Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.05 vasárnap, 15:31:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 93 94 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1793550 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4300 Dátum: 2013.04.19 péntek, 13:27:35 »

eljen
uj.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4301 Dátum: 2013.04.19 péntek, 17:52:12 »

ma mikor inditottam (gáz nélkül ) a motor nem akart indulni,tekerte nehezen,de nem tudta valamiért elkapni! aztán volt h elkapta,de nem indult be. aztán megint tekerte,elkapta,de nehezen,betegen.-lassan forgott. le állitottam! aztán inditottam gázzal,ugy indult! az alapjárat elösször 500 körül volt,aztán ahogy nyomkodtam feljebb ment,ugy maradt! elmentem a lányomért,menetközben gyönyörüen ment! hazafelé meghajtottam mint állat,,és láss csodát elindult a hőmérő órám! a mutató szépen felkuszott függőlegesbe! a kiegyenlitőben még nem látott  vizszintet láttam-lehet elkezdett müködni a termosztát!!?? ugynézem valami történt!

kérdés. mitől lehet az h egy vagy két nap után ilyen betegen,szinte majdnem halottan indul. majdem nem mentünk sehova! kb egy hete kivettem az akkut,mert szinte nem is akarta tekerni,és majd egy napig nem volt a kocsiban! viszont visszarakva én nem tanitottam semmit! az nagy gáz? attól lehetnek ilyen HIDEG iditási gondok? a multkor mikor a termoszttal szivtam,egy csomo érzékelő csatlakozot lehuztam,és befujtam kontakt spary al,mert mind tiszta redva.. mindent visszadugtam...lehetséges ha valamit lehuzok,akor is tanitani kell a kocsit?  kb két hete kezdődőt ez az inditási probléma,többször is csinált ilyen gondot..h nem akart indulni!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4302 Dátum: 2013.04.19 péntek, 18:22:16 »

ma mikor inditottam (gáz nélkül ) a motor nem akart indulni,tekerte nehezen,de nem tudta valamiért elkapni! aztán volt h elkapta,de nem indult be. aztán megint tekerte,elkapta,de nehezen,betegen.-lassan forgott. le állitottam! aztán inditottam gázzal,ugy indult! az alapjárat elösször 500 körül volt,aztán ahogy nyomkodtam feljebb ment,ugy maradt! elmentem a lányomért,menetközben gyönyörüen ment! hazafelé meghajtottam mint állat,,és láss csodát elindult a hőmérő órám! a mutató szépen felkuszott függőlegesbe! a kiegyenlitőben még nem látott  vizszintet láttam-lehet elkezdett müködni a termosztát!!?? ugynézem valami történt!

kérdés. mitől lehet az h egy vagy két nap után ilyen betegen,szinte majdnem halottan indul. majdem nem mentünk sehova! kb egy hete kivettem az akkut,mert szinte nem is akarta tekerni,és majd egy napig nem volt a kocsiban! viszont visszarakva én nem tanitottam semmit! az nagy gáz? attól lehetnek ilyen HIDEG iditási gondok? a multkor mikor a termoszttal szivtam,egy csomo érzékelő csatlakozot lehuztam,és befujtam kontakt spary al,mert mind tiszta redva.. mindent visszadugtam...lehetséges ha valamit lehuzok,akor is tanitani kell a kocsit?  kb két hete kezdődőt ez az inditási probléma,többször is csinált ilyen gondot..h nem akart indulni!

Nem igazán tudok hozzászólni a hidegindításhoz, de az, hogy sz*r a termosztátod 100%. Cseréld ki szerintem. 5e forint vagy megfőzöd a motort?! Huh?
A rádiót meg küld vissza a p1csába és mondjad, hogy sz*r, vagy pénz vissza, vagy cseréljék ki másikra vagy följelented őket. (a helyi jogászok biztos segítenek SmileyAngry
(ne finomkodjál ezekkel a genyókkal)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4303 Dátum: 2013.04.19 péntek, 18:58:18 »

Nem igazán tudok hozzászólni a hidegindításhoz, de az, hogy sz*r a termosztátod 100%. Cseréld ki szerintem. 5e forint vagy megfőzöd a motort?! Huh?
A rádiót meg küld vissza a p1csába és mondjad, hogy sz*r, vagy pénz vissza, vagy cseréljék ki másikra vagy följelented őket. (a helyi jogászok biztos segítenek SmileyAngry
(ne finomkodjál ezekkel a genyókkal)
már rég megvan a termosztát sak nem tudom kitekerni azt a csavart! be van rohadva
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4304 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:12:47 »

már rég megvan a termosztát sak nem tudom kitekerni azt a csavart! be van rohadva

Csavarlazító, hőpisztoly. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4305 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:29:40 »

Csavarlazító, hőpisztoly. Wink
müanyag házas,nem hiszem h melegithető!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4306 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:35:09 »

müanyag házas,nem hiszem h melegithető!
aza baj h nem jo helyen vagyunk! milyen hőpisztoly?annyi hely nincs h a kezem beférjen! egy pici gázelegitő,olyan öngyujtó méretü,,jo lehetne,de a müanyagházat nem olvasztanám meg!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4307 Dátum: 2013.04.19 péntek, 20:37:12 »

aza baj h nem jo helyen vagyunk! milyen hőpisztoly?annyi hely nincs h a kezem beférjen! egy pici gázelegitő,olyan öngyujtó méretü,,jo lehetne,de a müanyagházat nem olvasztanám meg!
a fedelet venném le,ha lehetne,de az a csavar nem enged! legközelebb hétfőn tudok szerelni!
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4308 Dátum: 2013.04.20 szombat, 14:00:51 »

aza baj h nem jo helyen vagyunk! milyen hőpisztoly?annyi hely nincs h a kezem beférjen! egy pici gázelegitő,olyan öngyujtó méretü,,jo lehetne,de a müanyagházat nem olvasztanám meg!

Értem. Akkor passzolok, más hátha tud okosabbat mondani. Cheesy
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4309 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 12:18:14 »

srácok. az MK1 benzines mondeó komputer,,vagy vezérlő,,vagy hivjuk ahogy... a mondeo wiki ben le van irva,hogy hogy is kell,,,én betartottam betü szerint. akkut lekötni! 10 percre,benelegités,gázfröccs,padlogáz egy pillanatra,1250 fordulat 3 percig,és 8km es próbakör,minden sebességben...stb. a betanitáskor minden jo volt,jol indult,hol ment,tehát a maf is jo volt. alapjárat,minden! aztán hült 2 órát,és minden rossz lett! az alapjárat ugrál,500-1000 között..nem lehet vele menni! ha leveszem a maf csatit,kisimul-és onnantol tökéletes minden! ha a maf rossz lenne,a betanitás nál is rossz lenne,viszont aig tartott a betanitás a hideg állapottól - a meleg ig,,minden jo volt. viszont mikor vissza hült,már minden rossz volt! most vagy a komputer nem jegyzi meg a programot,,vagy nem tudom! viszont az akku visszarakása után,is hideg motorral indultam.-akkor jo volt. a visszahült motorral meg rossz! nem értem az összefüggéseket! volt már valaki ilyen helyzetben,és lehetséges h a betanitás nem volt jó? én csinálok valamit rosszul?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4310 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 12:21:19 »

srácok. az MK1 benzines mondeó komputer,,vagy vezérlő,,vagy hivjuk ahogy... a mondeo wiki ben le van irva,hogy hogy is kell,,,én betartottam betü szerint. akkut lekötni! 10 percre,benelegités,gázfröccs,padlogáz egy pillanatra,1250 fordulat 3 percig,és 8km es próbakör,minden sebességben...stb. a betanitáskor minden jo volt,jol indult,hol ment,tehát a maf is jo volt. alapjárat,minden! aztán hült 2 órát,és minden rossz lett! az alapjárat ugrál,500-1000 között..nem lehet vele menni! ha leveszem a maf csatit,kisimul-és onnantol tökéletes minden! ha a maf rossz lenne,a betanitás nál is rossz lenne,viszont aig tartott a betanitás a hideg állapottól - a meleg ig,,minden jo volt. viszont mikor vissza hült,már minden rossz volt! most vagy a komputer nem jegyzi meg a programot,,vagy nem tudom! viszont az akku visszarakása után,is hideg motorral indultam.-akkor jo volt. a visszahült motorral meg rossz! nem értem az összefüggéseket! volt már valaki ilyen helyzetben,és lehetséges h a betanitás nem volt jó? én csinálok valamit rosszul?

Csináld meg amit mondtam! és jó lesz az autód. semmi baja a motorvezérlőnek se a mafnak!
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4311 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 12:52:11 »

srácok. az MK1 benzines mondeó komputer,,vagy vezérlő,,vagy hivjuk ahogy... a mondeo wiki ben le van irva,hogy hogy is kell,,,én betartottam betü szerint. akkut lekötni! 10 percre,benelegités,gázfröccs,padlogáz egy pillanatra,1250 fordulat 3 percig,és 8km es próbakör,minden sebességben...stb. a betanitáskor minden jo volt,jol indult,hol ment,tehát a maf is jo volt. alapjárat,minden! aztán hült 2 órát,és minden rossz lett! az alapjárat ugrál,500-1000 között..nem lehet vele menni! ha leveszem a maf csatit,kisimul-és onnantol tökéletes minden! ha a maf rossz lenne,a betanitás nál is rossz lenne,viszont aig tartott a betanitás a hideg állapottól - a meleg ig,,minden jo volt. viszont mikor vissza hült,már minden rossz volt! most vagy a komputer nem jegyzi meg a programot,,vagy nem tudom! viszont az akku visszarakása után,is hideg motorral indultam.-akkor jo volt. a visszahült motorral meg rossz! nem értem az összefüggéseket! volt már valaki ilyen helyzetben,és lehetséges h a betanitás nem volt jó? én csinálok valamit rosszul?

Lényegében nem szólok érdemben a témához, de a MAF-ot érdemes megtisztítani, féktárcsa tisztító spray-vel, meg nagyon finom ecsettel. Ezt csak úgy jószándékból mondom. Smiley (ezen a problémán biztos nem segít, de összességében lehet javít egy picit az ECU-val való kapcsolatán Cheesy)
Tudni kell, hogy a MAF (légtömegmérő) szálai felizzanak/melegednek működés közben és ráégnek a dzsuvák, amit a légszűrő sem tud megszűrni.
Tehát megérdemli, hogy tiszta legyen. Wink
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4312 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 12:57:06 »

Lényegében nem szólok érdemben a témához, de a MAF-ot érdemes megtisztítani, féktárcsa tisztító spray-vel, meg nagyon finom ecsettel. Ezt csak úgy jószándékból mondom. Smiley (ezen a problémán biztos nem segít, de összességében lehet javít egy picit az ECU-val való kapcsolatán Cheesy)
Tudni kell, hogy a MAF (légtömegmérő) szálai felizzanak/melegednek működés közben és ráégnek a dzsuvák, amit a légszűrő sem tud megszűrni.
Tehát megérdemli, hogy tiszta legyen. Wink
én kb egy hete agyon fujtam chip spray el,mert hozzá érni nem mertem! de azelött,és utána is minden oké volt!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4313 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 12:59:24 »

én kb egy hete agyon fujtam chip spray el,mert hozzá érni nem mertem! de azelött,és utána is minden oké volt!
a hűtő ventinek milyen,és hol van a biztositéka? az olyan nagy müanyag házas cucc? honnan tudni ha rossz? a ventim se megy! a hőmérő jeladoja valószinű rossz,lehet h ez miadt rossz minden?
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4314 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 17:18:56 »

a hűtő ventinek milyen,és hol van a biztositéka? az olyan nagy müanyag házas cucc? honnan tudni ha rossz? a ventim se megy! a hőmérő jeladoja valószinű rossz,lehet h ez miadt rossz minden?

Több is van. Egyszer találsz egy relét a motortéri táblán : R5-ös (elvileg sötétzöld), ez az 5db 20-30A-s bizti fölött van a (R2 fűtőventi) fekete relé után.
Ill. a 3db nagyáramú bizti középsője is az övé. (60A-es, a plexiburkolatú 3db-os szettnél, szintén a motortéri táblán alul)
Plusz van magán a hűtőventi konzolon is egy hőbizti, ezt csak akkor látod, ha leszed az egész hűtőventillátor konzolt, a vízhűtőről. Egy lyukacsos fém "dobozka" mögött van. (alul)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4315 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 17:22:08 »

Több is van. Egyszer találsz egy relét a motortéri táblán : R5-ös (elvileg sötétzöld), ez az 5db 20-30A-s bizti fölött van a (R2 fűtőventi) fekete relé után.
Ill. a 3db nagyáramú bizti középsője is az övé. (60A-es, a plexiburkolatú 3db-os szettnél, szintén a motortéri táblán alul)
Plusz van magán a hűtőventi konzolon is egy hőbizti, ezt csak akkor látod, ha leszed az egész hűtőventillátor konzolt, a vízhűtőről. Egy lyukacsos fém "dobozka" mögött van. (alul)
az előző kettő az elvileg jó! az utolsót nem vállalom! a vezetékek málnak. nem nyulok semmihez ha nem muszály..de köszi.

Ja: külön adtam áramot a ventinek,ugy forog-tehát jó! de ha termotetején található jladórol lehuzom,akkor a fordulat ugyan fel megy,de a venti nem megy! pedig mennie kéne,,nem?
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4316 Dátum: 2013.04.21 vasárnap, 20:46:17 »

Több is van. Egyszer találsz egy relét a motortéri táblán : R5-ös (elvileg sötétzöld), ez az 5db 20-30A-s bizti fölött van a (R2 fűtőventi) fekete relé után.
Ill. a 3db nagyáramú bizti középsője is az övé. (60A-es, a plexiburkolatú 3db-os szettnél, szintén a motortéri táblán alul)
Plusz van magán a hűtőventi konzolon is egy hőbizti, ezt csak akkor látod, ha leszed az egész hűtőventillátor konzolt, a vízhűtőről. Egy lyukacsos fém "dobozka" mögött van. (alul)
ezeket a biztiket látni ha kiégett? a reléket honnan tudni h müködik? a ventit h lehet lepróbálni? miota elektromos káosz van,nem tudtm megforgatni!
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4317 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 10:43:05 »

hogy tudom tesztelni a ventit? a felső csatit ha lehuzom,nem megy! az kéne,h indul e ha a hőfok ugy kéri! ha lehuzom a felsőt,a fordulat fel megy ugyan,de nem indul a venti...a venti az jo-lepróbáltam..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4318 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 10:50:46 »

HEURÉKA!!! meg van a baj,legalábbis ugy néz ki!

ugy nézki meg lett a baj oka. alul a motor oldalán,ahol  kipufogo leömlője van,van egy valami érzékelő-abbol jött egy kábel felfelé a gyujtás felé! na arról a kábelről hiányzott a szigetelés! olyan zárlatos volt mint állat! azt még nem tudom h van e kiégett biztim,de eddig müködött!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4319 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 11:20:45 »

HEURÉKA!!! meg van a baj,legalábbis ugy néz ki!

ugy nézki meg lett a baj oka. alul a motor oldalán,ahol  kipufogo leömlője van,van egy valami érzékelő-abbol jött egy kábel felfelé a gyujtás felé! na arról a kábelről hiányzott a szigetelés! olyan zárlatos volt mint állat! azt még nem tudom h van e kiégett biztim,de eddig müködött!
taps
Éljen!

Szerintem érdemes lenn átnézni a motor körül levő érzékelőkből jövő kábelek szigeteléseit. Korai ('93-'94) kiadású Mondiknak kedvelt hibaforrása a lemálló kábelszigetelés. Már más is küzdött ezzel.
Injektor körül, trafó alatt/körül, motor elejénél a kipufogó körül, stb.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4320 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 11:37:01 »

taps
Éljen!

Szerintem érdemes lenn átnézni a motor körül levő érzékelőkből jövő kábelek szigeteléseit. Korai ('93-'94) kiadású Mondiknak kedvelt hibaforrása a lemálló kábelszigetelés. Már más is küzdött ezzel.
Injektor körül, trafó alatt/körül, motor elejénél a kipufogó körül, stb.
sajnos elhamarkodott volt az öröm! ujra elindultunk,és ujra leállt! pedig egy állati nagy zárlatot találtam,csak nem tudom az érzékelőknek van e biztije! azon a csatin kb 20cm es hosszon nem volt szigetelés..kijavitottam,3 szor is inditottam,mentünk ,jó volt! ráadásul maf al! teljesen jo volt! aztán beraktam a családot,indulás...a sarokig nem tudtam elmenni,leállt és csak maf nélül tudtam hazajönni.. ha rádugom a maf ot,leáll! nem tudom mit tegyek.. a szomszéd buflák fejü villamosságis,csak arra amit én itthon megcsináltam egy darab vezeték cserére 20 000 et mondott! fogalmam sincs mi legyen!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4321 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:10:36 »

sajnos elhamarkodott volt az öröm! ujra elindultunk,és ujra leállt! pedig egy állati nagy zárlatot találtam,csak nem tudom az érzékelőknek van e biztije! azon a csatin kb 20cm es hosszon nem volt szigetelés..kijavitottam,3 szor is inditottam,mentünk ,jó volt! ráadásul maf al! teljesen jo volt! aztán beraktam a családot,indulás...a sarokig nem tudtam elmenni,leállt és csak maf nélül tudtam hazajönni.. ha rádugom a maf ot,leáll! nem tudom mit tegyek.. a szomszéd buflák fejü villamosságis,csak arra amit én itthon megcsináltam egy darab vezeték cserére 20 000 et mondott! fogalmam sincs mi legyen!

Szerintem az a baj, hogy féltékeny az autód a családra. Amikor nem voltak ott működött, amikor beültek, nem működött.  eplus2

Hú, de gonosz vagyok.  eplus2 eplus2
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4322 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:35:45 »

Szerintem az a baj, hogy féltékeny az autód a családra. Amikor nem voltak ott működött, amikor beültek, nem működött.  eplus2

Hú, de gonosz vagyok.  eplus2 eplus2
lehet!  a ford szrviz se tud mit mondani,a vezetékekkel lehet a baj-de még egy próbára sincs légtömeg mérőjük! csak ha beszerelik! itt meg sehol sincs. de miután a kábelt megjavitottam,jo volt,hagytam járni,szépen járt.. elindultunk, és a sarokig értünk-le állt! pedig azt hittem meg van a hiba!
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4323 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:38:54 »

lehet!  a ford szrviz se tud mit mondani,a vezetékekkel lehet a baj-de még egy próbára sincs légtömeg mérőjük! csak ha beszerelik! itt meg sehol sincs. de miután a kábelt megjavitottam,jo volt,hagytam járni,szépen járt.. elindultunk, és a sarokig értünk-le állt! pedig azt hittem meg van a hiba!

Akkor most csak alapjárat nincs, vagy egyáltalán nem is megy?
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4324 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:41:31 »

lehet!  a ford szrviz se tud mit mondani,a vezetékekkel lehet a baj-de még egy próbára sincs légtömeg mérőjük! csak ha beszerelik! itt meg sehol sincs. de miután a kábelt megjavitottam,jo volt,hagytam járni,szépen járt.. elindultunk, és a sarokig értünk-le állt! pedig azt hittem meg van a hiba!

Nem akarok senkit degradálni, de a ford szervizek (máshol is) jó részében már nem kifejezetten jó szakik dolgoznak. Ott is cserélődnek az emberek. Semmi garancia nincs arra, hogy az illető, akire rábízzák az autódat, nem 2 napja dolgozik ott. Inkább egy öreg szakit kellene keresned, aki 15-20 éve a szakmában van vagy keresd meg vik-et, ő biztos tud segíteni. Itt a fórumon is elő szokott fordulni. Írjál neki pü-t vagy mail-t.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4325 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:43:03 »

lehet!  a ford szrviz se tud mit mondani,a vezetékekkel lehet a baj-de még egy próbára sincs légtömeg mérőjük! csak ha beszerelik! itt meg sehol sincs. de miután a kábelt megjavitottam,jo volt,hagytam járni,szépen járt.. elindultunk, és a sarokig értünk-le állt! pedig azt hittem meg van a hiba!
Csak egy ötlet.
Tovább kéne nézni/bontani a kábelcsatornákat, mert előferdülhet, hogy a jó magyar utak rázkódásától a kábelen arréb is összérhet valami, ahol szintén lejött a műanyag burkolat.
De ennek kicsi az esélye, mert ha már a kábelcsatornában van a derót, ott jobban védve van, kevésbé bomlékony.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4326 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:46:08 »

Akkor most csak alapjárat nincs, vagy egyáltalán nem is megy?
ha a maf csatit leveszem van alapjárat,és megy is! de csak kb 5 km ert mentem,.és menetközben állt le! sokszori inditásra indult el..aztán haza jöttem,és akkor láttam h a motor oldalában van valami gomba,a kipufogo leömlö mögött,talán valami olajgomba,,és annak a vezetékén vagy 20cm hosszan nem volt szigetelés.. azt megcsináltam,és inditás-tökéletes. hagytam melegedni,,teljesen jo volt. a sarokig! és ugyan azt kezdte,,ha lehuztam a mafot,ment! ha rajta hagytam hörögve lehetett nagy gáz fröccsökkel életben tartani-alapjára nincs! ha a mafon a csati,ingadozva,ugrálva,egyenletlen az alapjárat...leáll...
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4327 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:48:41 »

ha a maf csatit leveszem van alapjárat,és megy is! de csak kb 5 km ert mentem,.és menetközben állt le! sokszori inditásra indult el..aztán haza jöttem,és akkor láttam h a motor oldalában van valami gomba,a kipufogo leömlö mögött,talán valami olajgomba,,és annak a vezetékén vagy 20cm hosszan nem volt szigetelés.. azt megcsináltam,és inditás-tökéletes. hagytam melegedni,,teljesen jo volt. a sarokig! és ugyan azt kezdte,,ha lehuztam a mafot,ment! ha rajta hagytam hörögve lehetett nagy gáz fröccsökkel életben tartani-alapjára nincs! ha a mafon a csati,ingadozva,ugrálva,egyenletlen az alapjárat...leáll...
sajnos nem tudok próba darabot szerezni,mert lehet h a maf! de lehet valami zárlat is.. egészen addig volt jo,amig nem melegedett be rendesen! ha igaz,,amig itt járt a motor,jo volt..(MAF al)  mikor elindultam le állt..
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #4328 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 12:55:57 »

Csak egy ötlet.
Tovább kéne nézni/bontani a kábelcsatornákat, mert előferdülhet, hogy a jó magyar utak rázkódásától a kábelen arréb is összérhet valami, ahol szintén lejött a műanyag burkolat.
De ennek kicsi az esélye, mert ha már a kábelcsatornában van a derót, ott jobban védve van, kevésbé bomlékony.
kivéve ha már össze van sülve pár vezeték
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4329 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 13:12:17 »

 help help help :help:NEM TUD VALAKI SEGITENI?? help help help help
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4330 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 18:48:48 »

 az mit jelent h mikor inditok,az inditó csak pörög,de nem indit! mikor leállna-akkor akad be a fogaskoszoruba! mindig a végén,mielött le állna! felpörög mint állat,de nem hatja a lendkereket! ez behuzó mágnes,vagy blendix,,vagy mi???
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4331 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 19:38:30 »

az mit jelent h mikor inditok,az inditó csak pörög,de nem indit! mikor leállna-akkor akad be a fogaskoszoruba! mindig a végén,mielött le állna! felpörög mint állat,de nem hatja a lendkereket! ez behuzó mágnes,vagy blendix,,vagy mi???

Úgy néz ki, hogy a bendix adta meg magát. Ez egy önindító kiszerelős, felújítós vagy cserés dolog lesz.
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4332 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 19:58:42 »

Úgy néz ki, hogy a bendix adta meg magát. Ez egy önindító kiszerelős, felújítós vagy cserés dolog lesz.
hogy tisztán lássak, a blendix a fogaskerék,egy rugoval...a behuzó mágnes a motor tetjén  van! ugye? és nekem a blendix rossz? ezért nem ugrik be a fogaskerék a koszoruba,mikor elfordiom a kulcsot!?
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4333 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:01:30 »

hogy tisztán lássak, a blendix a fogaskerék,egy rugoval...a behuzó mágnes a motor tetjén  van! ugye? és nekem a blendix rossz? ezért nem ugrik be a fogaskerék a koszoruba,mikor elfordiom a kulcsot!?
Elméletileg kulcsfordításra behúz a BENDIX (fogaskoszorúba belekapaszkodik a fogaskerék), ennek hatására zár a motor áramköre, és elkezd forogni a motor.
Mondi önindítóját nem láttam még, Escortét újítottam már fel...

(Mod.: Egyébként asszem a Bendix egy cég, a népnyelv hívja így tévesen a behúzótekercset. Olyan lehet ez, mint a "stilfűrész" meg a "ferodo(l)" . Smiley Javítsatok ki, ha tévedek, szeretem az ilyen érdekességeket tudni! Cheesy )
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.22 hétfő, 20:03:52 írta speedtoto » Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4334 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:05:09 »

Elméletileg kulcsfordításra behúz a BENDIX (fogaskoszorúba belekapaszkodik a fogaskerék), ennek hatására zár a motor áramköre, és elkezd forogni a motor.
Mondi önindítóját nem láttam még, Escortét újítottam már fel...
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070300-onindito-alkatreszei/10241-bendix-ford

nekem ez lehet a rossz? mert én arra gondoltam,h  behuzó mágnes,,

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41070000-generator-es-onindito-reszei/41070300-onindito-alkatreszei/10241-bendix-ford

tolja ki a fogaskereket! de annyira nm ismerem a müködést..
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4335 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:12:03 »

akkor lehetén tudm jol,mert a blendix,és a behuzómágnes két alkatrész!  akkor melyik a rossz???
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4336 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:14:07 »


Néztem egy képet egy Mondi önindítóról, ugyanaz a mechanika. Szóval az a furcsaság, hogy csak behúzott állapotban tekerhet, ugyanis a bendix tetején van a kapcsoló, ami a motornak löki a delejt. Tehát Vagy kikopott a villa és/vagy a persely, és így a villa csak néha kapja el a gyűrűt  vagy elgörbült a villa (de így mindig szhar lenne, ez szerintem esélytelen), vagy más komoly mechankai probléma van...
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4337 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:16:54 »

Néztem egy képet egy Mondi önindítóról, ugyanaz a mechanika. Szóval az a furcsaság, hogy csak behúzott állapotban tekerhet, ugyanis a bendix tetején van a kapcsoló, ami a motornak löki a delejt. Tehát Vagy kikopott a villa és/vagy a persely, és így a villa csak néha kapja el a gyűrűt  vagy elgörbült a villa (de így mindig szhar lenne, ez szerintem esélytelen), vagy más komoly mechankai probléma van...

tehát akkor nem lehet  az,h a motor forog,de nem huz be! volt h 4x 5x is csinálta...
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4338 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:18:17 »

tehát akkor nem lehet  az,h a motor forog,de nem huz be! volt h 4x 5x is csinálta...

Édes *******... Valaki mondjon már neki valamit!  falbav
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4339 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:21:38 »

Édes *******... Valaki mondjon már neki valamit!  falbav
jóó van máááá


hogy jön le az a trágya initó...??
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4340 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:27:42 »

Utánanéztem pontosabban... A "bendixnek" a szabadonfutós fogaskereket hívják. Pont. Előzőekért bocs, ha félrevezettem valakit a bendixek világában.  eplus2 A behúzó meg behúzó marad. Pont. Cheesy
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4341 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:32:12 »

Utánanéztem pontosabban... A "bendixnek" a szabadonfutós fogaskereket hívják. Pont. Előzőekért bocs, ha félrevezettem valakit a bendixek világában.  eplus2 A behúzó meg behúzó marad. Pont. Cheesy
meg tudnád mondani h kell neki állni leszedni az inditót? megnézném tudok e valami javitani rajta!
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #4342 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:34:37 »

meg tudnád mondani h kell neki állni leszedni az inditót? megnézném tudok e valami javitani rajta!

kitekered a csavarjait vigyor3
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4343 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:35:44 »

meg tudnád mondani h kell neki állni leszedni az inditót? megnézném tudok e valami javitani rajta!

Én a kocsimon még nem néztem az önindítót, szóval nem, bocs.  Undecided Képek alapján 3 csavar tartja, nem lehet nagy ördöngősség. De a kábeleket előbb szedd le róla, és szigetelve húzd félre (vagy akkusaru le), mert kivételnél/szerelésnél szép csillagszórót lehet vele csinálni, ha hozzáér valamihez..És még ijesztő is.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4344 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:39:46 »

Én a kocsimon még nem néztem az önindítót, szóval nem, bocs.  Undecided Képek alapján 3 csavar tartja, nem lehet nagy ördöngősség. De a kábeleket előbb szedd le róla, és szigetelve húzd félre (vagy akkusaru le), mert kivételnél/szerelésnél szép csillagszórót lehet vele csinálni, ha hozzáér valamihez..És még ijesztő is.
én ugy láttam,hogy alulról nézve jol fent van,talán fel sem ér a kezem..felülről meg lehetetlenség! azért kérdeztem,h van e trükkje,,felülről talán a csavarokat,,a csatija lehuzhatós,nem csavaros ugye??
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4345 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:44:08 »

én ugy láttam,hogy alulról nézve jol fent van,talán fel sem ér a kezem..felülről meg lehetetlenség! azért kérdeztem,h van e trükkje,,felülről talán a csavarokat,,a csatija lehuzhatós,nem csavaros ugye??
Nem tudom a trükköt. Furcsállanám, ha lehúzhatós lenne, ugyanis kibebaxottnagy áramok járkálnak arrafelé. Lyukas saru anyával csavaron szerintem.. A behúzóé lehet, hogy lehúzható csatis.
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4346 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:44:33 »

kitekered a csavarjait vigyor3
azt gondoltam,mert anélkül ugye... rinya
Naplózva
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4347 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:45:38 »

Nem tudom a trükköt. Furcsállanám, ha lehúzhatós lenne, ugyanis kibebaxottnagy áramok járkálnak arrafelé. Lyukas saru anyával csavaron szerintem.. A behúzóé lehet, hogy lehúzható csatis.
hóónap neki állok...köszi
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #4348 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 20:56:47 »

én ugy láttam,hogy alulról nézve jol fent van,talán fel sem ér a kezem..felülről meg lehetetlenség! azért kérdeztem,h van e trükkje,,felülről talán a csavarokat,,a csatija lehuzhatós,nem csavaros ugye??

Adok 1-2 tippet, úgy általánosságban - bár talán más már privátban megtette:
1: H.R. Etzold: Így csináld! (Ford Mondeo) (Van két verziója is, az egyiknek a borítóján egy MK1 van, a másikén MK2 - óvatosan küldözgesd, mert a kiadó rá van szállva a pdf vadászatra és büntiosztásra.)
2: Haynes: Mondeo. Angol nyelvű, viszont sokkal precízebb, pontosabb, Etzold könyvben sok adat hülyeség, Haynes pontosabb.
3: Vegyél egy fogorvosi tükröt (tudod, amit az arába tol az embernek). 1-200 Ft, és mindent megtalálsz vele a motor körül. Kb. 2000-ért lehet kapni autós/szerszám boltokban is, teleszkópos nyéllel, forgatható fejjel, meg minden, de a sima műanyag gyszerhasználatos egészségügyi tükör is elég 200-ért. Kényelmessen meg lehet látni vele a rejtett zugokban is az alkatrészeket.
4: kis ledes lámpa. Szintén 1-200 Ft, de a 3-as pontban említett eszközzel kombinálva a használatát simán megéri.
5: Féktisztító spray: vákuumcsövek vizsgálatára, tisztításra, olajlemosásra. Jól lehet használni.

6: van egy másik mondeo-val foglalkozó magyar oldal is. Linkelni ide nem tudom, guglin megtalálod. Van sok leírás ott is, meg itt wiki-n is.

7: nemzetközi Fordos közösség, a passionford.  integet2
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Rico
Vendég
« Új hozzászólás #4349 Dátum: 2013.04.22 hétfő, 21:08:30 »

Adok 1-2 tippet, úgy általánosságban - bár talán más már privátban megtette:
1: H.R. Etzold: Így csináld! (Ford Mondeo) (Van két verziója is, az egyiknek a borítóján egy MK1 van, a másikén MK2 - óvatosan küldözgesd, mert a kiadó rá van szállva a pdf vadászatra és büntiosztásra.)
2: Haynes: Mondeo. Angol nyelvű, viszont sokkal precízebb, pontosabb, Etzold könyvben sok adat hülyeség, Haynes pontosabb.
3: Vegyél egy fogorvosi tükröt (tudod, amit az arába tol az embernek). 1-200 Ft, és mindent megtalálsz vele a motor körül. Kb. 2000-ért lehet kapni autós/szerszám boltokban is, teleszkópos nyéllel, forgatható fejjel, meg minden, de a sima műanyag gyszerhasználatos egészségügyi tükör is elég 200-ért. Kényelmessen meg lehet látni vele a rejtett zugokban is az alkatrészeket.
4: kis ledes lámpa. Szintén 1-200 Ft, de a 3-as pontban említett eszközzel kombinálva a használatát simán megéri.
5: Féktisztító spray: vákuumcsövek vizsgálatára, tisztításra, olajlemosásra. Jól lehet használni.

6: van egy másik mondeo-val foglalkozó magyar oldal is. Linkelni ide nem tudom, guglin megtalálod. Van sok leírás ott is, meg itt wiki-n is.

7: nemzetközi Fordos közösség, a passionford.  integet2
köszi,van könyvem is,és van ,már leirásom is... de az a probéma ami most van,tul nőtt rajtam! a motor nem akar meni,le áll...csak ha lehuzom a maf ot,akkor forog. ha visszadugom,el kezd ugrálni,ingadozni,,és le is áll! köszi
Naplózva
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 93 94 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 22 lekéréssel.