Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.14 kedd, 08:55:45
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1549
1550
1551
1552
1553
1554
1555
[
1556
]
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19903257 alkalommal)
Koniman
és 67 vendég van a témában
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77750 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 11:18:32 »
Szia!
Reggel gyorsan nekiálltam megcsináltam a programozást, és tényleg megoldotta...Egyrészt pozitív, másrészt szomorú tény hogy tényleg injektor felújítás szükségeltetik. Érdemes átnézetni a teljes üzemanyag rendszert, vagy elég ha a porlasztókat felújíttatom? Addig amíg erre nem kerül sor, esetleg valami jó tanács? Gondolok itt arra hogy óvatosabban menjek vele, ne pörgessem, ne gyorsítsak vele erőteljesen? Per pillanat elég körülményes lenne nélkülöznöm az autót mert a másik amivel tudnék mozogni épp teljes felújítás alatt van, szóval kettőből kettő off lenne...Ez a pár nap is elég kellemetlen volt hirtelen.
Köszi!
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.19 csütörtök, 09:00:50
Jó eséllyel egy darabig segíteni fog, de nem hozza el a megváltást, abban sajnos biztos lehetsz.
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.19 csütörtök, 11:29:22 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77751 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 12:37:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.18 szerda, 20:43:25
Az injektorokat nem is kell, elég csak a porlasztócsúcsot...?
Legalább te ne írj hülyeséget, aki jól tudod, hogy miről van szó. Különösen, ha segíteni akarsz, amiért amúgy minden tiszteletem a tiéd.
Mondeo93TDCI: az INJEKTOROKAT kell felújíttatni, kompletten, egyben, nem elég csak a porlasztóCSÚCSOKAT.
AndyA
rostalod a fingot. Pontosan tudod,hogy mit írtam....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77752 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 12:43:08 »
Köszi szépen a segítséget, értettem egyébként mire céloztál részemről nincs gond. Örülök hogy próbáltatok információt nyújtani!
Idézetet írta: alf® - 2023.10.19 csütörtök, 12:37:30
rostalod a fingot. Pontosan tudod,hogy mit írtam....
«
Utoljára szerkesztve: 2023.10.19 csütörtök, 12:44:52 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77753 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 13:03:04 »
Idézetet írta: alf® - 2023.10.19 csütörtök, 12:37:30
rostalod a fingot. Pontosan tudod,hogy mit írtam....
ÉN igen. De akinek írtad, az nem feltétlenül, és neki fontos, nem nekem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77754 Dátum:
2023.10.19 csütörtök, 16:24:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.19 csütörtök, 13:03:04
ÉN igen. De akinek írtad, az nem feltétlenül, és neki fontos, nem nekem.
AndyA
miért mondod?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
player997
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77755 Dátum:
2023.10.24 kedd, 10:42:03 »
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem 2.5 v6 2003 Ghia autóval kapcsolatban. Gázadásnál az autó néha elkezd rángatni - nem egyenletesen gyorsul.
Olyan mintha lenyomnám a gázpedált, de néha nem kapna gázt. Van hogy például félig lenyomom, ott tartom (eközben gyorsul), majd visszaesik a fordulatszám, mintha levettem volna róla a lábam, aztán egyszer csak észbe kap és újra elkezd gyorsulni.
A következők lettek cserélve az elmúlt pár napban:
-Gyújtógyertyák
-Gyújtáskábelek
-Üzemanyagszűrő
-Fojtószelep ház
Sajnos az autók világa számomra még elég új, ezért nem is nagyon értek hozzá, de egy kis keresgélés után arra jutottam, hogy lehetséges hogy a gyújtástrafó a hibás, viszont először mindenképp szeretném kikérni a hozzáértők véleményét.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77756 Dátum:
2023.10.24 kedd, 22:13:31 »
Idézetet írta: alf® - 2023.10.19 csütörtök, 16:24:12
miért mondod?
Mit?
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77757 Dátum:
2023.10.25 szerda, 18:06:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.24 kedd, 22:13:31
Mit?
olvasol is? b+....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77758 Dátum:
2023.10.25 szerda, 20:48:20 »
Beázással kapcsolatban tudna nekem vki segíteni? Pollenszűrőnél megoldottuk pár éve, viszont nem rég szélvédő cserém volt, és megint ázik onnan... valszeg ismét meg tudjuk csinálni haverral, viszont az ajtók alján még mindig befolyik a víz. Az összesnél... két hátsó meg sofőr oldali nem vészes, az anyós az viszont durván folyik. Egy-egy ilyen esős nap után eléggé nedves a szőnyeg. Nem tudom hova lehetne vinni az autót, ahol végleg megszüntetik a beázást, esetleg innen vki a fórumról megcsinálná nekem?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77759 Dátum:
2023.10.26 csütörtök, 08:58:28 »
Idézetet írta: alf® - 2023.10.25 szerda, 18:06:12
olvasol is? b+....
Ez nem egy write-only fórum? Én úgy tudtam... :-)
Írtál valamit, amiről te is tudod, hogy mit jelent, én is tudom, hogy mit jelent, de amit leírtál, az szó szerint elolvasva és értelmezve nem azt jelenti. Mindezt olyasvalakinek, aki egyáltalán nem biztos, hogy ugyanennyire képben van a dolgokkal, és tudja, hogy amit írtál, az nem azt jelenti, ami szó szerint véve odaírtál. Ezt pontosítottam, nehogy tévedés legyen belőle. Meg is köszönte.
Akkor most mi is a baj, miért vagyok feketeseggű?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77760 Dátum:
2023.10.26 csütörtök, 09:05:07 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.10.25 szerda, 20:48:20
Beázással kapcsolatban tudna nekem vki segíteni? Pollenszűrőnél megoldottuk pár éve, viszont nem rég szélvédő cserém volt, és megint ázik onnan... valszeg ismét meg tudjuk csinálni haverral, viszont az ajtók alján még mindig befolyik a víz. Az összesnél... két hátsó meg sofőr oldali nem vészes, az anyós az viszont durván folyik. Egy-egy ilyen esős nap után eléggé nedves a szőnyeg. Nem tudom hova lehetne vinni az autót, ahol végleg megszüntetik a beázást, esetleg innen vki a fórumról megcsinálná nekem?
A szélvédő ragasztott, teljes körben, folyamatos ragasztócsíkkal. Ha ott folyik, akkor valami ott a ragasztással van, azt te nem tudod megcsinálni. Ha meg mellette lyukas már a kasztni, azt sem valószínű. :-)
Az "anyósülésnél folyik" amúgy tipikusan a pollenszűrő, aminek a fedelét amúgy kiveszik szélvédőcserekor. Lehet, megint ott lesz gond.
Az ajtó borítását le tudod szedni, pár csavar körben, plusz a fogantyú bélését kiszedve kettő, a nyitókar alatt és a tükörnél. Amikor leugrattad a helyéről, mögé kell nyúlni, és az ablakemelő csatlakozóját is leakasztani. Alatta van egy szigetelő fólia, amit körben egy fekete, ragacsos szutyok rögzít. Ezt óvatosan, sniccerrel vagdosva a ragasztóanyagot el tudod úgy választani, hogy utána esélyed legyen vissza is tenni. Magára a fóliára vigyázz, nagyon könnyen szakad. Alighanem ez a fólia az, ami valahol megadta magát, mert pont azért van ott, hogy az üveg mellett lecsorgó víz ne tudjon bejutni az utastérbe. Ha a borítást leszeded, látni fogod, mi a helyzet, és hogy mi kíván javítást.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77761 Dátum:
2023.10.26 csütörtök, 15:56:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.26 csütörtök, 08:58:28
Ez nem egy write-only fórum? Én úgy tudtam... :-)
Írtál valamit, amiről te is tudod, hogy mit jelent, én is tudom, hogy mit jelent, de amit leírtál, az szó szerint elolvasva és értelmezve nem azt jelenti. Mindezt olyasvalakinek, aki egyáltalán nem biztos, hogy ugyanennyire képben van a dolgokkal, és tudja, hogy amit írtál, az nem azt jelenti, ami szó szerint véve odaírtál. Ezt pontosítottam, nehogy tévedés legyen belőle. Meg is köszönte.
Akkor most mi is a baj, miért vagyok feketeseggű?
AndyA
mert ha elolvastad volna,akinek írtam,visszaigazolta a kövi hszben, hogy teljesen képben van, és érti mit írtam.És meg is csinálta.És meg is oldotta...
erre jössz a fingrostálással...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77762 Dátum:
2023.10.27 péntek, 17:49:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.26 csütörtök, 09:05:07
A szélvédő ragasztott, teljes körben, folyamatos ragasztócsíkkal. Ha ott folyik, akkor valami ott a ragasztással van, azt te nem tudod megcsinálni. Ha meg mellette lyukas már a kasztni, azt sem valószínű. :-)
Az "anyósülésnél folyik" amúgy tipikusan a pollenszűrő, aminek a fedelét amúgy kiveszik szélvédőcserekor. Lehet, megint ott lesz gond.
Az ajtó borítását le tudod szedni, pár csavar körben, plusz a fogantyú bélését kiszedve kettő, a nyitókar alatt és a tükörnél. Amikor leugrattad a helyéről, mögé kell nyúlni, és az ablakemelő csatlakozóját is leakasztani. Alatta van egy szigetelő fólia, amit körben egy fekete, ragacsos szutyok rögzít. Ezt óvatosan, sniccerrel vagdosva a ragasztóanyagot el tudod úgy választani, hogy utána esélyed legyen vissza is tenni. Magára a fóliára vigyázz, nagyon könnyen szakad. Alighanem ez a fólia az, ami valahol megadta magát, mert pont azért van ott, hogy az üveg mellett lecsorgó víz ne tudjon bejutni az utastérbe. Ha a borítást leszeded, látni fogod, mi a helyzet, és hogy mi kíván javítást.
AndyA
A kaszni biztos hogy nem lyukas, teljesen rozsdamentes az autó. Valamit ott megpiszkálhattak a lombrács alatt az elvezetőnél, egyszer már megcsináltam haverommal mert le volt törve a kis elvezető, és full befolyt a víz a lábtérhez. Megcsináltuk, utána tökéletes volt egészen most a szélvédőcseréig. Megnézzük mindenképp.
Ajtókat is szétkaptuk már, a fóliát ismerjük, irdatlan nagy szopás volt leszedni meg felrakni. Valahova vissza se lett rakva. De nem amiatt folyik be, haveromnak sincsenek már fent a Mondeoján, ő ragasztott fel végig ilyen vízhatlan fóliát. Valahol itt az oldalon láttuk anno, hogy a csavarokat-csavarhelyeket kell beszilózni, vagy 4-5 ponton, és akkor elvileg nem szökik be a víz.
Naplózva
Nfsman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77763 Dátum:
2023.11.03 péntek, 14:30:54 »
Üdv az uraknak!
Nem tudom, hogy golyószórás jár-e autóhirdetésért, ha igen, akkor admin nyugodtan törölje a bejegyzésem:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_3.0_st_220-20029220#sid=6fe0d8b3-a50e-406a-84fb-ebe13155be04
Családi szekér vásárlás miatt eladó sorba került szeretett ST220-am. Ha véletlen valakinek pont ilyenre van vágyódása, akkor hajrá.
«
Utoljára szerkesztve: 2023.11.03 péntek, 17:06:45 írta Nfsman
»
Naplózva
2002 Mondeo ST220
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77764 Dátum:
2023.11.05 vasárnap, 16:37:41 »
Idézetet írta: Nfsman - 2023.11.03 péntek, 14:30:54
Üdv az uraknak!
Nem tudom, hogy golyószórás jár-e autóhirdetésért, ha igen, akkor admin nyugodtan törölje a bejegyzésem:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_3.0_st_220-20029220#sid=6fe0d8b3-a50e-406a-84fb-ebe13155be04
Családi szekér vásárlás miatt eladó sorba került szeretett ST220-am. Ha véletlen valakinek pont ilyenre van vágyódása, akkor hajrá.
Van adás-vétel fórumtéma, oda tedd be.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Nfsman
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77765 Dátum:
2023.11.10 péntek, 11:14:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.11.05 vasárnap, 16:37:41
Van adás-vétel fórumtéma, oda tedd be.
AndyA
Rendben, bocsi.
Naplózva
2002 Mondeo ST220
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77766 Dátum:
2023.11.23 csütörtök, 22:45:28 »
Üdv!
Tudna nekem valaki pontos izzó típusokat írni az alábbi izzókra?
-belső tető lámpa izzó (elöl-hátul, gondolom egyforma kell)
-lábtér izzó
-fényszóró kapcsoló panel (nem tudom hogyan, de két piktogram világítása elment)
-kilépőfényes vissz.tükör izzó
-rendszámtábla világítás
Szeretném mindegyiket kicserélni, elsősorban ledre, de meglátom majd hogy mit találok. Kéne pontosan mindegyiknek a típusa/neve.
Előre is köszi!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77767 Dátum:
2023.11.24 péntek, 08:35:39 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.11.23 csütörtök, 22:45:28
Üdv!
Tudna nekem valaki pontos izzó típusokat írni az alábbi izzókra?
-belső tető lámpa izzó (elöl-hátul, gondolom egyforma kell)
-lábtér izzó
-fényszóró kapcsoló panel (nem tudom hogyan, de két piktogram világítása elment)
-kilépőfényes vissz.tükör izzó
-rendszámtábla világítás
Szeretném mindegyiket kicserélni, elsősorban ledre, de meglátom majd hogy mit találok. Kéne pontosan mindegyiknek a típusa/neve.
Előre is köszi!
A tetőlámpába szofita kell, 36 mm-esre emlékszem, de vedd ki és vigyél mintát a boltba, az a biztos. Én kicseréltem LED panelre, aminek állítható a csatlakozója, ami az eredeti izzó helyére kerül. :-) Ha van benne oldalt térképolvasó lámpa, oda bajonettes foglalatba való 5W-os izzó kell.
Lábtérbe T10 megy.
Fényszóró kapcsoló passz, olyat még nem szedtem szét.
A tükörbe kilépőfénynek is T10 való. Vigyázz, amikor kiszeded, mert az egyik oldalon egy köröm tartja, ott ne feszegesd. A tükörlap alatt tudsz benyúlni, hogy a másik végén a rugós rögzítést ki tudd piszkálni egy vékony csavarhúzóval, és egy negyed fordulattal kijön a helyéről.
Rendszámtábla megint szofita.
Amúgy meg keresd meg a az MK3 FAQtyában, van erről cikk, hogy melyikbe milyen LED helyettesítést tudsz tenni. Ha épp nem is veszel olyat, de az izzó típusát ott megtalálod.
MK3-hoz van amúgy komplett egybe szerelt LED-es rendszámtábla világítótest készen, Aliexpressen megtalálod.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 687
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77768 Dátum:
2023.11.24 péntek, 14:56:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.11.24 péntek, 08:35:39
MK3-hoz van amúgy komplett egybe szerelt LED-es rendszámtábla világítótest készen, Aliexpressen megtalálod.
Nekem is ilyen van, viszont műszakin szóltak érte, visszatettem az eredetit a vizsga idejére, hogy mindenki boldog legyen.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1607
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77769 Dátum:
2023.11.26 vasárnap, 10:02:56 »
Itt összegyűjtöttem beázással kapcsolatos linkeket, érdemes megnézni:
http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg1181723#msg1181723
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.10.27 péntek, 17:49:40
A kaszni biztos hogy nem lyukas, teljesen rozsdamentes az autó. Valamit ott megpiszkálhattak a lombrács alatt az elvezetőnél, egyszer már megcsináltam haverommal mert le volt törve a kis elvezető, és full befolyt a víz a lábtérhez. Megcsináltuk, utána tökéletes volt egészen most a szélvédőcseréig. Megnézzük mindenképp.
Ajtókat is szétkaptuk már, a fóliát ismerjük, irdatlan nagy szopás volt leszedni meg felrakni. Valahova vissza se lett rakva. De nem amiatt folyik be, haveromnak sincsenek már fent a Mondeoján, ő ragasztott fel végig ilyen vízhatlan fóliát. Valahol itt az oldalon láttuk anno, hogy a csavarokat-csavarhelyeket kell beszilózni, vagy 4-5 ponton, és akkor elvileg nem szökik be a víz.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77770 Dátum:
2023.11.27 hétfő, 08:20:42 »
Idézetet írta: edk - 2023.11.24 péntek, 14:56:08
Nekem is ilyen van, viszont műszakin szóltak érte, visszatettem az eredetit a vizsga idejére, hogy mindenki boldog legyen.
Nekem a sokadik vizsgán megy át ezzel, sőt, a balos ráadásul tolatókamerával egybeépített.
Amúgy ha emlékeim nem csalnak, a rendszámtábla világításának nem is kötelező lennie/működnie.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77771 Dátum:
2023.11.28 kedd, 16:29:48 »
Idézetet írta: francoe - 2023.11.26 vasárnap, 10:02:56
Itt összegyűjtöttem beázással kapcsolatos linkeket, érdemes megnézni:
http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg1181723#msg1181723
Köszi átnyálazom majd. Az ajtókat sikerült megcsinálni, pollenszűrő még kérdéses, de egyelőre az is jónak tűnik.
Azt valaki nem tudja véletlenül, hogy melyik gumigyártó volt a az MK3 gyári beszállítója?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77772 Dátum:
2023.11.28 kedd, 17:46:06 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.11.28 kedd, 16:29:48
Köszi átnyálazom majd. Az ajtókat sikerült megcsinálni, pollenszűrő még kérdéses, de egyelőre az is jónak tűnik.
Azt valaki nem tudja véletlenül, hogy melyik gumigyártó volt a az MK3 gyári beszállítója?
nincs ilyen.Több gyártó gumiait szerelték első szerelésra a gyárban.Sok Conti volt,de szereltek Jóévvel is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Palermo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77773 Dátum:
2023.11.29 szerda, 16:26:27 »
Sziasztok
Utastérből a középkonzol /szellőző felől sípoló nyoszorgo hang hallatszik, fűtés nincs bekapcsolva, esetleg így látatlanba tudtok segíteni?
Naplózva
2001.12 2.0 TDDI 116 Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77774 Dátum:
2023.11.29 szerda, 17:13:35 »
Idézetet írta: Palermo - 2023.11.29 szerda, 16:26:27
Sziasztok
Utastérből a középkonzol /szellőző felől sípoló nyoszorgo hang hallatszik, fűtés nincs bekapcsolva, esetleg így látatlanba tudtok segíteni?
ha a jobb térded elől jönne a hang, az a klíma hőmérséklet érzékelő motorja lehet, a kis rácsozás mögött.
Kárpit le,megtisztít levegővel,picit olajozni is érdemes a tengelyét,és ha megszűnik,nyertél.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77775 Dátum:
2023.12.01 péntek, 12:23:48 »
Sziasztok!
Egy teljesen általános kérdéssel kapcsolatosan lennék kíváncsi a véleményetekre ki mit ír. Ti milyen általatok optimálisnak betudható fordulatszám tartományokban közlekedtek a TDCI-vel? Mi az amit alsó határnak, és mi az amit felső határnak gondoltok? Ezen motornak (pl 2.0 duratorq) a legoptimálisabb tartományaira lennék kíváncsi ami az arany középút hosszútávon. Illetve időnként meghajtjátok-e? Ha igen akkor jellemzően milyen időtartamra, és milyen fordulatszámon? Köszi!
«
Utoljára szerkesztve: 2023.12.01 péntek, 12:25:27 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77776 Dátum:
2023.12.09 szombat, 14:30:24 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.12.07 csütörtök, 18:09:06
Hali!
Furcsa hang jön a motortérből, ha menetközben elveszem a gázt. Sípoló/fütyülő/porszívó/mintha sírna az autó.
Van amikor állva, üresben is hallatszik, van amikor ugyanilyen állapotban semmi. Szívósor felől jön nagyjából. Gázadásnál megszűnik. Tipp vkinek?
senki nem tapasztalt még ilyet?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77777 Dátum:
2023.12.11 hétfő, 09:01:04 »
Idézetet írta: Mondeo93TDCI - 2023.12.01 péntek, 12:23:48
Sziasztok!
Egy teljesen általános kérdéssel kapcsolatosan lennék kíváncsi a véleményetekre ki mit ír. Ti milyen általatok optimálisnak betudható fordulatszám tartományokban közlekedtek a TDCI-vel? Mi az amit alsó határnak, és mi az amit felső határnak gondoltok? Ezen motornak (pl 2.0 duratorq) a legoptimálisabb tartományaira lennék kíváncsi ami az arany középút hosszútávon. Illetve időnként meghajtjátok-e? Ha igen akkor jellemzően milyen időtartamra, és milyen fordulatszámon? Köszi!
Ha valami optimális, azaz az adott körülmények között a létező legjobb, akkor ahhoz képest mit nevezel a "legoptimálisabbnak"?
Több módon is vezetheted a dizlidet. Egy alapvetés, hogy 1500 alatt nem nagyon terheled, mert ott még nem stabilizálja elég jól a forgás pörgettyűhatása a főtengelyt, és erős terhelés esetén a csúszócsapágyakon megszakadhat az olajfilm, elkezdi kidarálni - a többit sejtheted. A turbonyomás 1700-1800 körül kezd érdemben jelentkezni, és kb. 2000-től áll teljes mértékben rendelkezésre. Onnan úgy 3000-ig van egy olyan tartomány, amikor a nyomaték folyamatosan magas, a névleges maximum legalább 95%-a a teljes tartományban megvan, és a fordulatszámmal arányosan növekszik a teljesítmény is. Utána tovább tudod vinni 4000-ig, kicsivel fölé is, de ott már nem lesz az igazi.
Ha a turbonyomás alsó határán jársz vele, 2000-2200 körül már elváltod, hogy 1700 körülre essen vissza a fordulat, és addig sem nyomod neki nagyon, akkor elég takarákosan el tudsz járni vele úgy, hogy közben mégsem villognak le az útról, hogy milyen lapostetű módjára közlekedsz. Vagy elhúzod 3000 környékére, és onnan váltasz tovább, hogy váltás után se essen 2000 alá a fordulat, és akkor megy, mint a veszedelem, de étvágya is lesz.
Az meg alapvetés, hogy ha hirtelen ki kell gyorsítani vagy pl. jön egy emelkedő, akkor visszaváltás, hogy 1700-1800-nál alacsonyabb ne legyen a fordulat, amikor erősebben rálépsz a gázra.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeo93TDCI
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77778 Dátum:
2023.12.16 szombat, 18:09:20 »
Köszi szépen a választ!
Akkor jó volt az elképzelés, jellemzően "érzésre" vezetek, én inkább a régi nagyköbcentis benzines autókhoz vagyok/voltam szokva, emiatt is kérdeztem mert nekem ez az első Mondeo és dízel is egyben ugye. Amiatt vásároltam mert a másikat renoválás alá helyeztem az aknám fölé, és az egy jó hosszú meló. Én minden autómat nagyon "szeretem", tehát a lehető legjobbat próbálom megadni nekik. 1500-as fordulatról csak finoman gyorsítok, 90-es tempónál a 6-os váltóval ha ugrani kell már dobok inkább egy ötöst. Így hogy le van dugózva az EGR kicsit fickósabb, de ahogy írod is 1700-nál már elég szépen jön az ereje. Elhúzatni kb 2500-ig szoktam de jellemzően elváltok 2000-2200 felé ha szokványosan közlekedem. Az átlag tempóm 100 kmph, így osztom a véleményed hogy elég jó fogyasztásokat lehet vele elérni. Vannak olyan időszakok mikor sietősebben, agresszívabban hajtom és úgy jobban is szereti a hasát de felüdülés vezetni egyébiránt ezt az autót ha rendben van. Dinamikus a motorja is, a futóműve meglepően jól fekszi az aszfaltot és 160+ tempónál sem inog, a váltó jó feszes, a leggyengébb láncszem talán az üa. rendszer...de ha ettől eltekintünk nagyon jó kis autó ez. Na jó, a motorvízhőfok mindig bántja a szemem...de már kicseréltem a termosztátot egy teljesen újra házzal együtt, az olajkörit is, és ugyanaz a téma csak ha megkergetem akkor áll be középre, aztán visszakonyul kicsit. Azóta sikerült szereznem egy szép állapotú rolót is ahelyett ami kiakadt, szétszedtem kíváncsiságból a régit de úgy is maradt.
Köszi szépen még egyszer hogy hozzászóltál!
Idézetet írta: AndyA - 2023.12.11 hétfő, 09:01:04
Ha valami optimális, azaz az adott körülmények között a létező legjobb, akkor ahhoz képest mit nevezel a "legoptimálisabbnak"?
Több módon is vezetheted a dizlidet. Egy alapvetés, hogy 1500 alatt nem nagyon terheled, mert ott még nem stabilizálja elég jól a forgás pörgettyűhatása a főtengelyt, és erős terhelés esetén a csúszócsapágyakon megszakadhat az olajfilm, elkezdi kidarálni - a többit sejtheted. A turbonyomás 1700-1800 körül kezd érdemben jelentkezni, és kb. 2000-től áll teljes mértékben rendelkezésre. Onnan úgy 3000-ig van egy olyan tartomány, amikor a nyomaték folyamatosan magas, a névleges maximum legalább 95%-a a teljes tartományban megvan, és a fordulatszámmal arányosan növekszik a teljesítmény is. Utána tovább tudod vinni 4000-ig, kicsivel fölé is, de ott már nem lesz az igazi.
Ha a turbonyomás alsó határán jársz vele, 2000-2200 körül már elváltod, hogy 1700 körülre essen vissza a fordulat, és addig sem nyomod neki nagyon, akkor elég takarákosan el tudsz járni vele úgy, hogy közben mégsem villognak le az útról, hogy milyen lapostetű módjára közlekedsz. Vagy elhúzod 3000 környékére, és onnan váltasz tovább, hogy váltás után se essen 2000 alá a fordulat, és akkor megy, mint a veszedelem, de étvágya is lesz.
Az meg alapvetés, hogy ha hirtelen ki kell gyorsítani vagy pl. jön egy emelkedő, akkor visszaváltás, hogy 1700-1800-nál alacsonyabb ne legyen a fordulat, amikor erősebben rálépsz a gázra.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2023.12.17 vasárnap, 00:13:48 írta Mondeo93TDCI
»
Naplózva
2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
kalti57
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 384
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77779 Dátum:
2024.01.04 csütörtök, 23:28:04 »
Üdvözlöm az urakat!
MK3 by5 benzin 1.8 125 Le
A problémám:amikor ráadom a gyújtást kivillannak az ellenőrző lámpák, de az olajnyomást jelző piktogram az aku mellett az nem.Olajszintet sűrűn ellenőrzöm, most is épp a max alatt van.Izzó hiba, vagy jeladó/gomba hiba lehet?Már több műszerfal izzó kiégett, ezért kezdjem az összes cseréjével, és ha úgy sem villan fel nézzem meg az olajnyomás jeladóját? Az merre tartózkodik a motortérben? Tudom sokan azt mondanák hogy nézessem meg szerelővel, de!De 2004 óta vagyok mondi tulaj, és vagyok itt a fórumon.És hála az itt lévő csodás közösségnek a tanácsainak, nem sűrűn kellett szerelőhöz folyamodnom a vizsgára való felkészítés kivételével.
Naplózva
kalti57
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77780 Dátum:
2024.01.05 péntek, 08:59:56 »
Idézetet írta: kalti57 - 2024.01.04 csütörtök, 23:28:04
Üdvözlöm az urakat!
MK3 by5 benzin 1.8 125 Le
A problémám:amikor ráadom a gyújtást kivillannak az ellenőrző lámpák, de az olajnyomást jelző piktogram az aku mellett az nem.Olajszintet sűrűn ellenőrzöm, most is épp a max alatt van.Izzó hiba, vagy jeladó/gomba hiba lehet?Már több műszerfal izzó kiégett, ezért kezdjem az összes cseréjével, és ha úgy sem villan fel nézzem meg az olajnyomás jeladóját? Az merre tartózkodik a motortérben? Tudom sokan azt mondanák hogy nézessem meg szerelővel, de!De 2004 óta vagyok mondi tulaj, és vagyok itt a fórumon.És hála az itt lévő csodás közösségnek a tanácsainak, nem sűrűn kellett szerelőhöz folyamodnom a vizsgára való felkészítés kivételével.
cseréld ki az izzókat.
http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77781 Dátum:
2024.01.06 szombat, 12:26:58 »
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy a rükvercbe rakáskor a tolatólámpám nem világít.
Ha kézzel hátrébb húzom a váltókart, akkor ok. (2-3mm)
Láttam, hogy hátramenetbe kapcsolásnál valami fém rúd szerű csúszik a kapcsolóhoz, ami arra hivatott, hogy a kapcsoló alján levő "golyót" felfelé megnyomja, ezzel zárva az áramkört.
A kérdésem az lenne, hogy valahogy ezt a rudat lehet valahogy állítani? Csak 1-2mm-ről lenne szó.
Gondoltam rá, hogy a kapcsoló helyén valami kis fogóval benyúlok és megpróbálom feljebb húzni, vagy esetleg a bowdenen kellene állítani valamit?
Hátha találkozott már valaki ilyen gonddal... Nem merek vakon próbálkozni.
Még annyi, nem érzem hogy a váltókar lógna, és 3db kapcsolóm van, tehát 99%, hogy az a rudazat nem nyomja meg rendesen a kapcsolót alulról.
Előre is köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77782 Dátum:
2024.01.06 szombat, 14:47:57 »
Idézetet írta: ezso - 2024.01.06 szombat, 12:26:58
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy a rükvercbe rakáskor a tolatólámpám nem világít.
Ha kézzel hátrébb húzom a váltókart, akkor ok. (2-3mm)
Láttam, hogy hátramenetbe kapcsolásnál valami fém rúd szerű csúszik a kapcsolóhoz, ami arra hivatott, hogy a kapcsoló alján levő "golyót" felfelé megnyomja, ezzel zárva az áramkört.
A kérdésem az lenne, hogy valahogy ezt a rudat lehet valahogy állítani? Csak 1-2mm-ről lenne szó.
Gondoltam rá, hogy a kapcsoló helyén valami kis fogóval benyúlok és megpróbálom feljebb húzni, vagy esetleg a bowdenen kellene állítani valamit?
Hátha találkozott már valaki ilyen gonddal... Nem merek vakon próbálkozni.
Még annyi, nem érzem hogy a váltókar lógna, és 3db kapcsolóm van, tehát 99%, hogy az a rudazat nem nyomja meg rendesen a kapcsolót alulról.
Előre is köszönöm!
szia.
A kar kopott meg,de nem hiszem,hogy azt tudod "hajlítani" feljebb húzni,az elég masszív.
Én anno azzal oldottam meg,hogy a kapcsoló menetének a tövéből el esztergáltattam kb 1mm-t,így lejjebb került a kapcsoló a karhoz közelebb.
A kapcsolási hiba megszűnt.
Amúgy nem csak az történik,hogy nem ég a tolató lámpád,hanem azt sem tudja az autó,hogy tolatsz,és nem emeli a forulatot sem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77783 Dátum:
2024.01.07 vasárnap, 04:34:42 »
Idézetet írta: alf® - 2024.01.06 szombat, 14:47:57
szia.
A kar kopott meg,de nem hiszem,hogy azt tudod "hajlítani" feljebb húzni,az elég masszív.
Én anno azzal oldottam meg,hogy a kapcsoló menetének a tövéből el esztergáltattam kb 1mm-t,így lejjebb került a kapcsoló a karhoz közelebb.
A kapcsolási hiba megszűnt.
Amúgy nem csak az történik,hogy nem ég a tolató lámpád,hanem azt sem tudja az autó,hogy tolatsz,és nem emeli a forulatot sem.
Köszönöm szépen a választ.
Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű...
Sajnos nincs esztergám és gondolom a fűrész/reszelő nem játszik.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23820
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77784 Dátum:
2024.01.07 vasárnap, 14:49:06 »
Idézetet írta: ezso - 2024.01.07 vasárnap, 04:34:42
Köszönöm szépen a választ.
Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű...
Sajnos nincs esztergám és gondolom a fűrész/reszelő nem játszik.
teszel egy új kapcsolót és megint jó 5-6 évig. 5-6 sebességes váltóban viszont más más kapcsoló van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77785 Dátum:
2024.01.08 hétfő, 10:23:38 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2024.01.07 vasárnap, 14:49:06
teszel egy új kapcsolót és megint jó 5-6 évig. 5-6 sebességes váltóban viszont más más kapcsoló van
Köszi, de feljebb írtam hogy 3db kapcsolóm van. Ebből 1 vadi új, a másik pár hónapos.
Mindegyikkel ezt csinálja.
Amit alf® írt, az jó megoldás, csak én szerszám és tudás hányában nem tudom megoldani.
«
Utoljára szerkesztve: 2024.01.08 hétfő, 10:25:57 írta ezso
»
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77786 Dátum:
2024.01.08 hétfő, 11:54:48 »
Idézetet írta: ezso - 2024.01.08 hétfő, 10:23:38
Köszi, de feljebb írtam hogy 3db kapcsolóm van. Ebből 1 vadi új, a másik pár hónapos.
Mindegyikkel ezt csinálja.
Amit alf® írt, az jó megoldás, csak én szerszám és tudás hányában nem tudom megoldani.
Menet reszelés és beljebb tekerés helyett esetleg meg lehetne valahogyan hosszabbítani azt, ami megnyomja a kapcsolót?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77787 Dátum:
2024.01.08 hétfő, 17:16:37 »
quote author=AndyA link=topic=2.msg1196435#msg1196435 date=1704711288]
Menet reszelés és beljebb tekerés helyett esetleg meg lehetne valahogyan hosszabbítani azt, ami megnyomja a kapcsolót?
AndyA
[/quote]
Sajnos váltón belül van, valami rúd szerűség, ami tolatásba kapcsoláskor odacsúszik a kapcsoló alján lévő golyohoz, amit megnyom(na).
Kivülről nem lehet hozzáféni. Én is csak a kis lukon láttam, amibe a kapcsoló menete van, hogy nagyjából mi történik.
https://webservice.tecalliance.services/pegasus-3-0/documents/22839/845520168294120/0
«
Utoljára szerkesztve: 2024.01.08 hétfő, 17:19:16 írta ezso
»
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
jozsi252
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77788 Dátum:
2024.01.28 vasárnap, 07:20:09 »
Sziasztok
Van egy MK3 Mondeo és azt csinálja tegnap óta hogy a vízhőfok mutató csak 1 csíkot megy fel. Termosztát vagy vízhőfokjeladó produkálhat ilyet? Ha a víz nem forr akkor 1-2 napig lehet szerintetek használni a kocsit?
Köszönöm szépen!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48454
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77789 Dátum:
2024.01.28 vasárnap, 22:52:39 »
Idézetet írta: jozsi252 - 2024.01.28 vasárnap, 07:20:09
Sziasztok
Van egy MK3 Mondeo és azt csinálja tegnap óta hogy a vízhőfok mutató csak 1 csíkot megy fel. Termosztát vagy vízhőfokjeladó produkálhat ilyet? Ha a víz nem forr akkor 1-2 napig lehet szerintetek használni a kocsit?
Köszönöm szépen!
termosztát....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77790 Dátum:
2024.01.31 szerda, 15:41:15 »
Idézetet írta: jozsi252 - 2024.01.28 vasárnap, 07:20:09
Sziasztok
Van egy MK3 Mondeo és azt csinálja tegnap óta hogy a vízhőfok mutató csak 1 csíkot megy fel. Termosztát vagy vízhőfokjeladó produkálhat ilyet? Ha a víz nem forr akkor 1-2 napig lehet szerintetek használni a kocsit?
Köszönöm szépen!
Ha erős menetben (autópálya) bemelegszik a motor és beáll középre a mutató, de akár pár száz méter üresben gurulás után is elkezd lekonyulni, az inkább a motorolaj hőcserélőnél lévő kis termosztát szokott lenni. De mind a kettőt érdemes megnézni.
Ha a nagyot kell cserélni a blokk oldalában, azt csak gyárira, az utángyártott eléggé lutri az álmoskönyv szerint.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77791 Dátum:
2024.02.01 csütörtök, 17:07:15 »
Hali!
Generátor fel lett újítva, fesz szabályzó gyári került bele, el is múlt a töltésellenőrzés illetve megjavult az első szélvédőfűtésem is. Szóval boldogság.
Viszont most meg az veszem néha észre, hogy indítás után még hideg motornál a fordulatszám mérő meg a vízhőfok mérő óracsoport gyengébben világít mint a km óra meg a üa szint mutató óracsoportok. Aztán eltelik kis idő és kivilágosodik ugyanolyan erősségre mint a többi. Rendszámtábla világításnál ugyanez: bal oldali sokkal gyengébb és haloványabb mint a jobb oldali, viszont világít. Kiégve nincs, csak gyengébb. Az egyébként led, óracsoport nem. Most erre tud valaki értelmes magyarázatot adni, hogy mitől lehet ez?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77792 Dátum:
2024.02.02 péntek, 09:12:22 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.02.01 csütörtök, 17:07:15
Hali!
Generátor fel lett újítva, fesz szabályzó gyári került bele, el is múlt a töltésellenőrzés illetve megjavult az első szélvédőfűtésem is. Szóval boldogság.
Viszont most meg az veszem néha észre, hogy indítás után még hideg motornál a fordulatszám mérő meg a vízhőfok mérő óracsoport gyengébben világít mint a km óra meg a üa szint mutató óracsoportok. Aztán eltelik kis idő és kivilágosodik ugyanolyan erősségre mint a többi. Rendszámtábla világításnál ugyanez: bal oldali sokkal gyengébb és haloványabb mint a jobb oldali, viszont világít. Kiégve nincs, csak gyengébb. Az egyébként led, óracsoport nem. Most erre tud valaki értelmes magyarázatot adni, hogy mitől lehet ez?
Kezd dögleni a LED. Kicióccó kínaival előfordul...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1434
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77793 Dátum:
2024.02.04 vasárnap, 17:07:42 »
Üdv mindenkinek! Diagnózis felállításában kérek segítséget. 2003-as évj. TDCi Kombi, 5 seb.
Indítózáskor megrándul valami, mintha az önindító lenne, legalábbis időben akkor történik (természetesen nyomom közben a kuplungot)
De nincs hang leállításkor, sem terhelésváltáskor, ezért nem vagyok benne biztos, hogy a kettős tömegű lendkerék jelez.
(Az előző Mondeómban ha gyorsan leléptem a gázról, csattant a lendkerék a motorféküzem első pillanatában. Majd ha lassan adtam a gázt, akkor is, ott egyértelmű volt)
De ebben a mostani autóban a kuplung is tökélete. Csak a beindításkor van az a lökésszerű érzés. Egy hete még enyxhébb volt, most erősebbnek érzem, valami kezd szétesni.
Van némi remegés, rezgés a motortér felől, magasabb fordulatszám tartományt kivéve.
Sok mindent lehetne cserélni az autóban idővel, de ez zavar leginkább.
Hogyan tudom megállapítani, mi lehet a gond?
Az előző autónál kicseréltettek velem sok mindent, feleslegesen :-( ezen az se segített, hogy szerelőt cseréltem.
Sajnos csak találgatnak a szerelők is, ezért jobb oda menni konkrétumokkal.
Köszönöm a figyelmet!
«
Utoljára szerkesztve: 2024.02.04 vasárnap, 17:10:46 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77794 Dátum:
2024.02.05 hétfő, 18:05:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.02.02 péntek, 09:12:22
Kezd dögleni a LED. Kicióccó kínaival előfordul...
AndyA
de a műszerfal világítás az nem led, és Osram izzók kerültek bele, és mint írtam egy idő után kivilágosodik. Szóval ez szerintem valami elektromos probléma lesz megint.
Naplózva
Palermo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77795 Dátum:
2024.02.05 hétfő, 20:39:54 »
Sziasztok
Valaki megtudja nekem mérni mekkora a face liftes mondin az első vontató szem takaró fedelének a mérete?
Köszönöm előre is.
Naplózva
2001.12 2.0 TDDI 116 Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77796 Dátum:
2024.02.07 szerda, 13:10:48 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.02.05 hétfő, 18:05:17
de a műszerfal világítás az nem led, és Osram izzók kerültek bele, és mint írtam egy idő után kivilágosodik. Szóval ez szerintem valami elektromos probléma lesz megint.
Állítható a fényerő, szerintem akkor arrafelé, a potméter körül lehet a probléma.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77797 Dátum:
2024.03.01 péntek, 17:04:50 »
Üdv
Gyári hátsó parkradar nehéz átrakni gyárilag nem rendelkező modellbe? 2004-es, első faceliftelt modellről lenne szó.
Naplózva
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77798 Dátum:
2024.03.19 kedd, 09:49:16 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.03.01 péntek, 17:04:50
Üdv
Gyári hátsó parkradar nehéz átrakni gyárilag nem rendelkező modellbe? 2004-es, első faceliftelt modellről lenne szó.
Senki nem csinált még ilyet?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26980
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #77799 Dátum:
2024.03.19 kedd, 09:55:17 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2024.03.19 kedd, 09:49:16
Senki nem csinált még ilyet?
Miért pont gyárit? Rengeteg utángyártott megoldás van, aminél egyértelmű, hogy mit és hová kell kötni, befaragni.
Tudunk neked kapcsrajzot nézni, de nem tudom, mennyit segít majd.
Andy
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
1549
1550
1551
1552
1553
1554
1555
[
1556
]
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ