlott : megnyomtam a zárás gombot (egyszer/duplán mindegy), hátul pakk, zártak a zárak, elől pedig ki-be-ki-be nyitott-zárt vagy 5x, de a végén zárva maradt. Gondolom a jobbos ajtó azért nem csinál semmit sem már, mert tönkrement a "késleltető panel" amit csináltatott mind a két első ajtóhoz külön-külön. A balos dolgozik, csak nem úgy ahogy kéne. Nem zár be, nyitva marad. Lassan már röhögök az egészen... de, hogy ezt a parasztot még elkapom az is biztos. ÉS TELE VAN MUNKÁVAL !! Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Gabesz85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


6206213656 loloka85@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2808 Dátum: 2012.01.28 szombat, 12:43:04 »

Helló, ha kiveszem az aksit egy napra töltés miatt akkor a lambda-szondát újra be kell tanítani?
Naplózva

93 2.0 benzin GLX
2003.12 2.0 TDCI GHIA ZETEC-S
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2809 Dátum: 2012.01.28 szombat, 13:06:53 »

Helló, ha kiveszem az aksit egy napra töltés miatt akkor a lambda-szondát újra be kell tanítani?
az egész vezérlést.
Naplózva
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2810 Dátum: 2012.01.28 szombat, 21:00:54 »

Az AWD vagy mi a neve ami az apró tartó helyén van.. na az m1 hogy benzinesből vagy dieselből való..és annak a bekötéséhez kell valami még vagy kivan építve gyárilag..vagy kell valami kábelköteg vagy hasonló...
Fogyasztásmérő nem annyira érdekel..csak a visszajelzők..ajtónyitás stb...
Valaki emberi nyelven írja már le nekem,mi kell ahhoz...

Jah és ha Digit klímás MK2 ből van a középkonzol berakva..azt valahogy belehet kötni klíma nélküli MK1 fűtés vezérlését ..hogy tudja a hideg meleg állítást és a hasonló alap funkciókat
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.28 szombat, 21:04:27 írta Istvan000 » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2811 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 05:42:47 »

Az AWD vagy mi a neve ami az apró tartó helyén van.. na az m1 hogy benzinesből vagy dieselből való..és annak a bekötéséhez kell valami még vagy kivan építve gyárilag..vagy kell valami kábelköteg vagy hasonló...
Fogyasztásmérő nem annyira érdekel..csak a visszajelzők..ajtónyitás stb...
Valaki emberi nyelven írja már le nekem,mi kell ahhoz...

Jah és ha Digit klímás MK2 ből van a középkonzol berakva..azt valahogy belehet kötni klíma nélküli MK1 fűtés vezérlését ..hogy tudja a hideg meleg állítást és a hasonló alap funkciókat

Az (AWD - all wheel drive, azaz 4x4, kicsit más Smiley ), AWS-re gondolsz. (Auxiliary Warning System - kiegészítő figyelmeztető rendszer)
Van dízelhez is, meg benzineshez is, ugyanaz. Kiépítve csak nagyjából van, GLX változatoknál talán több kábel van eleve behúzva. (de ez nem biztos) A lényeg, hogy rengeteg minden kell hozzá. Itt az oldalon találsz leírást, hogy Fusim miként építette be és mi kellett hozzá. (PDF dokumentum, ez : http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/tuning/aws_ellenorzomodul_beepitese_mk1.pdf ) De Ő sem építette be 100%-osan. (nem is érdemes)

A fogyasztásmérő alatt gondolom az óra helyére pakolható boardcomputer-re gondolsz. Az csak benzinesben van, dízelbe nem lehet belerakni. (be lehet, csak nem működik Smiley )

A digit-klíma vezérlője más. Csak a helyük ugyanaz. Hogy átkötni át lehet-e nem tudom, de szerintem vagy nem, vagy nagyon-nagyon nehezen. A legegyszerűbb, ha veszel egy MK2-es, sima tekerős fűtésszabályzó panelt és azt teszed a helyére.

Egyébként ha nincsen digit-klíma, akkor miért van MK2-es középkonzolod? Ülésfűtés kapcsolók miatt? Mert szerintem, az MK1-esé pofásabb, meg praktikusabb is, lévén, hogy nem a 1.5 din-es rádióhely van benne, hanem 2db 1 din-es. (meg nincs az a csúf kidomborulása a digit-klíma miatt...)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Istvan000
Vendég
« Új hozzászólás #2812 Dátum: 2012.01.29 vasárnap, 07:25:56 »

az az ..azt akartam írni AWS..

Hát azért cserélem ,mert nekem jobban bejön az MKII műszerfal..
Sejtettem digit klímás cuccot..de úgy voltam a remény hal meg utoljára... Cheesy
Naplózva
Mondi_18
Vendég
« Új hozzászólás #2813 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 11:00:27 »

Sziasztok!

Problémám a következő. A központi zárral van gondom.
A bal első ajtót kulccsal nyitva-zárva minden rendben működik (bezár-kinyit minden ajtó).
De, ha a távirányítót használom, akkor minden ajtó bezár-kinyit, csaka a vezetőoldali ajtó nem.
Mi lehet a gond? cserélni kell a bal első ajtóban a kp. zárat?
Várom az ötleteket.

üdv:
Roland
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2814 Dátum: 2012.01.30 hétfő, 11:08:09 »

Sziasztok!

Problémám a következő. A központi zárral van gondom.
A bal első ajtót kulccsal nyitva-zárva minden rendben működik (bezár-kinyit minden ajtó).
De, ha a távirányítót használom, akkor minden ajtó bezár-kinyit, csaka a vezetőoldali ajtó nem.
Mi lehet a gond? cserélni kell a bal első ajtóban a kp. zárat?
Várom az ötleteket.

üdv:
Roland
ezt miért ide írod?
ez mk1 topik... vigyor3
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #2815 Dátum: 2012.02.02 csütörtök, 10:25:37 »

Kedves Fórumozók!

Ma reggel a következő helyzet adódott: éjjel volt vagy -15 fok, a kocsi a hibernáció állapotában. Reggel beülök, és becsületére legyen mondva, pöccintésre indult. Viszont töltésem nem volt, világított a visszajelző lámpa. Ráadásul csúszott az ékszíj, hallottam, bár nem volt vészes (megjegyzem sosem szokott megcsúszni, elég feszes!!!). Finoman ráléptem a gázra hogy kicsit emelkedjen a fordulat, már nem világított annyira a visszajelző. Elengedtem a gázt, megint világított. Aztán egyszer csak elaludt a lámpa, lett töltés, kicsivel később az ékszíj sem csúszott.... Egyébként az ékszíj elég feszes volt mindig, kb 3 éve van fent, semmi baja. Kb másfél-két éve meg a feszültségszabályzót cseréltük a generátorban, és a csapágyakat.

Mi történhetett?

Köszönettel: BluElite
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2816 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:08:19 »

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne: mi kell ahhoz hogy az ember mk1 93 as 1 légzsákos kocsiból 2 légzsákossá alakítsa? Mk2 donorból kellene mindezt? Vagy arra születni kell? hehe
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2817 Dátum: 2012.02.03 péntek, 21:21:11 »

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne: mi kell ahhoz hogy az ember mk1 93 as 1 légzsákos kocsiból 2 légzsákossá alakítsa? Mk2 donorból kellene mindezt? Vagy arra születni kell? hehe
a műszerfalnál minden.indító,vezeték,légzsák és az egész műszerfalpárna,a légzsák helye miatt.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #2818 Dátum: 2012.02.03 péntek, 23:46:28 »

Kedves Fórumozók!

Ma reggel a következő helyzet adódott: éjjel volt vagy -15 fok, a kocsi a hibernáció állapotában. Reggel beülök, és becsületére legyen mondva, pöccintésre indult. Viszont töltésem nem volt, világított a visszajelző lámpa. Ráadásul csúszott az ékszíj, hallottam, bár nem volt vészes (megjegyzem sosem szokott megcsúszni, elég feszes!!!). Finoman ráléptem a gázra hogy kicsit emelkedjen a fordulat, már nem világított annyira a visszajelző. Elengedtem a gázt, megint világított. Aztán egyszer csak elaludt a lámpa, lett töltés, kicsivel később az ékszíj sem csúszott.... Egyébként az ékszíj elég feszes volt mindig, kb 3 éve van fent, semmi baja. Kb másfél-két éve meg a feszültségszabályzót cseréltük a generátorban, és a csapágyakat.

Mi történhetett?

Köszönettel: BluElite

Ma reggel én is autóba szálltam (ugyanis biciklizni szoktam...). Az autó pöccre indult, de a hengerek némelyike még a dúsabb keverék ellenére sem kapott elég üzemanyagot, elég darabos volt a motor járása, de egy-két perc melegítés után ez megszűnt. A váltó olyan volt, mint ha sűrű ragacsban forgattam volna a kart. A szilentblokkok keményen kopogtak és kissé darabos volt a kormányzás.

Nem tudom mi lenne az autóval mondjuk Finnországban (éjszakai elektromos hűtővízmelegítés van, csatlakozó a parkolókban, nálunk az IFA-kból lóg ki a 220V-os kábel).
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2819 Dátum: 2012.02.04 szombat, 04:42:02 »

Kedves Fórumozók!

Ma reggel a következő helyzet adódott: éjjel volt vagy -15 fok, a kocsi a hibernáció állapotában. Reggel beülök, és becsületére legyen mondva, pöccintésre indult. Viszont töltésem nem volt, világított a visszajelző lámpa. Ráadásul csúszott az ékszíj, hallottam, bár nem volt vészes (megjegyzem sosem szokott megcsúszni, elég feszes!!!). Finoman ráléptem a gázra hogy kicsit emelkedjen a fordulat, már nem világított annyira a visszajelző. Elengedtem a gázt, megint világított. Aztán egyszer csak elaludt a lámpa, lett töltés, kicsivel később az ékszíj sem csúszott.... Egyébként az ékszíj elég feszes volt mindig, kb 3 éve van fent, semmi baja. Kb másfél-két éve meg a feszültségszabályzót cseréltük a generátorban, és a csapágyakat.

Mi történhetett?

Köszönettel: BluElite

Számít ám sokat, hogy milyen fajta szíj van a gépben. Pl. én mindig powergrip-et veszek, azok sosem csúsznak. Ha túl feszes az sem jó! Gyors megoldásként én azt tippelném, hogy a generátor görgőjéhez a tengelynél, vagy csöpögtess kis olajat, vagy WD40-et, ill. lehet kapni ékszíj csúszás gátló spray-t (ilyen érdekes, picit ragacsos folyadékot fúj) azzal érdemes befújni a szíjat. Ezeket járó motornál csináld szerintem.
De végső esetben szerintem vagy a szíj a rossz, vagy inkább a generátor tengelye van már nagyon bekoszolódva, a szénkefék porától.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2820 Dátum: 2012.02.04 szombat, 12:04:41 »

Ma reggel én is autóba szálltam (ugyanis biciklizni szoktam...). Az autó pöccre indult, de a hengerek némelyike még a dúsabb keverék ellenére sem kapott elég üzemanyagot, elég darabos volt a motor járása, de egy-két perc melegítés után ez megszűnt. A váltó olyan volt, mint ha sűrű ragacsban forgattam volna a kart. A szilentblokkok keményen kopogtak és kissé darabos volt a kormányzás.

Nem tudom mi lenne az autóval mondjuk Finnországban (éjszakai elektromos hűtővízmelegítés van, csatlakozó a parkolókban, nálunk az IFA-kból lóg ki a 220V-os kábel).
Csak annyi,hogy az északi országokba kicsit más kivitelű autókat gyártottak némileg más extrákkal...
Naplózva
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2821 Dátum: 2012.02.04 szombat, 17:18:29 »

a műszerfalnál minden.indító,vezeték,légzsák és az egész műszerfalpárna,a légzsák helye miatt.

Oksi ezek megvannak.Köszönöm! Még egy kérdés. Mindegy, hogy 93as autóba 97es két légzsákos indító kerül vagy muszáj 96 alatt válogatni? Honnan tudom, hogy melyik indítóm hány légzsákos? Mert van vagy 4 hehe
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2822 Dátum: 2012.02.04 szombat, 18:11:20 »

Oksi ezek megvannak.Köszönöm! Még egy kérdés. Mindegy, hogy 93as autóba 97es két légzsákos indító kerül vagy muszáj 96 alatt válogatni? Honnan tudom, hogy melyik indítóm hány légzsákos? Mert van vagy 4 hehe
Hú vazze,ezt én még sosem néztem...ráírva nincs?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2823 Dátum: 2012.02.04 szombat, 21:26:06 »

Oksi ezek megvannak.Köszönöm! Még egy kérdés. Mindegy, hogy 93as autóba 97es két légzsákos indító kerül vagy muszáj 96 alatt válogatni? Honnan tudom, hogy melyik indítóm hány légzsákos? Mert van vagy 4 hehe

a kérdés jó... ami biztos, hogy nékem van 95-ös 2db légzsákos... megnézem, hátha találok rajta valamit...
viszont szerintem az MK2-é hibát fog jelezni, mert ott már elektronikus az övfeszítő patron is, az MK1-knél még mechanikus volt.
(nekem is cserélnem kellett az üléseken a feszítőket)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2824 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 09:29:24 »

a kérdés jó... ami biztos, hogy nékem van 95-ös 2db légzsákos... megnézem, hátha találok rajta valamit...
viszont szerintem az MK2-é hibát fog jelezni, mert ott már elektronikus az övfeszítő patron is, az MK1-knél még mechanikus volt.
(nekem is cserélnem kellett az üléseken a feszítőket)

Értem worship De ha cseréltél patront akkor kellett kábelezned is a padlóban nem? Illetve mi van ha az indító 1 légzsákosra készült és 2 lufit köt rá az ember? Berobban vagy mi? wow1
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2825 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 13:27:27 »

Értem worship De ha cseréltél patront akkor kellett kábelezned is a padlóban nem? Illetve mi van ha az indító 1 légzsákosra készült és 2 lufit köt rá az ember? Berobban vagy mi? wow1
be bizony.
http://mondeo.hu/index.php?topic=8189.msg628656#msg628656
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Guci07
Vendég
« Új hozzászólás #2826 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 18:26:12 »


Az ciki hehe Mondjuk nekem 2 légzsákostól felfele van indítóm, akkor gondolom nem lehet nagy piffpuff. Max hibát jelez ha jól értem wave
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2827 Dátum: 2012.02.05 vasárnap, 19:40:52 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne,hogy milyen elektromos hibákra érdemes odafigyelni ami tipushiba a 95-ös  mondeokban.  Azt már sikekrült kideritenem,hogy a két hátsó küszöb rohad, de elektromosságilag milyen hibák léphetbnek fel. Valami MAF sensort olvastam,hogy azt érdemes takaritani de milyen sürün kell azt tisztitani? köszönöm a segitséget elöre is.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2828 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 10:14:41 »

Értem worship De ha cseréltél patront akkor kellett kábelezned is a padlóban nem? Illetve mi van ha az indító 1 légzsákosra készült és 2 lufit köt rá az ember? Berobban vagy mi? wow1

Igen, egy MK2-es kábelköteget kapott bent is.
Szerintem ha van fölös műszerfali lufid, esetleg kormányhoz is, kösd rá először azokat, toldott kábellel kintre és utána adj gyújtást. Inkább ott durranjon.  eplus2
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2829 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 10:22:20 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne,hogy milyen elektromos hibákra érdemes odafigyelni ami tipushiba a 95-ös  mondeokban.  Azt már sikekrült kideritenem,hogy a két hátsó küszöb rohad, de elektromosságilag milyen hibák léphetbnek fel. Valami MAF sensort olvastam,hogy azt érdemes takaritani de milyen sürün kell azt tisztitani? köszönöm a segitséget elöre is.

Az a légtömeg mérő, páran azt mondják fölösleges, páran pedig, hogy számít a takarítása. Ki kell venned és meg kell nézni, hogy a 4 láb közötti "fémszálak" kormosak-e vagy szép ezüst a színük. (tisztítás finom ecsettel és féktárcsa tisztíó spray-vel, óvatosan, nehogy elszakadjanak)

Érdemes megnézni az üzemanyag csöveket (bár az csak TD-nél), hogy nem ér-e hozzá valamihez. (kidörzsölődhetnek, de az intercoolernél, ami csak TD-ben van)

Hogy valami elektromosat is mondjak : az ülésfűtés vezetéke az ülőlapnál szeret elnyíródni néha (tehát, ha nem dolgozik, azt kell először nézni), a magasságállító motor is néha-néha elfárad (misi107 keni-vágja a javítását Wink ), hááát, őőő, elektromos tetőnél kiakadhat a motor (nálam egyszer előfordult, motort levenni, visszarakni, már jó is) ééés más nem jut eszembe... elektronikailag rendben vannak ezek az autók. Smiley (nem olasz vagy francia  eplus2)
Ezen az oldalon van sok okosság : www.n-d-s-mondeo.hu (kötőjelek nélkül, egybe)  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.06 hétfő, 10:29:32 írta [ Error ] » Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2830 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 11:04:21 »

sziasztok, olyan kérdésem lenne,hogy milyen elektromos hibákra érdemes odafigyelni ami tipushiba a 95-ös  mondeokban.  Azt már sikekrült kideritenem,hogy a két hátsó küszöb rohad, de elektromosságilag milyen hibák léphetbnek fel. Valami MAF sensort olvastam,hogy azt érdemes takaritani de milyen sürün kell azt tisztitani? köszönöm a segitséget elöre is.
Ha esetleg szeret beázni anyós oldalon, akkor az a pollenszűrőház nem megfelelő tömítése miatt van, és ilyenkor az A oszlop tövében a kábelköteg szeret rozsdásodni a padlószőnyeg alatt a 90o-os kanyarodású vezetőműanyagon belül. De ez inkább a régebbiekre igaz, és csak ha vannak zár anomáliák, akkor érdemes ránézni.
Szerintem.
Ja, és pont nemrég szívott valaki a hátsó lámpák nem megfelelő test érintkezése miatt. Szintén beázás-rozsdásodás okából kifolyólag.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2831 Dátum: 2012.02.06 hétfő, 12:19:17 »

Az a légtömeg mérő, páran azt mondják fölösleges, páran pedig, hogy számít a takarítása. Ki kell venned és meg kell nézni, hogy a 4 láb közötti "fémszálak" kormosak-e vagy szép ezüst a színük. (tisztítás finom ecsettel és féktárcsa tisztíó spray-vel, óvatosan, nehogy elszakadjanak)

Érdemes megnézni az üzemanyag csöveket (bár az csak TD-nél), hogy nem ér-e hozzá valamihez. (kidörzsölődhetnek, de az intercoolernél, ami csak TD-ben van)

Hogy valami elektromosat is mondjak : az ülésfűtés vezetéke az ülőlapnál szeret elnyíródni néha (tehát, ha nem dolgozik, azt kell először nézni), a magasságállító motor is néha-néha elfárad (misi107 keni-vágja a javítását Wink ), hááát, őőő, elektromos tetőnél kiakadhat a motor (nálam egyszer előfordult, motort levenni, visszarakni, már jó is) ééés más nem jut eszembe... elektronikailag rendben vannak ezek az autók. Smiley (nem olasz vagy francia  eplus2)
Ezen az oldalon van sok okosság : www.n-d-s-mondeo.hu (kötőjelek nélkül, egybe)  wave
de mk1-ben még nem műanyag,azzal pédául nekem sosem volt gondom...pedig akkor is 110 kiló+ voltam...az mk2-ben mg kettő is szétment... Wink
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2832 Dátum: 2012.02.07 kedd, 18:53:49 »

megvan és be is van rakva az új Banner Power Bull akkumukátorom 72AH és 660 hidegindító áramos  thumbup afro1
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/power_bull/index8.php
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php

28 ezer magyar forint volt 2 év gari
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #2833 Dátum: 2012.02.07 kedd, 19:40:17 »

Szépestét az uraknak!
Nincs véletlenül valakinek egy kapcsolási rajza MK1 fényszóró magasság állítóhoz? a kapcsoló megvan, a magasság állító motorok megvannak, műszerfali kábelkötegben egy része bent van a kábelnek, az onnan a motorig hiányzó részre lennék kíváncsi.
Előre is kösszi szépen a segítséget! Smiley
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #2834 Dátum: 2012.02.07 kedd, 22:21:37 »

Szépestét az uraknak!
Nincs véletlenül valakinek egy kapcsolási rajza MK1 fényszóró magasság állítóhoz? a kapcsoló megvan, a magasság állító motorok megvannak, műszerfali kábelkötegben egy része bent van a kábelnek, az onnan a motorig hiányzó részre lennék kíváncsi.
Előre is kösszi szépen a segítséget! Smiley
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2835 Dátum: 2012.02.08 szerda, 10:02:45 »



kapcsolási rajzot kért, nem vonalakat, amik össze-vissza vannak szaggatottal, meg cikk-cakkal...  eplus2 taps
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2836 Dátum: 2012.02.08 szerda, 12:14:33 »

kapcsolási rajzot kért, nem vonalakat, amik össze-vissza vannak szaggatottal, meg cikk-cakkal...  eplus2 taps
Ha te ebből nem tudod kiolvasni, hogy mit és hogyan is kell, az már a te gondod.  eplus2
Nem tudom, hogy mit is kéne ennél részletesebben leírni/rajzolni/magyarázni? Gyárilag úgy van, hogy megy a kábel az állítóka csatijától (C46) a lámpa csatiig (C835), egy közé iktatott csatin (C11) keresztül. Ha utólagosan oldja meg - nem tudom, hogy mennyi az, ami már be van húzva neki a műszerfal kötegbe - akkor a C11 kihagyható. De feltételezem, hogy pont addig van meg neki, tehát igazából onnan kell folytatnia. Meg a másik lámpáig is.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2837 Dátum: 2012.02.08 szerda, 13:34:18 »

Ha te ebből nem tudod kiolvasni, hogy mit és hogyan is kell, az már a te gondod.  eplus2
Nem tudom, hogy mit is kéne ennél részletesebben leírni/rajzolni/magyarázni? Gyárilag úgy van, hogy megy a kábel az állítóka csatijától (C46) a lámpa csatiig (C835), egy közé iktatott csatin (C11) keresztül. Ha utólagosan oldja meg - nem tudom, hogy mennyi az, ami már be van húzva neki a műszerfal kötegbe - akkor a C11 kihagyható. De feltételezem, hogy pont addig van meg neki, tehát igazából onnan kell folytatnia. Meg a másik lámpáig is.

úgy tűnik nem ment át a poén...  szomoru1
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2838 Dátum: 2012.02.08 szerda, 13:37:38 »

úgy tűnik nem ment át a poén...  szomoru1
De, átjött, csak elfelejtettem leírni, hogy kapcsrajz csak nyákhoz kell, két madzaghoz nem. nyes
Naplózva
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #2839 Dátum: 2012.02.08 szerda, 19:09:37 »

De, átjött, csak elfelejtettem leírni, hogy kapcsrajz csak nyákhoz kell, két madzaghoz nem. nyes

köszi szépen a helpet. Majd amikor lesz időm akkor bekötöm. thx még egyszer, további szép napokat!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2840 Dátum: 2012.02.08 szerda, 21:37:38 »

De, átjött, csak elfelejtettem leírni, hogy kapcsrajz csak nyákhoz kell, két madzaghoz nem. nyes
vigyor3
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
ivs154
Vendég
« Új hozzászólás #2841 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 09:41:37 »

Sziasztok!

Tegnap léptem be a mondeosok világába Smiley
Eddig escortom volt de bővült a család Smiley
Az lenne a kérdésem ha tudtok segíteni hogy a műszerfalamon minden működik,kivéve a vízhőmerő,olajvisszajelző és a kézifék visszajelző.
Esetleg volt már olyan akinek ezek a problémák voltak?
Előre is köszi!!
1.8 benzin 1995 kombi
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2842 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 09:55:10 »

Sziasztok!

Tegnap léptem be a mondeosok világába Smiley
Eddig escortom volt de bővült a család Smiley
Az lenne a kérdésem ha tudtok segíteni hogy a műszerfalamon minden működik,kivéve a vízhőmerő,olajvisszajelző és a kézifék visszajelző.
Esetleg volt már olyan akinek ezek a problémák voltak?
Előre is köszi!!
1.8 benzin 1995 kombi
Hi!pontosabban?maga a műszer nem működik (vízhőfok mutató) vagy csak nem világít?Előbbi esetben a jeladótól bogarászás utóbbi esetben izzócsere.Ajánlom a FAQ-ot.
Naplózva
ivs154
Vendég
« Új hozzászólás #2843 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:01:15 »

Hi!pontosabban?maga a műszer nem működik (vízhőfok mutató) vagy csak nem világít?Előbbi esetben a jeladótól bogarászás utóbbi esetben izzócsere.Ajánlom a FAQ-ot.

Nem jelezz vissza a hőmérő és a másik kettő nem világit
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2844 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:13:08 »

Nem jelezz vissza a hőmérő és a másik kettő nem világit
Akkor a termosztátház aljában keresd meg a csatlakozóját.Két emberes meló,mert valakinek kell néznie a műszert.MEleg motornál kezd el mozgatni a csatit.Ha életre kel a műszer,akkor valószínűleg vagy a vezeték szakadt el vagy a csati berohadt.Ha nem mozdul a mutató akkor vagy maga műszer ment tönkre vagy a jeladó vagy a vezeték van máshol elszakadva.Bogarászás...a műszercsoportot ki kell venni az izzócseréhez.Ha már úgyis kivetted,akkor keresd meg a hőfokmutatóhoz vezető kábeleket a nagy csatlakozóban (valaki írja már meg,melyikek azok) és multival mérj rá,jön-e delej.Ha igen,akkor a vezetékszakadás kizárva és a mutató rossz.Ha nem jön,akkor l. előbb.A műszercsoportot az alábbi módon szedd ki:
-a műszerfal keretben kapcsolók alatt (kipattintósak,kezd a sarokban) van 3 db tartócsavar (egy a ködlámpa visszajelző felől,kettő az óra felől) és a keret felső részében van még kettő (a műszercsoportnál,a kormány alatt nézz felfelé és meglátod a lyukakat.Mágneses csavarhúzó nagy előny!)
-Kösd le a csatlakozókat és vedd ki a keretet
-a műszercsoportot 5 (6?) csavar tartja,ha kitekerted kösd le a két nagy csatlakozót hátul (95-ös az autód,az már nem bowdenes,neked is két csatlakozónak kellene lennie a műszercsoporton)Van a csatikon biztosító pöcök,azt ki kell tapogatni és azt lenyomva és húzva jönnek le a csatik
-a műszerfal izzót pótolhatod a cromaxnál újakkal vagy vehetsz tungsram izzót hozzá (nemrég volt link róla) vagy átépítheted led-re
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.09 csütörtök, 10:16:11 írta misi107 » Naplózva
ivs154
Vendég
« Új hozzászólás #2845 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:15:29 »

Akkor a termosztáthát aljában keresd meg a csatlakozóját.Két emberes meló,mert valakinek kell néznie a műszert.MEleg motornál kezd el mozgatni a csatit.Ha életre kel a műszer,akkor valószínűleg vagy a vezeték szakadt el vagy a csati berohadt.Ha nem mozdul a mutató akkor vagy maga műszer ment tönkre vagy a jeladó vagy a vezeték van máshol elszakadva.Bogarászás...a műszercsoportot ki kell venni az izzócseréhez.Ha már úgyis kivetted,akkor keresd meg a hőfokmutatóhoz vezető kábeleket a nagy csatlakozóban (valaki írja már meg,melyikek azok) és multival mérj rá,jön-e delej.Ha igen,akkor a vezetékszakadás kizárva és a mutató rossz.Ha nem jön,akkor l. előbb.A műszercsoportot az alábbi módon szedd ki:
-a műszerfal keretben kapcsolók alatt (kipattintósak,kezd a sarokban) van 3 db tartócsavar (egy a ködlámpa visszajelző felől,kettő az óra felől) és a keret felső részében van még kettő (a műszercsoportnál,a kormány alatt nézz felfelé és meglátod a lyukakat.Mágneses csavarhúzó nagy előny!)
-Kösd le a csatlakozókat és vedd ki a keretet
-a műszercsoportot 5 (6?) csavar tartja,ha kitekerted kösd le a két nagy csatlakozót hátul (95-ös az autód,az már nem bowdenes,neked is két csatlakozónak kellene lennie a műszercsoporton)Van a csatikon biztosító pöcök,azt ki kell tapogatni és azt lenyomva és húzva jönnek le a csatik
-a műszerfal izzót pótolhatod a cromaxnál újakkal vagy vehetsz tungsram izzót hozzá (nemrég volt link róla) vagy átépítheted led-re

Köszönöm a segitséget
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2846 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:18:09 »

Köszönöm a segitséget
Jó munkát!Ha a mutató minden hibalehetőség után sem mutat,könyveld el magadban,hogy ez ilyen.Nem csak nálad,hanem sokaknál.Ja,a termosztát gondolom jó és rendes dolgozik...bár a nyitott állapotban beragad akkor is melegszik csak lassan.
Naplózva
ivs154
Vendég
« Új hozzászólás #2847 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:23:51 »

Jó munkát!Ha a mutató minden hibalehetőség után sem mutat,könyveld el magadban,hogy ez ilyen.Nem csak nálad,hanem sokaknál.Ja,a termosztát gondolom jó és rendes dolgozik...bár a nyitott állapotban beragad akkor is melegszik csak lassan.

a ventilátor kapcsolt rendesen amikor bemelegedett alapjáraton csak a mutató nem jelzett
elkezdek matatni és meglátjuk mi lesz
Naplózva
ivs154
Vendég
« Új hozzászólás #2848 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:56:28 »

még egy kérdésem lenne hogy belül hol található a biztosítéktábla?
néztem egy oldalon hogy bal lábnál lent de nem találom.
a motortérnem megvan a lámpánál de abba nincs az összes
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #2849 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 11:20:11 »

még egy kérdésem lenne hogy belül hol található a biztosítéktábla?
néztem egy oldalon hogy bal lábnál lent de nem találom.
a motortérnem megvan a lámpánál de abba nincs az összes
Alsó madárfogással benyúlsz alul és ki lehet tapogatni.A jobb oldalán van egy pöcök,azt elnyomva lenyílik.Ha még így sincs meg,akkor vedd le a műanyag burkolatot (kis fiókos) és akkor meglátod.Utána már tudni fogod legközelebb,hogy merre keresd.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.