Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 14:11:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1793521 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3300 Dátum: 2012.05.23 szerda, 09:18:48 »

Sziasztok!
Ma elhalálozott az akksim. (szerintem zárlatos lehet, mert nem veszi fel a töltést)
Nem tud valaki Zalaegerszegen vagy környékén egy használtat olcsó pénzért? Valamit lehet vele kezdeni vagy kuka? Melóznék a géppel, de így se kép, se hang.
Kösz

Szekszárdról tudnék küldeni egyet.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/akkumulator_tolto/exide_gel_g80_80ah_akkumulator_1594536944.html
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
doktorúr
Vendég
« Új hozzászólás #3301 Dátum: 2012.05.23 szerda, 09:19:34 »

Szia Viló!
Mi pénz lenne? Ezekben a dolgokban tudod, mindig az a legnagyobb baj, hogy akkor következnek be, amikor az embernek alig van pénze. falbav
Megnéztem, jó az akksi, de nekem most nem elérhető az ára. Nagyon rendes vagy, nagyra értékelem!
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.23 szerda, 09:25:40 írta doktorúr » Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3302 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:01:16 »

Szia Viló!
Mi pénz lenne? Ezekben a dolgokban tudod, mindig az a legnagyobb baj, hogy akkor következnek be, amikor az embernek alig van pénze. falbav
Megnéztem, jó az akksi, de nekem most nem elérhető az ára. Nagyon rendes vagy, nagyra értékelem!

Egy ismerősömé és ő mondta az árat.
Van egy 55Ah-ás akksim 8e-ért.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3303 Dátum: 2012.05.23 szerda, 11:03:57 »

Akkor nagyon úgy néz ki, hogy Néked kell egy adag "második" ajtónyitás kapcsoló. Smiley
Ja. És mivel furkászni nem akarok, és ahogy néztem a B oszlop belsejét, még hely sem lenne a 2. gombnak, így most keresek olyat, amivel külön lehet venni a két kört.
Azt hittem, hogy a linkelt 2 lábas kapcsoló az olyan, de az webshop eladója nem tudott segíteni. Mehetek bontóba, hátha ott van még ilyen régi kocsi, amiben ezek vannak.

Szerk. (csak hogy ne legyen még 1 hsz):
Elkészültem az ótópálya index kicsinyített verziójával  juhé . Hát megszenvedtem vele, mire tökéletes működésre sikerült bírnom. Illetve még most sem igazán tökéletes, mert nincs ki a teljes 3 ütem, mert poti helyett fix ellenállást alkalmaztam. De sebaj, mert ez úgyis egy teszt verzió, és mivel működik - hétvégén tettem be, akkor mentem vele egy kört anyumékhoz, próbálgattam jó volt, azóta nejem használja a kocsit bejárásra, még nem panaszkodott, hogy valami gebasz lenne -, így összedobok egy olyan verziót, amin rajta lesz a relé is elektronikus (nem bimetálos) verzióban, így az is kiiktatható.
Ráadásul úgy próbáltam megépíteni, hogy egyszerűen visszaalakítható legyen a normál relés verzióra. Ez szerintem sikerült is, majd lesz kép róla a helyén Smiley .
Itt egy kép készülés közbenről.

Üdv, HegeGabi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.23 szerda, 13:23:21 írta HegeGabi » Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3304 Dátum: 2012.05.23 szerda, 16:56:55 »

Ja. És mivel furkászni nem akarok, és ahogy néztem a B oszlop belsejét, még hely sem lenne a 2. gombnak, így most keresek olyat, amivel külön lehet venni a két kört.
Azt hittem, hogy a linkelt 2 lábas kapcsoló az olyan, de az webshop eladója nem tudott segíteni. Mehetek bontóba, hátha ott van még ilyen régi kocsi, amiben ezek vannak.

Szerk. (csak hogy ne legyen még 1 hsz):
Elkészültem az ótópálya index kicsinyített verziójával  juhé . Hát megszenvedtem vele, mire tökéletes működésre sikerült bírnom. Illetve még most sem igazán tökéletes, mert nincs ki a teljes 3 ütem, mert poti helyett fix ellenállást alkalmaztam. De sebaj, mert ez úgyis egy teszt verzió, és mivel működik - hétvégén tettem be, akkor mentem vele egy kört anyumékhoz, próbálgattam jó volt, azóta nejem használja a kocsit bejárásra, még nem panaszkodott, hogy valami gebasz lenne -, így összedobok egy olyan verziót, amin rajta lesz a relé is elektronikus (nem bimetálos) verzióban, így az is kiiktatható.
Ráadásul úgy próbáltam megépíteni, hogy egyszerűen visszaalakítható legyen a normál relés verzióra. Ez szerintem sikerült is, majd lesz kép róla a helyén Smiley .
Itt egy kép készülés közbenről.

Üdv, HegeGabi.

Yeah !  nyes Az első "gyártósorra" küldött darabot már foglalózom is le ! Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3305 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 10:17:01 »

Yeah !  nyes Az első "gyártósorra" küldött darabot már foglalózom is le ! Wink
Cheesy Messze van az még, az én tempómmal! Grin
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3306 Dátum: 2012.05.24 csütörtök, 23:41:50 »

Cheesy Messze van az még, az én tempómmal! Grin
Nem baj, azért hajrá ! Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3307 Dátum: 2012.05.26 szombat, 09:03:14 »

Sziasztok!
Találtam még 2 db csatit aminek nem találom a helyét.
1. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy hosszabb vezeték pár. Ami jobb oldalon található.

2. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szintén az anyósülés felé megy. A hosszabb vezetékkel egybekötve.

3. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy 94 előtti rádió csati. Az szeretném tudni hogy melyik a + és a -.

Ja és a műszerfalkötegen volt egy fém lap amin rajta volt 2 fehér és egy barna bizti (jobb oldal A oszlop). Annak nem találom a rögzítési helyét.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #3308 Dátum: 2012.05.26 szombat, 09:31:57 »

Sziasztok!
Találtam még 2 db csatit aminek nem találom a helyét.
1. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy hosszabb vezeték pár. Ami jobb oldalon található.

2. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szintén az anyósülés felé megy. A hosszabb vezetékkel egybekötve.

3. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy 94 előtti rádió csati. Az szeretném tudni hogy melyik a + és a -.

Ja és a műszerfalkötegen volt egy fém lap amin rajta volt 2 fehér és egy barna bizti (jobb oldal A oszlop). Annak nem találom a rögzítési helyét.

Az első kettő nem a sport futomű elektronikájába menne?
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3309 Dátum: 2012.05.26 szombat, 11:31:17 »

Na elméletileg be van kötve a padló illetve a műszerfal kábel. A kapcsolókat betettem kivéve a kormányt és a légzsákot. Visszatettem az aksi sarukat és abban a pillanatban kivillant a check engine lámpa a műszerfalon és nem alszik el. Viszont ha gyujtásra teszem nincs semmi és a lámpa is ég tovább. Mit kéne csinálnom?
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3310 Dátum: 2012.05.26 szombat, 13:54:48 »

 wave
Közben tünetesen végignéztem megint minden csatlakozót és vezetéket. A helyzet a következő találtam számomra 3 fontosnak tűnő csatlakozót aminek nincs meg a párja és az egyik pont a gyújtásé. Mégpedig az utastéri biztosíték tábla felett van. Aminek megvan a párja az a felső három (fekete, kék, fehér) és van a kábelen még kettő hosszabb csati (fekete ,zöld) aminek nincs meg a helye. Mit lehet ilyenkor tenni? A harmadik csatihalmaz a jobb oldali A oszlopnál egy keskeny fekete csati. Az még nem tudom mit kezel pontosan.
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0255_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0256_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0257_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.26 szombat, 18:32:27 írta Zotyesz84 » Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3311 Dátum: 2012.05.26 szombat, 21:04:07 »

Sziasztok!
Találtam még 2 db csatit aminek nem találom a helyét.
1. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0251_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy hosszabb vezeték pár. Ami jobb oldalon található.

2. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szintén az anyósülés felé megy. A hosszabb vezetékkel egybekötve.

3. http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0254_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez egy 94 előtti rádió csati. Az szeretném tudni hogy melyik a + és a -.

Ja és a műszerfalkötegen volt egy fém lap amin rajta volt 2 fehér és egy barna bizti (jobb oldal A oszlop). Annak nem találom a rögzítési helyét.

Kicsit érdemes lenne utánanézned az autó rendszereinek egy Haynes könyben, vagy a TIS-ben (bár az kezdésnek sok infó) mielőtt ennyire belenyúlsz. Így, hogy fogalmad sincs, mi micsoda, nem hogy reménytelen, de elég veszélyes a kábelek bütykölése. Sorolom: 1. kép: belső keringetés mágnesszelepének a csatlakozója. A fűtésdobozon lévő szelepre megy rá bal oldalt a tetejénél. Természetesen csak akkor, ha klímás az autód. 2. kép: klíma hőmérsékletállító-motor csatija - szintén akkor, ha klímás az autód. Fűtésdoboz középső részének jobb oldala, fehér dobozka. 3. Komplett rádió csati (Gabi korábbi írásával ellentétben csak az, semmi más). Van egy ellendarabja, amiből megy a rádióra menő csati, nem maga ez megy a rádióra (azért bontható így, mert van gyári erősítős verzió az RDS 2007-es magnóhoz, és akkor olyan az ellendarab, hogy elágazik, és erről kapja az is a delejt). Inkább azt lenne érdemes szétvágni ISO-sra átforrasztani (ez tán még így rövid is lesz). Az ovál csatin egyébként a következők vannak: vastag narancs/citromsárga - fix táp; kék (94-ig, ha jól emlékszem) - gyújtás táp; fekete/narancs - test; narancs/kék - belső világítás (+); ha van benne (képen nem látom) fehér/zöld, az a sebességjel, illetve fekete/piros (vagy zöld, sajna most nem tok a rajzból puskázni) az a gyári riasztó.

Közben megnéztem az előzőeket. Ebben pontosítanék, mert Gabi pár dolgot benézett:


Üdv mindenkinek. Lenne egy pár csati amiről szeretném tudni hogy mi.

1.:http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0244_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez a műszerfal kötegben található közép tájt.

2.:http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0245_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Vezetőoldal A oszlop lent.

3.:http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0247_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hátsó ülés alatt bal oldalt.

4.:http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/120520/DSC_0249_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mind a kettő a hátsó ülés közelébe jobb oldalt.

1 - Rádió táp és járulékos dolgainak a csatija (ezt már tudod)
2 - Ultrahangos belsőtéri érzékelők csatija (ha jól emlékszem a belső világítás és a tetőablak 6 lábas csatin van, nem ezen a 12-esen)
3 - AWS - egérmozi hátsó fékkopásjelző csatija (ha lesz egérmozid patkold le, mint a túloldalin a fehér apa végű csatival)
4/1 - Duplazáras/riasztós hátsó zárás (furcsa alakú 5 lábas) csatija
4/2 - AWS - egérmozi hátsó fékkopásjelző csatija "lepatkolva"
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3312 Dátum: 2012.05.26 szombat, 22:02:12 »

wave
Közben tünetesen végignéztem megint minden csatlakozót és vezetéket. A helyzet a következő találtam számomra 3 fontosnak tűnő csatlakozót aminek nincs meg a párja és az egyik pont a gyújtásé. Mégpedig az utastéri biztosíték tábla felett van. Aminek megvan a párja az a felső három (fekete, kék, fehér) és van a kábelen még kettő hosszabb csati (fekete ,zöld) aminek nincs meg a helye. Mit lehet ilyenkor tenni? A harmadik csatihalmaz a jobb oldali A oszlopnál egy keskeny fekete csati. Az még nem tudom mit kezel pontosan.
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0255_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0256_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120526/DSC_0257_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez azért van, mert beszereltél egy magasabb felszereltségi szinthez tartozó műszerfali köteget, közben a motortérben körbefutó kábelt nem cserélted. Sok mindent nem tudsz tenni. Vagy lecseréled a motortéri kábelt egy extrásabb darabra, vagy visszacseréled a műszerfalit a régi CLX-esre.
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3313 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 08:41:34 »

Ez azért van, mert beszereltél egy magasabb felszereltségi szinthez tartozó műszerfali köteget, közben a motortérben körbefutó kábelt nem cserélted. Sok mindent nem tudsz tenni. Vagy lecseréled a motortéri kábelt egy extrásabb darabra, vagy visszacseréled a műszerfalit a régi CLX-esre.

Nagyon szépen köszönöm a kielégítő válaszodat. Most is sok infóhoz jutottam.  worship Én szedtem le a netről egy bizonyos Haynes könyvet pdf formátumban de abban csak kapcsolási rajzok vannak a végén, ha netán neked van valami bővített könyved amin a csatlakozók fajtái vagy elhelyezkedései vannak azt nagyon megköszönném ha eltudnád küldeni. Visszatenni meg tuti nem fogom CLX-re mert túl sok időt, pénzt és energiát beleöltem és nem fogom feladni. Mondjuk a motortértől egy kicsit tartok mert hiába van egy kicsi villanyszerelői tapasztalatom a motorhoz nagyon nem értek. Most kimentem és körbenéztem benne, de úgy vettem észre hogy a köteg inkább felül helyezkedik el. Remélem nem kell kiemelni a motort hozzá? És akkor ha már ki kell cserélnem a motortéri kábelt akkor mit kell még rajta változtatni? Az ECU maradhat?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3314 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 13:57:47 »

Nagyon szépen köszönöm a kielégítő válaszodat. Most is sok infóhoz jutottam.  worship ...
Most hirtelen csak egy ilyen képpel tudok segíteni:


Ami itt hiányzik, az a neked meglevő kék.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3315 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 14:00:54 »

Most hirtelen csak egy ilyen képpel tudok segíteni:


Ami itt hiányzik, az a neked meglevő kék.

Pontosan a felső 3 kisebb csati megvan a többi nincs és a műszerfal kábel kötegen meg rajta van mind a 3 kicsi és a nagyokból pedig a fekete és zöld. Akkor a tiédben meg nincs benne a kicsi kék?  szomoru1 Mind a 6 csati a motortérbe megy? Jó lenne tudni hogy a kék csati miket kezel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.27 vasárnap, 14:08:05 írta Zotyesz84 » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3316 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 14:08:10 »

Pontosan a felső 3 kisebb csati megvan a többi nincs és a műszerfal kábel kötegen meg rajta van mind a 3 kicsi és a nagyokból pedig a fekete és zöld. Akkor a tiédben meg nincs benne a kicsi kék?  szomoru1 Mind a 6 csati a motortérbe megy?
Nem. A kék az hátra megy a féklámpákhoz.
De ez a kép nem a donoriról készült.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3317 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 14:19:07 »

Nem. A kék az hátra megy a féklámpákhoz.
De ez a kép nem a donoriról készült.

Ahha ok. A műszerfal kábel a donorból volt? (mond hogy igen  vigyor3 )
Naplózva
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3318 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 16:33:09 »

Nagyon szépen köszönöm a kielégítő válaszodat. Most is sok infóhoz jutottam.  worship Én szedtem le a netről egy bizonyos Haynes könyvet pdf formátumban de abban csak kapcsolási rajzok vannak a végén, ha netán neked van valami bővített könyved amin a csatlakozók fajtái vagy elhelyezkedései vannak azt nagyon megköszönném ha eltudnád küldeni. Visszatenni meg tuti nem fogom CLX-re mert túl sok időt, pénzt és energiát beleöltem és nem fogom feladni. Mondjuk a motortértől egy kicsit tartok mert hiába van egy kicsi villanyszerelői tapasztalatom a motorhoz nagyon nem értek. Most kimentem és körbenéztem benne, de úgy vettem észre hogy a köteg inkább felül helyezkedik el. Remélem nem kell kiemelni a motort hozzá? És akkor ha már ki kell cserélnem a motortéri kábelt akkor mit kell még rajta változtatni? Az ECU maradhat?

Azért a Haynes könyvet ajánlottam kezdésnek, mert abból fejben össze tudod rakni, hogy néznek ki az autó rendszerei, mik vannak a burkolatok alatt, amiket össze kell kábelezni, illetve a vezetékszínek alapján el tudsz indulni, ha nem is tudod a csatik formáját. Van a bőségesebb változat, a TIS. Ez a Ford gyári programja. Neten kis kutatás után fel lehet lelni. 2004-ig az összes kapcsolási rajz, csatik lábkiosztása/formája benne van, az autó szerelési instrukcióival együtt. Én minden esetre nem buzdítalak rá itt a fórumon, mert beszerzése enyhén illegál, és az adminok is morcosak érte, mert a jogtulajdonosok utána őket fenyegetik. Másik probléma vele, hogy sokaknak hiába van meg itt (a Microcat nevezetű alkatrész eladási programmal egyetemben), de csak okoskodnak belőle, érteni nem értik, mi, hogyan van benne. Túl sok infó hamar bevisz az erdőbe, ha nincs mellette gyakorlati tapasztalat.

A kérdésedre: a motortérben van néhány köteg (egész pontosan 4 /max 6/ köteg van benne/fut bele gyárilag), de amit konkrétan mondtam, az a motortérben körbefutó nagy köteg, nem az ami a motor hátulján fut az ECU-ra. A biztitáblától indul (a hiányzó csatijaid is azon vannak), bal oldalon végigfut a nyúlványon, egész a biztitábláig. Közben négy nagyobb leágazás van belőle: az ABS/ASR-re van egy leágazás, az ablaktörlő motor / fűthető szélvédőre van még egy, a nyúlványon keresztül az ABS jeladóra / oldalindexre / fékkopásjelzőre / futómű állítóra, és a motoron lévő köteghez fut egy leágazás - esetedben 93-asként 3 ovál csatira. A biztosítéktáblától lemegy az első kereszttartóra, amiben végigfut a hűtő előtt a jobb oldalra. A biztosítéktábla után közben elágazik a hűtőventilátor / klíma csatija felé, a hűtőventi házára, a lámpánál pedig lemegy egy ág az indexhez/kürthöz/ködlámpához. Jobb oldalon a köteg leágazik az ablakmosó felé, a tartály betöltője mellett, továbbá ezen az ágon szintén a ködlámpa (ha van) és kürt csatija. A köteg jobb oldalon elmegy a kiegyenlítőtartály alatt, majd egész a kormányszervó tartályáig megy. Ott csatlakozik be hozzá a hátsó ABS-jeladók kötege + ott megy a jobb oldali indexhez + futóműhöz a leágazás (ABS, ADS, AWS fékkopás), valamint egy benzingőzt szabályzó másnesszelephez.

Maga a köteg kifűzése elég szopós, de nem kell hozzá motort kiszerelni. Ha nem klímás az autó, némi nőgyógyászati tapasztalattal hozzá lehet férni a köteg nagy részéhez. Persze, ha lekapsz pár dolgot, a magad dolgán segítesz csak. A legjobb, ha a régit elkezded a bal A oszloptól kifűzni, mondjuk a motortéri bizti tábláig. Ehhez le kell bontanod a belsőtérben a bizti tábla tartóját, hogy később ki tudd fűzni a csatikat (az egész művelet előtt persze nem árt, ha az akksit leszeded, a kellemetlen meglepetések elkerülése végett). Az átvezető gumin van egy hajcsatszerű fémdarab, ami rögzíti. Azt összenyomod, és leszeded. Utána a motortérben le kell kötnöd az ABS-vezérlő csatijait (ha van), és kihúznod a köteghez. Le kell bontanod az ablaktörlő motor felett a rácsot, amihez az ablaktörlő karokat is le kell szedned. Onnan ki kell fűzni a kábelt (ablaktörlő-motor, esetleg szélvédőfűtés csatijai) a motortérbe. Utána fel kell bakolni az autó bal elejét, le kell szedni a bal első kereket, kiszedni a műanyag dobbetétet, és lekötni az oldalindexet, az ABS jeladót (ha van), majd az egészet visszahúzni a motortérbe. Szétkötöd a motorra menő köteg 3 ovál csatiját, és a csatlakozókat leszeded a tartó műanyagról (ha vagy olyan mázlis, hogy egyben van még). Ezek után megragadod az átvezetőt a tövénél, és jól meghúzod a motortér felé, majd szépen átfűzöd a csatikat a nyíláson. A motortéri bizti táblát egy 8-as csavar tartja + a túloldalán két karom. Ha idáig eljutsz, akkor érdemes elindulni az új köteggel, amíg friss, mit honnan húztál le: befűzöd az utastérbe a csatikat, betuszkolod a gumidugót a helyére, és rögzíted a belül a köteget a hajcsatszerűséggel. Befűzöd az ablaktörlőhöz a köteget, betuszkolod ott is a gumidugót a helyére. Ha az új köteg legalább GLX felszereltből van, akkor van rajta szélvédőfűtés. Egyik duplás csatiját bal oldalon rögzíted (ha megvan a gyári rögzítése, akkor ráhúzod a tőcsavarra), majd átviszed a másik szálat a jobb oldalra. A pollenszűrő fedelében van egy vájat - ott kell futnia a vezetékpárnak. Ha találsz egy duplás csatit az ablaktörlő motor mellett is, az a duplazár jelzésének a kis piezzo-s hangszórója. Ha így szétszereled, egyébként érdemes egyben kicserélni a pollenszűrőt is. Ezek után be kell fűznöd a köteget a bal első kerékhez, visszakötni az oldalindexet, ABS-jeladót (ha van), majd visszaszerelni a dobbetétet, kereket. Még el kell rendezni a bal toronynál a dolgokat: motoron lévő kábelra menő 3 ovál csati, ABS-hez befűzni a kábelt a rásegítő konzolja alatt (ha van ABS), diag csatikat (egy dupla, egy tripla) a torony tőcsavarjaira rögzíteni, fűthető mosófúvókák csatijait (esetleg tempomat csatiját) rögzíteni. Ezek után bontasz tovább: lehúzod a balos lámpa csatiját, kicsavarod a bizti tábla környékén a testeléseket, kiszeded a balos indexet (felülről 1 csavar), lehúzod a csatiját. Ezek után le kell szedned a lökhárítót (4db 13-as anya fogja a kereszttartóhoz, és megőrülsz, mire kiszeded), le kell szedni a hűtőmaszkot, majd kiszedni a balos lámpa csavarjait, és picit emelve (vigyázva, hogy el ne törjön a lámpahíd) kifűződ alóla a kürt, irányjelző (illetve a ködlámpa, ha van) csatijait. Ezek után jöhet a kereszttartóban futó köteg leszedése. Ehhez szétszeded a hűtőventire futó részt, majd ahol látod, hogy lemegy a nyúlvány mellett a kábel, patentszedővel kiszeded ott a tartófülből a patentot, majd a kereszttartón végig kiszeded a keresztbe záró patentokat, majd a jobb oldalon le kell kapni a tartópatentot. Jobb oldalon szintén le kell csavarni a testelést, lehúzni a lámpacsatit, kiszedni az indexet, lehúzni a csatit, kiszerelni az ablakmosó tartályt, felhúzod a vezetékeket a nyíláson. Jobb oldalon, a tágulási tartálynál lehetnek + csatik, mint motortér nyitás érzékelő (riasztónak), kipörgésgátló motor táp (duplás ovál végű), pozícióérzékelő (3-as rugós csati) és tágulási tartály szintjelző (duplás rugós, fehér csati), de mivel a te autód alapfelszerelt lehet, így valószínűleg hibádzanak. Ezek után ki kell szedni a tágulási tartály két lemezcsavarját, és félrehajtani a motor felé. Felfelé le kell húzni a kormányszervó tartályát, és a jobb műanyag kerékjáratival is hasonlatosan kell eljárni, mint a ballal, majd kifűzni onnan is a kábelt. A jobb toronynál szét kell húzni a hátsó ABS-jeladók ovál csatiját (ha van ABS), ki  kell csavarni pár testvezetéket, és le kell húzni az üzemanyaggőz szelepének a csatiját, majd szépen vissza is lehet szedni az egészet az autó eleje felé, és alulról kifűzni. Ekkor szépen tovább tudsz indulni a bizti tábláig behúzott köteggel, értelemszerűen fordítva, ahogy kijött, és utána mindent visszaszerelni, megfelelő nyomatékkal meghúzni.

A buktatók viszont: ha 94-95 utáni autóból szerzed be a kábelt, az már könnyen eltérhet a tiédtől, a motor kötegének a csatija már nem 3 oválos, hanem egy nagy kockás... Annak az összehozása már mocsok sok idő, és nagyon pro-júzert igényel. A másik gond, ha immo-s köteget raksz be (illetve már olyan műszerfali köteget raktál be). Két lehetőség: a) ha immósra meg akarod csinálni, sok szívás, szép ráköltés alkatrészben, programozásban, b) immo-s köteget vissza nem immo-sra... az is rendkívül *** mulatság. Rosszakarómnak se kívánom (pláne azért rossz, mert a gyári kapcsolási rajzok közt sincs az MK1-es immóról rajz - nemrég szívtam miatta pár napot, mire mindent kimértem).

Dióhéjban kb erre vállalkozol. Inkább leírtam végig kicsit szájbarágósan, mert így legalább tudod, kb miket, merre keress.  wave
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3319 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 18:46:29 »

Azért a Haynes könyvet ajánlottam kezdésnek, mert abból fejben össze tudod rakni, hogy néznek ki az autó rendszerei, mik vannak a burkolatok alatt, amiket össze
--->>>>>------------------------------------------------------------------------------------------>>>>>>
Dióhéjban kb erre vállalkozol. Inkább leírtam végig kicsit szájbarágósan, mert így legalább tudod, kb miket, merre keress.  wave

7693 karakter szóközökkel 1ütt......
 taps SZÉÉÉÉP  eljen
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3320 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 18:50:13 »

Azért a Haynes könyvet ajánlottam kezdésnek, mert....

 wow1 Le a kalappal. Köszönöm a bő leírást. HegeGabi fórum társtól szereztem a kábeleket. Annyit tudok hogy a padlókábel egy 93-94-es Ghia viszont a műszerfal 93-as GLX tipus. Sőt a motortérkábelt is tőle kapom, az is 93-as GLX lesz. Hát komolyan mondom hogy nagy fába vágtam a fejszémet pedig csak elektromos ablakokat és visszapillantót akartam.  rinya
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.27 vasárnap, 19:08:44 írta Zotyesz84 » Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #3321 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 20:23:09 »

wow1 Le a kalappal. Köszönöm a bő leírást. HegeGabi fórum társtól szereztem a kábeleket. Annyit tudok hogy a padlókábel egy 93-94-es Ghia viszont a műszerfal 93-as GLX tipus. Sőt a motortérkábelt is tőle kapom, az is 93-as GLX lesz. Hát komolyan mondom hogy nagy fába vágtam a fejszémet pedig csak elektromos ablakokat és visszapillantót akartam.  rinya
Nekem is a 93-asban utolagos elektromos ablak van ,es ugy van megoldva hogy kulon bizti van,es direktben van mivel gyujtas nelkul mar huzhatom is le az ablakot.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #3322 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 20:34:33 »

wow1 Le a kalappal. Köszönöm a bő leírást. HegeGabi fórum társtól szereztem a kábeleket. Annyit tudok hogy a padlókábel egy 93-94-es Ghia viszont a műszerfal 93-as GLX tipus. Sőt a motortérkábelt is tőle kapom, az is 93-as GLX lesz. Hát komolyan mondom hogy nagy fába vágtam a fejszémet pedig csak elektromos ablakokat és visszapillantót akartam.  rinya
kb 7-8 kábelt kellett volna csak behúznod Cheesy
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3323 Dátum: 2012.05.27 vasárnap, 22:19:08 »

Azért a Haynes könyvet ajánlottam kezdésnek, mert abból fejben össze tudod rakni, hogy néznek ki az autó rendszerei, mik vannak a burkolatok alatt, amiket össze kell kábelezni, illetve a vezetékszínek alapján el tudsz indulni, ha nem is tudod a csatik formáját. Van a bőségesebb változat, a TIS...
Jó kis leírás, az biztos. Ráadásul tudom is, miről írtál, mert ma du. vettem ki a donorból Grin.
És most néztem meg TISokosban, hogy másképp van a '94.04-esben (vagy talán az azelőttiekben is?) a szóbanforgó csatik és lábkiosztásuk, mint a többi évjáratban. Hogy száradjon el a költsékcsökkentés maximalizálásán járó agyuk a mérnököknek!
Ebben egy 10 (lábú?) fekete csatin megy át a piros gyújtáskábel, míg a többin egy 16 lábú (fehér?) csatin megy át. Szerintem ez lehet a probléma forrása.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3324 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 06:58:53 »

úgy látom, hogy 93, 94, 95-96 között tekintélyes kábelkülönbségek vannak... részben érthető, mert ugye az első 93-as modellt frissíteni kellett, gondolom sok-sok "apróságot" cseréltek/változtattak, hogy jobb legyen. (vagy rosszabb)
96-ban meg elérték azt a pontot, ahol a ráncfelvarrás tulajdonképpen egy új modellt eredményezett... Smiley
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3325 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 08:05:03 »

Valakinek nincs véletlenül kapcsolási rajza központizár/riasztó-hoz?

Másik meg az, hogy van egy elektromos problémám. Ritkán amikor ráadom a gyújtást akkor az történik, hogy a baloldali indexek folyamatosan világítanak és a kézifék visszajelző is, amíg ki nem engedem a kéziféket. Egyébként a kézifék visszajelző máskor nem világít. Ilyenkor leveszem a gyújtást, aztán utána mintha mi se történt volna. Mi lehet a probléma? Huh?
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3326 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 08:59:01 »

Valakinek nincs véletlenül kapcsolási rajza központizár/riasztó-hoz?

Másik meg az, hogy van egy elektromos problémám. Ritkán amikor ráadom a gyújtást akkor az történik, hogy a baloldali indexek folyamatosan világítanak és a kézifék visszajelző is, amíg ki nem engedem a kéziféket. Egyébként a kézifék visszajelző máskor nem világít. Ilyenkor leveszem a gyújtást, aztán utána mintha mi se történt volna. Mi lehet a probléma? Huh?

Szia.
Ha dobsz egy email címet elküldöm neked a Haynes könyvet. Az index ügyben nem tudok neked biztosat mondani, de a kézifék lámpa szerintem úgy működik rendesen. Mikor ráadod a gyújtást és be van húzva akkor figyelmeztet a piros lámpa, ha kiengeded elalszik.
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3327 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 09:12:47 »

Szia.
Ha dobsz egy email címet elküldöm neked a Haynes könyvet. Az index ügyben nem tudok neked biztosat mondani, de a kézifék lámpa szerintem úgy működik rendesen. Mikor ráadod a gyújtást és be van húzva akkor figyelmeztet a piros lámpa, ha kiengeded elalszik.

Igen, ezt tudom. De csak akkor működik a kéziféklámpa, ha fennakadnak a baloldali indexek, különben nem.
E-mailem az adatlapomon, ami az msn-nél van az is működik. Köszönöm előre is.  worship
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3328 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 09:17:32 »

Igen, ezt tudom. De csak akkor működik a kéziféklámpa, ha fennakadnak a baloldali indexek, különben nem.
E-mailem az adatlapomon, ami az msn-nél van az is működik. Köszönöm előre is.  worship

 szomoru1 Ott akkor valami egyedi kötés lehet . Mert hogy szerintem nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz az is biztos. Küldöm a könyvet.
Naplózva
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #3329 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 18:21:15 »

Hello Mondeosok Smiley

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a napokba cseréltünk tágulási tartályt a verdában, és azóta világít a visszajelzőn a kis lámpa, hogy nincs elég víz a rendszerben. Valószínűleg a tágulási tartály szintjelzője lesz a ludas, és az lenne a kérdés, hogy azt hogyan lehetne megberhelni, normális működésre bírni.

válaszokat előre is köszi! Smiley
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3330 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 19:48:19 »

Hello Mondeosok Smiley

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a napokba cseréltünk tágulási tartályt a verdában, és azóta világít a visszajelzőn a kis lámpa, hogy nincs elég víz a rendszerben. Valószínűleg a tágulási tartály szintjelzője lesz a ludas, és az lenne a kérdés, hogy azt hogyan lehetne megberhelni, normális működésre bírni.

válaszokat előre is köszi! Smiley

Párszor át kellene mosni a tartályt, mert be tud úgy vízkövesedni, dzsuvásodni, hogy csak a tartálycsere segít... Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
DANJO
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 213


danjo0819@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3331 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 21:51:33 »

Hello Mondeosok Smiley

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a napokba cseréltünk tágulási tartályt a verdában, és azóta világít a visszajelzőn a kis lámpa, hogy nincs elég víz a rendszerben. Valószínűleg a tágulási tartály szintjelzője lesz a ludas, és az lenne a kérdés, hogy azt hogyan lehetne megberhelni, normális működésre bírni.

válaszokat előre is köszi! Smiley

Átraktátok az érzékelőt az új tartályba?
Naplózva

- MK1 Zetec 2.0 automata Ghia-XXX lim. (x 2 db - '93, '95)
- ST200 Duratec 2.5 V6 hatchback ('99)
- ST200 Duratec 2.5 V6 lim. ('00)
- ST200 Duratec 3.0 V6 automata 4x4 lim. ('00)
- MK4 2.0 TDCi Titanium-X lim. ('08)
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #3332 Dátum: 2012.05.28 hétfő, 22:35:51 »

Átraktátok az érzékelőt az új tartályba?

Az új tartály is egy bontott darab volt, és van benne érzékelő. A régit muszáj volt lecserélni mert nagyon dzsuvás volt, de annak az érzékelője jól működik. Egyébként át lett öblítve többször is mielőtt felraktuk, sőt magas nyomású mosóval is próbáltuk pucolni (már amennyire lehetett mert ugye tele van terelő műanyagokkal meg sok kis különálló rész van benne ezért mindenhol nem lehetett normálisan átmosni)
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #3333 Dátum: 2012.05.29 kedd, 07:56:07 »

Az új tartály is egy bontott darab volt, és van benne érzékelő. A régit muszáj volt lecserélni mert nagyon dzsuvás volt, de annak az érzékelője jól működik. Egyébként át lett öblítve többször is mielőtt felraktuk, sőt magas nyomású mosóval is próbáltuk pucolni (már amennyire lehetett mert ugye tele van terelő műanyagokkal meg sok kis különálló rész van benne ezért mindenhol nem lehetett normálisan átmosni)

Akkor már csak azt kell megnézni, hogy az "újban" benne van-e a fém gyűrű. Ugyanis minden tartály alján ott van az érzékelő helye, de csak a visszajelzősökbe tesznek a gyárban érzékelőt és az annak jelet küldő mágneses gyűrűt.

Tipikus hiba, hogy információ hiányában a júzer beteszi az érzékelőt és nem érti, hogy miért nem jó. Aztán meg eladja a tartályt, mint "hibátlan, az érzékelő a kosz miatt nem működik, egy takarítás és jó lesz" kategóriásat. A kosznak semmi köze hozzá, nem fotocellás, hanem mágneses a jeladó.

Gyűrűt nézd meg, hogy van-e az új tartályodban.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3334 Dátum: 2012.05.29 kedd, 10:34:12 »

Akkor már csak azt kell megnézni, hogy az "újban" benne van-e a fém gyűrű. Ugyanis minden tartály alján ott van az érzékelő helye, de csak a visszajelzősökbe tesznek a gyárban érzékelőt és az annak jelet küldő mágneses gyűrűt.

Tipikus hiba, hogy információ hiányában a júzer beteszi az érzékelőt és nem érti, hogy miért nem jó. Aztán meg eladja a tartályt, mint "hibátlan, az érzékelő a kosz miatt nem működik, egy takarítás és jó lesz" kategóriásat. A kosznak semmi köze hozzá, nem fotocellás, hanem mágneses a jeladó.

Gyűrűt nézd meg, hogy van-e az új tartályodban.

Igen, de képes úgy berohadni, hogy ha kiveszed és rázod a tartályt nem kotyog a gyűrű. Az én régim sem kotyogott már... Sad
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Akiee
Vendég
« Új hozzászólás #3335 Dátum: 2012.05.29 kedd, 21:07:16 »

Akkor már csak azt kell megnézni, hogy az "újban" benne van-e a fém gyűrű. Ugyanis minden tartály alján ott van az érzékelő helye, de csak a visszajelzősökbe tesznek a gyárban érzékelőt és az annak jelet küldő mágneses gyűrűt.

Tipikus hiba, hogy információ hiányában a júzer beteszi az érzékelőt és nem érti, hogy miért nem jó. Aztán meg eladja a tartályt, mint "hibátlan, az érzékelő a kosz miatt nem működik, egy takarítás és jó lesz" kategóriásat. A kosznak semmi köze hozzá, nem fotocellás, hanem mágneses a jeladó.

Gyűrűt nézd meg, hogy van-e az új tartályodban.

Köszi majd meglesem Smiley
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3336 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 12:16:19 »

Akkor nagyon úgy néz ki, hogy Néked kell egy adag "második" ajtónyitás kapcsoló. Smiley
Grin Nem kell.
Mivel nem találtam dupla csatlakozósat, aminél benyomott állapotban nincs érintkezésben a két szál - amit találtam franszia autókba valót, abban is közösítve van a két csatlakozó, voltam bontóba és megnéztem Sad -, így kénytelen voltam készíteni magamnak Smiley. Jól sikerült, tudja azt, amit tudni a kell. Egyelőre ez az 1 db. van, még kelleni fog 3.

Üdv, HegeGabi.
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3337 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 14:23:29 »

Grin Nem kell.
Mivel nem találtam dupla csatlakozósat, aminél benyomott állapotban nincs érintkezésben a két szál - amit találtam franszia autókba valót, abban is közösítve van a két csatlakozó, voltam bontóba és megnéztem Sad -, így kénytelen voltam készíteni magamnak Smiley. Jól sikerült, tudja azt, amit tudni a kell. Egyelőre ez az 1 db. van, még kelleni fog 3.

Üdv, HegeGabi.

"Magad uram, ha szolgád nincs!" Grat, ügyes vagy ! eljen wave
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
nnorbert
Vendég
« Új hozzászólás #3338 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 17:22:18 »

Segítségeteket kérem!
MKI 94 1,8 benzin.
Indítózáskor időnként az indítómotor üresen forog. Vettem másik bontottat, de egy hónap múlva újrakezdte.
Mi lehet a hibás? A bontott is *** lehetett?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #3339 Dátum: 2012.05.31 csütörtök, 20:21:51 »

Segítségeteket kérem!
MKI 94 1,8 benzin.
Indítózáskor időnként az indítómotor üresen forog. Vettem másik bontottat, de egy hónap múlva újrakezdte.
Mi lehet a hibás? A bontott is *** lehetett?

Nincsenek esetleg nagyon beállva az ékszíj görgők (meg a hozzá tartozó elemek: vezérműtengely, vízpumpa, generátor, stb)? Az ékszíj és a feszítő görgő mikori? Nem csúszik soha? (lehet, hogy valami nagyon nehezen forog és kinyírta az "új" motort is)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #3340 Dátum: 2012.06.01 péntek, 21:33:37 »

Segítségeteket kérem!
MKI 94 1,8 benzin.
Indítózáskor időnként az indítómotor üresen forog. Vettem másik bontottat, de egy hónap múlva újrakezdte.
Mi lehet a hibás? A bontott is *** lehetett?

Én is így jártam. Időjárástól függően többször kellett indítózni. Melegen azonnal beugrott a fogaskoszorú az indítómotorban. Aztán egy huszasért megcsinálta a szerelőm villamosságis szerelője.
Naplózva
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3341 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 17:48:15 »

Sziasztok.
Megint nagy gondban vagyok. Szereztem egy motorkábelt és van egy ovál csati aminek nincs párja.Tudna ebbe valaki segíteni?
1. Ez a motorkábel: http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2. Itt pedig a kocsiban lévő motorkábel (a kis csatinak nincs párja):  http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0298_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #3342 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 19:27:02 »

Sziasztok.
Megint nagy gondban vagyok. Szereztem egy motorkábelt és van egy ovál csati aminek nincs párja.Tudna ebbe valaki segíteni?
1. Ez a motorkábel: http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2. Itt pedig a kocsiban lévő motorkábel (a kis csatinak nincs párja):  http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0298_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem lehet az évjárat miatt csak a méret más?
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3343 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 20:26:58 »

Nem lehet az évjárat miatt csak a méret más?
Nem csak.
Az évjáratban nincs különbség, csak a felszereltség miatt van variáció a csatlakozók lábkiosztásában falbav gun rinya levele.
Naplózva
Pisti84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 117


e.sz.pisti@gmail.com
« Új hozzászólás #3344 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 21:27:59 »

Mk2-es kormánylégzsákját be lehet tenni mk1-be a légzsákindító cseréje nélkül? Huh?
A kormányom ki lett cserélve mk2-esre, de a légzsák maradt és nem teljesen passzol a kormányra. falbav
Most nem tudom, hogy beszerezzek-e egy mk2-es légzsákot.
Naplózva

'94 Turnier 2.0 Ghia
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3345 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 21:33:18 »

Sziasztok.
Megint nagy gondban vagyok. Szereztem egy motorkábelt és van egy ovál csati aminek nincs párja.Tudna ebbe valaki segíteni?
1. Ez a motorkábel: http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0297_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2. Itt pedig a kocsiban lévő motorkábel (a kis csatinak nincs párja):  http://kepfeltoltes.hu/view/120604/DSC_0298_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez mikori és milyen kocsiból van?
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #3346 Dátum: 2012.06.04 hétfő, 21:33:56 »

Mk2-es kormánylégzsákját be lehet tenni mk1-be a légzsákindító cseréje nélkül? Huh?
A kormányom ki lett cserélve mk2-esre, de a légzsák maradt és nem teljesen passzol a kormányra. falbav
Most nem tudom, hogy beszerezzek-e egy mk2-es légzsákot.
igen.
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Zotyesz84
Vendég
« Új hozzászólás #3347 Dátum: 2012.06.05 kedd, 04:41:06 »

ez mikori és milyen kocsiból van?

Ez is egy 93-as kocsiból lett kiszedve. De viszont a hűtő venti csati se stimmel.
Ez az én kocsimba volt: http://kepfeltoltes.hu/view/120605/DSC_0301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezek vannak a szerzett motorkábelen (feltételezem hogy ezek mennek a ventihez, de vastagabb vezetékek is): http://kepfeltoltes.hu/view/120605/DSC_0300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Úgyhogy összesítve van egy kis ovál csatim és egy venti csatim ami nem stimmel.  falbav rinya
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.05 kedd, 05:57:52 írta Zotyesz84 » Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #3348 Dátum: 2012.06.05 kedd, 12:00:56 »

sziasztok, egy olyan gondom lenne hogy kiszedtem a gyertyákat a kocsibol,megtakaritottam és vissza is raktam a motorba, most olyan gondom lenne hogy ha beinditom a kocsit és nyomok egy padlot dadog a kocsi, olyan mindtha egy henger nem menne. Szembeállok a kocsival és a  ball oldali gyertyakábelt lehuzom a gyertyárol a motor ugyan ugy jár mint elötte, vagyis minimálisan változk a motor járása. de ha vissza dugom az elso pipát és leveszem a balrol a másodikat akkor elég jelentösen megváltozik a motor járása. mi lehet a gond? én a kábelra gyanakszom csak aztnemtudom hogyan tudnám megnézni hogy tényleg az a baj forrása, valakinek van valami ötlete?

Köszönöm elore is a segitséget
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3349 Dátum: 2012.06.05 kedd, 13:05:41 »

sziasztok, egy olyan gondom lenne hogy kiszedtem a gyertyákat a kocsibol,megtakaritottam és vissza is raktam a motorba, most olyan gondom lenne hogy ha beinditom a kocsit és nyomok egy padlot dadog a kocsi, olyan mindtha egy henger nem menne. Szembeállok a kocsival és a  ball oldali gyertyakábelt lehuzom a gyertyárol a motor ugyan ugy jár mint elötte, vagyis minimálisan változk a motor járása. de ha vissza dugom az elso pipát és leveszem a balrol a másodikat akkor elég jelentösen megváltozik a motor járása. mi lehet a gond? én a kábelra gyanakszom csak aztnemtudom hogyan tudnám megnézni hogy tényleg az a baj forrása, valakinek van valami ötlete?

Köszönöm elore is a segitséget
Megméred, hogy mekkora az ellenállása a hibásnak vélt kábelnek (multiméter).

Aztán lehet, hogy gyertya lesz belőle, nekem is volt ilyen. Nekiláttam, hogy a jól működő kocsiban szemrevételezzem a gyertyák színét és állapotát, majd visszatéve őket, előjött az említett hibád. Mint kiderült, porcelán tört egy gyertyán, a ki- vagy be- szereléskor.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.